abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 10 mei 2008 @ 13:59:07 #101
24188 Belana
kloon van belana
pi_58593425
tja, PV, ze hebben een eigen willetje nu he
je doet er niet veel aan, consequent blijven is het belangrijkst denk ik.
Ezra heeft het soms en ik laat hem lekker brullen, tenzij ik denk dat hij misschien nog een fles wil.
ze hebben allemaal zo hun eigen gebruiksaanwijzing
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 10 mei 2008 @ 21:21:08 #102
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_58600179
Ja, klopt. Bedankt voor je reactie.
We blijven idd consequent en ook consequent liefde geven
Ik geef hem geen fles meer 's avonds, behalve als hij ziek is. En met de hitte controleer ik de temperatuur ook altijd ff. Soms krijgt hij het ineens te warm, stijgt ook zn lichaamstemp.

Vanavond slaapt hij weer eens lekker bij opa en oma, wij gaan ff gezellig qualitytime doorbrengen met vrienden. Change of environment breaks the spiral.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  zaterdag 10 mei 2008 @ 21:38:15 #103
24188 Belana
kloon van belana
pi_58600596
ow ja dat kan zeker helpen
ow en overdag goed slapen is ook belangrijk voor de nachtslaap hoor ik vaak. te moeie kinderen slapen slecht in 's avonds. komt wel goed joh.
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 13 mei 2008 @ 19:58:34 #104
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_58651451
Hij slaapt weer beter in sinds hij ventilatie heeft op zijn kamer
~afkloppen~ !!
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_61696051
Schop omhoog.

Jen is een vreselijk moeilijke slaper. Overdag slaapt zo nooit langer dan een uur en 's avonds gaat ze graag de strijd aan. Die strijd win ik meestal omdat ik er helemaal klaar mee ben. Ik laat haar gewoon op bed liggen, ga elke 5 minuten even kijken, aai over haar bol en dan ga ik weer weg. En dat lijkt te werken. Want ze valt nu redelijk makkelijk in slaap 's avonds, ik hoef nog meestal maar 1x te kijken.

Maar nu, heeft ze dus door dat je de strijd ook aan kan gaan S'NACHTS!!! Dus rond een uur of 2, 3, 4. Wij liggen in dezelfde kamer, dus angst dat we er niet zijn, dat kan gewoon niet. Licht aan of uit maakt geen verschil, of deur open licht op de gang aan, ook niet. Wat ik nu als 2 nachten heb geprobeerd is haar toch maar te laten huilen, maar ik heb dus een kind die dat rustig 3 kwartier volhoudt, om vervolgens een half uur later weer wakker te worden en weer 3 kwartier te schreeuwen.

Speen geven werkt avenrechts, dan wordt het huilen erger. Troosten helpt ook niet. Ze wil gewoon niet slapen. Niet in haar bed, niet in mijn bed, gewoon niet.

Ook op het kdv staan ze versteld van haar uithoudingsvermogen. Ook al is ze nog zo moe, daar wilt ze ook niet slapen. Ze hebben rekening te houden met andere kindjes, dus Jen is meestal de eerste die op bed ligt, en houdt het ook daar rustig een half uur vol om te brullen. Je zult toch zeggen dat ze toch een keer doorheeft dat huilen niet werkt, want eenmaal op bed is er niet meer uit.

Ik heb echt hulp nodig, voordat ik haar wat aandoe!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_61696630
Oei dat is heel frustrerend Ticootje!
Je kan voor de zekerheid even bij de HA langsgaan om te checken of ze geen oorproblemen heeft (Sara deed dit ook, en bleek al langere tijd een dubbele middenoorontsteking te hebben).

Als ze 's nachts zo huilt, pas je dan ook de 5 minutenmethode toe? En als je die 's avonds gebruikt, werkt dit dan uiteindelijk?

Leg je haar bij de eerste moe signalen in bed?
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_61696704
Ja, oogjes wrijven betekend altijd naar bed. Het is ook erg duidelijk als ze moe is.

'S nachts doe ik inderdaad hetzelfde als 's avonds, maar behalve dan dat ik er wel naast lig. Ik draai me wel om, dus ik ga niet naar haar liggen kijken.

Maar een bezoekje aan de HA kan geen kwaad, ik heb wel gister nog getempt en ze heeft geen koorts.
pi_61696723
Dat 's nacht doorlaten huilen moet je niet maar 2 dagen volhouden, maar minstens een week.
je kindje moet ook de tijd krijgen om aan de nieuwe situatie te wennen.
Ik had met mijn oudste altijd problemen met slapen, enis uiteindelijk na 2 weken onze poort stijf houden opgelost.
Je moet er wel tijd in investeren en niet verwachten dat het gelijk na 1 dag huilenn al werkt
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
pi_61696769
quote:
Op woensdag 17 september 2008 10:20 schreef gebruikersnaam het volgende:
Dat 's nacht doorlaten huilen moet je niet maar 2 dagen volhouden, maar minstens een week.
je kindje moet ook de tijd krijgen om aan de nieuwe situatie te wennen.
Ik had met mijn oudste altijd problemen met slapen, enis uiteindelijk na 2 weken onze poort stijf houden opgelost.
Je moet er wel tijd in investeren en niet verwachten dat het gelijk na 1 dag huilenn al werkt
Natuurlijk besef ik dat, maar ik moet ook gewoon naar mn werk en om 7 uur op. Na 2 uur slapen op je werk verschijnen is rampzalig. Je hebt geen idee hoe ik me op dit moment voel.

Als ik dit minstens een week zou moeten volhouden dan ligt Jen straks gewoon in de badkamer, dan kan ik tenminste de deur dichttrekken.
pi_61696855
Bij een oorontsteking is er idd niet altijd koorts.

Het is inderdaad ontzettend slopend. Wij hebben het hier met Sara gehad tussen haar 2e en 3e jaar. Het begon dus met die ontsteking, erna heeft ze er nog een paar gehad maar verder was het ook de gewenning.
Hoe hard het ook is, je moet ontzettend doorzetten (als er geen lichamelijke oorzaak is). Soms duurt het weken voor een kind snapt dat ze echt moet slapen, soms na een week al.
Wat ik altijd deed was regelmatig gaan kijken en geruststellen.

Je kan eventueel bij het CB ook om advies vragen, al hanteren zij ook hier de 5-10-15 minuten regels.

Sterkte Ticootje, ik weet echt hoe je je voelt, het is vreselijk!
Oh, zou het een optie zijn om haar een nachtje uit logeren te doen? Dan kun je even goed bijtanken voor je de week weer in moet!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_61696886
ik heb precies het idee hoe jij je voelt.
je moet nu de keuze voor jezelf maken .
of 2 weken laten doorhuilen, en daarna weer zelf rustig kunnen slapen.
of door blijven modderen met je slechte nachtrust.
Het duurde voor ons ook even voor we de knop konden omzetten, maar ben nu heel erg blij dat we het toch gedaan hebben.
pi_61696901
waarom niet op haar eigen slaapkamer proberen?
Of heeft ze die niet?

misschien wordt ze juist wel wakker/blijft ze wakker omdat ze ziet dat jij er bent?
Als ze op een andere plek slaapt dan kunnen jij en je man elkaar ook afwisselen met troosten, dan heb je allebei nog wat slaap.

Een week laten krijssen vind ik persoonlijk niet echt een kindvriendelijke optie. Maar ze valt ook niet na het voeden in slaap?
pi_61696973
quote:
Op woensdag 17 september 2008 10:29 schreef p_iglet het volgende:
waarom niet op haar eigen slaapkamer proberen?
Of heeft ze die niet?

misschien wordt ze juist wel wakker/blijft ze wakker omdat ze ziet dat jij er bent?
Als ze op een andere plek slaapt dan kunnen jij en je man elkaar ook afwisselen met troosten, dan heb je allebei nog wat slaap.

Een week laten krijssen vind ik persoonlijk niet echt een kindvriendelijke optie. Maar ze valt ook niet na het voeden in slaap?
Als ze inderdaad wilt drinken (wat ik dus probeer als ze wakker wordt) dan valt ze gewoon in slaap. Maar de afgelopen nachten gebint ze te huilen maar is gewoon niets goed.

Jen heeft wel een eigen kamer, maar op de planning staat dat in de herfstvakantie de kamers van de meiden worden gewisseld, dus om nu dan de boel om te gooien...
Ik zou misschien het bedje anders kunnen neerzetten, zodat ze niet meer strak naast me ligt, maar gewoon een stukje van ons af.
  woensdag 17 september 2008 @ 10:36:42 #114
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_61697044
Nou, als ik nachten niet zou slapen zou die herfstvakantie mijn rug op kunnen!
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_61697104
quote:
Op woensdag 17 september 2008 10:36 schreef k_i_m het volgende:
Nou, als ik nachten niet zou slapen zou die herfstvakantie mijn rug op kunnen!
Ja, maar Priscil heeft echt de kamer van Jen nodig. Ze zit op het middelbaar onderwijs en heeft op dit moment een kamer waar geen bureau meer in past. Haar kamer is lang en smal, Jen dr kamer is meer vierkant.

Dus als Priscil de kamer van Jen krijgt kan er wel een bureau in en kan ze haar huiswerk gewoon rustig op haar kamertje maken, zonder een brullend kind...
  woensdag 17 september 2008 @ 10:43:29 #116
14746 k_i_m
pi_61697180
Ja, maar ik zou niet wachten tot een herfstvakantie, maar het eerstvolgende weekend de boel al omgooien.
In my life
Why do I smile
pi_61697234
quote:
Op woensdag 17 september 2008 10:43 schreef k_i_m het volgende:
Ja, maar ik zou niet wachten tot een herfstvakantie, maar het eerstvolgende weekend de boel al omgooien.
Oh zo bedoel je

Ik begreep je verkeerd. Nou daar zit ik dus wel serieus over na te denken. Het liefst had ik Jen het eerste jaar op onze kamer gehouden, maar dit is gewoon geen doen.
  woensdag 17 september 2008 @ 10:51:00 #118
14746 k_i_m
pi_61697333
Ik heb het met Lilah twee weken uitgehouden voordat ik gillend gek werd, dus ik vind het nog knap .
In my life
Why do I smile
pi_61700838
quote:
Op woensdag 17 september 2008 10:29 schreef p_iglet het volgende:

Een week laten krijssen vind ik persoonlijk niet echt een kindvriendelijke optie.
Maar als je álles hebt geprobeerd P_iglet, wat moet je dan? Er zélf aan onderdoor gaan? Ook niet echt kindvriendelijk he?

Tico, ik kan me heel goed voorstellen hoe je je voelt. Wij hebben ook een slaapprobleem met Thies gehad. Toen hij een maand of 3 was werd hij elke nacht om de drie kwartier wakker (een volledige slaapcyclus duurt 40 á 45 minuten). Na een teugje aan de borst sliep hij meteen weer verder, en lag ik dus wakker. Ik heb het twee maanden vol weten te houden (ik hoefde toen nog niet te werken) en toen was ik gebroken. Overdag sliep Thies ook nauwelijks, hoogstens een hazenslaapje.
Wij hebben toen een slaaptraining gedaan. Het sneed door mijn hard, maar we kónden niet anders. Ik werd (letterlijk) gek. We zijn begonnen met overdag duidelijk ritme aan te brengen. Dat sloeg eigenlijk na een goede week al aan. Daarna over naar de nachten. De eerste nacht heeft hij (toen 5 maanden oud...) 3 uur aan een stuk gekrijst. De nacht erna 3x 20 minuten. En sindsdien slaapt hij door (meestal).

Ik had een boekje via internet besteld, waar we veel aan hebben gehad. Maar ik heb het al eens voor Vivi gezocht, en toen kon ik het ook al niet vinden. Ze hebben het wel bij Bol.
http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Start?BOL_OWNER_ID=666814362&Section=BOOK

Ik kan het je echt aanraden. En hopelijk werkt het KDV ook mee met jullie.

Heel veel sterkte.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_61701069
Ja Moonah, dat bedoel ik dus. Ik weet niet meer wat ik nog meer kan doen. En ik ben ook op het punt "Je mankeert niets, dan huil je maar".

Echt niets werkt.

!!!Maar ik ga nog 1 ding proberen. Omdat overdag een mindere ramp is dan 's nachts. Ik ga even een blauw lampje aanschaffen zodat de kamer schemert, dus geen fel gang licht of licht in de kamer, maar ook niet helemaal donker. En ik wil iets van een tikkende klok, of een sound relaxer, zodat als ze wakker wordt dat het dus niet aardedonker is en doodstil.
pi_61701192
Moonah, ik snap dat je soms geen andere optie hebt.
En om de 5 a 10 minuten wel gaan kijken vind ik dan ook weer wat anders.

De reactie van gebruikersnaam kwam op mij over als "laat je kind gewoon vanaf nu 's nachts maar in de steek, geen aandacht meer aan geven, en laat het maar 2 weken krijsen, dan geeft het vanzelf op".
Dat vind ik wel weer de aller uiterste versie van laten huilen, zoals het op mij overkomt.
pi_61701271
Bestel het boekje nou maar Tico! Kost bijna niets en je hebt het (over)morgen in huis.

Het is ook hard P_iglet, maar als je werkelijk aan het eind van je Latijn bent...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_61701316
Oh, maar ik ga wel steeds kijken hoor. En als het echt te zot wordt dan troost ik haar wel. En met te zot bedoel ik dan dat ze zo overstuur raakt dat ze echt niet meer in slaap komt. Dan moet ze echt even rustig worden.

De wekkermethode heb ik nu uitgeprint. Al denk ik niet dat een kindje van 8 maanden de link legt tussen een rinkeltje en aandacht. Maar de tijden om te gaan kijken steeds langer maken sprak me wel aan. Nu ga ik elke 5 minuten kijken en ik merk dat als ze me ziet ze nog bozer wordt. Dan heeft ze dus 5 minuten voor niets gehuild. Dus als ik 5 - 10 - 15 doe heb ik misschien meer kans van slagen dat ze voor de 2e keer kijken al slaapt. (Wat nu meestal ook al zo is)

Het grootste probleem is gewoon 's nachts. Overdag kan ik heel veel hebben. Maar 's nachts wil ik slapen. En 's nachts heb ik ook minder geduld om haar te laten huilen.
pi_61701624
quote:
Op woensdag 17 september 2008 13:47 schreef p_iglet het volgende:
Moonah, ik snap dat je soms geen andere optie hebt.
En om de 5 a 10 minuten wel gaan kijken vind ik dan ook weer wat anders.

De reactie van gebruikersnaam kwam op mij over als "laat je kind gewoon vanaf nu 's nachts maar in de steek, geen aandacht meer aan geven, en laat het maar 2 weken krijsen, dan geeft het vanzelf op".
Dat vind ik wel weer de aller uiterste versie van laten huilen, zoals het op mij overkomt.
Bij kinderen heb je een verschil tussen huilen en huilen.
ouders horen heel goed aan hun kind wat voor soort huil het is.
Als je een kind aanleerd dat papa/mama komt als je je keel open trekt, dan kan je er vanuit gaan dat die keel ook open blijft staan.
Het kindje heeft behoefte aan rechtlijnigheid. Dus in de slaapkamer moet je slapen.
Heel de nacht huilen komt papa en mama echt niet voor kijken.
dat heeft zo'n kleintje in notime door.
Natuuurlijk is het voor jezelf niet fijn om die kleine maar te laten huilen, maar ik zou willen dat ik het eerder gedaan had.
Iedereen is gebaad thuis met een goede nachtrust.
Ouders die slecht slapen zijn overdag ook niet echt gezellig voor de kinderen
pi_61701718
ok gebruikersnaam, jou manier van opvoeden. Niet de mijne.

Vooral het heel de nacht laten huilen en niet eens gaan kijken, gaat er bij mij echt niet in.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')