het is infaam en abjectquote:
Neuh, dat is dus niet wat ik bedoel. Het arabisch is een taal waarin woorden heel wat dubbele betekenissen hebben, en soms worden bepaalde zaken gewoon heel omslachtig aangeduid. Zo weten wij wat wij met een "cirkel" bedoelen als je gewoon "cirkel" zegt, in het arabisch is het vaak niet zo recht toe recht aan, dan gaat men vergelijkingen maken, zoals ipv cirkel of ovaal gewoon cirkel of ovaal te noemen, het "de lijnen van een struisvogelei" noemen. Als er staat dat je ongelovigen moet doden, dan kijk ik niet naar de historische context, maar de grammaticale tekstuele context. Wat wordt er nu daadwerkelijk mee bedoelt, onder wat voor hoofdsstuk staat dit, moet ik altijd ongelovigen doden, mag ik uberhaupt wel doden, wanneer mag ik doden? etc. dat staat er namelijk ook gewoon. Als jij een boek leest, lees je dan het verhaal of lees je slechts een zinnetje. Een zinnetje zorgt niet voor een verhaal hoor.quote:Op woensdag 2 januari 2008 16:52 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Wat boze_appel dus bedoelde is dat de keuze om een zin letterlijk te nemen, of deze "in tijdsgeest te plaatsen" of "de diepere betekenis te lezen" ergens vandaan moet komen. Je hanteert een criterium waarmee je zegt: "deze zin, die lees ik poëtisch. Deze zin, dat is een letterlijk voorschrift voor mijn leven". Dat criterium is bijna zonder uitzondering of de lezer het leuk vind of niet. Als je een zin leest waarin staat ongelovigen op te zoeken en ze te doden zul jij zeggen: "Maar dat moet je in historische context lezen etc." (ik mag hopen dat jij dit niet als voorschrift voor je leven ziet). Waar het dan op neerkomt is dat je in de koran dingen opzoekt waar je het al mee eens bent (voordat je het leest), en de niet zo aardige dingen feitelijk negeert - je hanteert het niet omdat je bijvoorbeeld vindt dat het iets voor de achtste eeuw was. Dat is overigens niet uniek in de Islam. Bij Christenen en hun omgang van selectief lezen van de Tora zie je hetzelfde.
Ik vind dat een betere optie dan alles letterlijk nemen hoor, daar niet van.
Hoe bepaal jij welke van de twee de voorkeur verdient? 'Niet doden' of 'ongelovigen doden'?quote:Op woensdag 2 januari 2008 18:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Neuh, dat is dus niet wat ik bedoel. Het arabisch is een taal waarin woorden heel wat dubbele betekenissen hebben, en soms worden bepaalde zaken gewoon heel omslachtig aangeduid. Zo weten wij wat wij met een "cirkel" bedoelen als je gewoon "cirkel" zegt, in het arabisch is het vaak niet zo recht toe recht aan, dan gaat men vergelijkingen maken, zoals ipv cirkel of ovaal gewoon cirkel of ovaal te noemen, het "de lijnen van een struisvogelei" noemen. Als er staat dat je ongelovigen moet doden, dan kijk ik niet naar de historische context, maar de grammaticale tekstuele context. Wat wordt er nu daadwerkelijk mee bedoelt, onder wat voor hoofdsstuk staat dit, moet ik altijd ongelovigen doden, mag ik uberhaupt wel doden, wanneer mag ik doden? etc. dat staat er namelijk ook gewoon. Als jij een boek leest, lees je dan het verhaal of lees je slechts een zinnetje. Een zinnetje zorgt niet voor een verhaal hoor.
Door uberhaupt te weten wanneer het wel zou mogen. Zou jij dat als mens niet willen weten? Ik wel namelijk. Nu word het doden van 1 mens in de Koran gelijk gesteld als het doden van de gehele mensheid, en andersom, het redden van 1 mens is net als het redden van de gehele mensheid. De enige rechtvaardiging die te vinden is binnen de Koran, is defensief van aard.quote:Op woensdag 2 januari 2008 18:39 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Hoe bepaal jij welke van de twee de voorkeur verdient? 'Niet doden' of 'ongelovigen doden'?
Uit dezelfde bron die ons al onze kennis van de Oudheid levert. 300.quote:Op woensdag 2 januari 2008 18:37 schreef Aoristus het volgende:
waar komt de wet van meden en perzen eigenlijk vandaan?
Je kan daar heel lacherig over doen, maar de mens heeft in het verleden bewezen tot waar ze toe in staat is. Misschien vind jij het heel vanzelfsprekend dat mensen elkaar laten leven, maar in andere delen van de wereld is een mensenleven geen reet waard.quote:Op woensdag 2 januari 2008 18:39 schreef Gabry het volgende:
Even opzoeken of ik ongelovigen mag doden. Ownee, dat mag toch blijkbaar niet. Hè bah.
Afhankelijk hoe ik dit dien te interpreteren stel jij hier A) dat ongelovigen doden in sommige gevallen wel is toegestaan (vanwege 'wanneer het wel zou mogen'), of B) dat je tóch wel met jouw eigen, niet uit de koran verkregen, moraliteit de koran leest, omdat je vanuit jezelf ('als mens') weet wat wel en niet juist is, onafhankelijk van de koran. Of allebei.quote:Op woensdag 2 januari 2008 18:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Door uberhaupt te weten wanneer het wel zou mogen. Zou jij dat als mens niet willen weten? Ik wel namelijk.
quote:Op woensdag 2 januari 2008 18:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je kan daar heel lacherig over doen, maar de mens heeft in het verleden bewezen bewijst iedere dag tot waar ze toe in staat is. Misschien vind jij het heel vanzelfsprekend dat mensen elkaar laten leven, maar in andere delen van de wereld is een mensenleven geen reet waard.
Of allebei. Dat is een hele goede, waarom denk je dat God mensen een eigen wil heeft gegeven, eigen hersenen, een eigen manier van kunnen denken?quote:Op woensdag 2 januari 2008 18:46 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Afhankelijk hoe ik dit dien te interpreteren stel jij hier A) dat ongelovigen doden in sommige gevallen wel is toegestaan (vanwege 'wanneer het wel zou mogen'), of B) dat je tóch wel met jouw eigen, niet uit de koran verkregen, moraliteit de koran leest, omdat je vanuit jezelf ('als mens') weet wat wel en niet juist is, onafhankelijk van de koran. Of allebei.
Is het vernietigen van een Koran als het vernietigen van alle Korans? Ik ken nog wel een bleekblondbehaarde man die hier interesse in zou kunnen hebben.quote:Op woensdag 2 januari 2008 18:45 schreef Apropos het volgende:
Is het redden van een Koran als het redden van alle Korans?
quote:Op woensdag 2 januari 2008 18:48 schreef Apropos het volgende:
Is het ontmaagden van Monidique als het ontmaagden van alle Slayerfans?
Hoeveel voorbeelden kun jij opnoemen uit de Koran waarin staat dat het goed en juist is om je eigen wil en eigen hersenen te gebruiken en een eigen manier van denken te ontwikkelen?quote:Op woensdag 2 januari 2008 18:48 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Of allebei. Dat is een hele goede, waarom denk je dat God mensen een eigen wil heeft gegeven, eigen hersenen, een eigen manier van kunnen denken?
Is het ontmaagden van Apropos als het ontmaagden van Monidique?quote:Op woensdag 2 januari 2008 18:48 schreef Apropos het volgende:
Is het ontmaagden van Monidique als het ontmaagden van alle Slayerfans?
Er is een mooi vers die dat verwoord op een andere manier. Ik weet hem niet exact uit mijn hoofd, maar er staat iets van "wees niet te overdadig in uw religie".quote:Op woensdag 2 januari 2008 18:51 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Hoeveel voorbeelden kun jij opnoemen uit de Koran waarin staat dat het goed en juist is om je eigen wil en eigen hersenen te gebruiken en een eigen manier van denken te ontwikkelen?
Zeg jij hier impliciet dat religie het tegenovergestelde is van een eigen wil, je hersenen gebruiken en kritisch denken?quote:Op woensdag 2 januari 2008 18:53 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Er is een mooi vers die dat verwoord op een andere manier. Ik weet hem niet exact uit mijn hoofd, maar er staat iets van "wees niet te overdadig in uw religie".
Nee, er staat juist dat religie ruimte open laat voor het kritisch denken en het gebruiken van je hersenen.quote:Op woensdag 2 januari 2008 18:54 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Zeg jij hier impliciet dat religie het tegenovergestelde is van een eigen wil, je hersenen gebruiken en kritisch denken?
quote:In de godsdienst is geen dwang. Redelijk inzicht is duidelijk onderscheiden van verdorvenheid. Wie dan geen geloof hecht aan de Taghoet maar gelooft in God, die houdt de stevigste handgreep vast, die niet afbreekt. En God is horend en wetend.
Je hebt gelijk, dat staat er. Wanneer en onder welke voorwaarden.quote:Op woensdag 2 januari 2008 18:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als er staat dat je ongelovigen moet doden, dan kijk ik niet naar de historische context, maar de grammaticale tekstuele context. Wat wordt er nu daadwerkelijk mee bedoelt, onder wat voor hoofdsstuk staat dit, moet ik altijd ongelovigen doden, mag ik uberhaupt wel doden, wanneer mag ik doden? etc. dat staat er namelijk ook gewoon. Als jij een boek leest, lees je dan het verhaal of lees je slechts een zinnetje. Een zinnetje zorgt niet voor een verhaal hoor.
Kijk, ik verzin dit niet hè. Jij noemt zelf al een ander gebod dat je niet mag doden. Daar gelden natuurlijk dezelfde interpretatiecriteria voor, en zelf maak jij de keuze tussen deze twee. De criteria voor de keuze die jij maakt heb jij al, door je opvoeding, je omgeving, je karakter etc. Ook zonder Koran zou jij ongelovigen niet doden, ook niet onder deze voorwaarden.quote:Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en het gebed houden en de Zakaat betalen, laat hun weg dan vrij.
"Redelijk inzicht" vind ik allerminst een uitgesproken pleidooi voor kritisch denken, etc.quote:Op woensdag 2 januari 2008 18:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, er staat juist dat religie ruimte open laat voor het kritisch denken en het gebruiken van je hersenen.
[..]
Ach, als gevolg van wetenschap zijn er ander behoorlijk wat doden gevallen. Of is dat een gevolg van de mens. Net zoals dat bij religie zo is?quote:Op woensdag 2 januari 2008 18:58 schreef Gabry het volgende:
Hoeveel bloed van martelaren is een potje inkt van geleerden waard?
Ik wist dat je daarmee zou komen, en je bewijst dus hiermee mijn gelijk. Je maakt geen keuze tussen die twee, het is per moment verschillend of je gebruik maakt van het een of het ander. Als je de criteria hanteert die in de Koran staat, zou je alsnog op dat vers uitkomen dat ik eerder aanhaalde afgaande van de huidige omstandigeden. Je mag de vraag nog een keer stellen als blijkt dat Moskeeén aangevallen worden, moslims gedood worden vanwege hun religie of mekka platgebombardeerd word. Je haalt nu dat vers aan met de criteria die slechts betrekking hebben op dat vers, maar de criteria die uitmaken wanneer je uberhaupt van dit vers uit mag gaan, negeer je.quote:Op woensdag 2 januari 2008 19:04 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, dat staat er.
[..]
Kijk, ik verzin dit niet hè. Jij noemt zelf al een ander gebod dat je niet mag doden. Daar gelden natuurlijk dezelfde interpretatiecriteria voor, en zelf maak jij de keuze tussen deze twee. De criteria voor de keuze die jij maakt heb jij al, door je opvoeding, je omgeving, je karakter etc. Ook zonder Koran zou jij ongelovigen niet doden, ook niet onder deze voorwaarden.
Er zijn mij weinig zelfmoordaanslagen bekend vanwege verschillende interpretaties van Philosophiæ Naturalis Principia Mathematica.quote:Op woensdag 2 januari 2008 19:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ach, als gevolg van wetenschap zijn er ander behoorlijk wat doden gevallen. Of is dat een gevolg van de mens. Net zoals dat bij religie zo is?
Ik geloof Daniel, uit het OT.quote:Op woensdag 2 januari 2008 18:37 schreef Aoristus het volgende:
waar komt de wet van meden en perzen eigenlijk vandaan?
9/11 was onmogelijk zonder dat werk.quote:Op woensdag 2 januari 2008 19:10 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Er zijn mij weinig zelfmoordaanslagen bekend vanwege verschillende interpretaties van Philosophiæ Naturalis Principia Mathematica.
Yep, ik schreef het om te treiteren. Moge dat duidelijk zijn.quote:
Er zijn talloze moorden gepleegd vanwege producten voortgekomen uit wetenschappelijk inzicht, de producten zelf, hebben ook voor talloze doden gezorgd. Ik noem de atoombom, auto's, wapens etc.quote:Op woensdag 2 januari 2008 19:10 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Er zijn mij weinig zelfmoordaanslagen bekend vanwege verschillende interpretaties van Philosophiæ Naturalis Principia Mathematica.
Dus als moskeeën worden aangevallen of Mekka platgebombardeerd wordt is het okee om de afgodendienaren te doden waar zij ook zijn? Ik vraag mij af wanneer het okee is.quote:Op woensdag 2 januari 2008 19:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik wist dat je daarmee zou komen, en je bewijst dus hiermee mijn gelijk. Je maakt geen keuze tussen die twee, het is per moment verschillend of je gebruik maakt van het een of het ander. Als je de criteria hanteert die in de Koran staat, zou je alsnog op dat vers uitkomen dat ik eerder aanhaalde afgaande van de huidige omstandigeden. Je mag de vraag nog een keer stellen als blijkt dat Moskeeén aangevallen worden, moslims gedood worden vanwege hun religie of mekka platgebombardeerd word. Je haalt nu dat vers aan met de criteria die slechts betrekking hebben op dat vers, maar het de criteria die uitmaken wanneer je uberhaupt van dit vers uit mag gaan, negeer je.
Simpele vraag, simpel antwoord: Ja.quote:Op woensdag 2 januari 2008 19:14 schreef sigme het volgende:
God, wat zou de aarde toch een paradijs zijn zonder mensen. Bestaat de aarde als er niemand is om de schoonheid te zien?
Ja.quote:Op woensdag 2 januari 2008 19:14 schreef sigme het volgende:
God, wat zou de aarde toch een paradijs zijn zonder mensen. Bestaat de aarde als er niemand is
Dat is subjectief, sigme, een onwaarachtig tweede zinsdeel.quote:om de schoonheid te zien?
met lammetjes en God? Nee bedankt, daar is de kinderboerderij voorquote:Op woensdag 2 januari 2008 19:14 schreef sigme het volgende:
God, wat zou de aarde toch een paradijs zijn zonder mensen. Bestaat de aarde als er niemand is om de schoonheid te zien?
Nee, er zijn meer criteria. Ik raad je daarvoor aan om de Koran te lezen. Een aantal daarvan is bijv dat je geen vrouwen mag vermoorden, kinderen, bejaarden, zieken. etc. ik kan nu wel alles uitgebreid gaan uitleggen, maar uiteindelijk komen noch jij noch ik een stap verder. Jij hebt niets met religie, en ik heb niets met ongeloof.quote:Op woensdag 2 januari 2008 19:16 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Dus als moskeeën worden aangevallen of Mekka platgebombardeerd wordt is het okee om de afgodendienaren te doden waar zij ook zijn?
En hoeveel moorden zijn er in de naam van de wetenschap gepleegd?quote:Op woensdag 2 januari 2008 19:06 schreef Mutant01 het volgende:
Ach, als gevolg van wetenschap zijn er ander behoorlijk wat doden gevallen. Of is dat een gevolg van de mens. Net zoals dat bij religie zo is?
Wiens vrouw zei dit vannacht ook?quote:Op woensdag 2 januari 2008 19:18 schreef Aoristus het volgende:
Nee bedankt, daar is de kinderboerderij voor
bedankt voor je inputquote:
Mensen hoeven niet in naam van de wetenschap uit te moorden, mensen moorden doormiddel van de wetenschap uit.quote:Op woensdag 2 januari 2008 19:20 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
En hoeveel moorden zijn er in de naam van de wetenschap gepleegd?
"Ik vermoord je in de naam van het waterstofatoom, muhahahaha!"
Nee, met, niet vanwege. Bij de Koran is het omgekeerd. Weinig gaan er dood door herhaaldelijk op hun hoofd te worden geslaan met de Koran, maar vanwege daarentegen...quote:Op woensdag 2 januari 2008 19:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Er zijn talloze moorden gepleegd vanwege producten voortgekomen uit wetenschappelijk inzicht, de producten zelf, hebben ook voor talloze doden gezorgd. Ik noem de atoombom, auto's, wapens etc.
Er zijn uit naam van de wetenschap vrij veel doden gevallen natuurlijk. Mengele vond zichzelf zonder twijfel een groot wetenschapper.quote:Op woensdag 2 januari 2008 19:20 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
En hoeveel moorden zijn er in de naam van de wetenschap gepleegd?
"Ik vermoord je in de naam van het waterstofatoom, muhahahaha!"
De wetenschap is ontastbaar, dat is de filosofie achter de Koran ook. Slecht argument dus, het gaat om tastbare producten doormiddel van de wetenschap. De atoombom is er gekomen dankzij de wetenschap, een verschrikkelijk wapen, dat in staat is de hele aarde te vernietigen.....dankzij de wetenschap. Bij de Koran moord men niet vanwege de Koran, maar men moord omdat men meent te moeten moorden van de Koran. Whatever floats your boat, maar dat maakt de gevolgen niet minder ernstig, en heffen de bloedige en nare gevolgen die ook de wetenschap met zich mee heeft gebracht niet op.quote:Op woensdag 2 januari 2008 19:24 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Nee, met, niet vanwege. Bij de Koran is het omgekeerd. Weinig gaan er dood door herhaaldelijk op hun hoofd te worden geslaan met de Koran, maar vanwege daarentegen...
Maar dat zijn wel ideologische moorden.quote:Op woensdag 2 januari 2008 19:24 schreef du_ke het volgende:
[..]
Er zijn uit naam van de wetenschap vrij veel doden gevallen natuurlijk. Mengele vond zichzelf zonder twijfel een groot wetenschapper.
Maar ook veel doden uit naam van religies kan je ook onder wetenschap plaatsen. De religies waren natuurlijk erg lang de verzamelaars en verspreiders van wetenschappelijke kennis.
Zelfs experimenten met het communisme zou je er onder kunnen scharen.
Barbahappa.quote:Op woensdag 2 januari 2008 19:34 schreef Mutant01 het volgende:
Een ideologische moord is natuurlijk veel erger.
Hij zal vast hebben gehuild toen ze hem zijn dr. titel afnamenquote:Op woensdag 2 januari 2008 19:24 schreef du_ke het volgende:
[..]
Er zijn uit naam van de wetenschap vrij veel doden gevallen natuurlijk. Mengele vond zichzelf zonder twijfel een groot wetenschapper.
Maar ook veel doden uit naam van religies kan je ook onder wetenschap plaatsen. De religies waren natuurlijk erg lang de verzamelaars en verspreiders van wetenschappelijke kennis.
Zelfs experimenten met het communisme zou je er onder kunnen scharen.
Je hoeft het toch niet uitgebreid uit te leggen? Ik vraag mij gewoon af wanneer het dan wel acceptabel is om de afgodendienaars te doden waar zij ook zijn. Wanneer kun je dit toepassen?quote:Op woensdag 2 januari 2008 19:19 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, er zijn meer criteria. Ik raad je daarvoor aan om de Koran te lezen. Een aantal daarvan is bijv dat je geen vrouwen mag vermoorden, kinderen, bejaarden, zieken. etc. ik kan nu wel alles uitgebreid gaan uitleggen, maar uiteindelijk komen noch jij noch ik een stap verder.
Staat er los van.quote:Op woensdag 2 januari 2008 19:19 schreef Mutant01 het volgende:
Jij hebt niets met religie, en ik heb niets met ongeloof.
Voor Mutant.quote:De islamitische rechtspraak was zo wreed nog niet.
Het islamitisch recht heeft in het westen de naam zo wreed te zijn, dat mohammedanen niet opzien tegen het afhakken van handen van dieven en het stenigen van moordenaars. In Arabische landen wordt het islamitisch recht tegenwoordig weer toegepast naast het burgerlijk recht.
Het islamitische strafrecht zoals dat is geformuleerd in de koran eist echter een zo strenge bewijsvoering, dat het zelden mogelijk is iemand te veroordelen. Bij de minste twijfel mag het niet worden toegepast. Bovendien zijn de definities van de misdaden zo smal, dat er altijd wel een voorwaarde is te vinden waaraan niet is voldaan, zodat de straf niet ten uitvoer kan worden gebracht (R. Peters: Whisky in de Nijl, Oratie Amsterdam 1993).
In een honderdtal negentiende-eeuwse moordzaken uit Egypte zijn slechts twee doodvonnissen en verder enkele eisen tot schadevergoedingen uitgesproken; in de andere gevallen werd de verdachte vrijgesproken. Van het afhakken van handen en het stenigen tot de dood erop volgt, was al helemaal geen sprake.
Als de islamitische rechter niet tot een veroordeling kwam, kon de zaak naar de burgerrechter worden verwezen, die dan strafte volgens het burgerlijke recht eerder, maar milder.
Tegenwoordig ligt dat anders. De islamisering van het recht begon in 1969 in Libië, maar de nieuwe wetten zijn daar, voorzover bekend, nooit toegepast. In Iran werden na de islamitische revolutie in 1979 nieuwe rechtbanken ingesteld om het islamitische recht toe te passen, en daarvan hebben zij, blijkens de jaarboeken van Amnesty International, ruimschoots gebruikgemaakt. Tegen hun uitspraken is geen beroep mogelijk, waardoor de rechters ongebreideld hun gang kunnen gaan.
Het meest opvallend, aldus Peters, is dat de invoering van het islamitisch recht door alle regimes (behalve dan het Libische) gebruikt is om op ruime schaal lijfstraffen in te voeren, ook voor delicten die niets met het islamitische strafrecht van doen hebben. Dat is naar mijn mening een van de belangrijkste redenen waarom de invoering van islamitisch strafrecht voor ondemocratische regimes zo aantrekkelijk is. Lijfstraffen bieden de mogelijkheid tot meer effectieve onderdrukking. De almacht van de staat en de futiliteit van het verzet daartegen worden onderstreept door het schouwspel van publieke executies, amputaties en geselingen.
quote:Op woensdag 2 januari 2008 19:42 schreef Gabry het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zit precies in het midden. Het sociale beleid van democraten en de rest republikeinen.
Nee,quote:Op woensdag 2 januari 2008 19:57 schreef Zwaardvisch het volgende:
Stel nu dat Barack Obama de primaries wint. En hij vraagt aan Hillary of ze voor het vice-presidentschap gaat. Zou ze dat doen?
Nee, dat is die Surinamerquote:Op woensdag 2 januari 2008 20:00 schreef Apropos het volgende:
Barack Obama, dat is toch die vent met dat krankzinnige rooie haar?
quote:Op woensdag 2 januari 2008 20:00 schreef Apropos het volgende:
Barack Obama, dat is toch die vent met dat krankzinnige rooie haar?
Of Dolf Jansen.quote:
Ik vond hem erg goed. Hij had naast leuke grappen ook een goede inhoud. Ik vond het ook heel gaaf hoe kwetsbaar hij zich opstelde, op een klein cirkeltje in het midden, geen decor, geen 'rugdekking'. Erg van genoten.quote:Op woensdag 2 januari 2008 20:08 schreef Zwaardvisch het volgende:
Wat mij op het volgende brengt: ik vond de conference van Jan Jaap van der Wal best grappig.
In Afrika heb ik veel moslims met iets roods in hun baard zien rondlopen. Volgens mij was het bloed, maar dat klinkt dan gelijk weer zo stigmatiserend.quote:
doen ze niet iets met henna ofzo?quote:Op woensdag 2 januari 2008 20:15 schreef problematiQue het volgende:
[..]
In Afrika heb ik veel moslims met iets roods in hun baard zien rondlopen. Volgens mij was het bloed, maar dat klinkt dan gelijk weer zo stigmatiserend.
Dat vond ik ook een verademing na L&J. Die zullen onderling heel veel lol gehad hebben, maar het kwam bijna narcistisch over.quote:Op woensdag 2 januari 2008 20:13 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Ik vond het ook heel gaaf hoe kwetsbaar hij zich opstelde, op een klein cirkeltje in het midden, geen decor, geen 'rugdekking'. Erg van genoten.
Hoe voorkomen ze eigenlijk dat democraten gaan kiezen voor de slechtste republikein, en omgekeerd?quote:Op woensdag 2 januari 2008 20:15 schreef Monidique het volgende:
Schokkend. Ze kunnen die voorverkiezingen inderdaad beter afschaffen, of anders regelen.
Er staat mij iets bij dat iemand mij vertelde dat het bloed was. Toegegeven, ik heb zijn/haar bronnen niet gecheckt.quote:Op woensdag 2 januari 2008 20:17 schreef Aoristus het volgende:
[..]
doen ze niet iets met henna ofzo?
Het is inderdaad tijd voor andere dingen Monidique.. zeker.quote:Op woensdag 2 januari 2008 20:18 schreef Monidique het volgende:
Tijd voor andere dingen.
Is dit serieus of niet?quote:Op woensdag 2 januari 2008 20:20 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Er staat mij iets bij dat iemand mij vertelde dat het bloed was. Toegegeven, ik heb zijn/haar bronnen niet gecheckt.
Omdat als dat uitkomt je de race wel meteen kunt opgevenquote:Op woensdag 2 januari 2008 20:20 schreef Aoristus het volgende:
waarom zetten die presidentskandidaten eigenlijk geen stunt-doubles in? Zo'n race van een jaar moet slopend zijn als je dat in je eentje moet doen. De mensen willen toch je kop zien als je mogelijk president zal worden.
Ik had dat ook op al jouw reacties hier kunnen antwoorden. Gun mij hetzelfde respect. Het is niet alsof ik met volle overtuiging sta te verkondigen dat moslims bloed in hun baard smeren.quote:
Ja. Hoewel ik het idee heb dat de kiezers liever de vrouw van Thompson zien dan de man zelf.quote:Op woensdag 2 januari 2008 20:20 schreef Aoristus het volgende:
waarom zetten die presidentskandidaten eigenlijk geen stunt-doubles in? Zo'n race van een jaar moet slopend zijn als je dat in je eentje moet doen. De mensen willen toch je kop zien als je mogelijk president zal worden.
Dat moet je wel een beetje uitkienen inderdaad. Een hele staat is lastig toe te spreken als je meerdere staten op een dag wilt bezoeken. Het lijkt haast onmogelijk.quote:Op woensdag 2 januari 2008 20:23 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Omdat als dat uitkomt je de race wel meteen kunt opgeven
Ja dus, het was serieus.quote:Op woensdag 2 januari 2008 20:24 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Ik had dat ook op al jouw reacties hier kunnen antwoorden. Gun mij hetzelfde respect. Het is niet alsof ik met volle overtuiging sta te verkondigen dat moslims bloed in hun baard smeren.
Zie het in het licht van Afrika, daar zijn ze wat minder preuts met bloed. Sommigen drinken het, gebruiken het als schmink, etc.quote:
De olie gaat niet op. Het enige dat er zal gebeuren is dat aardgas steeds belangrijker gaat worden, maar zelfs dat duurt nog minstens 20 jaar.quote:Op woensdag 2 januari 2008 20:27 schreef problematiQue het volgende:
Olieprijs doorbreekt 100 dollar-grens
Hoger, hoger! Des te sneller alternatieve energiebronnen rendabel worden, des te beter. Het zal de pijn als de olie straks echt op is alleen maar verkleinen.
De islam. En die kleine letter is er niet voor niets.quote:Op woensdag 2 januari 2008 20:26 schreef Reya het volgende:
De Islam. Best redelijk.
Ook al zie ik het in het licht van aliens, maargoed.quote:Op woensdag 2 januari 2008 20:29 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Zie het in het licht van Afrika, daar zijn ze wat minder preuts met bloed. Sommigen drinken het, gebruiken het als schmink, etc.
quote:Op woensdag 2 januari 2008 20:15 schreef Monidique het volgende:
Schokkend. Ze kunnen die voorverkiezingen inderdaad beter afschaffen, of anders regelen.
Afrikaanse praktijken.quote:But the Democrats have a totally different thing going on; one that discards at least two key elements of an open, fair system.... When you show up at a Democratic caucus, you and your fellow participants divide up into different corners of a room, based on who you are for. You don't submit a secret ballot; you stand up to be publicly counted. What if you're in a union and want to pick someone your union hasn't endorsed, and your shop steward is there, watching you from across the room? Or the person who holds your mortgage? Or your spouse? Tough. "It is free, it is open, and you are there of your own volition," says Carrie Giddins, the Iowa Democratic Party's director of communications. But of course, you are also in a polling place on election day of your own volition -- and most free societies think that it's a good idea to let voters keep their choices to themselves.
Zoek het ook uit.quote:Op woensdag 2 januari 2008 20:30 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ook al zie ik het in het licht van aliens, maargoed.
Wij gebruiken hier gewoon de Islam. Om Zwaarvischjes te pesten. O ja, iets anders zou ik doen.quote:Op woensdag 2 januari 2008 20:30 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
De islam. En die kleine letter is er niet voor niets.
Jullie horen het goed jongens, een mathematisch model gebaseerd op toekomstige verwachtingen in productie en vraag is een CONSPIRACY THEORY!quote:Er wordt zelfs gesproken over het zogenaamde 'Peak Oil' scenario. Peak Oil wordt gezien als het einde van het eerste deel van het olietijdperk: dat van goedkope, overvloedig beschikbare energie en een immer stijgende economische groei. Maar ook dit is slechts een theorie waar mensen die van conspiracy theoriën houden graag over praten.
Goed werk, Fastmatti.quote:Op woensdag 2 januari 2008 20:28 schreef Fastmatti het volgende:
Zwaardvisch, deze al gezien?
http://nl.netlog.com/AnSofiie
Oh, nog een laatste woord, ik zei niet mensenbloed hè, voor alle duidelijkheid.quote:Op woensdag 2 januari 2008 20:30 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ook al zie ik het in het licht van aliens, maargoed.
Het spijt me, misschien is mijn algemene kennis op dergelijke terreinen zo groot, dat ik er vanuit ga dat ieder redelijk persoon dit weet.quote:
Dat is inderdaad onjuist, het is gewoon gezwam.quote:Op woensdag 2 januari 2008 20:31 schreef pberends het volgende:
een mathematisch model gebaseerd op toekomstige verwachtingen in productie en vraag is een CONSPIRACY THEORY!
Soort van misplaatste objectiviteit. We moeten de critici aan het woord laten, omdat dat moet! Hoe onredelijk die ook zijn, het moet! Net als de klimaatontkenners, die moeten ook aan het woord. HET MOET!quote:Op woensdag 2 januari 2008 20:31 schreef pberends het volgende:
[..]
Jullie horen het goed jongens, een mathematisch model gebaseerd op toekomstige verwachtingen in productie en vraag is een CONSPIRACY THEORY!
Tja, ik heb 'm niet gepost.
En dat gelooft in godquote:Op woensdag 2 januari 2008 20:33 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het spijt me, misschien is mijn algemene kennis op dergelijke terreinen zo groot, dat ik er vanuit ga dat ieder redelijk persoon dit weet.
In onze cultuur is het ongepast daar in het openbaar over te beginnen, Mutant.quote:Op woensdag 2 januari 2008 20:39 schreef Mutant01 het volgende:
Of heeft Apropos last van aambeien?
Ik vond het frappant dat je tegelijkertijd pocht veel kennis te hebben, en in god gelooft.quote:Op woensdag 2 januari 2008 20:38 schreef Mutant01 het volgende:
Of is mijn algemene kennis te groot, waardoor ik niet in God kan geloven?
Je wil zeggen dat in je ogen gelovigen altijd dom zijn. Je hoeft dat echt niet in mooie bewoordingen te verpakken hoor.quote:Op woensdag 2 januari 2008 20:40 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Ik vond het frappant dat je tegelijkertijd pocht veel kennis te hebben, en in god gelooft.
Alsof dat niet samen kan gaan.quote:Op woensdag 2 januari 2008 20:40 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Ik vond het frappant dat je tegelijkertijd pocht veel kennis te hebben, en in god gelooft.
Welke bimbo is dat?quote:Op woensdag 2 januari 2008 20:41 schreef Zwaardvisch het volgende:
[ afbeelding ]
Zo. En pberends hoeft voor de rest van het jaar niet meer te posten.
Nee hoor, je zus heeft ze allemaal weggeboend.quote:Op woensdag 2 januari 2008 20:39 schreef Mutant01 het volgende:
Of heeft Apropos last van aambeien?
Mijn zus zit aan de andere kant van deze aardbol.quote:Op woensdag 2 januari 2008 20:43 schreef Apropos het volgende:
[..]
Nee hoor, je zus heeft ze allemaal weggeboend.
Dat is een weinig verhelderend antwoord.quote:
En she's already married.quote:Op woensdag 2 januari 2008 20:45 schreef MrX1982 het volgende:
Zus-van-mutant-aan-de-andere-kant-van-de-aardbol.
Straatverbod?quote:Op woensdag 2 januari 2008 20:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Mijn zus zit aan de andere kant van deze aardbol.
Dat nou ook weer niet. Ze hebben op z'n minst een grote blinde vlek.quote:Op woensdag 2 januari 2008 20:41 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je wil zeggen dat in je ogen gelovigen altijd dom zijn. Je hoeft dat echt niet in mooie bewoordingen te verpakken hoor.
Avondklok?quote:Op woensdag 2 januari 2008 20:47 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Heerst er een straatverbod in Maleisie dan?
Dat zal best, iedereen heeft die. Ik accepteer die vlek en leer ermee leven. Schoonmaken lukt toch niet, Dash, Omo..Ariel...de vlek gaat er niet uit. Alleen oordeel ik niet over die vlek, althans ik oordeel slechts op individueel niveau. Behalve als het om Autodidact ga, dan generaliseer ik.quote:Op woensdag 2 januari 2008 20:48 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Dat nou ook weer niet. Ze hebben op z'n minst een grote blinde vlek.
Ik geloof echt niet dat ze 16 isquote:Op woensdag 2 januari 2008 20:41 schreef Zwaardvisch het volgende:
[ afbeelding ]
Dat is een voor mij onbegrijpelijke levensinstelling.quote:Op woensdag 2 januari 2008 20:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat zal best, iedereen heeft die. Ik accepteer die vlek en leer ermee leven. Schoonmaken lukt toch niet, Dash, Omo..Ariel...de vlek gaat er niet uit.
Die onbegrijpelijkheid, is in mijn ogen jouw blinde vlek.quote:Op woensdag 2 januari 2008 20:52 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Dat is een voor mij onbegrijpelijke levensinstelling.
Mee eens.quote:Op woensdag 2 januari 2008 20:54 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Die onbegrijpelijkheid, is in mijn ogen jouw blinde vlek.
quote:Op woensdag 2 januari 2008 20:41 schreef Zwaardvisch het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ga cijfers van het Centraal Planbureau voortaan ook maar conspiracy theorie'tjes noemenquote:Op woensdag 2 januari 2008 20:33 schreef Apropos het volgende:
[..]
Dat is inderdaad onjuist, het is gewoon gezwam.
http://www.nationmedia.com/dailynation/nmgcontententry.asp?category_id=1&newsid=113790quote:At least six people were hacked to death at Kia Maiko area in Huruma, Nairobi as fresh chaos erupted earlier today.
[...]
Amid the hacking and confusion, a young woman gave birth by the roadside to a baby girl. The girl was immediately named after First Lady Lucy as cheers rent the air. Its mother, Elizabeth Mugwiri said she headed to the nearby dispensary but feared being killed as the said facility is situated in the middle of their perceived “enemies” territory.
Many shanty houses in the area were razed to the ground as the police watched. Sandwiched between the houses were three churches which were not spared. A fire fighter came to the area twice and put off the fire but the houses were immediately re-ignited.
All the victims were hacked as they left their homes heading to the nearby John Saga police post. Scores of families had to be escorted by heavily armed officers to safety. The families camped at the police post as more reinforcement of police officers battled to rescue families under siege.
A contingent of the GSU, Regular, Administration police and Prison warders were immediately dispatched in the area to contain the situation. During the morning hours, a boy aged about 15, was forcibly circumcised in the same area and ordered to go to hospital. His aggressors spared his life saying that he was just a kid, but this was after a thorough beating.
[...]
6 Mensen doodgehakt is nog altijd beter minder slecht dan 50 levend verbrand (vandaag ten opzichte van gisteren). Men spreekt ook van afnemend geweld. Morgen staat er echter een grote pro-Raila manifestatie gepland, dus wie weetquote:Op woensdag 2 januari 2008 21:09 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
En het ging in Kenia net relatief goed.
An-Sofie Dewinter. +1quote:Op woensdag 2 januari 2008 20:41 schreef Zwaardvisch het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 2 januari 2008 20:41 schreef Zwaardvisch het volgende:
[ afbeelding ]
Een verboden optocht die wel doorgaat. Dat lijkt mij in een land waar de tegenstanders elkaar van genocide plegen betichten niet bijzonder hoopgevend.quote:Op woensdag 2 januari 2008 21:12 schreef problematiQue het volgende:
[..]
6 Mensen doodgehakt is nog altijd beter minder slecht dan 50 levend verbrand (vandaag ten opzichte van gisteren). Men spreekt ook van afnemend geweld. Morgen staat er echter een grote pro-Raila manifestatie gepland, dus wie weet
Democratie.quote:Op woensdag 2 januari 2008 21:12 schreef problematiQue het volgende:
6 Mensen doodgehakt is nog altijd beter minder slecht dan 50 levend verbrand (vandaag ten opzichte van gisteren). Men spreekt ook van afnemend geweld. Morgen staat er echter een grote pro-Raila manifestatie gepland, dus wie weet
Welnee, je verwart passie voor een bepaalde filosofie voor star, maar ik vind het wel leuk om erop te wijzen dat democratie niet het ei van columbus is zoals velen van overtuigd zijn dat het is.quote:Op woensdag 2 januari 2008 22:04 schreef Monidique het volgende:
Star!
Wat na 300 doden enigszins inflatie van de term is.quote:Op woensdag 2 januari 2008 21:56 schreef Monidique het volgende:
[..]
Een verboden optocht die wel doorgaat. Dat lijkt mij in een land waar de tegenstanders elkaar van genocide plegen betichten niet bijzonder hoopgevend.
Zullen we er over ophouden?quote:Op woensdag 2 januari 2008 21:21 schreef sigme het volgende:
Moslims met roodbebloede baarden, dat lijkt me naaste familie van christenbabyetende joden .
Wees gegroet!
Weg, dat ga jij.quote:Op woensdag 2 januari 2008 22:37 schreef Mutant01 het volgende:
Missen, dat ga ik jullie.
Ik heb me toen ik daar was ook wel eens afgevraagd wat democratie daar te zoeken heeft. De meeste mensen hebben weinig tot geen middelen om het nieuws te volgen. Een krant is al te duur, radio's zijn zeldzaam, TVs al helemaal.quote:Op woensdag 2 januari 2008 22:14 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Welnee, je verwart passie voor een bepaalde filosofie voor star, maar ik vind het wel leuk om erop te wijzen dat democratie niet het ei van columbus is zoals velen van overtuigd zijn dat het is.
En ik vind het altijd interessant om te zien of geweld op zo'n manier met het systeem, in dit geval democratie, te maken heeft of dat er een andere factor is die dat geweld bepaalt. Waarom hebben hun bloedbaden bij verkiezingen ed. en wij niet? We hebben per slot van rekening hetzelfde fantastische systeem.
Maar zouden dat doelgerichte aanslagen op niet-islamitische driemasters zijn geweest, of gewoon schurken die het snelle geld zochten?quote:Op woensdag 2 januari 2008 23:06 schreef Zwaardvisch het volgende:
Och ja. Thomas Jefferson schijnt ooit gezegd te hebben dat de moslimstaten in Noord-Afrika bevolkt worden door terroristen die met hun piratenschepen de territoriale wateren afschuimen en de wereldvrede in gevaar brengen, dit alles onder het mom van hun vermeende superioriteit en hun laakbare houding tegenover staten die de islam niet als hun godsdienst zien.
Grappig dat je toch op de een-of-andere manier kunt zien dat ze een belgische is. Kgeeftoe, ik weet niet of ik ze d'r dubbelblind uit zou kunnen halen, maar toch...quote:Op woensdag 2 januari 2008 20:41 schreef Zwaardvisch het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 2 januari 2008 22:14 schreef Boze_Appel het volgende:
Welnee, je verwart passie voor een bepaalde filosofie voor star, maar ik vind het wel leuk om erop te wijzen dat democratie niet het ei van columbus is zoals velen van overtuigd zijn dat het is.
En ik vind het altijd interessant om te zien of geweld op zo'n manier met het systeem, in dit geval democratie, te maken heeft of dat er een andere factor is die dat geweld bepaalt. Waarom hebben hun bloedbaden bij verkiezingen ed. en wij niet? We hebben per slot van rekening hetzelfde fantastische systeem.
Aardige argumentatiefout: dat je verstand hebt van programmeren wil nog niet zeggen dat je verstand hebt van auteursrecht. Het zoukunnen. Net zoals een goede pianist misschien best aardig kan componeren. Maar als argument slaat het als kut op dirk.quote:Op woensdag 2 januari 2008 22:18 schreef Boze_Appel het volgende:
Mijn 12 jaar ervaring als programmeur in de Open Source Community zegt wat anders.
Wees niet triest, ze is gelukkig.quote:
Was in reactie op dat ik maar mijn mond moest houden omdat ik er niets van zou weten. Voor iemand die niet verder komt dan dat ik mijn mond maar moet houden heb ik best netjes en vriendelijk gereageerd.quote:Op donderdag 3 januari 2008 01:43 schreef gronk het volgende:
(oi, dit is POL. je mag hier toch wel een beetje eisen stellen aan redeneertechnieken, niet?)
http://www.zibb.nl/web/Be(...)htm?contentid=221723quote:Verschillende moslimorganisaties zijn donderdag met een eigen pamflet in dagblad Trouw gekomen. In de reactie scharen de organisaties zich achter het Benoemen en Bouwen-pamflet van 58 prominente Nederlanders dat woensdag in Trouw verscheen.
[...]
Volgens Abdelmajid Khairoun, voorzitter van de Nederlandse Moslim Raad, willen de organisaties laten zien dat ,,we geen toeschouwer zijn, maar een club van allochtonen die in actie komt''. Het pamflet van de moslims heeft de titel '2008, zonder angst voor de ander'.
http://www.ikonrtv.nl/kerknieuws/nieuws.asp?oId=12109quote:“Hij blijft maar blijft provoceren. We vrezen het ergste als dit werkelijkheid wordt. Dan is op een gegeven moment het laatste woord aan de jongens op straat. En die kunnen we dan niet meer tegenhouden. Kijk maar naar Frankrijk.”
Dit zijn net hondeneigenaren die hun beest niet willen aanlijnen.quote:Op donderdag 3 januari 2008 09:10 schreef Autodidact het volgende:
[..]
http://www.zibb.nl/web/Be(...)htm?contentid=221723
De man is de vrede zelve:
[..]
http://www.ikonrtv.nl/kerknieuws/nieuws.asp?oId=12109
Geel.quote:Op donderdag 3 januari 2008 10:31 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Wat is het tegenovergestelde van introvert?
ik bedoel eigenlijk assertief.quote:
quote:Op woensdag 2 januari 2008 23:06 schreef Zwaardvisch het volgende:
Och ja. Thomas Jefferson schijnt ooit gezegd te hebben dat de moslimstaten in Noord-Afrika bevolkt worden door terroristen die met hun piratenschepen de territoriale wateren afschuimen en de wereldvrede in gevaar brengen, dit alles onder het mom van hun vermeende superioriteit en hun laakbare houding tegenover staten die de islam niet als hun godsdienst zien.
Zullen we er een pamflet over maken? Dit kan zo echt niet langer doorgaan. Tegen de verpamflettering van het debat.quote:Op donderdag 3 januari 2008 09:13 schreef Boze_Appel het volgende:
Een tsunami van pamfletten!
Je bent een slap wijf.quote:Op donderdag 3 januari 2008 10:43 schreef Mutant01 het volgende:
Rock FC gelezen?
Dat ook.quote:Op donderdag 3 januari 2008 10:57 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Je bent een slap wijf.
Welk topic heb je het over?quote:Op donderdag 3 januari 2008 10:43 schreef Mutant01 het volgende:
Rock FC gelezen?
De bifi-reeks.quote:Op donderdag 3 januari 2008 11:01 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Welk topic heb je het over?
ik had al gereageerd!quote:Op donderdag 3 januari 2008 11:12 schreef Mutant01 het volgende:
Sukkel, waar je net een antwoord poste!
Pas op hoor, ik ben katholiek.quote:Op donderdag 3 januari 2008 10:44 schreef Mutant01 het volgende:
De middelandse zee zat vol met piraten ja, en die hebben de Nederlanders geholpen tijdens de oorlog met Spanje.
Wat dan? Nooit gehoord van Presley O'Bannon?quote:
Nee. Nee.quote:Op woensdag 2 januari 2008 23:06 schreef Zwaardvisch het volgende:
Hij doet het weer.quote:Op donderdag 3 januari 2008 08:39 schreef Boze_Appel het volgende:
Was in reactie op dat ik maar mijn mond moest houden omdat ik er niets van zou weten. Voor iemand die niet verder komt dan dat ik mijn mond maar moet houden heb ik best netjes en vriendelijk gereageerd.
Serieus: ik zie een glansrijke managementcarriere voor je weggelegd. De manier waarop je een totaal onhoudbare theorie kunt verdedigen, door stug te blijven geloven in je eigen gelijk: chapeau. Ik had 't allang opgegeven.quote:Overigens zie ik weinig problemen met mijn redeneneertechnieken.
Pberends, dat plaatje heb jij geplaatst.quote:Op donderdag 3 januari 2008 14:04 schreef pberends het volgende:
23.000 Iraakse burgers omgekomen in 2007
Dat plaatje.
Echt waar joh?quote:Op donderdag 3 januari 2008 14:10 schreef Monidique het volgende:
[..]
Pberends, dat plaatje heb jij geplaatst.
Ik zei toch.quote:Op donderdag 3 januari 2008 14:16 schreef problematiQue het volgende:
23.000 Iraakse burgers omgekomen in 2007
Hierbij mijn complimenten voor pberends wegens de fotokeuze.
Ja. Echt waar. Ik vind het tamelijk raar staan om naar je eigen plaatje te wijzen en dan zeggen: "ZOMGquote:
quote:Op donderdag 3 januari 2008 14:22 schreef Mutant01 het volgende:
pberends, je bent een zeer goede nieuwsposter. Dat moest ik ff kwijt.
quote:Op donderdag 3 januari 2008 14:22 schreef Mutant01 het volgende:
Wow vet. Wat doe je dan op Fok?quote:Op donderdag 3 januari 2008 14:20 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ja. Echt waar. Ik vind het tamelijk raar staan om naar je eigen plaatje te wijzen en dan zeggen: "ZOMGKijk dat plaatje nou!"
All hail pberendsquote:Op donderdag 3 januari 2008 14:28 schreef Monidique het volgende:
[..]
Kijk, pberends welbekende lange tenen komen weer tevoorschijn.
Nee, da's het tegenovergestelde van actief. Luister allemaal nou maar naar de Autodidact. Hij spreekt nameleik perfect Nederlans.quote:Op donderdag 3 januari 2008 14:41 schreef MrX1982 het volgende:
Het tegenovergestelde van assertief is toch gewoon passief.
Maar hij kan nimmer geel zijn.quote:Op donderdag 3 januari 2008 14:24 schreef Gabry het volgende:
Introvert is het tegenovergestelde van extravert, dus niet van assertief. Iemand die introvert is kan ook assertief zijn.
ik weet wel wat introvert en extravert is.quote:Op donderdag 3 januari 2008 14:24 schreef Gabry het volgende:
Introvert is het tegenovergestelde van extravert, dus niet van assertief. Iemand die introvert is kan ook assertief zijn.
Zie hier, the tomb of the Yellow Emperor, father of the Chinese people. Natuurlijk was hij daadwerkelijk geel.quote:Op donderdag 3 januari 2008 15:06 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Maar hij kan nimmer geel zijn.
Het is ook echt een film voor het grote doek en het harde geluid.quote:Op donderdag 3 januari 2008 14:59 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Die heb ik gezien met Royal Circle seats in Odeon in London. Kickass bios.
quote:Op donderdag 3 januari 2008 14:28 schreef Monidique het volgende:
[..]
Kijk, pberends welbekende lange tenen komen weer tevoorschijn.
Nee, nu ben je gewoon racistisch bezig. Je kent MDI toch wel?quote:Op donderdag 3 januari 2008 15:21 schreef Gabry het volgende:
[..]
Zie hier, the tomb of the Yellow Emperor, father of the Chinese people. Natuurlijk was hij daadwerkelijk geel.
Het MDI is geen autoriteit maar een of andere huilende stichting.quote:Op donderdag 3 januari 2008 15:52 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Nee, nu ben je gewoon racistisch bezig. Je kent MDI toch wel?
Dus per definitie een autoriteit.quote:Op donderdag 3 januari 2008 15:56 schreef Gabry het volgende:
[..]
Het MDI is geen autoriteit maar een of andere huilende stichting.
we kunnen weer kippetjes eten zoveel als we willenquote:Vaccin gevonden tegen vogelgriep
Van onze verslaggever Broer Scholtens
gepubliceerd op 03 januari 2008 02:51 , bijgewerkt op 3 januari 2008 10:13
AMSTERDAM - Het Britse farmaceutische bedrijf GSK heeft een vaccin ontwikkeld tegen het beruchte H5N1-vogelgriepvirus. Dit virus heeft de afgelopen drie jaar miljoenen stuks pluimvee gedood, vooral in Aziatische landen. Ongeveer 350 mensen zijn ermee besmet geraakt, de meesten in Vietnam en Indonesië; tweederde overleed direct na besmetting.
Het vaccin biedt bescherming tegen meerdere wereldwijd verspreide griepvirus-‘stammen’: niet alleen tegen het H5N1-vogelgriepvirus, waarvan monsters zijn genomen bij overledenen in Vietnam, maar ook tegen een afwijkende virusstam die in Indonesië in overledenen is aangetroffen.
Fretten
Dit blijkt uit een studie van ViroClinics, een bedrijfje van het Erasmus Medisch Centrum in Rotterdam, dat het vaccin heeft getest op een twintigtal fretten. De luchtwegen van fretten lijken veel op die van de mens. De onderzoeksresultaten zijn vandaag op de wetenschappelijke site PloSone gezet.
Het H5N1-virus verandert voortdurend iets van gedaante: het past zich aan de mens aan. Het risico dat mensen elkaar besmetten wordt daardoor groter. De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) voorspelt de ontwikkeling van een pandemische stam van dit virus waarmee mensen elkaar op grote schaal zullen besmetten. Zo’n 20 procent van de wereldbevolking zal ziek worden. De WHO gaat uit van miljoenen doden wereldwijd.
Pandemische stam
Een beschermend vaccin is pas te maken na een eerste grote uitbraak: dan is de precieze gedaante van de pandemische stam bekend. Vervolgens duurt het nog vier tot zes maanden voordat een vaccin op grote schaal beschikbaar is.
Vaccinbedrijf GSK bereikt bredere bescherming door toevoeging van een adjuvans, een stof die de reactie van het immuunsysteem versterkt. Daardoor zou nu al een pandemisch vaccin gemaakt en opgeslagen kunnen worden, is het idee. Duikt bij een uitbraak een pandemische stam op dan kunnen mensen direct worden ingeënt.
Ja, maar toch. Alsof Chinezen zomaar beschimpt mogen worden. Weet jij wel dat jij nu een hele bevolkingsgroep beledigt, over een kam scheert en stigmatiseert? DE Chinees bestaat niet. Je weet wat er in Frankrijk gebeurd is.quote:Op donderdag 3 januari 2008 15:56 schreef Gabry het volgende:
[..]
Het MDI is geen autoriteit maar een of andere huilende stichting.
Waar haal ik dan mijn bami en koe lu yuk? heh?quote:Op donderdag 3 januari 2008 16:55 schreef Autodidact het volgende:
DE Chinees bestaat niet.
quote:‘Niets dodelijker voor een linkse partij,’
schreef hij in 1951, ‘dan consolidatie van het
verkregene, zonder zich af te zetten voor de toekomst.
In dat afzetten ligt het bestaansrecht van
een progressieve partij - voor de rest zorgen
heus de conservatieven wel.
Ga klagen bij de Chinezen, dat ze hun keizer geel noemen. Dat ze hun keizer stigmatiseren en beledigen.quote:Op donderdag 3 januari 2008 16:55 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ja, maar toch. Alsof Chinezen zomaar beschimpt mogen worden. Weet jij wel dat jij nu een hele bevolkingsgroep beledigt, over een kam scheert en stigmatiseert? DE Chinees bestaat niet. Je weet wat er in Frankrijk gebeurd is.
http://www.nrc.nl/binnenl(...)_uit_voor_tolerantiequote:,,We wilden alleen witte mensen op de lijst", zegt initiatiefnemer Doekle Terpstra. „Er waren best moslims die wilden tekenen. Mohamed Sini, voorzitter van Stichting Islam en Burgerschap bijvoorbeeld. Maar hij is niet wit."
Dien een klacht in bij de CGB.quote:Op donderdag 3 januari 2008 17:27 schreef Autodidact het volgende:
[..]
http://www.nrc.nl/binnenl(...)_uit_voor_tolerantie
Discriminatie.
Afshin Ellian zei wel iets treffends gisteravond : "Als je Wilders de wind uit de zeilen wilt nemen, dan moet je hem juist niet als discussieonderwerp neerzetten en wie kan het nou wat schelen dat Geert Mak zo'n pamflet ondertekent? "quote:Op donderdag 3 januari 2008 17:27 schreef Autodidact het volgende:
[..]
http://www.nrc.nl/binnenl(...)_uit_voor_tolerantie
Discriminatie.
Jij speelt er ook in mee?quote:Op donderdag 3 januari 2008 17:10 schreef Zwaardvisch het volgende:
SpangaS. Leuk programma. VMBO-scholieren, gespeeld door jongeren met een rollende r. Hoe naïef.
Het bevreest mij te zijn geroepen zonder uitverkoren te zijn.quote:Op donderdag 3 januari 2008 17:42 schreef sigme het volgende:
'navond. Al nieuwe inzichten bereikt?
Ja. Ik zag eksters tijdens het hardlopen en er zaten veel nesten in de bomen.quote:Op donderdag 3 januari 2008 17:42 schreef sigme het volgende:
Nog een paar pareltjes, uit hetzelfde stukje:quote:Stellen stappen steeds jonger in het huwelijksbootje. Was twee jaar geleden nog 70 procent onder de 30 jaar toen ze elkaar het jawoord gaven, nu is 80 procent niet ouder dan 30.
quote:Tijdens die beurzen gaf een toenemend aantal bruidsparen aan een huwelijksdagverzekering af te sluiten. ,,Dit is een enorme stijging ten opzichte van voorgaande jaren. De huwelijksdagverzekering werd toen niet eens in de 'to do-list' opgenomen''
() aanstaande bruidsparen op een groot aantal vlakken nog zeer traditioneel zijn.
Zo wil 70 procent van de paartjes dat de bruidegom de jurk voor de Grote Dag niet ziet. Ongeveer 25 procent zegt dat er wel een detail wordt verklapt, zoals bijvoorbeeld de kleur. Zo willen bruidsparen de kleding enigszins op elkaar afstemmen, ook al blijft de kleur van de bruidsjurk bij meer dan 75 procent van de bruiden onveranderd wit of ivoorwit.
Zo, ik ben geen nieuwsposter meer. Meneer superGod Nolius vond het bericht over de geldgroei in de eurozone veeeeeeeeeeeeeeeeeeel te moeilijk voor de FP.quote:Op donderdag 3 januari 2008 14:22 schreef Mutant01 het volgende:
Gelukkig maar, ik denk niet dat de fp wat voor je was, mensen begrijpen daar alleen nieuws over erfenissen van Paris Hilton. Op het forum ben je waardevoller en wie weet.. ooit als mod.quote:Op donderdag 3 januari 2008 18:30 schreef pberends het volgende:
[..]
Zo, ik ben geen nieuwsposter meer. Meneer superGod Nolius vond het bericht over de geldgroei in de eurozone veeeeeeeeeeeeeeeeeeel te moeilijk voor de FP.
Twee van Nolius' posts:quote:
Ja, ik ga geneeskunde doen. Vandaag min of meer besloten.quote:Op donderdag 3 januari 2008 17:42 schreef sigme het volgende:
Het lijkt me helemaal niks.quote:Op donderdag 3 januari 2008 18:56 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Ja, ik ga geneeskunde doen. Vandaag min of meer besloten.
quote:Op donderdag 3 januari 2008 17:32 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Afshin Ellian zei wel iets treffends gisteravond : "Als je Wilders de wind uit de zeilen wilt nemen, dan moet je hem juist niet als discussieonderwerp neerzetten en wie kan het nou wat schelen dat Geert Mak zo'n pamflet ondertekent? "
Oh, dat is wel wat anders dan filosofie, nietwaar? Vanwaar?quote:Op donderdag 3 januari 2008 18:56 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Ja, ik ga geneeskunde doen. Vandaag min of meer besloten.
Ik weet het, M. 2008 wordt een vreemd jaarquote:
Wim, links lullen rechts vullen, Kokquote:Op donderdag 3 januari 2008 19:08 schreef Klopkoek het volgende:
Zes jaar later gaan deze woorden van Wim Kok nog steeds door merg en been
Het grappige is trouwens dit stukje, en wat nou precies de intenties zijn van de ondertekenaars.quote:Op donderdag 3 januari 2008 19:07 schreef Monidique het volgende:
http://www.elsevier.nl/ni(...)nr/186205/index.html.
http://www.benoemenenbouwen.nl/brief.phpquote:Als we respect hebben voor verschillen in afkomst en culturele en religieuze oriëntaties. Als we elkaar niet discrimineren vanwege afkomst, sekse, religie of seksuele geaardheid. Als fysiek en verbaal geweld uit den boze zijn. Als we ons onthouden van extremisme, van welke aard dan ook.
Rotterdam is erg makkelijk met toelaten, hoor. Maar waarom doe je niet mee aan de toelatingstoets in België? De opleiding in, bijvoorbeeld, Antwerpen staat hoog aangeschreven.quote:Op donderdag 3 januari 2008 18:57 schreef problematiQue het volgende:
Dat is, als de numerus fixus of decentrale selectie mij goed gezind zijn!
Te veel. En nee, er zijn niet te veel geneeskundestudenten. Zelfs zonder numerus fixus zijn er nog 3 generaties nodig om het tekort op bepaalde specialismen en aan huisartsen op te vangen.quote:Op donderdag 3 januari 2008 19:00 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Het lijkt me helemaal niks.
Bovendien zijn er al teveel geneeskundestudenten.
O, ik heb weinig op met die Bouwen en Terpstra-petities, maar dat bericht van onze liberale chicks vond ik nou ook weer niet hoogdravend, wel niet van hoog niveau.quote:Op donderdag 3 januari 2008 19:19 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Het grappige is trouwens dit stukje, en wat nou precies de intenties zijn van de ondertekenaars.
[..]
http://www.benoemenenbouwen.nl/brief.php
Ondertekenaar is Mohammed Rabbae. Tijdens de verkiezingscampagne, in 2002, zei hij ""de Nederlandse bevolking moet begrijpen dat wij islamieten homoseksualiteit nooit zullen accepteren.". Een andere ondertekenaar is Yahia Bouyafa, de uitgever voor het Moslim Broederschap. Eerder noemde ik Khairoun die dreigde met Parijse toestanden. Wil Terpstra met deze lui en deze ideeën in een open tolerante samenleving "benoemen en bouwen"? Alles op zijn tijd. Eerst maar eens flink debatteren over deze idealen.
Je moet ook niet op donderdagavond rellen.quote:Op donderdag 3 januari 2008 19:23 schreef MrX1982 het volgende:
pberends is monddood gemaakt.
Dat klopt. Was ook geen aanval daarop.quote:Op donderdag 3 januari 2008 19:23 schreef Monidique het volgende:
[..]
O, ik heb weinig op met die Bouwen en Terpstra-petities, maar dat bericht van onze liberale chicks vond ik nou ook weer niet hoogdravend, wel niet van hoog niveau.
Laat ik het anders stellen. Er zijn teveel geneeskundestudenten voor het aantal opleidingsplaatsen. Nu nog niet, maar wel binnen een paar jaar.quote:Op donderdag 3 januari 2008 19:23 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Te veel. En nee, er zijn niet te veel geneeskundestudenten. Zelfs zonder numerus fixus zijn er nog 3 generaties nodig om het tekort op bepaalde specialismen en aan huisartsen op te vangen.
Het lijkt hier soms wel tweakersquote:Op donderdag 3 januari 2008 19:24 schreef gronk het volgende:
[..]
Je moet ook niet op donderdagavond rellen.
quote:Op donderdag 3 januari 2008 19:27 schreef MrX1982 het volgende:
Tolerantie kan je niet forceren met een stichting, protestbeweging of een zooi BN'ers. Veel te kunstmatig.
quote:In het PSV-stadion staat één leeg reclamebord. Daar staat op: 'PSV is tegen racisme'. PSV is tegen racisme.. Wat denken ze daar in godsnaam mee te bereiken? Dat een racist dat leest en denkt: 'Oh ja nee, dan kap ik er ook mee.'
Haha, de namen doorlinken naar hun hyves accountjes.quote:Op donderdag 3 januari 2008 19:07 schreef Monidique het volgende:
http://www.elsevier.nl/ni(...)nr/186205/index.html.
OUDquote:Op donderdag 3 januari 2008 19:31 schreef Fastmatti het volgende:
Het is eigenlijk wel weer tijd voor een Fokrel. Weet iemand een geschikt subforum?
Ja, en de Ajax-fans die Eric Addo voor 'vieze vuile kankerneger' uitmaken zullen er voortaan het zwijgen toe doen. En datte we toffe jongens zijn.quote:
Mensen met kinderen zijn na religieuzen misschien wel degene met de langste tenenquote:Op donderdag 3 januari 2008 19:35 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Die zullen er toch niet weer intrappen. Of zouden die hormonenbommen toch weer reageren
Ik speelde vroeger Caesar III.quote:Op donderdag 3 januari 2008 19:37 schreef Monidique het volgende:
Dat spel koop ik dus niet, Caesar IV. De computer herstarten als je het spel verwijderd.
Au.quote:Op donderdag 3 januari 2008 19:37 schreef Monidique het volgende:
Dat spel koop ik dus niet, Caesar IV. De computer herstarten als je het spel verwijderd.
YM, 'zonder waarschuwing'? Netjes.quote:Op donderdag 3 januari 2008 19:37 schreef Monidique het volgende:
Ach ja, wat een wonder.quote:
quote:Op donderdag 3 januari 2008 20:10 schreef Fastmatti het volgende:
Er is weer een nieuw topic voor je geopend
Zo hoort het:quote:Op donderdag 3 januari 2008 19:38 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Ik speelde vroeger Caesar III.
Leg plaza aan.quote:Op donderdag 3 januari 2008 20:25 schreef Monidique het volgende:
[..]
Zo hoort het:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Zij werken voor de goede wijken. Plaats kennen, enzo.
Vroeger hadden ze geen nog Coalition of the willing.quote:Op donderdag 3 januari 2008 20:33 schreef Zwaardvisch het volgende:
Het Hannibal-scenario stelde vrij weinig voor, kan ik me nog herinneren. Er kwamen maar 3 olifanten (oid) uit een hoek van de kaart tevooschijn. Teleurstelling
Terwijl er toen al terroristische aanslagen door moslims werden gepleegd.quote:Op donderdag 3 januari 2008 20:38 schreef Gabry het volgende:
[..]
Vroeger hadden ze geen nog Coalition of the willing.
Ten tijde van Hannibal ?...quote:Op donderdag 3 januari 2008 20:41 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Terwijl er toen al terroristische aanslagen door moslims werden gepleegd.
Dat deden de Spanjaarden beter.quote:Op donderdag 3 januari 2008 20:38 schreef Gabry het volgende:
[..]
Vroeger hadden ze geen nog Coalition of the willing.
Ten tijde van Hannibal?quote:Op donderdag 3 januari 2008 20:44 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ten tijde van Hannibal ?...
Dat waren toch VOC-lieden die terreur deden ?
jaaa... goeie stunt om die toren van Babylon aan te vallen ..quote:Op donderdag 3 januari 2008 20:48 schreef MrX1982 het volgende:
Hannibal was de Osama van zijn tijd.
Dat deed Hannibals nageslacht pijn./quote:Op donderdag 3 januari 2008 20:48 schreef MrX1982 het volgende:
Hannibal was de Osama van zijn tijd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |