quote:-scorpione-
Koppig, open-minded, behulpzaam
quote:Burakius
...
quote:ClioSporT
Ik ben een rebel, only God can judge me.
quote:Da.Rock
...
quote:Devrim_
...
quote:dvdfreak
the strong silent type like Gary Cooper
quote:EMEL
Lief, eigenwijs, spontaan en een zieleknijper
quote:IHVK
Schepper van het topic
quote:Jero
Snel, goed en gek
quote:saban
Verliefd, stoer en soms toch verlegen
quote:Slayage
Buffy, Tori en Lynch
quote:stukovich
Realistisch, pragmatisch, af en toe best aardig
quote:TheMagnificent
...
quote:zarGon
Lief, guitig en een sarcast
De OP van hierboven staat hier.quote:- En iedere vatandaş die ik vergeten ben,.
quote:Op dinsdag 11 december 2007 20:28 schreef Devrim_ het volgende:
Besiktas vanavond![]()
Als ze winnen zullen ze bij de beste 16 clubs van Europa komen...
En Fenerbahce morgen
Meet is in januariquote:Op dinsdag 11 december 2007 20:28 schreef Da.Rock het volgende:
Met slechte mensen bla bla bla...
Wanneer is de meet nou?
106 alweerquote:
Ja ik zie het. Gaat hard! Maar trigger mag hier helemaal niet postenquote:
Iedereen is welkom hier hoor.quote:Op dinsdag 11 december 2007 20:47 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Ja ik zie het. Gaat hard! Maar trigger mag hier helemaal niet posten
Marokkanen ook?quote:
Ook Marokkanenquote:Op dinsdag 11 december 2007 20:53 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Marokkanen ook?Waar gaat het toch naartoe met de samenleving?
![]()
Ik moet zeggen dat hij laatste dagen weinig op msn is. Doe eens reageren, Trigger!
6 delen terugquote:Op dinsdag 11 december 2007 20:28 schreef Da.Rock het volgende:
Met slechte mensen bla bla bla...
Wanneer is de meet nou?
quote:Op zondag 16 december 2007 20:42 schreef zarGon het volgende:
[..]
Skippy, kankerroe, ga eens naar ONZ.
xbox 360 var, ps3 icin parami yeterquote:Op zondag 16 december 2007 01:29 schreef ClioSporT het volgende:
lol.. unibet sucks.. maar goed... playstation 3 varmi lan sende.. biraz geyik yapak.
Hoerenjongquote:Op zondag 16 december 2007 20:42 schreef zarGon het volgende:
[..]
Wat is der msn adres danquote:Op zondag 16 december 2007 20:55 schreef ClioSporT het volgende:
of add emel op je msn, iedereen blij. behalve emel vrees ik.
hi pukkelheufd, gave hyves heb jequote:
ebeninami@hotmail.comquote:
quote:Op zondag 16 december 2007 20:42 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ja echtquote:Op vrijdag 21 december 2007 12:33 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
Spannende dagen voor Kerst zeg, wat jullie?
Hoi emelquote:Op vrijdag 21 december 2007 12:52 schreef Emel het volgende:
hebben jullie lekker gegeten?
geen zoetigheid?quote:Op vrijdag 21 december 2007 17:04 schreef ClioSporT het volgende:
Naja, de standaard dingen, borek corek etc etc.
hey skipquote:
quote:
Kom op Turken, doe eens een keer voor de verandering iets GOED organiseren.quote:
tuurlijkquote:
Ik heb hier ook geen bayram gevoel. De rest van de familie woont in Turkije.quote:Op zaterdag 22 december 2007 00:49 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
NeeIk heb hier niet eens een bayram gevoel dus dat hele gedoe hoeft voor mij niet eens. Moet nog langs bij een hele zooi ooms en tante's eigenlijk
hoe is het?quote:
jij bent doordeweeks 's ochtends op R'dam centraal he?quote:Op zaterdag 22 december 2007 16:44 schreef saban het volgende:
http://nl.youtube.com/watch?v=s29ScbqC_Dc
quote:Op zaterdag 22 december 2007 16:56 schreef Emel het volgende:
[..]
jij bent doordeweeks 's ochtends op R'dam centraal he?
Ik ook tegenwoordigquote:
nee, wat heb ik gemist?quote:Op zaterdag 22 december 2007 15:40 schreef skippy22 het volgende:
KaterHeb je de topics nog gezien ?
nee, grapjasquote:Op zondag 23 december 2007 02:17 schreef ClioSporT het volgende:
Volgens mij heb ik je dan gezien pas geleden Emel, je stond net bij de ingang met een kaartje om je nek en een aantal straatkranten in je hand. Klopt dat ??
quote:Op zondag 23 december 2007 13:11 schreef ClioSporT het volgende:
Ohh hmm, foutje ghehe
het valt allemaal niet mee hequote:Op zondag 23 december 2007 14:16 schreef ClioSporT het volgende:
jah, ik ga zo wat familie bezoeken. zucht.. helemaal naar zuid, daarna naar centrum, zwaar leventje zo.
Ik ga over 5 minuten naar werkquote:
ik moet werken jaquote:Op maandag 24 december 2007 12:35 schreef saban het volgende:
Pfff, moeten jullie werken?
Ik krijg een heel week vrij van mijn baas
Saate bak yaquote:Op dinsdag 25 december 2007 03:03 schreef ClioSporT het volgende:
sana bisi soran olmadi.
saban cabuk gel msne
Kennen jullie elkaar prive?quote:Op dinsdag 25 december 2007 12:04 schreef saban het volgende:
[..]
Saate bak yaO saatte msne cagrilirmi
gerci ik was nog wakker, bellen yapsaydin
Broer?quote:
Turken, altijd een grote familiequote:Op dinsdag 25 december 2007 12:28 schreef Emel het volgende:
Dan is hij ook mijn broer, aangezien jij mijn broertje bent
quote:
Je bent blauwquote:Op dinsdag 25 december 2007 13:35 schreef zarGon het volgende:
Succes Emel.
Kirmiziya ne olduquote:Op dinsdag 25 december 2007 14:15 schreef ClioSporT het volgende:
sana mavi cok yakisiyor, lalalalala
Bedankt.quote:
quote:Op dinsdag 25 december 2007 14:15 schreef ClioSporT het volgende:
sana mavi cok yakisiyor, lalalalala
Problemen meequote:
Geen ideequote:Op zaterdag 29 december 2007 12:21 schreef IHVK het volgende:
waar is iedereen
ne olmaz?quote:Op zaterdag 29 december 2007 14:32 schreef saban het volgende:
Seyyy olmaz boyle seyyy olmaz boyle sey ssstt ssstt
quote:
quote:Op zaterdag 29 december 2007 14:46 schreef Emel het volgende:
Hoe zie je verschil tussen Turk en Marokkaan?
quote:Op zaterdag 29 december 2007 20:02 schreef -scorpione- het volgende:
Ik vind dat Emel nu maar eens ja moet zeggen
Hoe was kerst?quote:
Was gezellig met familie?quote:Op zondag 30 december 2007 12:13 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Ja, zoals een kerst is hè![]()
Nu op naar oud en nieuw
Ik ga helemaal niets doenquote:Op zondag 30 december 2007 12:16 schreef Emel het volgende:
[..]
Was gezellig met familie?
Nog plannen met oud en nieuw? Of gewoon thuis?
Je hebt natuurlijk te druk met andere dingenquote:Op zondag 30 december 2007 12:21 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Ik ga helemaal niets doenBen natuurlijk veels teveel bezig met straks
(je weet waar ik op doel)
Dus ik ga zo maar eens een tijdje boek lezen of zo.
En jij?
Oh jaaaaaaaaaaaaaaaa. Veel plezier op je laatste dagquote:Op zondag 30 december 2007 12:24 schreef Emel het volgende:
[..]
Je hebt natuurlijk te druk met andere dingenlekker genieten van de rust
![]()
Ik heb ook geen plannen! Vandaag werken, mijn laatste werkdag in het ziekenhuis
Haha, dankjequote:Op zondag 30 december 2007 12:28 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Oh jaaaaaaaaaaaaaaaa. Veel plezier op je laatste dagLekker toch? Dan kun je je straks helemaal rtichten op je andere baan en heb je ook weer wat meer vrije tijd, vooral in de weekends
Geloof me, dat went snel genoeg. Voor je het weet vind je een weekend al weer veeels te kortquote:Op zondag 30 december 2007 12:32 schreef Emel het volgende:
Het zal wennen zijn, om weekends vrij te zijn![]()
quote:Op zondag 30 december 2007 12:38 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Geloof me, dat went snel genoeg. Voor je het weet vind je een weekend al weer veeels te kort
En in de tussentijd dan? Maar 3 daagjes?quote:Op zondag 30 december 2007 12:49 schreef Emel het volgende:
[..]
dat zal wel, denk ik. Hopelijk werk ik over een half jaar weer 32 uur
nee joh, 36 uur.quote:Op zondag 30 december 2007 12:57 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
En in de tussentijd dan? Maar 3 daagjes?Lekker rustig, maar dat wordt dan wel op een houtje bijten
Je vergat het weer natuurlijkquote:Op zondag 30 december 2007 13:19 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Dacht al. Was even de weg weer kwijt, en je had het me nog wel verteld
Ze zegt niksquote:Op zaterdag 29 december 2007 20:02 schreef -scorpione- het volgende:
Ik vind dat Emel nu maar eens ja moet zeggen
Niets? Het gaat toch gebeuren, het is niet te stoppen.quote:Op zondag 30 december 2007 20:14 schreef saban het volgende:
Wat doen we met oud en nieuw?
Je kan beter nog een topic openen om 00:00. In their faces!quote:Op zondag 30 december 2007 20:21 schreef zarGon het volgende:
[..]
Niets? Het gaat toch gebeuren, het is niet te stoppen.
Zuipen oliebollen vreten...quote:Op zondag 30 december 2007 20:14 schreef saban het volgende:
Wat doen we met oud en nieuw?
Even wat gegeten.quote:Op zondag 30 december 2007 22:53 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Je bent er weerWas het leuk op je laatste dag?
Hoi!!quote:
Hoi TheMagnificentquote:Op zondag 30 december 2007 23:03 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Oh, no! IHVK is aan het ver-Skip-pen.
Slaap ze! Ik spreek je morgen wel evenquote:Op zondag 30 december 2007 23:16 schreef Emel het volgende:
scorp, ben je alweer weg? Jammer! Ik moet bijna naar bed, morgen werken.
ja??quote:Op zondag 30 december 2007 23:25 schreef IHVK het volgende:
Emel volgens mij ben jij al een keer stiekem langs gekomen
Is goed! Jij ook alvast weltrusten.quote:Op zondag 30 december 2007 23:25 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Slaap ze! Ik spreek je morgen wel even
Heb jij mij gezien?quote:
Neequote:
quote:
Ik zal gedag zeggen hoor. Maar ik zie je nooitquote:Op zondag 30 december 2007 23:28 schreef IHVK het volgende:
[..]
Nee![]()
Ik zie daar op een dag zoveel mensen, maar ik dacht als je langskomt merk ik er toch niks van mits jij iets zegt.
Dus daarom!
Kom morgen maar dan.quote:Op zondag 30 december 2007 23:30 schreef Emel het volgende:
[..]
Ik zal gedag zeggen hoor. Maar ik zie je nooitik loop iedere dag langs AH!
Je hebt je dagen en tijden niet veranderd toch??quote:Op zondag 30 december 2007 23:30 schreef IHVK het volgende:
[..]
Jaa!! gewoon vragen wanneer ik werk en dan langskomen!!![]()
Daar heb ik voor gestudeerdquote:
Nee.quote:Op zondag 30 december 2007 23:31 schreef Emel het volgende:
[..]
Je hebt je dagen en tijden niet veranderd toch??
ik kan saban ook tegenkomen nuhij stapt de trein uit..en ik neem de trein
Morgen mag ik om 16 uur naar huis, dus ik zal je niet zien. Oeps ik moet nu naar bedquote:
Ik zit alleen thuis met nieuwjaarquote:
Liegbees. Ik werk 12 tot 17quote:Op zondag 30 december 2007 23:33 schreef Emel het volgende:
[..]
Morgen mag ik om 16 uur naar huis, dus ik zal je niet zien. Oeps ik moet nu naar bedIyi geceler!!!
ik hoop je echt te zien
Open een topic.quote:Op zondag 30 december 2007 23:33 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
[..]
Ik zit alleen thuis met nieuwjaar
Deal!!quote:Op zondag 30 december 2007 23:33 schreef IHVK het volgende:
Ok, wanneer het lot het toestaat zullen wij elkaar gedag zeggen.
Goeie deal?
Tot 17 zijn we open morgen (verder altijd tot sluiten). Maar alleen gedag zeggen, de baas kijkt mee.quote:Op zondag 30 december 2007 23:34 schreef Emel het volgende:
[..]
Deal!!einde van de dag werk je nog steeds he?
Bedoel andere dagen vanaf 18 uur?quote:Op zondag 30 december 2007 23:35 schreef IHVK het volgende:
[..]
Tot 17 zijn we open morgen (verder altijd tot sluiten). Maar alleen gedag zeggen, de baas kijkt mee.
makkie dus voor mijquote:
quote:Op zondag 30 december 2007 23:03 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Oh, no! IHVK is aan het ver-Skip-pen.
Hier met 3 kleuters en zwager padquote:Op zondag 30 december 2007 23:33 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
[..]
Ik zit alleen thuis met nieuwjaar
btje verkeerd getimed om ziek te wordenquote:
Ja, dit is echt kansloosquote:Op maandag 31 december 2007 20:51 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
btje verkeerd getimed om ziek te worden
En af en toe aansteken en overgooien?quote:Op maandag 31 december 2007 21:02 schreef ClioSporT het volgende:
Achter je bloempotten vuurwerk checken.
Wat hij zegtquote:Op dinsdag 1 januari 2008 04:36 schreef ClioSporT het volgende:
Pardon, Lotto'dan yine sansim tutmamis bu yil arkadaslar.
oh jammer voor jequote:
aahquote:
Niet dusquote:Op dinsdag 1 januari 2008 12:12 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
ik gokte dat ie een gelukkig nieuwjaar wenste
![]()
Jij ook, Selimcik.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 12:05 schreef zarGon het volgende:
Een gelukkig en gezond 2008 mensen.
ja?quote:
Tof dat ik je blij heb kunnen makenquote:
Wellicht Skipquote:Op dinsdag 1 januari 2008 13:45 schreef saban het volgende:
Gunaydinlar!
Iemand zin om deze arme jonge een massage te geven
Internet vertalersquote:
quote:
Heb je geen vakantie gehad ?quote:Op dinsdag 1 januari 2008 18:49 schreef Emel het volgende:
welk vakantie?
Neequote:
Jij ook skipquote:
Te druk gehadquote:
quote:Op dinsdag 1 januari 2008 19:01 schreef IHVK het volgende:
Gratis Turkije op mijn mobiel![]()
[ afbeelding ]
Voor jou ookquote:Op dinsdag 1 januari 2008 19:02 schreef Emel het volgende:
[..]
Jij ook skip![]()
moge het een fantastisch 2008 zijn voor jou.
je bent een lieve jongenquote:
werkweken van 6 dagen gedraaid. Vier weken lang.quote:
Niet zo klagen jij.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 19:05 schreef Emel het volgende:
[..]
werkweken van 6 dagen gedraaid. Vier weken lang.
Wat voor werk dan ?quote:Op dinsdag 1 januari 2008 19:05 schreef Emel het volgende:
[..]
werkweken van 6 dagen gedraaid. Vier weken lang.
Daarom woon ik ook niet in Turkijequote:Op dinsdag 1 januari 2008 19:08 schreef saban het volgende:
[..]
Niet zo klagen jij.
In Turkije draaien ze werkweken van 7 dagen. Hele jaar lang
quote:
* zarGon geeft de twee contestants een floret en kijkt toe.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 20:09 schreef Emel het volgende:
Aardig zijn voor elkaar he
quote:Op dinsdag 1 januari 2008 20:24 schreef zarGon het volgende:
[..]
* zarGon geeft de twee contestants een floret en kijkt toe.
Ja en ik ga nu slapenquote:Op dinsdag 1 januari 2008 21:57 schreef skippy22 het volgende:
Ze is er weer
Hij denkt dat hij aan 't feesten isquote:Op woensdag 2 januari 2008 20:12 schreef ClioSporT het volgende:
Bu gece bardaaa gonlum hovardaaaa calsin sazlar oynasin kizlaaaaarr, lalalalalalalalalalalala..![]()
![]()
jammer skip
Noh. 1 januari was eergisteren jarig, blijkbaar. Iedereen vierde het. Vandaag is 3 januari aan de beurt?quote:
Pfoe, het lijkt op een oliebol, of een suikerbiet, maar dat zal het vast niet zijn.quote:Op donderdag 3 januari 2008 14:34 schreef Isegrim het volgende:
Kan één van de Fok-Turken mij misschien vertellen wat dit zijn:
[ afbeelding ]
Ik heb ze gekocht bij een Turkse supermarkt. De winkelmevrouw wist niet hoe ze in het Nederlands heten en haar Nederlands was niet goed genoeg om me te kunnen uitleggen hoe ze gegeten worden. Veel verder dan "Kan je eten, is lekker" kwam ze niet.
Nu je het zegt, het zou best eens gember (Turks: zencefil) kunnen zijn ja. In de streek waar ik vandaan kom wordt het niet zo gek veel gebruikt eigenlijk, maar je zou er bijvoorbeeld thee van kunnen maken. Het wordt in Turkije ook vaak als specerij gebruikt bij verschillende gerechten, bijvoorbeeld börek (met vlees of kaas gevulde broodjes). Ik las ergens dat het in salades gebruikt kan worden, maar dat heb ik nooit geprobeerd. Je kunt er ook koekjes van maken.quote:Op donderdag 3 januari 2008 14:52 schreef Isegrim het volgende:
Eh, nee, die heeft ze niet genoemd en er was geen bordje bij. Het zijn een soort wortels. Doet me in de verte aan gember denken. Ze wist nog te vertellen dat je ze moet schillen. Toen ik vroeg of je ze moet koken zei ze van niet, maar ik kan me niet voorstellen dat ze bedoeld zijn om rauw te eten...
Dat zijn "yer elmasi" in het Turks. Letterlijke vertaling is "grond appel". Ze groeien in de grond, net zoals aardappelen (aardappel is ook grondappel, merk ik nu,quote:Op donderdag 3 januari 2008 14:34 schreef Isegrim het volgende:
Kan één van de Fok-Turken mij misschien vertellen wat dit zijn:
[ afbeelding ]
Ik heb ze gekocht bij een Turkse supermarkt. De winkelmevrouw wist niet hoe ze in het Nederlands heten en haar Nederlands was niet goed genoeg om me te kunnen uitleggen hoe ze gegeten worden. Veel verder dan "Kan je eten, is lekker" kwam ze niet.
Kijk eens aan, dat kan natuurlijk ook. Ik lees net dat het in het Nederlands 'aardpeer' wordt genoemd.quote:Op donderdag 3 januari 2008 15:11 schreef zarGon het volgende:
[..]
Dat zijn "yer elmasi" in het Turks. Letterlijke vertaling is "grond appel". Ze groeien in de grond, net zoals aardappelen (aardappel is ook grondappel, merk ik nu,).
Je kunt ze gewoon met een aardappelmesje ontdoen van hun omhulsel, zouten en dan opeten.
Ik zoek nog even naar de Nederlandse benaming.
D'r groeien aardperen in onze tuin. Net wat geluk gehad met herkennen dus. Tof, nu weet ik dus dat er daadwerkelijk meer peren in het Nederlands voorkomt. Ayva is kweeperen. Yer elmasi is aardpeer.quote:Op donderdag 3 januari 2008 15:16 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Kijk eens aan, dat kan natuurlijk ook. Ik lees net dat het in het Nederlands 'aardpeer' wordt genoemd.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Aardpeer
Edit: Te laat.![]()
Ja, dat is mooi meegenomen. Dankzij de vraag van Isegrim weet ik nu ook dat gember 'zencefil' is en dat er überhaupt zoiets bestaat als een 'aardpeer'.quote:Op donderdag 3 januari 2008 15:20 schreef zarGon het volgende:
[..]
D'r groeien aardperen in onze tuin. Net wat geluk gehad met herkennen dus. Tof, nu weet ik dus dat er daadwerkelijk meer peren in het Nederlands voorkomt. Ayva is kweeperen. Yer elmasi is aardpeer.. Zo leer je nog eens wat.
quote:Op donderdag 3 januari 2008 15:23 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ja, dat is mooi meegenomen. Dankzij de vraag van Isegrim weet ik nu ook dat gember 'zencefil' is en dat er überhaupt zoiets bestaat als een 'aardpeer'.
Ik wel. Net zoals men (aard)appels, wortels, komkommers, peren, etc. schilt, schil je ook een aardpeer. Het is hard, net als wortels. Lekker op kauwen en vergeet niet om zout te strooien.quote:Op donderdag 3 januari 2008 15:24 schreef Isegrim het volgende:
Maar 'jullie' eten ze dus inderdaad gewoon rauw? Ik ga het eens proberen. Ik zie veel recepten op internet. Leuk, weer een nieuwe (en naar blijkt zeer gezonde) groente ontdekt.
Ik heb het nog nooit op. Ik hoor er ook voor het eerst van. Maar zarGon heeft het blijkbaar al vaker gegeten.quote:Op donderdag 3 januari 2008 15:24 schreef Isegrim het volgende:
Maar 'jullie' eten ze dus inderdaad gewoon rauw? Ik ga het eens proberen. Ik zie veel recepten op internet. Leuk, weer een nieuwe (en naar blijkt zeer gezonde) 'groente' ontdekt.
Natuurlijk. Je bent altijd welkom met je vragen.quote:Op donderdag 3 januari 2008 15:25 schreef Isegrim het volgende:
[..]Ik denk dat ik jullie vaker dit soort dingen ga vragen. Ik ga steeds vaker naar een grote Turkse supermarkt bij mij in de buurt en ze verkopen veel dingen die ik niet ken. Ik kook nogal graag en ben op dat gebied wel avontuurlijk, dus ik vind het erg leuk om dingen te kopen die ik niet ken.
Yep. Zoals je ziet steken wij er ook iets van op.quote:Op donderdag 3 januari 2008 15:29 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Natuurlijk. Je bent altijd welkom met je vragen.
quote:Op donderdag 3 januari 2008 15:30 schreef zarGon het volgende:
[..]
Yep. Zoals je ziet steken wij er ook iets van op..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |