abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53935112
En toen gooide ik hem dicht

Link naar het vorige deel.

De disclaimer:
Wat is de (oorspronkelijke) bedoeling van dit topic?

Omdat ik overal verspreid over het forum berichten vind over terugplooien ( ! ), slaapgebrek, ontzwangeren en nog veel meer besloot ik het maar een beetje in 1 topic te verzamelen.
Als je zwanger bent kun je al je zorgen en kwaaltjes kwijt in het Z&G topic, je leuke verhalen over de baby in het babytopic, maar echt een topic voor ontzwangerende dames en moeders is er nog niet.
Vandaar deze dus, een spotlichtje op de moeders, een topic om even lekker ervaringen uit te wisselen over alles wat er met je gebeurd als je eenmaal moeder bent.

We willen graag dat jullie het "hoe gaat het met de moeders" topic weer gebruiken waar het voor bedoeld was nl hoe voel je je als moeder en hoe regel je alle dingen.Niet een klaagbankje voor alle ziek en zeer.
(we vertrouwen hierbij op het zelfregulerend vermogen van iedereen, en als het nodig is wordt er verwezen naar Klaagbaak of R&P)
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 22:05 schreef Anitra het volgende:

[..]

Denk dat als jij mee gaat dat er niks van rusen komt maar dat ht meer gezellige meide bende word Maar je mag mee hoor
Vandaag (nu opvang gregeld is) komt ineens alles binnen da ik straks alles achter me laat zo ineens en dat ik dan ineens even geen mama ben dat ik dan gewonn Anitra ben en dat maakt me verschrikkelijk verdietig en bang. Ik vond dat ik de easy way out nam door naar en herstellingsoord te gaan, maar merk nu dat dat helmaal niet zo is en alles verzet zich in me om mijn kinderen straks aan anderen over te laten en mijn vriend en huis alleen te laten (djulian is wel thuis als rick niet werkt hoor)
Zo easy is het allemaal niet besef ik nu. wat mag ik straks? Hoe vrijwillig is het eigenlijk? Kan ik visite krijgen zodat ik de kinderen toch kan zien? Ineens allemaal vragen en enge gedachtes.

MeNicole ik heb bewust over jou heen gelezen, het doet mij zeer om te zien hoe kwaad ij bent en dat voelt Mika echt wel, de merkt er meer van dan jij denkt. Mensen die uitelkaar gaan met kinderen, denk eerst aan de kinderen en dan aan jezelf aub. Neem voorbeeld aan m@x echt super hoe de het doet Het kind/de kinderen mogen niet de dupe van jouw vete worden.
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 22:11 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Ik weet het niet natuurlijk, maar ik krijg niet het gevoel dat Nicole en haar ex een vete over Mika's bolletje uitspelen hoor. En ze is boos, tuurlijk. Het is koud twee weken en met nogal moeilijke redenen.
Ze kan het beter hier neergooien en het dan kwijt zijn.
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 22:33 schreef owlet het volgende:
Ik ben het eens met PM (en ik vind het stiekem ook wel een beetje grappig om Anitra "boos posten" te horen veroordelen), iemand mag toch best wel even boos worden? Ik vind het nog heel netjes hoe Nicole en Kevin het doen.

[ Bericht 15% gewijzigd door Lois op 15-10-2007 20:17:05 ]
pi_53935903
Jeetje Anitra, je overdrijft. Volgens mij is er geen sprake van een vete en proberen ze alletwee het goed te doen. En Mika staat bij Nicole altijd voorop, zoveel is mij wel duidelijk.
Variety is the spice of life
pi_53941632
nou ik weet ook niet waar je dat vandaan haalt. Als er 2 wel goed met elkaar om gaan zijn Kevin en ik dat. Wij zijn absoluut niet boos op elkaar. We gaan beter om met elkaar dan een paar weken terug. En Mikael is veel gezelliger dan een paar weken terug. Dus misschien had je niet over me heem moeten lezen en dan had je misschien begrepen dat er helemaal niks is om boos over te zijn. Ja dat iemand hier dingen door verteld maar das nu niet meer belangrijk.
En tuurlijk is het voor Mikael niet leuk dat snapt iedereen. Maar we doen alles maar dan ook alles voor Mikael. Eerst hij en dan wij. Dus misschien eerst maar even alles lezen
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_53941946
Ik bedoel dat je kevin hier nogal afgemaakt heeft na wat hij gedaan gedaan heeft en dat ik me niet voor kan stellen dat die kleine niks van die woede merkt. That's all.

En owlet ja ik kan pissed worden als mensen kwaad zijn op elkaar en daarbij de kinderen vergeten, ook that's all.

Jemig als ik het 2 weken geleden gepost had was erniks aan de hand geweest en nu ben ik de pispaal
Ohja want ik ga naar een herstellingsoord zodat ik onder mijn problemen uit kan komen en laat mijn kinderen alleen, hoe mag ik dan oordelen over iets
pi_53942119
Komkom Anitra, je trekt nu eea erg uit perspectief.
Jij bent helemaal geen pispaal. Er wordt gezegd dat je reactie op MeNicole wat overdreven is. That's all.
Jouw persoonlijke situatie heeft daar niets mee te maken.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_53942157
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 08:49 schreef Anitra het volgende:
Ik bedoel dat je kevin hier nogal afgemaakt heeft na wat hij gedaan gedaan heeft en dat ik me niet voor kan stellen dat die kleine niks van die woede merkt. That's all.

En owlet ja ik kan pissed worden als mensen kwaad zijn op elkaar en daarbij de kinderen vergeten, ook that's all.
Kevin word helemaal niet afgemaakt hier. En hoe kom je er toch bij dat hier woede is in huis. Mensen kunnen ook scheiden zonder ruzie hoor. Kevin en ik zijn nog steeds goeie vrienden. We hebben helemaal een speciale scheiding in gang gezet die in het teken staat van Mikael. Ik vind dus dat je nu dingen zit te zeggen waar je de ballen niet van weet. En tuurlijk ben ik wel eens boos. Maar niet op Kevin. Jij bent toch ook wel eens boos dat je lichaam niet doet wat jij wil Iedereen is wel eens boos. En ik denk dat het ehct niet slecht is al Mikael een keertje ziet dat het ff niet gaat. Gevoelens tonen mag best. Asl er hier in huis een wel niet de dupe word van onze scheiding is dat onze kleine. Misschien moet je eens al mijn posten gaan lezen die ik geplaatst heb vanaf het moment dat Kevin en ik uit elkaar zijn. Dan krijg je misschen een beetje een idee hoe we hier doen.
Liefde
pi_53942253
quote:

Jemig als ik het 2 weken geleden gepost had was erniks aan de hand geweest en nu ben ik de pispaal
Ohja want ik ga naar een herstellingsoord zodat ik onder mijn problemen uit kan komen en laat mijn kinderen alleen, hoe mag ik dan oordelen over iets
Doe niet zo raar zeg. Je bent hier helemaal geen pispaal. Misschien is het zelfs wel zo dat het niet meteen om jouw situatie gaat

Ik ben er trouwens helemaal niet verbaasd over dat je boos kan posten, ik ben er verbaasd over dat iemand die zelf om het minste geringste de meest boze, ontevreden post kan posten nu valt over iets dat misschien wel een beetje op een ruzie lijkt maar het nog niet is.
That's all
pi_53942447
Chacama, hoe is het met jou?
Je bent al eventjes weg hier....
  maandag 15 oktober 2007 @ 09:50:23 #9
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53942788
quote:

Je maakt het wel steeds leuker he!
Niemand hier heeft ook maar iets gezegd mbt jouw beslissing. Jij trekt dat er nu zelf bij. Nog even en dan mogen we helemaal niks meer tegen je zeggen. Ongelofelijk hoe je het voor elkaar krijgt dingen steeds weer naar je toe te trekken. Het gaat echt niet over jou hoor... De OUD dames kennende was dat wel veel explicieter gedaan. Kom op, zoals MeNicole zelf al eens zei 'lees nog eens goed'.

Natuurlijk mag je best zeggen wat je denkt, maar je doet nu net of Nicole en Kevin enorme ruzies over de hoofden van Mikael uitvechten. En dat is toch echt niet zo, als je goed gelezen had.
Het lijkt mij juist beter dat ze hier af en toe d'r hart lucht ipv thuis.
(Behalve dan dat het weer niet wijs is gezien meelees-gedonder, maar dat is weer een ander verhaal. )
pi_53942846
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 09:50 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Je maakt het wel steeds leuker he!
Niemand hier heeft ook maar iets gezegd mbt jouw beslissing. Jij trekt dat er nu zelf bij. Nog even en dan mogen we helemaal niks meer tegen je zeggen. Ongelofelijk hoe je het voor elkaar krijgt dingen steeds weer naar je toe te trekken. Het gaat echt niet over jou hoor... De OUD dames kennende was dat wel veel explicieter gedaan. Kom op, zoals MeNicole zelf al eens zei 'lees nog eens goed'.

Natuurlijk mag je best zeggen wat je denkt, maar je doet nu net of Nicole en Kevin enorme ruzies over de hoofden van Mikael uitvechten. En dat is toch echt niet zo, als je goed gelezen had.
Het lijkt mij juist beter dat ze hier af en toe d'r hart lucht ipv thuis.
(Behalve dan dat het weer niet wijs is gezien meelees-gedonder, maar dat is weer een ander verhaal. )
Amen
Liefde
pi_53951390
Deze net verse mama heeft wat last van "kraamtranen" . Verder gaat het eigenlijk best wel goed, ik ben alweer redelijk op de been, tussen de middag zelfs een ieniemini blokje om geweest samen met manlief . Alleen zitten is nog niet zo lekker, gelukkig 1 "ongeschonden" kant, dat scheelt... .

Kraamverzorgster komt nog 2 daagjes, woensdagmiddag moet lief werken, donderdag heeft hij lekker vrij en dan vrijdag de hele dag werken. Zie ik wel een beetje tegenop, maar dat is denk ik ook best wel normaal... toch?!
Fake it till you make it...
  maandag 15 oktober 2007 @ 17:59:36 #12
11682 Moonah
Jolie femme
pi_53951479
Ja, hoor Nijna, is heel normaal!
Weet je, ik vond het ook wel lekker om helemaal alleen met mijn gezin te zijn. En de eerste keer zonder wie dan ook alleen met je kind is ook eng, maar dat went heel snel!
Sterkte met je tranen.
  maandag 15 oktober 2007 @ 18:00:34 #13
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_53951491
nijna doe nog maar lekker rustig aan
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  maandag 15 oktober 2007 @ 20:25:28 #14
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_53953750
Ja, Nijna, heel normaal. Allemaal nog wennen en zoeken naar ieders plek soms. Maar wat een prachtig mooi kindje heb je gekregen!
Succes alvast voor vrijdag en laat rustig stromen, hoor.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_53954151
Nijna, herkenbaar hoor. Vond het super spannend het allemaal "alleen"te doen. Rustig an, komt allemaal goed. Misschien een idee om lekker mee te slapen met je baby. Lekker wandelen en de rest komt (ooit) wel. Succes !
  maandag 15 oktober 2007 @ 21:08:38 #16
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_53954573
Nijna, de eerste dagen lijken zo raar en onmogelijk, maar echt, binnen een weekje kan het al weer zo anders zijn!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_53962666
Anitra, wanneer mag je naar die opvang?
pi_53963772
Het is juist leuk om te lezen dat het goed gaat, dat je weet hoe het ook kan zijn en hoe het gaat worden.

Ik zit weer in een flinke dip, maar dat is een fase, een fase, een fase. Vraag mezelf af waarom ik doorga, wat mijn meerwaarde is, wat Anna aan me heeft. Maar dit gaat over. Dat zeg ik steeds tegen mezelf. Kon ik maar in slaap vallen en wakker worden als het weer goed is.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_53963790
YPPY
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_53964106
Het komt wel goed. Het is ook leuk om met Anna te spelen. Dat ze rustig wordt als ze bij me is en last heeft van haar tandjes. Dat ze even (3 tellen) huilt als ik haar op het kdv aan een leidster geef. Toen ze de kast met speelgoed zag, was het weer over. Het is zo dubbel om moeder te zijn. Ik ben wel mezelf, maar ook weer niet. Ik ben vooral moeder, de rollen zijn zo veranderd. Zaterdag was ik een dagje weg met vriendinnen en dan is het zo fijn om even geen moeder te zijn. Tot is mezelf schuldig voel, omdat ik wel Anna's mama ben en wil zijn.

Jemig zag, hadden jullie me niet kunnen waarschuwen voor ik zwanger werd?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_53964207
Ik wil Anna wel een paar daagjes van je lenen hoor
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 10:58:48 #22
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_53964482
Yppy
Hoort zich aan als een tegenstrijdig gevecht waar niets te winnen valt... Hopelijk is deze fase gauw voorbij.
I'm so glamourous I piss glitter!
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 11:13:38 #23
11682 Moonah
Jolie femme
pi_53964824
Yppy.... Ik moet nu weg, maar zal eens nadenken over wijze woorden...
pi_53966732
Yppy
Variety is the spice of life
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 12:50:01 #25
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_53967021
yppy hopenlijk zie je zelf ook dat ze een enorme vechter bent

Anitra

Nijna geniet ze mama ( nog profociat )
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 12:58:18 #26
593 sjak
Juffie Bloem
pi_53967223
Moeilijk he Yppy. Het is ook zo wat. Zo ben je vriendin/vrouw/partner/collega. Allemaal rollen waar je al lang aan gewend bent. En dan komt er ineens een rol bij. En niet zo maar een, maar een die al die anderen in een heel ander perspectief zet. Alles verandert en er wordt gewoon maar verwacht dat je die veranderingen zo maar doet. Tja, en dat is niet zo.
Ik merk het ook, mijn rol als collega is zo vreselijk anders geworden. Ik stel andere prioriteiten dan ik eerst deed. En dat wordt natuurlijk niet altijd op prijs gesteld. Zo ook thuis. Het is soms niet makkelijk.

Als je dan een gevoelig mens bent zoals jij kan ik me voorstellen dat het af en toe hard aankomt. Zeker als je dan zomaar weer eens terugvalt in een oude rol zoals afgelopen zaterdag. Maar echt, dat is niet erg. Voel je dan maar even schuldig, wees daar bewust van, maar blijf het lekker doen. Want alleen die moederrol, daar doen we het niet voor hoor, als moderne vrouwen
Je komt er wel!
Lekker douchen!
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 13:21:20 #27
94046 PM-girl
pi_53967733
YPPY, het is ook zo moeilijk om een goede balans te vinden. Ik schud niet zomaar wijze woorden uit mijn mouw, maar wel zie/weet/lees ik dat jij een lieve mama bent, van een dochter die het geweldig doet. En dat laatste zeker ook dank zij een supermama
*
  † In Memoriam † dinsdag 16 oktober 2007 @ 13:39:11 #28
43556 miss_dynastie
pi_53968114
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 10:23 schreef YPPY het volgende:
wat Anna aan me heeft.
Oh, lieve YP, want vind ik het erg dat je dat soort gedachten hebt, ook al realiseer je je dat het over gaat. Ik vond het geweldig om jou zaterdag met je dochter te zien. 'Help! Enge nieuwe mensen, maar ik ben veilig bij mijn mama!' Dat straalde ze uit, dat prachtige meisje van je .
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 14:17:22 #29
11682 Moonah
Jolie femme
pi_53968899
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 10:23 schreef YPPY het volgende:
Vraag mezelf af waarom ik doorga,
Wat bedoel je hiermee Ypsel? Doorgaan met wat? Borstvoeding? Of erger??
Hoe staat het met je medicatie? Als je met BV stopt zou je ook wat anders (mss meer effectievers) kunnen gaan slikken. En dat lost niet alles op, dat weet jij ook. Je rol blijft hetzelfde, de verhouding tot anderen (you know what I mean) veranderen er niet mee, maar het kan wel jouw gevoel veranderen. En van daaruit kun je bepaalde zaken makkelijker handelen. Tenminste, dat geldt heel erg voor mij.
En wanneer ga je weer naar je therapeute? Zit je niet op een wekelijks schema?

En laten we maar eens gaan proberen spijkers met koppen te slaan wat betreft dat etentje.
*PM'en gaat.
pi_53971054
Nijna ook zonder kraamhulp komt het vast helemaal goed. Het is even wennen en spannend, maar dan is het heerlijk om lekker alleen met je kindje te zijn zonder iemand die continue om je heen loopt.

Yppy

Zo deze mama is nu toe aan een grote bak ijs ofzo...
Vanochtend intake gehad op het kdv. Pepijn heeft daar een half uur super vrolijk op een zitzak gelegen en met grote ogen rond zitten kijken terwijl mama en papa aan het praten waren. Donderdag mag hij voor het eerst echt gaan wennen zonder papa en mama erbij.
Heel fijn als hij straks naar de opvang kan als vriendlief moet slapen overdag. Levert hier een boel rust op en dan heb ik hopelijk ook wat meer tijd voor mijn studie en het huishouden (dat loopt nog net niet vanzelf weg ). Maar ondanks dat we een super goed gevoel hebben bij het kdv blijft het raar om je kind bij vreemden te brengen.

Vanmiddag naar het ziekenhuis geweest om op de poliklinische OK, implanon te laten plaatsen. Ik haaaaaaaaaat ziekenhuizen!! BLEG. (ja ja i know, ik studeer geneeskunde en ben in het z'huis bevallen )
Nu stijve arm en flinke blauwe plek, maar wel voor 3 jaar van al het gedoe af.
We zijn super blij met Pepijn, maar 1xtje zwanger door de pil heen was wel genoeg

En nu zit Pepijn super vrolijk in de box geluidjes te maken tegen zijn mobiel, en zit mama moe en vertederd achter de computer daar naar te luisteren. Jakkie wat wordt je emotioneel incontinent van dat moeder zijn
pi_53972407
Yppy sterkte!

De kraamtranen lopen lekker door . Ik heb gewoon eind van de middag, begin van de avond mn batterij een beetje op, ondanks middagdut en ik laat ze ook maar gewoon gaan.
Vanmiddag voor het eerst even alleen thuis geweest met de kleine, kraamverzorgster ging weg en lief zou even mn broertje ophalen op t station. We hebben dus al even geoefend .
Morgenmiddag een paar uurtjes oefenen en dan donderdag een dag met zn drietjes. Dat is denk ik toch ook wel lekker.

We komen er wel, we leren elke dag bij en we gaan het vast goed doen met zn drietjes .
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 18:27:14 #32
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_53973105
Spannend Nijna, straks helemaal allen met z'n drietjes. Ik werd ook flink zenuwachtig op de dag voor de kraamverzorgster voor het laatst zou zijn. Maar toen bedacht ik met dat van de 24 uur in een dag ze er maar 8 uur was en dat we de overige 16 uur al met z'n drietjes waren. Die gedachte gaf me een hoop rust.

YPPY, sterkte. Hopelijk is deze dip snel voorbij.

P_iglet, lijkt me ook spannend donderdag. Je kind voor het eerst naar het kdv.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
pi_53974324
Yppy

P_iglet spannend!
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 09:14 schreef Pruk het volgende:
Anitra, wanneer mag je naar die opvang?
Ik ga vanavond de papieren invullen (had keuzes uit een aantal dus moest eerst kiezen), dan MW bellen die komt het ophalen en dan zo spoedig mogelijk intakegesprek vanaf daar ongeveer 3 weken, maar het kan ook zijn dat als ze de papieren binnen hebben dat dan de 3 weken al ingaan.
Toch wel heel raar en eng vind ik het worden nu. Zomaar alles in de steek laten (zo voelt dat voor mij ), de angst of alles wel goed gaat als ik er niet ben (denkt iedereen aan djulian, zorgt iedereen dat hij altijd zijn medicijnen bij zich heeft, kan Djen het aan, gaat ze de boel niet op stelten zetten, hoe moet rick zich voelen als ik daar zit, enzo ka ik nog wel 1000 vragen opnoemen)

Wat wel een "geruststelling" is, is dat we eindelijk na 2 jaar idd een epi-pen voor Djulian hebben gekregen. Hij nu eindelijk de onderzoeken krijgt die wij al tijden willen, eerst bloed nu naar coeliaki en aan de hand van die uitslag word er waarschijnlijk naar de darmen gekeken.
  Jubileum moderator dinsdag 16 oktober 2007 @ 20:09:05 #34
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_53974988
Yppy Ik wil me graag aansluiten bij Sjaks lieve en Moonah wijze woorden. Zij hebben precies dat gezegd wat ik ook wilde zeggen.

Anitra, fijn dat je opname weer een stapje dichterbij is. Zo'n epipen voor Djulian zal ook de nodige rust geven denk ik? Goed geregeld!
Wat me wel een beetje een ongemakkelijk gevoel geeft is het feit dat je helemaal niet terugkomt op jouw "aanval" naar MeNicole toe. Ze heeft herhaaldelijk gezegd dat je het mis heeft, ze heeft zichzelf (in mijn ogen overbodig) nogmaals verdedigd en ik zou een "sorry, dan zat ik er zeker naast" van jou toch wel zo netjes vinden.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 20:57:08 #35
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_53975858
Lieve Nijna, allereerst gefeliciteerd Ik had niet gezien dat jullie dochter al geboren is.
Doe rustig aan en succes de komende dagen. Is ook moeilijk zulke dingen. En ik hoop dat die positieve dingen van eerder, echt blijven.

En Yppy, ik vind het heel verdrietig voor je/jullie dat het zo nog zo moeilijk gaat. Ik weet er niet zo veel op te zeggen verder. Het wordt je doordat het zo rot gaat, ook erg moeilijk gemaakt om op een 'gewonere' manier te kunnen wennen aan al die veranderingen. Dat is sowieso lastig, vaak en op deze manier al helemaal. Sterkte.
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 21:11:50 #36
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_53976108
Yppy, ik vind het herkenbaar, je moedeloosheid over weer of nog steeds dat moeilijke. Je verliest de moed soms, dat is zo herkenbaar. Maar lieve lieve Yppy, je bent er zo onwijs goed mee bezig! Ook door dingen voor jezelf te doen, ook door zo ontzettend goed voor Anna te zorgen en zo liefdevol op haar te reageren, ook door nu te schrijven dat het je zo moedeloos maakt. Het is allemaal uiteindelijk goed voor dat ene doel: je eigen weg weer vinden naar je eigen geluk. Voor Yppy met Anna en Jarno, met in haar hoofd en hart wie ze vroeger was, maar ook in haar hoofd en hart wie ze nu is en wie ze wil zijn als ze 80 is. Zou je niet trots zijn op jezelf als je -eenmaal 80- kunt zeggen: wat heb ik gevochten, wat ben ik het aangegaan en wat heb ik mijzelf gevonden een halve eeuw geleden? Ik denk het wel. Ik vind in elk geval dat je dat dan móet zijn, want het is goed wat je doet. Hou vol.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_53982541
Nijna, herkenbaar hoor, hier tranen met tuiten toen de kraamhulp wegging....
En toch, natuurlijk, ging het hartstikke goed met zijn drietjes.
Toen mijn vriend weer moest werken was het ook wel ffies rot, maar ook dat lukte natuurlijk!!

Moet wel zeggen dat mijn moeder vaak tussen de middag ff kwam zodat ik even kon slapen.
Maar ik had dan ook een bloedarmoede van hier tot Tokio

YPPY......knuf
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  woensdag 17 oktober 2007 @ 09:25:41 #38
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_53983002

Eerste keer inimini-kritiek op mijn werk. Nu net. En de tranen in mijn ogen.
Ik kan dit niet, ik wil ook niet meer. Bah.
pi_53983075
Sugar toch
Moet je kijken wat voor geweldig verhaal je voor YPPY geschreven hebt. Dat geldt ook voor jou hè! Je bent hartstikke goed bezig en je kan het hoor

[ Bericht 2% gewijzigd door snoopy op 17-10-2007 10:24:51 ]
  woensdag 17 oktober 2007 @ 10:18:14 #40
94046 PM-girl
pi_53984057
Lieve Sugar, het hoort er waarschijnlijk wel bij, maar leuk is anders.
*
  woensdag 17 oktober 2007 @ 11:01:21 #41
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_53984947
He bah lieve Suiker Dat is ook rot. Als je straks klaar bent met werken, even de dag opnieuw proberen te beginnen? Succes.
pi_53985001
He Sugar . Kan het me voorstellen, is ook niet leuk. Maar ik vind echt dat je het hardstikke goed doet, sterkte/succes (al naar gelang wat je nodig hebt).

Ik ga nog even met de kraamverzorgster zitten, krabbeltjes zetten enzo, zometeen gaat ze alweer weg... .
pi_53985827
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 09:25 schreef Sugar het volgende:

Eerste keer inimini-kritiek op mijn werk. Nu net. En de tranen in mijn ogen.
Ik kan dit niet, ik wil ook niet meer. Bah.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_53988970
Lieve meiden die het nodig hebben
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_53989115
Sugar
pi_53991152
Hoe is het nu Sugar? Heb je eea kunnen relativeren?

En Nijna, eerste middag alleen? Of was je man er nu ook?
  woensdag 17 oktober 2007 @ 16:51:21 #47
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_53991326
Ik heb S gemaild vanochtend en hier dus mijn hart even gelucht. Dat hielp wel, S relativeerde voor mij en daar kon ik wel in meegaan. Het gaat gewoon niet zo weer en blijkbaar is dan zoiets kleins te veel.
Misschien moet ik het vanavond verder van me "afschrijven".
Bedankt voor jullie reacties, soms heel erg fijn om er -in plaats van erom te huilen op je werk- hier even wat mee te kunnen.
pi_53991394
Nou, fijn Sugar, dat S je zo goed kan steunen!
Het is wel een signaal dat je nog heel kwetsbaar bent. Heb je nog contact met de bedrijfsarts? Ik vond het al zo snel, zoals die laatste stappen van jouw terugkeer gingen. Dat is zo kut, dan ben je op de goede weg (toch?) en dan word je mss een beetje overmoedig (toch?). Laat deze tegenslag niet alles weer naar beneden halen he dame? 3 stappen vooruit en af en toe eentje terug is niet hetzelfde als terug bij af.
voor jou.
pi_53991423
Oh, en ik wil nog even kwijt dat ik het met Lois eens ben. Het voelt raar zo Anitra, ook al gaat het mij verder niet aan. Maar 'we' hebben hier wel allemaal meegelezen hoe het tussen jou en MeNicole is gegaan.
pi_53995358
Jullie zijn lief.

Anna wordt echt niet uitgeleend Pruk, je mag al blij zijn als je met haar mag wandelen.

De borstvoeding is weer mijn houvast Moonah, dus daar ga ik zeker mee door. Met de rest ook, dat moet. Niet voor mezelf, wel voor Anna. Op zich werken deze medicijnen wel denk ik. Ik ga wel nog steeds vooruit, al gaat het langzaam. Bepaalde relaties blijven zo verschrikkelijk moeilijk, dat bepaalt wel mede mijn slechte dagen heb ik het idee. Daar is die psychologe wel goed mee bezig. Er zat nu drie weken tussen de afspraken, twee mocht ook, maar dat vond ik zelf zo snel. Ik ga ook nog naar de spv'er natuurlijk.

Fijn dat jullie een goed gevoel hebben bij het kdv p_iglet.

Sugar. Denk aan wat je mij hebt geschreven. Goed dat je meteen contact hebt gezocht met S.
*OUD heilige*
pi_53995365
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 20:09 schreef Lois het volgende:
Wat me wel een beetje een ongemakkelijk gevoel geeft is het feit dat je helemaal niet terugkomt op jouw "aanval" naar MeNicole toe. Ze heeft herhaaldelijk gezegd dat je het mis heeft, ze heeft zichzelf (in mijn ogen overbodig) nogmaals verdedigd en ik zou een "sorry, dan zat ik er zeker naast" van jou toch wel zo netjes vinden.
Wat ben je toch heerlijk naïef Lois

En verder een en een knuffel voor alle dames die het nodig hebben hier.
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_53999216
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 20:01 schreef YPPY het volgende:
Anna wordt echt niet uitgeleend Pruk, je mag al blij zijn als je met haar mag wandelen.
Het schijnt dat we hier ook een kinderboerderij in de buurt hebben en een kinderwagen heb ik ook al klaar staan
Je weet me te vinden als je er behoefte aan hebt
pi_53999497
Moonah en Lois laat der maar lekker gaan. Ze heeft idd dingen gezegd terwijl ze geen flauw idee waar ze het over had. Maar ik ga me er niet druk om maken en dat moeten jullie ook niet doen. Ze vind het blijkbaar niet belangrijk genoeg om terug te lezen wat hierover allemaal is gezegd en dan een reactie te geven. Laat maar lekker, reacties als die van haar kunnen me de pot op.

Kan alleen op mijn eigen pc niet meer inloggen om een of andere rare reden dus weet niet wanneer ik weer kan posten
Liefde
  woensdag 17 oktober 2007 @ 22:49:13 #54
190853 RockabeIIa
pi_53999512
Yppy, ik wil eigenlijk wel weten waarom BV 'moet' voor Anna... Sorry alvast voor als ik ergens volkomen overheen gelezen heb.
pi_54003924
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 22:49 schreef RockabeIIa het volgende:
Yppy, ik wil eigenlijk wel weten waarom BV 'moet' voor Anna... Sorry alvast voor als ik ergens volkomen overheen gelezen heb.
[slechte dag]
Zonder bv heb ik geen meerwaarde voor Anna. Anderen kunnen ook wat ik doe, dus ik kan net zo goed tegen een boom oprijden.
[/slechte dag]

Dit idee in mijn hoofd heb ik al eens uitgelegd en ook al ga ik echt (echt, Moonah!) geen gekke dingen doen, het is wel de stimulans om door te zetten als het slecht gaat.
*OUD heilige*
  donderdag 18 oktober 2007 @ 08:24:14 #56
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_54004113
Ach Yppy toch, je weet het wel en je hebt er eigenlijk niets aan maar ik zeg het toch maar een keertje; niemand anders kan de moeder zijn die jij voor haar bent.
pi_54004119
Op mijn goede dagen (wat meestal het geval is) weet ik dat ook Luchtbel, maar op de slechte dagen zit dat zo verstopt, dat ik het niet meer geloof.
*OUD heilige*
  donderdag 18 oktober 2007 @ 08:26:52 #58
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_54004137
Ja het is ook geen kwestie van weten misschien maar ook van kunnen voelen of dat gevoel kunnen bereiken. Dat weet ik helaas. Het is ook een gewoon stom en simpel antwoord hoor, maar ik wilde het toch even zeggen.
pi_54004169
Ik vind het ook echt superlief, juist van jou.
*OUD heilige*
  donderdag 18 oktober 2007 @ 08:43:50 #60
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_54004268
Ja nou, ik wil nu toch nog even wat zeggen erover. Maar ik kan het niet zo duidelijk uitleggen denk ik. Afgezien nog van de dip waar je nu in zit en de heftige dingen die de komende tijd vast nog met zich mee zal brengen. Het is ook moeilijk om te wennen aan wie je bent als moeder en juist soms kan dat niemand kan die moeder voor haar zijn als dat je zelf bent, heel beklemmend werken. Beklemmend is misschien niet precies wat ik bedoel maar ik kan het niet duidelijker uitleggen. Ik ken dat gevoel niet vanaf het begin maar van een periode daarna maar ik wist toen ook niet meer zeker of ik dat gevoel voor haar wel ooit gehad had, of dat ik dacht dat ik het had of maar deed alsof. Nu kan ik dat wat beter plaatsen en vind ik het hebben van dat gevoel 'dit wordt helemaal niks samen, ze kan maar beter zonder mij en erger' een traumatische ervaring op zich. Dat vind ik echt. Toch heb wel het gevoel, tenminste dat heb ik nu, sinds een tijdje, dat naarmate Jolie groter werd ik steeds meer voor haar begon te voelen en wat belangrijker is; dat ik mijn rol voor haar beter kan plaatsen. Vooral ook doordat zij beter kan communiceren en meer een 'persoon' is geworden. Dat was ze natuurlijk al maar ik kan die dingen nu echt beter inzien. Je hebt hier misschien niets aan maar ik wilde het je toch nog even zeggen. Het maakt het niet minder, de dipdagen en de echte slechte dagen maar voor mij heeft het in de loop van de tijd wel echt geholpen om mijn rol en het belang van mij in haar leven te plaatsen. Ook (nog) niet altijd maar goed genoeg om het samen te kunnen doen. Ik hoop dat je dat straks ook kunt ervaren en dat het snel wat beter met je gaat.
pi_54004269
yppy, geen wijze woorden vanuit hier
maar wel even een
pi_54004697
Yppy gewoon even een dikke knuffel voor jou en hoop dat je snel weer uit je slechte dagmodus komt en voor Anna is er maar 1 mama en dat is mama Yppy met of zonder borstvoeding...
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
  donderdag 18 oktober 2007 @ 09:32:00 #63
190853 RockabeIIa
pi_54004899
Dank voor je uitleg, Yppy. Ik vind het erg jammer dat je zo denkt
pi_54005064
Meiden, ik lees steeds mee en weet vaak niet wat te zeggen. Ik heb bewondering voor de kracht waarmee jullie steeds maar weer blijven vechten en opkrabbelen na een terugval. Blijf alsjeblieft vechten want ik lees in jullie erhalen zeker vooruitgang. Ik hoop dat jullie dat zelf ook ervaren.

Oeps, ik dacht dat ik in Depressief... postte. Voor alle andere moeders, degenen met 'slechts' kraamtranen en degenen die zich juist heel goed voelen, ook een

[ Bericht 22% gewijzigd door sombie op 18-10-2007 09:49:48 ]
  † In Memoriam † donderdag 18 oktober 2007 @ 10:58:53 #65
37843 lady-wrb
kortaf
pi_54006495
quote:
als er iemand is die nogal last heeft van woede-aanvallen ben jij het toch? aan je posts te merken in ieder geval wel
quote:
is dat voor geestelijk of lichamelijk herstel? ik hoop voor jou beide, want aan geestelijk herstel ben je ook wel toe als je zulke spoken ziet.

(sorry voor de late reply, ik was al verbaasd over de post van anitra vanaf dat het er stond, maar was niet eerder in de gelegenheid om een beschaafd antwoord te geven.)
pi_54006661
Denk om je hart LadyW...

Ik heb er helemaal niet op gereageerd dat leek me veel beter in mijn geval... Ik was niet zo heel netjes gebleven denk ik!
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
pi_54008270
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 16:39 schreef Moonah het volgende:
En Nijna, eerste middag alleen? Of was je man er nu ook?
Het was ook gelijk mn eerste middag alleen, de nodige tranen helemaal toen het aanleggen niet zo vlot wilde lukken als ik gehoopt had en die lieve kleine uk het op een brullen zette.
Vannacht deed het aanleggen zo zeer dat ik echt de neiging had om dat hele bv maar te laten zitten, maar dat past wellicht beter in het BV topic.
Ik heb nog totaal geen behoefte aan visite ofzo, gelukkig tot nu toe allemaal mensen gesproken die zeiden dat ze over een paar weekjes wel eens zouden bellen voor een afspraak.
Net de huisarts nog even op bezoek gehad. Was wel prettig, heb ook aangegeven dat ik toch wat bang ben voor wat mn stemming gaat doen. En we hebben afgesproken dat ik over een week of 2 (of zonodig eerder) langskom op het spreekuur. Gewoon even vinger aan de pols, kijken hoe het gaat.
Dat is wel een fijn idee .

Morgen moet manlief de hele dag werken, ik ben dan toch alweer vanalles in mn hoofd aan het halen over wat ik allemaal "moet". Ik denk dat ik maar overal briefjes op ga plakken dat alles op zn tijd komt en ik helemaal niks moet. Alleen zorgen voor die kleine en mezelf en dat is genoeg.
* Nijna poging doet het in oren te knopen!

Het vinden van een ritme, het heeft gewoon tijd nodig *adem in... adem uit*
  donderdag 18 oktober 2007 @ 12:52:05 #68
190853 RockabeIIa
pi_54008864
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 11:07 schreef Mibos het volgende:
Denk om je hart LadyW...

Ik heb er helemaal niet op gereageerd dat leek me veel beter in mijn geval... Ik was niet zo heel netjes gebleven denk ik!
Ik kies tegenwoordig voor de negeer-optie.
pi_54009773
He nijna, dat is zo herkenbaar. En dat is ook echt wel wennen. Nu nog betrap ik mezelf erop dat ik soms eventje baal als Chris honger heeft, als ik net aan een klusje wil beginnen. Maar zo werkt het dus niet. Honger is honger, en dat klusje loopt echt niet weg.
Wat ik zelf lekker vond was dat lief alvast een broodje smeerde voordat hij wegging. Dan heb je alvast iets in je maag en gaat de ochtend iets vrolijker. Soms kreeg ik het ontbijt pas tegen 11 uur binnen, terwijl je al vanaf 8 uur rondloopt (op de ergste dramadagen).
Als je zorgt dat jullie allebei verzorgd zijn, dan is dat al genoeg voor een dag! De rest komt later wel!
  † In Memoriam † donderdag 18 oktober 2007 @ 14:02:31 #70
37843 lady-wrb
kortaf
pi_54010092
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 11:07 schreef Mibos het volgende:
Denk om je hart LadyW...

haha, nee joh, zo moet je het niet lezen
het lukte me gewoon niet om mijn antwoord beschaafd te formuleren.
gewoon omdat het in mijn hoofd een beetje een warboel is op het moment.
maar maak je geen zorgen, de boel ligt ondertussen weer op een rijtje
  donderdag 18 oktober 2007 @ 14:32:44 #71
190853 RockabeIIa
pi_54010662
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 13:44 schreef Deepfreeze het volgende:
Als je zorgt dat jullie allebei verzorgd zijn, dan is dat al genoeg voor een dag! De rest komt later wel!
Inderdaad!
Tis al mooi als je kind goed gevoed, lekker tevreden, warm en schoon in bedje ligt. Dat je zelf om 7 uur 's avonds nog in de pyama loopt moet je (man) dan maar op de koop toenemen
pi_54010881
Yppy.

Nijna, ik vond het altijd zo makkelijk lijken als de kraam er was maar toen ze weg was viel het me ook wel tegen. Het ritme wat je eerst had kan je niet zomaar terug oppakken. Je kent Mirte nog helemaal niet zo goed, ook al is het je eigen kindje. Maar je zult zien dat dat steeds meer gaat komen. Dan kan je de dagelijkse dingen weer doen zoals je het gewend bent.
Als dat nu niet goed gaat, dan laat het even lekker voor wat het is. Geniet van Mirte en zorg goed voor jezelf. Plan geen dingen die je moet doen van jezelf, maar doe pas wat wanneer je er zelf tijd voor hebt en dus na dat je een moment rust voor jezelf hebt gehad, want dat is ook belangrijk.
Fijn dat je binnenkort even op het spreekuur langs mag komen, dat geeft zeker ook wat rust?
pi_54011627
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 14:45 schreef appelsap het volgende:
Yppy.

Nijna, ik vond het altijd zo makkelijk lijken als de kraam er was maar toen ze weg was viel het me ook wel tegen. Het ritme wat je eerst had kan je niet zomaar terug oppakken. Je kent Mirte nog helemaal niet zo goed, ook al is het je eigen kindje. Maar je zult zien dat dat steeds meer gaat komen. Dan kan je de dagelijkse dingen weer doen zoals je het gewend bent.
Als dat nu niet goed gaat, dan laat het even lekker voor wat het is. Geniet van Mirte en zorg goed voor jezelf. Plan geen dingen die je moet doen van jezelf, maar doe pas wat wanneer je er zelf tijd voor hebt en dus na dat je een moment rust voor jezelf hebt gehad, want dat is ook belangrijk.
Fijn dat je binnenkort even op het spreekuur langs mag komen, dat geeft zeker ook wat rust?
Wel fijn om te lezen dat andere verse mama's hetzelfde hebben ervaren.
Het geeft zeker wel wat rust dat ik heb afgesproken op t spreekuur langs te komen. Had het sowieso wel gedaan denk ik, maar dan had ik toch weer zitten twijfelen over wanneer enzo...
pi_54012308
Ooooh ja Nijna, dat geklooi met aanleggen in het begin... Soms ging het zó ontzettend moeizaam. Echt, ik was wel eens een uur bezig. En ik heb ook wel eens gedacht: "Ik kap met die hele BV", maar stiekem he, ik wilde het zo graag geven. Maar heus, het wórdt makkelijker, écht!!!! Op een gegeven moment loop je gewoon naar de telefoon terwijl Mirte bij je drinkt.
En ritme? Zet dat voorlopig maar even uit je hoofd hoor, dan kan het ook niet tegenvallen.
Leef maar lekker van uur tot uur en van dag tot dag. En bezoek? Pfff, de eerste weken had ik niet eens zin in telefoon.
Ik ben blij te horen dat je een afspraak hebt staan met de HA.
Veel succes (en wellicht ook al echt plezier??!) morgen!
pi_54013580
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 15:23 schreef Nijna het volgende:

[..]

Wel fijn om te lezen dat andere verse mama's hetzelfde hebben ervaren.
Het geeft zeker wel wat rust dat ik heb afgesproken op t spreekuur langs te komen. Had het sowieso wel gedaan denk ik, maar dan had ik toch weer zitten twijfelen over wanneer enzo...

Och joh, ik zat soms met Eva in mijn armen te janken: 'ik vind haar zo lief, maar ik snap haar niet, en waar zijn we aan begonnen, we hadden het toch al leuk, en ik word gek van de stuwing, en ik wil die buik niet meer en en en '. 't Gaat nu weer prima hoor . Nee echt, je moet gewoon vreselijk aan elkaar wennen, maar met de dag leer je elkaar beter kennen, en dan gaat het ook makkelijker!

hoi allemaal

En in het bijzonder Yppy: . Ik vind maar dat je het zwaar hebt. Blijf hulp zoeken hoor!

[ Bericht 13% gewijzigd door Linda__ op 18-10-2007 20:36:14 ]
Eva en Maria
  donderdag 18 oktober 2007 @ 18:43:21 #76
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_54014987
Nijna, als je bang bent voor een postpartum depressie, zou ik je aanraden zoveel mogelijk te slapen. Vrouwen die voldoende slapen hebben daar veel minder vaak last van.
Ritme.... Ja, dat schijnt te bestaan idd, geen last van. Niet gehinderd door enige vorm van ritme

Inderdaad, agenda lekker leeg laten is het rustigst. Wij lieten/laten mensen vlak van tevoren bellen als ze willen komen, onder het motto van "ik geef bv en eli's voedrtijden verschillen per dag. kan ik niet op plannen bel ' s ochtends als je 's avonds wilt komen." werkt prima.

Ben vandaag bij de HA geweest om uitstrijkje te laten maken, en dan dinsdag over 10 dagen mirena laten plaatsen. Ben wederom inwendig onderzocht... en ze was aan het spelen met mijn baarmoeder, kijken of die bewogen kon worden of zo in een betere hoek zodat het staafje makkelijker geplaatst zou kunnen worden. Jottem. Maar ze was tevreden, dus het zal allemaal wel.

[ Bericht 23% gewijzigd door DaviniaHR op 18-10-2007 19:05:00 ]
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 18:58:07 #77
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_54015242
Iets heel anders, de Pampers zijn nu in de aanbieding bij de AH. Als je drie pakken koopt, krijg je 11 euro korting. Hoe lang doet een kind ongeveer met maatjes 3, 4 en 5? dan kan ik lekker gaan inslaan
pi_54021684
Davinia, ik ben met 7,5 kilo over gegaan op maat 4. Al zijn die dan nog wel erg groot. Met maat 4 doen ze een hele tijd hoor die gaat geloof ik tot een kilo of 20!
pi_54026917
Davinia, pas op met teveel inslaan hoor. Want je weet nooit hoe die luiers zitten.. Ik vind die pamper helemaal niet zo lekker zitten qua pasvorm bij Chris. (Die doet het met bumblies of lidl.. met 5,5 kilo over naar nr 3)
En volgens mij komt die aanbieding 3 pak pampers van 30 voor 20 euro vrij vaak terug.
pi_54027076
Davinia, idd oppassen dat je niet te veel inslaat. Zeker maat 4 en 5 zou ik echt nog niet inslaan.
Weet niet hoe groot Eli is (en hoe groot je voorraadkast is), maar ook met maatje 3 doen ze meestal wel eventjes. Er gaan ongeveer 3-4 pakken luiers per maand doorheen, tenminste hier dan.
Ik heb met de C1000 aanbieding 6 pakken maatje 3 gekocht. Meer kan ik er niet kwijt en daarna weet ik ook niet welke maat Pepijn heeft.
En zoals deepfreeze al zegt, de pampers zijn bijna altijd wel ergens in de aanbieding, 3voor 25 euro, en ook de 3 voor 20 euro aanbieding is zeker 1x per maand wel ergens.

Het is zo zonde als je straks met niet passende luiers zit.
pi_54028808
Die aanbieding zie je regelmatig. Wij hebben 3 verschillende merken gehad, maar twee daarvan vond ik niet fijn.

Het gaat sinds gisteren weer een stuk beter. De dalen zijn nog erg diep, maar ze zijn veel korter. Dat geeft moed.
*OUD heilige*
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 11:18:36 #82
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_54028850
Dank voor de antwoorden, ik zal me inhouden (Een vriendin van me is uitgerekend in januari, dus ik heb een adresje voor "overtollige" Pampers )

Fijn YPPY dat het weer beter gaat!
pi_54028932
Yppy, fijn dat het weer een beter beter gaat. Je komt er vast wel!!

Davinia, maar inslaan voor je kleintje is zo leuk hihi
en dan maakt het niet uit of het luiers, shampoo of wat dan ook is, maar vooral kleertjes
Volgens mij onstaat er met zo'n zwangerschap nog een extra gat... een hele grote in je hand
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 14:00:01 #84
94046 PM-girl
pi_54031748
Lieve YPPY, wat fijn dat je je weer wat beter voelt.

Nijna, ik herken het nog zo van toen, je post! En weet dat elke moeder dat zo heeft gehad, al denk je dan dat je de enige bent (dat dacht ik althans).
Misschien een stomme tip, maar kleine dingen als alvast een gesmeerde boterham in de koelkast leggen, of het koffie-apparaat al vullen kunnen helpen, dan ben je die minuut alvast weer kwijt!
Succes!

Lindaaa!
*
pi_54034190
fijn YPPY!!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_54040877
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 18:58 schreef DaviniaHR het volgende:
Iets heel anders, de Pampers zijn nu in de aanbieding bij de AH. Als je drie pakken koopt, krijg je 11 euro korting. Hoe lang doet een kind ongeveer met maatjes 3, 4 en 5? dan kan ik lekker gaan inslaan
Hier doen ze al een lange tijd met maatje 3. Die gaat van 4 tot 9 kilo.

Ook al zijn er overal aanbiedingen ( en ik ze ook wel eens meeneem) kom altijd weer bij het Kruidvat. Daar heb je voor 11 euro 70 luiers en dat merk van Hoogvliet (dumblies ofzoiets) die is ook goed geprijsd.
  maandag 22 oktober 2007 @ 15:40:13 #87
108648 cattie
lieve moeder
pi_54090774
Yppy, hoe gaat het nu?

Ik kom even ongegeneerd zeggen dat het erg goed met mij gaat! Ik ben erg gelukkig met Ive en mijn man. Het moederschap bevalt mij zeer goed. Ik ben erg trots op Ive en hij maakt me meestal erg blij. Sinds een paar dagen zegt hij weer mama (dat heeft hij meerdere maaanden niet gedaan terwijl hij het daarvoor wel kon) en hij geeft sinds een paar weken steeds kusjes. Zo leuk! Het loopt hier prima.
Zo, dat moest ik even kwijt!
pi_54091325
Leuk Cattie
  maandag 22 oktober 2007 @ 19:53:11 #89
24188 Belana
kloon van belana
pi_54095424
wat heerlijk cattie

ik voel me ook goed. ik heb het gevoel dat ik een tropenjaar achter de rug heb, maar dat nu de ergste drukte voorbij is. over minder dan 3 maanden gaat mijn oudste zoon naar school en heb ik iets meer tijd voor de jongste, dat lijkt me fijn. het zijn alle 2 heerlijke lieve mannetjes en ik ben geweldig trots op ze! ik geniet ook enorm van ze en van het moeder zijn.
stormy waters...
sailin'
  maandag 22 oktober 2007 @ 20:14:12 #90
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_54095774
Cattie, wat leuk dat je dat even laat weten! En belana ook! Ik herken ook wat jullie schrijven. Ik heb ook veel meer rust in het moederschap. Doordat de kinderen 'duidelijker' zijn en groter dan een jaar terug , doordat iedereen zijn plek heeft, doordat ik weet wat ik voor moeder ben en dat oké vind en doordat ze gewoon erg leuk en lief zijn. Om heel erg trots op te zijn, vind ik.
pi_54096223
voor alle mamma's die het nodig hebben!

Hier gaat het ff wat minder. Ik slaap weinig tot niet. Heb van de HA slaappilletjes gehad en die helpen wel maar wil er niet aan "verslaafd" raken dus ben er weer mee gestopt met als gevolg dat ik weer niet slaap. Inslapen lukt wel, maar zodra ik wakker word is het over met slapen. Ik schiet 's avonds al in de "stress" als ik aan slapen denk.
Ik kan me niet ontspannen. Zo waardeloos. Morgen weer naar de HA terug, dit is geen doen.

had net een heel stuk getikt, maar Fok is zooo bagger momenteel, dus was alles kwijt
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_54096235
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 20:14 schreef Sugar het volgende:
Om heel erg trots op te zijn, vind ik.
Echt wel !
  maandag 22 oktober 2007 @ 21:02:54 #93
11682 Moonah
Jolie femme
pi_54096409
Vicky, wat naar.
Ik heb ook een poosje slaaptabletten gehad. Ik slikte er twee per week, dan kon ik iig om de 3/4 nachten een nachtje bijtanken. Geen oplossing voor je, maar wellicht een idee om te zorgen dat je niet té veel slaaptekort oploopt. Sterkte!

Cattie, Belana, Sugar.... fijn hoor dames!

Ik ben ook erg tevreden over mijn moederschap, alleen de combinatie met het vaderschap levert de laatste tijden zo veel discussies en irritaties op. Wij zijn allebei nogal uitgesproken mensen en soms is dat zoooo vermoeiend.
Maar we komen er wel weer uit!
  maandag 22 oktober 2007 @ 21:53:33 #94
108648 cattie
lieve moeder
pi_54097290
Vicky, dat lijkt me erg naar, veel sterkte!

Belana en Sugar, fijn om te horen dat het met jullie ook goed gaat.

Moonah, wat rot dat jij en je partner veel discussies hebben, hopelijk komen jullie snel weer op 1 lijn. "Werkt" de seksuologe nog goed?
  maandag 22 oktober 2007 @ 21:53:51 #95
24188 Belana
kloon van belana
pi_54097295
vicky, dat is vervelend, niet kunnen slapen. ik heb ook wel eens zulke periodes, dan lig ik zo te piekeren en daarvan kan ik dan niet slapen. heeft het bij jou een duidelijke oorzaak? maak je je druk? wat mij nog wel eens helpt zijn ontspanningsoefeningen, me concentreren op bijvoorbeeld mijn buik en ademhaling. of alles in mijn lijf aanspannen en dan 1 voor 1 alles weer ontspannen. lekker lezen voor het slapen om mijn gedachten te verzetten. sterkte ermee

moonah, rot is dat. veel praten dus bij jullie. komt wel goed

sugar, ook al zo'n happy mom lekker he
stormy waters...
sailin'
pi_54097426
Cattie, Belana, Sugar fijn dat het zo goed gaat!!!

Vicky sterkte met je slaapprobleem. Klinkt onwijs vervelend.

Moonah hopelijk kom je er snel uit !!

Even een vraagje... ik weet dat haaruitval een net moeder kwaaltje is. Maar hoelang duurt dat??
Ik val uit bij bosjes zo ongeveer. En wordt compleet kriegel van al die haren overal door het huis heen.
Ben al geen schoonmaakmuts maar zo blijf ik bezig.
  maandag 22 oktober 2007 @ 22:12:57 #97
94046 PM-girl
pi_54097788
Ze zeggen 9 maanden voor de geboorte kwalen, 9 maanden na de geboorte dus ook nog balen
*
  maandag 22 oktober 2007 @ 22:13:21 #98
94046 PM-girl
pi_54097799
En wat heerlijk dat het met de moeders goed gaat hier!
*
pi_54104617
Wat goed cattie. Je was toch verhuisd? Hoe bevalt dat?

Dat lijkt me ook wel Belana, dat het een tropenjaar was. Ze kunnen nu zoveel meer zelf dan een jaar geleden.

Echt goed Sugar, dat het moederschap weer goed is. Voel je je daardoor ook als 'jezelf' beter?

Zolang je blijft praten en luisteren naar elkaar is het op te lossen Moonah. Dat lijkt me wel lastig, als je het vaak niet eens bent en toch allebei het beste wilt.

Succes bij de ha Vicky.
*OUD heilige*
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 09:59:47 #100
11682 Moonah
Jolie femme
pi_54105177
Oh ja, samen praten!
Ik kan dat dus heeeeeel goed (té goed?), J daarentegen heeft er meer moeite mee.
En Cattie, ja hoor, ze werkt nog steeds goed.
Maar dit gaat wel goedkomen hoor. Alleen merk ik dat het ouderschap punten in onze relatie blootlegt waar ik voorheen makkelijker mijn schouders over ophaalde of mijn ogen voor sloot. En het is een groot nadeel dat we allebei zo verrekte eigenwijs zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')