abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 december 2007 @ 11:14:51 #101
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_55264931
Ik weet een goed topic voor je, Nijna. Eén lijn trekken in de opvoeding Dat mag ook wel weer eens gekickt worden.
Sterkte ermee, lastig is het om samen een goede weg te vinden in de meest suffe dagelijkse dingen soms.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_55265138
Ik ga zeker over jullie adviezen nadenken maar ik.ben er nog niet klaar voor om er hulp voor te zoeken. Daarbij merk ik nu een aantal dagen later dat ik me er wat beter over voel, dus wil ik het nog even zelf proberen omdat praten (met mijn vriend) misschien wel de oplossing is.

LadyS heftig hoor, maar ik vind het heel knap van je dat je ermee aan de slag gaat! En hetzelfde geldt natuurlijk voor Tex! Veel sterkte de komende tijd.

Chacama moeilijk allemaal. Ik krijg ook het gevoel wat Belana heeft..

Nijna, dat klinkt een beetje zoals ik ben. Maar het is inderdaad een kwestie van loslaten.
Vaak denk je dat het op jouw eigen manier het beste gaat maar als je wat meer toelaat zie je dat het op andere manieren ook prima gaat. Gewoon even het gevoel onderdrukken en als je het niet aankan zien dan loop je even weg. Ik ben ook geneigd om altijd alles over te nemen maar soms is het ook wel eens prettig om niet alles zelf te hoeven doen. Dat geeft voor jezelf ook wat rust, tenminste bij mij wel.
  vrijdag 14 december 2007 @ 12:30:42 #103
144006 chacama
Ondernemend!
pi_55267002
LadyS en Tex allebei op de goede weg. Helemaal super. Aan jezelf werken is zo belangrijk. Je eigen gelukkig voelen, is heel veel waard.

Appelsap, misschien komt het nog, maar misschien vind het alles ook wel zelf zijn plekje. Iedereen verwerkt het op zijn eigen manier.

Belaan en Appelsap (en al die anderen). Jullie gevoel klopt gedeeltelijk. Ik heb het er moeilijk mee. Ik zit in een tweestrijd tussen wat voor mij misschien het ideaalbeeld is: thuis met de kids en het van de grond krijgen van de zaak. Iets dat mijn man is begonnen en lange tijd voor mijn gevoel ook zijn zaak is geweest, maar wat meer en meer ook mijn toko aan het worden is. En het voor mij ook een uitdaging is geworden om het te laten slagen (vandaar dat ik ook de cursus plantenkennis ga doen). Het probleem ligt hier grotendeels op dit soort dagen als de kids ziek zijn en ik geen vrij kan vragen om bij ze te zijn. Toen ik nog voor de overheid werkte, belde ik gewoon op en gaf dan door dat ik thuis was. Of een vrije dag of zorgverlof, maar in elk geval niet weg van mijn zieke kinderen.
Dus ja, ik vind het rot om een eigen zaak te hebben op het moment dat ik vind dat ik thuis zou moeten zijn, maar op de dagen dat ik met plezier in de winkel sta en Fleur op school is en Maud al vertellend bij de oppas zit, is het wel weer goed.

Verder zijn we de nacht redelijk goed doorgekomen. Maud heeft nog net geen 39 koorts en heeft de hele nacht bij me gelegen. Ik had het voedingskussen onder me gelegd en zo hebben we half zittend geslapen. De combi-sleeper heeft zijn geld nu al opgebracht. Maud in die 'slaapzak' terwijl ik lekker onder mijn eigen dekbedje lag en zo heb ik ze gesusd en overeind gehouden tijdens hoest- en spuugbuien. Het was eigenljk wel heel lekker om d'r net als toen ze heel klein was bij me op mijn buik te hebben liggen. En toen we vanochtend wakker werden keek ze me stralend aan en zei: mama die en wees naar d'r lege fles.... heerlijk, maar wat zal ik blij zijn als ze weer geen rust meer in d'r kontje heeft om meer dan 5 minuten bij me op schoot te zitten.
  vrijdag 14 december 2007 @ 14:27:47 #104
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_55269966
Chacama, het is echt niet aan jou te danken dat je kindje ziek is! Dat weet je ook wel, maar ik zeg het nog maar even Fijn dat Maud weer wat beter lijkt nu!

Tex, per 1 januari komen geloof ik 8 consulten 1e lijns psychologie in het basispakket van de verzekeraars. Dat bedoelde je huisarts denk ik, maar de afspraak kun je nu al wel maken, net als LadyS gedaan heeft (goed van je trouwens, Ladys!)

Appelsap, het is een begin, hartstikke goed van jullie. Ik hoop dat het steeds een stapje beter wordt en je die bijzondere gebeurtenis een goede plek kunt gaan geven.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_55270012
Chaca, zet dat schuldgevoel maar gauw opzij. Schuldgevoel is van alle emoties de minst bruikbare en bovendien is het bij ziekte van je kind totaaaaal niet van toepassing! Sterkte!
Variety is the spice of life
  vrijdag 14 december 2007 @ 14:36:12 #106
24188 Belana
kloon van belana
pi_55270144
nou ja, wat nebelung zegt dan chaca!
sta achter je keuze en voel je niet schuldig. het is een consequentie van je keuze, dat is alles.
ik proef gewoon regelmatig die rotgevoelens bij je en ik kan het niet helpen dat ik me dan afvraag of je wel de juiste keuze hebt gemaakt, snap je?
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 14 december 2007 @ 15:23:02 #107
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55271043
Phoe, wat een heftige dingen hier zeg.
Ben ik ook eens een dagje niet online..

LadyS en Tex, Well done dames. En Tex, gewoon vast een afspraak maken. Kan geen kwaad.

ET, . Veel sterkte met je kies. Bah, je kunt nu natuurlijk ook maar heel beperkt pijnstilling slikken.

Chaca, er is al zoveel wijs gezegd, even een . En binnenkort krijg je een échte! Beterschap voor je grietje ("Mama, díe!" ).
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  vrijdag 14 december 2007 @ 16:57:58 #108
144006 chacama
Ondernemend!
pi_55273270
Net weer terug van de HA. Mijn zorgen zitten nu tot in mijn hoofd. Om gek van te worden. Ik maak me nu alleen nog maar zorgen. Geen schuldgevoel meer, alleen nog maar zorgen.

Ze heeft sinds vannacht niet meer gedronken. Alles wordr geweigerd en de temp blijft boven de 38,5. De HA heeft andere medicijnen gegeven en een puffer om de ademhaling minder oppervlakig te hebben. Ze was duidelijk zieker dan gisteren, maar nog niet ziek genoeg oftewel net nog te levendig voor een doorverwijzing naar de Kinderarts. Met de wijze woorden: zorg dat ze drinkt en je eigen arts heeft weekenddienst heeft ie ons met een zachte blik en een warme lach weer terug naar huis gestuurd en nog net voor het weggaan, hoorde ik nog: niet twijfelen, als je niet zeker bent bel je met de HAP.

Thuis gekomen eerst weer drinken aangeboden, gewone fv wilde ze niet, bv wilde ze niet, sap gewoon niet, water niet.....niets niet. Uiteindelijk alleen de Amoxicline erin gekregen een puf gegeven en toen in bed gelegd en daar ligt ze nu nog steeds....te slapen.
  vrijdag 14 december 2007 @ 17:03:46 #109
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_55273407
Ohhh arme meid, dat is niet leuk, niet voor mama en ook niet voor de kleine!
Beterschap, en inderdaad bij twijfel bellen!
pi_55273530
Ach arm Maudje wel weer lekker gaan drinken hoor want zo is het ook niet fijn. Niet voor jou, papa, mama en Fleur. Die hebben liever een actieve ondeugend Maud dan een zieke Maud. Gauw beter worden hoor!!! En Chaca net wat Ik80 zegt gewoon bellen als jullie het helemaal niet vertrouwen hoor vanavond/nacht of van het weekend.
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
  vrijdag 14 december 2007 @ 19:49:02 #111
144006 chacama
Ondernemend!
pi_55276606
update Maud in dreumestopic. Het gaat ietjes beter....denk ik.
pi_55290749
Jee wat een toestand met Maud, sterkte chaca!!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_55303900
Chaca sterkte met Maud en als je je teveel zorgen maakt.... HAP bellen! Maar dat weet je zelf ook best wel, maar zeg t toch ff

LadyS eerlijk zijn over je gevoel is stap 1, goed dat je je eerder getypte tekst niet hebt weg gehaald.
Sterkte de komende tijd.

Appelsap, ik heb ook nog steeds moeite met de bevalling. Heb een nagesprek met de gynaecoloog gehad en dat heeft mij persoonlijk weinig geholpen.
Ze nam me namelijk niet serieus want het was toch prima gegaan? , ook mijn opmerkingen mbt medicatie, mijn colitus, en het verplegend personeel dat medicatie weigerde te geven, en andere medicatie waar ik niet tegen kan wel gaven enz enz.
Uiteindelijk met de huisarts erover gesproken maar die was er niet bij dus .... het hielp niet echt.
Ik hoop dat jij er wel meer uit kan halen en dat het je gaat helpen bij de verwerking ervan.
Ik ben gelukkig met behulp van mijn man al een stuk verder ..... en denk stiekum al aan een broertje of zusje voor Isa tis dat het nog niet mag vanwege de ks maar anders .....
Mama van Isa en Ties
pi_55311173
Chacama
LadyS Het is zwaar om jezelf een ander denkpatroon te "moeten" geven, maar als je weet waar je kijken moet scheelt al zoveel.

Hier alls nog oke
Ik heb van de week gesprek gehad over hoelang ik daar moet/mag blijven. Ik mag met 6 weken al naar huis (hellup das over 2 weken ), maa mag ook tot 8 weken blijven omdat psychisch het kwartje is gevallen, maar van uitrusten er nog weinig gekomen is Ik had te hard aan mezelf gewerkt dat ik dat behandeldoel dus een beetje links heb laten liggen, dus die gaan we nu aanpakken Ik ga denk ik idd voor de 8 weken want dan kan ik na de feestdagen ook nog ff bijkomen daar voordat hier alls weer begint.
Aankomende week word een rare week want donderdag ga ik al naar huis ivm kerstdiner van Rick zijn werk, dan vrijdagochtend weer terug naar daar voor RET (rationele emotieve therapie/ anders leren denken/ of te wel kijken of de dingen die denkt, doet, voelt wl rationeel zijn), dan een afspraak voor Djen bij Altrecht en dan weer terug naar Lunteren. Dan word ik zondagmiddag weer opgehaald en ben ik de feestdagen thuis en 2e kerstdag weer terug. Een heel gedoe met die feestdagen, maar gelukkig is de mogelijkheid om er het weeken ervoor te kunnen blijven omdat het anders zo'n grote stap is in 1 keer, want van 5 dagen/2 dagen thuis naar andersom is erg heftig.
  zondag 16 december 2007 @ 16:56:52 #115
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55315399
Het is een heel geregel met de feetsdagen zo Anitra. Fijn dat je er daarna ook nog terecht kunt.
  zondag 16 december 2007 @ 20:19:45 #116
45621 Suzanna
Mama van...
pi_55320045
Anitra, wat fijn dat het goed met je gaat! Wel idd een heel gedoe met die kerstdagen enzo, maar ja, die moet je wel thuis doorbrengen natuurlijk!
Maar je vindt het dus fijn om daar te zijn en het helpt je ook goed? Wel uitrusten he nu !!

Chacama, hoe gaat het nu met Maud? Ik heb het wel gevolgd maar had nog niet gereageerd. Ik hoop dat het beter gaat bij jullie!
pi_55330706
Vanmorgen Mirte weggebracht naar het KDV en het viel me mee. Ik heb het droog gehouden . Daarna even langs mn werk gelopen, moest even een adres hebben. Met een collega staan kletsen, of ik alweer zin had om te beginnen. Niet echt dus, maar dat leek haar heel gezond .
Nog anderhalf uur voordat ik weer richting het KDV ga om mn meisje op te halen.
Fake it till you make it...
  maandag 17 december 2007 @ 14:16:01 #118
144006 chacama
Ondernemend!
pi_55336036
Met Maud gaat het goed (ze drinkt nu gemiddeld 100 ml per keer en dat 4-5 keer op een dag....eet nog niet, maar dat is niet belangrijk). Ik ben zelf gisteren een beetje op mijn plek gezet door mijn eigen lichaam. Nadat ik eerst nog kindernevendienst in de kerk gedraaid had (adventkrans maken) en toen op en neer naar Hellevoetsluis om de bv voor Maud te halen (lekker dichtbij deze keer ) kwam ik thuis en zei mijn hoofd en nu ga je naar bed. Echt uit het niets (nou, ja....) een heftige migraine aanval. Dus om half 4 lag ik op bed en vanochtend ben ik er weer uitgekomen.

En nu gaat het redelijk met me. Ik loop wel op mijn eind, maar nog een weekje en dan heb ik echt vakantie

Anitra wat goed om te lezen dat het steeds een beetje beter gaat. En die kerst zorgt voor veel geregel zo te lezen, maar het komt goed. Succes nog.

En al die andere mama uiteraard even een . Dankjullie voor het meeleven met mijn zorgen om Maud.
pi_55337889
Chaca, wat fijn dat het met Maud goed gaat! Pas jij een beetje op jezelf... die vakantie is niet alleen om bij te komen van je geren he... pas goed op jezelf!
pi_55339904
Dat was me wel duidelijk...

Anitra wat fijn om even een update te lezen over hoe het met je gaat. Hoe gaat het trouwens thuis als je er niet bent met Rick en de kinderen?

Chaca kijk je uit dat je jezelf niet voorbij loopt en heel de vakantie op apegapen ligt? Snap ook dat het heel druk is bij jullie in de winkel maar toch denk een beetje om jezelf.
  dinsdag 18 december 2007 @ 09:57:36 #121
94046 PM-girl
pi_55354847
Chacama, gelukkig zijn je zorgen rond Maud een beetje over nu! Wel goed voor jezelf zorgen he!!
*
  dinsdag 18 december 2007 @ 16:57:28 #122
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_55365042
Moe, verdrietig, veel herrineringen, en toch ergens een goed gevoel ivm speelgoed waar straks andere kindjes mee kunnen spelen....
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  dinsdag 18 december 2007 @ 17:19:04 #123
144006 chacama
Ondernemend!
pi_55365599
Bar wat mooi dat je het een plekje hebt gegeven. Dikke met alle herrineringen en het verdriet.
  dinsdag 18 december 2007 @ 20:26:07 #124
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_55370349
Bar ik vind het zo knap/sterk van je dat je het speelgoed van *Thijs naar een goed doel brengt. Sterkte meid met alle emotie's die dit weer oproept

Chacama, denk je aan jezelf nu weer een beetje? Anitra fijn dat je er echt wat aan hebt!
Verder ben ik eigenlijk niet goed bijgelezen hier, sorry dames
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  dinsdag 18 december 2007 @ 20:52:26 #125
94046 PM-girl
pi_55371097
Och Bar, wat moeilijk en dapper en super dat je dat doet!
*
pi_55383601
Om hier even antwoord te geven waarom ik soms weer post!!

Ik wil over Mikael graag gewoon kunnen vertellen. En ook een grapje hier of daar moet kunnen. Maar over mezelf niet. maar dat is al wel duidelijk. Ik vind het veel te leuk als ik me een verveel om hier even te ouwehoeren en ik vind het zonde om met niemand te kunnen delen wat mijn kleine aap allemaal uit vreet.

Zo dan is dat de wereld ook weer uit
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  woensdag 19 december 2007 @ 11:57:28 #127
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_55383698
Heel begrijpelijk, menicole.

Bar, ik vind je ook echt een dappere moeder. Goed dat je dit gevoel hier ook neerzet.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  woensdag 19 december 2007 @ 11:58:57 #128
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55383754
quote:
Op woensdag 19 december 2007 11:53 schreef MeNicole het volgende:
Om hier even antwoord te geven waarom ik soms weer post!!

Ik wil over Mikael graag gewoon kunnen vertellen. En ook een grapje hier of daar moet kunnen. Maar over mezelf niet. maar dat is al wel duidelijk. Ik vind het veel te leuk als ik me een verveel om hier even te ouwehoeren en ik vind het zonde om met niemand te kunnen delen wat mijn kleine aap allemaal uit vreet.

Zo dan is dat de wereld ook weer uit
Prima toch!
En het een hoeft het ander niet uit te sluiten toch?
pi_55385091
Fijn dat je er weer bent MeNicole!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 19 december 2007 @ 18:18:29 #130
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55393877
Ach Barretje toch... Wat een nobele, knappe daad van jullie.

Nijna, lijkt me heel moeilijk, je kindje bij het KDV achterlaten...

Chaca, hoe gaat het? Nog maar één dagje werken? Toch? Of twee? En dan.....
Je hebt het wel voor je kiezen gekregen zeg, net in deze drukke tijden.
pi_55400447
Moonah, ik ben flink aan t oefenen... vandaag weggeweest terwijl mijn moeder op heeft gepast. Wel veel aan thuis gedacht hoor . En maandag mag Mirte nog een keer wennen op het KDV.
Het is raar, voelt vreemd, maar het valt me best wel mee. En dat had ik niet verwacht eigenlijk.
pi_55437001
Verdorie, net als je denkt dat het niet erger kan, staat m'n vader dronken op de voice-mail. En ik heb voor de helft zijn genen. Misschien toch maar bellen of ik bij een vervanger van de psycholoog terecht kan (ze heeft nu anderhalve maand vakantie), ik ga echt dol worden.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 21 december 2007 @ 11:26:45 #133
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55437807
He YPPY, wat naar! Dat je voor de helft de genen van je vader hebt, betekent uiteraard niet dat je dezelfde keuzes hoeft te maken!!

Moonah, hoe is het met jou? Is de relatie weer helemaal op orde?

Heb net gekolfd, stond helemaal stijf, maar er kwam bar weinig uit... Heb dus wederom de zenuwen dat ik vanavond weer met een harde rode plek zit. Word er echt zwaar ziek van
Ben je aan het afbouwen, dat vind ik al erg genoeg (gisteravond eerste flesje), ben ik ook nog de hele tijd bang om een bo te krijgen...

Hormonaal verhaal (moet het ff kwijt, anders kan ik helemaal niet werken):
Eli heeft gister zijn eerste flesje kv gehad. Hij drinkt het met veel smaak op en is daarna de hele tijd supervrolijk. Dus dan vind ik het stom dat hij zo vrolijk is van de kv. Moet het niet leuker zijn om bij mama te drinken? Hij miste het niet eens, leek het wel. Ja, en als hij de fles niet had geaccepteerd, of meteen darmkrampen had gekregen oid, dan had ik me weer superschuldig gevoeld dat ik ga stoppen met bv. Het is ook nooit goed! Ik word echt een beetje moe van mezelf op het moment. Dat hij 2 uur na de fles weer lekker bij mij dronk, laten we voor het gemak maar even achterwege.
Bah, ik zit hier op mijn werk en denk alleenmaar aan die kl*te-tiet en dat ik bang ben dat het weer gaat ontsteken. Grmbl...
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_55438076
Misschien is hij juist wel vrolijk omdat hij weet dat je het beste voor jullie samen wilt. Dat je liever met kv goed voor hem zorgt dan dat je er aan onderdoor gaat met bv.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_55438434
Davinia, maak je ajb niet zo druk. Het gaat toch prima. Wees blij dat hij de verandering zo makkelijk accepteert. Geeft ook een hoop vrijheid, hoor (geen BV) .

En dat kolven, irritant inderdaad. Is er een mogelijkheid dat je dat alleen thuis doet? Gewoon ff rustig enzo. En even wat minder melk hoeft absoluut geen BO te veroorzaken. Je zegt zelf al dat je neuveus was. Echt, meid, komt allemaal goed.
  † In Memoriam † vrijdag 21 december 2007 @ 12:35:37 #136
43556 miss_dynastie
pi_55439413
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 10:55 schreef YPPY het volgende:
Verdorie, net als je denkt dat het niet erger kan, staat m'n vader dronken op de voice-mail. En ik heb voor de helft zijn genen. Misschien toch maar bellen of ik bij een vervanger van de psycholoog terecht kan (ze heeft nu anderhalve maand vakantie), ik ga echt dol worden.
Ach YP....
Je hebt inderdaad zijn genen, maar je maakt je eigen keuzes, vergeet dat niet.
Je bent een toppertje
  vrijdag 21 december 2007 @ 13:12:50 #137
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55440274
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 11:50 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Davinia, maak je ajb niet zo druk. Het gaat toch prima. Wees blij dat hij de verandering zo makkelijk accepteert. Geeft ook een hoop vrijheid, hoor (geen BV) .

En dat kolven, irritant inderdaad. Is er een mogelijkheid dat je dat alleen thuis doet? Gewoon ff rustig enzo. En even wat minder melk hoeft absoluut geen BO te veroorzaken. Je zegt zelf al dat je neuveus was. Echt, meid, komt allemaal goed.
Het is niet dat er minder uitkomt, het is meer dat het nog vol voelt na 10 mimnuten kolven. Had ik ook afgelopen dinsdag, en toen was het s avonds hard en rood...

Thuis gaat een beetje moeilijk want ik zit nu in Amersfoort op werk en ik woon in Amstelveen...

Ik zit hier half te janken achter mijn compu...;( Ben echt nog niet helemaal op orde. Gelukkig zometeen vrije dagen, geeft ook wel rust.
  vrijdag 21 december 2007 @ 13:35:11 #138
94046 PM-girl
pi_55440876
Och jeetje YPPY, wat rot. Ik hoop dat je vlug bij iemand terecht kan om dingen even op een rijtje te kunnen zetten.

Davinia, je bent op je werk, maar heb je de mogelijkheid om je borst eerst even te verwarmen (warme doeken oid) alvorens te kolven? (Hoort eigenlijk in het bv-topic, i know)
Sterkte in elk geval!
*
  vrijdag 21 december 2007 @ 14:28:37 #139
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55442236
Heb net dubbelzijdig gekolfd, en rechts heeft inhaalslag gemaakt! wat ben ik opgelucht!!

Ik weet, ik moet niet iedere keer in de hoogste boom springen mbt die bv, maar op de een of andere manier ben ik er erg emotioneel over/onder/bij/van. Ik zal blij zijn als ik niet meer hoef te kolven. Nog max. 5 weken (of 4, kan niet tellen)

Zo, ga nu maar es werken of zo
  vrijdag 21 december 2007 @ 14:33:42 #140
144006 chacama
Ondernemend!
pi_55442389
Yppy Jij bent jij en maakt je eigen keuzes. Niet te veel zorgen maken over je vader, je moet nu aan jezelf werken.

Deze mama is boven water aan het komen. Ik kan weer meer adem halen. Maud eet meer, drinkt nog niet geweldig, maar ik ben er wel meer gerust op. En Fleur heeft vakantie geen stress meer met naar school brengen. Gewoon 4 weken (!) ons eigen tempo bepalen.
  vrijdag 21 december 2007 @ 16:33:57 #141
45621 Suzanna
Mama van...
pi_55444223
Yppy

Davinia Ik snap je gevoel wel hoor... maar idd, wees maar blij dat de overgang goed gaat, het kan echt heel vervelend zijn als ze geen kv willen! Succes met afbouwen van de bv.

Chacama, fijn dat het beter met jou en Maud gaat. Hopelijk een opwaartse spiraal voor jullie! Klopt het dat ik lees dat Maud borstvoeding krijgt maar dat je het ergens moet halen ( ) sorry, ik begrijp er niet echt veel van, ik zal wel wat gemist hebben!
  vrijdag 21 december 2007 @ 16:48:59 #142
144006 chacama
Ondernemend!
pi_55444576
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 16:33 schreef Suzanna het volgende:
Yppy

Davinia Ik snap je gevoel wel hoor... maar idd, wees maar blij dat de overgang goed gaat, het kan echt heel vervelend zijn als ze geen kv willen! Succes met afbouwen van de bv.

Chacama, fijn dat het beter met jou en Maud gaat. Hopelijk een opwaartse spiraal voor jullie! Klopt het dat ik lees dat Maud borstvoeding krijgt maar dat je het ergens moet halen ( ) sorry, ik begrijp er niet echt veel van, ik zal wel wat gemist hebben!
klopt. P-iglet heeft over. Is zelf koemelkvrij en dreigde de overgebleven melk weg te moeten gooien. Dus toen hebben we het eigen FOK! MM-netwerk in het leven geroepen en nu rijdt ik zo af en toe op en neer naar haar om de MM voor Maud te halen. Zo krijgt ze 1-2 voedingen per dag bv.

Daviana, het blijft een emotionele kwestie en dat is gewoon altijd moeilijk.
  vrijdag 21 december 2007 @ 17:12:41 #143
45621 Suzanna
Mama van...
pi_55445058
Wat fijn dat dat zo kan, Chaca. Maud drinkt het dus goed? Mijn kinderen dronken geen ingevroren melk, vonden ze niet lekker (nou moet ik zeggen dat het echt niet meer lekker smaakte, dat schijnt ook per persoon te verschillen o.i.d...)

Oh ja, ik heb vandaag voor het eerst mijn stagiair van de opleiding Zorg en Welzijn gehad (wij zijn het 'leergezin').
Ik heb hem maar vroeg naar huis laten gaan want we moeten nog een beetje gaan bekijken wat er precies allemaal moet gebeuren in deze stage en wat hij moet leren. Veel weet hij al, bijvoorbeeld schoonmaken doet hij best goed al. Stofzuigen en dweilen ging heel goed, stond ik van te kijken.
Verder voelt het een beetje raar nog allemaal, want ik zit me te veel in te denken dat het vast wel heel saai is voor zo'n jongen (het is een 17-jarige jongen) om een hele dag bij een gezin met kleintjes te zijn.
Hij komt uit Eritrea (is gevlucht...) en weet niet eens of z'n familie nog wel leeft en woont bij een pleeggezin. Dus hij moet helemaal onderaan de 'ladder' beginnen met een opleiding want hij wil graag HBO gaan doen. Hij gaat dit dus ook niet echt 'doen' zeg maar...het is een opleiding om een diploma te halen zodat hij HBO kan gaan doen. Al met al een beetje lastig vind ik.
Misschien iemand wat tips? Wat zijn dingen die goed zijn om zo'n jongen te laten doen? Ik ga ook de stagebegeleidster nog wat dingen vragen, maar ik dacht dat er hier ook wat meer waren die ook leergezin zijn/zijn geweest en misschien mij tips kunnen geven.
  vrijdag 21 december 2007 @ 17:18:09 #144
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55445194
Als je het durft, kan hij wellicht met je kids spelen of zo? Mss niet helemaal zelf oppassen, maar dat lijkt me ook wel goed voor zijn ontwikkeling. Kan nooit kwaad, denk ik dan.
Of anders helpen in de verzorging oid?

ben trouwens geen leergezin geweest, maar dat komt het eerst in me op.
pi_55446148
Suzanna, wat vind je ervan ? Lijkt me best raar om iemand in je huis te hebben. Als het allemaal goed gaat enzo, kan het natuurlijk een verademing zijn. Net als een au pair dan eigenlijk. Ja...een jongen van 17, met zo'n verleden. Lekker knutselen ? Of is het meer de bedoeling dat hij huishoudelijke dingen gaat doen.

Lijkt me best lastig, je wil ondersteuning voor je gezin, maar als je niet oppast krijg je er een puber bij. Stiekem houd je toch rekening met zijn verleden etc..hoe kijk je/jullie daar tegenaan ??

Hoe gaat het eigenlijk met je en je 3 leuke meiden ?
  vrijdag 21 december 2007 @ 18:42:58 #146
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_55446829
Pff, Suzanna, ik moet er eerlijk gezegd zelf niet aan denken, zo veel bagage en dan ook nog niet eens echt gemotiveerd...nee, ik zou ff overslaan hoor.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_55447839
He Suus eindelijk weer eens een update...
  vrijdag 21 december 2007 @ 19:51:30 #148
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_55448335
Suzanna, je zal ws ook een boekwerk gekregen hebben (zou je via de stagiaire moeten hebben gekregen). Daarin staan in elk geval een aantal opdrachten die ze moeten doen.
Verder is het de bedoeling dat ze de 'hulpvragende' zouden moeten ontlasten. Dat is iig waar ze voor 'leren' en wat je dus in een stage na probeert te streven.

Hier wordt samen/onder begleiding schoon gemaakt, bedden verschoond, met de kinderen gespeeld, kinderen naar bed brengen/er uit halen, luiers verschoond, eten gemaakt/gegeven..
Vaak is zij bijv. de was aan het ophangen, ruim ik even de vloer vrij beneden zodat er gestofzuigd kan worden, de ander er met een dweil achter aan.

Wat me zo 123 te binnen schiet wat ze moeten 'doen': schoonmaken, bedden verschonen, gezinsleden helpen met eten, helpen met 'uitscheiding' (luiers verschonen dus of billen vegen op toilet bij peuters), de was (sorteren, wassen, ophangen, strijken, opvouwen).. Maar ook kinderen bezig houden, boodschappen..

Ik probeer het wel 'leuk' te houden. Het is heel verleidelijk om zo iemand als sloofje in te zetten, maar daar leert ze echt niet van hoe ze een gezin moet ontlasten. En dan loopt ze binnen de kortst mogelijke keren met een chagerijnig hoofd rond (logisch ook).
Veel samen doen dus hier, ruimte en tijd om met de kinderen bezig te zijn en spelen. En haar ook leren hoe je moet schoonmaken met een aandachtvragende peuter om je heen...en dat het niet handig is om de wc met bleek te doen als er een baby om je voeten kruipt die graag bij de actie in huis wil zijn.

Mijn stagiaire heeft het prima naar d'r zin, klikt geweldig met de kinderen. Ik moet haar wel echt aan het werk zetten, ze 'ziet' zelf geen werk en is 'bang' om initiatief te nemen. Maar goed.. ze is wat dat betreft een typisch 18-jarige scholier die thuis niets hoeft te doen

Alles wat ze doet waar ik niet aan toekom is meegenomen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 21 december 2007 @ 20:47:36 #149
45621 Suzanna
Mama van...
pi_55449482
Bedankt voor jullie antwoorden!
E.T., eigenlijk had ik een meisje verwacht, maar ik weet niet wat 'prettiger' is, het is in ieder geval een jongen die wel kan aanpakken, dat heb ik gezien. Alleen neemt hij weinig initiatief, maar daar zal ik aan moeten wennen denk ik. Ik wist vandaag niet zo goed hoe ik ermee om moest gaan, weinig info nog gekregen en ook niet echt een 'vast gevormd' idee wat de bedoeling was.

Maar ik vind jouw omschrijving wel duidelijk, zo krijg ik meer het idee wat er precies de bedoeling is! Als er alleen aparte opdrachten gedaan moeten worden, dan moet ik mijn hele dag omgooien om eraan te voldoen, en dat leek mij ook niet de bedoeling.
Ik heb hem om 2 uur maar weer naar huis laten gaan (vanaf 10 uur geweest) ... ik wilde even rust aan m'n hoofd en vond het wel weer genoeg voor vandaag. Hoofdpijn werkt ook niet echt stimulerend.
We zijn nog even buiten gaan wandelen met de meiden en dat was nogal koud, dus ook maar weer snel naar binnen gegaan ...

Het voelt een beetje raar om hem veel te laten doen ook denk ik, ik doe vanuit mezelf gezien het liefste alles 'lekker zelf' ... ofzo. Stom misschien, maar zo voelt het wel hoor. En tegelijk denk ik dan ook, hij moet er genoeg van leren dus het zou jammer zijn als daar ook niet de kans voor is.
Ik denk dat het de volgende keer wel beter zal gaan, het was nu ook meer kennismaken dan echt een stagedag al, hoewel hij dus wel de vloer heeft gestofzuigd en gedweild, wat wel heel fijn was. Ondertussen was ik met het eten bezig. De volgende keer zal ik proberen wat andere dingen te laten doen. Hij heeft trouwens ook met de kinderen gespeeld en een boekje voorgelezen, en Julia gevoerd (fruit). Dus eigenlijk nog best een aantal dingen gedaan... alleen die 7 uur volmaken vind ik echt lang! (hoe gaat dat bij jullie?)

Kapitein_pannekoek, hier gaat het best wel redelijk op het moment, beter dan vorige week en de week ervoor, in ieder geval. Ik ben nogal ziek geweest, en de meiden alledrie ook, ERG hoesten, en Julia heeft iets met haar longen gehad, heel benauwd en een reutelende ademhaling, en had daarvoor Ventolin gekregen en uiteindelijk ook maar antibiotica, want het ging niet over. Maar gelukkig is ze weer beter, want wat was ze zielig!

Ik ben alleen nog steeds niet helemaal beter, nog steeds regelmatig hoofdpijn en nog steeds 'vol' zitten (slijm) wat ook helemaal niet fijn is bij dingen oppakken van de grond bijvoorbeeld, wat je als moeder van drie rommelmakertjes te vaak moet doen op een dag.

Verder gaan we NIET meer verhuizen... lang verhaal... ruzie met vrienden die daar wonen en daardoor absoluut niet meer zien zitten om daar te gaan wonen (op 3 minuten lopen....) en ze tegen te kunnen komen. Ik ben blij dat we hier nog wonen... 1 van de grootste redenen om te verhuizen was namelijk om dichterbij hun te kunnen wonen!
Daar heb ik nog steeds wel veel verdriet van, zomaar een hele vriendengroep kwijtraken omdat 1 ervan iedereen overtuigd heeft dat jij iets gedaan hebt (wat niet waar is) en daar erg boos over is. Ze zijn blijkbaar allemaal bang om hem kwijt te raken want ze geven geen tegengas...
Maar goed, shit happens zullen we maar zeggen. Gelukkig hebben we nog steeds andere vrienden over...

Vivi, zo'n gevoel had ik ook een beetje, maar aan de andere kant... het is een aardige jongen en niet te beroerd om te helpen, en ik vind dat ook eigenlijk geen reden om iemand dan af te wijzen, ik heb zelf gekozen voor een 'leergezin' te zijn en vond het ook een uitdaging, zo zal ik het maar zien dan! Ik denk dat ik er geen spijt van zal krijgen.

Davinia, dat is idd wel wat hij hier zal gaan doen ja, niet oppassen maar wel met de kinderen spelletjes doen en ze vermaken, en wat helpen in de verzorging, en schoonmaken, bedden opmaken, etc.
  vrijdag 21 december 2007 @ 21:00:11 #150
94046 PM-girl
pi_55449718
Suzanna, jeetje wat jammer dat jullie verhuizing niet door is gegaan. Jullie hadden toch ook een huis gekocht, heb je dat allemaal af kunnen blazen?
FIjn dat je nu ondersteuning krijgt, al is het nog even wennen.
*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')