abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 juli 2007 @ 19:38:48 #1
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_51335287
Samen met je partner één weg kiezen in de doolhof van mogelijkheden binnen de opvoeding van een kind. Best lastig soms om het met elkaar eens te zijn, om aan te voelen waarom de ander het zó doet en daar dan ook achter te staan.
Volgens mij is het voor veel ouders in meer of mindere mate moeilijk om elkaar steeds te volgen in beslissingen. En toch stellen we ons dat wel als doel, terecht denk ik.

Misschien is het fijn elkaar hier soms even te ondersteunen als je je partner helemaal niet begrijpt? Om elkaar bijvoorbeeld eens een tip te geven in het loslaten van het idee dat het moet zoals je zelf denkt. Om van elkaar te zien hoe anderen conflicten oplossen over de opvoeding. Of gewoon om even te spuien.

Sorry, ik heb nu niet meteen een voorbeeld of vraag, maar miste wel ineens zo'n topic.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 10 juli 2007 @ 19:40:56 #2
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_51335370
gebeurt dat niet al in de desbetreffende topics ( babietjes/dreumes/peuter/kleuter-puber )? en hoe gata het met de moe ders?
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 10 juli 2007 @ 19:41:29 #3
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_51335393
Nee.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_51335409
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 19:41 schreef Sugar het volgende:
Nee.
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  † In Memoriam † dinsdag 10 juli 2007 @ 19:44:55 #5
7074 moussy
kuttekop
pi_51335512
quote:
Nee.

Het is vooral 'fijn' als je zelf de hele dag met de kinderen zit en op bepaalde dingen nee gezegd hebt en komt thuis en zegt zonder overleg ja
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_51335800
Wij zijn het meestal wel eens gelukkig en anders worden we het bijna altijd eens, al blijven er soms dingetjes die ik anders aan zou pakken dan hij. Dat zal altijd wel blijven. Hij had bijvoorbeeld een tijdje de tik om tijdens het eten 'spetters' te maken (tong uitsteken en dan blazen). Anna vond dat prachtig natuurlijk en ging dat nadoen. Niet zo handig met een mond vol rijst. Ze hebben het nu beide afgeleerd.

Het lijkt me wel ontzettend lastig als je het echt, echt niet eens bent. Vooral omdat je allebei toch wilt wat je het beste lijkt voor je kind. En om ervoor te zorgen dat kind het niet meer natuurlijk, anders is het wel erg aantrekkelijk om van het meningsverschil te profiteren.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_51335970
Dat is een van de dingen die bij ons wel heel goed gaan, we hebben allebei aan een woord of blik van de ander genoeg om te begrijpen dat er al iets is toegezegd/verboden. En tja, de ander legt zich dan neer ook al is hij het niet eens (dat kan dan later besproken worden voor de volgende keer). We doen veel een beetje rommelig qua opvoeding, maar daarin zijn we heel consequent.

Wat ik heel belangrijk vind bij wat oudere kinderen (zeker rond de puberteit) is dat je niet met z'n tweeën een kind de les gaat lezen, anders krijgt ie zo'n tribunaal over zich heen. Wij hebben op een gegeven moment ingesteld dat als de één een standje gaf, dat de ander zich er dan in principe niet mee bemoeide. Meeluisteren etc mocht wel, maar gewoon je mond houden en niet gaan zitten aanvullen. Vanaf dat moment kwam het ook veel beter over als ie eens ernstig toegesproken moest worden.
mooi he, alles
  dinsdag 10 juli 2007 @ 19:59:33 #8
103793 kozakken
Living the life
pi_51336098
Oeh... samen het eens zijn.
De grote lijnen vind ik eigenlijk wel het gemakkelijkste. Maar vooral de details of die beslissingen op het moment zelf.
Wel of geen ijsje, nu naar bed of over tien minuten, wel of niet .....

Hier helpt het om op die momenten:
-In het engels te overleggen zodat het kleine potje met ENORME oren niet alles meekrijgt
-Degene die inzet het ook afmaakt. Als in: vindt papa het ene en is Jonne daarom boos, dan kan hij het niet bij mij goedmaken of uitpraten. Papa is degene die dan ook de boel afmaakt (of mama wanneer het daar begonnen is.) Ook met discipline, geen twee grote mensen die samen het kind overtuigen. Ik trek me dan bv. bewust even terug. Een 'groot mens' is dan meer dan genoeg.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 20:00:10 #9
103793 kozakken
Living the life
pi_51336134
Phileine, we zijn het helemaal eens, geloof ik
pi_51336210
he, goed topic! Fijn ook dat niet álles gecentraliseerd is
Wij zijn het gelukkig tot nu toe in alles wel eens en anders denk ik dat ik een partner heb die nogal de neiging heeft om meer te vertrouwen op mijn mening als het gaat om kinderen dan de zijne.
Prettig, soms. Maar ook wel lastig want echt goed discussieren over opvoeding en eventuele verschillen is er dus (nog) niet bij.
Maar dat zal vast wel komen als er meer op te voeden is.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 20:05:07 #11
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_51336332
Moussy, dat zijn inderdaad erge dingen, ja.

Ik vind het lastig als S heel anders reageert dan ik, bijvoorbeeld op dwarsigheid van Maria. Veel bozer en strenger. Dan is mijn ervaring dat ze heel snel weer makkelijker is als ik luchtig reageer, terwijl ze juist helemaal in haar boze bui opgaat als hij veel strenger reageert. (Maar ja, misschien heeft ze het ook wel nodig om even heel boos te zijn, dus is mijn reactie niet eens beter?)
In elk geval is het gek om te zien of horen dat je partner anders reageert soms dan wat je eigen impuls is. En het is al helemaal moeilijk om dan niet direct een "nou nou!" te laten ontglippen.

Gelukkig gaat het inderdaad om de kleine dingetjes, niet om de grote thema's.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 20:06:03 #12
103793 kozakken
Living the life
pi_51336356
Owlet, ik vind dat dat idd vanzelf komt. Er komen steeds meer issues die gaan spelen.
Hier: overbezorgdheid volgens kozakkenman, geruststellende betrokkenheid volgens mijzelf.
Te nonchalant qua 'in de smiezen houden' volgens mij, 'loslaten' volgens kozakkenman.

Vaak doen we hier ook wel wat Phileine zegt. Achteraf napraten en tijdens toch maar (soms ongewild) volgen.
En soms ook toch maar luisteren naar je partner. Want ook daar zijn best goede ideeen bij.
Plus dat het ook helpt om het te zien in het licht van je eigen opvoeding of die van mijn partner. Want dat maakt dat ik soms dingen wat beter kan plaatsen. (en hij ook )
  dinsdag 10 juli 2007 @ 20:30:12 #13
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51337216
Wie was dat nou toch een tijdje terug die hier (weet niet meer welk topic) even stoom af kwam blazen omdat haar man/vriend haar even compleet ondermijnde waar de buurman bij was? Ging over kamers opruimen oid.

Goed topic!
pi_51337246
Wij denken in grote lijnen er wel hetzelfde over, we praten er dan ook heel veel over. Of we dingen bij moeten stellen en hoe het nu gaat bijvoorbeeld. Wel is L. wat strenger dan ik, is ook wel een beetje man-eigen denk ik soms.

In ieder geval, echt grote discussies zijn er hier over nog niet geweest.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  dinsdag 10 juli 2007 @ 20:31:15 #15
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_51337248
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 20:30 schreef Brighteyes het volgende:
Wie was dat nou toch een tijdje terug die hier (weet niet meer welk topic) even stoom af kwam blazen omdat haar man/vriend haar even compleet ondermijnde waar de buurman bij was? Ging over kamers opruimen oid.

Goed topic!
Livelink.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 20:37:28 #16
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51337450
Ja, toch wel he? Ik twijfelde of zij het was idd.

Ik heb trouwens tijdens onze vakantie meerder malen kunnen aanschouwen hoe een van de stellen die mee waren hier dus vreselijk veel problemen mee hebben. Zij schoffelde zijn beslissingen regelmatig onderuit en hij werd daar weer boos om (terecht). Het was soms echt genant.
Gelukkig bleek het voor een deel 'hoog-nodig-toe-aan-vakantie-stress' want na een paar dagen ging het wel beter...
  dinsdag 10 juli 2007 @ 20:41:30 #17
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_51337581
Even gequote uit het stoomafblaastopic (hopelijk geen probleem voor Livelink):
quote:
Op zondag 13 mei 2007 22:00 schreef livelink het volgende:
Waarom laten mijn kinderen zich altijd van hun allerslechtste kant zien als er bezoek is?
Vanavond na het eten hadden de kinderen zin om nog buiten te spelen. Ze wilden voetballen en wij gingen lekker mee voetballen. Het was zo leuk dat we de tijd een beetje vergaten en om 20.00 gingen we weer naar binnen. Mijn vriend vroeg een buurman om nog even bij ons iets te komen drinken en ik wou de kinderen meteen naar bed brengen. Zegt mijn vriend doodleuk dat ze eerst op moeten ruimen. In het kader van het consequent zijn en elkaar niet afvallen had ik dus geen enkele keus meer en moest mee in het opruimverhaal terwijl ik ze het liefst meteen naar bed had gebracht.
Opruimen is hier nog steeds een heel moeizaam verhaal, dus de kinderen weigerden en gingen moeilijk doen. Mijn vriend die de bom had gedropt was inmiddels vrolijk met de buurman aan het praten en liet het verder maar aan mij over
Dus ik werd weer boos op mijn vriend en Job plaste in alle consternatie ook nog even vrolijk in zijn broek.

Om 20.30 waren de kinderen en ik bijna in tranen en was er toch wel een gedeelte opgeruimd. Dus ik vond het best en wilde de kinderen eindelijk naar bed brengen toen mijn vriend vrolijk zei dat nog niet alles opgeruimd was. Ik ontplofte vervolgens en de buurman besloot t wijselijk maar naar huis te gaan.

En nu voel ik me dus hardstikke rot. Ik ben boos op mijn vriend, boos op de kinderen en boos op mezelf.
Ik vind dat opvoeden echt niet leuk! Ik ben er ook echt het type niet voor. Ik wil helemaal geen consequente moeder zijn. Ik vind het heerlijk om lekker inconsequent te zijn. Ik vind opruimen helemaal niet belangrijk. Ik vond opruimen vroeger ook altijd vreselijk en ik voel helemaal met de kinderen mee op dat punt.
En het is al erg genoeg dat ik zelf wel weet dat ik niet zo goed ben in opvoeden, maar voel me ook nog eens extra rot als buitenstaanders me ook zo zien modderen.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 20:49:51 #18
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_51337872
quote:
Nee.
*Proest*
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 20:50:05 #19
11682 Moonah
Jolie femme
pi_51337879
Wij zijn het over de grote dingen wel eens, gelukkig.
Maar de details leveren soms echt fikse discussies op.
Zo ben ik best een betweter maar tevens verdiep ik me ook echt in allerlei zaken (voeding, inentingen, veiligheid etc). J doet dat helemaal niet en leunt dus best vaak op mijn mening/kennis. Maar als ik dan eens eigenhandig een beslissing neem zijn de rapen gaar! Dat is soms/vaak erg lastig.
We hebben eens een behoorlijke discussie gehad over bijvoeding. Ik ging ervan uit dat Thies gewoon lekker versgemaakt zou gaan eten. J vroeg zich af waarom we geen potjes zouden geven. Pfff, ik snapte werkelijk niet waarom hij in hemelsnaam potjes wilde geven. Pótjes! En hij vond mijn argumenten niet overtuigend genoeg. Nah, uiteindelijk eet Thies toch zelfgemaakt, maar djeeeeezzz.... Ik word af en toe wel eens moe van dergelijk gemuggenzift.
Maar mss is dat ook wel het 'probleem' in onze communicatie wat betreft dit soort dingen. Dat ik bepaalde zaken als details beschouw en er dus niet over nadenk eens te overleggen.
Laatst had Thies 39,5 graden koorts en toen heb ik J opgebeld om te overleggen over al dan niet een paracetamolletje.

Kortom, wij moeten nog wat groeien in onze opvoedingsrollen...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 20:51:51 #20
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_51337923
En ik wilde me eigenlijk zo wijselijk uit dit topic houden

Tja, wij hebben inderdaad moeite met het 1 lijn trekken, ben ik bang. En vooral als het gaat om opruimen. Mijn vriend is strenger dan ik en ik vind het moeilijk om daar in mee te gaan. En af en toe vervloek ik het consequent te moeten zijn.
Ik ben streng opgevoed, in die zin dat ik altijd en eeuwig het belang van anderen voorop moest stellen. Mijn ouders waren altijd bang dat we anderen tot last zouden zijn, terwijl we eigenlijk heel braaf waren.

En ik heb het geerfd, helaas. Dus zit ik er ook altijd op te hameren dat mijn kinderen niemand tot last mogen zijn, dat niemand last hoeft te hebben van mijn keuzes (inclusief de 'keuze' voor kinderen). En als gevolg daarvan laat ik binnenshuis veel meer toe. Mijn vriend is juist buitenshuis veel makkelijker en binnenshuis veel strenger. Lastig, hoor! Les extremes se touchent is voor ons wel van toepassing, maar in het opvoeden wel erg moeilijk.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 20:59:03 #21
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_51338142
WIj zitten hier ook niet echt op één lijn. Mijn man is veel minder streng dan ik. Wat mij betreft blijven de kinderen 's nachts in hun eigen bed en slapen ze niet bij ons. Mijn man heeft er geen probleem mee ze steeds weer in bed te nemen. Gevolg: de kinderen lopen 's nachts direct naar het bed van mijn man en ik slaap met oordopjes om de nachtelijke gesprekken niet te hoeven horen.

Ook gaat mijn man rustig naar beneden om midden in de nacht een (of twee, of drie) drinkbekers met water en sap te maken, terwijl ze van mij een glaasje water kunnen krijgen en that is it. 's Morgens hetzelfde: wat mij betreft blijven ze tot half 7 op hun kamer, mijn man gaat rustig om 5 uur 's morgens met ze naar beneden.

Hoeveel gesprekken we hier ook over gehad hebben, we komen er niet uit. Ik heb mijn man daarom ook gezegd dat de nacht nu zijn verantwoordelijkheid is zolang hij niet wat strenger kan zijn, en het lijkt dat hij er mee kan leven.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 21:01:16 #22
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_51338233
Wij hebben ook die afspraak van 1 lijn trekken. Maar soms
Manlief heeft nogal eens moeite om na een strijd met Léon de knop om te draaien. Vooral als het vlak voor bedtijd is. Ik vind dat alles voor het slapen gaan opgelost moet zijn. Zo heeft hij een keer gezegd: "Als je dat nog een keer doet, komt papa niet meer boven!"
En ja hoor, daar gingen ze weer met als resultaat dat manlief naar beneden vloog. En tegen mij riep: "Ik ben er klaar mee hoor, ga jij maar verder."
Ja dag! Los het lekker zelf op.
Ik vraag me af wie van de twee nou koppiger is. Uiteindelijk toch naar boven gedirigeerd en hebben ze toch nog de dag goed afgesloten.

Ook zo'n afspraak: Niet 'bekken' op elkaar waar de kinderen bij zijn. Hebben we echt samen afgesproken, was hij het helemaal mee eens. En toch soms lopen zuigen waar die kinderen bij zijn Dan hou je je in en merkt al tandenknarsend op: "Als de kinderen naar bed zijn."
"Ja maar....." En hup gewoon verder gaan hè.

Dus ook hier is het niet altijd pais en vree. Het klinkt allemaal dramatisch, maar ik denk dat iedereen dit wel herkend.

En hier hoor je natuurlijk ook maar 1 kant van het verhaal hè. Ik ben ook geen lieverdje.
Als je niet lacht, ben je dood.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 21:02:47 #23
108648 cattie
lieve moeder
pi_51338293
Hmmm, gevoelig onderwerp..
Mijn man en ik zijn het bijna altijd eens over de opvoeding. Speelgoed, slapen, wat te doen als Ive 's nachts wakker wordt, wat hij te eten krijgt, bijna het ideale stel. Al is het nu natuurlijk nog niet zo moeilijk, met een dreumesje..
Behalve, en nu komt een hele grote behalve, de borstvoeding. Daar hebben we ruzies over gehad die zo ver gingen dat ik een rondje moest lopen om af te koelen (en hem niet aan te vliegen). Tot Ive 6 maanden was ging het goed, hij was het er mee eens dat Ive volledig borstvoeding kreeg. Maar daarna vond hij dat het maar eens afgelopen moest zijn. En daar was ik het niet mee eens. Dat heeft heel veel stress opgeleverd en pas toen Ive na 9 maanden nog maar 3x borstvoeding per dag kreeg ('s avonds, 's nachts en 's ochtends) kwam er op dit punt weer rust in de tent. Al kunnen we het er nog steeds niet over hebben. Dat gaat nog wat worden bij een volgende. Ik denk dat we dan nog voor de zwangerschap een schema en contract moeten opstellen ofzo...
  dinsdag 10 juli 2007 @ 21:06:31 #24
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_51338454
Het is echt best een beladen onderwerp, he? En toch is het fijn dat het een heel gewone struggle is, vind ik. Dus fijn dat jullie ook uit de kast komen. En Dutchie, klinkt helemaal niet dramatisch, hoor. Vind ik dan. Gewoon herkenbaar én lastig.

De zorg voor kinderen brengt zoveel extra beslissinkjes met zich mee, dat moet je als ouders helemaal samen ontdekken en invullen. Vooraf niet in te schatten eigenlijk.

Cattie, dat lijkt me moeilijk, als er op een groter punt wel echt een conlfict is. Goed dat jullie er nu in elk geval wel mee kunnen leven, praten hoeft misschien ook niet.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 21:09:35 #25
103793 kozakken
Living the life
pi_51338594
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 21:01 schreef dutchie het volgende:
Ook zo'n afspraak: Niet 'bekken' op elkaar waar de kinderen bij zijn. Hebben we echt samen afgesproken, was hij het helemaal mee eens. En toch soms lopen zuigen waar die kinderen bij zijn Dan hou je je in en merkt al tandenknarsend op: "Als de kinderen naar bed zijn."
"Ja maar....." En hup gewoon verder gaan hè.

Dus ook hier is het niet altijd pais en vree. Het klinkt allemaal dramatisch, maar ik denk dat iedereen dit wel herkend.

En hier hoor je natuurlijk ook maar 1 kant van het verhaal hè. Ik ben ook geen lieverdje.

Ik geloof dat ik hier ook heel goed kan zuigen.
En kozakkenman ook Die weet nog wel eens te ontploffen en ik dan maar sissen dat ik dat -nietttttt- wil
Ik geloof dat we wel een tempramentvol stel zijn.
pi_51338612
Wij zijn het met een hoop dingen met elkaar eens alleen niet altijd over het eten. Ik vind dat het tijd is dat Amber zoveel mogelijk met ons mee eet en als ze niets eet, dan is het pech. Michel geeft Amber het liefst een potje want dat eet ze helemaal op.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 21:11:25 #27
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_51338661
Mijn vriend is veel consequenter en strenger dan ik ben. Hier zorgt dat juist voor een goed evenwicht. Dankzij hem slaapt ze meestal in haar eigen bed, ziet ze het nut in van op de gang staan en gaat ze zonder mopperen naar bed. Natuurlijk hebben we ook de nodige kleine onenigheiden (mijn 'mopper toch niet zo" en zijn "ruim nou toch eens een keer op!") maar eigenlijk vind ik dat het hartstikke goed samengaat.
Het eerste jaar moesten we wel echt wennen aan elkaar als ouder. Nu is alles lekker op z'n plaats gevallen.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  dinsdag 10 juli 2007 @ 21:12:42 #28
11682 Moonah
Jolie femme
pi_51338704
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 21:11 schreef Lishe het volgende:
Het eerste jaar moesten we wel echt wennen aan elkaar als ouder. Nu is alles lekker op z'n plaats gevallen.
Ah, er is dus nog hoop!
  dinsdag 10 juli 2007 @ 21:14:38 #29
108648 cattie
lieve moeder
pi_51338760
Het is van te voren inderdaad niet in te schatten hoe het samen als ouders gaat zijn. Wij vinden ook steeds meer nog beter een weg in dingen en raken ook als ouders gewend aan elkaar. Behalve dat ene punt dus...
  dinsdag 10 juli 2007 @ 21:17:13 #30
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_51338862
Ja echt hoor. Die eerste onzekere periode, krampjes enzo... Voor mij genoeg om woest te worden op wederhelft. Gewoon, omdat hij er was. (En niet deed wat ik wilde.)
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  dinsdag 10 juli 2007 @ 21:20:18 #31
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_51339001
Herkenbaar, Lishe.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 21:21:42 #32
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51339064
*handen voor mijn ogen doet...

Ben heel benieuwd hoe het gaat zijn dan straks.
pi_51339161
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 21:17 schreef Lishe het volgende:
Ja echt hoor. Die eerste onzekere periode, krampjes enzo... Voor mij genoeg om woest te worden op wederhelft. Gewoon, omdat hij er was. (En niet deed wat ik wilde.)
Haha ja dat herken ik wel.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_51339728
Ik vind het ook altijd zo moeilijk als Kevin en ik het niet met elkaar eens zijn. Maar het is gewoon een feit dat ik Mikael beter ken dan Kevin. Ik ben de hele dag met hem thuis en Kevin altijd (nu i.v.m vakantie dan niet) alleen maar 's avonds even. Ik weet heel goed hoe ik met Mikael om moet gaan, hoe ik in bepaade gevallen moet reageren. Kevin doet dat heel anders. Is prima maar ik merk aan Mikael dat ie er dan helemaal niks van snapt. Ik grijp dan wel ff in om te zeggen hoe Kevin het dan het beste kan doen in het voordeel voor Mikael. Tis niet altijd leuk en ik grijp ook niet altijd in, alleen als ik merk dat Mikael in de war raakt dan help ik ff. Zo deed Kevin 's middags als Mikael gaat slapen alles op zijn slaapkamer dicht. Terwijl ik altijd raam en rolgordijn omhoog laat. Met alles dicht krijgt Mikael dikke paniek. dan zeg ik het wel even.
En Kevin kan niet tegen troep enzo. Maar ik laat Mikael 's avonds wel zelf eten. Hij moet het toch leren, dan moet Kevin maar niet kijken
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_51339918
Ik denk dat het vooral belangrijk is dat je zelf consequent ben in je handelen. Ik bedoel, ik mocht vroeger ook andere dingen van mijn moeder dan van mijn vader. Dat was duidelijk voor mij, geen problemen mee gehad. Het is anders als ze ene keer dit niet mogen van mij en de andere keer wel. Zo gaat dat hier nu ook. Ook hebben wij wel ruzie in het bijzijn van de kinderen. Maar ze zijn er ook bij als we het weer goed maken. Lijk me ook ongezond als je dat gaat zitten inhouden voor de kinderen. Dat voelt een kind toch ook wel aan.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_51340037
Als Kevin en ik een oneenigheid hebben praten we dat wel gewoon uit waar Mikael bij zit. Hij mag best weten dat wij ook niet alles goed kunnen doen maar dat we er wel over kunnen praten
Liefde
  dinsdag 10 juli 2007 @ 21:48:09 #37
11682 Moonah
Jolie femme
pi_51340173
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 21:38 schreef MeNicole het volgende:
Maar het is gewoon een feit dat ik Mikael beter ken dan Kevin.
Dat idee heb ik ook (niet over Mikael , maar over Thies. ), maar J bestrijdt dat. Ik breng veel meer tijd met Thies door.
quote:
Ik grijp dan wel ff in om te zeggen hoe Kevin het dan het beste kan doen in het voordeel voor Mikael.
Dat hoef ik dus écht niet te doen.
Laatst wilde Thies zijn fles niet bij J.
"Schat, hij drinkt niet, wat zou er aan de hand zijn "
* voel even aan de fles. "Nou, Thies vindt de fles lekkerder als hij niet koud is... "
pi_51340257
Kevin vind het ook niet altijd leuk. Maar hij ziet nu wel in dat het wel beter is voor Mikael. En nu Kevin vakantie heeft leert ie ook heel veel hoor, dat kan ik wel merken. Hoef niet meer zo vaak in te grijpen. En dat is ook wel eens lekker
Liefde
  dinsdag 10 juli 2007 @ 21:59:08 #39
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51340613
Maar ehm... Dit is dus ook precies wat ik bij die vrienden van mij zag gebeuren, en natuurlijk 'kent' de (vaker) thuisblijvende ouder het kindje beter dan de andere ouder, maar ik vond dat, juist door dit soort dingetjes, dat het nog eens extra benadrukt werd en dat vond ik echt een beetje pijnlijk om te zien en soms gewoon ronduit sneu voor de vader.

Tuurlijk, koude flessen kunnen niet en als het kindje anderszijds echt in paniek raakt kan ik me ook nog voorstellen dat je ingrijpt, maar verder... Ik hoop toch dat ik me wat dat betreft een beetje in zal kunnen houden want ik weer nu al dat ik daar ook best heel erg ik kan zijn, dat dingen beter zus-of-zo kunnen. Maar als het voor het kindje niet heel veel uit maakt hoop ik wel dat ik dat los kan laten straks.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 22:01:59 #40
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_51340728
Ik kan er natuurlijk nog niet echt over meepraten, want Dean is nog heel klein, wel vind ik mijn vriend een hele leuke vader, hij is veel beter in het "gek" doen met Dean dan ik en heel origineel in wat ie allemaal weet te bedenken.

We hebben het wel vaak over dingetjes en we zijn het eigenlijk altijd wel eens
Wat wel heel dubbel is, is dat ik het niet kan uitstaan als hij zegt (bijvoorbeeld) laat hem nu maar even huilen hoor"..ook al heb ik dat 5 minuten eerder zelf al gedacht

Maar ach, uiteindelijk loopt ie dan als eerste naar Dean zijn kamertje om hem te troosten dus..

Ik probeer er wel op te letten dat ik hem ook dingen gewoon op zijn manier laat doen, ook al zou ik het zelf anders doen, we hoeven geen kloon van elkaar te zijn en hij heeft ook het recht zijn eigen gewoontes met zijn zoon te krijgen

Soms houd ik dus ook bewust mijn mond en wie weet leer IK ook nog wat (ook al ken ik mijn mannetje natuurlijk OOK veel beter net als jullie ).

[ Bericht 1% gewijzigd door Vivi op 10-07-2007 22:12:36 ]
  dinsdag 10 juli 2007 @ 22:03:25 #41
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_51340788
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 21:59 schreef Brighteyes het volgende:
Maar ehm... Dit is dus ook precies wat ik bij die vrienden van mij zag gebeuren, en natuurlijk 'kent' de (vaker) thuisblijvende ouder het kindje beter dan de andere ouder, maar ik vond dat, juist door dit soort dingetjes, dat het nog eens extra benadrukt werd en dat vond ik echt een beetje pijnlijk om te zien en soms gewoon ronduit sneu voor de vader.

Tuurlijk, koude flessen kunnen niet en als het kindje anderszijds echt in paniek raakt kan ik me ook nog voorstellen dat je ingrijpt, maar verder... Ik hoop toch dat ik me wat dat betreft een beetje in zal kunnen houden want ik weer nu al dat ik daar ook best heel erg ik kan zijn, dat dingen beter zus-of-zo kunnen. Maar als het voor het kindje niet heel veel uit maakt hoop ik wel dat ik dat los kan laten straks.
Dit dus idd
  dinsdag 10 juli 2007 @ 22:03:56 #42
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51340812
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 22:01 schreef Vivi het volgende:

[...]

Ik probeer er wel op te letten dat ik hem ook dingen gewoon op zijn manier laat doen, ook al zou ik het zelf anders doen, we hoeven geen kloon van elkaar te zijn en hij heeft ook het recht zijn eeigen gewoontes met zijn zoon te krijgen

Soms houd ik dus ook bewust mijn mond en wie weet leer IK ook nog wat (ook al ken ik mijn mannetje natuurlijk OOK veel beter net als jullie ).
Precies dat bedoelde ik idd. Ik heb er sowieso al wel een handje van dat mijn manier beter is dan de zijne en ik wil eigenlijk voorkomen dat ik dat nog eens extra doorvoer straks.
pi_51340907
Ik laat Kevin ook aan klooien als ik wet dat Mikael het niets kan schelen. Ik zit dan weleens op de bank en hoor ik vanuit Mikael zijn slaapkamer hard gelach komen. Dan weet ik dat er iets gebeurd wat mormaal niet gebeurd en hij daar dan om moet lachen hij lacht papa uit dat vind ik dan ook wel weer lief
Liefde
  dinsdag 10 juli 2007 @ 22:06:46 #44
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51340929
pi_51340988
Bij ons is het zo dat ik soms iets heb gelezen over een bepaald onderwerp (voeding bijvoorbeeld) en dat ik er eigenlijk blind vanuit ga dat mijn vriend dan weet wat mijn standpunt hierin is en ik denk dan ook nog dat hij het er mee eens is
Dan ben ik al helemaal bezig om iets op een bepaalde manier te doen en staat hij me glazig aan te kijken en weet van niks. En ik snap dan weer niet dat hij van niks weet: 'We hadden toch afgesproken dat we het zus of zo gingen doen?'
Gelukkig komt het meestal wel goed en zitten we redeljik op 1 lijn. En we praten ook best veel over hoe we dingen willen. Ik ben meestal wel wat strenger dan hij. maar zoals Jessie al zei: het is logisch dat je van je moeder soms andere dingen mag dan van je vader
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 10 juli 2007 @ 22:29:03 #46
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_51341917
Hoop dat ze hier niemand tegen de schenen schopt, maar...

Sommige spelregels hebben wij hier van te voren kunnen oefenen met de hond. Over hoe met elkaar om te gaan dan. Bv. het consequent zijn en 1 persoon tegelijk het woord laten voeren. Dat zit er hier echt ingebakken. Waar we het nog moeilijk mee kunnen gaan krijgen is het gegeven dat wij nu nog ter plekke overleggen met elkaar, in het bijzijn van de kinderen. Onze potjes hebben nu gelukkig nog kleine oren en zijn nog niet zo geraffineerd, maar daar moeten we nog wel wat op zien te vinden. Anders vrees ik toch een opkomst van terreur. Ach, er zitten wel meer zwakke plekken in onze gevechtsopvoed-uitrusting.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 22:39:44 #47
24188 Belana
kloon van belana
pi_51342464
interessant herkenbaar ik kom er nog op terug
stormy waters...
sailin'
pi_51342677
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 22:29 schreef Smirre het volgende:
Sommige spelregels hebben wij hier van te voren kunnen oefenen met de hond. Over hoe met elkaar om te gaan dan. Bv. het consequent zijn en 1 persoon tegelijk het woord laten voeren. Dat zit er hier echt ingebakken.
In den beginne zaten jullie tegelijk de hond suf te l*llen???

Duzzz... dit is het toppic waar ik heerlijk mijn man af kan zeiken? Goed initiatief!
Als hij nou eens begint met op de afgesproken tijd thuis te komen op momenten dat ik het heeeeelemaal gehad heb met de kids...
  dinsdag 10 juli 2007 @ 22:55:11 #49
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_51343151
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 22:43 schreef Mammietje het volgende:

[..]

In den beginne zaten jullie tegelijk de hond suf te l*llen???

Duzzz... dit is het toppic waar ik heerlijk mijn man af kan zeiken? Goed initiatief!
Als hij nou eens begint met op de afgesproken tijd thuis te komen op momenten dat ik het heeeeelemaal gehad heb met de kids...
Nou, met onze hond ben ik snel uitgepraat, hoor. Het ging er mij dus om dat de één het soms beter denkt te weten dan de ander en zich er dan mee gaat bemoeien.
pi_51344780
Van echte opvoeding is nog geen sprake..
Maar mijn vriend en ik zitten tot nu toe echt op 1 lijn. Ik ben benieuwd hoe dat in de toekomst gaat zijn.

Wat hier gezegd wordt: ik ken mijn kind beter. Ik had dat gevoel de eerste 3 maanden heel erg.
Mijn vriend was ook zo van, jij kent hem het best dus vertel maar wat ik moet doen.
Ik vind dat juist vervelend om elke keer in te grijpen en ik wil dat hij hem net zo goed leert kennen als ik. Ik liet hem vaak lekker zijn gang gaan met Damian en het hem zelf uitvogelen. Inmiddels kennen we hem ongeveer even goed en dat terwijl mijn vriend Damian een stuk minder ziet.
Als we haast hebben of Damian is erg huilerig/vervelend geeft ik nog wel eens wat aanwijzigingen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')