quote:De Top 2000 is een radioprogramma van het Nederlandse station Radio 2 en wordt sinds 1999 uitgezonden aan het eind van elk jaar. De uitzending begint om 0:00 uur op tweede Kerstdag en gaat non-stop door tot 0:00 uur op Oudjaarsnacht. Bovendien worden alle nummers het hele volgende jaar in wisselende volgorde via het DAB- en Internetkanaal Top 2000 uitgezonden.
Tussen kerst en oud en nieuw worden de 2000 populairste platen aller tijden gedraaid. Wat de populairste platen zijn wordt door de luisteraars bepaald, door middel van een stemming op internet. De nummer 1 was tussen 1999 en 2004 het nummer Bohemian Rhapsody van Queen. In 2005 stond het nummer 'Avond' van Boudewijn de Groot op nummer 1, maar in 2006 heeft Queen de nummer 1 positie herwonnen.
Schande eigenlijkquote:Op dinsdag 1 januari 2008 12:07 schreef Nuongirl het volgende:
Ik heb Margootje idd niet gehoord
En zo hoort het ookquote:Op dinsdag 1 januari 2008 12:09 schreef Morpheus2002 het volgende:
En het zit er weer op, wat een fantastisch evenement blijft het toch met een meer dan terechte Nr. 1. Gisteren tot 0:00 uur met m'n beste vrienden genoten van de Top 2000. Ik vind het dan heerlijk dat m'n favoriete nummer op 1 staat waar ie mijn inziens ook hoort. Een echte popklassieker.
Inderdaad en eigenlijk niet alleen dat het "hoort". Het is ook gewoon een geniaal goed nummer waarin allerlei muziekstijlen samen komen. Al die azijnpissers die Queen afkraken om niks (en dat zijn er veel) zijn in mijn ogen zeer triest en kinderachtig.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 12:12 schreef ThunderChild het volgende:
[..]
Schande eigenlijk
[..]
En zo hoort het ook
De Top 2000 hoort ook te eindigen met "Any way the wind blows", dan de gong en dan is het afgelopen . . .
Persoonlijke smaak. Daar is niks triest of kinderachtig aan.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 12:13 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Inderdaad en eigenlijk niet alleen dat het "hoort". Het is ook gewoon een geniaal goed nummer waarin allerlei muziekstijlen samen komen. Al die azijnpissers die Queen afkraken om niks (en dat zijn er veel) zijn in mijn ogen zeer triest en kinderachtig.
dat heet muziek, iedereen heeft er weer andere dingen bij bepaalde liedjes en daar kan je uren over leuten, je komt er toch nooit uitquote:Op dinsdag 1 januari 2008 12:14 schreef Happel het volgende:
Heb liever een andere nummer 1 volgend jaar. Zijn veeeeel betere nummers dan deze.
[..]
Persoonlijke smaak. Daar is niks triest of kinderachtig aan.
Als het op een normale manier gebracht wordt niet, anders wel.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 12:14 schreef Happel het volgende:
Heb liever een andere nummer 1 volgend jaar. Zijn veeeeel betere nummers dan deze.
[..]
Persoonlijke smaak. Daar is niks triest of kinderachtig aan.
A Day in the Life van the Beatles.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 12:18 schreef Morpheus2002 het volgende:
Wat moet er volgens jou op Nr. 1 dan?
Mooi nummer maar niet zo veelzijdig en indrukwekkend dan Bohemian Rhapsody, vind ik...quote:
Tot 2e kerstdag...quote:Op dinsdag 1 januari 2008 12:41 schreef het_fokschaap het volgende:
gelukkig nieuwjaar
tot wanneer kunnen we nog afkicken ?
quote:
iig tot 12 uur vanavond, daarna wordt het lastig (lees: topic vol)quote:Op dinsdag 1 januari 2008 12:41 schreef het_fokschaap het volgende:
gelukkig nieuwjaar
tot wanneer kunnen we nog afkicken ?
Ach, dat is de muziek ook veelal...quote:Op dinsdag 1 januari 2008 12:58 schreef het_fokschaap het volgende:
ik mis wel de "normale" presentatoren. nu een beetje 2e garde
Goeiemogguhquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |