quote:Op vrijdag 16 november 2007 15:46 schreef YPPY het volgende:
Deze mama is erg blij met haar dochter. Nooit gedacht dat het zo leuk kon zijn om moeder te zijn.
quote:Op vrijdag 16 november 2007 19:10 schreef MeNicole het volgende:
Hier ging het vandaag weer als van ouds. Gelukkig. Hij had ook wle gewoon geslapen af gelopen nacht duss. Maar nu is ie bij mijn ouders omdat ik morgen moet werken en dat vind ik zo niet leuk. Hij werd vanmiddag helemaal oevrstuur wakker en dan moet ik hem daar laten terwijl ik het liefst met hem lekker in bed wil liggen. Hem lekker knuffelen en neuzen![]()
En mijn doosje waar Lois van genoten heeftquote:Op vrijdag 16 november 2007 21:25 schreef chacama het volgende:
Yppy, wat heerlijk om dit te mogen lezen(niet dat van dat doosje)
Wij zijn net terug van het vieren van Maud d'r verjaardag bij mijn schoonouders lang verhaal. Was eens en nooit meer. Maar we hebben het gehad en zondag vieren het gewoon met de rest van de familie. Het was op zich best gezellig alleen allebei mijn meiden waren moe en dan is het gewoon echt niet leuk meer na verloop van tijd. Ze heeft een mooie grote vrachtauto gekregen. Ze kan er nog net niet opzitten, maar wel goed mee rondscheuren.
quote:Op vrijdag 16 november 2007 21:30 schreef YPPY het volgende:
snoopy heeft ook genoten van mijn doosje.
Eerst deze: [TK] Doosje onbekend
En tussendoor deze: [HELP!!!] Kunnen jullie een topic verwijderen???
*beaamt*quote:Op vrijdag 16 november 2007 21:40 schreef Moonah het volgende:
Het is idd een erg leuk doosje!
Als het ook maar over Yp d'r doosje gaat, ben je er ook als de kippen bij he?quote:
mmm...geen fijne reactie iidquote:Op zaterdag 17 november 2007 14:52 schreef LadyS het volgende:
Belana, jij vroeg in het vorge topic wat er aan de hand was met mijn huisarts? Die had gezegd, toen ik daar in februari was met dergelijke klachten: "dus eigenlijk vind je je leven neit zo leuk?" En dat was het. Wel met verwijzing voor therapie trouwens, maar dat was ook niet wat ik ervan verwacht had
sjak en nog iemand () bedankt voor de uitleg van het zoloft-seretraline verhaal
Ja ik heb hem ook gevraagd hoe hij dat dan zag. Hij ik en Mikael. Maar dat wist ie niet. Wilde ie nog niet over nadenken. En aan de ene kant snap ik dat ook wel. Tis pas sinds 2 weken dat we op deze manier naar elkaar kijken en dat hij aan het idee moet wennen dat ie iemand leuk vind die een kind heeft. Maar aan de andere kant Mikael is er en die gaat ook echt niet weg. Dus kan ie wel zeggen daar wil ik nog niet over nadenken maar er valt niets om over na te denken. Mikael is en blijft mijn zoon en die komt toch echt op de eerste plaats.quote:Op zondag 18 november 2007 10:43 schreef Vivi het volgende:
Maar als ie dan zegt dat ie je leuk vindt, zeg je dan niet: "Maar je zegt ook dat je te jong bent voor kinderen en ik heb een kind, hoe zie je dat dan? "
Ik denk ook wel dat dat allemaal los zou lopen hoor. En hij is ook wel gewoon geweest. Het was gezellig en we hebben over van alles en nog wat gepraat enzo. En nu zien we wel wat er gaat gebeurenquote:Op zondag 18 november 2007 14:53 schreef YPPY het volgende:
En als je gewoon een tijdje 'gezellig' doet Nicole, om elkaar beter te leren kennen. Dan merk je over een tijdje (als het goed gaat) vanzelf of hij Mika wil ontmoeten.
Bedankt allemaal.
Idd, net wat ik wilde zeggen, je hoeft het nu toch niet vast te leggen allemaal, maar er is ook niks mis met het gezellig hebben (dat heb je wel verdiend) en iemand leren kennenquote:Op zondag 18 november 2007 14:53 schreef YPPY het volgende:
En als je gewoon een tijdje 'gezellig' doet Nicole, om elkaar beter te leren kennen. Dan merk je over een tijdje (als het goed gaat) vanzelf of hij Mika wil ontmoeten.
Bedankt allemaal.
Kan. Kan ook zijn dat ze op jou reageert. Zij merkt dat jij niet helemaal lekker in je vel zit....moe en zo. En dan wordt zijn ook onrustig. En van het een komt dan weer het ander enz.... Maar, rust en regelmaat zijn voor die kleintjes wel erg prettig. En misschien wil ze gewoon dicht bij je zijn. Heb geen groeiboek bij de hand, maar ergens gaan er hier bellen rinkelen bij *6 weken* . Roep anders even sprongen en bijna 6 weken in het baby-topic...misschien dat je dan meer verklaring hebt....quote:Op zondag 18 november 2007 16:11 schreef Nijna het volgende:
Zat er vanmorgen een beetje doorheen. Mirte was vannacht al een tijd aan het huilen geweest na de voeding en vanmorgen heeft ze ook een tijd gehuild.
Soms heb ik dan de neiging om met mn oren dicht heel ver onder de dekens te kruipen...
Ik denk trouwens dat we er zelf een beetje schuld aan hebben. We waren best goed bezig met regelmaat en daar hebben we zelf een beetje de klad in laten komen. Kind zal wel in de war zijn... (zou dat al kunnen op deze leeftijd? 1mnd en 1 wk). Of misschien bedenk ik dat alleen maar om gewoon maar een oorzaak te hebben...
Ja ok dat doen wij ook niet. Als ik bij mijn ouders ben dan zeg ik niet tegen Mikael: Zo nu gaat oma jou even een appel schillen. Dan zeg ik wel gewoon tegen mijn moeder: Zou jij een appel willen schillen voor Mikael.quote:Op maandag 19 november 2007 10:04 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Dat kan. Als dat bij jullie werkt, wie ben ik om daar iets over te zeggen? Vroeg het me alleen af. Het gaat er ook om dat het vaak via de flensjes wordt gezegd/gevraagd.
Ik begrijp uit je knipoog dat je dit niet meent ? Want ik bedoel dit totaal niet, het gaat over het aanspreken etc. En niet over de inhoud vd boodschap.quote:Op maandag 19 november 2007 10:09 schreef E.T. het volgende:
K_P, ik denk dat er bij jou meer frustratie in zit dat je moeder dingen voor je bepaalt om te doen op zo'n moment, dan dat ze je 'mama' noemt![]()
optie 1 " KP (hahaha, nog niet mijn eigen naam) moeten Pien en Floor een fles ?"quote:Op maandag 19 november 2007 10:10 schreef texelonia het volgende:
Maar stoor je je eraan dat je moeder jou "mama" noemt ipv je naam? Of stoor je je eraan dat ze via de flensjes 'vraagt' of je hun luier kunt verschonen?
quote:Op maandag 19 november 2007 10:52 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
[..]
optie 1 " KP (hahaha, nog niet mijn eigen naam) moeten Pien en Floor een fles ?"
of
optie 2 " Zal oma even aan mama vragen of jullie een fles moeten ?"
Het gaat dus om de wijze van dingen vragen/vertellen etc. Het moge duidelijk zijn dat ik voor optie 1 ben.
Ik begrijp wat je zegt, Sugar. Volgens mij hebben we het over hetzelfde, maar formuleren we het anders. Wil er wel bij zeggen dat het mij niet gaat om het moeten doen of dat mijn moeder bepaalt wat er gebeurt. Ik kan prima nee zeggen, dus dat vind ik niet vervelend. Mijn moeder kan vragen wat ze wil (klinkt onaardig, bedoel ik niet zo), het gaat mij puur om de manier waarop.quote:Op maandag 19 november 2007 10:54 schreef Sugar het volgende:
Ja, het gaat er dus om dat zij het voor je bepaalt, dat je dat moet doen, in plaats van dat ze het je gewoon direct vraagt. Dat bedoelde ET.
Bixquote:Op maandag 19 november 2007 10:51 schreef bixister het volgende:
ik wissel het af, ze moeten natuurlijk ook wel het gebruik van ik en jij regelmatig horen, anders leren ze dat nooit. en het is ook een beetje een kwestie van wennen. ik was er op een gegeven moment zo aan gewend dat ik zelfs een keer tegen een collega zei: mama gaat wel even koffie halen.![]()
![]()
ja erg he!quote:
Maar das niet vragen das iemand "verplichten" om te doen.quote:Op maandag 19 november 2007 14:17 schreef texelonia het volgende:
Maar dan gaat het er toch niet om dat je papa en mama genoemd wordt ipv jullie naam?
Maar dan gaat het er dus om dat het niet gevraagd wordt.
"Naam Papa' gaat even jouw jasje pakken", terwijl er nog steeds niks gevraagd is, is dat dan wel okay?
Nee joh dat zeg ik altijd. Ik mag datquote:Op maandag 19 november 2007 14:20 schreef Vivi het volgende:
Ik zeg altijd; "Je vader, die lul..."
Nee hoor![]()
Hoe waar! Mannen kunnen zichzelf namelijk helemaal afsluiten heb ik gemerkt, en niet alleen die van mij, zoals ik voorheen wanhopig dacht, maar allemaal, zoals mijn vergelijkend warenonderzoek heeft uitgewezen. De mini kan het raam insmeren met Zwitsal, terwijl hij ondertussen een kilo konijnenkeutels oppeuzelt en zijn fopspeen in het stopcontact frummelt, ondertussen Klein Duimpje spelend met een half brood, terwijl jij ook nog wat eetbaars in elkaar probeert te draaien, en de Man zit alsnog met een glazige blik achter de computer/discovery te kijken.quote:Op maandag 19 november 2007 14:22 schreef milagro het volgende:
oh ik zei ook wel eens via de kids tegen papa iets, hoor, als papa zich oostindisch blind hield achter de krant of zo... "ja, jongens, papa gaat zo met jullie effe naar buiten, dan kan mama even de boel hier opruimen"
tegen mij nee geen zin/tijd zeggen is makkelijk, tegen zijn bloedjes van kinderen niet ...
maar kan me voorstellen dat als het altijd zo gaat en niet bij wijze van grappig bedoelde list, dat het je kan ergeren, al denk ik, ja ik ben milagro, hè. dat er diepere irritaties aan ten grondslag liggen
Sex?quote:Op maandag 19 november 2007 14:25 schreef MeNicole het volgende:
Of: Als papa nu niet met jou naar buiten gaat krijgt ie vanvond geen sex![]()
Ja daarom juist. Dan gaat die irritatie toch niet over het feit dat iemand je tegen je kind "mama" noemt ipv bij je naam? Maar over het feit dat je op die manier "verplicht" wordt iets te doen, ipv dat het gewoon gevraagd wordt.quote:Op maandag 19 november 2007 14:21 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Maar das niet vragen das iemand "verplichten" om te doen.
Dat dus....quote:Op dinsdag 20 november 2007 11:53 schreef Kersjes het volgende:
Nog even over het aanspreken:
Mijn ooms en tante's noem(d)en we altijd gewoon bij hun voornaam, dus niet bijv. Tante Truus en Ome Harrie maar gewoon Truus en Harrie. Bij de familie van mijn vriend is dat anders, zijn ouders hebben het tegen hun volwassen kinderen nog over Tante Zus en Oom Zo.
Op zich niet zo erg, maar wat ik wel vreselijk vind is dat er over onze rondom-de-30-generatie met kleintjes nu ook al zo gesproken wordt! Dat er tegen mijn neefje van 2 gesproken wordt over Tante Kersjes en Ome M. enzo. Ome M? Hij is helemaal geen ome, hij is gewoon M!![]()
Devin gaat later zijn ooms en tante's gewoon bij de voornaam aanspreken in ieder geval.![]()
en dit is de reden waarom!!quote:Op dinsdag 20 november 2007 12:24 schreef YPPY het volgende:
Wij noemden vroeger de halve familie oom en tante. Zelfs mensen die geen familie waren.
quote:Op dinsdag 20 november 2007 12:24 schreef YPPY het volgende:
Wij noemden vroeger de halve familie oom en tante. Zelfs mensen die geen familie waren.
Goed zoquote:Op maandag 26 november 2007 21:08 schreef Moonah het volgende:
Succes Prisoner of R&R! En fijn dat het voor Anitra goed voelt daar.
Ik kom even melden dat wij (J en ik) weer in de lift zitten! Het is de afgelopen week echt al een stuk relaxter en gezelliger samen.
Daar zijn we allebei erg blij mee.
Ja anders maken we ons helemaal zorgen over hoe het zou gaanquote:Op maandag 26 november 2007 21:21 schreef Moonah het volgende:
Dankdank.
Ik denk, laat ik het ook maar even vertellen als het weer wat beter gaat he?
Weet ik. Was ook grapjequote:Op maandag 26 november 2007 21:25 schreef Moonah het volgende:
Nou, dat bedoelde ik niet zo zeer..
Maar als het rot gaat is er altijd zo veel medeleven, dan vind ik het wel zo netjes om ook te vertellen als het weer wat positiever is.
quote:
Dus J's zijn leuk. Ik geen jongens met een Jquote:
Nee de jouwe wil ik ook niet. Die is al bezetquote:Op maandag 26 november 2007 21:55 schreef YPPY het volgende:
Maar de mijne krijg je niet hoor.
wat was dat verhaal nou? heb ik gemist
Komend weekend ga ik voor het eerst een nacht weg, zonder Anna. Dat heb ik nog nooit gedaan. Wanneer deden jullie zoiets voor het eerst en hoe ging dat?
Hier een paar weken terug voor het eerst een paar uurtjes bij iemand anders. En ik vond het niet leuk!quote:Op maandag 26 november 2007 21:55 schreef YPPY het volgende:
Komend weekend ga ik voor het eerst een nacht weg, zonder Anna. Dat heb ik nog nooit gedaan. Wanneer deden jullie zoiets voor het eerst en hoe ging dat?
Pepijn was voor het eerst uit logeren toen hij net 2 maanden was ofzo. Ik had verplicht practicum 's morgens vroeg en vriend moest werken in de nachtdienst.quote:Op maandag 26 november 2007 21:55 schreef YPPY het volgende:
Bij Fons is het al drama als iemand anders dan wij ( of zijn favoriete nonkel Sammy) hem op wil pakken.quote:Op dinsdag 27 november 2007 07:00 schreef Belana het volgende:
ik vraag me altijd af wat er zo erg aan is als je kind gaat logeren?
bang dat er iets mis gaat? Ik heb er nooit een probleem in gezien eigenlijk. soms een nachtje volkomen ongestoord door kunnen slapen vind ik ook wel eens fijn
en als het ook nog overdag is, heerlijk even tijd voor mezelf, in alle rust een boek kunnen lezen op de bank.
heel eerlijk, ik vind het soms zalig!
Ja, dat scheelt wel. Ik heb ook nog niet het gevoel gehad dat we iets niet konden doen omdat Fons er was.quote:Op dinsdag 27 november 2007 08:22 schreef E.T. het volgende:
Ik heb de afgelopen 3,5 jaar gewoon nooit de behoefte gehad om iets zonder kind(eren) te ondernemen.
Blijkbaar zijn wij dusdanige gezinsdieren dat we ons het prettigst voelen als de hele boel gewoon compleet bij elkaar is.
Ach beetje beroerd voelen op zondag mag best, lekker in bed blijven en knuffelen met Devin is ook fijnquote:Op dinsdag 27 november 2007 10:09 schreef marit1978 het volgende:
ik ben vooral benieuwd naar de rest van de zondag....ik vermoed dat je je beroerd gaat voelen
quote:Op dinsdag 27 november 2007 10:15 schreef Kersjes het volgende:
Sorry, ik liep te klooien...
MeNicole, veel plezier zaterdag!
Idem hier!quote:Op dinsdag 27 november 2007 08:22 schreef E.T. het volgende:
Ik heb de afgelopen 3,5 jaar gewoon nooit de behoefte gehad om iets zonder kind(eren) te ondernemen.
Blijkbaar zijn wij dusdanige gezinsdieren dat we ons het prettigst voelen als de hele boel gewoon compleet bij elkaar is.
Dat vind ik idd ook zielig. Wij waren eens op een verjaardag waar ook iemand anders was met kind. Dat kind had ze boven ergens te slapen gelegd en werd dus later wakker gemaakt toen ze naar huis gingen.... Ik vond het zo sneuquote:Op dinsdag 27 november 2007 09:39 schreef Vicky het volgende:
Amber gaat regelmatig logeren bij mijn ouders. Vanvond ook weer. Ik vind het af en toe wel lekker hoor
Vanvaond hebben we VVE vergadering en mijn zusje kan niet oppassen.. vandaar dat ze gaat logeren.
Soms doen we wel eens een spelletjes avond bij mijn ouders en dan blijft Amber ook slapen anders moeten we haar uit bed halen en dat vind ik zielig en onnodig. Ze slaapt bij mijn ouders hartstikke goed.
Zoogcompressenquote:Op dinsdag 27 november 2007 09:58 schreef Kersjes het volgende:
Deze mama gaat komende zaterdag flink uit d'r dak!![]()
Nu alleen nog een oplossing bedenken voor de kolfkwestie en....
OMG, wat moet ik in godsnaam aan?????![]()
![]()
quote:
vind ik ook yppy, heel belangrijkquote:Op woensdag 28 november 2007 07:07 schreef YPPY het volgende:
Nee, geen zoogcompressen, die dingen zie je door een shirt! Doe maar lilypadz.
Ik heb er juist wel heel veel behoefte aan om dingen zelf te doen. Met vriendinnen afspreken of zelf een stukje wandelen. Dat heb ik altijd al gehad, dat ik de rust niet heb om bijv. een heel weekend thuis te zijn (hoezeer kun je verschillen binnen een relatie), en dat is gebleven. Ik vind het echt leuk nu met Anna, maar ik moet mezelf wel op kunnen laden om daarna weer moeder te kunnen zijn. Niet dat ik elke week heftig ga stappen, maar wel af en toe een middagje. En ik ga elke week lunchen met een vriendin. Dat is ook echt goed.
ietsje minder werken (dat aankaarten op werk, dat het gewoon teveel is, of zelf gewoon gas terug nemen, ms geef je wel meer dan nodig is) , verjaardagen eens een keertje allemaal laten gaan, alleen de dingen die echt echt echt moeten doen (in en om je huis) , de rest je tijd aan je kindje en zijn papa besteden, ontspannen dus.quote:Op donderdag 29 november 2007 08:09 schreef texelonia het volgende:
Nou dat had ik beter niet kunnen zeggen. Vannacht 2,5 uur wakker gelegen en verder ook echt kut geslapen
uhm... ik ga even zoeken, is een speciaal topic neem ik aanquote:Op donderdag 29 november 2007 08:18 schreef Sugar het volgende:
Goed advies, milagro.
En heel vervelend voor je dat het zo'n rotnacht was, tex.
Milagro, moest jij je niet even uitleven op de verhalen over je kind niet aan iemand anders overlaten? Ik miste je enorm.
Je vergeet dat we Sinterklaas ook maar niet meer moeten vierenquote:Op donderdag 29 november 2007 08:15 schreef milagro het volgende:
[..]
ietsje minder werken (dat aankaarten op werk, dat het gewoon teveel is, of zelf gewoon gas terug nemen, ms geef je wel meer dan nodig is) , verjaardagen eens een keertje allemaal laten gaan, alleen de dingen die echt echt echt moeten doen (in en om je huis) , de rest je tijd aan je kindje en zijn papa besteden, ontspannen dus.
jij eerst, hoor, goed voor jezelf zorgen als eerste is niets egoistisch aan, juist niet als je een klein mannetje hebt rondlopen ook.
Ohquote:Op donderdag 29 november 2007 08:31 schreef Sugar het volgende:
Nee, in dit topic.![]()
Het begint hier: Hoe gaat het met de (nieuwe) moeders? deel 50
Eigenlijk zijn mijn collega's meer van dat soort types. Die nemen ook vaak geen pauze. Vaak is daar ook geen tijd voor trouwens, maar ook als er wel tijd voor is dan nemen ze toch geen pauze. En ik vind die pauzes wel erg fijn eigenlijk, maar voel me dan al gauw bezwaard wel pauze te nemen, ookal heb ik daar recht op en is het hun keus geen pauze te nemen.quote:Op donderdag 29 november 2007 08:46 schreef milagro het volgende:
[..]
Oheven lezen en dan effe diep in mijn nog niet geheel wakkere geheugen graven, wat ik ook alweer vond
Tex, ja, nu ja, nee, okay, hm,dat soort verjaardagen die móeten idd, maar als het je echt teveel wordt en dat langer aanhoudt, gewoon op je werk wat gas terugnemen, ms ben je net als ik en werk je harder dan feitelijk nodig is, en nee, een baas gaat daar niets van zeggen, die vindt dat uiteraard wel best, en collega's ook, scheelt hun weer.. soms loop je gewoon jezelf voorbij, pak je teveel op, zeg je te weinig NEE, ben je ervan overtuigd dat als je dat niet doet, dat alles inhet honderd loopt "ja, maar dan blijft dat werk liggen en niemand die het oppakt, en het móet af!"... en voor je het weet werk je steeds vaker over of prop je teveel werk in te weinig tijd... en dat breekt je dan een keer op, en goed ook.
niet dat het bij jou zover gaat komen, of dat je nu al dik op weg bent of zo, maar het kan erin sluipen en je bent dan vaak zelf degen die het hardste roept "dat het allemaal wel meevalt, hoor!" omdat je je onbewust niet wil laten kennen... maar goed, vanavond ga jij gewoon braaf op tijd naar bed, met een kruik en warm glas melk en geen NOVA kijken vlak voor het slapen gaan
zo nu ga ik me even inlezen met een kop thee
Nou ja zelfs al zouden we daar eten dat zou al heel wat zijn. Maar met name één collega die eet vaak niet eensquote:Op donderdag 29 november 2007 09:39 schreef LadyS het volgende:
Herkenbaar tex, mijn collega's gaan ook lang niet altijd naar de kantine voor een broodje, dus dan blijf ik ook maar zitten. Zelfs als ze zeggen: "Ik blijf hier eten, maar jij mag wel naar de kantine hoor!" En ik werk er nog niet zo lang (dit is mijn 5e week), dus dan ga ik ook niet zo gauw
Bij welke cateraar werk je?quote:Op donderdag 29 november 2007 09:47 schreef texelonia het volgende:
[..]
Nou ja zelfs al zouden we daar eten dat zou al heel wat zijn. Maar met name één collega die eet vaak niet eensIk weet niet waar die van leeft, van lucht ofzow
Maar ik heb die pauzes wel echt nodig eigenlijk. Ik werk in de catering en het is dus de hele dag lopen, staan, rennen en vliegen. Ik vind dat best vermoeiend en mis het vaak echt als ik niet dat half uurtje kan zitten.
Sodexho.quote:Op donderdag 29 november 2007 09:58 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
Bij welke cateraar werk je?
Want ik ben bij de catering niet anders gewend dan of voorafgaande aan de grote lunch en/of diner een half uurtje zelf eten.... en dan gingen we ook met zijn allen zitten...
En soms erna.... voordat er opgeruimd en schoongemaakt word !
mijn ex werkgeverquote:Op donderdag 29 november 2007 10:02 schreef texelonia het volgende:
[..]
Sodexho.
In theorie horen we dat ook te doen, voordat de lunch begint. Maar ik werk in het vergadercentrum en dan ligt het er dus maar net aan hoe druk het is. In het restaurant eten ze altijd. Wij in het vergadercentrum zelden...
Het is al heel wat dat we tegenwoordig weer 's avonds eten krijgen als we laat werken, want een paar maanden geleden was dat ook meer uitzondering dan regel.
Ja we zouden ook moeten kunnen eten. Maar we werken dus met zijn 2en daar (overdag 2 en 's avonds 2) en de collega waar ik mee werk die eet dus nagenoeg niets. Mijn "oplossing" is dan dat ik even snel wat eten haal en naar binnen werk, of soms mee naar boven neem en daar opeet. Zodat ik in elk geval kan eten. Ik probeer ook weleens op een moment dat het eventjes rustig is eventjes te gaan zitten eten, maar dan kom ik terug en heeft mijn collega alsnog alles gedaan wat mijn inziens ook kon als ik terug was. En dan vind ik dat weer lullig dat zij "alles" doet, ookal doet zij dat zelf.quote:Op donderdag 29 november 2007 10:06 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
mijn ex werkgever![]()
Nu wil ik niet lullig overkomen, want hier kun jij ook weinig aan doen, denk eerder dat het beetje aan de organisatie ligt![]()
Want bij mijn weten lunchen vergader ruimtes toch ook gewoon...
Misschien eens aankaarten om desnoods in groepjes te eten, zodat iedereen zijn pauzes heeft...
Voor de rest s6 ermee
Gelukkig heb ik daar ook op de vergader "afdeling" ook nooit geen problemen door gehad, raar dat dat overal zo verschilt.
wat dan ?quote:Op donderdag 29 november 2007 09:39 schreef Sugar het volgende:
Ha, wat een heerlijk uitgebreid verhaal, milagro.
Ik had het alleen wel echt anders verwacht!![]()
nee, hoor, ik vind het niet overbeschermend, vrij normaal voor een liefhebbende ouder, en als het overbeschermend is, nou, dan ben ik dat dan blijkbaar ook en ik voel me er prima bij , ja en de kids destijds die hadden geen inspraak, hadden ze maar al moeten kunnen pratenquote:Op donderdag 29 november 2007 10:18 schreef Sugar het volgende:
Meer dat je het nogal euhm, klein wereldje-achtig of overbeschermend zou vinden om je kind alléén maar bij de ouders te willen laten.
Maar het was vast projectie.Van mij dus.
och, je mag best eens bozig zijn, omdat je een bozige bui hebt, hoor, kinderen zitten daar niet zo mee, minder dan jij iig en zijn het ook zo vergeten weer, als je erna weer gewoon gezellig doet... en doe je dat niet, dan zeg je dat gewoon "jongens, mama is een beetje bozig, maar niet boos op jullie, hoor" , dat snapt Maria vast wel al, en Storm is superstoer, die snapt misschien nog niets op dat vlak, maar hàndelt het helemaal , want superstoerquote:Het is me weer niet gelukt om zonder chagrijnig te doen tegen Maria en Storm kleren aan te trekken. Ik word zo gestressed ervan. Niks zit goed, overal ben ik dik in en intussen klimmen zij op en van het bed, stellen ze vragen en zeuren ze.
Het is mijn probleem, maar ik doe dan bozig tegen hun. Bah.
nee, dan zeg je : Ja, je hebt gelijk , milagro...quote:Op donderdag 29 november 2007 11:57 schreef Sugar het volgende:
Misschien is dat zo, milagro.
Dat hoeven zij toch niet te weten? Als ze stout zijn, is het wat anders, maar als ze gewoon 'lekker enthousiast' zijn hoef je niet te zeggen dat het door hen komt. Anders gaan ze zich schuldig voelen terwijl ze er niets aan kunnen doen.quote:Op donderdag 29 november 2007 12:04 schreef Sugar het volgende:
Ja, weet ik.
Maar ik zei juist dat ik wél chagrijnig werd van hun gedrag. Terwijl het eigenlijk gewoon aan mij lag.
Oeh ja, of als je je dan staat op te maken of je tanden te poetsen en je lover komt zo lief vanachter zijn armen om je heen slaan en via de spiegel tegen je praten. Grrrrr.quote:Op donderdag 29 november 2007 20:35 schreef milagro het volgende:
oh ik word altijd kriebelig als er meer dan 1, ik dus, in de badkamer is... ik wil daar echt alleen zijn
of dat nu mijn kids betreft of een vent van het moment, wegwezen, me time!!!!!!
Lief dat je aan me denktquote:Op maandag 3 december 2007 21:54 schreef Moonah het volgende:
Jelief en Lady_S, hoe gaat het nu met jullie?
Och, dat lijkt me heel rot. Toen ik me zo voelde trok ik me heel erg terug, wilde met nauwelijks iemand contact, maar ik had gelukkig wél mijn zus met wie ik alles kon delen, en die me 100% begreep. Wat lijkt me dat extra eenzaam voelen voor jou zeg.quote:Op dinsdag 4 december 2007 12:53 schreef LadyS het volgende:
Ja, het feit dat het 'erkend' is, vind ik wel fijn. Toch heb ik steeds het gevoel het alleen te moeten doen. Samen met de huisarts, dat wel, die is de enige die vraagt hoe het met me gaat (irl dan)
Oh jammer MeNicolequote:Op donderdag 6 december 2007 09:55 schreef MeNicole het volgende:
Ik heb er nu een tijdje over nagedacht en ik ga toch voorlopig afscheid nemen van hier. Ik blijf nog wel meelezen want ben wel heel benieuwd naar de geboortes die nog allemaal komen moeten.
Maar ik heb er genoeg van dat ik via hier (en mijn mail) in de gaten gehouden word. Ik kan dus voorlopig niks meer gaan posten. Eerst hier weer een beetje alles op regel krijgen met hem, Kevin, mijn werk en gewoon alles.
Totaal eens is!quote:Op donderdag 6 december 2007 20:55 schreef Rottdog het volgende:
MeNicole jammer dat je zulke maatregelen moet nemen om gewoon je priveleven te leiden blijkbaar kunnen sommige mensen dus niet normaal doen, jammer.![]()
Sugar
Dat was dus niet alleen mijn gevoel, maar ook het gevoel van mijn collega'squote:Op donderdag 29 november 2007 09:30 schreef texelonia het volgende:
Daarnaast heb ik juist het gevoel nooit hard genoeg te werken. Vergeleken die collega's. Dus altijd net een tikkie harder willen werken, omdat ik denk, dat zij anders denken, dat ik niet hard genoeg werkIk moet daar nog een beetje een middenweg in zien te vinden.
Zwaaien? Ikke niet,quote:Op vrijdag 7 december 2007 08:34 schreef m@x het volgende:voor iedereen die het nodig heeft.
Jij bent ook een mooie MeNicole. Straks word ik ook nog gehacktEven allemaal zwaaien naar de meelezer
Daar leveren wij aanquote:
Jeetje meis, je hoeft niemand anders te zijn! Wat onwijs naar dat je je zo voelt, terwijl het helemaal niet nodig isquote:Op vrijdag 7 december 2007 15:56 schreef texelonia het volgende:
evenstarherkenbaar wat je schrijft ja...
En dat mensen niet de moeite nemen om je te kennen, zelfs ouders/zussen etc. Ik denk toch dat dat ook aan mij ligt. Ik láát me niet kennen. Ik denk dat het voor hun ook wel heel moeilijk is om daar doorheen te prikken.
Sugar, ik vind het werk zelf wel meevallen eerlijk gezegd. Niet mijn droombaanmaar ik vind het ook niet heel erg. Het vervelendste is vooral dat ik zo belachelijk veel uren werk. Maar ik wilde flexibel zijn enzow, want ik had al zo weinig (ervaring, diploma's, etc), en anders zou het helemaal nooit wat worden. En nu heb ik een contract, op basis van mijn flexibele inzet
Nu weet ik dus niet hoe ik daar onderuit kan komen... Ik durf er niet zo goed over te beginnen dat ik minder zou willen werken, bang dat ze het niet goed oppakken (die manager is sowieso al een beetje een vervelend mens
). Maar ik kan het altijd proberen natuurlijk, dus misschien doe ik dat wel binnenkort. En in 2008 ga ik in elk geval veel dagjes vrij nemen! Ik heb na 1 maand al 16 overuren, en per week heb ik er misschien 2 nodig voor één dagje vrij. Als ik tenminste de overige dagen niet overwerk
En dat genoeg heel goed kunnen, nu steekt mijn onzekerheid weer de kop op, maar voor mijn gevoel kan ik echt zo heel veel goedIk heb geen diploma's, zelfs mijn havo niet afgemaakt. Ik heb geen noemenswaardige baantjes gehad en dus ook geen interessante werkervaring opgedaan. Ik ben niet leuk en gezellig en spontaan, of het komt totaal niet over bij die mensen. Ik zou niet weten wat ik wel goed kan (behalve een hele hoop negatieve dingen die ik jullie zal besparen). Ik wou nu even zo graag dat ik iemand anders was
Bix, wat fijn dat het goed gaat met je vader.quote:Op vrijdag 7 december 2007 21:09 schreef bixister het volgende:
ik heb zelf een een uitputtende nakijkmarathon achter de rug met veeel te weinig slaap tussendoor, maar da's klaar; ik heb nu vrij tot begin januari, zalig!
sorry, nee het ging over m'n werk!quote:Op zaterdag 8 december 2007 12:08 schreef Moonah het volgende:
[..]
Bix, wat fijn dat het goed gaat met je vader.
Moest jij zelf nagekeken worden of er bij jou ook verkeerde cellen actief waren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |