Ik kan je alleen maar gelijk gevenquote:Op vrijdag 4 januari 2008 11:21 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]Ik lach je niet uit hoor, zeg ik bij voorbaat even. Maar dat is ook een kant van 'week' zijn. Het is vast ook heel fijn voor de kinderen denk ik, zo'n lieve mama waarvan ze zoveel mogen, maar ik, strenge mama
, heb die speen (Tristan was gelukkig als enige langer dan een half jaar aan de speen 's nachts) vóór de eerste verjaardag weggehaald. Voordat ze konden gaan piepen. Dus daar heb ik nooit ge-emmer over gehad. Nu ze groter zijn, voer ik wel andere strijd met ze hoor, maar dat hoort weer niet in dit topic thuis.
quote:Op zaterdag 5 januari 2008 09:01 schreef MeNicole het volgende:Vanmorgen was het om half 6 nog helemaal stil op Mikael zijn kamer terwijl ik wakker werd omdat het al weken achter elkaar zo is dat meneer wakker word. Maar nu dus niet. 6 Uur was het nog stil en om kwart over 6 heb ik hem uit bed gepakt
en bij mij in bed neer gelegd. Kon niet slapen
Hij sliep wel lekker door en nu zijn w enet uit bed
![]()
Denk dat mama een slaapprobleem heeft ipv Mikael
quote:Op dinsdag 8 januari 2008 09:33 schreef LadyS het volgende:
Even trots
Amber en Iris slapen beiden al 3 nachten zonder speen
De 1e nacht ging dus prima, 2e avond was drama, maar na een paar keer te hebben gezegd dat hij écht in de prullebak ligt, ging ze naar bed, zonder protesteren. Dus ik vermoed dat het toch uitproberen was
Gisteren wilde ze niet slapen, maar ze had het niet over haar speen (geloof ik, want ik was er niet met naar bed brengen).
En bij Iris gaat het gewoon goed!
Natuurlijk besef ik dat, maar ik moet ook gewoon naar mn werk en om 7 uur op. Na 2 uur slapen op je werk verschijnen is rampzalig. Je hebt geen idee hoe ik me op dit moment voel.quote:Op woensdag 17 september 2008 10:20 schreef gebruikersnaam het volgende:
Dat 's nacht doorlaten huilen moet je niet maar 2 dagen volhouden, maar minstens een week.
je kindje moet ook de tijd krijgen om aan de nieuwe situatie te wennen.
Ik had met mijn oudste altijd problemen met slapen, enis uiteindelijk na 2 weken onze poort stijf houden opgelost.
Je moet er wel tijd in investeren en niet verwachten dat het gelijk na 1 dag huilenn al werkt
Als ze inderdaad wilt drinken (wat ik dus probeer als ze wakker wordt) dan valt ze gewoon in slaap. Maar de afgelopen nachten gebint ze te huilen maar is gewoon niets goed.quote:Op woensdag 17 september 2008 10:29 schreef p_iglet het volgende:
waarom niet op haar eigen slaapkamer proberen?
Of heeft ze die niet?
misschien wordt ze juist wel wakker/blijft ze wakker omdat ze ziet dat jij er bent?
Als ze op een andere plek slaapt dan kunnen jij en je man elkaar ook afwisselen met troosten, dan heb je allebei nog wat slaap.
Een week laten krijssen vind ik persoonlijk niet echt een kindvriendelijke optie. Maar ze valt ook niet na het voeden in slaap?
Ja, maar Priscil heeft echt de kamer van Jen nodig. Ze zit op het middelbaar onderwijs en heeft op dit moment een kamer waar geen bureau meer in past. Haar kamer is lang en smal, Jen dr kamer is meer vierkant.quote:Op woensdag 17 september 2008 10:36 schreef k_i_m het volgende:
Nou, als ik nachten niet zou slapen zou die herfstvakantie mijn rug op kunnen!
Oh zo bedoel jequote:Op woensdag 17 september 2008 10:43 schreef k_i_m het volgende:
Ja, maar ik zou niet wachten tot een herfstvakantie, maar het eerstvolgende weekend de boel al omgooien.
Maar als je álles hebt geprobeerd P_iglet, wat moet je dan? Er zélf aan onderdoor gaan? Ook niet echt kindvriendelijk he?quote:Op woensdag 17 september 2008 10:29 schreef p_iglet het volgende:
Een week laten krijssen vind ik persoonlijk niet echt een kindvriendelijke optie.
Bij kinderen heb je een verschil tussen huilen en huilen.quote:Op woensdag 17 september 2008 13:47 schreef p_iglet het volgende:
Moonah, ik snap dat je soms geen andere optie hebt.
En om de 5 a 10 minuten wel gaan kijken vind ik dan ook weer wat anders.
De reactie van gebruikersnaam kwam op mij over als "laat je kind gewoon vanaf nu 's nachts maar in de steek, geen aandacht meer aan geven, en laat het maar 2 weken krijsen, dan geeft het vanzelf op".
Dat vind ik wel weer de aller uiterste versie van laten huilen, zoals het op mij overkomt.
Hier heb ik allebei na een dag of twee in hun eigen kamer gelegd. Ik werd wakker van elk zuchtje, kreuntje enzovoort en dat zijn er veeeeeeeeel 's nachts.quote:Op woensdag 17 september 2008 10:51 schreef k_i_m het volgende:
Ik heb het met Lilah twee weken uitgehouden voordat ik gillend gek werd, dus ik vind het nog knap.
dat kind huilt echt niet de hele nacht.quote:Op woensdag 17 september 2008 14:09 schreef p_iglet het volgende:
ok gebruikersnaam, jou manier van opvoeden. Niet de mijne.
Vooral het heel de nacht laten huilen en niet eens gaan kijken, gaat er bij mij echt niet in.
Ik heb Lilah gewoon met wagen en al de woonkamer ingereden 's nachtsquote:Op woensdag 17 september 2008 14:26 schreef sjak het volgende:
[..]
Hier heb ik allebei na een dag of twee in hun eigen kamer gelegd. Ik werd wakker van elk zuchtje, kreuntje enzovoort en dat zijn er veeeeeeeeel 's nachts.
Maar even is wel heel wat anders dat hoe je het eerder zei. En sommige kinderen huilen wel de hele nacht.quote:Op woensdag 17 september 2008 14:28 schreef gebruikersnaam het volgende:
[..]
dat kind huilt echt niet de hele nacht.
Er is niks mis mee om het even te laten doorhuilen.
Ja, maar dat is al iets heel anders dan gewoon laten huilen en niet gaan kijken.quote:Op woensdag 17 september 2008 15:59 schreef E.T. het volgende:
Toen Saskia alleen nog maar uit gewenning 's nachts wakker werd, hebben we dat ook aangepakt.
Ten eerste, zorg dat je allebei uitgerust bent als je er aan begint. Zorg dat je allebei goed op een lijn zit, wissel de nacht eens af (de ene nacht de een eruit, de nacht erna de ander).
En dan eerst na 5 minuten huilen gaan kijken, 10 minuten later weer, 15 minuten later weer.. Wij lieten er max. 15 minuten tussen zitten dat we gingen kijken en even aai over d'r bol.
En verder .. volhouden!!!
Als je na een paar nachten opgeeft heeft je kind dus die drie nachten voor Piet Snot de hele boel bij elkaar gehuild en snapt er dan helemaal niets meer van. Persoonlijk vind ik dat nog zieliger dan een keer flink doorpakken een paar dagen.
Ik moet bekennen dat we nogal onregelmatig leven en dat daardoor Thomas' dagen vaak ook (veel te) rommelig zijn. Maar de laatste weken probeer ik er wel een lijn in te brengen. Hij eet om een uur of half 5 / 5 warm en daarna ga ik met hem badderen. Dan mag hij nog even in pyjama in de box of in zijn wipper spelen terwijl wij eten en dan begint poging 1 van het naar bed brengen. Zo tegen half 7 / 7.quote:
Webkim, wij leven ook erg onregelmatig (en Liande dus ook vaak)... op een gegeven punt zijn we ook een slaapritueel gaan invoeren...quote:Op woensdag 17 september 2008 20:02 schreef Webkim het volgende:
[..]
Ik moet bekennen dat we nogal onregelmatig leven en dat daardoor Thomas' dagen vaak ook (veel te) rommelig zijn. Maar de laatste weken probeer ik er wel een lijn in te brengen. Hij eet om een uur of half 5 / 5 warm en daarna ga ik met hem badderen. Dan mag hij nog even in pyjama in de box of in zijn wipper spelen terwijl wij eten en dan begint poging 1 van het naar bed brengen. Zo tegen half 7 / 7.
Een echt bedritueel met zingen en verhaaltjes en weet ik wat hebben we er nog niet ingebakken. Naar mijn idee was -ie daar ook nog te klein voor. Maar misschien wordt dat inderdaad tijd. Suggesties?
Uh, en bedankt..quote:Op woensdag 17 september 2008 21:13 schreef Iksje het volgende:
enne Linda...na 2 weken al! Daar moet je hard voor zijn...
en zo'n fasetje is dat iets van dagen, weken of maanden?quote:Op maandag 22 september 2008 07:35 schreef Troel het volgende:
Het zal waarschijnlijk een fase zijn.
Heeft ze misschien een te koude of te warme kamer? Krijgt ze hetzelfde eten voor het slapen gaan?
Tja en op die leeftijd hoeven ze nog niet door te slapen natuurlijk
Ons ritueeltje is vergelijkbaar met wat hiervoor geschetst wordt.quote:Op woensdag 17 september 2008 20:02 schreef Webkim het volgende:
[..]
...
Een echt bedritueel met zingen en verhaaltjes en weet ik wat hebben we er nog niet ingebakken. Naar mijn idee was -ie daar ook nog te klein voor. Maar misschien wordt dat inderdaad tijd. Suggesties?
quote:Op maandag 22 september 2008 21:15 schreef sjak het volgende:
Die heb je ook hoor Vivi en nu wil je zeker weten waar je die kan kopen
Geduld en oordoppen, dat zijn even de remedies. Of je gaat vanaf nu beginnen met attachment parenting en dan accepteer je het en laat je hem altijd bij jeSterkte!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |