Hij kostte maar ¤4,95 en is ondertussen een centimeter of 7quote:Op donderdag 6 december 2007 22:46 schreef broodmonkeh het volgende:
als ik brutaal mag zijn , hoeveel kostte deze? En hoe groot is ie nu? Het is overduidelijk een L-nummer , heb op verschillende sites gekeken maar niets gevonden nog.
ehm.. keizertetra's zijn niet zo'n goede keus voor een school. Je zal het binnenkort wel zien , ze zullen elkaar wegjagen , en zwemmen het liefst in hun eentje, vooral de mannetjes.quote:Op zaterdag 8 december 2007 15:18 schreef onlogisch het volgende:
Het is geen L-nummer zei de verkoper lachend. "Die verkoop ik niet voor ¤4,95" zei hij.
Anyway, de naam was lang & latijns, vergeten op te schrijven maar post ik v/d week nog wel
Mijn water was ondanks mijn problemen (zie vorig topic voor degenen die het niet weten) perfect. En heb naast mijn algeneter nu ook 15 keizer tetra's er in
Ook nog 4 planten gekocht want mn bak was nog erg kaal
Foto's volgen snel van de keizer tetra's.
Wat me trouwens wel opviel aan de 15 keizertetra's was dat ze, na een half uur te hebben geaclimatiseerd, de eerste 5 minuten echt in een school zwommen.
Maar na het verkennen van de bak gingen ze allemaal een beetje hun eigen weg.
Komt dit omdat er voor hun (op de algeneter na misschien)nog geen gevaar is in de bak?
Of is een school vissen gewoon niet zo close zoals ik me had voorgesteld?
wtf,die heb ik ook...word die echt 50 cmquote:Op zaterdag 8 december 2007 13:12 schreef broodmonkeh het volgende:
oh en als dat em is , hij wordt ongeveer 50cm :p
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 8 december 2007 15:59 schreef broodmonkeh het volgende:
[..]
ehm.. keizertetra's zijn niet zo'n goede keus voor een school. Je zal het binnenkort wel zien , ze zullen elkaar wegjagen , en zwemmen het liefst in hun eentje, vooral de mannetjes.
Als ze nog jong zijn zwemmen ze wel in een school.
Ohja, en L-nummers zijn er in verschillende prijsklassen , dus ook 4,95. Ik weet trouwens 100% zeker dat dit een L nummer is.
Ik ben redelijk nieuw op het gebied van aquariums maar bij mij op de zaak gebruiken we terostat om dingen af te dichten. Juist water zeg maar.quote:Op zaterdag 8 december 2007 17:40 schreef misslady83 het volgende:
Hallo allemaal!
Weer een ramp erbij, de aquarium lekt, mn ma heeft m kado gekregen van iemand die m weer 2ehands heeft gekocht. Als je aan de onderkant van t bijgeleverde tafeltje voelt is ie helemaal nat........... wat kunnen we nu t beste doen, is dit nog op te lossen?
alvast tnx
Ah dat is de L-083. Deze wordt zo'n 20cm. Past dus perfect bij je bak!quote:Op zaterdag 8 december 2007 17:04 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Dit is hem volgens de verkoper :
Pterygoplichthys gibbiceps
[ afbeelding ]
Ach, ze hebben de ruimtequote:Op woensdag 12 december 2007 19:45 schreef BlackFrancis het volgende:
Dat zal wel een drukke bedoeling zijn, keizertetra's en een vuurstaart
Vind ze beide erg mooie vissen
Hmmm,quote:Op zaterdag 8 december 2007 17:04 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Dit is hem volgens de verkoper :
Pterygoplichthys gibbiceps
[ afbeelding ]
Mn bak draait nu een week of 5 (inlcusief 3 weken leeg stand) daar na is er 1 algeneter ingegaan, een week later 16 keizer tetra's, en een dag of 4 later een vuurstaart.quote:Op zaterdag 15 december 2007 17:17 schreef Byte_Me het volgende:
precies wat de dierenwinkel zegt: een biofilm van bakterien op het water (wordt ook wel kaamlaag genoemd). wat doe je eraan? idd, wat je al gedaan hebt + zorgen voor een biologisch evenwicht in je bak. hoe lang draait ie al? nitraat/fosfaat gehaltes?
Dat aanpassen aan het aquarium is gewoon misvorming. Ik zou hem nu al terug brengen, je had een record 60 toch?quote:Op zaterdag 15 december 2007 14:23 schreef rene90 het volgende:
ik ga niet naar de vvivarium beurs voor de informatie, wat ik gelezen heb trekt het me niet zo erg.
Even voor het andere: heb een algeneter gekocht een jong exemplaar van 5 cm lang, een plecostomus, hij kan 28 centimeter worden las ik en de dierenwinkel zei ook dat ik hem terug kan brengen wanneer hij te groot wordt, en dan kan ik hem gewoon inruilen ook. Maar ook dat sommige pleco's zich erg aanpassen aan de grootte van het aquarium en sommige gewoon flink doorgroeien, even afwachten wat deze jongeman(vrouw) gaat doen. Vanaf een centimeter of 15 wordt hij wel te groot lijkt me?
ik heb wel interesse, maar 50MB? misschien even op rapidshare zetten en de link hier posten?quote:Op zondag 16 december 2007 00:31 schreef rene90 het volgende:
ja ik heb het stukje van de ps ingescand, voor de liefhebbers kan ik dit wel even over msn sturen;) (bijna 50 mb)
ik vul mn aquarium altijd bij via de tuinslang, werkt prima. in de keuken zo'n gardena aansluiting op de kraan draaien, 20m tuinslang door het huis en aquarium bijvullen zonder problemen (ja soms als ik niet oplet en de kraan vergeet dicht te draaien een waterballet).quote:maar thorical ZEKER niet op de hoek van je aquarium zetten, dan heb je een kans dat je aquarium breekt aangezien er dan een bepaalde spanning op komt te staan. Daarom is het ook van belang dat je aquarium netjes vlak staat. Je kan hem op een trapje zetten (hoger dan het aquarium) en dan "terughevelen"
Ik ben bij alle drie bekend en het zijn allemaal leuke mensen die in de aquariumwinkels staan maar waarom moeten die winkeltjes allemaal zo klein zijn.quote:Op zondag 16 december 2007 12:56 schreef rene90 het volgende:
linkje van het artikel over aquariumzaken in a'dam uit de PS
Maak jij jouw pomp dan niet schoon met aquariumwater?quote:Op zondag 16 december 2007 14:27 schreef saaw het volgende:
gewoon met de kraan verversen gaat hier niet [teveel chloor en kalk]
ik haal 1/3 er uit met een soort pomp systeem [wet van de communicerende vaten]
grote buis [8 cm doorsnede,met een soort mondstuk eraan] met daaraan een tuinslang. tuinslang uit het raam, buis vol laten lopen en op-en-neer bewegen, dan gaat het water stromen en goed op de bodemlaag van het water houden tot er voldoende water uit is [water altijd weghalen uit de onderste laag!]
dan een emmer vullen met lauw water, dopje aquasafe erin, heel even wachten en voorzichtig in het aqiarum gieten. na 3 emmers zit hij dan weer mooi vol en klaar ben je
dit duurt in totaal denk ik een kwartiertje en doe ik iedere week, waarna ik de pomp schoonmaak
quote:Op zondag 16 december 2007 12:56 schreef rene90 het volgende:
linkje van het artikel over aquariumzaken in a'dam uit de PS
nopequote:Op zondag 16 december 2007 17:09 schreef Thorical het volgende:
[..]
Maak jij jouw pomp dan niet schoon met aquariumwater?
Rifwachter in hilversum. Mooie zaakquote:Op zaterdag 15 december 2007 21:24 schreef rene90 het volgende:
nu is ie nog erg jong, wanneer hij boven de 12 cm uit zal gaan ga ik hem terugbrengen, kan hij daar verder groeien, nu is ie nog 6-7 ongeveer
ander vraagje, in katja vs de rest was een hele grote aquariumspeciaalzaak, ook hele mooie vissen en aparte soorten waren er te zien, weet iemand waar die is, lijkt me leuk om daar een keer langs te gaan.
Me planten schikken werkt ook zijn vruchten af, heb het stuk plant los geknipt opnieuw in de grond gedaan en groeit als een speer nu.
ik heb een rio 180, tweedehandsje, nooit problemen mee gehad.quote:Op donderdag 20 december 2007 08:26 schreef rene90 het volgende:
vraagje van mijn kant weer: ik wil in de toekoms (lees met een jaartje) naar een groter aquarium overstappen, denk aan een rio 240, alleen ik lees veel dat juwel toch niet zo goed is? Bolstaan van het ruit en dergelijke, iemand daar ervaring mee? (patch misschien die heeft juwel's (gehad)).
garnalenquote:En is het aan te raden om het via marktplaats te kopen? En waar dan op te letten. Dan heb ik een 60 cm bakje over en zou ik dat als kweekbakje willen laten draaien, iemand een leuk idee wat je op kweek kan zetten, of wat voor levend voer je in het kweekbakje kan doen voor de grote bak?
Misschien een leuk kweekbakje voor je ramirezi's zonder andere vissen erbij die de eitjes opeten?quote:Op donderdag 20 december 2007 08:26 schreef rene90 het volgende:
vraagje van mijn kant weer: ik wil in de toekoms (lees met een jaartje) naar een groter aquarium overstappen, denk aan een rio 240, alleen ik lees veel dat juwel toch niet zo goed is? Bolstaan van het ruit en dergelijke, iemand daar ervaring mee? (patch misschien die heeft juwel's (gehad)).
En is het aan te raden om het via marktplaats te kopen? En waar dan op te letten. Dan heb ik een 60 cm bakje over en zou ik dat als kweekbakje willen laten draaien, iemand een leuk idee wat je op kweek kan zetten, of wat voor levend voer je in het kweekbakje kan doen voor de grote bak?
Ik heb zelf een RIO 240. Het is mijn eerste bak, dus heb geen vergelijkingsmateriaal, maar ik ben er meer dan tevreden over.quote:Op donderdag 20 december 2007 08:26 schreef rene90 het volgende:
En is het aan te raden om het via marktplaats te kopen? En waar dan op te letten. Dan heb ik een 60 cm bakje over en zou ik dat als kweekbakje willen laten draaien, iemand een leuk idee wat je op kweek kan zetten, of wat voor levend voer je in het kweekbakje kan doen voor de grote bak?
corydorasquote:Op donderdag 20 december 2007 19:40 schreef stevengerrard het volgende:
Wat zijn goede bodem opruimers? Ik heb op dit moment 1 Clownbotia rondzwemmen maar die krijgt de grond niet echt goed schoon.
antennebaarsjes willen toch juist graag beschutting?quote:Op donderdag 20 december 2007 14:20 schreef rene90 het volgende:
daar zat ik ook aan te denken om me antennebaarsjes lekker daar in te laten, alleen tja dan moet ik ze wel verkopen enzo lijkt me. Maar zou leuk zijn inderdaad. Maar dit idee is echt in de toekomst hoor binnen een jaar sowieso maar niet binnen 6 maanden, nog even geduld:) maar het bevalt me erg het aquarium gebeuren. Ik wil dan een aquarium met mooie stenen en zand, zonder plantjes denk ik, vind dat er zo mooi uitzien
Mijn 200+ garnalen en appelslakken ruimen meer op dan mijn 15 sterbai samen, die maken alleen maar troepquote:
Jawel , een malawi aqua.quote:Op donderdag 20 december 2007 23:48 schreef saaw het volgende:
[..]
antennebaarsjes willen toch juist graag beschutting?
en andere visjes ook trouwens
helemaal geen planten is bijna geen optie volgens mij
geen opmerkingen omdat ik de meeste vissen niet ken , maar wel even over dat mangrove hout. Deze heb ik ook gekocht en is gewoon van plastic. Misschien dat je dat al wist maar ik zeg het maar voor de zekerheid :pquote:Op zaterdag 22 december 2007 12:36 schreef rene90 het volgende:
Oke even een overzichtje van wat ik vandaag nu ik ziek ben en dus niet naar me werk ga heb gedaan,
ik heb even rondgekeken wat voor beplanting ik erin wil, aangezien ik ook visjes wil die beschutting nodig hebben maar voor plantjes gekozen, dit is de lijst die ik van plantjes heb gekozen wat me mooi lijkt:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik ben van plan dit vissenbestand erin te doen:
apistogramma cacatuoides
[ afbeelding ]
Pelvicachromis pulcher
[ afbeelding ]
Brachydanio frankei
[ afbeelding ]
Liposarcus pardalis (zit nu in me rekord 60, en doordat hij nog veel gaat groeien het grotere aquarium)
[ afbeelding ]
Pterophyllum scalare
[ afbeelding ]
Ik ben nog op zoek naar een grondvisje, misschien cory's, heb er nu 3 in me rekord 60 en me rekord 60 wil ik dan voor de kweek van me antennebaarsjes. Ook ben ik nog opzoek naar een mooie scholenvis, dat het echt ervanaf springt, een grote groep (20 of iets?) zwarte neons of iets in die richting, iemand een leuk idee voor een mooie scholenvis?
Verder hoor ik graag commentaren / opmerkingen, alles is welkom, ook of ik te veel / te weinig / verkeerde combinaties plantjes heb gekozen of iets?
da's toch die vis die vorig jaar ontdekt is in 1 of ander gebergtequote:Op zaterdag 22 december 2007 16:16 schreef BlackFrancis het volgende:
Hey rene, check deze vis. Ik vind em iig erg mooi, en hij schijnt zeer gemakkelijk te kweken. De vis is wel een beetje een hype de laatste tijd, en wordt vrij duur verkocht. Maar hij's wel mooi[ afbeelding ]
Microrasbora Galaxy
Ik wou dat ik er 7 had, in plaats van 0quote:Op zaterdag 22 december 2007 17:15 schreef Prowl het volgende:
Fantastisch visje is het idd, ik wou dat ik er 40 had ipv 7
Wat voor bak heb jij dan?quote:Op zondag 23 december 2007 16:47 schreef Prowl het volgende:
Siliconen kit van de gamma is goed zat
Ik weet een bak te staan van 200x70x70 die met gamma siliconen kit is gemaakt en al 9 jaar staat
Ik heb kersenbuikjes en maanvissen samen, en dat gaat primaquote:Op zondag 23 december 2007 12:56 schreef BlackFrancis het volgende:
Maar rene, over je vissen die je had uitgezocht. Die Kersenbuikjes, (apistogramma cacatuoides vast ook) en maanvissen zijn best flinke vissen. Die allemaal een territorium willen vormen.
En in een paartje, En maanvissen eigenlijk in een school... Is dat niet wat te veel van 't goede. Want een rio 240 is toch ~ 120x40x50.
Koop gewoon een gloednieuwe just like i didquote:Op woensdag 26 december 2007 11:32 schreef rene90 het volgende:
en ik ben druk opzoek naar een 240 liter aquarium (rio 240) met meubel, iemand toevallig 1 gezien voor een mooie prijs?
Een dierenzaak in de buurt zal toch wel wat guppy's hebben?quote:Op vrijdag 28 december 2007 01:29 schreef Veulen het volgende:
In de catogorie ik zoek
Ik zoek guppy's. Liefst niet al te klein/jong. Dus als je iemand kent in de buurt van Amsterdam die een paar mooie kan missen...
echte aquarium speciaalzaken hebben ook wel eens wildvang guppen en andere bijzondere soorten.quote:Op vrijdag 28 december 2007 13:50 schreef Veulen het volgende:
Guppen uit een dierenspeciaalzaak zijn te duur en vaak te slap.
Zoek echt iets bijzonders.
je hebt je met recht aan een jaartje gehoudenquote:Op donderdag 20 december 2007 08:26 schreef rene90 het volgende:
Je ben niet de enige....quote:Op maandag 31 december 2007 12:01 schreef rene90 het volgende:
heb ik zelf hele andere ervaringen mee![]()
heb 3 maanden terug ofzo 3 antennebaarsjes gekocht, 2 vrouwtjes 1 mannetje, er ontstond een koppeltje en het "verstoten" vrouwtje is uiteindelijk gestorven, nu is het koppeltje al een maand samen, legt om de zoveel dagen gewoon eitjes, en tja gaat harstikke goed:D
was meer de combinatie antennebaarsjes=>maanvissen waar ik benieuwd naar was.
Heb vandaag een kokosnoot uitgebeiteld, dus daar kan ik morgen mooi me aquarium mee opbouwen:D
Als je veel geluk heb, kan het goed gaan, maar dan moet je die wel groot kopen en de maantjes klein.quote:Op maandag 31 december 2007 13:09 schreef rene90 het volgende:
kardinaal tetra's ook? die worden wat groter toch?
kersenbuiken krikken er beetje op los of niet?
de apistogramma cacatuoides en
de Brachydanio frankei leken me ook leuke visjes, iemand daar ervaring mee? i.c.m. maanvissen?
heb net even 3 zakken zand gefilterd (tuinslang onderin de emmer, zand erbovenop, en kraantje aan) dus 24 kg zand, zou dit genoeg zijn?
maar als je genoeg schuilmogelijkheden creert zouden de garnaaltjes toch goed erbij kunnen? heb 2 kokosnoten al uitgehakt, ga zo steen halen, en dan de plantjes bestellen tja:) we gaan het zien
Wees verstandig en denk voorlopig nog niet aan vissen. Laat het biologisch evenwicht zich 3 weken ontwikkelen. De meest gemaakte fout is er te snel vissen in doen, wat kan resulteren in een dooie bak.quote:Op donderdag 3 januari 2008 11:26 schreef boskameel het volgende:
Er is achter nog redelijk wat ruimte over. Ik wil eigenlijk wel eentje met relief, misschien dat daar dan ook nog mos tegenaan kan groeien.
Het vreet nu wel van binnen om zo snel mogelijk de vissen erin te doen nu. Ik ga straks even rondkijken bij enkele verkooppunten. Ik heb er al een aantal gezien welke ik zou willen, weet alleen echt geen namen ervan.
waarom eigenlijk niet?quote:Op donderdag 3 januari 2008 00:46 schreef Prowl het volgende:
Nog geen hele week geen grote bak meer in de woonkamer en het is er nu al saai
Waarom wacht je nou geen 3 weken (nog beter 36 dagen) om vis er in te doen? Een week of drie is gewoon het beste om je water te laten staan als het direct uit de kraan komt. Ik snap niet dat mensen er 2 weken van gaan maken of 1 week of met een speciaal spulletje (nitrivec, aquasafe e.d.) 3 dagen als 3 weken eigenlijk "standaard"moet zijn voor elke vissen liefhebber. Het is een beetje vragen om moeilijkheden als je na die 48 uur meteen al je vissen aanschaft, dat gaat toch heel snel mis. Zeker aangezien een kleinere bak moeilijker stabiel te krijgen (en vooral te houden!) is...quote:Op donderdag 3 januari 2008 18:59 schreef snadrem het volgende:
Ik gooi er nu dagelijks een bacterie cocktail in, en over twee dagen kan ik dan de eerste visjes er in zetten, een week later het vissenbestand weer wat meer uitbreiden. Het kriebelt wel heel erg om hem nu al vol te gooien, maar ja, dat werkt niet
naar mijn mening wordt dit rijpen altijd schromelijk overdreven. zonder "vervuiling" wordt er geen bakteriecultuur opgebouwd. ik ga er vanuit dat er in het water dat je in je aquarium gebruikt geen gistige stoffen zitten, dus je hoeft ook niet te wachten tot die verdwenen zijn. je bak expres vervuilen om de bakteriecultuur op te bouwen kan leiden tot een algenexplosie als je geen vissen hebt om die in de hand te houden.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 00:05 schreef Trusten het volgende:
[..]
Waarom wacht je nou geen 3 weken (nog beter 36 dagen) om vis er in te doen? Een week of drie is gewoon het beste om je water te laten staan als het direct uit de kraan komt. Ik snap niet dat mensen er 2 weken van gaan maken of 1 week of met een speciaal spulletje (nitrivec, aquasafe e.d.) 3 dagen als 3 weken eigenlijk "standaard"moet zijn voor elke vissen liefhebber. Het is een beetje vragen om moeilijkheden als je na die 48 uur meteen al je vissen aanschaft, dat gaat toch heel snel mis. Zeker aangezien een kleinere bak moeilijker stabiel te krijgen (en vooral te houden!) is...
Lees dit maar eens:
[ link | afbeelding ]
Gefeliciteerd met de kersenbuiken.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 18:31 schreef onlogisch het volgende:
* onlogisch is trotse eigenaar van 30 jonge kersenbuikjes
Ik vond het paartje de laatste dagen al erg onrustig en zeer territoriaal.
Helaas kan ik geen foto's posten want om de 1 of andere manier mislukken al mn auqarium foto's
Ze worden allemaal erg "wazig"
Iemand hier een oplossing voor?
Oh ja, en als er iemand over 4 maanden 2 kersenbuikjes wilt hebben dan weet je waar je ze op kan halen(Als ze het overleven, that is
)
Thx, maar had het hier op fok ook al gepostquote:Op zaterdag 5 januari 2008 20:09 schreef Thorical het volgende:
[..]
Gefeliciteerd met de kersenbuiken.
En kijk hier: http://forum.punkyfish.nl/board/www/forum.php/list_topics/49 eens.
Misschien heb je er iets aan.
http://forum.fok.nl/rde/faq/manual_postenquote:Op maandag 7 januari 2008 19:15 schreef stevengerrard het volgende:
hoe kan ik het beste fotos uploaden en dan hier plaatsen?
Thanks!quote:Op dinsdag 8 januari 2008 20:48 schreef rene90 het volgende:
ziet er lekker fris uit je bak, ik zou het zelf alleen mooier vinden als er een groter stuk hout in zit of tja iets dat doorloopt naar boven. Maar ik vind het er erg leuk uitzien zo,
5 corydoras en 5 appelslakkenquote:Op donderdag 10 januari 2008 12:21 schreef onlogisch het volgende:
Ik moet trouwens ook nog een betere stofzuiger hebben. Want dat ding wat ik nu heb vind ik maar bagger.
Welke stofzuiger gebruiken jullie? En welke is aan te raden voor een Rio 240?
Hoe kan het dan dat mijn planten verrotten omdat de wortel niet bij de voedingsbodem kan komen. Ze worden helemaal bruin aa nde onder kant waardoor ik nu al de 2 planten aan beide achterkanten er uit moet halen. Zie foto voor welke ik bedoelquote:Op donderdag 10 januari 2008 15:33 schreef Guppyfriend het volgende:
een voedingsbodem heb ik overigens ook niet in mn bak. nergens voor nodig, mn planten groeien als kool
dat ding had ik vroeger ook maar ik had steeds dat het witte filter wat boven het water moet blijven erin kwam of dat de batterij onder het water kwamquote:Op donderdag 10 januari 2008 13:58 schreef rene90 het volgende:
ik heb toevallig vandaag 1tje binnen gekregen, kostte 16.90, en is handig voor het eventejs snel doorheen te halen om alle poep en etensresten op te zuigen, met batterijen.
* Guppyfriend ziet geen fotoquote:Op donderdag 10 januari 2008 18:37 schreef stevengerrard het volgende:
[..]
Hoe kan het dan dat mijn planten verrotten omdat de wortel niet bij de voedingsbodem kan komen. Ze worden helemaal bruin aa nde onder kant waardoor ik nu al de 2 planten aan beide achterkanten er uit moet halen. Zie foto voor welke ik bedoel
als je iets omhoog scrolt vorige pagina zie je wel een fotoquote:Op donderdag 10 januari 2008 19:04 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
* Guppyfriend ziet geen foto
quote:Op donderdag 10 januari 2008 19:08 schreef rene90 het volgende:
het witte filter moet onder water komen bij mijn gevalletje:)
Nu inderdaad maar even wachten tot het geheel lekker gaat groeien, dan zit ik te kijken hoe ik het ga opbouwen, denk eerst gewoon me "oude bak" naar me nieuwe overzetten, en dan twijfel ik nog wat ik met me mannetjesantennebaarsje ga doen, ga hem misschien wegdoen als het vrouwtje het niet overleeft (waar ik niet vanuit ga) of terug brengen naar de winkel of tja misschien dat iemand hier interesse heeft.
vissenbestand:
-2/3 maanvissen
-koppeltje kersenbuiken
-15 zwarte neons
-3 bijlzalmpjes (misschien later nog uitbreiden)
-3 cory's (misschien later nog uitbreiden, even kijken hoe het gaat)
-2 kuhli's
-algeneter
dus ga de antennebaars denk ik wegdoen, aangezien het vrouwtje het niet overleeft ben ik bang.
dus wie er een volwassen exemplaar van een antennebaarsje wilt, hoor ik het graag, omg. amsterdam
maar de bijlzalmpjes, cory's,
Die eten ook de uitwerpselen?quote:Op donderdag 10 januari 2008 12:26 schreef broodmonkeh het volgende:
[..]
5 corydoras en 5 appelslakken
ik hoop dat je een hele grote bak hebt, want die mannetjes gaan elkaar proberen op te vreten. normaal gesproken neem je mannetje en een paar vrouwetjes.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 20:14 schreef stevengerrard het volgende:
2 koppels Apistogramma cacatuoides
uit ervaring kan ik je zeggen dat dat niet het geval is. ik had wat mannetjes uit eigen kweek en heb ze weg moeten geven toen ze er als mannetjes uit begonnen te zien.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 21:07 schreef stevengerrard het volgende:
ja dat lees ik nu ook op het forum... In de winkel zeiden ze 2 koppels dus ik ga maandag ff terug en ruil 1 man om tegen een vrouw. Maar ik heb een 180 liter bak dus weet neit of die groot genoeg is voor 2 koppels
12.50 voor een koppeltjequote:Op zaterdag 12 januari 2008 22:05 schreef rene90 het volgende:
oke, hoeveel heb je betaalt voor 1 koppeltje?
netjes rene90!! Veel mooier zonder dat schip.quote:Op zondag 13 januari 2008 16:40 schreef rene90 het volgende:
oke:)
foto's van mijn wijziging!:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
dierenwinkel heeft dat meestal wel. Ik heb van die turfplaten onder m'n bodem liggen om het water wat zachter (of juist zuurder? :p) te maken voor mijn meervallen (oto en cory's)quote:Op maandag 14 januari 2008 19:26 schreef rene90 het volgende:
lol hilarisch, bruut beest.
vraagje: waar kan je turf kopen?
ken je de vergistingsmethode? werkt perfekt. ik gooi 200g rietsuiker, 0.3g gist en een beetje bakpoeder in een 2L cola fles. 1,5 liter water erbij en ik heb voor 2 weken CO2. kost geen fluit, werkt prima. alleen op je pH letten, maar daar heb ik een sensor voor.quote:Op maandag 14 januari 2008 20:36 schreef stevengerrard het volgende:
Het aquarium loopt nu weer vanaf de kerstdagen en nu zag ik dat bij sommige planten gaten in de bladeren komen. ik doe elke dag Co2 bijvoegen mbv easy life / easy carbo. En ik heb de volgende lampen erboven:
* sera tropic sun + sera blue sky
ik kende dit niet maar goed dit is ook geen antwoord op mijn probleem qua gaatjes krijgen in de bladerenquote:Op dinsdag 15 januari 2008 17:49 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
ken je de vergistingsmethode? werkt perfekt. ik gooi 200g rietsuiker, 0.3g gist en een beetje bakpoeder in een 2L cola fles. 1,5 liter water erbij en ik heb voor 2 weken CO2. kost geen fluit, werkt prima. alleen op je pH letten, maar daar heb ik een sensor voor.
als ik het goed begrijp staan deaze planten pas kort in je bak. ze hebben gewoon even tijd nodig om aan te slaan en fatsoenlijk te wortelen. als je pech hebt gaan ze helemaal kapot, maar met een beetje geluk staan ze er over 2 maanden prima bij.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 19:18 schreef stevengerrard het volgende:
[..]
ik kende dit niet maar goed dit is ook geen antwoord op mijn probleem qua gaatjes krijgen in de bladeren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |