abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55610382
ik heb in me rekord60 een mix, antennebaarsjes, tetratjes, een algenetertje, dus heb 2 stukken hout voor de algeneter waar die zich lekker op uitleeft, heb drijfplantjes (zijn begonnen als normale maar groeien als kool) dus veel schaduw voor de cory's, klein 1-2mm grint vinden de cory's ook wel fijn. Tja:)
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_55628818
heb een mooie rio 240 gezien, even afwachten wat dat gaat worden, ook mooi in de buurt! en een eigen gemaakte ondermeubel (via MP op juwel 240 zoeken, haarlem, dan vindt je hem)

iemand nog tips voor 2e hands kopen van een aquarium?
Top 5 China producten
  Moderator zaterdag 29 december 2007 @ 18:31:29 #128
155227 crew  Guppy
dus
pi_55629065
als het mogelijk is test-vullen en checken op lekkage
kijken of er geen krassen op de ruit zitten (of minimale, wat jij acceptabel vindt)
letten op slijtageplekken in de kit en dergelijke

dat was t wel zo'n beetje denk ik.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_55631553
oke, heb al mailcontact gehad, morgen heb ik vrije tijd dus misschien zit een afspraak morgen erin, en anders 1 januarie, heb al een bod van 150 uitgebracht, even afwachten wat de reactie is:)
Top 5 China producten
pi_55645898
okeee 1 januarie me nieuwe bak ophalen!
Top 5 China producten
  Moderator zondag 30 december 2007 @ 09:56:52 #131
155227 crew  Guppy
dus
pi_55646042
quote:
Op donderdag 20 december 2007 08:26 schreef rene90 het volgende:

vraagje van mijn kant weer: ik wil in de toekoms (lees met een jaartje) naar een groter aquarium overstappen, denk aan een rio 240, alleen ik lees veel dat juwel toch niet zo goed is? Bolstaan van het ruit en dergelijke, iemand daar ervaring mee? (patch misschien die heeft juwel's (gehad)).

En is het aan te raden om het via marktplaats te kopen? En waar dan op te letten. Dan heb ik een 60 cm bakje over en zou ik dat als kweekbakje willen laten draaien, iemand een leuk idee wat je op kweek kan zetten, of wat voor levend voer je in het kweekbakje kan doen voor de grote bak?
je hebt je met recht aan een jaartje gehouden
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_55646872
HET IS DE GEKTE VAN DE VERSLAVING

vandaag even naar het tuincentrum al wat leuke spulletjes
halen:)
Top 5 China producten
  Moderator zondag 30 december 2007 @ 12:01:14 #133
155227 crew  Guppy
dus
pi_55647804
ik ken t. heb ik met boeken, Apple computers en tassen
over een half jaartje gaan we proberen te verhuizen, en dan zal het met aquaria ook wel komen... gelukkig houd mn vriend ook van vissen, die heeft Koi's in de vijver
pi_55658482
alle vrouwen hebben dat met tassen toch

nu dus net terug van het tuincentrum, 24 kg zand gehaald,
me vissenbestand waar ik overnadenk:

3 maanvissen
10 cory's
20 kardinaaltetra's of zwarte neons nog niet helemaaluit
5(?) garnaaltjes, geen idee wat voor soort
1 algeneter (die nu nog 7 cm is)

en eventueel me paartje antennebaarsjes
Top 5 China producten
pi_55666720
32 kilo zand was het excuus, ga toch me andere aquarium wegdoen, me ouders zijn niet zo blij anders met het stroomverbruik.....dus ga alles overzetten naar me grote, 3 bijlzalmpjes wat vast geen problemen geeft, een algeneter wat ik al wilde, en me antennebaarsjes.

Dan mijn grote vraag, zouden zwarte neon's, de gewone neon tetra's opnemen in het schooltje? heb nu 7 neon tetra's, als ik nou 13 gewone tetra's erbij neem wordt het dan 1 groep denken jullie?
Top 5 China producten
pi_55675447
Antennebaarsjes moet je in meerdere koppels houden, anders valt het mannetje het vrouwtje telkens aan
Walk on, walk on, with hope in your heart,
And you'll never walk alone...
You'll never walk alone.
pi_55677357
heb ik zelf hele andere ervaringen mee

heb 3 maanden terug ofzo 3 antennebaarsjes gekocht, 2 vrouwtjes 1 mannetje, er ontstond een koppeltje en het "verstoten" vrouwtje is uiteindelijk gestorven, nu is het koppeltje al een maand samen, legt om de zoveel dagen gewoon eitjes, en tja gaat harstikke goed:D

was meer de combinatie antennebaarsjes=>maanvissen waar ik benieuwd naar was.

Heb vandaag een kokosnoot uitgebeiteld, dus daar kan ik morgen mooi me aquarium mee opbouwen:D
Top 5 China producten
pi_55677632
quote:
Op maandag 31 december 2007 12:01 schreef rene90 het volgende:
heb ik zelf hele andere ervaringen mee

heb 3 maanden terug ofzo 3 antennebaarsjes gekocht, 2 vrouwtjes 1 mannetje, er ontstond een koppeltje en het "verstoten" vrouwtje is uiteindelijk gestorven, nu is het koppeltje al een maand samen, legt om de zoveel dagen gewoon eitjes, en tja gaat harstikke goed:D

was meer de combinatie antennebaarsjes=>maanvissen waar ik benieuwd naar was.

Heb vandaag een kokosnoot uitgebeiteld, dus daar kan ik morgen mooi me aquarium mee opbouwen:D
Je ben niet de enige....

Je moet eigenlijk met een groepje van 6-8 beginnen en daar 1 koppel uithalen. Als er eenmaal een koppel is moet je de rest weer weg doen.

De combi kan prima, hoewel ik persoonlijk de bak te klein vind voor maanvissen.. Beter is ook meer maanvissen te nemen, het zijn vissen die in grote scholen leven. 6 lijkt me dan een beter plan.

Tetra's zullen voer worden kleine garnalen ook, neem dus een soort die groter worden dan 4 cm.
  maandag 31 december 2007 @ 13:01:45 #139
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_55679358
Wat ook goed lukt met antennebaarsje is een uur voor de bak gaan staan in de dierenwinkel en je ziet vanzelf wel een koppeltje zich afzonderen, die neem je en succes gegarandeerd.

Ik ben helaas nooit verder gekomen dan 3x uitzwemmende jongen van een paar dagen oud die bij de minste verstoring al opgegeten werden door de ouders, en dat pas na een stuk of 10 legsels

Daarna ging het vrouwtje dood en heb ik het mannetje in het grote aquarium gedaan, daar heeft ie toch nog 3 jaar geleefd.

Toen had ik ze ook in een rekord 60 maar geen andere vissen erbij.

Wat ook leuk is zijn een koppel kersebuiken, 1x en daarna nooit weer
Vi är Borg. Motstĺnd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_55679627
kardinaal tetra's ook? die worden wat groter toch?

kersenbuiken krikken er beetje op los of niet?

de apistogramma cacatuoides en
de Brachydanio frankei leken me ook leuke visjes, iemand daar ervaring mee? i.c.m. maanvissen?

heb net even 3 zakken zand gefilterd (tuinslang onderin de emmer, zand erbovenop, en kraantje aan) dus 24 kg zand, zou dit genoeg zijn?

maar als je genoeg schuilmogelijkheden creert zouden de garnaaltjes toch goed erbij kunnen? heb 2 kokosnoten al uitgehakt, ga zo steen halen, en dan de plantjes bestellen tja:) we gaan het zien
Top 5 China producten
pi_55679980
quote:
Op maandag 31 december 2007 13:09 schreef rene90 het volgende:
kardinaal tetra's ook? die worden wat groter toch?

kersenbuiken krikken er beetje op los of niet?

de apistogramma cacatuoides en
de Brachydanio frankei leken me ook leuke visjes, iemand daar ervaring mee? i.c.m. maanvissen?

heb net even 3 zakken zand gefilterd (tuinslang onderin de emmer, zand erbovenop, en kraantje aan) dus 24 kg zand, zou dit genoeg zijn?

maar als je genoeg schuilmogelijkheden creert zouden de garnaaltjes toch goed erbij kunnen? heb 2 kokosnoten al uitgehakt, ga zo steen halen, en dan de plantjes bestellen tja:) we gaan het zien
Als je veel geluk heb, kan het goed gaan, maar dan moet je die wel groot kopen en de maantjes klein.

Kersebuikjes gebruikte ik om voer te kweken voor mij grote vissen. Ben overgestapt naar zebra's omdat die meer en sneller kweekte en de jongen zijn sneller groot. Ja ze fokken dus veel!

Cacatuoides moet gaan, de andere ken ik niet

Gooi een laagje van 3 cm in een emmer, vul de emmer voor de helft. Roer met de handen het zand rond, als het water helder blijft is het goed.

Het kan goed gaan, maar ik verwacht dat het voer zal worden.

Als je Java varen op de kokosnoot vastzet (visdraad) zullen ze eraan vast groeien wat een mooi effect geeft
pi_55680208
ik wil met stenen over de kokosnoot heen, eigenlijk een soort bescherming dus waardoor als de stenen eventueel ooit eens zou verschuiven de kokosnoot toch nog voor bescherming biedt.

heb je eens een voorbeeldje van zo'n zebra vis die flink tekeer gaan? lijkt me ook handig en ook leuk voor de medebewoners om een beetje te jagen.

Wat zou dan een mooi scholenvisje zijn om in een grote groep te houden dat het echt een blikvanger is?

Bedankt voor alle informatie, plantjes zijn bestelt:D
Top 5 China producten
pi_55681493
heb net 2 erg mooie stukken kienhout gehaald bij de winkel, wilde ook voor steen gaan maar poeh he wat kost dat wat, 4 euro voor 1 kei-tje ofzo, dus iemand alternatieven waar je dat kan halen? was gister bij het tuincentrum, daar koste het 25 cent de kilo, alleen ik wist niet zeker of dat kalk afzette,
Top 5 China producten
pi_55681675
hoe kweken jullie Ramirez dan?? En hoe weet je dat er eieren gezet zijn en wat moet je daarmee doen om ze te laten uitkomen
Walk on, walk on, with hope in your heart,
And you'll never walk alone...
You'll never walk alone.
pi_55681733
nou wat ik ermee moet doen om ze uit te laten komen ben ik ook nog niet achter, maar ze zetten genoeg eieren af. Als je het vrouwtje van de voorkant bekijkt zie je dat ze bredere heupen heeft als het ware, enne bij mij zijn eitjes afgezet op het blad op een stuk hout tja.....maar ze zijn 1 keer 2 dagen gebleven, daarna opgevreten door cory's, dus ben ook benieuwd hoe ze uit te laten komen zijn
Top 5 China producten
pi_55700069
Top 5 China producten
  Moderator dinsdag 1 januari 2008 @ 13:30:30 #147
155227 crew  Guppy
dus
pi_55700661
mooie bak!
hoorde die kast erbij?
pi_55701918
jups, kreeg ik erbij:) oke zo een foto met de indeling donderdag me plantjes dus gooi hem nog niet helemaal vol
Top 5 China producten
pi_55702211
Top 5 China producten
pi_55705897
Leuk topic. Ik heb gister ook een aquarium gekocht. Een kleintje, eentje met 30l inhoud. Achja, klein beginnen he . Nu heb ik alles erin zitten: voedingsbodem, grind, filter belichting en thermostaat. Maar ik vraag me toch af, hoelang moet ik wachten met het plaatsen van planten + vissen? Want op de ene site staat na 2 dagen, de andere zegt een week en ook worden er 2 weken genoemd. En kan ik beter eerst planten, en daarna vissen plaatsen? Of gewoon tegelijk?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')