abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63815395
Tinny, als ik dat zo lees ga ik denken dat ze overdag te weinig slaap krijgt. Mijn zoontje van bijna 2 slaapt net zoveel, als het niet meer is. Mijn ervaring is, als mijn kind te weinig slaapt overdag, dat hij 's nachts ook erg onrustig slaapt.
Misschien dat het probleem wel daar ligt?

Daarbij geef je ook nog aan dat ze niet lekker in haar eigen bed slaapt. Ik zou daar toch proberen wat verandering in te gaan brengen. Zeker overdag, dan is het niet zo slopend voor jezelf.
Ik vind de tip om hulp te vragen aan het CB wel een goede. Die hebben hier meestal wel ervaring mee.
  zondag 7 december 2008 @ 10:42:03 #202
11682 Moonah
Jolie femme
pi_63819823
Als je op je tandvlees loopt wordt het hoog tijd om hulp te vragen!
Verder zul je Gabi moeten leren in haar bedje te slapen, ipv op je borst. Dat zou je kunnen doen door overdag naast haar bedje te gaan zitten (boek erbij) totdat ze slaapt.
Verder ben ik het met Appelsap eens dat een onrustig slaappatroon overdag vaak samengaat met een onrustig slaappatroon 's nachts.
Wij hebben een beetje soortgelijke periode meegemaakt (Thies sliep overdag ook alleen op de borst, en werd elke nacht om de 3 kwartier wakker...). Ook hulp gevraagd aan het CB (waar we overigens niet zo heel veel aan hebben gehad). Wat mij wél goed heeft geholpen is het volgende boekje http://www.bol.com/nl/p/b(...)66814362/index.html. Dun, makkelijk leesbaar, niet alles is bruikbaar bij babies, maar je kunt er zéker wat aan hebben.
Sterkte en succes!

Overigens werd onze zoon (nu net 2 jaar) tot voor kort vrijwel elke nacht een keer of twee wakker omdat hij zijn speen niet kon vinden... Dus een stuk acceptatie is ook belangrijk.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 7 december 2008 @ 10:43:28 #203
11682 Moonah
Jolie femme
pi_63819840
Oh wat raar, ik zie dat de link het niet doet.
Bij Bol.com, Kinderen met slaapproblemen, door Ruttien Schregardus.
pi_63850181
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 22:26 schreef Ticootje het volgende:
het cb van maneki komt zelfs borstvoeding geven :p
Ik wacht er nog steeds op
Ik heb geen tips, voor niemand niet..ben soms al blij dat ik m`n jongens `s ochtends heel op school krijg. Ik ga de strijd nog niet aan met haar omdat de jongens ook hu slaap nodig hebben en als madam haar zin niet krijgt gaat ze gif spuwen en staat het hele huis op z`n kop. Dus ik leg me er bij neer dat ze de avond begint in haar eigen bed, en eindigt in mijn bed terwijl ze aan m`n borst vastgeklonken is en ze mijn hand stevig in haar knuistjes houdt. Ze houdt gewoon van me
Saartje
pi_63850251
Datzelfde geldt ook hier. Priscilla heeft ook haar rust nodig en dan kan ik wel doorzetten en 2 weken met een krijzend kind zitten midden in de nacht, maar daar worden wij allemaal niet vrolijk van. Jennifer slaapt gewoon bij mij in bed en dat gaat prima. Ons bed is groot zat dus wel liggen elkaar niet in de weg. En ergens is het ook wel lekker dat ik zo lekker dicht tegen mijn man aanlig nu het zo koud is 's nachts.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 01:24:51 #206
156412 hestria
erg gastvrij
pi_64603527
pfff, mag ik even komen klagen? ik word het nu echt zat, we hebben nu letterlijk alles geprobeert en meneer slaapt nog steeds niet door. vanavond weer hij heeft 2 porties avond eten op, en om 23:00 een fles, en na 1,5 uur is meneer gewoon wakker en aan het huilen, heb alles gecontroleerd, toch maar een fles aangeboden die heeft hij voor 2/3 op maar is nu al ruim een uur aan het huilen. Ik weet het gewoon niet meer, niks lijkt te helpen, we hebben al zijn fles langzaam afgebouwt, hem in bed genomen, er naast gaan zitten, op de arm in slaap laten vallen, water geven, laten huilen, niks werkt..... Hij komt tegenwoordig gewoon om 23:00 om 3:00 en dan weer om 5:30. Wat doen wij mis? waarom kan onze baby niet doorslapen??
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
  zaterdag 3 januari 2009 @ 01:40:37 #207
156412 hestria
erg gastvrij
pi_64603976
nou ja manlief en ik zitten nu beneden met een klaarwakker manneke dat aan het spelen is. Het is een heerlijk jong, maar op zulke momenten is het zo moeilijk en slopend.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 01:45:03 #208
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_64604105
Wat ik zou doen (maar ik ben een van geval de beste stuurlui enzo ) is hem in ieder geval nièt naar beneden halen.
Nou hebben mijn kinderen (afwisselend, dat dan weer wel, maar ondanks dat was er dus altijd wel iemand wakker ) ook echt ruk geslapen, maar niet naar beneden gaan was zo ongeveer het enige principe dat ik altijd in stand heb gehouden.
Dat leek me nou veel te gezellig voor ze.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 01:51:48 #209
156412 hestria
erg gastvrij
pi_64604276
is in princiepe ook iets wat we niet doen, maar ja kind was al een uur hysterisch aan het huilen, en niks werkt.
dan kunnen we beter met zijn 3,en gezellig beneden zitten als dat hij krijsend in zijn bed en wij geirriteerd in het onze. Is gewoon allemaal ontzettend kl*te en ik kan er gewoon helemaal niks aan doen. voel me machteloos en een rotmoeder.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 02:07:47 #210
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_64604677
Heej, je bent geen rotmoeder! Je kind wil gewoon niet slapen. En da's ruk...

De onze, de jongste, heeft nog een tijd op een luchtbedje op onze kamer geslapen (na een poos in ons bed, maar ook die grens werd steeds meer opgerekt). En ik was zooo moe, en het zooo zat.
Het blijft zoeken. Sterkte!
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 09:50:27 #211
197301 Miffy1984
Mama van Jesper en Thijmen
pi_64607047
Wij hebben ook nachten zo met Jesper beneden gezeten. Het is meer dan verschrikkelijk en je wordt er gek van. Probeer dan nog meer een leuke, lieve moeder te zijn de hele dag en nacht... pffff

Het komt bij ons altijd met fases. Gelukkig zit hij nu in een fase dat hij perfect slaapt.
Maarja.... voor hoe lang?

Wij konden het op een gegeven moment niet meer aan, en hebben hem 1 keer flink laten huilen. Het duurde net geen uur. Vanaf dat moment is ie eigenlijk nooit meer wakker geworden 's nachts. Nouja, laatst 1 keer nog, maar toen ging ie zelf weer lief slapen!

Succes en sterkte ermee!
Als een mens in voorspoed leeft heeft het wel 1000 wensen.
Als je kind ziek is heb je er maar 1.
pi_64643170
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 01:24 schreef hestria het volgende:
pfff, mag ik even komen klagen? ik word het nu echt zat, we hebben nu letterlijk alles geprobeert en meneer slaapt nog steeds niet door. vanavond weer hij heeft 2 porties avond eten op, en om 23:00 een fles, en na 1,5 uur is meneer gewoon wakker en aan het huilen, heb alles gecontroleerd, toch maar een fles aangeboden die heeft hij voor 2/3 op maar is nu al ruim een uur aan het huilen. Ik weet het gewoon niet meer, niks lijkt te helpen, we hebben al zijn fles langzaam afgebouwt, hem in bed genomen, er naast gaan zitten, op de arm in slaap laten vallen, water geven, laten huilen, niks werkt..... Hij komt tegenwoordig gewoon om 23:00 om 3:00 en dan weer om 5:30. Wat doen wij mis? waarom kan onze baby niet doorslapen??
Ik snap wat je bedoelt hesria... op een gegeven moment ga je echt denkne... waarom bij ons niet en bij andere wel... hier is het ook nog steeds ruk en als je pech hebt mega-ruk...

Gabi slaapt nu wel goed in om 19:30 (valt eigenlijk na het flesje van 19:30 K.O.) echter ze wordt dan om 21:30, 23:30 en als je pech hebt 04:30 wakker...

Als ze wakker wordt kun je ook weer geluk of pech hebben (meestal pech ) soms kun je er een speentje in doen en tukt ze verder... maar 6 van de 10 keer is dat niet het geval en als je dan de kamer uitloopt begint ze te huilen en op haar matras te slaan (ze slaapt op buik)

Onze ervaring (ze slaapt nu al een maandje of 3-4 ruk) is dat laten huilen echt niet werkt... ze wordt dan hysterisch (tot biggelende tranen) en als je haar dan eindelijk getroost hebt is ze klaar wakker en wil ze ...juist ja.... spelen!! ... Dus eigenlijk willen we voorkomen dat ze echt gaat huilen ... en ja "that involves a lot of walking..." ik heb onderteusen een geul in de overloop en haar kamertje gelopen...

Moet wel zeggen dat je wel merkt dat na weken (soms 4-6) dat het belabbert is er ook wel eens 2-3 weken tussen zitten dat het wat minder is (minder vaak wakker in de nacht en als ze wakker wordt helpt het speentje dan vaker)....

oh ja en als laatste... ik ben er ook nog steeds niet aan gewend... (ondanks dat iedereen hier al 100 x hefet gezegd dat het een fase is en dat baby's zo zijn)
  zondag 4 januari 2009 @ 13:34:41 #213
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_64643305
griep reset een baby. Jen doet het weer keurig 1 of 2 keer wakker worden. Heerlijk.
  zondag 4 januari 2009 @ 15:37:11 #214
11682 Moonah
Jolie femme
pi_64647955
Ik heb het al eens vaker geopperd hier. Maar als je kind 's nachts echt niet wil slapen, en jij wel, waarom dan geen bedje naast het jouwe? Bij ons werkt het gelukkig best goed, ik pik dan iig nog een paar uurtjes slaap mee en mijn kind speelt wat terwijl hij ons kan zien.

Sterkte hoor Hestria en Tinny.
  zondag 4 januari 2009 @ 19:34:30 #215
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64658321
Sasha was een tijdje terug ineens 1-2 keer in de nacht wakker. Was net na ziek zijn. We hebben een paar dagen idd een flesje gegeven en dan was het ook wel brullen nog daarna, hij heeft ook een nacht je of 2 dan maar bij ons geslapen, want dan was er echt geen land mee te bezeilen, maar na een week waren we het wel zat. Overdag gaf hij ook problemen trouwens, ook ineens heel veel huilen en niet willen slapen.
Toen even wat meer ritme erin gehouden, overdag netjes op regelmaat naar bed ipv 'we winkelen nog even door, dan kan hij daarna wel slapen'. En dat deed ook wonderen voor 's nachts. Eerst nog wel de fles maar dan zorgen dat hij daarna gewoon snel sliep, toen de fles teruggehaald naar 23.00 en toen is hij nog 1 keer wakker geworden, maar na 1 keertje weer neerleggen sliep hij ook weer verder.
Nu gisteren hebben we die laatste fles weer weg gelaten en hij heeft de hele nacht doorgeslapen.

Maar wat het nou is? Ja, we hebben wel zijn slaap-knopje gevonden, op zijn buik neerleggen is dé garantie voor gaan slapen zonder ook maar 1 kik te geven. Gek kind..

Hier hebben jullie geen moer aan, maar toch...

En ja, tinny, na dat hysterisch krijsen komt als het goed is uiteindelijk de fase dat ze zo moe zijn dat ze alsnog omvallen. Er zijn mensen die er absoluut tegen zijn om het zo ver door te drijven, maar als ik jullie was zou ik daar toch echt eens over nadenken, want op deze manier wordt het ook niet beter.

Ik heb al eens eerder gezegd dat je best om hulp kon vragen bij het CB, maar dat wilde je zelf toch niet?
  zondag 4 januari 2009 @ 19:49:16 #216
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_64659001
ik durf Jen nog steeds niet op haar buik te laten slapen.
  zondag 4 januari 2009 @ 19:53:01 #217
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64659189
Hij draait er zelf toch wel heen, en dan het liefst met zijn koppie klem tegen de tralies ook nog.
Ik draai hem niet meer terug, als hij zo het lekkerst slaapt dan is dat maar zo.
  zondag 4 januari 2009 @ 19:54:48 #218
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_64659273
Jen kan niet draaien, ik stop haar lekker stak in.
  zondag 4 januari 2009 @ 20:27:59 #219
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_64661081
Voordat ik een punt van het laken of deken te pakken heb, ligt Nienke al op haar buik

Alle drie zijn het hier buikslapers vanaf het moment dat ze naar hun buik konden draaien en als ik het in m'n hoofd zou halen om terug naar hun rug te draaien, zijn ze echt watervlug weer op hun buik gedraaid Ik heb me daar echt nog nooit druk om gemaakt; als ze zelf kunnen draaien kunnen ze ook goed hun gezicht vrij houden

Nienke komt gewoon nog steeds elke 2 uur tussen 21.00 en 8.00 hoewel afgelopen nacht een klein lichtpuntje was.. om 19.00 naar bed, netjes om 23.00 een voeding en meteen weer slapen.. en toen werd ik om 5.15 verdwaasd wakker met stuwing waarschijnlijk werd ik ook wakker doordat ze misschien rommelde in bed.. om 5.20 ging het alarm af En daarna tot 8.30 doorgeslapen. Ik voelde vanmorgen m'n wallen zowaar niet op m'n knieen hangen, maar ze kwamen nu tot m'n navel
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 4 januari 2009 @ 20:46:59 #220
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_64662085
ik ben gewoon een muts.
  zondag 4 januari 2009 @ 20:48:02 #221
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64662150
Dat is dan toch weer een meevallertje E.T. Ik hoop voor je dat het niet eenmalig was!
pi_64675196
quote:
Op zondag 4 januari 2009 19:34 schreef Brighteyes het volgende:

Ik heb al eens eerder gezegd dat je best om hulp kon vragen bij het CB, maar dat wilde je zelf toch niet?
we zijn inmiddels 2 x bij het CB geweest

1 x bij de WVK, die kwam met alle tips die we zelf ook al hadden gedaan (badje, voeding dikker, gecontroleerd er naast blijven zitten etc etc)

1 x bij de arts, die kwam met de super-tip --> gewoon laten huilen
(toen ik zei ook als het half uur hysterisch is midden in de nacht... zei ja, das dan wel lastig...)
  maandag 5 januari 2009 @ 09:31:07 #223
35189 Troel
scherp en bot
pi_64676697
Ik weet dat onze vorige buren hun kind een keer 's nachts in het campingbedje in de bijkeuken hebben gezet omdat het kind zo hysterisch bleef huilen dat het bij de buren ook te horen was. Daarna was het over
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_64677597
Alhoewel ik de laatste dgn ook een beetje aan het experimenteren ben met temperaturen van de babykamer. En dat heeft wel een beetje effect lijkt het (alhoewel 2 dgn ook toeval kunnen zijn)

Ik heb eens een digitaal thermometertje gepakt en dat in de babykamer gezet (voor het weekend al)
We zien dat de temperatuur zich stabiliseert overdag tot zo'n 17,5 grdn (kleine verwarming op die b-kamer vol open)

Normaal gesproken gaat snachts de CV uit en kan het wel eens afkoelen tot 14,0/14,5 grdn in haar kamertje.
Als reaktie daarop afgelopen 2 dgn de CV maar eens aan laten staan in de nacht waardoor de temperatuur constant 17,0/17,5 blijft... Wat ons opviel is dat ze nog wel wakker wordt in de nacht (1,2 of 3 x) maar ze slaapt nu s'ochtends al wel 2 dgn "langer" uit (voorheen 6:00u nu 6:30/7:00 u) .

Ik weet nog niet of dit toeval is maar de verwarming blijft deze week eventjes s'avonds aan om te kijken...
to be continued
  maandag 5 januari 2009 @ 10:37:13 #225
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_64678131
.

Als ik Lilah wil laten slapen met 14 graden dan schreeuwt ze het hele huis bij elkaar .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  maandag 5 januari 2009 @ 10:46:46 #226
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_64678403
Linde wordt ook wakker hoor als het te koud is in haar kamertje Misschien een extra dekentje of dikkere slaapzak/flanellen pyama erbij?
pi_64678657
quote:
Op maandag 5 januari 2009 10:46 schreef Stiemie het volgende:
Linde wordt ook wakker hoor als het te koud is in haar kamertje Misschien een extra dekentje of dikkere slaapzak/flanellen pyama erbij?
ze slaapt al met:
- 2 dubbelgevouwen dekens (= dus 4 lagen)
- rompertje met lange mouwen
- pyamatje
- dun slaapzakje...
  maandag 5 januari 2009 @ 10:59:19 #228
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_64678732
Misschien een dik slaapzakje proberen? Heb je ook een slaapzakje met mouwen?

Linde slaapt met een romper met lange mouwen, een flanellen pyama en een dikke slaapzak met mouwen.
En die ronkt elke morgen tot een uur of 8.30 a 9.30 door.
  maandag 5 januari 2009 @ 11:46:28 #229
35189 Troel
scherp en bot
pi_64680146
quote:
Op maandag 5 januari 2009 10:14 schreef tinny het volgende:
Alhoewel ik de laatste dgn ook een beetje aan het experimenteren ben met temperaturen van de babykamer. En dat heeft wel een beetje effect lijkt het (alhoewel 2 dgn ook toeval kunnen zijn)

Ik heb eens een digitaal thermometertje gepakt en dat in de babykamer gezet (voor het weekend al)
We zien dat de temperatuur zich stabiliseert overdag tot zo'n 17,5 grdn (kleine verwarming op die b-kamer vol open)

Normaal gesproken gaat snachts de CV uit en kan het wel eens afkoelen tot 14,0/14,5 grdn in haar kamertje.
Als reaktie daarop afgelopen 2 dgn de CV maar eens aan laten staan in de nacht waardoor de temperatuur constant 17,0/17,5 blijft... Wat ons opviel is dat ze nog wel wakker wordt in de nacht (1,2 of 3 x) maar ze slaapt nu s'ochtends al wel 2 dgn "langer" uit (voorheen 6:00u nu 6:30/7:00 u) .

Ik weet nog niet of dit toeval is maar de verwarming blijft deze week eventjes s'avonds aan om te kijken...
to be continued
14 graden? Dan vind ik het ook niet gek dat ze wakker wordt
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_64681681
14 graden is wel wat aan de frisse kant. Ik slaap het liefst in een koele kamer, maar ik vind 16 graden al heel koel, en dan lekker onder de dekbed wegduiken.
  maandag 5 januari 2009 @ 12:51:11 #231
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64682421
Ik had natuurlijk niks moeten zeggen gisteren.
Ineens was het weer raak. niet willen slapen, drama, diep verdriet enzo. Dus hij heeft een uurtje bij ons op bed geslapen en is toen alsnog naar zijn eigen bedje gegaan.
Vanavond een hernieuwde poging met wat meer standvastigheid.
pi_64682793
Gister was Jen helemaal hopeloos. Ze wilde echt echt echt niet gaan slapen. Zodra M. haar naar bed ging brengen zette ze het op een krijsen. Dan had hij haar nog geen eens neergelegd. Uiteindelijk rond een uur of 9 naast me in bed. De nacht ging dan weer wel goed.
  maandag 5 januari 2009 @ 15:22:10 #233
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_64687877
BE dat is de wet van Fok! Ik heb ook al eens 's nachts om 3 uur zitten vloeken dat ik NOOIT hier had mogen typen dat Linde zo goed sliep de laatste tijd
pi_64707007
pff.. hier een slechte slaper. Sinds oud & nieuw is het helemaal mis hier. 's Avonds in slaap vallen is al een ramp maar 3x 's nachts d'r bed uit om bij ons te kruipen wordt me toch te veel. Vannacht/vanmorgen was het eerst 4 uur. D'r weer terug in bed gelegd. 5 uur weer wakker.. mama ik kan niet slapen, weer terug naar dr bed gestuurd en toen om half 6 WEER wakker en weer in mijn bed om daar vervolgens in slaap te vallen...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_64722724
Goedemorgen allemaal lekker geslapen vannacht
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
pi_64723309
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 11:41 schreef gebruikersnaam het volgende:
Goedemorgen allemaal lekker geslapen vannacht
Heerlijk!
pi_64723367
toevallig bij ons ook een heerlijke rustige nacht. moest Amber zelfs wakker maken om 8.15
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  † In Memoriam † dinsdag 6 januari 2009 @ 12:02:18 #238
7074 moussy
kuttekop
pi_64723498
quote:
Op maandag 5 januari 2009 09:31 schreef Troel het volgende:
Ik weet dat onze vorige buren hun kind een keer 's nachts in het campingbedje in de bijkeuken hebben gezet omdat het kind zo hysterisch bleef huilen dat het bij de buren ook te horen was. Daarna was het over
Ik sliep als baby al in de kinderwagen in de garage en op vakantie gaan met de tent? Ik sliep in de auto Volgens mij heb ik er niet veel aan overgehouden, maar het stopte iig niet!
Je zou er haast een boek over schrijven!
  dinsdag 6 januari 2009 @ 12:24:49 #239
156412 hestria
erg gastvrij
pi_64724292
hier eigenlijk wel, of het nou was door het schepje melk extra, de temp van zijn kamer lager en mouwen op zijn slaapzak, of gewoon stom toeval, meneer is om 19:00 naar bed gegaan, om 21:30 half uurtje wakker voor een flesje om vervolgens pas om 5:00 weer wakker te worden. en daarna weer door te pitten tot 7:30. is veel beter!!
pi_64759298
mhhh hier hebben we nu 3 nachten de verwarming aan laten staan... waardoor de kamer niet onder de 17,0 grdn komt ... die 3 nachten waren wel vrij rustig (1-2 keer wakkker en na het terugstoppen van de speen sliep ze weer door...) . Wel is ze nu weer vroeg wakker (06:00u) maar goed dat mag ook wel als ze er om 19:30 uur in gaat....
  † In Memoriam † woensdag 7 januari 2009 @ 09:29:04 #241
7074 moussy
kuttekop
pi_64759429
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 09:21 schreef tinny het volgende:
mhhh hier hebben we nu 3 nachten de verwarming aan laten staan... waardoor de kamer niet onder de 17,0 grdn komt ... die 3 nachten waren wel vrij rustig (1-2 keer wakkker en na het terugstoppen van de speen sliep ze weer door...) . Wel is ze nu weer vroeg wakker (06:00u) maar goed dat mag ook wel als ze er om 19:30 uur in gaat....
Wanneer zou ze het ooit goed doen? Het is een klein kind, die slapen geen 24-7
pi_64760732
Tinny, zou het niet beter zijn om die energie die jullie nu steken in het zoeken naar oplossingen te besteden aan het accepteren dat je de komende tien jaar nog wel vroeg op moet en geregeld met een wakker kind zit?
pi_64761629
slapen van 19.30 tot 6 uur!!! Jeetje jij hebt echt niets te klagen!
pi_64762076
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 10:48 schreef Ticootje het volgende:
slapen van 19.30 tot 6 uur!!! Jeetje jij hebt echt niets te klagen!
nee dat klopt ...maar goed dit is nu ook pas sinds 3 dgn... de 7 maanden daarvoor waren natuurlijk wel anders... (vandaar dat ik het nog niet kan geloven)
pi_64762336
Had je de verwarming maar aan moeten zetten.
  woensdag 7 januari 2009 @ 11:26:52 #246
156412 hestria
erg gastvrij
pi_64762955
hier is het vanacht weer goed gegaan, om 19:30 erin, om 23:00 een flesje en daarna rond 3 uur een beetje mopperen, maar uit zichzelf weer gaan slapen, en dan pas weer om 5:00 een fles. en om 7:00 was ie pas wakker. Als dit zo doorblijft gaan ben ik helemaal tevreden.
pi_64781840
hier afgelopen nacht weer een en al ellende. Amber lag om iets na 8-en in bed. Ik dacht dat ze wel door zou slapen want we hadden gezwommen en geschaatst maar helaas. Om 1 uur was ze helemaal in paniek en vanaf dat moment begon de ellende. Ze is geloof ik wel 10x uit bed geweest. Op een gegeven moment was ik het spuugzat en ben op de bank gaan slapen.. Totaal 3 uur geslapen denk ik..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_64798879
mhhh er rust een vloek op dit topic!!!!

Als je zegt dat het al 3 dgn goed gaat hier dan gaat het de 4de dag..... juist weer ruk...
(en de verwarming was aan!!!)

19:30 naar bed... --> 22:00 - 23:00 wakker , met huilen, en miepen en zeuren en worstelen uiteindelijk na flink wat gewandel viel ze weer in slaap.....
echter om 01:00u was het weer bingo... alleen duurde het nu tot 03:00u tot ze weer in slaap viel... en toen was madamme om 05:00u weer klaar wakker (spelen)
  donderdag 8 januari 2009 @ 08:24:31 #249
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_64799350
Dat is de wet van Fok!
pi_64799559
Heb je toch 3 dagen even kunnen genieten. Toch?
pi_64800932
hier vannacht weer goed dankzij de prometazine
Alleen om uurtj eof 2 ff wakker omdat ze dr fup kwijt was.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_64803845
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 08:41 schreef Ardenlyn het volgende:
Heb je toch 3 dagen even kunnen genieten. Toch?
ja dat wel... merkte ook dat ik het iets beter kon hebben nu... (omdat ik uitgeslapen was)
pi_64803891
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 09:51 schreef Vicky het volgende:
hier vannacht weer goed dankzij de prometazine
Alleen om uurtj eof 2 ff wakker omdat ze dr fup kwijt was.
is dat op recept?
  Jubileum moderator donderdag 8 januari 2009 @ 11:24:41 #254
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_64804054
Ja dat wil wel Vicky Eva slaapt dan ook altijd als een roosje
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_64804161
Dat is hoestdrank?
  Jubileum moderator donderdag 8 januari 2009 @ 11:30:03 #256
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_64804220
Ja hoestdrank voor grotere kindjes. De volwassenvariant ga ik altijd knock out van, en bij de kindervariant Eva ook. Het helpt het slijm goed oplossen, en het zorgt daarnaast dat je even lekker kan slapen.
Eva ♥ en Iris ♥
pi_64804243
haha, superdrankje dus...

Jen hoeft niet plat, ze doet het prima zo.
  donderdag 8 januari 2009 @ 11:37:36 #258
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_64804476
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 11:20 schreef tinny het volgende:

[..]

is dat op recept?
je gaat dit toch nie serieus menen he
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_64804519
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 11:37 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

je gaat dit toch nie serieus menen he
Ik denk het wel...
  † In Memoriam † donderdag 8 januari 2009 @ 11:40:15 #260
7074 moussy
kuttekop
pi_64804577
Ga dan meteen voor de houten hamer!
pi_64804641
Als Jen paracetamol op heeft slaapt ze ook beter. Toch krijgt ze het pas als ze koorts heeft...
  donderdag 8 januari 2009 @ 11:45:18 #262
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_64804760
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 11:40 schreef moussy het volgende:
Ga dan meteen voor de houten hamer!
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_64806698
ja de prometazine is op recept. Aangezien Amber een beetje van slag is door het vuurwerk slaapt ze momenteel heel erg slecht, vandaar dat we van de huisarts prometazine gekregen hebben. En aangezien papa en mama er door slaapgebrek een beetje doorheen zitten...
Het is idd een hoestdrank maar bij kinderen wordt het ook gebruikt als slaapdrankje.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 8 januari 2009 @ 12:53:30 #264
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_64806917
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 12:46 schreef Vicky het volgende:
ja de prometazine is op recept. Aangezien Amber een beetje van slag is door het vuurwerk slaapt ze momenteel heel erg slecht, vandaar dat we van de huisarts prometazine gekregen hebben. En aangezien papa en mama er door slaapgebrek een beetje doorheen zitten...
Het is idd een hoestdrank maar bij kinderen wordt het ook gebruikt als slaapdrankje.
alleen geloof ik nooit dat dat bij babies voorgeschreven gaat worden die 's nachts wakker worden

(laat ik het anders stellen.. ik hóóp het niet)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_64807017
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 12:53 schreef E.T. het volgende:

[..]

alleen geloof ik nooit dat dat bij babies voorgeschreven gaat worden die 's nachts wakker worden

dat weet ik bijna wel zeker. Amber mag ook maar 3 ml per dag.
Sowieso hebben we eerst alle andere mogelijke manieren geprobeerd zoals een lekker warm bad, een wandeling voor het slapn, melk met honing, geen tv, boekje lezen, vast ritueel maar dat werkt gewoon echt niet.
quote:
Behandeling
Bij onrust geven artsen meestal de voorkeur aan een middel dat minder versuffend werkt en specifieker de onrust vermindert, zoals haloperidol.

Gebruik dit middel ook niet bij kinderen onder de één jaar. Mogelijk remt het bij sommige kinderen de ademhaling.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_64807650
Lekker tinny..dan is ze wel voor eeuwig stil en kun je eindelijk weer doorslapen ^_^
Saartje
  donderdag 8 januari 2009 @ 13:19:59 #267
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64807748
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 12:53 schreef E.T. het volgende:

[..]

Nofi, maar op zich vind ik het bij Vicky ook een ietwat twijfelachtige maatregel...
Door het vuurwerk is dus max een weekje, nou vooruit 2... als dat nu al dramatische problemen oplevert... vind ik eigenlijk ook wat snel.
pi_64807802
ik zou heel terughoudend zijn met slaapverwekkende middelen, zeker bij kinderen.
pi_64808231
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 13:19 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Nofi, maar op zich vind ik het bij Vicky ook een ietwat twijfelachtige maatregel...
Door het vuurwerk is dus max een weekje, nou vooruit 2... als dat nu al dramatische problemen oplevert... vind ik eigenlijk ook wat snel.
ht is niet alleen maar omdat ze niet slaapt maar ook omdat ze helemaal in de stress schiet en overstuurd raak en totaal niet te troosten is.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 8 januari 2009 @ 13:51:43 #270
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64809001
Ja ok, maar ik vind het toch licht onorthodox.
  donderdag 8 januari 2009 @ 14:14:31 #271
11682 Moonah
Jolie femme
pi_64809970
Ik snap de wanhoop van Tinny wel. Maar zoals je zelf al hebt gemerkt, kun je niet echt een vinger krijgen achter het waarom van het (niet) slapen.
Acceptatie is een toverwoord, echt. Hoe moeilijk ook.
Wat ik van Thies weet is dat hij heel licht sliep. Als hij dan één slaapcyclus had doorlopen (+/- 40 minuten), dan werd hij heel vaak even wakker, huilen. Was ik er niet snel genoeg bij om zijn speen terug te stoppen, dan zat het er dik in dat hij écht wakker werd. Dat herken ik een beetje bij je verhalen over Gaby.
Nu Thies wat ouder ( 2 dus) aan het worden is, slaapt hij vaster en bijna altijd aan één stuk door.
Er is dus hoop, hou vol! En sterkte, onderbroken nachten kunnen fnuikend zijn.
pi_64810309

Mijn hemel Tinny leg je er toch bij neer!
Het is een baby!! Die gaat niet uit 's nachts zoals je tv of radio oid!

Ik zou zo graag eens een post van jouw willen lezen hoe blij je met Gaby bent.
Zonder enige "maar" erin.
Bv "ze lacht zo lief". En niet "ze lacht zo lief maar ze kwijlt er wel bij oid".
Er is nooit eens een bericht zonder maar erin van jouw over je dochter.

Ze heeft 3 nachten behoorlijk goed geslapen..wees blij!
BE haar zoon die slaapt al heel vroeg door, Maarten slaapt redelijk goed door maar heeft weleens rare nachten. Ticootje haar dochter kan er een behoorlijk potje van maken enz....
Het zijn baby's/kleine kindjes! Ieder kind is verschillend en of Gaby is zo of er ziet haar iets dwars.
Als verder niets meer helpt leer ermee leven.

Maarten heeft ook zijn fratsen en inplaatst van dat ik mij ga ergeren kijk ik liever naar de fijne dingen.
Als hij wakker word 's nacht stap ik met een glimlach naar binnen en hou ik hem vast en tering wat voelt dat fijn als hij rustig aan het worden is hangend in mijn armen

Ok ik stop want anders hou ik het niet droog hier

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2009 14:22:21 ]
pi_64810618
ik denk dat als er mensen zijn met het recht om te klagen dan ben ik dat wel...

En toch hoor je mij zelden, puur omdat het me echt niet kan schelen. Ik ben dolblij dat ik uberhaupt een kindje heb. Of ze me nu 4x of 6x per nacht wekt, echt het maakt mij niet uit! Bij minder slaap dan 3 uur ben ik niet meer zo vreselijk helder, maar vaak heb ik het weekend om bij te komen.

Het maakt ook wel uit dat ik niet echt mn bedje uit hoef.
  donderdag 8 januari 2009 @ 14:30:28 #274
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64810712
Nou ehm... ben ik weer met mijn nofi, maar dat 'hoor je mij zelden' is niet helemaal waar hoor. Ik zie jou toch heel regelmatig posten hoe vaak ze wel niet weer wakker was die nacht etc.
Geeft niet, mag, prima... maar zeg niet dat je het er nooit over hebt.
pi_64810759
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 14:30 schreef Brighteyes het volgende:
Nou ehm... ben ik weer met mijn nofi, maar dat 'hoor je mij zelden' is niet helemaal waar hoor. Ik zie jou toch heel regelmatig posten hoe vaak ze wel niet weer wakker was die nacht etc.
Geeft niet, mag, prima... maar zeg niet dat je het er nooit over hebt.
Oh ja, maar dat noem ik niet klagen... maar ik mag het toch wel vermelden?
pi_64810767
wacht eventjes... ik was heus niet van plan die prometazine in te zetten... ne joh ben je mal !

Gabi is nu 8 maanden en heeft nog niet eens paracetamol gehad... we zijn niet zo van de medicijnen..

de reden waarom ik het vroeg is dat ik me afvroeg of je zo'n "zwaar" middel zo maar kon kopen of dat daar toch nog wel wat advies/deskundigheid achter zat...

Oh ja... en dat ik mijn dochter niet de mooiste,speciaalste, de cuteste, liefste, meest wonderlijke vind van de hele wereld is natuurlijk niet af te leiden uit het feit dat ik dat ik dat nooit op een medium zoals FOK doe...
Dat is natuurlijk BS

vergeet niet ik ben van een andere Type/Model dan de meeste OUD poster hier op FOK ik heb nl. een slurfje!
  donderdag 8 januari 2009 @ 14:33:20 #277
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64810842
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 14:31 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Oh ja, maar dat noem ik niet klagen... maar ik mag het toch wel vermelden?
Tuurlijk, maar je meldt het niet met bloemetjes en vlindertjes eromheen hoor. Meestal is het toch wel even verzuchten hoe vaak het wel weer niet was en hoe moe je bent.
pi_64810914
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 14:33 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Tuurlijk, maar je meldt het niet met bloemetjes en vlindertjes eromheen hoor. Meestal is het toch wel even verzuchten hoe vaak het wel weer niet was en hoe moe je bent.
Dat ik moe ben heeft niet zo veel te maken met het spoken van Jen. Al slaap ik de hele dag ben ik nog moe...
  † In Memoriam † donderdag 8 januari 2009 @ 14:51:22 #279
7074 moussy
kuttekop
pi_64811548
Nou mooi, hier een moeder met een 9 en een 5jarige waarvan de 5jarige nog steeds maar zelden een nacht in zn eigen bed slaapt en of doorslaapt!

Ook hij heeft nog steeds last van de nasleep van het vuurwerk, eng dromen, dénken dat hij vuurwerk hoort en wéét ik veel wat voor excuus hij allemaal meer verzint om wakker te zijn of bij ons te komen. Ik heb me er maar bij neergelegd met het idee dat hij straks met een vriend(innet)je niet ook nog eens tussen ons in komt liggen, anders liep ik nu met wallen als rugzakken, dus dan maar bij ons in bed.
  donderdag 8 januari 2009 @ 15:10:23 #280
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_64812371
tinny is een geslurfde mede-fokker!!!
Eerst bewijzen, dan geloven!

Brent slaapt de laatste paar weken weer lekker door. We hebben hier drama's gehad waarbij ik dacht dat ik er echt aan onderdoor ging. Met wekenlang 3 uur slaap per nacht en gewoon moeten werken. Tegenwoordig is het zo: voor 12 uur kunnen we 2-3 keer naar boven om hem in te stoppen of de speen te zoeken maar daarna slaapt hij tot een uur of 7 lekker meestal door.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_64812561
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 14:21 schreef Ardenlyn het volgende:

Ze heeft 3 nachten behoorlijk goed geslapen..wees blij!
BE haar zoon die slaapt al heel vroeg door, Maarten slaapt redelijk goed door maar heeft weleens rare nachten. Ticootje haar dochter kan er een behoorlijk potje van maken enz....
Yara wordt sinds een week of anderhalf zo'n 6x per nacht wakker. Geen idee hoeveel precies, na de 4e of 5e keer stop ik met tellen.
Ach, straks wordt het weer minder en de volgende ochtend zeg ik dan tegen m'n man: 'hey, ze is maar 2x wakker geworden toch?' en dan mompelt hij 'ja, ik denk het wel ja!' en dan wordt het weer wat rustiger

Acceptatie is inderdaad belangrijk. Tomas was tot hij 2 werd 2x per nacht wakker maar eigenlijk waren we daar nooit zo mee bezig. Daarna ging het over naar 1x en sinds hij 3 is slaapt hij de nachten door
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_65059727
Tijdens 1 van mijn nachtelijke wandelsessie afgelopen nachten vroeg ik me af wat nu de essentie is van het niet doorslapen. Ik zit te twijfelen tussen 2 zaken:

A) het wakker worden an-sich, maw alle kinderen die wel goed doorslapen worden gewoon in de nacht NIET wakker

B) Na het wakker worden zich alleen/angstig voelen. Dus het kind wordt wakker en ziet dan dat het alleen is voelt zich angstig/ongemakkelijk en gaat huilen...Kinderen die wel doorslapen worden ook wakker maar kijken een beetje rond en tukken dan weer door..

Wat denken jullie?

Met B) kun je nl. wat doen denk ik... alleen als het A) is wordt het lastig want dat is meer fysiek...
pi_65060213
Ik gok dat het vaak een combinatie is van beide... heb ergens gelezen dat kinderen pas echt hele lange trekken doen als ze er fysiek klaar voor zijn (oa rijping van de hersenen), maar het is ook zo dat een baby/kind leert dat het ok is om 's nachts even wakker te zijn na een slaapcyclus.
Dat hebben wij volwassenen namelijk ook, in min of meerdere mate- gaande van je even omdraaien en weer verder tukken tot even uit bed voor een nachtelijke plas of wat drinken en dan weer verder slapen.
pi_65063002
B gaat hier niet op. Ze ligt tussenin.
pi_65063761
Tinny, ik denk dat je het vooral moet zien in het feit dat elk kindje anders is. Wij hebben drama;'s gehad met Sara tussen haar eerste en tweede jaar. Het was echt vreselijk, er werd hier gewoon helemaal niet geslapen 's nachts. Deels kwam dat door oorproblemen, maar het werd daardoor ook een gewoonte en het heeft ons heel veel moeite gekost om uiteindelijk te kunnen slapen (met de 5-minuten methode). Maar Sara was toen al wat ouder. Bij hele jonge kinderen zou ik dat zelf al minder snel doen, tenminste, zoals wij dat deden, want het was echt onwijs doorzetten.

Wat niet wil, dat wil niet, en dat is soms ook een acceptatie die je moet hebben denk ik.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_65063859
Zelf zou ik eerder denken aan de leeftijd. Het is lang niet zo vanzelfsprekend voor kinderen op die leeftijd om als ze wakker worden gewoon te blijven liggen wachten tot ze weer in slaap vallen.
Bij mijn zoontje was dat in ieder geval niet zo en in mijn ogen heeft dat vrij weinig met alleen zijn of angst te maken. Wakker zijn stond voor hem toen gelijk aan uit bed gaan.
Ik weet niet of jullie het al geprobeerd hebben, maar een speeltje in bed heeft hier wel geholpen toen.
pi_65087469
jen wil weer niet slapen overdag. Hoe slecht is dat?
pi_65271235
Hier nu al ruim een week echt prut nachten (4 tot 5 keer wakker waarvan minimaal 1 x 1,5 - 2 uur)
Er is wel een tandje doorgekomen (2 zelfs) maar ook nu 2 dgn na het doorkomen blijft het slapen prut...

iemand van jullie ervaring met dit boek: de babyslaapgids...
(http://babyslaapgids.nl/)
  † In Memoriam † woensdag 21 januari 2009 @ 07:55:14 #289
7074 moussy
kuttekop
pi_65271446
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 07:04 schreef tinny het volgende:
Hier nu al ruim een week echt prut nachten (4 tot 5 keer wakker waarvan minimaal 1 x 1,5 - 2 uur)
Er is wel een tandje doorgekomen (2 zelfs) maar ook nu 2 dgn na het doorkomen blijft het slapen prut...

iemand van jullie ervaring met dit boek: de babyslaapgids...
(http://babyslaapgids.nl/)
het lijkt wel gewoon een obsessie bij jullie.. het kind heeft net 2 tanden gekregen... 2!
pi_65271550
Misschien moeten jullie een nanny nemen die tussen 19.00 en 09.00 uur voor jullie kind komt zorgen en dan de doodnormale "problemen" rondom het slapen opvangt voor de komende 10 jaar
pi_65271755
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 07:55 schreef moussy het volgende:

[..]

het lijkt wel gewoon een obsessie bij jullie.. het kind heeft net 2 tanden gekregen... 2!
ik doe het gewoon niet zo goed op 3-4 uur slaap 7 nachten lang... dat is het denk ik... ben meer geobsedeerd door mijn eigen slaap..
  Jubileum moderator woensdag 21 januari 2009 @ 08:33:25 #292
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_65271812
Misschien een overbodige raad maar probeer die obsessie eens los te laten. Ja het is zwaar en ja je word er gek van maar ik ben op een gegeven moment gestopt met op de klok kijken. Elke nacht "kind ga nou slapen want ik heb nog maar .... uur tot de wekker" maakte mij enorm gestressed en daarbij baby ook.
We sliepen om de beurt, we deden om de beurt de nachtdienst, of als het hele erge nachten waren deelden we de nacht in 2-en en sliepen we om en om.
Ik weet ook niet goed hoe we het anderhalf jaar overleeft hebben maar dat hebben we, op ons tandvlees.'
Ik kan wel weer de wvk van het cb tip erin gooien maar dat willen jullie toch niet horen
Eva ♥ en Iris ♥
pi_65271964
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 08:33 schreef Lois het volgende:
Misschien een overbodige raad maar probeer die obsessie eens los te laten. Ja het is zwaar en ja je word er gek van maar ik ben op een gegeven moment gestopt met op de klok kijken. Elke nacht "kind ga nou slapen want ik heb nog maar .... uur tot de wekker" maakte mij enorm gestressed en daarbij baby ook.
We sliepen om de beurt, we deden om de beurt de nachtdienst, of als het hele erge nachten waren deelden we de nacht in 2-en en sliepen we om en om.
Ik weet ook niet goed hoe we het anderhalf jaar overleeft hebben maar dat hebben we, op ons tandvlees.'
Ik kan wel weer de wvk van het cb tip erin gooien maar dat willen jullie toch niet horen
wel knap want ik ben na 7 nachten achterelkaar al kapot laat staan de gedachte van 1,5 jaar....
wat wel weer een voordeel is dat ik er voor mijn werk om 4:45/5:00 uur uit moet dus de wekker hoef ik niet te zetten...

ps
CB een wvk hebben we ook al geconsulteerd echter die komen met alle standaard tips die we al meerdere malen hebben geprobeerd voor enkele dgn... laatste advies van de CB-arts was ... laat maar doorhuilen
pi_65272547
Ik ben nu bezig met Jen. Gister was nacht 2, dus veel kan ik er niet over zeggen.

Ik blijf nu bij haar tot ze slaapt en ga dan pas weer naar de woonkamer. Zo voelt ze zich veilig als ze in slaap valt, en ik merk dat ze daardoor langere stukken kan slapen. Vannacht ook maar weer 3x.
  woensdag 21 januari 2009 @ 09:33:50 #295
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65272937
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 08:44 schreef tinny het volgende:

[..]

wel knap want ik ben na 7 nachten achterelkaar al kapot laat staan de gedachte van 1,5 jaar....
wat wel weer een voordeel is dat ik er voor mijn werk om 4:45/5:00 uur uit moet dus de wekker hoef ik niet te zetten...

ps
CB een wvk hebben we ook al geconsulteerd echter die komen met alle standaard tips die we al meerdere malen hebben geprobeerd voor enkele dgn... laatste advies van de CB-arts was ... laat maar doorhuilen
Ja, en toch... het klinkt mss wat barbaars in de oren, maar het zou zomaar wel de oplossing kunnen zijn.
Vrienden van ons hebben jarenlang doorgebracht zoals jullie en uiteindelijk was een paar nachten doorbijten, (Kind in een campingbedje in de woonkamer) En alleen maar om het half uur erheen voor een aai en weer neerleggen, de oplossing.
Heel erg naar, vreselijk moeilijk, maar zij hadden toen echt spijt dat ze toch niet al een jaar eerder ofzo doorgezet hadden...

En wat Lois zegt, ga om en om slapen. De een beneden in de woonkamer een nacht slapen, babyfoon uit, en dan de ander boven met het kind, en andersom.
Het heeft toch geen zin om beide zo moe te worden...
pi_65273512
Tinny Linde huilde in het begin ook heel veel. Dit bleek eerst door honger te komen (de borstvoeding was blijkbaar niet genoeg doordat ik voedde met een tepelhoedje) maar toen de honger eenmaal voorbij was leek het een aangeleerd ritme te zijn. We hebben haar toen ook eens een nacht veel laten huilen en dat heeft echt geholpen. Steeds om het kwartier even kijken, in haar eigen bed of kamer troosten en terugleggen...

Het is vreselijk. Je voelt je verschrikkelijk, een ongelovelijke rot-ouder, maar het werkt wel....

O ja om en om slapen werkt helaas niet als je zoals wij in een gelijkvloers appartement woont. Ik vond het trouwens erg fijn om het juist niet om en om te doen omdat ik als ik alleen was soms echt wanhoop voelde en het scheelt als je dan samen bent. Maar dat is persoonlijk denk ik
pi_65274031
Hier in het begin ook om en om geslapen. Amber wilde niet in haar eigen bedje/wiegje slapen, dan was het meteen gillen. WIj sliepen om en om van fles tot fles. De een in bed met de deuren dicht, de ander met Amber op de bank. wij wonen ook gelijkvloers
En later inderdaad naar d'r toe, aai over dr bol, speentje terug, knuffeltje erbij en weer weg. We hebben ook een periode naast haar bed gezeten met onze rug naar haar toe, alleen maar om te laten merken dat we in haar kamer zaten. We zeiden niets, keken haar ook niet aan en pas als ze in slaap gevallen was gingen we weg.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_65274159
Vicky over dat in haar kamer zitten tot ze slaapt... ben je dan niet bang dat ze helemaal angstig worden als ze wakker schrikken? Omdat je dan ineens weg bent? Lijkt me zo dubbel.
pi_65274292
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 10:21 schreef Stiemie het volgende:
Vicky over dat in haar kamer zitten tot ze slaapt... ben je dan niet bang dat ze helemaal angstig worden als ze wakker schrikken? Omdat je dan ineens weg bent? Lijkt me zo dubbel.
Amber heeft dat nooit gehad eigenlijk.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_65394282
Misschien een tip voor de mensen die moeite hebben hun kind te laten huilen, maar toch wel érg aan een aantal uur ongestoorde slaap toe zijn: the no cry sleep solution heeft hier super geholpen. Goed boek, wel in het engels, en een beetje Amerikaans. Maar de basis is goed: uitleg hoe werkt het bij een kind (maar ook bij volwassenen) qua slapen, alle 'standaard' oplossingen, en daarnaast, als niets anders helpt, een stappenplan om je kind toch langer te laten slapen zonder nachtelijke drama's. En een hoop peptalk enzo, ook niet verkeerd als je aan je eindje bent maar je gevoel niet kunt verenigen met laten huilen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')