abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55868676
Rene hou jij nog rekening met de zwem lagen van de vissen? Althans zie je er iets van terug
Walk on, walk on, with hope in your heart,
And you'll never walk alone...
You'll never walk alone.
pi_55868799
in me nieuwe bak probeer ik dat wel ja, op de bodem wat, op de bovenkant wat marmerbijlzalmpjes, en in het midden vlak ook iets (wat meer dan boven). In me kleine bak merk ik daar sowieso iets van terug, de bijlzalmpjes zitten ECHT aan het water oppervlak, de cory's echt op de bodem evenals de garnalen hoewel die ook nog wel in de plantjes willen klimmen, en me antennebaarsje beetje midden / bodem. Hoezo:)?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_55869024
nou iedereen heeft het altijd erover dat de vissen mooi als een schol zwemmen maar ik zie daar echt niks van terug. Tuurlijk zijn er wel groepjes te vinden die bij elkaar in de buurt zwemmen maar dat ze echt als schol zwemmen en in hun eigen laag is weinig van terug te vinden.
You'll never walk alone.
pi_55869501
bij mij opzich ook niet echt met de neon tetra's, met de neon's is dat zeker niet het geval, die gaan maar een beetje hun eigen gang, en wanneer er "angst is dan gaan ze wel snel bij elkaar. Verders de bijlzalmpjes gaan we redelijk bij elkaar in een schooltje. En de antennebaarsjes die een koppeltje waren continue bij elkaar. De corys wat dat betreft, die zitten altijd lekke rover de bodem te flikflooien, maar als ze even rust nemen liggen ze wel bij elkaar.:)
Top 5 China producten
pi_55877290
Schoolgedragd zie je vaak pas echt terugkomen in een grote bak (vanaf 1.50 meter) en ook met een grote groep vis. Maar met 'maar' 10 tetra's herkennen die visjes zichzelf volgens mij nog niet eens als school.

@ OxygeneFRL:
Kan ook best dat alles leeft als je er gewoon meteen vis in flikkert, dat is ook niet zozeer het probleem. Wat wel is, als je echt nieuw water hebt, dat er nog geen bacteriecultuur in zit en je water dus nog niet stabiel is. Een vis kan er dus best in overleven, maar je krijgt na een tijdje wel vaak met veel probleem te maken (nitrietpieken etc., ziektes in je water..). Dat wachten is puur om de bacteriecultuur op te bouwen en stabiel te maken.
pi_55878958
in me nieuwe 1.20 bak komen 20 zwarte neon's denk, ik egin met 15 stuks, kan ik later altijd nog wat erbij doen, even afwachten of dat mooi eruit ziet:)

me bak draait nu....precies een week, en de filters die erin zaten waren nog vers dus er zit een bacteriecultuur in het filter. De 25e komen de vissen erin:)
Top 5 China producten
pi_55881792
Even een update!

De bak staat inmiddels 6 dagen en het gaat nog steeds uitstekend! Het grootste probleem waar ik tot nu toe tegenaan ben gelopen zijn de drie posthoornslakjes die ik er uit gehaald heb (waarschijnlijk mee gereisd met een plant) en het babyslakje wat ik vanmorgen op de ruit zag zitten. Toch even in de gaten houden voor mijn bak verslakt en mijn planten er aan gaan!

Verder doen de vissen het heel goed. De chuna's hebben de eerste dagen een beetje de kat van het aanrecht gekeken (letterlijk), maar sinds gisteravond durven ze zich meer te laten zien. Het mannetje is al behoorlijk op kleur aan het komen en is erg actief, het vrouwtje houdt zich nog een beetje afgezonderd achterin de hoek onder het wateroppervlak, wel met de vinnetjes mooi uitgestrekt. Als er te eten is gaan ze gezellig samen foerageren. Wat romantisch Haha!

Ook de planten doen het erg goed, ik heb het idee dat er bij een paar al wat centimeters zijn bijgekomen. Bij de grote groene plant rechts (naam kwijt..) zijn er zelfs al een paar bladeren bijgekomen!

Hier wat foto's, want een update is natuurlijk niet compleet zonder plaatjes.

Een van mijn twee katten, Lotje, zit te wachten tot we vis eten

Mijn mooie chuna koppel met flits

Elvis:

Elvis zonder flits: hij begint al een beetje blauw op zijn wangen te krijgen

En nog een overzichtje
pi_55882729
ziet er lekker fris uit je bak, ik zou het zelf alleen mooier vinden als er een groter stuk hout in zit of tja iets dat doorloopt naar boven. Maar ik vind het er erg leuk uitzien zo,
Top 5 China producten
pi_55884012
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 20:48 schreef rene90 het volgende:
ziet er lekker fris uit je bak, ik zou het zelf alleen mooier vinden als er een groter stuk hout in zit of tja iets dat doorloopt naar boven. Maar ik vind het er erg leuk uitzien zo,
Thanks!

Er liggen twee stukken hout in Eentje links van het midden, en eentje in de rechterhoek schuin omhoog. Alleen op de foto zie je die bijna niet, als je gewoon voor de bak zit wel. Maar misschien wil ik die een keer vervangen door een stuk hout dat helemaal tot het wateroppervlak gaat.
pi_55885476
donderdag komen de plantjes voor me 240 liter bak:) lekker even prutsen dan, heb wel flink wat planten maar ach kan nooit verkeerd zijn:)
Top 5 China producten
pi_55899842
Was ik gisteren nog zo blij dat mijn bak het zo goed deed, vandaag doet Alice (mijn goerami vrouw) een beetje raar..

Ze hangt steeds bovenin de bak en ik meen ook een klein wit stipje op haar ondervin te zien. Maar of het nou witte stip is.. ze heeft haar vinnetjes wel gewoon mooi open, bij andere vissen met witte stip zag ik toch altijd wel wat geknepen vinnen en een gebrek aan eetlust. En eten doet ze goed!

Vandaag heb ik haar al drie keer van de bodem omhoog getikt, lag ze half op haar zij op de bodem. Niet bepaald op apengapen happend naar adem ofzo, eigenlijk gewoon net alsof ze ligt te slapen. Ze zwemt ook direct weg als ik tegen het glas aan tik en dan zwemt ze weer een rondje, eet wat, gaat weer bovenin hangen, zwemt weer wat, etc. Ik heb net wat aqutan boven haar in het aquarium gedruppelt, had ze even helemaal een opleving, maar even later lag ze toch weer op de bodem

Ik heb nu het licht in de bak uit gedaan, aangezien goerami's liever wat beschutting hebben van drijfplanten. Die zijn wel in bestelling, maar nog altijd niet binnen En het plukje wat er al in ligt wil niet echt groeien. Ze lijkt zich nu wat lekker te voelen in het donker, zie haar meer zwemmen en ze lijkt weer een stuk relaxter. Ik wilde vandaag toch mijn water laten testen bij de aquariumzaak, dus dan kan ik daar meteen even navragen wat het allemaal kan zijn met mijn mooie Alice.

Alle andere vissen doen het overigens prima, en nu in het donker Alice ook weer zo te zien. Is druk aan het eten tussen de cabomba
pi_55900019
oke even afwachten dan maar, misschien toch de stress of het wennen, maar dat druppeltje aquatan boven haar druppelen zou ik toch niet doen. Het is sterk geconcentreerd waardoor je ook 10 ml op 100 liter water doet, als je het boven haar druppelt tja, zal niet heel fijn voor haar zijn lijkt me. Laat maar even horen wat eruit komt;)
Top 5 China producten
pi_55902903
Net met een glas water (ik had geen potjes met deksels ) naar de aquariumzaak geweest, en mijn water is helemaal tip top in orde! Kreeg zelfs nog een complimentje aangezien ze weten dat mijn bak net een week staat

Ik heb de kwestie Alice even voorgelegd. Naast mijn eerdere vermoeden dat ze het licht te fel vind (goerami's hebben liever wat drijfplanten om het licht te breken), bestaat er ook de kans dat Elvis (het mannetje) haar al iets te veel claimt en dat kost haar natuurlijk bergen energie. Elvis is inderdaad een erg hitsig klein visje, dus mijn plan om over een paar dagen een vrouw bij te zetten gaat nu zeker weten door. Ik wil alleen even uitsluitsel om dat witte stipje op haar ondervin, dus ik heb voor de zekerheid Sera Costamed meegenomen. Toen ik net keek zag ik het al niet meer zitten, ik ga straks nog even een uur aquarium staren of hij echt weg is Mocht het er nog zitten of heeft ze er morgen nog meer, gooi ik er even een kuurtje doorheen.

Verder de hele stad doorgeweest voor drijfplanten... die zijn dus echt nergens te krijgen De laatste winkel waar ik het probeerde, notabene hier om de hoek, had nog wat plukjes waterhyacinth, die heb ik nu meegenomen. Het is niet de allerbeste kwaliteit omdat het daar in een beetje een donkere bak dreef, dus de blaadjes zijn een beetje bruin, maar ik denk dat dat in mijn bak met een paar dagen wel bijtrekt. Alice is er al helemaal gelukkig mee! Ze is gelijk weer een stuk donkerder van kleur en is op haar gemakje rond aan het zwemmen

Ik hou jullie op de hoogte
pi_55911120
okee top, ben benieuwd,

morgen komen al mijn plantjes, lekker veel planten dus 's avonds een mooie foto, lijkt er nu alleen op dat me water wat geler is geworden, maar ach trekt wel weer bij:)
Top 5 China producten
pi_55919283
ik had hem al gezien ja:p
Top 5 China producten
  Moderator donderdag 10 januari 2008 @ 12:14:50 #217
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_55919848
In 2 dagen tijd hebben bij mij 3 vissen het loodje gelegd

Eerst 1 kardinaal tetra en gister een maanvis + keizer tetra

De rest doet niet raar of iets dergelijks. En met mn water lijkt ook niks mis. Vanmiddag maar even testen
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  Moderator donderdag 10 januari 2008 @ 12:21:07 #218
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_55919987
Ik moet trouwens ook nog een betere stofzuiger hebben. Want dat ding wat ik nu heb vind ik maar bagger.

Welke stofzuiger gebruiken jullie? En welke is aan te raden voor een Rio 240?
4045
onlogisch
pi_55920120
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 12:21 schreef onlogisch het volgende:
Ik moet trouwens ook nog een betere stofzuiger hebben. Want dat ding wat ik nu heb vind ik maar bagger.

Welke stofzuiger gebruiken jullie? En welke is aan te raden voor een Rio 240?
5 corydoras en 5 appelslakken
pi_55920926
Elvis krijgt er een vrouw bij! Welkom Pino (die naam moest ze krijgen, vond een vriend van me).

Pino zit nu nog in een zakje te wennen aan het water, maar Elvis is al vol op kleur aan het showen naast het zakje

"Hey mama, are you lonesome tonight?"

Wat een rokkenjager is mijn vis toch
  Moderator donderdag 10 januari 2008 @ 13:27:26 #221
155227 crew  Guppy
dus
pi_55921800
ik gebruik helemaal geen stofzuiger.
wel heb ik 5 corydoras, maar dat zijn natuurlijk geen stofzuigers. die vissen voer ik ook gewoon
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_55922700
ik heb toevallig vandaag 1tje binnen gekregen, kostte 16.90, en is handig voor het eventejs snel doorheen te halen om alle poep en etensresten op te zuigen, met batterijen. Ga hem de komende dagen wel gebruiken dus dan laat ik wel even horen hoe die bevalt:)

Me plantjes staan erin, foto's volgen!
Top 5 China producten
pi_55923475
okeee update met foto's:)

Top 5 China producten
pi_55925221
wat heb je een dunne bodem! En alleen zand geen voedingsbodem??
You'll never walk alone.
  Moderator donderdag 10 januari 2008 @ 15:33:50 #225
155227 crew  Guppy
dus
pi_55925281
zo dun is die bodem toch niet? hij ligt alleen nog niet helemaal vlak, maar dat komt nog wel als de vissen er zijn.
een voedingsbodem heb ik overigens ook niet in mn bak. nergens voor nodig, mn planten groeien als kool
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_55925534
geen voedingsbodem ,en er ligt best wel een laag hoor, kijk maar op de laatste foto:) 25e komen de visjes, en draait de bak 3,5 week
Top 5 China producten
pi_55925913
Ik heb die bak van de Lidl. Ik heb de vissen tijdens het verschonen in hun eigen water gedaan in een andere bak samen met het filter en de temperatuurding. Daarna water bijgevuld. Het filter schoongemaakt en 20ml bactieren in het filter gedaan...beetje conditioner erbij en toen alles overgezet. We zijn nu 3 weken verder en nog steeds leeft alles. We hebben de krab weer teruggebracht naar de Intratuin want hij was wat erg aggresief. een vis en een algeneten doodgemaakt binnen 2 dagen. We hebben nu een minikrab Miss Crabs:)

Ik zal binnenkort een foto plaatsen van de nieuwe bak.
pi_55929913
Bak ziet er al netjes uit! Nu even wachten tot de planten gaan groeien

Met de chuna's gaat het goed, ik hoop alleen wel dat Pino echt een vrouwtje is. In de winkel was het er overduidelijk heen, hier begint ze toch wat meer kleur te tonen.. even een paar dagen afwachten dus.
pi_55930082
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 15:33 schreef Guppyfriend het volgende:
een voedingsbodem heb ik overigens ook niet in mn bak. nergens voor nodig, mn planten groeien als kool
Hoe kan het dan dat mijn planten verrotten omdat de wortel niet bij de voedingsbodem kan komen. Ze worden helemaal bruin aa nde onder kant waardoor ik nu al de 2 planten aan beide achterkanten er uit moet halen. Zie foto voor welke ik bedoel
You'll never walk alone.
pi_55930129
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 13:58 schreef rene90 het volgende:
ik heb toevallig vandaag 1tje binnen gekregen, kostte 16.90, en is handig voor het eventejs snel doorheen te halen om alle poep en etensresten op te zuigen, met batterijen.
dat ding had ik vroeger ook maar ik had steeds dat het witte filter wat boven het water moet blijven erin kwam of dat de batterij onder het water kwam
You'll never walk alone.
  Moderator donderdag 10 januari 2008 @ 19:04:29 #231
155227 crew  Guppy
dus
pi_55930911
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 18:37 schreef stevengerrard het volgende:

[..]

Hoe kan het dan dat mijn planten verrotten omdat de wortel niet bij de voedingsbodem kan komen. Ze worden helemaal bruin aa nde onder kant waardoor ik nu al de 2 planten aan beide achterkanten er uit moet halen. Zie foto voor welke ik bedoel
* Guppyfriend ziet geen foto

anyway, misschien ligt het aan iets anders dan aan je bodem? je water misschien?
met andere woorden, ik weet t ook niet, alleen dat ik het niet nodig heb...
pi_55930990
het witte filter moet onder water komen bij mijn gevalletje:)

Nu inderdaad maar even wachten tot het geheel lekker gaat groeien, dan zit ik te kijken hoe ik het ga opbouwen, denk eerst gewoon me "oude bak" naar me nieuwe overzetten, en dan twijfel ik nog wat ik met me mannetjesantennebaarsje ga doen, ga hem misschien wegdoen als het vrouwtje het niet overleeft (waar ik niet vanuit ga) of terug brengen naar de winkel of tja misschien dat iemand hier interesse heeft.

vissenbestand:
-2/3 maanvissen
-koppeltje kersenbuiken
-15 zwarte neons
-3 bijlzalmpjes (misschien later nog uitbreiden)
-3 cory's (misschien later nog uitbreiden, even kijken hoe het gaat)
-2 kuhli's
-algeneter

dus ga de antennebaars denk ik wegdoen, aangezien het vrouwtje het niet overleeft ben ik bang.

dus wie er een volwassen exemplaar van een antennebaarsje wilt, hoor ik het graag, omg. amsterdam

maar de bijlzalmpjes, cory's,
Top 5 China producten
pi_55932361
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 19:04 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

* Guppyfriend ziet geen foto
als je iets omhoog scrolt vorige pagina zie je wel een foto
You'll never walk alone.
pi_55935672
Ik zou 6 Corydorassen nemen. Dan zwemmen ze meer als groepje en zie je ze over de bodem en bladeren zwemmen en heb je ook kans dat als je de temperatuur verlaagt dat ze een keer gaan paren.

De kuhli's leven erg lang. Ik heb er bij gehad die 12 jaar leefden!
Maar ik heb nog 2 Corydoras paleatus (van de tien waar ik ooit mee begon) (zelf opgekweekt uit eitje) die nu 14 jaar zijn!!!
Echt gaaf. Ik denk dat ik emotioneel wordt als daar eentje van dood gaat.
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 19:08 schreef rene90 het volgende:
het witte filter moet onder water komen bij mijn gevalletje:)

Nu inderdaad maar even wachten tot het geheel lekker gaat groeien, dan zit ik te kijken hoe ik het ga opbouwen, denk eerst gewoon me "oude bak" naar me nieuwe overzetten, en dan twijfel ik nog wat ik met me mannetjesantennebaarsje ga doen, ga hem misschien wegdoen als het vrouwtje het niet overleeft (waar ik niet vanuit ga) of terug brengen naar de winkel of tja misschien dat iemand hier interesse heeft.

vissenbestand:
-2/3 maanvissen
-koppeltje kersenbuiken
-15 zwarte neons
-3 cory's (misschien later nog uitbreiden, even kijken hoe het gaat)
-2 kuhli's
-algeneter

dus ga de antennebaars denk ik wegdoen, aangezien het vrouwtje het niet overleeft ben ik bang.

dus wie er een volwassen exemplaar van een antennebaarsje wilt, hoor ik het graag, omg. amsterdam

maar de bijlzalmpjes, cory's,
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
pi_55940761
Ik heb mijn bak nu 2 weken draaien, alles goed en wel. De planten groeien goed, en er zitten pas vissen in. Ik heb alleen last van een beetje bruine aanslag op de bladeren van mijn planten. Dit is toch gewoon alg ofniet?

Kort filmpje van hoe het aquarium eruit ziet http://www.youtube.com/watch?v=EPEaVEGUL90

[ Bericht 6% gewijzigd door Feola op 11-01-2008 01:21:25 ]
pi_55942538
zijn dat clownbotia's of zie ik dat verkeerd?

vissenbestand nu vernieuwd:
-2/3 maanvissen
-koppeltje kersenbuiken
-15 zwarte neons
-6 cory's
-2 kuhli's
-algeneter
Top 5 China producten
pi_55942960
Die bruine aanslag lijkt me inderdaad alg. Ik weet niet of je algenetende vissen in je bak hebt zitten? Tot nu toe houden mijn twee otocinclussen het best netjes bij, al begint mijn voorruit vandaag ook wel een beetje begroeid te raken. Vanmiddag even met wat filterwatten wegpoetsen

Met chuna Pino gaat het ook goed. Ze is nog niet helemaal op haar plaats in de bak, ze tast nog een beetje af wat haar positie nou is. Ze blijft alleen wel verdacht veel op een mannetje lijken... ik kijk het nog even een paar dagen aan. Met Alice gaat het wel stukken beter sinds Pino erbij is. Elvis moet nu namelijk zijn aandacht verdelen: Pino wegjagen of Alice bekoren. Zo komen ze allemaal aan hun rust Gisteren heb ik ook de bestelde drijfplantjes binnen gekregen, zien er heel goed uit!!
pi_55947234
zoo ben even filterwatten aan het knippen, ben via via aan matten gekomen die precies van hetzelfde spul zijn, heb dus voor verzendkosten nu 135 filterwatten voor me rio 240:D

verders geen nieuwe ontwikkelingen met me zieke antennebaarsje.
Top 5 China producten
  Moderator vrijdag 11 januari 2008 @ 12:33:58 #239
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_55947888
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 12:26 schreef broodmonkeh het volgende:

[..]

5 corydoras en 5 appelslakken
Die eten ook de uitwerpselen?

Zo niet, hoe verwijder jij die dan aangezien je geen stofzuiger gebruikt?
4045
onlogisch
pi_55949204
appelslakken eten ook wel uitwerpselen, cory's niet zo heel erg in mijn bak inieder geval. En die kun je gewoon afhevelen als je je water ververst:) je hebt zo'n hevelapparaat van sera is de mijne, werkt perfect:)
Top 5 China producten
  Moderator vrijdag 11 januari 2008 @ 13:51:02 #241
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_55949968
heb je daar een linkje van?
4045
onlogisch
pi_55950898
Top 5 China producten
  vrijdag 11 januari 2008 @ 14:28:39 #243
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_55950934
ik heb ook zo'n soort constuctie maar dan zelfgemaakt
werkt perfect
an urge to help mankind overcomes me
pi_55951952
ja inderdaad zelf maken met een oud cola pet flesje werkt ook prima
You'll never walk alone.
pi_55955179
Alweer een update!

Het chuna bestand is uitgebreid met 1 vrouwtje (als het goed is.. ze toont nogal wat kleur sinds ze in de bak is, dus ik duim maar dat het niet alsnog een mannetje blijkt te zijn..) Haar naam is Pino Heb ik niet zelf verzonnen, een vriend van me wilde ook graag een van de vissen een naam geven, zodoende.

Sinds Pino in de bak zit gaat het al stukken beter met Alice, die nu veel dominanter lijkt te zijn. Ook Elvis is schitterend op kleur sinds er meer drijfplanten in de bak liggen. De rechterkant is redelijk verduisterd door al die plantjes, maar het geeft wel een erg mooi effect en de goerami's geven te kennen het erg prettig te vinden.

Overzicht van de bak nu:

Kleine verstekelingen:

Op zich mogen er best wat slakjes in mijn bak om rommel op te ruimen, zolang het er maar niet teveel worden. Ik hou het gewoon in de gaten.

Een van de oto's:

En mijn absolute trots, de chuna's!!
Alice op zoek naar eten. Ze ziet er steeds beter uit. Haar bovenvinnetje dat al vanaf dag 1 beschadigd was, begint al wat meer te helen.

En supermooie Elvis! Ik kreeg al bijna spijt dat ik zoveel planten in mijn bak heb, want iedere keer als ik de camera net had scherpgesteld dook die knuppel weer de plantjes in. Slechte natuurfotograaf als ik ben heb ik ze uiteindelijk gelokt met eten

Hebbes! Rode muggelarve!

Door de flits kleurt hij nog wat licht, maar in de bak is zijn kop bijna zwart en is hij heel mooi donker oranje Bovenvin is knalgeel. Hij is echt gaaf!!
pi_55971458
Gister eentje van deze gekocht:

Bijna alle alg is al van de bladeren af? Tering wat zijn die snel zeg. Achja ben wel blij dat het nu weer netjes is .
pi_55976161
vandaag is me antennebaarsje overleden ,was al langer ziek maar nu is ze echt de pijp uit.
Top 5 China producten
pi_55980322
vanmiddagde bak aangevuld met:

11 kardinaal tetra's

en ik heb er toch voor gekozen om geen Antennebaarsjes in de bak te doen omdat ze telkens dood gingen

als goede vervangers heb ik gekozen voor 2 koppels Apistogramma cacatuoides
You'll never walk alone.
pi_55980863
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 20:14 schreef stevengerrard het volgende:
2 koppels Apistogramma cacatuoides
ik hoop dat je een hele grote bak hebt, want die mannetjes gaan elkaar proberen op te vreten. normaal gesproken neem je mannetje en een paar vrouwetjes.
pi_55981848
ja dat lees ik nu ook op het forum... In de winkel zeiden ze 2 koppels dus ik ga maandag ff terug en ruil 1 man om tegen een vrouw. Maar ik heb een 180 liter bak dus weet neit of die groot genoeg is voor 2 koppels
You'll never walk alone.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')