abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 16 december 2007 @ 12:46:20 #51
155227 crew  Guppy
dus
pi_55310808
ik gebruik voor het hervullen een maatbeker. maar goed, ik heb dan ook maar een rekord 60
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_55310847
hoeveel water ververs je dan guppy? ik zo een 10 liter, lijkt me eeuwig duren met een maatbeker?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  Moderator zondag 16 december 2007 @ 13:12:26 #54
155227 crew  Guppy
dus
pi_55311300
10L

ik heb een maatbeker van 4L, dus das 3x heen en weer. niet zoveel moeite voor mij
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_55311367
oke ik dacht echt zo een liter maatbekertje:)
Top 5 China producten
  zondag 16 december 2007 @ 14:27:19 #56
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_55312718
gewoon met de kraan verversen gaat hier niet [teveel chloor en kalk]

ik haal 1/3 er uit met een soort pomp systeem [wet van de communicerende vaten]
grote buis [8 cm doorsnede,met een soort mondstuk eraan] met daaraan een tuinslang. tuinslang uit het raam, buis vol laten lopen en op-en-neer bewegen, dan gaat het water stromen en goed op de bodemlaag van het water houden tot er voldoende water uit is [water altijd weghalen uit de onderste laag!]
dan een emmer vullen met lauw water, dopje aquasafe erin, heel even wachten en voorzichtig in het aqiarum gieten. na 3 emmers zit hij dan weer mooi vol en klaar ben je
dit duurt in totaal denk ik een kwartiertje en doe ik iedere week, waarna ik de pomp schoonmaak
an urge to help mankind overcomes me
  zondag 16 december 2007 @ 17:06:57 #57
97745 Thorical
finding a way
pi_55315664
quote:
Ik ben bij alle drie bekend en het zijn allemaal leuke mensen die in de aquariumwinkels staan maar waarom moeten die winkeltjes allemaal zo klein zijn.
Van Molenesia en het Aquariumhuis weet ik dat ze er over niet al te lange tijd mee willen stoppen.
  zondag 16 december 2007 @ 17:09:45 #58
97745 Thorical
finding a way
pi_55315739
quote:
Op zondag 16 december 2007 14:27 schreef saaw het volgende:
gewoon met de kraan verversen gaat hier niet [teveel chloor en kalk]

ik haal 1/3 er uit met een soort pomp systeem [wet van de communicerende vaten]
grote buis [8 cm doorsnede,met een soort mondstuk eraan] met daaraan een tuinslang. tuinslang uit het raam, buis vol laten lopen en op-en-neer bewegen, dan gaat het water stromen en goed op de bodemlaag van het water houden tot er voldoende water uit is [water altijd weghalen uit de onderste laag!]
dan een emmer vullen met lauw water, dopje aquasafe erin, heel even wachten en voorzichtig in het aqiarum gieten. na 3 emmers zit hij dan weer mooi vol en klaar ben je
dit duurt in totaal denk ik een kwartiertje en doe ik iedere week, waarna ik de pomp schoonmaak
Maak jij jouw pomp dan niet schoon met aquariumwater?
  zondag 16 december 2007 @ 17:31:04 #60
74276 saaw
pi_55316254
quote:
Op zondag 16 december 2007 17:09 schreef Thorical het volgende:

[..]

Maak jij jouw pomp dan niet schoon met aquariumwater?
nope
mijn pomp bestaat uit 2 losse compartimenten
gezien de bacteriecultuur maak ik er steeds maar 1 tegelijk schoon, en dan de week erop de andere
gaat prima zo
pi_55332043
quote:
Op zaterdag 15 december 2007 21:24 schreef rene90 het volgende:
nu is ie nog erg jong, wanneer hij boven de 12 cm uit zal gaan ga ik hem terugbrengen, kan hij daar verder groeien, nu is ie nog 6-7 ongeveer

ander vraagje, in katja vs de rest was een hele grote aquariumspeciaalzaak, ook hele mooie vissen en aparte soorten waren er te zien, weet iemand waar die is, lijkt me leuk om daar een keer langs te gaan.

Me planten schikken werkt ook zijn vruchten af, heb het stuk plant los geknipt opnieuw in de grond gedaan en groeit als een speer nu.
Rifwachter in hilversum. Mooie zaak
pi_55381115
Weet iemand meer over krabben? Die van ons hebben we al een maand ofzo maar hij blijft nu stil liggen op zjin rug. De verkoper heeft ons verteld dat krabben vervellen en dat het dan kan zijn dat het lijkt alsof ze dood zijn maar dat ze dan aant vervellen zijn.
pi_55381422
hoelang ligt hij al stil op zijn rug?
Top 5 China producten
pi_55381480
weet niet precies..gister vond ik em..effe aangeraakt en toen bewoog hij nog wel gewoon..het lijkt alsof hij rust opzoekt om te vervellen. Dacht misschien heeft er iemand ervaring mee.
  woensdag 19 december 2007 @ 18:17:19 #65
74276 saaw
pi_55393848
mijn kreeftjes doen dat ook
je denkt dat ze doodgaan maar een paar dagen later zie je ze weer actief rondrennen en heb je een soort witte schilletjes op de bodem liggen
pi_55408445
Dat duurt een paar dagen dus
pi_55408560

vraagje van mijn kant weer: ik wil in de toekoms (lees met een jaartje) naar een groter aquarium overstappen, denk aan een rio 240, alleen ik lees veel dat juwel toch niet zo goed is? Bolstaan van het ruit en dergelijke, iemand daar ervaring mee? (patch misschien die heeft juwel's (gehad)).

En is het aan te raden om het via marktplaats te kopen? En waar dan op te letten. Dan heb ik een 60 cm bakje over en zou ik dat als kweekbakje willen laten draaien, iemand een leuk idee wat je op kweek kan zetten, of wat voor levend voer je in het kweekbakje kan doen voor de grote bak?
Top 5 China producten
  donderdag 20 december 2007 @ 10:18:07 #68
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_55410266
Je moet bij juwels goed kijken of het een oud of nieuw model stabilisatie strip heeft.

De oude kunnen losknappen en de nieuwere dus niet.
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_55410660
quote:
Op donderdag 20 december 2007 08:26 schreef rene90 het volgende:

vraagje van mijn kant weer: ik wil in de toekoms (lees met een jaartje) naar een groter aquarium overstappen, denk aan een rio 240, alleen ik lees veel dat juwel toch niet zo goed is? Bolstaan van het ruit en dergelijke, iemand daar ervaring mee? (patch misschien die heeft juwel's (gehad)).
ik heb een rio 180, tweedehandsje, nooit problemen mee gehad.
quote:
En is het aan te raden om het via marktplaats te kopen? En waar dan op te letten. Dan heb ik een 60 cm bakje over en zou ik dat als kweekbakje willen laten draaien, iemand een leuk idee wat je op kweek kan zetten, of wat voor levend voer je in het kweekbakje kan doen voor de grote bak?
garnalen
pi_55412726
quote:

Misschien een leuk kweekbakje voor je ramirezi's zonder andere vissen erbij die de eitjes opeten?
  Moderator donderdag 20 december 2007 @ 12:21:07 #71
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_55413169
quote:

Ik heb zelf een RIO 240. Het is mijn eerste bak, dus heb geen vergelijkingsmateriaal, maar ik ben er meer dan tevreden over.

Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  Moderator donderdag 20 december 2007 @ 12:24:26 #72
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_55413243
Ik zal trouwens vanavond wat foto's posten, want dat is al ff geleden

Er zitten ook nieuwe vissen in, maar ik heb de vervelende eigenschap om steeds te vergeten hoe ze heten

Het is iig een paartje. En ze zijn wit, met een roodbuikje en het mannetje is een flink stuk groter dan het vrouwtje

Foto's volgen vanavond
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_55416274
daar zat ik ook aan te denken om me antennebaarsjes lekker daar in te laten, alleen tja dan moet ik ze wel verkopen enzo lijkt me. Maar zou leuk zijn inderdaad. Maar dit idee is echt in de toekomst hoor binnen een jaar sowieso maar niet binnen 6 maanden, nog even geduld:) maar het bevalt me erg het aquarium gebeuren. Ik wil dan een aquarium met mooie stenen en zand, zonder plantjes denk ik, vind dat er zo mooi uitzien
Top 5 China producten
pi_55423595
Wat zijn goede bodem opruimers? Ik heb op dit moment 1 Clownbotia rondzwemmen maar die krijgt de grond niet echt goed schoon.
Walk on, walk on, with hope in your heart,
And you'll never walk alone...
You'll never walk alone.
pi_55423961
quote:
Op donderdag 20 december 2007 19:40 schreef stevengerrard het volgende:
Wat zijn goede bodem opruimers? Ik heb op dit moment 1 Clownbotia rondzwemmen maar die krijgt de grond niet echt goed schoon.
corydoras
pi_55428791
en slakken voor eventueel uitwerpselen:) , ik krijg er binnenkort een aantal, de paarse appelslakken nog jonkies, die eten geen planten dus dat is wel fijn:)
Top 5 China producten
  donderdag 20 december 2007 @ 23:48:22 #77
74276 saaw
pi_55430743
quote:
Op donderdag 20 december 2007 14:20 schreef rene90 het volgende:
daar zat ik ook aan te denken om me antennebaarsjes lekker daar in te laten, alleen tja dan moet ik ze wel verkopen enzo lijkt me. Maar zou leuk zijn inderdaad. Maar dit idee is echt in de toekomst hoor binnen een jaar sowieso maar niet binnen 6 maanden, nog even geduld:) maar het bevalt me erg het aquarium gebeuren. Ik wil dan een aquarium met mooie stenen en zand, zonder plantjes denk ik, vind dat er zo mooi uitzien
antennebaarsjes willen toch juist graag beschutting?
en andere visjes ook trouwens
helemaal geen planten is bijna geen optie volgens mij
  vrijdag 21 december 2007 @ 08:44:47 #78
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_55434468
quote:
Op donderdag 20 december 2007 19:56 schreef broodmonkeh het volgende:

[..]

corydoras
Mijn 200+ garnalen en appelslakken ruimen meer op dan mijn 15 sterbai samen, die maken alleen maar troep
  Moderator vrijdag 21 december 2007 @ 09:18:13 #79
155227 crew  Guppy
dus
pi_55434943
bovendien moet je corydoras ook gewoon bijvoeren, want die vissen hebben ook eten nodig, en niet alleen maar restjes. ze worden vaak vergeten daarin
pi_55434978
quote:
Op donderdag 20 december 2007 23:48 schreef saaw het volgende:

[..]

antennebaarsjes willen toch juist graag beschutting?
en andere visjes ook trouwens
helemaal geen planten is bijna geen optie volgens mij
Jawel , een malawi aqua.

http://www.tropheus.cz/img/akvaria/danous/akvarium-malawi4.jpg
pi_55441574
ja de antennebaarsjes wil ik dan gaan kweken in me rekord 60 dus met beschutting en alles:) eitjes liggen er nu al 1 gehele dag en nacht, even afwachten:) hopelijk ben ik erbij wanneer ze uitkomen zodat ik zez apart kan zetten
Top 5 China producten
pi_55450692
dat vind ik echt wat hebben zo een malawi aquarium, alleen iemand enig idee wat de kosten zijn als ik een rio 240 wil inrichten op die manier?
Top 5 China producten
pi_55460953
Oke even een overzichtje van wat ik vandaag nu ik ziek ben en dus niet naar me werk ga heb gedaan,
ik heb even rondgekeken wat voor beplanting ik erin wil, aangezien ik ook visjes wil die beschutting nodig hebben maar voor plantjes gekozen, dit is de lijst die ik van plantjes heb gekozen wat me mooi lijkt:

Ik ben van plan dit vissenbestand erin te doen:
apistogramma cacatuoides

Pelvicachromis pulcher

Brachydanio frankei

Liposarcus pardalis (zit nu in me rekord 60, en doordat hij nog veel gaat groeien het grotere aquarium)

Pterophyllum scalare

Ik ben nog op zoek naar een grondvisje, misschien cory's, heb er nu 3 in me rekord 60 en me rekord 60 wil ik dan voor de kweek van me antennebaarsjes. Ook ben ik nog opzoek naar een mooie scholenvis, dat het echt ervanaf springt, een grote groep (20 of iets?) zwarte neons of iets in die richting, iemand een leuk idee voor een mooie scholenvis?
Verder hoor ik graag commentaren / opmerkingen, alles is welkom, ook of ik te veel / te weinig / verkeerde combinaties plantjes heb gekozen of iets?
Top 5 China producten
pi_55461010
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 12:36 schreef rene90 het volgende:
Oke even een overzichtje van wat ik vandaag nu ik ziek ben en dus niet naar me werk ga heb gedaan,
ik heb even rondgekeken wat voor beplanting ik erin wil, aangezien ik ook visjes wil die beschutting nodig hebben maar voor plantjes gekozen, dit is de lijst die ik van plantjes heb gekozen wat me mooi lijkt:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Ik ben van plan dit vissenbestand erin te doen:
apistogramma cacatuoides
[ afbeelding ]
Pelvicachromis pulcher
[ afbeelding ]
Brachydanio frankei
[ afbeelding ]
Liposarcus pardalis (zit nu in me rekord 60, en doordat hij nog veel gaat groeien het grotere aquarium)
[ afbeelding ]
Pterophyllum scalare
[ afbeelding ]

Ik ben nog op zoek naar een grondvisje, misschien cory's, heb er nu 3 in me rekord 60 en me rekord 60 wil ik dan voor de kweek van me antennebaarsjes. Ook ben ik nog opzoek naar een mooie scholenvis, dat het echt ervanaf springt, een grote groep (20 of iets?) zwarte neons of iets in die richting, iemand een leuk idee voor een mooie scholenvis?
Verder hoor ik graag commentaren / opmerkingen, alles is welkom, ook of ik te veel / te weinig / verkeerde combinaties plantjes heb gekozen of iets?
geen opmerkingen omdat ik de meeste vissen niet ken , maar wel even over dat mangrove hout. Deze heb ik ook gekocht en is gewoon van plastic. Misschien dat je dat al wist maar ik zeg het maar voor de zekerheid :p
pi_55462418
jups had ik inderdaad naar gekeken, maar heb jij het ook hier gekocht? is het wel een fijn stuk plastic? Wat zijn de na/voordelen van het plastic, want ik had ook de gedachte dat het echte hout vaak gaat rotten en tja dat is vrij verrot daarom leek het mij meer voordelen hebben om voor plastiek te gaan
Top 5 China producten
  zaterdag 22 december 2007 @ 14:48:50 #86
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_55463558
Iemand toevallig interesse in mn plantjes?

KLIK
pi_55463696
ik zat precies dat topic van je te zoeken over je aqua rio 240 die je verkocht, zonde want anders had ik hem zeker van je gekocht voor 125 euries of iets.

Ga nu even je plantjes bekijken:)
Edit: nee heb nu me andere aquarium nog niet, anders wie weet,

jij hebt niet zeker nog een 120 cm aquarium te koop staan of eventueel binnen een bepaald tijdsbestek ?
Top 5 China producten
  zaterdag 22 december 2007 @ 16:13:20 #88
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_55464992
Ik baal nu ontzettend dat ik die Rio heb weggedaan omdat nu de grote bak de deur uit gaat ivm de komst van een 2e kindje, die had ik makkelijk op mn werkkamer kunnen zetten bedacht ik mij pas veel later.

Er komt natuurlijk wel weer een groot aquarium maar dat zal nog een jaartje gaan duren

Mn bakje is 130x75x60 (LxBxH)

KLIK

Achja ik heb mn Lido 100 nog met Celestichthys Margaritatus
pi_55465059
Hey rene, check deze vis. Ik vind em iig erg mooi, en hij schijnt zeer gemakkelijk te kweken. De vis is wel een beetje een hype de laatste tijd, en wordt vrij duur verkocht. Maar hij's wel mooi
Microrasbora Galaxy
pi_55465966
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 16:16 schreef BlackFrancis het volgende:
Hey rene, check deze vis. Ik vind em iig erg mooi, en hij schijnt zeer gemakkelijk te kweken. De vis is wel een beetje een hype de laatste tijd, en wordt vrij duur verkocht. Maar hij's wel mooi [ afbeelding ]
Microrasbora Galaxy
da's toch die vis die vorig jaar ontdekt is in 1 of ander gebergte
  zaterdag 22 december 2007 @ 17:15:26 #91
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_55466258
Fantastisch visje is het idd, ik wou dat ik er 40 had ipv 7
pi_55466325
ziet eruit als een leuk visje inderdaad, alleen 1,50-2,00 per vis vind ik wel het maximum, voor een scholenvisje dan, aangezien ik er dan zeg 20 wil dus tja, wanneer ze 4 euro's kosten vind ik dat toch prijzig worden (student)
Top 5 China producten
pi_55469356
Rene van welke site heb jij dat overzicht met de plantjes gemaakt??

Vandaag in overleg met de Aquakenners van de winkel besloten om het aquarium geheel op de schop te halen. Heb een buitenfilter gekocht en de stenen gaan eruit en er komt een stuk Kienhout voor in de plaats. Man wat is zon stuk hout duur!!!

Gelukkig kan ik morgen de vissen naar de winkel/groothandel brengen waar ze gaan "logeren" om mijn bak weer helemaal in de richten.

Iemand tips voor planten???
You'll never walk alone.
pi_55469384
www.aquaplantsonline.nl

je maakt wel een voor / na fototje he steven:)
Top 5 China producten
pi_55474300
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 17:15 schreef Prowl het volgende:
Fantastisch visje is het idd, ik wou dat ik er 40 had ipv 7
Ik wou dat ik er 7 had, in plaats van 0
pi_55474456
ik wou dat ik me 240 liter aquarium had:)
Top 5 China producten
pi_55487234
Maar rene, over je vissen die je had uitgezocht. Die Kersenbuikjes, (apistogramma cacatuoides vast ook) en maanvissen zijn best flinke vissen. Die allemaal een territorium willen vormen.
En in een paartje, En maanvissen eigenlijk in een school... Is dat niet wat te veel van 't goede. Want een rio 240 is toch ~ 120x40x50.
pi_55490251
een rio 240 is inderdaad 120x40x55,

dan ga ik eerder voor de maanvissen vindt die wat mooier:)

maar zulke opmerkingen enzo ben ik naar opzoek, om te kijken of dit vissenbestand goed met elkaar overweg kan:) weet iemand een leuke aanvulling er op eventueel?
Top 5 China producten
pi_55492037
Volgend probleem.

Ik heb een achterwand meegekregen bij de speciaalzaak ( die speciaal voor mij ff open ging, zolang ze maar verdienen . En hij stuurde me naar de Bouwmarkt om er Transparant, Zuurvrije kitt te halen om de wand in het aqua te lijmen.

Echter aankomend bij de Karwei wist niemand welke ik moet hebben.

Kan iemand me helpen door te zeggen ( foto misschien? ) van degene die ik moet hebben
You'll never walk alone.
  zondag 23 december 2007 @ 16:47:11 #100
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_55493514
Siliconen kit van de gamma is goed zat

Ik weet een bak te staan van 200x70x70 die met gamma siliconen kit is gemaakt en al 9 jaar staat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')