abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55755505
Chaca, fijne vakantie in Duitsland .
Fake it till you make it...
  donderdag 3 januari 2008 @ 22:17:18 #252
108648 cattie
lieve moeder
pi_55756985
Veel plezier Chacama!

Door jullie lieve, wijze woorden en een goed gesprek met mijn man heb ik mijn angst weer wat beter onder controle. Door het erover te hebben en de mogelijkheden / oplossingen te bespreken, is het wat meer grijpbaar en kan ik er beter mee omgaan. Ik heb een paar opties voor mezelf op een rijtje gezet om nu te gaan ondernemen en ik zal de komende tijd eens rustig na gaan denken wat nu het handigst is. Mijn man heeft er nog eens goed ingeprent dat ik de bevalling geweldig gedaan heb en dat ik een tweede ook weer geweldig zal gaan doen. Ik heb nu wel weer wat vertrouwen dat een tweede bevalling niet zo erg wordt als de eerste, omdat er eerder ingegrepen zal worden.
To be continued...
  vrijdag 4 januari 2008 @ 09:16:08 #253
103793 kozakken
Living the life
pi_55764463
En wat ook echt een rol speelt Cattie is dat Ive de eerste weg al gebaand heeft.
Ik heb het bij Romme ook veel meer als herkenning ervaren. Bepaalde dingen die ik nu veel beter begreep omdat ik het eerder 'had gedaan'.
En de weg was ook al veel meer gebaand. Dat had Jonne ook al voor Romme gedaan

Ik wil daarmee niet zeggen (echt niet!!) dat een tweede bevalling niet eng of naar kan zijn. Maar wel dat ik zelf heel duidelijk heb ervaren dat het allemaal wat gemakkelijker ging. Dat ik ook meer rust had omdat ik in ieder geval bepaalde dingen wist en ook vantevoren besproken had. Het overviel me allemaal wat minder.
Ik vond mijn tweede bevalling echt veel minder erg dan mijn eerste bevalling.
Het overviel me minder, ik 'kende' wat beter verschillende signalen, het duurde bij mij veel minder lang en ook het persen was veel een veel korter (1,5 uur bij Jonne, 5 min. bij Romme).

Cattie, wat goed dat je het allemaal thuis besproken hebt!
En voor de rest natuurlijk ook Wat speelt er weer veel op het moment zeg!
(zou 't weer en de tijd van het jaar er ook iets mee te maken hebben? Het overvalt mij altijd veel meer in de winter dan in de zomer)
pi_55764922
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 09:45 schreef dutchie het volgende:
LadyS, ik wist helemaal niet van jou dat je ook met die problemen zit. Komt ook omdat ik niet alles meer (kan) volg. Je kwam op mij juist over als iemand die heel gelukkig en tevreden was met haar leventje. Ik heb kennelijk een hoop gemist. Dikke dikke
Ik heb er ook nooit veel mee gedaan, omdat de huisarts me toendertijd het idee gaf dat het normaal was ofzo.. ( dat ik "mijn leven gewoon niet zo leuk vond"). Door de posts van Kersjes (toch?) en Jelief, ben ik toch maar weer naar de huisarts gegaan en toen is de boel weer in werking gezet.
Dus het is niet zo gek dat je er niks van mee kreeg, heb er eigenlijk nooit wat van laten blijken, omdat ik dacht dat ik me aan zou stellen.

Cattie, wat goed dat je er al anders tegenaan kijkt. Ik zag ook erg op tegen de 2e bevalling, maar meer tegen het feit dat ik misschien weer een ks zou kunnen krijgen. En ik zag dan vooral op tegen de narcose, was bang dat ik dat ook weer nodig zou hebben dan...
De bevalling van Iris is me 100.000% meegevallen, ontsluiting liep als een trein, en persen ging snel (29 minuten, ondanks dat het de 1e keer was). Hier dus ook de ervaring dat de 2e makkelijker gaat!
Ook ik wil, net als kozakken, niet zeggen dat je angst niet onterecht is hoor.... alleen maar een kleine "aanmoediging" om het zo maar even te noemen
  vrijdag 4 januari 2008 @ 10:15:18 #255
108648 cattie
lieve moeder
pi_55765445
Kozakken en LadyS, zulke positieve verhalen over de tweede keer hoor ik graag hoor!

LadyS, nog even een dikke voor jou.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 10:37:03 #256
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55765847
Even een snelle respons vanuit hier.
Ik wil de moeders die met zichzelf worstelen echt alle kracht van de wereld toewensen. Ik weet, het is onmogelijk om in woorden uit te drukken hoe diep een dal soms kan zijn, en als ik dan lees hoe jullie je gevoelens opschrijven, dan zit ik soms echt met open mond te lezen hoe knap ik het vind dat jullie toch door kunnen gaan!

Werkelijk, ik wens jullie een zo "neutraal" mogelijk (te blij is ook niet goed) 2008!

(Even voor de duidelijkheid, geen depressies hier, maar wel een sterke genetische aanleg voor stemmingsstoornissen (grootmoeder opgenomen geweest in psych zkh, en moeder had MD, moest ook bijna opgenomen worden, maar kon in de tang gehouden worden met lithium) en vers gestopt met bv, dus ook niet helemaal stabiel nu.)

Jee, LadyS idd ja "je vindt je leven niet zo leuk" die was ik alweer vergeten. wat een ... opmerking was dat idd!

en cattie, wat de voorgaande mensen zeggen, de tweede is altijd makkelijker dan de eerste. je hebt de eerste ook overleefd, en bij de tweede heb je al een idee wat te verwachten. al kan dat juist weer beangstigend zijn... hmmm. wellicht een afspraak met je vlos die je bij ive had? (ik weet niet tot hoe lang dat kan?)

en uiteraard, chacama, veel plezier op vakantie! (Neem je melk van p_iglet mee, of zit maud dan eventjes zonder?)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 13:21:36 #257
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_55770030
Chacama, goede vakantie!!

Cattie, wat goed van je, dat je het zo bespreekbaar maakt bij je man! Heel stoer! <---- stoer mannetje toch?

Davinia, rustig aan he!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  vrijdag 4 januari 2008 @ 16:48:34 #258
24188 Belana
kloon van belana
pi_55774796
lieve cattie, ondanks mijn angst de 2e keer, kijk ook ik terug op een goeie bevalling van ezra. ik was dan wel een nachtje aan het rommelen en kon er niet echt in mee gaan, maar toen het echt ging gebeuren nadat de vliezen gebroken waren en we in het ziekenhuis waren, toe ging het snel en voorspoedig, binnen een uur van 5 cm naar 10 en daarna met 20 minuten persen klaar. de weg is al gebaand, met een aangezichtsbevalling nog meer zelfs. ook even een paarwoorden om moed in te spreken
stormy waters...
sailin'
pi_55896246
Er moet me toch iets van het hart.
Nu Kevin en ik gescheiden zijn word Mikael een beetje genegeert door Kevin zijn familie. Zo zijn er en paar weken terug een neefje en een achterneefje van hem geboren. Hij heeft van beide geen geboorte kaartje gehad. Ik vind dat echt raar. Niet eens om mij. Maar tis wel mijn kind die ze vergeten. En als er al iets naar Mikael gestuurd word doen ze dat naar Kevin. Mikael woont bij mij. Post voor Mikael moet gewoon hier heen. Ik kna me daar zo overopwinden he. Net of het allemaal mijn schuld is dat we uit elkaar zijn. En net of Mikael en ik daar nu op deze manier gestrafd voor worden. Ik zit nu gewoon weer te janken terwijl ik dit hier neer zet.
Belt Kevin net op dat Mikale een uitnodiging heeft gehad voor een kinderfeestje van zijn achternichtje. Mikael is uitgenodogd maar kaartje word niet naar hem toe gestuurd. Ben ik nou gewoon stom dat ik dat raar vind of kan ik dara best iets van gaan zeggen.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_55896424
MeNicole, ik snap dat het voor jou rot overkomt. Ik neem aan als het de familie van Kevin is, dat het in de gevallen van geboortekaartjes voor hem en Mikael bedoeld is, dus dan snap ik wel dat het niet naar jou wordt gestuurd. Ik het geval van de uitnodiging zou ik het zelf ook jammer vinden. Maar misschien weet die familie ook niet zo goed hoe ze dat nu moeten doen? Ik vind ook dat je daar best op een vriendelijke manier wat van mag zeggen, als de post duidelijk voor hem bedoeld is.
  † In Memoriam † woensdag 9 januari 2008 @ 13:25:02 #261
43556 miss_dynastie
pi_55896468
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 13:17 schreef MeNicole het volgende:
Zo zijn er en paar weken terug een neefje en een achterneefje van hem geboren. Hij heeft van beide geen geboorte kaartje gehad. Ik vind dat echt raar. Niet eens om mij. Maar tis wel mijn kind die ze vergeten.
Ik geloof niet dat het ooit in mij op zou komen om een geboortekaartje te sturen aan een jochie van een jaar Zeker gezien een geboortekaartje vaak toch een soort 'uitnodiging' is, vind ik het niet meer dan normaal om die naar papa te sturen met Kevin er eventueel bij op op het kaartje.
quote:
Net of het allemaal mijn schuld is dat we uit elkaar zijn. En net of Mikael en ik daar nu op deze manier gestrafd voor worden.
Belt Kevin net op dat Mikale een uitnodiging heeft gehad voor een kinderfeestje van zijn achternichtje. Mikael is uitgenodogd maar kaartje word niet naar hem toe gestuurd.
Waarom wordt Mikael gestraft dan? Hij blijft toch gewoon welkom bij de familie? Ik vind niet dat Mikael benadeeld wordt als hij via zijn vader uitgenodigd wordt. Dat jijzelf het gevoel hebt benadeeld te worden snap ik wel een beetje, maar het lijkt me toch wel logisch dat je bij scheidingen contact houdt met je 'eigen' kant, even los van waardoor het huwelijk is stukgegaan, meestal werkt dat wel zo. Mikael zou pas benadeeld worden als hij helemaal niet welkom zou zijn bij zijn familie: dat is niet zo. Die uitnodiging had op zich best naar jou gekund, maar ach, Kevin is wel zijn vader, het is niet alsof het naar een vreemde is gestuurd. Een geboortekaartje naar Mikael sturen zou wat mij betreft impliceren dat jij ook welkom bent op kraamvisite, een jongetje van een jaar kan immers niet uit zichzelf langskomen. Het is denk ik niet gek dat ze ervoor gekozen hebben dat niet te doen. En dat is niet 'straffen', maar gewoon hoe dingen gaan in het leven. Ik denk niet dat je dat persoonlijk moet opvatten.
pi_55896504
Maar de geboortekaartjes waren niet aan Mikael gericht. Dat vind ik just zo erg. Er is voor hem helemaal niks gekomen. En dat doet zo'n pijn. Dat ze gewoon je kind vergeten
Liefde
  woensdag 9 januari 2008 @ 13:28:45 #263
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_55896562
Ik denk dat Kevins familie vindt dat Kevin nog steeds Mikaels vader is, en Kevin hun familielid, en daarom Mikael op die manier 'benaderen' met hun post. Ik vind dat eigenlijk helemaal niet raar. Wat laten we wel wezen, als ze Mikael een geboortekaartje sturen naar jou thuis, is dat toch feitelijk voor jou? Hij kan toch geen post lezen? En als jullie allemaal bij elkaar woonden, kreeg je (jullie! als volwassenen) ook maar 1 kaartje. En hij dus geen.
Dus ik denk dat het niet kwaad bedoeld is, maar dat dit soort dingen gewoon hard overkomen omdat het simpelweg gevoelig ís, een scheiding en alles eromheen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 9 januari 2008 @ 13:30:27 #264
77879 MevrouwKoRn
Uberrammelaar
pi_55896601
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 13:26 schreef MeNicole het volgende:
Maar de geboortekaartjes waren niet aan Mikael gericht. Dat vind ik just zo erg. Er is voor hem helemaal niks gekomen. En dat doet zo'n pijn. Dat ze gewoon je kind vergeten
Maar mensen sturen toch niet zo gauw een geboortekaartje naar een (klein) kindje?
Ik weet natuurlijk niet of er nog meer ''speelt'', maar ik denk dat het een vrij normale situatie is wb uitnodigingen enzo naar Kevin te sturen, misschien weet familie van hem niet zo goed wat ze nu moeten, of sturen ze het gewoon naar Kevin omdat hij directe familie van de nichtjes is.
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
  woensdag 9 januari 2008 @ 13:34:48 #265
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_55896694
mjah.. ik stuur zelf ook geen geboortekaartjes naar kinderen.
En in het geval van gescheiden ouders gaat ie naar de ouder waar ik nog contact mee heb. En het zal dat ook wel eens voor kunnen komen dat de naam van het kind er niet bijgenoemd wordt maar dat op de envelop alleen Kevin z'n naam (in dit geval dan) zou staan.

Die uitnodiging zou ik ook op dezelfde manier gedaan hebben als nu gebeurd is. (naar Kevin z'n adres)

Ze vergeten je kind toch niet? Hij is gewoon welkom. Er is alleen niks persoonlijks voor hem gestuurd, maar dat doet niemand volgens mij.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  † In Memoriam † woensdag 9 januari 2008 @ 13:35:00 #266
43556 miss_dynastie
pi_55896700
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 13:26 schreef MeNicole het volgende:
Niemand is je kind vergeten, hij wordt toch gewoon uitgenodigd op bijeenkomsten en hij blijft toch welkom En misschien hebben die mensen wel net zo geredeneerd als jij in dat geval: we sturen een kaart naar vader en daar woont hij niet. Dat wil niet zeggen dat hij niet welkom is. Niemand is je kind vergeten, en jou ook niet (want ik heb echt het gevoel dat daar het zeer zit), maar het is ZIJN familie. Ik vind het vrij logisch dat die de contacten onderhoudt via hem en niet via jou.
pi_55896703
Tuurlijk is Kevin Mikael zijn vader. Maar Mikael woont hier. Ik ga toch ook niet het felicitatie kaartje voor de geboorte van hun dochter naar hun ouders sturen.!!
Liefde
pi_55896842
Eh.. dat neefje en achterneefje is toch gewoon ook familie van Kevin? Daar zijn de kaartjes heengestuurd, naar Kevin als familie zijnde. Dat vind ik gewoon logisch.
Variety is the spice of life
  † In Memoriam † woensdag 9 januari 2008 @ 13:42:13 #269
43556 miss_dynastie
pi_55896864
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 13:35 schreef MeNicole het volgende:
Tuurlijk is Kevin Mikael zijn vader. Maar Mikael woont hier. Ik ga toch ook niet het felicitatie kaartje voor de geboorte van hun dochter naar hun ouders sturen.!!
En je ziet echt niet in dat dat iets heel anders is ?
Kevin= hun familie.
Kevin= vader van Mikael.
Contact familie met Mikael -> verloopt voortaan via vader i.p.v. moeder en vader.
En waar dat kind dan verder woont en wie er schuld heeft aan de scheiding zal die mensen verder een worst wezen, mensen hebben geen zin om rekening te houden met dat soort 'gevoeligheden'.
Sorry hoor, als Mika nergens welkom zou zijn zou je een punt hebben, maar hij is gewoon welkom bij zijn familie, die niet meer de jouwe is. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik zonder er verder bij stil te staan een achterneefje, dat niet bij papa woont maar bij mama, gewoon bij papa op de kaart bij heb gezet. Het joch kan nog niet lezen, een kaart sturen naar zijn 'woning' zou een kaart voor de moeder betekenen en laten we wel wezen, daar hebben we verder geen contact meer mee dus waarom zou je
pi_55896878
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 13:41 schreef nebelung het volgende:
Eh.. dat neefje en achterneefje is toch gewoon ook familie van Kevin? Daar zijn de kaartjes heengestuurd, naar Kevin als familie zijnde. Dat vind ik gewoon logisch.
Er is een kaartje naar Kevins ouders gegaan. Verder niets.

En er is trouwens nog wel contact tussen zijn familie en mij. Daarom is het allemaal zo stom!!

Maar nu moet ik eerst ff weg. Ik lees later wel de andere reacties!

[ Bericht 8% gewijzigd door MeNicole op 09-01-2008 13:47:44 ]
Liefde
pi_55897215
Maar Kevin heeft dus ook geen kaartje gehad? Dan zijn die mensen gewoon zuinig geweest met de geboortekaartjes joh

Ik bedoel, ik stuurde echt naar jan en alleman een geboortekaartje, zelfs naar de tandarts En naar al mijn neven en nichten en dat zijn er echt heel veel, ik kom uit een belachelijk grote familie. Mijn zussen deden dat niet, die stuurden alleen een kaartje naar ooms en tante's en dat soms al niet.

Ik snap je pijnpunt echt wel hoor, heus, maar ik vrees dat er nog meer pijnpunten zullen komen die misschien wel pijnlijker zijn dan een geboortekaartje wel of niet krijgen. Niets belet je om zelf een actieve rol te nemen om te zorgen dat Mika kontakt houdt met Kevins kant van zijn familie (en zeker als dat kontakt nog steeds bestaat). Ik zou een kaartje kopen, op de post doen uit naam van Mika en jezelf.
Variety is the spice of life
  woensdag 9 januari 2008 @ 14:03:29 #272
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55897318
Als Kevin zelf idd ook geen kaartje heeft gekregen dan snap ik de drukte eigenlijk al helemaal niet...
  woensdag 9 januari 2008 @ 14:19:42 #273
3011 E.T.
pi_55897720
Zat Kevin niet bij zn ouders todat hij zelf nieuwe woonruimte heeft?
Dan zal het geboortekaartje ws gewoon aan "fam.huppeldepup" gestuurd zijn.

Twee vliegen in een klap
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_55897903
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 14:19 schreef E.T. het volgende:
Zat Kevin niet bij zn ouders todat hij zelf nieuwe woonruimte heeft?
Dan zal het geboortekaartje ws gewoon aan "fam.huppeldepup" gestuurd zijn.

Twee vliegen in een klap
Ja Kevin woont bij zijn ouders. Op de envelop stond: G... en W en Kevin Luttje (Kevins vader is overleden en die moeder woont al heel lang samen met een andere man) dus helemaal niks voor Mikael.

Maar ja misschien miep ik wel. Nu ga ik eerst een uur na bed
Liefde
  woensdag 9 januari 2008 @ 14:41:24 #275
3011 E.T.
pi_55898200
En als jullie nog wel samen hadden geweest en op de envelop had "Nicole en Kevin' gestaan, ook zonder Mikael apart te noemen?

Ik zie het probleem nl. niet zo..
pi_55898370
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 14:41 schreef E.T. het volgende:
En als jullie nog wel samen hadden geweest en op de envelop had "Nicole en Kevin' gestaan, ook zonder Mikael apart te noemen?

Ik zie het probleem nl. niet zo..
Volgens mij staat er als je getrouwd bent dan Fam. op. En daar hoort Mikael toch ook bij. Maar ik heb idd ook kerstkaartjes gekregen waar Mikael niet bij op stond en daar heb ik ook steeds wat van gezegd.
Liefde
  † In Memoriam † woensdag 9 januari 2008 @ 14:58:34 #277
43556 miss_dynastie
pi_55898619
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 14:28 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Ja Kevin woont bij zijn ouders. Op de envelop stond: G... en W en Kevin Luttje (Kevins vader is overleden en die moeder woont al heel lang samen met een andere man) dus helemaal niks voor Mikael.
Dan hebben ze dus een kaart gestuurd aan de bewoners van dat adres en zoals je zelf zei, hij woont daar niet, dus perfect dan toch, helemaal volgens 'de regels' die je net noemde. Blijft over dat aan de dreumes van een jaar geen kaart is gestuurd, nou ja, zoals gezegd, lijkt me geheel logisch.
pi_55900350
Tjonge zeg, hoe doen andere mama's dat... weer werken... .
Ik ben volkomen gaar (en dan werk ik "maar" halve dagen, oke en pas 2 dagen dus het is vast een kwestie van wennen). Maar het lijkt of er zoveel tijd te weinig is...
Als ik in bed lig heb ik nog vanalles niet kunnen doen wat ik wel wilde doen, ik wil nu bijlezen maar ik wil ook op de bank een dutje doen...
Dit gaat voorbij toch....? Hoop ik...
  woensdag 9 januari 2008 @ 16:57:55 #279
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55901333
Nijna, vergeet niet dat je er 'ineens' een fulltime baan bij hebt he....
Ik ben nog steeds veel meer moe dan toen ik nog geen kind had. En dan werk ik nu beduidend minder dan voorheen...

MeNicole, zet je ego aan de kant en wees sportief. Het is allemaal vast niet zo slecht bedoeld als jij het nu opvat. Stuur die mensen gewoon een hartelijke felicitatiekaart.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_55901369
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 16:57 schreef Moonah het volgende:

MeNicole, zet je ego aan de kant en wees sportief. Het is allemaal vast niet zo slecht bedoeld als jij het nu opvat. Stuur die mensen gewoon een hartelijke felicitatiekaart.
Dat had ik ook al gedaan
Liefde
  woensdag 9 januari 2008 @ 17:04:46 #281
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55901464
Ah, dat is sportief van je.

Ik bedoelde het niet naar hoor. ik snap je niet zo goed?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_55901523
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 17:04 schreef Moonah het volgende:
Ah, dat is sportief van je.

Ik bedoelde het niet naar hoor. ik snap je niet zo goed?
Nou omdat ik eerst gewoon strond eigenwijs dat niet wilde doen. Maar daar ben ik veel te scheiterd voor.
Liefde
pi_55902768
MeNicole ik moet eerlijk zeggen dat ik het probleem ook niet zo zie hoor. Ik stuur hier ook geen kaartje apart naar kindjes en inderdaad als ze gescheiden zijn dan gaat het naar mijn kant van de fam. ongeacht of vader of moeder zich gepasseerd voelt. Ik denk meer dat jij het vervelend vind dat je benadeeld wordt dan dat je het werkelijk voor Mikael vind.
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
pi_55903247
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 16:57 schreef Moonah het volgende:
Nijna, vergeet niet dat je er 'ineens' een fulltime baan bij hebt he....
Ik ben nog steeds veel meer moe dan toen ik nog geen kind had. En dan werk ik nu beduidend minder dan voorheen...
Ik werk hetzelfde, maar ik werkte ook voor mn zwangerschap "maar" 4 halve dagen. Zoals ik er nu tegenaan kijk zou ik er geen probleem mee hebben als mn contract van de zomer niet verlengd wordt. Maar goed dat is wel allemaal heel snel bedacht nu natuurlijk en ik moet het gewoon aankijken dat weet ik ook wel.
Ik vind het gewoon balen dat ik net het gevoel had dat ik het "in de vingers" had zeg maar en dan kiepert de hele boel weer door elkaar .
Maar geduld dus...
  woensdag 9 januari 2008 @ 19:21:57 #285
108648 cattie
lieve moeder
pi_55904724
Nijna, bij mij werd het wel beter, maar het blijft passen en meten. En keuzes maken. Vroeg naar bed, of toch nog dat overleg voorbereiden. Lekker in bad of nog even opruimen. Enz. Daarom vind ik het lekker om eens in de zoveel tijd (ong 1x per kwartaal) een dag vrij te nemen als Ive op het kdv is. Dan heb ik een dagje voor mezelf. Om foto's in te plakken, achterstallige administratie op te ruimen, het huishouden te doen, in bad te gaan, te lezen. Het enige probleem is dat ik dan altijd veel meer wil dan in 8 uur lukt.
pi_55905682
cattie, dat heb ik nou in al die jaren nog nooit gedaan.
Wel vaker van plan geweest maar iedere keer dacht ik weer op de dag zelf; ach, ik ben nu toch thuis ik laat ze (of hem) maar gezellig bij mij.
Zo heb ik dus nooit een dag voor mezelf gehad (en ik heb een drukke baan dus ik ren en regel me suf doordeweeks).
Maar ik heb toevallig volgende week vrijdag verlof gepakt terwijl de oudste naar school is en de jongste breng ik gewoon naar het kdv.
Ik ben momenteel zo op dat ik het nu echt ga doen. Een dag voor mezelf.....ik verheug me nu al...
En ik ga ook niks doen. Alleen lezen, languit op de bank.
  woensdag 9 januari 2008 @ 20:02:52 #287
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_55905849
Bij mij komt het er door omstandigheden ook eik nooit van om eens een dag voor mezelf te hebben.
Ik ben nu twee keer met een vriendin naar zo'n Thermending geweest, en dan ook echt de hele dag . Van 's morgens 11 tot 's avonds 11.

Heerlijk! Want dan doe je dus ècht niks (ik ben thuis dan toch nog zo dat ik ff gauw een wasje draai, opruim, nou ja jullie kennen het wel), behalve sauna's in, beetje zwemmen, beetje lezen, eens wat eten.

Ik heb me voorgenomen om dat zo eens in de drie maanden te blijven doen!
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  woensdag 9 januari 2008 @ 20:57:50 #288
108648 cattie
lieve moeder
pi_55907567
Ik voel me dan trouwens wel aan het begin van de dag, als ik Ive weg breng, wat schuldig. Maar een blije mama die goed in haar vel zit is ook heel goed voor een kind.
Lily, al vast veel plezier voor volgende week vrijdag!
Leah, dat klinkt ook goed!
pi_55908071
Cattie, een dag vrij nemen kan ik niet zomaar... ik heb in principe de schoolvakanties vrij dus dat is dan ook wel weer lekker.
En dan kan Mirte evt wel naar het KDV. Maar goed, ze gaat maar halve dagen en als ik haar moet brengen, terug lopen en ook lopend weer op moet halen dan ben ik toch al de halve ochtend kwijt...
Iemand van jullie ervaring met een fietskar icm baby-tje? Is het wat? Want het zou me best wat tijd besparen als ik Mirte fietsend weg zou kunnen brengen...
pi_55908388
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 21:18 schreef Nijna het volgende:
Cattie, een dag vrij nemen kan ik niet zomaar... ik heb in principe de schoolvakanties vrij dus dat is dan ook wel weer lekker.
En dan kan Mirte evt wel naar het KDV. Maar goed, ze gaat maar halve dagen en als ik haar moet brengen, terug lopen en ook lopend weer op moet halen dan ben ik toch al de halve ochtend kwijt...
Iemand van jullie ervaring met een fietskar icm baby-tje? Is het wat? Want het zou me best wat tijd besparen als ik Mirte fietsend weg zou kunnen brengen...
Ja das heel makkelijk. Zo hbe ik Mikael de eerste maanden ook vervoerd. Nu gebruik ik de kar nog als ik hond en kind mee moet nemen
Liefde
  woensdag 9 januari 2008 @ 21:29:56 #291
108648 cattie
lieve moeder
pi_55908393
Lieve Nijna, waar een wil is, is een weg. Sowieso moet je nu nog in een ritme komen, hopelijk gaat het dan een stuk beter. En misschien kun je in een schoolvakantie Mirte een keer een hele dag naar het kdv brengen (bij mijn kdv kun je dagdelen sporadisch bijkopen a 25 euro per dagdeel). Of kan ze een keer een dagje naar haar grootouders. Of anders toch maar alleen een ochtend, want al is het maar 3 uur, dat kan ook heel lekker zijn.
(Het is niet mijn bedoeling om een campagne te voeren dat je een keertje een dagje zonder haar moet zijn, maar ik merk dat het mij goed doet. Als je het niets vindt, moet je het vooral niet doen.)
pi_55908935
MeNicole, ik zie het helemaal voor me, kind en hond in de kar .

Cattie, ik moet het ook de tijd geven, ga ik ook wel doen (kan ook niet echt anders...). Ik tel zachtjes af naar de eerstkomende (carnavals-) vakantie en dan zie ik het wel. Het is wel lekker dat dan de optie van het KDV er ook is, of ik er gebruik van maak dat zie ik tegen die tijd wel.

Maar nu ga ik de pc uitzetten en mn bed in, welterusten. Morgen weer naar mn peutertjes. Want ondanks dat het weer werken me tegenvalt, valt het werken op zich me redelijk mee, gelukkig .
Welterusten.
  woensdag 9 januari 2008 @ 21:59:36 #293
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55909296
Deze mama kent het probleem van tijd voor zichzelf nog niet, ik ben nu juist even blij met het geteut en gedoe de hele dag na dat lange verlof voor mezelf. Maar er komt vast een tijd dat ik daar weer even verlangend aan terug denk.

Op dit moment ben ik aardig aan het opkrabbelen en gaat het elke dag weer een stuk beter.
Vandaag heel even buiten geweest, naar de thuiszorgwinkel en even naar de supermarkt. Wel lekker, het gevoel gewoon even iets te doen buitens huis maar ook wel lekker om thuis weer op de bank te gaan zitten.

Veel zitten doet me overigens nog wel zeer. Gek genoeg niet meer bij het 'baby-gaatje' maar meer aan de voorkant. Alsof mijn clitoris klem komt te zitten tussen die botjes daar. Heel raar en naar gevoel. Even liggen doet dat weer weg trekken. De hechtingen voel ik nauwelijks meer, ik denk dat ze bijna weg zijn.

En verder nog steeds wel flink op de roze wolk. Ik kan echt uren naar zijn koppie kijken, die enorme diepblauwe oogjes, de gekke bekken die hij trekt.
En af en toe valt er een buitje uit die wolk. Ik had niet verwacht dat ik zo onzeker en nerveus zou zijn als het even niet klopt met wat er zou moeten gebeuren. Zoals het niet leegdrinken van zijn flesjes gisteren en vandaag. En dan die lieve stinkie 'maar daar hoef je toch niet om te huilen'.
pi_55909376
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 21:59 schreef Brighteyes het volgende:
Ik had niet verwacht dat ik zo onzeker en nerveus zou zijn als het even niet klopt met wat er zou moeten gebeuren. Zoals het niet leegdrinken van zijn flesjes gisteren en vandaag. En dan die lieve stinkie 'maar daar hoef je toch niet om te huilen'.
en ik dacht dat we het al die jaren toch zo uitgebreid hadden verteld

Geniet er maar lekker van en die buitjes horen er bij
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  woensdag 9 januari 2008 @ 22:06:06 #295
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_55909502
Zo herkenbaar, Brighteyes en eigenlijk alle verhalen hier. Dat onzekere inderdaad en het weer moeten vinden van een nieuw ritme van werken in combinatie met kinderen.
Ik werk dan wel vrij veel en ik merk dat ik als ik thuiskom begin te rennen en te ruimen en te wassen enz. enz. totdat het ineens 22.00 is. En dan zou ik eigenlijk wel op tijd naar bed moeten, want die wekker gaat ook weer om 5.30, maar dan juist nog een paar uur voor mezelf pakken is zo verleidelijk.
Meestal winnen die uurtjes het dan ook van de behoefte aan slaap

Toch went het ook wel weer, Nijna en het wordt ook wel makkelijker naarmate de kinderen ouder worden.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 9 januari 2008 @ 22:10:17 #296
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55909627
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 22:02 schreef snoopy het volgende:

[..]

en ik dacht dat we het al die jaren toch zo uitgebreid hadden verteld

Geniet er maar lekker van en die buitjes horen er bij
Ik heb het laatst ook nog ergens geroepen en ik geloof dat m@x idd een post zou gaan quoten met 'I told you so'.
pi_55910419
BE, het is echt niet gek hoor om onzeker te zijn. Het went allemaal vanzelf, maar dat weet je ook wel
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 9 januari 2008 @ 22:53:25 #298
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_55911066
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 22:10 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik heb het laatst ook nog ergens geroepen en ik geloof dat m@x idd een post zou gaan quoten met 'I told you so'.
Dat zou ik echt nooit doen
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  woensdag 9 januari 2008 @ 23:01:43 #299
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55911336
  woensdag 9 januari 2008 @ 23:13:16 #300
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_55911713
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 22:10 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

En zo zal je in December ook een kerstkaart maken met een Sasha-kerstmannetje, ook al had je dat héééélemaal niet verwacht
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')