abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54660887
Het vorige deeltje: Hoe gaat het met de (nieuwe) moeders? deel 49

En een paar van de laatste posts
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 15:46 schreef YPPY het volgende:

Deze mama is erg blij met haar dochter. Nooit gedacht dat het zo leuk kon zijn om moeder te zijn.
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 19:10 schreef MeNicole het volgende:
Hier ging het vandaag weer als van ouds. Gelukkig. Hij had ook wle gewoon geslapen af gelopen nacht duss. Maar nu is ie bij mijn ouders omdat ik morgen moet werken en dat vind ik zo niet leuk. Hij werd vanmiddag helemaal oevrstuur wakker en dan moet ik hem daar laten terwijl ik het liefst met hem lekker in bed wil liggen. Hem lekker knuffelen en neuzen
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 21:25 schreef chacama het volgende:

Yppy, wat heerlijk om dit te mogen lezen (niet dat van dat doosje)

Wij zijn net terug van het vieren van Maud d'r verjaardag bij mijn schoonouders lang verhaal. Was eens en nooit meer. Maar we hebben het gehad en zondag vieren het gewoon met de rest van de familie. Het was op zich best gezellig alleen allebei mijn meiden waren moe en dan is het gewoon echt niet leuk meer na verloop van tijd. Ze heeft een mooie grote vrachtauto gekregen. Ze kan er nog net niet opzitten, maar wel goed mee rondscheuren.
En mijn doosje waar Lois van genoten heeft
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 21:30 schreef YPPY het volgende:
snoopy heeft ook genoten van mijn doosje.

Eerst deze: [TK] Doosje onbekend
En tussendoor deze: [HELP!!!] Kunnen jullie een topic verwijderen???
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_54660996
Het is idd een erg leuk doosje!

*snel verder leest
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_54661086
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 21:40 schreef Moonah het volgende:
Het is idd een erg leuk doosje!
*beaamt*

Eh oh, wat doe ik hier? .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_54661269
geweldig Yppy. Bedankt voor de smile op mijn gezicht....
pi_54662803
Wat een mooi doosje YPPY... Heeft de rechtmatige eigenaar nog wel de inhoud gekregen?
En fijn dat jij je lekker mama voelt!!
pi_54662934
Het was gewoon voor J. en ik wist al na een kwartier wat erin zat.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_54663191
ohja, nog even verder gelezen:de hoogste bieder heeft zijn spulletjes gekregen
pi_54663619
YPPY, ik heb zeker genoten van je doosje
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  vrijdag 16 november 2007 @ 23:13:46 #9
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_54663642
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 21:43 schreef Jarno het volgende:

[..]

*beaamt*

Eh oh, wat doe ik hier? .
Als het ook maar over Yp d'r doosje gaat, ben je er ook als de kippen bij he?
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_54669645
Hihi Yppy .
Fake it till you make it...
  zaterdag 17 november 2007 @ 12:49:34 #11
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_54671476
Wat een bak, dat doosjestopic!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zaterdag 17 november 2007 @ 14:52:07 #12
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_54673577
Belana, jij vroeg in het vorge topic wat er aan de hand was met mijn huisarts? Die had gezegd, toen ik daar in februari was met dergelijke klachten: "dus eigenlijk vind je je leven neit zo leuk?" En dat was het. Wel met verwijzing voor therapie trouwens, maar dat was ook niet wat ik ervan verwacht had

sjak en nog iemand ( ) bedankt voor de uitleg van het zoloft-seretraline verhaal
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  zaterdag 17 november 2007 @ 20:17:59 #13
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_54680038
LadyS, heb je last van de bijwerkingen? Hoop het niet natuurlijk.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zaterdag 17 november 2007 @ 20:25:30 #14
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_54680296
Nou, ik merk nog niks eigenlijk. Dus dat lijkt me een goed teken
Wel een beetje een droge mond trouwens, daar had de HA het al over, maar ik weet niet of het me nu opvalt omdat ik erop attent gemaakt ben of dat het echt zo is.
  zaterdag 17 november 2007 @ 20:49:13 #15
24188 Belana
kloon van belana
pi_54680994
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 14:52 schreef LadyS het volgende:
Belana, jij vroeg in het vorge topic wat er aan de hand was met mijn huisarts? Die had gezegd, toen ik daar in februari was met dergelijke klachten: "dus eigenlijk vind je je leven neit zo leuk?" En dat was het. Wel met verwijzing voor therapie trouwens, maar dat was ook niet wat ik ervan verwacht had

sjak en nog iemand ( ) bedankt voor de uitleg van het zoloft-seretraline verhaal
mmm...geen fijne reactie iid
nu dus een ander? ik hoop dat de zoloft idd zijn werk doet!
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 17 november 2007 @ 22:12:17 #16
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_54683350
Ja, nu een ander idd, de betreffende HA is nu ook weg, zei de HA van donderdag
pi_54686910
Yppy geweldig

Iedereen bedankt voor de lieve woorden!
Gisteren is gegaan zoals oma het gewild zou hebben, zelfs de familieperikelen werden aan de kant geschoven. En ik de niet eens iemand durf te bellen, heb wat gezegd tijdens de dienst. Niet erg verstaanbaar door de emotie, maar iets "in mij" zei dat ik het moest doen.
Vandaag total los op bed gelegen en morgen moet dan echt die koffer in gepakt worden. Ik probeer er niet aan te denken, maar ik ga al janken als iemand maandag zegt Mijn kinderen thuis achter laten en mijn vriend vind ik zo moeilijk
  zondag 18 november 2007 @ 01:18:02 #18
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_54687029
voor LAdyS in het speciaal even

En Anitra goed van je !
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_54687620
voor Anitra

Ik heb weer last van misselijkheid en slapeloosheid.. had ik ook bij Leonore.

Nou is het hier natuurlijk wel een uurtje vroeger, maar dan nog... blegh.
Mama van Floris, Leonore en ?
pi_54688698
Anitra
  zondag 18 november 2007 @ 08:46:37 #21
24188 Belana
kloon van belana
pi_54688811
gelukkig definitief een andere arts dus ladyS

Anitra
stormy waters...
sailin'
pi_54688975
Yppy Hij's leuk

Anitra
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_54689403
Bleh ik zit een beetje in de twijfel. Vorige week donderdag is hier een jongen geweest die ik heel leuk vind. Het was heel gezellig enzo. Nu zou ie gisteravond weer komen maar dat heb ik afgezegt omdat ik toch liever nog niet wil dat ie Mikael al ziet. Nu komt ie dus vanmiddag want Mikael is bij Kevin. Maar nu weet ik ineens niet meer zo zeker of ik hem wel echt leuk vind. Of ik hem niet leuk vind omdat ik anders alleen ben. Aan de ene kant wil ik wel dat ie vanmiddag graag komt maar aan de andere kant liever niet Hij is wel heel leuk maar ook wel heel jong nog. Niet dat me dat iets uitmaakt maar van de week zei ie wel dat ie te jong is voor kinderen. En dat is ie ook En Mikael is toch een kind, mijn kind. En ik ben niet zo iemand die alleenmaar voor de sex is zeg maar. En ik weet niet waarom hij mij wel wil. Misschien wel alleen maar voor de sex Want ik lees op zijn hyves dat ie ook wel veel met andere meiden afspreekt enzo. Nu weet ik het dus ff niet meer. Gewoon laten komen en een gezellige middag hebben of niet laten komen en op deze manier ook geen "misbruik" van hem maken?
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  zondag 18 november 2007 @ 10:32:10 #24
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_54689500
Eh, ik zou geen misbruik van jezelf laten maken

Tenzij je idd gewoon weet waar het om gaat er er allebei geen andere verwachtingen bij hebt.

Hij weet toch wel dat je een kind hebt neem ik aan? Dus het feit dat ie dan expliciciet benadrukt dat ie zichzelf te jong vindt daarvoor is wel een teken aan de wand..

Maar je kan hem toch laten komen en het gewoon casual houden? Dan merk je vanzelf wel hoe en wat, zolang Mikael er niet is kan je toch gewoon een babbeltje maken?
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_54689541
Ja hij weet dat ik een kind heb. En nee misbruik van mezelf laten maken gebeurt zeker niet. Maar het is gewoon dat ik hem denk ik wel leuk vind. En hij zegt dat ie mij op dezelfde manier leuk vind. Nu ben ik veel te achterdochtig om dat te geloven maar toch. Ik weet zeker dat er geen toekomst inzit. Dus waarom zal ik er dan tijd in steken. Haha heb denk ik al een keuze gemaakt
Liefde
  zondag 18 november 2007 @ 10:43:54 #26
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_54689624
Maar als ie dan zegt dat ie je leuk vindt, zeg je dan niet: "Maar je zegt ook dat je te jong bent voor kinderen en ik heb een kind, hoe zie je dat dan? "
pi_54689690
quote:
Op zondag 18 november 2007 10:43 schreef Vivi het volgende:
Maar als ie dan zegt dat ie je leuk vindt, zeg je dan niet: "Maar je zegt ook dat je te jong bent voor kinderen en ik heb een kind, hoe zie je dat dan? "
Ja ik heb hem ook gevraagd hoe hij dat dan zag. Hij ik en Mikael. Maar dat wist ie niet. Wilde ie nog niet over nadenken. En aan de ene kant snap ik dat ook wel. Tis pas sinds 2 weken dat we op deze manier naar elkaar kijken en dat hij aan het idee moet wennen dat ie iemand leuk vind die een kind heeft. Maar aan de andere kant Mikael is er en die gaat ook echt niet weg. Dus kan ie wel zeggen daar wil ik nog niet over nadenken maar er valt niets om over na te denken. Mikael is en blijft mijn zoon en die komt toch echt op de eerste plaats.
Maar het is niet alleen dat er vanuit zijn kant "twijfels" zijn hoor. Ik weet ook niet of ik hem leuk vind om wie ie is enzo of dat ik hem leuk vind omdat ik dan niet elke avond alleen ben. Snappie
Liefde
pi_54690933
Oh, YPPY
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_54693877
En als je gewoon een tijdje 'gezellig' doet Nicole, om elkaar beter te leren kennen. Dan merk je over een tijdje (als het goed gaat) vanzelf of hij Mika wil ontmoeten.

Bedankt allemaal.
*OUD heilige*
pi_54694315
quote:
Op zondag 18 november 2007 14:53 schreef YPPY het volgende:
En als je gewoon een tijdje 'gezellig' doet Nicole, om elkaar beter te leren kennen. Dan merk je over een tijdje (als het goed gaat) vanzelf of hij Mika wil ontmoeten.

Bedankt allemaal.
Ik denk ook wel dat dat allemaal los zou lopen hoor. En hij is ook wel gewoon geweest. Het was gezellig en we hebben over van alles en nog wat gepraat enzo. En nu zien we wel wat er gaat gebeuren
Liefde
pi_54694838
Inderdaad, je merkt het vanzelf. En als het niks wordt, heb je nu toch een leuke tijd gehad.
*OUD heilige*
pi_54695590
Zat er vanmorgen een beetje doorheen. Mirte was vannacht al een tijd aan het huilen geweest na de voeding en vanmorgen heeft ze ook een tijd gehuild.
Soms heb ik dan de neiging om met mn oren dicht heel ver onder de dekens te kruipen...

Ik denk trouwens dat we er zelf een beetje schuld aan hebben. We waren best goed bezig met regelmaat en daar hebben we zelf een beetje de klad in laten komen. Kind zal wel in de war zijn... (zou dat al kunnen op deze leeftijd? 1mnd en 1 wk). Of misschien bedenk ik dat alleen maar om gewoon maar een oorzaak te hebben...
  zondag 18 november 2007 @ 16:12:04 #33
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_54695600
quote:
Op zondag 18 november 2007 14:53 schreef YPPY het volgende:

Bedankt allemaal.
Idd, net wat ik wilde zeggen, je hoeft het nu toch niet vast te leggen allemaal, maar er is ook niks mis met het gezellig hebben (dat heb je wel verdiend) en iemand leren kennen

Dan wordt het gaandeweg vanzelf wel duidelijk of er potentie in zit. En zo niet, ook goed, maar dan heb je toch een gezellige tijd gehad? Zolang Mika niet met allerlei pluimage geconfronteerd wordt is er toch niks aan de hand? En so what als je hem gebruikt om niet alleen te zitten? Dan heb je daar blijkbaar nu behoefte aan, daar is toch ook niks mis mee, zo veel contacten bestaan bij de gratie van kunnen providen waar een ander op dat moment behoefte aan heeft, dat is menselijk hoor .
  zondag 18 november 2007 @ 20:48:28 #34
144006 chacama
Ondernemend!
pi_54702723
quote:
Op zondag 18 november 2007 16:11 schreef Nijna het volgende:
Zat er vanmorgen een beetje doorheen. Mirte was vannacht al een tijd aan het huilen geweest na de voeding en vanmorgen heeft ze ook een tijd gehuild.
Soms heb ik dan de neiging om met mn oren dicht heel ver onder de dekens te kruipen...

Ik denk trouwens dat we er zelf een beetje schuld aan hebben. We waren best goed bezig met regelmaat en daar hebben we zelf een beetje de klad in laten komen. Kind zal wel in de war zijn... (zou dat al kunnen op deze leeftijd? 1mnd en 1 wk). Of misschien bedenk ik dat alleen maar om gewoon maar een oorzaak te hebben...
Kan. Kan ook zijn dat ze op jou reageert. Zij merkt dat jij niet helemaal lekker in je vel zit....moe en zo. En dan wordt zijn ook onrustig. En van het een komt dan weer het ander enz.... Maar, rust en regelmaat zijn voor die kleintjes wel erg prettig. En misschien wil ze gewoon dicht bij je zijn. Heb geen groeiboek bij de hand, maar ergens gaan er hier bellen rinkelen bij *6 weken* . Roep anders even sprongen en bijna 6 weken in het baby-topic...misschien dat je dan meer verklaring hebt....
  zondag 18 november 2007 @ 20:50:59 #35
11682 Moonah
Jolie femme
pi_54702800
Nijna, 6wekensprong zou idd heel goed kunnen.
Sterkte met relaxed blijven!

MeNicole, hoe was het vanmiddag?
pi_54703634
Nijna, het kan inderdaad wel eens de leeftijd van 6 weken zijn. Veel baby's zijn dan erg onrustig, dat gaat na een paar dagen weer over
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_54703687
Oei ik groei ligt hier naast mn bureau, het zou inderdaad best die sprong kunnen zijn. Zat er van de week ook al eens aan te denken...
Voor het eten was ze ook weer zo aan het huilen, had ze een poepbroek. Aangezien het bijna tijd voor de fles was vond ik het ook niet wat om haar weer in bed te leggen, dus ik heb haar op de bank lekker op schoot genomen en ze heeft gewoon een hele tijd hardstikke alert naar me zitten kijken. Toen ik haar na de fles naar bed ging brengen kreeg ik een grote glimlach .
Ik ga zo lekker in bed, papa mag de late fles geven en dan zien we wel weer hoe laat (of vroeg) die kleine zich meldt.
pi_54706120
MeNicole.. hoe is het geweest vanmiddag?
pi_54708855
Anitra, succes morgen en de komende tijd he! Sterkte met de moeilijke kanten ervan, en probeer ook te genieten!
  maandag 19 november 2007 @ 06:10:06 #40
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_54709582
Anitra, veel sterkte en rust gewenst!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_54710632
Anitra ik heb iets gemist geloof ik. Maar zo te lezen kan je wel wat kroeltjes gebruiken. Bij deze
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_54711072
Ik lees het hier ook wel eens en tot mijn grote irritatie doet mijn moeder het ook. Schrijven over papa bla bla bla ipv mijn vriend/man. Als voorbeeld. Mijn moeder zegt bijv : " Dan gaat oma wel even de flesjes maken en dan kan mama jullie een schone broek geven"...Grrr, alle alarmbellen gaan dan af en dan heb ik (vreselijk kinderachtig) helemaal geen zin om die luiers te doen. Terwijl het gewoon mijn eigen kinderen zijn en het helemaal niet erg is om te doen. Of deze : " Dan gaat oma wel even wandelen en dan kan mama een dutje doen "....euh "Ik ben niet moe "...

Of waar je je als kind/puber en nu als volwassen iemand nog steeds aan ergert, dan doen mijn (schoon)ouders dat nu ook weer met je eigen kinderen, maar das een andere discussie.

Ik ga de meiden morgen ophalen, maar ik ga dat toch even aankaarten, want het wordt echt irritant. Ik dacht "faaaaaaaaaaaaaaase', maar nee.....

Kortom, noem jij je vriend nu ook papa ipv bij zijn voornaam en je eigen (schoon) ouders nu opa en oma ipv voornaam? En zeg je bijv : " Gaat mama even je jas( je ) pakken en dan kunnen we gaan "????
pi_54711132
Ik zeg inderdaad papa als Anna erbij is, en opa en oma.
*OUD heilige*
pi_54711163
Ik ook. Ik zeg ook: Mama gaat je jas pakken en dan gaan we naar opa en oma. Of: Papa komt je zo ophalen en dan ga je naar opa en oma. maar misschien bedoel je dat niet. Want het is toch raar als je zegt: Nu ga ik je jas pakken want dan gaan we naar M en H?

Maar voor degene die vroegen hoe het gister was nog maar een keer
Het was gezellig. Hij is niet zo heel lang geweest omdat ie moest werken. We hebben over vanalles en nog wat gepraat en nu zien we wel hoe het loopt.
Liefde
pi_54711192
Dat kan. Als dat bij jullie werkt, wie ben ik om daar iets over te zeggen? Vroeg het me alleen af. Het gaat er ook om dat het vaak via de flensjes wordt gezegd/gevraagd.
  maandag 19 november 2007 @ 10:09:02 #46
3011 E.T.
pi_54711265
Als ik tegen het kind praat gebruik ik papa en mama ja

'wil je even bij papa zitten?'
'kom, ga je mee naar oma?'

over mezelf gebruik ik 'ik' en 'mama' door elkaar

K_P, ik denk dat er bij jou meer frustratie in zit dat je moeder dingen voor je bepaalt om te doen op zo'n moment, dan dat ze je 'mama' noemt
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_54711283
quote:
Op maandag 19 november 2007 10:04 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Dat kan. Als dat bij jullie werkt, wie ben ik om daar iets over te zeggen? Vroeg het me alleen af. Het gaat er ook om dat het vaak via de flensjes wordt gezegd/gevraagd.
Ja ok dat doen wij ook niet. Als ik bij mijn ouders ben dan zeg ik niet tegen Mikael: Zo nu gaat oma jou even een appel schillen. Dan zeg ik wel gewoon tegen mijn moeder: Zou jij een appel willen schillen voor Mikael.
Ik praat alleen gericht tegen Mikael als ik het ook tegen hem hem. Ga niet via hem vragen of oms een appel wil schillen.
Liefde
pi_54711297
Ik noemde mijn ouders überhaupt nooit bij hun voornaam, maar gewoon mam en pap ofzow Lijkt me beetje verwarrend voor Noah als ik dat blijf doen. En ik zeg papa als ik het tegen Noah heb, maar Micha als ik het tegen hemzelf heb. Als je snapt wat ik bedoel. Voor Noah is hij papa, voor mij is hij Micha

Maar stoor je je eraan dat je moeder jou "mama" noemt ipv je naam? Of stoor je je eraan dat ze via de flensjes 'vraagt' of je hun luier kunt verschonen?
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  maandag 19 november 2007 @ 10:13:09 #49
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_54711339
Ik begrijp het probleem ook niet zo, KP?
Ik zeg meestal gewoon "ik" over mezelf, dat wel.
pi_54711433
het is voor jonge kinderen vaak nog moelijk om 'ik' en 'jij' goed uit elkaar te houden. praten in de derde persoon is dan een handige oplossing om duidelijker te maken over wie het gaat. 'mama pakt wel even een doekje voor anna' ipv 'ik pak wel even een doekje voor jou'. ik kan me voorstellen dat je 't wat infantiel vind klinken, maar het kan dus ook gewoon een nuttige manier van formuleren zijn. ik gebruik het ook nog regelmatig.
dat via de kinderen met elkaar communiceren vind ik ook irritant, al moet ik bekennen dat ik me daar ook wel eens schuldig aan maak hoor.

[ Bericht 0% gewijzigd door bixister op 19-11-2007 10:28:53 ]
pi_54711582
ik noem manlief 'papa' als Sara er bij is: Papa brengt jou naar bedje' enz.
Zelfde met opa en oma.
Als ik alleen ben, zonder Sara, is het gewoon voornamen natuurlijk
Sara snapt nu een beetje wat 'ik' betekent, dus ik zeg nu geregeld dat 'ik' en banaan voor d'r pak, in plaats van:'mama pakt een banaan voor je'.
Maar dat is echt pas sinds kort, en ook niet consequent.
Sara
Merel
Ukje
  maandag 19 november 2007 @ 10:41:40 #52
144006 chacama
Ondernemend!
pi_54711837
Het via kinderen praten, betrap ik mezelf ook wel eens op. En dan corrigeer ik ook meteen. Want ik weet zelf hoe vreselijk ik het vind. Maar naar de kinderen toe spreek ik inderdaad over vraag dat maar even aan papa. Of inderdaad Mama gaat even dit doen. Bij Fleur is het inmiddels wel ik en jij, maar voor Maud pas ik het weer aan. Verder zeg ik gewoon papa tegen mijn vader en mijn schoonouders spreek ik met de voornaam aan. Ik vind het bevoorbeeld verschrikkelijk dat mijn schoonvader Ma tegen zijn vrouw zegt.... Daar wordt ik even helemaal misselijk van.
Maar, kan het dus wel voorstellen dat je het niet prettig vind als je moeder zo betutteld en in feite jou instructie geeft via de flensjes.
pi_54711955
quote:
Op maandag 19 november 2007 10:09 schreef E.T. het volgende:
K_P, ik denk dat er bij jou meer frustratie in zit dat je moeder dingen voor je bepaalt om te doen op zo'n moment, dan dat ze je 'mama' noemt
Ik begrijp uit je knipoog dat je dit niet meent ? Want ik bedoel dit totaal niet, het gaat over het aanspreken etc. En niet over de inhoud vd boodschap.

Ok, ik begrijp dat ik en jij lastig is voor kinderen en dat het spreken in de 3e persoon dan handig kan zijn. Maar altijd ? Het is net alsof je er zelf niet bent, laat maar zeggen.
pi_54712002
ik wissel het af, ze moeten natuurlijk ook wel het gebruik van ik en jij regelmatig horen, anders leren ze dat nooit. en het is ook een beetje een kwestie van wennen. ik was er op een gegeven moment zo aan gewend dat ik zelfs een keer tegen een collega zei: mama gaat wel even koffie halen.
  maandag 19 november 2007 @ 10:51:41 #55
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_54712008
Maar als ze je naam in dezelfde zin zou zeggen, in plaats van het woord 'mama'. Wat is er voor verschil? Ze heeft het dan nog steeds tegen de kinderen, lijkt me?
pi_54712033
quote:
Op maandag 19 november 2007 10:10 schreef texelonia het volgende:
Maar stoor je je eraan dat je moeder jou "mama" noemt ipv je naam? Of stoor je je eraan dat ze via de flensjes 'vraagt' of je hun luier kunt verschonen?
optie 1 " KP (hahaha, nog niet mijn eigen naam) moeten Pien en Floor een fles ?"

of

optie 2 " Zal oma even aan mama vragen of jullie een fles moeten ?"

Het gaat dus om de wijze van dingen vragen/vertellen etc. Het moge duidelijk zijn dat ik voor optie 1 ben.
  maandag 19 november 2007 @ 10:54:12 #57
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_54712060
Ja, het gaat er dus om dat zij het voor je bepaalt, dat je dat moet doen, in plaats van dat ze het je gewoon direct vraagt. Dat bedoelde ET.
  maandag 19 november 2007 @ 10:57:21 #58
144006 chacama
Ondernemend!
pi_54712121
Ja, dan zeker weten optie 1 !!!

Daar zou ik ook niet tegen kunnen. Wat wel gebeurt.....:
rechtstreeks naar Maud:
Ik denk dat jij wel een flesje wil...ja, toch? Nou, dan vragen we even aan papa of die hem wil maken voor jou....
En dan kijk ik dus F. aan. Als ie het gesprek gevolgd heeft wat niet altijd het geval is, dan vraag ik niets en anders vraag ik: F. kun je even een fles maken (voor je jongste). Maar, zeker niet: papa, wil je even een fles(je) maken....
pi_54712138
Wat Sugar zegt. Als het alléén om het "mama" ging dan zou je deze optie namelijk ook goed vinden?

"Zal oma (of naam oma mag ook) even aan KP (maar dan je echte naam) vragen of jullie een fles moeten?"
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_54712200
quote:
Op maandag 19 november 2007 10:52 schreef kapitein_pannekoek het volgende:

[..]

optie 1 " KP (hahaha, nog niet mijn eigen naam) moeten Pien en Floor een fles ?"

of

optie 2 " Zal oma even aan mama vragen of jullie een fles moeten ?"

Het gaat dus om de wijze van dingen vragen/vertellen etc. Het moge duidelijk zijn dat ik voor optie 1 ben.

KP : "wat denken jullie, flensjes, zou Oma niet weten dat mama/papa gewoon in de kamer zit en Oma het dus ook gewoon aan mama/papa kan vragen ipv aan de flensjes"

of

KP : "Flensjes, zeg even tegen Oma dat jullie net een fles gehad hebben"

of

KP : "zeg, mam, ik zit hier, hoor, zij zeggen niets terug, ik wel, dus ms wel zo handig als je het gewoon aan mij vraagt?"

of " nou, mam, ze hebben net een fles gehad, maar de volgende mag jij geven"

of je klikt op mijn naam en leest mee in het kerst frustratie topic, je bent níet alleen, KP!
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_54712201
quote:
Op maandag 19 november 2007 10:54 schreef Sugar het volgende:
Ja, het gaat er dus om dat zij het voor je bepaalt, dat je dat moet doen, in plaats van dat ze het je gewoon direct vraagt. Dat bedoelde ET.
Ik begrijp wat je zegt, Sugar. Volgens mij hebben we het over hetzelfde, maar formuleren we het anders. Wil er wel bij zeggen dat het mij niet gaat om het moeten doen of dat mijn moeder bepaalt wat er gebeurt. Ik kan prima nee zeggen, dus dat vind ik niet vervelend. Mijn moeder kan vragen wat ze wil (klinkt onaardig, bedoel ik niet zo), het gaat mij puur om de manier waarop.

Als de meiden groter zijn en iets aan mij vragen en ik weet het niet. Dan zou ik wel zeggen : " vraag maar aan oma/papa/opa ", want zo noemen zij ze.

Ik vind het raar dat 2 volwassen mensen via de kinderen in de 3e persoon met elkaar praten. Dat bedoel ik.
pi_54712247
haha, Milagro!
  maandag 19 november 2007 @ 12:38:42 #63
3011 E.T.
pi_54714249
Idd het via de kinderen praten vind ik ook niks (en dat bedoelde ik ook idd).

Niks mis met rechtstreeks vragen
pi_54714336
Anitra sterkte vandaag en de komende periode
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  maandag 19 november 2007 @ 12:46:45 #65
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_54714457
quote:
Op maandag 19 november 2007 10:51 schreef bixister het volgende:
ik wissel het af, ze moeten natuurlijk ook wel het gebruik van ik en jij regelmatig horen, anders leren ze dat nooit. en het is ook een beetje een kwestie van wennen. ik was er op een gegeven moment zo aan gewend dat ik zelfs een keer tegen een collega zei: mama gaat wel even koffie halen.
Bix !!!!

Hier ook "papa"en "mama". En "oma" . Tenzij we tegen elkaar spreken natuurlijk. Lijkt me nu nog het meest duidelijk voor het mannetje
pi_54714814
Ik heb zelfs wel eens dat ik tegen Mikael zeg: Laat mij dat nou even doen. Dat hij zegt: Nee mama doet
Liefde
pi_54714981
mijn jongste zoon vond als pleuter dat hij geen papa had

"ik heb geen papa... ik heb een 'daddy'

deed het altijd erg leuk bij vreemden
pi_54715058
hier overgens ook papa en mama naar Thijs toe

en afkortingen van eigen namen tegen elkaar
pi_54715544
quote:
Op maandag 19 november 2007 12:46 schreef Vivi het volgende:

[..]

Bix !!!!
ja erg he! de collega in kwestie had 't nauwelijks in de gaten gelukkig, althans liet daar niks van merken. zelf zat ik nog wel een half uur na te hinniken en te blozen, vond 't zoooo stom.
pi_54715730
Ik praat nooit via mijn kind. Wel tegen mijn kind als in mama en papa.
Ik vind erg storend en hoor het om me heen wel regelmatig, en dan vooral van de moeders.
Papa gaat even jouw jasje pakken, terwijl er aan die vader niks gevraagd is.

Ik zeg zelf wel, mama gaat even jouw jas pakken en mama gaat een boterham maken voor jou. Ik vind mijn eigen naam gebruiken zo stom omdat ik voor hem gewoon zijn mama ben. Zo heb ik het vroeger ook geleerd, dus zo is het voor mij normaal.
Ik zeg ook wel, papa gaat jou zo in bad doen, maar dan heb ik het NIET tegen mijn vriend maar echt alleen tegen Damian. Anders vraag ik gewoon, ga je hem zo in bad doen?
pi_54716162
Ik doe nu Mikael ouder word trouwens ook wel dat als ie bij mij komt met iets, dat ik dan zeg: Ga maar even aan oma vragen of ze drinken voor je in de beker wil doen. En dan kijk ik naar mijn moeder of ze me gehoord heeft. Want dan gaat Mikael met zijn beker naar mijn moeder en die vraagt dan op zijn manier of ze er drinken in wil doen. En soms begrijpt mijn moeder hem niet daarom zeg ik altijd even harop wat ie gaat doen.
Liefde
pi_54716356
Maar dan gaat het er toch niet om dat je papa en mama genoemd wordt ipv jullie naam?
Maar dan gaat het er dus om dat het niet gevraagd wordt.

"Naam Papa' gaat even jouw jasje pakken", terwijl er nog steeds niks gevraagd is, is dat dan wel okay?
©Dumbo
  maandag 19 november 2007 @ 14:20:56 #73
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_54716427
Ik zeg altijd; "Je vader, die lul..."

Nee hoor
pi_54716442
quote:
Op maandag 19 november 2007 14:17 schreef texelonia het volgende:
Maar dan gaat het er toch niet om dat je papa en mama genoemd wordt ipv jullie naam?
Maar dan gaat het er dus om dat het niet gevraagd wordt.

"Naam Papa' gaat even jouw jasje pakken", terwijl er nog steeds niks gevraagd is, is dat dan wel okay?
Maar das niet vragen das iemand "verplichten" om te doen.
Liefde
pi_54716475
quote:
Op maandag 19 november 2007 14:20 schreef Vivi het volgende:
Ik zeg altijd; "Je vader, die lul..."

Nee hoor
Nee joh dat zeg ik altijd. Ik mag dat
Is een grapje hoor, al ik heb het 2 maand terug wel eens gezegd. Maar nu niet meer, ik praat niet slecht over Kevin en al helemaal niet tegen Mikael.
Liefde
pi_54716480
oh ik zei ook wel eens via de kids tegen papa iets, hoor, als papa zich oostindisch blind hield achter de krant of zo... "ja, jongens, papa gaat zo met jullie effe naar buiten, dan kan mama even de boel hier opruimen"

tegen mij nee geen zin/tijd zeggen is makkelijk, tegen zijn bloedjes van kinderen niet ...

maar kan me voorstellen dat als het altijd zo gaat en niet bij wijze van grappig bedoelde list, dat het je kan ergeren, al denk ik, ja ik ben milagro, hè. dat er diepere irritaties aan ten grondslag liggen
  maandag 19 november 2007 @ 14:23:10 #77
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_54716484
Nou nou nou, wat een problemen weer zeg. Ik doe niet anders. "Papa gaat nu de vuilniszakken buiten zetten"
"Papa gaat je luier verschonen"...
pi_54716548
Of: Als papa nu niet met jou naar buiten gaat krijgt ie vanvond geen sex
Liefde
  maandag 19 november 2007 @ 14:27:44 #79
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_54716590
quote:
Op maandag 19 november 2007 14:22 schreef milagro het volgende:
oh ik zei ook wel eens via de kids tegen papa iets, hoor, als papa zich oostindisch blind hield achter de krant of zo... "ja, jongens, papa gaat zo met jullie effe naar buiten, dan kan mama even de boel hier opruimen"

tegen mij nee geen zin/tijd zeggen is makkelijk, tegen zijn bloedjes van kinderen niet ...

maar kan me voorstellen dat als het altijd zo gaat en niet bij wijze van grappig bedoelde list, dat het je kan ergeren, al denk ik, ja ik ben milagro, hè. dat er diepere irritaties aan ten grondslag liggen
Hoe waar! Mannen kunnen zichzelf namelijk helemaal afsluiten heb ik gemerkt, en niet alleen die van mij, zoals ik voorheen wanhopig dacht, maar allemaal, zoals mijn vergelijkend warenonderzoek heeft uitgewezen. De mini kan het raam insmeren met Zwitsal, terwijl hij ondertussen een kilo konijnenkeutels oppeuzelt en zijn fopspeen in het stopcontact frummelt, ondertussen Klein Duimpje spelend met een half brood, terwijl jij ook nog wat eetbaars in elkaar probeert te draaien, en de Man zit alsnog met een glazige blik achter de computer/discovery te kijken.

En dan zeg ik op snerpende toon: "Papa gaat NU even met je spelen schat!!!" .
  maandag 19 november 2007 @ 14:29:18 #80
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_54716634
quote:
Op maandag 19 november 2007 14:25 schreef MeNicole het volgende:
Of: Als papa nu niet met jou naar buiten gaat krijgt ie vanvond geen sex
Sex?
pi_54717488
quote:
Op maandag 19 november 2007 14:21 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Maar das niet vragen das iemand "verplichten" om te doen.
Ja daarom juist. Dan gaat die irritatie toch niet over het feit dat iemand je tegen je kind "mama" noemt ipv bij je naam? Maar over het feit dat je op die manier "verplicht" wordt iets te doen, ipv dat het gewoon gevraagd wordt.
©Dumbo
pi_54731943
Ik doe het ook hoor KP///
Ik zeg ook pappa dit en mamma dat...

Anitra
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 20 november 2007 @ 09:26:27 #83
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_54732518
Anitra, ik hoop dat je vannacht een beetje hebt kunnen slapen. Laat je maar lekker verwennen om zo tot rust te komen. Kan je internetten daar? Ik ben wel benieuwd hoe je dag er zo'n beetje uit ziet.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_54735320
Nog even over het aanspreken:

Mijn ooms en tante's noem(d)en we altijd gewoon bij hun voornaam, dus niet bijv. Tante Truus en Ome Harrie maar gewoon Truus en Harrie. Bij de familie van mijn vriend is dat anders, zijn ouders hebben het tegen hun volwassen kinderen nog over Tante Zus en Oom Zo.
Op zich niet zo erg, maar wat ik wel vreselijk vind is dat er over onze rondom-de-30-generatie met kleintjes nu ook al zo gesproken wordt! Dat er tegen mijn neefje van 2 gesproken wordt over Tante Kersjes en Ome M. enzo. Ome M? Hij is helemaal geen ome, hij is gewoon M!
Devin gaat later zijn ooms en tante's gewoon bij de voornaam aanspreken in ieder geval.
.... met gevoel voor drama....
pi_54735688
Zal echt een kwestie van voorkeur zijn. Sara's ooms en tantes (behalve haar oom van 10 ) worden hier wel oom en tante genoemd. Het zijn haar ooms en tantes, vandaar.

Verder heeft ze 3 opa's en 2 oma's, en een overgrootmoeder. Overgrootmoeder noemt ze omi (zo noemde ik mijn overgrootmoeder vroeger ook), de ouders van manlief noemt ze opa en oma, mijn moeder noemt zo oma 'voornaam', haar vriend is opa 'voornaam', en mijn vader is opa 'voornaam'. Dit omdat manlief zijn ouders echt al wat ouder zijn, mijn ouders zijn vrij jong, dus vonden wij dit een leuke oplossing.
Sara
Merel
Ukje
pi_54735923
Wij noemden vroeger de halve familie oom en tante. Zelfs mensen die geen familie waren.
*OUD heilige*
  dinsdag 20 november 2007 @ 12:28:01 #87
144006 chacama
Ondernemend!
pi_54735999
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 11:53 schreef Kersjes het volgende:
Nog even over het aanspreken:

Mijn ooms en tante's noem(d)en we altijd gewoon bij hun voornaam, dus niet bijv. Tante Truus en Ome Harrie maar gewoon Truus en Harrie. Bij de familie van mijn vriend is dat anders, zijn ouders hebben het tegen hun volwassen kinderen nog over Tante Zus en Oom Zo.
Op zich niet zo erg, maar wat ik wel vreselijk vind is dat er over onze rondom-de-30-generatie met kleintjes nu ook al zo gesproken wordt! Dat er tegen mijn neefje van 2 gesproken wordt over Tante Kersjes en Ome M. enzo. Ome M? Hij is helemaal geen ome, hij is gewoon M!
Devin gaat later zijn ooms en tante's gewoon bij de voornaam aanspreken in ieder geval.
Dat dus....
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 12:24 schreef YPPY het volgende:
Wij noemden vroeger de halve familie oom en tante. Zelfs mensen die geen familie waren.
en dit is de reden waarom!!
  dinsdag 20 november 2007 @ 13:11:05 #88
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_54736806
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 12:24 schreef YPPY het volgende:

wij ook en we doen dat bij Arwen ook
pi_54737530
Ik begin weer de mama te worden die ik wil zijn. We zijn er nog niet maar een begin is er

LadyS wat goed dat je weer naar de ha bent gegaan! Maatschappelijk werk staat hier ook op het lijstje. Nu nog bellen en een afspraak maken

Emma mag ooms en tantes bij hun voornaam noemen al hebben we het wel vaak over tante E en oom P. En dan is er nog 2 vrienden die we voor de grap oom noemen eigenlijk heb ik daar een hekel aan maar het klinkt zo grappig
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  dinsdag 20 november 2007 @ 13:51:12 #90
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_54737634
Wat goed dat je al vooruitgang merkt, jelief! Hier nog niet echt, hoor

Wij noemen niemand oom en tante hier
pi_54737939
Voor de geinterresseerden bij deze een update van Anitra:
Eerste dag was heftig. Met name lichamelijk was de rondleiding erg zwaar. De nacht was redelijk, veel pijn dus. Geestelijk lijkt het wel ok te gaan. Heb het idee dat ze dit zelf erg graag wil en daarvoor de nodige ongemaaken voor lief wil nemen, want zoals ik het gisteren zag is het zeker geen hotel.
Makkelijk is het allemaal zeker niet, maar zoals gezegd, ze weet waar ze het voor doet.
Later meer....

Edit: Mochten er mensen zijn die een kaartje willen sturen oid, als je mij een pm-etje stuurt kan ik het adres geven waar ze zit.

[ Bericht 12% gewijzigd door prisoner_of_rock_and_roll op 20-11-2007 14:26:15 ]
  dinsdag 20 november 2007 @ 14:11:34 #92
144006 chacama
Ondernemend!
pi_54738044
Jelief, wat heerlijk dat je je weer meer mama voelt. super

porar, wat fijn dat je ons op de hoogte houdt. Wens d'r maar veel sterkte toe. Ik hoop dat ze de gewenste rust gaat vinden.
  dinsdag 20 november 2007 @ 14:40:27 #93
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_54738775
porar wat lief dat je komt updaten! Sterkte voor iedereen.
pi_54739928
Jelief
  dinsdag 20 november 2007 @ 17:36:19 #95
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_54742041
Pffff eerst Lotte die niet lekker is, dan zelf buikpijn krijgen, manlief komt eerder naar huis, misselijk. Vervolgens is Lotte lekker aan het spelen en liggen wij samen in bed, omstebeurt boven de emmer bleh....
Nu nog een beetje buikpijn maar hbe het ergste denk ik al gehad.
pi_54743724
Als ik tegen Morgaine praat dan zeg ik dus "zal mama je even helpen" bijvoorbeeld. Maar als ik haar vader roep dan noem ik hem gewoon bij zijn naam. Ze wou in het begin nog wel eens 1 van ons bij de voornaam noemen maar dat vind ik niks. Voor haar ben ik mama en voor papa, opa's, oma's etc ben ik (insert naam)....... En dat zegt ze nu ook zelf, jij bent mijn mama maar jij bent "..." voor papa.

Verders is deze moeder ontzettend nieuwsgierig naar het kind in mijn buik en ben ik ontzettend ongeduldig (aard van het beestje).
pi_54755075
Ik80 beterschap voor jullie daar en Faja nog even wachten en dan mag je je kleintje bewonderen.

Jelief wat fijn dat je weer tot jezelf begint te komen voor je gevoel...
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
pi_54769898
Wat goed Jelief.

Leuk dat je ons op de hoogte houdt over Anitra prisoner-nog-wat

Mijn sollicitatiebrief is weg, nu hopen dat ik op gesprek mag komen. Vind het wel erg spannend.
*OUD heilige*
  woensdag 21 november 2007 @ 21:55:03 #99
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_54770055
'k Zal voor je duimen, Yppy!

Ik hoef niet op stel en sprong te solliciteren, want we gaan toch gewoon in de buurt verhuizen met het werk. Het wordt allemaal wel wat anders, maar feitelijk kan ik rustig de tijd nemen om iets anders te vinden, hoogstwaarschijnlijk. Dat is fijn.

Verder mag het allemaal wel wat soepeler gaan hier, maar ik ben ermee bezig, zeg maar.
pi_54770399
Dat is fijn, als je kan blijven werken waar je nu werkt. Kun je rustiger aan doen.

Als het de goede kant op gaat, ga je iig niet verkeerd. Het hoeft ook niet snel te gaan. Je hebt de tijd.
*OUD heilige*
pi_54843655
Voor de geinterreseerden hier weer een update over Anitra

De eerste week is goed verlopen. Wel is uiteindelijk oa de laptop(zonder internet), en een elektrische deken daar terecht gekomen.
Gelukkig is ze al vrij snel gewend geraakt aan d`r verblijf dus het koppie gaat de goede kant op. De pijn blijft helaas en zorg ook nu voor af en toe een stevige dip, maar goed er is nu niet de stress om moeder te moeten spelen, dus kan ze iets beter met de pijn omgaan. Toen ik er dit weekend even was vond ik wel dat er al enige verandering merkbaar was, het moeten volhouden is er niet meer. Ze durft zich nu veel meer over te geven aan alles.
Het was mooi te zien hoe blij ze was om Djulian te zien. Voor het eerst sinds lange tijd zag ik Aniet weer echt genieten van Djulian. Djen was niet mee, wilde liever voetballen.
Kortom, de eerste week is goed verlopen. Wel heeft zich een organisatorisch probleem aangekondigd. Het lijkt erop dat we voor de woensdag een nieuwe oppas moeten gaan zoeken. Gelukkig heb ik daar nog een week voor
  maandag 26 november 2007 @ 11:41:04 #102
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_54844158
Ik heb der ook gesproken en ben zo trots op der !!
tis dat ik te ver weg woon succes
pi_54844760
bedankt voor de update, PoR&R. klinkt goed, ben wel benieuwd wat ze daar nou doet de hele dag. en krijgt ze daar ook begeleiding bij?
pi_54845983
De eerste week kenmerkte zich voornamelijk door veel rusten en proberen in een vast ritme te komen, er word op vaste tijden 3X per dag namelijk gegeten en ook het koffie drinken is gezamelijk.
Verder zijn er al wat therapieen geweest. Zelf handwerkt ze veel op d`r eigen kamertje. Bij alle activiteiten die gezamelijk plaats vinden is begeleiding aanwezig. O ja, en er word ook veel gepraat onderling.
  maandag 26 november 2007 @ 13:23:20 #105
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_54846063
Hoe lang blijft ze daar ongeveer, Prisoner of rock? Ik ben blij dat Anitra nu al wat meer tot rust is gekomen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 26 november 2007 @ 14:23:40 #106
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_54847261
Ben blij dat het ietsjes beter lijkt te gaan Prisoner of Rock
Hopelijk krijgt ze nadien niet een terug klap als ze terug thuis is en dus weer met beide benen op de grond geplaatst word....

Hoe gaat het met jou? kan me voorstellen dat het voor jou ook aanpassen cq wennen is
pi_54848712
Eerste intentie was een verblijf voor 6 weken. Al vertelde ze me zelf van de week dat de meesten er een week of 10 zitten en ik had het idee dat ze daar ook wel vrede mee zou hebben. Ze heeft nu namelijk door dat ze toch wel wat hulp kan gebruiken.
Met mij gaat het redelijk, loop zelf inmiddels ook bij maatschappelijk werk om te leren hoe om te gaan met de situatie en de toekomstige situatie. Heb me wel sinds afgelopen vrijdag volledig overgegeven aan de griep.

[ Bericht 3% gewijzigd door prisoner_of_rock_and_roll op 27-11-2007 08:29:58 ]
pi_54848838
porar, doe Anitra de groeten en wens haar sterkte. En jou wens ik ook veel sterkte want het valt vast niet mee allemaal.
  maandag 26 november 2007 @ 20:29:42 #109
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54853958
Maar begrijp ik nou goed dat ze daar is om therapie te krijgen?
Ik dacht eigenlijk dat het was om uit te rusten en bij te tanken.
  Jubileum moderator maandag 26 november 2007 @ 20:38:15 #110
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_54854161
Jeutje 10 weken? Ik dacht dat ze een weekje of misschien 2 weekjes ging uitrusten.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_54854412
Dat is lang, heftig zeg, zo'n tijd van huis weg. Komt ze tussendoor nog thuis?
*OUD heilige*
  maandag 26 november 2007 @ 21:08:59 #112
11682 Moonah
Jolie femme
pi_54855081
Succes Prisoner of R&R! En fijn dat het voor Anitra goed voelt daar.

Ik kom even melden dat wij (J en ik) weer in de lift zitten! Het is de afgelopen week echt al een stuk relaxter en gezelliger samen.
Daar zijn we allebei erg blij mee.
  maandag 26 november 2007 @ 21:09:44 #113
94046 PM-girl
pi_54855106
voor Moonah en J

En een sterkte voor Anitra, jeetje, 10 weken!
*
pi_54855119
quote:
Op maandag 26 november 2007 21:08 schreef Moonah het volgende:
Succes Prisoner of R&R! En fijn dat het voor Anitra goed voelt daar.

Ik kom even melden dat wij (J en ik) weer in de lift zitten! Het is de afgelopen week echt al een stuk relaxter en gezelliger samen.
Daar zijn we allebei erg blij mee.
Goed zo Lekker genieten
Liefde
pi_54855134
Fijn Moonah
  maandag 26 november 2007 @ 21:13:38 #116
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54855221
Goed om te horen Moonah!
  maandag 26 november 2007 @ 21:18:00 #117
3011 E.T.
pi_54855380
Moonah, wat fijn!
  Jubileum moderator maandag 26 november 2007 @ 21:21:40 #118
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_54855502
Das fijn nieuws Moonah
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 26 november 2007 @ 21:21:40 #119
11682 Moonah
Jolie femme
pi_54855503
Dankdank.
Ik denk, laat ik het ook maar even vertellen als het weer wat beter gaat he?
pi_54855548
quote:
Op maandag 26 november 2007 21:21 schreef Moonah het volgende:
Dankdank.
Ik denk, laat ik het ook maar even vertellen als het weer wat beter gaat he?
Ja anders maken we ons helemaal zorgen over hoe het zou gaan
Liefde
  maandag 26 november 2007 @ 21:25:37 #121
11682 Moonah
Jolie femme
pi_54855637
Nou, dat bedoelde ik niet zo zeer..
Maar als het rot gaat is er altijd zo veel medeleven, dan vind ik het wel zo netjes om ook te vertellen als het weer wat positiever is.
pi_54855658
Wat goed Moonah. J.'s zijn leuk he?
*OUD heilige*
pi_54855738
quote:
Op maandag 26 november 2007 21:25 schreef Moonah het volgende:
Nou, dat bedoelde ik niet zo zeer..
Maar als het rot gaat is er altijd zo veel medeleven, dan vind ik het wel zo netjes om ook te vertellen als het weer wat positiever is.
Weet ik. Was ook grapje
Liefde
  maandag 26 november 2007 @ 21:36:53 #124
3011 E.T.
pi_54855956
quote:
Op maandag 26 november 2007 21:26 schreef YPPY het volgende:

maandag 26 november 2007 @ 21:41:29 #125
24188 Belana
kloon van belana
pi_54856092
groeten aan anitra en sterkte!

moonah, fijn dat het weer beter gaat!
stormy waters...
sailin'
pi_54856194
Fijn, Moonah!
pi_54856253
quote:
Op maandag 26 november 2007 21:26 schreef YPPY het volgende:
Dus J's zijn leuk. Ik geen jongens met een J
* MeNicole gaat contactadvertentie zetten: Man gezocht met een J
Liefde
pi_54856479
Maar de mijne krijg je niet hoor.

wat was dat verhaal nou? heb ik gemist

Komend weekend ga ik voor het eerst een nacht weg, zonder Anna. Dat heb ik nog nooit gedaan. Wanneer deden jullie zoiets voor het eerst en hoe ging dat?
*OUD heilige*
pi_54856548
quote:
Op maandag 26 november 2007 21:55 schreef YPPY het volgende:
Maar de mijne krijg je niet hoor.

wat was dat verhaal nou? heb ik gemist

Komend weekend ga ik voor het eerst een nacht weg, zonder Anna. Dat heb ik nog nooit gedaan. Wanneer deden jullie zoiets voor het eerst en hoe ging dat?
Nee de jouwe wil ik ook niet. Die is al bezet

Ik ben nog nooit een nacht weg geweest zonden Mikael. Wel gewoon thuis en Mikael uit logeren. Maar dat was al met 5 maand ofzo. En toen heb ik tig keer gebeld!!
Liefde
pi_54856564
quote:

Hier een paar weken terug voor het eerst een paar uurtjes bij iemand anders. En ik vond het niet leuk!
Een hele nacht kan ik me niet voorstellen...
  maandag 26 november 2007 @ 22:18:44 #131
3011 E.T.
pi_54857090
YPPY, hier heeft het bijna vier jaar geduurd hoor, tot de eerste kinderloze nacht
  maandag 26 november 2007 @ 23:32:07 #132
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_54859557
hier met een half jaar denk ik, toen bedrijfsfeestje van het werk
pi_54860213
quote:

Pepijn was voor het eerst uit logeren toen hij net 2 maanden was ofzo. Ik had verplicht practicum 's morgens vroeg en vriend moest werken in de nachtdienst.

Zelf 's nachts weg ga ik voor het eerst in mei. 2x 4 dagen. eerst kamp met mijn werk en een week later 4 dagen als reisleiding met de wielewaal watersporten.
pi_54863071
De Flensjes waren 3 maanden toen ze gingen logeren ( ik was erbij )
2 weken geleden voor het eerst alleen gelaten bij opa en oma ! Dus met 6 maanden. En dat ging uitstekend...ook met de flensjes !
  dinsdag 27 november 2007 @ 07:00:36 #135
24188 Belana
kloon van belana
pi_54863087
ik vraag me altijd af wat er zo erg aan is als je kind gaat logeren?
bang dat er iets mis gaat? Ik heb er nooit een probleem in gezien eigenlijk. soms een nachtje volkomen ongestoord door kunnen slapen vind ik ook wel eens fijn
en als het ook nog overdag is, heerlijk even tijd voor mezelf, in alle rust een boek kunnen lezen op de bank.
heel eerlijk, ik vind het soms zalig!
stormy waters...
sailin'
pi_54863107
Geen idee wat er erg aan is. Bang dat er iets misgaat ? Nou ja....volgens mij ben ik ook prima opgevoed en mijn vriend ook, dus dat zal wel loslopen. Misschien het niet uit handen durven geven ?

Maar dat ben je snel afgeleerd met een 2-ling
pi_54863122
Bang dat het misgaat ben ik niet zo, maar ik heb nu meer moeite met het vertrouwen dat ik hoor wat er is gebeurd. De vorige keer bleek dat Anna over had gegeven en dat hoorden we pas 's avonds laat terwijl ze zouden bellen als er wat zou zijn. Niet dat ik meteen terug was gekomen, maar ik had het wel graag geweten. Voor anderen maakt dit vast niet zo uit, maar omdat ik toch al worstel met het moeder-zijn, ben ik hier meer mee bezig.:)
*OUD heilige*
  dinsdag 27 november 2007 @ 07:13:26 #138
24188 Belana
kloon van belana
pi_54863123
nou, dat kan ik me zeker voorstellen KP

ja, en van jou kan ik me er zo ook wel iets bij voorstellen yppy
maar je kind laten logeren maakt je geen slechte moeder hoor
stormy waters...
sailin'
pi_54863159
Logisch hoor YPPY.

Wij zijn voor het eerst samen een weekendje weg geweest toen Morris ongeveer 6 maanden was. Ik vind het ook erg fijn om af en toe even samen dingen te doen. En de kinderen vinden het erg leuk bij opa en oma
pi_54863437
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 07:00 schreef Belana het volgende:
ik vraag me altijd af wat er zo erg aan is als je kind gaat logeren?
bang dat er iets mis gaat? Ik heb er nooit een probleem in gezien eigenlijk. soms een nachtje volkomen ongestoord door kunnen slapen vind ik ook wel eens fijn
en als het ook nog overdag is, heerlijk even tijd voor mezelf, in alle rust een boek kunnen lezen op de bank.
heel eerlijk, ik vind het soms zalig!
Bij Fons is het al drama als iemand anders dan wij ( of zijn favoriete nonkel Sammy) hem op wil pakken.
Dus wil ik wachten met hem echt uit logeren te laten gaan tot hij daar zelf zin in heeft en een leuke tijd heeft.
Moest het niet anders kunnen dan is dat ook zo, maar hem wegbrengen om bijvoorbeeld naar de film te gaan of zo, zou ik nu nog niet doen. Ik zou er toch niet van kunnen genieten met in mijn achterhoofd dat hij verdrietig is.
Dat komt allemaal wel binnen een paar jaar. En er zijn genoeg andere leuke dingen te doen waarbij hij mee kan.
  dinsdag 27 november 2007 @ 08:22:42 #141
3011 E.T.
pi_54863507
Ik heb de afgelopen 3,5 jaar gewoon nooit de behoefte gehad om iets zonder kind(eren) te ondernemen.
Blijkbaar zijn wij dusdanige gezinsdieren dat we ons het prettigst voelen als de hele boel gewoon compleet bij elkaar is.
pi_54863546
Sara ging voor het eerst met 6 maanden een nachtje uit logeren. Dat ging prima. Inmiddels gaat ze af en toe een weekendje naar mijn moeder (die woont nogal een eind weg, dus dan gaat ze meteen 2 nachtjes) en manlief en ik zijn vorig jaar naar Lowlands, en dit jaar 2 nachten naar Belgie geweest en dan slaapt Sara bij mijn schoonouders.
Ook als wij eens een feestje hebben en een keer lekker willen uitslapen, slaapt ze bij mijn schoonouders. Die wonen zowat om de hoek, dus dat is heerlijk!
Het is echter niet vaak dat Sara 'uit' slaapt, meestal mis ik haar 's avonds al, als ik normaal even ga kijken of ze lekker slaapt.
Sara
Merel
Ukje
pi_54863608
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 08:22 schreef E.T. het volgende:
Ik heb de afgelopen 3,5 jaar gewoon nooit de behoefte gehad om iets zonder kind(eren) te ondernemen.
Blijkbaar zijn wij dusdanige gezinsdieren dat we ons het prettigst voelen als de hele boel gewoon compleet bij elkaar is.
Ja, dat scheelt wel. Ik heb ook nog niet het gevoel gehad dat we iets niet konden doen omdat Fons er was.
pi_54863612
BM als ik erbij ben mag er ook niemand aan Mikael komen. Dan is iedereen eng enzo. Maar als ik er niet bij ben is ie dikke vrienden met iedereen.
Mikael is hier 3 avonden in de week weg. Nu werk ik omdat het de laatste tijd niet zo lekker gaat (ivm leidinggevende enzo ) maar 2 dagen maar ja Mikael moet ook naar Kevin. In het begin en soms nog mis ik hem wel heel erg hoor. Maar nu is het goed zo. Helemaal omdat ie anders de hele dag met mij opgescheept zit. En ik toch alles alleen moet doen vind ik die rust momenten echt heerlijk.
Gisteravond lag ik ook eigenlijk veel te laat in bed maar het was zo gezellig met een medefokker, op msn dan!! En dan ben ik blij dat ik dat ook af en toe kan doen!!
Liefde
pi_54863914
Emma is van de zomer voor het eerst een nachtje weg geweest, ze was toen 21 maanden. Ik vond er niks aan. Twee weken geleden is zetwee keerwezen slapen bij mijn moeder, op zaterdag en woensdag. Nu vond ik het wel heerlijk rustig maar ik miste haar wel.
pi_54864039
logeren hebben we hier ook al 3x gedaan
twee keer om mij wat ruimte te geven bij te komen
en 2weken geleden van vrijdag tot zondag om gewoon samen heerlijk weg te kunnen!

half januari gaan we samen weekendje naar parijs (1jaar getrouwd )
en ik kan me daar nu echt al op verheugen!
Het is ook weer zó lekker om na het weg-zijn je kindje weer te kunnen ruiken en knuffelen!
pi_54864340
pr of rock sterkte voor jullie! Pff een week of 10 dat is nog best een flinke tijd.

Moonah wat fijn voor jullie!

Damian gaat af en toe eens een nachtje logeren, maar vaak vind ik het vreselijk.
Dat komt vooral omdat er door bepaalde mensen gewoon niet gedaan wordt wat ik zeg. (qua slapen en eten enzo) En dat kan ik echt niet hebben. Ik wil gewoon een fijn gevoel hebben als hij een keer een nachtje weg gaat. daar gaat hij nu dus voorlopig ook niet meer heen
Maar bij andere mensen waar hij logeert voel ik me wel prettig en dan gaat het dus ook best goed. Al bel ik wel zo af en toe om te vragen hoe het gaat. En het is altijd een fijn moment wanneer ik hem weer mag gaan ophalen.
pi_54864469
Merlijn heb ik nog niet uit logeren kunnen sturen. Volgende maand als hij bijna twee zal de eerste keer zijn. Wel heb ik zelf al een nachtje zonder hem moeten doen ivm examens aan de andere kant van het land. Vond hij niet zo, maar ja wat moet dat moet. Hij was toen bijna 1,5. Nu vind ik dat hij uitlogeren moet omdat het misschien wel fijner zou kunnen zijn rondom de bevalling van de tweede. Verder krijgt hij natuurlijk geen nachtvoedingen meer en slaapt door en zelfs in een eigen bed als het nodig is, wat een half jaar geleden nog moeilijk was. Hopelijk volgende week gaat hij naar een eigen kamer en is ons bed uit. Vind het wel jammer maar ergens is hij ook erg blij om een eigen kamer te hebben. Als we iets onder elkaar gingen doen ging hij naar de dichtbijzijnde opa/oma toen en haalden we hem gewoon weer op.
pi_54864547
Amber gaat regelmatig logeren bij mijn ouders. Vanvond ook weer. Ik vind het af en toe wel lekker hoor
Vanvaond hebben we VVE vergadering en mijn zusje kan niet oppassen.. vandaar dat ze gaat logeren.

Soms doen we wel eens een spelletjes avond bij mijn ouders en dan blijft Amber ook slapen anders moeten we haar uit bed halen en dat vind ik zielig en onnodig. Ze slaapt bij mijn ouders hartstikke goed.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 27 november 2007 @ 09:58:47 #150
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_54864922
Deze mama gaat komende zaterdag flink uit d'r dak!
Via mijn werk ben ik uitgenodigd voor een groot, besloten feest in de Escape in Amsterdam. Het begint om 21:30 en duurt tot 5:00 uur....
Samen met mijn werkgever (toffe gast) en een paar collega's ben ik van plan om voor het eerst sinds laaaange tijd eens flink de bloemetjes buiten te zetten. En.....drinken!
De komende dagen maar even de vriezer vullen met melk, zodat ik zaterdag ongegeneerd aan de wijn en cocktails kan Zul je zien dat ik na 2 wijntjes al dronken ben omdat ik geen alcohol meer gewend ben
Manlief is gewoon thuis met kleintje, en als ik rond 9 uur van huis ga zal Devin waarschijnlijk toch wel slapen.
Hoe laat ik thuis ben? Geen idee, maar ben van plan om, als ik niet omgedonderd ben van slaapgebrek en/of drank, gewoon een fantastisch leuke avond/nacht te gaan beleven!
Ik heb er zin in! En heb ik al gezegd dat de nachtvoeding(en) en die van de ochtend voor zijn rekening zal nemen?
Nu alleen nog een oplossing bedenken voor de kolfkwestie en....
OMG, wat moet ik in godsnaam aan?????
pi_54865078
Ik zaterdag ook feest Heb er ook helemaal zin in. Nu is wel Mikael deze week een nacht extra weg maar voor 1 keertje moet kunnen. Ons feest is alleen eerst bij mijn nichtje thuis met mijn andere nichtjes en alle gekke ooms en tantes (ik heb een hele leuke gekke familie) en daarna door naar de stad Denk dat ik om 10 uur helemaal kapot ben maar ja. We zien wel. Is lang geleden dat ik een goed feest heb gehad Dus ben er helemaal klaar voor.
Liefde
pi_54865118
hahahaha Kersjes, dat gaat wat worden !

ik ben vooral benieuwd naar de rest van de zondag....ik vermoed dat je je beroerd gaat voelen
  dinsdag 27 november 2007 @ 10:14:43 #153
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_54865223
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 10:09 schreef marit1978 het volgende:
ik ben vooral benieuwd naar de rest van de zondag....ik vermoed dat je je beroerd gaat voelen
Ach beetje beroerd voelen op zondag mag best, lekker in bed blijven en knuffelen met Devin is ook fijn
Ik zal er sowieso alles aan doen om te zorgen dat ik niet zal hoeven overgeven. Dat wil ik echt niet, heb ik tijdens mijn zwangerschap genoeg gedaan voor een heel mensenleven...
  dinsdag 27 november 2007 @ 10:15:30 #154
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_54865240
Sorry, ik liep te klooien...

MeNicole, veel plezier zaterdag!
pi_54865252
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 10:15 schreef Kersjes het volgende:
Sorry, ik liep te klooien...

MeNicole, veel plezier zaterdag!
Jij ook
Liefde
pi_54865704
Kersjes ik gok dat je na twee drankjes wel genoeg hebt gehad
  dinsdag 27 november 2007 @ 11:44:22 #157
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_54866849
feest ze ;p
pi_54867375
Als we het toch over feesten hebben kan ik gelijk een vraag beantwoorden Aniet en ik zijn van plan om as vrijdag heerlijk uit ons dak in de Gelredome bij Bruce Springsteen. Het is namelijk zo dat ze door de weeks daar zit maar in de weekenden mag ze naar huis en aanstaand weekend is dus meteen de eerste keer dat ze naar huis mag, wat een toeval
  dinsdag 27 november 2007 @ 12:50:21 #159
141023 ik80
pi_54868021
Wow iedereen heeft feestjes!

Heb eff een baaldagje hahahaha
heb net gaatjes laten vullen bij mijn allerliefste tandarst... (niet dus ok wat heb ik een hekel aan dat beroep!)
Er was een stuk van een kies afgebroken vrijdag, dus ik moest echt, nu moet ik nog 1 keer voor 3 gaatjes (zwangerschap is niet echt goed geweest voor mijn gebit)
ben ongsteld, heb oorpijn, ben verkouden, heb rugpijn, en nog hoofdpijn hahaha
zo nu eerst maar eens een asprobruisje en dan een goed boek op bed
eff bijkomen. Morgen gaat het vast weer beter.
Klaagmodus uit!

Lotte heeft me gemist toen ik naar de tandarts was, zo lief, ze heeft me zien weggaan, is even lief geweest, maar toen gaan huilen en niet meer gestopt tot ik terug kwam. Ahhhhhh Dat geeft een goed gevoel als moeder, vind ik (niet leuk voor haar dat besef ik ook, maar het is de eerste keer dat ze het zo duidelijk laat merken)
  dinsdag 27 november 2007 @ 12:58:10 #160
144006 chacama
Ondernemend!
pi_54868147
Ja, dat krijsen had Maud vanochtend ook last van toen ik wegging...

Feesten doe ik zaterdag aan mee. Heb een gala-feest.... Lekker mezelf helemaal mooi maken en al die mannen in smoking

Alle andere, en in het bijzonder Anita heel veel plezier...

Weggaan zonder de kids gebeurt hier regelmatig ivm het werk. Maar Maud mocht pas gaan uitlogeren als ze goed zou doorslapen. Dat doet ze nog steeds niet dus gaan wij wel weg, maar gaat Maud nog niet uitlogeren. Ze komt of weer mee naar huis of ligt thuis te slapen.

Moonah, heerlijk om te lezen dat het tussen jou en J weer goed-beter-best aan het gaan is. En niet alleen J's, maar ook Fén zijn goed.
pi_54868467
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 08:22 schreef E.T. het volgende:
Idem hier!

Dames met feestjes enzo, veel plezier!

De groeten aan Anitra, PoRaR!
Variety is the spice of life
pi_54868560
Uit logeren gebeurt hier niet zo heel vaak. In de ruim twee jaar zijn de keren op één hand te tellen denk ik. Wij gaan graag naar concerten, en ja dan kan ze dus niet mee . Maar vaak halen we haar dan 's avonds nog op als het lukt (als wij ook gewoon thuis slapen).

Ik vind het niet echt een probleem om haar uit logeren te doen, maar ik (we) vind het fijner als ze gewoon thuis is.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_54868650
* lcicle zet een elevator muziekje aan voor Moonah en J.
Love in an elevator..

♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_54868824
En de D's niet te vergeten...

Kaith is ook nog maar heel weinig een nachtje weggeweest. Alleen in geval van nood eigenlijk nog maar. Allebei de griep en veertig graden koorts en dat is een reden om haar een nachtje bij opa en oma onder te brengen maar verders gewoon nog altijd een oppas in huis gehad voor haar.
pi_54868880
R's zijn ook leuk hoor .
Ik heb net 2 wenochtenden afgesproken met het kinderdagverblijf voor half december *slik*.
En niet alleen slik voor het wennen, maar ook omdat dan toch het weer moeten werken ook wel erg dichtbij komt... Nog helemaal geen zin.
pi_54871818
.
(sorry, foutje.)
  dinsdag 27 november 2007 @ 23:50:48 #167
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_54881002
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 09:39 schreef Vicky het volgende:
Amber gaat regelmatig logeren bij mijn ouders. Vanvond ook weer. Ik vind het af en toe wel lekker hoor
Vanvaond hebben we VVE vergadering en mijn zusje kan niet oppassen.. vandaar dat ze gaat logeren.

Soms doen we wel eens een spelletjes avond bij mijn ouders en dan blijft Amber ook slapen anders moeten we haar uit bed halen en dat vind ik zielig en onnodig. Ze slaapt bij mijn ouders hartstikke goed.
Dat vind ik idd ook zielig. Wij waren eens op een verjaardag waar ook iemand anders was met kind. Dat kind had ze boven ergens te slapen gelegd en werd dus later wakker gemaakt toen ze naar huis gingen.... Ik vond het zo sneu

Daarnaast zou ik persoonlijk veel gestrester zijn op zo'n verjaardag, "zou ie wel gaan slapen", "als ie maar niet blijft huilen" etc vantevoren. En tijdens zou ik krampachtig zitten luisteren of ik hem niet hoorde... Maar goed, ieder zijn ding he
©Dumbo
pi_54884085
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 09:58 schreef Kersjes het volgende:
Deze mama gaat komende zaterdag flink uit d'r dak!

Nu alleen nog een oplossing bedenken voor de kolfkwestie en....
OMG, wat moet ik in godsnaam aan?????
Zoogcompressen

Geintje, veel plezier!
pi_54884147
Nee, geen zoogcompressen, die dingen zie je door een shirt! Doe maar lilypadz.

Ik heb er juist wel heel veel behoefte aan om dingen zelf te doen. Met vriendinnen afspreken of zelf een stukje wandelen. Dat heb ik altijd al gehad, dat ik de rust niet heb om bijv. een heel weekend thuis te zijn (hoezeer kun je verschillen binnen een relatie ), en dat is gebleven. Ik vind het echt leuk nu met Anna, maar ik moet mezelf wel op kunnen laden om daarna weer moeder te kunnen zijn. Niet dat ik elke week heftig ga stappen, maar wel af en toe een middagje. En ik ga elke week lunchen met een vriendin. Dat is ook echt goed.
*OUD heilige*
pi_54884676
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 13:40 schreef Nijna het volgende:
R's zijn ook leuk hoor .
Ja daar jubel ik voor Daar ken ik namelijk wel een hele leuke van
Liefde
  woensdag 28 november 2007 @ 10:21:20 #171
144006 chacama
Ondernemend!
pi_54886417
Deze mama gaat zich inschrijven voor een cursus plantenkennis. In het kader van: if you can't beat them....join them..... Heb nl. heel lang gevochten tegen de keuze die ik gemaakt had om de zaak in te komen....nu eindelijk de knop omgezet. En besloten dat: als ik dan toch dit werk ga doen....dan ook met de juiste kennis in huis....

Ben eigenlijk wel een beetje trots op mezelf
pi_54886521
Chaca dat is mooi en leuk tegelijk...
  woensdag 28 november 2007 @ 10:47:32 #173
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_54886956
Meiden feesr ze!!
Kersjes, nieuwe kleren kopen! Een excuus!
Chaca

Eli is nog niet uit logeren gegaan. vooral vanwege de bv. de eerste en laatste voeding tankt hij flink door, dus ik heb geen idee hoeveel hij dan drinkt... Ik heb voldoende voorraad, dat is het niet. maar nu kan ik me daar nog lekker achter verstoppen

Gister eindejaarsgesprek gehad. ging goed! Ze zijn erg tevreden, dus das erg fijn!
Soms lijkt Eli niet genoeg te hebben aan 180cc, dus ik nog ff bellen om te zeggen dat ze dan er nog wel 1 schepje kv (met bijbehorende hoeveelheid water) erachteraan kunnen goioen. vertelt de leidster dat hij onwijs heeft lopen brullen en dat hij 3/4 van zijn fles had uitgekotst ik heb me de hele dag zorgen gemaakt, en heb echt op mijn handen moeten zitten om niet te bellen er komt nl wrs een tandje door. uiteindelijk was hij de rest van de dag superlief en heeft ttussen 1 en half 7 niet hoeven eten
vanmiddag cb, dan hore we het. (ook weer prikjes, ben in ontkenning )
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  woensdag 28 november 2007 @ 14:46:33 #174
11682 Moonah
Jolie femme
pi_54893347
Chaca.... Ik hoop dat je de keuze ook met je hart hebt kunnen maken.

Icicle, nu heb ik Aerosmith in mijn hoofd...
Maar toch bedankt.
  woensdag 28 november 2007 @ 14:49:18 #175
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_54893430
Chaca, veel succes

Alle feestbeesten veel plezier!!!
  woensdag 28 november 2007 @ 19:54:08 #176
24188 Belana
kloon van belana
pi_54901659
quote:
Op woensdag 28 november 2007 07:07 schreef YPPY het volgende:
Nee, geen zoogcompressen, die dingen zie je door een shirt! Doe maar lilypadz.

Ik heb er juist wel heel veel behoefte aan om dingen zelf te doen. Met vriendinnen afspreken of zelf een stukje wandelen. Dat heb ik altijd al gehad, dat ik de rust niet heb om bijv. een heel weekend thuis te zijn (hoezeer kun je verschillen binnen een relatie ), en dat is gebleven. Ik vind het echt leuk nu met Anna, maar ik moet mezelf wel op kunnen laden om daarna weer moeder te kunnen zijn. Niet dat ik elke week heftig ga stappen, maar wel af en toe een middagje. En ik ga elke week lunchen met een vriendin. Dat is ook echt goed.
vind ik ook yppy, heel belangrijk
stormy waters...
sailin'
pi_54902503
Hallo meiden!

Ik wilde even laten weten hoe het hier gaat, Mibos had me een berichtje gestuurd, heel lief, en wilde weten hoe het ging. Dus ik dacht: dan ga ik gewoon even ook hier posten, hoeft niemand zich af te vragen hoe het nou ging met Suzanna (geen idee of jullie dat doen hoor, maar vond het erg leuk om van Mibos te horen dat ze aan me dacht!)

Hier gaat het wel goed, alleen zieke meiden. Verder met mij, ja, wel goed. Wel druk. We hebben een nieuw huis gevonden, hypotheek-gedoe is in volle gang en hopelijk horen we snel of het helemaal rond is. Als dat allemaal goed gaat kunnen we midden januari al in ons nieuwe huis zitten, als het verbouwen/opknappen tenminste maar twee weken duurt (wat ik sterk betwijfel, we hebben minstens drie weken nodig denk ik).
Er moet een nieuwe keuken in, schrootjes weggehaald, vloer gepolijst, gestuukt/pleistergespoten, behangen en geverfd worden, trap moet worden bekleed, etc. etc. ... (nachtmerrie dus )

Hopelijk doen de kinderen het allemaal goed in een nieuw huis, ik vind het erg spannend. Ze zijn niet zo goed in logeren, zachtjes uitgedrukt. Maar goed, alles went!
We zijn nu op zoek naar een basisschool voor Noa, en waar we gaan wonen zitten er maar twee in de buurt, een 'zwarte school' en een Montessori-school (die wel goed bekend staat maar als je op schoolinspectierapporten kijkt toch niet overal hoog op scoort). Ik denk dat we toch maar gaan voor de laatste...

Nou, dat was het wel... als jullie nog willen weten hoe het gaat met de kinderen, laat maar weten hoor.
  woensdag 28 november 2007 @ 21:57:00 #178
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_54905743
Ik dacht laatst idd aan je Suus! Leuk weer wat te horen .
  woensdag 28 november 2007 @ 22:31:13 #179
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_54906955
Fijn dat het goed gaat Suzanna! En leuk om weer wat van je te lezen

Deze moeder zit er even helemaal doorheen. Ik ben zo moe, ik zou wel een winterslaap kunnen houden. Het is zelfs zo erg dat ik stiekem hoop dat ik de griep krijg of zoiets, zodat ik lekker de hele dag in bed kan liggen. Als ik écht ziek zou worden zou ik dat na 2 uur vast weer zat zijn, omdat het helemaal niet zo relaxed is als het me nu lijkt. Dat weet ik ook wel. Maar toch, ik ben zo moe, terwijl ik toch prima slaap.
Gelukkig met kerst en oud&nieuw 1,5 week vrij, ik ben de dagen al aan het aftellen
©Dumbo
pi_54908579
lekker optijd je bedje in kruipen Tex, of lekker ontspannend douchen/badderen, en een stevige wandeling maken, of een lekkere beker warme melk, en je slaapt als een roosje
  woensdag 28 november 2007 @ 23:40:53 #181
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_54909259
Mjah maar slapen is het probleem niet zo. M'n dagelijks leven is op het moment gewoon iets te druk. Zoals 45 uur werken deze week verjaardagen zus, vriend en zoon, Sinterklaas...

Riep ik laatst nog dat mijn leven zo saaaaai was, ik verlang nu gewoon naar een avond op de bank hangen

Nou ja, misschien in 2008 weer!
©Dumbo
pi_54912399
Nou dat had ik beter niet kunnen zeggen. Vannacht 2,5 uur wakker gelegen en verder ook echt kut geslapen
©Dumbo
pi_54912433
quote:
Op donderdag 29 november 2007 08:09 schreef texelonia het volgende:
Nou dat had ik beter niet kunnen zeggen. Vannacht 2,5 uur wakker gelegen en verder ook echt kut geslapen
ietsje minder werken (dat aankaarten op werk, dat het gewoon teveel is, of zelf gewoon gas terug nemen, ms geef je wel meer dan nodig is) , verjaardagen eens een keertje allemaal laten gaan, alleen de dingen die echt echt echt moeten doen (in en om je huis) , de rest je tijd aan je kindje en zijn papa besteden, ontspannen dus.

jij eerst, hoor, goed voor jezelf zorgen als eerste is niets egoistisch aan, juist niet als je een klein mannetje hebt rondlopen ook.
  donderdag 29 november 2007 @ 08:18:47 #184
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_54912445
Goed advies, milagro.
En heel vervelend voor je dat het zo'n rotnacht was, tex.

Milagro, moest jij je niet even uitleven op de verhalen over je kind niet aan iemand anders overlaten? Ik miste je enorm.
pi_54912458
quote:
Op donderdag 29 november 2007 08:18 schreef Sugar het volgende:
Goed advies, milagro.
En heel vervelend voor je dat het zo'n rotnacht was, tex.

Milagro, moest jij je niet even uitleven op de verhalen over je kind niet aan iemand anders overlaten? Ik miste je enorm.
uhm... ik ga even zoeken, is een speciaal topic neem ik aan
  donderdag 29 november 2007 @ 08:31:39 #186
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_54912514
Nee, in dit topic.
Het begint hier: Hoe gaat het met de (nieuwe) moeders? deel 50
pi_54912549
quote:
Op donderdag 29 november 2007 08:15 schreef milagro het volgende:

[..]

ietsje minder werken (dat aankaarten op werk, dat het gewoon teveel is, of zelf gewoon gas terug nemen, ms geef je wel meer dan nodig is) , verjaardagen eens een keertje allemaal laten gaan, alleen de dingen die echt echt echt moeten doen (in en om je huis) , de rest je tijd aan je kindje en zijn papa besteden, ontspannen dus.

jij eerst, hoor, goed voor jezelf zorgen als eerste is niets egoistisch aan, juist niet als je een klein mannetje hebt rondlopen ook.
Je vergeet dat we Sinterklaas ook maar niet meer moeten vieren

Ik kan een heleboel verjaardagen overslaan, en doe dat ook regelmatig trouwens. Maar niet de verjaardagen van de 3 belangrijkste personen in mijn leven
Werk is gelukkig alleen deze week (hoop ik) omdat het nu erg druk is. Daar ga ik echt geen gewoonte van maken Bovendien heb ik nu wel meteen een boel overuren die ik weer mooi op kan nemen. Wat ik ook zeker ga doen

Het is *nu* even druk, maar *nu* kan het even niet anders.
©Dumbo
pi_54912671
quote:
Op donderdag 29 november 2007 08:31 schreef Sugar het volgende:
Nee, in dit topic.
Het begint hier: Hoe gaat het met de (nieuwe) moeders? deel 50
Oh even lezen en dan effe diep in mijn nog niet geheel wakkere geheugen graven, wat ik ook alweer vond

Tex, ja, nu ja, nee, okay, hm, dat soort verjaardagen die móeten idd, maar als het je echt teveel wordt en dat langer aanhoudt, gewoon op je werk wat gas terugnemen, ms ben je net als ik en werk je harder dan feitelijk nodig is, en nee, een baas gaat daar niets van zeggen, die vindt dat uiteraard wel best, en collega's ook, scheelt hun weer.. soms loop je gewoon jezelf voorbij, pak je teveel op, zeg je te weinig NEE, ben je ervan overtuigd dat als je dat niet doet, dat alles inhet honderd loopt "ja, maar dan blijft dat werk liggen en niemand die het oppakt, en het móet af!"... en voor je het weet werk je steeds vaker over of prop je teveel werk in te weinig tijd... en dat breekt je dan een keer op, en goed ook.

niet dat het bij jou zover gaat komen, of dat je nu al dik op weg bent of zo, maar het kan erin sluipen en je bent dan vaak zelf degen die het hardste roept "dat het allemaal wel meevalt, hoor!" omdat je je onbewust niet wil laten kennen... maar goed, vanavond ga jij gewoon braaf op tijd naar bed, met een kruik en warm glas melk en geen NOVA kijken vlak voor het slapen gaan

zo nu ga ik me even inlezen met een kop thee
pi_54913222
quote:
Op donderdag 29 november 2007 08:46 schreef milagro het volgende:

[..]

Oh even lezen en dan effe diep in mijn nog niet geheel wakkere geheugen graven, wat ik ook alweer vond

Tex, ja, nu ja, nee, okay, hm, dat soort verjaardagen die móeten idd, maar als het je echt teveel wordt en dat langer aanhoudt, gewoon op je werk wat gas terugnemen, ms ben je net als ik en werk je harder dan feitelijk nodig is, en nee, een baas gaat daar niets van zeggen, die vindt dat uiteraard wel best, en collega's ook, scheelt hun weer.. soms loop je gewoon jezelf voorbij, pak je teveel op, zeg je te weinig NEE, ben je ervan overtuigd dat als je dat niet doet, dat alles inhet honderd loopt "ja, maar dan blijft dat werk liggen en niemand die het oppakt, en het móet af!"... en voor je het weet werk je steeds vaker over of prop je teveel werk in te weinig tijd... en dat breekt je dan een keer op, en goed ook.

niet dat het bij jou zover gaat komen, of dat je nu al dik op weg bent of zo, maar het kan erin sluipen en je bent dan vaak zelf degen die het hardste roept "dat het allemaal wel meevalt, hoor!" omdat je je onbewust niet wil laten kennen... maar goed, vanavond ga jij gewoon braaf op tijd naar bed, met een kruik en warm glas melk en geen NOVA kijken vlak voor het slapen gaan

zo nu ga ik me even inlezen met een kop thee
Eigenlijk zijn mijn collega's meer van dat soort types. Die nemen ook vaak geen pauze. Vaak is daar ook geen tijd voor trouwens, maar ook als er wel tijd voor is dan nemen ze toch geen pauze. En ik vind die pauzes wel erg fijn eigenlijk, maar voel me dan al gauw bezwaard wel pauze te nemen, ookal heb ik daar recht op en is het hun keus geen pauze te nemen.
Daarnaast heb ik juist het gevoel nooit hard genoeg te werken. Vergeleken die collega's. Dus altijd net een tikkie harder willen werken, omdat ik denk, dat zij anders denken, dat ik niet hard genoeg werk Ik moet daar nog een beetje een middenweg in zien te vinden.
©Dumbo
pi_54913276
zo.. uhm, ik kan me niet meer herinneren hoe oud de kids waren toen ze voor het eerst echt een hele nacht bij oma waren, maar ik gok dat het bij de oudste bij de begrafenis van zijn opa (van papa's kant) was, toen de oudste 2 was... Engelse opa en dus wat meer gedoe om daarbij te zijn, en het leek ons toen dus beter om peuter bij oma hier te laten, ik ben zelf na 2 dagen teruggereisd, papa kwam een paar dagen later..

de eerste keer je kind een avondje achterlaten was al moeilijk je zit dan niet echt op je gemak in dat restaurant of waar je dan ook bent... laat staan de eerste keer een hele nacht weg.. we deden dat dus, toen ze nog klein waren, alleen als het echt niet anders kon... later, toen ze wat ouder waren, wel, maar dan heb ik het over "ruime" kleuters en ouder en dan alleen als ze het zelf ook wilden en enkel bij oma (opa, mijn vader, die durfde dat niet aan, kleine kinderen , babies of peuters dus, een hele nacht onder zijn hoede, die werd daar zo nerveus van, 'ja, maar wat als dit, en wat als dat, en en en hoe moet het nu als zus en stel dat zo en en en moet je echt weg, een hele nacht?" oppassen was geen probleem, maar logeren wat te stressvol )

ik heb ze in ieder geval nooit onverwacht geconfronteerd met een verplichte logeerpartij, zoals mijn moeder wel eens deed, zogenaamd enkel op bezoek gaan en me dan achterlaten

het is voor mij in ieder geval altijd zo gebleven dat ik enkel echt helemaal relaxed was als ze , toen hun vader en ik niet meer bij elkaar waren, bij hem waren, bij oma bleef het toch altijd in mijn achterhoofd "hebben ze het wel leuk, en ms willen ze wel terug, maar beslist oma anders. en ik mis ze zelf zo ook , wakker worden alleen is ook zo.. alleen... iets wat ik dus nooit had of heb als ze bij hun vader waren of zijn

ja, well, nu zijn ze 14 en 18 dus speelt dat uiteraard niet meer zo, dat ik me zorgen maak over 'of ze het wel naar hun zin hebben' , als dat niet zo is, komen ze zelf wel terug, of de oma dat nu wil of niet , maar ze logeren daar ook niet meer, hebben ze geen zin an, en ze kunnen nu ook alleen blijven eventueel, al ben ik nooit een nacht weg, maar stel dat.. dan laat ik opa, die hier drie keer vallen vandaan woont, wel een oogje in het zeil houden of zo.
  donderdag 29 november 2007 @ 09:39:05 #191
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_54913363
Ha, wat een heerlijk uitgebreid verhaal, milagro.
Ik had het alleen wel echt anders verwacht!
  donderdag 29 november 2007 @ 09:39:39 #192
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_54913370
Herkenbaar tex, mijn collega's gaan ook lang niet altijd naar de kantine voor een broodje, dus dan blijf ik ook maar zitten. Zelfs als ze zeggen: "Ik blijf hier eten, maar jij mag wel naar de kantine hoor!" En ik werk er nog niet zo lang (dit is mijn 5e week), dus dan ga ik ook niet zo gauw
pi_54913505
quote:
Op donderdag 29 november 2007 09:39 schreef LadyS het volgende:
Herkenbaar tex, mijn collega's gaan ook lang niet altijd naar de kantine voor een broodje, dus dan blijf ik ook maar zitten. Zelfs als ze zeggen: "Ik blijf hier eten, maar jij mag wel naar de kantine hoor!" En ik werk er nog niet zo lang (dit is mijn 5e week), dus dan ga ik ook niet zo gauw
Nou ja zelfs al zouden we daar eten dat zou al heel wat zijn. Maar met name één collega die eet vaak niet eens Ik weet niet waar die van leeft, van lucht ofzow

Maar ik heb die pauzes wel echt nodig eigenlijk. Ik werk in de catering en het is dus de hele dag lopen, staan, rennen en vliegen. Ik vind dat best vermoeiend en mis het vaak echt als ik niet dat half uurtje kan zitten.
©Dumbo
pi_54913694
quote:
Op donderdag 29 november 2007 09:47 schreef texelonia het volgende:

[..]

Nou ja zelfs al zouden we daar eten dat zou al heel wat zijn. Maar met name één collega die eet vaak niet eens Ik weet niet waar die van leeft, van lucht ofzow

Maar ik heb die pauzes wel echt nodig eigenlijk. Ik werk in de catering en het is dus de hele dag lopen, staan, rennen en vliegen. Ik vind dat best vermoeiend en mis het vaak echt als ik niet dat half uurtje kan zitten.
Bij welke cateraar werk je?
Want ik ben bij de catering niet anders gewend dan of voorafgaande aan de grote lunch en/of diner een half uurtje zelf eten.... en dan gingen we ook met zijn allen zitten...
En soms erna.... voordat er opgeruimd en schoongemaakt word !
  donderdag 29 november 2007 @ 10:01:45 #195
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_54913743
Ik neem me altijd voor om een rondje te lopen buiten, als het weer het toelaat, maar dat wil ik nu ook nog niet doen
Ik vind het idd ook lekker om een half uurtje niks te doen, ook al zit ik al de hele dag. Ik ga volgende keer wel maar even naar de kantine denk ik *voornemen*
pi_54913752
quote:
Op donderdag 29 november 2007 09:58 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

Bij welke cateraar werk je?
Want ik ben bij de catering niet anders gewend dan of voorafgaande aan de grote lunch en/of diner een half uurtje zelf eten.... en dan gingen we ook met zijn allen zitten...
En soms erna.... voordat er opgeruimd en schoongemaakt word !
Sodexho.

In theorie horen we dat ook te doen, voordat de lunch begint. Maar ik werk in het vergadercentrum en dan ligt het er dus maar net aan hoe druk het is. In het restaurant eten ze altijd. Wij in het vergadercentrum zelden...
Het is al heel wat dat we tegenwoordig weer 's avonds eten krijgen als we laat werken, want een paar maanden geleden was dat ook meer uitzondering dan regel.
©Dumbo
pi_54913824
quote:
Op donderdag 29 november 2007 10:02 schreef texelonia het volgende:

[..]

Sodexho.

In theorie horen we dat ook te doen, voordat de lunch begint. Maar ik werk in het vergadercentrum en dan ligt het er dus maar net aan hoe druk het is. In het restaurant eten ze altijd. Wij in het vergadercentrum zelden...
Het is al heel wat dat we tegenwoordig weer 's avonds eten krijgen als we laat werken, want een paar maanden geleden was dat ook meer uitzondering dan regel.
mijn ex werkgever
Nu wil ik niet lullig overkomen, want hier kun jij ook weinig aan doen, denk eerder dat het beetje aan de organisatie ligt
Want bij mijn weten lunchen vergader ruimtes toch ook gewoon...
Misschien eens aankaarten om desnoods in groepjes te eten, zodat iedereen zijn pauzes heeft...
Voor de rest s6 ermee
Gelukkig heb ik daar ook op de vergader "afdeling" ook nooit geen problemen door gehad, raar dat dat overal zo verschilt.
pi_54913941
quote:
Op donderdag 29 november 2007 10:06 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

mijn ex werkgever
Nu wil ik niet lullig overkomen, want hier kun jij ook weinig aan doen, denk eerder dat het beetje aan de organisatie ligt
Want bij mijn weten lunchen vergader ruimtes toch ook gewoon...
Misschien eens aankaarten om desnoods in groepjes te eten, zodat iedereen zijn pauzes heeft...
Voor de rest s6 ermee
Gelukkig heb ik daar ook op de vergader "afdeling" ook nooit geen problemen door gehad, raar dat dat overal zo verschilt.
Ja we zouden ook moeten kunnen eten. Maar we werken dus met zijn 2en daar (overdag 2 en 's avonds 2) en de collega waar ik mee werk die eet dus nagenoeg niets. Mijn "oplossing" is dan dat ik even snel wat eten haal en naar binnen werk, of soms mee naar boven neem en daar opeet. Zodat ik in elk geval kan eten. Ik probeer ook weleens op een moment dat het eventjes rustig is eventjes te gaan zitten eten, maar dan kom ik terug en heeft mijn collega alsnog alles gedaan wat mijn inziens ook kon als ik terug was. En dan vind ik dat weer lullig dat zij "alles" doet, ookal doet zij dat zelf.
Maar dat ligt dus ook een beetje aan die collega(s), die overigens niet voor Sodexho werken, die moeten nog overgenomen worden als ze het ooit eens kunnen worden.
©Dumbo
pi_54913946
quote:
Op donderdag 29 november 2007 09:39 schreef Sugar het volgende:
Ha, wat een heerlijk uitgebreid verhaal, milagro.
Ik had het alleen wel echt anders verwacht!
wat dan ?

dat het me niets zou kunnen schelen of zo, of bedoel je iets heel anders
  donderdag 29 november 2007 @ 10:18:16 #200
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_54914065
Meer dat je het nogal euhm, klein wereldje-achtig of overbeschermend zou vinden om je kind alléén maar bij de ouders te willen laten.
Maar het was vast projectie. Van mij dus.

Het is me weer niet gelukt om zonder chagrijnig te doen tegen Maria en Storm kleren aan te trekken. Ik word zo gestressed ervan. Niks zit goed, overal ben ik dik in en intussen klimmen zij op en van het bed, stellen ze vragen en zeuren ze. Het is mijn probleem, maar ik doe dan bozig tegen hun. Bah.
pi_54914178
Sugar
pi_54915442
quote:
Op donderdag 29 november 2007 10:18 schreef Sugar het volgende:
Meer dat je het nogal euhm, klein wereldje-achtig of overbeschermend zou vinden om je kind alléén maar bij de ouders te willen laten.
Maar het was vast projectie. Van mij dus.
nee, hoor, ik vind het niet overbeschermend, vrij normaal voor een liefhebbende ouder, en als het overbeschermend is, nou, dan ben ik dat dan blijkbaar ook en ik voel me er prima bij , ja en de kids destijds die hadden geen inspraak, hadden ze maar al moeten kunnen praten
quote:
Het is me weer niet gelukt om zonder chagrijnig te doen tegen Maria en Storm kleren aan te trekken. Ik word zo gestressed ervan. Niks zit goed, overal ben ik dik in en intussen klimmen zij op en van het bed, stellen ze vragen en zeuren ze. Het is mijn probleem, maar ik doe dan bozig tegen hun. Bah.
och, je mag best eens bozig zijn, omdat je een bozige bui hebt, hoor, kinderen zitten daar niet zo mee, minder dan jij iig en zijn het ook zo vergeten weer, als je erna weer gewoon gezellig doet... en doe je dat niet, dan zeg je dat gewoon "jongens, mama is een beetje bozig, maar niet boos op jullie, hoor" , dat snapt Maria vast wel al, en Storm is superstoer, die snapt misschien nog niets op dat vlak, maar hàndelt het helemaal , want superstoer
  donderdag 29 november 2007 @ 11:57:57 #203
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_54916267
Misschien is dat zo, milagro.
pi_54916322
Kinderen kunnen best leren dat je 'in proportie' boos bent. Dan zien ze dat het niet erg is om boos te zijn en weten hoe ze zelf kunnen doen als ze boos zijn. Maar dan is het wel belangrijk dat te benoemen, zodat ze weten dat ze zelf niet stout waren.
*OUD heilige*
  donderdag 29 november 2007 @ 12:04:03 #205
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_54916374
Ja, weet ik.
Maar ik zei juist dat ik wél chagrijnig werd van hun gedrag. Terwijl het eigenlijk gewoon aan mij lag.
pi_54916402
we hebben allemaal toch wel eens niet ons moment, we kunnen toch niet 24 uur per dag alsmaar vrolijk en blij zijn....

En idd denk dat je ze beetje probeerd uit te leggen dat ze al redelijk goed begrijpen dat het niet aan hun ligt
  donderdag 29 november 2007 @ 12:10:29 #207
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_54916532
Sugar! Houd eens snel op, je bent superslank!
  donderdag 29 november 2007 @ 12:11:25 #208
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_54916554
Oh ja, ik wilde even iets aardigs zeggen zonder er een lang en uitgebreid psychologisch verhaal van te maken, want tijdgebrek. Valt het op?
pi_54917430
quote:
Op donderdag 29 november 2007 11:57 schreef Sugar het volgende:
Misschien is dat zo, milagro.
nee, dan zeg je : Ja, je hebt gelijk , milagro...

niet omdat ik gelijk wil hebben, maar omdat het zo is, en jij je echt niet druk moet maken om dingen die er niet zijn, zoals jouw dikzijn, je kinderen die je tekort doet omdat je bozig of ongeduldig bent soms....

je bent prachtig om te zien, echt, als je een diikkerd was, zou ik het gewoon zeggen, hoor, zo ben ik wel met de bijvoeging dat je dan vast ook heeeeeeel gezellig bent, want dat zijn dikkerds toch altijd en dat is toch fijn

nee, serieus, je legt de lat veel te hoog voor jezelf, echt waar, je doet het goed, ook als je het soms even niet goed doet of denkt te doen ... dat mag, dat kan, kunnen je kids best tegen, hoor, want je bent niet alleen dat ene moment... jeetje die foto's die je plaatst stralen zoveel vrolijkheid en geluk uit, je kinderen hebben een leuk leven , leuke ouders, een leuke mama. dat zie je zo, zou het anders zijn, zou je dat ook echt wel zien, hoor, ook als buitenstaander nav wat foto's.

ik loop hier soms (nu ja altijd eigenlijk, geen land mee te bezeilen) rond met Amy Winehouse haar, mijn kids zien dat niet eens, denken na al die jaren dat dat normaal is, ook als ik weer eens het eten aan laat branden, loop te vloeken tegen mezelf omdat ik 4 dingen tegelijk doe en vergeet dus dat die rijst op staat, en ze eten mijn nooit echt helemaal gelukte brouwsels altijd op, lachen zich gek, terwijl ik me tot dat moment me de meest incapabele moeder voelde, loop er bij als een voddebaal, serveer aardappelpuree, wat geen aardappelpuree is, maar een mislukt anders iets, wat ook geel is en een pratsj, en ik blijf de leukste moeder die er is, hoor (het is ze geraden overigens, anders maak ik de milagro speciaal en die moet helemaal op!!!!)

en ook ik, net als miljoenen andere vrouwen denk met zekere regelmaat als ik in de spiegel kijk :
pi_54917502
quote:
Op donderdag 29 november 2007 12:04 schreef Sugar het volgende:
Ja, weet ik.
Maar ik zei juist dat ik wél chagrijnig werd van hun gedrag. Terwijl het eigenlijk gewoon aan mij lag.
Dat hoeven zij toch niet te weten? Als ze stout zijn, is het wat anders, maar als ze gewoon 'lekker enthousiast' zijn hoef je niet te zeggen dat het door hen komt. Anders gaan ze zich schuldig voelen terwijl ze er niets aan kunnen doen.
Maria en Storm zijn hartstikke blij met je. Ze zien er zo blij en gelukkig uit op de foto's, dat is echt niet zo als ze niet blij zijn. Je doet het goed, je bent wel slank en een leuke moeder.
*OUD heilige*
pi_54917577
yppy, volgens mij zei sugar het juist tegen de kinderen, en voelt ze zich daar rot over (of zit ik ernaast sugar?). maar sugar, ik wilde je ook zeggen dat iedereen wel es onredelijk is. daar kunnen maria en storm vast wel tegen hoor. maar ik weet wel wat je bedoelt, dat je je over zoiets extra rot kunt voelen, zeker als je de dag al niet zo geweldig begon. nou ja, hopelijk ben je inmiddels wel aangekleed en is de rest van de dag toch nog redelijk gezellig.
pi_54917608
Als ik chaggie reageer op Mikael ben ik stout En sleept ie me zo na de gang. Dan is het ook zo weer over.

Maar Sugar. Je moet je niet schuldig voelen. Je doet het hartstikke goed
Liefde
  donderdag 29 november 2007 @ 14:32:22 #213
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_54919752
MeNicole! Slimme kerel die zoon van jou!!

Sugar, ik sluit me aan bij wat de rest zegt! Niemand is perfect. Dat hoeft niet, dat kan niet en je kids zijn blij met je. daar gaat het toch om?
pi_54919903
Sugar
pi_54927216
Oh, Sugar. Wat een herkenning.... Ik betrapte mezelf er van de week ook weer ja het gebeurd dus vaker op.... Heb nu een nieuw kapsel en dat doet natuurlijk niet wat ik wil.... dus ik stond te frutten in de badkamer en Fleur kwam binnen om tanden te poetsen. Iets dat ze nooooooooooooit uit zichzelf deed....dus moest ze voor de spiegel waar ik stond te chagerijnen over mijn haar (of all things) en bromde dus: waarom moet je nu opeens wel zo nodig je tanden poetsen met een bitse sneer er achteraan van....je ziet toch dat ik hier bezig ben.... ahum de juiste reactie had dus moeten zijn; wat goed van je Fleur dat je er aan denkt.... tuurlijk kun je even je tandenpoetsen.

Dus het ligt echt niet aan jou. We hebben het allemaal wel eens. Dat we ons even op de verkeerde manier afreageren. Boos zijn is niet erg als we dan ook maar zeggen: Ik ben boos op mezelf.....want dit of dat lukt niet.... Maar, ja dat lukt niet altijd. Soms ben je dan sneller met het uitspreken van een andere ergenis: het heen en weer rennen of springen op het bed.....

Tex. moeilijk..... maar rust is wel belangrijk..... nog 2 weken en dan gaat voor ons ook de 'zomervakantie' in. Even 4 weken niets..... Ja, genieten van elkaar.
  donderdag 29 november 2007 @ 20:06:12 #216
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_54927514
Lieve reacties, echt dankjulliewel. Ik voel me er nu niet meer echt rot over gelukkig. En het is lief dat jullie zelfs gaan zeggen dat ik niet dik ben, want ik begrijp best dat het ook vervelend is om dat te gaan zeggen. Blijft als gezeur klinken van mijn kant, dat snap ik heel goed. Dus lief dat jullie toch die moeite nemen.
pi_54928571
oh ik word altijd kriebelig als er meer dan 1, ik dus, in de badkamer is... ik wil daar echt alleen zijn
of dat nu mijn kids betreft of een vent van het moment, wegwezen, me time!!!!!!
pi_54929876
Sugar ! Kop op ! Ook daar worden je prachtige kinderen groot van, echt. De kinderen bij mij in de groep hebben het soms zwaar te verduren gehad tijdens mijn zwangerschap. Heb normaal veel geduld, kan veel hebben etc etc, maar dat was soms ver te zoeken.

En als ik de ouders mag geloven, missen ze me enorm...ik was laatst op school en het was 1 en geknuffel/gehang/geslijm/gekus etc etc. Kinderen kunnen het echt hebben, dikke X, no worries!

Dodelijk irritant meerdere mensen rondom een wasbak...Daarom heb ik ook een huisje gehuurd met 2 badkamers

Ik zeg even dag ... voor een weekje. We gaan naar Texel !
  donderdag 29 november 2007 @ 22:41:48 #219
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_54932644
quote:
Op donderdag 29 november 2007 20:35 schreef milagro het volgende:
oh ik word altijd kriebelig als er meer dan 1, ik dus, in de badkamer is... ik wil daar echt alleen zijn
of dat nu mijn kids betreft of een vent van het moment, wegwezen, me time!!!!!!
Oeh ja, of als je je dan staat op te maken of je tanden te poetsen en je lover komt zo lief vanachter zijn armen om je heen slaan en via de spiegel tegen je praten. Grrrrr.
  vrijdag 30 november 2007 @ 10:46:33 #220
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_54940907
Nijna, hoe gaat het eigenlijk met jou? Je had toch (aanvullend) Borstonderzoek gehad? Is daar al een resultaat uit gekomen?
pi_54942604
Davinia, dat kwam ik net even vertellen . Gisteren geen tijd voor gehad.\
Gister dus weer op controle geweest, alles was goed. Ik had zelf al wel gemerkt dat die plekken veel kleiner waren geworden/bijna weg zijn. En dat constateerde de chirurg ook. Hij stelde dan ook voor om het af te sluiten.
Mocht er toch ooit weer wat zijn ben ik van harte welkom, maar voor nu heb ik daar gelukkig niks meer te zoeken . Ik stond dus ook zo weer buiten, ze hebben ook niet nog een echo gemaakt. Kon ik me helemaal in vinden, want dat leek mij ook niet nodig.
pi_54943057
oh wat fijn nijna!
pi_54943833
Kunnen jullie even zeggen dat het niet erg is als je kleine voor 1 keer 3 nachten achter elkaar weg is Ik begin steeds meer te twijfelen of ik zaterdag wel naar een feest moet gaan. Mikal is afgelopen nacht bij Kevin geweest want ik moest vandaag werken, vanavond slaapt ie bij mijn ouders want ik moet morgen ook werken. En dan zaterdagavond ook weer bij mijn ouders omdat ik feesten wil. Hij blijft dus morgen de hele dag bij mijn ouders en ga ik ga naar het werk gewoon daar naar toe en dan vanaf daar naar het feest. Dus Mikael ziet me (en ik hem) morgen wel gewoon de hele dag.
Liefde
  vrijdag 30 november 2007 @ 13:01:35 #224
144006 chacama
Ondernemend!
pi_54943893
Je gaat pas als Mika slaapt.....en ziet hem als je weer wakker bent.Lekker ontspannen....
  zondag 2 december 2007 @ 20:17:05 #225
1762 YPPY
Yppiaans
pi_54998222
Hoe ging je weekend MeNicole?

Anna en ik waren afgelopen nacht allebei uit logeren ze is was echt erg! Om half 7 gaan slapen en pas 12 uur later wakker worden. Alleen om half 4 een beetje wakker. Dat doet ze nooit!
Het was echt leuk om even geen moeder te zijn, maar mezelf.
*OUD heilige*
pi_54998370
Ja mijn weekend was super. Was gezellig en Mikael heeft het ook gezellig gehad. Maar heb hem wel gemist en was blij dat ik hem van morgen weer op kon halen. Nu ligt ie weer in zijn eigen bed want morgenavond moet ie weer uit logeren. Bleh soms haat ik mijn werk.

Anna lekker geslapen?
Liefde
  zondag 2 december 2007 @ 22:04:56 #227
1762 YPPY
Yppiaans
pi_55001322
Ze heeft heerlijk geslapen. Echt maanden geleden dat ze doorsliep. Oma heeft een goede invloed.
*OUD heilige*
pi_55009482
Tsss, dus ik had rustig kunnen aanbieden dat ze hier kon logeren
  maandag 3 december 2007 @ 21:54:10 #229
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55021754
Jelief en Lady_S, hoe gaat het nu met jullie?
  dinsdag 4 december 2007 @ 09:01:04 #230
45621 Suzanna
Mama van...
pi_55027610
Tis rustig in dit topic!

Wat ik vandaag even wilde zeggen: ik ben jarig, en ik ben ziek. Kan het nog perfecter?
(nou ja, moet je maar niet in december jarig zijn he... )
  dinsdag 4 december 2007 @ 09:04:45 #231
141023 ik80
pi_55027648
Suzanna, gefeliciteerd, wel balenop je verjaardag ziek. Maar niks aan te doen. Ziek uit, net als de rest van NL. Gelukkig heb ik het al gehad. Nog een klein beetje verkouden maar dat is te verwaarlozen.
pi_55027667
Beterschap Suzanne en gefeliciteerd met je verjaardag
  dinsdag 4 december 2007 @ 09:41:20 #233
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_55028094
quote:
Op maandag 3 december 2007 21:54 schreef Moonah het volgende:
Jelief en Lady_S, hoe gaat het nu met jullie?
Lief dat je aan me denkt
Hier eigenlijk gewoon nog hetzelfde. Donderdag heb ik een intake bij maatschappelijk werk.
Ik heb nog steeds het idee dat ik een beetje onstabiel ben. Zoals *nu*. Iemand smste me net dat we iets niet gingen doen vandaag waar ik wel op gerekend had, dus daar ga ik me rot van voelen. Wat er is gebeurd stelt niet zoveel voor, ik kan genoeg andere dingen doen vandaag, maar ik laat me er altijd door op mijn kop zitten (met alle gevolgen van dien --> kortaf tegen de kinderen, nog minder zin om iets te gaan doen, enz...) en ik hoop dat dat toch gauw minder wordt en dat ik een positievere kijk op dingen krijg. En dan denk: "Jammer dat **** niet kan, ik ga zelf wel even naar de stad om dingen te halen. "

En m'n huis is een zooitje en de was ligt torenhoog opgestapeld om te worden gevouwen/gestreken, dat werkt ook niet echt mee aan het opgeruimde gevoel wat ik graag zou willen hebben

[/einde klagen]
  dinsdag 4 december 2007 @ 09:41:49 #234
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_55028102
Suzanne gefeliciteerd en beterschap!
pi_55028213
een voor de moeders die dat nodig hebben
  dinsdag 4 december 2007 @ 10:03:01 #236
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_55028421
LadyS, jammer dat er nog geen verbetering voelbaar is. Ik hoop dat het donderdag een goed gevoel geeft, dat intakegesprek. Sterkte.

En Suzanna, nog gefeliciteerd!
  dinsdag 4 december 2007 @ 12:10:18 #237
45621 Suzanna
Mama van...
pi_55030942
LadyS, wat naar dat je je zo voelt zeg. Het lijkt wel een beetje hetzelfde als ik een tijdje geleden. Alles lijkt dan negatief he... en de zin om dingen te ondernemen is inderdaad snel weg als er iets tegenzit (nu nog steeds trouwens, maar ja, ik ben nu ook ziek).

Bedankt voor de felicitaties!

Hoe gaat het nu met jou Sugar? Ik had gelezen dat het niet zo lekker ging...
pi_55031307
LadyS wat jammer dat je je nog zo rot voelt zeg. Je had toch medicijnen? Slaan die wel aan dan, omdat je je nog steeds hetzelfde voelt? Anders zou ik dat ook nog eens aankaarten.

Suzanna gefeliciteerd, en beterschap.

Nijna, fijn dat het allemaal goed is!
  dinsdag 4 december 2007 @ 12:41:24 #239
94046 PM-girl
pi_55031600
Suzanna, gefeliciteerd! En beterschap!

LadyS, wat rot zeg, dat het nog niet goed gaat. Sterkte!
*
  dinsdag 4 december 2007 @ 12:42:00 #240
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_55031614
appelsap, ik heb idd medicijnen, maar dat kan een tijdje duren voordat ze aanslaan (ik geloof gemiddeld 4 weken, ik zit nu op nog geen 3 weken), dus dat wacht ik nog even af.....

Er zijn ook andere dingen waar ik al een tijdje over aan het "malen" ben, maar die wil ik liever niet hier bespreken (openbaar dan, vanwege meelezers).
edit: toch maar wat weggehaald..
pi_55031762
Hm pas 3 weken, nog even geduld dus. Anders wel meteen aan de bel trekken hoor.
Het klinkt allemaal wel erg lastig die gevoelens.. Ik hoop voor je dat ze bij maatschappelijk werk wat voor je kunnen betekenen.
Misschien voor nu wat voldoening proberen te halen uit het feit dat je er nu wel echt aan gaat werken? Al zal dat ook erg lastig zijn als je je zo rot voelt. Succes donderdag!
  dinsdag 4 december 2007 @ 12:53:01 #242
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_55031859
Ja, het feit dat het "erkend" is, vind ik wel fijn. Toch heb ik steeds het gevoel het alleen te moeten doen. Samen met de huisarts, dat wel, die is de enige die vraagt hoe het met me gaat (irl dan )
pi_55032054
Dat lijkt me ook moeilijk, als niemand dat aan je vraagt! Uiteindelijk zul je het ook alleen moeten doen maar een beetje steun zou wel fijn zijn. Maar dan heb je dus ook niemand met wie je je gevoelens delen kan? (irl)
  dinsdag 4 december 2007 @ 13:30:20 #244
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_55032881
Ja, ik moet het idd uiteindelijk alleen doen, maar het is de steun die ik mis. Nee, ik heb niet iemand met wie ik mijn gevoelens kan delen, straks maatschappelijk werk natuurlijk en af en toe de huisarts...
Nou ja, ik heb genoeg online gegooid Tis al meer dan ik gewild had, dus ik hou het hierbij (niet dat ik erniet over wil praten hoor, maar ik wil dat niet allemaal voor eeuwig op het net hebben staan)
  dinsdag 4 december 2007 @ 14:47:44 #245
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55035015
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 12:53 schreef LadyS het volgende:
Ja, het feit dat het 'erkend' is, vind ik wel fijn. Toch heb ik steeds het gevoel het alleen te moeten doen. Samen met de huisarts, dat wel, die is de enige die vraagt hoe het met me gaat (irl dan )
Och, dat lijkt me heel rot. Toen ik me zo voelde trok ik me heel erg terug, wilde met nauwelijks iemand contact, maar ik had gelukkig wél mijn zus met wie ik alles kon delen, en die me 100% begreep. Wat lijkt me dat extra eenzaam voelen voor jou zeg.
Dan is mijn volgende suggestie wellicht wat lastig: Toen ik las dat je zo opziet tegen het bijwerken van je huis, wilde ik je dus voorstellen om iemand te vragen je te helpen. Dan kun je samen de rommel wegwerken en heb je een frisse start. Maar wellicht vind je het moeilijk om je zo bloot te geven.
Dikke kus lieve Lady, en ik hoop van harte dat je medicatie snel zal aanslaan.
  donderdag 6 december 2007 @ 07:50:20 #246
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_55071623
Succes vandaag LadyS

Soms heb ik van die momenten waarop niets anders kan denken dan ik hoop dat je altijd zo blijft, lief kind. Verander jij maar even niet. Wat is het goed dat een kind zo puur kan zijn, zonder maniertjes en zonder schaamte. Oprecht blij en soms ook echt verdriet of boos zijn. Maar zo echt nog. Ik hoop dat ze nog lang zo mag zijn, hoewel ik ergens ook wel weet dat het wel een keer zal veranderen. En voor dan kan ik alleen maar hopen dat het leven niet hard hoeft te zijn voor haar. Maar het is goed dat ze zich zo lekker voelt en zo euh, ik weet niet eens hoe ik dat noemen wil, misschien gewoon Jolie is.
pi_55071752
Succes met je intake straks LadyS. Als je een beetje in de buurt woont, wil ik best een keertje komen helpen in huis. Zodat je het zelf weer ziet zitten. Wat ontzettend vervelend trouwens dat je irl niet je verhaal kwijt kunt. Ik heb daar zoveel aan gehad. Ik weet niet of home start bij jou in de buurt zit, maar dan heb je een vrijwilliger waar je iig even lekker kunt spuien.
*OUD heilige*
  donderdag 6 december 2007 @ 08:16:52 #248
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_55071796
Heel herkenbaar, Luchtbel. Lief gezegd zo.

Succes vandaag, LadyS. En ik wil altijd wel even kletsen, hoor, spreek me in elk geval gewoon aan als je denkt dat het fijn is om even te kletsen.
pi_55072918
Ik heb er nu een tijdje over nagedacht en ik ga toch voorlopig afscheid nemen van hier. Ik blijf nog wel meelezen want ben wel heel benieuwd naar de geboortes die nog allemaal komen moeten.
Maar ik heb er genoeg van dat ik via hier (en mijn mail) in de gaten gehouden word. Ik kan dus voorlopig niks meer gaan posten. Eerst hier weer een beetje alles op regel krijgen met hem , Kevin, mijn werk en gewoon alles.
Liefde
  donderdag 6 december 2007 @ 10:31:11 #250
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_55073489
quote:
Op donderdag 6 december 2007 09:55 schreef MeNicole het volgende:
Ik heb er nu een tijdje over nagedacht en ik ga toch voorlopig afscheid nemen van hier. Ik blijf nog wel meelezen want ben wel heel benieuwd naar de geboortes die nog allemaal komen moeten.
Maar ik heb er genoeg van dat ik via hier (en mijn mail) in de gaten gehouden word. Ik kan dus voorlopig niks meer gaan posten. Eerst hier weer een beetje alles op regel krijgen met hem , Kevin, mijn werk en gewoon alles.
Oh jammer MeNicole
  donderdag 6 december 2007 @ 10:47:59 #251
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_55073766
He bah, wat vervelend, MeNicole.
Nou, misschien tot in pm ofzoiets. Succes met alles weer wat op de rit krijgen.

En hier gaat het niet zo fantastisch eerlijk gezegd. Gewoon moeilijke dagen weer, met regen en Storm die veel zeurt en piept nu. De kamer vol nieuwe spullen en dan toch steeds gedoe, dat vind ik jammer en het slokt mijn geduld een beetje snel op.
Ik zit verder te wachten op een berichtje over misschien nieuw werk en ben er met de minuut pessimistischer over. Zal wel niks worden... Irritant en onnnodig, maar jaaaaaa. Geloof dat ik even in een soort rottijdje zit. Gisteren ziek thuis gebleven van m'n werk, omdat ik het hard nodig had. En zoals ik me nu voel, heb ik morgen ook nog nodig, maar ja, ik heb geen griep ofzoiets. Lastig voor mijn geweten.
pi_55073972
Vervelend MeNicole... en jammer! (Kloon!!! )

dikke kus.
  donderdag 6 december 2007 @ 11:01:53 #253
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_55074029
Suiker als je jezelf om wat voor reden dan ook niet lekker voelt en niet goed genoeg om te werken dan is dat maar zo. Rot en vervelend maar dat is toch echt belangrijker. Kut is het dat het zo gaat. Hou vol. Ik duim voor je.
pi_55074069
Ja Sugar, wat Luchtbel zegt! Even voor jezelf kiezen is soms echt nodig. Neem die tijd, zorg goed voor jezelf.
En sterkte met Storm!
  donderdag 6 december 2007 @ 11:06:27 #255
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_55074111
Sugar, geef er even lekker aan toe, dat doe ik altijd als ik me zo voel, dan mág dat ook van mezelf. Van die schuldgevoelens wordt het alleen maar erger en niemand heeft er iets aan. gewoon eventjes extra lief zijn voor jezelf en overmorgen of die dag erna wordt je wakker en dan merk je dat je je niet meer zo down voelt
pi_55079363
MeNicole, wat vervelend.

Sugar, verstandig om ziek thuis te blijven. Daarvoor hoef je niet de griep te hebben. Pas goed op jezelf
  donderdag 6 december 2007 @ 19:07:46 #257
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55084036
MeNicole, ik vind het echt heel erg jammer dat je het gevoel hebt dat je deze beslissing hebt moeten nemen. Blijf je nog wel leuke verhalen posten over mika of helemaal niet meer? veel sterkte iig!!

Sugar, als je je niet goed voelt, blijf lekker thuis. niemand heeft er iets aan als je op je werk zit maar eigenlijk niet heel erg productief bent, omdat je niet lekker in je vel zit. daar hoef je geen griep voor te hebben.

ik heb borstontsteking ik ben het echt goed zat! drie keer boven de 39 oC koorts in 2 maanden is echt niet leuk. weer aan de antibiotica, weer ziek thuis. "hoe gaat het op je werk? ben je al een beetje gewend?" ja, ik zou kunnen wennen op mijn werk als ik niet de helft van de tijd ziek was! ik vind het zo oneerlijk tov mijn werkgever. ik werk er net, word zwanger, tijdens de zwangerschap part-time gewerkt, kom ik terug met de gedacht dat ik nu eht alles kan geven, ben ik weer steeds ziek! echt zwaar storend, maar kan er weinig aan doen, vrees ik.
maar het gaat wel beter dan gister. gisteravond stond de teller op 39,8oC en vanochtend was het 38,9oC, dus das wel beter. nou maar hopen dat ik snel weer helemaal beter word, want dit is niet leuk...
pi_55084543
Nee na vandaag post ik helemaal niks meer. Helaas ook niet over Mikael. En dat vind ik jammer want ik ben zo trots op hem dat de hele wereld het wel mag weten. Maar ik wil gewoon niet meer continu in de gaten gehouden worden en steeds op moeten letten wat ik post. En niet alleen hier maar ook via mijn mail, hyves en misschien ook wel de PMmtjes. Het is voor nu even genoeg voordat ik mezelf voorbij ga lopen. En ik wil niet doordat iemand zo leuk is om mij in de gaten te houden mijn leven laten verpesten. Als hij weer normaal kan doen dan ga ik hier weer posten.
Maar bedankt gewoon voor nu alvast. En ik zal M@x op de hoogte houden dus kunnen jullie haar lastig vallen
Liefde
  Jubileum moderator donderdag 6 december 2007 @ 19:57:36 #259
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_55085173
Verdorie MeNicole Ik snap waarom je het doet maar ik baal ontzettend dat het nodig is
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 6 december 2007 @ 20:55:37 #260
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_55086577
MeNicole jammer dat je zulke maatregelen moet nemen om gewoon je priveleven te leiden blijkbaar kunnen sommige mensen dus niet normaal doen, jammer.

Sugar
pi_55086875
Sugar, als je niet kunt werken, ben je ziek. Griep of geen griep. Je baas heeft er ook niks aan dat het straks nog slechter gaat. Kun je beter nu even bijtanken.

Echt vervelend en stom dat je zoiets moet doen MeNicole. Het is zo leuk over die slimme Mika te lezen.

Beterschap Davina.
*OUD heilige*
pi_55089958
sterkte met afkicken menicole!
pi_55090159
quote:
Op donderdag 6 december 2007 20:55 schreef Rottdog het volgende:
MeNicole jammer dat je zulke maatregelen moet nemen om gewoon je priveleven te leiden blijkbaar kunnen sommige mensen dus niet normaal doen, jammer.

Sugar
Totaal eens is!
Jammer MeNicole, hoop dat je hier snel weer kan komen posten over jezelf en natuurlijk over je leuke wijze kleine mannetje!
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
pi_55091004
sugar, ik las net ergens over dat vroege wakker zijn van storm steeds. pfoeh, alleen dat lijkt me al voldoende reden voor op z'n minst wat prikkelbaarheid bij jou. dus reken niet alles alleen jezelf aan. je bent ook 'maar een mens' he, vergeet dat niet.
  vrijdag 7 december 2007 @ 07:53:46 #265
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55093585
Oeh, Davinia, sterkte en beterschap!

MeNicole, wat naar zeg, dat je zo in de gaten gehouden wordt. Ik hoop wel dat je tergkomt hoor!

Suug, vandaag een betere dag voor je? Ik duim voor je.

Bixie, hoe is het met jou? Wellicht heb ik eea gemist, want ik kom nauwelijks op het bankje. Maar met jouw vader ging het toch niet zo goed?
  vrijdag 7 december 2007 @ 08:34:24 #266
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_55093934
voor iedereen die het nodig heeft.

Jij bent ook een mooie MeNicole. Straks word ik ook nog gehackt Even allemaal zwaaien naar de meelezer
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  vrijdag 7 december 2007 @ 08:53:57 #267
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_55094205
Ik ben toch gewoon maar gaan werken, want S bleek thuis te zijn met de kinderen vandaag, was ik vergeten. Dan heb ik nog geen rust en tijd voor mezelf, want de hele dag weggaan (zij of ik) vond ik ook zo gek.

Bix, dankjewel, het is ook zwaar die ochtenden zo vroeg. En ik merk dat ik helemaal niet vóel wat het met me doet. Geen fysieke moeheid of koppijn. Ik voel eigenlijk alsmaar alleen mijn geestelijke behoeftes, maar niet mijn lichamelijke. En áls ik ze voel, ga ik eraan voorbij (voorbeeld: niet gaan plassen, maar eerst alles voor de kinderen doen. Of een broek die niet fijn zit wel soms voelen knellen, maar het niet oplossen door iets fijners aan te doen). Ik sta het liefst helemaal niet stil bij mijn lijf en alleen bij mijn hoofd. Zo is in bad gaan altijd een lekker idee, maar ik maak er niks van als ik eens in bad gá. Dan verzorg ik mezelf niet eens echt, ik zit, ga er snel weer uit en droog me vlug en snel af. Confrontatie met mijn lijf is dan rot, maar ik ben het ook niet gewend om lichamelijke behoeftes te voelen én er gehoor aan te geven.
pi_55094301
Sugar, dat is niet niks. Het lijkt haast wel of je jezelf het niet gunt om even wat tijd voor jezelf, voor je lijf te hebben! Uiteindelijk staat geestelijk en lichamelijk ook niet los van elkaar. Als je de tijd neemt om lekker in bad van te gaan tutten, zou je je daar dan geestelijk niet beter van voelen? Ik vind het overigens wel herkenbaar, doe dit zelf ook niet. Alsof je je oplegt dat dingen 'moeten' voor je je kan ontspannen, terwijl je nooit aan ontspannen toekomt als je alles wat 'moet' ook doet.
Hmz, het klinkt misschien een beetje warrig, ik ben nooit zo goed in het verwoorden van wat ik denk
In ieder geval een knuffel vanuit hier!
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 7 december 2007 @ 09:07:57 #269
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_55094420
Het klinkt helemaal niet warrig en is heel herkenbaar.
Ik kom wel toe aan mijn geestelijke behoeftes (dus fokken, kletsen met mensen, foto's maken en verbeteren), maar ik wals wel bij alles over mijn lijf en mijn rust heen.
pi_55094784
Jemig Sugar, wat klink je 'ver weg'. Gewoon doorgaan zonder tijd voor jezelf te nemen. Want als je dat doet, moet je eerst iets nuttigs doen en dat nuttige is nooit klaar. En als je voorneemt om echt tijd aan jezelf en aan je echte gevoel te besteden, lukt dat niet. Ik weet niet hoe je jezelf weer op 1 lijn moet krijgen. Ik hoop wel dat het je snel lukt.
*OUD heilige*
  vrijdag 7 december 2007 @ 11:22:36 #271
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55097186
Oeh, dat klinkt herkenbaar, over je fysieke behoeften heenwalsen en gewoon maar negeren. Niet gaan plassen, het koud hebben, moe zijn, prikkende trui aanhebben, honger hebben, dorst hebben.... Ik heb het doorbroken (was ook wel een klus hoor Suug...), en dat voelt heel prettig.
Weet je waar ik mee ben begonnen? Genieten van afwassen (ik had eerst nog geen vaatwasser). Heel bewust het warme water voelen (en dan dus zorgen dat het niet bloedjeheet is, zoals ik eerst altijd deed ). Het sop tussen je vingers voelen glippen, de gladde schone borden voelen. Klinkt heel gek mss. En lief zijn voor mezelf, dat heb ik ook geleerd. Net zoals je lief bent voor je kind(eren). Kopje thee, lekker badderen, stukje fruit in stukjes snijden (vind ik altijd lekkerder dan aan één stuk ), kaarsje aansteken, verwarming wat hoger zetten, met een dekentje op de bank een filmpje kijken. Behaaglijkheid creëren. Voor je kind doe je het wel, vanzelfsprekend bijna. Waarom niet voor jezelf?
Heb je nog hapto Sugar? Lijkt me wel iets dat daarbij past, ik heb het daar geleerd.
  vrijdag 7 december 2007 @ 11:28:32 #272
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_55097323
Spijker en kop, Moonah, wat fijn te merken dat iemand dat gewoon herkent en ook als een probleem heeft aangepakt. Ik heb geen haptotherapie meer en het is vaker door me heen geflitst dat ik daar misschien wel opnieuw naartoe moet gaan over een tijdje.
  vrijdag 7 december 2007 @ 12:36:17 #273
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55098966
Sugar, je verhaal klinkt ookhier bekend. Wellicht minder heftig dan wat jij beschrijft, maar er gingen/gaan ook dagen voorbij dat de persoonlijke verzorging er zwaar onder ging lijden.
als PhysicsRules nu thuis is, neem ik het echt van, lekker lang uitgebreid douchen, wetende dat als Eli huilt, PR het even op kan lossen. Misschien ook een idee. als S thuis is, hem even de "verantwoordelijkheid" te geven, zodat jij lekker kan weken in bad. Ook al heb je er geen zin in, jezelf een keer dwingen te blijven zitten tot je een en al wrinkel (hoe heet dat?) bent, kan mss ook helpen.
Als is de oplossing van Moonah ook een goede. Heet volgens de psychologen "mindfulness". Zijn ook cursussen van. Idee?
  vrijdag 7 december 2007 @ 13:10:49 #274
94046 PM-girl
pi_55099795
Sugar, jeetje meid, klinkt niet zo goed allemaal, zeker met dit regenweer word je er niet vrolijker van. Ik denk dat hapto inderdaad goed kan zijn voor dit stuk. Sterkte

Davinia, beterschap! Ik ken het, bo, precies. Ik had ook net een nieuwe functie en ben ook 3 keer kort achter elkaar ziek geweest daardoor. Ik hoop dat de medicatie vlug aanslaat voor je, want je bent er flink beroerd van.
*
  vrijdag 7 december 2007 @ 13:11:42 #275
94046 PM-girl
pi_55099815
LadyS, hoe was de intake?

En MeNicole, wat jammer dat het zo moet zeg. Succes met alles!
*
  vrijdag 7 december 2007 @ 15:26:10 #276
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_55102904
quote:
Op donderdag 29 november 2007 09:30 schreef texelonia het volgende:
Daarnaast heb ik juist het gevoel nooit hard genoeg te werken. Vergeleken die collega's. Dus altijd net een tikkie harder willen werken, omdat ik denk, dat zij anders denken, dat ik niet hard genoeg werk Ik moet daar nog een beetje een middenweg in zien te vinden.
Dat was dus niet alleen mijn gevoel, maar ook het gevoel van mijn collega's
Ze hebben "geklaagd" bij de manager, dat ik niet genoeg initiatief neem, en dat het lijkt alsof ik het werk niet meer leuk vind en er geen zin meer in heb....

Ik werk me voor mijn gevoel de pleuris, heb geen energie meer voor thuis, Noah, het huishouden, etc. En waarvoor? Voor NIKS, want het is toch niet goed genoeg. Ik heb nu dus het gevoel op élk vlak tekort te schieten, als moeder, als huisvrouw, als partner, én als werknemer.

Nu moet ik dus maar eens gaan bedenken hoe ik dit op ga lossen. Want als ik nóg harder ga werken, lijden Micha en Noah er nóg meer onder. En ikzelf ook trouwens. Maar als ik dat niet doe, dan is mijn werk ontevreden over me, wordt het waarschijnlijk minder gezellig op de werkvloer (was het eigenlijk al...), en wordt straks mijn contract niet verlengd (duurt nog 5 maanden, maar toch).

In elk geval heb ik dat van de pauzes wel aangekaart, en dat was volgens de manager het probleem niet. Die moet ik gewoon kunnen nemen als het werk het toelaat, ookal doen mijn collega's dat niet. Volgens haar zouden zij dat ook geen probleem vinden. Eerst nam ik dan dus ook maar geen pauze, omdat ik het lullig vond dat die collega's dan alles (eventjes) alleen moesten doen. Maar ik merk dat als ik wel even die pauze-momenten pak, ik dan echt weer wat meer energie en zin heb om te werken. Dus ik hoop dat dat alvast een verschil zal maken (en dat zij dat verschil dan ook zien...).

Sorry voor het lange verhaal maar moest even mijn hart luchten
©Dumbo
  vrijdag 7 december 2007 @ 15:36:55 #277
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_55103146
ik herken dat wel hoor tex, toen ik werkte/studeerde, altijd maar alles doen, wel even die pauze nemen daar heb je rehct op en dan even gewoon afzonderen.
ZO mezelf voorbij werk/school was het enige en de rest schoot er bij in.
En een enkeling doorzag wel hoe/wie ik was en deed wel moeite om mij te kennen en aardig te doen, maar veel mensen doen dat gewoon niet. en het enige wat hun zien is een stom dom sjagerijnig dik meisje die nooit wat zegt.
Terwijl ik toen gewoon bang was , maar toch wel zo graag wil proberen. ik goed stel hersens heb
Herken dat gevoel van jezelf alles geven maar het wordt gewoonweg niet gezien. kut is dat
zeker als ej dan mensen hebt die dicht bij je staan ( bij jouw je moeder hier mijn zussen ) die van dat soort gemene sneren maken, niet de moeite doen om de echte jou te zien. je zelfvetrouwen wat al nihil is en je angst voor die grote boze wereld alleen maar versterken, want als diegene die je lief zouden moeten hebben al zo tegen je doen, nou dan zul je het wel verdiend hebben etc..

gewoon even een dikke kus
pi_55103239
Tex, wat klote allemaal zeg!

Sugar, LadyS, de anderen hebben al veel zinnigs gezegd, daar sluit ik me bij aan. Sterkte!

Menicole, wat ontzettend klote en gemeen van diegene die je als het ware stalkt.
Ik snap je beslissing, maar vind het wel jammer hoor!

Enne volgens mij ben ik sinds de zwangerschap veel sneller emo. Herkenbaar?
  vrijdag 7 december 2007 @ 15:42:49 #279
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_55103243
he bah, lieve Tex, had je nou maar gewoon een baan die wél bij je past. Want zo klinkt het nu niet. Ik gun je zo dat baantje of die báán die wel echt voor jou zou zijn. Echt. Maar ja, wat heb je daaraan? Ik zou willen dat ik je een heel goed idee kon geven hierover of een perfecte manier om die baan ineens te vinden én aangenomen te worden. dat zou zo fijn zijn. Want dit klinkt alsof het je ongelukkig maakt en dat is het niet waard, maar je moet natuurlijk werken, want geld. Bah, bah.
Lieve Tex, even voor wat het waard is: je dóet je stinkende best, jij. Dat blijkt gewoon uit je verhalen over je werk. Dan kan het nog steeds zo zijn dat het niet past, en dat ligt dus niet aan je inzet, maar aan wie je bent (een leuke Tex, die genoeg heel goed kan!) en wat het voor werk is (catering ). Ik vind het gewoon heel jammer om te zien dat het steeds net niet lukt. Dat ligt niet aan jou, aan je kunnen of je inzet. Maar het is wel heel veel pech. En ik gun je dat dat eens verandert naar heel veel geluk.
  vrijdag 7 december 2007 @ 15:56:49 #280
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_55103530
evenstar herkenbaar wat je schrijft ja...
En dat mensen niet de moeite nemen om je te kennen, zelfs ouders/zussen etc. Ik denk toch dat dat ook aan mij ligt. Ik láát me niet kennen. Ik denk dat het voor hun ook wel heel moeilijk is om daar doorheen te prikken.

Sugar, ik vind het werk zelf wel meevallen eerlijk gezegd. Niet mijn droombaan maar ik vind het ook niet heel erg. Het vervelendste is vooral dat ik zo belachelijk veel uren werk. Maar ik wilde flexibel zijn enzow, want ik had al zo weinig (ervaring, diploma's, etc), en anders zou het helemaal nooit wat worden. En nu heb ik een contract, op basis van mijn flexibele inzet Nu weet ik dus niet hoe ik daar onderuit kan komen... Ik durf er niet zo goed over te beginnen dat ik minder zou willen werken, bang dat ze het niet goed oppakken (die manager is sowieso al een beetje een vervelend mens ). Maar ik kan het altijd proberen natuurlijk, dus misschien doe ik dat wel binnenkort. En in 2008 ga ik in elk geval veel dagjes vrij nemen! Ik heb na 1 maand al 16 overuren, en per week heb ik er misschien 2 nodig voor één dagje vrij. Als ik tenminste de overige dagen niet overwerk

En dat genoeg heel goed kunnen, nu steekt mijn onzekerheid weer de kop op, maar voor mijn gevoel kan ik echt zo heel veel goed Ik heb geen diploma's, zelfs mijn havo niet afgemaakt. Ik heb geen noemenswaardige baantjes gehad en dus ook geen interessante werkervaring opgedaan. Ik ben niet leuk en gezellig en spontaan, of het komt totaal niet over bij die mensen. Ik zou niet weten wat ik wel goed kan (behalve een hele hoop negatieve dingen die ik jullie zal besparen). Ik wou nu even zo graag dat ik iemand anders was
©Dumbo
pi_55103639
Tex, je bent een leuk mens, misschien niet spontaan, maar wel aardig en een leuke moeder voor Noah. Kunt schriftelijk wel goed vertellen wat er is, je wilt wel werken en doet dat ook. Je bent jezelf waard!
*OUD heilige*
  vrijdag 7 december 2007 @ 16:05:21 #282
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_55103721
Lieve Tex, dat wist ik allemaal allang van die diploma's en werkervaring. Maar ik vind je slim, ik vind je duidelijk en helder in je teksten en je weet hoe de wereld in elkaar zit. dat is wat ik zie en lees en daar doelde ik op.
Het zou fijn zijn als er iemand was die jóu zou kennen en precies iets had wat bij jou past. Ergens de administratie doen en de website uptodate houden ofzo. Of in een leuke filmhuisfilm-achtige videotheek werken. Of...
  † In Memoriam † vrijdag 7 december 2007 @ 16:16:15 #283
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_55104020
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 08:34 schreef m@x het volgende:
voor iedereen die het nodig heeft.

Jij bent ook een mooie MeNicole. Straks word ik ook nog gehackt Even allemaal zwaaien naar de meelezer
Zwaaien? Ikke niet, kan zo iemand krijgen! Hee joh, meelezer/stalker, heb je niet genoeg aan je eigen leven?

Sugar, ik herken dat fysieke verwaarlozen van jezelf ook wel. Tijdens heel heftige winterdepressies deed ik dat. Pijn en kou en honger negeren. Warme douches, dekens en kopjes thee doorbraken het patroon een beetje.

M@x, ook voor jou een
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_55105449
quote:
Op donderdag 29 november 2007 10:02 schreef texelonia het volgende:

[..]

Sodexho.
Daar leveren wij aan

Hier alles goed! maandag een sollicitatie kwam zomaar ineens op mijn pad

Ben wel heel onzeker voor het zwanger zijn was ik best wel een zeker persoon, maar nu ...... vind mezelf te dik vind mezelf niet meer mooi vind mezelf niet vrolijk genoeg
Zijn dat de hormonen?? Mjaaaa.....nou het zal wel weer goed komen. Moet alleen ff de tijd nemen denk ik!
Ik ga nu pas nadenken over de ( lullige, rottige ) dingen die er gebeurd zijn in mijn zwangerschap.

maar ben positief

Sugar veel succes met alles! Suzanna nog van harte! en berterschap!
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_55106771
Spannend, Beaker. Ik dacht dat jij even bewust thuis wou blijven voor je lieve meissie...of was het toch werk gerelateerd ? Hormonen ???? Zeker lastig zo af en toe. Meestal volgende dag weer voorbij. Even lekker sporten of zoiets, dat helpt bij mij. Niet altijd even veel zin om te gaan, maar ja....

Vanaf morgen kan ik voor de tv (thuis)fietsen ! Ik kan zo'n home trainer lenen. Eigenlijk heb ik geen gebrek aan beweging, maar het maakt je gedachten zo lekker leeg. Sporten is toch anders dan booschappen doen etc etc etc...
pi_55109703

Allereerst een dike voor iedereen de het nodig heeft en Menicole dat is balen

Mag ik hier reklame maken?
Na 3 weken oel ik me al zoveel beter en je leert de eerste week gelijk dat je echt niet de enige bent met problemen/dingen die je dwars zitten. En ik kan het iedereen hier die het moeilijk heeft aanraden. Het is zo'n opluchting. En ik kan weer lachen de laatste 2 jaar was ik vergeten waar die spieren zaten, kan ze nu allemaal benoemen
Het is gewoon heerijk je ding kwijt te kunnen, de druk even niet te hebben van thuis en de dingen oplossen zonder dat iedereen aan je loopt te trekken en zeggen hoe je je moet voelen (wat overigens een irrationele gedachten is )
Ik ben er nog niet (misschien nog lang niet) maar ik voel me al zoveel beter en echt je doen en laten wat je wilt, als je maar op tijd bent voor het eten (ritme) en de therapie die je volgt e als je maar voor 22 uur binnen bent.
pi_55109793
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 15:56 schreef texelonia het volgende:
evenstar herkenbaar wat je schrijft ja...
En dat mensen niet de moeite nemen om je te kennen, zelfs ouders/zussen etc. Ik denk toch dat dat ook aan mij ligt. Ik láát me niet kennen. Ik denk dat het voor hun ook wel heel moeilijk is om daar doorheen te prikken.

Sugar, ik vind het werk zelf wel meevallen eerlijk gezegd. Niet mijn droombaan maar ik vind het ook niet heel erg. Het vervelendste is vooral dat ik zo belachelijk veel uren werk. Maar ik wilde flexibel zijn enzow, want ik had al zo weinig (ervaring, diploma's, etc), en anders zou het helemaal nooit wat worden. En nu heb ik een contract, op basis van mijn flexibele inzet Nu weet ik dus niet hoe ik daar onderuit kan komen... Ik durf er niet zo goed over te beginnen dat ik minder zou willen werken, bang dat ze het niet goed oppakken (die manager is sowieso al een beetje een vervelend mens ). Maar ik kan het altijd proberen natuurlijk, dus misschien doe ik dat wel binnenkort. En in 2008 ga ik in elk geval veel dagjes vrij nemen! Ik heb na 1 maand al 16 overuren, en per week heb ik er misschien 2 nodig voor één dagje vrij. Als ik tenminste de overige dagen niet overwerk

En dat genoeg heel goed kunnen, nu steekt mijn onzekerheid weer de kop op, maar voor mijn gevoel kan ik echt zo heel veel goed Ik heb geen diploma's, zelfs mijn havo niet afgemaakt. Ik heb geen noemenswaardige baantjes gehad en dus ook geen interessante werkervaring opgedaan. Ik ben niet leuk en gezellig en spontaan, of het komt totaal niet over bij die mensen. Ik zou niet weten wat ik wel goed kan (behalve een hele hoop negatieve dingen die ik jullie zal besparen). Ik wou nu even zo graag dat ik iemand anders was
Jeetje meis, je hoeft niemand anders te zijn! Wat onwijs naar dat je je zo voelt, terwijl het helemaal niet nodig is Je doet wat je kan, je doet je uiterste best in je baan enz. Joh, ik heb ook geen diploma's, op mijn havo na dan, ik weet hoe moeilijk het is om echt leuk werk te vinden (ben er momenteel zelf mee bezig en het vlot voor geen meter) maar echt, als je niet tevreden bent in je baan, als je je er zo waardeloos voelt, probeer wat Sugar zegt, iets heel anders te vinden. Iets waar jij wel gewaardeerd wordt om je inzet, iets waar je je wel thuis in kan voelen.
Pfff, zou echt nu wel even willen gillen tegen je, dat je WEL de moeite waard bent!
Sara
Merel
Ukje
pi_55109812
Anitra, wat onwijs fijn dat je je beter voelt Heel veel succes de komende tijd!
Sara
Merel
Ukje
pi_55110892
tex, ik heb ook altijd de indruk dat jij juist veel in je mars hebt. blijf in jezelf geloven hoor, dit is zoals ik 't begrijp voor jou toch meer een tussenstation, niet echt iets waar je voor altijd moet blijven. je doet wat je kunt, en verder moeten ze gewoon niet zeiken. en jij gaat rustig aan maar weer op zoek naar iets waar je wat meer lol in zou kunnen hebben. OK?

moonah, hier gaat 't wel goed hoor! lief dat je 't vraagt. met m'n vader gaat 't echt buitengewoon goed, hij voelt zich beter dan 'ooit', de operatie is goed gelukt en hij hoeft er ook geen nare nabehandelingen (chemo/bestraling) meer achteraan, dus hij is in feite weer helemaal beter. ik heb zelf een een uitputtende nakijkmarathon achter de rug met veeel te weinig slaap tussendoor, maar da's klaar; ik heb nu vrij tot begin januari, zalig!
pi_55110937
anitra, hey fijn om wat van je te horen, en vooral dat het zo goed voelt voor je! ben je nou vorige week nog wel of niet naar dat concert van Bruce Springsteen geweest?
  vrijdag 7 december 2007 @ 21:36:16 #291
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_55111675
Bix, wat fijn van je vader!!
En Anitra, hoi!!

Tex, ik wist niet dat je zo negatief over jezelf dacht. Wel een beetje, maar niet zo erg. De keren dat ik je gezien/ gesproken heb, vond ik je wel stil, maar hee, zoveel nieuwe mensen. Ik vind je heel erg vriendelijk overkomen juist. Je voorkomen bedoel ik. Ik hoop echt dat je zelfbeeld veranderd de komende jaren. Het is zo zonde, zo verdrietig! Gewoon even een knuffel vanuit hier.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  vrijdag 7 december 2007 @ 22:00:40 #292
94046 PM-girl
pi_55112450
Tex toch, wat rottig allemaal. Ik ken je niet, maar ik lees hier wel een hele lieve mama voor Noah, daar mag je sowieso trots op zijn he!
Sterkte in elk geval!
*
  zaterdag 8 december 2007 @ 12:05:54 #293
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55121972
Tex, ik ken je geschiedenis niet, maar mss is het een optie om deelcertificaten te halen voor havo?
En idd, als dit werk niet geschikt is voor je, kan je wellicht iets anders zoeken. Als ik je posts zo lees, ben je verbaal hel sterk; je kan je goed uitdrukken met je woorden (en je kan goed spellen ), dat is niet voor iedereen weggelegd. mss is administratief werk of iets anders, waarbij taal belangrijk is wel geschikter voor jou dan een baan in de horeca (waarbij je veel moet staan?). En je schrijft dat je contract nog 5 mnd loopt, dus je hebt wel even de tijd om je te orienteren, toch? (Nogmaals, ik weet de geschiedenis niet, maar als je moeder je echt niet steunt??? Nu ik zelf moeder ben, kan ik me daar toch echt he-le-maal niets bij voorstellen. Zal ook erg pijnlijk/ingewikkeld zijn ) Heb je vrienden/kennissen waar je meer kunt sparren/spuien over de situatie?
Sorry voor de pragmatische post met oplossingen aandragen, maar dat is een beetje de aard van het beestje.

Anitra, je klinkt echt 1000x positiever dan al je laatste posts bij elkaar! Wat ontzettend fijn voor je, zeg!! Oeh, daar kan ik helemaal blij van worden, dat iemand zo opleeft in zo'n korte tijd.
  zaterdag 8 december 2007 @ 12:08:09 #294
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55122006
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 21:09 schreef bixister het volgende:
ik heb zelf een een uitputtende nakijkmarathon achter de rug met veeel te weinig slaap tussendoor, maar da's klaar; ik heb nu vrij tot begin januari, zalig!
Bix, wat fijn dat het goed gaat met je vader.
Moest jij zelf nagekeken worden of er bij jou ook verkeerde cellen actief waren?

Tex, er is al veel liefs en wijs gezegd. Sterkte dame.

En Anitra, goed te lezen dat eea je goed doet.
pi_55122627
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 12:08 schreef Moonah het volgende:

[..]

Bix, wat fijn dat het goed gaat met je vader.
Moest jij zelf nagekeken worden of er bij jou ook verkeerde cellen actief waren?
sorry, nee het ging over m'n werk! ik moest papers nakijken, heel veel!
pi_55123742
Klinkt goed Anitra.

Voorlopig zal ik hier niet meer posten (ga MeNicole gezelschap houden ) Ik ben weer praktisch terug bij af, maar liegen of de waarheid verzwijgen kan ik niet. Dan is het verstandiger even niks te zeggen.
Verder is alles goed hoor.
*OUD heilige*
pi_55124069
Yppy wat jammer dat je bijna weer terug bij af ben. Dikke knuffel voor jou...

Anitra wat fijn dat het zo goed lijkt te gaan en alle andere dames een knuffel
  zaterdag 8 december 2007 @ 15:07:43 #298
24188 Belana
kloon van belana
pi_55124718
MeNicole, ik lees het nu pas. rottig zeg! Ik hoop dat het allemaal snel beter gaat en opgelost is en dat je dan weer terug komt
stormy waters...
sailin'
pi_55124760
YPPY.
pi_55124763
Yppy Weet niet zo goed wat te zeggen.. ik hoop dat je je snel beter voelt!
Sara
Merel
Ukje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')