quote:Op vrijdag 16 november 2007 15:46 schreef YPPY het volgende:
Deze mama is erg blij met haar dochter. Nooit gedacht dat het zo leuk kon zijn om moeder te zijn.
quote:Op vrijdag 16 november 2007 19:10 schreef MeNicole het volgende:
Hier ging het vandaag weer als van ouds. Gelukkig. Hij had ook wle gewoon geslapen af gelopen nacht duss. Maar nu is ie bij mijn ouders omdat ik morgen moet werken en dat vind ik zo niet leuk. Hij werd vanmiddag helemaal oevrstuur wakker en dan moet ik hem daar laten terwijl ik het liefst met hem lekker in bed wil liggen. Hem lekker knuffelen en neuzen![]()
En mijn doosje waar Lois van genoten heeftquote:Op vrijdag 16 november 2007 21:25 schreef chacama het volgende:
Yppy, wat heerlijk om dit te mogen lezen(niet dat van dat doosje)
Wij zijn net terug van het vieren van Maud d'r verjaardag bij mijn schoonouders lang verhaal. Was eens en nooit meer. Maar we hebben het gehad en zondag vieren het gewoon met de rest van de familie. Het was op zich best gezellig alleen allebei mijn meiden waren moe en dan is het gewoon echt niet leuk meer na verloop van tijd. Ze heeft een mooie grote vrachtauto gekregen. Ze kan er nog net niet opzitten, maar wel goed mee rondscheuren.
quote:Op vrijdag 16 november 2007 21:30 schreef YPPY het volgende:
snoopy heeft ook genoten van mijn doosje.
Eerst deze: [TK] Doosje onbekend
En tussendoor deze: [HELP!!!] Kunnen jullie een topic verwijderen???
*beaamt*quote:Op vrijdag 16 november 2007 21:40 schreef Moonah het volgende:
Het is idd een erg leuk doosje!
Als het ook maar over Yp d'r doosje gaat, ben je er ook als de kippen bij he?quote:
mmm...geen fijne reactie iidquote:Op zaterdag 17 november 2007 14:52 schreef LadyS het volgende:
Belana, jij vroeg in het vorge topic wat er aan de hand was met mijn huisarts? Die had gezegd, toen ik daar in februari was met dergelijke klachten: "dus eigenlijk vind je je leven neit zo leuk?" En dat was het. Wel met verwijzing voor therapie trouwens, maar dat was ook niet wat ik ervan verwacht had
sjak en nog iemand () bedankt voor de uitleg van het zoloft-seretraline verhaal
Ja ik heb hem ook gevraagd hoe hij dat dan zag. Hij ik en Mikael. Maar dat wist ie niet. Wilde ie nog niet over nadenken. En aan de ene kant snap ik dat ook wel. Tis pas sinds 2 weken dat we op deze manier naar elkaar kijken en dat hij aan het idee moet wennen dat ie iemand leuk vind die een kind heeft. Maar aan de andere kant Mikael is er en die gaat ook echt niet weg. Dus kan ie wel zeggen daar wil ik nog niet over nadenken maar er valt niets om over na te denken. Mikael is en blijft mijn zoon en die komt toch echt op de eerste plaats.quote:Op zondag 18 november 2007 10:43 schreef Vivi het volgende:
Maar als ie dan zegt dat ie je leuk vindt, zeg je dan niet: "Maar je zegt ook dat je te jong bent voor kinderen en ik heb een kind, hoe zie je dat dan? "
Ik denk ook wel dat dat allemaal los zou lopen hoor. En hij is ook wel gewoon geweest. Het was gezellig en we hebben over van alles en nog wat gepraat enzo. En nu zien we wel wat er gaat gebeurenquote:Op zondag 18 november 2007 14:53 schreef YPPY het volgende:
En als je gewoon een tijdje 'gezellig' doet Nicole, om elkaar beter te leren kennen. Dan merk je over een tijdje (als het goed gaat) vanzelf of hij Mika wil ontmoeten.
Bedankt allemaal.
Idd, net wat ik wilde zeggen, je hoeft het nu toch niet vast te leggen allemaal, maar er is ook niks mis met het gezellig hebben (dat heb je wel verdiend) en iemand leren kennenquote:Op zondag 18 november 2007 14:53 schreef YPPY het volgende:
En als je gewoon een tijdje 'gezellig' doet Nicole, om elkaar beter te leren kennen. Dan merk je over een tijdje (als het goed gaat) vanzelf of hij Mika wil ontmoeten.
Bedankt allemaal.
Kan. Kan ook zijn dat ze op jou reageert. Zij merkt dat jij niet helemaal lekker in je vel zit....moe en zo. En dan wordt zijn ook onrustig. En van het een komt dan weer het ander enz.... Maar, rust en regelmaat zijn voor die kleintjes wel erg prettig. En misschien wil ze gewoon dicht bij je zijn. Heb geen groeiboek bij de hand, maar ergens gaan er hier bellen rinkelen bij *6 weken* . Roep anders even sprongen en bijna 6 weken in het baby-topic...misschien dat je dan meer verklaring hebt....quote:Op zondag 18 november 2007 16:11 schreef Nijna het volgende:
Zat er vanmorgen een beetje doorheen. Mirte was vannacht al een tijd aan het huilen geweest na de voeding en vanmorgen heeft ze ook een tijd gehuild.
Soms heb ik dan de neiging om met mn oren dicht heel ver onder de dekens te kruipen...
Ik denk trouwens dat we er zelf een beetje schuld aan hebben. We waren best goed bezig met regelmaat en daar hebben we zelf een beetje de klad in laten komen. Kind zal wel in de war zijn... (zou dat al kunnen op deze leeftijd? 1mnd en 1 wk). Of misschien bedenk ik dat alleen maar om gewoon maar een oorzaak te hebben...
Ja ok dat doen wij ook niet. Als ik bij mijn ouders ben dan zeg ik niet tegen Mikael: Zo nu gaat oma jou even een appel schillen. Dan zeg ik wel gewoon tegen mijn moeder: Zou jij een appel willen schillen voor Mikael.quote:Op maandag 19 november 2007 10:04 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Dat kan. Als dat bij jullie werkt, wie ben ik om daar iets over te zeggen? Vroeg het me alleen af. Het gaat er ook om dat het vaak via de flensjes wordt gezegd/gevraagd.
Ik begrijp uit je knipoog dat je dit niet meent ? Want ik bedoel dit totaal niet, het gaat over het aanspreken etc. En niet over de inhoud vd boodschap.quote:Op maandag 19 november 2007 10:09 schreef E.T. het volgende:
K_P, ik denk dat er bij jou meer frustratie in zit dat je moeder dingen voor je bepaalt om te doen op zo'n moment, dan dat ze je 'mama' noemt![]()
optie 1 " KP (hahaha, nog niet mijn eigen naam) moeten Pien en Floor een fles ?"quote:Op maandag 19 november 2007 10:10 schreef texelonia het volgende:
Maar stoor je je eraan dat je moeder jou "mama" noemt ipv je naam? Of stoor je je eraan dat ze via de flensjes 'vraagt' of je hun luier kunt verschonen?
quote:Op maandag 19 november 2007 10:52 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
[..]
optie 1 " KP (hahaha, nog niet mijn eigen naam) moeten Pien en Floor een fles ?"
of
optie 2 " Zal oma even aan mama vragen of jullie een fles moeten ?"
Het gaat dus om de wijze van dingen vragen/vertellen etc. Het moge duidelijk zijn dat ik voor optie 1 ben.
Ik begrijp wat je zegt, Sugar. Volgens mij hebben we het over hetzelfde, maar formuleren we het anders. Wil er wel bij zeggen dat het mij niet gaat om het moeten doen of dat mijn moeder bepaalt wat er gebeurt. Ik kan prima nee zeggen, dus dat vind ik niet vervelend. Mijn moeder kan vragen wat ze wil (klinkt onaardig, bedoel ik niet zo), het gaat mij puur om de manier waarop.quote:Op maandag 19 november 2007 10:54 schreef Sugar het volgende:
Ja, het gaat er dus om dat zij het voor je bepaalt, dat je dat moet doen, in plaats van dat ze het je gewoon direct vraagt. Dat bedoelde ET.
Bixquote:Op maandag 19 november 2007 10:51 schreef bixister het volgende:
ik wissel het af, ze moeten natuurlijk ook wel het gebruik van ik en jij regelmatig horen, anders leren ze dat nooit. en het is ook een beetje een kwestie van wennen. ik was er op een gegeven moment zo aan gewend dat ik zelfs een keer tegen een collega zei: mama gaat wel even koffie halen.![]()
![]()
ja erg he!quote:
Maar das niet vragen das iemand "verplichten" om te doen.quote:Op maandag 19 november 2007 14:17 schreef texelonia het volgende:
Maar dan gaat het er toch niet om dat je papa en mama genoemd wordt ipv jullie naam?
Maar dan gaat het er dus om dat het niet gevraagd wordt.
"Naam Papa' gaat even jouw jasje pakken", terwijl er nog steeds niks gevraagd is, is dat dan wel okay?
Nee joh dat zeg ik altijd. Ik mag datquote:Op maandag 19 november 2007 14:20 schreef Vivi het volgende:
Ik zeg altijd; "Je vader, die lul..."
Nee hoor![]()
Hoe waar! Mannen kunnen zichzelf namelijk helemaal afsluiten heb ik gemerkt, en niet alleen die van mij, zoals ik voorheen wanhopig dacht, maar allemaal, zoals mijn vergelijkend warenonderzoek heeft uitgewezen. De mini kan het raam insmeren met Zwitsal, terwijl hij ondertussen een kilo konijnenkeutels oppeuzelt en zijn fopspeen in het stopcontact frummelt, ondertussen Klein Duimpje spelend met een half brood, terwijl jij ook nog wat eetbaars in elkaar probeert te draaien, en de Man zit alsnog met een glazige blik achter de computer/discovery te kijken.quote:Op maandag 19 november 2007 14:22 schreef milagro het volgende:
oh ik zei ook wel eens via de kids tegen papa iets, hoor, als papa zich oostindisch blind hield achter de krant of zo... "ja, jongens, papa gaat zo met jullie effe naar buiten, dan kan mama even de boel hier opruimen"
tegen mij nee geen zin/tijd zeggen is makkelijk, tegen zijn bloedjes van kinderen niet ...
maar kan me voorstellen dat als het altijd zo gaat en niet bij wijze van grappig bedoelde list, dat het je kan ergeren, al denk ik, ja ik ben milagro, hè. dat er diepere irritaties aan ten grondslag liggen
Sex?quote:Op maandag 19 november 2007 14:25 schreef MeNicole het volgende:
Of: Als papa nu niet met jou naar buiten gaat krijgt ie vanvond geen sex![]()
Ja daarom juist. Dan gaat die irritatie toch niet over het feit dat iemand je tegen je kind "mama" noemt ipv bij je naam? Maar over het feit dat je op die manier "verplicht" wordt iets te doen, ipv dat het gewoon gevraagd wordt.quote:Op maandag 19 november 2007 14:21 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Maar das niet vragen das iemand "verplichten" om te doen.
Dat dus....quote:Op dinsdag 20 november 2007 11:53 schreef Kersjes het volgende:
Nog even over het aanspreken:
Mijn ooms en tante's noem(d)en we altijd gewoon bij hun voornaam, dus niet bijv. Tante Truus en Ome Harrie maar gewoon Truus en Harrie. Bij de familie van mijn vriend is dat anders, zijn ouders hebben het tegen hun volwassen kinderen nog over Tante Zus en Oom Zo.
Op zich niet zo erg, maar wat ik wel vreselijk vind is dat er over onze rondom-de-30-generatie met kleintjes nu ook al zo gesproken wordt! Dat er tegen mijn neefje van 2 gesproken wordt over Tante Kersjes en Ome M. enzo. Ome M? Hij is helemaal geen ome, hij is gewoon M!![]()
Devin gaat later zijn ooms en tante's gewoon bij de voornaam aanspreken in ieder geval.![]()
en dit is de reden waarom!!quote:Op dinsdag 20 november 2007 12:24 schreef YPPY het volgende:
Wij noemden vroeger de halve familie oom en tante. Zelfs mensen die geen familie waren.
quote:Op dinsdag 20 november 2007 12:24 schreef YPPY het volgende:
Wij noemden vroeger de halve familie oom en tante. Zelfs mensen die geen familie waren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |