abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54914178
Sugar
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_54915442
quote:
Op donderdag 29 november 2007 10:18 schreef Sugar het volgende:
Meer dat je het nogal euhm, klein wereldje-achtig of overbeschermend zou vinden om je kind alléén maar bij de ouders te willen laten.
Maar het was vast projectie. Van mij dus.
nee, hoor, ik vind het niet overbeschermend, vrij normaal voor een liefhebbende ouder, en als het overbeschermend is, nou, dan ben ik dat dan blijkbaar ook en ik voel me er prima bij , ja en de kids destijds die hadden geen inspraak, hadden ze maar al moeten kunnen praten
quote:
Het is me weer niet gelukt om zonder chagrijnig te doen tegen Maria en Storm kleren aan te trekken. Ik word zo gestressed ervan. Niks zit goed, overal ben ik dik in en intussen klimmen zij op en van het bed, stellen ze vragen en zeuren ze. Het is mijn probleem, maar ik doe dan bozig tegen hun. Bah.
och, je mag best eens bozig zijn, omdat je een bozige bui hebt, hoor, kinderen zitten daar niet zo mee, minder dan jij iig en zijn het ook zo vergeten weer, als je erna weer gewoon gezellig doet... en doe je dat niet, dan zeg je dat gewoon "jongens, mama is een beetje bozig, maar niet boos op jullie, hoor" , dat snapt Maria vast wel al, en Storm is superstoer, die snapt misschien nog niets op dat vlak, maar hàndelt het helemaal , want superstoer
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  donderdag 29 november 2007 @ 11:57:57 #203
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_54916267
Misschien is dat zo, milagro.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_54916322
Kinderen kunnen best leren dat je 'in proportie' boos bent. Dan zien ze dat het niet erg is om boos te zijn en weten hoe ze zelf kunnen doen als ze boos zijn. Maar dan is het wel belangrijk dat te benoemen, zodat ze weten dat ze zelf niet stout waren.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 29 november 2007 @ 12:04:03 #205
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_54916374
Ja, weet ik.
Maar ik zei juist dat ik wél chagrijnig werd van hun gedrag. Terwijl het eigenlijk gewoon aan mij lag.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_54916402
we hebben allemaal toch wel eens niet ons moment, we kunnen toch niet 24 uur per dag alsmaar vrolijk en blij zijn....

En idd denk dat je ze beetje probeerd uit te leggen dat ze al redelijk goed begrijpen dat het niet aan hun ligt
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  donderdag 29 november 2007 @ 12:10:29 #207
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_54916532
Sugar! Houd eens snel op, je bent superslank!
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  donderdag 29 november 2007 @ 12:11:25 #208
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_54916554
Oh ja, ik wilde even iets aardigs zeggen zonder er een lang en uitgebreid psychologisch verhaal van te maken, want tijdgebrek. Valt het op?
pi_54917430
quote:
Op donderdag 29 november 2007 11:57 schreef Sugar het volgende:
Misschien is dat zo, milagro.
nee, dan zeg je : Ja, je hebt gelijk , milagro...

niet omdat ik gelijk wil hebben, maar omdat het zo is, en jij je echt niet druk moet maken om dingen die er niet zijn, zoals jouw dikzijn, je kinderen die je tekort doet omdat je bozig of ongeduldig bent soms....

je bent prachtig om te zien, echt, als je een diikkerd was, zou ik het gewoon zeggen, hoor, zo ben ik wel met de bijvoeging dat je dan vast ook heeeeeeel gezellig bent, want dat zijn dikkerds toch altijd en dat is toch fijn

nee, serieus, je legt de lat veel te hoog voor jezelf, echt waar, je doet het goed, ook als je het soms even niet goed doet of denkt te doen ... dat mag, dat kan, kunnen je kids best tegen, hoor, want je bent niet alleen dat ene moment... jeetje die foto's die je plaatst stralen zoveel vrolijkheid en geluk uit, je kinderen hebben een leuk leven , leuke ouders, een leuke mama. dat zie je zo, zou het anders zijn, zou je dat ook echt wel zien, hoor, ook als buitenstaander nav wat foto's.

ik loop hier soms (nu ja altijd eigenlijk, geen land mee te bezeilen) rond met Amy Winehouse haar, mijn kids zien dat niet eens, denken na al die jaren dat dat normaal is, ook als ik weer eens het eten aan laat branden, loop te vloeken tegen mezelf omdat ik 4 dingen tegelijk doe en vergeet dus dat die rijst op staat, en ze eten mijn nooit echt helemaal gelukte brouwsels altijd op, lachen zich gek, terwijl ik me tot dat moment me de meest incapabele moeder voelde, loop er bij als een voddebaal, serveer aardappelpuree, wat geen aardappelpuree is, maar een mislukt anders iets, wat ook geel is en een pratsj, en ik blijf de leukste moeder die er is, hoor (het is ze geraden overigens, anders maak ik de milagro speciaal en die moet helemaal op!!!!)

en ook ik, net als miljoenen andere vrouwen denk met zekere regelmaat als ik in de spiegel kijk :
pi_54917502
quote:
Op donderdag 29 november 2007 12:04 schreef Sugar het volgende:
Ja, weet ik.
Maar ik zei juist dat ik wél chagrijnig werd van hun gedrag. Terwijl het eigenlijk gewoon aan mij lag.
Dat hoeven zij toch niet te weten? Als ze stout zijn, is het wat anders, maar als ze gewoon 'lekker enthousiast' zijn hoef je niet te zeggen dat het door hen komt. Anders gaan ze zich schuldig voelen terwijl ze er niets aan kunnen doen.
Maria en Storm zijn hartstikke blij met je. Ze zien er zo blij en gelukkig uit op de foto's, dat is echt niet zo als ze niet blij zijn. Je doet het goed, je bent wel slank en een leuke moeder.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_54917577
yppy, volgens mij zei sugar het juist tegen de kinderen, en voelt ze zich daar rot over (of zit ik ernaast sugar?). maar sugar, ik wilde je ook zeggen dat iedereen wel es onredelijk is. daar kunnen maria en storm vast wel tegen hoor. maar ik weet wel wat je bedoelt, dat je je over zoiets extra rot kunt voelen, zeker als je de dag al niet zo geweldig begon. nou ja, hopelijk ben je inmiddels wel aangekleed en is de rest van de dag toch nog redelijk gezellig.
pi_54917608
Als ik chaggie reageer op Mikael ben ik stout En sleept ie me zo na de gang. Dan is het ook zo weer over.

Maar Sugar. Je moet je niet schuldig voelen. Je doet het hartstikke goed
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  donderdag 29 november 2007 @ 14:32:22 #213
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_54919752
MeNicole! Slimme kerel die zoon van jou!!

Sugar, ik sluit me aan bij wat de rest zegt! Niemand is perfect. Dat hoeft niet, dat kan niet en je kids zijn blij met je. daar gaat het toch om?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_54919903
Sugar
pi_54927216
Oh, Sugar. Wat een herkenning.... Ik betrapte mezelf er van de week ook weer ja het gebeurd dus vaker op.... Heb nu een nieuw kapsel en dat doet natuurlijk niet wat ik wil.... dus ik stond te frutten in de badkamer en Fleur kwam binnen om tanden te poetsen. Iets dat ze nooooooooooooit uit zichzelf deed....dus moest ze voor de spiegel waar ik stond te chagerijnen over mijn haar (of all things) en bromde dus: waarom moet je nu opeens wel zo nodig je tanden poetsen met een bitse sneer er achteraan van....je ziet toch dat ik hier bezig ben.... ahum de juiste reactie had dus moeten zijn; wat goed van je Fleur dat je er aan denkt.... tuurlijk kun je even je tandenpoetsen.

Dus het ligt echt niet aan jou. We hebben het allemaal wel eens. Dat we ons even op de verkeerde manier afreageren. Boos zijn is niet erg als we dan ook maar zeggen: Ik ben boos op mezelf.....want dit of dat lukt niet.... Maar, ja dat lukt niet altijd. Soms ben je dan sneller met het uitspreken van een andere ergenis: het heen en weer rennen of springen op het bed.....

Tex. moeilijk..... maar rust is wel belangrijk..... nog 2 weken en dan gaat voor ons ook de 'zomervakantie' in. Even 4 weken niets..... Ja, genieten van elkaar.
  donderdag 29 november 2007 @ 20:06:12 #216
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_54927514
Lieve reacties, echt dankjulliewel. Ik voel me er nu niet meer echt rot over gelukkig. En het is lief dat jullie zelfs gaan zeggen dat ik niet dik ben, want ik begrijp best dat het ook vervelend is om dat te gaan zeggen. Blijft als gezeur klinken van mijn kant, dat snap ik heel goed. Dus lief dat jullie toch die moeite nemen.
pi_54928571
oh ik word altijd kriebelig als er meer dan 1, ik dus, in de badkamer is... ik wil daar echt alleen zijn
of dat nu mijn kids betreft of een vent van het moment, wegwezen, me time!!!!!!
pi_54929876
Sugar ! Kop op ! Ook daar worden je prachtige kinderen groot van, echt. De kinderen bij mij in de groep hebben het soms zwaar te verduren gehad tijdens mijn zwangerschap. Heb normaal veel geduld, kan veel hebben etc etc, maar dat was soms ver te zoeken.

En als ik de ouders mag geloven, missen ze me enorm...ik was laatst op school en het was 1 en geknuffel/gehang/geslijm/gekus etc etc. Kinderen kunnen het echt hebben, dikke X, no worries!

Dodelijk irritant meerdere mensen rondom een wasbak...Daarom heb ik ook een huisje gehuurd met 2 badkamers

Ik zeg even dag ... voor een weekje. We gaan naar Texel !
  donderdag 29 november 2007 @ 22:41:48 #219
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_54932644
quote:
Op donderdag 29 november 2007 20:35 schreef milagro het volgende:
oh ik word altijd kriebelig als er meer dan 1, ik dus, in de badkamer is... ik wil daar echt alleen zijn
of dat nu mijn kids betreft of een vent van het moment, wegwezen, me time!!!!!!
Oeh ja, of als je je dan staat op te maken of je tanden te poetsen en je lover komt zo lief vanachter zijn armen om je heen slaan en via de spiegel tegen je praten. Grrrrr.
  vrijdag 30 november 2007 @ 10:46:33 #220
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_54940907
Nijna, hoe gaat het eigenlijk met jou? Je had toch (aanvullend) Borstonderzoek gehad? Is daar al een resultaat uit gekomen?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_54942604
Davinia, dat kwam ik net even vertellen . Gisteren geen tijd voor gehad.\
Gister dus weer op controle geweest, alles was goed. Ik had zelf al wel gemerkt dat die plekken veel kleiner waren geworden/bijna weg zijn. En dat constateerde de chirurg ook. Hij stelde dan ook voor om het af te sluiten.
Mocht er toch ooit weer wat zijn ben ik van harte welkom, maar voor nu heb ik daar gelukkig niks meer te zoeken . Ik stond dus ook zo weer buiten, ze hebben ook niet nog een echo gemaakt. Kon ik me helemaal in vinden, want dat leek mij ook niet nodig.
Fake it till you make it...
pi_54943057
oh wat fijn nijna!
pi_54943833
Kunnen jullie even zeggen dat het niet erg is als je kleine voor 1 keer 3 nachten achter elkaar weg is Ik begin steeds meer te twijfelen of ik zaterdag wel naar een feest moet gaan. Mikal is afgelopen nacht bij Kevin geweest want ik moest vandaag werken, vanavond slaapt ie bij mijn ouders want ik moet morgen ook werken. En dan zaterdagavond ook weer bij mijn ouders omdat ik feesten wil. Hij blijft dus morgen de hele dag bij mijn ouders en ga ik ga naar het werk gewoon daar naar toe en dan vanaf daar naar het feest. Dus Mikael ziet me (en ik hem) morgen wel gewoon de hele dag.
Liefde
  vrijdag 30 november 2007 @ 13:01:35 #224
144006 chacama
Ondernemend!
pi_54943893
Je gaat pas als Mika slaapt.....en ziet hem als je weer wakker bent.Lekker ontspannen....
  zondag 2 december 2007 @ 20:17:05 #225
1762 YPPY
Yppiaans
pi_54998222
Hoe ging je weekend MeNicole?

Anna en ik waren afgelopen nacht allebei uit logeren ze is was echt erg! Om half 7 gaan slapen en pas 12 uur later wakker worden. Alleen om half 4 een beetje wakker. Dat doet ze nooit!
Het was echt leuk om even geen moeder te zijn, maar mezelf.
*OUD heilige*
pi_54998370
Ja mijn weekend was super. Was gezellig en Mikael heeft het ook gezellig gehad. Maar heb hem wel gemist en was blij dat ik hem van morgen weer op kon halen. Nu ligt ie weer in zijn eigen bed want morgenavond moet ie weer uit logeren. Bleh soms haat ik mijn werk.

Anna lekker geslapen?
Liefde
  zondag 2 december 2007 @ 22:04:56 #227
1762 YPPY
Yppiaans
pi_55001322
Ze heeft heerlijk geslapen. Echt maanden geleden dat ze doorsliep. Oma heeft een goede invloed.
*OUD heilige*
pi_55009482
Tsss, dus ik had rustig kunnen aanbieden dat ze hier kon logeren
  maandag 3 december 2007 @ 21:54:10 #229
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55021754
Jelief en Lady_S, hoe gaat het nu met jullie?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 4 december 2007 @ 09:01:04 #230
45621 Suzanna
Mama van...
pi_55027610
Tis rustig in dit topic!

Wat ik vandaag even wilde zeggen: ik ben jarig, en ik ben ziek. Kan het nog perfecter?
(nou ja, moet je maar niet in december jarig zijn he... )
  dinsdag 4 december 2007 @ 09:04:45 #231
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_55027648
Suzanna, gefeliciteerd, wel balenop je verjaardag ziek. Maar niks aan te doen. Ziek uit, net als de rest van NL. Gelukkig heb ik het al gehad. Nog een klein beetje verkouden maar dat is te verwaarlozen.
pi_55027667
Beterschap Suzanne en gefeliciteerd met je verjaardag
Fake it till you make it...
pi_55028094
quote:
Op maandag 3 december 2007 21:54 schreef Moonah het volgende:
Jelief en Lady_S, hoe gaat het nu met jullie?
Lief dat je aan me denkt
Hier eigenlijk gewoon nog hetzelfde. Donderdag heb ik een intake bij maatschappelijk werk.
Ik heb nog steeds het idee dat ik een beetje onstabiel ben. Zoals *nu*. Iemand smste me net dat we iets niet gingen doen vandaag waar ik wel op gerekend had, dus daar ga ik me rot van voelen. Wat er is gebeurd stelt niet zoveel voor, ik kan genoeg andere dingen doen vandaag, maar ik laat me er altijd door op mijn kop zitten (met alle gevolgen van dien --> kortaf tegen de kinderen, nog minder zin om iets te gaan doen, enz...) en ik hoop dat dat toch gauw minder wordt en dat ik een positievere kijk op dingen krijg. En dan denk: "Jammer dat **** niet kan, ik ga zelf wel even naar de stad om dingen te halen. "

En m'n huis is een zooitje en de was ligt torenhoog opgestapeld om te worden gevouwen/gestreken, dat werkt ook niet echt mee aan het opgeruimde gevoel wat ik graag zou willen hebben

[/einde klagen]
pi_55028213
een voor de moeders die dat nodig hebben
  dinsdag 4 december 2007 @ 10:03:01 #236
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_55028421
LadyS, jammer dat er nog geen verbetering voelbaar is. Ik hoop dat het donderdag een goed gevoel geeft, dat intakegesprek. Sterkte.

En Suzanna, nog gefeliciteerd!
  dinsdag 4 december 2007 @ 12:10:18 #237
45621 Suzanna
Mama van...
pi_55030942
LadyS, wat naar dat je je zo voelt zeg. Het lijkt wel een beetje hetzelfde als ik een tijdje geleden. Alles lijkt dan negatief he... en de zin om dingen te ondernemen is inderdaad snel weg als er iets tegenzit (nu nog steeds trouwens, maar ja, ik ben nu ook ziek).

Bedankt voor de felicitaties!

Hoe gaat het nu met jou Sugar? Ik had gelezen dat het niet zo lekker ging...
pi_55031307
LadyS wat jammer dat je je nog zo rot voelt zeg. Je had toch medicijnen? Slaan die wel aan dan, omdat je je nog steeds hetzelfde voelt? Anders zou ik dat ook nog eens aankaarten.

Suzanna gefeliciteerd, en beterschap.

Nijna, fijn dat het allemaal goed is!
  dinsdag 4 december 2007 @ 12:41:24 #239
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_55031600
Suzanna, gefeliciteerd! En beterschap!

LadyS, wat rot zeg, dat het nog niet goed gaat. Sterkte!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_55031614
appelsap, ik heb idd medicijnen, maar dat kan een tijdje duren voordat ze aanslaan (ik geloof gemiddeld 4 weken, ik zit nu op nog geen 3 weken), dus dat wacht ik nog even af.....

Er zijn ook andere dingen waar ik al een tijdje over aan het "malen" ben, maar die wil ik liever niet hier bespreken (openbaar dan, vanwege meelezers).
edit: toch maar wat weggehaald..
pi_55031762
Hm pas 3 weken, nog even geduld dus. Anders wel meteen aan de bel trekken hoor.
Het klinkt allemaal wel erg lastig die gevoelens.. Ik hoop voor je dat ze bij maatschappelijk werk wat voor je kunnen betekenen.
Misschien voor nu wat voldoening proberen te halen uit het feit dat je er nu wel echt aan gaat werken? Al zal dat ook erg lastig zijn als je je zo rot voelt. Succes donderdag!
pi_55031859
Ja, het feit dat het "erkend" is, vind ik wel fijn. Toch heb ik steeds het gevoel het alleen te moeten doen. Samen met de huisarts, dat wel, die is de enige die vraagt hoe het met me gaat (irl dan )
pi_55032054
Dat lijkt me ook moeilijk, als niemand dat aan je vraagt! Uiteindelijk zul je het ook alleen moeten doen maar een beetje steun zou wel fijn zijn. Maar dan heb je dus ook niemand met wie je je gevoelens delen kan? (irl)
pi_55032881
Ja, ik moet het idd uiteindelijk alleen doen, maar het is de steun die ik mis. Nee, ik heb niet iemand met wie ik mijn gevoelens kan delen, straks maatschappelijk werk natuurlijk en af en toe de huisarts...
Nou ja, ik heb genoeg online gegooid Tis al meer dan ik gewild had, dus ik hou het hierbij (niet dat ik erniet over wil praten hoor, maar ik wil dat niet allemaal voor eeuwig op het net hebben staan)
  dinsdag 4 december 2007 @ 14:47:44 #245
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55035015
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 12:53 schreef LadyS het volgende:
Ja, het feit dat het 'erkend' is, vind ik wel fijn. Toch heb ik steeds het gevoel het alleen te moeten doen. Samen met de huisarts, dat wel, die is de enige die vraagt hoe het met me gaat (irl dan )
Och, dat lijkt me heel rot. Toen ik me zo voelde trok ik me heel erg terug, wilde met nauwelijks iemand contact, maar ik had gelukkig wél mijn zus met wie ik alles kon delen, en die me 100% begreep. Wat lijkt me dat extra eenzaam voelen voor jou zeg.
Dan is mijn volgende suggestie wellicht wat lastig: Toen ik las dat je zo opziet tegen het bijwerken van je huis, wilde ik je dus voorstellen om iemand te vragen je te helpen. Dan kun je samen de rommel wegwerken en heb je een frisse start. Maar wellicht vind je het moeilijk om je zo bloot te geven.
Dikke kus lieve Lady, en ik hoop van harte dat je medicatie snel zal aanslaan.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  donderdag 6 december 2007 @ 07:50:20 #246
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_55071623
Succes vandaag LadyS

Soms heb ik van die momenten waarop niets anders kan denken dan ik hoop dat je altijd zo blijft, lief kind. Verander jij maar even niet. Wat is het goed dat een kind zo puur kan zijn, zonder maniertjes en zonder schaamte. Oprecht blij en soms ook echt verdriet of boos zijn. Maar zo echt nog. Ik hoop dat ze nog lang zo mag zijn, hoewel ik ergens ook wel weet dat het wel een keer zal veranderen. En voor dan kan ik alleen maar hopen dat het leven niet hard hoeft te zijn voor haar. Maar het is goed dat ze zich zo lekker voelt en zo euh, ik weet niet eens hoe ik dat noemen wil, misschien gewoon Jolie is.
pi_55071752
Succes met je intake straks LadyS. Als je een beetje in de buurt woont, wil ik best een keertje komen helpen in huis. Zodat je het zelf weer ziet zitten. Wat ontzettend vervelend trouwens dat je irl niet je verhaal kwijt kunt. Ik heb daar zoveel aan gehad. Ik weet niet of home start bij jou in de buurt zit, maar dan heb je een vrijwilliger waar je iig even lekker kunt spuien.
*OUD heilige*
  donderdag 6 december 2007 @ 08:16:52 #248
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_55071796
Heel herkenbaar, Luchtbel. Lief gezegd zo.

Succes vandaag, LadyS. En ik wil altijd wel even kletsen, hoor, spreek me in elk geval gewoon aan als je denkt dat het fijn is om even te kletsen.
pi_55072918
Ik heb er nu een tijdje over nagedacht en ik ga toch voorlopig afscheid nemen van hier. Ik blijf nog wel meelezen want ben wel heel benieuwd naar de geboortes die nog allemaal komen moeten.
Maar ik heb er genoeg van dat ik via hier (en mijn mail) in de gaten gehouden word. Ik kan dus voorlopig niks meer gaan posten. Eerst hier weer een beetje alles op regel krijgen met hem , Kevin, mijn werk en gewoon alles.
Liefde
  donderdag 6 december 2007 @ 10:31:11 #250
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_55073489
quote:
Op donderdag 6 december 2007 09:55 schreef MeNicole het volgende:
Ik heb er nu een tijdje over nagedacht en ik ga toch voorlopig afscheid nemen van hier. Ik blijf nog wel meelezen want ben wel heel benieuwd naar de geboortes die nog allemaal komen moeten.
Maar ik heb er genoeg van dat ik via hier (en mijn mail) in de gaten gehouden word. Ik kan dus voorlopig niks meer gaan posten. Eerst hier weer een beetje alles op regel krijgen met hem , Kevin, mijn werk en gewoon alles.
Oh jammer MeNicole
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')