abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53935112
En toen gooide ik hem dicht

Link naar het vorige deel.

De disclaimer:
Wat is de (oorspronkelijke) bedoeling van dit topic?

Omdat ik overal verspreid over het forum berichten vind over terugplooien ( ! ), slaapgebrek, ontzwangeren en nog veel meer besloot ik het maar een beetje in 1 topic te verzamelen.
Als je zwanger bent kun je al je zorgen en kwaaltjes kwijt in het Z&G topic, je leuke verhalen over de baby in het babytopic, maar echt een topic voor ontzwangerende dames en moeders is er nog niet.
Vandaar deze dus, een spotlichtje op de moeders, een topic om even lekker ervaringen uit te wisselen over alles wat er met je gebeurd als je eenmaal moeder bent.

We willen graag dat jullie het "hoe gaat het met de moeders" topic weer gebruiken waar het voor bedoeld was nl hoe voel je je als moeder en hoe regel je alle dingen.Niet een klaagbankje voor alle ziek en zeer.
(we vertrouwen hierbij op het zelfregulerend vermogen van iedereen, en als het nodig is wordt er verwezen naar Klaagbaak of R&P)
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 22:05 schreef Anitra het volgende:

[..]

Denk dat als jij mee gaat dat er niks van rusen komt maar dat ht meer gezellige meide bende word Maar je mag mee hoor
Vandaag (nu opvang gregeld is) komt ineens alles binnen da ik straks alles achter me laat zo ineens en dat ik dan ineens even geen mama ben dat ik dan gewonn Anitra ben en dat maakt me verschrikkelijk verdietig en bang. Ik vond dat ik de easy way out nam door naar en herstellingsoord te gaan, maar merk nu dat dat helmaal niet zo is en alles verzet zich in me om mijn kinderen straks aan anderen over te laten en mijn vriend en huis alleen te laten (djulian is wel thuis als rick niet werkt hoor)
Zo easy is het allemaal niet besef ik nu. wat mag ik straks? Hoe vrijwillig is het eigenlijk? Kan ik visite krijgen zodat ik de kinderen toch kan zien? Ineens allemaal vragen en enge gedachtes.

MeNicole ik heb bewust over jou heen gelezen, het doet mij zeer om te zien hoe kwaad ij bent en dat voelt Mika echt wel, de merkt er meer van dan jij denkt. Mensen die uitelkaar gaan met kinderen, denk eerst aan de kinderen en dan aan jezelf aub. Neem voorbeeld aan m@x echt super hoe de het doet Het kind/de kinderen mogen niet de dupe van jouw vete worden.
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 22:11 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Ik weet het niet natuurlijk, maar ik krijg niet het gevoel dat Nicole en haar ex een vete over Mika's bolletje uitspelen hoor. En ze is boos, tuurlijk. Het is koud twee weken en met nogal moeilijke redenen.
Ze kan het beter hier neergooien en het dan kwijt zijn.
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 22:33 schreef owlet het volgende:
Ik ben het eens met PM (en ik vind het stiekem ook wel een beetje grappig om Anitra "boos posten" te horen veroordelen), iemand mag toch best wel even boos worden? Ik vind het nog heel netjes hoe Nicole en Kevin het doen.

[ Bericht 15% gewijzigd door Lois op 15-10-2007 20:17:05 ]
pi_53935903
Jeetje Anitra, je overdrijft. Volgens mij is er geen sprake van een vete en proberen ze alletwee het goed te doen. En Mika staat bij Nicole altijd voorop, zoveel is mij wel duidelijk.
Variety is the spice of life
pi_53941632
nou ik weet ook niet waar je dat vandaan haalt. Als er 2 wel goed met elkaar om gaan zijn Kevin en ik dat. Wij zijn absoluut niet boos op elkaar. We gaan beter om met elkaar dan een paar weken terug. En Mikael is veel gezelliger dan een paar weken terug. Dus misschien had je niet over me heem moeten lezen en dan had je misschien begrepen dat er helemaal niks is om boos over te zijn. Ja dat iemand hier dingen door verteld maar das nu niet meer belangrijk.
En tuurlijk is het voor Mikael niet leuk dat snapt iedereen. Maar we doen alles maar dan ook alles voor Mikael. Eerst hij en dan wij. Dus misschien eerst maar even alles lezen
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_53941946
Ik bedoel dat je kevin hier nogal afgemaakt heeft na wat hij gedaan gedaan heeft en dat ik me niet voor kan stellen dat die kleine niks van die woede merkt. That's all.

En owlet ja ik kan pissed worden als mensen kwaad zijn op elkaar en daarbij de kinderen vergeten, ook that's all.

Jemig als ik het 2 weken geleden gepost had was erniks aan de hand geweest en nu ben ik de pispaal
Ohja want ik ga naar een herstellingsoord zodat ik onder mijn problemen uit kan komen en laat mijn kinderen alleen, hoe mag ik dan oordelen over iets
pi_53942119
Komkom Anitra, je trekt nu eea erg uit perspectief.
Jij bent helemaal geen pispaal. Er wordt gezegd dat je reactie op MeNicole wat overdreven is. That's all.
Jouw persoonlijke situatie heeft daar niets mee te maken.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_53942157
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 08:49 schreef Anitra het volgende:
Ik bedoel dat je kevin hier nogal afgemaakt heeft na wat hij gedaan gedaan heeft en dat ik me niet voor kan stellen dat die kleine niks van die woede merkt. That's all.

En owlet ja ik kan pissed worden als mensen kwaad zijn op elkaar en daarbij de kinderen vergeten, ook that's all.
Kevin word helemaal niet afgemaakt hier. En hoe kom je er toch bij dat hier woede is in huis. Mensen kunnen ook scheiden zonder ruzie hoor. Kevin en ik zijn nog steeds goeie vrienden. We hebben helemaal een speciale scheiding in gang gezet die in het teken staat van Mikael. Ik vind dus dat je nu dingen zit te zeggen waar je de ballen niet van weet. En tuurlijk ben ik wel eens boos. Maar niet op Kevin. Jij bent toch ook wel eens boos dat je lichaam niet doet wat jij wil Iedereen is wel eens boos. En ik denk dat het ehct niet slecht is al Mikael een keertje ziet dat het ff niet gaat. Gevoelens tonen mag best. Asl er hier in huis een wel niet de dupe word van onze scheiding is dat onze kleine. Misschien moet je eens al mijn posten gaan lezen die ik geplaatst heb vanaf het moment dat Kevin en ik uit elkaar zijn. Dan krijg je misschen een beetje een idee hoe we hier doen.
Liefde
pi_53942253
quote:

Jemig als ik het 2 weken geleden gepost had was erniks aan de hand geweest en nu ben ik de pispaal
Ohja want ik ga naar een herstellingsoord zodat ik onder mijn problemen uit kan komen en laat mijn kinderen alleen, hoe mag ik dan oordelen over iets
Doe niet zo raar zeg. Je bent hier helemaal geen pispaal. Misschien is het zelfs wel zo dat het niet meteen om jouw situatie gaat

Ik ben er trouwens helemaal niet verbaasd over dat je boos kan posten, ik ben er verbaasd over dat iemand die zelf om het minste geringste de meest boze, ontevreden post kan posten nu valt over iets dat misschien wel een beetje op een ruzie lijkt maar het nog niet is.
That's all
pi_53942447
Chacama, hoe is het met jou?
Je bent al eventjes weg hier....
  maandag 15 oktober 2007 @ 09:50:23 #9
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53942788
quote:

Je maakt het wel steeds leuker he!
Niemand hier heeft ook maar iets gezegd mbt jouw beslissing. Jij trekt dat er nu zelf bij. Nog even en dan mogen we helemaal niks meer tegen je zeggen. Ongelofelijk hoe je het voor elkaar krijgt dingen steeds weer naar je toe te trekken. Het gaat echt niet over jou hoor... De OUD dames kennende was dat wel veel explicieter gedaan. Kom op, zoals MeNicole zelf al eens zei 'lees nog eens goed'.

Natuurlijk mag je best zeggen wat je denkt, maar je doet nu net of Nicole en Kevin enorme ruzies over de hoofden van Mikael uitvechten. En dat is toch echt niet zo, als je goed gelezen had.
Het lijkt mij juist beter dat ze hier af en toe d'r hart lucht ipv thuis.
(Behalve dan dat het weer niet wijs is gezien meelees-gedonder, maar dat is weer een ander verhaal. )
pi_53942846
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 09:50 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Je maakt het wel steeds leuker he!
Niemand hier heeft ook maar iets gezegd mbt jouw beslissing. Jij trekt dat er nu zelf bij. Nog even en dan mogen we helemaal niks meer tegen je zeggen. Ongelofelijk hoe je het voor elkaar krijgt dingen steeds weer naar je toe te trekken. Het gaat echt niet over jou hoor... De OUD dames kennende was dat wel veel explicieter gedaan. Kom op, zoals MeNicole zelf al eens zei 'lees nog eens goed'.

Natuurlijk mag je best zeggen wat je denkt, maar je doet nu net of Nicole en Kevin enorme ruzies over de hoofden van Mikael uitvechten. En dat is toch echt niet zo, als je goed gelezen had.
Het lijkt mij juist beter dat ze hier af en toe d'r hart lucht ipv thuis.
(Behalve dan dat het weer niet wijs is gezien meelees-gedonder, maar dat is weer een ander verhaal. )
Amen
Liefde
pi_53951390
Deze net verse mama heeft wat last van "kraamtranen" . Verder gaat het eigenlijk best wel goed, ik ben alweer redelijk op de been, tussen de middag zelfs een ieniemini blokje om geweest samen met manlief . Alleen zitten is nog niet zo lekker, gelukkig 1 "ongeschonden" kant, dat scheelt... .

Kraamverzorgster komt nog 2 daagjes, woensdagmiddag moet lief werken, donderdag heeft hij lekker vrij en dan vrijdag de hele dag werken. Zie ik wel een beetje tegenop, maar dat is denk ik ook best wel normaal... toch?!
Fake it till you make it...
  maandag 15 oktober 2007 @ 17:59:36 #12
11682 Moonah
Jolie femme
pi_53951479
Ja, hoor Nijna, is heel normaal!
Weet je, ik vond het ook wel lekker om helemaal alleen met mijn gezin te zijn. En de eerste keer zonder wie dan ook alleen met je kind is ook eng, maar dat went heel snel!
Sterkte met je tranen.
  maandag 15 oktober 2007 @ 18:00:34 #13
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_53951491
nijna doe nog maar lekker rustig aan
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  maandag 15 oktober 2007 @ 20:25:28 #14
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_53953750
Ja, Nijna, heel normaal. Allemaal nog wennen en zoeken naar ieders plek soms. Maar wat een prachtig mooi kindje heb je gekregen!
Succes alvast voor vrijdag en laat rustig stromen, hoor.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_53954151
Nijna, herkenbaar hoor. Vond het super spannend het allemaal "alleen"te doen. Rustig an, komt allemaal goed. Misschien een idee om lekker mee te slapen met je baby. Lekker wandelen en de rest komt (ooit) wel. Succes !
  maandag 15 oktober 2007 @ 21:08:38 #16
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_53954573
Nijna, de eerste dagen lijken zo raar en onmogelijk, maar echt, binnen een weekje kan het al weer zo anders zijn!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_53962666
Anitra, wanneer mag je naar die opvang?
pi_53963772
Het is juist leuk om te lezen dat het goed gaat, dat je weet hoe het ook kan zijn en hoe het gaat worden.

Ik zit weer in een flinke dip, maar dat is een fase, een fase, een fase. Vraag mezelf af waarom ik doorga, wat mijn meerwaarde is, wat Anna aan me heeft. Maar dit gaat over. Dat zeg ik steeds tegen mezelf. Kon ik maar in slaap vallen en wakker worden als het weer goed is.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_53963790
YPPY
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_53964106
Het komt wel goed. Het is ook leuk om met Anna te spelen. Dat ze rustig wordt als ze bij me is en last heeft van haar tandjes. Dat ze even (3 tellen) huilt als ik haar op het kdv aan een leidster geef. Toen ze de kast met speelgoed zag, was het weer over. Het is zo dubbel om moeder te zijn. Ik ben wel mezelf, maar ook weer niet. Ik ben vooral moeder, de rollen zijn zo veranderd. Zaterdag was ik een dagje weg met vriendinnen en dan is het zo fijn om even geen moeder te zijn. Tot is mezelf schuldig voel, omdat ik wel Anna's mama ben en wil zijn.

Jemig zag, hadden jullie me niet kunnen waarschuwen voor ik zwanger werd?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_53964207
Ik wil Anna wel een paar daagjes van je lenen hoor
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 10:58:48 #22
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_53964482
Yppy
Hoort zich aan als een tegenstrijdig gevecht waar niets te winnen valt... Hopelijk is deze fase gauw voorbij.
I'm so glamourous I piss glitter!
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 11:13:38 #23
11682 Moonah
Jolie femme
pi_53964824
Yppy.... Ik moet nu weg, maar zal eens nadenken over wijze woorden...
pi_53966732
Yppy
Variety is the spice of life
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 12:50:01 #25
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_53967021
yppy hopenlijk zie je zelf ook dat ze een enorme vechter bent

Anitra

Nijna geniet ze mama ( nog profociat )