abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55450066
ET en Suus wat leuk om te lezen dat jullie allebei een leergezin zijn geworen door dat stukje hier in de krant. En ET wat fijn dat het klikt bij jou met de kinderen ook en Suus even elkaar aanvoelen en dan het op zijn beloop laten...

Suus wat vervelend van die ruzie en dat daardoor jullie verhuizing niet doorgaat. Is er tzt niet eens onder elkaar over te praten om het misverstand uit de wereld te helpen?
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
pi_55450172
Inderdaad wel helemaal ok dat je hulp in huis haalt. Lijkt me een hele organisatie drie van die kleine meisjes enzo. Het lijkt me wel genieten geblazen, hoor. 3 van die kwebbelende tantes aan tafel.

Heel veel geluk, gezondheid en succes ! Ben benieuwd hoe het over een tijdje allemaal reilt en zeilt in je drukke huishouden!
pi_55458925
K_P, het is inderdaad genieten, heel vaak. Vooral zo samen aan tafel vind ik echt heerlijke momenten, want ze kletsen allebei echt honderduit. Emma vooral, die kan haar mond niet houden... maar kan ook niet stilzitten, springt, klimt en rent de hele dag. Soms word ik het wel zat, zoals nu (ik heb net twee koelkasten schoongemaakt, en dan is 1 ervan een grote Amerikaans model... dan weet je wel hoeveel werk dat is!) en dan zet ik haar in haar kinderstoel voor de tv. I-De-Aal. Maar na een tijdje boekjes lezen, koekjes eten en drinken is ze het wel zat en dan mag ze er weer lekker uit en weer gaan rennen en springen. Helaas vliegen de meiden elkaar wel regelmatig in de haren en daar kan ik echt niet tegen... geschreeuw en gehuil, 'emma heeft mij geslagen' en 'Noa au daan!' vind ik niet de leukste dingen om te horen.

Maar goed, hoort er allemaal bij. Als ik me niet lekker voel zoals nu is het wel extra lastig hoor. Maar goed, zo manlief maar eens wakker maken, hij had gisteravond kerstdiner dus was de hele avond weg, geen idee hoe laat hij thuis was... dus die moest even uitslapen.

Zo...en dan douchen, en dan weer eens lekker met de kinderen spelen... die vinden het niet altijd leuk als ik zo druk bezig ben met het huishouden. Maar dat moet ook gebeuren...

Mibos, er valt helaas niet over te praten op dit moment... zij verlangen van ons dat we zeggen 'dat het ons spijt' en dat we dingen terugnemen die we niet kunnen terugnemen... want het zijn valse beschuldigingen naar ons toe. Maar goed. Te ingewikkeld om precies uit te leggen...
Ik weet dat er wordt gezegd " in een ruzie hebben er twee schuld" maar ik weet uit ervaring dat dat in ieder geval niet in GELIJKE mate is.
  zaterdag 22 december 2007 @ 12:21:43 #154
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_55460718
"Waar er twee ruzie hebben hebben er twee schuld" vind ik zo'n dooddoener en is lang niet altijd waar imo.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  zondag 23 december 2007 @ 13:59:04 #155
45621 Suzanna
Mama van...
pi_55489058
Klopt ... ik zei het vroeger altijd omdat het vroeger bij mij wel waar was meestal... (ruzie met oudere zus) maar ik ben er hard van teruggekomen eerlijk gezegd. Wij hebben weleens ruzie en dan ben IK degene die gewoon helemaal fout zit, of mijn man degene die helemaal fout zit (en ik reageer daar dan weer verkeerd op o.i.d....) dus het is gewoon lang niet altijd waar.

Hoe gaat het met iedereen? Lekker druk allemaal met kerst natuurlijk... (hier ook)
Ik ben grote schoonmaak aan het houden, ramen lappen, kamer helemaal schoonmaken, OOK bovenop die kast, en de houten kast in de kamer helemaal ingesmeerd met was. Best veel werk...maar het geeft een goed gevoel! Oh ja, en de kerstversiering eindelijk teruggevonden (nu pas! gelukkig net op tijd!)
  zondag 23 december 2007 @ 19:59:46 #156
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_55498236
Hier gaat het niet zo heel erg best. Hoewel heel leuke en goede nieuwe baan, voel ik me toch behoorlijk waardeloos en zit ik met mezelf in de knoop. Het vliegt me soms aan. Dat is gewoon naar en ik kom er niet zomaar vanaf. Ik moest het hier even neerzetten, soms is dat nodig om het tij te kunnen keren (even opschrijven of uitspreken).
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  Jubileum moderator zondag 23 december 2007 @ 20:03:45 #157
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_55498344
Sugar mijn therapeut zei altijd dat er maar 3 dingen echt enorm stressvol zijn in iemands leven (naast het verlies van een dierbare natuurlijk) en dat zijn : 1 een kind krijgen, 2 een verhuizing, en 3 een nieuwe baan.
Hou jezelf voor dat het best even eng en spannend is, zo'n nieuwe functie en dat je best even lief mag zijn voor jezelf. Het is nogal niet wat en het vergt ook veel van je. Probeer niet te streng te zijn voor jezelf, en geef het wat tijd.
Sterkte
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 23 december 2007 @ 20:07:29 #158
24188 Belana
kloon van belana
pi_55498423
wat lois zegt sugar (ehm en ja, we hebben toevallig dezelfde therapeut gehad )
maar het is ook echt zo. en jij had al stress. komt die nieuwe baan er nog ff bij. vlak na een verhuizing overigens en mmm, zo lang is storm er ook nog niet eigenlijk. dus idd, wees lief voor jezelf.
stormy waters...
sailin'
pi_55498542
ik sluit me aan bij de dames hierboven, sugar
Fake it till you make it...
  zondag 23 december 2007 @ 20:15:41 #160
144006 chacama
Ondernemend!
pi_55498626
Dat was Lois en Belana zeggen sugar. Wees maar lekker lief voor jezelf.
  zondag 23 december 2007 @ 20:21:01 #161
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_55498768
Ik kan dat niet op een goede manier, want dan laat ik *lief* alle remmen los met eten en snoepen en heb ik daarna een nog weer grotere hekel aan mezelf. Dat lief zijn voor mezelf leidt voor mij tot eten en niet opletten. Dat zie ik als lief zijn. En juist daarmee kan ik vervolgens helemaal niet omgaan. Sorry voor dit weer, maar ik vind het echt een moeilijk iets.
Ik zal het echt proberen toe te passen in andere dingen, maar de moeilijkheid van dat eten en die weerzin tegenover mijn lijf maken het erg lastig. Daar ontspannen mee omgaan, dat zou lief zijn voor mezelf. Maar dat lukt niet zonder een keihard oordeel van mezelf.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zondag 23 december 2007 @ 20:24:18 #162
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55498875
Ben lief voor jezelf alsof je lief bent voor Maria of Storm.... Zonder oordeel dus, en ook niet grenzenloos.
Sterkte.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  Jubileum moderator zondag 23 december 2007 @ 20:24:41 #163
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_55498889
Kun je niet op een andere manier lief zijn voor jezelf? Als in "ik weet dat ik me nu naar voel maar ik weet ook de reden en dat wordt vanzelf beter?" Dat bedoel ik met lief zijn voor jezelf, niet jezelf heel streng veroordelen maar gewoon toestaan dat je je rot voelt en dat dat gewoon even niet anders is nu. Even niet zo streng voor jezelf met "ik moet het allemaal goed doen" maar meer "ik ben ook maar mens en ik kan niet alles zelf" zoiets?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 23 december 2007 @ 20:28:50 #164
24188 Belana
kloon van belana
pi_55499044
wederom, dat wat lois zegt. das natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan, maar wederom van de therapeut geleerd, rationeel denken helpt. en dat je het nu zwaar hebt is logisch en dus rationeel verklaarbaar. het mag zeg maar. want het IS gewoon zwaar. dat zou het voor iedereen zijn.
stormy waters...
sailin'
  zondag 23 december 2007 @ 21:45:18 #165
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_55500980
Sugar, ik wist niet dat je een nieuwe baan had, super! Maar wat rot dat je je niet fijn voelt nu. Ik vind dat wat Moonah zegt wel heel wijs.
Je hebt ook heel wat heftige dingen te doen zo, de afgelopen anderhalf jaar he! Sterkte
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zondag 23 december 2007 @ 22:37:27 #166
45621 Suzanna
Mama van...
pi_55502526
Sterkte Sugar ... klinkt echt niet leuk allemaal. Ik hoop echt voor je dat het snel beter gaat. Die nieuwe baan blijft niet altijd nieuw... dus hopelijk (als dat een van de oorzaken is) gaat het gauw weer beter met je...
pi_55502808
sugar wat lastig om het goede midden steeds maar te moeten vinden tussen te streng en te weinig streng voor jezelf. ik heb altijd veel bewondering voor wat je allemaal doet op 'n dag, als ik alleen maar je foto's bekijk al. de dingen die je doet doe je in ieder geval erg goed! je legt de lat dan ook meestal wel erg hoog voor jezelf, ik kan me voorstellen dat zo'n nieuwe baan dan een extra zware last vormt. en dat terwijl je al op het randje van de uitputting balanceerde door dat chronische slaaptekort. kortom, ik heb eigenlijk weinig toe te voegen aan de adviezen omdat ik nou eenmaal niet weet wat voor jou 't best werkt, maar wil je vooral laten weten dat ik het alleszins begrijpelijk vind dat je het op dit moment allemaal weer even (hopelijk even!) als erg zwaar/somber ervaart. ik hoop van harte dat het je toch lukt wat verlichting te vinden, wat eisen te laten vallen hier en daar. succes.
pi_55502866
Sugar een hele dikke
  zondag 23 december 2007 @ 23:06:30 #169
34891 melonovy
La Kutschie
pi_55503425
Sugar, je bent een kanjer, ik kan het allemaal niet zo mooi verwoorden als Bix, maar ben het wel helemaal met dr eens. Succes mop!
Het voelt goed hè?
A je to!
  maandag 24 december 2007 @ 08:17:49 #170
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_55507800
Dankjulliewel voor de lieve berichtjes. Ik vind het lief wat je schrijft, bixister, dankje.
Ik moet gewoon echt even de knop naar goed voor mezelf zorgen vinden en daarbij kloppen de woorden van Moonah ook erg: ook grenzen stellen (ook met eten) hoort daarbij. Dat kan ik nog helemaal niet, want ik ben toch al dik, denk ik dan. Wat maakt het allemaal nog uit? Daar moet ik vanaf, ik weet het. Het lukt alleen al weken niet, dus ik begin mezelf steeds slechter te vinden. Knop zoeken dus en hem ingedrukt houden.
pi_55507998
Lieve Sugar,
Lastig is het. Als het dan wat beter gaat, en je balanceert op dat smalle draadje, kan het zo weer omslaan. *boem* en je bent weer teruggevallen. Door een verkeerde opmerking van iemand, door een slechte nacht, door verkeerd te eten. Je kijkt omhoog en ziet hoe ver je moet om weer boven te komen. Het liefste geef je op, maar dat kan niet. Je hebt een man en twee schatten van kinderen, familie, vrienden, ons die vinden dat je verder moet. Terug omhoog. Zelfs al moet je daarvoor goed voor jezelf zorgen, goed leren eten. Het moet, je moet terug dat wankele draadje op. Je bent al eens ver omhoog geklommen, dus je kunt het. Je kunt het nog eens, ik weet het zeker!

Misschien kun je jezelf anders, ook concreet, belonen. Spreek bijvoorbeeld met S. af dat je lang kunt gaan douchen incl. maskertjes/scrub e.d. Of dat je een uur lang de tijd krijgt rustig op de bank te hangen met een goed boek en een pot thee. Of geef je zelf als beloning een middag fotograferen. Dat je wel weet dat je het goed hebt gedaan, maar dat het niet zo met eten samenhangt. Je kunt het!

Het klinkt zo goed, dat herstellingsgebeuren Anitra. Je lijkt nu een heel ander mens. Veel aardiger. Je hebt er echt wel wat aan zo te lezen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_55508240
Thanks Yppy
Het is zo aan te bevelen dat herstellingsoord! Ik kan weer lachen, ik zie de humor weer van dingen in en net als nu ook met Djulan die in het ziekenhuis ligt ben ik een stuk rustiger. Normaal had k 1 bonk zenuwen geweest, kwaad gewoden op elk stofje wat mijn huis durfde binnen te dringen (bijwijze van spreken ) Nu ben ik rustig, natuurlijk maak ik me zorgen, maar ik zie in dat ik niks kan doen voor hem en dat hij in goede handen is.
*reklame* Het is echt niet eng, het is geen gevangenis en je bent niet opgesloten. Je bent niet de enige, de therapieen zijn erg goed. Ik wil het echt iedereen aanraden die depressief is of problemen heeft geestelijk want je knapt er zo van op. Het is niet zo dat je van allesaf bent als je daaruit komt, maar je hebt goede dingen waar je wat mee kan, waar je echt wat aan het!
  maandag 24 december 2007 @ 10:51:45 #173
45621 Suzanna
Mama van...
pi_55509248
Fijn Anitra, echt heerlijk om jou zo te zien schrijven! Wat Yppy zegt, dat je een ander mens lijikt, dat lijkt van het scherm te spatten ja! Grappig hoe je een 'sfeer' kan proeven uit hoe iemand dingen opschrijft. Ben heel blij voor jou en je gezin!
pi_55509809
Sugar veel sterkte, erg naar dat je je zo rot voelt!
Anitra wat fijn dat het zo goed voelt!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_55510106
Anitra, wat fijn!! Je klinkt een heel stuk beter!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_55510468
oh ja, voor ik het vergeet, de ruzie met schoonzus is voorbij!!
Ik had haar vorig weekend gebeld, toen wilde ze niet aan de telefoon komen,
heb het hele verhaal toen aan mijn zwager gedaan. Gevraagd of we de boel niet
gewoon achter ons kunnen laten, het gaat gewoon nergens over. En om met ruzie het
nieuwe jaar in te gaan, het voelt gewoon niet goed!
Belde ze ineens dinsdag op of het aanbod nog steeds gold, nou tuurlijk!
We hebben het maar niet meer over de hele kwestie, we worden het toch niet
eens. En verder zullen we daar de deur niet plat lopen, dan erger ik me alleen maar.
Maar het is zo fijn voor mijn schoonouders! Mijn schoonmoeder was er zo kapot van.
En ik zelf had de laatste weken ontzettend veel migraine, dus ik hoop dat dat nu ook
weer afgelopen is.

2e kerstdag zitten we met zijn allen bij mijn schoonouders, zie er toch wel een beetje
tegenop om de hele dag samen door te brengen....... maar we maken er het beste van!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_55513600
Fijn Karin ! Fijne feestdagen !!!!
pi_55513950
FIjn Karin!!!
Fake it till you make it...
pi_55517212
sugar, ik wil nog even op jou reageren. Ik vind het erg dat je het zo moeilijk hebt.... Weet je, ik ken je natuurlijk niet, maar als ik jou hier zie posten, en je mooie foto's zie denk ik; die heeft het helemaal voor elkaar. Meid, je bent een prachtige vrouw! Je hebt twee superkids met S. op de wereld gezet en als ik zie wat je allemaal met Maria en Storm doet... Sugar, je bent het waard om lief voor te zijn, in welke vorm dan ook. Verwennen hoeft niet met eten, kan ook met aandacht.

Moet me nog even van het hart dat ik heb gehuild bij de foto van S. en Storm met die aardappel.... Op dat soort momenten baal ik weer zo ontzettend van dat stomme lichaam van mij....

Ik ben in afwachting van een oproep van het ziekenhuis voor de operatie. Had ook vorige week geopereerd kunnen worden, maar dan had ik nu in het ziekenhuis gelegen en daar had ik geen zin in...

Lieverd, sterkte met alles!

En voor alle moeders die het nodig hebben ook een
Forever yours, forever mine, forever ours...
  maandag 24 december 2007 @ 20:22:42 #180
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_55519613
Lief17, wat een lief bericht en wat wrang tegelijk ook. Jij hebt een echte reden om verdriet te hebben over je lichaam, omdat het je belemmert om kinderen te gaan krijgen. Sorry dat mensen als ik dan ook zo kunnen gruwen van hun lijf, terwijl het wel helemaal gezond is. Ik weet wel dat je het niet nodig vindt dat ik nu "sorry" zeg daarvoor, maar ik wil toch even laten weten dat ik het wel ook zo zie. Sterkte met de aankomende operatie alvast.
pi_55523503
Suug, ik wilde jou juist een hart onder de riem steken.... Omdat ik inmiddels heel goed begrijp dat het gewoon ontzettend moeilijk is als je in een depressie zit... Dat is waar mijn S. namelijk ook inzit. En wij gaan het rare jaar 2007 nu bijna afsluiten en gaan vol positiviteit 2008 in! Gaat allemaal goedkomen.

En voel je aub niet schuldig tov mij, is echt nergens voor nodig, gekkie.
pi_55562242
Sugar meid ik wil je heel veel liefde voor jezelf wensen voor het jaar 2008. Verwen jezelf en leer jezelf verwennen een lekker warme douche inderdaad zoals YPPY als zei of een lekker heet bad, een wandeling om je geest leeg/helder te krijgen verzin iets waarbij je je lekker voelt en gewaardeerd dan word 2008 voor jullie een top jaar.

Anitra meid wat ben jij sterk en wat goed dat je je beetje bij beetje sterker en beter gaat voelen.

Lief17 heel veel succes bij de operatie in 2008 en blijf zo positief daar kunnen wij nog wat van opsteken.

Hier weer een kerst achter de rug zonder bericht van mijn vader, heb hem vorige week nog gezien toen ik door de gangen van het bejaardentehuis (waar mijn beide oma's wonen) liep, ik schrok me te pletter hij was zeker 30meter verderop, geen idee of hij mij ook zag lopen met Isa.
Maar er is te veel gebeurt om zomaar op elkaar af te stappen en te praten.... praten zit er niet in met iemand die de "weg" kwijt is. Hoe jammer ook.

Karin goed dat je het hebt bijgelegd met je schoonzus, hopelijk is jullie kerst goed verlopen.
Geloof me onenigheid in de familie is rot, na een tijdje zie je elkaar niet meer, bel je elkaar niet meer en is het te lang geleden om het nog bij te leggen. Dus goed dat je zo snel actie hebt ondernomen en dat je schoonzus bij is getrokken. Mijn kerstwens is dat mijn vader nog eens bij trekt misschien ooit.... helaas haal je de dan verloren tijd nooit meer in.
Mama van Isa en Ties
pi_55569180
Marlieske, ik ken het verhaal niet van je vader, maar wat naar zeg dat je niet gewoon contact kan hebben met hem, om welke reden dan ook, dat is heel verdrietig. Heel veel sterkte.

En, niet alleen onenigheid in families gaat zo, Marlieske. Hetzelfde gebeurt met de ruzie van ons met onze (inmiddels ex-) vrienden. Ik mis ze heel erg (het was eigenlijk familie van me... ) en wat jij zegt sluit ook precies aan bij onze ervaring.

Sugar

en Lief heel veel sterkte bij je operatie...kan me voorstellen dat je niet met kerst in het ziekenhuis wilde liggen. Wanneer verwacht je nu geopereerd te worden?
  donderdag 27 december 2007 @ 12:24:14 #184
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_55569571
Suzanna, misschien toch dan nog een poging doen om het bij te leggen. Misschien met een bemiddelaar erbij of zo? Ik vind het altijd zo zonde als ik dit soort dingen lees. Waarschijnlijk missen zij jullie ook (of ben ik nou te idealistisch?). Voordat je het weet is het inderdaad zo lang geleden dat je in de situatie komt van Marlieske en haar vader.

Ik weet het, ik ben moralistisch op dit punt en ik heb zelf ook wel boter op mijn hoofd omdat ik ook regelmatig verzucht dat ik mijn schoonzussen nooit meer wil zien. Maar als het puntje bij paaltje komt bedenk ik me altijd hoe vreselijk het moet zijn als ik ze pas weer zie op de begrafenis van mijn schoonmoeder of een vergelijkbaar ellendig moment en dan doe ik toch weer mijn best om voor die tijd maar weer een relatie tot stand te brengen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 27 december 2007 @ 12:31:18 #185
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55569699
quote:
Op donderdag 27 december 2007 12:24 schreef livelink het volgende:
...

Ik weet het, ik ben moralistisch op dit punt en ik heb zelf ook wel boter op mijn hoofd omdat ik ook regelmatig verzucht dat ik mijn schoonzussen nooit meer wil zien. Maar als het puntje bij paaltje komt bedenk ik me altijd hoe vreselijk het moet zijn als ik ze pas weer zie op de begrafenis van mijn schoonmoeder of een vergelijkbaar ellendig moment en dan doe ik toch weer mijn best om voor die tijd maar weer een relatie tot stand te brengen.
Ik vind het helemaal niet moralistisch. alleenmaar heel erg wijs wat je zegt!

Marlieske Ik hoop werkelijk voor je dat je vader je niet gezien heeft. Anders zou het wel heel erg naar zijn. Nogmaals een dikke Heb je verder nog wel kunnen genieten van je eerste kerst met Isa?

Lief, ook voor jou een dikke en ik hoop dat 2008 een heel succesvol jaar zal zijn, en dat de operatie goed verloopt en je een spoedig herstel zult hebben.

Sugar, heel veel sterkte met uit dit dal te komen! Wellicht is een fotografiecursus of iets anders artistieks iets voor jou? De foto's die je post zijn altijd heel erg mooi.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_55570939
Helaas, Livelink... het moet van hun kant komen want wij hebben genoeg gedaan om het goed te maken, er valt helaas van onze kant gewoon niets meer te doen. Zij blijven bij hun standpunt. Er valt voor ons niets toe te geven want dat zou 'afsnoepen' van de waarheid zijn en toegeven aan dingen waar we niet aan kunnen en willen toegeven... dus helaas. Het klinkt vaag, dat weet ik, maar ja, in detail treden ga ik zowiezo niet doen. Het blijft erg persoonlijk. Maar ja, missen doe ik ze zeker, heel erg. Geen idee of dat wederzijds ook zo is... ik neem aan van wel maar ja...
Ze hebben ons ook erg pijn gedaan met hun uitspraken (waar wij juist heel voorzichtig zijn geweest hebben zij erg kwetsende dingen gezegd) en die kan ik niet zomaar aan de kant schuiven als daar geeneens spijt over is...het is in hun ogen allemaal 'terecht' en dat is nu juist NIET zo. Maar goed. Het gevoel over de hele situatie is vooral... 'machteloosheid' ... en ook wel wat wanhoop omdat ook de kinderen zo goed met hun kinderen konden opschieten en die dat dus ook allemaal moeten missen nu. Daar word ik elke keer weer heel verdrietig over.
pi_55571424
quote:
Op donderdag 27 december 2007 12:04 schreef Suzanna het volgende:

en Lief heel veel sterkte bij je operatie...kan me voorstellen dat je niet met kerst in het ziekenhuis wilde liggen. Wanneer verwacht je nu geopereerd te worden?
de verwachting is rond maart/april, maar wie weet vallen er wel weer mensen af en wordt het eerder. Volgende keer dat ze bellen ga ik in ieder geval wel, want ja, het kan er toch maar beter zo gauw mogelijk uit zijn. De kans dat het alsnog kwaadaardig kan worden is nog steeds aanwezig, hoe klein ook.

Bedankt voor jullie lieve reacties allemaal!!

EN ruzies zijn k*t!
  donderdag 27 december 2007 @ 14:20:22 #188
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_55572193
voor alle mama's die het kunnen gebruiken, zeker in deze feestdagen-tijd.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  donderdag 27 december 2007 @ 16:58:45 #189
37150 livelink
pi_55576171
Jammer, Suzanna. Nou ja, wie weet komt het toch snel nog wel goed en komen je vrienden tot inkeer.

Lief, ik blijf het zo onvoorstelbaar vinden dat de pil zulke ernstige gevolgen voor je heeft gehad. Hopelijk ben je snel opnieuw aan de beurt.
  donderdag 27 december 2007 @ 19:12:48 #190
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_55579167
Marlieske

Ik zit al een hele tijd met zoiets en ook dit jaar ben ik deze dagen heel verdrietig omdat ik nauwelijks contact heb met mijn familie. Behalve met mijn zus en mijn oma die zie ik geregeld, voor de rest zie ik bijna nooit iemand. En ben ik bij veel mensen gewoon ongewenst. Het voelt echt heel rot en alleen vind ik. Ik probeer dat we te veranderen maar het steekt toch erg.
Livelink, ik herken ook wel wat je zegt. Bang om bepaalde mensen pas weer te zien bij verdrietige situaties. Vooral ook mijn moeder. Dan denk ik. Hoe slecht 'de band' ook is. Het kan toch niet zo zijn dat ik jou pas weer zie als je dood bent. En dan is het ook maar de vraag wat mijn rol dan zou zijn. Of anders, zou ze wel bij mij komen als ik dood zou zijn, of dingen die nog erger zijn.
Ik heb nu ook weer te veel tijd gehad om er over na te denken maar het speelt altijd een rol in mijn leven. Hoe het verder ook gaat, het is altijd aanwezig. Een mengeling van schuldgevoel, verdriet, haat zelfs en eenzaamheid. Het is rot en kut en op bepaalde dagen echt extra.
pi_55580895
Ik ben er even helemaal stil van. Jeetje wat veel emoties spelen er. Ik vind het moeilijk om op iedereen afzonderlijk te reageren. Ik heb de post allemaal gelezen en geef jullie allemaal een want pijn in welke vorm dan ook is niet goed. Dus bij deze nog een
  donderdag 27 december 2007 @ 21:14:03 #192
37150 livelink
pi_55582990
Luchtbel, wat erg dat je je nu zo rot voelt. Het is er ook de tijd van het jaar voor om hierbij stil te staan. Ik vind het zo erg dat jij je zo ongewenst voelt. En dan realiseer ik me ook weer hoe vreselijk ik geboft heb dat ik met mijn hele familie gewoon contact heb. Ik wou dat ik iets voor je kon betekenen, maar ik heb de antwoorden helaas ook niet. Het leven kan soms zo ontzettend ingewikkeld zijn. Bah!
pi_55588064
dank allemaal voor de -jes erg lief van jullie.

Luchtbel tjee meid jou situatie is ook niet geweldig, gelukkig beperkt zich bij ons het leed zich tot mijn oma (moeder van mijn vader, die natuurlijk de kant van haar zoon kiest.... als er al wat te kiezen valt)
en mijn vader. Gewenst voel ik me gelukkig wel, alleen een beetje in de steek gelaten door mijn pa, in een tijd die erg gelukkig zou moeten zijn voor ons als familie werd die tijd overschaduwd door tranen van verdriet.
Want je dochter trouwt maar 1 keer (hoop ik) en je eerste kleinkind niet zien... dat moet toch erg veel pijn doen ook bij hem.
Ik vraag me net als jij wel eens af hoe dat moet als er iemand komt te overlijden, maar ja dat zie ik dan wel, ik schuif het voor me uit, kop in het zand tactiek en niet teveel denken werkt momenteel perfect voor me, zo kan ik gelukkig zijn. Ik voel me namelijk echt maar af en toe kut met peren en niet constant.
Ik heb genoeg dingen die wel lekker lopen momenteel, een lieve man een schat van een meisje van 5 maanden die ligt te slapen in haar bedje. Een baan waar ik net mijn proeftijd door gekomen ben en het naar mijn zin heb. Een fijne moeder, een geweldige broer, fijne (schoon)familie, veel mensen waarbij ik mijn verhaal kwijt kan als ik het zou willen (en soms doe ik dat dan ook).

Hier was kerst dus goed tuurlijk denk je er ff bij na sta je even stil bij het gemis, en wat hij allemaal wel niet mist van deze mooie tijd, maar ik laat de mooie momenten niet overschaduwen wij gaan gewoon door met leven.

Isa vond kerst trouwens ook wel leuk

Mama van Isa en Ties
pi_55594759
Leuke slabber! Die wil ik ook, Anna is half Brabo tenslotte.

Wij hebben ook een lastige familie wat inderdaad tot uiting kwam tijdens de crematie van mijn opa (en de dagen daarvoor, toen hij in het ziekenhuis lag). Mijn vader was nergens bij. Ik wel, maar mijn broertje en zusje niet. Ik vind het lastig om daar steeds tussenin te zitten, maar ik wil met de mensen om wie ik geef contact houden, onafhankelijk van wat mijn vader doet. Ik ben dus wel altijd bij mijn opa blijven komen. Soms geeft het een rare situatie, maar ik vind het vooral belangrijk dat ik doe wat ik wil. Zeker sinds ik volwassen ben. Als anderen willen kiezen, betekent dit niet dat ik dat ook moet doen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_55594810
Wat kunnen mensen elkaar toch pijn doen he? 'k Weet er alles van, lang verhaal enzo, maar met feestdagen is dat inderdaad onwijs rot.
Dikke voor iedereen die dat ook zo ervaart....
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 28 december 2007 @ 08:48:16 #196
24188 Belana
kloon van belana
pi_55594917
wat een moeilijke situaties allemaal zeg. ik heb geen raad of advies, dat is voor iedereen zo verschillend en vaak speelt er zoveel meer. sterkte allemaal
ik kan persoonlijk alleen maar mijn handjes dichtknijpen dat de band met mijn ouders en broer en schoonzus heel goed is.
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 28 december 2007 @ 12:36:40 #197
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_55598266
quote:
Op donderdag 27 december 2007 19:12 schreef Luchtbel het volgende:
Marlieske

Ik zit al een hele tijd met zoiets en ook dit jaar ben ik deze dagen heel verdrietig omdat ik nauwelijks contact heb met mijn familie. Behalve met mijn zus en mijn oma die zie ik geregeld, voor de rest zie ik bijna nooit iemand. En ben ik bij veel mensen gewoon ongewenst. Het voelt echt heel rot en alleen vind ik. Ik probeer dat we te veranderen maar het steekt toch erg.
Livelink, ik herken ook wel wat je zegt. Bang om bepaalde mensen pas weer te zien bij verdrietige situaties. Vooral ook mijn moeder. Dan denk ik. Hoe slecht 'de band' ook is. Het kan toch niet zo zijn dat ik jou pas weer zie als je dood bent. En dan is het ook maar de vraag wat mijn rol dan zou zijn. Of anders, zou ze wel bij mij komen als ik dood zou zijn, of dingen die nog erger zijn.
Ik heb nu ook weer te veel tijd gehad om er over na te denken maar het speelt altijd een rol in mijn leven. Hoe het verder ook gaat, het is altijd aanwezig. Een mengeling van schuldgevoel, verdriet, haat zelfs en eenzaamheid. Het is rot en kut en op bepaalde dagen echt extra.
Lieve lieve Luchtbel
Meid wat jij hier nu neerzet is voor mij ook zo herkenbaar, hier ook weinig tot geen kontackt met vedere fam leden, of ik ongewenst ben daar ben ik niet zeker van.
Maar idd deze tijd van het jaar is gewoon een verschrikkelijke tijd,
Overal om je heen word je geconfronteerd met gelukkig happy families, althans in jou ogen/onze ogen
Rond deze tijd van het jaar probeer ik er dan ook alles aan te doen om het voor mezelf gezelliger leuker te maken zodat ik voormezelf in elk geval maar kan genieten
Hoe moeilijk dat soms ook is.

Lieve meid ook ik zal blij zijn als het eindelijk 3 januari is
Ik denk aan je
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  vrijdag 28 december 2007 @ 19:20:30 #198
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_55607340
Ach Bar

Ik probeer me ook steeds te realiseren wat ik wel 'heb' hoor en dat voel ik ook wel. Heel vaak. Maar soms dus ook helemaal niet. Het komt misschien ook door dat dingen in de familie op het punt staan te escaleren. Ik voel het echt (ook lichamelijk) als een last en druk op mezelf. Het is echt wachten tot de bom valt zeg maar.
Overigens heb ik best zin in oud en nieuw, hier thuis met mijn dochter en mijn vriendinnen en hun vriendjes. En om geen opgefokte (familie-achtige ) sfeer te krijgen zijn bij het avondeten mijn nieuwe vriendje en mijn ex aanwezig.....huhuhm
Nu ik ook weer gewoon kan werken, hoef ik ook minder aan de rest te denken. Dat scheelt weer. Dan gaat het alweer wat beter. Ik probeer maar te doen wat ik moet doen en uit te vinden wie ik kan zijn.

[ Bericht 6% gewijzigd door Luchtbel op 28-12-2007 19:29:31 ]
pi_55607709
quote:
Op donderdag 27 december 2007 16:58 schreef livelink het volgende:

Lief, ik blijf het zo onvoorstelbaar vinden dat de pil zulke ernstige gevolgen voor je heeft gehad. Hopelijk ben je snel opnieuw aan de beurt.
Ik ook, geloof me.... dat vertellen ze er niet bij op het moment dat je ermee begint...... Goed, het is een hele zeldzame bijwerking om 1 tumor te ontwikkelen.... waarom heb ik er dan weer 9?.... Ben zo blij als dit rare jaar voorbij is en die zooi uit mijn lijf weggehaald is!

Lieve Bar, lieve Luchtbel, jullie zijn allebei zo ontzettend de moeite waard!! Daarom van mij een hele dikke voor jullie!
  vrijdag 28 december 2007 @ 22:23:31 #200
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_55611692
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 19:20 schreef Luchtbel het volgende:
Ach Bar

Ik probeer me ook steeds te realiseren wat ik wel 'heb' hoor en dat voel ik ook wel. Heel vaak. Maar soms dus ook helemaal niet. Het komt misschien ook door dat dingen in de familie op het punt staan te escaleren. Ik voel het echt (ook lichamelijk) als een last en druk op mezelf. Het is echt wachten tot de bom valt zeg maar.
Overigens heb ik best zin in oud en nieuw, hier thuis met mijn dochter en mijn vriendinnen en hun vriendjes. En om geen opgefokte (familie-achtige ) sfeer te krijgen zijn bij het avondeten mijn nieuwe vriendje en mijn ex aanwezig.....huhuhm
Nu ik ook weer gewoon kan werken, hoef ik ook minder aan de rest te denken. Dat scheelt weer. Dan gaat het alweer wat beter. Ik probeer maar te doen wat ik moet doen en uit te vinden wie ik kan zijn.
Lieve Luchtbel
Ook nu weer heel herkenbaar, bij mij merk ik het heel erg aan mijn eigen welzijn, dan krijg ik weer last van m'n monnikapsspier (last van mij nek)
Maar daar gaat het ook niet over hier

Leuk idee om met oud en nieuw iedereen uit te nodigen waar je wel zin in hebt, en waar je op voorhand al van weet, dat het gewoon leuk en gezellig word
En dat moet je ook gewoon doen, juist die dingen maken het leven alleen maar leuker en mooier, niet de fam waar je soms moedeloos van word, of waar je op voorhand al zoiets bij hebt, jammaar als dit gebeurd escaleerd de boel.

Jou laatste zinnetje: Ik probeer maar te doen wat ik moet doen en uit te vinden wie ik kan zijn.
Dat speelt bij mij nu ook een grote rol, ben ontzettend blij hoor met mijn nieuwe baan en heb het er echt gigantisch naar mijn zin,
En ben ook blij dat ik dit heb, stukje afleiding, iets wat ik echt leuk vind, iets wat ik beheers
Maar ik doe soms ook gewoon de dingen die ik moet doen, zoals vorige week het kamertje van Thijs uit elkaar halen, ik moest dit doen, en ben "blij"dat ik het kon, weer een stukje verwerking in mijn geval.
En door al het verdriet, al het gemis, alle pijn enz enz, ben ik soms vergeten wie ik zelf ook alweer was, waar houd ik van, wat doe ik graag, wie ben ik...
En die zoektocht, de zoektocht naar de echte Bar, daar ben ik nu echt druk mee bezig, en ik merk beetje bij beetje de tijden dat ik alleen thuis ben, en de rust om me heen heb, zie ik steeds meer en meer Barbara terug boven drijven...
Tis nooit even gemakkelijk geweest voor me, want geconfronteerd worden met jezelf is zo vreselijk
Maar het voelt nadien wel fijn

Lieve Lieve Luchtbel, meid we komen er wel !!!
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')