quote:De Top 2000 is een radioprogramma van het Nederlandse station Radio 2 en wordt sinds 1999 uitgezonden aan het eind van elk jaar. De uitzending begint om 0:00 uur op tweede Kerstdag en gaat non-stop door tot 0:00 uur op Oudjaarsnacht. Bovendien worden alle nummers het hele volgende jaar in wisselende volgorde via het DAB- en Internetkanaal Top 2000 uitgezonden.
Tussen kerst en oud en nieuw worden de 2000 populairste platen aller tijden gedraaid. Wat de populairste platen zijn wordt door de luisteraars bepaald, door middel van een stemming op internet. De nummer 1 was tussen 1999 en 2004 het nummer Bohemian Rhapsody van Queen. In 2005 stond het nummer 'Avond' van Boudewijn de Groot op nummer 1, maar in 2006 heeft Queen de nummer 1 positie herwonnen.
Ze klinkt als een doorleefde vijftiger. Toch knap voor een 23-jarige.quote:
Nou iig de beste soulplaat in een jaar of 20quote:Op zondag 30 december 2007 19:25 schreef Yoghii het volgende:
Amy Winehouse verdient het niet om hier te komen.
Ze mag ODen van mij, wat is hier nou de muzikale waarde van?
zo ziet ze er ook uit andersquote:Op zondag 30 december 2007 19:25 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Ze klinkt als een doorleefde vijftiger. Toch knap voor een 23-jarige.
ik vind 'r beter dan Jeroen van der Boomquote:Op zondag 30 december 2007 19:26 schreef peaceman het volgende:
Niet zo hoog, dat ben ik zeker met Yoghi eens. En dit jaar mag ze zelfs nog niet in de lijst, maar ze verdient het zeker meer dan anderen...
Abba - Fernando?quote:Op zondag 30 december 2007 19:26 schreef Homdeck het volgende:
Hierna volgt 1 van de mooiste nummers aller tijden
Old Man komt toch eerst?quote:
Nikita van Elton John was een beter nummer daaroverquote:Op zondag 30 december 2007 19:27 schreef Ferdo het volgende:
We laten de Koude Oorlog weer herleven.
komt er iets bijzonders dan ?quote:Op zondag 30 december 2007 19:28 schreef Homdeck het volgende:
Nog even genieten van Neil Young en dan de TV aan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |