Ja eerder sliep ie gewoon tot half 8 ongeveer. En dan ook om 8 uur erin ongeveer. Hoelang duurt zo'n fase? Word er zo moe vanquote:Op woensdag 2 januari 2008 09:59 schreef Fuente het volgende:
MeNicole, het is echt een fase! Sliep hij eerder wel goed? Sara is ook heel lang rond 5:00 wakkergeweest, echt een fase was dat!
Ja dat weet ik. En das natuurlijk heel erg goed. Daarom laat ik het maar even. Liever vroeg eruit dan dat ik 's nachts er steeds uit moet.quote:Op woensdag 2 januari 2008 10:48 schreef sombie het volgende:
Maar als hij van 19:00 uur tot 5:30 uur slaapt, is dat toch gewoon heel goed?
er staan namelijk nogal zinnige dingen in.quote:Op woensdag 2 januari 2008 08:49 schreef Suzanna het volgende:
Djeez, maak je het niet alleen maar erger door haar er een tijdje uit te halen (en te laten) zodat ze helemaal klaar wakker is? Hier wordt het probleem dan alleen maar erger, en gelijk heeft ze...want dan moet ze 'ineens' weer in bed terwijl het niet duidelijk is dat dat de bedoeling was.
Hier heeft alleen de 'harde aanpak' geholpen. Zacht praten, en lief zijn, maar wel streng (alleen uit bed bij pijn of poepluier, of als ze ziek zijn voor drankjes, neusspray o.i.d., de logische dingen) en eventueel gewoon een tijd laten krijsen.
Wat ook niet meewerkt is je kind gewoon TE LAAT op bed leggen. Half tien vind ik persoonlijk echt absurd laat voor een kindje van Kims leeftijd. Hier liggen ze er om 7 uur in, en bij uitzondering half acht/acht uur. Dan zijn ze echt helemaal uitgeput. Op een gegeven moment zijn ze dan ook over hun slaap heen... en vaak zie je als ze 'te laat' naar bed gaan, ze ook veel onrustiger slapen en dus idd (zoals bij jullie) later ineens krijsend wakker worden.
Lijkt me echt heel onprettig en vervelend als je hele avond gedicteerd wordt door een krijsend dwars meiske. Wij laten ons dat niet meer gebeuren en hebben bovenstaande dingen toegepast (nu bij drie slechte slapertjes heeft het heel goed gewerkt!) en dus wil ik jullie ook graag helpen. Hopelijk vat je het dus ook als 'goede bedoeling' op en niet als wijsneuzig willen zijn... zo bedoel ik het echt niet!voor jullie allebei want je zult er wel doorheen zitten. Sterkte.
Tnx!quote:Op woensdag 2 januari 2008 08:49 schreef Suzanna het volgende:
Djeez, maak je het niet alleen maar erger door haar er een tijdje uit te halen (en te laten) zodat ze helemaal klaar wakker is? Hier wordt het probleem dan alleen maar erger, en gelijk heeft ze...want dan moet ze 'ineens' weer in bed terwijl het niet duidelijk is dat dat de bedoeling was.
Hier heeft alleen de 'harde aanpak' geholpen. Zacht praten, en lief zijn, maar wel streng (alleen uit bed bij pijn of poepluier, of als ze ziek zijn voor drankjes, neusspray o.i.d., de logische dingen) en eventueel gewoon een tijd laten krijsen.
Wat ook niet meewerkt is je kind gewoon TE LAAT op bed leggen. Half tien vind ik persoonlijk echt absurd laat voor een kindje van Kims leeftijd. Hier liggen ze er om 7 uur in, en bij uitzondering half acht/acht uur. Dan zijn ze echt helemaal uitgeput. Op een gegeven moment zijn ze dan ook over hun slaap heen... en vaak zie je als ze 'te laat' naar bed gaan, ze ook veel onrustiger slapen en dus idd (zoals bij jullie) later ineens krijsend wakker worden.
Lijkt me echt heel onprettig en vervelend als je hele avond gedicteerd wordt door een krijsend dwars meiske. Wij laten ons dat niet meer gebeuren en hebben bovenstaande dingen toegepast (nu bij drie slechte slapertjes heeft het heel goed gewerkt!) en dus wil ik jullie ook graag helpen. Hopelijk vat je het dus ook als 'goede bedoeling' op en niet als wijsneuzig willen zijn... zo bedoel ik het echt niet!voor jullie allebei want je zult er wel doorheen zitten. Sterkte.
Succes Ingrid! Niet alleen met Kim, maar ook met Djeez. Lijkt me heel lastig als je man het je maar uit laat zoeken.quote:Op woensdag 2 januari 2008 20:48 schreef _Ingrid_ het volgende:
Maar ik heb het idee dat djeez het zo wel goed vind.
Dat hij bijvoorbeeld dus gewoon zelf beneden gaat slapen en dan moet ik maar zien wat ik doe.
Dat heb ik een tijdje met mn oudste gedaan... Alleen was het toen op een gegevn moment zo dat ik absoluut niet van dr kamer meer af mocht!quote:Op woensdag 2 januari 2008 22:27 schreef Spuuglokje het volgende:
Vamperotica, als mijn kinderen ziek zijn, of doodsbang door iets, dan troost ik ze in hun eigen kamertje. Dan ga ik bijvoorbeeld bij ze op de rand van het bed zitten of even bij ze in hun bedje liggen, even kletsen en knuffelen, en als ze dan weer rustig zijn, ga ik weer weg.
quote:Op woensdag 2 januari 2008 23:05 schreef _Ingrid_ het volgende:
Bedankt voor jullie reacties! Duidelijk en gelukkig niet verwijtend. (waar ik bang voor was, gezien "het verleden" )
Ze is zonder morren gaan slapen. Djeez denkt er nu mede door jullie reacties meer over na. Ook dat het dus belangrijk is om het samen te doen. We gaan ervoor! Zo is het ook niks. Voor Kim niet goed en voor ons ook niet. Overdag max 2 uur slapen is een goed plan. Soms sliep ze wel 3 uur.
ik ken maar weinig pubers die nog elke avond bij mama en/of papa in bed willen slapen omdat ze niet in hun eigen bed willenquote:Op donderdag 3 januari 2008 10:35 schreef MeNicole het volgende:
En er zijn genoeg mensen die zeggen dat ik hem zo aan leer dat ie bij mij mag slapen.
Whaha ja dat heb ik ook. Liggen we met zijn tweeen op mijn helft terwijl de andere helft van het bed gewoon vrij is. Maar ja daar is het zo koudquote:Op donderdag 3 januari 2008 10:40 schreef owlet het volgende:
Maar ja, als je dan wakker wordt met een stijve nek omdat mevrouw dwars in bed lag en ik in een soort rare bocht om haar heen dan ga je toch weer twijfelen
Dit vind ik echt lief dat je dat zegt. Word er haast emo van.quote:Op donderdag 3 januari 2008 10:06 schreef Suzanna het volgende:
Ingrid, ik vind het heel bijzonder dat je zo goed met kritiek kunt omgaan. Echt echt!! Petje af. Ik vind dat zelf heel moeilijk... dat doe je echt heel goed. Is me trouwens wel vaker opgevallen, dat je niet excuses gaat verzinnen maar als er echt dingen gezegd worden die zinnig zijn, dat je daar dan ook over nadenkt.
Als Mikael 's nachts wakker word en ik ga er heen om hem een aai over zijn bol te geven en dan weer weg te gaan. Dan krijg ik pas strijd. Want dat houdt ie heel lang vol. En dan kies ik de makkelijkste weg. Ga de strijd niet eens aanquote:Op donderdag 3 januari 2008 10:54 schreef kozakken het volgende:
Maar gaat het dan ook in een aantal gevallen juist niet om 'buiten het gewone en fijne'. Waarbij het echt een strijd is ipv iets waar je allemaal nog mee uit de voeten kunt.
Dat is in ieder geval mijn insteek.
quote:Op donderdag 3 januari 2008 10:56 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Dit vind ik echt lief dat je dat zegt. Word er haast emo van.![]()
Denk dat de assertiviteitscursus op dit punt ook goed geholpen heeft.
Kim ging keurig netjes meteen slapen. En werd om 4.45 wakker. Er even heen geweest en uiteindelijk heeft ze een kwartier moord en brand geschreeuwd. en toen viel ze weer in slaap en heeft tot 8.30 geslapen.
Mijn vader draaide regelmatig nachtdiensten, meestal 7 achter elkaar... Dan was het bij ons thuis vaak ruzie wie de eerste nacht bij mam in bed mocht, want dan had je een nacht meerquote:Op donderdag 3 januari 2008 10:45 schreef knorretje het volgende:
[..]
ik ken maar weinig pubers die nog elke avond bij mama en/of papa in bed willen slapen omdat ze niet in hun eigen bed willenHier werd op jonge leeftijd ook geregeld lekker bij mij geslapen (soms gewoon om het lekker, maar ook vaak uit gemakszucht (zeker toen ze nog borstvoeding kregen) Nu nog steeds kruipen ze bij ons als er echt iets is, eng gedroomd, ziekjes zijn etc etc. Als ze huiolen gaan we naar ze toe is dat afdoende, prima dan blijven ze in eigen bed, is het niet goed, krijgen ze niet weer een 'veilig' gevoel dan hupsakee bij ons erin. En als papa er niet is is het vaste prik dan slapen ze bij mij in het grote bed (al slaapt alicia vaker in haar bed als bij mij in die dagen dat Danny er niet is)
ik zou dit gepost kunnen hebbenquote:Op donderdag 3 januari 2008 11:04 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik bedoel het echt niet vervelend of aanvallend hoor, owlet. Iedereen moet doen waar hij/zij zich het beste bij voelt. Als jij het niet erg vindt of juist fijn vindt om je kind af en toe bij je te hebben, is dat natuurlijk goed!Mijn ervaring is gewoon dat kinderen het beste slapen als ze niet (ook niet af en toe) bij ons liggen te slapen. Als ik mijn kinderen ook maar een kléin beetje onderhandelingsruimte geef, is het hek van de dam. Ik merk aan de reacties van sommigen in dit topic dat duidelijkheid (strengheid, zo je wilt) vaak moeilijk of zielig gevonden wordt, maar ik zie het echt in het belang van het kind. Als een kind weet waar ie aan toe is, geeft dat een hoop rust. En ik doe zelf ook geen oog dicht trouwens, als er een kind in m'n bed ligt. Ik word wakker van ieder zuchtje en snurkje van m'n kinderen
quote:Op donderdag 3 januari 2008 10:56 schreef _Ingrid_ het volgende:
Kim ging keurig netjes meteen slapen. En werd om 4.45 wakker. Er even heen geweest en uiteindelijk heeft ze een kwartier moord en brand geschreeuwd. en toen viel ze weer in slaap en heeft tot 8.30 geslapen.
Ik begrijp dat het nu beter gaat Suzanna? Wat fijn zeg!quote:Op donderdag 3 januari 2008 10:06 schreef Suzanna het volgende:
Ik heb zelf ook lastige kinderen gehad (en soms nog steeds) met slapen en heb het de harde manier geleerd... wij zaten er HELEMAAL doorheen en ik was constant oververmoeid.
quote:Op vrijdag 4 januari 2008 09:35 schreef LadyS het volgende:
Enige strijd die ik in de toekomst nog verwacht is als Amber zonder speentje moet gaan slapenen omdat ik zo week ben, schuif ik dat ook maar voor me uit
Supergoed!quote:Op vrijdag 4 januari 2008 09:37 schreef vamperotica het volgende:
Ingrid... Hoe ging het vannacht?
JIPPIE!!!!!quote:Op vrijdag 4 januari 2008 13:56 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Supergoed!
Ze ging vrij snel slapen en is vannacht niet wakker geworden!
Zooow herkenbaar...quote:Op vrijdag 4 januari 2008 14:50 schreef Vivi het volgende:
Ik voelde me gisteren echt rot, Dean had eergisteren en gisteren een mega jengelbui, echt dat oeverloze dreinen en jengelen, en gesnerp. Ik denk dat ie wat van slag was omdat ie voor het eerst uit logeren is geweest?
In ieder geval; ik werd er doodnerveus van, zo erg dat ik dingen uit mijn handen liet vallen.
Op een gegeven moment ben ik dan ook tegen hem uitgevallen, als in; stem verheffen, het was nog geen schreeuwen maar wel behoorlijk hard melden dat ie nu echt even zijn hoofd dicht moest gaan houden. Het was ook de eerste keer dat ik mezelf heb gedwongen even weg te lopen omdat ik hem door elkaar wilde rammelen
Heel erg naar als je merkt dat je daartoe in staat bent, bij zo'n klein kind nog wat het helemaal niet expres doet en waar je zielsveel van houdt.
Hij ging ook vreselijk slecht slapen, was echt aan het krijsen voor het eerst sinds een tijd, dus ik heb hem maar op schoot genomen, totdat ie in slaap viel.
Vandaag ben ik extra met hem bezig, op een positieve manier, dus ben benieuwd hoe het vanavond gaat, maar ik heb nog best een rotgevoel over mezelf...
Iedereen heeft dat, dat ten eerste.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 14:50 schreef Vivi het volgende:
Ik voelde me gisteren echt rot, Dean had eergisteren en gisteren een mega jengelbui, echt dat oeverloze dreinen en jengelen, en gesnerp. Ik denk dat ie wat van slag was omdat ie voor het eerst uit logeren is geweest?
In ieder geval; ik werd er doodnerveus van, zo erg dat ik dingen uit mijn handen liet vallen.
Op een gegeven moment ben ik dan ook tegen hem uitgevallen, als in; stem verheffen, het was nog geen schreeuwen maar wel behoorlijk hard melden dat ie nu echt even zijn hoofd dicht moest gaan houden. Het was ook de eerste keer dat ik mezelf heb gedwongen even weg te lopen omdat ik hem door elkaar wilde rammelen
Heel erg naar als je merkt dat je daartoe in staat bent, bij zo'n klein kind nog wat het helemaal niet expres doet en waar je zielsveel van houdt.
Hij ging ook vreselijk slecht slapen, was echt aan het krijsen voor het eerst sinds een tijd, dus ik heb hem maar op schoot genomen, totdat ie in slaap viel.
Vandaag ben ik extra met hem bezig, op een positieve manier, dus ben benieuwd hoe het vanavond gaat, maar ik heb nog best een rotgevoel over mezelf...
en nu zit je je zeker schuldig te voelen omdat je vanmiddag flink gekafferd hebt of ie eindelijk eens z'n nest uit wilde komenquote:Op vrijdag 4 januari 2008 17:45 schreef milagro het volgende:
nou, effe wat eigen info als uitsmijter, mijn kinderen hebben doorgeslapen, de jongste tot 14.30 uur
quote:Op vrijdag 4 januari 2008 17:49 schreef lily het volgende:
[..]
en nu zit je je zeker schuldig te voelen omdat je vanmiddag flink gekafferd hebt of ie eindelijk eens z'n nest uit wilde komen
Ja, erg fijn boek! Ik wil het wel meenemen naar de meet, als iemand het wil lenen. Het is niet zo'n dikke pil, dus je hebt het zo uit en je kunt er veel aan hebben.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 12:07 schreef bixister het volgende:
kennen jullie trouwens dit boek? heel interessant en leerzaam vond ik.
Ik wil het wel graag lenen als het mag Moonahquote:Op vrijdag 4 januari 2008 18:28 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ja, erg fijn boek! Ik wil het wel meenemen naar de meet, als iemand het wil lenen. Het is niet zo'n dikke pil, dus je hebt het zo uit en je kunt er veel aan hebben.
Viev....gaat het vadaag weer beter?
Yep! Ik neem het voor je mee.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 19:20 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ik wil het wel graag lenen als het mag Moonah
Mjaah, hij is op mijn schoot in slaap gevallen, mijn arm slaapt ook nogquote:Op vrijdag 4 januari 2008 21:54 schreef Moonah het volgende:
[..]
Yep! Ik neem het voor je mee.
Slaaptie alweer?
Ah nee joh, dat overleef ik welquote:Op vrijdag 4 januari 2008 22:08 schreef Moonah het volgende:
Als je wil kan ik het je ook wel opsturen? Want 20 januari duurt nog best lang om elke avond je zoon op je arm in slaap te laten vallen.
Ik kan je alleen maar gelijk gevenquote:Op vrijdag 4 januari 2008 11:21 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]Ik lach je niet uit hoor, zeg ik bij voorbaat even. Maar dat is ook een kant van 'week' zijn. Het is vast ook heel fijn voor de kinderen denk ik, zo'n lieve mama waarvan ze zoveel mogen, maar ik, strenge mama
, heb die speen (Tristan was gelukkig als enige langer dan een half jaar aan de speen 's nachts) vóór de eerste verjaardag weggehaald. Voordat ze konden gaan piepen. Dus daar heb ik nooit ge-emmer over gehad. Nu ze groter zijn, voer ik wel andere strijd met ze hoor, maar dat hoort weer niet in dit topic thuis.
quote:Op zaterdag 5 januari 2008 09:01 schreef MeNicole het volgende:Vanmorgen was het om half 6 nog helemaal stil op Mikael zijn kamer terwijl ik wakker werd omdat het al weken achter elkaar zo is dat meneer wakker word. Maar nu dus niet. 6 Uur was het nog stil en om kwart over 6 heb ik hem uit bed gepakt
en bij mij in bed neer gelegd. Kon niet slapen
Hij sliep wel lekker door en nu zijn w enet uit bed
![]()
Denk dat mama een slaapprobleem heeft ipv Mikael
quote:Op dinsdag 8 januari 2008 09:33 schreef LadyS het volgende:
Even trots
Amber en Iris slapen beiden al 3 nachten zonder speen
De 1e nacht ging dus prima, 2e avond was drama, maar na een paar keer te hebben gezegd dat hij écht in de prullebak ligt, ging ze naar bed, zonder protesteren. Dus ik vermoed dat het toch uitproberen was
Gisteren wilde ze niet slapen, maar ze had het niet over haar speen (geloof ik, want ik was er niet met naar bed brengen).
En bij Iris gaat het gewoon goed!
Natuurlijk besef ik dat, maar ik moet ook gewoon naar mn werk en om 7 uur op. Na 2 uur slapen op je werk verschijnen is rampzalig. Je hebt geen idee hoe ik me op dit moment voel.quote:Op woensdag 17 september 2008 10:20 schreef gebruikersnaam het volgende:
Dat 's nacht doorlaten huilen moet je niet maar 2 dagen volhouden, maar minstens een week.
je kindje moet ook de tijd krijgen om aan de nieuwe situatie te wennen.
Ik had met mijn oudste altijd problemen met slapen, enis uiteindelijk na 2 weken onze poort stijf houden opgelost.
Je moet er wel tijd in investeren en niet verwachten dat het gelijk na 1 dag huilenn al werkt
Als ze inderdaad wilt drinken (wat ik dus probeer als ze wakker wordt) dan valt ze gewoon in slaap. Maar de afgelopen nachten gebint ze te huilen maar is gewoon niets goed.quote:Op woensdag 17 september 2008 10:29 schreef p_iglet het volgende:
waarom niet op haar eigen slaapkamer proberen?
Of heeft ze die niet?
misschien wordt ze juist wel wakker/blijft ze wakker omdat ze ziet dat jij er bent?
Als ze op een andere plek slaapt dan kunnen jij en je man elkaar ook afwisselen met troosten, dan heb je allebei nog wat slaap.
Een week laten krijssen vind ik persoonlijk niet echt een kindvriendelijke optie. Maar ze valt ook niet na het voeden in slaap?
Ja, maar Priscil heeft echt de kamer van Jen nodig. Ze zit op het middelbaar onderwijs en heeft op dit moment een kamer waar geen bureau meer in past. Haar kamer is lang en smal, Jen dr kamer is meer vierkant.quote:Op woensdag 17 september 2008 10:36 schreef k_i_m het volgende:
Nou, als ik nachten niet zou slapen zou die herfstvakantie mijn rug op kunnen!
Oh zo bedoel jequote:Op woensdag 17 september 2008 10:43 schreef k_i_m het volgende:
Ja, maar ik zou niet wachten tot een herfstvakantie, maar het eerstvolgende weekend de boel al omgooien.
Maar als je álles hebt geprobeerd P_iglet, wat moet je dan? Er zélf aan onderdoor gaan? Ook niet echt kindvriendelijk he?quote:Op woensdag 17 september 2008 10:29 schreef p_iglet het volgende:
Een week laten krijssen vind ik persoonlijk niet echt een kindvriendelijke optie.
Bij kinderen heb je een verschil tussen huilen en huilen.quote:Op woensdag 17 september 2008 13:47 schreef p_iglet het volgende:
Moonah, ik snap dat je soms geen andere optie hebt.
En om de 5 a 10 minuten wel gaan kijken vind ik dan ook weer wat anders.
De reactie van gebruikersnaam kwam op mij over als "laat je kind gewoon vanaf nu 's nachts maar in de steek, geen aandacht meer aan geven, en laat het maar 2 weken krijsen, dan geeft het vanzelf op".
Dat vind ik wel weer de aller uiterste versie van laten huilen, zoals het op mij overkomt.
Hier heb ik allebei na een dag of twee in hun eigen kamer gelegd. Ik werd wakker van elk zuchtje, kreuntje enzovoort en dat zijn er veeeeeeeeel 's nachts.quote:Op woensdag 17 september 2008 10:51 schreef k_i_m het volgende:
Ik heb het met Lilah twee weken uitgehouden voordat ik gillend gek werd, dus ik vind het nog knap.
dat kind huilt echt niet de hele nacht.quote:Op woensdag 17 september 2008 14:09 schreef p_iglet het volgende:
ok gebruikersnaam, jou manier van opvoeden. Niet de mijne.
Vooral het heel de nacht laten huilen en niet eens gaan kijken, gaat er bij mij echt niet in.
Ik heb Lilah gewoon met wagen en al de woonkamer ingereden 's nachtsquote:Op woensdag 17 september 2008 14:26 schreef sjak het volgende:
[..]
Hier heb ik allebei na een dag of twee in hun eigen kamer gelegd. Ik werd wakker van elk zuchtje, kreuntje enzovoort en dat zijn er veeeeeeeeel 's nachts.
Maar even is wel heel wat anders dat hoe je het eerder zei. En sommige kinderen huilen wel de hele nacht.quote:Op woensdag 17 september 2008 14:28 schreef gebruikersnaam het volgende:
[..]
dat kind huilt echt niet de hele nacht.
Er is niks mis mee om het even te laten doorhuilen.
Ja, maar dat is al iets heel anders dan gewoon laten huilen en niet gaan kijken.quote:Op woensdag 17 september 2008 15:59 schreef E.T. het volgende:
Toen Saskia alleen nog maar uit gewenning 's nachts wakker werd, hebben we dat ook aangepakt.
Ten eerste, zorg dat je allebei uitgerust bent als je er aan begint. Zorg dat je allebei goed op een lijn zit, wissel de nacht eens af (de ene nacht de een eruit, de nacht erna de ander).
En dan eerst na 5 minuten huilen gaan kijken, 10 minuten later weer, 15 minuten later weer.. Wij lieten er max. 15 minuten tussen zitten dat we gingen kijken en even aai over d'r bol.
En verder .. volhouden!!!
Als je na een paar nachten opgeeft heeft je kind dus die drie nachten voor Piet Snot de hele boel bij elkaar gehuild en snapt er dan helemaal niets meer van. Persoonlijk vind ik dat nog zieliger dan een keer flink doorpakken een paar dagen.
Ik moet bekennen dat we nogal onregelmatig leven en dat daardoor Thomas' dagen vaak ook (veel te) rommelig zijn. Maar de laatste weken probeer ik er wel een lijn in te brengen. Hij eet om een uur of half 5 / 5 warm en daarna ga ik met hem badderen. Dan mag hij nog even in pyjama in de box of in zijn wipper spelen terwijl wij eten en dan begint poging 1 van het naar bed brengen. Zo tegen half 7 / 7.quote:
Webkim, wij leven ook erg onregelmatig (en Liande dus ook vaak)... op een gegeven punt zijn we ook een slaapritueel gaan invoeren...quote:Op woensdag 17 september 2008 20:02 schreef Webkim het volgende:
[..]
Ik moet bekennen dat we nogal onregelmatig leven en dat daardoor Thomas' dagen vaak ook (veel te) rommelig zijn. Maar de laatste weken probeer ik er wel een lijn in te brengen. Hij eet om een uur of half 5 / 5 warm en daarna ga ik met hem badderen. Dan mag hij nog even in pyjama in de box of in zijn wipper spelen terwijl wij eten en dan begint poging 1 van het naar bed brengen. Zo tegen half 7 / 7.
Een echt bedritueel met zingen en verhaaltjes en weet ik wat hebben we er nog niet ingebakken. Naar mijn idee was -ie daar ook nog te klein voor. Maar misschien wordt dat inderdaad tijd. Suggesties?
Uh, en bedankt..quote:Op woensdag 17 september 2008 21:13 schreef Iksje het volgende:
enne Linda...na 2 weken al! Daar moet je hard voor zijn...
en zo'n fasetje is dat iets van dagen, weken of maanden?quote:Op maandag 22 september 2008 07:35 schreef Troel het volgende:
Het zal waarschijnlijk een fase zijn.
Heeft ze misschien een te koude of te warme kamer? Krijgt ze hetzelfde eten voor het slapen gaan?
Tja en op die leeftijd hoeven ze nog niet door te slapen natuurlijk
Ons ritueeltje is vergelijkbaar met wat hiervoor geschetst wordt.quote:Op woensdag 17 september 2008 20:02 schreef Webkim het volgende:
[..]
...
Een echt bedritueel met zingen en verhaaltjes en weet ik wat hebben we er nog niet ingebakken. Naar mijn idee was -ie daar ook nog te klein voor. Maar misschien wordt dat inderdaad tijd. Suggesties?
quote:Op maandag 22 september 2008 21:15 schreef sjak het volgende:
Die heb je ook hoor Vivi en nu wil je zeker weten waar je die kan kopen
Geduld en oordoppen, dat zijn even de remedies. Of je gaat vanaf nu beginnen met attachment parenting en dan accepteer je het en laat je hem altijd bij jeSterkte!
Bij de ene duurt het een dag, bij de ander een week en bij de derde een maand. Kindafhankelijk dusquote:Op maandag 22 september 2008 09:03 schreef tinny het volgende:
[..]
en zo'n fasetje is dat iets van dagen, weken of maanden?
helaas geen honger... madamme houdt het makkelijk nog uit tot 07:00 uur in de ochtend (als je haar echt wakker maakt (licht aan, gaat spelen met haar) is ze nog vrolijktot 07:00 uur dan begint zet te jengelen om haar flesquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 07:56 schreef moussy het volgende:
Misschien is ze dan wel gewoon wakker en heeft ze honger
Cas - 5 jr. slaapt ook nog regelmatig tussen ons in, wakker van wind, eng, regen, eng, de kat die aan zn deur krabt, eng, dromen, eng.. prima, maar ik wil ook slapen ipv een uur lullen als brugman dat deze dingen normaal zijn, dus dan maar bij ons in bed. Als hij 18 is ligt hij er vast niet meer tussen.
Heb je wel eens geprobeerd om wat te geven?quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 08:00 schreef tinny het volgende:
[..]
helaas geen honger... madamme houdt het makkelijk nog uit tot 07:00 uur in de ochtend (als je haar echt wakker maakt (licht aan, gaat spelen met haar) is ze nog vrolijktot 07:00 uur dan begint zet te jengelen om haar fles
vanochtend was het weer raak (04:45) dus maar eens geprobeerd wat te geven... dat gaat er natuurlijk wel in en daarna gaan we vrolijk spelen, praten en rondturen (tot 07:30 en dan vallen we in slaapquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 08:14 schreef moussy het volgende:
[..]
Heb je wel eens geprobeerd om wat te geven?
maar als ik om 07:00 uur de voeding geef is ze ook vrolijkquote:Op woensdag 15 oktober 2008 08:10 schreef moussy het volgende:
Sommige kindjes hebben nou eenmaal weinig slaap nodig. Wat ook kan, tandjes in aantocht?
Maar als ze vrolijk is na een voeding zo vroeg ipv mopperig en niet willen slapen, vind ik dat ze wel hongerig is/was.
quote:Op woensdag 15 oktober 2008 09:43 schreef tinny het volgende:
[..]
maar als ik om 07:00 uur de voeding geef is ze ook vrolijk
het is echt geen honger geloof me... maar als je iets voorschotelt zal ze het heus wel opdrinken (alleen dan niet zo gulzig als normaal)quote:Op woensdag 15 oktober 2008 09:58 schreef Vivi het volgende:
[..]
.
Ja, gek he, als je al vanaf 6.00 uur honger hebt.
Probeer eens wat te schuiven en te rekken met slaapjes en kijk dan eens hoe ze het doet.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 07:49 schreef tinny het volgende:
[..]
het is echt geen honger geloof me... maar als je iets voorschotelt zal ze het heus wel opdrinken (alleen dan niet zo gulzig als normaal)![]()
Ze is gewoon klaar met slapen, vannacht was dat om 03:15 en dat kan wel kloppen want gisteren lag ze om 18:15 al te slapen op mijn arm (een uur vroeger dan normaal) en zewas dus nu ook een uur eerder wakker...
Ik zit nu te twijfelen of we moeten proberen haar s'avonds wat langer wakker te houden, alleen dat gaat alleen lukken als ze tussen 16:00 en 17:00 een slaapje doet... die wordt juist vaak overgelsagen (ligt ze een uur in bed te brabbelen en te spelen
Ik zeg het 100x tegen mezelf maar het lukt me gewoon niet dit te beseffen als ik 5 nachten achter elkaar 4 -5 uur slaap. We gaan nu al om 20.00 uur hier naar bed om nog iets van (4-5 uur)slaap te krijgen. Dat vind ik op zich niet erg voor een bepaalde periode maar nu loop ik op mijn tandvleesquote:Op zaterdag 6 december 2008 21:13 schreef Ticootje het volgende:
tinny het is een baby. Echt leg je er gewoon bij neer. Er komt een tijd dan moet je ze om een uur of 12 wakker maken.
ja ik weet het ... ik had er nu al in moeten liggen!quote:Op zaterdag 6 december 2008 21:22 schreef tinny het volgende:
[..]
Ik zeg het 100x tegen mezelf maar het lukt me gewoon niet dit te beseffen als ik 5 nachten achter elkaar 4 -5 uur slaap. We gaan nu al om 20.00 uur hier naar bed om nog iets van (4-5 uur)slaap te krijgen. Dat vind ik op zich niet erg voor een bepaalde periode maar nu loop ik op mijn tandvlees
dat is de enige optie die ik nog over heb maar dan vind ik 6 wkn wel verrekte lang om door te komen..(de eerste 2 tandjes waren er binnen 5-6 dgn)quote:Op zaterdag 6 december 2008 21:18 schreef k_i_m het volgende:
Krijgt ze niet gewoon tandjes? Dat was hier het probleem van elke nacht 3 tot 4 keer wakker worden. Dat heeft denk ik wel 4 weken geduurd.
De eerste tanden heb ik ook niks van gemerkt, totdat ik achteraf bedacht dat ze veel wakker werd terwijl ze dat vroeger nooit had. Nu heeft ze weer een periode met wakker zijn gehad en zit er dus wel weer een wit randje van een tand die door is.quote:Op zaterdag 6 december 2008 21:25 schreef tinny het volgende:
[..]
dat is de enige optie die ik nog over heb maar dan vind ik 6 wkn wel verrekte lang om door te komen..(de eerste 2 tandjes waren er binnen 5-6 dgn)
Ik wacht er nog steeds opquote:Op zaterdag 6 december 2008 22:26 schreef Ticootje het volgende:
het cb van maneki komt zelfs borstvoeding geven :p
Ik snap wat je bedoelt hesria... op een gegeven moment ga je echt denkne... waarom bij ons niet en bij andere wel... hier is het ook nog steeds ruk en als je pech hebt mega-ruk...quote:Op zaterdag 3 januari 2009 01:24 schreef hestria het volgende:
pfff, mag ik even komen klagen? ik word het nu echt zat, we hebben nu letterlijk alles geprobeert en meneer slaapt nog steeds niet door. vanavond weer hij heeft 2 porties avond eten op, en om 23:00 een fles, en na 1,5 uur is meneer gewoon wakker en aan het huilen, heb alles gecontroleerd, toch maar een fles aangeboden die heeft hij voor 2/3 op maar is nu al ruim een uur aan het huilen. Ik weet het gewoon niet meer, niks lijkt te helpen, we hebben al zijn fles langzaam afgebouwt, hem in bed genomen, er naast gaan zitten, op de arm in slaap laten vallen, water geven, laten huilen, niks werkt..... Hij komt tegenwoordig gewoon om 23:00 om 3:00 en dan weer om 5:30. Wat doen wij mis? waarom kan onze baby niet doorslapen??
we zijn inmiddels 2 x bij het CB geweestquote:Op zondag 4 januari 2009 19:34 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb al eens eerder gezegd dat je best om hulp kon vragen bij het CB, maar dat wilde je zelf toch niet?
ze slaapt al met:quote:Op maandag 5 januari 2009 10:46 schreef Stiemie het volgende:
Linde wordt ook wakker hoor als het te koud is in haar kamertjeMisschien een extra dekentje of dikkere slaapzak/flanellen pyama erbij?
14 graden? Dan vind ik het ook niet gek dat ze wakker wordtquote:Op maandag 5 januari 2009 10:14 schreef tinny het volgende:
Alhoewel ik de laatste dgn ook een beetje aan het experimenteren ben met temperaturen van de babykamer. En dat heeft wel een beetje effect lijkt het (alhoewel 2 dgn ook toeval kunnen zijn)
Ik heb eens een digitaal thermometertje gepakt en dat in de babykamer gezet (voor het weekend al)
We zien dat de temperatuur zich stabiliseert overdag tot zo'n 17,5 grdn (kleine verwarming op die b-kamer vol open)
Normaal gesproken gaat snachts de CV uit en kan het wel eens afkoelen tot 14,0/14,5 grdn in haar kamertje.
Als reaktie daarop afgelopen 2 dgn de CV maar eens aan laten staan in de nacht waardoor de temperatuur constant 17,0/17,5 blijft... Wat ons opviel is dat ze nog wel wakker wordt in de nacht (1,2 of 3 x) maar ze slaapt nu s'ochtends al wel 2 dgn "langer" uit (voorheen 6:00u nu 6:30/7:00 u) .
Ik weet nog niet of dit toeval is maar de verwarming blijft deze week eventjes s'avonds aan om te kijken...
to be continued
Heerlijk!quote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:41 schreef gebruikersnaam het volgende:
Goedemorgen allemaal lekker geslapen vannacht
Ik sliep als baby al in de kinderwagen in de garagequote:Op maandag 5 januari 2009 09:31 schreef Troel het volgende:
Ik weet dat onze vorige buren hun kind een keer 's nachts in het campingbedje in de bijkeuken hebben gezet omdat het kind zo hysterisch bleef huilen dat het bij de buren ook te horen was. Daarna was het over
Wanneer zou ze het ooit goed doen?quote:Op woensdag 7 januari 2009 09:21 schreef tinny het volgende:
mhhh hier hebben we nu 3 nachten de verwarming aan laten staan... waardoor de kamer niet onder de 17,0 grdn komt ... die 3 nachten waren wel vrij rustig (1-2 keer wakkker en na het terugstoppen van de speen sliep ze weer door...) . Wel is ze nu weer vroeg wakker (06:00u) maar goed dat mag ook wel als ze er om 19:30 uur in gaat....
nee dat klopt ...maar goed dit is nu ook pas sinds 3 dgn... de 7 maanden daarvoor waren natuurlijk wel anders... (vandaar dat ik het nog niet kan geloven)quote:Op woensdag 7 januari 2009 10:48 schreef Ticootje het volgende:
slapen van 19.30 tot 6 uur!!! Jeetje jij hebt echt niets te klagen!
ja dat wel... merkte ook dat ik het iets beter kon hebben nu... (omdat ik uitgeslapen was)quote:Op donderdag 8 januari 2009 08:41 schreef Ardenlyn het volgende:
Heb je toch 3 dagen even kunnen genieten. Toch?
is dat op recept?quote:Op donderdag 8 januari 2009 09:51 schreef Vicky het volgende:hier vannacht weer goed
dankzij de prometazine
Alleen om uurtj eof 2 ff wakker omdat ze dr fup kwijt was.
Ik denk het wel...quote:Op donderdag 8 januari 2009 11:37 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
je gaat dit toch nie serieus menen he![]()
quote:Op donderdag 8 januari 2009 11:40 schreef moussy het volgende:
Ga dan meteen voor de houten hamer!
alleen geloof ik nooit dat dat bij babies voorgeschreven gaat worden die 's nachts wakker wordenquote:Op donderdag 8 januari 2009 12:46 schreef Vicky het volgende:
ja de prometazine is op recept. Aangezien Amber een beetje van slag is door het vuurwerk slaapt ze momenteel heel erg slecht, vandaar dat we van de huisarts prometazine gekregen hebben. En aangezien papa en mama er door slaapgebrek een beetje doorheen zitten...
Het is idd een hoestdrank maar bij kinderen wordt het ook gebruikt als slaapdrankje.
dat weet ik bijna wel zeker. Amber mag ook maar 3 ml per dag.quote:Op donderdag 8 januari 2009 12:53 schreef E.T. het volgende:
[..]
alleen geloof ik nooit dat dat bij babies voorgeschreven gaat worden die 's nachts wakker worden![]()
(laat ik het anders stellen.. ik hóóp het niet)
quote:Behandeling
Bij onrust geven artsen meestal de voorkeur aan een middel dat minder versuffend werkt en specifieker de onrust vermindert, zoals haloperidol.
Gebruik dit middel ook niet bij kinderen onder de één jaar. Mogelijk remt het bij sommige kinderen de ademhaling.
Nofi, maar op zich vind ik het bij Vicky ook een ietwat twijfelachtige maatregel...quote:Op donderdag 8 januari 2009 12:53 schreef E.T. het volgende:
[..]
alleen geloof ik nooit dat dat bij babies voorgeschreven gaat worden die 's nachts wakker worden![]()
(laat ik het anders stellen.. ik hóóp het niet)
ht is niet alleen maar omdat ze niet slaapt maar ook omdat ze helemaal in de stress schiet en overstuurd raak en totaal niet te troosten is.quote:Op donderdag 8 januari 2009 13:19 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Nofi, maar op zich vind ik het bij Vicky ook een ietwat twijfelachtige maatregel...
Door het vuurwerk is dus max een weekje, nou vooruit 2... als dat nu al dramatische problemen oplevert... vind ik eigenlijk ook wat snel.
Oh ja, maar dat noem ik niet klagen... maar ik mag het toch wel vermelden?quote:Op donderdag 8 januari 2009 14:30 schreef Brighteyes het volgende:
Nou ehm... ben ik weer met mijn nofi, maar dat 'hoor je mij zelden' is niet helemaal waar hoor. Ik zie jou toch heel regelmatig posten hoe vaak ze wel niet weer wakker was die nacht etc.
Geeft niet, mag, prima... maar zeg niet dat je het er nooit over hebt.![]()
Tuurlijk, maar je meldt het niet met bloemetjes en vlindertjes eromheen hoor.quote:Op donderdag 8 januari 2009 14:31 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Oh ja, maar dat noem ik niet klagen... maar ik mag het toch wel vermelden?
Dat ik moe ben heeft niet zo veel te maken met het spoken van Jen. Al slaap ik de hele dag ben ik nog moe...quote:Op donderdag 8 januari 2009 14:33 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar je meldt het niet met bloemetjes en vlindertjes eromheen hoor.Meestal is het toch wel even verzuchten hoe vaak het wel weer niet was en hoe moe je bent.
Yara wordt sinds een week of anderhalf zo'n 6x per nacht wakker. Geen idee hoeveel precies, na de 4e of 5e keer stop ik met tellen.quote:Op donderdag 8 januari 2009 14:21 schreef Ardenlyn het volgende:
Ze heeft 3 nachten behoorlijk goed geslapen..wees blij!
BE haar zoon die slaapt al heel vroeg door, Maarten slaapt redelijk goed door maar heeft weleens rare nachten. Ticootje haar dochter kan er een behoorlijk potje van maken enz....
quote:Op woensdag 21 januari 2009 07:04 schreef tinny het volgende:
Hier nu al ruim een week echt prut nachten (4 tot 5 keer wakker waarvan minimaal 1 x 1,5 - 2 uur)
Er is wel een tandje doorgekomen (2 zelfs) maar ook nu 2 dgn na het doorkomen blijft het slapen prut...
iemand van jullie ervaring met dit boek: de babyslaapgids...
(http://babyslaapgids.nl/)
ik doe het gewoon niet zo goed op 3-4 uur slaap 7 nachten lang... dat is het denk ik... ben meer geobsedeerd door mijn eigen slaap..quote:Op woensdag 21 januari 2009 07:55 schreef moussy het volgende:
[..]
het lijkt wel gewoon een obsessie bij jullie.. het kind heeft net 2 tanden gekregen... 2!
wel knap want ik ben na 7 nachten achterelkaar al kapot laat staan de gedachte van 1,5 jaar....quote:Op woensdag 21 januari 2009 08:33 schreef Lois het volgende:
Misschien een overbodige raad maar probeer die obsessie eens los te laten. Ja het is zwaar en ja je word er gek van maar ik ben op een gegeven moment gestopt met op de klok kijken. Elke nacht "kind ga nou slapen want ik heb nog maar .... uur tot de wekker" maakte mij enorm gestressed en daarbij baby ook.
We sliepen om de beurt, we deden om de beurt de nachtdienst, of als het hele erge nachten waren deelden we de nacht in 2-en en sliepen we om en om.
Ik weet ook niet goed hoe we het anderhalf jaar overleeft hebben maar dat hebben we, op ons tandvlees.'
Ik kan wel weer de wvk van het cb tip erin gooien maar dat willen jullie toch niet horen
Ja, en toch... het klinkt mss wat barbaars in de oren, maar het zou zomaar wel de oplossing kunnen zijn.quote:Op woensdag 21 januari 2009 08:44 schreef tinny het volgende:
[..]
wel knap want ik ben na 7 nachten achterelkaar al kapot laat staan de gedachte van 1,5 jaar....
wat wel weer een voordeel is dat ik er voor mijn werk om 4:45/5:00 uur uit moet dus de wekker hoef ik niet te zetten...![]()
ps
CB een wvk hebben we ook al geconsulteerd echter die komen met alle standaard tips die we al meerdere malen hebben geprobeerd voor enkele dgn... laatste advies van de CB-arts was ... laat maar doorhuilen
Amber heeft dat nooit gehad eigenlijk.quote:Op woensdag 21 januari 2009 10:21 schreef Stiemie het volgende:
Vicky over dat in haar kamer zitten tot ze slaapt... ben je dan niet bang dat ze helemaal angstig worden als ze wakker schrikken? Omdat je dan ineens weg bent? Lijkt me zo dubbel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |