abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55983553
oke, hoeveel heb je betaalt voor 1 koppeltje?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_55984690
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 21:07 schreef stevengerrard het volgende:
ja dat lees ik nu ook op het forum... In de winkel zeiden ze 2 koppels dus ik ga maandag ff terug en ruil 1 man om tegen een vrouw. Maar ik heb een 180 liter bak dus weet neit of die groot genoeg is voor 2 koppels
uit ervaring kan ik je zeggen dat dat niet het geval is. ik had wat mannetjes uit eigen kweek en heb ze weg moeten geven toen ze er als mannetjes uit begonnen te zien.
pi_55992088
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 22:05 schreef rene90 het volgende:
oke, hoeveel heb je betaalt voor 1 koppeltje?
12.50 voor een koppeltje
Walk on, walk on, with hope in your heart,
And you'll never walk alone...
You'll never walk alone.
pi_56001734
oke:)

foto's van mijn wijziging!:

Top 5 China producten
pi_56002821
quote:
Op zondag 13 januari 2008 16:40 schreef rene90 het volgende:
oke:)

foto's van mijn wijziging!:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
netjes rene90!! Veel mooier zonder dat schip.

Hier nog foto's van mijn rekord 60:

En mijn overbegroeide aqua 40:

Die aqua 40 zit vol met kleine garnalen en ik blijf zwangere garnalen voorbij zien zwemmen. Binnenkort denk overbevolkt :p
  Moderator zondag 13 januari 2008 @ 18:09:27 #256
155227 crew  Guppy
dus
pi_56003912
bij het zien van die mooie grote bak van rene wil ik ook zo graag een groter aquarium
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_56004353
zo begon mijn droom ook guppy:D
Top 5 China producten
  Moderator zondag 13 januari 2008 @ 18:32:21 #258
155227 crew  Guppy
dus
pi_56004414
zo droom ik al jaren, ik heb mn rekord 60 al 5 jaar
over een half jaartje is mn studie klaar. dan wil ik verhuizen en als het mogelijk is ook een grote bak
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_56006068
Wtf . Ik heb gisteren 2 bosjes naaldgras gekocht. Ik zet ze erin, beginnen mijn 2 roodschaar garnalen die dingen uit te graven uit het grind. Tot 5 keer toe ofzo. Toen ik ze terug erin had gezet stonden ze al klaar met de scharen richting mijn hand, zo van "hahaha we doen het lekker toch weer!" .
pi_56006303
dat vraagt om een filmpje:p
Top 5 China producten
  Moderator zondag 13 januari 2008 @ 21:16:12 #261
155227 crew  Guppy
dus
pi_56007974
steentjes omheen leggen?
pi_56009280
mocht er iemand interesse hebben in mijn Gibbiceps van ca. 20 cm dan hoor ik het graag. Schijnbaar word hij toch te groot voor mijn 180 liter bak
You'll never walk alone.
pi_56013353
En ja hoor, ik kom net terug en wat zie ik . Gewoon weer los!

Ik had ze gewoon tot diep in mijn voedingsbodem gedaan. Morgen toch maar ff steentjes zoeken om die dingen vast te zetten.
pi_56030536
lol hilarisch, bruut beest.

vraagje: waar kan je turf kopen?
Top 5 China producten
pi_56030594
quote:
Op maandag 14 januari 2008 19:26 schreef rene90 het volgende:
lol hilarisch, bruut beest.

vraagje: waar kan je turf kopen?
dierenwinkel heeft dat meestal wel. Ik heb van die turfplaten onder m'n bodem liggen om het water wat zachter (of juist zuurder? :p) te maken voor mijn meervallen (oto en cory's)
pi_56031240
Gewoon bij dierenwinkel en aquariumzaak inderdaad. Ik heb een bakje met turfkorrels, heb deze gewoon in een klein pantysokje naast mijn filter gehangen. Het kan ook in je filter (ook in iets van een kousje of zo), maar daar had ik geen ruimte voor.
pi_56031672
en heeft het een beetje effect?

maar is er niet een alternatieve manier, mijn mening is dat vaak in de aquariumwinkels het een stuk duurder is, omdat het "speciaal voor het aquarium is" terwijl alternatieve turf even goed is. Zelfde met stenen bij een aquariumwinkel en bij een tuincentrum?
Top 5 China producten
pi_56032497
Het aquarium loopt nu weer vanaf de kerstdagen en nu zag ik dat bij sommige planten gaten in de bladeren komen. ik doe elke dag Co2 bijvoegen mbv easy life / easy carbo. En ik heb de volgende lampen erboven:

* sera tropic sun + sera blue sky
You'll never walk alone.
pi_56032882
Is het gewoon te doen als je stenen of stukjes ervan in je aquarium doet na uitkoken en wassen? Of heb je altijd bepaalde stoffen die erin zitten en schadelijk kunnen zijn voor je aquarium?
  dinsdag 15 januari 2008 @ 17:37:40 #270
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_56052630
nieuwe visjes gekocht

totale bestand op dit moment:
4 sumatranen [2 gestreepte en 2 groene]
4 vuurtetra's
5 lichtvisjes
4 blauwoogjes
5 koperbijlzalmpjes [nieuw!]
2 antennebarsjes [nieuw!]

zal zo eens een fototje maken
mn bak draai heel mooi
an urge to help mankind overcomes me
pi_56052875
quote:
Op maandag 14 januari 2008 20:36 schreef stevengerrard het volgende:
Het aquarium loopt nu weer vanaf de kerstdagen en nu zag ik dat bij sommige planten gaten in de bladeren komen. ik doe elke dag Co2 bijvoegen mbv easy life / easy carbo. En ik heb de volgende lampen erboven:

* sera tropic sun + sera blue sky
ken je de vergistingsmethode? werkt perfekt. ik gooi 200g rietsuiker, 0.3g gist en een beetje bakpoeder in een 2L cola fles. 1,5 liter water erbij en ik heb voor 2 weken CO2. kost geen fluit, werkt prima. alleen op je pH letten, maar daar heb ik een sensor voor.
pi_56052960
Weet niet of je de turf ook anders kan oplossen. Bij mij werkt het in ieder geval wel goed, de waterwaardes zijn helemaal in orde.

@ boskameel: ik heb in mijn aquarium gewoon sierstenen voor bij kaarsen Ik heb ze van tevoren goed afgespoeld met heet water tot er geen vuil meer vanaf kwam. Maar heb altijd al stenen van bouwcentra etc. in mijn aquaria gehad. Gewoon goed uitkijken en dan is er geen enkel probleem. Kalkrijke stenen bepalen wel enigszins de waterwaarden, omdat ze altijd nog wel iets loslaten. Maar neem je bijvoorbeeld gewoon van die keien of rivierstenen, en al het vuil is er af, dan zal het effect ervan op je water minimaal tot niks zijn.
pi_56054977
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 17:49 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

ken je de vergistingsmethode? werkt perfekt. ik gooi 200g rietsuiker, 0.3g gist en een beetje bakpoeder in een 2L cola fles. 1,5 liter water erbij en ik heb voor 2 weken CO2. kost geen fluit, werkt prima. alleen op je pH letten, maar daar heb ik een sensor voor.
ik kende dit niet maar goed dit is ook geen antwoord op mijn probleem qua gaatjes krijgen in de bladeren
You'll never walk alone.
pi_56069351
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 19:18 schreef stevengerrard het volgende:

[..]

ik kende dit niet maar goed dit is ook geen antwoord op mijn probleem qua gaatjes krijgen in de bladeren
als ik het goed begrijp staan deaze planten pas kort in je bak. ze hebben gewoon even tijd nodig om aan te slaan en fatsoenlijk te wortelen. als je pech hebt gaan ze helemaal kapot, maar met een beetje geluk staan ze er over 2 maanden prima bij.
pi_56070011
Verdomme, mijn vermoedens bevestigd: Pino is dus toch een mannetje

Als ik volgende week nieuwe vissen er bij ga zetten maar even informeren of ik hem mag ruilen tegen een vrouwelijke Pino.
pi_56072584
schijnbaar maakt mijn algeneter de plantjes stuk door eraan te vreten.
You'll never walk alone.
pi_56094062
is er niemand die mijn algeneter wil
You'll never walk alone.
  Moderator donderdag 17 januari 2008 @ 08:34:41 #278
155227 crew  Guppy
dus
pi_56094087
ik zou het bij de dierenwinkel/aquariumspeciaalzaak proberen.
het is het risico wanneer je een vis koopt en je weet dat die eigenlijk te groot wordt voor je aquarium
pi_56095877
hoe groot is ie stevengerrard? ik zou eens een meer gerichtere aquariumforum proberen, aquaforum.nl bijvoorbeeld zie je ook wel meer mensen die dieren gratis / te koop aanbieden
Top 5 China producten
pi_56097439
hey rene daar staat ie ook al op alleen andere gebruikersnaam

Nou het nadeel nu is dat ik hem nergens kan terugvinden om hem te vangen . wat kunnen die beesten zich goed verstoppen!!
You'll never walk alone.
pi_56103038
hoe groot is je bak dan:P
Top 5 China producten
pi_56103943
180 liter dus 1 meter breed
You'll never walk alone.
pi_56105149
jups das ff zoeken, maar ach:D
Top 5 China producten
pi_56108852
nou ik heb de hele bak overhoop gehaald, onder het hout gekeken zelfs in het hout gevoeld ( wat best eng is aangezien je zomaar iets kan voelen bewegen!! ) maar hij is echt nergens te vinden!
You'll never walk alone.
pi_56109153
hoe groot is je algeneter? gooi een stukkie courgette in je bak, komt ie wel op af
Top 5 China producten
  Moderator donderdag 17 januari 2008 @ 18:31:47 #286
155227 crew  Guppy
dus
pi_56109348
kan ie ergens tussen? filter of iets dergelijks?
pi_56110037
Ik gok op 10 cm. Volgens mij kan die alleen in het kiemhout komen om sinds te verstoppen. Ik hoop hem morgen nog wel tegen te komen want morgen is de winkel tot 9 uur open en kan ik hem terug geven. Als ik hem zo meteen tegenkom kan ik helaas niks met hem doen!

Courgette weet je zeker?? Laatst heb ik komkommer erin gelegd en daar keek ook niemand naar om

Ff gelijk wat anders. Ik heb zon tetranet zelf water testje voor NO2 maar nu ben ik de bijsluiter kwijt. Kan iemand mij vertellen hoeveel van welk flesje ik moet doen om no2 mee te testen.
You'll never walk alone.
pi_56110168
naja je weet het nooit natuurlijk, alleen mijne vindt het heerlijk, dus gewoon proberen;)
Top 5 China producten
pi_56110260
ja dat is waar. morgen maar ff een kleine kopen dan en om 16 uur proberen. Kan ik er gewoon een stukje afsnijden en erin leggen??

oh de test heb ik weten te googelen! 7 uit A en 7 uit B
You'll never walk alone.
pi_56111743
gooi het er wat eerder in zou ik zeggen, courgette blijft goed van structuur hoor:)
Top 5 China producten
pi_56121121
ik moet eerst werken
You'll never walk alone.
pi_56121137
oke tja dan houdt het op natuurlijk, ik moet eigenlijk zo werken maar heb dikke koppijn dus schiet niet echt op
Top 5 China producten
pi_56121217
ja hebt vast nog wel wat ziekte dagen over
You'll never walk alone.
pi_56122856
0 uren contract dus is totaal geen probleem, nu maar even me grote bak onder handen nemen, waardes testen, en misscien al me algeneter naar de grote bak overzetten, wat raden jullie mij aan? de bak draait nu bijna 21 dagen, volgende week vrijdag komt er een school zwarte neon's in, 15 stuks om mee te beginnen, me neon tetra's die gaan naar een vriendin toe die worden maandag weggegeven
Top 5 China producten
pi_56125071
Ik heb een onverwarmd aquarium met twee goudvisjes, ik zou er graag een mexicaans dwerfkreeftje of een paar (crystal red) garnaaltjes bij proberen. Zou dit gaat met goudvissen en zo ja, waar kan je garnalen of kreeftjes kopen? Qua voeding en verzorging heb ik me al wel ingelezen, ik weet alleen niet of ze specefiek problemen hebben met goudvissen en waar ze te koop zijn.

Zijn er nog andere dieren die in de bak kunnen als bovenstaande geen goed idee zijn? Er zit geen deksel op, dus dingen als een slak kunnen niet vanwege wegkruipgevaar. Misschien iets van een sponsje, maar ik denk dat die verwarmd moeten zitten? Of een mossel

EDIT: Ben weer lekker blind, dit is het tropisch aquarium topic Nu ja, wellicht kunnen jullie me evengoed adviseren
pi_56125326
Kreeften kunnen niet in koud water geloof ik. En in een bak zonder kap erop lijkt me nog minder slim.
pi_56125672
(Watertemperatuur is dus ongeveer 21 graden, is dat nog te koud? En kunnen die er uitklimmen dan?
pi_56126506
ze kunnen springen als de beste ja.
Verder lijkt de combinatie goudvis+garnalen/dwergkreeftjes niet echt ideaal, maar dit is natuurlijk altijd afwachten.
Top 5 China producten
pi_56126887
Wat gaat er wel goed om erbij te doen dan, en waarom lijkt het geen goede combinatie?
  zaterdag 19 januari 2008 @ 17:57:42 #300
97745 Thorical
finding a way
pi_56158362

Blieb en Blub.
Zijn dus twee mannetjes want ze hebben allebei van die dingetjes op hun kiewdeksels.
Ze zitten elkaar achterna alsware het man en vrouw maar het zal dus tot niets leiden.
Maar wat moet ik nou doen?
Het aqurarium waar ze inzitten heeft geen ruimte voor wat extra chica's.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')