abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 december 2007 @ 15:37:37 #1
24188 Belana
kloon van belana
pi_55125142
vorige deel: Hoe gaat het met de (nieuwe) moeders? deel 50

De disclaimer: according to Lois
Wat is de (oorspronkelijke) bedoeling van dit topic?

Omdat ik overal verspreid over het forum berichten vind over terugplooien ( ! ), slaapgebrek, ontzwangeren en nog veel meer besloot ik het maar een beetje in 1 topic te verzamelen.
Als je zwanger bent kun je al je zorgen en kwaaltjes kwijt in het Z&G topic, je leuke verhalen over de baby in het babytopic, maar echt een topic voor ontzwangerende dames en moeders is er nog niet.
Vandaar deze dus, een spotlichtje op de moeders, een topic om even lekker ervaringen uit te wisselen over alles wat er met je gebeurd als je eenmaal moeder bent.

We willen graag dat jullie het "hoe gaat het met de moeders" topic weer gebruiken waar het voor bedoeld was nl hoe voel je je als moeder en hoe regel je alle dingen.Niet een klaagbankje voor alle ziek en zeer.
(we vertrouwen hierbij op het zelfregulerend vermogen van iedereen, en als het nodig is wordt er verwezen naar Klaagbaak of R&P)
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 8 december 2007 @ 15:48:08 #2
24188 Belana
kloon van belana
pi_55125328
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 13:59 schreef YPPY het volgende:
Klinkt goed Anitra.

Voorlopig zal ik hier niet meer posten (ga MeNicole gezelschap houden ) Ik ben weer praktisch terug bij af, maar liegen of de waarheid verzwijgen kan ik niet. Dan is het verstandiger even niks te zeggen.
Verder is alles goed hoor.
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 15:07 schreef Belana het volgende:
MeNicole, ik lees het nu pas. rottig zeg! Ik hoop dat het allemaal snel beter gaat en opgelost is en dat je dan weer terug komt
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 15:10 schreef bixister het volgende:
YPPY.
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 15:11 schreef Fuente het volgende:
Yppy Weet niet zo goed wat te zeggen.. ik hoop dat je je snel beter voelt!
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 15:12 schreef Fuente het volgende:
MeNicole, ik had het ook even gemist! Jeetje zeg, ik hoop je snel weer hier te zien!
Yppy, sterkte meid!
stormy waters...
sailin'
pi_55126534
Dank je wel Belana! Ik ben echt niet handig met topics openen
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_55127330
Oh YPPY bah wat rot.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zaterdag 8 december 2007 @ 17:57:08 #5
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_55127959
Wat is er met Yppy
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  zaterdag 8 december 2007 @ 18:27:21 #6
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55128663
Zie de eerste quote van Belana hierboven. Ze stopt ook tijdelijk met posten hier.

Jammer meiden, zowel MeNicole als Yppy...
pi_55129708
Yppy
Fake it till you make it...
  zaterdag 8 december 2007 @ 20:00:38 #8
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_55130682
Jammer meiden!

Yppy, sterkte! Ik had 't idee dat het wat beter met je ging, maar zo kun je zien dat schijn bedriegt. Dikke kus en je weet me te vinden!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_55132546
Het ging ook echt goed E.T. Dat was allemaal waar. Alleen gaat het nu heel slecht, want ik heb nieuws gehad dat me heel erg van slag heeft gebracht. En aangezien dat nu mijn leven beheerst en ik daar niet over kan/wil posten is het verstandiger afstand te nemen. Ik laat nog wel weten of ik ben aangenomen bij die andere baan, over twee weken ga ik op gesprek.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zaterdag 8 december 2007 @ 21:54:50 #10
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_55134140
Ik heb geen idee wat er speelt maar ik wens je veel sterkte en succes met je sollicitatie
pi_55134301
fijn dat je op gesprek mag komen, yppy. veel succes, en met dat andere, wat het ook zijn moge: heel veel sterkte.
pi_55134525
Sterkte Yppy!
Saartje
pi_55135402
Yppy
  zondag 9 december 2007 @ 04:52:35 #14
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_55140144
Me nicole en Yppy meiden toch sterkte met alles !!!

Anitra ook jou wil ik hierbij een dikke kus geven trek je het nog allemaal een beetje?
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  zondag 9 december 2007 @ 08:36:53 #15
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55140361
Yppy....
Ik PM je later vandaag even.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_55140440
YPPY, wat ontzettend jammer dat je niet meer zult posten. Ik lees je posts altijd graag en geniet van je verhalen over Anna. Ik weet niet precies wat er aan de hand is maar veel sterkte ermee!

MeNicole, ook al zo'n vervelende situatie! Wat rot als iemand zo laaghartig is om je het leven op deze manier zuur te maken. Jij ook, veel sterkte en jammer dat we je verhalen niet meer kunnen lezen!
pi_55140622
Sterkte YPPY!

Wij hebben gister een gesprek gehad met schoonzus en zwager (we hebben ruzie)
Het ging goed, tot ik ook mijn mening ging zeggen. Daar kon ze niet tegen, en is toen opgestaan en vertrokken. We waren met stomheid geslagen, ik had het heel netjes gezegd, en in een gesprek mag iedere partij zijn mening geven lijkt me. Mijn schoonzus wil ons nooit meer zien zei ze. Mijn zwager was ook helemaal verbaasd, maar ging maar achter haar aan want "anders moet ik lopend naar huis"....

Zonde

Mijn schoonouders zijn helemaal kapot ervan.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_55140630
Poeh Karin, heftig...
  zondag 9 december 2007 @ 10:53:02 #19
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_55141050
Bah, Karin, zonde inderdaad.

Yppy, ik mis je nu al.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zondag 9 december 2007 @ 11:33:29 #20
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_55141535
Wat vervelend om te lezen dat het niet zo goed gaat met een aantal mensen.
Yppy, veel sterkte met alles wat er op dit moment speelt

MeNicole, hopelijk is je stalker het snel zat en kan je dan weer gewoon meeposten.

Sugar, hopelijk heb je iets aan de wijze woorden van iedereen die er verstand van heeft of in hetzelfde schuitje heeft gezeten. Ik hoop dat het alleen een kleine dip is in de lange weg uit het dal omhoog.

Texelonia, ik las dat je een pluim had gekregen. Ik heb vorig jaar ook een Pluim gekregen van mijn werk. Die pluim was echt helemaal alleen voor mij en ik was ook vast van plan om hem helemaal aan mezelf te besteden. Ik zat ook aan een massage te denken. Enfin, ik kon niet kiezen en om een of andere reden voelde ik me schuldig bij het idee om hem aan mezelf te besteden. Toen hij bijna verlopen was (hij is een jaar geldig) heb ik er een abonnement op de Bobo voor de kinderen van genomen
En achteraf vond ik dat zo stom van mezelf dat ik me toch heb aangemeld voor een massage. En dat is me verrassend goed bevallen. Ik was nog nooit gemasseerd en het kost wat moeite om je er aan over te geven, maar ik ga nu 1x per maand en ik heb er wel baat bij. Dus doe niet zoals ik en maak je goede voornemen waar. Ik hoop echt dat je er van kunt genieten. Verder jij ook heel veel sterkte!

Anitra, gelukkig een heel fijn bericht van jou. Wat fijn dat het zo goed voor je uitpakt.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 9 december 2007 @ 11:42:51 #21
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55141632
YPPY, heel veel sterkte!!! Hopelijk word je aangenomen en kan je daar veel positieve enrgie uithalen om het slechte nieuws te verwerken

Karin, allemachtig, zeg! Wanneer gaat je schoonzus in therapie? En wanneer gaat je zwager eens tegen haar in?? De verhalen die je over haar schrijft Wel goed dat jullie het gesprek zijn aangegaan. Heel veel sterkte en zeker voor je schoonouders!! Het zal voor hun (hen?) ook zeker niet makkelijk zijn

Nijna, je nieuwe avatar!! Wat doe je met mijn hormonen!!

We hebben een huis gekocht we schijten allebei zwaar peuken, maar het is wel heeeeeeel erg cool! Mooie eengezinswoning, op spuugafstand van een (klein) winkelcentrum, lekker beschut, helemaal goed!
Dan gaan we de koopakte tekenen bij de notaris waar mijn moeder ook 100 jaar mee samengewerkt heeft (15? 20 jaar? weetniet, lang iig), dus dat is altijd wel emotioneel, maar zeker ook leuk. Het lijkt me heel bijzonder als de (zakelijke) partner van mijn moeder Eli ziet. Zeker omdat hij vernoemd is.

Kersjes, hoe was je feestje eigenlijk? (weet niet meer wanneer het was )
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_55141681
Jeetje, Karin, das ff een beroerde onvolwassen reactie. Ik begrijp, van dat soort dingen, echt geenn drol. Zo ontzettend zonde van de tijd allemaal, zo'n ruzie. Weet iedereen nog waar de ruzie over gaat ? Of is er gewoon ruzie ?

Je hoeft absoluut niet te vermelden waar de ruzie over gaat, maar je snapt vast wat ik bedoel.
Sterkte in ieder geval.
pi_55143083
Yppy sterkte!

Gefeliciteerd Davina!

Jeetje Karin, wat triest zeg van je schoonzus...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_55143979
quote:
Op zondag 9 december 2007 04:52 schreef _Bar_ het volgende:
Me nicole en Yppy meiden toch sterkte met alles !!!

Anitra ook jou wil ik hierbij een dikke kus geven trek je het nog allemaal een beetje?
ja het gaat heel goed, alleen thuis komen in een huis met allemaal zieken vor de weekend laat je weer beseffen waarom ik daar zit door de weeks. En dan isdie klap ff heftig, maar de uitwerkingduurt geen dagen meer, maar 1 of 2 uurtjes. Ik weet nu hoe ik mezelf weer kan oppeppen om weer vrolijk, humorvol dingen aan te pakken. Kan weer dingen naast me neerleggen, maar ik kan het niet afleren dat ik me zrgen maak om anderen Als ik zo hier lees zie ik dingen waarbij ik denk, lieve meiden probeer het ook eens zo'n herstellingsoord. Het is niet eng, je bent niet opgesloten, je bent absoluut niet gek als je daar bent, je bent juist super dapper dat je toegeeft dat je "ziek" bent. Echt meiden depressie is een ziekte die je kapot kan maken, zowel lichamelijk als geestelijk. En zo'n oord knap je zo enorm van op (ook al vraag je je de eerste 1,5 week af waarom je er in godsnaam zit ) daarom maakte ik "reklame" vrijdag. Het is zo lekker om je niet de enige te voelen, want ook al heeft iedereen zijn eigen reden waarom hij/zij ziek is, je bent daar niet alleen, jekan altijd je ding kwijt want er is altijd begeleiding aanwezig, je hoeft niks, niks is verplicht. En je kan er beter op tijd bijzijn dan dat het te laat is.
Jakkes wat klinkt eng, ik die me te aardig verzette tegen er naar toe gaan
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 21:10 schreef bixister het volgende:
anitra, hey fijn om wat van je te horen, en vooral dat het zo goed voelt voor je! ben je nou vorige week nog wel of niet naar dat concert van Bruce Springsteen geweest?
Tuurlijk!!! Ik moest vijdag eerst naar de neuroloog en die liep gigantisch uit en wij waren nooit meer op tijd geweest als Bruce door was gegaan, dus voor ons was het alleen maar goed dat hij een dag later speelde. En wat hebben we genoten Ik ben kompleet uit mijn dak gegaan en toen hij ook nog eens Sinterklaas is coming to town speelde ging het helemaal los We zijn nu al bezig met de vogende tour voor te bereiden We willen Barcalona gaan doen 20 juli, de laatste E street band concert in Europa.

Yppy

Karin wat balen, maar jj hebt je best gedaan en meer kan je niet doen helaas.

Davina gefeliciteerd
pi_55144164
Davinia van harte!

Anitra, fijn om te lezen dat het goed met je gaat. Dat het verblijf in het herstellingsoord je goed doet .
  zondag 9 december 2007 @ 14:00:14 #26
108648 cattie
lieve moeder
pi_55144338
MeNicole en YPPY, wat jammer dat jullie een tijdje niet aanwezig zullen zijn. Sterkte!
  zondag 9 december 2007 @ 14:36:20 #27
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_55145340
Anitra wat fijn om te lezen dat het zo goed met je gaat!

MeNicole en Yppy, wat jammer dat jullie hier niet meer kunnen/willen posten. Begrijpelijk, maar wel jammer. En Yppy wat rot dat je zo'n terugslag hebt. Hopelijk gaat het snel weer beter met je.

Livelink bedankt voor je reactie, ik zal het in gedachten houden als ik dreig die pluim voor iemand anders in te wisselen Ik ben echt van plan het aan mezelf te besteden! Mag best een keertje vind ik

Ik heb besloten, als ik niet van angst terugkrabbel , dat ik een afspraak bij de huisarts ga maken, vanwege mijn negatieve zelfbeeld. Het wordt echt tijd dat ik er iets aan ga doen, omdat het invloed heeft op zo ongeveer alles. Waarschijnlijk had ik het jaren geleden al moeten doen, maar ik denk dat ik er nu meer open voor sta, en het meer écht wil, me meer bewust ben dat IK het moet doen, met een beetje hulp, en dat ik niet bij zo'n persoon kom met de instelling "Kom maar op, maak me maar beter".
Ben benieuwd dus, ik hoop dat ik zo positief blijf Als ik dreig terug te krabbelen moet ik deze post maar even teruglezen denk ik
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zondag 9 december 2007 @ 14:41:43 #28
108648 cattie
lieve moeder
pi_55145464
Goede beslissing Tex! Je bent het waard om aan te werken. Succes ermee!
  zondag 9 december 2007 @ 14:48:22 #29
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_55145681
YPPY, ik schrik er van zeg, het komt onverwacht zeg. Jeetje, sterkte! Ik hoop dat het vlug beter gaat met je.
Blijf je wel posten in andere topics?

tex, heel goed van je!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_55146614
Tex, heel goed van je
pi_55146671
Tex super!
  zondag 9 december 2007 @ 15:29:20 #32
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55146684
quote:
Op zondag 9 december 2007 14:36 schreef texelonia het volgende:
Als ik dreig terug te krabbelen moet ik deze post maar even teruglezen denk ik
En anders zullen wij je wel even motiveren. Goed besluit Tex!
  zondag 9 december 2007 @ 15:38:57 #33
24188 Belana
kloon van belana
pi_55146870
tex! goeie beslissing!
stormy waters...
sailin'
pi_55147188
Tex, goed voornemen! Zet em op
  zondag 9 december 2007 @ 16:00:55 #35
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_55147253
Succes Tex. Heel verstandig. En weet je wat ik altijd denk bij van die dingen, die ik eigenlijk heel rot vind maar die wel moeten. Dat het alleen maar vandaag hoeft. Eigenlijk is het dikke onzin natuurlijk maar het helpt me wel om het moment minder erg te vinden. Dan denk ik maar gewoon, als deze therapie, of hier gaan sporten, of die afspraak bij de huisarts of weet ik veel wat, als het vandaag niet klikt, als het niet lukt, als het een drama wordt, dan hoeft het alleen maar vandaag. Over het algemeen zijn de dingen die er gebeuren wel redelijk te relativeren waardoor ik een andere keer wel weer ga, desnoods mezelf maar weer voor lieg of blijkt het effect veel belangrijker te zijn dan hoe erg of dat het was om zoiets te moeten. Ik hoop voor je dat die situatie op je werk een beetje losloopt. Nou ja ik heb het al eerder gezegd maar ik hoop dat je gauw iets vindt dat beter is voor jezelf. Sterkte met alles.

Yppy jij ook succes en veel sterkte.

En LadyS, ik hoop dat het oke met je gaat. Je weet me te vinden als het nodig is.
pi_55147845
Yppy sterkte

Tex, goed voornemen! Ik herken(de) veel van wat je schrijft.

LB omdat je gewoon lief bent. (niet dat anderen niet lief zijn natuurlijk)
  zondag 9 december 2007 @ 17:05:00 #37
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55148676
quote:
Op zondag 9 december 2007 15:29 schreef Moonah het volgende:

[..]

En anders zullen wij je wel even motiveren. Goed besluit Tex!
Wat zij zegt
pi_55150126
Spannende stap, Tex ! Succes !
Leuk Davinia ! Wanneer mag je met je nieuwe sleutel pronken ?

Net vriendinnetje op visite gehad. Ze is nu 25 wk zwanger van 2 meisjes. Toen ik die grote buik zag en haar de hele middag heb zien rond lopen/sjouwen...das dan toch emotioneel. Wat een toestand, zeg. Pfff zo blij dat ik dat niet (meer) heb. Gelukkie gaat het super met haar en de meiden.
  Jubileum moderator zondag 9 december 2007 @ 18:34:56 #39
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_55150604
Tex wat een wijs besluit, good for you

Yppy Heel veel sterkte
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_55150955
Hier ff een kuiltje in de weg. Als ik de touwtjes maar in handen heb... en dat kan natuurlijk niet altijd. Maar juist dat maakt me wat wiebelig . En ik ben gewoon moe, denk ik.
  zondag 9 december 2007 @ 19:07:38 #41
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55151248
Leren loslaten Nijna! En ja, dat is best moeilijk als je dat niet gewend bent.
Laat je niet van de wijs brengen hoor.
pi_55155544
Na een telefoontje met mn beste vriendinnetje voel ik me ook wel weer beter nu. En idd loslaten...
Ik ga zo lekker slapen en dan is er morgen weer een dag.
pi_55162557
Tex, begin eens met een andere ondertitel...
pi_55162593
Anitra fijn om te lezen dat het al wat beter gaat!

MeNicole en Yppy wat jammer, sterkte ermee!

Karin wat belachelijk zeg. Er moet in haar hoofd wel heel wat aan de hand zijn om zo te reageren lijkt me. Jammer hoor, maar jullie hebben je best in ieder geval gedaan.

Tex, spannend maar wel een goede beslissing.
pi_55162945
quote:
Op zondag 9 december 2007 11:46 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Jeetje, Karin, das ff een beroerde onvolwassen reactie. Ik begrijp, van dat soort dingen, echt geenn drol. Zo ontzettend zonde van de tijd allemaal, zo'n ruzie. Weet iedereen nog waar de ruzie over gaat ? Of is er gewoon ruzie ?

Je hoeft absoluut niet te vermelden waar de ruzie over gaat, maar je snapt vast wat ik bedoel.
Sterkte in ieder geval.
Tja, zoals het in de meeste gevallen gaat met ruzies, het gaat eigenlijk nergens over!!!
We verschillen van mening, maar dat moet toch niet iets onoverkomelijks zijn.
Blijkbaar wel dus.
Zij kan niet accepteren dat ik ergens anders over denk.
En dan gaat zij heel raar reageren, schelden en weet ik wat allemaal.
Als ik dan aangeef dat ze wel heel raar reageert zegt ze: zo ben ik nou eenmaal.
Nou zo accepteer ik dat niet. Ik laat me niet uitschelden.

Ze zit ontzettend met zichzelf in de knoop, en is ook wel in therapie.
Wat dat betreft moeten we het maar met een korreltje zout nemen.
Maar goed, dat gaat ook tot een bepaalde grens.

Wat ik het allerergste vindt is dat ze Meike negeert. Ze zegt nooit wat tegen haar, vraagt nooit hoe het gaat.
Zelf heeft ze 2 kinderen en wij geven die altijd heel veel aandacht.
Hoorde van mijn schoonmoeder dat ze het moeilijk vindt om te zien dat het bij ons zo goed gaat, dat wij het samen leuk hebben, dat Meike het goed doet, dat ze vlug is in de ontwikkeling enz enz. Zij hebben de nodige tegenslagen gehad de laatste jaren. Haar gevoel snap ik wel een beetje, maar goed, Meike hoort nou eenmaal bij ons, en zij is het allerbelangrijkste voor ons.

het is gewoon allemaal $%$%&%$*^%&%$ niet leuk
Kerst is naar de maan, binnenkort is opa jarig, hoe moet dat nou allemaal??
  maandag 10 december 2007 @ 09:44:41 #46
37150 livelink
pi_55163106
Kan je niet een relatieve buitenstaander laten bemiddelen, Karin? Wat een ellende, allemaal. En precies om de redenen die jij al aangeeft, alle familiefeesten worden zo beladen.

Ik hoop echt dat jullie een mogelijkheid vinden om hieruit te komen.
pi_55163363
Karin, kan je niet proberen alleen met haar man te praten? Die weet het waarschijnlijk wel te accepteren en beter over te brengen dan jullie, in de zin van dat ze daar wat meer van accepteert.
Als je kijkt naar de situatie waar ze in zit is het ergens wel te begrijpen hoe ze reageert, maar het is natuurlijk niet leuk en zo zou het ook niet moeten. Het lijkt er zoals ik het lees meer op dat ze op dit moment niet anders kan reageren omdat ze zo met zichzelf in de knoop zit en daar kunnen jullie natuurlijk ook niks aan doen maar dan valt er geen gesprek mee te voeren.
pi_55163528
Haar man heeft geen mening, die zegt verder niks. Heeft geen zin om met hem te praten, het zou niks veranderen aan de situatie.

Weet niet zo goed wat ik moet. Wat er zaterdag is gebeurd had ik vantevoren wel verwacht (ik heb het zelfs nog gezegd toen ze een gesprek voorstelden....weet dat zij niet tegen een weerwoord kan, en dan flipt)

Ik denk erover om haar een brief te schrijven.....
pi_55164095
Lekkere vent dan...

Natuurlijk kan je nog een brief schrijven of met een objectief iemand als bemiddelaar, maar soms houden de dingen gewoon op. Dan is natuurlijk de vraag in hoeverre kan je dan nog 1 deur?

Misschien overeenkomen dat je het niet met elkaar eens bent, maar dat je met familiegebeurtenissen gewoon normaal doet. Als je het niet afsluit, dan blijven dit soort dingen sudderen in de familie. En blijft het een ding.
pi_55164103
En het spreekt trouwens voor je/jullie dat je het nog een poging wilt geven
  maandag 10 december 2007 @ 12:11:06 #51
144006 chacama
Ondernemend!
pi_55165794
Yppy en MeNicole ook. Hopelijk tot snel

Anitra, heerlijk om te lezen dat het zo veel beter gaat.

Karin, wat een rotpositie, hopelijk komen jullie er ooit nog uit. Het schrijven van een brief vind ik geen verkeerd idee, maar ik weet niet of het een oplossing is.

Tex, wat een super beslissing.... ga zo door !!!
  maandag 10 december 2007 @ 20:25:26 #52
94046 PM-girl
pi_55176403
Jeetje Karinxxx, wat een rotsituatie! Moeilijk om dat te doorbreken! Succes ermee in elk geval,
*
pi_55176962
Oh YPPY, ik zal je missen Ik hoop dat het gauw weer goed met je gaat! Sterkte meis!
Variety is the spice of life
pi_55180039
Pff wil op zoveel mama's reageren hoop dat ik niemand vergeet.

Anitra, wat goed dat je er zo positief over bent en dat het steeds wat beter met je gaat.
Vind het erg dapper van je dat je dit besluit hebt kunnen nemen en nu inziet dat het voor jou helemaal goed is.

Karin tja familie je krijgt ze er voor niets bij hé kan me voorstellen dat je je rot voelt, maar met iemand die zo depressief is waarmee geen zinnig woord te wisselen valt daar kom je er niet mee uit, ik spreek helaas uit ervaring. Wij gaan nu de 2de kerst in zonder mijn vader, die reageert net zo als jij je schoonzus omschrijft dus kan me je wanhopige gevoel levendig inbeelden. Proberen is de moeite waard maar let je wel op dat jij straks niet te veel teleurgesteld en gekwetst gaat worden.

Tex, wat een goed voornemen voor het komende jaar.

MeNicole en Yppy jammer dat het even niet lekker gaat, hopelijk tot snel, en veel sterkte de komende tijd.

Davina gefeliciteerd met jullie nieuwe huis, maak je niet te druk hé want dan slaap je straks niet lekker

Hier gaat alles zijn gangetje eigenlijk het werken gaat oké, met ons gaat het oké, alleen de kerst komt er aan en dan krijg ik weer die dagen dat ik aan mijn vader ga denken en aan wat hij allemaal mist en al heeft gemist van Isa en van ons. Dan voel ik me schuldig en triest, en dat terwijl ik er niets aan kan doen, ik heb alles geprobeerd en dat werkte niet. Dus waarom zou ik me schuldig voelen...... er is geen reden te bedenken.
Getver de geest is een raar iets, gelukkig kan ik er met mijn man goed over praten en steunt die me door dik en dun, en dan zet hij me weer met beide voetjes op de grond, maar ik zou liegen als ik zei dat het me niets deed.
Mama van Isa en Ties
pi_55180462
quote:
Op donderdag 29 november 2007 12:45 schreef milagro het volgende:

[.........] (+een hele lel tekst)

en ook ik, net als miljoenen andere vrouwen denk met zekere regelmaat als ik in de spiegel kijk :
Milagro *snik* wat kan je af en toe recht voor zijn raap en gruwelijk hard zijn en ook weer zo ongelooflijk lief, geen wonder dat je kinderen al je pratsj braaf opeten, volgens mij ben jij een moeder uit duizenden
Mama van Isa en Ties
  maandag 10 december 2007 @ 23:15:12 #56
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55181113
FF snel voor het slapen gaan een voor Marlieske.
pi_55211211
pff Marlieske, dat is nog veel erger, een vader te moeten missen door ruzie (mijn schoonzus kan me gestolen worden, vind het vooral rot voor mijn vriend en zijn ouders)
Helemaal in deze kersttijd..... sterkte

Ben gister maar eens langs de ha gegaan, de laatste weken zie ik steeds sterretjes en ben ik zo licht in het hoofd. Dacht dat mijn bloeddruk of hb niet goed zou zijn. Maar dat was dus allebei prima.
Mss dat het wel door de spanning rondom de familieperikelen komt dan.....
pi_55211773
Ach Marlieske dat is rot zonder je vader.

Klinkt ook niet helemaal lekker Karin, maar misschien inderdaad de spanningen.

Ik heb gisteravond voor het eerst echt over mijn bevalling kunnen praten met mijn vriend, na bijna 10 maanden. Eindelijk heb ik het gevoel toe kunnen laten en mijn tranen laten lopen en ergens voelt het heel erg fijn, dat ik het nu met iemand kan delen. Maar nu het eruit is lijkt het me nog meer aan te grijpen. Ik weet gewoon even niet wat ik ermee aanmoet.
pi_55211859
Och Appelsappie heb je al eens over een nagesprek nagedacht. Dat kan altijd en heeft hier heel erg geholpen om het een plaatsje te geven.
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
pi_55212206
Ik heb er wel over nagedacht, maar ben er nog niet uit of ik dat wel wil en met wie ik dat dan wil. Ik kan er nu pas over praten met mijn vriend en ik weet niet of ik dat zou kunnen met een persoon die zo ver van me afstaat.
pi_55212277
Ik persoonlijk vond het juist fijn. Zij had het verslag van het ziekenhuis en de verloskundige aangevraagd en kon heel rustig de ontbrekende stukken aanvullen mede doordat ze het wel goed van te voren had doorgenomen. Met een persoon die dichtbij je staat afgezien je vriend/man dan wordt het al snel emotioneel maar omdat zij heel rustig was en helemaal niet emotioneel kwam er ook bij ons rust.
pi_55212338
Och Appel wat fijn dat je het nu in ieder geval met je vriend kan delen, ik kan je eigenlijk geen advies geven omdat ik hetzelfde heb als jij, maar juist daarom weet ik wel hoe klote je je kan voelen. Veel sterkte meid
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_55212422
Mibos met wie heb jij een gesprek gehad dan? Een psycholoog oid?
Ik heb vaak het idee als ik niet emotioneel ben dat het niet overkomt hoe erg het me raakt. Ik kom dan juist nogal kil over alsof het allemaal niks voorstelt en ik kan mijn gevoel dan ook niet overbrengen.
Maar toen ik het er gister met mijn vriend over had bleek ook dat hij sommige dingen heel anders zag dan hoe ik het ervaren had. Dus misschien is het ergens wel nuttig, ben er alleen op dit moment nog niet helemaal klaar voor denk ik.

Jellyrose, bedankt. Jij ook veel sterkte dan.
pi_55212552
Met een tussenpersoon/maatschappelijk werkster van het ziekenhuis waar ik uiteindelijk bevallen ben. Ze is er alleen voor de afdeling verloskunde en gyneacologie en ze bemiddeld ook tussen de partijen voor klachtenafhandeling en dergelijke...

Ik had wel een beetje hetzelfde als jij. Ik miste gewoon bepaalde delen en die kon hij aanvullen of waren ook niet duidelijk en die heeft zij voor ons wel duidelijk gemaakt en nu na een paar maanden hebben wij het echt een plekje kunnen geven en daardoor onze rust gevonden over de bevalling.
pi_55212589
Het is een stukje nazorg wat je aan kan vragen hier ivm probleembevallingen en dergelijke... Het werd ons eind december al aangeboden vorig jaar maar wij hebben er veel later gebruik van gemaakt omdat het nog te vers was en er nog steeds zoveel dingen niet goed ging toen.
pi_55212679
Appelsap, het is toch meer dan logisch dat hij het anders ervaren heeft. Dat kan toch ook relativeren en aanvullen ?
pi_55214192
Mibos dankje voor de info. Als ik er binnenkort eventueel behoefte aan heb ga ik het zeker eens uitzoeken!

K_P het is natuurlijk logisch dat hij het anders ervaren heeft en dat aanvullen werkt ook wel, alleen het relativeren nog niet echt. Misschien komt dat nog.
pi_55217114
Appelsap, ik heb ook heel lang getobd met mijn gevoelens en frustratie over de bevalling. Nagesprek in het zkh en diverse gesprekken met mijn haptotherapeute. Maar het meest heeft me de eerste verjaardag van Thies geholpen. Ik heb toen alles helemaal herbeleefd en wonderbaarlijk genoeg is sindsdien mijn gevoel over de bevalling rustig.
Plús het spuien in het Taboe op de bevallingtopic deed me ook wel goed.

Sterkte ermee. Ik hoop dat je er niet meer te lang mee rond hoeft te lopen.
pi_55218110
Appelsap sterkte.
pi_55223161
quote:
Op woensdag 12 december 2007 12:28 schreef appelsap het volgende:
Mibos dankje voor de info. Als ik er binnenkort eventueel behoefte aan heb ga ik het zeker eens uitzoeken!

K_P het is natuurlijk logisch dat hij het anders ervaren heeft en dat aanvullen werkt ook wel, alleen het relativeren nog niet echt. Misschien komt dat nog.
Ik hoop zeker dat dat lukt. Heftig lijkt me, als dat nog geen plekje heeft gevonden. Je hoeft je absoluut niet te schamen, hoor. Kaart het gewoon eens aan bij je huisarts. Het lijkt me wel dat je beter actie kan gaan ondernemen, dan niets doen. Blijkbaar kom je er niet uit.
  woensdag 12 december 2007 @ 19:47:26 #71
108648 cattie
lieve moeder
pi_55225589
Appelsap, heel herkenbaar. Wat mij goed heeft geholpen is een gesprek met de gynaecologe. Niet over de emotionele punten bij mij (daar kon ik toen ook nog niet over praten), maar puur hoe het feitelijk gegaan was. Wat ging er mis enz. Dat was heel verhelderend voor mij. Zo bleek dat ik er absoluut helemaal niets aan kon doen dat het niet zonder vacuumpomp lukte. En ik heb het bevallingsverslag gekregen, met alle tijden er op. Zo had ik ook een hou vast hoe lang bepaalde dingen hadden geduurd. Later heb ik het met mijn man en hier op fok veel over de emotionele kanten gehad. Sterkte!
  woensdag 12 december 2007 @ 19:55:44 #72
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55225818
Appelsap, ik heb je bevallingsverhaal teruggezocht. Klinkt erg heftig!
Ik hoop voor je dat je snel eea kan verwerken (al dan niet met professionele hulp)
  donderdag 13 december 2007 @ 11:14:01 #73
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_55239630
Appelsap, ik zou denk ik ook met een buitenstaander praten. Diegene weet misschien precies de goede vragen te stellen enzo
Ik heb een ks onder narcose gehad en ik heb wel een tijdje moeilijk gehad me de narcose. Niet met de ks an sich. Het ging gewoon niet en was blij met de mogelijkheden die er zijn.
Ik beval trouwens wel 10x liever vaginaal, ondanks de knip en dat ik geen pijnstilling heb gekregen (tegen de weeën. Wel een prik down under omdat Iris met de vacuumpomp geboren is)

De intake vorige week was prettig. Ze wist niet zo goed wat ze met me aan moest. Ze denkt dat ik perfectionistisch ben en dat ik daarom mijn huishouden links laat liggen, want: "het lukt toch niet zoals ik wil" Zo ook met andere dingen. Wrs. wil ik ze té goed doen, dus doe ik ze maar helemaal niet of half. Perfectionisme is "niet te genezen' zeg maar, dus gaat zij proberen om mij er mee te laten leren leven. Ze heeft het zelfs gehad over een gespecialiseerd iemand van de thuiszorg, die me dan helpt met het huishouden. Die doet dan niet het huishouden voor me, maar gaat me dan leren hoe ik het allemaal het beste op kan pakken, zodat .. nou ja, zodat ik dat ook goed doe. (ik voel me net een kleuter ik ben verdorie 28 )
Ze heeft het ook over een postnatale depressie gehad, omdat de sombere zo overduidelijk na de de geboorte van Iris is begonnen. Volgens mij is dat het niet, want de ha had wel bloed laten prikken en daar was niks uitgekomen. Ik ga er vanuit dat ze dat wel gemeld had anders.

Ik heb mijn scherm een tijdje opengehad, en mijn stemming is inmiddels (positief) veranderd. Maar net nog schreef ik dit:

Nu gaat het ronduit slecht. Ik voel me gewoon kut om niks, schreeuw tegen de kinderen, ben gewoon echt onredelijk. Ik word kriegel van ze. Ik zit hier dan ook te huilen, want dit is niet hoe ik me wil voelen. En het is pas 10.45 uur, de dag duurt nog wel eventjes Op mijn werk gaat de dag een stuk sneller

Ik wil het niet helemaal weghalen voordat ik dit post, omdat het toch was wat ik voelde. Ik hoop ook op een beetje herkenning van anderen eigenlijk. Ik voel me soms nog steeds een aansteller, iedere moeder heeft het moeilijk, dus ik had het niet mee naar de ha gehoeven, enz... Nog steeds gaat het niet prima, maar toch zeker wel een stuk beter, ik zie de dag al wat zonniger in. Raar hoe dat van het ene op het andere moment kan veranderen. Het was echt een soort inzinking
Ik heb dus een goed gevoel over maatschappelijk werk. Dinsdag is mijn eerste echt afspraak (na de intake) en we zullen zien wat het verder wordt
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  donderdag 13 december 2007 @ 11:15:49 #74
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_55239672
lang verhaal en met de billen bloot, terwijl ik dat eigenlijk niet zo wilde

Ik merk ook meteen aan mijn reactie op een "overtreding" van Amber het verschil: Net was ik onredelijk en heb haar onmiddelijk in de hoek gezet, nu kon ik het redelijk kalm benaderen
pi_55239919
LadyS het is wel heel erg fijn dat je in elk geval een goed gevoel hebt bij het maatschappelijk werk en ik hoop dat je snel weer met jezelf in het juiste vaarwater komt en dan komt het tegenover de kindjes ook allemaal wel weer goed en wij hebben allemaal weleens een dag waarbij we minder van ons kroost kunnen hebben dus dat nemen de kindjes je heus niet kwalijk. Knuffel voor jou...
pi_55240041
ladyS, ik vind het in ieder geval heel goed dat je jezelf en je gevoelens serieus neemt. dus relativeer het niet allemaal meteen weer onder 't tapijt, je hebt er last van, niet voortdurend (gelukkig) maar wel toch te veel of te wisselvallig blijkbaar. dus goed dat je er hulp bij bent gaan zoeken. en fijn dat het gesprek goed verliep. wat dat perfectionistische betreft: pas op dat je wat betreft deze hulp niet ook te hoge/onrealistische verwachtingen hanteert en er dan na een wat tegenvallend gesprek niet meer naar toe gaat bijvoorbeeld. dat zou jammer zijn. alle beetjes kunnen helpen. veel succes!
pi_55240229
LadyS, fijn dat je een goed gevoel hebt mij maatschappelijk werk.
Die hulp waarover je het hebt krijg een goede vriendin van mij ook.
Ze vind het goed helpen. Succes en sterkte
pi_55240248
LadyS, poeh dat is niet niks! Dat huishouden links laten liggen herken ik wel. Ook hier bleek na de intakes dat het komt doordat ik alles te goed, op mijn manier wil doen, en dat kan gewoon niet.
Jeetje meis, ik wens je veel sterkte voor de komende tijd, dat je je maar snel wat beter mag voelen
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 13 december 2007 @ 11:46:48 #79
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_55240435
LadyS

herken dat over dat peffectionisme wel ook.
Je wilt alles perfetc doen en het liefste tegelijkertijd.
Dan ben je met de stofzoek in je hand aan het soffen, en intussen doe je de vaat, stofzuig en dweil je en ach boven en de toilet kan ik ook net zo goed mee doen, oh en de kledingkast uitzoeken ( dag ervoor gedaan, maaar toch.) oh en de ramen kunnen ook wel weer een sopje gebruiken, en en en en.. en intussen vergeet je de helpt af te stoffen, pak je de stofzuiger en hup weer dat zelfde riedeltje, waardoor het maar halfslachtig gebeurd, tis geen zwijnestal maar ook neit zoals je wilt.
Dan ben je wel een hele midddag bezig egweest, maar voor je gevoel is het eigenlijk niets.
en dan denk je weer ik doe het niet goed, kan toch ook helemaal niets doen, oh nou vind die en die me stom, oh anderen kunnen dat wel, misschien moet manlief maar bij me weg ik ben toch niet goed genoeg . enzovoorts enzovoorts.

rotcirkeltjes zijn dat

juist in de dwang naar perfectie, angst om iets of voor iemand iets verkeerd te doen is zo onwijs groot waardoor je juist steken laat vallen.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_55241118
Ohhhhh lieve mama's. Wat gebeurt er toch veel met onze lichamen en geesten. We maken onszelf gek. Ik herken ook zoveel dingen in wat jullie schrijven. En kan maar 1 ding zeggen, laat jezelf niet gek maken....of maak jezelf niet gek... Het is makkelijker gezegd dan gedaan, maar probeer weer prioriteiten te stellen. Ik zou jullie het liefst allemaal even een knuffel willen geven en zeggen.... nee, het ligt niet aan jullie. Moeder zijn is niet makkelijk. We worden tussen lachen en huilen in geslingerd en moeten dan ook nog consequent zijn en met alle liefde van de wereld voor onze kroost zorgen en onszelf niet vergeten.... Houvol de stressvolle dagen van kerst zijn er bijna en daarna is er weer rust.... Dan is er vakantie, lopen de kinderen niet meer op eieren en kunnen we weer even ademhalen en vooral genieten...veel genieten van al die lieve kleine guppies om ons heen.
  donderdag 13 december 2007 @ 14:06:01 #81
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_55244152
Nou LadyS, rot hoor allemaal. En erg vervelend altijd vind ik als mensen zeggen dat ze niet weten wat ze met je aan moeten. Wel goed van die hulp ook. Is ook niet leuk, zo geholpen moeten worden. Maar als het helpt......En euhm misschien moet je voor jezelf een schema maken, wat er wel of niet moet gebeuren en wat er dan ook echt moet. Het is ook lastig om dingen opgeruimd te houden met twee kinderen in huis. Dat kan eigenlijk ook gewoon niet, in ieder geval niet de hele dag. Wij hebben er afspraken over gemaakt. Het bureau is van mij, daar mag geen speelgoed enzovoorts op komen te liggen. Dan is er altijd een plek voor mij waar er wel rust en ruimte is en waar ik gewoon even kan gaan zitten als het mij uitkomt. Zonder van alles en nog wat. Het aanrecht ruim ik ook altijd meteen leeg, tenminste als we geen visite hebben ofzo. Omdat het echt veel makkelijker is om weer aan andere dingen te beginnen (koken, stukjes klei snijden enzovoorts) als daar gewoon ruimte is. Misschien helpen zulke kleine dingen je wel om wat meer rust te vinden in huis. Succes met alles.
pi_55254580
/een onsje aandacht aub modus aan/

Ik zit er even doorheen. Vanmiddag had ik nog goede moed. Fleur was weer opgeknapt van de waterpokken en Maud had vannacht goed geslapen. Maar toen ik vanmiddag mijn gevoel volgde en met de oppas belde, hoorde ik op de achtergrond Maud huilen en hoesten. De oppas stond net met de telefoon in handen om mij te bellen, want er was 'geen' land meer met Maud te bezeilen. Dus in overleg getempt en ze ging naar 38,4. En maar hoesten en piepen. Dus knoop doorgehakt en naar de HA gebeld we konden een half uurtje later terrecht. Daar aangekomen kregen we de diagnose gesteld: oorontsteking met of een virale bronchitus of kinkhoest. En omdat hij kinkhoest niet uit kon sluiten, is ze meteen op anti-biotica gezet om verdere besmetting te voorkomen. En nu loop ik rondjes van het zorgen maken. Ik ga 100 keer in mijn hoofd alles langs. Wat heb ik gedaan, waarom is ze zo ziek. En waarom heb ik het zo verrekte druk met de zaak dat ik niet eens thuis kan zijn om voor d'r te zorgen. Ik voel me zo rot schuldig. Zo'n slechte moeder.....

/een onsje aandacht aub modus uit/

het van me af schrijven heeft al iets geholpen. Ik ga in elk geval vannacht naast d'r slapen, want zo helemaal alleen op d'r kamer vind ik niet veilig. Ze hoest zo en ademt zo ontzettend oppervlakkig. Ik moet gewoon weten dat ze ademt, dan maar weer een rotnacht, het kan me niets schelen als mijn guppie maar weer beter wordt.
  donderdag 13 december 2007 @ 21:23:31 #83
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_55254824
Och jeetje, Chacama, dat is ook echt rot voor Maud en voor jullie als bezorgde ouders.
Voel je niet schuldig, je hebt er toch juist goed aan gedaan door je gevoel te volgen en de oppas te bellen en de huisarts te bezoeken. Echt, hoor. Dat je er verdrietig en bezorgd om bent, kan ik me heel goed voorstellen, sterkte daarmee.
Maar dat gevoel van schuld rammel ik er even uit, als je het goed vindt.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  donderdag 13 december 2007 @ 21:35:13 #84
37150 livelink
pi_55255094
Ach Chacama, wat verdrietig dat Maud nu ook ineens zo ziek is. Hier doe je helemaal niks aan, meid.
Blijf vannacht lekker dicht bij haar en ik hoop dat ze morgen een heel stuk opgeknapt is. En denk ook aan jezelf hoor.
Sterkte vannacht en blijf alsjeblieft niet malen.
  donderdag 13 december 2007 @ 21:50:39 #85
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55255450
Chacama
Erm, kinkhoest kan ze toch niet gekregen hebben door iets wat jij wel ofniet gedaan zou hebben?
Ik rammel lekker even met Sugar mee. Niets om je schuldig over te voelen. Lekker vannacht bij Maud blijven en je gevoel volgen.
En daarbij ben je geen slechte moeder. Zo, ik heb gesproken
  donderdag 13 december 2007 @ 22:29:43 #86
3011 E.T.
pi_55256616
Wat Davinia zegt: kinkhoest kan nooit komen doordat jij ergens de mist bent ingegaan, dat kan alleen door besmetting.

VAnmorgen ging ik door de grond van de kiespijn en moest Saskia nog even naar de psz brengen. Schoenen zoeken dus. Jankend van pijn en ellende lag ik dus op de grond onder kast en bank te zoeken terwijl Saskia d'r gebruikelijke 'peuter-puber-ik-wil-niet-treuzel-act' opvoerde.
Toen ben ik dus in pure wanhoop vreselijk tegen d'r uitgevallen, dat ze nou toch mee moest gaan zoeken naar d'r schoen Ze schrok zich echt rot en we hebben allebei heel erg zitten huilen daarna; ik was ook vreselijk van mezelf geschrokken.
Ik heb ook echt wel 1000 keer sorry tegen haar gezegd, vanavond nog.
Toen Swets ook thuiskwam uit z'n werk en mijn pijn eindelijk weg was, heb ik nog alle spanningen van vandaag weg zitten huilen, ondertussen maar sorry tegen Saskia zeggend.

Positief puntje eraan was dat wel is doorgedrongen bij haar waarom ik boos was, maar dat pijn zo'n invloed kan hebben en me daardoor zo tot wanhoop kon drijven was nieuw voor me.
Ik hoop 't nooit meer mee te maken, voelt vreselijk rot
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 13 december 2007 @ 22:54:49 #87
37150 livelink
pi_55257249
Ach E.T., wat een rotdag moet het ook voor jou geweest zijn met al die pijn en zwanger en 2 jonge kinderen. Ik zou je wel willen zeggen dat je je niet meer zo rot moet voelen nu. Het is over, er is uitgebreid sorry gezegd en de omstandigheden waren dusdanig uitzonderlijk dat het echt niet zo snel weer zal gebeuren.

ik ben bang dat ik wel eens zo ben uitgevallen tegen de kinderen om veel minder
pi_55258185
Chacama wat rot dat Maud zo ziek is Hopelijk is ze snel weer beter. En wat de rest zegt: niet schuldig voelen hoor!! Dat is helemaal nergens vood nodig.

LadyS ik vind het erg herkenbaar wat je schrijft. Ik voel me ook altijd een aansteller. Een beetje erkenning zou al zoveel schelen. Het lost het probleem niet op natuurlijk, maar toch.
Dat perfectionistische herken ik vooral in mn werk. Ik wil het altijd perfect doen, en vind ook eigenlijk dat ik het beter doe dan m'n collega's Maar ben er wel langer mee bezig en vervolgens heb ik dus het idee dat ik amper iets heb gedaan, etc. En dan in gedachten denk ik erachteraan dat zij dat ook vinden, zeker na dat gesprek op m'n werk vorige week

Vanochtend ben ik naar de huisarts geweest, ivm dat negatieve zelfbeeld/weinig zelfvertrouwen. Hij raadde aan om naar een 1e lijns psycholoog te gaan. Vanaf 1 januari wordt dat ook nog eens gedeeltelijk vergoed, en er zijn meestal geen lange wachtlijten. Dus na de feestdagen daar een afspraak maken en dan zien we weer verder...
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  vrijdag 14 december 2007 @ 07:56:13 #89
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_55261347
ET, ik ben, net als Livelink wel om minder uitgevallen Maar het rotgevoel daarna is echt rót ja Heb ik het ook vaak moeilijk mee.

tex, waarom niet nu een afspraak maken voor na de feestdagen? Ik ben toen ik bij de ha vandaan kwam meteen naar MW gefietst anders zou ik het allemaal weer voor me uitschuiven (niet omdat ik niet durfde ofzo, maar gewoon omdat het een zooitje is overal (dus in mijn huis, in mijn hoofd zeg maar), ik zou het gewoon vergeten, of denken: "eerst even dit doen" of "nu ben ik op mijn werk" of "als de kinderen slapen kan ik rustiger bellen", enz. En naarmate de tijd verstrijkt lijk MW steeds minder nodig en dan bel ik ook maar gewoon niet.
Ik weet helemaal niet of jij zo bent hoor
Op mijn werk denk ik ook wel eens: "waarom doen ze het nou niet *zus* of *zo*?" Maar ik werk er nog maar 6 weken ofzo, hahaha, dus ze zullen wel hun redenen hebben om dat systeem te hebben. Alleen moet ik daar nog achterkomen.

Alle andere bedankt voor de lieve reacties. Ik sta nu aan het begin van een goede dag! Tenminste: zo voelt het nu
  vrijdag 14 december 2007 @ 08:03:47 #90
24188 Belana
kloon van belana
pi_55261419
LadyS, het is heel herkenbaar. Ik krijg de woorden er niet uit die het duidelijk maken, maar het is herkenbaar.
stormy waters...
sailin'
pi_55261782
Chacamama solliciteer jij naar een schop onder uw derriere? Kinkhoest (net zoals hierboven al een paar keer gezegd) krijg je niet omdat jij iets niet of niet goed gedaan zou hebben...

Hoe is het vannacht gegaan?
pi_55262033
Tex, ik wilde even zeggen dat je echt heel goed bezig bent

En LadyS ook!

ET
pi_55262330
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 07:56 schreef LadyS het volgende:
tex, waarom niet nu een afspraak maken voor na de feestdagen?
Kweenie, de huisarts zei zelf "even wachten tot na de feestdagen" ofzoiets Dus vandaar eigenlijk...
©Dumbo
  vrijdag 14 december 2007 @ 09:31:03 #94
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_55262520
LadyS, ik vind het ook goed en dapper dat je het onder ogen ziet en erover schrijft ook.
Ik wil even zeggen dat een postpartum depressie niet aangetoond kan worden door bloedonderzoek, dus waarom je het idee hebt dat het dat niet kán zijn, is me nog niet duidelijk. Maar in elk geval heel erg goed dat je ermee aan de slag gaat.

Dat vind ik ook van jouw actie, Tex! Heel erg goed, je bent het gewoon waard, toch?
En over dat denken dat je het beter kunt dan anderen: soms is dat ook wel een beetje vluchtgedrag voor het echt aangaan van contact of voor het echt stilstaan bij jezelf in verhouding tot anderen. Ik weet niet of ik het duidelijk kan maken, het is een gevoel dat ik erbij heb, vanuit herkenning misschien. De beste verdediging tegen mogelijke bedreiging is misschien doen alsof je onkwetsbaar bent n dus zelf gaan geloven dat jij dingen het beste doet?
  vrijdag 14 december 2007 @ 09:41:03 #95
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_55262681
Sugar:
Ik meen dat ik dat hier gelezen heb, over dat bloedonderzoek. Maar het zal wel een gevalletje klok-klepel zijn

*verder werken gaat*
pi_55262746
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 09:31 schreef Sugar het volgende:
LadyS, ik vind het ook goed en dapper dat je het onder ogen ziet en erover schrijft ook.
Ik wil even zeggen dat een postpartum depressie niet aangetoond kan worden door bloedonderzoek, dus waarom je het idee hebt dat het dat niet kán zijn, is me nog niet duidelijk. Maar in elk geval heel erg goed dat je ermee aan de slag gaat.

Dat vind ik ook van jouw actie, Tex! Heel erg goed, je bent het gewoon waard, toch?
En over dat denken dat je het beter kunt dan anderen: soms is dat ook wel een beetje vluchtgedrag voor het echt aangaan van contact of voor het echt stilstaan bij jezelf in verhouding tot anderen. Ik weet niet of ik het duidelijk kan maken, het is een gevoel dat ik erbij heb, vanuit herkenning misschien. De beste verdediging tegen mogelijke bedreiging is misschien doen alsof je onkwetsbaar bent n dus zelf gaan geloven dat jij dingen het beste doet?
Zou kunnen, onbewust dan, want vind het niet echt herkenbaar
Het is heel dubbel eigenlijk, want ik hoor ook de hele dag een stemmetje (niet letterlijk ) in m'n hoofd dat ik niet goed genoeg werk, dat m'n collega's het vast niet goed genoeg vinden.

Maar bij bepaalde kleine dingetjes, zoals het schoonmaken van het koffiekeukentje, vind ik dat ik het beter doe want ik wrijf alles droog zodat er geen lelijke droogvlekken komen bijv. En bij het opdekken van koffiekopjes let ik er meer op dat de kopjes recht staan terwijl bij collega's ze vaak schots en scheef staan. Nou ja dat soort dingetjes dus
De vraag is alleen wat belangrijker is in mijn werk: dat alles perfect is, of dat het snellll klaar is. Ik denk het laatste
©Dumbo
pi_55263169
LadyS en Tex, ik vind jullie dapper

Chacama, niet twijfelen hoor. Jij kan hier echt niets aan doen en je doet het prima zo. Er klinkt zoveel liefde voor je kinderen uit je posts, die twee meisjes wensen zich vast niets beters. Hoe gaat het nu met Maud en met jou?
  vrijdag 14 december 2007 @ 10:17:13 #98
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_55263425
Chacama
  vrijdag 14 december 2007 @ 10:21:00 #99
24188 Belana
kloon van belana
pi_55263497
chacama, ik heb al zo lang het gevoel dat jij helemaal niet gelukkig bent?
dat jij die eigen zaak niet wilt? dat je liever thuis bent met de kinderen, of iig regelmatiger?
stormy waters...
sailin'
pi_55264783
Chaca, hopelijk hebben jullie een beetje een goede nacht gehad. Wat naar dat Maud zo ziek is, hopelijk knapt ze gauw weer op.
Je niet schuldig voelen daarom hoor, echt niet nodig!

ET, .

Tex, goed dat je naar de huisarts bent gegaan!

LadyS, ik wens je een goede dag vandaag!

Hier over en weer gemopper op elkaar... Een eigenwijze vent die niks van me aan wil nemen. Die ondanks al mn argumenten roept: ik doe het toch gewoon op mijn manier. Waardoor ik dan weer denk: dan doe ik het zelf wel. Laat maar!
Misschien moet ik het meer loslaten... Blegh.
Ik ga maar eens even verder lezen en dan zorgen dat ik wat afleiding krijg, want anders kan ik hier de hele dag over gaan piekeren en daar wordt ik sowieso niet blijer van.
  vrijdag 14 december 2007 @ 11:14:51 #101
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_55264931
Ik weet een goed topic voor je, Nijna. Eén lijn trekken in de opvoeding Dat mag ook wel weer eens gekickt worden.
Sterkte ermee, lastig is het om samen een goede weg te vinden in de meest suffe dagelijkse dingen soms.
pi_55265138
Ik ga zeker over jullie adviezen nadenken maar ik.ben er nog niet klaar voor om er hulp voor te zoeken. Daarbij merk ik nu een aantal dagen later dat ik me er wat beter over voel, dus wil ik het nog even zelf proberen omdat praten (met mijn vriend) misschien wel de oplossing is.

LadyS heftig hoor, maar ik vind het heel knap van je dat je ermee aan de slag gaat! En hetzelfde geldt natuurlijk voor Tex! Veel sterkte de komende tijd.

Chacama moeilijk allemaal. Ik krijg ook het gevoel wat Belana heeft..

Nijna, dat klinkt een beetje zoals ik ben. Maar het is inderdaad een kwestie van loslaten.
Vaak denk je dat het op jouw eigen manier het beste gaat maar als je wat meer toelaat zie je dat het op andere manieren ook prima gaat. Gewoon even het gevoel onderdrukken en als je het niet aankan zien dan loop je even weg. Ik ben ook geneigd om altijd alles over te nemen maar soms is het ook wel eens prettig om niet alles zelf te hoeven doen. Dat geeft voor jezelf ook wat rust, tenminste bij mij wel.
  vrijdag 14 december 2007 @ 12:30:42 #103
144006 chacama
Ondernemend!
pi_55267002
LadyS en Tex allebei op de goede weg. Helemaal super. Aan jezelf werken is zo belangrijk. Je eigen gelukkig voelen, is heel veel waard.

Appelsap, misschien komt het nog, maar misschien vind het alles ook wel zelf zijn plekje. Iedereen verwerkt het op zijn eigen manier.

Belaan en Appelsap (en al die anderen). Jullie gevoel klopt gedeeltelijk. Ik heb het er moeilijk mee. Ik zit in een tweestrijd tussen wat voor mij misschien het ideaalbeeld is: thuis met de kids en het van de grond krijgen van de zaak. Iets dat mijn man is begonnen en lange tijd voor mijn gevoel ook zijn zaak is geweest, maar wat meer en meer ook mijn toko aan het worden is. En het voor mij ook een uitdaging is geworden om het te laten slagen (vandaar dat ik ook de cursus plantenkennis ga doen). Het probleem ligt hier grotendeels op dit soort dagen als de kids ziek zijn en ik geen vrij kan vragen om bij ze te zijn. Toen ik nog voor de overheid werkte, belde ik gewoon op en gaf dan door dat ik thuis was. Of een vrije dag of zorgverlof, maar in elk geval niet weg van mijn zieke kinderen.
Dus ja, ik vind het rot om een eigen zaak te hebben op het moment dat ik vind dat ik thuis zou moeten zijn, maar op de dagen dat ik met plezier in de winkel sta en Fleur op school is en Maud al vertellend bij de oppas zit, is het wel weer goed.

Verder zijn we de nacht redelijk goed doorgekomen. Maud heeft nog net geen 39 koorts en heeft de hele nacht bij me gelegen. Ik had het voedingskussen onder me gelegd en zo hebben we half zittend geslapen. De combi-sleeper heeft zijn geld nu al opgebracht. Maud in die 'slaapzak' terwijl ik lekker onder mijn eigen dekbedje lag en zo heb ik ze gesusd en overeind gehouden tijdens hoest- en spuugbuien. Het was eigenljk wel heel lekker om d'r net als toen ze heel klein was bij me op mijn buik te hebben liggen. En toen we vanochtend wakker werden keek ze me stralend aan en zei: mama die en wees naar d'r lege fles.... heerlijk, maar wat zal ik blij zijn als ze weer geen rust meer in d'r kontje heeft om meer dan 5 minuten bij me op schoot te zitten.
  vrijdag 14 december 2007 @ 14:27:47 #104
94046 PM-girl
pi_55269966
Chacama, het is echt niet aan jou te danken dat je kindje ziek is! Dat weet je ook wel, maar ik zeg het nog maar even Fijn dat Maud weer wat beter lijkt nu!

Tex, per 1 januari komen geloof ik 8 consulten 1e lijns psychologie in het basispakket van de verzekeraars. Dat bedoelde je huisarts denk ik, maar de afspraak kun je nu al wel maken, net als LadyS gedaan heeft (goed van je trouwens, Ladys!)

Appelsap, het is een begin, hartstikke goed van jullie. Ik hoop dat het steeds een stapje beter wordt en je die bijzondere gebeurtenis een goede plek kunt gaan geven.
*
pi_55270012
Chaca, zet dat schuldgevoel maar gauw opzij. Schuldgevoel is van alle emoties de minst bruikbare en bovendien is het bij ziekte van je kind totaaaaal niet van toepassing! Sterkte!
  vrijdag 14 december 2007 @ 14:36:12 #106
24188 Belana
kloon van belana
pi_55270144
nou ja, wat nebelung zegt dan chaca!
sta achter je keuze en voel je niet schuldig. het is een consequentie van je keuze, dat is alles.
ik proef gewoon regelmatig die rotgevoelens bij je en ik kan het niet helpen dat ik me dan afvraag of je wel de juiste keuze hebt gemaakt, snap je?
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 14 december 2007 @ 15:23:02 #107
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55271043
Phoe, wat een heftige dingen hier zeg.
Ben ik ook eens een dagje niet online..

LadyS en Tex, Well done dames. En Tex, gewoon vast een afspraak maken. Kan geen kwaad.

ET, . Veel sterkte met je kies. Bah, je kunt nu natuurlijk ook maar heel beperkt pijnstilling slikken.

Chaca, er is al zoveel wijs gezegd, even een . En binnenkort krijg je een échte! Beterschap voor je grietje ("Mama, díe!" ).
  vrijdag 14 december 2007 @ 16:57:58 #108
144006 chacama
Ondernemend!
pi_55273270
Net weer terug van de HA. Mijn zorgen zitten nu tot in mijn hoofd. Om gek van te worden. Ik maak me nu alleen nog maar zorgen. Geen schuldgevoel meer, alleen nog maar zorgen.

Ze heeft sinds vannacht niet meer gedronken. Alles wordr geweigerd en de temp blijft boven de 38,5. De HA heeft andere medicijnen gegeven en een puffer om de ademhaling minder oppervlakig te hebben. Ze was duidelijk zieker dan gisteren, maar nog niet ziek genoeg oftewel net nog te levendig voor een doorverwijzing naar de Kinderarts. Met de wijze woorden: zorg dat ze drinkt en je eigen arts heeft weekenddienst heeft ie ons met een zachte blik en een warme lach weer terug naar huis gestuurd en nog net voor het weggaan, hoorde ik nog: niet twijfelen, als je niet zeker bent bel je met de HAP.

Thuis gekomen eerst weer drinken aangeboden, gewone fv wilde ze niet, bv wilde ze niet, sap gewoon niet, water niet.....niets niet. Uiteindelijk alleen de Amoxicline erin gekregen een puf gegeven en toen in bed gelegd en daar ligt ze nu nog steeds....te slapen.
  vrijdag 14 december 2007 @ 17:03:46 #109
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_55273407
Ohhh arme meid, dat is niet leuk, niet voor mama en ook niet voor de kleine!
Beterschap, en inderdaad bij twijfel bellen!
pi_55273530
Ach arm Maudje wel weer lekker gaan drinken hoor want zo is het ook niet fijn. Niet voor jou, papa, mama en Fleur. Die hebben liever een actieve ondeugend Maud dan een zieke Maud. Gauw beter worden hoor!!! En Chaca net wat Ik80 zegt gewoon bellen als jullie het helemaal niet vertrouwen hoor vanavond/nacht of van het weekend.
  vrijdag 14 december 2007 @ 19:49:02 #111
144006 chacama
Ondernemend!
pi_55276606
update Maud in dreumestopic. Het gaat ietjes beter....denk ik.
pi_55290749
Jee wat een toestand met Maud, sterkte chaca!!
pi_55303900
Chaca sterkte met Maud en als je je teveel zorgen maakt.... HAP bellen! Maar dat weet je zelf ook best wel, maar zeg t toch ff

LadyS eerlijk zijn over je gevoel is stap 1, goed dat je je eerder getypte tekst niet hebt weg gehaald.
Sterkte de komende tijd.

Appelsap, ik heb ook nog steeds moeite met de bevalling. Heb een nagesprek met de gynaecoloog gehad en dat heeft mij persoonlijk weinig geholpen.
Ze nam me namelijk niet serieus want het was toch prima gegaan? , ook mijn opmerkingen mbt medicatie, mijn colitus, en het verplegend personeel dat medicatie weigerde te geven, en andere medicatie waar ik niet tegen kan wel gaven enz enz.
Uiteindelijk met de huisarts erover gesproken maar die was er niet bij dus .... het hielp niet echt.
Ik hoop dat jij er wel meer uit kan halen en dat het je gaat helpen bij de verwerking ervan.
Ik ben gelukkig met behulp van mijn man al een stuk verder ..... en denk stiekum al aan een broertje of zusje voor Isa tis dat het nog niet mag vanwege de ks maar anders .....
Mama van Isa en Ties
pi_55311173
Chacama
LadyS Het is zwaar om jezelf een ander denkpatroon te "moeten" geven, maar als je weet waar je kijken moet scheelt al zoveel.

Hier alls nog oke
Ik heb van de week gesprek gehad over hoelang ik daar moet/mag blijven. Ik mag met 6 weken al naar huis (hellup das over 2 weken ), maa mag ook tot 8 weken blijven omdat psychisch het kwartje is gevallen, maar van uitrusten er nog weinig gekomen is Ik had te hard aan mezelf gewerkt dat ik dat behandeldoel dus een beetje links heb laten liggen, dus die gaan we nu aanpakken Ik ga denk ik idd voor de 8 weken want dan kan ik na de feestdagen ook nog ff bijkomen daar voordat hier alls weer begint.
Aankomende week word een rare week want donderdag ga ik al naar huis ivm kerstdiner van Rick zijn werk, dan vrijdagochtend weer terug naar daar voor RET (rationele emotieve therapie/ anders leren denken/ of te wel kijken of de dingen die denkt, doet, voelt wl rationeel zijn), dan een afspraak voor Djen bij Altrecht en dan weer terug naar Lunteren. Dan word ik zondagmiddag weer opgehaald en ben ik de feestdagen thuis en 2e kerstdag weer terug. Een heel gedoe met die feestdagen, maar gelukkig is de mogelijkheid om er het weeken ervoor te kunnen blijven omdat het anders zo'n grote stap is in 1 keer, want van 5 dagen/2 dagen thuis naar andersom is erg heftig.
  zondag 16 december 2007 @ 16:56:52 #115
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55315399
Het is een heel geregel met de feetsdagen zo Anitra. Fijn dat je er daarna ook nog terecht kunt.
  zondag 16 december 2007 @ 20:19:45 #116
45621 Suzanna
Mama van...
pi_55320045
Anitra, wat fijn dat het goed met je gaat! Wel idd een heel gedoe met die kerstdagen enzo, maar ja, die moet je wel thuis doorbrengen natuurlijk!
Maar je vindt het dus fijn om daar te zijn en het helpt je ook goed? Wel uitrusten he nu !!

Chacama, hoe gaat het nu met Maud? Ik heb het wel gevolgd maar had nog niet gereageerd. Ik hoop dat het beter gaat bij jullie!
pi_55330706
Vanmorgen Mirte weggebracht naar het KDV en het viel me mee. Ik heb het droog gehouden . Daarna even langs mn werk gelopen, moest even een adres hebben. Met een collega staan kletsen, of ik alweer zin had om te beginnen. Niet echt dus, maar dat leek haar heel gezond .
Nog anderhalf uur voordat ik weer richting het KDV ga om mn meisje op te halen.
  maandag 17 december 2007 @ 14:16:01 #118
144006 chacama
Ondernemend!
pi_55336036
Met Maud gaat het goed (ze drinkt nu gemiddeld 100 ml per keer en dat 4-5 keer op een dag....eet nog niet, maar dat is niet belangrijk). Ik ben zelf gisteren een beetje op mijn plek gezet door mijn eigen lichaam. Nadat ik eerst nog kindernevendienst in de kerk gedraaid had (adventkrans maken) en toen op en neer naar Hellevoetsluis om de bv voor Maud te halen (lekker dichtbij deze keer ) kwam ik thuis en zei mijn hoofd en nu ga je naar bed. Echt uit het niets (nou, ja....) een heftige migraine aanval. Dus om half 4 lag ik op bed en vanochtend ben ik er weer uitgekomen.

En nu gaat het redelijk met me. Ik loop wel op mijn eind, maar nog een weekje en dan heb ik echt vakantie

Anitra wat goed om te lezen dat het steeds een beetje beter gaat. En die kerst zorgt voor veel geregel zo te lezen, maar het komt goed. Succes nog.

En al die andere mama uiteraard even een . Dankjullie voor het meeleven met mijn zorgen om Maud.
pi_55337889
Chaca, wat fijn dat het met Maud goed gaat! Pas jij een beetje op jezelf... die vakantie is niet alleen om bij te komen van je geren he... pas goed op jezelf!
pi_55339904
Dat was me wel duidelijk...

Anitra wat fijn om even een update te lezen over hoe het met je gaat. Hoe gaat het trouwens thuis als je er niet bent met Rick en de kinderen?

Chaca kijk je uit dat je jezelf niet voorbij loopt en heel de vakantie op apegapen ligt? Snap ook dat het heel druk is bij jullie in de winkel maar toch denk een beetje om jezelf.
  dinsdag 18 december 2007 @ 09:57:36 #121
94046 PM-girl
pi_55354847
Chacama, gelukkig zijn je zorgen rond Maud een beetje over nu! Wel goed voor jezelf zorgen he!!
*
  dinsdag 18 december 2007 @ 16:57:28 #122
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_55365042
Moe, verdrietig, veel herrineringen, en toch ergens een goed gevoel ivm speelgoed waar straks andere kindjes mee kunnen spelen....
  dinsdag 18 december 2007 @ 17:19:04 #123
144006 chacama
Ondernemend!
pi_55365599
Bar wat mooi dat je het een plekje hebt gegeven. Dikke met alle herrineringen en het verdriet.
  dinsdag 18 december 2007 @ 20:26:07 #124
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_55370349
Bar ik vind het zo knap/sterk van je dat je het speelgoed van *Thijs naar een goed doel brengt. Sterkte meid met alle emotie's die dit weer oproept

Chacama, denk je aan jezelf nu weer een beetje? Anitra fijn dat je er echt wat aan hebt!
Verder ben ik eigenlijk niet goed bijgelezen hier, sorry dames
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  dinsdag 18 december 2007 @ 20:52:26 #125
94046 PM-girl
pi_55371097
Och Bar, wat moeilijk en dapper en super dat je dat doet!
*
pi_55383601
Om hier even antwoord te geven waarom ik soms weer post!!

Ik wil over Mikael graag gewoon kunnen vertellen. En ook een grapje hier of daar moet kunnen. Maar over mezelf niet. maar dat is al wel duidelijk. Ik vind het veel te leuk als ik me een verveel om hier even te ouwehoeren en ik vind het zonde om met niemand te kunnen delen wat mijn kleine aap allemaal uit vreet.

Zo dan is dat de wereld ook weer uit
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  woensdag 19 december 2007 @ 11:57:28 #127
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_55383698
Heel begrijpelijk, menicole.

Bar, ik vind je ook echt een dappere moeder. Goed dat je dit gevoel hier ook neerzet.
  woensdag 19 december 2007 @ 11:58:57 #128
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55383754
quote:
Op woensdag 19 december 2007 11:53 schreef MeNicole het volgende:
Om hier even antwoord te geven waarom ik soms weer post!!

Ik wil over Mikael graag gewoon kunnen vertellen. En ook een grapje hier of daar moet kunnen. Maar over mezelf niet. maar dat is al wel duidelijk. Ik vind het veel te leuk als ik me een verveel om hier even te ouwehoeren en ik vind het zonde om met niemand te kunnen delen wat mijn kleine aap allemaal uit vreet.

Zo dan is dat de wereld ook weer uit
Prima toch!
En het een hoeft het ander niet uit te sluiten toch?
pi_55385091
Fijn dat je er weer bent MeNicole!
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 19 december 2007 @ 18:18:29 #130
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55393877
Ach Barretje toch... Wat een nobele, knappe daad van jullie.

Nijna, lijkt me heel moeilijk, je kindje bij het KDV achterlaten...

Chaca, hoe gaat het? Nog maar één dagje werken? Toch? Of twee? En dan.....
Je hebt het wel voor je kiezen gekregen zeg, net in deze drukke tijden.
pi_55400447
Moonah, ik ben flink aan t oefenen... vandaag weggeweest terwijl mijn moeder op heeft gepast. Wel veel aan thuis gedacht hoor . En maandag mag Mirte nog een keer wennen op het KDV.
Het is raar, voelt vreemd, maar het valt me best wel mee. En dat had ik niet verwacht eigenlijk.
pi_55437001
Verdorie, net als je denkt dat het niet erger kan, staat m'n vader dronken op de voice-mail. En ik heb voor de helft zijn genen. Misschien toch maar bellen of ik bij een vervanger van de psycholoog terecht kan (ze heeft nu anderhalve maand vakantie), ik ga echt dol worden.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  vrijdag 21 december 2007 @ 11:26:45 #133
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55437807
He YPPY, wat naar! Dat je voor de helft de genen van je vader hebt, betekent uiteraard niet dat je dezelfde keuzes hoeft te maken!!

Moonah, hoe is het met jou? Is de relatie weer helemaal op orde?

Heb net gekolfd, stond helemaal stijf, maar er kwam bar weinig uit... Heb dus wederom de zenuwen dat ik vanavond weer met een harde rode plek zit. Word er echt zwaar ziek van
Ben je aan het afbouwen, dat vind ik al erg genoeg (gisteravond eerste flesje), ben ik ook nog de hele tijd bang om een bo te krijgen...

Hormonaal verhaal (moet het ff kwijt, anders kan ik helemaal niet werken):
Eli heeft gister zijn eerste flesje kv gehad. Hij drinkt het met veel smaak op en is daarna de hele tijd supervrolijk. Dus dan vind ik het stom dat hij zo vrolijk is van de kv. Moet het niet leuker zijn om bij mama te drinken? Hij miste het niet eens, leek het wel. Ja, en als hij de fles niet had geaccepteerd, of meteen darmkrampen had gekregen oid, dan had ik me weer superschuldig gevoeld dat ik ga stoppen met bv. Het is ook nooit goed! Ik word echt een beetje moe van mezelf op het moment. Dat hij 2 uur na de fles weer lekker bij mij dronk, laten we voor het gemak maar even achterwege.
Bah, ik zit hier op mijn werk en denk alleenmaar aan die kl*te-tiet en dat ik bang ben dat het weer gaat ontsteken. Grmbl...
pi_55438076
Misschien is hij juist wel vrolijk omdat hij weet dat je het beste voor jullie samen wilt. Dat je liever met kv goed voor hem zorgt dan dat je er aan onderdoor gaat met bv.
*OUD heilige*
pi_55438434
Davinia, maak je ajb niet zo druk. Het gaat toch prima. Wees blij dat hij de verandering zo makkelijk accepteert. Geeft ook een hoop vrijheid, hoor (geen BV) .

En dat kolven, irritant inderdaad. Is er een mogelijkheid dat je dat alleen thuis doet? Gewoon ff rustig enzo. En even wat minder melk hoeft absoluut geen BO te veroorzaken. Je zegt zelf al dat je neuveus was. Echt, meid, komt allemaal goed.
  † In Memoriam † vrijdag 21 december 2007 @ 12:35:37 #136
43556 miss_dynastie
pi_55439413
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 10:55 schreef YPPY het volgende:
Verdorie, net als je denkt dat het niet erger kan, staat m'n vader dronken op de voice-mail. En ik heb voor de helft zijn genen. Misschien toch maar bellen of ik bij een vervanger van de psycholoog terecht kan (ze heeft nu anderhalve maand vakantie), ik ga echt dol worden.
Ach YP....
Je hebt inderdaad zijn genen, maar je maakt je eigen keuzes, vergeet dat niet.
Je bent een toppertje
  vrijdag 21 december 2007 @ 13:12:50 #137
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55440274
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 11:50 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Davinia, maak je ajb niet zo druk. Het gaat toch prima. Wees blij dat hij de verandering zo makkelijk accepteert. Geeft ook een hoop vrijheid, hoor (geen BV) .

En dat kolven, irritant inderdaad. Is er een mogelijkheid dat je dat alleen thuis doet? Gewoon ff rustig enzo. En even wat minder melk hoeft absoluut geen BO te veroorzaken. Je zegt zelf al dat je neuveus was. Echt, meid, komt allemaal goed.
Het is niet dat er minder uitkomt, het is meer dat het nog vol voelt na 10 mimnuten kolven. Had ik ook afgelopen dinsdag, en toen was het s avonds hard en rood...

Thuis gaat een beetje moeilijk want ik zit nu in Amersfoort op werk en ik woon in Amstelveen...

Ik zit hier half te janken achter mijn compu...;( Ben echt nog niet helemaal op orde. Gelukkig zometeen vrije dagen, geeft ook wel rust.
  vrijdag 21 december 2007 @ 13:35:11 #138
94046 PM-girl
pi_55440876
Och jeetje YPPY, wat rot. Ik hoop dat je vlug bij iemand terecht kan om dingen even op een rijtje te kunnen zetten.

Davinia, je bent op je werk, maar heb je de mogelijkheid om je borst eerst even te verwarmen (warme doeken oid) alvorens te kolven? (Hoort eigenlijk in het bv-topic, i know)
Sterkte in elk geval!
*
  vrijdag 21 december 2007 @ 14:28:37 #139
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55442236
Heb net dubbelzijdig gekolfd, en rechts heeft inhaalslag gemaakt! wat ben ik opgelucht!!

Ik weet, ik moet niet iedere keer in de hoogste boom springen mbt die bv, maar op de een of andere manier ben ik er erg emotioneel over/onder/bij/van. Ik zal blij zijn als ik niet meer hoef te kolven. Nog max. 5 weken (of 4, kan niet tellen)

Zo, ga nu maar es werken of zo
  vrijdag 21 december 2007 @ 14:33:42 #140
144006 chacama
Ondernemend!
pi_55442389
Yppy Jij bent jij en maakt je eigen keuzes. Niet te veel zorgen maken over je vader, je moet nu aan jezelf werken.

Deze mama is boven water aan het komen. Ik kan weer meer adem halen. Maud eet meer, drinkt nog niet geweldig, maar ik ben er wel meer gerust op. En Fleur heeft vakantie geen stress meer met naar school brengen. Gewoon 4 weken (!) ons eigen tempo bepalen.
  vrijdag 21 december 2007 @ 16:33:57 #141
45621 Suzanna
Mama van...
pi_55444223
Yppy

Davinia Ik snap je gevoel wel hoor... maar idd, wees maar blij dat de overgang goed gaat, het kan echt heel vervelend zijn als ze geen kv willen! Succes met afbouwen van de bv.

Chacama, fijn dat het beter met jou en Maud gaat. Hopelijk een opwaartse spiraal voor jullie! Klopt het dat ik lees dat Maud borstvoeding krijgt maar dat je het ergens moet halen ( ) sorry, ik begrijp er niet echt veel van, ik zal wel wat gemist hebben!
  vrijdag 21 december 2007 @ 16:48:59 #142
144006 chacama
Ondernemend!
pi_55444576
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 16:33 schreef Suzanna het volgende:
Yppy

Davinia Ik snap je gevoel wel hoor... maar idd, wees maar blij dat de overgang goed gaat, het kan echt heel vervelend zijn als ze geen kv willen! Succes met afbouwen van de bv.

Chacama, fijn dat het beter met jou en Maud gaat. Hopelijk een opwaartse spiraal voor jullie! Klopt het dat ik lees dat Maud borstvoeding krijgt maar dat je het ergens moet halen ( ) sorry, ik begrijp er niet echt veel van, ik zal wel wat gemist hebben!
klopt. P-iglet heeft over. Is zelf koemelkvrij en dreigde de overgebleven melk weg te moeten gooien. Dus toen hebben we het eigen FOK! MM-netwerk in het leven geroepen en nu rijdt ik zo af en toe op en neer naar haar om de MM voor Maud te halen. Zo krijgt ze 1-2 voedingen per dag bv.

Daviana, het blijft een emotionele kwestie en dat is gewoon altijd moeilijk.
  vrijdag 21 december 2007 @ 17:12:41 #143
45621 Suzanna
Mama van...
pi_55445058
Wat fijn dat dat zo kan, Chaca. Maud drinkt het dus goed? Mijn kinderen dronken geen ingevroren melk, vonden ze niet lekker (nou moet ik zeggen dat het echt niet meer lekker smaakte, dat schijnt ook per persoon te verschillen o.i.d...)

Oh ja, ik heb vandaag voor het eerst mijn stagiair van de opleiding Zorg en Welzijn gehad (wij zijn het 'leergezin').
Ik heb hem maar vroeg naar huis laten gaan want we moeten nog een beetje gaan bekijken wat er precies allemaal moet gebeuren in deze stage en wat hij moet leren. Veel weet hij al, bijvoorbeeld schoonmaken doet hij best goed al. Stofzuigen en dweilen ging heel goed, stond ik van te kijken.
Verder voelt het een beetje raar nog allemaal, want ik zit me te veel in te denken dat het vast wel heel saai is voor zo'n jongen (het is een 17-jarige jongen) om een hele dag bij een gezin met kleintjes te zijn.
Hij komt uit Eritrea (is gevlucht...) en weet niet eens of z'n familie nog wel leeft en woont bij een pleeggezin. Dus hij moet helemaal onderaan de 'ladder' beginnen met een opleiding want hij wil graag HBO gaan doen. Hij gaat dit dus ook niet echt 'doen' zeg maar...het is een opleiding om een diploma te halen zodat hij HBO kan gaan doen. Al met al een beetje lastig vind ik.
Misschien iemand wat tips? Wat zijn dingen die goed zijn om zo'n jongen te laten doen? Ik ga ook de stagebegeleidster nog wat dingen vragen, maar ik dacht dat er hier ook wat meer waren die ook leergezin zijn/zijn geweest en misschien mij tips kunnen geven.
  vrijdag 21 december 2007 @ 17:18:09 #144
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55445194
Als je het durft, kan hij wellicht met je kids spelen of zo? Mss niet helemaal zelf oppassen, maar dat lijkt me ook wel goed voor zijn ontwikkeling. Kan nooit kwaad, denk ik dan.
Of anders helpen in de verzorging oid?

ben trouwens geen leergezin geweest, maar dat komt het eerst in me op.
pi_55446148
Suzanna, wat vind je ervan ? Lijkt me best raar om iemand in je huis te hebben. Als het allemaal goed gaat enzo, kan het natuurlijk een verademing zijn. Net als een au pair dan eigenlijk. Ja...een jongen van 17, met zo'n verleden. Lekker knutselen ? Of is het meer de bedoeling dat hij huishoudelijke dingen gaat doen.

Lijkt me best lastig, je wil ondersteuning voor je gezin, maar als je niet oppast krijg je er een puber bij. Stiekem houd je toch rekening met zijn verleden etc..hoe kijk je/jullie daar tegenaan ??

Hoe gaat het eigenlijk met je en je 3 leuke meiden ?
  vrijdag 21 december 2007 @ 18:42:58 #146
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_55446829
Pff, Suzanna, ik moet er eerlijk gezegd zelf niet aan denken, zo veel bagage en dan ook nog niet eens echt gemotiveerd...nee, ik zou ff overslaan hoor.
pi_55447839
He Suus eindelijk weer eens een update...
  vrijdag 21 december 2007 @ 19:51:30 #148
3011 E.T.
pi_55448335
Suzanna, je zal ws ook een boekwerk gekregen hebben (zou je via de stagiaire moeten hebben gekregen). Daarin staan in elk geval een aantal opdrachten die ze moeten doen.
Verder is het de bedoeling dat ze de 'hulpvragende' zouden moeten ontlasten. Dat is iig waar ze voor 'leren' en wat je dus in een stage na probeert te streven.

Hier wordt samen/onder begleiding schoon gemaakt, bedden verschoond, met de kinderen gespeeld, kinderen naar bed brengen/er uit halen, luiers verschoond, eten gemaakt/gegeven..
Vaak is zij bijv. de was aan het ophangen, ruim ik even de vloer vrij beneden zodat er gestofzuigd kan worden, de ander er met een dweil achter aan.

Wat me zo 123 te binnen schiet wat ze moeten 'doen': schoonmaken, bedden verschonen, gezinsleden helpen met eten, helpen met 'uitscheiding' (luiers verschonen dus of billen vegen op toilet bij peuters), de was (sorteren, wassen, ophangen, strijken, opvouwen).. Maar ook kinderen bezig houden, boodschappen..

Ik probeer het wel 'leuk' te houden. Het is heel verleidelijk om zo iemand als sloofje in te zetten, maar daar leert ze echt niet van hoe ze een gezin moet ontlasten. En dan loopt ze binnen de kortst mogelijke keren met een chagerijnig hoofd rond (logisch ook).
Veel samen doen dus hier, ruimte en tijd om met de kinderen bezig te zijn en spelen. En haar ook leren hoe je moet schoonmaken met een aandachtvragende peuter om je heen...en dat het niet handig is om de wc met bleek te doen als er een baby om je voeten kruipt die graag bij de actie in huis wil zijn.

Mijn stagiaire heeft het prima naar d'r zin, klikt geweldig met de kinderen. Ik moet haar wel echt aan het werk zetten, ze 'ziet' zelf geen werk en is 'bang' om initiatief te nemen. Maar goed.. ze is wat dat betreft een typisch 18-jarige scholier die thuis niets hoeft te doen

Alles wat ze doet waar ik niet aan toekom is meegenomen
  vrijdag 21 december 2007 @ 20:47:36 #149
45621 Suzanna
Mama van...
pi_55449482
Bedankt voor jullie antwoorden!
E.T., eigenlijk had ik een meisje verwacht, maar ik weet niet wat 'prettiger' is, het is in ieder geval een jongen die wel kan aanpakken, dat heb ik gezien. Alleen neemt hij weinig initiatief, maar daar zal ik aan moeten wennen denk ik. Ik wist vandaag niet zo goed hoe ik ermee om moest gaan, weinig info nog gekregen en ook niet echt een 'vast gevormd' idee wat de bedoeling was.

Maar ik vind jouw omschrijving wel duidelijk, zo krijg ik meer het idee wat er precies de bedoeling is! Als er alleen aparte opdrachten gedaan moeten worden, dan moet ik mijn hele dag omgooien om eraan te voldoen, en dat leek mij ook niet de bedoeling.
Ik heb hem om 2 uur maar weer naar huis laten gaan (vanaf 10 uur geweest) ... ik wilde even rust aan m'n hoofd en vond het wel weer genoeg voor vandaag. Hoofdpijn werkt ook niet echt stimulerend.
We zijn nog even buiten gaan wandelen met de meiden en dat was nogal koud, dus ook maar weer snel naar binnen gegaan ...

Het voelt een beetje raar om hem veel te laten doen ook denk ik, ik doe vanuit mezelf gezien het liefste alles 'lekker zelf' ... ofzo. Stom misschien, maar zo voelt het wel hoor. En tegelijk denk ik dan ook, hij moet er genoeg van leren dus het zou jammer zijn als daar ook niet de kans voor is.
Ik denk dat het de volgende keer wel beter zal gaan, het was nu ook meer kennismaken dan echt een stagedag al, hoewel hij dus wel de vloer heeft gestofzuigd en gedweild, wat wel heel fijn was. Ondertussen was ik met het eten bezig. De volgende keer zal ik proberen wat andere dingen te laten doen. Hij heeft trouwens ook met de kinderen gespeeld en een boekje voorgelezen, en Julia gevoerd (fruit). Dus eigenlijk nog best een aantal dingen gedaan... alleen die 7 uur volmaken vind ik echt lang! (hoe gaat dat bij jullie?)

Kapitein_pannekoek, hier gaat het best wel redelijk op het moment, beter dan vorige week en de week ervoor, in ieder geval. Ik ben nogal ziek geweest, en de meiden alledrie ook, ERG hoesten, en Julia heeft iets met haar longen gehad, heel benauwd en een reutelende ademhaling, en had daarvoor Ventolin gekregen en uiteindelijk ook maar antibiotica, want het ging niet over. Maar gelukkig is ze weer beter, want wat was ze zielig!

Ik ben alleen nog steeds niet helemaal beter, nog steeds regelmatig hoofdpijn en nog steeds 'vol' zitten (slijm) wat ook helemaal niet fijn is bij dingen oppakken van de grond bijvoorbeeld, wat je als moeder van drie rommelmakertjes te vaak moet doen op een dag.

Verder gaan we NIET meer verhuizen... lang verhaal... ruzie met vrienden die daar wonen en daardoor absoluut niet meer zien zitten om daar te gaan wonen (op 3 minuten lopen....) en ze tegen te kunnen komen. Ik ben blij dat we hier nog wonen... 1 van de grootste redenen om te verhuizen was namelijk om dichterbij hun te kunnen wonen!
Daar heb ik nog steeds wel veel verdriet van, zomaar een hele vriendengroep kwijtraken omdat 1 ervan iedereen overtuigd heeft dat jij iets gedaan hebt (wat niet waar is) en daar erg boos over is. Ze zijn blijkbaar allemaal bang om hem kwijt te raken want ze geven geen tegengas...
Maar goed, shit happens zullen we maar zeggen. Gelukkig hebben we nog steeds andere vrienden over...

Vivi, zo'n gevoel had ik ook een beetje, maar aan de andere kant... het is een aardige jongen en niet te beroerd om te helpen, en ik vind dat ook eigenlijk geen reden om iemand dan af te wijzen, ik heb zelf gekozen voor een 'leergezin' te zijn en vond het ook een uitdaging, zo zal ik het maar zien dan! Ik denk dat ik er geen spijt van zal krijgen.

Davinia, dat is idd wel wat hij hier zal gaan doen ja, niet oppassen maar wel met de kinderen spelletjes doen en ze vermaken, en wat helpen in de verzorging, en schoonmaken, bedden opmaken, etc.
  vrijdag 21 december 2007 @ 21:00:11 #150
94046 PM-girl
pi_55449718
Suzanna, jeetje wat jammer dat jullie verhuizing niet door is gegaan. Jullie hadden toch ook een huis gekocht, heb je dat allemaal af kunnen blazen?
FIjn dat je nu ondersteuning krijgt, al is het nog even wennen.
*
pi_55450066
ET en Suus wat leuk om te lezen dat jullie allebei een leergezin zijn geworen door dat stukje hier in de krant. En ET wat fijn dat het klikt bij jou met de kinderen ook en Suus even elkaar aanvoelen en dan het op zijn beloop laten...

Suus wat vervelend van die ruzie en dat daardoor jullie verhuizing niet doorgaat. Is er tzt niet eens onder elkaar over te praten om het misverstand uit de wereld te helpen?
pi_55450172
Inderdaad wel helemaal ok dat je hulp in huis haalt. Lijkt me een hele organisatie drie van die kleine meisjes enzo. Het lijkt me wel genieten geblazen, hoor. 3 van die kwebbelende tantes aan tafel.

Heel veel geluk, gezondheid en succes ! Ben benieuwd hoe het over een tijdje allemaal reilt en zeilt in je drukke huishouden!
pi_55458925
K_P, het is inderdaad genieten, heel vaak. Vooral zo samen aan tafel vind ik echt heerlijke momenten, want ze kletsen allebei echt honderduit. Emma vooral, die kan haar mond niet houden... maar kan ook niet stilzitten, springt, klimt en rent de hele dag. Soms word ik het wel zat, zoals nu (ik heb net twee koelkasten schoongemaakt, en dan is 1 ervan een grote Amerikaans model... dan weet je wel hoeveel werk dat is!) en dan zet ik haar in haar kinderstoel voor de tv. I-De-Aal. Maar na een tijdje boekjes lezen, koekjes eten en drinken is ze het wel zat en dan mag ze er weer lekker uit en weer gaan rennen en springen. Helaas vliegen de meiden elkaar wel regelmatig in de haren en daar kan ik echt niet tegen... geschreeuw en gehuil, 'emma heeft mij geslagen' en 'Noa au daan!' vind ik niet de leukste dingen om te horen.

Maar goed, hoort er allemaal bij. Als ik me niet lekker voel zoals nu is het wel extra lastig hoor. Maar goed, zo manlief maar eens wakker maken, hij had gisteravond kerstdiner dus was de hele avond weg, geen idee hoe laat hij thuis was... dus die moest even uitslapen.

Zo...en dan douchen, en dan weer eens lekker met de kinderen spelen... die vinden het niet altijd leuk als ik zo druk bezig ben met het huishouden. Maar dat moet ook gebeuren...

Mibos, er valt helaas niet over te praten op dit moment... zij verlangen van ons dat we zeggen 'dat het ons spijt' en dat we dingen terugnemen die we niet kunnen terugnemen... want het zijn valse beschuldigingen naar ons toe. Maar goed. Te ingewikkeld om precies uit te leggen...
Ik weet dat er wordt gezegd " in een ruzie hebben er twee schuld" maar ik weet uit ervaring dat dat in ieder geval niet in GELIJKE mate is.
  zaterdag 22 december 2007 @ 12:21:43 #154
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_55460718
"Waar er twee ruzie hebben hebben er twee schuld" vind ik zo'n dooddoener en is lang niet altijd waar imo.
  zondag 23 december 2007 @ 13:59:04 #155
45621 Suzanna
Mama van...
pi_55489058
Klopt ... ik zei het vroeger altijd omdat het vroeger bij mij wel waar was meestal... (ruzie met oudere zus) maar ik ben er hard van teruggekomen eerlijk gezegd. Wij hebben weleens ruzie en dan ben IK degene die gewoon helemaal fout zit, of mijn man degene die helemaal fout zit (en ik reageer daar dan weer verkeerd op o.i.d....) dus het is gewoon lang niet altijd waar.

Hoe gaat het met iedereen? Lekker druk allemaal met kerst natuurlijk... (hier ook)
Ik ben grote schoonmaak aan het houden, ramen lappen, kamer helemaal schoonmaken, OOK bovenop die kast, en de houten kast in de kamer helemaal ingesmeerd met was. Best veel werk...maar het geeft een goed gevoel! Oh ja, en de kerstversiering eindelijk teruggevonden (nu pas! gelukkig net op tijd!)
  zondag 23 december 2007 @ 19:59:46 #156
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_55498236
Hier gaat het niet zo heel erg best. Hoewel heel leuke en goede nieuwe baan, voel ik me toch behoorlijk waardeloos en zit ik met mezelf in de knoop. Het vliegt me soms aan. Dat is gewoon naar en ik kom er niet zomaar vanaf. Ik moest het hier even neerzetten, soms is dat nodig om het tij te kunnen keren (even opschrijven of uitspreken).
  Jubileum moderator zondag 23 december 2007 @ 20:03:45 #157
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_55498344
Sugar mijn therapeut zei altijd dat er maar 3 dingen echt enorm stressvol zijn in iemands leven (naast het verlies van een dierbare natuurlijk) en dat zijn : 1 een kind krijgen, 2 een verhuizing, en 3 een nieuwe baan.
Hou jezelf voor dat het best even eng en spannend is, zo'n nieuwe functie en dat je best even lief mag zijn voor jezelf. Het is nogal niet wat en het vergt ook veel van je. Probeer niet te streng te zijn voor jezelf, en geef het wat tijd.
Sterkte
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 23 december 2007 @ 20:07:29 #158
24188 Belana
kloon van belana
pi_55498423
wat lois zegt sugar (ehm en ja, we hebben toevallig dezelfde therapeut gehad )
maar het is ook echt zo. en jij had al stress. komt die nieuwe baan er nog ff bij. vlak na een verhuizing overigens en mmm, zo lang is storm er ook nog niet eigenlijk. dus idd, wees lief voor jezelf.
stormy waters...
sailin'
pi_55498542
ik sluit me aan bij de dames hierboven, sugar
  zondag 23 december 2007 @ 20:15:41 #160
144006 chacama
Ondernemend!
pi_55498626
Dat was Lois en Belana zeggen sugar. Wees maar lekker lief voor jezelf.
  zondag 23 december 2007 @ 20:21:01 #161
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_55498768
Ik kan dat niet op een goede manier, want dan laat ik *lief* alle remmen los met eten en snoepen en heb ik daarna een nog weer grotere hekel aan mezelf. Dat lief zijn voor mezelf leidt voor mij tot eten en niet opletten. Dat zie ik als lief zijn. En juist daarmee kan ik vervolgens helemaal niet omgaan. Sorry voor dit weer, maar ik vind het echt een moeilijk iets.
Ik zal het echt proberen toe te passen in andere dingen, maar de moeilijkheid van dat eten en die weerzin tegenover mijn lijf maken het erg lastig. Daar ontspannen mee omgaan, dat zou lief zijn voor mezelf. Maar dat lukt niet zonder een keihard oordeel van mezelf.
  zondag 23 december 2007 @ 20:24:18 #162
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55498875
Ben lief voor jezelf alsof je lief bent voor Maria of Storm.... Zonder oordeel dus, en ook niet grenzenloos.
Sterkte.
  Jubileum moderator zondag 23 december 2007 @ 20:24:41 #163
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_55498889
Kun je niet op een andere manier lief zijn voor jezelf? Als in "ik weet dat ik me nu naar voel maar ik weet ook de reden en dat wordt vanzelf beter?" Dat bedoel ik met lief zijn voor jezelf, niet jezelf heel streng veroordelen maar gewoon toestaan dat je je rot voelt en dat dat gewoon even niet anders is nu. Even niet zo streng voor jezelf met "ik moet het allemaal goed doen" maar meer "ik ben ook maar mens en ik kan niet alles zelf" zoiets?
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 23 december 2007 @ 20:28:50 #164
24188 Belana
kloon van belana
pi_55499044
wederom, dat wat lois zegt. das natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan, maar wederom van de therapeut geleerd, rationeel denken helpt. en dat je het nu zwaar hebt is logisch en dus rationeel verklaarbaar. het mag zeg maar. want het IS gewoon zwaar. dat zou het voor iedereen zijn.
stormy waters...
sailin'
  zondag 23 december 2007 @ 21:45:18 #165
94046 PM-girl
pi_55500980
Sugar, ik wist niet dat je een nieuwe baan had, super! Maar wat rot dat je je niet fijn voelt nu. Ik vind dat wat Moonah zegt wel heel wijs.
Je hebt ook heel wat heftige dingen te doen zo, de afgelopen anderhalf jaar he! Sterkte
*
  zondag 23 december 2007 @ 22:37:27 #166
45621 Suzanna
Mama van...
pi_55502526
Sterkte Sugar ... klinkt echt niet leuk allemaal. Ik hoop echt voor je dat het snel beter gaat. Die nieuwe baan blijft niet altijd nieuw... dus hopelijk (als dat een van de oorzaken is) gaat het gauw weer beter met je...
pi_55502808
sugar wat lastig om het goede midden steeds maar te moeten vinden tussen te streng en te weinig streng voor jezelf. ik heb altijd veel bewondering voor wat je allemaal doet op 'n dag, als ik alleen maar je foto's bekijk al. de dingen die je doet doe je in ieder geval erg goed! je legt de lat dan ook meestal wel erg hoog voor jezelf, ik kan me voorstellen dat zo'n nieuwe baan dan een extra zware last vormt. en dat terwijl je al op het randje van de uitputting balanceerde door dat chronische slaaptekort. kortom, ik heb eigenlijk weinig toe te voegen aan de adviezen omdat ik nou eenmaal niet weet wat voor jou 't best werkt, maar wil je vooral laten weten dat ik het alleszins begrijpelijk vind dat je het op dit moment allemaal weer even (hopelijk even!) als erg zwaar/somber ervaart. ik hoop van harte dat het je toch lukt wat verlichting te vinden, wat eisen te laten vallen hier en daar. succes.
pi_55502866
Sugar een hele dikke
  zondag 23 december 2007 @ 23:06:30 #169
34891 melonovy
La Kutschie
pi_55503425
Sugar, je bent een kanjer, ik kan het allemaal niet zo mooi verwoorden als Bix, maar ben het wel helemaal met dr eens. Succes mop!
Het voelt goed hè?
A je to!
  maandag 24 december 2007 @ 08:17:49 #170
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_55507800
Dankjulliewel voor de lieve berichtjes. Ik vind het lief wat je schrijft, bixister, dankje.
Ik moet gewoon echt even de knop naar goed voor mezelf zorgen vinden en daarbij kloppen de woorden van Moonah ook erg: ook grenzen stellen (ook met eten) hoort daarbij. Dat kan ik nog helemaal niet, want ik ben toch al dik, denk ik dan. Wat maakt het allemaal nog uit? Daar moet ik vanaf, ik weet het. Het lukt alleen al weken niet, dus ik begin mezelf steeds slechter te vinden. Knop zoeken dus en hem ingedrukt houden.
pi_55507998
Lieve Sugar,
Lastig is het. Als het dan wat beter gaat, en je balanceert op dat smalle draadje, kan het zo weer omslaan. *boem* en je bent weer teruggevallen. Door een verkeerde opmerking van iemand, door een slechte nacht, door verkeerd te eten. Je kijkt omhoog en ziet hoe ver je moet om weer boven te komen. Het liefste geef je op, maar dat kan niet. Je hebt een man en twee schatten van kinderen, familie, vrienden, ons die vinden dat je verder moet. Terug omhoog. Zelfs al moet je daarvoor goed voor jezelf zorgen, goed leren eten. Het moet, je moet terug dat wankele draadje op. Je bent al eens ver omhoog geklommen, dus je kunt het. Je kunt het nog eens, ik weet het zeker!

Misschien kun je jezelf anders, ook concreet, belonen. Spreek bijvoorbeeld met S. af dat je lang kunt gaan douchen incl. maskertjes/scrub e.d. Of dat je een uur lang de tijd krijgt rustig op de bank te hangen met een goed boek en een pot thee. Of geef je zelf als beloning een middag fotograferen. Dat je wel weet dat je het goed hebt gedaan, maar dat het niet zo met eten samenhangt. Je kunt het!

Het klinkt zo goed, dat herstellingsgebeuren Anitra. Je lijkt nu een heel ander mens. Veel aardiger. Je hebt er echt wel wat aan zo te lezen.
*OUD heilige*
pi_55508240
Thanks Yppy
Het is zo aan te bevelen dat herstellingsoord! Ik kan weer lachen, ik zie de humor weer van dingen in en net als nu ook met Djulan die in het ziekenhuis ligt ben ik een stuk rustiger. Normaal had k 1 bonk zenuwen geweest, kwaad gewoden op elk stofje wat mijn huis durfde binnen te dringen (bijwijze van spreken ) Nu ben ik rustig, natuurlijk maak ik me zorgen, maar ik zie in dat ik niks kan doen voor hem en dat hij in goede handen is.
*reklame* Het is echt niet eng, het is geen gevangenis en je bent niet opgesloten. Je bent niet de enige, de therapieen zijn erg goed. Ik wil het echt iedereen aanraden die depressief is of problemen heeft geestelijk want je knapt er zo van op. Het is niet zo dat je van allesaf bent als je daaruit komt, maar je hebt goede dingen waar je wat mee kan, waar je echt wat aan het!
  maandag 24 december 2007 @ 10:51:45 #173
45621 Suzanna
Mama van...
pi_55509248
Fijn Anitra, echt heerlijk om jou zo te zien schrijven! Wat Yppy zegt, dat je een ander mens lijikt, dat lijkt van het scherm te spatten ja! Grappig hoe je een 'sfeer' kan proeven uit hoe iemand dingen opschrijft. Ben heel blij voor jou en je gezin!
pi_55509809
Sugar veel sterkte, erg naar dat je je zo rot voelt!
Anitra wat fijn dat het zo goed voelt!
pi_55510106
Anitra, wat fijn!! Je klinkt een heel stuk beter!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_55510468
oh ja, voor ik het vergeet, de ruzie met schoonzus is voorbij!!
Ik had haar vorig weekend gebeld, toen wilde ze niet aan de telefoon komen,
heb het hele verhaal toen aan mijn zwager gedaan. Gevraagd of we de boel niet
gewoon achter ons kunnen laten, het gaat gewoon nergens over. En om met ruzie het
nieuwe jaar in te gaan, het voelt gewoon niet goed!
Belde ze ineens dinsdag op of het aanbod nog steeds gold, nou tuurlijk!
We hebben het maar niet meer over de hele kwestie, we worden het toch niet
eens. En verder zullen we daar de deur niet plat lopen, dan erger ik me alleen maar.
Maar het is zo fijn voor mijn schoonouders! Mijn schoonmoeder was er zo kapot van.
En ik zelf had de laatste weken ontzettend veel migraine, dus ik hoop dat dat nu ook
weer afgelopen is.

2e kerstdag zitten we met zijn allen bij mijn schoonouders, zie er toch wel een beetje
tegenop om de hele dag samen door te brengen....... maar we maken er het beste van!
pi_55513600
Fijn Karin ! Fijne feestdagen !!!!
pi_55513950
FIjn Karin!!!
pi_55517212
sugar, ik wil nog even op jou reageren. Ik vind het erg dat je het zo moeilijk hebt.... Weet je, ik ken je natuurlijk niet, maar als ik jou hier zie posten, en je mooie foto's zie denk ik; die heeft het helemaal voor elkaar. Meid, je bent een prachtige vrouw! Je hebt twee superkids met S. op de wereld gezet en als ik zie wat je allemaal met Maria en Storm doet... Sugar, je bent het waard om lief voor te zijn, in welke vorm dan ook. Verwennen hoeft niet met eten, kan ook met aandacht.

Moet me nog even van het hart dat ik heb gehuild bij de foto van S. en Storm met die aardappel.... Op dat soort momenten baal ik weer zo ontzettend van dat stomme lichaam van mij....

Ik ben in afwachting van een oproep van het ziekenhuis voor de operatie. Had ook vorige week geopereerd kunnen worden, maar dan had ik nu in het ziekenhuis gelegen en daar had ik geen zin in...

Lieverd, sterkte met alles!

En voor alle moeders die het nodig hebben ook een
Forever yours, forever mine, forever ours...
  maandag 24 december 2007 @ 20:22:42 #180
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_55519613
Lief17, wat een lief bericht en wat wrang tegelijk ook. Jij hebt een echte reden om verdriet te hebben over je lichaam, omdat het je belemmert om kinderen te gaan krijgen. Sorry dat mensen als ik dan ook zo kunnen gruwen van hun lijf, terwijl het wel helemaal gezond is. Ik weet wel dat je het niet nodig vindt dat ik nu "sorry" zeg daarvoor, maar ik wil toch even laten weten dat ik het wel ook zo zie. Sterkte met de aankomende operatie alvast.
pi_55523503
Suug, ik wilde jou juist een hart onder de riem steken.... Omdat ik inmiddels heel goed begrijp dat het gewoon ontzettend moeilijk is als je in een depressie zit... Dat is waar mijn S. namelijk ook inzit. En wij gaan het rare jaar 2007 nu bijna afsluiten en gaan vol positiviteit 2008 in! Gaat allemaal goedkomen.

En voel je aub niet schuldig tov mij, is echt nergens voor nodig, gekkie.
pi_55562242
Sugar meid ik wil je heel veel liefde voor jezelf wensen voor het jaar 2008. Verwen jezelf en leer jezelf verwennen een lekker warme douche inderdaad zoals YPPY als zei of een lekker heet bad, een wandeling om je geest leeg/helder te krijgen verzin iets waarbij je je lekker voelt en gewaardeerd dan word 2008 voor jullie een top jaar.

Anitra meid wat ben jij sterk en wat goed dat je je beetje bij beetje sterker en beter gaat voelen.

Lief17 heel veel succes bij de operatie in 2008 en blijf zo positief daar kunnen wij nog wat van opsteken.

Hier weer een kerst achter de rug zonder bericht van mijn vader, heb hem vorige week nog gezien toen ik door de gangen van het bejaardentehuis (waar mijn beide oma's wonen) liep, ik schrok me te pletter hij was zeker 30meter verderop, geen idee of hij mij ook zag lopen met Isa.
Maar er is te veel gebeurt om zomaar op elkaar af te stappen en te praten.... praten zit er niet in met iemand die de "weg" kwijt is. Hoe jammer ook.

Karin goed dat je het hebt bijgelegd met je schoonzus, hopelijk is jullie kerst goed verlopen.
Geloof me onenigheid in de familie is rot, na een tijdje zie je elkaar niet meer, bel je elkaar niet meer en is het te lang geleden om het nog bij te leggen. Dus goed dat je zo snel actie hebt ondernomen en dat je schoonzus bij is getrokken. Mijn kerstwens is dat mijn vader nog eens bij trekt misschien ooit.... helaas haal je de dan verloren tijd nooit meer in.
Mama van Isa en Ties
pi_55569180
Marlieske, ik ken het verhaal niet van je vader, maar wat naar zeg dat je niet gewoon contact kan hebben met hem, om welke reden dan ook, dat is heel verdrietig. Heel veel sterkte.

En, niet alleen onenigheid in families gaat zo, Marlieske. Hetzelfde gebeurt met de ruzie van ons met onze (inmiddels ex-) vrienden. Ik mis ze heel erg (het was eigenlijk familie van me... ) en wat jij zegt sluit ook precies aan bij onze ervaring.

Sugar

en Lief heel veel sterkte bij je operatie...kan me voorstellen dat je niet met kerst in het ziekenhuis wilde liggen. Wanneer verwacht je nu geopereerd te worden?
  donderdag 27 december 2007 @ 12:24:14 #184
37150 livelink
pi_55569571
Suzanna, misschien toch dan nog een poging doen om het bij te leggen. Misschien met een bemiddelaar erbij of zo? Ik vind het altijd zo zonde als ik dit soort dingen lees. Waarschijnlijk missen zij jullie ook (of ben ik nou te idealistisch?). Voordat je het weet is het inderdaad zo lang geleden dat je in de situatie komt van Marlieske en haar vader.

Ik weet het, ik ben moralistisch op dit punt en ik heb zelf ook wel boter op mijn hoofd omdat ik ook regelmatig verzucht dat ik mijn schoonzussen nooit meer wil zien. Maar als het puntje bij paaltje komt bedenk ik me altijd hoe vreselijk het moet zijn als ik ze pas weer zie op de begrafenis van mijn schoonmoeder of een vergelijkbaar ellendig moment en dan doe ik toch weer mijn best om voor die tijd maar weer een relatie tot stand te brengen.
  donderdag 27 december 2007 @ 12:31:18 #185
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55569699
quote:
Op donderdag 27 december 2007 12:24 schreef livelink het volgende:
...

Ik weet het, ik ben moralistisch op dit punt en ik heb zelf ook wel boter op mijn hoofd omdat ik ook regelmatig verzucht dat ik mijn schoonzussen nooit meer wil zien. Maar als het puntje bij paaltje komt bedenk ik me altijd hoe vreselijk het moet zijn als ik ze pas weer zie op de begrafenis van mijn schoonmoeder of een vergelijkbaar ellendig moment en dan doe ik toch weer mijn best om voor die tijd maar weer een relatie tot stand te brengen.
Ik vind het helemaal niet moralistisch. alleenmaar heel erg wijs wat je zegt!

Marlieske Ik hoop werkelijk voor je dat je vader je niet gezien heeft. Anders zou het wel heel erg naar zijn. Nogmaals een dikke Heb je verder nog wel kunnen genieten van je eerste kerst met Isa?

Lief, ook voor jou een dikke en ik hoop dat 2008 een heel succesvol jaar zal zijn, en dat de operatie goed verloopt en je een spoedig herstel zult hebben.

Sugar, heel veel sterkte met uit dit dal te komen! Wellicht is een fotografiecursus of iets anders artistieks iets voor jou? De foto's die je post zijn altijd heel erg mooi.
pi_55570939
Helaas, Livelink... het moet van hun kant komen want wij hebben genoeg gedaan om het goed te maken, er valt helaas van onze kant gewoon niets meer te doen. Zij blijven bij hun standpunt. Er valt voor ons niets toe te geven want dat zou 'afsnoepen' van de waarheid zijn en toegeven aan dingen waar we niet aan kunnen en willen toegeven... dus helaas. Het klinkt vaag, dat weet ik, maar ja, in detail treden ga ik zowiezo niet doen. Het blijft erg persoonlijk. Maar ja, missen doe ik ze zeker, heel erg. Geen idee of dat wederzijds ook zo is... ik neem aan van wel maar ja...
Ze hebben ons ook erg pijn gedaan met hun uitspraken (waar wij juist heel voorzichtig zijn geweest hebben zij erg kwetsende dingen gezegd) en die kan ik niet zomaar aan de kant schuiven als daar geeneens spijt over is...het is in hun ogen allemaal 'terecht' en dat is nu juist NIET zo. Maar goed. Het gevoel over de hele situatie is vooral... 'machteloosheid' ... en ook wel wat wanhoop omdat ook de kinderen zo goed met hun kinderen konden opschieten en die dat dus ook allemaal moeten missen nu. Daar word ik elke keer weer heel verdrietig over.
pi_55571424
quote:
Op donderdag 27 december 2007 12:04 schreef Suzanna het volgende:

en Lief heel veel sterkte bij je operatie...kan me voorstellen dat je niet met kerst in het ziekenhuis wilde liggen. Wanneer verwacht je nu geopereerd te worden?
de verwachting is rond maart/april, maar wie weet vallen er wel weer mensen af en wordt het eerder. Volgende keer dat ze bellen ga ik in ieder geval wel, want ja, het kan er toch maar beter zo gauw mogelijk uit zijn. De kans dat het alsnog kwaadaardig kan worden is nog steeds aanwezig, hoe klein ook.

Bedankt voor jullie lieve reacties allemaal!!

EN ruzies zijn k*t!
  donderdag 27 december 2007 @ 14:20:22 #188
94046 PM-girl
pi_55572193
voor alle mama's die het kunnen gebruiken, zeker in deze feestdagen-tijd.
*
  donderdag 27 december 2007 @ 16:58:45 #189
37150 livelink
pi_55576171
Jammer, Suzanna. Nou ja, wie weet komt het toch snel nog wel goed en komen je vrienden tot inkeer.

Lief, ik blijf het zo onvoorstelbaar vinden dat de pil zulke ernstige gevolgen voor je heeft gehad. Hopelijk ben je snel opnieuw aan de beurt.
  donderdag 27 december 2007 @ 19:12:48 #190
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_55579167
Marlieske

Ik zit al een hele tijd met zoiets en ook dit jaar ben ik deze dagen heel verdrietig omdat ik nauwelijks contact heb met mijn familie. Behalve met mijn zus en mijn oma die zie ik geregeld, voor de rest zie ik bijna nooit iemand. En ben ik bij veel mensen gewoon ongewenst. Het voelt echt heel rot en alleen vind ik. Ik probeer dat we te veranderen maar het steekt toch erg.
Livelink, ik herken ook wel wat je zegt. Bang om bepaalde mensen pas weer te zien bij verdrietige situaties. Vooral ook mijn moeder. Dan denk ik. Hoe slecht 'de band' ook is. Het kan toch niet zo zijn dat ik jou pas weer zie als je dood bent. En dan is het ook maar de vraag wat mijn rol dan zou zijn. Of anders, zou ze wel bij mij komen als ik dood zou zijn, of dingen die nog erger zijn.
Ik heb nu ook weer te veel tijd gehad om er over na te denken maar het speelt altijd een rol in mijn leven. Hoe het verder ook gaat, het is altijd aanwezig. Een mengeling van schuldgevoel, verdriet, haat zelfs en eenzaamheid. Het is rot en kut en op bepaalde dagen echt extra.
pi_55580895
Ik ben er even helemaal stil van. Jeetje wat veel emoties spelen er. Ik vind het moeilijk om op iedereen afzonderlijk te reageren. Ik heb de post allemaal gelezen en geef jullie allemaal een want pijn in welke vorm dan ook is niet goed. Dus bij deze nog een
  donderdag 27 december 2007 @ 21:14:03 #192
37150 livelink
pi_55582990
Luchtbel, wat erg dat je je nu zo rot voelt. Het is er ook de tijd van het jaar voor om hierbij stil te staan. Ik vind het zo erg dat jij je zo ongewenst voelt. En dan realiseer ik me ook weer hoe vreselijk ik geboft heb dat ik met mijn hele familie gewoon contact heb. Ik wou dat ik iets voor je kon betekenen, maar ik heb de antwoorden helaas ook niet. Het leven kan soms zo ontzettend ingewikkeld zijn. Bah!
pi_55588064
dank allemaal voor de -jes erg lief van jullie.

Luchtbel tjee meid jou situatie is ook niet geweldig, gelukkig beperkt zich bij ons het leed zich tot mijn oma (moeder van mijn vader, die natuurlijk de kant van haar zoon kiest.... als er al wat te kiezen valt)
en mijn vader. Gewenst voel ik me gelukkig wel, alleen een beetje in de steek gelaten door mijn pa, in een tijd die erg gelukkig zou moeten zijn voor ons als familie werd die tijd overschaduwd door tranen van verdriet.
Want je dochter trouwt maar 1 keer (hoop ik) en je eerste kleinkind niet zien... dat moet toch erg veel pijn doen ook bij hem.
Ik vraag me net als jij wel eens af hoe dat moet als er iemand komt te overlijden, maar ja dat zie ik dan wel, ik schuif het voor me uit, kop in het zand tactiek en niet teveel denken werkt momenteel perfect voor me, zo kan ik gelukkig zijn. Ik voel me namelijk echt maar af en toe kut met peren en niet constant.
Ik heb genoeg dingen die wel lekker lopen momenteel, een lieve man een schat van een meisje van 5 maanden die ligt te slapen in haar bedje. Een baan waar ik net mijn proeftijd door gekomen ben en het naar mijn zin heb. Een fijne moeder, een geweldige broer, fijne (schoon)familie, veel mensen waarbij ik mijn verhaal kwijt kan als ik het zou willen (en soms doe ik dat dan ook).

Hier was kerst dus goed tuurlijk denk je er ff bij na sta je even stil bij het gemis, en wat hij allemaal wel niet mist van deze mooie tijd, maar ik laat de mooie momenten niet overschaduwen wij gaan gewoon door met leven.

Isa vond kerst trouwens ook wel leuk

Mama van Isa en Ties
pi_55594759
Leuke slabber! Die wil ik ook, Anna is half Brabo tenslotte.

Wij hebben ook een lastige familie wat inderdaad tot uiting kwam tijdens de crematie van mijn opa (en de dagen daarvoor, toen hij in het ziekenhuis lag). Mijn vader was nergens bij. Ik wel, maar mijn broertje en zusje niet. Ik vind het lastig om daar steeds tussenin te zitten, maar ik wil met de mensen om wie ik geef contact houden, onafhankelijk van wat mijn vader doet. Ik ben dus wel altijd bij mijn opa blijven komen. Soms geeft het een rare situatie, maar ik vind het vooral belangrijk dat ik doe wat ik wil. Zeker sinds ik volwassen ben. Als anderen willen kiezen, betekent dit niet dat ik dat ook moet doen.
*OUD heilige*
pi_55594810
Wat kunnen mensen elkaar toch pijn doen he? 'k Weet er alles van, lang verhaal enzo, maar met feestdagen is dat inderdaad onwijs rot.
Dikke voor iedereen die dat ook zo ervaart....
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 28 december 2007 @ 08:48:16 #196
24188 Belana
kloon van belana
pi_55594917
wat een moeilijke situaties allemaal zeg. ik heb geen raad of advies, dat is voor iedereen zo verschillend en vaak speelt er zoveel meer. sterkte allemaal
ik kan persoonlijk alleen maar mijn handjes dichtknijpen dat de band met mijn ouders en broer en schoonzus heel goed is.
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 28 december 2007 @ 12:36:40 #197
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_55598266
quote:
Op donderdag 27 december 2007 19:12 schreef Luchtbel het volgende:
Marlieske

Ik zit al een hele tijd met zoiets en ook dit jaar ben ik deze dagen heel verdrietig omdat ik nauwelijks contact heb met mijn familie. Behalve met mijn zus en mijn oma die zie ik geregeld, voor de rest zie ik bijna nooit iemand. En ben ik bij veel mensen gewoon ongewenst. Het voelt echt heel rot en alleen vind ik. Ik probeer dat we te veranderen maar het steekt toch erg.
Livelink, ik herken ook wel wat je zegt. Bang om bepaalde mensen pas weer te zien bij verdrietige situaties. Vooral ook mijn moeder. Dan denk ik. Hoe slecht 'de band' ook is. Het kan toch niet zo zijn dat ik jou pas weer zie als je dood bent. En dan is het ook maar de vraag wat mijn rol dan zou zijn. Of anders, zou ze wel bij mij komen als ik dood zou zijn, of dingen die nog erger zijn.
Ik heb nu ook weer te veel tijd gehad om er over na te denken maar het speelt altijd een rol in mijn leven. Hoe het verder ook gaat, het is altijd aanwezig. Een mengeling van schuldgevoel, verdriet, haat zelfs en eenzaamheid. Het is rot en kut en op bepaalde dagen echt extra.
Lieve lieve Luchtbel
Meid wat jij hier nu neerzet is voor mij ook zo herkenbaar, hier ook weinig tot geen kontackt met vedere fam leden, of ik ongewenst ben daar ben ik niet zeker van.
Maar idd deze tijd van het jaar is gewoon een verschrikkelijke tijd,
Overal om je heen word je geconfronteerd met gelukkig happy families, althans in jou ogen/onze ogen
Rond deze tijd van het jaar probeer ik er dan ook alles aan te doen om het voor mezelf gezelliger leuker te maken zodat ik voormezelf in elk geval maar kan genieten
Hoe moeilijk dat soms ook is.

Lieve meid ook ik zal blij zijn als het eindelijk 3 januari is
Ik denk aan je
  vrijdag 28 december 2007 @ 19:20:30 #198
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_55607340
Ach Bar

Ik probeer me ook steeds te realiseren wat ik wel 'heb' hoor en dat voel ik ook wel. Heel vaak. Maar soms dus ook helemaal niet. Het komt misschien ook door dat dingen in de familie op het punt staan te escaleren. Ik voel het echt (ook lichamelijk) als een last en druk op mezelf. Het is echt wachten tot de bom valt zeg maar.
Overigens heb ik best zin in oud en nieuw, hier thuis met mijn dochter en mijn vriendinnen en hun vriendjes. En om geen opgefokte (familie-achtige ) sfeer te krijgen zijn bij het avondeten mijn nieuwe vriendje en mijn ex aanwezig.....huhuhm
Nu ik ook weer gewoon kan werken, hoef ik ook minder aan de rest te denken. Dat scheelt weer. Dan gaat het alweer wat beter. Ik probeer maar te doen wat ik moet doen en uit te vinden wie ik kan zijn.

[ Bericht 6% gewijzigd door Luchtbel op 28-12-2007 19:29:31 ]
pi_55607709
quote:
Op donderdag 27 december 2007 16:58 schreef livelink het volgende:

Lief, ik blijf het zo onvoorstelbaar vinden dat de pil zulke ernstige gevolgen voor je heeft gehad. Hopelijk ben je snel opnieuw aan de beurt.
Ik ook, geloof me.... dat vertellen ze er niet bij op het moment dat je ermee begint...... Goed, het is een hele zeldzame bijwerking om 1 tumor te ontwikkelen.... waarom heb ik er dan weer 9?.... Ben zo blij als dit rare jaar voorbij is en die zooi uit mijn lijf weggehaald is!

Lieve Bar, lieve Luchtbel, jullie zijn allebei zo ontzettend de moeite waard!! Daarom van mij een hele dikke voor jullie!
  vrijdag 28 december 2007 @ 22:23:31 #200
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_55611692
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 19:20 schreef Luchtbel het volgende:
Ach Bar

Ik probeer me ook steeds te realiseren wat ik wel 'heb' hoor en dat voel ik ook wel. Heel vaak. Maar soms dus ook helemaal niet. Het komt misschien ook door dat dingen in de familie op het punt staan te escaleren. Ik voel het echt (ook lichamelijk) als een last en druk op mezelf. Het is echt wachten tot de bom valt zeg maar.
Overigens heb ik best zin in oud en nieuw, hier thuis met mijn dochter en mijn vriendinnen en hun vriendjes. En om geen opgefokte (familie-achtige ) sfeer te krijgen zijn bij het avondeten mijn nieuwe vriendje en mijn ex aanwezig.....huhuhm
Nu ik ook weer gewoon kan werken, hoef ik ook minder aan de rest te denken. Dat scheelt weer. Dan gaat het alweer wat beter. Ik probeer maar te doen wat ik moet doen en uit te vinden wie ik kan zijn.
Lieve Luchtbel
Ook nu weer heel herkenbaar, bij mij merk ik het heel erg aan mijn eigen welzijn, dan krijg ik weer last van m'n monnikapsspier (last van mij nek)
Maar daar gaat het ook niet over hier

Leuk idee om met oud en nieuw iedereen uit te nodigen waar je wel zin in hebt, en waar je op voorhand al van weet, dat het gewoon leuk en gezellig word
En dat moet je ook gewoon doen, juist die dingen maken het leven alleen maar leuker en mooier, niet de fam waar je soms moedeloos van word, of waar je op voorhand al zoiets bij hebt, jammaar als dit gebeurd escaleerd de boel.

Jou laatste zinnetje: Ik probeer maar te doen wat ik moet doen en uit te vinden wie ik kan zijn.
Dat speelt bij mij nu ook een grote rol, ben ontzettend blij hoor met mijn nieuwe baan en heb het er echt gigantisch naar mijn zin,
En ben ook blij dat ik dit heb, stukje afleiding, iets wat ik echt leuk vind, iets wat ik beheers
Maar ik doe soms ook gewoon de dingen die ik moet doen, zoals vorige week het kamertje van Thijs uit elkaar halen, ik moest dit doen, en ben "blij"dat ik het kon, weer een stukje verwerking in mijn geval.
En door al het verdriet, al het gemis, alle pijn enz enz, ben ik soms vergeten wie ik zelf ook alweer was, waar houd ik van, wat doe ik graag, wie ben ik...
En die zoektocht, de zoektocht naar de echte Bar, daar ben ik nu echt druk mee bezig, en ik merk beetje bij beetje de tijden dat ik alleen thuis ben, en de rust om me heen heb, zie ik steeds meer en meer Barbara terug boven drijven...
Tis nooit even gemakkelijk geweest voor me, want geconfronteerd worden met jezelf is zo vreselijk
Maar het voelt nadien wel fijn

Lieve Lieve Luchtbel, meid we komen er wel !!!
pi_55611965
Herkenbare dingen wat jullie schrijven wb familieperikelen. Ik wil er hier niet te veel over kwijt, alleen dat ik nu al `s nachts badend in het zweet wakker kan worden om hoe dat allemaal moet gaan straks na de bevalling.
Saartje
pi_55621708
Knuffel voor alle mama's die het moeilijk hebben....
pi_55655017
Beterschap en sterkte voor iedereen die het kan gebruiken!

Hier gaat het goed Ik geniet erg van Jet
Ik heb alleen wat anders ...... Ik ben pas 4 keer ongesteld geweest en ik heb er zo'n ontzettende last van Misselijk, zere buik en echt waanzinnige hoofdpijn! Is dit een bekend iets voor iemand hier en zou het nog overgaan, want voorheen had ik dit niet
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  maandag 31 december 2007 @ 11:57:11 #204
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_55677223
Allemaal veel sterkte met de familie perikelen.. is gewoon rottig.

Ben het hier ook helemaal zat, een goede hecte band heb ik nooit met mijn zussen gehad... en dat kan , ben wel gewend om het pispaaltje van hun te zijn.. Maar dat ze verdomme ons meisje negeren op haar verjaardag.. en afbellen allebei met de domste kut redenen die je je maar bedenken kan.. man dat doet zo zeer.. verdomme tis een kind.. ze krijgt het nu nog niet bewust mee.. maar gadver.. echt
Mijn vader was echt ziedend boos.. dus het wordt echt gezellig in de familie
  FOK!fotograaf maandag 31 december 2007 @ 12:10:18 #205
36170 Buurvrouw_Rietman
Papa van Sara en Merel!
pi_55677584
quote:
Op maandag 31 december 2007 11:57 schreef _evenstar_ het volgende:
Allemaal veel sterkte met de familie perikelen.. is gewoon rottig.

Ben het hier ook helemaal zat, een goede hecte band heb ik nooit met mijn zussen gehad... en dat kan , ben wel gewend om het pispaaltje van hun te zijn.. Maar dat ze verdomme ons meisje negeren op haar verjaardag.. en afbellen allebei met de domste kut redenen die je je maar bedenken kan.. man dat doet zo zeer.. verdomme tis een kind.. ze krijgt het nu nog niet bewust mee.. maar gadver.. echt
Mijn vader was echt ziedend boos.. dus het wordt echt gezellig in de familie
Sterkte!

Gefeliciteerd met je meisje!
Joe Hoe Hoei Hoei
B-Seen Fotografie.nl
  maandag 31 december 2007 @ 12:12:48 #206
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_55677664
Thanks bjorn ( of lau )
  FOK!fotograaf maandag 31 december 2007 @ 12:14:01 #207
36170 Buurvrouw_Rietman
Papa van Sara en Merel!
pi_55677702
quote:
Op maandag 31 december 2007 12:12 schreef _evenstar_ het volgende:
Thanks bjorn ( of lau )
Bjorn zelf
Joe Hoe Hoei Hoei
B-Seen Fotografie.nl
pi_55679030
Sterkte Evenstar . Van harte met Arwen haar 2e verjaardag!
pi_55682213
Sterkte Evenstar. En gefeliciteerd!
pi_55682824
quote:
Op maandag 31 december 2007 12:12 schreef _evenstar_ het volgende:
Thanks bjorn ( of lau )
Dat was echt Bjorn, hihi, wat lief!

Maar goed, zonder gekheid, wat een nare zussen heb je! Bah, dat mensen zo zijn, echt niet te geloven!
!
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 1 januari 2008 @ 08:49:28 #211
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_55698729
Bah, ik voel me waardeloos. Ochtend met de kinderen, die niet eens zo bizar vroeg wakker waren. Maar ik zit mezelf in de weg en dat maakt dat ik alleen maar naar tegen ze doe. Ik haat het, zo wil ik toch 2008 helemaal niet beginnen? En dat wordt weer allemaal getriggerd door al dat vette eten en gedoe dat hier nog ligt en is.
pi_55698983
Sugar . De feestdagen zijn weer achter de rug, hopelijk komt er wat rustiger vaarwater met wat minder triggers. Wees niet te streng voor jezelf... ik vind het zo veroordelend naar jezelf klinken "zo wil ik toch 2008 helemaal niet beginnen". Misschien is morgen een betere dag, dan begin je morgen pas met 2008 .
  dinsdag 1 januari 2008 @ 10:37:38 #213
37150 livelink
pi_55698993
Sugar, oud-en-nieuw vind ik ook typisch zo'n feest waarbij je je eigenlijk rot voelt. Balen van een jaar dat weer zo omgevlogen is met al zijn kleine en grote leed. En een nieuw jaar waarvan je nog niet weet hoe het gaat worden. Maar we nemen ons gewoon voor dat 2008 een hardstikke goed jaar wordt.

En misschien is het lekker om even rigoreus op te ruimen. Kinderen voor de tv en aan de gang. Bij mij helpt het wel om uit een dipje te komen.
pi_55699058
Of toch maar even naar buiten met z'n allen, ergens uitwaaien.
  dinsdag 1 januari 2008 @ 11:01:20 #215
144006 chacama
Ondernemend!
pi_55699103
Sugar . Heb het ook altijd een rot 2 dagen gevonden. Laat het maar lekker morgen zijn. Dan is de nieuwigheid eraf en dan hebben we ook al die zooi niet meer om ons heen. Hopelijk wordt 2008 voor jou het jaar van rust en meer zelftevredenheid.

Voor mij is het goede voornemen in elk geval: meer rust en minder schuldgevoel rondom het moederschap en mijn ideaal-plaatje. Meer genieten van de kleine dingen en vooral ook dingen doen die ik echt leuk vind en niet alleen dingen waarvan ik vind dat ik ze zou moeten doen (en leuk zou moeten vinden).

Afgelopen nachten is het met de rust al ver te zoeken geweest, maar Maud lijkt het ergste gehad te hebben. Oudjaarsavond/nacht hebben we in toerbeurt doorgebracht. Half 11 was Maud wakker en dat is ze tot 1 uur gebleven. Toen tot half 4 geslapen en heb ik de eerste wacht genomen. Fred heeft me om 7 uur afgelost en toen heb ik tot half 10 geslapen. Inmiddels ligt ze weer bij Fred op de borst te slapen.
pi_55702161
Ik ben blij dat alle drukte achter de rug is. 2007 Was nou niet bepaald mijn jaar en ook de feestdagen waren niet om over naar huis te schrijven. Hopen dat 2008 een beter jaar is hier.
Liefde
  dinsdag 1 januari 2008 @ 15:25:04 #217
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55702591
Nou Chacama, ik hoop dat je nog wel van jullie vakantie kunt (gaan) genieten!
Suug, ik PM je even.

Dames, dat 2008 maar een goed jaar voor jullie allen mag worden.
  dinsdag 1 januari 2008 @ 16:14:10 #218
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_55703452
Gewoon doen wat in je sig staat Menicole. Het is 2008 To hell with 2007!
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  dinsdag 1 januari 2008 @ 16:43:22 #219
55928 Suzziieee
Don't fear the reaper!
pi_55703950
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 16:14 schreef m@x het volgende:
Absoluut!!!!

pi_55705841
Inderdaad, oud en nieuw is eigenlijk niet leuk (vind ik). Weer een nieuw jaar met allerlei verwachtingen, weer een jaar voorbij waarin zoveel niet gelukt is, en dan niet kunnen relativeren mbt de dingen die wel gelukt zijn. Nieuwjaarsdag voel ik me altijd k*t, morgen is het vast weer beter
Sara
Merel
Ukje
pi_55706018
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 16:14 schreef m@x het volgende:

Dat ga ik ook zeker doen. 2008 Word mijn jaar. Jullie hebben allemaal pech
Liefde
  dinsdag 1 januari 2008 @ 18:52:23 #222
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55706474
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 18:28 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Dat ga ik ook zeker doen. 2008 Word mijn jaar. Jullie hebben allemaal pech
Dat vind ik wel een beetje heeberig, hoor, MeNicole! Alle goede dingen voor jezelf houden!

Maar idd Oud en nieuw is zwaar overtrokken. Nieuwe ronde, nieuwe kansen, en we zien wel wat het jaar brengt. iig groeiende en ontwikkelende kinders!!! Das altijd leuk
2008 is het jaar waarin eli leert zitten, kruipen, zijn eerste woordjes zegt, mss al leert lopen, etc. heb er nu al zin in
(vanaf die hoek bekeken kan het niet mis, toch?hopelijk)
  dinsdag 1 januari 2008 @ 19:14:51 #223
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_55706968
Hmm ik ben altijd wel een beetje pessimistisch van mezelf. Maar oud&nieuw vind ik altijd wel leuk. Een nieuw begin, veel hoop op betere tijden, zin in dingen die ik nu weer heb bedacht (en waarschijnlijk wederom niets van terecht gaat komen, maar ach). Ik word er altijd wel vrolijk van juist
©Dumbo
  dinsdag 1 januari 2008 @ 19:21:49 #224
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_55707158
Veel goeds voor het nieuwe jaar en succes waar nodig.

Sugar als ik ergens iets voor je kan betekenen dan zeg je het wel he? Kom op hoor.
Kut dat het zo moest beginnen, hopelijk viel de rest van de dag een beetje mee.
pi_55710254
Wat een familietoestanden allemaal, sterkte daarmee. Hopelijk komt er een rustige periode aan.

Ik geloof dat de drank hier nu uitgewerkt is....
Gelukkig werden de meiden vandaag verzorgd door mijn moeder. Ik lag er om 05.00 uur en ik hoorde Pien om 07.00. Ik heb haar snel naar mijn moeder gebracht en mijn bed weer opgezocht. De hele dag lam in bed gelegen, maar nu weer redelijk op orde.

Morgen naar de IKEA (kerstkadootjes ruilen, gna gna)
  woensdag 2 januari 2008 @ 08:22:19 #226
45621 Suzanna
Mama van...
pi_55716537
Ik zag dat er niet op Beaker was gereageerd...
Je had het over erge pijn bij menstruatie en andere dingen die anders waren dan ervoor...zou kunnen dat het zo blijft want het verandert wel na de geboorte van je eerste kind, vaak. Maar het klinkt niet echt goed hoor, misschien dat je even bij de huisarts kan vragen of dit normaal is en of er iets aan te doen valt. Misschien een andere pil slikken (als je de pil slikt natuurlijk) of anders ermee beginnen, dat zou hij voor kunnen schrijven. Ik roep maar wat hoor... maar klinkt niet leuk, sterkte.

Sugar, sterkte meid. Hopelijk voel je je snel beter en zijn het 'gewoon' de feestdagen die zo'n invloed hebben.

Tex, ik vind jou niet pessimistisch overkomen hoor! Maar ja, zelfkennis enzo he. Ik ken jou toch een stuk beter dan jij jezelf kent (gelukkig maar).
Ik vind de feestdagen ook best leuk, maar oud en nieuw vind ik 'irritant' sinds ik kinderen heb, vanwege het lawaai. Ze zijn gevoelig op de oortjes, en sliepen dus rottig.
  woensdag 2 januari 2008 @ 09:39:28 #227
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_55717083
Bedankt voor alle lieve en nuttige reacties. Livelink, we hebben gisteren inderdaad meteen veel opgeruimd (kerstboom, kersttroep, speelkamer)... Dat gaf al wat voldoening. En verder heb ik de balans gisteren weer wat teruggevonden wat het eten betreft en dat is ook goed. Hopelijk blijft dat nu een beetje goed gaan en anders moet ik misschien toch maar weer aan haptotherapie gaan denken. Moonah tipte me ook nog daarover en ik weet dat het inderdaad wel belangrijk is daar misschien weer aan te beginnen. Nu ligt de psychotherapie ook toevallig 3 weken stil, dat maakt het nu ook lastig, ik heb even die hulp niet. Uit mezelf wals ik dan over gevoel en lijf heen, totdat ik zo'n hekel heb aan mezelf dat ik dat weer wél voel.
Bedankt voor jullie opbeurende reacties en pm's.

Ik wilde nog even vragen hoe het met LadyS gaat, ik heb je al lang niet meer gezien hier? Hoop dat het allemaal een beetje gaat.
En met jou, Jelief?
pi_55717376
Beaker, ik had de eerste paar keer wel heel erg last, vooral heel veel bloed..... kon nog geen half uur met een maandverband doen.
Maar dat kwam allemaal vanzelf goed, het is nu wel weer oke
Ik slik wel de pil, dus helemaal natuurlijk is het niet

Iedereen een gelukkig 2008 gewenst

Ik vond het gewoon moeilijk om afscheid te nemen van 2007
Het jaar waarin ik mama werd.
Voor mijn gevoel kan er geen jaar meer komen wat zo mooi was als 2007
  woensdag 2 januari 2008 @ 12:19:03 #229
94046 PM-girl
pi_55719834
Karin, ik kan het me wel een beetje voorstellen. Ik loop enkele maanden op je voor en echt, er komen nog zoveel mooie dingen dit jaar! En volgend jaar! En daarna!

Sugar, goed dat jullie meteen de koe bij de hoorns gevat hebben, met effect!

Beaker, mijn menstruatie is ook veranderd na de bevalling. Niet meer, maar wel minder regelmatig helaas.
*
  woensdag 2 januari 2008 @ 13:34:26 #230
62233 Jelief
ikke lief!
pi_55721574
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 09:39 schreef Sugar het volgende:

En met jou, Jelief?
Het gaat stukken beter. We hebben een aantal knopen doorgehakt en problemen besproken. Ik moet nog tot het voorjaar doorgaan met de medicatie. Nu nog een leuk baantje en een paar kilo kwijt
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  woensdag 2 januari 2008 @ 15:24:23 #231
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_55724181
Sugar, hier gaat het op en neer.
Laatst een moment van "herinnering". Ik besefte opeens dat ik me voelde zoals ik me vroeger voelde. Dat was dus een goed moment (met een dubbel gevoel: want ik besefte me opeens dat het eindeloos lang geleden is geweest dat ik me zo gevoeld heb, maar, aan de andere kant: blijkbaar ben ik het "me goed voelen" nog niet verleerd en weet ik nu waar ik het voor doe). Ook dieptepunten gehad, zoals ik ze altijd had.

Dosering AD is verdubbeld naar 100 mg, gespecialiseerde verzorging is aangevraagd, er is idd gesproken over een ppd en psycholoog/psychiater.
  woensdag 2 januari 2008 @ 21:29:05 #232
108648 cattie
lieve moeder
pi_55731460
LadyS, wat dubbel dat je je weer als vroeger voelde! Ik hoop dat alle hulp snel gaat helpen en je je weer helemaal de oude gaat voelen!

Jelief, wat fijn dat het beter gaat!

Ik moet even iets kwijt. Ik dacht een tijdje geleden dat ik mijn bevalling wel grotendeels verwerkt had. Maar nu mijn man en ik serieus over een tweede praten en ik het topic over pijnstilling heb gelezen, komt de angst om nogmaals te moeten bevallen erg boven. Ik weet dat een tweede bijna altijd makkelijk gaat en ik heb al afspraken met het ziekenhuis gemaakt (geen vacuumpomp), maar toch. Het deed zo gruwelijk veel pijn en was zo naar, ik wil eigenlijk niet meer bevallen... Op dit moment houdt het ook de wens voor een tweede een beetje tegen, ik merk dat ik excuses verzin om het nog een paar maanden uit te stellen. Terwijl ik wel dolgraag een tweede wil. Ik zit een beetje te twijfelen of ik er hulp voor zal gaan zoeken of niet. Ik heb niet meer het gevoel dat ik gefaald heb, ik weet wat er mis ging en ook dat als hetzelfde gebeurd bij de tweede, er anders gehandeld zal worden. Maar ik heb nog niet het vertrouwen dat een tweede bevalling minder naar en pijnlijk zal zijn.
  woensdag 2 januari 2008 @ 21:50:05 #233
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55731987
Och lieve Cattie.
Ik snap je heel en heel goed. Ik zou ook echt nooit, maar dan ook nooit meer een bevalling willen doen. Als ik dat topic over pijnbestrijding lees, of nu bij BE, dat het kindje vast zat omdat het zo groot is, dan herbeleef ik ok weer zo'n beetje alles. Nu willen wij ook geen tweede meer, dus is er geen probleem. Maar jullie hebben dus nog wél een kinderwens... Kun je niet een afspraak maken met je gyn en een KS bespreken? Want als een bevalling zó traumatisch is geweest zou dat toch een optie moeten zijn?

LadyS, op en af.... iig goed dat je wer eens hebt ervaren hoe het is om je 'zoals vroeger' te voelen. Toch?
Jelief, AD moet je minimaal een half jaar slikken he? En je 'moet' je zeker drie maanden goed voelen alvorens je kunt stoppen. Anders loop je meer kans op terugval.Tenminste, zo is het mij altijd verteld.
pi_55732506
Heel herkenbaar, Cattie.
Wij hadden kort na de geboorte van Fons mei 2008 in ons hoofd om een tweede kindje te maken...
Maar nu dat toch wel erg dicht begint te komen denk ik er meer en meer aan om er mei 2009 van te maken...
  woensdag 2 januari 2008 @ 22:14:45 #235
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55732619
Hé B-M! Ik zat me net te bedenken dat ik je al een poos niet had gezien hier!
pi_55732937
Cattie
het eerste wat me te binnen schiet is dat hulp zoeken niet alleen goed voor jou kan zijn maar mee kan werken om later bij een gyn. een eventuele keizersnede makkelijker voor elkaar te krijgen.
Immers, iemand die al voor er ook maar sprake was van een zwangerschap al hulp nodig had bij het verwerken van de eerste en het toewerken naar de tweede bevalling is niet zo maar iemand die een beetje bang is voor de bevalling.
Ik kan het niet beter omschrijven, sorry.
  woensdag 2 januari 2008 @ 22:37:43 #237
108648 cattie
lieve moeder
pi_55733193
Dank jullie voor de reacties!
Moonah, een geplande keizersnee krijgen zou mij idd wel rust brengen.
BM, jij ook dus. Sterkte!
Owlet, het is duidelijk wat je bedoeld hoor, en je hebt zeker een goed punt!
  woensdag 2 januari 2008 @ 22:56:20 #238
24188 Belana
kloon van belana
pi_55733714
lieve cattie, je gevoel is zo herkenbaar! ik ben een persoon die makkelijk dingen van zich af zet en toen wij gingen voor een 2e kindje heb ik er niet over nagedacht, alleen maar over de fijne dingen. ik wilde weer zwanger zijn! maar toen ik dat eenmaal was viel de angst echt enorm over me heen ik zou nog een keer moeten bevallen. ik moet wel zeggen dat dat toen ook meteen zo een voldongen feit was dat ik daar ook wel weer mee leerde leven, als je begrijpt wat ik bedoel. alleen heb ik wel gemerkt dat mijn manier toch niet helemaal lekker uitpakte, want tijdens de bevalling van Ezra was ik zo bang, dat was vreselijk, terwijl het eigenlijk een makkelijke bevalling was. dus dat je er iets mee moet doen, dat vind ik wel. vantevoren al bespreken, vragen om een geplande KS. waarom niet? als jou dat rust geeft.
stormy waters...
sailin'
  woensdag 2 januari 2008 @ 22:57:54 #239
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_55733756
Cattie gewoon even een dikke denk dat de tips van Moonah en owlet zeker slim zijn.

En het gezeik met de machtiging voor de voeding voor Arwenis ook weer begonnen ze krijgt nu iig nog 10 blikken, dan verder kijken of ze nog een machtiging mag uitschrijven en zo ja neocate zuigeling zoals nu of toch de advance..
en die 2.5 jaar grens komt alsmaar dichterbij.

Alsof je al niet genoeg gedonder hebt, maken ze het nog moeilijker hoe moeilijk is het als een arts voorschrijft die heeft dat nodig, bloedonderzoek bewijs erbij dat zo;n stomme trut achter een pctje haar formuliertjes bewerkt dan gewoon zegt , nee je moet dat kind eerst maar koemelk geven doorziek laten worden , gadver
  donderdag 3 januari 2008 @ 08:26:39 #240
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_55739217
LadyS, ik kan me heel goed voorstellen dat het een dubbel gevoel gaf om je weer even jezelf van vroeger te voelen. Maar natuurlijk wel een fijn besef dat dat is wat je was en wat je mist. En dat het er zelfs alweer even was. Goed dat je aan alle kanten hulp gaat krijgen nu. Ik vind het echt knap dat je die stappen aan het zetten bent.

Tex, hoe is het wat dat betreft met jou?

Jelief, heel erg fijn te horen dat het zelfs 'stukken' beter gaat met jou! Heb je de moed te zoeken naar een baantje en te beginnen met op de lijn letten? Niet alles tegelijk willen, he?
pi_55739572
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 22:57 schreef _evenstar_ het volgende:
Cattie gewoon even een dikke denk dat de tips van Moonah en owlet zeker slim zijn.

En het gezeik met de machtiging voor de voeding voor Arwenis ook weer begonnen ze krijgt nu iig nog 10 blikken, dan verder kijken of ze nog een machtiging mag uitschrijven en zo ja neocate zuigeling zoals nu of toch de advance..
en die 2.5 jaar grens komt alsmaar dichterbij.

Alsof je al niet genoeg gedonder hebt, maken ze het nog moeilijker hoe moeilijk is het als een arts voorschrijft die heeft dat nodig, bloedonderzoek bewijs erbij dat zo;n stomme trut achter een pctje haar formuliertjes bewerkt dan gewoon zegt , nee je moet dat kind eerst maar koemelk geven doorziek laten worden , gadver
Ik ken de geschiedenis van Arwen niet, maar hebben jullie al zo'n provocatietest laten doen?'Als daaruit blijkt dat Arwen toch nog allergisch is blijven ze de voeding vergoeden
Jet heeft in oktober deze test gehad Ik heb wel wat informatie dat ik kan kopieeren en je toe kan sturen!

iig succes!!
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  donderdag 3 januari 2008 @ 09:42:00 #242
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_55739909
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 09:15 schreef Beaker het volgende:

[..]

Ik ken de geschiedenis van Arwen niet, maar hebben jullie al zo'n provocatietest laten doen?'Als daaruit blijkt dat Arwen toch nog allergisch is blijven ze de voeding vergoeden
Jet heeft in oktober deze test gehad Ik heb wel wat informatie dat ik kan kopieeren en je toe kan sturen!

iig succes!!
ze kan net welgeteld redelijk fatsoenlijk avond eten, Ze kreeg/krijgt logopedie omdat ze gedeeltelijk tot zelfs bijna compleet voedselweigerde doordat ze al zoveel pijn gehad heeft.
Bloedonderzoek wijst uit dat de enige allergie die iets gezakt was kippenei was, de koemelk na 3 brood kruimeltjes per ongeluk behoorlijk gestegen.
Reden genoeg om dus geen koemelk provocatie te doen.
Daarbij de voeding die ze krijgt wordt al in weinig gevallen voorgeschreven , ze is een van de weinigen die ook reageert op eiwithydrolisaat.
Kijk zou zegevalletje twijfel zijn oke, maar tis zo overduidelijk nog..
  donderdag 3 januari 2008 @ 09:45:38 #243
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_55739963
O wat heb ik hier lang niet gelezen zeg. En wat zit het veel van jullie tegen. Ik weet niet eens waar ik beginnen moet.

Cattie, het eerste wat ik dacht toen ik je post las over die angst; bekijk idd de mogelijkheden van een geplande ks. Daarnaast zou je best nu al een gesprek kunnen aangaan met je arts of de vk over deze angst. Zij kunnen je alle mogelijkheden uitgebreid voorleggen en je misschien wat meer rust bieden.

Sugar, Tex, Evenstar (nog van harte met je meisje ) en Jelief allemaal een welverdiende dikke .

LadyS, ik wist helemaal niet van jou dat je ook met die problemen zit. Komt ook omdat ik niet alles meer (kan) volg. Je kwam op mij juist over als iemand die heel gelukkig en tevreden was met haar leventje. Ik heb kennelijk een hoop gemist. Dikke dikke
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_55744070
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 22:37 schreef cattie het volgende:

BM, jij ook dus.
Ik heb er eigenlijk een dubbel gevoel over. Achteraf was ik blij dat ze me geen pijnstilling hebben willen geven, ondanks mijn gesmeek. Het was zo fijn om meteen naar huis te kunnen en dat Fons het zo goed deed. Maar op de moment zelf had ik het gevoel dat het echt niet kon, was verdrietig dat er geen tweede kon komen, want dat kon ik gewoon niet nog eens doen...
  donderdag 3 januari 2008 @ 17:15:49 #245
108648 cattie
lieve moeder
pi_55749552
Wat naar dat je het gevoel had (of nog hebt?) dat je het niet nog eens kan doen, B-M. Maar dan zou je toch wel pijnstilling kunnen krijgen?

Belana, het is ook een beetje mijn angst dat ik er tijdens de zwangerschap of bevalling opeens heel erg last van krijg. Daarom wil ik het liever nu al oplossen, voordat ik zwanger ben.
Ik ga maar eens verder denken hoe ik dit op ga lossen. Bedankt voor jullie hulp!

En een dikke voor iedereen die het kan gebruiken!
  donderdag 3 januari 2008 @ 17:16:59 #246
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_55749575
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 08:26 schreef Sugar het volgende:
Tex, hoe is het wat dat betreft met jou?
Lief dat je dat vraagt

Maar heb nog niet veel te vertellen... Ik heb heel eigenwijs niet gebeld voor een afspraak voor de feestdagen. Ik ben van plan om maandag te bellen. Aangezien de betreffende psych op maandagen en woensdagen werkt, en ik niet zo'n held in bellen ben, en ik niet weet of ik op andere dagen wél een afspraak zou kunnen maken. Straks durf ik de 2e keer niet te bellen

[ Bericht 33% gewijzigd door texelonia op 04-01-2008 10:09:18 ]
©Dumbo
  donderdag 3 januari 2008 @ 17:31:25 #247
94046 PM-girl
pi_55749888
Och Cattie en Bass Miss, wat lijkt me dat rot, dat de angst je tegenhoudt om een wens te kunnen vervullen.

En voor Tex en LadyS ook een dikke
*
pi_55751459
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 17:15 schreef cattie het volgende:
Wat naar dat je het gevoel had (of nog hebt?) dat je het niet nog eens kan doen, B-M. Maar dan zou je toch wel pijnstilling kunnen krijgen?
Ja, dat is juist het dubbele, ik wil helemaal geen pijnstilling, zeg ik nu. Maar op de moment zelf vond ik het zo erg dat ik het niet kreeg. Ik weet gewoon eigenlijk niet wat ik wil de volgende keer. Ik denk dat ik gewoon best er niet over nadenk. Misschien is het de volgende keer wel gewoon te doen...
En anders beklaag ik me het vast enorm op de moment zelf, maar goed, ik heb het toen ook overleefd en het enige dat ik eraan overgehouden heb is angst voor de volgende keer en spijt dat ik er nog maar zo weinig van weet en niet bewust meegemaakt heb.
Maar achteraf was ik dus wel heel erg blij dat we gewoon naar huis konden en dat alles zo goed ging.
  donderdag 3 januari 2008 @ 21:02:16 #249
144006 chacama
Ondernemend!
pi_55754802
Moeilijk lijkt me dat. De wens en de angst die elkaar zo tegenstaan. Ik heb in dit geval eigenlijk dus gewoon de mazzel gehad dat ik niet meer kon kiezen voor pijnstilling. Tegen de tijd dat ik vond dat ik er wel aan toe was, had ik inmiddels zoveel cm ontsluiting dat de kleine al geboren zou zijn als de pijnstilling zijn werk zou doen. Dus bij Fleur niets gehad en bij Maud wel een spuit, maar die werkte te laat.

En voor de mama's die ook in 2008 nog even een steuntje nodig hebben, omdat ze in gevecht zijn met zichzelf....een wijs iemand ( ) zei laatst tegen me: als je je rot voelt zul je toch echt eerst de bodem van de put moeten bereiken om weer vastigheid te kunnen voelen. Daarna kun je er weer uitklimmen.

En ik kom even zwaaien voor de zekerheid. Morgen vertrekken we voor 2 weken naar het mooie centerparc Heilbachsee in Duitsland. Ik hoop heel erg hard dat ze daar internet hebben, maar voor het geval dat ik moet afkicken zwaaien we dus maar even...

van Maud, Fleur en chacama tot over 2 weekjes.
  donderdag 3 januari 2008 @ 21:12:21 #250
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55755010
Nou Chaca, die wijze persoon zei het ietsje anders.
Soms voel je je zo slecht dat je echt op de bodem van de put raakt. Maar dan heb je in elk geval weer grond onder je voeten om je op af te zetten, op weg naar boven.

Nogmaals een erg fijne tijd gewenst!
pi_55755505
Chaca, fijne vakantie in Duitsland .
  donderdag 3 januari 2008 @ 22:17:18 #252
108648 cattie
lieve moeder
pi_55756985
Veel plezier Chacama!

Door jullie lieve, wijze woorden en een goed gesprek met mijn man heb ik mijn angst weer wat beter onder controle. Door het erover te hebben en de mogelijkheden / oplossingen te bespreken, is het wat meer grijpbaar en kan ik er beter mee omgaan. Ik heb een paar opties voor mezelf op een rijtje gezet om nu te gaan ondernemen en ik zal de komende tijd eens rustig na gaan denken wat nu het handigst is. Mijn man heeft er nog eens goed ingeprent dat ik de bevalling geweldig gedaan heb en dat ik een tweede ook weer geweldig zal gaan doen. Ik heb nu wel weer wat vertrouwen dat een tweede bevalling niet zo erg wordt als de eerste, omdat er eerder ingegrepen zal worden.
To be continued...
  vrijdag 4 januari 2008 @ 09:16:08 #253
103793 kozakken
Living the life
pi_55764463
En wat ook echt een rol speelt Cattie is dat Ive de eerste weg al gebaand heeft.
Ik heb het bij Romme ook veel meer als herkenning ervaren. Bepaalde dingen die ik nu veel beter begreep omdat ik het eerder 'had gedaan'.
En de weg was ook al veel meer gebaand. Dat had Jonne ook al voor Romme gedaan

Ik wil daarmee niet zeggen (echt niet!!) dat een tweede bevalling niet eng of naar kan zijn. Maar wel dat ik zelf heel duidelijk heb ervaren dat het allemaal wat gemakkelijker ging. Dat ik ook meer rust had omdat ik in ieder geval bepaalde dingen wist en ook vantevoren besproken had. Het overviel me allemaal wat minder.
Ik vond mijn tweede bevalling echt veel minder erg dan mijn eerste bevalling.
Het overviel me minder, ik 'kende' wat beter verschillende signalen, het duurde bij mij veel minder lang en ook het persen was veel een veel korter (1,5 uur bij Jonne, 5 min. bij Romme).

Cattie, wat goed dat je het allemaal thuis besproken hebt!
En voor de rest natuurlijk ook Wat speelt er weer veel op het moment zeg!
(zou 't weer en de tijd van het jaar er ook iets mee te maken hebben? Het overvalt mij altijd veel meer in de winter dan in de zomer)
  vrijdag 4 januari 2008 @ 09:43:39 #254
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_55764922
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 09:45 schreef dutchie het volgende:
LadyS, ik wist helemaal niet van jou dat je ook met die problemen zit. Komt ook omdat ik niet alles meer (kan) volg. Je kwam op mij juist over als iemand die heel gelukkig en tevreden was met haar leventje. Ik heb kennelijk een hoop gemist. Dikke dikke
Ik heb er ook nooit veel mee gedaan, omdat de huisarts me toendertijd het idee gaf dat het normaal was ofzo.. ( dat ik "mijn leven gewoon niet zo leuk vond"). Door de posts van Kersjes (toch?) en Jelief, ben ik toch maar weer naar de huisarts gegaan en toen is de boel weer in werking gezet.
Dus het is niet zo gek dat je er niks van mee kreeg, heb er eigenlijk nooit wat van laten blijken, omdat ik dacht dat ik me aan zou stellen.

Cattie, wat goed dat je er al anders tegenaan kijkt. Ik zag ook erg op tegen de 2e bevalling, maar meer tegen het feit dat ik misschien weer een ks zou kunnen krijgen. En ik zag dan vooral op tegen de narcose, was bang dat ik dat ook weer nodig zou hebben dan...
De bevalling van Iris is me 100.000% meegevallen, ontsluiting liep als een trein, en persen ging snel (29 minuten, ondanks dat het de 1e keer was). Hier dus ook de ervaring dat de 2e makkelijker gaat!
Ook ik wil, net als kozakken, niet zeggen dat je angst niet onterecht is hoor.... alleen maar een kleine "aanmoediging" om het zo maar even te noemen
  vrijdag 4 januari 2008 @ 10:15:18 #255
108648 cattie
lieve moeder
pi_55765445
Kozakken en LadyS, zulke positieve verhalen over de tweede keer hoor ik graag hoor!

LadyS, nog even een dikke voor jou.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 10:37:03 #256
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55765847
Even een snelle respons vanuit hier.
Ik wil de moeders die met zichzelf worstelen echt alle kracht van de wereld toewensen. Ik weet, het is onmogelijk om in woorden uit te drukken hoe diep een dal soms kan zijn, en als ik dan lees hoe jullie je gevoelens opschrijven, dan zit ik soms echt met open mond te lezen hoe knap ik het vind dat jullie toch door kunnen gaan!

Werkelijk, ik wens jullie een zo "neutraal" mogelijk (te blij is ook niet goed) 2008!

(Even voor de duidelijkheid, geen depressies hier, maar wel een sterke genetische aanleg voor stemmingsstoornissen (grootmoeder opgenomen geweest in psych zkh, en moeder had MD, moest ook bijna opgenomen worden, maar kon in de tang gehouden worden met lithium) en vers gestopt met bv, dus ook niet helemaal stabiel nu.)

Jee, LadyS idd ja "je vindt je leven niet zo leuk" die was ik alweer vergeten. wat een ... opmerking was dat idd!

en cattie, wat de voorgaande mensen zeggen, de tweede is altijd makkelijker dan de eerste. je hebt de eerste ook overleefd, en bij de tweede heb je al een idee wat te verwachten. al kan dat juist weer beangstigend zijn... hmmm. wellicht een afspraak met je vlos die je bij ive had? (ik weet niet tot hoe lang dat kan?)

en uiteraard, chacama, veel plezier op vakantie! (Neem je melk van p_iglet mee, of zit maud dan eventjes zonder?)
  vrijdag 4 januari 2008 @ 13:21:36 #257
94046 PM-girl
pi_55770030
Chacama, goede vakantie!!

Cattie, wat goed van je, dat je het zo bespreekbaar maakt bij je man! Heel stoer! <---- stoer mannetje toch?

Davinia, rustig aan he!
*
  vrijdag 4 januari 2008 @ 16:48:34 #258
24188 Belana
kloon van belana
pi_55774796
lieve cattie, ondanks mijn angst de 2e keer, kijk ook ik terug op een goeie bevalling van ezra. ik was dan wel een nachtje aan het rommelen en kon er niet echt in mee gaan, maar toen het echt ging gebeuren nadat de vliezen gebroken waren en we in het ziekenhuis waren, toe ging het snel en voorspoedig, binnen een uur van 5 cm naar 10 en daarna met 20 minuten persen klaar. de weg is al gebaand, met een aangezichtsbevalling nog meer zelfs. ook even een paarwoorden om moed in te spreken
stormy waters...
sailin'
pi_55896246
Er moet me toch iets van het hart.
Nu Kevin en ik gescheiden zijn word Mikael een beetje genegeert door Kevin zijn familie. Zo zijn er en paar weken terug een neefje en een achterneefje van hem geboren. Hij heeft van beide geen geboorte kaartje gehad. Ik vind dat echt raar. Niet eens om mij. Maar tis wel mijn kind die ze vergeten. En als er al iets naar Mikael gestuurd word doen ze dat naar Kevin. Mikael woont bij mij. Post voor Mikael moet gewoon hier heen. Ik kna me daar zo overopwinden he. Net of het allemaal mijn schuld is dat we uit elkaar zijn. En net of Mikael en ik daar nu op deze manier gestrafd voor worden. Ik zit nu gewoon weer te janken terwijl ik dit hier neer zet.
Belt Kevin net op dat Mikale een uitnodiging heeft gehad voor een kinderfeestje van zijn achternichtje. Mikael is uitgenodogd maar kaartje word niet naar hem toe gestuurd. Ben ik nou gewoon stom dat ik dat raar vind of kan ik dara best iets van gaan zeggen.
Liefde
pi_55896424
MeNicole, ik snap dat het voor jou rot overkomt. Ik neem aan als het de familie van Kevin is, dat het in de gevallen van geboortekaartjes voor hem en Mikael bedoeld is, dus dan snap ik wel dat het niet naar jou wordt gestuurd. Ik het geval van de uitnodiging zou ik het zelf ook jammer vinden. Maar misschien weet die familie ook niet zo goed hoe ze dat nu moeten doen? Ik vind ook dat je daar best op een vriendelijke manier wat van mag zeggen, als de post duidelijk voor hem bedoeld is.
  † In Memoriam † woensdag 9 januari 2008 @ 13:25:02 #261
43556 miss_dynastie
pi_55896468
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 13:17 schreef MeNicole het volgende:
Zo zijn er en paar weken terug een neefje en een achterneefje van hem geboren. Hij heeft van beide geen geboorte kaartje gehad. Ik vind dat echt raar. Niet eens om mij. Maar tis wel mijn kind die ze vergeten.
Ik geloof niet dat het ooit in mij op zou komen om een geboortekaartje te sturen aan een jochie van een jaar Zeker gezien een geboortekaartje vaak toch een soort 'uitnodiging' is, vind ik het niet meer dan normaal om die naar papa te sturen met Kevin er eventueel bij op op het kaartje.
quote:
Net of het allemaal mijn schuld is dat we uit elkaar zijn. En net of Mikael en ik daar nu op deze manier gestrafd voor worden.
Belt Kevin net op dat Mikale een uitnodiging heeft gehad voor een kinderfeestje van zijn achternichtje. Mikael is uitgenodogd maar kaartje word niet naar hem toe gestuurd.
Waarom wordt Mikael gestraft dan? Hij blijft toch gewoon welkom bij de familie? Ik vind niet dat Mikael benadeeld wordt als hij via zijn vader uitgenodigd wordt. Dat jijzelf het gevoel hebt benadeeld te worden snap ik wel een beetje, maar het lijkt me toch wel logisch dat je bij scheidingen contact houdt met je 'eigen' kant, even los van waardoor het huwelijk is stukgegaan, meestal werkt dat wel zo. Mikael zou pas benadeeld worden als hij helemaal niet welkom zou zijn bij zijn familie: dat is niet zo. Die uitnodiging had op zich best naar jou gekund, maar ach, Kevin is wel zijn vader, het is niet alsof het naar een vreemde is gestuurd. Een geboortekaartje naar Mikael sturen zou wat mij betreft impliceren dat jij ook welkom bent op kraamvisite, een jongetje van een jaar kan immers niet uit zichzelf langskomen. Het is denk ik niet gek dat ze ervoor gekozen hebben dat niet te doen. En dat is niet 'straffen', maar gewoon hoe dingen gaan in het leven. Ik denk niet dat je dat persoonlijk moet opvatten.
pi_55896504
Maar de geboortekaartjes waren niet aan Mikael gericht. Dat vind ik just zo erg. Er is voor hem helemaal niks gekomen. En dat doet zo'n pijn. Dat ze gewoon je kind vergeten
Liefde
  woensdag 9 januari 2008 @ 13:28:45 #263
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_55896562
Ik denk dat Kevins familie vindt dat Kevin nog steeds Mikaels vader is, en Kevin hun familielid, en daarom Mikael op die manier 'benaderen' met hun post. Ik vind dat eigenlijk helemaal niet raar. Wat laten we wel wezen, als ze Mikael een geboortekaartje sturen naar jou thuis, is dat toch feitelijk voor jou? Hij kan toch geen post lezen? En als jullie allemaal bij elkaar woonden, kreeg je (jullie! als volwassenen) ook maar 1 kaartje. En hij dus geen.
Dus ik denk dat het niet kwaad bedoeld is, maar dat dit soort dingen gewoon hard overkomen omdat het simpelweg gevoelig ís, een scheiding en alles eromheen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 9 januari 2008 @ 13:30:27 #264
77879 MevrouwKoRn
Uberrammelaar
pi_55896601
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 13:26 schreef MeNicole het volgende:
Maar de geboortekaartjes waren niet aan Mikael gericht. Dat vind ik just zo erg. Er is voor hem helemaal niks gekomen. En dat doet zo'n pijn. Dat ze gewoon je kind vergeten
Maar mensen sturen toch niet zo gauw een geboortekaartje naar een (klein) kindje?
Ik weet natuurlijk niet of er nog meer ''speelt'', maar ik denk dat het een vrij normale situatie is wb uitnodigingen enzo naar Kevin te sturen, misschien weet familie van hem niet zo goed wat ze nu moeten, of sturen ze het gewoon naar Kevin omdat hij directe familie van de nichtjes is.
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
  woensdag 9 januari 2008 @ 13:34:48 #265
3011 E.T.
pi_55896694
mjah.. ik stuur zelf ook geen geboortekaartjes naar kinderen.
En in het geval van gescheiden ouders gaat ie naar de ouder waar ik nog contact mee heb. En het zal dat ook wel eens voor kunnen komen dat de naam van het kind er niet bijgenoemd wordt maar dat op de envelop alleen Kevin z'n naam (in dit geval dan) zou staan.

Die uitnodiging zou ik ook op dezelfde manier gedaan hebben als nu gebeurd is. (naar Kevin z'n adres)

Ze vergeten je kind toch niet? Hij is gewoon welkom. Er is alleen niks persoonlijks voor hem gestuurd, maar dat doet niemand volgens mij.
  † In Memoriam † woensdag 9 januari 2008 @ 13:35:00 #266
43556 miss_dynastie
pi_55896700
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 13:26 schreef MeNicole het volgende:
Niemand is je kind vergeten, hij wordt toch gewoon uitgenodigd op bijeenkomsten en hij blijft toch welkom En misschien hebben die mensen wel net zo geredeneerd als jij in dat geval: we sturen een kaart naar vader en daar woont hij niet. Dat wil niet zeggen dat hij niet welkom is. Niemand is je kind vergeten, en jou ook niet (want ik heb echt het gevoel dat daar het zeer zit), maar het is ZIJN familie. Ik vind het vrij logisch dat die de contacten onderhoudt via hem en niet via jou.
pi_55896703
Tuurlijk is Kevin Mikael zijn vader. Maar Mikael woont hier. Ik ga toch ook niet het felicitatie kaartje voor de geboorte van hun dochter naar hun ouders sturen.!!
Liefde
pi_55896842
Eh.. dat neefje en achterneefje is toch gewoon ook familie van Kevin? Daar zijn de kaartjes heengestuurd, naar Kevin als familie zijnde. Dat vind ik gewoon logisch.
  † In Memoriam † woensdag 9 januari 2008 @ 13:42:13 #269
43556 miss_dynastie
pi_55896864
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 13:35 schreef MeNicole het volgende:
Tuurlijk is Kevin Mikael zijn vader. Maar Mikael woont hier. Ik ga toch ook niet het felicitatie kaartje voor de geboorte van hun dochter naar hun ouders sturen.!!
En je ziet echt niet in dat dat iets heel anders is ?
Kevin= hun familie.
Kevin= vader van Mikael.
Contact familie met Mikael -> verloopt voortaan via vader i.p.v. moeder en vader.
En waar dat kind dan verder woont en wie er schuld heeft aan de scheiding zal die mensen verder een worst wezen, mensen hebben geen zin om rekening te houden met dat soort 'gevoeligheden'.
Sorry hoor, als Mika nergens welkom zou zijn zou je een punt hebben, maar hij is gewoon welkom bij zijn familie, die niet meer de jouwe is. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik zonder er verder bij stil te staan een achterneefje, dat niet bij papa woont maar bij mama, gewoon bij papa op de kaart bij heb gezet. Het joch kan nog niet lezen, een kaart sturen naar zijn 'woning' zou een kaart voor de moeder betekenen en laten we wel wezen, daar hebben we verder geen contact meer mee dus waarom zou je
pi_55896878
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 13:41 schreef nebelung het volgende:
Eh.. dat neefje en achterneefje is toch gewoon ook familie van Kevin? Daar zijn de kaartjes heengestuurd, naar Kevin als familie zijnde. Dat vind ik gewoon logisch.
Er is een kaartje naar Kevins ouders gegaan. Verder niets.

En er is trouwens nog wel contact tussen zijn familie en mij. Daarom is het allemaal zo stom!!

Maar nu moet ik eerst ff weg. Ik lees later wel de andere reacties!

[ Bericht 8% gewijzigd door MeNicole op 09-01-2008 13:47:44 ]
Liefde
pi_55897215
Maar Kevin heeft dus ook geen kaartje gehad? Dan zijn die mensen gewoon zuinig geweest met de geboortekaartjes joh

Ik bedoel, ik stuurde echt naar jan en alleman een geboortekaartje, zelfs naar de tandarts En naar al mijn neven en nichten en dat zijn er echt heel veel, ik kom uit een belachelijk grote familie. Mijn zussen deden dat niet, die stuurden alleen een kaartje naar ooms en tante's en dat soms al niet.

Ik snap je pijnpunt echt wel hoor, heus, maar ik vrees dat er nog meer pijnpunten zullen komen die misschien wel pijnlijker zijn dan een geboortekaartje wel of niet krijgen. Niets belet je om zelf een actieve rol te nemen om te zorgen dat Mika kontakt houdt met Kevins kant van zijn familie (en zeker als dat kontakt nog steeds bestaat). Ik zou een kaartje kopen, op de post doen uit naam van Mika en jezelf.
  woensdag 9 januari 2008 @ 14:03:29 #272
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55897318
Als Kevin zelf idd ook geen kaartje heeft gekregen dan snap ik de drukte eigenlijk al helemaal niet...
  woensdag 9 januari 2008 @ 14:19:42 #273
3011 E.T.
pi_55897720
Zat Kevin niet bij zn ouders todat hij zelf nieuwe woonruimte heeft?
Dan zal het geboortekaartje ws gewoon aan "fam.huppeldepup" gestuurd zijn.

Twee vliegen in een klap
pi_55897903
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 14:19 schreef E.T. het volgende:
Zat Kevin niet bij zn ouders todat hij zelf nieuwe woonruimte heeft?
Dan zal het geboortekaartje ws gewoon aan "fam.huppeldepup" gestuurd zijn.

Twee vliegen in een klap
Ja Kevin woont bij zijn ouders. Op de envelop stond: G... en W en Kevin Luttje (Kevins vader is overleden en die moeder woont al heel lang samen met een andere man) dus helemaal niks voor Mikael.

Maar ja misschien miep ik wel. Nu ga ik eerst een uur na bed
Liefde
  woensdag 9 januari 2008 @ 14:41:24 #275
3011 E.T.
pi_55898200
En als jullie nog wel samen hadden geweest en op de envelop had "Nicole en Kevin' gestaan, ook zonder Mikael apart te noemen?

Ik zie het probleem nl. niet zo..
pi_55898370
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 14:41 schreef E.T. het volgende:
En als jullie nog wel samen hadden geweest en op de envelop had "Nicole en Kevin' gestaan, ook zonder Mikael apart te noemen?

Ik zie het probleem nl. niet zo..
Volgens mij staat er als je getrouwd bent dan Fam. op. En daar hoort Mikael toch ook bij. Maar ik heb idd ook kerstkaartjes gekregen waar Mikael niet bij op stond en daar heb ik ook steeds wat van gezegd.
Liefde
  † In Memoriam † woensdag 9 januari 2008 @ 14:58:34 #277
43556 miss_dynastie
pi_55898619
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 14:28 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Ja Kevin woont bij zijn ouders. Op de envelop stond: G... en W en Kevin Luttje (Kevins vader is overleden en die moeder woont al heel lang samen met een andere man) dus helemaal niks voor Mikael.
Dan hebben ze dus een kaart gestuurd aan de bewoners van dat adres en zoals je zelf zei, hij woont daar niet, dus perfect dan toch, helemaal volgens 'de regels' die je net noemde. Blijft over dat aan de dreumes van een jaar geen kaart is gestuurd, nou ja, zoals gezegd, lijkt me geheel logisch.
pi_55900350
Tjonge zeg, hoe doen andere mama's dat... weer werken... .
Ik ben volkomen gaar (en dan werk ik "maar" halve dagen, oke en pas 2 dagen dus het is vast een kwestie van wennen). Maar het lijkt of er zoveel tijd te weinig is...
Als ik in bed lig heb ik nog vanalles niet kunnen doen wat ik wel wilde doen, ik wil nu bijlezen maar ik wil ook op de bank een dutje doen...
Dit gaat voorbij toch....? Hoop ik...
  woensdag 9 januari 2008 @ 16:57:55 #279
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55901333
Nijna, vergeet niet dat je er 'ineens' een fulltime baan bij hebt he....
Ik ben nog steeds veel meer moe dan toen ik nog geen kind had. En dan werk ik nu beduidend minder dan voorheen...

MeNicole, zet je ego aan de kant en wees sportief. Het is allemaal vast niet zo slecht bedoeld als jij het nu opvat. Stuur die mensen gewoon een hartelijke felicitatiekaart.
pi_55901369
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 16:57 schreef Moonah het volgende:

MeNicole, zet je ego aan de kant en wees sportief. Het is allemaal vast niet zo slecht bedoeld als jij het nu opvat. Stuur die mensen gewoon een hartelijke felicitatiekaart.
Dat had ik ook al gedaan
Liefde
  woensdag 9 januari 2008 @ 17:04:46 #281
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55901464
Ah, dat is sportief van je.

Ik bedoelde het niet naar hoor. ik snap je niet zo goed?
pi_55901523
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 17:04 schreef Moonah het volgende:
Ah, dat is sportief van je.

Ik bedoelde het niet naar hoor. ik snap je niet zo goed?
Nou omdat ik eerst gewoon strond eigenwijs dat niet wilde doen. Maar daar ben ik veel te scheiterd voor.
Liefde
pi_55902768
MeNicole ik moet eerlijk zeggen dat ik het probleem ook niet zo zie hoor. Ik stuur hier ook geen kaartje apart naar kindjes en inderdaad als ze gescheiden zijn dan gaat het naar mijn kant van de fam. ongeacht of vader of moeder zich gepasseerd voelt. Ik denk meer dat jij het vervelend vind dat je benadeeld wordt dan dat je het werkelijk voor Mikael vind.
pi_55903247
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 16:57 schreef Moonah het volgende:
Nijna, vergeet niet dat je er 'ineens' een fulltime baan bij hebt he....
Ik ben nog steeds veel meer moe dan toen ik nog geen kind had. En dan werk ik nu beduidend minder dan voorheen...
Ik werk hetzelfde, maar ik werkte ook voor mn zwangerschap "maar" 4 halve dagen. Zoals ik er nu tegenaan kijk zou ik er geen probleem mee hebben als mn contract van de zomer niet verlengd wordt. Maar goed dat is wel allemaal heel snel bedacht nu natuurlijk en ik moet het gewoon aankijken dat weet ik ook wel.
Ik vind het gewoon balen dat ik net het gevoel had dat ik het "in de vingers" had zeg maar en dan kiepert de hele boel weer door elkaar .
Maar geduld dus...
  woensdag 9 januari 2008 @ 19:21:57 #285
108648 cattie
lieve moeder
pi_55904724
Nijna, bij mij werd het wel beter, maar het blijft passen en meten. En keuzes maken. Vroeg naar bed, of toch nog dat overleg voorbereiden. Lekker in bad of nog even opruimen. Enz. Daarom vind ik het lekker om eens in de zoveel tijd (ong 1x per kwartaal) een dag vrij te nemen als Ive op het kdv is. Dan heb ik een dagje voor mezelf. Om foto's in te plakken, achterstallige administratie op te ruimen, het huishouden te doen, in bad te gaan, te lezen. Het enige probleem is dat ik dan altijd veel meer wil dan in 8 uur lukt.
pi_55905682
cattie, dat heb ik nou in al die jaren nog nooit gedaan.
Wel vaker van plan geweest maar iedere keer dacht ik weer op de dag zelf; ach, ik ben nu toch thuis ik laat ze (of hem) maar gezellig bij mij.
Zo heb ik dus nooit een dag voor mezelf gehad (en ik heb een drukke baan dus ik ren en regel me suf doordeweeks).
Maar ik heb toevallig volgende week vrijdag verlof gepakt terwijl de oudste naar school is en de jongste breng ik gewoon naar het kdv.
Ik ben momenteel zo op dat ik het nu echt ga doen. Een dag voor mezelf.....ik verheug me nu al...
En ik ga ook niks doen. Alleen lezen, languit op de bank.
  woensdag 9 januari 2008 @ 20:02:52 #287
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_55905849
Bij mij komt het er door omstandigheden ook eik nooit van om eens een dag voor mezelf te hebben.
Ik ben nu twee keer met een vriendin naar zo'n Thermending geweest, en dan ook echt de hele dag . Van 's morgens 11 tot 's avonds 11.

Heerlijk! Want dan doe je dus ècht niks (ik ben thuis dan toch nog zo dat ik ff gauw een wasje draai, opruim, nou ja jullie kennen het wel), behalve sauna's in, beetje zwemmen, beetje lezen, eens wat eten.

Ik heb me voorgenomen om dat zo eens in de drie maanden te blijven doen!
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  woensdag 9 januari 2008 @ 20:57:50 #288
108648 cattie
lieve moeder
pi_55907567
Ik voel me dan trouwens wel aan het begin van de dag, als ik Ive weg breng, wat schuldig. Maar een blije mama die goed in haar vel zit is ook heel goed voor een kind.
Lily, al vast veel plezier voor volgende week vrijdag!
Leah, dat klinkt ook goed!
pi_55908071
Cattie, een dag vrij nemen kan ik niet zomaar... ik heb in principe de schoolvakanties vrij dus dat is dan ook wel weer lekker.
En dan kan Mirte evt wel naar het KDV. Maar goed, ze gaat maar halve dagen en als ik haar moet brengen, terug lopen en ook lopend weer op moet halen dan ben ik toch al de halve ochtend kwijt...
Iemand van jullie ervaring met een fietskar icm baby-tje? Is het wat? Want het zou me best wat tijd besparen als ik Mirte fietsend weg zou kunnen brengen...
pi_55908388
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 21:18 schreef Nijna het volgende:
Cattie, een dag vrij nemen kan ik niet zomaar... ik heb in principe de schoolvakanties vrij dus dat is dan ook wel weer lekker.
En dan kan Mirte evt wel naar het KDV. Maar goed, ze gaat maar halve dagen en als ik haar moet brengen, terug lopen en ook lopend weer op moet halen dan ben ik toch al de halve ochtend kwijt...
Iemand van jullie ervaring met een fietskar icm baby-tje? Is het wat? Want het zou me best wat tijd besparen als ik Mirte fietsend weg zou kunnen brengen...
Ja das heel makkelijk. Zo hbe ik Mikael de eerste maanden ook vervoerd. Nu gebruik ik de kar nog als ik hond en kind mee moet nemen
Liefde
  woensdag 9 januari 2008 @ 21:29:56 #291
108648 cattie
lieve moeder
pi_55908393
Lieve Nijna, waar een wil is, is een weg. Sowieso moet je nu nog in een ritme komen, hopelijk gaat het dan een stuk beter. En misschien kun je in een schoolvakantie Mirte een keer een hele dag naar het kdv brengen (bij mijn kdv kun je dagdelen sporadisch bijkopen a 25 euro per dagdeel). Of kan ze een keer een dagje naar haar grootouders. Of anders toch maar alleen een ochtend, want al is het maar 3 uur, dat kan ook heel lekker zijn.
(Het is niet mijn bedoeling om een campagne te voeren dat je een keertje een dagje zonder haar moet zijn, maar ik merk dat het mij goed doet. Als je het niets vindt, moet je het vooral niet doen.)
pi_55908935
MeNicole, ik zie het helemaal voor me, kind en hond in de kar .

Cattie, ik moet het ook de tijd geven, ga ik ook wel doen (kan ook niet echt anders...). Ik tel zachtjes af naar de eerstkomende (carnavals-) vakantie en dan zie ik het wel. Het is wel lekker dat dan de optie van het KDV er ook is, of ik er gebruik van maak dat zie ik tegen die tijd wel.

Maar nu ga ik de pc uitzetten en mn bed in, welterusten. Morgen weer naar mn peutertjes. Want ondanks dat het weer werken me tegenvalt, valt het werken op zich me redelijk mee, gelukkig .
Welterusten.
  woensdag 9 januari 2008 @ 21:59:36 #293
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55909296
Deze mama kent het probleem van tijd voor zichzelf nog niet, ik ben nu juist even blij met het geteut en gedoe de hele dag na dat lange verlof voor mezelf. Maar er komt vast een tijd dat ik daar weer even verlangend aan terug denk.

Op dit moment ben ik aardig aan het opkrabbelen en gaat het elke dag weer een stuk beter.
Vandaag heel even buiten geweest, naar de thuiszorgwinkel en even naar de supermarkt. Wel lekker, het gevoel gewoon even iets te doen buitens huis maar ook wel lekker om thuis weer op de bank te gaan zitten.

Veel zitten doet me overigens nog wel zeer. Gek genoeg niet meer bij het 'baby-gaatje' maar meer aan de voorkant. Alsof mijn clitoris klem komt te zitten tussen die botjes daar. Heel raar en naar gevoel. Even liggen doet dat weer weg trekken. De hechtingen voel ik nauwelijks meer, ik denk dat ze bijna weg zijn.

En verder nog steeds wel flink op de roze wolk. Ik kan echt uren naar zijn koppie kijken, die enorme diepblauwe oogjes, de gekke bekken die hij trekt.
En af en toe valt er een buitje uit die wolk. Ik had niet verwacht dat ik zo onzeker en nerveus zou zijn als het even niet klopt met wat er zou moeten gebeuren. Zoals het niet leegdrinken van zijn flesjes gisteren en vandaag. En dan die lieve stinkie 'maar daar hoef je toch niet om te huilen'.
pi_55909376
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 21:59 schreef Brighteyes het volgende:
Ik had niet verwacht dat ik zo onzeker en nerveus zou zijn als het even niet klopt met wat er zou moeten gebeuren. Zoals het niet leegdrinken van zijn flesjes gisteren en vandaag. En dan die lieve stinkie 'maar daar hoef je toch niet om te huilen'.
en ik dacht dat we het al die jaren toch zo uitgebreid hadden verteld

Geniet er maar lekker van en die buitjes horen er bij
  woensdag 9 januari 2008 @ 22:06:06 #295
37150 livelink
pi_55909502
Zo herkenbaar, Brighteyes en eigenlijk alle verhalen hier. Dat onzekere inderdaad en het weer moeten vinden van een nieuw ritme van werken in combinatie met kinderen.
Ik werk dan wel vrij veel en ik merk dat ik als ik thuiskom begin te rennen en te ruimen en te wassen enz. enz. totdat het ineens 22.00 is. En dan zou ik eigenlijk wel op tijd naar bed moeten, want die wekker gaat ook weer om 5.30, maar dan juist nog een paar uur voor mezelf pakken is zo verleidelijk.
Meestal winnen die uurtjes het dan ook van de behoefte aan slaap

Toch went het ook wel weer, Nijna en het wordt ook wel makkelijker naarmate de kinderen ouder worden.
  woensdag 9 januari 2008 @ 22:10:17 #296
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55909627
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 22:02 schreef snoopy het volgende:

[..]

en ik dacht dat we het al die jaren toch zo uitgebreid hadden verteld

Geniet er maar lekker van en die buitjes horen er bij
Ik heb het laatst ook nog ergens geroepen en ik geloof dat m@x idd een post zou gaan quoten met 'I told you so'.
pi_55910419
BE, het is echt niet gek hoor om onzeker te zijn. Het went allemaal vanzelf, maar dat weet je ook wel
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 9 januari 2008 @ 22:53:25 #298
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_55911066
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 22:10 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik heb het laatst ook nog ergens geroepen en ik geloof dat m@x idd een post zou gaan quoten met 'I told you so'.
Dat zou ik echt nooit doen
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  woensdag 9 januari 2008 @ 23:01:43 #299
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55911336
  woensdag 9 januari 2008 @ 23:13:16 #300
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_55911713
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 22:10 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

En zo zal je in December ook een kerstkaart maken met een Sasha-kerstmannetje, ook al had je dat héééélemaal niet verwacht
  donderdag 10 januari 2008 @ 10:13:36 #301
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55917260
Oh vast, maar dat had ik geloof ik ook al in dat topic gezegd toen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')