Ik ben bij alle drie bekend en het zijn allemaal leuke mensen die in de aquariumwinkels staan maar waarom moeten die winkeltjes allemaal zo klein zijn.quote:Op zondag 16 december 2007 12:56 schreef rene90 het volgende:
linkje van het artikel over aquariumzaken in a'dam uit de PS
Maak jij jouw pomp dan niet schoon met aquariumwater?quote:Op zondag 16 december 2007 14:27 schreef saaw het volgende:
gewoon met de kraan verversen gaat hier niet [teveel chloor en kalk]
ik haal 1/3 er uit met een soort pomp systeem [wet van de communicerende vaten]
grote buis [8 cm doorsnede,met een soort mondstuk eraan] met daaraan een tuinslang. tuinslang uit het raam, buis vol laten lopen en op-en-neer bewegen, dan gaat het water stromen en goed op de bodemlaag van het water houden tot er voldoende water uit is [water altijd weghalen uit de onderste laag!]
dan een emmer vullen met lauw water, dopje aquasafe erin, heel even wachten en voorzichtig in het aqiarum gieten. na 3 emmers zit hij dan weer mooi vol en klaar ben je
dit duurt in totaal denk ik een kwartiertje en doe ik iedere week, waarna ik de pomp schoonmaak
quote:Op zondag 16 december 2007 12:56 schreef rene90 het volgende:
linkje van het artikel over aquariumzaken in a'dam uit de PS
nopequote:Op zondag 16 december 2007 17:09 schreef Thorical het volgende:
[..]
Maak jij jouw pomp dan niet schoon met aquariumwater?
Rifwachter in hilversum. Mooie zaakquote:Op zaterdag 15 december 2007 21:24 schreef rene90 het volgende:
nu is ie nog erg jong, wanneer hij boven de 12 cm uit zal gaan ga ik hem terugbrengen, kan hij daar verder groeien, nu is ie nog 6-7 ongeveer
ander vraagje, in katja vs de rest was een hele grote aquariumspeciaalzaak, ook hele mooie vissen en aparte soorten waren er te zien, weet iemand waar die is, lijkt me leuk om daar een keer langs te gaan.
Me planten schikken werkt ook zijn vruchten af, heb het stuk plant los geknipt opnieuw in de grond gedaan en groeit als een speer nu.
ik heb een rio 180, tweedehandsje, nooit problemen mee gehad.quote:Op donderdag 20 december 2007 08:26 schreef rene90 het volgende:
vraagje van mijn kant weer: ik wil in de toekoms (lees met een jaartje) naar een groter aquarium overstappen, denk aan een rio 240, alleen ik lees veel dat juwel toch niet zo goed is? Bolstaan van het ruit en dergelijke, iemand daar ervaring mee? (patch misschien die heeft juwel's (gehad)).
garnalenquote:En is het aan te raden om het via marktplaats te kopen? En waar dan op te letten. Dan heb ik een 60 cm bakje over en zou ik dat als kweekbakje willen laten draaien, iemand een leuk idee wat je op kweek kan zetten, of wat voor levend voer je in het kweekbakje kan doen voor de grote bak?
Misschien een leuk kweekbakje voor je ramirezi's zonder andere vissen erbij die de eitjes opeten?quote:Op donderdag 20 december 2007 08:26 schreef rene90 het volgende:
vraagje van mijn kant weer: ik wil in de toekoms (lees met een jaartje) naar een groter aquarium overstappen, denk aan een rio 240, alleen ik lees veel dat juwel toch niet zo goed is? Bolstaan van het ruit en dergelijke, iemand daar ervaring mee? (patch misschien die heeft juwel's (gehad)).
En is het aan te raden om het via marktplaats te kopen? En waar dan op te letten. Dan heb ik een 60 cm bakje over en zou ik dat als kweekbakje willen laten draaien, iemand een leuk idee wat je op kweek kan zetten, of wat voor levend voer je in het kweekbakje kan doen voor de grote bak?
Ik heb zelf een RIO 240. Het is mijn eerste bak, dus heb geen vergelijkingsmateriaal, maar ik ben er meer dan tevreden over.quote:Op donderdag 20 december 2007 08:26 schreef rene90 het volgende:
En is het aan te raden om het via marktplaats te kopen? En waar dan op te letten. Dan heb ik een 60 cm bakje over en zou ik dat als kweekbakje willen laten draaien, iemand een leuk idee wat je op kweek kan zetten, of wat voor levend voer je in het kweekbakje kan doen voor de grote bak?
corydorasquote:Op donderdag 20 december 2007 19:40 schreef stevengerrard het volgende:
Wat zijn goede bodem opruimers? Ik heb op dit moment 1 Clownbotia rondzwemmen maar die krijgt de grond niet echt goed schoon.
antennebaarsjes willen toch juist graag beschutting?quote:Op donderdag 20 december 2007 14:20 schreef rene90 het volgende:
daar zat ik ook aan te denken om me antennebaarsjes lekker daar in te laten, alleen tja dan moet ik ze wel verkopen enzo lijkt me. Maar zou leuk zijn inderdaad. Maar dit idee is echt in de toekomst hoor binnen een jaar sowieso maar niet binnen 6 maanden, nog even geduld:) maar het bevalt me erg het aquarium gebeuren. Ik wil dan een aquarium met mooie stenen en zand, zonder plantjes denk ik, vind dat er zo mooi uitzien
Mijn 200+ garnalen en appelslakken ruimen meer op dan mijn 15 sterbai samen, die maken alleen maar troepquote:
Jawel , een malawi aqua.quote:Op donderdag 20 december 2007 23:48 schreef saaw het volgende:
[..]
antennebaarsjes willen toch juist graag beschutting?
en andere visjes ook trouwens
helemaal geen planten is bijna geen optie volgens mij
geen opmerkingen omdat ik de meeste vissen niet ken , maar wel even over dat mangrove hout. Deze heb ik ook gekocht en is gewoon van plastic. Misschien dat je dat al wist maar ik zeg het maar voor de zekerheid :pquote:Op zaterdag 22 december 2007 12:36 schreef rene90 het volgende:
Oke even een overzichtje van wat ik vandaag nu ik ziek ben en dus niet naar me werk ga heb gedaan,
ik heb even rondgekeken wat voor beplanting ik erin wil, aangezien ik ook visjes wil die beschutting nodig hebben maar voor plantjes gekozen, dit is de lijst die ik van plantjes heb gekozen wat me mooi lijkt:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik ben van plan dit vissenbestand erin te doen:
apistogramma cacatuoides
[ afbeelding ]
Pelvicachromis pulcher
[ afbeelding ]
Brachydanio frankei
[ afbeelding ]
Liposarcus pardalis (zit nu in me rekord 60, en doordat hij nog veel gaat groeien het grotere aquarium)
[ afbeelding ]
Pterophyllum scalare
[ afbeelding ]
Ik ben nog op zoek naar een grondvisje, misschien cory's, heb er nu 3 in me rekord 60 en me rekord 60 wil ik dan voor de kweek van me antennebaarsjes. Ook ben ik nog opzoek naar een mooie scholenvis, dat het echt ervanaf springt, een grote groep (20 of iets?) zwarte neons of iets in die richting, iemand een leuk idee voor een mooie scholenvis?
Verder hoor ik graag commentaren / opmerkingen, alles is welkom, ook of ik te veel / te weinig / verkeerde combinaties plantjes heb gekozen of iets?
da's toch die vis die vorig jaar ontdekt is in 1 of ander gebergtequote:Op zaterdag 22 december 2007 16:16 schreef BlackFrancis het volgende:
Hey rene, check deze vis. Ik vind em iig erg mooi, en hij schijnt zeer gemakkelijk te kweken. De vis is wel een beetje een hype de laatste tijd, en wordt vrij duur verkocht. Maar hij's wel mooi[ afbeelding ]
Microrasbora Galaxy
Ik wou dat ik er 7 had, in plaats van 0quote:Op zaterdag 22 december 2007 17:15 schreef Prowl het volgende:
Fantastisch visje is het idd, ik wou dat ik er 40 had ipv 7
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |