quote:
Op dinsdag 6 november 2007 14:32 schreef appelsap het volgende:<knip.
Ik ken je verder eigenlijk niet, dus ik weet niet of je er wat aan hebt.. maar ik wilde het toch even kwijt.

Bedankt voor je uitgebreide reactie!
Het is niet helemaal op mij van toepassing, omdat ik geen ambities in welke richting dan ook had, ik heb niet mijn hele leven om hoeven gooien. Hoewel ik nu wel eens spijt heb dat ik niet ben gaan studeren en daar goed van kan balen, ik heb dat niet voor de kinderen opzij moeten zetten, zeg maar....
De gevoelens die ik had en die ook nog wel eens de kop opsteken, zijn meer die kersjes ook heeft, schreeuwen (nou ja: niet echt schreeuwen --> meer stem verheffen) tegen je kinderen dat ze stil moeten zijn, dat het jankerds zijn en dat ze me met rust moeten laten. Om de volgende seconde te realiseren wat ik gedaan heb en ze meteen te knuffelen en mijn excuses aanbieden o.i.d. (ik voel me nog wel net zo rot, maar ik heb dan iets meer realiteitszin, zeg maar). Dat allemaal vanuit een machteloos gevoel, waarvan in niet weet waar het vandaan komt. Ik heb in die periode tranen met tuiten gehuild. Nu gaat het beter, ik heb nog wel eens zo een "aanval", nog net zo heftig, maar wel minder vaak gelukkig.
Nu zit ik meer in de "jelief-fase". Geen zin om iets te ondernemen. Opruimen, huishouden en boodschappen doen is iets wat ik een drama vind. Niet om te doen, maar om me er toe te zetten. Eenmaal onderweg valt het (eigenlijk altijd) wel mee. Toch helpt dat niet om de volgende keer er minder tegen op te zien.
Die opleving die jelief beschriijft, heb ik ook wel eens: dan gaan we naar de winkels of naar de kinderboerderij of speeltuin. Maar veelal gebeurt dat niet, hooguit naar de buurtsuper om iets te halen wat écht niet kan wachten, dus zitten we vaak gewoon thuis.
"Ik ben zo vaak niet de moeder die wil zijn" is dan ook helemaal op mijn van toepassing
[ Bericht 0% gewijzigd door LadyS op 06-11-2007 15:12:47 ]
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/