abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55717107
Vorige deel

En hier verder!!

Ik heb vanmorgen het CB ook eens gebeld voor Mikael zijn slapen. Inslapen enzo is geen probleem maar sinds ie geen speen meer heeft ie ie zo vroeg wakker altijd. Ok Storm is vroeger maar ik vind half 6 gewoon geen tijd. Hij ligt er vaak al om 7 uur in. Ja dan is het tot half 6 bijna de klok rond. Dus moest ik hem volgens haar maar later na bed doen. Maar hoe later erin hoe vroeger wakker. Dus das gewoon geen optie En eerder is dan ook weer zoiets Dus dan maar gewoon in bed laten huilen en om de 5 minuten kijken. Jeah right en dan. Dan is ie om 6 uur helemaal overstuur omdat ik gewoon wakker is en niet meer slapen wil. Dus ook geen optie. Dus ben bang dat ik er toch maar gewoon vroeg uit moet. TIS EEN FASE!!!!!

Even mijn post uit het vorige topic.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_55717305
MeNicole, het is echt een fase! Sliep hij eerder wel goed? Sara is ook heel lang rond 5:00 wakkergeweest, echt een fase was dat!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_55717319
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 09:59 schreef Fuente het volgende:
MeNicole, het is echt een fase! Sliep hij eerder wel goed? Sara is ook heel lang rond 5:00 wakkergeweest, echt een fase was dat!
Ja eerder sliep ie gewoon tot half 8 ongeveer. En dan ook om 8 uur erin ongeveer. Hoelang duurt zo'n fase? Word er zo moe van
Liefde
pi_55717913
Maar als hij van 19:00 uur tot 5:30 uur slaapt, is dat toch gewoon heel goed?
pi_55718061
Menicole, kun je niet heel langzaam met een kwartiertje per week ofzo zijn bedtijd verlaten, in de hoop dat hij dan langzamerhand zijn slaapperiode iets verlegd?
pi_55718413
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 10:48 schreef sombie het volgende:
Maar als hij van 19:00 uur tot 5:30 uur slaapt, is dat toch gewoon heel goed?
Ja dat weet ik. En das natuurlijk heel erg goed. Daarom laat ik het maar even. Liever vroeg eruit dan dat ik 's nachts er steeds uit moet.
En steeds een kwartier heb ik al geprobeert. Dat ging even goed. Maar na een dikke week was het weer half 6. Dus dan maar gewoon om 7 uur erin. Heb ik lekker de avond voor mezelf
Liefde
  Redactie Frontpage woensdag 2 januari 2008 @ 11:32:27 #7
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_55718727
Daar zijn we weer! We hadden Kim eerst om half zeven op bed gelegd. Ze was bekaf, sliep al in de auto op de terugweg. Maar vanwege de extreme mist tijdens oudjaarsnacht, besloten de buurt-Tokkies gisteravond hun vuurwerk maar af te steken. Dus werd ze snel weer krijsend wakker van al het geknal. Daarom haar er maar uitgehaald en om half tien weer in bed gelegd. Nouja, vannacht viel ze uiteindelijk bij Ingrid op ons bed in slaap. Ik heb beneden op een luchtbed de nacht doorgebracht.
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  woensdag 2 januari 2008 @ 13:35:45 #8
24188 Belana
kloon van belana
pi_55721607
Djeez, heb je uberhaupt deze post gelezen van suzanna?
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 08:49 schreef Suzanna het volgende:
Djeez, maak je het niet alleen maar erger door haar er een tijdje uit te halen (en te laten) zodat ze helemaal klaar wakker is? Hier wordt het probleem dan alleen maar erger, en gelijk heeft ze...want dan moet ze 'ineens' weer in bed terwijl het niet duidelijk is dat dat de bedoeling was.
Hier heeft alleen de 'harde aanpak' geholpen. Zacht praten, en lief zijn, maar wel streng (alleen uit bed bij pijn of poepluier, of als ze ziek zijn voor drankjes, neusspray o.i.d., de logische dingen) en eventueel gewoon een tijd laten krijsen.

Wat ook niet meewerkt is je kind gewoon TE LAAT op bed leggen. Half tien vind ik persoonlijk echt absurd laat voor een kindje van Kims leeftijd. Hier liggen ze er om 7 uur in, en bij uitzondering half acht/acht uur. Dan zijn ze echt helemaal uitgeput. Op een gegeven moment zijn ze dan ook over hun slaap heen... en vaak zie je als ze 'te laat' naar bed gaan, ze ook veel onrustiger slapen en dus idd (zoals bij jullie) later ineens krijsend wakker worden.

Lijkt me echt heel onprettig en vervelend als je hele avond gedicteerd wordt door een krijsend dwars meiske. Wij laten ons dat niet meer gebeuren en hebben bovenstaande dingen toegepast (nu bij drie slechte slapertjes heeft het heel goed gewerkt!) en dus wil ik jullie ook graag helpen. Hopelijk vat je het dus ook als 'goede bedoeling' op en niet als wijsneuzig willen zijn... zo bedoel ik het echt niet! voor jullie allebei want je zult er wel doorheen zitten. Sterkte.
er staan namelijk nogal zinnige dingen in.
stormy waters...
sailin'
pi_55728687
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 08:49 schreef Suzanna het volgende:
Djeez, maak je het niet alleen maar erger door haar er een tijdje uit te halen (en te laten) zodat ze helemaal klaar wakker is? Hier wordt het probleem dan alleen maar erger, en gelijk heeft ze...want dan moet ze 'ineens' weer in bed terwijl het niet duidelijk is dat dat de bedoeling was.
Hier heeft alleen de 'harde aanpak' geholpen. Zacht praten, en lief zijn, maar wel streng (alleen uit bed bij pijn of poepluier, of als ze ziek zijn voor drankjes, neusspray o.i.d., de logische dingen) en eventueel gewoon een tijd laten krijsen.

Wat ook niet meewerkt is je kind gewoon TE LAAT op bed leggen. Half tien vind ik persoonlijk echt absurd laat voor een kindje van Kims leeftijd. Hier liggen ze er om 7 uur in, en bij uitzondering half acht/acht uur. Dan zijn ze echt helemaal uitgeput. Op een gegeven moment zijn ze dan ook over hun slaap heen... en vaak zie je als ze 'te laat' naar bed gaan, ze ook veel onrustiger slapen en dus idd (zoals bij jullie) later ineens krijsend wakker worden.

Lijkt me echt heel onprettig en vervelend als je hele avond gedicteerd wordt door een krijsend dwars meiske. Wij laten ons dat niet meer gebeuren en hebben bovenstaande dingen toegepast (nu bij drie slechte slapertjes heeft het heel goed gewerkt!) en dus wil ik jullie ook graag helpen. Hopelijk vat je het dus ook als 'goede bedoeling' op en niet als wijsneuzig willen zijn... zo bedoel ik het echt niet! voor jullie allebei want je zult er wel doorheen zitten. Sterkte.
Tnx!

Ik denk ook de harde aanpak. Vind het wel moeilijk. Een niet altijd meewerkende vent helpt ook niet mee.
Half 10 is dus voor de goede orde, NIET haar vaste beddtijd.
Even ruim gezegd tussen 19.00 en 20.00. Ligt er ook aan of en hoelang ze overdag heeft geslapen.

Ik ben benieuwd hoe het vannacht gaat. Vast goed!
En zo niet, dan lijkt mij het volgende de beste manier. Even heen gaan, aaitje, speen, knuffels eventueel weer in bed leggen. Muziekje aan. Zeggen dat ze nu lekker moet gaan slapen. En als ik/we zeker weet dat er niks aan de hand is, laten krijsen. En dan elk half uur erheen. Helemaal niet heen trek ik niet, denk ik.
  woensdag 2 januari 2008 @ 19:57:24 #10
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_55729284
Ingrid, ik weet niet wat je precies bedoelt met dat je vent niet meewerkt, maar dat lijkt me toch wel essentieel, dat jullie een lijn trekken en dat ook uitstralen naar Kim. Daarbij wordt zij misschien juist onrustig omdat ze aanvoelt dat er spanningen zijn? Makkelijker gezegd dan gedaan, dat weet ik, maar je kan er helaas niet omheen bij dit soort problematiek.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  Jubileum moderator woensdag 2 januari 2008 @ 20:44:44 #11
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_55730359
Ingrid misschien is het ook verstandig om het middagslaapje niet te lang te laten duren. Even kijken hoe lang ze nodig heeft om nog vrolijk te zijn, maar niet te lang dat ze 's avonds niet kan slapen.
Mijn kinderen deden het het beste als ze niet langer sliepen dan 2 uur tussen de middag, ik maakte ze daarna gewoon wakker.

Verder is het belangrijk om, als je dit gaat aanpakken, te kiezen voor 1 aanpak, en die vol te houden. Als Djeez niet wil meewerken dan moet je het niet gaan proberen want dat is alleen maar verwarrend voor Kim, en ook zielig. Het betekend gewoon dat je dit samen moet aanpakken, besluiten om ervoor te gaan, Kim voorlopig even niet logeren of iets dergelijks, en dan 1 lijn afspreken.
Sterkte!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_55730444
Vivi, je hebt gelijk. Nu ff lastig uit te leggen. Maar ik heb het idee dat djeez het zo wel goed vind.
Dat hij bijvoorbeeld dus gewoon zelf beneden gaat slapen en dan moet ik maar zien wat ik doe. Vannacht lag Kim al bij mij in bed, toen ik van de wc terug kwam. En ze ging al goed liggen. Dat laat ik het maar zo, want als Kim dan weer in dr eigen bed moet, snapt ze dat ook niet. En ze sliep na een kwartier.
  woensdag 2 januari 2008 @ 21:07:22 #13
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_55730902
Een van de belangrijkste regels van mij: slapen doe je in je eigen bed. En dat is niet zielig, dat is duidelijk. Verder wordt er door Tristan en Sterre (5 en 7) om 19:00 uur aanstalten gemaakt om naar boven te gaan (uitkleden, tanden poetsen), dan even voorlezen en uiterlijk om 19:30 uur gaat de deur van de slaapkamers achter me dicht. Dan is Wouter (9) om kwart voor acht aan de beurt. Uitkleden, tanden poetsen en dan mag ie in z'n bed zelf nog lezen tot uiterlijk 20:30 uur. Als ik hier niet streng in ben, worden ze vervelend, gaan ze uittesten en zijn ze de volgende dag ook niet in een fijn humeur. Toen ze nog kleiner waren was ik ook altijd erg duidelijk. Iedere avond dezelfde routine, en niet eerder van je kamer af dan 7 uur 's morgens. Tenzij je naar de wc moet natuurlijk.
  woensdag 2 januari 2008 @ 21:21:17 #14
103793 kozakken
Living the life
pi_55731269
Ik dacht.. zal ik reageren.. of toch niet.. Maar goed, ik kan het niet laten.

Ingrid, wat hier ook toch heel goed werkte was echt niet met m'n kleintje van zijn eigen slaapkamer af. Dus ook al wordt er bijzonder gehuild en krijg ik heule koude voeten, toch blijf ik op zijn eigen kamertje.
Want natuurlijk is het bij papa en mama veel leuker. En natuurlijk zou ik ook heel hard m'n best doen om lekker bij mama in bed te komen.
Maar toch.. ook lekker innestelen en goed gaan liggen in jullie bed werkt uiteindelijk gewoon tegen je en jullie.

Begin met een routine rondom het naar bed brengen. Zorg dat het een gezellig gebeuren wordt met bv. een verhaaltje (alvast op haar kamertje) en dan in bed leggen.
Als ze 's avonds wakker wordt ook echt niet uit bed halen of van de kamer af. Want daar is het leuk en wordt ze nog veel wakkerder.
Geef jezelf gewoon twee weken. Dan ga je lekker met haar 's middags meeslapen om ook even bij te komen. (En je zou ook kunnen beginnen 's nachts met elke tien minuten, dan 15 minuten, dan... )

Ik heb inderdaad het idee dat Djeez er heel gemakkelijk vanaf komt. Want hij gaat lekker naar beneden en laat jou maar over met 't kleintje.
Zo te horen (ook door jouw eigen posts!) heeft ze niets aan jou behalve dan gezellig tegendraads mopperend naar beneden lopen zo 's nachts ipv meehelpen met het vaste ritme. (Je moet nl. volgende week weer werken )
Wel moet je in ieder geval in theorie hetzelfde voor ogen hebben. Samen uit is samen thuis.
pi_55732381
Vervelend he, dat niet op 1 lijn zitten.... Hier ook dat probleem gehad hoor... En meneer moest er ook nog eens om 5.15 uit... En door het slaapgebrek wordt je sowieso al kribbiger tegen elkaar...
Ik vind het "altijd" op je eigen kamertje errug moeilijk... Als ze ziek zijn, of doodsbang van onweer of vuurwerk ben ik nogal geneigd om ze bij me te nemen... Als ze ouder zijn is dat ook makkelijker uitleggen vind ik.
T andere monster vind het nu trouwens errug stoer om zo lang mogelijk in zn eigen bed te slapen!! Heerlijk!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  woensdag 2 januari 2008 @ 22:27:19 #16
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_55732959
Vamperotica, als mijn kinderen ziek zijn, of doodsbang door iets, dan troost ik ze in hun eigen kamertje. Dan ga ik bijvoorbeeld bij ze op de rand van het bed zitten of even bij ze in hun bedje liggen, even kletsen en knuffelen, en als ze dan weer rustig zijn, ga ik weer weg.
  woensdag 2 januari 2008 @ 22:32:35 #17
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55733074
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 20:48 schreef _Ingrid_ het volgende:
Maar ik heb het idee dat djeez het zo wel goed vind.
Dat hij bijvoorbeeld dus gewoon zelf beneden gaat slapen en dan moet ik maar zien wat ik doe.
Succes Ingrid! Niet alleen met Kim, maar ook met Djeez. Lijkt me heel lastig als je man het je maar uit laat zoeken.

En over het bij papa en mama in bed: In incidentele gevallen doe ik het wel. Maar als het structureel zou (dreigen te) worden niet.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 2 januari 2008 @ 22:43:27 #18
24188 Belana
kloon van belana
pi_55733360
Ezra kreeg vrij lang nog 's nacht s een fels bij ons in bed, maar dat ging meneer een beetje te gezellig vinden. laatst zei ik dat wij ook gingen slaap trainen. het enige wat we gedaan hebben is 1 nacht "afzien" en hem laten huilen en alleen af en toe er heen om een speen en knuffel te geven. en die fles kreeg ie vanaf dat moment op zijn kamer. hij komt nooit meer bij ons, want het werd te gezellig.
Nu slaapt het kereltje redelijk goed door

maarja, je staat er ook weer eens alleen voor , dat moge duidelijk zijn. en dan heeft het, zoals lois zegt, weinig nut en is het alleen maar zielig.

succes ingrid!
stormy waters...
sailin'
pi_55733508
Ik heb wel gemerkt dat sinds Sara al een hele tijd weer goed slaapt en dat heeft ons echt bloed, zweet, tranen en veel slapeloze nachten gekost zoals jullie destijds konden lezen we wat losser kunnen zijn. Het komt nu wel eens voor dat ze om 4:00 wakker is, van streek is, en bij ons in bed verder slaapt tot 8:00. Dat is echter niet vaak, en als het wel gebeurt gaat ze de volgende avond ook zonder morren weer in haar eigen bed.
Gelukkig zitten manlief en ik op 1 lijn, en manlief is er echt veel vaker uitgeweest dan ik 's nachts omdat ik destijds midden in mijn opleiding zat en 's morgens om 7:00 moest werken.
Echt volhouden Ingrid en Djeez, het kan echt heel lang duren maar uiteindelijk zal ze gewoon gaan slapen, echt waar
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_55733955
Bedankt voor jullie reacties! Duidelijk en gelukkig niet verwijtend. (waar ik bang voor was, gezien "het verleden" )

Ze is zonder morren gaan slapen. Djeez denkt er nu mede door jullie reacties meer over na. Ook dat het dus belangrijk is om het samen te doen. We gaan ervoor! Zo is het ook niks. Voor Kim niet goed en voor ons ook niet. Overdag max 2 uur slapen is een goed plan. Soms sliep ze wel 3 uur.
  woensdag 2 januari 2008 @ 23:06:29 #21
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55734001
Fijn om te lezen dat jullie samen ervoor willen gaan Ingrid!
pi_55735132
Hier vanavond een slaapweigeraar.. gebeurt niet zo vaak trouwens maar ze is echt nog klaarwakker. Zal wel door alle feestdagen ritmeverstoringen komen. Ze is ook in de fase dat ze eigenlijk haar middagslaapje net wel/net niet meer nodig heeft. Opblijven, dan valt ze om half 6 in slaap en wordt om 22 uur lekker uitgerust wakker om vervolgens de hele nacht te blijven spoken, en als ze wel slaapt en na een uur wakker maken dan blijft ze een uur lang chagerijnig en huilerig, dus dat is ook niet echt een optie. Maar ze valt steeds later in de middag in slaap (eerst altijd van 13.00 tot 15.00, nu regelmatig van 14.30 tot 16.30) en daardoor wil ze 's avonds ook niet meer op tijd naar bed. Iemand nog tips (behalve laten huilen ;-)
pi_55738850
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 22:27 schreef Spuuglokje het volgende:
Vamperotica, als mijn kinderen ziek zijn, of doodsbang door iets, dan troost ik ze in hun eigen kamertje. Dan ga ik bijvoorbeeld bij ze op de rand van het bed zitten of even bij ze in hun bedje liggen, even kletsen en knuffelen, en als ze dan weer rustig zijn, ga ik weer weg.
Dat heb ik een tijdje met mn oudste gedaan... Alleen was het toen op een gegevn moment zo dat ik absoluut niet van dr kamer meer af mocht!
Nu komen ze zelf vertellen als ze rot gedroomd hebben ofzo... Dan kunnen ze wat water pakken en gaan weer naar bed (maar ja, ze zijn dan ook al 11 en 10)Mannetje van 4 roept mij meestal naar zn kamer toe en krijgt daar een beetje water en slaapt dan meestal ook weer gewoon verder....
T miniminimannetje slaapt sinds de laatste pogingen van net na kerst ook gewoon door als ie even wakker is geworden...

Alleen bij langdurige onweersbuien ofzo moet ik nog even gaan bedenken hoe ik het voor die laatste twee aan ga pakken!
pi_55738851
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 23:05 schreef _Ingrid_ het volgende:
Bedankt voor jullie reacties! Duidelijk en gelukkig niet verwijtend. (waar ik bang voor was, gezien "het verleden" )

Ze is zonder morren gaan slapen. Djeez denkt er nu mede door jullie reacties meer over na. Ook dat het dus belangrijk is om het samen te doen. We gaan ervoor! Zo is het ook niks. Voor Kim niet goed en voor ons ook niet. Overdag max 2 uur slapen is een goed plan. Soms sliep ze wel 3 uur.

Fijn dat jullie er samen voor willen gaan!
En hopelijk werkt het overdag wat minder slapen!!
pi_55738853
[quote]Op donderdag 3 januari 2008 06:15 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Fijn dat jullie er samen voor willen gaan!
En hopelijk werkt het overdag wat minder slapen!!
(Al werkte dat hier juist net niet..)
pi_55740276
Ingrid, ik vind het heel bijzonder dat je zo goed met kritiek kunt omgaan. Echt echt!! Petje af. Ik vind dat zelf heel moeilijk... dat doe je echt heel goed. Is me trouwens wel vaker opgevallen, dat je niet excuses gaat verzinnen maar als er echt dingen gezegd worden die zinnig zijn, dat je daar dan ook over nadenkt.

Het is lastig (vind ik) om kritiek te geven omdat ik ook zo graag gewoon 'lief' wil zijn maar ik ben blij dat jullie er waarschijnlijk wel wat aan hebben. 'Zachte heelmeesters maken stinkende wonden' geldt hiervoor denk ik ook wel. Ik heb zelf ook lastige kinderen gehad (en soms nog steeds) met slapen en heb het de harde manier geleerd... wij zaten er HELEMAAL doorheen en ik was constant oververmoeid. Nu zijn we consequent, en misschien gek hoor, maar ik laat mijn gevoel er niet meer zo tussen komen. Als ze ziek zijn is het wat anders, dan is dat wat lastiger, maar ook dan (zoals Spuuglokje ook zei)... NIET van het kamertje af halen en absoluut niet bij je in bed nemen. Ze moeten toch weer in hun eigen bedje en dan wordt het zo verwarrend voor ze! En Djeez elke nacht beneden, dat is toch ook niet goed voor jullie relatie lijkt me. Ik zou pisnijdig worden hoor!

Ik hoop dat jullie er samen uitkomen... en dat Djeez ook wat consequenter gaat worden... dat is in het belang van Kim, en van jullie alletwee ook!

Heel veel liefs en sterkte!
pi_55740653
Ladybos, misschien kan ze op de dagen dat ze niet meer tussen de middag wil slapen wel een uurtje op de bank met een boekje? Desnoods samen even een uurtje rust nemen zonder te slapen.

Ik merk dat ik het moeilijk vind om dit topic te lezen. Ik wordt onzeker over onze aanpak, ik zou bijna gaan denken dat ik een verwend kind kweek met onze "zachte" methode. Ik weet wel dat het zo niet bedoeld is hoor, ik ben er zelf gewoon nogal onzeker in.
Op dit moment slaapt ze niet ontzettend slecht, maar het is ook weer niet zoals het was. Ze gaat rond 20.00 uur naar bed, wordt bijna elke avond nog een keer wakker, speelt dan even en gaat weer naar bed. Ergens in de nacht wordt ze wakker om dan na een slokje borstvoeding bij ons in bed verder te slapen.
Ik ben er niet geheel tevreden over want ze sliep zo goed en ik vind het vervelend dat ze niet meer na het drinken snachts in haar eigen bed verder wil slapen.

Aan de andere kant zit er nu al weer zo'n verbetering in dat ik het nog even af wil wachten voor we er echt wat aan gaan doen. Na een paar weken kwakkelen, drukke feestdagen en twee weken kerstvakantie met duidelijk minder ritme en regelmaat vind ik dat ik haar de kans moet geven om eerst weer helemaal terug te veren en weer lekker in haar vel te komen.

Ik ben het ook zo zat om er een probleem van te maken. M. heeft al zo de neiging om enorm te gaan stressen bij alles dat ineens anders gaat dan normaal, waar ik dan weer oplossingen voor ga bedenken. Op dit moment werkt rust in de tent het beste, ookal betekent dat met zijn drieën in een bed en om tien uur nog een uurtje spelen.

Maar ik hoop wel dat het snel weer terug bij het oude is!
pi_55740760
Owlet je moet doen wat jullie het beste lijkt.
Als Mikael wakker word gaat ie ook bij mij in bed hoor. En 's avonds als ie naar bed gaat liggen we samen eerst een half uurtje op mijn bed te knuffelen en te spelen. En vaak valt ie uiteindelijk toch daar in slaap. Maar tis niet zo dat ie niet in zijn eigen bed in slaap wil vallen want dat is ook geen probleem. Soms ga ik gewoon met mijn ds op zijn kamer zitten en valt ie zo in slaap. Als ie maar slaapt denk ik dan.
En ik geef eerlijk toe dat ik ook de makkelijkste weg kies om hem tegen 3 uur in mijn bed te nemen (niet elke dag hoor) om zo nog een paar uurtjes slaap te pakken. Maar ja als ik dat niet doe hou ik dat nooit vol aangezien ik niet een partner uit bed kan sturen.
En er zijn genoeg mensen die zeggen dat ik hem zo aan leer dat ie bij mij mag slapen. Maar zolang hij ook gewoon wel lekker in zijn eigen bed slaapt dan vind ik het prima zo. Ene nacht ligt ie hele nacht lekker bij mij, nacht daarna kan ie zo weer hele nacht lekker in eigen bed liggen.
Liefde
pi_55740859
Goed om te lezen, MeNicole
Als ik er heel nuchter over nadenk dan heb ik ook heel erg het gevoel dat het allemaal wel los zal lopen. Dat ze vanzelf elke nacht door gaat slapen inplaats van nu zo af en toe een nacht. En dat ze het nu gewoon even nodig heeft door ziekte en daarna stresserige feestdagen.
Maar ja, als je dan wakker wordt met een stijve nek omdat mevrouw dwars in bed lag en ik in een soort rare bocht om haar heen dan ga je toch weer twijfelen

[ Bericht 0% gewijzigd door owlet op 03-01-2008 10:40:39 (typo) ]
pi_55740917
Ik zou het ook gen enkel probleem vinden hoor... Als het bij zo af en toe eens een keertje blijft... Met mn oudste was dat gewoon niet te doen.... Zo gauw je die 1 keer in bed bij je had genomen, kon je weer helemaal van voor af aan beginnen... En dan niet een paar dagen doorzetten, maar echt maaaanden voordat we een stapje verder waren....

En dan kwame r ook bij dat mevrouw op een gegeven moment gewoon niet ging slapen als er niemand bij dr was... Dat begon dus met een keertje midden in de nacht totdat je zelf om 19.00 naar bed kon!!!

Dan maar liever "even" streng!!
Andere monsters hebben er (nu) ook geen moeite mee om na een nachtje bij ons weer lekker in hun eigen bed te slapen... Alleen bij die kleinste durf ik het nog niet zo goed aan.... Dan snapt ie er idd heulemaal niets meer van....

Als mn bed groot genoeg was en ik niet elke nacht als boksbal/kussen gebruikt zou worden zou ik het ook niet eens zo'n probleem vinden... Maar nu, aan het eind van mn zwangerschap en met het oog op nachtvoedignen straks kan ik mn rust hard genoeg gebruiken....
pi_55740923
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 10:35 schreef MeNicole het volgende:

En er zijn genoeg mensen die zeggen dat ik hem zo aan leer dat ie bij mij mag slapen.
ik ken maar weinig pubers die nog elke avond bij mama en/of papa in bed willen slapen omdat ze niet in hun eigen bed willen Hier werd op jonge leeftijd ook geregeld lekker bij mij geslapen (soms gewoon om het lekker, maar ook vaak uit gemakszucht (zeker toen ze nog borstvoeding kregen) Nu nog steeds kruipen ze bij ons als er echt iets is, eng gedroomd, ziekjes zijn etc etc. Als ze huiolen gaan we naar ze toe is dat afdoende, prima dan blijven ze in eigen bed, is het niet goed, krijgen ze niet weer een 'veilig' gevoel dan hupsakee bij ons erin. En als papa er niet is is het vaste prik dan slapen ze bij mij in het grote bed (al slaapt alicia vaker in haar bed als bij mij in die dagen dat Danny er niet is)
pi_55740927
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 10:40 schreef owlet het volgende:

Maar ja, als je dan wakker wordt met een stijve nek omdat mevrouw dwars in bed lag en ik in een soort rare bocht om haar heen dan ga je toch weer twijfelen
Whaha ja dat heb ik ook. Liggen we met zijn tweeen op mijn helft terwijl de andere helft van het bed gewoon vrij is. Maar ja daar is het zo koud
Liefde
  donderdag 3 januari 2008 @ 10:54:03 #33
103793 kozakken
Living the life
pi_55741039
Maar gaat het dan ook in een aantal gevallen juist niet om 'buiten het gewone en fijne'. Waarbij het echt een strijd is ipv iets waar je allemaal nog mee uit de voeten kunt.
Dat is in ieder geval mijn insteek.
pi_55741087
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 10:06 schreef Suzanna het volgende:
Ingrid, ik vind het heel bijzonder dat je zo goed met kritiek kunt omgaan. Echt echt!! Petje af. Ik vind dat zelf heel moeilijk... dat doe je echt heel goed. Is me trouwens wel vaker opgevallen, dat je niet excuses gaat verzinnen maar als er echt dingen gezegd worden die zinnig zijn, dat je daar dan ook over nadenkt.
Dit vind ik echt lief dat je dat zegt. Word er haast emo van.
Denk dat de assertiviteitscursus op dit punt ook goed geholpen heeft.

Kim ging keurig netjes meteen slapen. En werd om 4.45 wakker. Er even heen geweest en uiteindelijk heeft ze een kwartier moord en brand geschreeuwd. en toen viel ze weer in slaap en heeft tot 8.30 geslapen.
pi_55741195
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 10:54 schreef kozakken het volgende:
Maar gaat het dan ook in een aantal gevallen juist niet om 'buiten het gewone en fijne'. Waarbij het echt een strijd is ipv iets waar je allemaal nog mee uit de voeten kunt.
Dat is in ieder geval mijn insteek.
Als Mikael 's nachts wakker word en ik ga er heen om hem een aai over zijn bol te geven en dan weer weg te gaan. Dan krijg ik pas strijd. Want dat houdt ie heel lang vol. En dan kies ik de makkelijkste weg. Ga de strijd niet eens aan
Liefde
  donderdag 3 januari 2008 @ 11:04:07 #36
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_55741226
Ik bedoel het echt niet vervelend of aanvallend hoor, owlet. Iedereen moet doen waar hij/zij zich het beste bij voelt. Als jij het niet erg vindt of juist fijn vindt om je kind af en toe bij je te hebben, is dat natuurlijk goed! Mijn ervaring is gewoon dat kinderen het beste slapen als ze niet (ook niet af en toe) bij ons liggen te slapen. Als ik mijn kinderen ook maar een kléin beetje onderhandelingsruimte geef, is het hek van de dam. Ik merk aan de reacties van sommigen in dit topic dat duidelijkheid (strengheid, zo je wilt) vaak moeilijk of zielig gevonden wordt, maar ik zie het echt in het belang van het kind. Als een kind weet waar ie aan toe is, geeft dat een hoop rust. En ik doe zelf ook geen oog dicht trouwens, als er een kind in m'n bed ligt. Ik word wakker van ieder zuchtje en snurkje van m'n kinderen Ja, als ik soms even bij hún lig als ze ziek zijn val ik wel eens van moeheid in slaap, om dan wakker te schrikken van hun geluiden, voor je denk: hoe kan zij dat nou weten? Die kinderen liggen toch nooit bij d'r in bed?
pi_55741241
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 10:56 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]

Dit vind ik echt lief dat je dat zegt. Word er haast emo van.
Denk dat de assertiviteitscursus op dit punt ook goed geholpen heeft.

Kim ging keurig netjes meteen slapen. En werd om 4.45 wakker. Er even heen geweest en uiteindelijk heeft ze een kwartier moord en brand geschreeuwd. en toen viel ze weer in slaap en heeft tot 8.30 geslapen.
  Licht Ontvlambaar donderdag 3 januari 2008 @ 11:11:14 #38
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_55741370
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 10:45 schreef knorretje het volgende:

[..]

ik ken maar weinig pubers die nog elke avond bij mama en/of papa in bed willen slapen omdat ze niet in hun eigen bed willen Hier werd op jonge leeftijd ook geregeld lekker bij mij geslapen (soms gewoon om het lekker, maar ook vaak uit gemakszucht (zeker toen ze nog borstvoeding kregen) Nu nog steeds kruipen ze bij ons als er echt iets is, eng gedroomd, ziekjes zijn etc etc. Als ze huiolen gaan we naar ze toe is dat afdoende, prima dan blijven ze in eigen bed, is het niet goed, krijgen ze niet weer een 'veilig' gevoel dan hupsakee bij ons erin. En als papa er niet is is het vaste prik dan slapen ze bij mij in het grote bed (al slaapt alicia vaker in haar bed als bij mij in die dagen dat Danny er niet is)
Mijn vader draaide regelmatig nachtdiensten, meestal 7 achter elkaar... Dan was het bij ons thuis vaak ruzie wie de eerste nacht bij mam in bed mocht, want dan had je een nacht meer

Isa slaapt vrij goed, vind ik zelf... maar we hebben wel een soort avondritueel. Het standaardgebeuren met tandenpoetsen, pijama aan en verhaaltje lezen. Daarna gaat ze het bed in en ik meestal nog even was ophangen ofzo. En als ik dan weer van zolder kom, roept ze op me... Ze mag dan nog heel even uit bed 'twee minuutjes in de stoel' heet dat Die twee minuutjes zijn meestal maar 10 seconden, dan vraag ze letterlijk 'mama, mag ik in bed'
's morgen geldt de regel niet voor zeven uur uit bed, dus horen we regelmatig 'Mama, is het al zeven uur?'

Nu is Isa ook al 3,5 ondertussen, dus dat zal ook wel meewerken

Sterkte voor alle ouders die met een lastig slapertje zitten
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 3 januari 2008 @ 12:27:07 #39
24188 Belana
kloon van belana
pi_55742897
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 11:04 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik bedoel het echt niet vervelend of aanvallend hoor, owlet. Iedereen moet doen waar hij/zij zich het beste bij voelt. Als jij het niet erg vindt of juist fijn vindt om je kind af en toe bij je te hebben, is dat natuurlijk goed! Mijn ervaring is gewoon dat kinderen het beste slapen als ze niet (ook niet af en toe) bij ons liggen te slapen. Als ik mijn kinderen ook maar een kléin beetje onderhandelingsruimte geef, is het hek van de dam. Ik merk aan de reacties van sommigen in dit topic dat duidelijkheid (strengheid, zo je wilt) vaak moeilijk of zielig gevonden wordt, maar ik zie het echt in het belang van het kind. Als een kind weet waar ie aan toe is, geeft dat een hoop rust. En ik doe zelf ook geen oog dicht trouwens, als er een kind in m'n bed ligt. Ik word wakker van ieder zuchtje en snurkje van m'n kinderen
ik zou dit gepost kunnen hebben
stormy waters...
sailin'
pi_55743489
Wij zijn er ook makkelijk in, Owlet. We krijgen wel regelmatig te horen dat dat niet goed zou zijn.
Maar zoals iemand al eerder zei, tegen dat ze puber zijn willen ze vast niet meer met hun ouders in bed. En nu heeft daar niemand last van, dus...
Integendeel, als ik andere ouders zie die er 'snachts regelmatig uit moeten en dan om zes uur weer moeten opstaan, prijs ik me gelukkig dat we lekker tot een uur of negen warm in bed kunnen liggen.
  donderdag 3 januari 2008 @ 13:01:35 #41
103793 kozakken
Living the life
pi_55743688
Ingrid, wat goed!

Wat belana zegt: dat van Spuug had ik gepost kunnen hebben.

Maar weet je wat ik nu zo fijn vind. Dat iedereen het gewoon lekker zelf mag weten Alleen wanneer je er problemen mee hebt kan het wel heel fijn zijn om de andere geluiden eens te proberen. Voor mij werkt duidelijkheid idd heel erg goed. Ze weten waar ze aan toe zijn. En wij ook
pi_55744498
Niet verontschuldigen hoor! Ik begrijp heel goed dat het voor in heel veel gevallen het beste werkt. Ik zat ook niet aan te hikken tegen dit topic omdat ik het niet eens ben met de meeste posts maar omdat ik een beetje verward ben over ons 'slaapprobleem' en mijn houding daar in. Is het wel een probleem of maak ik het nu groter dan het is, wil ik bepaalde dingen omdat ik ze wil of omdat ik denk dat het zo zou moeten. Zou het misschien over zijn als ik een paar nachten consequent ben en gaat die gekke echtgenoot van mij nou ooit een keer het aan kunnen om zijn dochter wat strenger te benaderen
pi_55747185
Even voor de duidelijkheid... wat ik schreef over 'niet bij je in bed nemen' geldt speciaal voor Kim hoor... omdat het bij hun gewoon niet werkt, dat is duidelijk. Bij een ander kan dat WEL goed gaan...maar dat verschilt ook per kind. Ik heb kinderen zoals die van Spuuglokje, geef je ze een vinger... en ik kan dus echt niet slapen met kinderen in m'n bed. En als mijn man dan beneden moet slapen, nee hoor... echt niet!

Dus hopelijk verduidelijkt dat mijn standpunt wel een beetje. De dingen die ik zei waren vooral omdat ik dingen herkende in Ingrids verhaal...en omdat mijn methode daarbij heeft gewerkt dacht ik dat die bij haar misschien ook zou werken. Dat geldt dus echt niet voor iedereen en alle kinderen hoor... elk kind en elke ouder is weer anders.
  donderdag 3 januari 2008 @ 16:30:17 #44
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_55748488
Die van ons willen 's nachts niet eens bij ons in bed!

Als Michiel naar het werk gaat (ongeveer een uur of 07.00 hij gaat dan bij ons allemaal langs voor een kusje ) dan word Wilyan vaak wakker en komt dan bij mij in bed liggen tot het tijd is er uit te gaan. Als de klokken hier luiden (om 08.00 uur) dan mag de tv aan, dat is uiteraard alleen als hij niet naat school hoeft want dan lopen we om die tijd naar school.
Zelfde geld ook voor Hanne maar die slaapt vaak net iets langer dan Wilyan.

Vaak kan ik bij Wilyan zelf nog wel lekker door soezen, bij onze kleine stuiterbal/wervelwind krijg je daar de kans niet voor..
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  donderdag 3 januari 2008 @ 16:32:38 #45
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_55748548
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 10:56 schreef _Ingrid_ het volgende:
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_55749410
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 10:06 schreef Suzanna het volgende:
Ik heb zelf ook lastige kinderen gehad (en soms nog steeds) met slapen en heb het de harde manier geleerd... wij zaten er HELEMAAL doorheen en ik was constant oververmoeid.
Ik begrijp dat het nu beter gaat Suzanna? Wat fijn zeg!

Ingrid, goed dat het al een stuk beter ging!

En Owlet.... Mutsje. Niet zo onzeker zijn. Ik denk dat jij heel goed weet/voelt wat goed is voor jou en Ronja!
pi_55755149
Owlet, hier ook net als bij knorretje & co. Dus jullie zijn niet alleen. Al laat ik Juliette nog wel eventjes huilen als ze in haar slaap wakker wordt/huilt, omdat ze anders alleen wakkerder wordt cq niet meer zonder mij kan slapen.
pi_55757446
ik ben er ook niet zo strikt in. soms, als anna ziek geweest is bijvoorbeeld, moeten we weer even heel duidelijk grenzen stellen, anders wil ze elke nacht bij ons in bed. maar in gewone tijden gaat 't hier ongeveer zoals knorretje beschrijft. behalve dan dat stuk over 'als papa weg is'. als het bij af en toe blijft vind ik het erg gezellig.
pi_55763566
Hier weer een heerlijk rustig nachtje gehad! (Qua "buitenbuikse" monsters dan...Die andere dacht dat ie op een of ander jumpstylefeest was volgens mij...)
pi_55763635
Wij zijn na een paar weken nog steeds verbaasd dat Merlijn zo makkelijk uit ons bed (heeft hij vanaf 4 maanden geslapen) overging naar een eigen bed op een andere kamer. Gelukkig geen strijd en alleen de eerste keer 5-10 minuten toegepast tot hij een beetje gewend was. We hebben hem laatst toen hij een zeer onrustige nacht had zelfs bij ons in bed genomen en meneer wilde na een half uur zelf terug naar zijn eigen bed om te slapen. 's avonds gaat hij met een keer zeggen dat hij dadelijk naar bed gaat naar boven en komen we kijken als hij toevallig niet slaapt maar wel in zijn bed ligt worden we weggejaagd.

Succes voor degene met problemen.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 08:21:03 #51
45621 Suzanna
Mama van...
pi_55763911
Oh ja, ik was vergeten te reageren op MeNicole, mijn kinderen zijn namelijk ook zo regelmatig eens een tijdje heel vroeg wakker, heel vreemd. Daarna worden ze weer op de 'normale tijd' wakker.
Noa is zelfs een paar keer gaan spelen in haar kamer 's nachts omdat ze dacht dat het ochtend was. We hebben de lamp er maar uitgedraaid ...

maarre, dus... sterkte, hopelijk is 't bij jouw jochie ook een faaaaaase!
  vrijdag 4 januari 2008 @ 09:35:46 #52
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_55764795
Hier zijn we ook wel makkelijk
Vanmorgen bleek Amber bij ons in bed te liggen (niks van gemerkt ). Ook Iris slaapt wel eens tussen ons in. Heeeel af en toe eens met zijn tweetjes (dus 2 kinderen bedoel ik ). Ik heb wel duidelijk gesteld: Als je gaat slapen: prima, maar zodra je gaat klooien, ga je je eigen bed weer in. Dat werkt. We slapen allemaal prima en ik heb geen kinderen zoals Spuuglokje en Suzanna Ze slapen zo weer de volgende nacht in eigen bed.
Omdat het zo makkelijk gaat, heb ik ook wel zoiets van: áls ze komen (lang niet elke nacht, zelfs niet elke week), dan zullen ze er wel behoefte hebben aan hebben en dan wil ik ze ook niet "afwijzen" (let wel: ik bedoel niet dat anderen ze wel afwijzen, hoor!!!)

Ik mag dus echt in mijn handjes knijpen met mijn kinderen, qua slapen. Ik weet ook niet of ik zo "streng" zou kunnen zijn..... Enige strijd die ik in de toekomst nog verwacht is als Amber zonder speentje moet gaan slapen en omdat ik zo week ben, schuif ik dat ook maar voor me uit
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_55764817
Ingrid... Hoe ging het vannacht?
  vrijdag 4 januari 2008 @ 11:21:09 #54
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_55766847
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 09:35 schreef LadyS het volgende:
Enige strijd die ik in de toekomst nog verwacht is als Amber zonder speentje moet gaan slapen en omdat ik zo week ben, schuif ik dat ook maar voor me uit
Ik lach je niet uit hoor, zeg ik bij voorbaat even. Maar dat is ook een kant van 'week' zijn. Het is vast ook heel fijn voor de kinderen denk ik, zo'n lieve mama waarvan ze zoveel mogen, maar ik, strenge mama , heb die speen (Tristan was gelukkig als enige langer dan een half jaar aan de speen 's nachts) vóór de eerste verjaardag weggehaald. Voordat ze konden gaan piepen. Dus daar heb ik nooit ge-emmer over gehad. Nu ze groter zijn, voer ik wel andere strijd met ze hoor, maar dat hoort weer niet in dit topic thuis.
pi_55768128
kennen jullie trouwens dit boek? heel interessant en leerzaam vond ik. wat bij de beschrijving niet zo duidelijk naar voren komt maar wat ik tijdens het lezen wel een heel belangrijk onderdeel vond is vooral dat je eigenlijk beter kunt beginnen met overdag heel veel duidelijkheid geven, en vooral ook heel veel positieve aandacht. echt tot in 't belachelijke, een positieve-aandacht-bombardement. 's nachts de eerste week niks veranderen. kind krijgt dan weer wat meer het vertrouwen dat hij/zij ook overdag genoeg aandacht kan krijgen en niet alleen 's nachts en/of met negatief gedrag. (vaak ben je namelijk door al die nachtelijke toestanden dermate geirriteerd dat je overdag ook niet meer zo heel positief op je kind kunt reageren). vervolgens pas het wat strengere nacht-regime gaan toepassen. daarnaast natuurlijk overdag vooral op de positieve toer doorgaan. juist die 'liefdevolle context' maakt het grenzen stellen voor 't kind dan niet alleen maar beangstigend of afwijzend, maar gewoon veilig. nou ja. het boekje geeft een wat uitgebreider stappenplan, kan denk ik wel prettige houvast geven.
pi_55768370
Dat klinkt logisch, Bix.
Toevallig kwamen wij gisteravond voor wat betreft Ronja een beetje tot dezelde conclusie. Ik merkte dat ik soms de hele dag aan het nee zeggen en weg sturen ben omdat ze steeds maar weer op schoot wil als ik zit te werken maar eigenlijk wil ze gewoon even persoonlijke aandacht en als ik dat geef dan kan ze daarna ook weer heel lang zelf spelen.
Ze gaat dan overdag ook een stuk rustiger slapen dus hopelijk 's nachts ook. Het helpt in ieder geval nu mij al om minder geirriteerd te zijn en een rusteloze nacht makkelijker te kunnen accepteren.
pi_55770910
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 09:37 schreef vamperotica het volgende:
Ingrid... Hoe ging het vannacht?
Supergoed!
Ze ging vrij snel slapen en is vannacht niet wakker geworden!
pi_55771088
Wat Bix daar schrijft merk ik ook heel erg aan Mikael. Ben ik veel op hem aan het mopperen geweest (en dan vooral 's avonds) dan slaapt ie heel slecht. Maar gelukkig had ik dat een tijdje terug al door

En LadyS, gewoon afpakken die speen. Misschien valt het allemaal nog wel mee.Ikda cht dat het met Mikael ook een drama zou worden. Maar heb er niet wakker van gelegen en hij ook niet. Gewoon de eerste nacht lekker bij mij in bed zodat ie niet eens behoefte had aan die speen. 2de Avond kon ik hem gewoon in eigen bed leggen en sliep ie zo en werd is 's nachts wakker. Daarna geen probleem meer.

Duurt alleen wel veel langer voordat hij in slaapt valt nu. Meestal was dat 5 minuten. Nu soms wel een half uur dat ie nog dramt enzo. Maar hoe harder ie dramt hoe beter ie 's nachts slaapt.
Liefde
  vrijdag 4 januari 2008 @ 14:50:28 #59
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_55772198
Ik voelde me gisteren echt rot, Dean had eergisteren en gisteren een mega jengelbui, echt dat oeverloze dreinen en jengelen, en gesnerp. Ik denk dat ie wat van slag was omdat ie voor het eerst uit logeren is geweest?

In ieder geval; ik werd er doodnerveus van, zo erg dat ik dingen uit mijn handen liet vallen.

Op een gegeven moment ben ik dan ook tegen hem uitgevallen, als in; stem verheffen, het was nog geen schreeuwen maar wel behoorlijk hard melden dat ie nu echt even zijn hoofd dicht moest gaan houden. Het was ook de eerste keer dat ik mezelf heb gedwongen even weg te lopen omdat ik hem door elkaar wilde rammelen

Heel erg naar als je merkt dat je daartoe in staat bent, bij zo'n klein kind nog wat het helemaal niet expres doet en waar je zielsveel van houdt .

Hij ging ook vreselijk slecht slapen, was echt aan het krijsen voor het eerst sinds een tijd, dus ik heb hem maar op schoot genomen, totdat ie in slaap viel.

Vandaag ben ik extra met hem bezig, op een positieve manier, dus ben benieuwd hoe het vanavond gaat, maar ik heb nog best een rotgevoel over mezelf...
pi_55772316
Ah Vivi, vreselijk kan je je dan voelen he? Het gebeurt alle ouders wel een keer denk ik
Wat hier goed helpt bij dat soort dingen is om een of twee dagen rust in te plannen. Alleen maar bekende dingen doen, even lekker buiten uitwaaien, iets eten waarvan ik weet dat ze er zonder problemen veel van eet zodat ze ook niet met strijd danwel honger naar bed gaat, etc. Meestal is ze dan weer bijgetankt (en ik ook).
pi_55772637
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 13:56 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]

Supergoed!
Ze ging vrij snel slapen en is vannacht niet wakker geworden!
JIPPIE!!!!!
Wat goed!!
Jullie ook een beetje "op kunnen laden"?
pi_55772760
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 14:50 schreef Vivi het volgende:
Ik voelde me gisteren echt rot, Dean had eergisteren en gisteren een mega jengelbui, echt dat oeverloze dreinen en jengelen, en gesnerp. Ik denk dat ie wat van slag was omdat ie voor het eerst uit logeren is geweest?

In ieder geval; ik werd er doodnerveus van, zo erg dat ik dingen uit mijn handen liet vallen.

Op een gegeven moment ben ik dan ook tegen hem uitgevallen, als in; stem verheffen, het was nog geen schreeuwen maar wel behoorlijk hard melden dat ie nu echt even zijn hoofd dicht moest gaan houden. Het was ook de eerste keer dat ik mezelf heb gedwongen even weg te lopen omdat ik hem door elkaar wilde rammelen

Heel erg naar als je merkt dat je daartoe in staat bent, bij zo'n klein kind nog wat het helemaal niet expres doet en waar je zielsveel van houdt .

Hij ging ook vreselijk slecht slapen, was echt aan het krijsen voor het eerst sinds een tijd, dus ik heb hem maar op schoot genomen, totdat ie in slaap viel.

Vandaag ben ik extra met hem bezig, op een positieve manier, dus ben benieuwd hoe het vanavond gaat, maar ik heb nog best een rotgevoel over mezelf...
Zooow herkenbaar...
Is ie misschien een beetje ziekjes aan het worden?
da's hier namelijk vaak zo.... Dan sta je net op het punt om voor de zoveelste keer bozig te worden, of buiten met iets te gaan smijtne en dan een zielig hoopje minimens wat over moet geven.... Dan sta ik dus altijd helemaal te janken.... Hij is niet vervelend...Hij is ziehiek...
pi_55773156
Viev ik heb ook geregeld gedacht en nu gooi ik hem op het balkon Om daarna helemaal vol met schuld gevoel hem helemaal plat te knuffelen.
Liefde
  vrijdag 4 januari 2008 @ 16:11:34 #64
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_55773961
Vivi één en al herkenning kan mij de eerste keer(de irritatie dan he) nog goed herinneren. Heb me een hele slechte moeder gevoeld en tranen met tuiten gehuild. Nadat wij beiden afgekoeld waren was het ook zo goed.
pi_55774837
Fijn Ingrid

Viv, wat vervelend zeg! Toch is het voor velen herkenbaar hoor, ook hier. Ik heb ook wel eens tegen Sara geschreeuwd (echt geschreeuwd, nog net geen gillen) dat ze onmiddel d'r mond moest gaan houden en moest gaan slapen, omdat ik d'r anders in de hoek zou zetten Schaam me nog als ik eraan denk, maar we zaten er toen zo onwijs doorheen.
Sara
Merel
Ukje
pi_55776009
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 14:50 schreef Vivi het volgende:

Iedereen heeft dat, dat ten eerste.
Je schamen en je schuldig voelen erna is dan het logische tweede, hebben we ook allemaal gedaan.
Je bent ms een moeder, maar heel gek, ook een mens, met een geduld, en soms is dat op en dat mag, en dat dan verbaal laten merken, mag ook, af en toe, niets mis mee.
Zolang het sporadisch is, normaal dus, is zo'n kleintje dat zo weer vergeten, hoor, ook al ben jij er een dag later of langer ws nog je zelf nog aan het kastijden erover.

Soms is het ook een wisselwerking (hoeft dus nu niet het geval te zijn, maar ik schilder een scenario zeg maar)... jij voelt je niet helemaal in je hum, je kind is uit logeren geweest, bepaalde dingen zitten je toch niet lekker, Dean pikt die ingehouden wrevel op, gaat drensen, weet zelf bij god niet waarom, hij is 0 namelijk , in je wrevel is je geduld op stand 2 sowieso al, en "Bob is je oom".

Kortom, je kind is "je uitval' allaaaaaaaang vergeten, voor hem is het niet meer geweest dan plotselinge knal, een rotje, BOEM, SCHRIK, over... al die 'gevolgen' cq de impact die jij er aan toekent, die zijn er helemaal niet, boem schrik, over.

nou, effe wat eigen info als uitsmijter, mijn kinderen hebben doorgeslapen, de jongste tot 14.30 uur
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_55776094
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 17:45 schreef milagro het volgende:
nou, effe wat eigen info als uitsmijter, mijn kinderen hebben doorgeslapen, de jongste tot 14.30 uur
en nu zit je je zeker schuldig te voelen omdat je vanmiddag flink gekafferd hebt of ie eindelijk eens z'n nest uit wilde komen
pi_55776302
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 17:49 schreef lily het volgende:

[..]

en nu zit je je zeker schuldig te voelen omdat je vanmiddag flink gekafferd hebt of ie eindelijk eens z'n nest uit wilde komen

nee, kon ik lekker de kerstboom en de rest van de eindejaarszooi opruimen en met de oudste zoon naar Dara O'Briain kijken op youtube, Ierse comedian, een aanrader, luitjes, voor als een Iers accent de verstaanbaarheid niet in de weg zit, een erg goed remedie tegen je eventuele shitload aan frustraties, woede, verdriet etc, je even helemaal suf lachen , die man is gooooooeeeeeeeed
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  vrijdag 4 januari 2008 @ 18:28:39 #69
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55777027
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 12:07 schreef bixister het volgende:
kennen jullie trouwens dit boek? heel interessant en leerzaam vond ik.
Ja, erg fijn boek! Ik wil het wel meenemen naar de meet, als iemand het wil lenen. Het is niet zo'n dikke pil, dus je hebt het zo uit en je kunt er veel aan hebben.

Viev.... gaat het vadaag weer beter?
  vrijdag 4 januari 2008 @ 18:29:59 #70
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55777065
Haha, Milagro. Af en toe ben jij echt zo'n kloek hier, die haar vleugels over 'ons' uitspreidt...
pi_55777331
Als ik uitval tegen Mikael wil ie gewoon een paar uur niks van me weten Daar is ie blijkbaar zo onderste boven van dat ie er echt van moet bijkomen. Dat maakt het dan helemaal zo erg. Voel ik me al schuldig mag ik ook nog niks meer bij hem doen. En dan na een uur of 2 begint ie heel hard te huilen: Mama neej magnie En dan mag ik hem troosten en dan is het goed.
Liefde
  vrijdag 4 januari 2008 @ 19:19:53 #72
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_55778273
Fijn te horen dat ik niet de enige ben, al voel ik me daardoor niet minder lullig
Vandaag ging het goed, het mannetje was sowieso beter gemutst en ik heb ook leuk met hem gespeeld, met de blokjes en verstoppertje, we hadden gewoon fijn contact vandaag..hij ligt er net in en dat ging prima, zonder een kikje te geven
  vrijdag 4 januari 2008 @ 19:20:33 #73
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_55778289
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 18:28 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ja, erg fijn boek! Ik wil het wel meenemen naar de meet, als iemand het wil lenen. Het is niet zo'n dikke pil, dus je hebt het zo uit en je kunt er veel aan hebben.

Viev.... gaat het vadaag weer beter?
Ik wil het wel graag lenen als het mag Moonah
  vrijdag 4 januari 2008 @ 19:47:52 #74
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_55778875
Herstel; hij is weer wakker
  vrijdag 4 januari 2008 @ 21:54:13 #75
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55782468
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 19:20 schreef Vivi het volgende:

[..]

Ik wil het wel graag lenen als het mag Moonah
Yep! Ik neem het voor je mee.

Slaaptie alweer?
  vrijdag 4 januari 2008 @ 22:06:22 #76
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_55782789
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 21:54 schreef Moonah het volgende:

[..]

Yep! Ik neem het voor je mee.

Slaaptie alweer?
Mjaah, hij is op mijn schoot in slaap gevallen, mijn arm slaapt ook nog

Maar dan kan ik wel weer even genieten van zijn roze wangetjes en zijn lekkere openstaande fruitbekkie en zijn lieve nekkrulletjes

En dank je, ik wacht het boek dus nog maar ff af
  vrijdag 4 januari 2008 @ 22:08:56 #77
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55782864
Als je wil kan ik het je ook wel opsturen? Want 20 januari duurt nog best lang om elke avond je zoon op je arm in slaap te laten vallen.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 22:14:34 #78
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_55783013
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 22:08 schreef Moonah het volgende:
Als je wil kan ik het je ook wel opsturen? Want 20 januari duurt nog best lang om elke avond je zoon op je arm in slaap te laten vallen.
Ah nee joh, dat overleef ik wel

Wel lief van je
  vrijdag 4 januari 2008 @ 22:45:11 #79
45621 Suzanna
Mama van...
pi_55783944
Sterkte Vivi...en alle andere moeders met slaapproblemende kinderen (hmm...is dat Nederlands?)...

Hier is het nog regelmatig hoor, het gaat wel beter (Moonah, lief dat je het vroeg) maar zo tussendoor niet zo lekker, ze zijn namelijk de laatste tijd zo vaak verkouden. Dat is dan eigenlijk meestal de oorzaak dus tja, niet veel aan te doen dan de gebruikelijke dingen.
Maar ja, dan idd elk half uur/kwartier wakker worden en huilen en hoesten, op een gegeven moment heb je dan ook geen geduld meer als je doooooodmoe bent. Dus Vivi, jouw reactie begrijp ik wel goed hoor. Heb ik ook weleens gehad... (en dat schuldgevoel is ook heel herkenbaar terwijl kindlief in kwestie er niet eens veel van gemerkt heeft, maar ja, het idee dat je boos bent op een kind wat er niets aan kan doen is wel frustrerend ja...)

Nu geen last van, we zijn een weekendje weg en vrienden passen op... we kunnen morgen uitslapen!!! (heb ik al anderhalf jaar niet gekund...echt, serieus... )

Dus nu maar lekker pitten, goed gebruik maken ...
(hmm, sorry, offtopic!)
  vrijdag 4 januari 2008 @ 22:53:53 #80
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_55784260
Uitslaapze Suuz!!!

Enne, jij hebt toch ook behoorlijk wat strijd moeten voeren om te slapen?

[ Bericht 80% gewijzigd door Vivi op 04-01-2008 23:05:54 ]
pi_55789824
Vanmorgen was het om half 6 nog helemaal stil op Mikael zijn kamer terwijl ik wakker werd omdat het al weken achter elkaar zo is dat meneer wakker word. Maar nu dus niet. 6 Uur was het nog stil en om kwart over 6 heb ik hem uit bed gepakt en bij mij in bed neer gelegd. Kon niet slapen Hij sliep wel lekker door en nu zijn w enet uit bed
Denk dat mama een slaapprobleem heeft ipv Mikael
Liefde
  zaterdag 5 januari 2008 @ 10:26:10 #82
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_55790155
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 11:21 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

Ik lach je niet uit hoor, zeg ik bij voorbaat even. Maar dat is ook een kant van 'week' zijn. Het is vast ook heel fijn voor de kinderen denk ik, zo'n lieve mama waarvan ze zoveel mogen, maar ik, strenge mama , heb die speen (Tristan was gelukkig als enige langer dan een half jaar aan de speen 's nachts) vóór de eerste verjaardag weggehaald. Voordat ze konden gaan piepen. Dus daar heb ik nooit ge-emmer over gehad. Nu ze groter zijn, voer ik wel andere strijd met ze hoor, maar dat hoort weer niet in dit topic thuis.
Ik kan je alleen maar gelijk geven Ik heb nu "naar de grote school gaan" als grens gesteld. Ik heb dat ook al tegen Amber gezegd, dus ze kan aan het idee wennen. Je stukje heeft me ook wel aan het denken gezet: ik ga proberen Iris vanavond zonder speen te laten slapen. Zij is er lang niet zo aan gehecht als Amber

Ben niet bij alles zo week, hoor
  zaterdag 5 januari 2008 @ 11:19:37 #83
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_55790632
speentjes, tja ik wil Lotte er op een gegeven moment ook vanaf hebben. Maar ze is er behoorlijk aan gehecht. Gelukkig alleen maar in bed. Verder krijgt ze hem niet (behalve als ze een heel erg dip moment heeft maar die komen maar sporadisch voor). In bed slaapt ze echt niet zonder, ik trek hem er wel uit, maar een half uur later zit hij er gewoon weer in. Haal ik hem weg dan gaat ze huilen als ze een beetje wakker wordt.
Verder weinig slaapproblemen, ze gaat om 19:30 naar bed en komt er om 8 uur uit (of 8:30)
  zaterdag 5 januari 2008 @ 20:08:29 #84
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_55803745
Ik heb de daad bij het woord gevoegd: de speentjes zijn de deur uit Amber heeft hem vrijwillig in de prullenbak gegooid en bij Iris heb ik ze weggehaald.....
Amber gaat vanavond (onverwachts) uit logeren, dus ik ben benieuwd hoe dat gaat, zonder speen.

Iris heeft vanmiddag al zonder speen geslapen, na wat voorzichtige protesten en nu ligt ze ook wat te mopperen, maar ik verwacht geen grote problemen
  zaterdag 5 januari 2008 @ 20:18:07 #85
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_55804177
Vivi hoe gaat het vanavond?
Susanna slaap lekker vannacht!
En LadyS, goed gedaan! De daad bij het woord gevoegd, succes!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  zaterdag 5 januari 2008 @ 22:02:31 #86
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_55808287
De dames slapen beiden als een roos, dus zelfs nu geen strijd hier
* LadyS trekt zich terug uit het topic
  zaterdag 5 januari 2008 @ 22:04:16 #87
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_55808353
Wat goed!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  zaterdag 5 januari 2008 @ 22:12:00 #88
133767 Libel
Mama van Aiken, Iben en Junah
pi_55808660
Wat knap LadyS!
Ik hoop dat het hier ook zo vlot gaat. Maar ik vrees eigenlijk van niet.
Aiken hangt 's nachts vast aan zijn tut denk ik Die valt zelfs niet uit zijn mond. Als ik opsta voor Iben en even ga kijken bij hem, heeft hij altijd zijn tut in zijn mond.
Ach ja, problemen voor later
pi_55808937
Goed van je LadyS! Hier ook nog steeds die verrekte spenen, ze kauwt ze steeds kapot, en iedere keer roep ik weer dat ik geen nieuwe meer koop. Maar dan krijgt papa weer medelijden, of ze haalt de oppas over om voor haar een speen te kopen.. Ik heb nu maar aangekondigd dat hij vanaf haar verjaardag (nog 3 weken) in ieder geval alleen in bed gebruikt mag worden.

Hier al een paar dagen drama met slapen. Het begon met oud en nieuw toen ze niet durfde te gaan slapen ivm het vuurwerk en uiteindelijk om 1 uur in slaap viel. En sindsdien is het iedere middag en avond bal, ze weigert om te gaan slapen. Ze doet er alles aan om wakker te blijven, als ze in slaap dreigt te vallen gaat ze zichzelf slaan en liedjes zingen. Ik wordt er echt niet goed van momenteel, ze is duidelijk oververmoeid en wordt er daardoor ook niet gezelliger op. 's ochtends halen we haar wel op de normale tijd uit bed anders dan komt ze nooit meer in d'r ritme terug. Maar ze slaapt nu dus ong. 9 uur per etmaal en dat vind ik veel te weinig.
pi_55810434
dat klinkt veelbelovend ladyS!

vervelend ladybos... anna heeft er 's middags ook vaak geen zin meer in maar moet van mij wel altijd even naar bed. ze zit dan ook vaak aan een stuk door liedjes te zingen maar ik merk dat ze er toch van uitrust. vanmiddag moest ze een keer gedwongen haar middagslaapje echt overslaan en ze was me toch moe en vervelend, pfff.

libel, probeer je die speen er wel eens uit te halen als hij slaapt? dat schijnt beter te zijn en dan kan hij vast wennen hoe 't voelt om te slapen zonder speen (mits 't lukt om het speentje er ongemerkt uit te halen uiteraard).
pi_55811475
Dat was hier ook zo Ladybos, ik merkte gewoon dat de laatste (feest)dagen haar geen goed hebben gedaan wat dat betreft.

Wij hebben donderdag een nieuw bedje voor haar gekocht, deze samen met haar in elkaar gezet. Samen het oude bedje uit elkaar gehaald. Nieuwe dekbedhoes gekocht die ze zelf uit heeft mogen kiezen. En ik heb haar kamertje wat opgefleurd met wat elfenstickers en het wat meer 'meisjes'achtig te maken ipv babykamer.
Een hele duidelijk afbakening dus.

Heel duidelijk tegen haar gezegd dat ze nu in haar eigen grote meisjesbed moet slapen in haar mooie elfenkamertje. We hebben één nacht strijd gehad en sindsdien gaat het eigenlijk heel goed. Ze vind haar kamertje duidelijk heel mooi en haar nieuwe bedje heel stoer.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_55834767
Pfff en weer is het bal, voor de 6e avond op rij wil ze niet slapen. Morgen moet ze weer naar school en er dus toch vroeg uit, dus dat zal wel een fijn dagje worden
pi_55835200
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 09:01 schreef MeNicole het volgende:
Vanmorgen was het om half 6 nog helemaal stil op Mikael zijn kamer terwijl ik wakker werd omdat het al weken achter elkaar zo is dat meneer wakker word. Maar nu dus niet. 6 Uur was het nog stil en om kwart over 6 heb ik hem uit bed gepakt en bij mij in bed neer gelegd. Kon niet slapen Hij sliep wel lekker door en nu zijn w enet uit bed
Denk dat mama een slaapprobleem heeft ipv Mikael
pi_55836841
Oef wat vervelend sommige verhalen! Niets is zo lastig als je kind willen laten slapen wanneer zij besluiten dat niet te willen
Mijn oudste had nooit problemen, liet hem net zolang ''krijsen'' tot ie in slaap viel. En meestal hield dat krijsen al gauw op en ging ie gewoon spelen tot ie sliep.
Maar ja, dr komt een tijd dat ze zelf het ledikantje kunnen uitklimmen (jaja in slaapzak en al)
En toen begon het ......
Dat was mei vorig jaar, hij was bijna 2,5, ik net 4 maanden zwanger van nr 2. En ik had nogal veel lichamelijke klachten dus blij werd ik er niet van als meneertje 50x zn nest uitkwam
Ja nu kon het en dat zou ie wel even laten merken, gek werd ik ervan. Ik was zo blij als ie eens een nachtje bij mn ouders sliep!! Soms ging ie 7 uur naar bed en liep ie na 10 uur nog te spoken.
Op een gegeven moment deed ik hem pas heel laat naar bed zodat ie tenminste moe zou zijn (slapen deed ie immers toch niet) en dan ging het wel.
Gelukkig werd het eindelijk minder en tegen de tijd dat ik was uitgerekend (oktober) en kwam ie er haast helemaal niet meer uit.
Nu is het vaak zo dat ie er nog eens uitkomt voor een autootje dat persé mee in bed moet of onder het mom van ''mama ik wil nog even met je kroelen''
Maar hij moet altijd meteen weer terug. Maar zo is het wel uit te houden op zich
En snachts loopt ie ook vaak over om bij mij in bed te liggen. Ik ben daar niet eens aan begonnen een strijd van te maken want ik wist toen al dat dat niet zou helpen en ik dan kapot zou zijn de volgende dag.
Kruip dr maar lekker bij, soms vind ik dat ook best gezellig

En die tip van dat boek... lijkt me best interessant om te lezen ja. Ik betrap me er vaak overdag op niet zo veel aandacht te geven aan hem. Niet omdat ik dat niet wil, maar hij is altijd zelf lekker bezig en heb vaak het idee dat samen spelen nooit zo echt lukt met hem
Maar doordat hij zichzelf zo goed kan vermaken vergeet ik misschien dat hij die aandacht hoe dan ook nodig heeft en dat door dat soort dingen gaat vragen.
Ik vind het een hele goeie tip!
  dinsdag 8 januari 2008 @ 09:33:58 #95
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_55866423
Even trots

Amber en Iris slapen beiden al 3 nachten zonder speen
De 1e nacht ging dus prima, 2e avond was drama, maar na een paar keer te hebben gezegd dat hij écht in de prullebak ligt, ging ze naar bed, zonder protesteren. Dus ik vermoed dat het toch uitproberen was
Gisteren wilde ze niet slapen, maar ze had het niet over haar speen (geloof ik, want ik was er niet met naar bed brengen).

En bij Iris gaat het gewoon goed!
pi_55866512
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 09:33 schreef LadyS het volgende:
Even trots

Amber en Iris slapen beiden al 3 nachten zonder speen
De 1e nacht ging dus prima, 2e avond was drama, maar na een paar keer te hebben gezegd dat hij écht in de prullebak ligt, ging ze naar bed, zonder protesteren. Dus ik vermoed dat het toch uitproberen was
Gisteren wilde ze niet slapen, maar ze had het niet over haar speen (geloof ik, want ik was er niet met naar bed brengen).

En bij Iris gaat het gewoon goed!

Wat goed!!
Hier gaat het eigenlijk ook prima.. Minimonster had gisteravond een ongelukje ( nou ja... zeg maar overstroming) in zn bed dus het bed moest verschoont worden . Hij slaapt in een hoogslaper en daaronder staat het ledikantje van het miniminimonster...Die was natuurlijk ook wakker geworden... Bed verschoont, kind verschoont... Miniminimonster wat drammerig, lekker weer ingestopt en ze hebben alle twee heerlijk verder geslapen!! Ik had eigenlijk wel een drama verwacht!!

Kleintje wordt nog wel een paar keer per nacht wakker, maar als ik 'm dan even instop gaat ie gewoon weer verder slapen....
pi_55866770
Wat goed zeg!
Ik durf ;m nog niet weg te halen. Sara slaapt sinds een tijdje echt weer helemaal goed, en ik ben bang dat we dan van voren af aan beginnen, dus ik wacht nog een paar maanden
Sara
Merel
Ukje
pi_56225535
Senna ( 3 maanden) is echt een slaap kindje.

Dit is zijn Ritme

07:30 wakker . en krijgt een fles van 150cc
09:30 fles van 150 cc en weer naar bed
14:30 wakker en een fles van 150 cc
17:00 uur een fles van 190 cc en dan lekker spelen in de box
18:00 uur valt die in slaap in de box voor een half uurtje
19:30 fles van 150 cc en komt zich pas weer de volgende morgen melden.

En dit alles zonder speen.
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
  zaterdag 10 mei 2008 @ 11:19:27 #99
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_58591245
Kendahl wil al de hele week niet meteen in slaap vallen. Aan het begin brulde hij dan 3 kwartier. Gisteren hield hij het tot 23:00 uur vol. 's Middags doet hij het sinds drie dagen geleden ook. Rechtop in bed staan en brullen. Volgens mij heeft het met de volgende dingen te maken:
* de warmte, want het is sinds het prachtige(!!) weer
* een soort nieuw spelletje: rechtop gaan staan in bed om drinken vragen en het niet opdrinken want het is water bah! normaal drinkt hij dat gewoon. giebelend/gillend gaan liggen als je dichterbij komt.
* een vleugje besef, verlatingsangst: als ik erbij ga zitten of boven zijn bed blijf hangen, gaat hij liggen en kruipt hij tegen de krokodil aan, als ik weg wil lopen: protest.

Dat van die warmte: ik heb gisteren een ultradunne slaapzak gepakt en na een kwartier sliep hij dus. Maargoed, toen was het natuurlijk al heel laat.
En hij doet het bij allebei: pap en mam. We houden allebei dezelfde regel aan. Liggen en slapen. We komen af en toe even kijken en duidelijk zeggen dat we er gewoon zijn en dat hij moet gaan slapen.

Herkent iemand dit? Ik denk van wel. Maar het is fijn om even te horen.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  zaterdag 10 mei 2008 @ 12:37:44 #100
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_58592332
Demi heeft eigenlijk altijd goed geslapen, daar hebben we veel geluk mee maar de laatste tijd werd ze wel wat vroeger wakker en sliep ze pas laat, nou hebben wij zonneschermen voor het raam en die doen we nu iedere avond dicht, werkt perfect, onze meid slaapt weer uit en weer goed in.

Waar we overigens ook al heel snel achter waren is dat ze geen lang bedritueel wilt hebben, dan slaapt ze moeilijker in.

Gewoon in bed, klein gedichtje, dikke kus en neuzen neuzen en weg gaan met een i love you.
Als we het te lang uitbreiden wordt ze onrustig.

[ Bericht 2% gewijzigd door KD-fotografie op 10-05-2008 12:53:15 ]
  zaterdag 10 mei 2008 @ 13:59:07 #101
24188 Belana
kloon van belana
pi_58593425
tja, PV, ze hebben een eigen willetje nu he
je doet er niet veel aan, consequent blijven is het belangrijkst denk ik.
Ezra heeft het soms en ik laat hem lekker brullen, tenzij ik denk dat hij misschien nog een fles wil.
ze hebben allemaal zo hun eigen gebruiksaanwijzing
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 10 mei 2008 @ 21:21:08 #102
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_58600179
Ja, klopt. Bedankt voor je reactie.
We blijven idd consequent en ook consequent liefde geven
Ik geef hem geen fles meer 's avonds, behalve als hij ziek is. En met de hitte controleer ik de temperatuur ook altijd ff. Soms krijgt hij het ineens te warm, stijgt ook zn lichaamstemp.

Vanavond slaapt hij weer eens lekker bij opa en oma, wij gaan ff gezellig qualitytime doorbrengen met vrienden. Change of environment breaks the spiral.
  zaterdag 10 mei 2008 @ 21:38:15 #103
24188 Belana
kloon van belana
pi_58600596
ow ja dat kan zeker helpen
ow en overdag goed slapen is ook belangrijk voor de nachtslaap hoor ik vaak. te moeie kinderen slapen slecht in 's avonds. komt wel goed joh.
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 13 mei 2008 @ 19:58:34 #104
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_58651451
Hij slaapt weer beter in sinds hij ventilatie heeft op zijn kamer
~afkloppen~ !!
pi_61696051
Schop omhoog.

Jen is een vreselijk moeilijke slaper. Overdag slaapt zo nooit langer dan een uur en 's avonds gaat ze graag de strijd aan. Die strijd win ik meestal omdat ik er helemaal klaar mee ben. Ik laat haar gewoon op bed liggen, ga elke 5 minuten even kijken, aai over haar bol en dan ga ik weer weg. En dat lijkt te werken. Want ze valt nu redelijk makkelijk in slaap 's avonds, ik hoef nog meestal maar 1x te kijken.

Maar nu, heeft ze dus door dat je de strijd ook aan kan gaan S'NACHTS!!! Dus rond een uur of 2, 3, 4. Wij liggen in dezelfde kamer, dus angst dat we er niet zijn, dat kan gewoon niet. Licht aan of uit maakt geen verschil, of deur open licht op de gang aan, ook niet. Wat ik nu als 2 nachten heb geprobeerd is haar toch maar te laten huilen, maar ik heb dus een kind die dat rustig 3 kwartier volhoudt, om vervolgens een half uur later weer wakker te worden en weer 3 kwartier te schreeuwen.

Speen geven werkt avenrechts, dan wordt het huilen erger. Troosten helpt ook niet. Ze wil gewoon niet slapen. Niet in haar bed, niet in mijn bed, gewoon niet.

Ook op het kdv staan ze versteld van haar uithoudingsvermogen. Ook al is ze nog zo moe, daar wilt ze ook niet slapen. Ze hebben rekening te houden met andere kindjes, dus Jen is meestal de eerste die op bed ligt, en houdt het ook daar rustig een half uur vol om te brullen. Je zult toch zeggen dat ze toch een keer doorheeft dat huilen niet werkt, want eenmaal op bed is er niet meer uit.

Ik heb echt hulp nodig, voordat ik haar wat aandoe!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_61696630
Oei dat is heel frustrerend Ticootje!
Je kan voor de zekerheid even bij de HA langsgaan om te checken of ze geen oorproblemen heeft (Sara deed dit ook, en bleek al langere tijd een dubbele middenoorontsteking te hebben).

Als ze 's nachts zo huilt, pas je dan ook de 5 minutenmethode toe? En als je die 's avonds gebruikt, werkt dit dan uiteindelijk?

Leg je haar bij de eerste moe signalen in bed?
Sara
Merel
Ukje
pi_61696704
Ja, oogjes wrijven betekend altijd naar bed. Het is ook erg duidelijk als ze moe is.

'S nachts doe ik inderdaad hetzelfde als 's avonds, maar behalve dan dat ik er wel naast lig. Ik draai me wel om, dus ik ga niet naar haar liggen kijken.

Maar een bezoekje aan de HA kan geen kwaad, ik heb wel gister nog getempt en ze heeft geen koorts.
pi_61696723
Dat 's nacht doorlaten huilen moet je niet maar 2 dagen volhouden, maar minstens een week.
je kindje moet ook de tijd krijgen om aan de nieuwe situatie te wennen.
Ik had met mijn oudste altijd problemen met slapen, enis uiteindelijk na 2 weken onze poort stijf houden opgelost.
Je moet er wel tijd in investeren en niet verwachten dat het gelijk na 1 dag huilenn al werkt
pi_61696769
quote:
Op woensdag 17 september 2008 10:20 schreef gebruikersnaam het volgende:
Dat 's nacht doorlaten huilen moet je niet maar 2 dagen volhouden, maar minstens een week.
je kindje moet ook de tijd krijgen om aan de nieuwe situatie te wennen.
Ik had met mijn oudste altijd problemen met slapen, enis uiteindelijk na 2 weken onze poort stijf houden opgelost.
Je moet er wel tijd in investeren en niet verwachten dat het gelijk na 1 dag huilenn al werkt
Natuurlijk besef ik dat, maar ik moet ook gewoon naar mn werk en om 7 uur op. Na 2 uur slapen op je werk verschijnen is rampzalig. Je hebt geen idee hoe ik me op dit moment voel.

Als ik dit minstens een week zou moeten volhouden dan ligt Jen straks gewoon in de badkamer, dan kan ik tenminste de deur dichttrekken.
pi_61696855
Bij een oorontsteking is er idd niet altijd koorts.

Het is inderdaad ontzettend slopend. Wij hebben het hier met Sara gehad tussen haar 2e en 3e jaar. Het begon dus met die ontsteking, erna heeft ze er nog een paar gehad maar verder was het ook de gewenning.
Hoe hard het ook is, je moet ontzettend doorzetten (als er geen lichamelijke oorzaak is). Soms duurt het weken voor een kind snapt dat ze echt moet slapen, soms na een week al.
Wat ik altijd deed was regelmatig gaan kijken en geruststellen.

Je kan eventueel bij het CB ook om advies vragen, al hanteren zij ook hier de 5-10-15 minuten regels.

Sterkte Ticootje, ik weet echt hoe je je voelt, het is vreselijk!
Oh, zou het een optie zijn om haar een nachtje uit logeren te doen? Dan kun je even goed bijtanken voor je de week weer in moet!
Sara
Merel
Ukje
pi_61696886
ik heb precies het idee hoe jij je voelt.
je moet nu de keuze voor jezelf maken .
of 2 weken laten doorhuilen, en daarna weer zelf rustig kunnen slapen.
of door blijven modderen met je slechte nachtrust.
Het duurde voor ons ook even voor we de knop konden omzetten, maar ben nu heel erg blij dat we het toch gedaan hebben.
pi_61696901
waarom niet op haar eigen slaapkamer proberen?
Of heeft ze die niet?

misschien wordt ze juist wel wakker/blijft ze wakker omdat ze ziet dat jij er bent?
Als ze op een andere plek slaapt dan kunnen jij en je man elkaar ook afwisselen met troosten, dan heb je allebei nog wat slaap.

Een week laten krijssen vind ik persoonlijk niet echt een kindvriendelijke optie. Maar ze valt ook niet na het voeden in slaap?
pi_61696973
quote:
Op woensdag 17 september 2008 10:29 schreef p_iglet het volgende:
waarom niet op haar eigen slaapkamer proberen?
Of heeft ze die niet?

misschien wordt ze juist wel wakker/blijft ze wakker omdat ze ziet dat jij er bent?
Als ze op een andere plek slaapt dan kunnen jij en je man elkaar ook afwisselen met troosten, dan heb je allebei nog wat slaap.

Een week laten krijssen vind ik persoonlijk niet echt een kindvriendelijke optie. Maar ze valt ook niet na het voeden in slaap?
Als ze inderdaad wilt drinken (wat ik dus probeer als ze wakker wordt) dan valt ze gewoon in slaap. Maar de afgelopen nachten gebint ze te huilen maar is gewoon niets goed.

Jen heeft wel een eigen kamer, maar op de planning staat dat in de herfstvakantie de kamers van de meiden worden gewisseld, dus om nu dan de boel om te gooien...
Ik zou misschien het bedje anders kunnen neerzetten, zodat ze niet meer strak naast me ligt, maar gewoon een stukje van ons af.
  woensdag 17 september 2008 @ 10:36:42 #114
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_61697044
Nou, als ik nachten niet zou slapen zou die herfstvakantie mijn rug op kunnen!
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_61697104
quote:
Op woensdag 17 september 2008 10:36 schreef k_i_m het volgende:
Nou, als ik nachten niet zou slapen zou die herfstvakantie mijn rug op kunnen!
Ja, maar Priscil heeft echt de kamer van Jen nodig. Ze zit op het middelbaar onderwijs en heeft op dit moment een kamer waar geen bureau meer in past. Haar kamer is lang en smal, Jen dr kamer is meer vierkant.

Dus als Priscil de kamer van Jen krijgt kan er wel een bureau in en kan ze haar huiswerk gewoon rustig op haar kamertje maken, zonder een brullend kind...
  woensdag 17 september 2008 @ 10:43:29 #116
14746 k_i_m
pi_61697180
Ja, maar ik zou niet wachten tot een herfstvakantie, maar het eerstvolgende weekend de boel al omgooien.
In my life
Why do I smile
pi_61697234
quote:
Op woensdag 17 september 2008 10:43 schreef k_i_m het volgende:
Ja, maar ik zou niet wachten tot een herfstvakantie, maar het eerstvolgende weekend de boel al omgooien.
Oh zo bedoel je

Ik begreep je verkeerd. Nou daar zit ik dus wel serieus over na te denken. Het liefst had ik Jen het eerste jaar op onze kamer gehouden, maar dit is gewoon geen doen.
  woensdag 17 september 2008 @ 10:51:00 #118
14746 k_i_m
pi_61697333
Ik heb het met Lilah twee weken uitgehouden voordat ik gillend gek werd, dus ik vind het nog knap .
In my life
Why do I smile
pi_61700838
quote:
Op woensdag 17 september 2008 10:29 schreef p_iglet het volgende:

Een week laten krijssen vind ik persoonlijk niet echt een kindvriendelijke optie.
Maar als je álles hebt geprobeerd P_iglet, wat moet je dan? Er zélf aan onderdoor gaan? Ook niet echt kindvriendelijk he?

Tico, ik kan me heel goed voorstellen hoe je je voelt. Wij hebben ook een slaapprobleem met Thies gehad. Toen hij een maand of 3 was werd hij elke nacht om de drie kwartier wakker (een volledige slaapcyclus duurt 40 á 45 minuten). Na een teugje aan de borst sliep hij meteen weer verder, en lag ik dus wakker. Ik heb het twee maanden vol weten te houden (ik hoefde toen nog niet te werken) en toen was ik gebroken. Overdag sliep Thies ook nauwelijks, hoogstens een hazenslaapje.
Wij hebben toen een slaaptraining gedaan. Het sneed door mijn hard, maar we kónden niet anders. Ik werd (letterlijk) gek. We zijn begonnen met overdag duidelijk ritme aan te brengen. Dat sloeg eigenlijk na een goede week al aan. Daarna over naar de nachten. De eerste nacht heeft hij (toen 5 maanden oud...) 3 uur aan een stuk gekrijst. De nacht erna 3x 20 minuten. En sindsdien slaapt hij door (meestal).

Ik had een boekje via internet besteld, waar we veel aan hebben gehad. Maar ik heb het al eens voor Vivi gezocht, en toen kon ik het ook al niet vinden. Ze hebben het wel bij Bol.
http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Start?BOL_OWNER_ID=666814362&Section=BOOK

Ik kan het je echt aanraden. En hopelijk werkt het KDV ook mee met jullie.

Heel veel sterkte.
pi_61701069
Ja Moonah, dat bedoel ik dus. Ik weet niet meer wat ik nog meer kan doen. En ik ben ook op het punt "Je mankeert niets, dan huil je maar".

Echt niets werkt.

!!!Maar ik ga nog 1 ding proberen. Omdat overdag een mindere ramp is dan 's nachts. Ik ga even een blauw lampje aanschaffen zodat de kamer schemert, dus geen fel gang licht of licht in de kamer, maar ook niet helemaal donker. En ik wil iets van een tikkende klok, of een sound relaxer, zodat als ze wakker wordt dat het dus niet aardedonker is en doodstil.
pi_61701192
Moonah, ik snap dat je soms geen andere optie hebt.
En om de 5 a 10 minuten wel gaan kijken vind ik dan ook weer wat anders.

De reactie van gebruikersnaam kwam op mij over als "laat je kind gewoon vanaf nu 's nachts maar in de steek, geen aandacht meer aan geven, en laat het maar 2 weken krijsen, dan geeft het vanzelf op".
Dat vind ik wel weer de aller uiterste versie van laten huilen, zoals het op mij overkomt.
pi_61701271
Bestel het boekje nou maar Tico! Kost bijna niets en je hebt het (over)morgen in huis.

Het is ook hard P_iglet, maar als je werkelijk aan het eind van je Latijn bent...
pi_61701316
Oh, maar ik ga wel steeds kijken hoor. En als het echt te zot wordt dan troost ik haar wel. En met te zot bedoel ik dan dat ze zo overstuur raakt dat ze echt niet meer in slaap komt. Dan moet ze echt even rustig worden.

De wekkermethode heb ik nu uitgeprint. Al denk ik niet dat een kindje van 8 maanden de link legt tussen een rinkeltje en aandacht. Maar de tijden om te gaan kijken steeds langer maken sprak me wel aan. Nu ga ik elke 5 minuten kijken en ik merk dat als ze me ziet ze nog bozer wordt. Dan heeft ze dus 5 minuten voor niets gehuild. Dus als ik 5 - 10 - 15 doe heb ik misschien meer kans van slagen dat ze voor de 2e keer kijken al slaapt. (Wat nu meestal ook al zo is)

Het grootste probleem is gewoon 's nachts. Overdag kan ik heel veel hebben. Maar 's nachts wil ik slapen. En 's nachts heb ik ook minder geduld om haar te laten huilen.
pi_61701624
quote:
Op woensdag 17 september 2008 13:47 schreef p_iglet het volgende:
Moonah, ik snap dat je soms geen andere optie hebt.
En om de 5 a 10 minuten wel gaan kijken vind ik dan ook weer wat anders.

De reactie van gebruikersnaam kwam op mij over als "laat je kind gewoon vanaf nu 's nachts maar in de steek, geen aandacht meer aan geven, en laat het maar 2 weken krijsen, dan geeft het vanzelf op".
Dat vind ik wel weer de aller uiterste versie van laten huilen, zoals het op mij overkomt.
Bij kinderen heb je een verschil tussen huilen en huilen.
ouders horen heel goed aan hun kind wat voor soort huil het is.
Als je een kind aanleerd dat papa/mama komt als je je keel open trekt, dan kan je er vanuit gaan dat die keel ook open blijft staan.
Het kindje heeft behoefte aan rechtlijnigheid. Dus in de slaapkamer moet je slapen.
Heel de nacht huilen komt papa en mama echt niet voor kijken.
dat heeft zo'n kleintje in notime door.
Natuuurlijk is het voor jezelf niet fijn om die kleine maar te laten huilen, maar ik zou willen dat ik het eerder gedaan had.
Iedereen is gebaad thuis met een goede nachtrust.
Ouders die slecht slapen zijn overdag ook niet echt gezellig voor de kinderen
pi_61701718
ok gebruikersnaam, jou manier van opvoeden. Niet de mijne.

Vooral het heel de nacht laten huilen en niet eens gaan kijken, gaat er bij mij echt niet in.
pi_61701971
Het is ook mijn ding niet echt. Ik kijk wel altijd of er niets aan de hand is. Ook voel ik even hoe warm ze is, twijfel ik daarover dan temp ik toch even voor de zekerheid. Tja, als Jen zich niet lekker voelt hoe kan ik dan verwachten dat ze wel gewoon gaat slapen.

MAAR dat is het dus allemaal niet. Ze heeft dus een schone luier, gegeten, lekker onder de dekentjes, met favo knuffel (die heel boos wordt weggegooid), lekker op haar favoriete zijkant...

Het enige wat ik dus kan doen is even laten gaan en dan weer laten merken dat ik er nog ben. Even over dr rugje wrijven, of op dr billetjes kloppen.... Ik ga haar echt niet 3 uur achter elkaar laten huilen zonder te kijken, kom op ze is nog maar een baby! Dat snapt ze echt nog niet hoor. Ik denk juist dat ik het dan erger maak.

Misschien zit ze wel in de fase dat ze mij heel erg nodig heeft, wie zou het zeggen. Ze is altijd een slechte slaper geweest, maar dit gedrag is echt van de laatste tijd. 'S nachts was juist dat ze wel goed sliep, nu is ze dus na 1 slaapcyclus wakker en overstuur.
pi_61701989

Een hele nacht niet gaan kijken... alsof zo'n kind huilt om moeder en vader te pesten...
Natuurlijk moet je niet bij elke kik gaan kijken (dat hebben ze inderdaad zo door) maar toch...

Ticootje, dat klinkt echt slopend! Is er niks medisch aan de hand, oren, tanden, waardoor ze nog slechter slaapt dan anders?
Liande is ook nooit een lange slaper geweest, maar haar slaapuur en inslaapmanier (niet eerst 15-30min huilen) zijn met de leeftijd wel vanzelf verbeterd.
En het gekke is dat ze bij de opvang wel lange uren maakte, 1,5 u in de voormiddag en 2u in de namiddag. Terwijl dat thuis ook maar 1 uur maximum was.

Sterkte ermee!
pi_61702066
Ja tanden dacht ik wel aan, maar tot zover niets te zien. Geen rood, geen bobbeltje niets. Ze is wel verkouden geweest... Maar dat is nu over.

Ik ha wel even de HA bellen om de oren even na te kijken.
  woensdag 17 september 2008 @ 14:26:10 #129
593 sjak
Juffie Bloem
pi_61702132
quote:
Op woensdag 17 september 2008 10:51 schreef k_i_m het volgende:
Ik heb het met Lilah twee weken uitgehouden voordat ik gillend gek werd, dus ik vind het nog knap .
Hier heb ik allebei na een dag of twee in hun eigen kamer gelegd. Ik werd wakker van elk zuchtje, kreuntje enzovoort en dat zijn er veeeeeeeeel 's nachts.
Lekker douchen!
pi_61702177
Hier is het altijd goed gegaan. Het gaat ook tegen mijn gevoel in om haar op een andere kamer te leggen. Dan zou ik dus niet slapen en steeds gaan kijken....
pi_61702198
quote:
Op woensdag 17 september 2008 14:09 schreef p_iglet het volgende:
ok gebruikersnaam, jou manier van opvoeden. Niet de mijne.

Vooral het heel de nacht laten huilen en niet eens gaan kijken, gaat er bij mij echt niet in.
dat kind huilt echt niet de hele nacht.
Er is niks mis mee om het even te laten doorhuilen.
  woensdag 17 september 2008 @ 14:29:00 #132
14746 k_i_m
pi_61702214
quote:
Op woensdag 17 september 2008 14:26 schreef sjak het volgende:

[..]

Hier heb ik allebei na een dag of twee in hun eigen kamer gelegd. Ik werd wakker van elk zuchtje, kreuntje enzovoort en dat zijn er veeeeeeeeel 's nachts.
Ik heb Lilah gewoon met wagen en al de woonkamer ingereden 's nachts . (gelijkvloers met onze slaapkamer)
In my life
Why do I smile
pi_61703806
quote:
Op woensdag 17 september 2008 14:28 schreef gebruikersnaam het volgende:

[..]

dat kind huilt echt niet de hele nacht.
Er is niks mis mee om het even te laten doorhuilen.
Maar even is wel heel wat anders dat hoe je het eerder zei. En sommige kinderen huilen wel de hele nacht.

Niet kijken/troosten is geen optie, zeker niet voor een baby van 8 maanden. Dat kun je gewoon niet maken.
Zo heeft mijn moeder dit vroeger ook bij mij geprobeerd en toen ze na 2 uur!! wel ging kijken was ik bijna gestikt in de lakens van mijn bedje (mezelf er in gedraaid met nekje).
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 17 september 2008 @ 15:59:25 #134
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_61704707
Toen Saskia alleen nog maar uit gewenning 's nachts wakker werd, hebben we dat ook aangepakt.
Ten eerste, zorg dat je allebei uitgerust bent als je er aan begint. Zorg dat je allebei goed op een lijn zit, wissel de nacht eens af (de ene nacht de een eruit, de nacht erna de ander).
En dan eerst na 5 minuten huilen gaan kijken, 10 minuten later weer, 15 minuten later weer.. Wij lieten er max. 15 minuten tussen zitten dat we gingen kijken en even aai over d'r bol.

En verder .. volhouden!!!
Als je na een paar nachten opgeeft heeft je kind dus die drie nachten voor Piet Snot de hele boel bij elkaar gehuild en snapt er dan helemaal niets meer van. Persoonlijk vind ik dat nog zieliger dan een keer flink doorpakken een paar dagen.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_61704962
quote:
Op woensdag 17 september 2008 15:59 schreef E.T. het volgende:
Toen Saskia alleen nog maar uit gewenning 's nachts wakker werd, hebben we dat ook aangepakt.
Ten eerste, zorg dat je allebei uitgerust bent als je er aan begint. Zorg dat je allebei goed op een lijn zit, wissel de nacht eens af (de ene nacht de een eruit, de nacht erna de ander).
En dan eerst na 5 minuten huilen gaan kijken, 10 minuten later weer, 15 minuten later weer.. Wij lieten er max. 15 minuten tussen zitten dat we gingen kijken en even aai over d'r bol.

En verder .. volhouden!!!
Als je na een paar nachten opgeeft heeft je kind dus die drie nachten voor Piet Snot de hele boel bij elkaar gehuild en snapt er dan helemaal niets meer van. Persoonlijk vind ik dat nog zieliger dan een keer flink doorpakken een paar dagen.
Ja, maar dat is al iets heel anders dan gewoon laten huilen en niet gaan kijken.
pi_61710203
Pffff, ik slaag er al maanden niet in Thomas 's avonds normaal in bed te krijgen. zodra ik hem in bed leg begint hij te huilen, te brullen, te gillen en tegenwoordig draait -ie zich dan ook op zijn buik en maakt zichzelf tot spugens toe overstuur en krabt zijn gezicht open.

Slapend wegleggen, waar ik op zich niet voor ben, helpt niet. Een speen wil hij niet, een knuffel of doekje ook niet. Wachten tot hij slaapt is zinloos, want als hij al niet gewoon hysterisch wordt van het in bed liggen gaat hij liggen 'kletsen' en kraaien en krijg je hem alsnog met geen mogelijkheid in slaap.

Wat er in resulteert dat ik al tijden om half 7 begin om hem tegen tienen in slaap te hebben: dan is hij er dus al een keer of 3 uit geweest, want heel lang zo hysterisch laten huilen kan ik niet opbrengen en daar geloof ik ook niet zo in.

Maar hoe komen we in godsnaam uit dit kringetje? Ik wil wel weer eens een normale avond eigenlijk. :|
Hardloper.
IG @webkim
pi_61710956
KUT -> verhaal getypt weg verhaal

Jen heeft vandaag goed geslapen (papadag en ziekjes). Op het kdv krijgt ze een ander bedje.

Kim, ik moet elke avond nog wel eens kijken. En het maakt ook verschil hoelang ik daartussen laat. Bij hysterisch brullen ga ik na 5 minuten kijken. Dan blijf ik tot ze rustig is. Maar als ze alleen aan het jengelen is en ik ga dan kijken wordt ze vreselijk boos en dat werkt gewoon niet om dat steeds te gaan kijken. Dan kijk ik snel om een hoekje zodat ze me niet ziet.

Heb je een slaapritueel??
  woensdag 17 september 2008 @ 20:01:13 #138
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_61711068
Ik zal eens even roepen wat wij zoal geprobeerd hebben .

Freek is een verhaal apart, dus daar zal ik jullie niet mee vermoeien, maar de jongste was/is op zich een goede slaper, heeft alleen wel van die periodes dat het even wat minder gaat.

In de babytijd heb ik weleens een paracetamol gegeven. Slapen ze dan wel, kun je er wel vanuit gaan dat er dus iets zeer doet.
CD met babymuziek was ook een goede, kind viel er prima op in slaap.
Naast het bedje gezeten, maar geen oogcontact gemaakt, ook niet gepraat. Je kunt zien dat ik er ben, en dat moet voldoende zijn. Werkte ook goed.

Het enige principe dat ik altijd consequent vol heb kunnen houden , NIET van de kamer af. Niet nooit, behalve bij doodziek. Dus op het kamertje troosten, geen licht maken, zo weinig mogelijk zeggen.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_61711130
quote:
Op woensdag 17 september 2008 19:58 schreef Ticootje het volgende:
Heb je een slaapritueel??
Ik moet bekennen dat we nogal onregelmatig leven en dat daardoor Thomas' dagen vaak ook (veel te) rommelig zijn. Maar de laatste weken probeer ik er wel een lijn in te brengen. Hij eet om een uur of half 5 / 5 warm en daarna ga ik met hem badderen. Dan mag hij nog even in pyjama in de box of in zijn wipper spelen terwijl wij eten en dan begint poging 1 van het naar bed brengen. Zo tegen half 7 / 7.

Een echt bedritueel met zingen en verhaaltjes en weet ik wat hebben we er nog niet ingebakken. Naar mijn idee was -ie daar ook nog te klein voor. Maar misschien wordt dat inderdaad tijd. Suggesties?
Hardloper.
IG @webkim
pi_61711234
Nou, ik weet dat Troel het vanaf heel jong al deed bij Ruben.

Maar als je elke avond hetzelfde doet voordat hij naar bed gaat, dan weet hij op een gegeven moment dat het echt bedtijd is. Je maakt alles voorspelbaar, hij weet wat je/ jullie doen op een avond. Dat geeft een baby wel rust. De R van regelmaat...
pi_61711743
Ik heb bewondering voor de moeders die het op kunnen brengen om elke avond met hun kindje in de weer te zijn om het aan het slapen te krijgen. Ik had bij Eva na twee weken er al genoeg van om haar de hele avond vast te houden terwijl ze huilde en niets wilde, en niets hielp. We hebben haar toen gewoon laten huilen. Idd af en toe kijken, maar wel in haar bedje en niet meer eruit. 't Duurde een paar dagen, en toen werd het al minder. Maar toen ze zo klein was huilde ze wel standaard een kwartier tot een half uur. Vreselijk moeilijk om aan te horen, vond ik het, maar ik kon er ook echt niets aan verhelpen, dus dan maar zo. En het leek voor haar te werken, want we kregen er een veel vrolijker kindje van.
En, achteraf...
Ze is nu bijna twee en heeft nog hetzelfde patroon. We leggen haar op bed, en ze verwerkt haar dag. Niet meer door te huilen, maar door te praten, want dat kan ze nu. Ze ligt nu altijd -ook als ze bij uitzondering laat op bed ligt - nog een half uur te kletsen.
Waarmee ik maar wil zeggen dat het kan zijn dat sommmige kindertjes het blijkbaar nodig hebben om de dag te verwerken, en dat doen ze in het begin door te huilen. vette disclaimer, natuurlijk is het mogelijk dat ze pijn/honger/verdriet/whatever hebben, dat hadden we bij Eva natuurlijk al wel gecontroleerd natuurlijk, voordat we haar maar even lieten huilen

Wij hadden overigens ook al vanaf zes maanden ofzo een ritueel. Nijntje boekje (Nijntje naar de speeltuin, Nijntje in de dierentuin. Zeg Nijn, zei vader op een dag, ik heb een goed idee... Ik ga eens naar de dierentuin, wil jij soms met me mee? en de rest ken ik ook nagenoeg uit mijn hoofd...
Eva en Maria
pi_61711811
Voor Maarten is het om 19:30 bedtijd en hij houd het ook eigenlijk echt niet langer vol.
Zijn ritueel is: flesje beneden maken en dan met hem (papa of mama of samen) naar boven en dan z'n nachtlampje aan en een klein lampje aan en de gordijnen helemaal dicht doen.

Luier verschonen en pyjama(?) + slaapzak aan. Slabber om en naar de zitzak om hem de fles te geven.
Lekker rustig met hem zitten en na de fles z'n boertje doen. kusjes en wat knuffels geven.
Leg hem in bed en geef z'n zakdoek en doe nog de slaapzak open om z'n shirt goed te doen en dan is het "welterusten Maarten, tot morgen enz" en z'n kleine lamp uit zodat alleen het nachtlampje aan is.
Deur uitlopen en deur weer dicht.

Zo is het bij ons en het enige verschil kan zijn dat hij eerst onder de douche gaat en dan na het afdrogen, insmeren enz dan krijgt hij al de pyjama aan en daarna naar beneden fles maken en weer naar boven.

Werkt hier heel erg goed.
Hier nog geen verhaaltjes oid.

Hij ligt dan nog hooguit 20 minuten wakker te babbelen met zichzelf (uitzonderingen zijn er altijd)

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 17-09-2008 20:27:17 ]
pi_61713790
quote:
Op woensdag 17 september 2008 20:02 schreef Webkim het volgende:

[..]

Ik moet bekennen dat we nogal onregelmatig leven en dat daardoor Thomas' dagen vaak ook (veel te) rommelig zijn. Maar de laatste weken probeer ik er wel een lijn in te brengen. Hij eet om een uur of half 5 / 5 warm en daarna ga ik met hem badderen. Dan mag hij nog even in pyjama in de box of in zijn wipper spelen terwijl wij eten en dan begint poging 1 van het naar bed brengen. Zo tegen half 7 / 7.

Een echt bedritueel met zingen en verhaaltjes en weet ik wat hebben we er nog niet ingebakken. Naar mijn idee was -ie daar ook nog te klein voor. Maar misschien wordt dat inderdaad tijd. Suggesties?
Webkim, wij leven ook erg onregelmatig (en Liande dus ook vaak)... op een gegeven punt zijn we ook een slaapritueel gaan invoeren...
Hier houdt dat in: luiken sluiten, pyjama en slaapzak aan en dan flesje/borst.
soms is het eerst pyjama aan en dan luiken sluiten, of zit er nog speeltijd tussen pyjama en fles/borst maar ook geen half uur.
Dit is al duidelijk genoeg voor Liande... ze weet welke zaken bij slapen gaan horen...
Verhaaltjes zou hier absoluut niet werken, ze zou er alleen wakkerder van worden vrees ik en gaan rechtstaan in bed

Wat hier wel hielp, was op tijd naar bed. Lang stopten we haar te laat in bed en dan was ze over haar punt heen...
Misschien werkt te vroeg in bed leggen ook averechts? (bvb kdv Jennifer)
Ik had het heel lang moeilijk om de juiste signalen te herkennen van moeheid.
Maar nu zie ik het snel, en ik hou ook meer aan een vaste slaaptijd. Ik kan ook behoorlijk pissig worden als anderen dan nog per sé op bezoek willen blijven (ondanks ons aangeven) of als vriendlief niet op tijd wil vertrekken...

enne Linda... na 2 weken al! Daar moet je hard voor zijn...
pi_61714039
webkim, wij hadden wel vrij vroeg een 'ritueel', maar dat bestond niet zozeer uit voorlezen oid, maar wel uit lekker op de arm bij mama/papa die een paar mooie liedjes voor je zingt (vaak dezelfde natuurlijk, al varieerde dat over de tijd -gelukkig- wel een beetje). en daarna nog even samen langs een paar dingen in de kamer, die we dan samen aanwezen en benoemden. tot slot 't bed in, we draaiden nog even de vissenmobile een paar keer rond zodat ie nog een tijdje bleef terugdraaien en dat was 't.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 17 september 2008 @ 21:29:00 #145
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_61714360
Wij hebben hier ook een redelijk strak bed ritueel, wat alleen wat aanpassingen heeft naarmate er meer kinderen zijn bijgekomen. Dit ritueel passen we ook toen in onze vakantie woning en geven we mee aan oma als ze daar gaan logeren en ze slapen tot op heden eigenlijk overal.
pi_61725197
quote:
Op woensdag 17 september 2008 21:13 schreef Iksje het volgende:

enne Linda... na 2 weken al! Daar moet je hard voor zijn...
Uh, en bedankt..

Nou ja, hard. Eva trok het niet, zoals wij er mee omgingen, want ze moest er voortdurend van huilen, en wij trokken het ook absoluut niet. Als ze getroost wilde worden door ons, dan zouden we dat gedaan hebben, maar ze wilde dat niet, ze wilde huilen. Dus dan lieten we haar dat doen, en dat ging voor iedereen veel beter.
Ik denk dat het wel goed is te realiseren dat een baby niet huilt om de redenen dat wij zouden huilen. 't Is niet altijd verdriet/pijn/ongemak. En dat leren herkennen, daar zijn we inderdaad snel mee begonnen.
Eva en Maria
pi_61725532
Ja, ik weet hoe het overkomt (vrij cru ) maar het was ook je eigen formulering "ik had er na 2 weken al genoeg van"
Terwijl ze met 2 weken nog zo klein, zo plat, zo nieuw op de wereld zijn...
Maar goed, als je kind ontroostbaar is dan is het ontroostbaar natuurlijk...
Hier had het huilen wel een reden, vaak pijn of ongemak en dan hielp het juist goed om haar die eerste maanden op te pakken en te troosten.
pi_61817001
de afgelopen 3 nachten is onze kleine gabi (4,5 mnd) elke ochtend om 5:15/30 wakker.
Voorheen was dit echt maanden aan een stuk pas 07:00/30...

Ik vraag me nu af of ik iets moet doen/veranderen of dat ze vanzefl weer wat later wakker wordt en het slechts een fasetje is?
  maandag 22 september 2008 @ 07:35:20 #149
35189 Troel
scherp en bot
pi_61817064
Het zal waarschijnlijk een fase zijn.

Heeft ze misschien een te koude of te warme kamer? Krijgt ze hetzelfde eten voor het slapen gaan?

Tja en op die leeftijd hoeven ze nog niet door te slapen natuurlijk
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_61817892
quote:
Op maandag 22 september 2008 07:35 schreef Troel het volgende:
Het zal waarschijnlijk een fase zijn.

Heeft ze misschien een te koude of te warme kamer? Krijgt ze hetzelfde eten voor het slapen gaan?

Tja en op die leeftijd hoeven ze nog niet door te slapen natuurlijk
en zo'n fasetje is dat iets van dagen, weken of maanden?
pi_61818056
Vannacht weer 5x...
  maandag 22 september 2008 @ 09:21:22 #152
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_61818158
quote:
Op woensdag 17 september 2008 20:02 schreef Webkim het volgende:

[..]

...

Ons ritueeltje is vergelijkbaar met wat hiervoor geschetst wordt.

eerst avondeten, nog even beneden spelen (afhankelijk van hoe laat eten was, soms gaan we meteen door naar boven), schone luier, pyjama aan, mss nog wat diksap om hem stil te laten liggen bij het verschonen , tandjes poetsen (met liedje), slaapzak aan, boekje lezen (lees: boekje openslaan, twee keer DAT roepen en dan boekje van commode lanceren) na twee keer vliegend boekje gaat de slaapzak verder dicht, doen we samen het licht uit, (eli hangt richting lichtknop en ik doe het licht uit), ik leg hem in bed, zing slaap lieverdje slaap terwijl ik een dekentje over hm vastleg. aai over de bol en weg.

iedere dag hetzelfde.

misschien kan je ook voor je eigen rust eerst in het ritueel inbouwen dat je naast zijn bedje gaat zitten zelf een boekje lezen of anderszins voor je uitstaren, zodat thomas weet dat je er nog bent, zonder dat je hem aandacht geeft. als hij dan niet meer gaat brullen bij het zien van bedje, kan je proberen om eerder weg te gaan. maar je zult zelf weten wat het beste werkt.

zolang er maar een vaaste volgorde van stappen is die het einde van de dag inluiden.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_61818188
Herkenbaar, wij zitten met iets wat last van tandjes heeft (a.s. zaterdag 1 jaar ).
Da's dus ook regelmatig een lange nacht

Edit: @ hierboven, hebben wel gemerkt dat een 'slaapritueel' echt werkt ja
EVE Online: CEO van Jovian Legacy, alliance executor van Jovian Empire. Join 'JOVLEG Public' ingame. Blink spelen? http://cogdev.net/blink/ gebruik referalcode 'jovianblink' voor gratis startcredits. IRC
  maandag 22 september 2008 @ 20:11:06 #154
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_61833859
*Meld

Nadat het een tijdje heel erg goed ging wb het slapen hebben op vakantie ik of mijn partner naast Dean zijn bedje gezeten tot ie in slaap viel, omdat we dachten dat hij bang zou zijn in een andere omgeving...met als gevolg dat het nu we terug zijn een drama is als hij weer gewoon in bed wordt gelegd. Ik wil er best even bij gaan zitten maar als het meer dan een uur wordt tot meneer slaapt heb ik daar simpelweg gewoon geen zin in, ik besteed enorm veel tijd aan mijn kleintje, en met alle liefde hoor, want het is een schat, maar ik wil de avonden echt voor mezelf hebben om bij te tanken.

Maar als ik wegloop klinkt er een door merg en been gaand "Mamaa, MAMA?!! mamAAAAAAAHHH!!?? "

Hij klinkt ook echt angstig en ik zit zelf met tranen in mijn ogen. Ik probeer de nanny-methode al; teruggaan (dan gaat ie ook meteen weer liggen en is ie stil als ie me ziet) kus geven, "lekker slapen liefie" etc, en dan weer de kamer uit, hup; gekrijs, iets langer wachten, weer terug, niks zeggen alleen een kusje, nou ja, jullie snappen het wel.

Maar hij heeft een behoorlijk lange adem...hij wordt ook 's nachts wakker rond 12.00 uur en wil dan bij mij in bed. Ik moet bekennen dat ik dat dus ook toegestaan heb, omdat ik het zelf ook wel erg lief vind en gezellig, maar ik voorzie toch problemen dus ik wil daar eigenlijk ook vanaf..kom maar op met de tips!

[ Bericht 0% gewijzigd door Vivi op 22-09-2008 21:18:18 ]
  maandag 22 september 2008 @ 21:05:21 #155
11682 Moonah
Jolie femme
pi_61835389
Vief, zoals je zegt, Dean heeft een lange adem. Ik denk dat jij een langere adem moet hebben.
Jammer dat jullie op vakantie bang waren dat hij bang zou zijn. Wellicht was dat reuze mee gevallen.
Maar nú is hij zéker niet bang, toch, gewoon thuis? Nu is hij ge-/verwend, lekker gezellig papa of mama bij hem aan bed tot hij slaapt. Het klinkt alsof hij moet afkicken. En dat is lastig.
Net zoals 's nachts. Eerst vond je het goed dat hij dan bij je in bed mocht, nu wil je het eigenlijk niet meer. Dean weet dat niet, die denkt dat het nog steeds mag. Nou ja, je snapt me.
Ik denk dat hij inmiddels oud en slim genoeg is om jou in te pakken. En dan is het aan jou of je dat laat gebeuren.
Sterkte en succes.
  maandag 22 september 2008 @ 21:09:37 #156
11682 Moonah
Jolie femme
pi_61835488
Begrijp ik trouwens goed dat hij structureel vanaf een uurtje of 12 bij jou in bed lag? Dan is hij daar dus in geconditioneerd, voor zoiets leuks wordt hij natuurlijk wel even wakker midden in de nacht!
Als je dat wil gaan aanpakken zul je denk ik helemaal erg consequent en duidelijk moeten zijn.

Volgens mij zeg ik alleen maar dingen die je zelf best weet!
  maandag 22 september 2008 @ 21:14:05 #157
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_61835601
Uhuh .

Maar ik hoopte zo op die wonderpil .
  maandag 22 september 2008 @ 21:15:52 #158
593 sjak
Juffie Bloem
pi_61835667
Die heb je ook hoor Vivi en nu wil je zeker weten waar je die kan kopen

Geduld en oordoppen, dat zijn even de remedies. Of je gaat vanaf nu beginnen met attachment parenting en dan accepteer je het en laat je hem altijd bij je Sterkte!
Lekker douchen!
  maandag 22 september 2008 @ 21:16:18 #159
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_61835679
Zijn bedje stond op vakantie naast ons bed, en dan was het erg makkelijk om hem even tussen ons in te nemen als ie 's nachts wakker werd van een vreemd geluid. En ook heel leuk, 's ochtends wakker worden van een hoofdje 1 cm boven je gezicht met een brede grijns met een foppie in een mondhoek; "Hajjo?! " .

Maar ja, als ie straks 11 is is het niet meer zo leuk he .
  maandag 22 september 2008 @ 21:17:55 #160
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_61835733
quote:
Op maandag 22 september 2008 21:15 schreef sjak het volgende:
Die heb je ook hoor Vivi en nu wil je zeker weten waar je die kan kopen

Geduld en oordoppen, dat zijn even de remedies. Of je gaat vanaf nu beginnen met attachment parenting en dan accepteer je het en laat je hem altijd bij je Sterkte!
! Als ik maar zeker zou weten dat het geen échte paniek is zou ik een stuk makkelijker doorpakken denk ik .
  maandag 22 september 2008 @ 21:22:22 #161
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_61835871
De mijne slaapt sinds 3 minuten na een hoop gegil en gekrijs om mama en papa van jewelste... Eens kijken of ik hier een oplossing kan vinden!
I'm so glamourous I piss glitter!
  dinsdag 23 september 2008 @ 10:05:17 #162
35189 Troel
scherp en bot
pi_61844672
quote:
Op maandag 22 september 2008 09:03 schreef tinny het volgende:

[..]

en zo'n fasetje is dat iets van dagen, weken of maanden?
Bij de ene duurt het een dag, bij de ander een week en bij de derde een maand. Kindafhankelijk dus
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_62057316
ik zit met een slaapdillema voo rmijn kleine Gabi (5 maanden)
al een aantal weken ontvouwt zich het volgende ritueel...

mevrouw heeft om 16:00u een fles en om 20:00u krijgt ze haar laatste fles.
Rond 18:00 u krijgt ze van ons nog een groente/fruit hapje... Nadat hapje volgt af en toe een badje of anders een wandelingtje... ze valt dan rondt 18:30/45 in slaap en wordt 19:30 heel hangerig zeuredig wakker.
Je kan haar wel de fles geven (die van 20:000 en ze valt dan ook wel in slaap na die fles echter als je hara dan weglegt voor de 'grote' slaap wordt om de 10-15 minuten wakker (eerst zachtjes mekkeren daarna hard huilen) dit doet ze dan 3-5 keer. als je wacht tot 20:00 u met de laatste fles heb ik hetzelfde patroon alleen lijken de intervallen dan wat langer

Hoe doorbreek ik dit en zorg ik ervoor dat ze na haar laatste fles niet zovaak nog wakker wordt?
  woensdag 1 oktober 2008 @ 19:36:00 #164
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_62058385
Doe er wat rijstebloem door Misschien is ze niet verzadigd?
  woensdag 1 oktober 2008 @ 19:59:45 #165
3011 E.T.
pi_62059002
een vast avondritueel instellen?

bijv. 18.00 groente, wandelingetje, bad, verhaaltje/liedje, fles, alle knuffels/weetikveel welterusten zeggen en daarna is het 'nacht' en dus slapen en niet meer van je kamer af.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 2 oktober 2008 @ 12:11:50 #166
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_62073175
Vivi, om je even op te 'beuren' (NOT):
Léon is inmiddels 4 en hij wordt nog elke nacht wakker en staat bij mij aan mijn bed. We zijn hem nu al zeker 3/4 jaar aan het trainen om hem in zijn eigen bed te laten liggen. We zijn sinds een paar weken zo ver dat hij nog maar 1x uit zijn bed mag/komt om extra te plassen en daarna moet hij gewoon blijven liggen. Ik ging er met mijn maffe hoofd telkens weer uit om hem opnieuw in te stoppen. Daar ben ik mee gestopt, heb duidelijk gezegd dat ik dat alleen die ene keer doe na het plassen en daarna niet meer. Als hij er dan nog uitkomt moet hij alleen weer terug. Dat snapt hij nu, dat het gewoon geen zin heeft.
Inmiddels een lampje met een timer erachter. Als die aan gaat mag hij bij ons komen. En een extra lampje op de gang, omdat hij bang is in het donker.
Ik heb nu pas het gevoel dat we iets vooruit komen. Het was voor mij ook gewoon niet te doen; kamp met rugklachten en die komt eigenlijk alleen 's nachts als ik slaap toe aan herstel naast alle oefeningen. Dat lukt niet echt als je er min. 3x per nacht uit moet. Mijn weerstand brokkelt ook steeds weer af.
Dus ik hoop dat we nu eindelijk een doorbraak hebben.

Sorry Vief, hier heb je eigenlijk helemaal niets aan. Maar ik ben het even kwijt.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_62073610
Ticootje, hoe gaat het bij jullie nu met het slapen?
Sara
Merel
Ukje
pi_62073774
JA, avondritueel werkt voor Jen perfect. Ik heb een wat strakker ritueel, wat ik ook elke avond volg. Na het eten gaat Jen in bad (met of zonder mij, met of zonder zeep). Daarna lekker pyjama aan en slaapzak aan. Even op het grote bed zitten, ik lees een verhaaltje voor. Dan drinkt ze nog een slok en leg ik haar op haar eigen bedje.

Gister waren we bij mijn ouders, zelfde ritueel gevolgd en zonder mopperen ging ze heerlijk slapen. Ze weet gewoon dat het bedtijd is.

Alleen 's nachts komt ze nog een keer of 3/4 als ik haar in haar eigen bed terugleg. Die strijd heb ik opgegeven, ik trek dat niet (ik moet ook gewoon werken en na 4 keer wakker worden en huilen ben ik overdag een spook) Om 4 uur wordt ze meestal voor de 2e keer wakker en dan slaapt ze verder naast me. (tot 7 uur/half 8)

Ik vind het nu dus goed gaan.

Slapen op het kdv blijft erg moeilijk. Ze heeft nu een ander bedje. Dat gaat ietsjes beter... dus we wachten af.
pi_62368425
De rijstebloem lijkt te werken ipv 4 keer wakker worden na de laatste fles is het nu nog maar 1 of 2 x en dat is vaak vanwege een boertje (dat er nog niet uit is, maar dat gaat er pas uit als madamme op haar buik ligt te slapen)

We hebben nu sinds een dag of 10-12 wel het volgende madamme(5,5 mnd) is om 04:00/05:00 wakker, nou niet echt wakker maar ze begint dan met mopperen en zeuren en als je maar lang genoeg laat liggen wordt het huilen. We kunnen haar troosten wat we willen (op de arm, speen, in bed troosten mete en knuffel/speen etc) en ze valt dan ook wel weer in slaap, echter zodra je haar weer weglegt in bed is ze weer mopperig wakker. Dus dan maar mee met papa en mama in het grote bed en dan wordt er nog wel een beetje geslapen(op papa zijn borst) maar niet echt rustig en vaak maar een half-uurtje...Saillant detail is dat ze hiervoor vanaf 1 mnd t/m 4,5 mnd perfect heeft doorgeslapen van 21:00/22:00 tot 6:30 uur

Ik lees her en der dat het een fase is maar hoe lang duurt zo'n fase? weken? maanden (want ik begin er nu na bijna 2 weken wel een beetje genoeg van te krijgen)

sorry ticootje als ik het nu zo terug lees is het niks vergeleken met Jen... maar toch heb ik er zelf flink de balen van
  † In Memoriam † dinsdag 14 oktober 2008 @ 07:56:03 #170
7074 moussy
kuttekop
pi_62368457
Misschien is ze dan wel gewoon wakker en heeft ze honger

Cas - 5 jr. slaapt ook nog regelmatig tussen ons in, wakker van wind, eng, regen, eng, de kat die aan zn deur krabt, eng, dromen, eng.. prima, maar ik wil ook slapen ipv een uur lullen als brugman dat deze dingen normaal zijn, dus dan maar bij ons in bed. Als hij 18 is ligt hij er vast niet meer tussen.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_62368479
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 07:56 schreef moussy het volgende:
Misschien is ze dan wel gewoon wakker en heeft ze honger

Cas - 5 jr. slaapt ook nog regelmatig tussen ons in, wakker van wind, eng, regen, eng, de kat die aan zn deur krabt, eng, dromen, eng.. prima, maar ik wil ook slapen ipv een uur lullen als brugman dat deze dingen normaal zijn, dus dan maar bij ons in bed. Als hij 18 is ligt hij er vast niet meer tussen.
helaas geen honger... madamme houdt het makkelijk nog uit tot 07:00 uur in de ochtend (als je haar echt wakker maakt (licht aan, gaat spelen met haar) is ze nog vrolijktot 07:00 uur dan begint zet te jengelen om haar fles
  † In Memoriam † dinsdag 14 oktober 2008 @ 08:14:53 #172
7074 moussy
kuttekop
pi_62368558
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 08:00 schreef tinny het volgende:

[..]

helaas geen honger... madamme houdt het makkelijk nog uit tot 07:00 uur in de ochtend (als je haar echt wakker maakt (licht aan, gaat spelen met haar) is ze nog vrolijktot 07:00 uur dan begint zet te jengelen om haar fles
Heb je wel eens geprobeerd om wat te geven?
pi_62369186
Mousy, dat denk ik ook maar. Jen ligt erg vaak tussenin. Ik ga er vanuit dat als ze gaat trouwen en het huis uit gaat dat ze dan niet meer tussenin slaapt.

Jen en slapen op het kdv is nog steeds rampzalig! Maar we houden moed. Vanaf vandaag leg ik haar 's morgens gewoon zelf op bed op het kdv. Dat gaan we gewoon even volhouden.
pi_62395348
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 08:14 schreef moussy het volgende:

[..]

Heb je wel eens geprobeerd om wat te geven?
vanochtend was het weer raak (04:45) dus maar eens geprobeerd wat te geven... dat gaat er natuurlijk wel in en daarna gaan we vrolijk spelen, praten en rondturen (tot 07:30 en dan vallen we in slaap

nee dus honger is het niet... ze is gewoon klaar met slapen lijkt het, alleen als je haar op je borst neemt slaapt ze nog wel onrustig verder...
  † In Memoriam † woensdag 15 oktober 2008 @ 08:10:38 #175
7074 moussy
kuttekop
pi_62395456
Sommige kindjes hebben nou eenmaal weinig slaap nodig. Wat ook kan, tandjes in aantocht?

Maar als ze vrolijk is na een voeding zo vroeg ipv mopperig en niet willen slapen, vind ik dat ze wel hongerig is/was.
pi_62395864
Vannacht 2x!!!!
pi_62396831
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 08:10 schreef moussy het volgende:
Sommige kindjes hebben nou eenmaal weinig slaap nodig. Wat ook kan, tandjes in aantocht?

Maar als ze vrolijk is na een voeding zo vroeg ipv mopperig en niet willen slapen, vind ik dat ze wel hongerig is/was.
maar als ik om 07:00 uur de voeding geef is ze ook vrolijk
  woensdag 15 oktober 2008 @ 09:58:02 #178
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_62397140
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 09:43 schreef tinny het volgende:

[..]

maar als ik om 07:00 uur de voeding geef is ze ook vrolijk
.

Ja, gek he, als je al vanaf 6.00 uur honger hebt.
pi_62397290
Jen is altijd vrolijk 's morgens. Ik verschoon altijd eerst haar luier en daarna wil ze meestal wel een slok. Maar om nu te zeggen dat ze hongerig is.... Nee niet echt.

Ook haar boterhammetje om 7 uur 's ochtends gaat er niet echt in. (Normaal kreeg ze die rond 9 uur)
pi_62425168
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 09:58 schreef Vivi het volgende:

[..]

.

Ja, gek he, als je al vanaf 6.00 uur honger hebt.
het is echt geen honger geloof me... maar als je iets voorschotelt zal ze het heus wel opdrinken (alleen dan niet zo gulzig als normaal)

Ze is gewoon klaar met slapen, vannacht was dat om 03:15 en dat kan wel kloppen want gisteren lag ze om 18:15 al te slapen op mijn arm (een uur vroeger dan normaal) en zewas dus nu ook een uur eerder wakker...

Ik zit nu te twijfelen of we moeten proberen haar s'avonds wat langer wakker te houden, alleen dat gaat alleen lukken als ze tussen 16:00 en 17:00 een slaapje doet... die wordt juist vaak overgelsagen (ligt ze een uur in bed te brabbelen en te spelen
pi_62426078
Jen gaat om 8 uur naar bed. Maar om 5 uur doet ze ook nog een klein slaapje hoor.
  † In Memoriam † donderdag 16 oktober 2008 @ 09:40:33 #182
7074 moussy
kuttekop
pi_62426908
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 07:49 schreef tinny het volgende:

[..]

het is echt geen honger geloof me... maar als je iets voorschotelt zal ze het heus wel opdrinken (alleen dan niet zo gulzig als normaal)

Ze is gewoon klaar met slapen, vannacht was dat om 03:15 en dat kan wel kloppen want gisteren lag ze om 18:15 al te slapen op mijn arm (een uur vroeger dan normaal) en zewas dus nu ook een uur eerder wakker...

Ik zit nu te twijfelen of we moeten proberen haar s'avonds wat langer wakker te houden, alleen dat gaat alleen lukken als ze tussen 16:00 en 17:00 een slaapje doet... die wordt juist vaak overgelsagen (ligt ze een uur in bed te brabbelen en te spelen
Probeer eens wat te schuiven en te rekken met slaapjes en kijk dan eens hoe ze het doet.
pi_62477916
joepie! nu al 2 nachten geen nacht braakster meer!
Gisteren was het 5:30 en heeft ze nog zoet een uurtje met haar speen in bed gelegen
Vanochtend heb ik haar wakker moeten maken om 07:00 uur!!

Wat hebben we gedaan?
eigenlijk alleen er voor gezorgd dat ze het late middagslaapje '(16:00 en 17:00) doet ,,
hierdoor houd ze het s'avonds iets langer vol (19:30 laatste fles) en wordt ze dus nu niet midden in de nacht wakker(althans nu al 2 x niet meer)

ze werd nog wel wakker om 22:30, 23:30 en 4:30 maar toen was het een kwestie van een speen er in en ze tukte gelijk weer door... ik weet alleen niet of dat er ook nog uit moet dat kort wakker worden
pi_62478177
Bij kleine kinderen "moet" niks.
Gaby heeft altijd al schitterend geslapen gezien haar leeftijd. Ze is nog klein, het is nog heel normaal dat ze 's nachts wakker wordt. En als het maar is om even haar speentje te geven dan valt het voor jullie wel mee, toch?
pi_63746351

[ Bericht 57% gewijzigd door tinny op 04-12-2008 06:58:53 ]
pi_63748203
Bij Jen gaat het gewoon zn gangetje. De ene nacht spookt ze, de andere nacht houdt ze het gewoon netjes bij de standaard voedingen.

Ook op het kdv gaat het steeds beter.
pi_63811778
mhhh ik zie dat mijn tekst is weggevallen...

Het slapen gaat nog steeds niet lekker met Gabi (nu 7 maanden)
Ze is nu ook wel wat aan het rommelen met haar slaapjes overdag

OVERDAG
ze sliep eerts 4 x 30 minuten, dat is nu naar 2-3 keer 1 uur gegaan (tussen 9-11, tussen 13 en 15 en dan af en toe nog 40 minuten tussen 17:00 en 18:00)
Echter overdag valt ze absoluut niet meer in slaap alleen in haar eigen bed (dat deed ze voorheen wel) maar nu is het gelijk of huilen of draaien/spelen... dus om haar toch een beetje te laten slapen, lopen we even 5 minuutjes en dan valt ze in slaap en leggen haar dan in bed (maar vaak laten we ook gewoon op ons slapen omdat ze dan beter/langer slaapt , waardoor ze weer vrolijjker is)

SNACHTS
ze krijgt om 19:30 haar laatste flesje en vaak is ze dan zo moe dat ze daarna tijdens het boeren al in slaap dommelt. Ik leg haar dan op de buik (ze is buikslaper) weg en als ik geluk heb wordt ze niet wakker en slaapt ze door.... Echter gedurende de nacht wordt ze minimaal wel 2 tot 3 (en als je pech hebt 4-5) keer wakker. Ze schrikt dan wakker en huilt gelijk. Als je er gelijk naar toe gaat en een speentje in haar mond stopt slaapt ze verder. Doe je dat niet en kijk je het te lang aan dan wordt het huilen hysterisch en is ze klaar wakker. Ze is dan zo "bang" om alleen weer in te slapen dat je of moet lopen maar vaak helpt dat ook niet en is er maar 1 manier en dat is mee in bed nemen en dan slaapt ze op mijn borst in slaap. Na 30-40 minuten kun je haar dan weer in haa eigen bedje leggen. Echter ze kan dan na een uurtje gewoon weer wakker worden voor weer de speen..

We hebben de afgelopen 6-8 weken behoorlijk wat geprobeerd.
- shirt van papa of mama (dat hielp vroeger maar nu niet meer)
- gecontroleerd huilen (2 minuten, 4 minuten, 6 minuten etc etc echter na 3 pauzes liep ze rood aan van het hysterisch huilen en was het gekrijs zo zielig dat kon ik zelfs niet meer aan zien)
- dikkere avond voeding/pap (slaapt ze wel iets vaster op zeker in het begin maar is geen garantie)
- langer opblijven (resultaat alleen maar nog meer gejengel en gezeur en vaak ook ene onrustige nacht)
- badje (ook dat helpt wel een klein beetje, ook weer in de vooravond tussen 20u en 23u maar daarna is het weer bingo)

ik begin er nu een beetje doorheen te zitten
pi_63811939
tinny het is een baby. Echt leg je er gewoon bij neer. Er komt een tijd dan moet je ze om een uur of 12 wakker maken.
  zaterdag 6 december 2008 @ 21:18:38 #189
14746 k_i_m
pi_63812091
Krijgt ze niet gewoon tandjes? Dat was hier het probleem van elke nacht 3 tot 4 keer wakker worden. Dat heeft denk ik wel 4 weken geduurd.
In my life
Why do I smile
pi_63812144
het is hier nooit anders geweest. Soms heb ik wel eens een dip, maar ik ben er gewoon aan gewent. Jen doet het echt niet om mij te pesten.
pi_63812185
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 21:13 schreef Ticootje het volgende:
tinny het is een baby. Echt leg je er gewoon bij neer. Er komt een tijd dan moet je ze om een uur of 12 wakker maken.
Ik zeg het 100x tegen mezelf maar het lukt me gewoon niet dit te beseffen als ik 5 nachten achter elkaar 4 -5 uur slaap. We gaan nu al om 20.00 uur hier naar bed om nog iets van (4-5 uur)slaap te krijgen. Dat vind ik op zich niet erg voor een bepaalde periode maar nu loop ik op mijn tandvlees
pi_63812216
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 21:22 schreef tinny het volgende:

[..]

Ik zeg het 100x tegen mezelf maar het lukt me gewoon niet dit te beseffen als ik 5 nachten achter elkaar 4 -5 uur slaap. We gaan nu al om 20.00 uur hier naar bed om nog iets van (4-5 uur)slaap te krijgen. Dat vind ik op zich niet erg voor een bepaalde periode maar nu loop ik op mijn tandvlees
ja ik weet het ... ik had er nu al in moeten liggen!
pi_63812253
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 21:18 schreef k_i_m het volgende:
Krijgt ze niet gewoon tandjes? Dat was hier het probleem van elke nacht 3 tot 4 keer wakker worden. Dat heeft denk ik wel 4 weken geduurd.
dat is de enige optie die ik nog over heb maar dan vind ik 6 wkn wel verrekte lang om door te komen..(de eerste 2 tandjes waren er binnen 5-6 dgn)
pi_63812289
en gewoon een dagje thuis blijven? Kleine naar het kdv jullie lekker slapen.
Wij wisselen ook dagen in het weekend. Zo hebben we allebei een dag dat 1 van ons kan uitslapen.
  zaterdag 6 december 2008 @ 21:41:19 #195
14746 k_i_m
pi_63812554
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 21:25 schreef tinny het volgende:

[..]

dat is de enige optie die ik nog over heb maar dan vind ik 6 wkn wel verrekte lang om door te komen..(de eerste 2 tandjes waren er binnen 5-6 dgn)
De eerste tanden heb ik ook niks van gemerkt, totdat ik achteraf bedacht dat ze veel wakker werd terwijl ze dat vroeger nooit had. Nu heeft ze weer een periode met wakker zijn gehad en zit er dus wel weer een wit randje van een tand die door is.

Wij hebben hier van ellende (of eigenlijk IK) het campingbedje in onze slaapkamer gezet. Ervanuitgaande dat er toch wel wat aan de hand was en dat het niet eeuwig zou duren, vond ik het veel handiger dat ik vanuit mijn bed naar haar kon roepen in plaats van in mijn ondergoed de trap op om boven ergens in het donker een speen van de grond te rapen en dan weer onderkoeld in mijn bed te gaan liggen.

En de eerste nacht was ze nog maar twee keer wakker, waarvan ik één keer de speen erin moest duwen.
In my life
Why do I smile
pi_63812807
oh jen slaapt ook bij ons. Ik hoef mn bed niet uit. Dat scheelt denk ik ook.
  zaterdag 6 december 2008 @ 22:12:11 #197
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63813064
Tinny, je kan eens aan de bel trekken bij het cb.
Ik weet dat veel mensen nu wrsch ineenkrimpen bij de gedachte alleen al, maar de wijkverpleegkundige kan echt helpen met tips en trucs.
Probeer het eens.
  zaterdag 6 december 2008 @ 22:16:21 #198
3011 E.T.
pi_63813139
4-5 uur slapen aan een stuk is luxe!

Overigens slaapt Swets regelmatig door Nienke heen tegenwoordig.. net zoals ik door de andere twee heen slaap als die eens wat hebben. Of we worden eventjes half wakker, beseffen dat het niet voor 'jezelf' is en vervolgens slaap je verder. (of hooguit even naar het toilet en dan weer terug).
  zaterdag 6 december 2008 @ 22:18:34 #199
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63813182
Oh, en uiteraard is acceptatie ook wel een goed plan.
Moeilijk, en het zal nooit wennen, maar je er steeds over opwinden maakt het steeds erger.
pi_63813349
het cb van maneki komt zelfs borstvoeding geven :p
pi_63815395
Tinny, als ik dat zo lees ga ik denken dat ze overdag te weinig slaap krijgt. Mijn zoontje van bijna 2 slaapt net zoveel, als het niet meer is. Mijn ervaring is, als mijn kind te weinig slaapt overdag, dat hij 's nachts ook erg onrustig slaapt.
Misschien dat het probleem wel daar ligt?

Daarbij geef je ook nog aan dat ze niet lekker in haar eigen bed slaapt. Ik zou daar toch proberen wat verandering in te gaan brengen. Zeker overdag, dan is het niet zo slopend voor jezelf.
Ik vind de tip om hulp te vragen aan het CB wel een goede. Die hebben hier meestal wel ervaring mee.
  zondag 7 december 2008 @ 10:42:03 #202
11682 Moonah
Jolie femme
pi_63819823
Als je op je tandvlees loopt wordt het hoog tijd om hulp te vragen!
Verder zul je Gabi moeten leren in haar bedje te slapen, ipv op je borst. Dat zou je kunnen doen door overdag naast haar bedje te gaan zitten (boek erbij) totdat ze slaapt.
Verder ben ik het met Appelsap eens dat een onrustig slaappatroon overdag vaak samengaat met een onrustig slaappatroon 's nachts.
Wij hebben een beetje soortgelijke periode meegemaakt (Thies sliep overdag ook alleen op de borst, en werd elke nacht om de 3 kwartier wakker...). Ook hulp gevraagd aan het CB (waar we overigens niet zo heel veel aan hebben gehad). Wat mij wél goed heeft geholpen is het volgende boekje http://www.bol.com/nl/p/b(...)66814362/index.html. Dun, makkelijk leesbaar, niet alles is bruikbaar bij babies, maar je kunt er zéker wat aan hebben.
Sterkte en succes!

Overigens werd onze zoon (nu net 2 jaar) tot voor kort vrijwel elke nacht een keer of twee wakker omdat hij zijn speen niet kon vinden... Dus een stuk acceptatie is ook belangrijk.
  zondag 7 december 2008 @ 10:43:28 #203
11682 Moonah
Jolie femme
pi_63819840
Oh wat raar, ik zie dat de link het niet doet.
Bij Bol.com, Kinderen met slaapproblemen, door Ruttien Schregardus.
pi_63850181
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 22:26 schreef Ticootje het volgende:
het cb van maneki komt zelfs borstvoeding geven :p
Ik wacht er nog steeds op
Ik heb geen tips, voor niemand niet..ben soms al blij dat ik m`n jongens `s ochtends heel op school krijg. Ik ga de strijd nog niet aan met haar omdat de jongens ook hu slaap nodig hebben en als madam haar zin niet krijgt gaat ze gif spuwen en staat het hele huis op z`n kop. Dus ik leg me er bij neer dat ze de avond begint in haar eigen bed, en eindigt in mijn bed terwijl ze aan m`n borst vastgeklonken is en ze mijn hand stevig in haar knuistjes houdt. Ze houdt gewoon van me
Saartje
pi_63850251
Datzelfde geldt ook hier. Priscilla heeft ook haar rust nodig en dan kan ik wel doorzetten en 2 weken met een krijzend kind zitten midden in de nacht, maar daar worden wij allemaal niet vrolijk van. Jennifer slaapt gewoon bij mij in bed en dat gaat prima. Ons bed is groot zat dus wel liggen elkaar niet in de weg. En ergens is het ook wel lekker dat ik zo lekker dicht tegen mijn man aanlig nu het zo koud is 's nachts.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 01:24:51 #206
156412 hestria
erg gastvrij
pi_64603527
pfff, mag ik even komen klagen? ik word het nu echt zat, we hebben nu letterlijk alles geprobeert en meneer slaapt nog steeds niet door. vanavond weer hij heeft 2 porties avond eten op, en om 23:00 een fles, en na 1,5 uur is meneer gewoon wakker en aan het huilen, heb alles gecontroleerd, toch maar een fles aangeboden die heeft hij voor 2/3 op maar is nu al ruim een uur aan het huilen. Ik weet het gewoon niet meer, niks lijkt te helpen, we hebben al zijn fles langzaam afgebouwt, hem in bed genomen, er naast gaan zitten, op de arm in slaap laten vallen, water geven, laten huilen, niks werkt..... Hij komt tegenwoordig gewoon om 23:00 om 3:00 en dan weer om 5:30. Wat doen wij mis? waarom kan onze baby niet doorslapen??
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
  zaterdag 3 januari 2009 @ 01:40:37 #207
156412 hestria
erg gastvrij
pi_64603976
nou ja manlief en ik zitten nu beneden met een klaarwakker manneke dat aan het spelen is. Het is een heerlijk jong, maar op zulke momenten is het zo moeilijk en slopend.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 01:45:03 #208
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_64604105
Wat ik zou doen (maar ik ben een van geval de beste stuurlui enzo ) is hem in ieder geval nièt naar beneden halen.
Nou hebben mijn kinderen (afwisselend, dat dan weer wel, maar ondanks dat was er dus altijd wel iemand wakker ) ook echt ruk geslapen, maar niet naar beneden gaan was zo ongeveer het enige principe dat ik altijd in stand heb gehouden.
Dat leek me nou veel te gezellig voor ze.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 01:51:48 #209
156412 hestria
erg gastvrij
pi_64604276
is in princiepe ook iets wat we niet doen, maar ja kind was al een uur hysterisch aan het huilen, en niks werkt.
dan kunnen we beter met zijn 3,en gezellig beneden zitten als dat hij krijsend in zijn bed en wij geirriteerd in het onze. Is gewoon allemaal ontzettend kl*te en ik kan er gewoon helemaal niks aan doen. voel me machteloos en een rotmoeder.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 02:07:47 #210
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_64604677
Heej, je bent geen rotmoeder! Je kind wil gewoon niet slapen. En da's ruk...

De onze, de jongste, heeft nog een tijd op een luchtbedje op onze kamer geslapen (na een poos in ons bed, maar ook die grens werd steeds meer opgerekt). En ik was zooo moe, en het zooo zat.
Het blijft zoeken. Sterkte!
  zaterdag 3 januari 2009 @ 09:50:27 #211
197301 Miffy1984
Mama van Jesper en Thijmen
pi_64607047
Wij hebben ook nachten zo met Jesper beneden gezeten. Het is meer dan verschrikkelijk en je wordt er gek van. Probeer dan nog meer een leuke, lieve moeder te zijn de hele dag en nacht... pffff

Het komt bij ons altijd met fases. Gelukkig zit hij nu in een fase dat hij perfect slaapt.
Maarja.... voor hoe lang?

Wij konden het op een gegeven moment niet meer aan, en hebben hem 1 keer flink laten huilen. Het duurde net geen uur. Vanaf dat moment is ie eigenlijk nooit meer wakker geworden 's nachts. Nouja, laatst 1 keer nog, maar toen ging ie zelf weer lief slapen!

Succes en sterkte ermee!
Als een mens in voorspoed leeft heeft het wel 1000 wensen.
Als je kind ziek is heb je er maar 1.
pi_64643170
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 01:24 schreef hestria het volgende:
pfff, mag ik even komen klagen? ik word het nu echt zat, we hebben nu letterlijk alles geprobeert en meneer slaapt nog steeds niet door. vanavond weer hij heeft 2 porties avond eten op, en om 23:00 een fles, en na 1,5 uur is meneer gewoon wakker en aan het huilen, heb alles gecontroleerd, toch maar een fles aangeboden die heeft hij voor 2/3 op maar is nu al ruim een uur aan het huilen. Ik weet het gewoon niet meer, niks lijkt te helpen, we hebben al zijn fles langzaam afgebouwt, hem in bed genomen, er naast gaan zitten, op de arm in slaap laten vallen, water geven, laten huilen, niks werkt..... Hij komt tegenwoordig gewoon om 23:00 om 3:00 en dan weer om 5:30. Wat doen wij mis? waarom kan onze baby niet doorslapen??
Ik snap wat je bedoelt hesria... op een gegeven moment ga je echt denkne... waarom bij ons niet en bij andere wel... hier is het ook nog steeds ruk en als je pech hebt mega-ruk...

Gabi slaapt nu wel goed in om 19:30 (valt eigenlijk na het flesje van 19:30 K.O.) echter ze wordt dan om 21:30, 23:30 en als je pech hebt 04:30 wakker...

Als ze wakker wordt kun je ook weer geluk of pech hebben (meestal pech ) soms kun je er een speentje in doen en tukt ze verder... maar 6 van de 10 keer is dat niet het geval en als je dan de kamer uitloopt begint ze te huilen en op haar matras te slaan (ze slaapt op buik)

Onze ervaring (ze slaapt nu al een maandje of 3-4 ruk) is dat laten huilen echt niet werkt... ze wordt dan hysterisch (tot biggelende tranen) en als je haar dan eindelijk getroost hebt is ze klaar wakker en wil ze ...juist ja.... spelen!! ... Dus eigenlijk willen we voorkomen dat ze echt gaat huilen ... en ja "that involves a lot of walking..." ik heb onderteusen een geul in de overloop en haar kamertje gelopen...

Moet wel zeggen dat je wel merkt dat na weken (soms 4-6) dat het belabbert is er ook wel eens 2-3 weken tussen zitten dat het wat minder is (minder vaak wakker in de nacht en als ze wakker wordt helpt het speentje dan vaker)....

oh ja en als laatste... ik ben er ook nog steeds niet aan gewend... (ondanks dat iedereen hier al 100 x hefet gezegd dat het een fase is en dat baby's zo zijn)
  zondag 4 januari 2009 @ 13:34:41 #213
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_64643305
griep reset een baby. Jen doet het weer keurig 1 of 2 keer wakker worden. Heerlijk.
  zondag 4 januari 2009 @ 15:37:11 #214
11682 Moonah
Jolie femme
pi_64647955
Ik heb het al eens vaker geopperd hier. Maar als je kind 's nachts echt niet wil slapen, en jij wel, waarom dan geen bedje naast het jouwe? Bij ons werkt het gelukkig best goed, ik pik dan iig nog een paar uurtjes slaap mee en mijn kind speelt wat terwijl hij ons kan zien.

Sterkte hoor Hestria en Tinny.
  zondag 4 januari 2009 @ 19:34:30 #215
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64658321
Sasha was een tijdje terug ineens 1-2 keer in de nacht wakker. Was net na ziek zijn. We hebben een paar dagen idd een flesje gegeven en dan was het ook wel brullen nog daarna, hij heeft ook een nacht je of 2 dan maar bij ons geslapen, want dan was er echt geen land mee te bezeilen, maar na een week waren we het wel zat. Overdag gaf hij ook problemen trouwens, ook ineens heel veel huilen en niet willen slapen.
Toen even wat meer ritme erin gehouden, overdag netjes op regelmaat naar bed ipv 'we winkelen nog even door, dan kan hij daarna wel slapen'. En dat deed ook wonderen voor 's nachts. Eerst nog wel de fles maar dan zorgen dat hij daarna gewoon snel sliep, toen de fles teruggehaald naar 23.00 en toen is hij nog 1 keer wakker geworden, maar na 1 keertje weer neerleggen sliep hij ook weer verder.
Nu gisteren hebben we die laatste fles weer weg gelaten en hij heeft de hele nacht doorgeslapen.

Maar wat het nou is? Ja, we hebben wel zijn slaap-knopje gevonden, op zijn buik neerleggen is dé garantie voor gaan slapen zonder ook maar 1 kik te geven. Gek kind..

Hier hebben jullie geen moer aan, maar toch...

En ja, tinny, na dat hysterisch krijsen komt als het goed is uiteindelijk de fase dat ze zo moe zijn dat ze alsnog omvallen. Er zijn mensen die er absoluut tegen zijn om het zo ver door te drijven, maar als ik jullie was zou ik daar toch echt eens over nadenken, want op deze manier wordt het ook niet beter.

Ik heb al eens eerder gezegd dat je best om hulp kon vragen bij het CB, maar dat wilde je zelf toch niet?
  zondag 4 januari 2009 @ 19:49:16 #216
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_64659001
ik durf Jen nog steeds niet op haar buik te laten slapen.
  zondag 4 januari 2009 @ 19:53:01 #217
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64659189
Hij draait er zelf toch wel heen, en dan het liefst met zijn koppie klem tegen de tralies ook nog.
Ik draai hem niet meer terug, als hij zo het lekkerst slaapt dan is dat maar zo.
  zondag 4 januari 2009 @ 19:54:48 #218
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_64659273
Jen kan niet draaien, ik stop haar lekker stak in.
  zondag 4 januari 2009 @ 20:27:59 #219
3011 E.T.
pi_64661081
Voordat ik een punt van het laken of deken te pakken heb, ligt Nienke al op haar buik

Alle drie zijn het hier buikslapers vanaf het moment dat ze naar hun buik konden draaien en als ik het in m'n hoofd zou halen om terug naar hun rug te draaien, zijn ze echt watervlug weer op hun buik gedraaid Ik heb me daar echt nog nooit druk om gemaakt; als ze zelf kunnen draaien kunnen ze ook goed hun gezicht vrij houden

Nienke komt gewoon nog steeds elke 2 uur tussen 21.00 en 8.00 hoewel afgelopen nacht een klein lichtpuntje was.. om 19.00 naar bed, netjes om 23.00 een voeding en meteen weer slapen.. en toen werd ik om 5.15 verdwaasd wakker met stuwing waarschijnlijk werd ik ook wakker doordat ze misschien rommelde in bed.. om 5.20 ging het alarm af En daarna tot 8.30 doorgeslapen. Ik voelde vanmorgen m'n wallen zowaar niet op m'n knieen hangen, maar ze kwamen nu tot m'n navel
  zondag 4 januari 2009 @ 20:46:59 #220
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_64662085
ik ben gewoon een muts.
  zondag 4 januari 2009 @ 20:48:02 #221
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64662150
Dat is dan toch weer een meevallertje E.T. Ik hoop voor je dat het niet eenmalig was!
pi_64675196
quote:
Op zondag 4 januari 2009 19:34 schreef Brighteyes het volgende:

Ik heb al eens eerder gezegd dat je best om hulp kon vragen bij het CB, maar dat wilde je zelf toch niet?
we zijn inmiddels 2 x bij het CB geweest

1 x bij de WVK, die kwam met alle tips die we zelf ook al hadden gedaan (badje, voeding dikker, gecontroleerd er naast blijven zitten etc etc)

1 x bij de arts, die kwam met de super-tip --> gewoon laten huilen
(toen ik zei ook als het half uur hysterisch is midden in de nacht... zei ja, das dan wel lastig...)
  maandag 5 januari 2009 @ 09:31:07 #223
35189 Troel
scherp en bot
pi_64676697
Ik weet dat onze vorige buren hun kind een keer 's nachts in het campingbedje in de bijkeuken hebben gezet omdat het kind zo hysterisch bleef huilen dat het bij de buren ook te horen was. Daarna was het over
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_64677597
Alhoewel ik de laatste dgn ook een beetje aan het experimenteren ben met temperaturen van de babykamer. En dat heeft wel een beetje effect lijkt het (alhoewel 2 dgn ook toeval kunnen zijn)

Ik heb eens een digitaal thermometertje gepakt en dat in de babykamer gezet (voor het weekend al)
We zien dat de temperatuur zich stabiliseert overdag tot zo'n 17,5 grdn (kleine verwarming op die b-kamer vol open)

Normaal gesproken gaat snachts de CV uit en kan het wel eens afkoelen tot 14,0/14,5 grdn in haar kamertje.
Als reaktie daarop afgelopen 2 dgn de CV maar eens aan laten staan in de nacht waardoor de temperatuur constant 17,0/17,5 blijft... Wat ons opviel is dat ze nog wel wakker wordt in de nacht (1,2 of 3 x) maar ze slaapt nu s'ochtends al wel 2 dgn "langer" uit (voorheen 6:00u nu 6:30/7:00 u) .

Ik weet nog niet of dit toeval is maar de verwarming blijft deze week eventjes s'avonds aan om te kijken...
to be continued
  maandag 5 januari 2009 @ 10:37:13 #225
14746 k_i_m
pi_64678131
.

Als ik Lilah wil laten slapen met 14 graden dan schreeuwt ze het hele huis bij elkaar .
In my life
Why do I smile
  maandag 5 januari 2009 @ 10:46:46 #226
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_64678403
Linde wordt ook wakker hoor als het te koud is in haar kamertje Misschien een extra dekentje of dikkere slaapzak/flanellen pyama erbij?
pi_64678657
quote:
Op maandag 5 januari 2009 10:46 schreef Stiemie het volgende:
Linde wordt ook wakker hoor als het te koud is in haar kamertje Misschien een extra dekentje of dikkere slaapzak/flanellen pyama erbij?
ze slaapt al met:
- 2 dubbelgevouwen dekens (= dus 4 lagen)
- rompertje met lange mouwen
- pyamatje
- dun slaapzakje...
  maandag 5 januari 2009 @ 10:59:19 #228
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_64678732
Misschien een dik slaapzakje proberen? Heb je ook een slaapzakje met mouwen?

Linde slaapt met een romper met lange mouwen, een flanellen pyama en een dikke slaapzak met mouwen.
En die ronkt elke morgen tot een uur of 8.30 a 9.30 door.
  maandag 5 januari 2009 @ 11:46:28 #229
35189 Troel
scherp en bot
pi_64680146
quote:
Op maandag 5 januari 2009 10:14 schreef tinny het volgende:
Alhoewel ik de laatste dgn ook een beetje aan het experimenteren ben met temperaturen van de babykamer. En dat heeft wel een beetje effect lijkt het (alhoewel 2 dgn ook toeval kunnen zijn)

Ik heb eens een digitaal thermometertje gepakt en dat in de babykamer gezet (voor het weekend al)
We zien dat de temperatuur zich stabiliseert overdag tot zo'n 17,5 grdn (kleine verwarming op die b-kamer vol open)

Normaal gesproken gaat snachts de CV uit en kan het wel eens afkoelen tot 14,0/14,5 grdn in haar kamertje.
Als reaktie daarop afgelopen 2 dgn de CV maar eens aan laten staan in de nacht waardoor de temperatuur constant 17,0/17,5 blijft... Wat ons opviel is dat ze nog wel wakker wordt in de nacht (1,2 of 3 x) maar ze slaapt nu s'ochtends al wel 2 dgn "langer" uit (voorheen 6:00u nu 6:30/7:00 u) .

Ik weet nog niet of dit toeval is maar de verwarming blijft deze week eventjes s'avonds aan om te kijken...
to be continued
14 graden? Dan vind ik het ook niet gek dat ze wakker wordt
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_64681681
14 graden is wel wat aan de frisse kant. Ik slaap het liefst in een koele kamer, maar ik vind 16 graden al heel koel, en dan lekker onder de dekbed wegduiken.
  maandag 5 januari 2009 @ 12:51:11 #231
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64682421
Ik had natuurlijk niks moeten zeggen gisteren.
Ineens was het weer raak. niet willen slapen, drama, diep verdriet enzo. Dus hij heeft een uurtje bij ons op bed geslapen en is toen alsnog naar zijn eigen bedje gegaan.
Vanavond een hernieuwde poging met wat meer standvastigheid.
pi_64682793
Gister was Jen helemaal hopeloos. Ze wilde echt echt echt niet gaan slapen. Zodra M. haar naar bed ging brengen zette ze het op een krijsen. Dan had hij haar nog geen eens neergelegd. Uiteindelijk rond een uur of 9 naast me in bed. De nacht ging dan weer wel goed.
  maandag 5 januari 2009 @ 15:22:10 #233
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_64687877
BE dat is de wet van Fok! Ik heb ook al eens 's nachts om 3 uur zitten vloeken dat ik NOOIT hier had mogen typen dat Linde zo goed sliep de laatste tijd
pi_64707007
pff.. hier een slechte slaper. Sinds oud & nieuw is het helemaal mis hier. 's Avonds in slaap vallen is al een ramp maar 3x 's nachts d'r bed uit om bij ons te kruipen wordt me toch te veel. Vannacht/vanmorgen was het eerst 4 uur. D'r weer terug in bed gelegd. 5 uur weer wakker.. mama ik kan niet slapen, weer terug naar dr bed gestuurd en toen om half 6 WEER wakker en weer in mijn bed om daar vervolgens in slaap te vallen...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_64722724
Goedemorgen allemaal lekker geslapen vannacht
pi_64723309
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 11:41 schreef gebruikersnaam het volgende:
Goedemorgen allemaal lekker geslapen vannacht
Heerlijk!
pi_64723367
toevallig bij ons ook een heerlijke rustige nacht. moest Amber zelfs wakker maken om 8.15
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  † In Memoriam † dinsdag 6 januari 2009 @ 12:02:18 #238
7074 moussy
kuttekop
pi_64723498
quote:
Op maandag 5 januari 2009 09:31 schreef Troel het volgende:
Ik weet dat onze vorige buren hun kind een keer 's nachts in het campingbedje in de bijkeuken hebben gezet omdat het kind zo hysterisch bleef huilen dat het bij de buren ook te horen was. Daarna was het over
Ik sliep als baby al in de kinderwagen in de garage en op vakantie gaan met de tent? Ik sliep in de auto Volgens mij heb ik er niet veel aan overgehouden, maar het stopte iig niet!
  dinsdag 6 januari 2009 @ 12:24:49 #239
156412 hestria
erg gastvrij
pi_64724292
hier eigenlijk wel, of het nou was door het schepje melk extra, de temp van zijn kamer lager en mouwen op zijn slaapzak, of gewoon stom toeval, meneer is om 19:00 naar bed gegaan, om 21:30 half uurtje wakker voor een flesje om vervolgens pas om 5:00 weer wakker te worden. en daarna weer door te pitten tot 7:30. is veel beter!!
pi_64759298
mhhh hier hebben we nu 3 nachten de verwarming aan laten staan... waardoor de kamer niet onder de 17,0 grdn komt ... die 3 nachten waren wel vrij rustig (1-2 keer wakkker en na het terugstoppen van de speen sliep ze weer door...) . Wel is ze nu weer vroeg wakker (06:00u) maar goed dat mag ook wel als ze er om 19:30 uur in gaat....
  † In Memoriam † woensdag 7 januari 2009 @ 09:29:04 #241
7074 moussy
kuttekop
pi_64759429
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 09:21 schreef tinny het volgende:
mhhh hier hebben we nu 3 nachten de verwarming aan laten staan... waardoor de kamer niet onder de 17,0 grdn komt ... die 3 nachten waren wel vrij rustig (1-2 keer wakkker en na het terugstoppen van de speen sliep ze weer door...) . Wel is ze nu weer vroeg wakker (06:00u) maar goed dat mag ook wel als ze er om 19:30 uur in gaat....
Wanneer zou ze het ooit goed doen? Het is een klein kind, die slapen geen 24-7
pi_64760732
Tinny, zou het niet beter zijn om die energie die jullie nu steken in het zoeken naar oplossingen te besteden aan het accepteren dat je de komende tien jaar nog wel vroeg op moet en geregeld met een wakker kind zit?
pi_64761629
slapen van 19.30 tot 6 uur!!! Jeetje jij hebt echt niets te klagen!
pi_64762076
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 10:48 schreef Ticootje het volgende:
slapen van 19.30 tot 6 uur!!! Jeetje jij hebt echt niets te klagen!
nee dat klopt ...maar goed dit is nu ook pas sinds 3 dgn... de 7 maanden daarvoor waren natuurlijk wel anders... (vandaar dat ik het nog niet kan geloven)
pi_64762336
Had je de verwarming maar aan moeten zetten.
  woensdag 7 januari 2009 @ 11:26:52 #246
156412 hestria
erg gastvrij
pi_64762955
hier is het vanacht weer goed gegaan, om 19:30 erin, om 23:00 een flesje en daarna rond 3 uur een beetje mopperen, maar uit zichzelf weer gaan slapen, en dan pas weer om 5:00 een fles. en om 7:00 was ie pas wakker. Als dit zo doorblijft gaan ben ik helemaal tevreden.
pi_64781840
hier afgelopen nacht weer een en al ellende. Amber lag om iets na 8-en in bed. Ik dacht dat ze wel door zou slapen want we hadden gezwommen en geschaatst maar helaas. Om 1 uur was ze helemaal in paniek en vanaf dat moment begon de ellende. Ze is geloof ik wel 10x uit bed geweest. Op een gegeven moment was ik het spuugzat en ben op de bank gaan slapen.. Totaal 3 uur geslapen denk ik..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_64798879
mhhh er rust een vloek op dit topic!!!!

Als je zegt dat het al 3 dgn goed gaat hier dan gaat het de 4de dag..... juist weer ruk...
(en de verwarming was aan!!!)

19:30 naar bed... --> 22:00 - 23:00 wakker , met huilen, en miepen en zeuren en worstelen uiteindelijk na flink wat gewandel viel ze weer in slaap.....
echter om 01:00u was het weer bingo... alleen duurde het nu tot 03:00u tot ze weer in slaap viel... en toen was madamme om 05:00u weer klaar wakker (spelen)
  donderdag 8 januari 2009 @ 08:24:31 #249
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_64799350
Dat is de wet van Fok!
pi_64799559
Heb je toch 3 dagen even kunnen genieten. Toch?
pi_64800932
hier vannacht weer goed dankzij de prometazine
Alleen om uurtj eof 2 ff wakker omdat ze dr fup kwijt was.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_64803845
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 08:41 schreef Ardenlyn het volgende:
Heb je toch 3 dagen even kunnen genieten. Toch?
ja dat wel... merkte ook dat ik het iets beter kon hebben nu... (omdat ik uitgeslapen was)
pi_64803891
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 09:51 schreef Vicky het volgende:
hier vannacht weer goed dankzij de prometazine
Alleen om uurtj eof 2 ff wakker omdat ze dr fup kwijt was.
is dat op recept?
  Jubileum moderator donderdag 8 januari 2009 @ 11:24:41 #254
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_64804054
Ja dat wil wel Vicky Eva slaapt dan ook altijd als een roosje
Eva ♥ en Iris ♥
pi_64804161
Dat is hoestdrank?
  Jubileum moderator donderdag 8 januari 2009 @ 11:30:03 #256
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_64804220
Ja hoestdrank voor grotere kindjes. De volwassenvariant ga ik altijd knock out van, en bij de kindervariant Eva ook. Het helpt het slijm goed oplossen, en het zorgt daarnaast dat je even lekker kan slapen.
Eva ♥ en Iris ♥
pi_64804243
haha, superdrankje dus...

Jen hoeft niet plat, ze doet het prima zo.
  donderdag 8 januari 2009 @ 11:37:36 #258
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_64804476
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 11:20 schreef tinny het volgende:

[..]

is dat op recept?
je gaat dit toch nie serieus menen he
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_64804519
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 11:37 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

je gaat dit toch nie serieus menen he
Ik denk het wel...
  † In Memoriam † donderdag 8 januari 2009 @ 11:40:15 #260
7074 moussy
kuttekop
pi_64804577
Ga dan meteen voor de houten hamer!
pi_64804641
Als Jen paracetamol op heeft slaapt ze ook beter. Toch krijgt ze het pas als ze koorts heeft...
  donderdag 8 januari 2009 @ 11:45:18 #262
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_64804760
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 11:40 schreef moussy het volgende:
Ga dan meteen voor de houten hamer!
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_64806698
ja de prometazine is op recept. Aangezien Amber een beetje van slag is door het vuurwerk slaapt ze momenteel heel erg slecht, vandaar dat we van de huisarts prometazine gekregen hebben. En aangezien papa en mama er door slaapgebrek een beetje doorheen zitten...
Het is idd een hoestdrank maar bij kinderen wordt het ook gebruikt als slaapdrankje.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 8 januari 2009 @ 12:53:30 #264
3011 E.T.
pi_64806917
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 12:46 schreef Vicky het volgende:
ja de prometazine is op recept. Aangezien Amber een beetje van slag is door het vuurwerk slaapt ze momenteel heel erg slecht, vandaar dat we van de huisarts prometazine gekregen hebben. En aangezien papa en mama er door slaapgebrek een beetje doorheen zitten...
Het is idd een hoestdrank maar bij kinderen wordt het ook gebruikt als slaapdrankje.
alleen geloof ik nooit dat dat bij babies voorgeschreven gaat worden die 's nachts wakker worden

(laat ik het anders stellen.. ik hóóp het niet)
pi_64807017
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 12:53 schreef E.T. het volgende:

[..]

alleen geloof ik nooit dat dat bij babies voorgeschreven gaat worden die 's nachts wakker worden

dat weet ik bijna wel zeker. Amber mag ook maar 3 ml per dag.
Sowieso hebben we eerst alle andere mogelijke manieren geprobeerd zoals een lekker warm bad, een wandeling voor het slapn, melk met honing, geen tv, boekje lezen, vast ritueel maar dat werkt gewoon echt niet.
quote:
Behandeling
Bij onrust geven artsen meestal de voorkeur aan een middel dat minder versuffend werkt en specifieker de onrust vermindert, zoals haloperidol.

Gebruik dit middel ook niet bij kinderen onder de één jaar. Mogelijk remt het bij sommige kinderen de ademhaling.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_64807650
Lekker tinny..dan is ze wel voor eeuwig stil en kun je eindelijk weer doorslapen ^_^
Saartje
  donderdag 8 januari 2009 @ 13:19:59 #267
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64807748
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 12:53 schreef E.T. het volgende:

[..]

Nofi, maar op zich vind ik het bij Vicky ook een ietwat twijfelachtige maatregel...
Door het vuurwerk is dus max een weekje, nou vooruit 2... als dat nu al dramatische problemen oplevert... vind ik eigenlijk ook wat snel.
pi_64807802
ik zou heel terughoudend zijn met slaapverwekkende middelen, zeker bij kinderen.
pi_64808231
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 13:19 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Nofi, maar op zich vind ik het bij Vicky ook een ietwat twijfelachtige maatregel...
Door het vuurwerk is dus max een weekje, nou vooruit 2... als dat nu al dramatische problemen oplevert... vind ik eigenlijk ook wat snel.
ht is niet alleen maar omdat ze niet slaapt maar ook omdat ze helemaal in de stress schiet en overstuurd raak en totaal niet te troosten is.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 8 januari 2009 @ 13:51:43 #270
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64809001
Ja ok, maar ik vind het toch licht onorthodox.
  donderdag 8 januari 2009 @ 14:14:31 #271
11682 Moonah
Jolie femme
pi_64809970
Ik snap de wanhoop van Tinny wel. Maar zoals je zelf al hebt gemerkt, kun je niet echt een vinger krijgen achter het waarom van het (niet) slapen.
Acceptatie is een toverwoord, echt. Hoe moeilijk ook.
Wat ik van Thies weet is dat hij heel licht sliep. Als hij dan één slaapcyclus had doorlopen (+/- 40 minuten), dan werd hij heel vaak even wakker, huilen. Was ik er niet snel genoeg bij om zijn speen terug te stoppen, dan zat het er dik in dat hij écht wakker werd. Dat herken ik een beetje bij je verhalen over Gaby.
Nu Thies wat ouder ( 2 dus) aan het worden is, slaapt hij vaster en bijna altijd aan één stuk door.
Er is dus hoop, hou vol! En sterkte, onderbroken nachten kunnen fnuikend zijn.
pi_64810309

Mijn hemel Tinny leg je er toch bij neer!
Het is een baby!! Die gaat niet uit 's nachts zoals je tv of radio oid!

Ik zou zo graag eens een post van jouw willen lezen hoe blij je met Gaby bent.
Zonder enige "maar" erin.
Bv "ze lacht zo lief". En niet "ze lacht zo lief maar ze kwijlt er wel bij oid".
Er is nooit eens een bericht zonder maar erin van jouw over je dochter.

Ze heeft 3 nachten behoorlijk goed geslapen..wees blij!
BE haar zoon die slaapt al heel vroeg door, Maarten slaapt redelijk goed door maar heeft weleens rare nachten. Ticootje haar dochter kan er een behoorlijk potje van maken enz....
Het zijn baby's/kleine kindjes! Ieder kind is verschillend en of Gaby is zo of er ziet haar iets dwars.
Als verder niets meer helpt leer ermee leven.

Maarten heeft ook zijn fratsen en inplaatst van dat ik mij ga ergeren kijk ik liever naar de fijne dingen.
Als hij wakker word 's nacht stap ik met een glimlach naar binnen en hou ik hem vast en tering wat voelt dat fijn als hij rustig aan het worden is hangend in mijn armen

Ok ik stop want anders hou ik het niet droog hier

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2009 14:22:21 ]
pi_64810618
ik denk dat als er mensen zijn met het recht om te klagen dan ben ik dat wel...

En toch hoor je mij zelden, puur omdat het me echt niet kan schelen. Ik ben dolblij dat ik uberhaupt een kindje heb. Of ze me nu 4x of 6x per nacht wekt, echt het maakt mij niet uit! Bij minder slaap dan 3 uur ben ik niet meer zo vreselijk helder, maar vaak heb ik het weekend om bij te komen.

Het maakt ook wel uit dat ik niet echt mn bedje uit hoef.
  donderdag 8 januari 2009 @ 14:30:28 #274
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64810712
Nou ehm... ben ik weer met mijn nofi, maar dat 'hoor je mij zelden' is niet helemaal waar hoor. Ik zie jou toch heel regelmatig posten hoe vaak ze wel niet weer wakker was die nacht etc.
Geeft niet, mag, prima... maar zeg niet dat je het er nooit over hebt.
pi_64810759
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 14:30 schreef Brighteyes het volgende:
Nou ehm... ben ik weer met mijn nofi, maar dat 'hoor je mij zelden' is niet helemaal waar hoor. Ik zie jou toch heel regelmatig posten hoe vaak ze wel niet weer wakker was die nacht etc.
Geeft niet, mag, prima... maar zeg niet dat je het er nooit over hebt.
Oh ja, maar dat noem ik niet klagen... maar ik mag het toch wel vermelden?
pi_64810767
wacht eventjes... ik was heus niet van plan die prometazine in te zetten... ne joh ben je mal !

Gabi is nu 8 maanden en heeft nog niet eens paracetamol gehad... we zijn niet zo van de medicijnen..

de reden waarom ik het vroeg is dat ik me afvroeg of je zo'n "zwaar" middel zo maar kon kopen of dat daar toch nog wel wat advies/deskundigheid achter zat...

Oh ja... en dat ik mijn dochter niet de mooiste,speciaalste, de cuteste, liefste, meest wonderlijke vind van de hele wereld is natuurlijk niet af te leiden uit het feit dat ik dat ik dat nooit op een medium zoals FOK doe...
Dat is natuurlijk BS

vergeet niet ik ben van een andere Type/Model dan de meeste OUD poster hier op FOK ik heb nl. een slurfje!
  donderdag 8 januari 2009 @ 14:33:20 #277
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64810842
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 14:31 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Oh ja, maar dat noem ik niet klagen... maar ik mag het toch wel vermelden?
Tuurlijk, maar je meldt het niet met bloemetjes en vlindertjes eromheen hoor. Meestal is het toch wel even verzuchten hoe vaak het wel weer niet was en hoe moe je bent.
pi_64810914
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 14:33 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Tuurlijk, maar je meldt het niet met bloemetjes en vlindertjes eromheen hoor. Meestal is het toch wel even verzuchten hoe vaak het wel weer niet was en hoe moe je bent.
Dat ik moe ben heeft niet zo veel te maken met het spoken van Jen. Al slaap ik de hele dag ben ik nog moe...
  † In Memoriam † donderdag 8 januari 2009 @ 14:51:22 #279
7074 moussy
kuttekop
pi_64811548
Nou mooi, hier een moeder met een 9 en een 5jarige waarvan de 5jarige nog steeds maar zelden een nacht in zn eigen bed slaapt en of doorslaapt!

Ook hij heeft nog steeds last van de nasleep van het vuurwerk, eng dromen, dénken dat hij vuurwerk hoort en wéét ik veel wat voor excuus hij allemaal meer verzint om wakker te zijn of bij ons te komen. Ik heb me er maar bij neergelegd met het idee dat hij straks met een vriend(innet)je niet ook nog eens tussen ons in komt liggen, anders liep ik nu met wallen als rugzakken, dus dan maar bij ons in bed.
  donderdag 8 januari 2009 @ 15:10:23 #280
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_64812371
tinny is een geslurfde mede-fokker!!!
Eerst bewijzen, dan geloven!

Brent slaapt de laatste paar weken weer lekker door. We hebben hier drama's gehad waarbij ik dacht dat ik er echt aan onderdoor ging. Met wekenlang 3 uur slaap per nacht en gewoon moeten werken. Tegenwoordig is het zo: voor 12 uur kunnen we 2-3 keer naar boven om hem in te stoppen of de speen te zoeken maar daarna slaapt hij tot een uur of 7 lekker meestal door.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_64812561
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 14:21 schreef Ardenlyn het volgende:

Ze heeft 3 nachten behoorlijk goed geslapen..wees blij!
BE haar zoon die slaapt al heel vroeg door, Maarten slaapt redelijk goed door maar heeft weleens rare nachten. Ticootje haar dochter kan er een behoorlijk potje van maken enz....
Yara wordt sinds een week of anderhalf zo'n 6x per nacht wakker. Geen idee hoeveel precies, na de 4e of 5e keer stop ik met tellen.
Ach, straks wordt het weer minder en de volgende ochtend zeg ik dan tegen m'n man: 'hey, ze is maar 2x wakker geworden toch?' en dan mompelt hij 'ja, ik denk het wel ja!' en dan wordt het weer wat rustiger

Acceptatie is inderdaad belangrijk. Tomas was tot hij 2 werd 2x per nacht wakker maar eigenlijk waren we daar nooit zo mee bezig. Daarna ging het over naar 1x en sinds hij 3 is slaapt hij de nachten door
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_65059727
Tijdens 1 van mijn nachtelijke wandelsessie afgelopen nachten vroeg ik me af wat nu de essentie is van het niet doorslapen. Ik zit te twijfelen tussen 2 zaken:

A) het wakker worden an-sich, maw alle kinderen die wel goed doorslapen worden gewoon in de nacht NIET wakker

B) Na het wakker worden zich alleen/angstig voelen. Dus het kind wordt wakker en ziet dan dat het alleen is voelt zich angstig/ongemakkelijk en gaat huilen...Kinderen die wel doorslapen worden ook wakker maar kijken een beetje rond en tukken dan weer door..

Wat denken jullie?

Met B) kun je nl. wat doen denk ik... alleen als het A) is wordt het lastig want dat is meer fysiek...
pi_65060213
Ik gok dat het vaak een combinatie is van beide... heb ergens gelezen dat kinderen pas echt hele lange trekken doen als ze er fysiek klaar voor zijn (oa rijping van de hersenen), maar het is ook zo dat een baby/kind leert dat het ok is om 's nachts even wakker te zijn na een slaapcyclus.
Dat hebben wij volwassenen namelijk ook, in min of meerdere mate- gaande van je even omdraaien en weer verder tukken tot even uit bed voor een nachtelijke plas of wat drinken en dan weer verder slapen.
pi_65063002
B gaat hier niet op. Ze ligt tussenin.
pi_65063761
Tinny, ik denk dat je het vooral moet zien in het feit dat elk kindje anders is. Wij hebben drama;'s gehad met Sara tussen haar eerste en tweede jaar. Het was echt vreselijk, er werd hier gewoon helemaal niet geslapen 's nachts. Deels kwam dat door oorproblemen, maar het werd daardoor ook een gewoonte en het heeft ons heel veel moeite gekost om uiteindelijk te kunnen slapen (met de 5-minuten methode). Maar Sara was toen al wat ouder. Bij hele jonge kinderen zou ik dat zelf al minder snel doen, tenminste, zoals wij dat deden, want het was echt onwijs doorzetten.

Wat niet wil, dat wil niet, en dat is soms ook een acceptatie die je moet hebben denk ik.
Sara
Merel
Ukje
pi_65063859
Zelf zou ik eerder denken aan de leeftijd. Het is lang niet zo vanzelfsprekend voor kinderen op die leeftijd om als ze wakker worden gewoon te blijven liggen wachten tot ze weer in slaap vallen.
Bij mijn zoontje was dat in ieder geval niet zo en in mijn ogen heeft dat vrij weinig met alleen zijn of angst te maken. Wakker zijn stond voor hem toen gelijk aan uit bed gaan.
Ik weet niet of jullie het al geprobeerd hebben, maar een speeltje in bed heeft hier wel geholpen toen.
pi_65087469
jen wil weer niet slapen overdag. Hoe slecht is dat?
pi_65271235
Hier nu al ruim een week echt prut nachten (4 tot 5 keer wakker waarvan minimaal 1 x 1,5 - 2 uur)
Er is wel een tandje doorgekomen (2 zelfs) maar ook nu 2 dgn na het doorkomen blijft het slapen prut...

iemand van jullie ervaring met dit boek: de babyslaapgids...
(http://babyslaapgids.nl/)
  † In Memoriam † woensdag 21 januari 2009 @ 07:55:14 #289
7074 moussy
kuttekop
pi_65271446
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 07:04 schreef tinny het volgende:
Hier nu al ruim een week echt prut nachten (4 tot 5 keer wakker waarvan minimaal 1 x 1,5 - 2 uur)
Er is wel een tandje doorgekomen (2 zelfs) maar ook nu 2 dgn na het doorkomen blijft het slapen prut...

iemand van jullie ervaring met dit boek: de babyslaapgids...
(http://babyslaapgids.nl/)
het lijkt wel gewoon een obsessie bij jullie.. het kind heeft net 2 tanden gekregen... 2!
pi_65271550
Misschien moeten jullie een nanny nemen die tussen 19.00 en 09.00 uur voor jullie kind komt zorgen en dan de doodnormale "problemen" rondom het slapen opvangt voor de komende 10 jaar
pi_65271755
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 07:55 schreef moussy het volgende:

[..]

het lijkt wel gewoon een obsessie bij jullie.. het kind heeft net 2 tanden gekregen... 2!
ik doe het gewoon niet zo goed op 3-4 uur slaap 7 nachten lang... dat is het denk ik... ben meer geobsedeerd door mijn eigen slaap..
  Jubileum moderator woensdag 21 januari 2009 @ 08:33:25 #292
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_65271812
Misschien een overbodige raad maar probeer die obsessie eens los te laten. Ja het is zwaar en ja je word er gek van maar ik ben op een gegeven moment gestopt met op de klok kijken. Elke nacht "kind ga nou slapen want ik heb nog maar .... uur tot de wekker" maakte mij enorm gestressed en daarbij baby ook.
We sliepen om de beurt, we deden om de beurt de nachtdienst, of als het hele erge nachten waren deelden we de nacht in 2-en en sliepen we om en om.
Ik weet ook niet goed hoe we het anderhalf jaar overleeft hebben maar dat hebben we, op ons tandvlees.'
Ik kan wel weer de wvk van het cb tip erin gooien maar dat willen jullie toch niet horen
Eva ♥ en Iris ♥
pi_65271964
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 08:33 schreef Lois het volgende:
Misschien een overbodige raad maar probeer die obsessie eens los te laten. Ja het is zwaar en ja je word er gek van maar ik ben op een gegeven moment gestopt met op de klok kijken. Elke nacht "kind ga nou slapen want ik heb nog maar .... uur tot de wekker" maakte mij enorm gestressed en daarbij baby ook.
We sliepen om de beurt, we deden om de beurt de nachtdienst, of als het hele erge nachten waren deelden we de nacht in 2-en en sliepen we om en om.
Ik weet ook niet goed hoe we het anderhalf jaar overleeft hebben maar dat hebben we, op ons tandvlees.'
Ik kan wel weer de wvk van het cb tip erin gooien maar dat willen jullie toch niet horen
wel knap want ik ben na 7 nachten achterelkaar al kapot laat staan de gedachte van 1,5 jaar....
wat wel weer een voordeel is dat ik er voor mijn werk om 4:45/5:00 uur uit moet dus de wekker hoef ik niet te zetten...

ps
CB een wvk hebben we ook al geconsulteerd echter die komen met alle standaard tips die we al meerdere malen hebben geprobeerd voor enkele dgn... laatste advies van de CB-arts was ... laat maar doorhuilen
pi_65272547
Ik ben nu bezig met Jen. Gister was nacht 2, dus veel kan ik er niet over zeggen.

Ik blijf nu bij haar tot ze slaapt en ga dan pas weer naar de woonkamer. Zo voelt ze zich veilig als ze in slaap valt, en ik merk dat ze daardoor langere stukken kan slapen. Vannacht ook maar weer 3x.
  woensdag 21 januari 2009 @ 09:33:50 #295
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65272937
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 08:44 schreef tinny het volgende:

[..]

wel knap want ik ben na 7 nachten achterelkaar al kapot laat staan de gedachte van 1,5 jaar....
wat wel weer een voordeel is dat ik er voor mijn werk om 4:45/5:00 uur uit moet dus de wekker hoef ik niet te zetten...

ps
CB een wvk hebben we ook al geconsulteerd echter die komen met alle standaard tips die we al meerdere malen hebben geprobeerd voor enkele dgn... laatste advies van de CB-arts was ... laat maar doorhuilen
Ja, en toch... het klinkt mss wat barbaars in de oren, maar het zou zomaar wel de oplossing kunnen zijn.
Vrienden van ons hebben jarenlang doorgebracht zoals jullie en uiteindelijk was een paar nachten doorbijten, (Kind in een campingbedje in de woonkamer) En alleen maar om het half uur erheen voor een aai en weer neerleggen, de oplossing.
Heel erg naar, vreselijk moeilijk, maar zij hadden toen echt spijt dat ze toch niet al een jaar eerder ofzo doorgezet hadden...

En wat Lois zegt, ga om en om slapen. De een beneden in de woonkamer een nacht slapen, babyfoon uit, en dan de ander boven met het kind, en andersom.
Het heeft toch geen zin om beide zo moe te worden...
pi_65273512
Tinny Linde huilde in het begin ook heel veel. Dit bleek eerst door honger te komen (de borstvoeding was blijkbaar niet genoeg doordat ik voedde met een tepelhoedje) maar toen de honger eenmaal voorbij was leek het een aangeleerd ritme te zijn. We hebben haar toen ook eens een nacht veel laten huilen en dat heeft echt geholpen. Steeds om het kwartier even kijken, in haar eigen bed of kamer troosten en terugleggen...

Het is vreselijk. Je voelt je verschrikkelijk, een ongelovelijke rot-ouder, maar het werkt wel....

O ja om en om slapen werkt helaas niet als je zoals wij in een gelijkvloers appartement woont. Ik vond het trouwens erg fijn om het juist niet om en om te doen omdat ik als ik alleen was soms echt wanhoop voelde en het scheelt als je dan samen bent. Maar dat is persoonlijk denk ik
pi_65274031
Hier in het begin ook om en om geslapen. Amber wilde niet in haar eigen bedje/wiegje slapen, dan was het meteen gillen. WIj sliepen om en om van fles tot fles. De een in bed met de deuren dicht, de ander met Amber op de bank. wij wonen ook gelijkvloers
En later inderdaad naar d'r toe, aai over dr bol, speentje terug, knuffeltje erbij en weer weg. We hebben ook een periode naast haar bed gezeten met onze rug naar haar toe, alleen maar om te laten merken dat we in haar kamer zaten. We zeiden niets, keken haar ook niet aan en pas als ze in slaap gevallen was gingen we weg.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_65274159
Vicky over dat in haar kamer zitten tot ze slaapt... ben je dan niet bang dat ze helemaal angstig worden als ze wakker schrikken? Omdat je dan ineens weg bent? Lijkt me zo dubbel.
pi_65274292
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 10:21 schreef Stiemie het volgende:
Vicky over dat in haar kamer zitten tot ze slaapt... ben je dan niet bang dat ze helemaal angstig worden als ze wakker schrikken? Omdat je dan ineens weg bent? Lijkt me zo dubbel.
Amber heeft dat nooit gehad eigenlijk.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_65394282
Misschien een tip voor de mensen die moeite hebben hun kind te laten huilen, maar toch wel érg aan een aantal uur ongestoorde slaap toe zijn: the no cry sleep solution heeft hier super geholpen. Goed boek, wel in het engels, en een beetje Amerikaans. Maar de basis is goed: uitleg hoe werkt het bij een kind (maar ook bij volwassenen) qua slapen, alle 'standaard' oplossingen, en daarnaast, als niets anders helpt, een stappenplan om je kind toch langer te laten slapen zonder nachtelijke drama's. En een hoop peptalk enzo, ook niet verkeerd als je aan je eindje bent maar je gevoel niet kunt verenigen met laten huilen.
pi_65778177
Toch maar weer even een posten hier maar eerst even de posters van "het grote kleine baby'tjes topic"maar gerust stellen

ER MAG GEFIETST WORDEN!! de CB-arts zei dat ze mooi recht op zat en dat ze goed corrigeerde en dat er nu dus gefiets mag worden joepie!! nu nog mooie weer!

Dan terug naar het slapen:

Na 3,5 - 4 weken mega ruk (3-4-5 keer er uit en vaak een uur lopen spelen, klieren, huilen, wakker zijn, praten) is dit nu sinds een dag of 3 terug gebracht tot 2 keer wakker. En als ze dan wakker is kun je vaak haar fup terug doen, eventjes 5-10 minuutjes naast haar zitten en als ze dan in slaap valt kun je weer naar je eigen bed... Ik weet dat dit nog niet ideaal is maar na 3-4 weken 4uur slaap per nacht is dit in 1 woord Z A L I G! Dus doen we het zo maar even....

Oh ja wat hebben we gedaan om het zo te krijgen... niks... nou ja de routine die we hadden hebben we gewoon vast gehouden en oh ja... acceptatie doet ook wat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')