abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53935112
En toen gooide ik hem dicht

Link naar het vorige deel.

De disclaimer:
Wat is de (oorspronkelijke) bedoeling van dit topic?

Omdat ik overal verspreid over het forum berichten vind over terugplooien ( ! ), slaapgebrek, ontzwangeren en nog veel meer besloot ik het maar een beetje in 1 topic te verzamelen.
Als je zwanger bent kun je al je zorgen en kwaaltjes kwijt in het Z&G topic, je leuke verhalen over de baby in het babytopic, maar echt een topic voor ontzwangerende dames en moeders is er nog niet.
Vandaar deze dus, een spotlichtje op de moeders, een topic om even lekker ervaringen uit te wisselen over alles wat er met je gebeurd als je eenmaal moeder bent.

We willen graag dat jullie het "hoe gaat het met de moeders" topic weer gebruiken waar het voor bedoeld was nl hoe voel je je als moeder en hoe regel je alle dingen.Niet een klaagbankje voor alle ziek en zeer.
(we vertrouwen hierbij op het zelfregulerend vermogen van iedereen, en als het nodig is wordt er verwezen naar Klaagbaak of R&P)
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 22:05 schreef Anitra het volgende:

[..]

Denk dat als jij mee gaat dat er niks van rusen komt maar dat ht meer gezellige meide bende word Maar je mag mee hoor
Vandaag (nu opvang gregeld is) komt ineens alles binnen da ik straks alles achter me laat zo ineens en dat ik dan ineens even geen mama ben dat ik dan gewonn Anitra ben en dat maakt me verschrikkelijk verdietig en bang. Ik vond dat ik de easy way out nam door naar en herstellingsoord te gaan, maar merk nu dat dat helmaal niet zo is en alles verzet zich in me om mijn kinderen straks aan anderen over te laten en mijn vriend en huis alleen te laten (djulian is wel thuis als rick niet werkt hoor)
Zo easy is het allemaal niet besef ik nu. wat mag ik straks? Hoe vrijwillig is het eigenlijk? Kan ik visite krijgen zodat ik de kinderen toch kan zien? Ineens allemaal vragen en enge gedachtes.

MeNicole ik heb bewust over jou heen gelezen, het doet mij zeer om te zien hoe kwaad ij bent en dat voelt Mika echt wel, de merkt er meer van dan jij denkt. Mensen die uitelkaar gaan met kinderen, denk eerst aan de kinderen en dan aan jezelf aub. Neem voorbeeld aan m@x echt super hoe de het doet Het kind/de kinderen mogen niet de dupe van jouw vete worden.
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 22:11 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Ik weet het niet natuurlijk, maar ik krijg niet het gevoel dat Nicole en haar ex een vete over Mika's bolletje uitspelen hoor. En ze is boos, tuurlijk. Het is koud twee weken en met nogal moeilijke redenen.
Ze kan het beter hier neergooien en het dan kwijt zijn.
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 22:33 schreef owlet het volgende:
Ik ben het eens met PM (en ik vind het stiekem ook wel een beetje grappig om Anitra "boos posten" te horen veroordelen), iemand mag toch best wel even boos worden? Ik vind het nog heel netjes hoe Nicole en Kevin het doen.

[ Bericht 15% gewijzigd door Lois op 15-10-2007 20:17:05 ]
pi_53935903
Jeetje Anitra, je overdrijft. Volgens mij is er geen sprake van een vete en proberen ze alletwee het goed te doen. En Mika staat bij Nicole altijd voorop, zoveel is mij wel duidelijk.
Variety is the spice of life
pi_53941632
nou ik weet ook niet waar je dat vandaan haalt. Als er 2 wel goed met elkaar om gaan zijn Kevin en ik dat. Wij zijn absoluut niet boos op elkaar. We gaan beter om met elkaar dan een paar weken terug. En Mikael is veel gezelliger dan een paar weken terug. Dus misschien had je niet over me heem moeten lezen en dan had je misschien begrepen dat er helemaal niks is om boos over te zijn. Ja dat iemand hier dingen door verteld maar das nu niet meer belangrijk.
En tuurlijk is het voor Mikael niet leuk dat snapt iedereen. Maar we doen alles maar dan ook alles voor Mikael. Eerst hij en dan wij. Dus misschien eerst maar even alles lezen
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_53941946
Ik bedoel dat je kevin hier nogal afgemaakt heeft na wat hij gedaan gedaan heeft en dat ik me niet voor kan stellen dat die kleine niks van die woede merkt. That's all.

En owlet ja ik kan pissed worden als mensen kwaad zijn op elkaar en daarbij de kinderen vergeten, ook that's all.

Jemig als ik het 2 weken geleden gepost had was erniks aan de hand geweest en nu ben ik de pispaal
Ohja want ik ga naar een herstellingsoord zodat ik onder mijn problemen uit kan komen en laat mijn kinderen alleen, hoe mag ik dan oordelen over iets
pi_53942119
Komkom Anitra, je trekt nu eea erg uit perspectief.
Jij bent helemaal geen pispaal. Er wordt gezegd dat je reactie op MeNicole wat overdreven is. That's all.
Jouw persoonlijke situatie heeft daar niets mee te maken.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_53942157
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 08:49 schreef Anitra het volgende:
Ik bedoel dat je kevin hier nogal afgemaakt heeft na wat hij gedaan gedaan heeft en dat ik me niet voor kan stellen dat die kleine niks van die woede merkt. That's all.

En owlet ja ik kan pissed worden als mensen kwaad zijn op elkaar en daarbij de kinderen vergeten, ook that's all.
Kevin word helemaal niet afgemaakt hier. En hoe kom je er toch bij dat hier woede is in huis. Mensen kunnen ook scheiden zonder ruzie hoor. Kevin en ik zijn nog steeds goeie vrienden. We hebben helemaal een speciale scheiding in gang gezet die in het teken staat van Mikael. Ik vind dus dat je nu dingen zit te zeggen waar je de ballen niet van weet. En tuurlijk ben ik wel eens boos. Maar niet op Kevin. Jij bent toch ook wel eens boos dat je lichaam niet doet wat jij wil Iedereen is wel eens boos. En ik denk dat het ehct niet slecht is al Mikael een keertje ziet dat het ff niet gaat. Gevoelens tonen mag best. Asl er hier in huis een wel niet de dupe word van onze scheiding is dat onze kleine. Misschien moet je eens al mijn posten gaan lezen die ik geplaatst heb vanaf het moment dat Kevin en ik uit elkaar zijn. Dan krijg je misschen een beetje een idee hoe we hier doen.
Liefde
pi_53942253
quote:

Jemig als ik het 2 weken geleden gepost had was erniks aan de hand geweest en nu ben ik de pispaal
Ohja want ik ga naar een herstellingsoord zodat ik onder mijn problemen uit kan komen en laat mijn kinderen alleen, hoe mag ik dan oordelen over iets
Doe niet zo raar zeg. Je bent hier helemaal geen pispaal. Misschien is het zelfs wel zo dat het niet meteen om jouw situatie gaat

Ik ben er trouwens helemaal niet verbaasd over dat je boos kan posten, ik ben er verbaasd over dat iemand die zelf om het minste geringste de meest boze, ontevreden post kan posten nu valt over iets dat misschien wel een beetje op een ruzie lijkt maar het nog niet is.
That's all
pi_53942447
Chacama, hoe is het met jou?
Je bent al eventjes weg hier....
  maandag 15 oktober 2007 @ 09:50:23 #9
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53942788
quote:

Je maakt het wel steeds leuker he!
Niemand hier heeft ook maar iets gezegd mbt jouw beslissing. Jij trekt dat er nu zelf bij. Nog even en dan mogen we helemaal niks meer tegen je zeggen. Ongelofelijk hoe je het voor elkaar krijgt dingen steeds weer naar je toe te trekken. Het gaat echt niet over jou hoor... De OUD dames kennende was dat wel veel explicieter gedaan. Kom op, zoals MeNicole zelf al eens zei 'lees nog eens goed'.

Natuurlijk mag je best zeggen wat je denkt, maar je doet nu net of Nicole en Kevin enorme ruzies over de hoofden van Mikael uitvechten. En dat is toch echt niet zo, als je goed gelezen had.
Het lijkt mij juist beter dat ze hier af en toe d'r hart lucht ipv thuis.
(Behalve dan dat het weer niet wijs is gezien meelees-gedonder, maar dat is weer een ander verhaal. )
pi_53942846
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 09:50 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Je maakt het wel steeds leuker he!
Niemand hier heeft ook maar iets gezegd mbt jouw beslissing. Jij trekt dat er nu zelf bij. Nog even en dan mogen we helemaal niks meer tegen je zeggen. Ongelofelijk hoe je het voor elkaar krijgt dingen steeds weer naar je toe te trekken. Het gaat echt niet over jou hoor... De OUD dames kennende was dat wel veel explicieter gedaan. Kom op, zoals MeNicole zelf al eens zei 'lees nog eens goed'.

Natuurlijk mag je best zeggen wat je denkt, maar je doet nu net of Nicole en Kevin enorme ruzies over de hoofden van Mikael uitvechten. En dat is toch echt niet zo, als je goed gelezen had.
Het lijkt mij juist beter dat ze hier af en toe d'r hart lucht ipv thuis.
(Behalve dan dat het weer niet wijs is gezien meelees-gedonder, maar dat is weer een ander verhaal. )
Amen
Liefde
pi_53951390
Deze net verse mama heeft wat last van "kraamtranen" . Verder gaat het eigenlijk best wel goed, ik ben alweer redelijk op de been, tussen de middag zelfs een ieniemini blokje om geweest samen met manlief . Alleen zitten is nog niet zo lekker, gelukkig 1 "ongeschonden" kant, dat scheelt... .

Kraamverzorgster komt nog 2 daagjes, woensdagmiddag moet lief werken, donderdag heeft hij lekker vrij en dan vrijdag de hele dag werken. Zie ik wel een beetje tegenop, maar dat is denk ik ook best wel normaal... toch?!
Fake it till you make it...
  maandag 15 oktober 2007 @ 17:59:36 #12
11682 Moonah
Jolie femme
pi_53951479
Ja, hoor Nijna, is heel normaal!
Weet je, ik vond het ook wel lekker om helemaal alleen met mijn gezin te zijn. En de eerste keer zonder wie dan ook alleen met je kind is ook eng, maar dat went heel snel!
Sterkte met je tranen.
  maandag 15 oktober 2007 @ 18:00:34 #13
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_53951491
nijna doe nog maar lekker rustig aan
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  maandag 15 oktober 2007 @ 20:25:28 #14
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_53953750
Ja, Nijna, heel normaal. Allemaal nog wennen en zoeken naar ieders plek soms. Maar wat een prachtig mooi kindje heb je gekregen!
Succes alvast voor vrijdag en laat rustig stromen, hoor.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_53954151
Nijna, herkenbaar hoor. Vond het super spannend het allemaal "alleen"te doen. Rustig an, komt allemaal goed. Misschien een idee om lekker mee te slapen met je baby. Lekker wandelen en de rest komt (ooit) wel. Succes !
  maandag 15 oktober 2007 @ 21:08:38 #16
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_53954573
Nijna, de eerste dagen lijken zo raar en onmogelijk, maar echt, binnen een weekje kan het al weer zo anders zijn!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_53962666
Anitra, wanneer mag je naar die opvang?
pi_53963772
Het is juist leuk om te lezen dat het goed gaat, dat je weet hoe het ook kan zijn en hoe het gaat worden.

Ik zit weer in een flinke dip, maar dat is een fase, een fase, een fase. Vraag mezelf af waarom ik doorga, wat mijn meerwaarde is, wat Anna aan me heeft. Maar dit gaat over. Dat zeg ik steeds tegen mezelf. Kon ik maar in slaap vallen en wakker worden als het weer goed is.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_53963790
YPPY
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_53964106
Het komt wel goed. Het is ook leuk om met Anna te spelen. Dat ze rustig wordt als ze bij me is en last heeft van haar tandjes. Dat ze even (3 tellen) huilt als ik haar op het kdv aan een leidster geef. Toen ze de kast met speelgoed zag, was het weer over. Het is zo dubbel om moeder te zijn. Ik ben wel mezelf, maar ook weer niet. Ik ben vooral moeder, de rollen zijn zo veranderd. Zaterdag was ik een dagje weg met vriendinnen en dan is het zo fijn om even geen moeder te zijn. Tot is mezelf schuldig voel, omdat ik wel Anna's mama ben en wil zijn.

Jemig zag, hadden jullie me niet kunnen waarschuwen voor ik zwanger werd?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_53964207
Ik wil Anna wel een paar daagjes van je lenen hoor
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 10:58:48 #22
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_53964482
Yppy
Hoort zich aan als een tegenstrijdig gevecht waar niets te winnen valt... Hopelijk is deze fase gauw voorbij.
I'm so glamourous I piss glitter!
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 11:13:38 #23
11682 Moonah
Jolie femme
pi_53964824
Yppy.... Ik moet nu weg, maar zal eens nadenken over wijze woorden...
pi_53966732
Yppy
Variety is the spice of life
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 12:50:01 #25
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_53967021
yppy hopenlijk zie je zelf ook dat ze een enorme vechter bent

Anitra

Nijna geniet ze mama ( nog profociat )
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 12:58:18 #26
593 sjak
Juffie Bloem
pi_53967223
Moeilijk he Yppy. Het is ook zo wat. Zo ben je vriendin/vrouw/partner/collega. Allemaal rollen waar je al lang aan gewend bent. En dan komt er ineens een rol bij. En niet zo maar een, maar een die al die anderen in een heel ander perspectief zet. Alles verandert en er wordt gewoon maar verwacht dat je die veranderingen zo maar doet. Tja, en dat is niet zo.
Ik merk het ook, mijn rol als collega is zo vreselijk anders geworden. Ik stel andere prioriteiten dan ik eerst deed. En dat wordt natuurlijk niet altijd op prijs gesteld. Zo ook thuis. Het is soms niet makkelijk.

Als je dan een gevoelig mens bent zoals jij kan ik me voorstellen dat het af en toe hard aankomt. Zeker als je dan zomaar weer eens terugvalt in een oude rol zoals afgelopen zaterdag. Maar echt, dat is niet erg. Voel je dan maar even schuldig, wees daar bewust van, maar blijf het lekker doen. Want alleen die moederrol, daar doen we het niet voor hoor, als moderne vrouwen
Je komt er wel!
Lekker douchen!
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 13:21:20 #27
94046 PM-girl
pi_53967733
YPPY, het is ook zo moeilijk om een goede balans te vinden. Ik schud niet zomaar wijze woorden uit mijn mouw, maar wel zie/weet/lees ik dat jij een lieve mama bent, van een dochter die het geweldig doet. En dat laatste zeker ook dank zij een supermama
*
  † In Memoriam † dinsdag 16 oktober 2007 @ 13:39:11 #28
43556 miss_dynastie
pi_53968114
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 10:23 schreef YPPY het volgende:
wat Anna aan me heeft.
Oh, lieve YP, want vind ik het erg dat je dat soort gedachten hebt, ook al realiseer je je dat het over gaat. Ik vond het geweldig om jou zaterdag met je dochter te zien. 'Help! Enge nieuwe mensen, maar ik ben veilig bij mijn mama!' Dat straalde ze uit, dat prachtige meisje van je .
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 14:17:22 #29
11682 Moonah
Jolie femme
pi_53968899
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 10:23 schreef YPPY het volgende:
Vraag mezelf af waarom ik doorga,
Wat bedoel je hiermee Ypsel? Doorgaan met wat? Borstvoeding? Of erger??
Hoe staat het met je medicatie? Als je met BV stopt zou je ook wat anders (mss meer effectievers) kunnen gaan slikken. En dat lost niet alles op, dat weet jij ook. Je rol blijft hetzelfde, de verhouding tot anderen (you know what I mean) veranderen er niet mee, maar het kan wel jouw gevoel veranderen. En van daaruit kun je bepaalde zaken makkelijker handelen. Tenminste, dat geldt heel erg voor mij.
En wanneer ga je weer naar je therapeute? Zit je niet op een wekelijks schema?

En laten we maar eens gaan proberen spijkers met koppen te slaan wat betreft dat etentje.
*PM'en gaat.
pi_53971054
Nijna ook zonder kraamhulp komt het vast helemaal goed. Het is even wennen en spannend, maar dan is het heerlijk om lekker alleen met je kindje te zijn zonder iemand die continue om je heen loopt.

Yppy

Zo deze mama is nu toe aan een grote bak ijs ofzo...
Vanochtend intake gehad op het kdv. Pepijn heeft daar een half uur super vrolijk op een zitzak gelegen en met grote ogen rond zitten kijken terwijl mama en papa aan het praten waren. Donderdag mag hij voor het eerst echt gaan wennen zonder papa en mama erbij.
Heel fijn als hij straks naar de opvang kan als vriendlief moet slapen overdag. Levert hier een boel rust op en dan heb ik hopelijk ook wat meer tijd voor mijn studie en het huishouden (dat loopt nog net niet vanzelf weg ). Maar ondanks dat we een super goed gevoel hebben bij het kdv blijft het raar om je kind bij vreemden te brengen.

Vanmiddag naar het ziekenhuis geweest om op de poliklinische OK, implanon te laten plaatsen. Ik haaaaaaaaaat ziekenhuizen!! BLEG. (ja ja i know, ik studeer geneeskunde en ben in het z'huis bevallen )
Nu stijve arm en flinke blauwe plek, maar wel voor 3 jaar van al het gedoe af.
We zijn super blij met Pepijn, maar 1xtje zwanger door de pil heen was wel genoeg

En nu zit Pepijn super vrolijk in de box geluidjes te maken tegen zijn mobiel, en zit mama moe en vertederd achter de computer daar naar te luisteren. Jakkie wat wordt je emotioneel incontinent van dat moeder zijn
pi_53972407
Yppy sterkte!

De kraamtranen lopen lekker door . Ik heb gewoon eind van de middag, begin van de avond mn batterij een beetje op, ondanks middagdut en ik laat ze ook maar gewoon gaan.
Vanmiddag voor het eerst even alleen thuis geweest met de kleine, kraamverzorgster ging weg en lief zou even mn broertje ophalen op t station. We hebben dus al even geoefend .
Morgenmiddag een paar uurtjes oefenen en dan donderdag een dag met zn drietjes. Dat is denk ik toch ook wel lekker.

We komen er wel, we leren elke dag bij en we gaan het vast goed doen met zn drietjes .
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 18:27:14 #32
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_53973105
Spannend Nijna, straks helemaal allen met z'n drietjes. Ik werd ook flink zenuwachtig op de dag voor de kraamverzorgster voor het laatst zou zijn. Maar toen bedacht ik met dat van de 24 uur in een dag ze er maar 8 uur was en dat we de overige 16 uur al met z'n drietjes waren. Die gedachte gaf me een hoop rust.

YPPY, sterkte. Hopelijk is deze dip snel voorbij.

P_iglet, lijkt me ook spannend donderdag. Je kind voor het eerst naar het kdv.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
pi_53974324
Yppy

P_iglet spannend!
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 09:14 schreef Pruk het volgende:
Anitra, wanneer mag je naar die opvang?
Ik ga vanavond de papieren invullen (had keuzes uit een aantal dus moest eerst kiezen), dan MW bellen die komt het ophalen en dan zo spoedig mogelijk intakegesprek vanaf daar ongeveer 3 weken, maar het kan ook zijn dat als ze de papieren binnen hebben dat dan de 3 weken al ingaan.
Toch wel heel raar en eng vind ik het worden nu. Zomaar alles in de steek laten (zo voelt dat voor mij ), de angst of alles wel goed gaat als ik er niet ben (denkt iedereen aan djulian, zorgt iedereen dat hij altijd zijn medicijnen bij zich heeft, kan Djen het aan, gaat ze de boel niet op stelten zetten, hoe moet rick zich voelen als ik daar zit, enzo ka ik nog wel 1000 vragen opnoemen)

Wat wel een "geruststelling" is, is dat we eindelijk na 2 jaar idd een epi-pen voor Djulian hebben gekregen. Hij nu eindelijk de onderzoeken krijgt die wij al tijden willen, eerst bloed nu naar coeliaki en aan de hand van die uitslag word er waarschijnlijk naar de darmen gekeken.
  Jubileum moderator dinsdag 16 oktober 2007 @ 20:09:05 #34
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_53974988
Yppy Ik wil me graag aansluiten bij Sjaks lieve en Moonah wijze woorden. Zij hebben precies dat gezegd wat ik ook wilde zeggen.

Anitra, fijn dat je opname weer een stapje dichterbij is. Zo'n epipen voor Djulian zal ook de nodige rust geven denk ik? Goed geregeld!
Wat me wel een beetje een ongemakkelijk gevoel geeft is het feit dat je helemaal niet terugkomt op jouw "aanval" naar MeNicole toe. Ze heeft herhaaldelijk gezegd dat je het mis heeft, ze heeft zichzelf (in mijn ogen overbodig) nogmaals verdedigd en ik zou een "sorry, dan zat ik er zeker naast" van jou toch wel zo netjes vinden.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 20:57:08 #35
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_53975858
Lieve Nijna, allereerst gefeliciteerd Ik had niet gezien dat jullie dochter al geboren is.
Doe rustig aan en succes de komende dagen. Is ook moeilijk zulke dingen. En ik hoop dat die positieve dingen van eerder, echt blijven.

En Yppy, ik vind het heel verdrietig voor je/jullie dat het zo nog zo moeilijk gaat. Ik weet er niet zo veel op te zeggen verder. Het wordt je doordat het zo rot gaat, ook erg moeilijk gemaakt om op een 'gewonere' manier te kunnen wennen aan al die veranderingen. Dat is sowieso lastig, vaak en op deze manier al helemaal. Sterkte.
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 21:11:50 #36
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_53976108
Yppy, ik vind het herkenbaar, je moedeloosheid over weer of nog steeds dat moeilijke. Je verliest de moed soms, dat is zo herkenbaar. Maar lieve lieve Yppy, je bent er zo onwijs goed mee bezig! Ook door dingen voor jezelf te doen, ook door zo ontzettend goed voor Anna te zorgen en zo liefdevol op haar te reageren, ook door nu te schrijven dat het je zo moedeloos maakt. Het is allemaal uiteindelijk goed voor dat ene doel: je eigen weg weer vinden naar je eigen geluk. Voor Yppy met Anna en Jarno, met in haar hoofd en hart wie ze vroeger was, maar ook in haar hoofd en hart wie ze nu is en wie ze wil zijn als ze 80 is. Zou je niet trots zijn op jezelf als je -eenmaal 80- kunt zeggen: wat heb ik gevochten, wat ben ik het aangegaan en wat heb ik mijzelf gevonden een halve eeuw geleden? Ik denk het wel. Ik vind in elk geval dat je dat dan móet zijn, want het is goed wat je doet. Hou vol.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_53982541
Nijna, herkenbaar hoor, hier tranen met tuiten toen de kraamhulp wegging....
En toch, natuurlijk, ging het hartstikke goed met zijn drietjes.
Toen mijn vriend weer moest werken was het ook wel ffies rot, maar ook dat lukte natuurlijk!!

Moet wel zeggen dat mijn moeder vaak tussen de middag ff kwam zodat ik even kon slapen.
Maar ik had dan ook een bloedarmoede van hier tot Tokio

YPPY......knuf
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  woensdag 17 oktober 2007 @ 09:25:41 #38
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_53983002

Eerste keer inimini-kritiek op mijn werk. Nu net. En de tranen in mijn ogen.
Ik kan dit niet, ik wil ook niet meer. Bah.
pi_53983075
Sugar toch
Moet je kijken wat voor geweldig verhaal je voor YPPY geschreven hebt. Dat geldt ook voor jou hè! Je bent hartstikke goed bezig en je kan het hoor

[ Bericht 2% gewijzigd door snoopy op 17-10-2007 10:24:51 ]
  woensdag 17 oktober 2007 @ 10:18:14 #40
94046 PM-girl
pi_53984057
Lieve Sugar, het hoort er waarschijnlijk wel bij, maar leuk is anders.
*
  woensdag 17 oktober 2007 @ 11:01:21 #41
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_53984947
He bah lieve Suiker Dat is ook rot. Als je straks klaar bent met werken, even de dag opnieuw proberen te beginnen? Succes.
pi_53985001
He Sugar . Kan het me voorstellen, is ook niet leuk. Maar ik vind echt dat je het hardstikke goed doet, sterkte/succes (al naar gelang wat je nodig hebt).

Ik ga nog even met de kraamverzorgster zitten, krabbeltjes zetten enzo, zometeen gaat ze alweer weg... .
pi_53985827
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 09:25 schreef Sugar het volgende:

Eerste keer inimini-kritiek op mijn werk. Nu net. En de tranen in mijn ogen.
Ik kan dit niet, ik wil ook niet meer. Bah.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_53988970
Lieve meiden die het nodig hebben
pi_53989115
Sugar
pi_53991152
Hoe is het nu Sugar? Heb je eea kunnen relativeren?

En Nijna, eerste middag alleen? Of was je man er nu ook?
  woensdag 17 oktober 2007 @ 16:51:21 #47
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_53991326
Ik heb S gemaild vanochtend en hier dus mijn hart even gelucht. Dat hielp wel, S relativeerde voor mij en daar kon ik wel in meegaan. Het gaat gewoon niet zo weer en blijkbaar is dan zoiets kleins te veel.
Misschien moet ik het vanavond verder van me "afschrijven".
Bedankt voor jullie reacties, soms heel erg fijn om er -in plaats van erom te huilen op je werk- hier even wat mee te kunnen.
pi_53991394
Nou, fijn Sugar, dat S je zo goed kan steunen!
Het is wel een signaal dat je nog heel kwetsbaar bent. Heb je nog contact met de bedrijfsarts? Ik vond het al zo snel, zoals die laatste stappen van jouw terugkeer gingen. Dat is zo kut, dan ben je op de goede weg (toch?) en dan word je mss een beetje overmoedig (toch?). Laat deze tegenslag niet alles weer naar beneden halen he dame? 3 stappen vooruit en af en toe eentje terug is niet hetzelfde als terug bij af.
voor jou.
pi_53991423
Oh, en ik wil nog even kwijt dat ik het met Lois eens ben. Het voelt raar zo Anitra, ook al gaat het mij verder niet aan. Maar 'we' hebben hier wel allemaal meegelezen hoe het tussen jou en MeNicole is gegaan.
pi_53995358
Jullie zijn lief.

Anna wordt echt niet uitgeleend Pruk, je mag al blij zijn als je met haar mag wandelen.

De borstvoeding is weer mijn houvast Moonah, dus daar ga ik zeker mee door. Met de rest ook, dat moet. Niet voor mezelf, wel voor Anna. Op zich werken deze medicijnen wel denk ik. Ik ga wel nog steeds vooruit, al gaat het langzaam. Bepaalde relaties blijven zo verschrikkelijk moeilijk, dat bepaalt wel mede mijn slechte dagen heb ik het idee. Daar is die psychologe wel goed mee bezig. Er zat nu drie weken tussen de afspraken, twee mocht ook, maar dat vond ik zelf zo snel. Ik ga ook nog naar de spv'er natuurlijk.

Fijn dat jullie een goed gevoel hebben bij het kdv p_iglet.

Sugar. Denk aan wat je mij hebt geschreven. Goed dat je meteen contact hebt gezocht met S.
*OUD heilige*
pi_53995365
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 20:09 schreef Lois het volgende:
Wat me wel een beetje een ongemakkelijk gevoel geeft is het feit dat je helemaal niet terugkomt op jouw "aanval" naar MeNicole toe. Ze heeft herhaaldelijk gezegd dat je het mis heeft, ze heeft zichzelf (in mijn ogen overbodig) nogmaals verdedigd en ik zou een "sorry, dan zat ik er zeker naast" van jou toch wel zo netjes vinden.
Wat ben je toch heerlijk naïef Lois

En verder een en een knuffel voor alle dames die het nodig hebben hier.
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_53999216
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 20:01 schreef YPPY het volgende:
Anna wordt echt niet uitgeleend Pruk, je mag al blij zijn als je met haar mag wandelen.
Het schijnt dat we hier ook een kinderboerderij in de buurt hebben en een kinderwagen heb ik ook al klaar staan
Je weet me te vinden als je er behoefte aan hebt
pi_53999497
Moonah en Lois laat der maar lekker gaan. Ze heeft idd dingen gezegd terwijl ze geen flauw idee waar ze het over had. Maar ik ga me er niet druk om maken en dat moeten jullie ook niet doen. Ze vind het blijkbaar niet belangrijk genoeg om terug te lezen wat hierover allemaal is gezegd en dan een reactie te geven. Laat maar lekker, reacties als die van haar kunnen me de pot op.

Kan alleen op mijn eigen pc niet meer inloggen om een of andere rare reden dus weet niet wanneer ik weer kan posten
Liefde
  woensdag 17 oktober 2007 @ 22:49:13 #54
190853 RockabeIIa
pi_53999512
Yppy, ik wil eigenlijk wel weten waarom BV 'moet' voor Anna... Sorry alvast voor als ik ergens volkomen overheen gelezen heb.
pi_54003924
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 22:49 schreef RockabeIIa het volgende:
Yppy, ik wil eigenlijk wel weten waarom BV 'moet' voor Anna... Sorry alvast voor als ik ergens volkomen overheen gelezen heb.
[slechte dag]
Zonder bv heb ik geen meerwaarde voor Anna. Anderen kunnen ook wat ik doe, dus ik kan net zo goed tegen een boom oprijden.
[/slechte dag]

Dit idee in mijn hoofd heb ik al eens uitgelegd en ook al ga ik echt (echt, Moonah!) geen gekke dingen doen, het is wel de stimulans om door te zetten als het slecht gaat.
*OUD heilige*
  donderdag 18 oktober 2007 @ 08:24:14 #56
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_54004113
Ach Yppy toch, je weet het wel en je hebt er eigenlijk niets aan maar ik zeg het toch maar een keertje; niemand anders kan de moeder zijn die jij voor haar bent.
pi_54004119
Op mijn goede dagen (wat meestal het geval is) weet ik dat ook Luchtbel, maar op de slechte dagen zit dat zo verstopt, dat ik het niet meer geloof.
*OUD heilige*
  donderdag 18 oktober 2007 @ 08:26:52 #58
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_54004137
Ja het is ook geen kwestie van weten misschien maar ook van kunnen voelen of dat gevoel kunnen bereiken. Dat weet ik helaas. Het is ook een gewoon stom en simpel antwoord hoor, maar ik wilde het toch even zeggen.
pi_54004169
Ik vind het ook echt superlief, juist van jou.
*OUD heilige*
  donderdag 18 oktober 2007 @ 08:43:50 #60
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_54004268
Ja nou, ik wil nu toch nog even wat zeggen erover. Maar ik kan het niet zo duidelijk uitleggen denk ik. Afgezien nog van de dip waar je nu in zit en de heftige dingen die de komende tijd vast nog met zich mee zal brengen. Het is ook moeilijk om te wennen aan wie je bent als moeder en juist soms kan dat niemand kan die moeder voor haar zijn als dat je zelf bent, heel beklemmend werken. Beklemmend is misschien niet precies wat ik bedoel maar ik kan het niet duidelijker uitleggen. Ik ken dat gevoel niet vanaf het begin maar van een periode daarna maar ik wist toen ook niet meer zeker of ik dat gevoel voor haar wel ooit gehad had, of dat ik dacht dat ik het had of maar deed alsof. Nu kan ik dat wat beter plaatsen en vind ik het hebben van dat gevoel 'dit wordt helemaal niks samen, ze kan maar beter zonder mij en erger' een traumatische ervaring op zich. Dat vind ik echt. Toch heb wel het gevoel, tenminste dat heb ik nu, sinds een tijdje, dat naarmate Jolie groter werd ik steeds meer voor haar begon te voelen en wat belangrijker is; dat ik mijn rol voor haar beter kan plaatsen. Vooral ook doordat zij beter kan communiceren en meer een 'persoon' is geworden. Dat was ze natuurlijk al maar ik kan die dingen nu echt beter inzien. Je hebt hier misschien niets aan maar ik wilde het je toch nog even zeggen. Het maakt het niet minder, de dipdagen en de echte slechte dagen maar voor mij heeft het in de loop van de tijd wel echt geholpen om mijn rol en het belang van mij in haar leven te plaatsen. Ook (nog) niet altijd maar goed genoeg om het samen te kunnen doen. Ik hoop dat je dat straks ook kunt ervaren en dat het snel wat beter met je gaat.
pi_54004269
yppy, geen wijze woorden vanuit hier
maar wel even een
pi_54004697
Yppy gewoon even een dikke knuffel voor jou en hoop dat je snel weer uit je slechte dagmodus komt en voor Anna is er maar 1 mama en dat is mama Yppy met of zonder borstvoeding...
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
  donderdag 18 oktober 2007 @ 09:32:00 #63
190853 RockabeIIa
pi_54004899
Dank voor je uitleg, Yppy. Ik vind het erg jammer dat je zo denkt
pi_54005064
Meiden, ik lees steeds mee en weet vaak niet wat te zeggen. Ik heb bewondering voor de kracht waarmee jullie steeds maar weer blijven vechten en opkrabbelen na een terugval. Blijf alsjeblieft vechten want ik lees in jullie erhalen zeker vooruitgang. Ik hoop dat jullie dat zelf ook ervaren.

Oeps, ik dacht dat ik in Depressief... postte. Voor alle andere moeders, degenen met 'slechts' kraamtranen en degenen die zich juist heel goed voelen, ook een

[ Bericht 22% gewijzigd door sombie op 18-10-2007 09:49:48 ]
  † In Memoriam † donderdag 18 oktober 2007 @ 10:58:53 #65
37843 lady-wrb
kortaf
pi_54006495
quote:
als er iemand is die nogal last heeft van woede-aanvallen ben jij het toch? aan je posts te merken in ieder geval wel
quote:
is dat voor geestelijk of lichamelijk herstel? ik hoop voor jou beide, want aan geestelijk herstel ben je ook wel toe als je zulke spoken ziet.

(sorry voor de late reply, ik was al verbaasd over de post van anitra vanaf dat het er stond, maar was niet eerder in de gelegenheid om een beschaafd antwoord te geven.)
pi_54006661
Denk om je hart LadyW...

Ik heb er helemaal niet op gereageerd dat leek me veel beter in mijn geval... Ik was niet zo heel netjes gebleven denk ik!
pi_54008270
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 16:39 schreef Moonah het volgende:
En Nijna, eerste middag alleen? Of was je man er nu ook?
Het was ook gelijk mn eerste middag alleen, de nodige tranen helemaal toen het aanleggen niet zo vlot wilde lukken als ik gehoopt had en die lieve kleine uk het op een brullen zette.
Vannacht deed het aanleggen zo zeer dat ik echt de neiging had om dat hele bv maar te laten zitten, maar dat past wellicht beter in het BV topic.
Ik heb nog totaal geen behoefte aan visite ofzo, gelukkig tot nu toe allemaal mensen gesproken die zeiden dat ze over een paar weekjes wel eens zouden bellen voor een afspraak.
Net de huisarts nog even op bezoek gehad. Was wel prettig, heb ook aangegeven dat ik toch wat bang ben voor wat mn stemming gaat doen. En we hebben afgesproken dat ik over een week of 2 (of zonodig eerder) langskom op het spreekuur. Gewoon even vinger aan de pols, kijken hoe het gaat.
Dat is wel een fijn idee .

Morgen moet manlief de hele dag werken, ik ben dan toch alweer vanalles in mn hoofd aan het halen over wat ik allemaal "moet". Ik denk dat ik maar overal briefjes op ga plakken dat alles op zn tijd komt en ik helemaal niks moet. Alleen zorgen voor die kleine en mezelf en dat is genoeg.
* Nijna poging doet het in oren te knopen!

Het vinden van een ritme, het heeft gewoon tijd nodig *adem in... adem uit*
  donderdag 18 oktober 2007 @ 12:52:05 #68
190853 RockabeIIa
pi_54008864
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 11:07 schreef Mibos het volgende:
Denk om je hart LadyW...

Ik heb er helemaal niet op gereageerd dat leek me veel beter in mijn geval... Ik was niet zo heel netjes gebleven denk ik!
Ik kies tegenwoordig voor de negeer-optie.
pi_54009773
He nijna, dat is zo herkenbaar. En dat is ook echt wel wennen. Nu nog betrap ik mezelf erop dat ik soms eventje baal als Chris honger heeft, als ik net aan een klusje wil beginnen. Maar zo werkt het dus niet. Honger is honger, en dat klusje loopt echt niet weg.
Wat ik zelf lekker vond was dat lief alvast een broodje smeerde voordat hij wegging. Dan heb je alvast iets in je maag en gaat de ochtend iets vrolijker. Soms kreeg ik het ontbijt pas tegen 11 uur binnen, terwijl je al vanaf 8 uur rondloopt (op de ergste dramadagen).
Als je zorgt dat jullie allebei verzorgd zijn, dan is dat al genoeg voor een dag! De rest komt later wel!
  † In Memoriam † donderdag 18 oktober 2007 @ 14:02:31 #70
37843 lady-wrb
kortaf
pi_54010092
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 11:07 schreef Mibos het volgende:
Denk om je hart LadyW...

haha, nee joh, zo moet je het niet lezen
het lukte me gewoon niet om mijn antwoord beschaafd te formuleren.
gewoon omdat het in mijn hoofd een beetje een warboel is op het moment.
maar maak je geen zorgen, de boel ligt ondertussen weer op een rijtje
  donderdag 18 oktober 2007 @ 14:32:44 #71
190853 RockabeIIa
pi_54010662
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 13:44 schreef Deepfreeze het volgende:
Als je zorgt dat jullie allebei verzorgd zijn, dan is dat al genoeg voor een dag! De rest komt later wel!
Inderdaad!
Tis al mooi als je kind goed gevoed, lekker tevreden, warm en schoon in bedje ligt. Dat je zelf om 7 uur 's avonds nog in de pyama loopt moet je (man) dan maar op de koop toenemen
pi_54010881
Yppy.

Nijna, ik vond het altijd zo makkelijk lijken als de kraam er was maar toen ze weg was viel het me ook wel tegen. Het ritme wat je eerst had kan je niet zomaar terug oppakken. Je kent Mirte nog helemaal niet zo goed, ook al is het je eigen kindje. Maar je zult zien dat dat steeds meer gaat komen. Dan kan je de dagelijkse dingen weer doen zoals je het gewend bent.
Als dat nu niet goed gaat, dan laat het even lekker voor wat het is. Geniet van Mirte en zorg goed voor jezelf. Plan geen dingen die je moet doen van jezelf, maar doe pas wat wanneer je er zelf tijd voor hebt en dus na dat je een moment rust voor jezelf hebt gehad, want dat is ook belangrijk.
Fijn dat je binnenkort even op het spreekuur langs mag komen, dat geeft zeker ook wat rust?
pi_54011627
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 14:45 schreef appelsap het volgende:
Yppy.

Nijna, ik vond het altijd zo makkelijk lijken als de kraam er was maar toen ze weg was viel het me ook wel tegen. Het ritme wat je eerst had kan je niet zomaar terug oppakken. Je kent Mirte nog helemaal niet zo goed, ook al is het je eigen kindje. Maar je zult zien dat dat steeds meer gaat komen. Dan kan je de dagelijkse dingen weer doen zoals je het gewend bent.
Als dat nu niet goed gaat, dan laat het even lekker voor wat het is. Geniet van Mirte en zorg goed voor jezelf. Plan geen dingen die je moet doen van jezelf, maar doe pas wat wanneer je er zelf tijd voor hebt en dus na dat je een moment rust voor jezelf hebt gehad, want dat is ook belangrijk.
Fijn dat je binnenkort even op het spreekuur langs mag komen, dat geeft zeker ook wat rust?
Wel fijn om te lezen dat andere verse mama's hetzelfde hebben ervaren.
Het geeft zeker wel wat rust dat ik heb afgesproken op t spreekuur langs te komen. Had het sowieso wel gedaan denk ik, maar dan had ik toch weer zitten twijfelen over wanneer enzo...
pi_54012308
Ooooh ja Nijna, dat geklooi met aanleggen in het begin... Soms ging het zó ontzettend moeizaam. Echt, ik was wel eens een uur bezig. En ik heb ook wel eens gedacht: "Ik kap met die hele BV", maar stiekem he, ik wilde het zo graag geven. Maar heus, het wórdt makkelijker, écht!!!! Op een gegeven moment loop je gewoon naar de telefoon terwijl Mirte bij je drinkt.
En ritme? Zet dat voorlopig maar even uit je hoofd hoor, dan kan het ook niet tegenvallen.
Leef maar lekker van uur tot uur en van dag tot dag. En bezoek? Pfff, de eerste weken had ik niet eens zin in telefoon.
Ik ben blij te horen dat je een afspraak hebt staan met de HA.
Veel succes (en wellicht ook al echt plezier??!) morgen!
pi_54013580
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 15:23 schreef Nijna het volgende:

[..]

Wel fijn om te lezen dat andere verse mama's hetzelfde hebben ervaren.
Het geeft zeker wel wat rust dat ik heb afgesproken op t spreekuur langs te komen. Had het sowieso wel gedaan denk ik, maar dan had ik toch weer zitten twijfelen over wanneer enzo...

Och joh, ik zat soms met Eva in mijn armen te janken: 'ik vind haar zo lief, maar ik snap haar niet, en waar zijn we aan begonnen, we hadden het toch al leuk, en ik word gek van de stuwing, en ik wil die buik niet meer en en en '. 't Gaat nu weer prima hoor . Nee echt, je moet gewoon vreselijk aan elkaar wennen, maar met de dag leer je elkaar beter kennen, en dan gaat het ook makkelijker!

hoi allemaal

En in het bijzonder Yppy: . Ik vind maar dat je het zwaar hebt. Blijf hulp zoeken hoor!

[ Bericht 13% gewijzigd door Linda__ op 18-10-2007 20:36:14 ]
Eva en Maria
  donderdag 18 oktober 2007 @ 18:43:21 #76
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_54014987
Nijna, als je bang bent voor een postpartum depressie, zou ik je aanraden zoveel mogelijk te slapen. Vrouwen die voldoende slapen hebben daar veel minder vaak last van.
Ritme.... Ja, dat schijnt te bestaan idd, geen last van. Niet gehinderd door enige vorm van ritme

Inderdaad, agenda lekker leeg laten is het rustigst. Wij lieten/laten mensen vlak van tevoren bellen als ze willen komen, onder het motto van "ik geef bv en eli's voedrtijden verschillen per dag. kan ik niet op plannen bel ' s ochtends als je 's avonds wilt komen." werkt prima.

Ben vandaag bij de HA geweest om uitstrijkje te laten maken, en dan dinsdag over 10 dagen mirena laten plaatsen. Ben wederom inwendig onderzocht... en ze was aan het spelen met mijn baarmoeder, kijken of die bewogen kon worden of zo in een betere hoek zodat het staafje makkelijker geplaatst zou kunnen worden. Jottem. Maar ze was tevreden, dus het zal allemaal wel.

[ Bericht 23% gewijzigd door DaviniaHR op 18-10-2007 19:05:00 ]
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 18:58:07 #77
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_54015242
Iets heel anders, de Pampers zijn nu in de aanbieding bij de AH. Als je drie pakken koopt, krijg je 11 euro korting. Hoe lang doet een kind ongeveer met maatjes 3, 4 en 5? dan kan ik lekker gaan inslaan
pi_54021684
Davinia, ik ben met 7,5 kilo over gegaan op maat 4. Al zijn die dan nog wel erg groot. Met maat 4 doen ze een hele tijd hoor die gaat geloof ik tot een kilo of 20!
pi_54026917
Davinia, pas op met teveel inslaan hoor. Want je weet nooit hoe die luiers zitten.. Ik vind die pamper helemaal niet zo lekker zitten qua pasvorm bij Chris. (Die doet het met bumblies of lidl.. met 5,5 kilo over naar nr 3)
En volgens mij komt die aanbieding 3 pak pampers van 30 voor 20 euro vrij vaak terug.
pi_54027076
Davinia, idd oppassen dat je niet te veel inslaat. Zeker maat 4 en 5 zou ik echt nog niet inslaan.
Weet niet hoe groot Eli is (en hoe groot je voorraadkast is), maar ook met maatje 3 doen ze meestal wel eventjes. Er gaan ongeveer 3-4 pakken luiers per maand doorheen, tenminste hier dan.
Ik heb met de C1000 aanbieding 6 pakken maatje 3 gekocht. Meer kan ik er niet kwijt en daarna weet ik ook niet welke maat Pepijn heeft.
En zoals deepfreeze al zegt, de pampers zijn bijna altijd wel ergens in de aanbieding, 3voor 25 euro, en ook de 3 voor 20 euro aanbieding is zeker 1x per maand wel ergens.

Het is zo zonde als je straks met niet passende luiers zit.
pi_54028808
Die aanbieding zie je regelmatig. Wij hebben 3 verschillende merken gehad, maar twee daarvan vond ik niet fijn.

Het gaat sinds gisteren weer een stuk beter. De dalen zijn nog erg diep, maar ze zijn veel korter. Dat geeft moed.
*OUD heilige*
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 11:18:36 #82
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_54028850
Dank voor de antwoorden, ik zal me inhouden (Een vriendin van me is uitgerekend in januari, dus ik heb een adresje voor "overtollige" Pampers )

Fijn YPPY dat het weer beter gaat!
pi_54028932
Yppy, fijn dat het weer een beter beter gaat. Je komt er vast wel!!

Davinia, maar inslaan voor je kleintje is zo leuk hihi
en dan maakt het niet uit of het luiers, shampoo of wat dan ook is, maar vooral kleertjes
Volgens mij onstaat er met zo'n zwangerschap nog een extra gat... een hele grote in je hand
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 14:00:01 #84
94046 PM-girl
pi_54031748
Lieve YPPY, wat fijn dat je je weer wat beter voelt.

Nijna, ik herken het nog zo van toen, je post! En weet dat elke moeder dat zo heeft gehad, al denk je dan dat je de enige bent (dat dacht ik althans).
Misschien een stomme tip, maar kleine dingen als alvast een gesmeerde boterham in de koelkast leggen, of het koffie-apparaat al vullen kunnen helpen, dan ben je die minuut alvast weer kwijt!
Succes!

Lindaaa!
*
pi_54034190
fijn YPPY!!
pi_54040877
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 18:58 schreef DaviniaHR het volgende:
Iets heel anders, de Pampers zijn nu in de aanbieding bij de AH. Als je drie pakken koopt, krijg je 11 euro korting. Hoe lang doet een kind ongeveer met maatjes 3, 4 en 5? dan kan ik lekker gaan inslaan
Hier doen ze al een lange tijd met maatje 3. Die gaat van 4 tot 9 kilo.

Ook al zijn er overal aanbiedingen ( en ik ze ook wel eens meeneem) kom altijd weer bij het Kruidvat. Daar heb je voor 11 euro 70 luiers en dat merk van Hoogvliet (dumblies ofzoiets) die is ook goed geprijsd.
  maandag 22 oktober 2007 @ 15:40:13 #87
108648 cattie
lieve moeder
pi_54090774
Yppy, hoe gaat het nu?

Ik kom even ongegeneerd zeggen dat het erg goed met mij gaat! Ik ben erg gelukkig met Ive en mijn man. Het moederschap bevalt mij zeer goed. Ik ben erg trots op Ive en hij maakt me meestal erg blij. Sinds een paar dagen zegt hij weer mama (dat heeft hij meerdere maaanden niet gedaan terwijl hij het daarvoor wel kon) en hij geeft sinds een paar weken steeds kusjes. Zo leuk! Het loopt hier prima.
Zo, dat moest ik even kwijt!
pi_54091325
Leuk Cattie
  maandag 22 oktober 2007 @ 19:53:11 #89
24188 Belana
kloon van belana
pi_54095424
wat heerlijk cattie

ik voel me ook goed. ik heb het gevoel dat ik een tropenjaar achter de rug heb, maar dat nu de ergste drukte voorbij is. over minder dan 3 maanden gaat mijn oudste zoon naar school en heb ik iets meer tijd voor de jongste, dat lijkt me fijn. het zijn alle 2 heerlijke lieve mannetjes en ik ben geweldig trots op ze! ik geniet ook enorm van ze en van het moeder zijn.
stormy waters...
sailin'
  maandag 22 oktober 2007 @ 20:14:12 #90
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_54095774
Cattie, wat leuk dat je dat even laat weten! En belana ook! Ik herken ook wat jullie schrijven. Ik heb ook veel meer rust in het moederschap. Doordat de kinderen 'duidelijker' zijn en groter dan een jaar terug , doordat iedereen zijn plek heeft, doordat ik weet wat ik voor moeder ben en dat oké vind en doordat ze gewoon erg leuk en lief zijn. Om heel erg trots op te zijn, vind ik.
pi_54096223
voor alle mamma's die het nodig hebben!

Hier gaat het ff wat minder. Ik slaap weinig tot niet. Heb van de HA slaappilletjes gehad en die helpen wel maar wil er niet aan "verslaafd" raken dus ben er weer mee gestopt met als gevolg dat ik weer niet slaap. Inslapen lukt wel, maar zodra ik wakker word is het over met slapen. Ik schiet 's avonds al in de "stress" als ik aan slapen denk.
Ik kan me niet ontspannen. Zo waardeloos. Morgen weer naar de HA terug, dit is geen doen.

had net een heel stuk getikt, maar Fok is zooo bagger momenteel, dus was alles kwijt
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_54096235
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 20:14 schreef Sugar het volgende:
Om heel erg trots op te zijn, vind ik.
Echt wel !
  maandag 22 oktober 2007 @ 21:02:54 #93
11682 Moonah
Jolie femme
pi_54096409
Vicky, wat naar.
Ik heb ook een poosje slaaptabletten gehad. Ik slikte er twee per week, dan kon ik iig om de 3/4 nachten een nachtje bijtanken. Geen oplossing voor je, maar wellicht een idee om te zorgen dat je niet té veel slaaptekort oploopt. Sterkte!

Cattie, Belana, Sugar.... fijn hoor dames!

Ik ben ook erg tevreden over mijn moederschap, alleen de combinatie met het vaderschap levert de laatste tijden zo veel discussies en irritaties op. Wij zijn allebei nogal uitgesproken mensen en soms is dat zoooo vermoeiend.
Maar we komen er wel weer uit!
  maandag 22 oktober 2007 @ 21:53:33 #94
108648 cattie
lieve moeder
pi_54097290
Vicky, dat lijkt me erg naar, veel sterkte!

Belana en Sugar, fijn om te horen dat het met jullie ook goed gaat.

Moonah, wat rot dat jij en je partner veel discussies hebben, hopelijk komen jullie snel weer op 1 lijn. "Werkt" de seksuologe nog goed?
  maandag 22 oktober 2007 @ 21:53:51 #95
24188 Belana
kloon van belana
pi_54097295
vicky, dat is vervelend, niet kunnen slapen. ik heb ook wel eens zulke periodes, dan lig ik zo te piekeren en daarvan kan ik dan niet slapen. heeft het bij jou een duidelijke oorzaak? maak je je druk? wat mij nog wel eens helpt zijn ontspanningsoefeningen, me concentreren op bijvoorbeeld mijn buik en ademhaling. of alles in mijn lijf aanspannen en dan 1 voor 1 alles weer ontspannen. lekker lezen voor het slapen om mijn gedachten te verzetten. sterkte ermee

moonah, rot is dat. veel praten dus bij jullie. komt wel goed

sugar, ook al zo'n happy mom lekker he
stormy waters...
sailin'
pi_54097426
Cattie, Belana, Sugar fijn dat het zo goed gaat!!!

Vicky sterkte met je slaapprobleem. Klinkt onwijs vervelend.

Moonah hopelijk kom je er snel uit !!

Even een vraagje... ik weet dat haaruitval een net moeder kwaaltje is. Maar hoelang duurt dat??
Ik val uit bij bosjes zo ongeveer. En wordt compleet kriegel van al die haren overal door het huis heen.
Ben al geen schoonmaakmuts maar zo blijf ik bezig.
  maandag 22 oktober 2007 @ 22:12:57 #97
94046 PM-girl
pi_54097788
Ze zeggen 9 maanden voor de geboorte kwalen, 9 maanden na de geboorte dus ook nog balen
*
  maandag 22 oktober 2007 @ 22:13:21 #98
94046 PM-girl
pi_54097799
En wat heerlijk dat het met de moeders goed gaat hier!
*
pi_54104617
Wat goed cattie. Je was toch verhuisd? Hoe bevalt dat?

Dat lijkt me ook wel Belana, dat het een tropenjaar was. Ze kunnen nu zoveel meer zelf dan een jaar geleden.

Echt goed Sugar, dat het moederschap weer goed is. Voel je je daardoor ook als 'jezelf' beter?

Zolang je blijft praten en luisteren naar elkaar is het op te lossen Moonah. Dat lijkt me wel lastig, als je het vaak niet eens bent en toch allebei het beste wilt.

Succes bij de ha Vicky.
*OUD heilige*
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 09:59:47 #100
11682 Moonah
Jolie femme
pi_54105177
Oh ja, samen praten!
Ik kan dat dus heeeeeel goed (té goed?), J daarentegen heeft er meer moeite mee.
En Cattie, ja hoor, ze werkt nog steeds goed.
Maar dit gaat wel goedkomen hoor. Alleen merk ik dat het ouderschap punten in onze relatie blootlegt waar ik voorheen makkelijker mijn schouders over ophaalde of mijn ogen voor sloot. En het is een groot nadeel dat we allebei zo verrekte eigenwijs zijn.
pi_54105402
Allebei eigenwijs, dat kan inderdaad best wel een nadeel zijn Moonah. Ook wel herkenbaar... .

Deze mama heeft weer wat energie gevonden . Zit nog even mn ontbijtje weg te slikken en dan is die kleine meid aan de beurt om te badderen en te eten. Papa heeft vandaag nog een dagje vrij, ook wel heel gezellig en fijn.
Hebben jullie nog tips voor die kleintjes als je naar buiten gaat? Gisteren was het best fris en we hadden haar een vest aangedaan, mutsje op en dan onder een dubbel fleecedekentje in de wagen. Maar ze was toch wel wat koud toen we terugkwamen. Ik heb nog wel een dun dekentje wat we erbij kunnen doen... Dat mutsje blijft maar slecht zitten als ze wat wakker is (lees: beweegt), Mirte heeft nog niet zo'n bolle kop als mama .
pi_54105665
Fijne verhalen, Cattie en Belana!

Yppy

Vicky, wat moet dat frustrerend zijn. Ik kan me goed voorstellen dat je hier moedeloos van kan worden. Hopelijk keert het tij snel.

Moonah, alles waar jullie nu uitkomen bouwt jullie relatie alleen maar sterker Maar vervelend is het wel, sterkte

Goed om te lezen Nijna! Ik had bij Ronja in het begin een dun wollen mustje (en rompertje, nu nog!) van schaapskleren. Dat blijft goed zitten en zit echt heerlijk warm zonder gevaar voor oververhitting.
Je kan de kinderwagen ook voorverwarmen. Wel de kruik er uit halen als je gaat lopen. Sowieso: handjes en neusjes mogen koud aanvoelen. Als haar nek maar lekker warm is, dan is het goed

[ Bericht 18% gewijzigd door owlet op 23-10-2007 10:42:03 ]
pi_54105777
Anna zit meestal in de doek als we naar buiten gaan. Dan is een extra vestje, maillot en zomerjasje warm genoeg. Ik sleep dan ook altijd extra kleren mee naar het kdv, want daar zijn ze veel buiten als de zon schijnt.

Het bezoekje aan het CB gisteren heeft me echt een boel postiefs gegeven. Anna doet het goed, ik doe het goed, de bv doet het goed en Anna is echt een schatje. Zo leuk, dan zegt ze ma-ma-ma-ma.
*OUD heilige*
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 10:47:06 #104
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_54105926

Nijna, gaat het een beetje allemaal verder? Misschien kun je beter een gewoon dekentje pakken ipv fleece. Ik vond dat altijd wat warmer aanvoelen.

Maken jullie je soms ook zorgen over wat de kinderen allemaal (gaan) 'moeten' ?

Nu heb ik straks een fijne baan, met vrije schoolvakanties. Mogelijkheden om te gaan verhuizen en Jolie zelf naar school te brengen. Maar ik voel me helemaal niet blij. Alleen maar bezorgd en verdrietig. Jolie zal maar één keer per week door mij opgehaald kunnen worden in de klas. Geen mogelijkheid tot het meenemen van kindjes na schooltijd, ze kan ook niet naar ballet. Dat zou ze zo graag willen. Ergens weet ik wel, dat zal misschien allemaal wel veranderen en zeker het eerste jaar is school al zo veel. En dat zegt ook iedereen.
Maar dan zie ik toch weer steeds een klein meisje, alleen bij andere mensen in de auto op weg naar de oppas, Jolie in naschoolse opvang; moe, of met de moeder van een vriendinnetje mee; willen die kinderen wel zo vaak samen zijn?

Ik zou blij moeten zijn, het biedt veel mogelijkheden. Ik heb er ook hard voor gewerkt en het zou zo fijn zijn als we eindelijk in een huis met eigen spullen kunnen wonen. Maar ik vraag me de hele tijd af of dat allemaal wel opweegt tegen de rest. We gaan het gewoon maar proberen maar ik vind het echt heel erg voor Jolie. Misschien zal zij het niet zo ervaren. Misschien komt er snel een mogelijkheid om in ieder geval een paar uur minder te gaan werken. Misschien wil ik wel gauw ergens anders solliciteren naar een minder goede baan en s avonds weer thuiswerken. En misschien veranderen deze dingen wel helemaal nooit. Ik vind het echt zo erg soms, dat ik alleen al die keuzes moet maken. En ook dat ik haar niet kan aanbieden wat ik eigenlijk het fijnst voor haar zou vinden. Misschien hoort het zo, je druk maken om die dingen een tijd voordat een kindje naar school gaat. Ik weet niet.
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 10:59:25 #105
24188 Belana
kloon van belana
pi_54106144
luchtbel, ik maak me ook altijd druk om dat ik mijn kinderen tekort doe.
het was voor mij een reden om een leuke baan te laten gaan, omdat het me te veel uur werd en ik me schuldig voelde naar de kinderen, maarja, ik heb die keuze aangezien nick ook werkt. jij hebt die keuze niet. je bent de enige die brood op de plank brengt en dat is toch ook belangrijk. misschien idd als je er een tijdje werkt dat je je uren anders kunt indelen of wat minder kunt werken. het voelt wel rot, maar het is gewoon even niet anders.
ik geloof dat je ook een hele leuke baan gevonden hebt toch? geniet daar ook maar van, das ook goed voor je.
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 11:01:25 #106
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_54106175
...

[ Bericht 99% gewijzigd door texelonia op 23-10-2007 22:37:32 ]
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 11:17:27 #107
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_54106374
Ja ik doe m'n best Belana. Om er blij om te zijn. Maar even maak ik me vooral veel zorgen. Ik moest nog aan je denken ook. Over die baan. Ik vind het echt moeilijk. Ik wil het wel echt doen en er ook blij mee zijn en we zullen er vast in groeien. En denken dat dat het nu even niet anders is. Dat probeer ik ook. En denken aan de dingen die wel mogelijk gaan zijn en goed voor ons samen, dat ook.
Maar het voelt zo erg omdat het over Jolie gaat.
Het voelt alsof ik haar gewoon nooit dat ene aan ga kunnen bieden.
Ik probeer het maar even te laten rusten en wel snel een keuze te maken over de invulling van de opvang na schooltijd. Dan heb ik een duidelijker beeld van hoe het zal gaan zijn en kan het groeien. Dat hoop ik.
Tex, ik vind dat van jou ook zo rot. Dat weet je wel denk ik. Gedoe ook. Hopelijk komen er gauw mogelijkheden voor je om het anders te laten verlopen. Dit klinkt wel heftig namelijk.
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 11:21:42 #108
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_54106439
ik kom eigenlijk door een misklik in dit topic
maar het volgende wil ik dan toch even kwijt nu ik hier toch ben

Mijn moeder heeft mij ook voor een groot deel alleen opgevoed. En ook ik was bij de bso of bij de oppas voor en na school. Ik geloof dat ze me één keer per week kon halen. En ik kan me alleen maar herinneren dat ik heééél trots was (en ben) op mijn moeder. Zij ging werken om geld te verdienen en ze redde het zélf. Als ik haar nodig had was ze er, dat wist ik zeker. ik hoefde het alleen maar te vragen. Ze werkte alleen ook in de vakantie, dat vond ik dan wel wat minder. Tuurlijk had ik momenten dat ik mijzelf heel zielig vond . Maar altijd overheerste het gevoel van wij redden het samen. Ik was ook groot (4), kreeg ook verantwoordelijkheden en mama en ik waren een team. dus het hoeft niet een probleem te zijn.

Toch snap ik je gevoel dondersgoed. zit niet in dat schuitje, dus hoef die keuze niet te maken. Maar denk nu, als moeder van 3 zonen (en 30 jaar later)met nog meer respect aan mijn moeder. die deed het allemaal maar. En het moet voor haar ook zeker niet makkelijk zijn geweest.
Heel verhaal, maar dit punt wilde ik toch even maken! ik vind het enorm knap wat je allemaal doet!!

en weer weg is uit topic
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 11:25:28 #109
24188 Belana
kloon van belana
pi_54106500
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 11:17 schreef Luchtbel het volgende:
Ja ik doe m'n best Belana. Om er blij om te zijn. Maar even maak ik me vooral veel zorgen. Ik moest nog aan je denken ook. Over die baan. Ik vind het echt moeilijk. Ik wil het wel echt doen en er ook blij mee zijn en we zullen er vast in groeien. En denken dat dat het nu even niet anders is. Dat probeer ik ook. En denken aan de dingen die wel mogelijk gaan zijn en goed voor ons samen, dat ook.
Maar het voelt zo erg omdat het over Jolie gaat.
Het voelt alsof ik haar gewoon nooit dat ene aan ga kunnen bieden.
Ik probeer het maar even te laten rusten en wel snel een keuze te maken over de invulling van de opvang na schooltijd. Dan heb ik een duidelijker beeld van hoe het zal gaan zijn en kan het groeien. Dat hoop ik.
Tex, ik vind dat van jou ook zo rot. Dat weet je wel denk ik. Gedoe ook. Hopelijk komen er gauw mogelijkheden voor je om het anders te laten verlopen. Dit klinkt wel heftig namelijk.
ik denk dat zo veel moeders dit voelen LB. dat dubbele. dat moeten kiezen tussen een leuke baan, je kind, het schipperen ertussen.
zeker het vet gedrukte snap ik ja, dat voelt zo sterk he.
ik heb ook geen oplossing voor je, je weet het allemaal zelf wel.
misschien een schrale troost dat je niet de enige bent.
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 11:55:38 #110
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_54106989
Ja nou ja het is geen troost natuurlijk, alleen maar lullig voor de rest ook Maar ik vind het wel fijn om het te bespreken, zeg maar. Dat heb ik irl niet zo namelijk. Alleen maar mensen die thuis kunnen blijven bij hun kinderen of die werken tijdens schooluren of waarbij het kind gewoon twee dagen ofzo opgevangen wordt. En waarbij dat gewoon allemaal oké is of lijkt te zijn. Zeg maar.

Lief dat je dat zegt, debuurvrouw. Dat teamgevoel hebben wij nu zelfs al best sterk. Soms niet eens voor mijn eigen gevoel maar wel voor andere mensen. Die geven dat vaak ook aan. Dat ze het soms zo gek vinden dat Jolie van alles al zelf doet. Dingen die ik soms heel gewoon vind of die ik haar heb aangeleerd. Maar Jolie lijkt zich ook erg prettig te voelen op die manier en veel van die dingen snapt ze ook best. Dat we het soms druk hebben, of weinig tijd, dat weet ze ook. En als ik haar dan vraag iets te doen dan gaat het eigenlijk prima. Als ik s morgens zeg dat we moeten gaan, dan trekt ze zelf al haar schoenen en jasje aan enzo. Dat scheelt echt best veel zulke dingen. Dat maakt andere dingen makkelijker voor mij vind ik. We hebben toch regelmatig s avonds een oppas omdat ik graag ook nog andere dingen wil doen ja oook nog. En als zij niet zo makkelijk mee zou gaan in die dingen dan zou ik die dingen niet doen. Maar ze gaat er gewoon in mee en dat is fijn. En misschien werkt het met de rest ook wel weer zo. Uiteindelijk.
pi_54109145
Vind het ook herkenbaar hoor LB!

Gisteravond zonder slaappilletje gaan slapen. Kon eerst niet slapen omdat mijn wederhelft tv lag te kijken en hoe zacht ie ook stond, ik vond het nog steeds te hard. Heb toen mijn dolfijnenmuziekjecdtje opgezet en ben uiteindelijk in slaap gevallen. Ben wel een paar keer wakker geweest maar uiteindelijk toch weer in slap gevallen. Alleen vanmorgen was ik om half 6 wakker en toen kon ik niet meer slapen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 14:00:17 #112
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54109243
Is het dan niet handig dat hij even geen tv kijkt als jij nog moet gaan slapen?
Ik bedoel, tot jij weer een slaapritme te pakken hebt?
pi_54109358
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 14:00 schreef Brighteyes het volgende:
Is het dan niet handig dat hij even geen tv kijkt als jij nog moet gaan slapen?
Ik bedoel, tot jij weer een slaapritme te pakken hebt?
uhh tja... eigenlijk wel, alleen hij lag er eerder in en dan kan ik 'm niet naar de woonkamer verbannen..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 14:04:48 #114
24188 Belana
kloon van belana
pi_54109371
ik zou hem ook lekker naar beneden gebonjourd hebben
stormy waters...
sailin'
pi_54109442
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 14:04 schreef Belana het volgende:
ik zou hem ook lekker naar beneden gebonjourd hebben
heb geen beneden
Zorg vanavond gewoon dat ik eerder lig en ik ga zo herriestoppers halen
Heb gister wel je ontspanningsoefening gedaan Belaan!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 14:20:44 #116
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_54109721
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 14:07 schreef Vicky het volgende:

[..]

heb geen beneden
tipje, beter de zachte van Otalgan nemen.. die zitten prettiger als je er op ligt (ervaringsdeskundige hier)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 14:43:36 #117
24188 Belana
kloon van belana
pi_54110203
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 14:07 schreef Vicky het volgende:

[..]

heb geen beneden
heej ok, hielp dat een beetje?
stormy waters...
sailin'
pi_54110513
Dank Owlet, dat voorverwarmen is denk ik ook wel een goede optie. Ik zal zo even een kruik maken en die in de wagen leggen, we gaan straks even een klein trippeltje naar de brievenbus maken. Ik had zelf vroeger altijd heel veel jeuk van wollen kleren... Maar wel mooie mutsjes .

Yppy

Luchtbel, het gaat nu vrij goed wat last gehad met de bv, maar keuze gemaakt om over te stappen op fles en dat is een enorme opluchting(bv-topic). Gewoon dekentje ga ik proberen, fleece is wel dun namelijk ook.
Je weet hoe je het graag zou willen voor je meisje, alleen voor grote keuzes staan, dat is toch ook lastig! Ik kan me wel voorstellen dat dat je verdrietig en bezorgd maakt. Je doet enorm je best voor Jolie, hopelijk lukt het om snel een keuze te maken over de opvang na school, wellicht geeft dat ook wat rust als je weet hoe het eruit zal gaan zien.
Ik vind het knap hoe jij of eigenlijk jullie het samen doen LB, dat jullie zo mooi een team vormen !

Vicky, was je nou ook nog bij de huisarts geweest vandaag?
Hopelijk komende nacht ook weer aardig wat uurtjes slaap voor jou!
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 15:08:11 #119
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_54110767
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 11:21 schreef debuurvrouw het volgende:
Maar altijd overheerste het gevoel van wij redden het samen.
wat een mooie gedachte (sinds ik moeder ben word ik om de meest rare dingen enorm emo.. ik weet het)

Ik ben sinds gisteren weer aan het werk (fulltime, 40+ uur per week) en dat ging prima, maar toen ik thuiskwam heb ik met Ethan in m'n armen eventjes heel stilletjes zitten huilen.. ik had 'm zo erg gemist en besefte opeens dat dit voorlopig zo zou gaan: met een beetje mazzel hem nog zien voordat hij naar bed gaat. Ik weet dat het went en dat dit de beste oplossing is voor ons allemaal, maar het begin is wel ff moeilijk hoor.. pfoe. Kan me opeens ook veel beter inleven in al die andere ouders die iets soortgelijks doormaken, veel sterkte allemaal
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 15:36:57 #120
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54111470
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 14:04 schreef Vicky het volgende:

[..]

uhh tja... eigenlijk wel, alleen hij lag er eerder in en dan kan ik 'm niet naar de woonkamer verbannen..
Dan idd wel zorgen dat je er eerder in ligt.
Iig maar even overleggen enzo.
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 15:58:23 #121
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_54112082
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 15:08 schreef jellyrose het volgende:

[..]

Ik ben sinds gisteren weer aan het werk (fulltime, 40+ uur per week) en dat ging prima, maar toen ik thuiskwam heb ik met Ethan in m'n armen eventjes heel stilletjes zitten huilen..
Oh zoiets is het dus Jellyrose. Echt vol goede moed en blijheid ook dat contract tekenen en onderweg maar onderweg naar huis liepen de tranen over m'n wangen. Succes jij ook.

Nijna fijn dat het zo gaat
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 16:55:39 #122
94046 PM-girl
pi_54113351
Vicky, erg he, als je niet slapen kunt!

Jellyrose, pfoeh, dat kan ik me voorstellen, 40+ uren. Moet het zo, of vind je het fijn?

Luchtbel, moeilijk, die balans. Zeker als je eigenlijk geen keus hebt. Ik hoop dat het werk jullie vlug mooie dingen oplevert!
*
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 21:09:10 #123
144006 chacama
Ondernemend!
pi_54118837
Las ik op pagina twee hoe goed het met iedereen gaat, hier op pagina 3 komen toch ook wat diepere dingen naar voren. Moeilijk is het als je gevoel je zegt dat je bij je kleine wilt blijven, maar je ook weet dat dit niet kan. Ik herken het en kan alleen maar zeggen dat het went naarmate je ziet dat je guppie het goed doet enz. Hier werd dit bevestigd toen Fleur met me gisteren naar de oppas ging en vroeg of ze mocht blijven. We gingen alleen even wat afgeven, maar ze zag een vriendinnetje en daar wilde ze toch wel heel graag bij blijven. Toen ik ze later op kwam halen, vroeg ze ook nog of d'r vriendinnetje mocht blijven logeren, dus toen had ik opeens 3 meiden in huis, erg gezellig was het en zo

Met deze mama gaat het behoorlijk goed. De gesprekken met de psycholoog werpen zijn/haar vruchten af en ik leer meer voor mezelf en mijn eigen gevoelens op te komen zonder dat ik het eerst opkrop en dan de bom laat barsten. Nu nog leren dat mama's wil niet altijd wet is.... oftewel het hoeft niet altijd te gaan zoals ik het wil..... Je kan immers ook dingen op een andere manier doen en dan zijn ze niet slechter gedaan..... alleen anders
pi_54129976
Klinkt goed chaca . Wat gezellig 3 meiden in huis .

Onze kleine meid heeft vannacht laten merken dat ze ook wakker kan zijn 's nachts, juist de nacht voordat papa weer zou gaan werken. Die heeft tegen de ochtend zn wekker dan ook uitgezet en besloten dat hij pas om 12 uur naar zn werk gaat . En ik ga vandaag toch wat meer rusten dan gister, want ik loop iets te hard geloof ik.
pi_54130096
Nijna doe je wel een beetje rustig aan? Mirte is zo oud nog niet en om met ouderwetsheid te spreken duurt je kraamtijd 6 weken he!!!

Ik heb zeker de eerste twee maanden nog meegeslapen 's middags en dat had ik echt wel nodig.
pi_54130221
Ik weet het mibos, ik probeer mezelf wat dat betreft ook echt wel af te remmen. Ik merk dat ik te veel wil. Gister ook met lief over gehad. Ik ga zo ook lekker weer even op bed, ofwel slapen of wat lezen.
pi_54131578
Ik zat me dat gisteren nog te bedenken.

Ben je eindelijk zwanger en dan wil je gaan genieten. Voor veel vrouwen is het vaak niet echt geweldig prettig de zwangerschap en uiteindelijk verlang je ernaar je baby in handen te houden. Dan is het eindelijk zover, en wordt je overweldigt door al die nieuwe gevoelens en problemen en zorgen. En het eerste jaar is vaak zo gigantisch zwaar. Je probeert je daarop in te stellen, maar dat is toch altijd anders als je er eenmaal inzit. Ik vind dat zo jammer he, want je wilt zo graag genieten van je kleintje, maar vaak door de vermoeidheid zie je het allemaal anders.

En dan komt er nog bij dat je bij je eerste kindje alles graag zo goed wilt doen, dus maak je het voor jezelf nog moeilijker. Ik sliep ook niet hoor bij onze eerste kindje. Stom stom, want ik was toen echt zo moe, dat ik bij wijze van staande in slaap viel.

Echt meiden, vooral als dit je eerste is. Niet alles hoeft perfect. En rusten als je baby rust, is echt een veel beter plan dan achter die pc of het huishouden doen

Luchtbel, moeilijk hoor die keuzes. Ik kan me voorstellen dat je dan echt een partner mist om met je mee te beslissen en om even die andere helft op zijn schouders te nemen. Het zal waarschijnlijk verschrikkelijk wennen zijn in het begin. Maar je mag ook trots wezen dat je het toch maar mooi voor elkaar gekregen hebt in je eentje.
pi_54136776
Lekker dutje gedaan, vanzelf wakker geworden en zometeen komt mn schoonzusje met wat boodschapjes (incl koekjes voor bij de thee) en dan een kopje thee leuten . Huishouden... daar doen we ff nog niet aan (daar was ik dan nog niet eens druk mee ). Ik ga theewater opzetten
  woensdag 24 oktober 2007 @ 16:32:20 #129
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_54137573
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 16:55 schreef PM-girl het volgende:
Jellyrose, pfoeh, dat kan ik me voorstellen, 40+ uren. Moet het zo, of vind je het fijn?
Allebei eigenlijk.. ik vind (vond!?) veel/hard werken echt prima, moet nog maar even afwachten hoe mijn moedergevoelens zich ontwikkelen tov van mijn carrierewensen nu is het gewoon nog even lastig omdat de verandering zo groot is, maar of dat zo blijft weet ik nog niet. Als ik minder zou gaan werken zouden we een flinke hap salaris missen die mijn man niet zou kunnen compenseren met een evt. part-time baan, dus dat is ook een afweging die we moeten maken.

Ik ben trouwens wel echt heel, heel erg blij dat mijn man dus fulltime thuis is geweest de eerste paar weken na de bevalling (da's dus een groot voordeel als de moeder kostwinner is en de man de huisman of part-timer). Diep respect voor alle vrouwen die het dan vrijwel in hun eentje moeten rooien

@ Nijna, ik las je verhaal over de bv perikelen.. heel herkenbaar Pas nadat ik besloten had om te stoppen met het proberen bv te geven (nooit een druppel melk gehad) kon ik relaxen. Net wat je zegt: er viel echt 10 kilo gewicht van m'n schouders. Fijn dat je de knoop hebt doorgehakt en voor jezelf weet dat je hard genoeg hebt geprobeerd!
Red de zeehond!
  woensdag 24 oktober 2007 @ 21:50:45 #130
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_54145074
Anitra hoe is het ondertussen met jou? ineens horen en zien we je niet meer?
Weet je al wat meer ondertussen over je opname?
pi_54152726
Dinsdag dus naar de HA geweest. Mijn lichaam en geest werken momenteel niet samen. Ze zijn niet in balans. Heb nu andere slaappilletjes gekregen en moet ook haptonomie gaan doen.
Heb afgelopen nacht heel goed geslapen. Wel een paar keer wakker geweest maar dan viel ik eigenlijk gelijk weer in slaap.
Nog 1 dagje werken morgen en dan heb ik vakantie. Maandag gaan we even een midweekje relaxen in Center Parcs
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_54155209
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 21:50 schreef _Bar_ het volgende:
Anitra hoe is het ondertussen met jou? ineens horen en zien we je niet meer?
Weet je al wat meer ondertussen over je opname?
Ik had een griep te pakken dus lag in bed De papieren zijn ingeleverd en nu is het wachten. Ik vind het aan de ene kant verschrikkelijk eng en aan de andere kant weet ik dat het gewoon moet. Maar ik hoop dat het snel gebeurd want elke dag zie ik er meer tegen op. Vooral nu ik waarschijnlijk de feestdaen dus ook niet thuis ben

Vicky lekker dat je goed geslapen hebt! En dan maandag heerlijk een midweekje eruit, rusten en genieten zou ik zeggen
pi_54158181
Wachten op meer duidelijkheid is nooit plezierig, en al helemaal niet omdat je gewoon weet dat je een tijdje uit huis geplaatst gaat worden, ver weg van man en kids, iets waar je als moeder nooit bij stil wilt staan
Maar zoals je al zegt het is ook wel nodig, dat je daar die rust krijgt waar je op hoopt, en dat je er voor jezelf alleen maar beter door terug naar huis komt
en dat is niet alleen prettig voor jou , maar ook zeker voor je gezin
pi_54158356
Wij zijn vanmorgen weer naar mediation geweest. Over 3 weken nog een keer en dan is alles als het goed is op papier en kan de scheiding door de rechter goedgekeurd worden Ze complimeerde ons zelfs met het feit dat we alles zo goed voor Mikael geregeld hadden enzo. Dat dat eigenlijk nooit gebeurd. Dus dat is altijd fijn om te horen.
Liefde
pi_54158724
dubbele gevoelens zeker menicole? of valt er bij jou/jullie nu ook een soort van rust over jullie heen?
pi_54158970
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 13:51 schreef _Bar_ het volgende:
dubbele gevoelens zeker menicole? of valt er bij jou/jullie nu ook een soort van rust over jullie heen?
Tja wat zijn dubbele gevoelens. Ik ben blij dat we straks gescheiden zijn maar vind het jammer dat Mikael zijn papa minder zal gaan zien. Wat we ook regelen voor hem hij gaat 1 van ons 2 toch minder zien en dat vind ik heel erg.
Liefde
pi_54160059
Mag ik even binnen vallen: Ja tuurlijk mag dat...

Ik heb heel fijn gewerkt deze morgen voor het eerst weer na bijna anderhalf jaar... Echt ik was niet eens dom geworden in de afgelopen 17 maanden.

Even teruglezen gaat.
pi_54160147
Vicky hoop dat de haptonoom je een soort van rust kan brengen die je nodig hebt om weer in balans te komen.

Anitra ik snap dat het een grote stap is om je gezin achter te laten maar het is misschien wel de beste keuze op dit moment voor jullie allemaal. En hebben ze daar met de feestdagen geen speciale regelingen (bezoekregelingen of huisbezoeken) voor je?

MeNicole wat fijn dat jullie het in goede harmonie zo snel samen hebben kunnen regelen.

Bar voor jou gewoon even een virituele knuffel omdat je de laatste tijd zo lekker overkomt.

Suus, ET en Anitra hoe is het afgelopen eigenlijk met het ID college?

Alle andere mama een knuffel...
  donderdag 25 oktober 2007 @ 17:06:07 #139
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_54162616
Fijn dat je werk zo goed beviel, Mibos.

MeNicole, wel erg fijn te horen dat het ook volgens de mediator heel goed is hoe jullie het voor Mikael aanpakken. Ik hoop dat het snel een beetje went voor allemaal.

Belana, je schreef laatst toch over de rust die weergekeerd was, nu je kinderen niet meer zo piepklein zijn? Dat herkende ik dus heel erg en voor mij is dit echt het symbool ervan:

Twee kinderen op straat.
  donderdag 25 oktober 2007 @ 17:52:32 #140
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_54163634
mibos, vind het jammer dat je dat zo voelde dat je dacht dat je dom was maar goed dat het bevallen is.

Menicole moeilijk allemaal

Anitra.. je weet waarvoor je het doet.
En ik denk dat er voor de feestdagen e.d. best wel iets te regelen valt hoor.

Nijna best pittig net moeder he..

sugar lief he dat broekje heeft Arwen ook hihi

Vicky lief pas op jezelf meid je staat altijdn zo voor anderen klaar.. maar vergeet jezelf niet.

en alle andere mama's die het kunnen gebruiken een dikke
Engaging Infinite Improbability Drive..
  donderdag 25 oktober 2007 @ 18:58:17 #141
24188 Belana
kloon van belana
pi_54165205
dat geeft het mooi weer ja sugar
stormy waters...
sailin'
pi_54168232
Sugar wat een mooie foto .

Evenstar, pittig ja, maar ook bijzonder. Als ik dan mn lief zie die die kleine vast heeft of gewoon dat kleine pruttelke zelf op schoot heb, die met grote ogen om zich heen kijkt *zucht* .
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 00:56:26 #143
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_54173769
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 14:03 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Tja wat zijn dubbele gevoelens. Ik ben blij dat we straks gescheiden zijn maar vind het jammer dat Mikael zijn papa minder zal gaan zien. Wat we ook regelen voor hem hij gaat 1 van ons 2 toch minder zien en dat vind ik heel erg.
Gewoon een omdat ik vind dat jij dat als mama verdiend hebt
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 01:18:12 #144
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_54174149
Sterkte Anitra.

Ik wil nog even terugkomen bij het onderwerp waar we het van de week over hadden. Jolie vroeg me vanavond ineens waarom ik steeds zo verdrietig was geweest. Zielig vond ik. Ik had geen kant en klaar antwoord maar ze bleef er over bezig dus uiteindelijk heb ik haar uitgelegd wat er aan de hand was. Iets dat ik moeilijk vind omdat ik haar helemaal niet het gevoel wil geven dat het iets met haar te maken heeft. Maar ze begreep niet waarom ik verdrietig was; het is toch fijn samen weer met ons? Toen heb ik haar verteld dat ik het soms moeilijk vind als ik haar een tijdje niet zie omdat ik moet werken of omdat er andere dingen zijn die soms moeten. En dat het niet erg is maar dat het komt omdat ik van haar hou en dat ik graag samen met haar wil zijn dan. 'Dat heeft ik ook,' zei ze. 'Maar jij komt me weer ophalen altijd of weer thuis als ik slapen ben. Dus dan is het goed.'

Dat kleine grote kind. Dat weet zo veel en snapt van alles. Maar weet natuurlijk nog niets van de dingen die moeten, gelukkig. Het wordt weer wennen en passen en meten straks. Hoewel het niet veel meer uren zullen zijn tov nu maar het is wel anders. We gaan het gewoon proberen en kijken hoe het zo gaat. En bedenken hoe het zal gaan als ze naar school zal gaan, daar moet ik echt ergens rust in zien te vinden. Als dit niet werkt zo, dan ga ik het proberen anders op te lossen. Het zit me te hoog om te zeggen, het moet maar zo zijn. Misschien moet dat wel en misschien kom ik daar juist wel achter. Maar ik blijf ook om me heen kijken, misschien kan het beter opgelost worden. Ik weet ook dat ik nog wel een tijdje heen en weer geslingerd zal worden tussen dat wat ik het liefste zou zien en willen en tussen hoe het gaat en ook hoe het is geweest.
Ik had een afspraak vanavond maar die heb ik na dit gesprek maar even afgezegd. Ik wilde nu liever even thuis zijn met haar en we hebben lekker samen in het grote bed gelegen. Want ze heeft wel gelijk, met ons samen is het weer fijn. Als dat maar zo blijft dan zal ik de rest vast wel een keer goed kunnen oplossen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Luchtbel op 26-10-2007 01:42:29 ]
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 07:16:05 #145
24188 Belana
kloon van belana
pi_54175380
ach luchtbel, wat bijzonder he. die kleintjes snappen echt vaak meer dan je denkt en ook zijn ze flexibeler dan wij vaak. ze accepteren een situatie eerder voor wat ie is.
maar dat neemt jouw gevoelens niet weg. goed denk ik om te blijven zoeken naar een betere oplossing.
is met je nieuwe werk misschien te praten over de werktijden?
stormy waters...
sailin'
pi_54176361
Echt goed dat jullie het zo oplossen MeNicole, dat het voor Mika het beste is. Dat scheelt zo veel voor een kind.

Luchtbel, ze is echt een snugger meisje. Ik denk dat kinderen zich makkelijk aanpassen aan de situatie. Ze vertrouwt er 200% op dat je bij haar terug komt of dat je haar komt halen. Ook al duurt dat even. Ze weet dat gewoon, "mama komt altijd weer". Dus voor haar is het geen probleem.
Ik snap wel dat je het moeilijk vindt, ik heb er al moeite mee als ik 1 avond per week later thuis ben en dan is J. er gewoon.

Fijn dat het werken zo goed ging Mibos.

Over ruim een maand ga ik een nachtje weg. Ik vind het nu al erg. Zal ik het wel doen, zal ik het niet doen. M'n beste vriendin was meteen duidelijk "jij gaat gewoon, en anders bel ik wel dat je gaat" Lijkt me wel fijn, een nacht slapen zoals ik zelf slaap.
*OUD heilige*
pi_54176573
Luchtbel, lekker samen in het grote bed. Wat begrijpen ze veel, lijkt me ook wel prettig om te weten dat het voor haar ok is omdat jij altijd weer komt. Hopelijk komt er voor jou ook een betere oplossing, waar jij je prettiger bij voelt!
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 09:43:58 #148
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_54176599
Herkenbaar hoor LB. Laatst had ik ook even een mindere dag en Kai kwam toen ook vragen of ik verdrietig was en waarom ik niet blij was. Lastig om uit te leggen, zeker omdat ik hem vooral niet tussen M. en mij in wil zetten. Zijn reactie was "zal ik voor je springen? Dan ben je weer blij" Toen moest ik dus alsnog huilen, niet omdat ik verdrietig was maar omdat het zo'n lief kereltje is wat niets liever wil dan dat ik blij ben.

Verder gaat het hier redelijk. Ik vind het best zwaar zo in mijn eentje maar tegelijkertijd vind ik het ook heerlijk in het nieuwe huis. Kai doet het geweldig en eigenlijk was dat het waar ik het meeste tegenop zag. Ik was bang voor vragen die ik niet zou kunnen beantwoorden maar die vragen zijn er niet. Hij neemt het aan als een feit en heeft het over "ons huis" en "papa's huis". Hij is apetrots op zijn "grotejongensbed" en zijn nieuwe kamer, doet het supergoed op de nieuwe opvang, eet opeens als een beer en zit regelmatig in zichzelf zingend met al zijn treintjes te spelen. 's Avonds gaan we samen in het grote bed op meneers verzoek altijd nog even praten en verhalen verzinnen. Helemaal goed dus.

Er is zoveel gepost en het liefst wil ik op iedereen afzonderlijk reageren maar dat is even teveel van het goede. Daarom een voor iedereen!
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 09:53:19 #149
24188 Belana
kloon van belana
pi_54176741
m@x wat fijn dat Kai alles zo goed oppakt. ook weer zo'n voorbeeld dat kinderen de dingen nemen zoals ze zijn. het zal evengoed ook wel moeilijk zijn, maar over het algemeen zal het wel goed gaan.

vicky, succes bij de haptonoom, dat kan je vast heel goed doen
stormy waters...
sailin'
pi_54177597
Soms he. zo heel soms word ik knetter van dat gedoe om een aanvullende uitkering aan vragen. Bel ik na cwi, nee mevrouw moet u via internet de aanvraag invullen en dan kunt u terug bellen. Ok doe ik dat. Na de site.,Eerste vraag: Bent u of word u werkloos? Nee. Volgende. Dan kunt u zich niet onschrijven bij cwi aangezien u heeft aangegeven dat u niet werkloos word of bent Ok vul ik ja in. Geef aan per wanneer en waarom u werkloos bent. Kut ben ik niet wat nu? Gewoon de datum van vandaag en de reden mijn scheiding Maar toen dcht ik tja word helemaal niet werkloos. Dus maar weer ff gebeld na cwi. Ja mevrouw dat weten wij ook niet moet u even naar de helpdesk bellen. Ja daag. Stomme doos ik kom wel gewoon langs om de papieren daar in te vullen. Kan ook en als u dat dan gedaan heeft kunt u een half uurtje later bellen om een afspraak te maken. Men was dat nou voor iets doms. Ben er dan toch, dan kan dat toch meteen. Nee mevrouw dat kan alleen telefonisch. Oh en wie krijg ik dan aan de lijn? Mij mevrouw Jemig wat een gedoe. Moet allemaal zo omslachtig. Als het zo door gaat heb ik volgend jaar nog geen uitkering
Liefde
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 10:59:24 #151
190853 RockabeIIa
pi_54177913
Jolie is een heel dapper meiske zo te horen, Luchtbel <3

Max

MeNicole... Het komt vast helemaal goed maar het is wel erg rot... (En het is al bijna volgend jaar ook!) Heel veel succes!
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 11:13:21 #152
24188 Belana
kloon van belana
pi_54178278
wat een toestand MeNicole. kan dat niet gewoon via de gemeente?
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 11:23:21 #153
3142 m@x
pi_54178510
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 11:13 schreef Belana het volgende:
wat een toestand MeNicole. kan dat niet gewoon via de gemeente?

Aanvragen lopen via het CWI en dan neemt de gemeente het pas over.
pi_54178650
Wat een gedoe MeNicole, die logge, onbegrijpbare instanties ook altijd

Luchtbel, wat ontzettend bijzonder dat je meid de goede dingen weet te zeggen! Geniet maar lekker van haar!
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 11:37:37 #155
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_54178810
Menicole wat een gedoe hopelijk snel opgelost
pi_54179178
MeNicole hier ook zo'n staaltje hoor van het cwi/uwv. Moet al vanaf mei een uitkering aanvullend krijgen en overbruggend voor de tijd dat ik niet gewerkt heb. Heb geluk dat manlief een goede baan heeft anders was ik allang failliet geweest.
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 12:24:46 #157
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_54179758
Mibos, ik moet nog steeds wennen aan je nieuwe plaatje...

Ik was afgelopen dinsdag bij de oogarts, maar die afspraak bijkt pas 23-11 te zijn. We hadden ons een maand vergist hahaha

hebben er hier meer mensen last van een scheel oog? En wat heb je ervoor/doe je eraan?

MeNicole, ik heb ook geen goede ervaring met bellen van instanties, je kan mij ook dan beter maar niet aan de lijn krijgen hahaha
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 12:31:21 #158
3142 m@x
pi_54179912
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 12:24 schreef ik80 het volgende:
MeNicole, ik heb ook geen goede ervaring met bellen van instanties, je kan mij ook dan beter maar niet aan de lijn krijgen hahaha
Ik werk bij zo'n instantie en de mensen die daar de telefoon opnemen hebben dit soort dingen ook niet bedacht. Die doen alleen maar hun werk en kunnen ook niks doen aan de wirwar van regels en onhandigheden. Dat lijken mensen soms wel eens te vergeten
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 12:50:06 #159
24188 Belana
kloon van belana
pi_54180318
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 12:31 schreef m@x het volgende:

[..]

Ik werk bij zo'n instantie en de mensen die daar de telefoon opnemen hebben dit soort dingen ook niet bedacht. Die doen alleen maar hun werk en kunnen ook niks doen aan de wirwar van regels en onhandigheden. Dat lijken mensen soms wel eens te vergeten
dat is wel zo m@x, maar het is helaas ook regelmatig zo dat de mensen die de telefoon opnemen niet duidelijk genoeg zijn, of halve info geven, of je van het kastje naar de muur sturen en dat zou wel anders kunnen denk ik.
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 12:51:37 #160
141023 ik80
pi_54180351
Ik heb ook meegmaakt dat het in 1 keer helemaal goed ging. Alle lof voor de mensen die daar werken.
Maar het is gewoon vervelend dat als je echt een groot probleem hebt, en er ineens meer dan 1000 euro wordt afgeboekt niemand je kan helpen. Daar werd ik toen een beetje link van.
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 12:57:25 #161
3142 m@x
pi_54180482
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 12:50 schreef Belana het volgende:

[..]

dat is wel zo m@x, maar het is helaas ook regelmatig zo dat de mensen die de telefoon opnemen niet duidelijk genoeg zijn, of halve info geven, of je van het kastje naar de muur sturen en dat zou wel anders kunnen denk ik.
Dat is ook wel zo Belana. Maar dat geeft je nog niet het recht om tegen zo iemand tekeer te gaan en met allerlei nare dingen te gaan dreigen. En geloof me, dat gebeurt regelmatig. Tip: een klachtbrief zet veel meer zoden aan de dijk dan te keer gaan tegen een medewerker die er niks aan kan doen.

Ik80, ik kan me voorstellen dat je op zo'n moment niet weet waar je het zoeken moet, maar de persoon die jij aan de telefoon is toch niet persoonlijk verantwoordelijk voor het feit dat dat geld bij jullie is afgeboekt of dat er op dat moment niemand is die je kan helpen. Ik vind dat gewoon een vreemde manier van reageren.
pi_54180503
Vind het gewoon vreemd dat ik me dan via internet in moet schrijven terwijl dat dus niet eens kan als je gewoon werk hebt En ik vind dat zo'n iemand die daar werkt moet weten dat dat via internet dus niet kan . Maar maandag ga ik er ff langs en dan zie ik wel.
Liefde
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 13:08:16 #163
141023 ik80
pi_54180700
m@x, ik zal nooit tegen iemand vloeken en tieren, nooit niet, zo ben ik niet. Maar het probleem werd steeds erger en erger. Eigenlijk overzag niemand meer (behalve ik dus) wat er nou eigenlijk aan de hand was.
De mensen achter de telefoon hadden niet genoeg expertice om mij op dat moment te helpen.
Ik ben toen met vriendlief maar naar het hoofdkantoor gegaan, daar hebben we alles opgelost en afgehandeld.
(dit probleem had te maken met een groot energie bedrijf, het probleem met de kabelm was keurig in 1 telefoontje opgelost).
pi_54180799
Ik moet zeggen dat ik eerder nooit echt problemen heb gehad met uwv/cwi. Maar dist is de eerste keer dat ik via internet moet inschrijven en ik ook nog werk heb. Ik ga ook geen heibel maken hoor. Die mensen weten vaak niet eens waar ze het over hebben dus helpt allemaal niks.
Liefde
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 13:20:08 #165
24188 Belana
kloon van belana
pi_54180912
m@x, dat ben ik helemaal met je eens natuurlijk, met vloeken en schelden bereik je niks.
stormy waters...
sailin'
pi_54181090
Tja, en tot nu toe heb ik niets dan lof over het UWV. OK, de vorige persoon die ik aan de telefoon had, had duidelijk niet in de gaten waar het over ging, maar mijn "eigen" contactpersoon is gewoon een geschikte kerel. Netjes en beleefd (hij belde te vroeg en bood zelfs zijn excuses daarvoor aan!) en heeft keurig mijn vragen beantwoord.
pi_54181254
Max met vloeken en tieren bereik je nooit iets maar bij het uwv maken ze er hier wel een potje van hoor moet ik eerlijk zeggen. Mijn zaak (?) ligt al vanaf juli bij de juridische afdeling omdat ik een uitzondering ben. Nou ik zal toch niet de enige zijn die vanuit een zwangerschapsverlof doorgaat naar het verlengde verlof en vervolgens in de ww uitkomt? Nu inmiddels nog geen ww uitkering maar wel al werk dus die vul ik netjes op mijn urenbriefjes (die ik dan weer wel krijg) in. Maar centjes ho maar want regio rotterdam heeft een achterstand. En ja ik moet eerlijk bekennen dat ik ooit een keertje een klacht heb ingediend tegen een UWV arts. Zo'n hork had ik nog nooit meegemaakt en heb ook aangegeven dat ik die niet meer wilde en heb hem ook niet meer gezien. Overigens ben ik over de rest prima te spreken hoor alleen dit gaat niet soepel zullen we maar zeggen.
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 13:51:48 #168
94046 PM-girl
pi_54181484
Mibos, wat fijn dat je gewerkt hebt met plezier en dat je je verstand nog niet verloren was
Geniet ervan!

Vicky, ik hoop dat de hapto aanslaat voor je!

Sugar, wat een heerlijk gezicht zo, jouw lieve nachwuchs (ik vind het altijd zo'n mooi woord, hoewel ik niet zo van duits houd)

Luchtbel, ik vind het goed dat je het aan Jolie uitgelegd hebt, knap van je!
*
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 13:52:29 #169
94046 PM-girl
pi_54181504
Mibos, wat fijn dat je gewerkt hebt met plezier en dat je je verstand nog niet verloren was
Geniet ervan!

Vicky, ik hoop dat de hapto aanslaat voor je!

Sugar, wat een heerlijk gezicht zo, jouw lieve nachwuchs (ik vind het altijd zo'n mooi woord, hoewel ik niet zo van duits houd)

Luchtbel, ik vind het goed dat je het aan Jolie uitgelegd hebt, knap van je!

Nicole, succes met regelen!

Max, fijn dat Kai het zo goed doet, ik denk dat dat niet in de minste plaats aan jullie ligt, hoe je ermee omgegaan bent!
*
pi_54181625
Toen ik bij het uwv liep, moest ik 'mijn dossier' meenemen, zodat hij wat kopietjes kon maken. Ik heb alles wat met mijn ontslag te maken had meegenomen en hij is een half uur bezig geweest. Daarna kreeg ik nog drie keer een brief thuis dat ze iets misten (wat hij dus niet gekopieerd heeft) en dat ze dat alsnog wilden hebben. Dat ze dat niet tegelijk kunnen vragen. Het geld voor de zwangerschapsuitkering kreeg ik toen Anna al lang was geboren. "mevrouw wij weten niet dat u zwanger bent" "ik ben ook al bevallen, heb een kaartje gestuurd en daar een bevestiging van gekregen" "nee mevrouw, wij weten niks" "jawel, ik heb een brief gekregen waarin jullie bevestigen het kaartje te hebben gehad". Leuk zoiets.

Wat heerlijk dat Kai zo goed op de verhuizing reageert.
*OUD heilige*
pi_54189315
Kom er nu pas achter dat dit deel er is.
Ff een dikkel knuffel voor alle mama's.
ik zal maar niet over uwv beginnen.Als je geen inet hebt, ben je de lul
pi_54204234
Deze mama is vanmorgen naar het dorp geweest samen met de kleine meid en terug lukte zelfs ook nog . We hadden papa met auto (+maxicosi) achter de hand, maar we hadden hem niet nodig!
pi_54205166
Over die instanties, ik heb me de afgelopen maanden groen en geel geergerd aan de belastingdienst.
Ik kreeg ergens een x aantal maanden terug een brief met het verzoek om het jaaroverzicht van de gemaakte kinderopvangkosten toe te sturen. Alles gelijk in orde gemaakt en verstuurd. Gaat een tijdje overheen en krijg wederom het verzoek om die info te verstrekken. Staat er een telefoonnummer in die brief die je kan bellen met vragen. Dus ik bel er heen en vraag hoe het kan dat ik nog een keer dat verzoek krijg. Meneer kon het me niet vertellen, kon me niet vertellen of mijn vorige wel was aangekomen en zei alleen maar doet u het nog maar een keer opsturen voor u straks alles terug moet betalen. Dus weer een kopie van alles gemaakt en verstuurd. Krijg ik een week of 2 geleden een 3e verzoek. Nou toen kon je me wel in een kapotje schieten. Weer gebeld met het nummer in die brief, weer konden ze me niks wijzer maken en pissed als ik was heb ik om het adres gevraagd waar ik een klachtenbrief naar toe kon sturen. Ik heb nu een klachtenbrief gestuurd en waarschijnlijk zit degene die hem leest nog steeds ergens op de kast want ik ben alles behalve lief geweest in die brief. Heb nog een keer de informatie toegestuurd naar ze en in de klachtenbrief gevraagd of ze niet beter van slogan kunnen wisselen. "leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker". Sure!

Ben even in een klaagbui vandaag. Mijn man gaat zo zijn derde nachtdienst tegemoet wat inhoudt dat hij overdag slaapt tot ergens rond de klok van 21.00 uur. Ik baal er even van want ik zit al 2 dagen met een peuter die bananen in der oren heeft en ik wel achter het behang kan plakken van frustratie. Ben dringend toe aan mijn midweek weg, nog 2 nachtjes slapen. En ik dacht vanmiddag even naar de winkel toe te rijden om de lastige peuter gunstig te stemmen maar ik heb 45 minuten gedaan over een stukje waar je normaal 5 minuten over doet. Alles stond vast, weg opengebroken, enorme stroom aan auto's die allemaal op de voorrangweg reden, parkeergarages vol, uiteindelijk is het geen winkel geworden want na 3 kwartier kon ik zo wel het verkeer als de drammende peuter op de achterbank niet meer hebben. Omgekeerd naar huis gegaan en kind in der slaapkamer laten spelen.
pi_54205365
Me Nicole, je kan op de inet aanvraag voor het cwi gewoon een (fictieve) datum kiezen. Het is puur een formaliteit, aan de hand van de melding krijg je toch nog gewoon een gesprek. Daarin kan je je situatie uitleggen.

Ik heb voor cliënten van mij al meerdere malen een aanvullende uitkering aangevraagd, ook op die manier.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_54205473
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 18:34 schreef Igraine het volgende:
Me Nicole, je kan op de inet aanvraag voor het cwi gewoon een (fictieve) datum kiezen. Het is puur een formaliteit, aan de hand van de melding krijg je toch nog gewoon een gesprek. Daarin kan je je situatie uitleggen.

Ik heb voor cliënten van mij al meerdere malen een aanvullende uitkering aangevraagd, ook op die manier.
Ga maandag gewoon ff langs. ZIt hier 10 minuten vandaan. Vind ik iets makkelijker.
Liefde
pi_54205692
faja, ik had precies hetzelfde gedoe met de belastingdienst. echt tot 3x toe alles opnieuw toegestuurd, en uiteindelijk maar eens een heel boos telefoontje eraan gewijd. het schijnt een automatiserings-fout te zijn; die mevrouw die ik aan de lijn had kon me in ieder geval vertellen dat mijn gegevens daar inmiddels gewoon goed in hun bestand staan. maar heel suf inderdaad. en er nog van die dreigende woorden bij zetten ook he. "als uw gegevens niet voor eind oktober bij ons binnen zijn moet u alle ontvangen toeslagen over 2006 terugbetalen!!" onderaan de brief vermelden ze nog wel "als u uw gegevens al heeft verstuurd hoeft u niks te doen". dus daar verwees de mevrouw aan de telefoon me ook naar. "er staat toch dat u niks hoeft te doen als u al gereageerd heeft?" tsja, maar da's maanden geleden! dan zou dat toch inmiddels bij hen verwerkt moeten zijn lijkt me.
pi_54207938
Bix, ik heb die brief dus 3 x gekregen en de 2e en 3e keer dat ik die brief kreeg en er een telefoonje aan waagde kreeg ik beide keren te horen dat ik het gewoon nog maar een keer moest toe sturen.
En over die dreigende toon heb ik ook wat gezegt in mijn klachtenbrief. Ik vond het gewoon not done, beetje 3 x brief sturen en dan verwachten dat mensen nog normaal kunnen reageren.

Ach verders gaat het hier wel hoor, heb gewoon een beetje een baaldag.
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 21:44:16 #178
24188 Belana
kloon van belana
pi_54209703
oei faja.... bad hair day he?
stormy waters...
sailin'
pi_54210785
Nee dat is nou net het gene wat ik vandaag niet heb, ben vanmorgen nog even langs de kapper geweest
  zondag 28 oktober 2007 @ 13:10:23 #180
94046 PM-girl
pi_54221025
Als je haar maar goed zit, he Faja!
*
pi_54221091
Die instellingen allemaal...om gek van te worden. Ben al een jaar bezig om mijn ouderschapsverlofkorting bij de belasting rond te krijgen. Betalingskantoor van school is kl*te, Fortis bank snapt er de ballen van, onderwijsbond, school zelf, belastingkantoor...

Levensloop is in het leven geroepen...je maakt er gebruik van en niemand snapt er iets van.Kortom geen geld, zoals beloofd. Op 6 december 2006 is de eerste mail eruit gegaan. Goddank copieer en bewaar ik altijd alles...........maar je zou dat maar niet doen of niet zo goed Nederlands kunnen lezen of schrijven of niet zo bijdehand zijn om overal achteraan te (durven) bellen, dan hang je echt.

Nou goed...morgen weer een gesprek hierover, dus wie weet...

Fijne zondag!
  zondag 28 oktober 2007 @ 13:38:42 #182
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54221537
Als ik dit soort dingen lees ben ik toch blij dat het UWV aan mijn werkgever gaat uitkeren. Dan krijg ik als het goed is mijn salaris gewoon van mijn werkgever en mogen zij evt. gaan bakkelijen met het UWV mocht het mis gaan.
pi_54228723
UWV keert ook aan mijn werkgever uit...of help ik je nu heel subtiel uit je dromen..???
  zondag 28 oktober 2007 @ 19:40:07 #184
144006 chacama
Ondernemend!
pi_54229437
Fijn om te lezen dat het zijn van zelfstandige toch ook nog positieve aspecten met zich meebrengt.....
welliswaar geen inkomen in die periode, maar ook geen ergernis.

Vandaag een poging gedaan om IKEA Delft binnen te komen, maar dat was een tripje voor niks. Hij was om half 3 dicht omdat ie vol was.....
pi_54238884
Mibos wat heerlijk dat je je zo goed voelt na het werken, doet een mens goed he? Hoe ging het lichamelijk?

Oh men hou op over uwv, belastingdienst en andere soorten instanties. Maar er isnog hoop dames, ik kreeg mijn geld na 12 jaar 1 ding is zeker nooitb opgeven!! Hoe prut het ook is, hoe moeilijk ze ook doen. af en toe ff rus nemen en dan weer doorgaan tegen ze, de aanhouder wint en ja het heet 12 jaar geduurd, dat was het uwv en nu moet ik nog belasting terug krijgen van een aardig bedrag, maar moet eerst papieren van het uwv hebben,ben bang dat dat ook weer 12 jaar gaat duren

m@x he lijkt mezo verdomd moeilijk om aan die kant van de telfoon te zitten, zo met je handen gebonden terwijl je die mensen dolgrag wilt helpen en geen fuck kan doen door stomme regels enzo. het is voo jou (en alle anderen die achter die teefoon zittn) net z frustrerend zijn als voor de mensen bij wie het mis gaat en ja dat vrgeet je als je zo aan het vechten bent voor je geld/gelijk/of waar je ook voor vecht, dus vind het heel goed dat je een laat zien dat het voor de andere kant net zo frustrerend is!

Fijn dat alles met Kai zo goed gaat! maar denk j ook aan jezelf?

Luchtbel die kleintjes begrijpen misschien niet wat er precies aan de hand is, maa ze begrijpen mama wel, dat voelen ze gewoon

Chacama het was zaterdag al een ramp

Hier is vrijdag het WMO geweest, bah. Het was een dag van zien dat het echt niet meer gaat lichamelijk. Scootmobiel (jakkes ), traplift en badkamer aanpassingen zijn aangevraagd. Ten ik van de week zei dat ik mijn haar maar\af moest gaan knippen tot heel kort omda ik het niet meer red om het staand te wassen viel het kwartje Stom genoeg toen mevrouw van het WMO er was belde mijn arts, operen is geen optie meer. Kaboem, slik. Nu kijken wat we nog aan pijnbestrijding kunnen doen en dat is het enige wat ze nog kunnen doen, de pijn bestrijden En dan weet je weer waarom je ee aanvraag ingediend heb voor een herstellingsoord, dit kan ik niet alleen aan en ik heb rust nodig om dit te verwerken.
  maandag 29 oktober 2007 @ 09:49:29 #186
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54238943
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 19:01 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
UWV keert ook aan mijn werkgever uit...of help ik je nu heel subtiel uit je dromen..???
Ehm nee, niet echt. Of ik moet iets verkeerd begrijpen...
Maar ik ging er eigenlijk vanuit dat ik dan mijn geld gewoon van mijn werkgever krijg en dat zij de evt. problemen hebben. Is dat niet zo dan?
pi_54239259
Ik krijg gewoon betaald door mn werkgever en zij zullen dan wel van het UWV centen krijgen... hoe het precies zit maakt me niet uit, als ik er maar niks van merk (struisvogelpolitiek).

Sterkte Anitra!
pi_54240206
soms is het zo dat de werkgever niks geeft als het van het uwv niks krijgt BE. Maar meestal gaat het perfect als het via de werkgever gaat dus denk niet dat je angst hoef te hebben
pi_54240228
Anitra, wat erg allemaal, ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen eigenlijk
  maandag 29 oktober 2007 @ 11:02:55 #190
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54240285
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 10:58 schreef Anitra het volgende:
soms is het zo dat de werkgever niks geeft als het van het uwv niks krijgt BE. Maar meestal gaat het perfect als het via de werkgever gaat dus denk niet dat je angst hoef te hebben
Ik denk idd dat ik daar niet veel angst voor hoef te hebben. Mijn werkgever is niet zo snel dus ik gok dat die mijn centjes gewoon braaf door zouden betalen en mij niet met die problemen laten zitten.

Heb je al enig idee wanneer je terecht kan?
pi_54240387
BE, hier werd het betaald door m'n werkgever, die kreeg dan weer terug van het uwv.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_54241651
Het UWV wou continu geld naar mij overmaken. Ik weigerde dat, omdat ik het dan toch weer terug moest betalen...ooit. Van geld weigeren hadden ze ook nog nooit gehoord.

Mijn werkgever weet gewoon echt helemaal niets van dit soort zaken daarom zit ik er bovenop.
pi_54242072
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 11:02 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik denk idd dat ik daar niet veel angst voor hoef te hebben. Mijn werkgever is niet zo snel dus ik gok dat die mijn centjes gewoon braaf door zouden betalen en mij niet met die problemen laten zitten.

Heb je al enig idee wanneer je terecht kan?
Nope de wachttijd gaat in na intake en die heb ik nog niet gehad, dat kan ook even duren omdat er van alles na gekken moetb worden aan de hand van de inschrijvingsformulier.

Krijg net mail binnen dat indicatie van vorig jaar nog geld dus aanpassingen aan de badkamer, traplift en scootmobiel zijn al aangevraagd bij de diverse bedrijven Ze was vrijdag hier en nu al zijn de aanvragen de deur uit Aan de ene kant heel erg fijn, aan de andere kant is het prut, want zo word ik met mijn neus op de feiten gedrukt hoe "ernstig" mijn situatie wel niet is
Stom aan de ene kant heel blij, aan de andere kant verschrikkelijk verdrietig.

k-p dat is prut idd van geld terug geven of weigeren hebben ze nooit gehoord, dat is echt prut. trug storten en dan storten hun het weer op je rekening Balen ook dat je werkgever weinig weet van dit soort zaken en dat jezelf er achter aan moet
  maandag 29 oktober 2007 @ 12:55:31 #194
144006 chacama
Ondernemend!
pi_54242568
Anitra, echt frusterend allemaal. Kan me voorstellen dat je toe ben aan rust. Aan even alles verwerken voor jezelf. Zo ontzettend met je neus op de feiten gedrukt worden, lijkt me echt ontzettend zwaar. Ik wens je alle rust, liefde en sterkte van de wereld toe....en mijn aanbod blijft staan.
pi_54244596
Anitra...inderdaad een dubbel gevoel,lijkt me. Lijkt me waanzinning moeilijk. Geen idee wat ik kan schrijven, maar wil je enorm veel sterkte toewensen. X vanuit Den Haag.
  maandag 29 oktober 2007 @ 15:11:05 #196
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_54245121
Jeetje Anitra, heel veel sterkte gewenst - aan de ene kant fijn dat er zo snel dingen geregeld worden, maar het acceptatie proces voor jezelf zal ook nog wel even tijd nodig hebben - lijkt me idd enorm dubbelop.
Red de zeehond!
  maandag 29 oktober 2007 @ 20:25:23 #197
94046 PM-girl
pi_54250906
Sterkte met alles, Anitra.
*
pi_54251881
Veel sterkte Anitra!
Ik hoop dat je de aanpassingen toch als een verlichting gaat zien, ook de scootmobiel en dat je toch van je vrijheid met scootmobiel kunt genieten!
En ik hoop dat je uiteindelijk sterker en uitgeruster uit het herstellingsoord komt!
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 15:53:51 #199
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_54264872
Anitra, heel veel sterkte!! Ik weet niet precies wat er aan de hand is, maar het klinkt iig erg heftig allemaal!

Ben ff in een hele slechte bui Gister 39,4 oC koorts, Eli op het kdv gedumpt (tante heeft hem gebracht), geslapen, gekolfd, geslapen, gekolfd, productie zwaar achteruit gelopen. belt vandaag de huisarts dat ik aan de antibiotica mag Dat zal ook niet lekker zijn voor de productie, lijkt me... Het zal wel loslopen, maar fijn is anders
Zo, dat moest er even uit!
pi_54265044
weer eens een hallo van mij!
ik ben erg druk geweest...vorige week geen laptop gezien zo'n beetje!
Geen nieuws is goed nieuws in mijn geval dus gelukkig.

Anitra, heel dubbel lijkt me deze snelle aktie inderdaad

Davinia, beterschap!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')