quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 14:50 schreef Vivi het volgende:Ik voelde me gisteren echt rot, Dean had eergisteren en gisteren een mega jengelbui, echt dat oeverloze dreinen en jengelen, en gesnerp. Ik denk dat ie wat van slag was omdat ie voor het eerst uit logeren is geweest?
In ieder geval; ik werd er doodnerveus van, zo erg dat ik dingen uit mijn handen liet vallen.
Op een gegeven moment ben ik dan ook tegen hem uitgevallen, als in; stem verheffen, het was nog geen schreeuwen maar wel behoorlijk hard melden dat ie nu echt even zijn hoofd dicht moest gaan houden. Het was ook de eerste keer dat ik mezelf heb gedwongen even weg te lopen omdat ik hem door elkaar wilde rammelen

Heel erg naar als je merkt dat je daartoe in staat bent, bij zo'n klein kind nog wat het helemaal niet expres doet en waar je zielsveel van houdt

.
Hij ging ook vreselijk slecht slapen, was echt aan het krijsen voor het eerst sinds een tijd, dus ik heb hem maar op schoot genomen, totdat ie in slaap viel.
Vandaag ben ik extra met hem bezig, op een positieve manier, dus ben benieuwd hoe het vanavond gaat, maar ik heb nog best een rotgevoel over mezelf...

Iedereen heeft dat, dat ten eerste.
Je schamen en je schuldig voelen erna is dan het logische tweede, hebben we ook allemaal gedaan.
Je bent ms een moeder, maar heel gek, ook een mens, met een geduld, en soms is dat op en dat mag, en dat dan verbaal laten merken, mag ook, af en toe, niets mis mee.
Zolang het sporadisch is, normaal dus, is zo'n kleintje dat zo weer vergeten, hoor, ook al ben jij er een dag later of langer ws nog

je zelf nog aan het kastijden erover.
Soms is het ook een wisselwerking (hoeft dus nu niet het geval te zijn, maar ik schilder een scenario zeg maar)... jij voelt je niet helemaal in je hum, je kind is uit logeren geweest, bepaalde dingen zitten je toch niet lekker, Dean pikt die ingehouden wrevel op, gaat drensen, weet zelf bij god niet waarom, hij is 0 namelijk

, in je wrevel is je geduld op stand 2 sowieso al, en "Bob is je oom".
Kortom, je kind is "je uitval' allaaaaaaaang vergeten, voor hem is het niet meer geweest dan plotselinge knal, een rotje, BOEM, SCHRIK, over... al die 'gevolgen' cq de impact die jij er aan toekent, die zijn er helemaal niet, boem schrik, over.
nou, effe wat eigen info als uitsmijter, mijn kinderen hebben doorgeslapen, de jongste tot 14.30 uur
[i]"you left me standing here,
a long long time ago"[/i]