abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55728849
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 19:24 schreef du_ke het volgende:

[..]

Er zijn uit naam van de wetenschap vrij veel doden gevallen natuurlijk. Mengele vond zichzelf zonder twijfel een groot wetenschapper.
Maar ook veel doden uit naam van religies kan je ook onder wetenschap plaatsen. De religies waren natuurlijk erg lang de verzamelaars en verspreiders van wetenschappelijke kennis.
Zelfs experimenten met het communisme zou je er onder kunnen scharen.
Maar dat zijn wel ideologische moorden.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_55728875
Een ideologische moord is natuurlijk veel erger.
Allah Al Watan Al Malik
pi_55728905
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 19:34 schreef Mutant01 het volgende:
Een ideologische moord is natuurlijk veel erger.
Barbahappa.
  woensdag 2 januari 2008 @ 19:37:43 #54
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_55728920
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 19:24 schreef du_ke het volgende:

[..]

Er zijn uit naam van de wetenschap vrij veel doden gevallen natuurlijk. Mengele vond zichzelf zonder twijfel een groot wetenschapper.
Maar ook veel doden uit naam van religies kan je ook onder wetenschap plaatsen. De religies waren natuurlijk erg lang de verzamelaars en verspreiders van wetenschappelijke kennis.
Zelfs experimenten met het communisme zou je er onder kunnen scharen.
Hij zal vast hebben gehuild toen ze hem zijn dr. titel afnamen
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_55728927
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 19:19 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee, er zijn meer criteria. Ik raad je daarvoor aan om de Koran te lezen. Een aantal daarvan is bijv dat je geen vrouwen mag vermoorden, kinderen, bejaarden, zieken. etc. ik kan nu wel alles uitgebreid gaan uitleggen, maar uiteindelijk komen noch jij noch ik een stap verder.
Je hoeft het toch niet uitgebreid uit te leggen? Ik vraag mij gewoon af wanneer het dan wel acceptabel is om de afgodendienaars te doden waar zij ook zijn. Wanneer kun je dit toepassen?
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 19:19 schreef Mutant01 het volgende:

Jij hebt niets met religie, en ik heb niets met ongeloof.
Staat er los van.
  woensdag 2 januari 2008 @ 19:42:17 #56
125878 Gabry
Lento Violento
pi_55729009

Ik zit precies in het midden. Het sociale beleid van democraten en de rest republikeinen.
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
pi_55729034
quote:
De islamitische rechtspraak was zo wreed nog niet.

Het islamitisch recht heeft in het westen de naam zo wreed te zijn, dat mohammedanen niet opzien tegen het afhakken van handen van dieven en het stenigen van moordenaars. In Arabische landen wordt het islamitisch recht tegenwoordig weer toegepast naast het burgerlijk recht.
Het islamitische strafrecht zoals dat is geformuleerd in de koran eist echter een zo strenge bewijsvoering, dat het zelden mogelijk is iemand te veroordelen. Bij de minste twijfel mag het niet worden toegepast. Bovendien zijn de definities van de misdaden zo smal, dat er altijd wel een voorwaarde is te vinden waaraan niet is voldaan, zodat de straf niet ten uitvoer kan worden gebracht (R. Peters: Whisky in de Nijl, Oratie Amsterdam 1993).

In een honderdtal negentiende-eeuwse moordzaken uit Egypte zijn slechts twee doodvonnissen en verder enkele eisen tot schadevergoedingen uitgesproken; in de andere gevallen werd de verdachte vrijgesproken. Van het afhakken van handen en het stenigen tot de dood erop volgt, was al helemaal geen sprake.

Als de islamitische rechter niet tot een veroordeling kwam, kon de zaak naar de burgerrechter worden verwezen, die dan strafte volgens het burgerlijke recht eerder, maar milder.
Tegenwoordig ligt dat anders. De islamisering van het recht begon in 1969 in Libië, maar de nieuwe wetten zijn daar, voorzover bekend, nooit toegepast. In Iran werden na de islamitische revolutie in 1979 nieuwe rechtbanken ingesteld om het islamitische recht toe te passen, en daarvan hebben zij, blijkens de jaarboeken van Amnesty International, ruimschoots gebruikgemaakt. Tegen hun uitspraken is geen beroep mogelijk, waardoor de rechters ongebreideld hun gang kunnen gaan.

Het meest opvallend, aldus Peters, is dat de invoering van het islamitisch recht door alle regimes (behalve dan het Libische) gebruikt is om op ruime schaal lijfstraffen in te voeren, ook voor delicten die niets met het islamitische strafrecht van doen hebben. Dat is naar mijn mening een van de belangrijkste redenen waarom de invoering van islamitisch strafrecht voor ondemocratische regimes zo aantrekkelijk is. Lijfstraffen bieden de mogelijkheid tot meer effectieve onderdrukking. De almacht van de staat en de futiliteit van het verzet daartegen worden onderstreept door het schouwspel van publieke executies, amputaties en geselingen.’
Voor Mutant.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
  woensdag 2 januari 2008 @ 19:49:29 #58
125878 Gabry
Lento Violento
pi_55729129
I should run for president; uniting Republicans and Democrats. Best of both worlds.
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
pi_55729144
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 19:42 schreef Gabry het volgende:
[ afbeelding ]

Ik zit precies in het midden. Het sociale beleid van democraten en de rest republikeinen.

Mja, ik zit meer liberaler en redelijker:
  woensdag 2 januari 2008 @ 19:57:03 #60
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_55729278

Hij heeft er ook gewoon de kop voor
pi_55729285
Stel nu dat Barack Obama de primaries wint. En hij vraagt aan Hillary of ze voor het vice-presidentschap gaat. Zou ze dat doen?
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
pi_55729317
Ik mag geen mens doden geloof ik, maar mocht ik het doen ga ik niet eerst uitzoeken hoe het met zijn religie zit voordat ik mijn doodslag uitvoer.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_55729327
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 19:57 schreef Zwaardvisch het volgende:
Stel nu dat Barack Obama de primaries wint. En hij vraagt aan Hillary of ze voor het vice-presidentschap gaat. Zou ze dat doen?
Nee, . Nee, dat kan ik mij niet voorstellen. Andersom heeft Obama ook al uitgesloten het te worden: "“I’m not running for vice president,” he said. ”I don’t have intentions of being on the ticket as vice president.”"
pi_55729353
Barack Obama, dat is toch die vent met dat krankzinnige rooie haar?
pi_55729357
Maar ja, alsof dat iets zegt, hè.
  woensdag 2 januari 2008 @ 20:01:16 #66
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_55729374
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 20:00 schreef Apropos het volgende:
Nee, dat is die Surinamer
pi_55729468
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 20:00 schreef Apropos het volgende:
pi_55729488
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 20:01 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Nee, dat is die Surinamer
Of Dolf Jansen.
pi_55729512
Wat mij op het volgende brengt: ik vond de conference van Jan Jaap van der Wal best grappig.
pi_55729537

woensdag 2 januari 2008 @ 20:13:34 #71
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_55729610
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 20:08 schreef Zwaardvisch het volgende:
Wat mij op het volgende brengt: ik vond de conference van Jan Jaap van der Wal best grappig.
Ik vond hem erg goed. Hij had naast leuke grappen ook een goede inhoud. Ik vond het ook heel gaaf hoe kwetsbaar hij zich opstelde, op een klein cirkeltje in het midden, geen decor, geen 'rugdekking'. Erg van genoten.
pi_55729642
Schokkend. Ze kunnen die voorverkiezingen inderdaad beter afschaffen, of anders regelen.
  woensdag 2 januari 2008 @ 20:15:29 #73
158292 problematiQue
pi_55729648
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 20:05 schreef Monidique het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
In Afrika heb ik veel moslims met iets roods in hun baard zien rondlopen. Volgens mij was het bloed, maar dat klinkt dan gelijk weer zo stigmatiserend.
  woensdag 2 januari 2008 @ 20:17:26 #74
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_55729685
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 20:15 schreef problematiQue het volgende:

[..]

In Afrika heb ik veel moslims met iets roods in hun baard zien rondlopen. Volgens mij was het bloed, maar dat klinkt dan gelijk weer zo stigmatiserend.
doen ze niet iets met henna ofzo?
pi_55729687
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 20:13 schreef problematiQue het volgende:

[..]

Ik vond het ook heel gaaf hoe kwetsbaar hij zich opstelde, op een klein cirkeltje in het midden, geen decor, geen 'rugdekking'. Erg van genoten.
Dat vond ik ook een verademing na L&J. Die zullen onderling heel veel lol gehad hebben, maar het kwam bijna narcistisch over.
pi_55729725
Tijd voor andere dingen.
  woensdag 2 januari 2008 @ 20:19:09 #77
158292 problematiQue
pi_55729736
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 20:15 schreef Monidique het volgende:
Schokkend. Ze kunnen die voorverkiezingen inderdaad beter afschaffen, of anders regelen.
Hoe voorkomen ze eigenlijk dat democraten gaan kiezen voor de slechtste republikein, en omgekeerd?
  woensdag 2 januari 2008 @ 20:20:13 #78
158292 problematiQue
pi_55729756
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 20:17 schreef Aoristus het volgende:

[..]

doen ze niet iets met henna ofzo?
Er staat mij iets bij dat iemand mij vertelde dat het bloed was. Toegegeven, ik heb zijn/haar bronnen niet gecheckt.
pi_55729758
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 20:18 schreef Monidique het volgende:
Tijd voor andere dingen.
Het is inderdaad tijd voor andere dingen Monidique.. zeker.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 2 januari 2008 @ 20:20:31 #80
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_55729767
waarom zetten die presidentskandidaten eigenlijk geen stunt-doubles in? Zo'n race van een jaar moet slopend zijn als je dat in je eentje moet doen. De mensen willen toch je kop zien als je mogelijk president zal worden.
pi_55729782
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 20:20 schreef problematiQue het volgende:

[..]

Er staat mij iets bij dat iemand mij vertelde dat het bloed was. Toegegeven, ik heb zijn/haar bronnen niet gecheckt.
Is dit serieus of niet?
Allah Al Watan Al Malik
pi_55729838
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 20:20 schreef Aoristus het volgende:
waarom zetten die presidentskandidaten eigenlijk geen stunt-doubles in? Zo'n race van een jaar moet slopend zijn als je dat in je eentje moet doen. De mensen willen toch je kop zien als je mogelijk president zal worden.
Omdat als dat uitkomt je de race wel meteen kunt opgeven
  woensdag 2 januari 2008 @ 20:24:21 #83
158292 problematiQue
pi_55729865
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 20:20 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Is dit serieus of niet?
Ik had dat ook op al jouw reacties hier kunnen antwoorden. Gun mij hetzelfde respect. Het is niet alsof ik met volle overtuiging sta te verkondigen dat moslims bloed in hun baard smeren.
pi_55729872
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 20:20 schreef Aoristus het volgende:
Ja. Hoewel ik het idee heb dat de kiezers liever de vrouw van Thompson zien dan de man zelf.
  woensdag 2 januari 2008 @ 20:26:07 #85
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_55729909
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 20:23 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Omdat als dat uitkomt je de race wel meteen kunt opgeven
Dat moet je wel een beetje uitkienen inderdaad. Een hele staat is lastig toe te spreken als je meerdere staten op een dag wilt bezoeken. Het lijkt haast onmogelijk.

Neem een crapstaatje als Ohio, waar morgen de strijd om de kiezer van start gaat, dat is 116.096 km². Ter vergelijking, Nederland is 41.528 km²
  woensdag 2 januari 2008 @ 20:26:51 #86
66825 Reya
Fier Wallon
pi_55729921
De Islam. Best redelijk.
pi_55729936
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 20:24 schreef problematiQue het volgende:

[..]

Ik had dat ook op al jouw reacties hier kunnen antwoorden. Gun mij hetzelfde respect. Het is niet alsof ik met volle overtuiging sta te verkondigen dat moslims bloed in hun baard smeren.
Ja dus, het was serieus.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 2 januari 2008 @ 20:27:56 #88
158292 problematiQue
pi_55729951
Olieprijs doorbreekt 100 dollar-grens

Hoger, hoger! Des te sneller alternatieve energiebronnen rendabel worden, des te beter. Het zal de pijn als de olie straks echt op is alleen maar verkleinen.
pi_55729955
Zwaardvisch, deze al gezien?

http://nl.netlog.com/AnSofiie
  woensdag 2 januari 2008 @ 20:29:32 #90
158292 problematiQue
pi_55729985
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 20:27 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja dus, het was serieus.
Zie het in het licht van Afrika, daar zijn ze wat minder preuts met bloed. Sommigen drinken het, gebruiken het als schmink, etc.
pi_55729986
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 20:27 schreef problematiQue het volgende:

Hoger, hoger! Des te sneller alternatieve energiebronnen rendabel worden, des te beter. Het zal de pijn als de olie straks echt op is alleen maar verkleinen.
De olie gaat niet op. Het enige dat er zal gebeuren is dat aardgas steeds belangrijker gaat worden, maar zelfs dat duurt nog minstens 20 jaar.
pi_55729998
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 20:26 schreef Reya het volgende:
De Islam. Best redelijk.
De islam. En die kleine letter is er niet voor niets.
pi_55730004
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 20:29 schreef problematiQue het volgende:

[..]

Zie het in het licht van Afrika, daar zijn ze wat minder preuts met bloed. Sommigen drinken het, gebruiken het als schmink, etc.
Ook al zie ik het in het licht van aliens, maargoed.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 2 januari 2008 @ 20:30:47 #94
66825 Reya
Fier Wallon
pi_55730015
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 20:15 schreef Monidique het volgende:
quote:
But the Democrats have a totally different thing going on; one that discards at least two key elements of an open, fair system.... When you show up at a Democratic caucus, you and your fellow participants divide up into different corners of a room, based on who you are for. You don't submit a secret ballot; you stand up to be publicly counted. What if you're in a union and want to pick someone your union hasn't endorsed, and your shop steward is there, watching you from across the room? Or the person who holds your mortgage? Or your spouse? Tough. "It is free, it is open, and you are there of your own volition," says Carrie Giddins, the Iowa Democratic Party's director of communications. But of course, you are also in a polling place on election day of your own volition -- and most free societies think that it's a good idea to let voters keep their choices to themselves.
Afrikaanse praktijken.
  woensdag 2 januari 2008 @ 20:31:00 #95
158292 problematiQue
pi_55730018
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 20:30 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Zoek het ook uit.
pi_55730021
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 20:30 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

De islam. En die kleine letter is er niet voor niets.
Wij gebruiken hier gewoon de Islam. Om Zwaarvischjes te pesten. O ja, iets anders zou ik doen.
pi_55730023
quote:
Er wordt zelfs gesproken over het zogenaamde 'Peak Oil' scenario. Peak Oil wordt gezien als het einde van het eerste deel van het olietijdperk: dat van goedkope, overvloedig beschikbare energie en een immer stijgende economische groei. Maar ook dit is slechts een theorie waar mensen die van conspiracy theoriën houden graag over praten.
Jullie horen het goed jongens, een mathematisch model gebaseerd op toekomstige verwachtingen in productie en vraag is een CONSPIRACY THEORY!

Tja, ik heb 'm niet gepost.
pi_55730024
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 20:28 schreef Fastmatti het volgende:
Zwaardvisch, deze al gezien?

http://nl.netlog.com/AnSofiie
Goed werk, Fastmatti.
  woensdag 2 januari 2008 @ 20:32:43 #99
158292 problematiQue
pi_55730062
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 20:30 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Oh, nog een laatste woord, ik zei niet mensenbloed hè, voor alle duidelijkheid.
pi_55730072
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 20:31 schreef problematiQue het volgende:

[..]

Zoek het ook uit.
Het spijt me, misschien is mijn algemene kennis op dergelijke terreinen zo groot, dat ik er vanuit ga dat ieder redelijk persoon dit weet.
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')