abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55789824
Vanmorgen was het om half 6 nog helemaal stil op Mikael zijn kamer terwijl ik wakker werd omdat het al weken achter elkaar zo is dat meneer wakker word. Maar nu dus niet. 6 Uur was het nog stil en om kwart over 6 heb ik hem uit bed gepakt en bij mij in bed neer gelegd. Kon niet slapen Hij sliep wel lekker door en nu zijn w enet uit bed
Denk dat mama een slaapprobleem heeft ipv Mikael
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  zaterdag 5 januari 2008 @ 10:26:10 #82
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_55790155
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 11:21 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

Ik lach je niet uit hoor, zeg ik bij voorbaat even. Maar dat is ook een kant van 'week' zijn. Het is vast ook heel fijn voor de kinderen denk ik, zo'n lieve mama waarvan ze zoveel mogen, maar ik, strenge mama , heb die speen (Tristan was gelukkig als enige langer dan een half jaar aan de speen 's nachts) vóór de eerste verjaardag weggehaald. Voordat ze konden gaan piepen. Dus daar heb ik nooit ge-emmer over gehad. Nu ze groter zijn, voer ik wel andere strijd met ze hoor, maar dat hoort weer niet in dit topic thuis.
Ik kan je alleen maar gelijk geven Ik heb nu "naar de grote school gaan" als grens gesteld. Ik heb dat ook al tegen Amber gezegd, dus ze kan aan het idee wennen. Je stukje heeft me ook wel aan het denken gezet: ik ga proberen Iris vanavond zonder speen te laten slapen. Zij is er lang niet zo aan gehecht als Amber

Ben niet bij alles zo week, hoor
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  zaterdag 5 januari 2008 @ 11:19:37 #83
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_55790632
speentjes, tja ik wil Lotte er op een gegeven moment ook vanaf hebben. Maar ze is er behoorlijk aan gehecht. Gelukkig alleen maar in bed. Verder krijgt ze hem niet (behalve als ze een heel erg dip moment heeft maar die komen maar sporadisch voor). In bed slaapt ze echt niet zonder, ik trek hem er wel uit, maar een half uur later zit hij er gewoon weer in. Haal ik hem weg dan gaat ze huilen als ze een beetje wakker wordt.
Verder weinig slaapproblemen, ze gaat om 19:30 naar bed en komt er om 8 uur uit (of 8:30)
  zaterdag 5 januari 2008 @ 20:08:29 #84
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_55803745
Ik heb de daad bij het woord gevoegd: de speentjes zijn de deur uit Amber heeft hem vrijwillig in de prullenbak gegooid en bij Iris heb ik ze weggehaald.....
Amber gaat vanavond (onverwachts) uit logeren, dus ik ben benieuwd hoe dat gaat, zonder speen.

Iris heeft vanmiddag al zonder speen geslapen, na wat voorzichtige protesten en nu ligt ze ook wat te mopperen, maar ik verwacht geen grote problemen
  zaterdag 5 januari 2008 @ 20:18:07 #85
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_55804177
Vivi hoe gaat het vanavond?
Susanna slaap lekker vannacht!
En LadyS, goed gedaan! De daad bij het woord gevoegd, succes!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  zaterdag 5 januari 2008 @ 22:02:31 #86
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_55808287
De dames slapen beiden als een roos, dus zelfs nu geen strijd hier
* LadyS trekt zich terug uit het topic
  zaterdag 5 januari 2008 @ 22:04:16 #87
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_55808353
Wat goed!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  zaterdag 5 januari 2008 @ 22:12:00 #88
133767 Libel
Mama van Aiken, Iben en Junah
pi_55808660
Wat knap LadyS!
Ik hoop dat het hier ook zo vlot gaat. Maar ik vrees eigenlijk van niet.
Aiken hangt 's nachts vast aan zijn tut denk ik Die valt zelfs niet uit zijn mond. Als ik opsta voor Iben en even ga kijken bij hem, heeft hij altijd zijn tut in zijn mond.
Ach ja, problemen voor later
pi_55808937
Goed van je LadyS! Hier ook nog steeds die verrekte spenen, ze kauwt ze steeds kapot, en iedere keer roep ik weer dat ik geen nieuwe meer koop. Maar dan krijgt papa weer medelijden, of ze haalt de oppas over om voor haar een speen te kopen.. Ik heb nu maar aangekondigd dat hij vanaf haar verjaardag (nog 3 weken) in ieder geval alleen in bed gebruikt mag worden.

Hier al een paar dagen drama met slapen. Het begon met oud en nieuw toen ze niet durfde te gaan slapen ivm het vuurwerk en uiteindelijk om 1 uur in slaap viel. En sindsdien is het iedere middag en avond bal, ze weigert om te gaan slapen. Ze doet er alles aan om wakker te blijven, als ze in slaap dreigt te vallen gaat ze zichzelf slaan en liedjes zingen. Ik wordt er echt niet goed van momenteel, ze is duidelijk oververmoeid en wordt er daardoor ook niet gezelliger op. 's ochtends halen we haar wel op de normale tijd uit bed anders dan komt ze nooit meer in d'r ritme terug. Maar ze slaapt nu dus ong. 9 uur per etmaal en dat vind ik veel te weinig.
pi_55810434
dat klinkt veelbelovend ladyS!

vervelend ladybos... anna heeft er 's middags ook vaak geen zin meer in maar moet van mij wel altijd even naar bed. ze zit dan ook vaak aan een stuk door liedjes te zingen maar ik merk dat ze er toch van uitrust. vanmiddag moest ze een keer gedwongen haar middagslaapje echt overslaan en ze was me toch moe en vervelend, pfff.

libel, probeer je die speen er wel eens uit te halen als hij slaapt? dat schijnt beter te zijn en dan kan hij vast wennen hoe 't voelt om te slapen zonder speen (mits 't lukt om het speentje er ongemerkt uit te halen uiteraard).
pi_55811475
Dat was hier ook zo Ladybos, ik merkte gewoon dat de laatste (feest)dagen haar geen goed hebben gedaan wat dat betreft.

Wij hebben donderdag een nieuw bedje voor haar gekocht, deze samen met haar in elkaar gezet. Samen het oude bedje uit elkaar gehaald. Nieuwe dekbedhoes gekocht die ze zelf uit heeft mogen kiezen. En ik heb haar kamertje wat opgefleurd met wat elfenstickers en het wat meer 'meisjes'achtig te maken ipv babykamer.
Een hele duidelijk afbakening dus.

Heel duidelijk tegen haar gezegd dat ze nu in haar eigen grote meisjesbed moet slapen in haar mooie elfenkamertje. We hebben één nacht strijd gehad en sindsdien gaat het eigenlijk heel goed. Ze vind haar kamertje duidelijk heel mooi en haar nieuwe bedje heel stoer.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_55834767
Pfff en weer is het bal, voor de 6e avond op rij wil ze niet slapen. Morgen moet ze weer naar school en er dus toch vroeg uit, dus dat zal wel een fijn dagje worden
pi_55835200
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 09:01 schreef MeNicole het volgende:
Vanmorgen was het om half 6 nog helemaal stil op Mikael zijn kamer terwijl ik wakker werd omdat het al weken achter elkaar zo is dat meneer wakker word. Maar nu dus niet. 6 Uur was het nog stil en om kwart over 6 heb ik hem uit bed gepakt en bij mij in bed neer gelegd. Kon niet slapen Hij sliep wel lekker door en nu zijn w enet uit bed
Denk dat mama een slaapprobleem heeft ipv Mikael
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_55836841
Oef wat vervelend sommige verhalen! Niets is zo lastig als je kind willen laten slapen wanneer zij besluiten dat niet te willen
Mijn oudste had nooit problemen, liet hem net zolang ''krijsen'' tot ie in slaap viel. En meestal hield dat krijsen al gauw op en ging ie gewoon spelen tot ie sliep.
Maar ja, dr komt een tijd dat ze zelf het ledikantje kunnen uitklimmen (jaja in slaapzak en al)
En toen begon het ......
Dat was mei vorig jaar, hij was bijna 2,5, ik net 4 maanden zwanger van nr 2. En ik had nogal veel lichamelijke klachten dus blij werd ik er niet van als meneertje 50x zn nest uitkwam
Ja nu kon het en dat zou ie wel even laten merken, gek werd ik ervan. Ik was zo blij als ie eens een nachtje bij mn ouders sliep!! Soms ging ie 7 uur naar bed en liep ie na 10 uur nog te spoken.
Op een gegeven moment deed ik hem pas heel laat naar bed zodat ie tenminste moe zou zijn (slapen deed ie immers toch niet) en dan ging het wel.
Gelukkig werd het eindelijk minder en tegen de tijd dat ik was uitgerekend (oktober) en kwam ie er haast helemaal niet meer uit.
Nu is het vaak zo dat ie er nog eens uitkomt voor een autootje dat persé mee in bed moet of onder het mom van ''mama ik wil nog even met je kroelen''
Maar hij moet altijd meteen weer terug. Maar zo is het wel uit te houden op zich
En snachts loopt ie ook vaak over om bij mij in bed te liggen. Ik ben daar niet eens aan begonnen een strijd van te maken want ik wist toen al dat dat niet zou helpen en ik dan kapot zou zijn de volgende dag.
Kruip dr maar lekker bij, soms vind ik dat ook best gezellig

En die tip van dat boek... lijkt me best interessant om te lezen ja. Ik betrap me er vaak overdag op niet zo veel aandacht te geven aan hem. Niet omdat ik dat niet wil, maar hij is altijd zelf lekker bezig en heb vaak het idee dat samen spelen nooit zo echt lukt met hem
Maar doordat hij zichzelf zo goed kan vermaken vergeet ik misschien dat hij die aandacht hoe dan ook nodig heeft en dat door dat soort dingen gaat vragen.
Ik vind het een hele goeie tip!
  dinsdag 8 januari 2008 @ 09:33:58 #95
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_55866423
Even trots

Amber en Iris slapen beiden al 3 nachten zonder speen
De 1e nacht ging dus prima, 2e avond was drama, maar na een paar keer te hebben gezegd dat hij écht in de prullebak ligt, ging ze naar bed, zonder protesteren. Dus ik vermoed dat het toch uitproberen was
Gisteren wilde ze niet slapen, maar ze had het niet over haar speen (geloof ik, want ik was er niet met naar bed brengen).

En bij Iris gaat het gewoon goed!
pi_55866512
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 09:33 schreef LadyS het volgende:
Even trots

Amber en Iris slapen beiden al 3 nachten zonder speen
De 1e nacht ging dus prima, 2e avond was drama, maar na een paar keer te hebben gezegd dat hij écht in de prullebak ligt, ging ze naar bed, zonder protesteren. Dus ik vermoed dat het toch uitproberen was
Gisteren wilde ze niet slapen, maar ze had het niet over haar speen (geloof ik, want ik was er niet met naar bed brengen).

En bij Iris gaat het gewoon goed!

Wat goed!!
Hier gaat het eigenlijk ook prima.. Minimonster had gisteravond een ongelukje ( nou ja... zeg maar overstroming) in zn bed dus het bed moest verschoont worden . Hij slaapt in een hoogslaper en daaronder staat het ledikantje van het miniminimonster...Die was natuurlijk ook wakker geworden... Bed verschoont, kind verschoont... Miniminimonster wat drammerig, lekker weer ingestopt en ze hebben alle twee heerlijk verder geslapen!! Ik had eigenlijk wel een drama verwacht!!

Kleintje wordt nog wel een paar keer per nacht wakker, maar als ik 'm dan even instop gaat ie gewoon weer verder slapen....
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_55866770
Wat goed zeg!
Ik durf ;m nog niet weg te halen. Sara slaapt sinds een tijdje echt weer helemaal goed, en ik ben bang dat we dan van voren af aan beginnen, dus ik wacht nog een paar maanden
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_56225535
Senna ( 3 maanden) is echt een slaap kindje.

Dit is zijn Ritme

07:30 wakker . en krijgt een fles van 150cc
09:30 fles van 150 cc en weer naar bed
14:30 wakker en een fles van 150 cc
17:00 uur een fles van 190 cc en dan lekker spelen in de box
18:00 uur valt die in slaap in de box voor een half uurtje
19:30 fles van 150 cc en komt zich pas weer de volgende morgen melden.

En dit alles zonder speen.
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
  zaterdag 10 mei 2008 @ 11:19:27 #99
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_58591245
Kendahl wil al de hele week niet meteen in slaap vallen. Aan het begin brulde hij dan 3 kwartier. Gisteren hield hij het tot 23:00 uur vol. 's Middags doet hij het sinds drie dagen geleden ook. Rechtop in bed staan en brullen. Volgens mij heeft het met de volgende dingen te maken:
* de warmte, want het is sinds het prachtige(!!) weer
* een soort nieuw spelletje: rechtop gaan staan in bed om drinken vragen en het niet opdrinken want het is water bah! normaal drinkt hij dat gewoon. giebelend/gillend gaan liggen als je dichterbij komt.
* een vleugje besef, verlatingsangst: als ik erbij ga zitten of boven zijn bed blijf hangen, gaat hij liggen en kruipt hij tegen de krokodil aan, als ik weg wil lopen: protest.

Dat van die warmte: ik heb gisteren een ultradunne slaapzak gepakt en na een kwartier sliep hij dus. Maargoed, toen was het natuurlijk al heel laat.
En hij doet het bij allebei: pap en mam. We houden allebei dezelfde regel aan. Liggen en slapen. We komen af en toe even kijken en duidelijk zeggen dat we er gewoon zijn en dat hij moet gaan slapen.

Herkent iemand dit? Ik denk van wel. Maar het is fijn om even te horen.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  zaterdag 10 mei 2008 @ 12:37:44 #100
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_58592332
Demi heeft eigenlijk altijd goed geslapen, daar hebben we veel geluk mee maar de laatste tijd werd ze wel wat vroeger wakker en sliep ze pas laat, nou hebben wij zonneschermen voor het raam en die doen we nu iedere avond dicht, werkt perfect, onze meid slaapt weer uit en weer goed in.

Waar we overigens ook al heel snel achter waren is dat ze geen lang bedritueel wilt hebben, dan slaapt ze moeilijker in.

Gewoon in bed, klein gedichtje, dikke kus en neuzen neuzen en weg gaan met een i love you.
Als we het te lang uitbreiden wordt ze onrustig.

[ Bericht 2% gewijzigd door KD-fotografie op 10-05-2008 12:53:15 ]
  zaterdag 10 mei 2008 @ 13:59:07 #101
24188 Belana
kloon van belana
pi_58593425
tja, PV, ze hebben een eigen willetje nu he
je doet er niet veel aan, consequent blijven is het belangrijkst denk ik.
Ezra heeft het soms en ik laat hem lekker brullen, tenzij ik denk dat hij misschien nog een fles wil.
ze hebben allemaal zo hun eigen gebruiksaanwijzing
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 10 mei 2008 @ 21:21:08 #102
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_58600179
Ja, klopt. Bedankt voor je reactie.
We blijven idd consequent en ook consequent liefde geven
Ik geef hem geen fles meer 's avonds, behalve als hij ziek is. En met de hitte controleer ik de temperatuur ook altijd ff. Soms krijgt hij het ineens te warm, stijgt ook zn lichaamstemp.

Vanavond slaapt hij weer eens lekker bij opa en oma, wij gaan ff gezellig qualitytime doorbrengen met vrienden. Change of environment breaks the spiral.
  zaterdag 10 mei 2008 @ 21:38:15 #103
24188 Belana
kloon van belana
pi_58600596
ow ja dat kan zeker helpen
ow en overdag goed slapen is ook belangrijk voor de nachtslaap hoor ik vaak. te moeie kinderen slapen slecht in 's avonds. komt wel goed joh.
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 13 mei 2008 @ 19:58:34 #104
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_58651451
Hij slaapt weer beter in sinds hij ventilatie heeft op zijn kamer
~afkloppen~ !!
pi_61696051
Schop omhoog.

Jen is een vreselijk moeilijke slaper. Overdag slaapt zo nooit langer dan een uur en 's avonds gaat ze graag de strijd aan. Die strijd win ik meestal omdat ik er helemaal klaar mee ben. Ik laat haar gewoon op bed liggen, ga elke 5 minuten even kijken, aai over haar bol en dan ga ik weer weg. En dat lijkt te werken. Want ze valt nu redelijk makkelijk in slaap 's avonds, ik hoef nog meestal maar 1x te kijken.

Maar nu, heeft ze dus door dat je de strijd ook aan kan gaan S'NACHTS!!! Dus rond een uur of 2, 3, 4. Wij liggen in dezelfde kamer, dus angst dat we er niet zijn, dat kan gewoon niet. Licht aan of uit maakt geen verschil, of deur open licht op de gang aan, ook niet. Wat ik nu als 2 nachten heb geprobeerd is haar toch maar te laten huilen, maar ik heb dus een kind die dat rustig 3 kwartier volhoudt, om vervolgens een half uur later weer wakker te worden en weer 3 kwartier te schreeuwen.

Speen geven werkt avenrechts, dan wordt het huilen erger. Troosten helpt ook niet. Ze wil gewoon niet slapen. Niet in haar bed, niet in mijn bed, gewoon niet.

Ook op het kdv staan ze versteld van haar uithoudingsvermogen. Ook al is ze nog zo moe, daar wilt ze ook niet slapen. Ze hebben rekening te houden met andere kindjes, dus Jen is meestal de eerste die op bed ligt, en houdt het ook daar rustig een half uur vol om te brullen. Je zult toch zeggen dat ze toch een keer doorheeft dat huilen niet werkt, want eenmaal op bed is er niet meer uit.

Ik heb echt hulp nodig, voordat ik haar wat aandoe!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_61696630
Oei dat is heel frustrerend Ticootje!
Je kan voor de zekerheid even bij de HA langsgaan om te checken of ze geen oorproblemen heeft (Sara deed dit ook, en bleek al langere tijd een dubbele middenoorontsteking te hebben).

Als ze 's nachts zo huilt, pas je dan ook de 5 minutenmethode toe? En als je die 's avonds gebruikt, werkt dit dan uiteindelijk?

Leg je haar bij de eerste moe signalen in bed?
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_61696704
Ja, oogjes wrijven betekend altijd naar bed. Het is ook erg duidelijk als ze moe is.

'S nachts doe ik inderdaad hetzelfde als 's avonds, maar behalve dan dat ik er wel naast lig. Ik draai me wel om, dus ik ga niet naar haar liggen kijken.

Maar een bezoekje aan de HA kan geen kwaad, ik heb wel gister nog getempt en ze heeft geen koorts.
pi_61696723
Dat 's nacht doorlaten huilen moet je niet maar 2 dagen volhouden, maar minstens een week.
je kindje moet ook de tijd krijgen om aan de nieuwe situatie te wennen.
Ik had met mijn oudste altijd problemen met slapen, enis uiteindelijk na 2 weken onze poort stijf houden opgelost.
Je moet er wel tijd in investeren en niet verwachten dat het gelijk na 1 dag huilenn al werkt
pi_61696769
quote:
Op woensdag 17 september 2008 10:20 schreef gebruikersnaam het volgende:
Dat 's nacht doorlaten huilen moet je niet maar 2 dagen volhouden, maar minstens een week.
je kindje moet ook de tijd krijgen om aan de nieuwe situatie te wennen.
Ik had met mijn oudste altijd problemen met slapen, enis uiteindelijk na 2 weken onze poort stijf houden opgelost.
Je moet er wel tijd in investeren en niet verwachten dat het gelijk na 1 dag huilenn al werkt
Natuurlijk besef ik dat, maar ik moet ook gewoon naar mn werk en om 7 uur op. Na 2 uur slapen op je werk verschijnen is rampzalig. Je hebt geen idee hoe ik me op dit moment voel.

Als ik dit minstens een week zou moeten volhouden dan ligt Jen straks gewoon in de badkamer, dan kan ik tenminste de deur dichttrekken.
pi_61696855
Bij een oorontsteking is er idd niet altijd koorts.

Het is inderdaad ontzettend slopend. Wij hebben het hier met Sara gehad tussen haar 2e en 3e jaar. Het begon dus met die ontsteking, erna heeft ze er nog een paar gehad maar verder was het ook de gewenning.
Hoe hard het ook is, je moet ontzettend doorzetten (als er geen lichamelijke oorzaak is). Soms duurt het weken voor een kind snapt dat ze echt moet slapen, soms na een week al.
Wat ik altijd deed was regelmatig gaan kijken en geruststellen.

Je kan eventueel bij het CB ook om advies vragen, al hanteren zij ook hier de 5-10-15 minuten regels.

Sterkte Ticootje, ik weet echt hoe je je voelt, het is vreselijk!
Oh, zou het een optie zijn om haar een nachtje uit logeren te doen? Dan kun je even goed bijtanken voor je de week weer in moet!
Sara
Merel
Ukje
pi_61696886
ik heb precies het idee hoe jij je voelt.
je moet nu de keuze voor jezelf maken .
of 2 weken laten doorhuilen, en daarna weer zelf rustig kunnen slapen.
of door blijven modderen met je slechte nachtrust.
Het duurde voor ons ook even voor we de knop konden omzetten, maar ben nu heel erg blij dat we het toch gedaan hebben.
pi_61696901
waarom niet op haar eigen slaapkamer proberen?
Of heeft ze die niet?

misschien wordt ze juist wel wakker/blijft ze wakker omdat ze ziet dat jij er bent?
Als ze op een andere plek slaapt dan kunnen jij en je man elkaar ook afwisselen met troosten, dan heb je allebei nog wat slaap.

Een week laten krijssen vind ik persoonlijk niet echt een kindvriendelijke optie. Maar ze valt ook niet na het voeden in slaap?
pi_61696973
quote:
Op woensdag 17 september 2008 10:29 schreef p_iglet het volgende:
waarom niet op haar eigen slaapkamer proberen?
Of heeft ze die niet?

misschien wordt ze juist wel wakker/blijft ze wakker omdat ze ziet dat jij er bent?
Als ze op een andere plek slaapt dan kunnen jij en je man elkaar ook afwisselen met troosten, dan heb je allebei nog wat slaap.

Een week laten krijssen vind ik persoonlijk niet echt een kindvriendelijke optie. Maar ze valt ook niet na het voeden in slaap?
Als ze inderdaad wilt drinken (wat ik dus probeer als ze wakker wordt) dan valt ze gewoon in slaap. Maar de afgelopen nachten gebint ze te huilen maar is gewoon niets goed.

Jen heeft wel een eigen kamer, maar op de planning staat dat in de herfstvakantie de kamers van de meiden worden gewisseld, dus om nu dan de boel om te gooien...
Ik zou misschien het bedje anders kunnen neerzetten, zodat ze niet meer strak naast me ligt, maar gewoon een stukje van ons af.
  woensdag 17 september 2008 @ 10:36:42 #114
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_61697044
Nou, als ik nachten niet zou slapen zou die herfstvakantie mijn rug op kunnen!
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_61697104
quote:
Op woensdag 17 september 2008 10:36 schreef k_i_m het volgende:
Nou, als ik nachten niet zou slapen zou die herfstvakantie mijn rug op kunnen!
Ja, maar Priscil heeft echt de kamer van Jen nodig. Ze zit op het middelbaar onderwijs en heeft op dit moment een kamer waar geen bureau meer in past. Haar kamer is lang en smal, Jen dr kamer is meer vierkant.

Dus als Priscil de kamer van Jen krijgt kan er wel een bureau in en kan ze haar huiswerk gewoon rustig op haar kamertje maken, zonder een brullend kind...
  woensdag 17 september 2008 @ 10:43:29 #116
14746 k_i_m
pi_61697180
Ja, maar ik zou niet wachten tot een herfstvakantie, maar het eerstvolgende weekend de boel al omgooien.
In my life
Why do I smile
pi_61697234
quote:
Op woensdag 17 september 2008 10:43 schreef k_i_m het volgende:
Ja, maar ik zou niet wachten tot een herfstvakantie, maar het eerstvolgende weekend de boel al omgooien.
Oh zo bedoel je

Ik begreep je verkeerd. Nou daar zit ik dus wel serieus over na te denken. Het liefst had ik Jen het eerste jaar op onze kamer gehouden, maar dit is gewoon geen doen.
  woensdag 17 september 2008 @ 10:51:00 #118
14746 k_i_m
pi_61697333
Ik heb het met Lilah twee weken uitgehouden voordat ik gillend gek werd, dus ik vind het nog knap .
In my life
Why do I smile
pi_61700838
quote:
Op woensdag 17 september 2008 10:29 schreef p_iglet het volgende:

Een week laten krijssen vind ik persoonlijk niet echt een kindvriendelijke optie.
Maar als je álles hebt geprobeerd P_iglet, wat moet je dan? Er zélf aan onderdoor gaan? Ook niet echt kindvriendelijk he?

Tico, ik kan me heel goed voorstellen hoe je je voelt. Wij hebben ook een slaapprobleem met Thies gehad. Toen hij een maand of 3 was werd hij elke nacht om de drie kwartier wakker (een volledige slaapcyclus duurt 40 á 45 minuten). Na een teugje aan de borst sliep hij meteen weer verder, en lag ik dus wakker. Ik heb het twee maanden vol weten te houden (ik hoefde toen nog niet te werken) en toen was ik gebroken. Overdag sliep Thies ook nauwelijks, hoogstens een hazenslaapje.
Wij hebben toen een slaaptraining gedaan. Het sneed door mijn hard, maar we kónden niet anders. Ik werd (letterlijk) gek. We zijn begonnen met overdag duidelijk ritme aan te brengen. Dat sloeg eigenlijk na een goede week al aan. Daarna over naar de nachten. De eerste nacht heeft hij (toen 5 maanden oud...) 3 uur aan een stuk gekrijst. De nacht erna 3x 20 minuten. En sindsdien slaapt hij door (meestal).

Ik had een boekje via internet besteld, waar we veel aan hebben gehad. Maar ik heb het al eens voor Vivi gezocht, en toen kon ik het ook al niet vinden. Ze hebben het wel bij Bol.
http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Start?BOL_OWNER_ID=666814362&Section=BOOK

Ik kan het je echt aanraden. En hopelijk werkt het KDV ook mee met jullie.

Heel veel sterkte.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_61701069
Ja Moonah, dat bedoel ik dus. Ik weet niet meer wat ik nog meer kan doen. En ik ben ook op het punt "Je mankeert niets, dan huil je maar".

Echt niets werkt.

!!!Maar ik ga nog 1 ding proberen. Omdat overdag een mindere ramp is dan 's nachts. Ik ga even een blauw lampje aanschaffen zodat de kamer schemert, dus geen fel gang licht of licht in de kamer, maar ook niet helemaal donker. En ik wil iets van een tikkende klok, of een sound relaxer, zodat als ze wakker wordt dat het dus niet aardedonker is en doodstil.
pi_61701192
Moonah, ik snap dat je soms geen andere optie hebt.
En om de 5 a 10 minuten wel gaan kijken vind ik dan ook weer wat anders.

De reactie van gebruikersnaam kwam op mij over als "laat je kind gewoon vanaf nu 's nachts maar in de steek, geen aandacht meer aan geven, en laat het maar 2 weken krijsen, dan geeft het vanzelf op".
Dat vind ik wel weer de aller uiterste versie van laten huilen, zoals het op mij overkomt.
pi_61701271
Bestel het boekje nou maar Tico! Kost bijna niets en je hebt het (over)morgen in huis.

Het is ook hard P_iglet, maar als je werkelijk aan het eind van je Latijn bent...
pi_61701316
Oh, maar ik ga wel steeds kijken hoor. En als het echt te zot wordt dan troost ik haar wel. En met te zot bedoel ik dan dat ze zo overstuur raakt dat ze echt niet meer in slaap komt. Dan moet ze echt even rustig worden.

De wekkermethode heb ik nu uitgeprint. Al denk ik niet dat een kindje van 8 maanden de link legt tussen een rinkeltje en aandacht. Maar de tijden om te gaan kijken steeds langer maken sprak me wel aan. Nu ga ik elke 5 minuten kijken en ik merk dat als ze me ziet ze nog bozer wordt. Dan heeft ze dus 5 minuten voor niets gehuild. Dus als ik 5 - 10 - 15 doe heb ik misschien meer kans van slagen dat ze voor de 2e keer kijken al slaapt. (Wat nu meestal ook al zo is)

Het grootste probleem is gewoon 's nachts. Overdag kan ik heel veel hebben. Maar 's nachts wil ik slapen. En 's nachts heb ik ook minder geduld om haar te laten huilen.
pi_61701624
quote:
Op woensdag 17 september 2008 13:47 schreef p_iglet het volgende:
Moonah, ik snap dat je soms geen andere optie hebt.
En om de 5 a 10 minuten wel gaan kijken vind ik dan ook weer wat anders.

De reactie van gebruikersnaam kwam op mij over als "laat je kind gewoon vanaf nu 's nachts maar in de steek, geen aandacht meer aan geven, en laat het maar 2 weken krijsen, dan geeft het vanzelf op".
Dat vind ik wel weer de aller uiterste versie van laten huilen, zoals het op mij overkomt.
Bij kinderen heb je een verschil tussen huilen en huilen.
ouders horen heel goed aan hun kind wat voor soort huil het is.
Als je een kind aanleerd dat papa/mama komt als je je keel open trekt, dan kan je er vanuit gaan dat die keel ook open blijft staan.
Het kindje heeft behoefte aan rechtlijnigheid. Dus in de slaapkamer moet je slapen.
Heel de nacht huilen komt papa en mama echt niet voor kijken.
dat heeft zo'n kleintje in notime door.
Natuuurlijk is het voor jezelf niet fijn om die kleine maar te laten huilen, maar ik zou willen dat ik het eerder gedaan had.
Iedereen is gebaad thuis met een goede nachtrust.
Ouders die slecht slapen zijn overdag ook niet echt gezellig voor de kinderen
pi_61701718
ok gebruikersnaam, jou manier van opvoeden. Niet de mijne.

Vooral het heel de nacht laten huilen en niet eens gaan kijken, gaat er bij mij echt niet in.
pi_61701971
Het is ook mijn ding niet echt. Ik kijk wel altijd of er niets aan de hand is. Ook voel ik even hoe warm ze is, twijfel ik daarover dan temp ik toch even voor de zekerheid. Tja, als Jen zich niet lekker voelt hoe kan ik dan verwachten dat ze wel gewoon gaat slapen.

MAAR dat is het dus allemaal niet. Ze heeft dus een schone luier, gegeten, lekker onder de dekentjes, met favo knuffel (die heel boos wordt weggegooid), lekker op haar favoriete zijkant...

Het enige wat ik dus kan doen is even laten gaan en dan weer laten merken dat ik er nog ben. Even over dr rugje wrijven, of op dr billetjes kloppen.... Ik ga haar echt niet 3 uur achter elkaar laten huilen zonder te kijken, kom op ze is nog maar een baby! Dat snapt ze echt nog niet hoor. Ik denk juist dat ik het dan erger maak.

Misschien zit ze wel in de fase dat ze mij heel erg nodig heeft, wie zou het zeggen. Ze is altijd een slechte slaper geweest, maar dit gedrag is echt van de laatste tijd. 'S nachts was juist dat ze wel goed sliep, nu is ze dus na 1 slaapcyclus wakker en overstuur.
pi_61701989

Een hele nacht niet gaan kijken... alsof zo'n kind huilt om moeder en vader te pesten...
Natuurlijk moet je niet bij elke kik gaan kijken (dat hebben ze inderdaad zo door) maar toch...

Ticootje, dat klinkt echt slopend! Is er niks medisch aan de hand, oren, tanden, waardoor ze nog slechter slaapt dan anders?
Liande is ook nooit een lange slaper geweest, maar haar slaapuur en inslaapmanier (niet eerst 15-30min huilen) zijn met de leeftijd wel vanzelf verbeterd.
En het gekke is dat ze bij de opvang wel lange uren maakte, 1,5 u in de voormiddag en 2u in de namiddag. Terwijl dat thuis ook maar 1 uur maximum was.

Sterkte ermee!
pi_61702066
Ja tanden dacht ik wel aan, maar tot zover niets te zien. Geen rood, geen bobbeltje niets. Ze is wel verkouden geweest... Maar dat is nu over.

Ik ha wel even de HA bellen om de oren even na te kijken.
  woensdag 17 september 2008 @ 14:26:10 #129
593 sjak
Juffie Bloem
pi_61702132
quote:
Op woensdag 17 september 2008 10:51 schreef k_i_m het volgende:
Ik heb het met Lilah twee weken uitgehouden voordat ik gillend gek werd, dus ik vind het nog knap .
Hier heb ik allebei na een dag of twee in hun eigen kamer gelegd. Ik werd wakker van elk zuchtje, kreuntje enzovoort en dat zijn er veeeeeeeeel 's nachts.
Lekker douchen!
pi_61702177
Hier is het altijd goed gegaan. Het gaat ook tegen mijn gevoel in om haar op een andere kamer te leggen. Dan zou ik dus niet slapen en steeds gaan kijken....
pi_61702198
quote:
Op woensdag 17 september 2008 14:09 schreef p_iglet het volgende:
ok gebruikersnaam, jou manier van opvoeden. Niet de mijne.

Vooral het heel de nacht laten huilen en niet eens gaan kijken, gaat er bij mij echt niet in.
dat kind huilt echt niet de hele nacht.
Er is niks mis mee om het even te laten doorhuilen.
  woensdag 17 september 2008 @ 14:29:00 #132
14746 k_i_m
pi_61702214
quote:
Op woensdag 17 september 2008 14:26 schreef sjak het volgende:

[..]

Hier heb ik allebei na een dag of twee in hun eigen kamer gelegd. Ik werd wakker van elk zuchtje, kreuntje enzovoort en dat zijn er veeeeeeeeel 's nachts.
Ik heb Lilah gewoon met wagen en al de woonkamer ingereden 's nachts . (gelijkvloers met onze slaapkamer)
In my life
Why do I smile
pi_61703806
quote:
Op woensdag 17 september 2008 14:28 schreef gebruikersnaam het volgende:

[..]

dat kind huilt echt niet de hele nacht.
Er is niks mis mee om het even te laten doorhuilen.
Maar even is wel heel wat anders dat hoe je het eerder zei. En sommige kinderen huilen wel de hele nacht.

Niet kijken/troosten is geen optie, zeker niet voor een baby van 8 maanden. Dat kun je gewoon niet maken.
Zo heeft mijn moeder dit vroeger ook bij mij geprobeerd en toen ze na 2 uur!! wel ging kijken was ik bijna gestikt in de lakens van mijn bedje (mezelf er in gedraaid met nekje).
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 17 september 2008 @ 15:59:25 #134
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_61704707
Toen Saskia alleen nog maar uit gewenning 's nachts wakker werd, hebben we dat ook aangepakt.
Ten eerste, zorg dat je allebei uitgerust bent als je er aan begint. Zorg dat je allebei goed op een lijn zit, wissel de nacht eens af (de ene nacht de een eruit, de nacht erna de ander).
En dan eerst na 5 minuten huilen gaan kijken, 10 minuten later weer, 15 minuten later weer.. Wij lieten er max. 15 minuten tussen zitten dat we gingen kijken en even aai over d'r bol.

En verder .. volhouden!!!
Als je na een paar nachten opgeeft heeft je kind dus die drie nachten voor Piet Snot de hele boel bij elkaar gehuild en snapt er dan helemaal niets meer van. Persoonlijk vind ik dat nog zieliger dan een keer flink doorpakken een paar dagen.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_61704962
quote:
Op woensdag 17 september 2008 15:59 schreef E.T. het volgende:
Toen Saskia alleen nog maar uit gewenning 's nachts wakker werd, hebben we dat ook aangepakt.
Ten eerste, zorg dat je allebei uitgerust bent als je er aan begint. Zorg dat je allebei goed op een lijn zit, wissel de nacht eens af (de ene nacht de een eruit, de nacht erna de ander).
En dan eerst na 5 minuten huilen gaan kijken, 10 minuten later weer, 15 minuten later weer.. Wij lieten er max. 15 minuten tussen zitten dat we gingen kijken en even aai over d'r bol.

En verder .. volhouden!!!
Als je na een paar nachten opgeeft heeft je kind dus die drie nachten voor Piet Snot de hele boel bij elkaar gehuild en snapt er dan helemaal niets meer van. Persoonlijk vind ik dat nog zieliger dan een keer flink doorpakken een paar dagen.
Ja, maar dat is al iets heel anders dan gewoon laten huilen en niet gaan kijken.
pi_61710203
Pffff, ik slaag er al maanden niet in Thomas 's avonds normaal in bed te krijgen. zodra ik hem in bed leg begint hij te huilen, te brullen, te gillen en tegenwoordig draait -ie zich dan ook op zijn buik en maakt zichzelf tot spugens toe overstuur en krabt zijn gezicht open.

Slapend wegleggen, waar ik op zich niet voor ben, helpt niet. Een speen wil hij niet, een knuffel of doekje ook niet. Wachten tot hij slaapt is zinloos, want als hij al niet gewoon hysterisch wordt van het in bed liggen gaat hij liggen 'kletsen' en kraaien en krijg je hem alsnog met geen mogelijkheid in slaap.

Wat er in resulteert dat ik al tijden om half 7 begin om hem tegen tienen in slaap te hebben: dan is hij er dus al een keer of 3 uit geweest, want heel lang zo hysterisch laten huilen kan ik niet opbrengen en daar geloof ik ook niet zo in.

Maar hoe komen we in godsnaam uit dit kringetje? Ik wil wel weer eens een normale avond eigenlijk. :|
Hardloper.
IG @webkim
pi_61710956
KUT -> verhaal getypt weg verhaal

Jen heeft vandaag goed geslapen (papadag en ziekjes). Op het kdv krijgt ze een ander bedje.

Kim, ik moet elke avond nog wel eens kijken. En het maakt ook verschil hoelang ik daartussen laat. Bij hysterisch brullen ga ik na 5 minuten kijken. Dan blijf ik tot ze rustig is. Maar als ze alleen aan het jengelen is en ik ga dan kijken wordt ze vreselijk boos en dat werkt gewoon niet om dat steeds te gaan kijken. Dan kijk ik snel om een hoekje zodat ze me niet ziet.

Heb je een slaapritueel??
  woensdag 17 september 2008 @ 20:01:13 #138
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_61711068
Ik zal eens even roepen wat wij zoal geprobeerd hebben .

Freek is een verhaal apart, dus daar zal ik jullie niet mee vermoeien, maar de jongste was/is op zich een goede slaper, heeft alleen wel van die periodes dat het even wat minder gaat.

In de babytijd heb ik weleens een paracetamol gegeven. Slapen ze dan wel, kun je er wel vanuit gaan dat er dus iets zeer doet.
CD met babymuziek was ook een goede, kind viel er prima op in slaap.
Naast het bedje gezeten, maar geen oogcontact gemaakt, ook niet gepraat. Je kunt zien dat ik er ben, en dat moet voldoende zijn. Werkte ook goed.

Het enige principe dat ik altijd consequent vol heb kunnen houden , NIET van de kamer af. Niet nooit, behalve bij doodziek. Dus op het kamertje troosten, geen licht maken, zo weinig mogelijk zeggen.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_61711130
quote:
Op woensdag 17 september 2008 19:58 schreef Ticootje het volgende:
Heb je een slaapritueel??
Ik moet bekennen dat we nogal onregelmatig leven en dat daardoor Thomas' dagen vaak ook (veel te) rommelig zijn. Maar de laatste weken probeer ik er wel een lijn in te brengen. Hij eet om een uur of half 5 / 5 warm en daarna ga ik met hem badderen. Dan mag hij nog even in pyjama in de box of in zijn wipper spelen terwijl wij eten en dan begint poging 1 van het naar bed brengen. Zo tegen half 7 / 7.

Een echt bedritueel met zingen en verhaaltjes en weet ik wat hebben we er nog niet ingebakken. Naar mijn idee was -ie daar ook nog te klein voor. Maar misschien wordt dat inderdaad tijd. Suggesties?
Hardloper.
IG @webkim
pi_61711234
Nou, ik weet dat Troel het vanaf heel jong al deed bij Ruben.

Maar als je elke avond hetzelfde doet voordat hij naar bed gaat, dan weet hij op een gegeven moment dat het echt bedtijd is. Je maakt alles voorspelbaar, hij weet wat je/ jullie doen op een avond. Dat geeft een baby wel rust. De R van regelmaat...
pi_61711743
Ik heb bewondering voor de moeders die het op kunnen brengen om elke avond met hun kindje in de weer te zijn om het aan het slapen te krijgen. Ik had bij Eva na twee weken er al genoeg van om haar de hele avond vast te houden terwijl ze huilde en niets wilde, en niets hielp. We hebben haar toen gewoon laten huilen. Idd af en toe kijken, maar wel in haar bedje en niet meer eruit. 't Duurde een paar dagen, en toen werd het al minder. Maar toen ze zo klein was huilde ze wel standaard een kwartier tot een half uur. Vreselijk moeilijk om aan te horen, vond ik het, maar ik kon er ook echt niets aan verhelpen, dus dan maar zo. En het leek voor haar te werken, want we kregen er een veel vrolijker kindje van.
En, achteraf...
Ze is nu bijna twee en heeft nog hetzelfde patroon. We leggen haar op bed, en ze verwerkt haar dag. Niet meer door te huilen, maar door te praten, want dat kan ze nu. Ze ligt nu altijd -ook als ze bij uitzondering laat op bed ligt - nog een half uur te kletsen.
Waarmee ik maar wil zeggen dat het kan zijn dat sommmige kindertjes het blijkbaar nodig hebben om de dag te verwerken, en dat doen ze in het begin door te huilen. vette disclaimer, natuurlijk is het mogelijk dat ze pijn/honger/verdriet/whatever hebben, dat hadden we bij Eva natuurlijk al wel gecontroleerd natuurlijk, voordat we haar maar even lieten huilen

Wij hadden overigens ook al vanaf zes maanden ofzo een ritueel. Nijntje boekje (Nijntje naar de speeltuin, Nijntje in de dierentuin. Zeg Nijn, zei vader op een dag, ik heb een goed idee... Ik ga eens naar de dierentuin, wil jij soms met me mee? en de rest ken ik ook nagenoeg uit mijn hoofd...
Eva en Maria
pi_61711811
Voor Maarten is het om 19:30 bedtijd en hij houd het ook eigenlijk echt niet langer vol.
Zijn ritueel is: flesje beneden maken en dan met hem (papa of mama of samen) naar boven en dan z'n nachtlampje aan en een klein lampje aan en de gordijnen helemaal dicht doen.

Luier verschonen en pyjama(?) + slaapzak aan. Slabber om en naar de zitzak om hem de fles te geven.
Lekker rustig met hem zitten en na de fles z'n boertje doen. kusjes en wat knuffels geven.
Leg hem in bed en geef z'n zakdoek en doe nog de slaapzak open om z'n shirt goed te doen en dan is het "welterusten Maarten, tot morgen enz" en z'n kleine lamp uit zodat alleen het nachtlampje aan is.
Deur uitlopen en deur weer dicht.

Zo is het bij ons en het enige verschil kan zijn dat hij eerst onder de douche gaat en dan na het afdrogen, insmeren enz dan krijgt hij al de pyjama aan en daarna naar beneden fles maken en weer naar boven.

Werkt hier heel erg goed.
Hier nog geen verhaaltjes oid.

Hij ligt dan nog hooguit 20 minuten wakker te babbelen met zichzelf (uitzonderingen zijn er altijd)

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 17-09-2008 20:27:17 ]
pi_61713790
quote:
Op woensdag 17 september 2008 20:02 schreef Webkim het volgende:

[..]

Ik moet bekennen dat we nogal onregelmatig leven en dat daardoor Thomas' dagen vaak ook (veel te) rommelig zijn. Maar de laatste weken probeer ik er wel een lijn in te brengen. Hij eet om een uur of half 5 / 5 warm en daarna ga ik met hem badderen. Dan mag hij nog even in pyjama in de box of in zijn wipper spelen terwijl wij eten en dan begint poging 1 van het naar bed brengen. Zo tegen half 7 / 7.

Een echt bedritueel met zingen en verhaaltjes en weet ik wat hebben we er nog niet ingebakken. Naar mijn idee was -ie daar ook nog te klein voor. Maar misschien wordt dat inderdaad tijd. Suggesties?
Webkim, wij leven ook erg onregelmatig (en Liande dus ook vaak)... op een gegeven punt zijn we ook een slaapritueel gaan invoeren...
Hier houdt dat in: luiken sluiten, pyjama en slaapzak aan en dan flesje/borst.
soms is het eerst pyjama aan en dan luiken sluiten, of zit er nog speeltijd tussen pyjama en fles/borst maar ook geen half uur.
Dit is al duidelijk genoeg voor Liande... ze weet welke zaken bij slapen gaan horen...
Verhaaltjes zou hier absoluut niet werken, ze zou er alleen wakkerder van worden vrees ik en gaan rechtstaan in bed

Wat hier wel hielp, was op tijd naar bed. Lang stopten we haar te laat in bed en dan was ze over haar punt heen...
Misschien werkt te vroeg in bed leggen ook averechts? (bvb kdv Jennifer)
Ik had het heel lang moeilijk om de juiste signalen te herkennen van moeheid.
Maar nu zie ik het snel, en ik hou ook meer aan een vaste slaaptijd. Ik kan ook behoorlijk pissig worden als anderen dan nog per sé op bezoek willen blijven (ondanks ons aangeven) of als vriendlief niet op tijd wil vertrekken...

enne Linda... na 2 weken al! Daar moet je hard voor zijn...
pi_61714039
webkim, wij hadden wel vrij vroeg een 'ritueel', maar dat bestond niet zozeer uit voorlezen oid, maar wel uit lekker op de arm bij mama/papa die een paar mooie liedjes voor je zingt (vaak dezelfde natuurlijk, al varieerde dat over de tijd -gelukkig- wel een beetje). en daarna nog even samen langs een paar dingen in de kamer, die we dan samen aanwezen en benoemden. tot slot 't bed in, we draaiden nog even de vissenmobile een paar keer rond zodat ie nog een tijdje bleef terugdraaien en dat was 't.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 17 september 2008 @ 21:29:00 #145
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_61714360
Wij hebben hier ook een redelijk strak bed ritueel, wat alleen wat aanpassingen heeft naarmate er meer kinderen zijn bijgekomen. Dit ritueel passen we ook toen in onze vakantie woning en geven we mee aan oma als ze daar gaan logeren en ze slapen tot op heden eigenlijk overal.
pi_61725197
quote:
Op woensdag 17 september 2008 21:13 schreef Iksje het volgende:

enne Linda... na 2 weken al! Daar moet je hard voor zijn...
Uh, en bedankt..

Nou ja, hard. Eva trok het niet, zoals wij er mee omgingen, want ze moest er voortdurend van huilen, en wij trokken het ook absoluut niet. Als ze getroost wilde worden door ons, dan zouden we dat gedaan hebben, maar ze wilde dat niet, ze wilde huilen. Dus dan lieten we haar dat doen, en dat ging voor iedereen veel beter.
Ik denk dat het wel goed is te realiseren dat een baby niet huilt om de redenen dat wij zouden huilen. 't Is niet altijd verdriet/pijn/ongemak. En dat leren herkennen, daar zijn we inderdaad snel mee begonnen.
Eva en Maria
pi_61725532
Ja, ik weet hoe het overkomt (vrij cru ) maar het was ook je eigen formulering "ik had er na 2 weken al genoeg van"
Terwijl ze met 2 weken nog zo klein, zo plat, zo nieuw op de wereld zijn...
Maar goed, als je kind ontroostbaar is dan is het ontroostbaar natuurlijk...
Hier had het huilen wel een reden, vaak pijn of ongemak en dan hielp het juist goed om haar die eerste maanden op te pakken en te troosten.
pi_61817001
de afgelopen 3 nachten is onze kleine gabi (4,5 mnd) elke ochtend om 5:15/30 wakker.
Voorheen was dit echt maanden aan een stuk pas 07:00/30...

Ik vraag me nu af of ik iets moet doen/veranderen of dat ze vanzefl weer wat later wakker wordt en het slechts een fasetje is?
  maandag 22 september 2008 @ 07:35:20 #149
35189 Troel
scherp en bot
pi_61817064
Het zal waarschijnlijk een fase zijn.

Heeft ze misschien een te koude of te warme kamer? Krijgt ze hetzelfde eten voor het slapen gaan?

Tja en op die leeftijd hoeven ze nog niet door te slapen natuurlijk
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_61817892
quote:
Op maandag 22 september 2008 07:35 schreef Troel het volgende:
Het zal waarschijnlijk een fase zijn.

Heeft ze misschien een te koude of te warme kamer? Krijgt ze hetzelfde eten voor het slapen gaan?

Tja en op die leeftijd hoeven ze nog niet door te slapen natuurlijk
en zo'n fasetje is dat iets van dagen, weken of maanden?
pi_61818056
Vannacht weer 5x...
  maandag 22 september 2008 @ 09:21:22 #152
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_61818158
quote:
Op woensdag 17 september 2008 20:02 schreef Webkim het volgende:

[..]

...

Ons ritueeltje is vergelijkbaar met wat hiervoor geschetst wordt.

eerst avondeten, nog even beneden spelen (afhankelijk van hoe laat eten was, soms gaan we meteen door naar boven), schone luier, pyjama aan, mss nog wat diksap om hem stil te laten liggen bij het verschonen , tandjes poetsen (met liedje), slaapzak aan, boekje lezen (lees: boekje openslaan, twee keer DAT roepen en dan boekje van commode lanceren) na twee keer vliegend boekje gaat de slaapzak verder dicht, doen we samen het licht uit, (eli hangt richting lichtknop en ik doe het licht uit), ik leg hem in bed, zing slaap lieverdje slaap terwijl ik een dekentje over hm vastleg. aai over de bol en weg.

iedere dag hetzelfde.

misschien kan je ook voor je eigen rust eerst in het ritueel inbouwen dat je naast zijn bedje gaat zitten zelf een boekje lezen of anderszins voor je uitstaren, zodat thomas weet dat je er nog bent, zonder dat je hem aandacht geeft. als hij dan niet meer gaat brullen bij het zien van bedje, kan je proberen om eerder weg te gaan. maar je zult zelf weten wat het beste werkt.

zolang er maar een vaaste volgorde van stappen is die het einde van de dag inluiden.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_61818188
Herkenbaar, wij zitten met iets wat last van tandjes heeft (a.s. zaterdag 1 jaar ).
Da's dus ook regelmatig een lange nacht

Edit: @ hierboven, hebben wel gemerkt dat een 'slaapritueel' echt werkt ja
EVE Online: CEO van Jovian Legacy, alliance executor van Jovian Empire. Join 'JOVLEG Public' ingame. Blink spelen? http://cogdev.net/blink/ gebruik referalcode 'jovianblink' voor gratis startcredits. IRC
  maandag 22 september 2008 @ 20:11:06 #154
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_61833859
*Meld

Nadat het een tijdje heel erg goed ging wb het slapen hebben op vakantie ik of mijn partner naast Dean zijn bedje gezeten tot ie in slaap viel, omdat we dachten dat hij bang zou zijn in een andere omgeving...met als gevolg dat het nu we terug zijn een drama is als hij weer gewoon in bed wordt gelegd. Ik wil er best even bij gaan zitten maar als het meer dan een uur wordt tot meneer slaapt heb ik daar simpelweg gewoon geen zin in, ik besteed enorm veel tijd aan mijn kleintje, en met alle liefde hoor, want het is een schat, maar ik wil de avonden echt voor mezelf hebben om bij te tanken.

Maar als ik wegloop klinkt er een door merg en been gaand "Mamaa, MAMA?!! mamAAAAAAAHHH!!?? "

Hij klinkt ook echt angstig en ik zit zelf met tranen in mijn ogen. Ik probeer de nanny-methode al; teruggaan (dan gaat ie ook meteen weer liggen en is ie stil als ie me ziet) kus geven, "lekker slapen liefie" etc, en dan weer de kamer uit, hup; gekrijs, iets langer wachten, weer terug, niks zeggen alleen een kusje, nou ja, jullie snappen het wel.

Maar hij heeft een behoorlijk lange adem...hij wordt ook 's nachts wakker rond 12.00 uur en wil dan bij mij in bed. Ik moet bekennen dat ik dat dus ook toegestaan heb, omdat ik het zelf ook wel erg lief vind en gezellig, maar ik voorzie toch problemen dus ik wil daar eigenlijk ook vanaf..kom maar op met de tips!

[ Bericht 0% gewijzigd door Vivi op 22-09-2008 21:18:18 ]
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  maandag 22 september 2008 @ 21:05:21 #155
11682 Moonah
Jolie femme
pi_61835389
Vief, zoals je zegt, Dean heeft een lange adem. Ik denk dat jij een langere adem moet hebben.
Jammer dat jullie op vakantie bang waren dat hij bang zou zijn. Wellicht was dat reuze mee gevallen.
Maar nú is hij zéker niet bang, toch, gewoon thuis? Nu is hij ge-/verwend, lekker gezellig papa of mama bij hem aan bed tot hij slaapt. Het klinkt alsof hij moet afkicken. En dat is lastig.
Net zoals 's nachts. Eerst vond je het goed dat hij dan bij je in bed mocht, nu wil je het eigenlijk niet meer. Dean weet dat niet, die denkt dat het nog steeds mag. Nou ja, je snapt me.
Ik denk dat hij inmiddels oud en slim genoeg is om jou in te pakken. En dan is het aan jou of je dat laat gebeuren.
Sterkte en succes.
  maandag 22 september 2008 @ 21:09:37 #156
11682 Moonah
Jolie femme
pi_61835488
Begrijp ik trouwens goed dat hij structureel vanaf een uurtje of 12 bij jou in bed lag? Dan is hij daar dus in geconditioneerd, voor zoiets leuks wordt hij natuurlijk wel even wakker midden in de nacht!
Als je dat wil gaan aanpakken zul je denk ik helemaal erg consequent en duidelijk moeten zijn.

Volgens mij zeg ik alleen maar dingen die je zelf best weet!
  maandag 22 september 2008 @ 21:14:05 #157
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_61835601
Uhuh .

Maar ik hoopte zo op die wonderpil .
  maandag 22 september 2008 @ 21:15:52 #158
593 sjak
Juffie Bloem
pi_61835667
Die heb je ook hoor Vivi en nu wil je zeker weten waar je die kan kopen

Geduld en oordoppen, dat zijn even de remedies. Of je gaat vanaf nu beginnen met attachment parenting en dan accepteer je het en laat je hem altijd bij je Sterkte!
Lekker douchen!
  maandag 22 september 2008 @ 21:16:18 #159
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_61835679
Zijn bedje stond op vakantie naast ons bed, en dan was het erg makkelijk om hem even tussen ons in te nemen als ie 's nachts wakker werd van een vreemd geluid. En ook heel leuk, 's ochtends wakker worden van een hoofdje 1 cm boven je gezicht met een brede grijns met een foppie in een mondhoek; "Hajjo?! " .

Maar ja, als ie straks 11 is is het niet meer zo leuk he .
  maandag 22 september 2008 @ 21:17:55 #160
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_61835733
quote:
Op maandag 22 september 2008 21:15 schreef sjak het volgende:
Die heb je ook hoor Vivi en nu wil je zeker weten waar je die kan kopen

Geduld en oordoppen, dat zijn even de remedies. Of je gaat vanaf nu beginnen met attachment parenting en dan accepteer je het en laat je hem altijd bij je Sterkte!
! Als ik maar zeker zou weten dat het geen échte paniek is zou ik een stuk makkelijker doorpakken denk ik .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')