quote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:41 schreef Sugar het volgende:
Nee.
quote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:41 schreef Sugar het volgende:
Nee.
Livelink.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 20:30 schreef Brighteyes het volgende:Wie was dat nou toch een tijdje terug die hier (weet niet meer welk topic) even stoom af kwam blazen omdat haar man/vriend haar even compleet ondermijnde waar de buurman bij was? Ging over kamers opruimen oid.
Goed topic!
quote:Op zondag 13 mei 2007 22:00 schreef livelink het volgende:
Waarom laten mijn kinderen zich altijd van hun allerslechtste kant zien als er bezoek is?![]()
Vanavond na het eten hadden de kinderen zin om nog buiten te spelen. Ze wilden voetballen en wij gingen lekker mee voetballen. Het was zo leuk dat we de tijd een beetje vergaten en om 20.00 gingen we weer naar binnen. Mijn vriend vroeg een buurman om nog even bij ons iets te komen drinken en ik wou de kinderen meteen naar bed brengen. Zegt mijn vriend doodleuk dat ze eerst op moeten ruimen. In het kader van het consequent zijn en elkaar niet afvallen had ik dus geen enkele keus meer en moest mee in het opruimverhaal terwijl ik ze het liefst meteen naar bed had gebracht.
Opruimen is hier nog steeds een heel moeizaam verhaal, dus de kinderen weigerden en gingen moeilijk doen. Mijn vriend die de bom had gedropt was inmiddels vrolijk met de buurman aan het praten en liet het verder maar aan mij over![]()
Dus ik werd weer boos op mijn vriend en Job plaste in alle consternatie ook nog even vrolijk in zijn broek.
Om 20.30 waren de kinderen en ik bijna in tranen en was er toch wel een gedeelte opgeruimd. Dus ik vond het best en wilde de kinderen eindelijk naar bed brengen toen mijn vriend vrolijk zei dat nog niet alles opgeruimd was. Ik ontplofte vervolgens en de buurman besloot t wijselijk maar naar huis te gaan.
En nu voel ik me dus hardstikke rot. Ik ben boos op mijn vriend, boos op de kinderen en boos op mezelf.
Ik vind dat opvoeden echt niet leuk! Ik ben er ook echt het type niet voor. Ik wil helemaal geen consequente moeder zijn. Ik vind het heerlijk om lekker inconsequent te zijn. Ik vind opruimen helemaal niet belangrijk. Ik vond opruimen vroeger ook altijd vreselijk en ik voel helemaal met de kinderen mee op dat punt.
En het is al erg genoeg dat ik zelf wel weet dat ik niet zo goed ben in opvoeden, maar voel me ook nog eens extra rot als buitenstaanders me ook zo zien modderen.
*Proest*quote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:41 schreef Sugar het volgende:
Nee.
quote:Op dinsdag 10 juli 2007 21:01 schreef dutchie het volgende:
Ook zo'n afspraak: Niet 'bekken' op elkaar waar de kinderen bij zijn. Hebben we echt samen afgesproken, was hij het helemaal mee eens. En toch soms lopen zuigen waar die kinderen bij zijnDan hou je je in en merkt al tandenknarsend op: "Als de kinderen naar bed zijn."
"Ja maar....." En hup gewoon verder gaan hè.
Dus ook hier is het niet altijd pais en vree. Het klinkt allemaal dramatisch, maar ik denk dat iedereen dit wel herkend.
En hier hoor je natuurlijk ook maar 1 kant van het verhaal hè. Ik ben ook geen lieverdje.
Ah, er is dus nog hoop!quote:Op dinsdag 10 juli 2007 21:11 schreef Lishe het volgende:
Het eerste jaar moesten we wel echt wennen aan elkaar als ouder. Nu is alles lekker op z'n plaats gevallen.
Haha ja dat herken ik wel.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 21:17 schreef Lishe het volgende:
Ja echt hoor. Die eerste onzekere periode, krampjes enzo... Voor mij genoeg om woest te worden op wederhelft. Gewoon, omdat hij er was. (En niet deed wat ik wilde.)
Dat idee heb ik ook (niet over Mikaelquote:Op dinsdag 10 juli 2007 21:38 schreef MeNicole het volgende:
Maar het is gewoon een feit dat ik Mikael beter ken dan Kevin.
Dat hoef ik dus écht niet te doen.quote:Ik grijp dan wel ff in om te zeggen hoe Kevin het dan het beste kan doen in het voordeel voor Mikael.
Dit dus iddquote:Op dinsdag 10 juli 2007 21:59 schreef Brighteyes het volgende:
Maar ehm... Dit is dus ook precies wat ik bij die vrienden van mij zag gebeuren, en natuurlijk 'kent' de (vaker) thuisblijvende ouder het kindje beter dan de andere ouder, maar ik vond dat, juist door dit soort dingetjes, dat het nog eens extra benadrukt werd en dat vond ik echt een beetje pijnlijk om te zien en soms gewoon ronduit sneu voor de vader.
Tuurlijk, koude flessen kunnen niet en als het kindje anderszijds echt in paniek raakt kan ik me ook nog voorstellen dat je ingrijpt, maar verder... Ik hoop toch dat ik me wat dat betreft een beetje in zal kunnen houden want ik weer nu al dat ik daar ook best heel erg ik kan zijn, dat dingen beter zus-of-zo kunnen. Maar als het voor het kindje niet heel veel uit maakt hoop ik wel dat ik dat los kan laten straks.
Precies dat bedoelde ik idd. Ik heb er sowieso al wel een handje van dat mijn manier beter is dan de zijne en ik wil eigenlijk voorkomen dat ik dat nog eens extra doorvoer straks.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 22:01 schreef Vivi het volgende:
[...]
Ik probeer er wel op te letten dat ik hem ook dingen gewoon op zijn manier laat doen, ook al zou ik het zelf anders doen, we hoeven geen kloon van elkaar te zijn en hij heeft ook het recht zijn eeigen gewoontes met zijn zoon te krijgen
Soms houd ik dus ook bewust mijn mond en wie weet leer IK ook nog wat (ook al ken ik mijn mannetje natuurlijk OOK veel beter net als jullie).
In den beginne zaten jullie tegelijk de hond suf te l*llen???quote:Op dinsdag 10 juli 2007 22:29 schreef Smirre het volgende:
Sommige spelregels hebben wij hier van te voren kunnen oefenen met de hond. Over hoe met elkaar om te gaan dan. Bv. het consequent zijn en 1 persoon tegelijk het woord laten voeren. Dat zit er hier echt ingebakken.
Nou, met onze hond ben ik snel uitgepraat, hoor.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 22:43 schreef Mammietje het volgende:
[..]
In den beginne zaten jullie tegelijk de hond suf te l*llen???![]()
![]()
Duzzz... dit is het toppic waar ik heerlijk mijn man af kan zeiken? Goed initiatief!![]()
Als hij nou eens begint met op de afgesproken tijd thuis te komen op momenten dat ik het heeeeelemaal gehad heb met de kids...![]()
Klinkt misschien wel hard maar het is gewoon zo dat diegene die het meeste thuis is toch een eigen ritme en eigen manier van "werken" erop na houdt. Kleintje gaat daar wel aan wennen en is het voor de andere ouder niet altijd even makkelijkquote:Op woensdag 11 juli 2007 00:12 schreef jellyrose het volgende:
Het lijkt mij dus echt vreselijk dat manlief mij straks gaat vertellen: "ja, maar ik ken blobster beter dan jij" omdat hij de thuisblijvende ouder is in ons geval.. ik zal wel een emo-bui hebben, maar krijg er nu al bijna tranen van in m'n ogen![]()
![]()
Dat bedoelde ik idd. Ik vind het zo sneu hoewel het vast wel een beetje waar is.quote:Op woensdag 11 juli 2007 00:12 schreef jellyrose het volgende:
Het lijkt mij dus echt vreselijk dat manlief mij straks gaat vertellen: "ja, maar ik ken blobster beter dan jij" omdat hij de thuisblijvende ouder is in ons geval.. ik zal wel een emo-bui hebben, maar krijg er nu al bijna tranen van in m'n ogen![]()
![]()
Tja, het is ook wel waar, maar het klinkt gewoon zo lulligquote:Op woensdag 11 juli 2007 08:43 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik idd. Ik vind het zo sneu hoewel het vast wel een beetje waar is.
Maar het hoef het niet hoor en ik vind dat je je partner ook best mag vertellen dat je dat niet leuk vind als het zo zou gebeuren.quote:Op woensdag 11 juli 2007 10:28 schreef jellyrose het volgende:
[..]
Tja, het is ook wel waar, maar het klinkt gewoon zo lullig(ik hoop dan ook dat ie het nooit zo zou zeggen..)
Ik zou hem gewoon nu alvast vertellen van dat je dat hier las en dat je dat echt zo erg vond om te lezen...quote:Op woensdag 11 juli 2007 10:28 schreef jellyrose het volgende:
[..]
Tja, het is ook wel waar, maar het klinkt gewoon zo lullig(ik hoop dan ook dat ie het nooit zo zou zeggen..)
Van een kind wordt je dus idd geduldiger. Met je man.quote:Op woensdag 11 juli 2007 11:03 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik zou hem gewoon nu alvast vertellen van dat je dat hier las en dat je dat echt zo erg vond om te lezen...
Kan hij er iig alvast een beetje rekening mee houden mocht het bij hem ook toe slaan.
Owlet, idd hoop ik dat ik die zelfbeheersing heb straks. Zolang het niet levensbedreigend is, is er toch niks aan de hand. Een kind is best heel flexibel zegt men toch altijd.
Ik sis en grom dan buiten oorbereik. Meestal is dat in de keuken met een kop koffie in mijn hand. Grrrrrrrmmmbllll.quote:Op woensdag 11 juli 2007 12:56 schreef Sugar het volgende:
Ik ben het heel erg met jessie, bix en maneki eens dat je natuurlijk niet alles hetzelfde hoeft te doen. Dat vind ik inderdaad ook juist leuk, dat we elkaar aanvullen in onze manieren van opvoeden of reageren. Maar juist bij die driftbui-dingetjes of het moeten overtuigen (dat ze echt weer uit bad moet, bijvoorbeeld), vind ik mijn aanpak gewoon veeeeeeeeeeel beter.![]()
En dan is het zó moeilijk om er niet iets van te zeggen (of sissen of grommen)...
Maar ik probeer, ik probeer.
quote:Op woensdag 11 juli 2007 13:11 schreef bixister het volgende:
of dat ik denk "nééé, niet nu op de strenge toer gaan, dat gaat helemaal niet werken nu." maar ja, dan is 't meestal al geschied dus ga ik me er niet meer mee bemoeien. wel hebben we 't er dan soms 's avonds nog wel even over.
J zegt dat hij bijna niet kan wachten tot ik weer aan het werk ben.quote:Op woensdag 11 juli 2007 13:27 schreef easy-going het volgende:
En ik blijf het een voordeel vinden dat maandag papadag is hier, kunnen ze lekker ongestoord hun gang gaan samen.
je realiseert je pas echt hoe lullig dat klinkt als een schoolmeester of juf dat straks tegen jou zegt "ik maak uw kind iedere dag zoveel uur mee ..." dan denk je zelf "Het GORE lef, kom hier, arrogante zelfingenomen eikel, wie denk je wel dat je bent, je bent een fucking schoolmeester, pissebed, je hebt pabo gedaan, pabo, jeweetwel waar ze niet kunnen rekenen, nageboorte| .... nu ja, dat denk je dan, hè, je zegt het niet, want je kind moet daar nog de komende jaren op school, en het liefst ieder jaar overquote:Op woensdag 11 juli 2007 10:28 schreef jellyrose het volgende:
[..]
Dat kan ik binnenkort ook lekker doenquote:Op woensdag 11 juli 2007 13:56 schreef milagro het volgende:
wnb het 1 lijn trekken, ik trek altijd 1 lijn met mezelf, zo ideaal
wat zeg je dat onaardigquote:Op woensdag 11 juli 2007 17:50 schreef Tan het volgende:
Die lijn is hier niet echt te bekennen en daar maken de kinderen ook grof misbruik van. Helaas werkt mijn vriend in een zaak aan huis dus als ik iets niet heb toegezegd/heb verboden, proberen ze het heel stiekem en schijnheilig bij hem. Hij is vaak druk en afwezig en dan zegt hij iets toe voordat hij er erg in heeft wat hij precies heeft toegezegd.
Inmiddels word ik daar niet goed van, dus ik zeg hem dat hij ze nu steeds terug moet sturen naar mij ZONDER iets toe te zeggen. Hij werkt, ik ben thuis, en niet anders. Dus de kinderen luisteren ook naar mijn regels. Klinkt hard zo, maar hij bemoeit zicht zo weinig met de opvoeding dat het ook écht mijn regels zijn.
Gelukkig zitten we wel op één lijn v.w.b. normen en waarden. En dat vind ik belangrijk. Hij steunt me ook als ik iets moet verbieden/straffen terwijl hij er toevallig bij is.
Als hij het niet eens is, of andersom dan bespreken we dat achteraf en dat gaat altijd in goede vrede.![]()
Fijn om te lezen dat er meer mensen zijn die dat hebben (gehad).quote:Op woensdag 11 juli 2007 17:58 schreef Ladybos het volgende:
Herkenbaar topic :-) MrBos en ik zijn in veel dingen elkaars tegenpolen dus ook in de opvoeding/verzorging botst dat nog wel eens. Ook zijn we allebei perfectionistisch dus dat maakt dat we behoorlijk op elkaars vingers kijken. En dan zijn we ook nog eens allebei de hele dag thuis. Het gaat wel steeds beter maar in het begin konden we elkaar af en toe wel 'vermoorden'. Wat mij opviel was dat dat meestal 's nachts was (want: uitgeput door slaapgebrek reageer je feller) en dat het meteen zo heftig was/is, zo van 'Blijf van m'n kind'. Soort oergevoel als je denkt dat de ander iets heel erg fout doet. En dan heb ik het niet over welke kleur sokken maar over dingen als wel of niet dwingen tot eten, wel of niet slaan, wel of niet in eigen bedje laten slapen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |