quote:De Top 2000 is een radioprogramma van het Nederlandse station Radio 2 en wordt sinds 1999 uitgezonden aan het eind van elk jaar. De uitzending begint om 0:00 uur op tweede Kerstdag en gaat non-stop door tot 0:00 uur op Oudjaarsnacht. Bovendien worden alle nummers het hele volgende jaar in wisselende volgorde via het DAB- en Internetkanaal Top 2000 uitgezonden.
Tussen kerst en oud en nieuw worden de 2000 populairste platen aller tijden gedraaid. Wat de populairste platen zijn wordt door de luisteraars bepaald, door middel van een stemming op internet. De nummer 1 was tussen 1999 en 2004 het nummer Bohemian Rhapsody van Queen. In 2005 stond het nummer 'Avond' van Boudewijn de Groot op nummer 1, maar in 2006 heeft Queen de nummer 1 positie herwonnen.
Schande eigenlijkquote:Op dinsdag 1 januari 2008 12:07 schreef Nuongirl het volgende:
Ik heb Margootje idd niet gehoord
En zo hoort het ookquote:Op dinsdag 1 januari 2008 12:09 schreef Morpheus2002 het volgende:
En het zit er weer op, wat een fantastisch evenement blijft het toch met een meer dan terechte Nr. 1. Gisteren tot 0:00 uur met m'n beste vrienden genoten van de Top 2000. Ik vind het dan heerlijk dat m'n favoriete nummer op 1 staat waar ie mijn inziens ook hoort. Een echte popklassieker.
Inderdaad en eigenlijk niet alleen dat het "hoort". Het is ook gewoon een geniaal goed nummer waarin allerlei muziekstijlen samen komen. Al die azijnpissers die Queen afkraken om niks (en dat zijn er veel) zijn in mijn ogen zeer triest en kinderachtig.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 12:12 schreef ThunderChild het volgende:
[..]
Schande eigenlijk
[..]
En zo hoort het ook
De Top 2000 hoort ook te eindigen met "Any way the wind blows", dan de gong en dan is het afgelopen . . .
Persoonlijke smaak. Daar is niks triest of kinderachtig aan.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 12:13 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Inderdaad en eigenlijk niet alleen dat het "hoort". Het is ook gewoon een geniaal goed nummer waarin allerlei muziekstijlen samen komen. Al die azijnpissers die Queen afkraken om niks (en dat zijn er veel) zijn in mijn ogen zeer triest en kinderachtig.
dat heet muziek, iedereen heeft er weer andere dingen bij bepaalde liedjes en daar kan je uren over leuten, je komt er toch nooit uitquote:Op dinsdag 1 januari 2008 12:14 schreef Happel het volgende:
Heb liever een andere nummer 1 volgend jaar. Zijn veeeeel betere nummers dan deze.
[..]
Persoonlijke smaak. Daar is niks triest of kinderachtig aan.
Als het op een normale manier gebracht wordt niet, anders wel.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 12:14 schreef Happel het volgende:
Heb liever een andere nummer 1 volgend jaar. Zijn veeeeel betere nummers dan deze.
[..]
Persoonlijke smaak. Daar is niks triest of kinderachtig aan.
A Day in the Life van the Beatles.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 12:18 schreef Morpheus2002 het volgende:
Wat moet er volgens jou op Nr. 1 dan?
Mooi nummer maar niet zo veelzijdig en indrukwekkend dan Bohemian Rhapsody, vind ik...quote:
Tot 2e kerstdag...quote:Op dinsdag 1 januari 2008 12:41 schreef het_fokschaap het volgende:
gelukkig nieuwjaar
tot wanneer kunnen we nog afkicken ?
quote:
iig tot 12 uur vanavond, daarna wordt het lastig (lees: topic vol)quote:Op dinsdag 1 januari 2008 12:41 schreef het_fokschaap het volgende:
gelukkig nieuwjaar
tot wanneer kunnen we nog afkicken ?
Ach, dat is de muziek ook veelal...quote:Op dinsdag 1 januari 2008 12:58 schreef het_fokschaap het volgende:
ik mis wel de "normale" presentatoren. nu een beetje 2e garde
Goeiemogguhquote:
Niet te diep krassen, hè ??quote:
Dat zeg je nu pasquote:
Ik heb een hekel aan Sade.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 14:07 schreef het_fokschaap het volgende:
Sade had vaker in de top 2000 gemoeten![]()
ik heb radio 2 uitgezet hoor...ik vind het alleen maar terecht dat al deze nummers de top 2000 niet gehaald hebben.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 14:21 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Ik zie nu in de uurlijsten gemiddeld leukere nummers staan dan in de Top2000
quote:
Was mij ook al opgevallen, nu alleen het Radio 2 publiek nog . . .quote:Op dinsdag 1 januari 2008 14:21 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Ik zie nu in de uurlijsten gemiddeld leukere nummers staan dan in de Top2000
Doe je dat nu al ??quote:Op dinsdag 1 januari 2008 14:09 schreef Ingetje79 het volgende:
Ik ga de kerstboom maar es ff aftuigen onder het "genot" van de SubTop2000![]()
Ik denk (lees: weet zeker) dat je deze discussies altijd zal blijven hebben.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 14:44 schreef het_fokschaap het volgende:
Deze Gino had ook wel in de top 2000 gemogen. Dan had er wat Marco of Guus uit mogen flikkeren
Ja, ik ben dat ding alweer spuugzat. En daarbij waren de katten al begonnen met afbrekenquote:
Veel, ik heb ze niet geteld.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 14:51 schreef Diaan73 het volgende:
Hoeveel heb je erin staan MM?
Jij stoere vrouwquote:Op dinsdag 1 januari 2008 14:52 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Ja, ik ben dat ding alweer spuugzat. En daarbij waren de katten al begonnen met afbreken![]()
En Diaan, energie heb ik er niet voor, maar ik ben een bikkel
ik heb flink staan downloaden deze weekquote:Op dinsdag 1 januari 2008 14:46 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik denk (lees: weet zeker) dat je deze discussies altijd zal blijven hebben.
Zoveel mensen, zoveel voorkeuren...
Ik ben nu mijn favorieten uit de Top2000 nog eens aan het langslopen via MP3 en zo heb ik mijn eigen favoriete lijstje uit de Top2000...
In elk geval de beste uit de top 10!quote:Op dinsdag 1 januari 2008 15:00 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
ik heb flink staan downloaden deze week
denk dat ik Child in Time van Deep Purple toch wel m'n favoriet kan noemen
Druk, druk, druk en wederzijds...quote:Op dinsdag 1 januari 2008 15:01 schreef Diaan73 het volgende:
je hebt afgelopen week maar weinig geluisterd, zie ik.... hoe kan dat??
ik heb je meteen maar als vriendje toegevoegd![]()
druk met die top2000 zekerquote:Op dinsdag 1 januari 2008 15:08 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Druk, druk, druk en wederzijds...
Die Twan ook altijdquote:Op dinsdag 1 januari 2008 15:13 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
druk met die top2000 zekerIk heb er hier nog zo eentje thuis.
quote:
Je denkt toch niet aan een complot ofzo?quote:Op dinsdag 1 januari 2008 15:21 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
de nummers die het nèt niet gehaald hebben..
en er staat niet één recent door een DJ gepromoot nummer of dialectnummerke bij...hmmmmmmmmz
Denken? Ik ben nog nergens ooit zo zeker van geweestquote:Op dinsdag 1 januari 2008 15:23 schreef peaceman het volgende:
[..]
Je denkt toch niet aan een complot ofzo?
Aktie, aktie, aktie!!!quote:Op dinsdag 1 januari 2008 15:24 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
[..]
Denken? Ik ben nog nergens ooit zo zeker van geweest
quote:Op dinsdag 1 januari 2008 15:28 schreef Ofyles2 het volgende:
Gelukkig Nieuwjaar iedereen.
De volgende keer zal ik zeker meeluisteren en -kijken, bij deze zie ik de meesten van jullie nog een keer, in ieder geval op Tweede Kerstdag.
nee.. ben op de frontpage actiever dan op het forum, had eerder niet zoveel met fora.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 08:44 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Heb jij eigenlijk een ander account dan??
Goedemorgen![]()
![]()
Het gaat me niet om het hopen.. maar om de belofte van Radio2... nadat ze hem uit de lijst hadden gezet was de melding dat hij in de subtop opgenomen zou worden....quote:Op dinsdag 1 januari 2008 17:02 schreef Morpheus2002 het volgende:
Ik hoop het niet.
Dat is wat ik vertelde, meeluisteren en -kijken.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 15:35 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Wat heb je de afgelopen episode dan gedaan?
Ah, ergens in je vorige posting het woordje 'weer' vergeten, als ik het zo lees...quote:Op dinsdag 1 januari 2008 17:29 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dat is wat ik vertelde, meeluisteren en -kijken.
Dit was mijn eerste periode, een kennis heeft me getipt over de Top2000 en was op slag verkocht.
en weer een misverstandje de wereld uitquote:Op dinsdag 1 januari 2008 17:31 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ah, ergens in je vorige posting het woordje 'weer' vergeten, als ik het zo lees...
Tot de volgende ronde in ieder geval...
Dat is goed mogelijk... daar zal ik ook niets over zeggen.. maar als ze iets beloven......quote:Op dinsdag 1 januari 2008 17:47 schreef FritsFlits het volgende:
Ede Staal is leuk voor de mensen uit Groningen, maar persoonlijk vind ik er weinig aan. Zelfde geldt voor Gé Reinders voor het zuiden.
Kom jij dan uit verweggistan Groningen ??quote:Op dinsdag 1 januari 2008 18:45 schreef Wexy het volgende:
Dat is goed mogelijk... daar zal ik ook niets over zeggen.. maar als ze iets beloven......
SiSiquote:Op dinsdag 1 januari 2008 19:11 schreef ThunderChild het volgende:
[..]
Kom jij dan uit verweggistan Groningen ??
Uiteraard!!!!!!!!quote:Op dinsdag 1 januari 2008 19:14 schreef Nuongirl het volgende:
Grunn
Dit is tevens mijn laatste post in dit topic:)
Eind van het jaar weer?
Ik ben er iig weer bij
Dat wel, beetje zwak.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 18:45 schreef Wexy het volgende:
[..]
Dat is goed mogelijk... daar zal ik ook niets over zeggen.. maar als ze iets beloven......
quote:Op dinsdag 1 januari 2008 19:14 schreef Nuongirl het volgende:
Grunn
Eind van het jaar weer?
Ik ben er iig weer bij
Fijn jaar toegewenst!quote:Op dinsdag 1 januari 2008 23:15 schreef Wexy het volgende:
Mijn laatste post in dit topic.
Komend jaar zal ik er weer bij zijn
Hopelijk vanuit de nieuwe woonplaats
Nogmaals een fijn en gezond jaar!!
en tot de kerstdagen
Dag mevrouw Wexy.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 23:15 schreef Wexy het volgende:
en tot de kerstdagen
quote:Op dinsdag 1 januari 2008 19:14 schreef Nuongirl het volgende:
Eind van het jaar weer?
Ik ben er iig weer bij![]()
Tot de volgende Top2000 . . .quote:Op dinsdag 1 januari 2008 23:15 schreef Wexy het volgende:
en tot de kerstdagen![]()
quote:Op woensdag 2 januari 2008 11:12 schreef cafca het volgende:
Wat nou tot volgend jaar??????
Je kunt hier het hele jaar over muziek ouwehoeren, hoor
Ja dat zou kunnen... maar eigenlijk hou ik helemaal niet zo van muziek...quote:Op woensdag 2 januari 2008 11:12 schreef cafca het volgende:
Wat nou tot volgend jaar??????
Je kunt hier het hele jaar over muziek ouwehoeren, hoor
Nee, dat weet ik. jij houdt van Radioheadquote:Op woensdag 2 januari 2008 11:32 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ja dat zou kunnen... maar eigenlijk hou ik helemaal niet zo van muziek...
Alleen tijdens de top2000 he?quote:Op woensdag 2 januari 2008 11:32 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ja dat zou kunnen... maar eigenlijk hou ik helemaal niet zo van muziek...
precies.... dat is kunst....quote:Op woensdag 2 januari 2008 11:42 schreef cafca het volgende:
[..]
Nee, dat weet ik. jij houdt van Radiohead
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |