wtf....quote:Omdat die kut geen huis heeft is ze in mijn huis komen wonen met haar kinderen en ben ik naar mijn ouders gegaan
quote:Op woensdag 28 november 2007 00:33 schreef donroyco het volgende:
Schopje R&P?
cryptischquote:Op woensdag 28 november 2007 00:51 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Je ouders kan je niet kiezen , je schoonouders wél ...
quote:Op woensdag 28 november 2007 00:43 schreef Dibble het volgende:leef met je mee. Maar volgens mij kun je wel een goede nachtrust gebruiken.
Dat is erg attent van haar !quote:Op woensdag 28 november 2007 00:30 schreef lancome het volgende:
neemt ze een cadeau mee, nml het volgende: een dun metalen draad met gare dunne plastic rondjes, zogenaamde ketting, in en boterhamzakje!!
Elke dag lekkere soep met veel wonderolie en ze koment gegarandeerd nooit meer bij je eten.quote:En nog steeds komen haar kinderen mijn kasten plunderen. Ik betaal en zij vreten
Maak een zin met "buiten" "schop" en "vriend" "keuze" "stel" "voor" ...quote:Op woensdag 28 november 2007 01:00 schreef Bolkesteijn het volgende:
Hoe je de schoonouders het huis uit kunt krijgen weet ik niet,
hallo zeg doe normaal joh, tis niet de ts die zich moet aanpassen, het is die schoonfamilie die gewoon moet oprotten....quote:Op woensdag 28 november 2007 01:12 schreef rutger05 het volgende:
Misschien keiharde afspraken met je vriend en zijn familie maken over wanneer zij op bezoek kunnen komen, bijvoorbeeld zaterdagochtend en buiten deze dag en tijd geen bezoek. Kinderen laten vragen als ze eten willen hebben en dan niet zelf laten pakken, maar zelf pakken en geven. Geen gebruik van spullen van jou en/ of het uitlenen daarvan nog langer toestaan. Gezien de kapotte zaken heb je daar goede en sterke argumenten voor. Vriend kan ook naar het huis van zijn familie gaan als hij ze vaker wil zien.
quote:Op woensdag 28 november 2007 00:53 schreef broodjekipkerrie het volgende:
lijk me vreselijk om het mee te maken, sterkte kind
en evt rip schoonmoeder
Duidelijkquote:Op woensdag 28 november 2007 00:33 schreef donroyco het volgende:
Schopje R&P?
Ze wonen tegenover elkaar in een woonwagen. Ik vind dat inderdaad ook behoorlijk passen.quote:Op woensdag 28 november 2007 09:20 schreef deepart het volgende:
Ik krijg een beetje een "zigeuner" gevoel bij je verhaal
Dat jij zo over je heen laat lopen zeg, heb jij geen gevoel voor eigenwaarde? Laat die ouders optyfen en zeg duidelijk tegen je vriend dat je er zo geen zin in hebt, hij heeft zo te horen ook totaal geen ruggegraad dat hij telkens maar weer alles vergeeft. Zo word je toch niet gelukkig?
/phill out
Eens, maar dan met ruggengraat.quote:Op woensdag 28 november 2007 09:20 schreef deepart het volgende:
Ik krijg een beetje een "zigeuner" gevoel bij je verhaal
Dat jij zo over je heen laat lopen zeg, heb jij geen gevoel voor eigenwaarde? Laat die ouders optyfen en zeg duidelijk tegen je vriend dat je er zo geen zin in hebt, hij heeft zo te horen ook totaal geen ruggegraad dat hij telkens maar weer alles vergeeft. Zo word je toch niet gelukkig?
/phill out
Ik heb het hem al vaak genoeg gezegd, maar het zijn volges hem zijn ouders en hij houdt van ze. Ik zal me er overheen moeten zetten. Maar dat lukt me echt niet.quote:Op woensdag 28 november 2007 00:41 schreef -td6d- het volgende:
Al eens aan gedacht om je openingspost aan je vriend te laten lezen om te laten zien hoe je er oprecht over denk?
Uiteraard de 'kut' woorden vervangen...
..of niet.
Serieus, wakeup!quote:Op woensdag 28 november 2007 09:35 schreef lancome het volgende:
[..]
Ik heb het hem al vaak genoeg gezegd, maar het zijn volges hem zijn ouders en hij houdt van ze. Ik zal me er overheen moeten zetten. Maar dat lukt me echt niet.
Geloof me ik heb er vaak genoeg met hem ruzie over gemaakt, maa hij luistert niet. Dit is gewoon mijn dilemma...
Hij mist zijn broertjes...ik gooi ze er liever allemaal eruit...en zou ze nooit meer in mijn leven willen zien. Hij zegt dat ik dan mijn ouders niet meer moet zien. Terwijl mijn ouders meer voor hem hebben gedaan dan zijn bloed eigen ouders...
Ik baal heel erg van deze situatie, omdat ik er ook niets aan kan doen. Ik hou eenmaal heel veel van hem..
idd.. WTF heb je je laten aandoen ?!?! hier ging het dus al mis...quote:
Geloof me, mijn relatie is alles waard. Ik ben erg tevreden met mijn relatie al bijna 6 jaar lang!! Totdat die kuttekop kwam tenminste en we maken wel vaker ruzie over. Hij vind t ook niet leuk wat die gare ouders doen. Maar hij mist zijn broertjes, hij had ze al 3 jaar niet gezien. Het is toch wel je familie weet je. Maar ik heb totaal geen respect voor ze. Ik wil ze gewoon niet meer zien. Ik heb ook liever dat hij daar naar hun huis gaat om ze te zien. Maar die kut heeft geen koelkast omdat ze net verhuist is, dus komt ze langs wanneer ze maar wil en natuurlijk mijn nieuwe spullen komen bekijken. Mijn hart trilt van de angst van wat is het volgende dat verrot gaat! Die kinderen vervelen zich rot in dat huis omdat er geen televisie is, dus komen ze wanneer ze maar willen. Het komt me echt mijn neus uit!!quote:Op woensdag 28 november 2007 09:40 schreef Zotheid het volgende:
Beetje erg kinderachtig van je vriend. "Als ik mijn ouders niet mag zien mag jij jou ouders ook niet zien", als hij met dat soort opmerkingen aan komt zetten vraag ik me af hoeveel hij dan van jou houd. Zeker als hij van mening is dat dit alleen maar jouw dilemma is. Hij is toch zeker jou vriend en het zijn toch zijn ouders. Dan is het toch ook zijn probleem?
Zoals in dit topic al vele malen vaker is gezegd, ik zal je nog wel eens goed achter je oren krabben of je relatie dit wel waard is, temeer omdat de kans dat de situatie in de toekomst waarschijnlijk toch niet zal veranderen en je je alleen maar kutter zal gaan voelen. Kies voor jezelf.
Ik wil dat ook graag weten om mijn vooroordeel de wereld uit te helpen.quote:Op woensdag 28 november 2007 10:53 schreef Tuvai.net het volgende:
En wat voor afkomst heeft die schoonfamilie van je? Just curious...
volgens mij is de ts zelf ook zo'n tokkie. Alleen maar stoere taal met 'kut' en 'godverdomme' etc. maar gewoon eens actie ondernemen is er niet bij. Blijf maar lekker klagenquote:Op woensdag 28 november 2007 11:24 schreef Barachem het volgende:
Volgens mij zijn het gewoon autochtone tokkies...
De stilte zegt genoegquote:Op woensdag 28 november 2007 10:53 schreef Tuvai.net het volgende:
En wat voor afkomst heeft die schoonfamilie van je? Just curious...
Totdat blijkt dat:quote:Op woensdag 28 november 2007 09:50 schreef lancome het volgende:
[..]
Geloof me, mijn relatie is alles waard. Ik ben erg tevreden met mijn relatie al bijna 6 jaar lang!!
Um pardon? Dus jouw woord telt niet?quote:Totdat die kuttekop kwam tenminste en we maken wel vaker ruzie over. Hij vind t ook niet leuk wat die gare ouders doen. Maar hij mist zijn broertjes, hij had ze al 3 jaar niet gezien. Het is toch wel je familie weet je. Maar ik heb totaal geen respect voor ze. Ik wil ze gewoon niet meer zien. Ik heb ook liever dat hij daar naar hun huis gaat om ze te zien. Maar die kut heeft geen koelkast omdat ze net verhuist is, dus komt ze langs wanneer ze maar wil en natuurlijk mijn nieuwe spullen komen bekijken. Mijn hart trilt van de angst van wat is het volgende dat verrot gaat! Die kinderen vervelen zich rot in dat huis omdat er geen televisie is, dus komen ze wanneer ze maar willen. Het komt me echt mijn neus uit!!
Hij vindt het ook niet leuk maar ik kan wel begrijpen dat het moeilijk is je familie de deur te wijzen.
Toen ze 3 maanden geleden van plan waren hiernaartoe te komen heb ik me als een gek verzet, maar die ouders hingen de telefoon op en hebben niet eens naar onze ontkenningen geluistert en zijn gewoon gekomen. Hij is ze zelfs van het vliegveld gaan halen. Hij vindt het gewoon heel erg voor die kinderen.
Kortom: zolang ergeen dingen spelen waarin jouw stem gehoord moet worden is jouw relatie fantastisch. Lekker idee zeg, dat je er zelf geen enkele invloed op hebt. Je hóópt dat ze vanzelf weggaan. Jouw vriend gaat ze immers niet uit de weg. Sterker nog, als jij zijn profiterende familie op afstand wilt houden, dreigt hij ermee dat jij jouw familie ook maar niet meer mag zien.quote:Ik heb ook tegen hem gezegt of je ouders of ik, maar dan is het chantage en hij wilde niet kiezen en allebei hebben..Ik heb wel sterk he gevoel dat hij voor zijn familie zou kiezen. Hij houdt teveel van zijn broertjes, het zijn jonge kleine kinderen. Soms heb ik ook wel eens medelijden met die kinderen dat ze zulke gare ouders hebben. Het is gewoon kut!
Mijn enige hoop is dat ze binnen 2 weken weer verhuist. Het nieuwe huis is een stuk verder op. Ik hoop dat het dan wat zal verbeteren.
Op een gegeven moment zullen bij jouw ook de stoppen door en maak jij de keuze voor hem/sla je de boel kort en klein of haar en dat is ook iets wat je vriend moet inzien. Inzien dat dit niet eeuwig kan door gaan en dat er straks wat moet gebeuren (heb het idee dat daar niet veel meer voor nodig is). Waarom geef je hem niet de keuze om er iets aan te doen en jouw te houden of niks te doen en je kwijt te raken?quote:Op woensdag 28 november 2007 09:50 schreef lancome het volgende:
[..]
Ik heb ook tegen hem gezegt of je ouders of ik, maar dan is het chantage en hij wilde niet kiezen en allebei hebben. Ik heb wel sterk he gevoel dat hij voor zijn familie zou kiezen. Hij houdt teveel van zijn broertjes, het zijn jonge kleine kinderen. Soms heb ik ook wel eens medelijden met die kinderen dat ze zulke gare ouders hebben. Het is gewoon kut!
Mijn enige hoop is dat ze binnen 2 weken weer verhuist. Het nieuwe huis is een stuk verder op. Ik hoop dat het dan wat zal verbeteren.
Onverkapte Ik-kan-mannen-en-vrouwen-niet-uit-elkaar-houden-post?quote:Op woensdag 28 november 2007 14:11 schreef Me_Wesley het volgende:
Verkapt ik-heb-een-vriendin-topic
* WyriHaximus is ook geintereseerdquote:Op woensdag 28 november 2007 15:19 schreef Suga_Mama het volgende:
Heeft Ts trouwens al iets naar de overkant van de straat geflikkerd? xD
Hmmm die kunnen over het algemeen niet emigreren die zijn namelijk nergens welkomquote:Op woensdag 28 november 2007 11:24 schreef Barachem het volgende:
Volgens mij zijn het gewoon autochtone tokkies...
ja of boodschappen gaan doen in een 100% biologische winkelquote:Op woensdag 28 november 2007 15:52 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Hmmm die kunnen over het algemeen niet emigreren die zijn namelijk nergens welkom
Als TS zo graag haar relatie en haar huis wil houden lijkt het mij de beste oplossing dat ze gaat verhuizen naar een andere plaats.
Ik wilde ze niet binnen laten. We hadden geen keus. Moesten ze dan op straat slapen? Het ene kind is 10 en het andere is 14. Zou jij ze de deur wijzen?quote:Op woensdag 28 november 2007 10:08 schreef OxygeneFRL het volgende:
Je bent gek dat je ze nog binnen laat. Eigen schuld hoor.
Ik heb mijn vriend vaak genoeg duidelijk gemaakt dat ik die mongolen niet wil zien. Ze komen nu langs als ik niet thuis ben en als er nu iets kapot zou gaan krijgt hij de wind van voren. Ik begrijp wel dat hij het contact met die broertjes wil behouden en omdat die kinderen niets krijgen van de moeder geeft hij ze stiekem aan ze. Ik heb het heus wel door. Maar het is toch niet fijn om te weten dat je partner bang is voor je en verbergt dat ie zijn broertjes eten geeft. Ik voel me nu echt een gemene heks. Die kinderen kunnen er niets aan doen. Die ouders van hem zijn mongolen. Ik haat ze maar het zijn zijn ouders weet je. Het moet toch moeilijk zijn voor iemand dat je genaaid wordt door je eigen ouders. Ik zou het fijn vinden als hij geen contact meer opneemt met zijn ouders, maar dat kan ik hem niet vragen en eerlijk gezegd weet ik al wat hij gaat zeggen. Mijn relatie is gewoon heel goed, we hebben het goed en gaan een goede toekomst tegemoet maar voor mij zonder die mongolen. Ik wil ze nooit in mijn leven zien. Dan maar geen bruiloft. Ik schaam me diep om zijn ouders aan mijn ouders voor te stellen. Mijn ouders zouden me verrot uitschelden.quote:Op woensdag 28 november 2007 10:19 schreef Barachem het volgende:
Ik denk dat dit het breekpunt van jullie relatie gaat worden.
Je hebt zo'n bloedhekel aan dat paupervolk van hem en hij ten dele ook.
Toch verdedigd die lamlul zijn eigen familie tegenover jou.
Voor mij als man tekenen genoeg dat jij misschien niet het belangrijkste in zijn leven bent en dat meneertje sentimentaliteit en 'familiezin' voor liefde en goede vriendschap stelt.
Ja, familie is familie, maar als het asos zijn en de heleboel lopen te verstieren, dan moet er gewoon een streep getrokken worden.
Ik heb een soortgelijke situatie met mijn stiefvader, waardoor ik niet meer daar kom omdat het een klinische psychopaat is die je voor geen plancklengte kunt vertrouwen.
Dat ik mijn brortjes en mijn zusje al 2,5 jaar niet meer gezien heb, ligt wel aan mij, maar dat moet ik maar eens gaan regelen.
Daarnaast ga ik ook niet meer om met mijn oudste tante, puur omdat ze tegen me gelogen heeft en op zich al een secreet was.
Dat je vriend eist dat je ouders niet meer mogen komen als de zijne niet meer mogen komen is absurd omdat je ouders hem wel geholpen hebben.
Vraag hem maar eens of hij problemen met zijn ouders heeft en ook of hij problemen met jouw ouders heeft.
En dan vraag hem als hij dan wel problemen met zijn ouders heeft en niet met de jouwe, waarom hij dan eist dat jouw ouders niet mogen komen als de zijne ook niet mogen komen.
Zeg hem dat je hun er niet in wilt hebben omdat hun gedrag meer dan onacceptabel vindt en dat het vreselijk is dat zijn broetjes alsmaar stelen, vernielen en eten opeten zonder te vragen.
En dat als jouw ouders ook zo zouden doen, dat jij ze er ook buiten de deur houdt.
Zeg hem dat het jouw huis is en dat jij graag veilig en wel in huis wilt voelen, maar dat helemaal niet kunt als elke keer die familie van hem komt en jou en ook hem gaat terroriseren, dat je vindt dat hij je niet tegen zijn familie wilt beschermen. [Dit is ook inderdaad ook zo.]
Ga niet ruzien, maar ga wenen, appeleer op zijn beschermingsgevoel, maak hem duidelijk dat het jullie woning is en dat hij jullie recht op vrede en geluk hoort te verdedigen, ook tegen familie die in egoisme andermans geluk wil vernielen.
Zeg dat je denkt dat zijn familie jullie uit elkaar willen halen en dat ze daarom zo naar tegen jou en hem doen.
Vertel hem dat je snapt dat het familie van hem is, maar dat er grenzen moeten zijn in wat ze wel en niet mogen doen en dat ze binnen jouw huis maar horen te luisteren naar jou en hem en als ze dat niet doen, dat ze dan gewoonweg niet welkom zijn.
Het is de woning waar jullie wonen en daar horen anderen, ook familie, naar jullie te luisteren.
Meer dan dat advies kan ik je niet geven.
Die ouders van hem zullen waarschijnlijk nooit meer veranderen.
Wat de broertjes betreft, die zullen waarschijnlijk als ze op zich zelf wonen beter met jullie omgaan.
Success ermee.
gewoon nederlands.Helaas zit ik niet de hele dag achter mijn pc om alle vragen te kunnen beantwoorden.quote:
nee nog niet nee...quote:Op woensdag 28 november 2007 15:29 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
* WyriHaximus is ook geintereseerd
Daar dacht ik ook aan. Ik ben bijna klaar met mijn studie, dan ga ik meteen een huis kopen hier heeel ver vandaan!!quote:Op woensdag 28 november 2007 15:52 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Hmmm die kunnen over het algemeen niet emigreren die zijn namelijk nergens welkom
Als TS zo graag haar relatie en haar huis wil houden lijkt het mij de beste oplossing dat ze gaat verhuizen naar een andere plaats.
Ze is zeker niet mentaal in orde. Gestoord wijf is het daarom haat ik haar! Mijn vriend en ik zijn allebij bijna klaar met onze studie en gaan een goede baan krijgen. Ik ben bang dat hij die door die kutwijf straks een strafblad krijgt ofzo. Die kut had de politie gebeld omdat hij haar eruit wilde gooien omdat zij de huur en eten niet wilde betalen. Wat als ze gelogen had tegen de politie en had gezegd dat hij haar had geslagen!! Dan kun je je mooie baan vergeten!!quote:Op woensdag 28 november 2007 23:24 schreef Aventura het volgende:
Die schoonmoeder klinkt (serieus) als een verslaafde of ex-verslaafde. En/of iemand die mentaal niet helemaal in orde is. Of een IQ van 60 heeft. Waarom is zij eigenlijk in haar eentje naar NL terug gekomen? Waar is haar man?
Waarom haat je iemand die duidelijk niet verantwoordelijk is voor haar eigen acties? Ik kan me voorstellen dat zo'n persoon je tot op jet bot irriteert, maar haten? Ik zou eerder medelijden hebben.quote:Op woensdag 28 november 2007 23:53 schreef lancome het volgende:
[..]
Ze is zeker niet mentaal in orde. Gestoord wijf is het daarom haat ik haar! Mijn vriend en ik zijn allebij bijna klaar met onze studie en gaan een goede baan krijgen. Ik ben bang dat hij die door die kutwijf straks een strafblad krijgt ofzo. Die kut had de politie gebeld omdat hij haar eruit wilde gooien omdat zij de huur en eten niet wilde betalen. Wat als ze gelogen had tegen de politie en had gezegd dat hij haar had geslagen!! Dan kun je je mooie baan vergeten!!
Die man van haar is helemaal een loser. Hij kan geen werk vinden, in het buitenland heeft ie een gaar baantje en kan zijn gezin niet onderhouden. Die kut heeft hier een uitkering aangevraagd waarmee ze haar kinderen niet eens eten geeft! Haat haar!
Ik haat haar omdat door haar ik ruzie maak met mijn vriend. Ik haat ze omdat ze elke keer mij geld, tranen en moeite kosten. Ik weet niet hoelang ik dat nog ga volhouden.Ik hou echt ongelooflijk veel van hem maar ik kan me hier niet overheen zetten..ik kan niet ergeten wat ze allemaal wel niet gedaan hebben, maar hij kan het wel heel makkelijk vergeten en doen alsof er niets gebeurd is...Ik wou dat ze er gewoon niet waren...quote:Op woensdag 28 november 2007 23:56 schreef Seneca het volgende:
[..]
Waarom haat je iemand die duidelijk niet verantwoordelijk is voor haar eigen acties? Ik kan me voorstellen dat zo'n persoon je tot op jet bot irriteert, maar haten? Ik zou eerder medelijden hebben.
Zo gek maakt ze mij dat ik zo begin te schelden. Zo ben ik normaal gesproken echt niet. Ik studeer op academisch niveau en ben bijna klaar met mijn studie..quote:Op donderdag 29 november 2007 00:01 schreef paradoXical het volgende:
Je hebt je studie afgerond en zegt dat je een goede baan gaat krijgen, maar het enige wat ik lees is "die kut hier, die kut daar". Welke studie als ik vragen mag, LTS zwakstroom.
Dan rest je 1 ding; verhuis snel en naar een dure buurt (liefst nog even wachten tot de dollar het begeeft, scheelt weer in de kosten).quote:Op donderdag 29 november 2007 00:19 schreef lancome het volgende:
[..]
Zo gek maakt ze mij dat ik zo begin te schelden. Zo ben ik normaal gesproken echt niet. Ik studeer op academisch niveau en ben bijna klaar met mijn studie..
Dat is niet waar. Bij je schoonmoeder is iets niet in orde volgens jou, dus ze is niet verantwoordelijk voor haar daden. Jouw vriend KIEST er echter voor om partij voor zijn moeder te kiezen ipv voor jou, en JIJ kiest er voor om daarover te ruzien met je vriend.quote:Op donderdag 29 november 2007 00:16 schreef lancome het volgende:
[..]
Ik haat haar omdat door haar ik ruzie maak met mijn vriend. Ik haat ze omdat ze elke keer mij geld, tranen en moeite kosten. Ik weet niet hoelang ik dat nog ga volhouden.Ik hou echt ongelooflijk veel van hem maar ik kan me hier niet overheen zetten..ik kan niet ergeten wat ze allemaal wel niet gedaan hebben, maar hij kan het wel heel makkelijk vergeten en doen alsof er niets gebeurd is...Ik wou dat ze er gewoon niet waren...
quote:Op donderdag 29 november 2007 00:31 schreef Seneca het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Bij je schoonmoeder is iets niet in orde volgens jou, dus ze is niet verantwoordelijk voor haar daden. Jouw vriend KIEST er echter voor om partij voor zijn moeder te kiezen ipv voor jou, en JIJ kiest er voor om daarover te ruzien met je vriend.
Je bent wel een beetje uit de hoogte..quote:Op donderdag 29 november 2007 00:19 schreef lancome het volgende:
[..]
Zo gek maakt ze mij dat ik zo begin te schelden. Zo ben ik normaal gesproken echt niet. Ik studeer op academisch niveau en ben bijna klaar met mijn studie..
Sorry, maar hier geloof ik vrij weinig van. Op de een of andere manier heb je een bepaalde zinsstructuur die mij meer aan een vmbo alloctoon doen denken, sorry.quote:Op donderdag 29 november 2007 00:19 schreef lancome het volgende:
[..]
Gelukkig ben jij wel erg bedreven in het correct spellen van "allochtoon".quote:Op donderdag 29 november 2007 00:58 schreef Zotheid het volgende:
[..]
Sorry, maar hier geloof ik vrij weinig van. Op de een of andere manier heb je een bepaalde zinsstructuur die mij meer aan een vmbo alloctoon doen denken, sorry.
Oh, valt iemands opleiding nu ook al af te leiden aan iemands taalgebruik? Een vriendin van me hanteert ook dat straattaaltje wat we vaak associeren met VMBO'ers, maar ze doet toch echt een Universitaire opleiding. Een dergelijke visie op de wereld is zo beperkt dat ik me bijna ga afvragen of je zelf geen VMBO doetquote:Op donderdag 29 november 2007 00:58 schreef Zotheid het volgende:
[..]
Sorry, maar hier geloof ik vrij weinig van. Op de een of andere manier heb je een bepaalde zinsstructuur die mij meer aan een vmbo alloctoon doen denken, sorry.
Ja, heb dan ook vmbo gedaan...quote:Op donderdag 29 november 2007 00:59 schreef SuperHarregarre het volgende:
Lol @ Aasgier.
Toepasselijke naam.
P.s. Het is "jouw" in plaats van "jou".
Ik weet niet of je daar nou zo trots op moet zijn. Ik heb meer respect voor mensen die dom zijn en hard hun best doen, dan voor mensen met capaciteiten die te lui zijn om er gebruik van te maken.quote:Op donderdag 29 november 2007 01:16 schreef Aasgier het volgende:
[..]
Ja, heb dan ook vmbo gedaan...
Niet omdat ik nu zo dom ben, maar omdat ik tenminste eerlijk ben; schijt aan school.
Zeg dan ook niet dat ik er trots op ben? Ik aanvaard de gevolgen. Het is zeg maar het accepteren van een stempel dat je op je krijgt door anderen bepaalde (ver)oordelen/vooroordelingen.quote:Op donderdag 29 november 2007 01:26 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Ik weet niet of je daar nou zo trots op moet zijn. Ik heb meer respect voor mensen die dom zijn en hard hun best doen, dan voor mensen met capaciteiten die te lui zijn om er gebruik van te maken.
umm ik zit er niet mee verder.quote:Op donderdag 29 november 2007 01:33 schreef SuperHarregarre het volgende:
Vooroordelen? Je hebt het er toch zelf naar gemaakt. Ik denk gewoon dat mensen een juiste inschatting maken van jouw klaarblijkelijk droevige inzet. Droeftoeters alom.
Misschien.quote:Op donderdag 29 november 2007 02:09 schreef Seneca het volgende:
[..]
Het is gewoon verspilling van potentie.
Ja, over het algemeen wel en de uitzondering bevestigt de regel.quote:Op donderdag 29 november 2007 01:10 schreef Seneca het volgende:
[..]
Oh, valt iemands opleiding nu ook al af te leiden aan iemands taalgebruik? Een vriendin van me hanteert ook dat straattaaltje wat we vaak associeren met VMBO'ers, maar ze doet toch echt een Universitaire opleiding. Een dergelijke visie op de wereld is zo beperkt dat ik me bijna ga afvragen of je zelf geen VMBO doet
Hoe oud ben je?quote:Op woensdag 28 november 2007 23:53 schreef lancome het volgende:
dat hij die door die kutwijf straks een strafblad krijgt ofzo.
Bingo denk ikquote:Op donderdag 29 november 2007 00:58 schreef Zotheid het volgende:
[..]
Sorry, maar hier geloof ik vrij weinig van. Op de een of andere manier heb je een bepaalde zinsstructuur die mij meer aan een vmbo allochtoon doen denken, sorry.
Idd ja. Anders laat je je niet wegjagen uit je eigen huis.quote:
quote:Op woensdag 28 november 2007 00:33 schreef donroyco het volgende:
Schopje R&P?
Vandaag voor 21.00 gebeld, morgen al geregeld!quote:Op donderdag 29 november 2007 22:23 schreef Ratt het volgende:
waarom bel je niet gewoon jeugdzorg en laat je die kinders uit huis plaatsen?
Ik help het je hopen dat jullie beiden een goede baan zullen vinden, maar daarmee los je niet alle problemen op. Je partner zal waarschijnlijk toch zijn familie willen blijven zien. Ik heb de indruk dat je de haat voor je schoonmoeder een allesoverheersende rol in je leven laat spelen. Daardoor kom je over als een enigszins labiele persoonlijkheid die niet in staat is rationeel te denken, terwijl je een opleiding hebt op academisch niveau. Gebruik je probleemoplossend vermogen om deze situatie het hoofd te bieden. Verteer jezelf niet door deze haat en verlaag jezelf niet tot het Tokkie niveau. Het zal je relatie ten gronde richten. Je vriend zal ondanks alle ellende die deze mensen hebben veroorzaakt in zijn leven toch loyaal blijven aan zijn ouders wannneer jij je over hen uitlaat op de wijze die jij omschrijft. Niemand hoort graag dat zijn partner zijn moeder "kutwijf" noemt en dat soort kreten, ook al heeft zo'n persoon zich niet bewezen als goede ouder vanwege haar geestelijke beperkingen. Hij zal hoe dan ook in de verdediging schieten en jou achterlaten met het gevoel dat je alle grip kwijt raakt op de situatie. Wil je deze relatie voortzetten, dan zul je een andere strategie moeten bedenken, of als je de situatie zo onhoudbaar vindt, kunnen overwegen in je eentje verder te gaan.quote:Op woensdag 28 november 2007 23:53 schreef lancome het volgende:
[..]
Ze is zeker niet mentaal in orde. Gestoord wijf is het daarom haat ik haar! Mijn vriend en ik zijn allebij bijna klaar met onze studie en gaan een goede baan krijgen. Ik ben bang dat hij die door die kutwijf straks een strafblad krijgt ofzo. Die kut had de politie gebeld omdat hij haar eruit wilde gooien omdat zij de huur en eten niet wilde betalen. Wat als ze gelogen had tegen de politie en had gezegd dat hij haar had geslagen!! Dan kun je je mooie baan vergeten!!
Die man van haar is helemaal een loser. Hij kan geen werk vinden, in het buitenland heeft ie een gaar baantje en kan zijn gezin niet onderhouden. Die kut heeft hier een uitkering aangevraagd waarmee ze haar kinderen niet eens eten geeft! Haat haar!
En je vriend? Zit de hele dag thuis? Werkeloos? Doet niets behalve stiekem z'n moeder en broertjes eten geven van jou zuurverdiende geld? Kortom heeft trekjes van zijn vader/moeder?quote:Ik betaal en zij vreten en maken mijn eettafel kapot, kachel kapot, stofzuiger kapot en ga maar door.
Gewoon wat willekeurige quotes uit je verhaal...quote:Kuttekop, weet je, mongolen, weet je, mijn spullen, weet je, mijn geld, weet je, het komt me mijn neus uit, weet je, die kut is gekomen om mijn leven te verpesten, weet je.
Gezien haar situatie is het niet zo raar dat ze zich zo uit.quote:Op donderdag 29 november 2007 21:08 schreef MLI het volgende:
Ben ik de enige die TS niet echt vredelievend over vind komen met al dat gescheld?
Dat lees ik in bijna alle posts van TS.quote:TS schreef:
Ik heb mijn vriend vaak genoeg duidelijk gemaakt dat ik die mongolen niet wil zien. Ze komen nu langs als ik niet thuis ben en als er nu iets kapot zou gaan krijgt hij de wind van voren.
Kan je daar niet even door heen kijken? Het is logisch dat ze erg emotioneel is en dan wil je wel eens vloeken.quote:Op vrijdag 30 november 2007 12:25 schreef American_Nightmare het volgende:
Hahaha wat een tokkie die TS. Sorry hoor maar je bent net zo erg als die ouders. Je kan nog geen zin typen zonder de woorden 'kut', 'kutwijf', of 'mongolen'. Dus wat dat betreft lijk je er goed bij te passen.
....
Nee zelfs als je kwaad bent dien je je nog beschaafd te gedragen. Iemand consequent 'kutwijf' noemen is niet bepaald respectvol of beschaafd. Ik kan me zelfs niet eens voorstellen dat mijn vriendin een dergelijke post zou plaatsen, gelukkig nietquote:Op vrijdag 30 november 2007 12:29 schreef Houtspeer het volgende:
[..]
Kan je daar niet even door heen kijken? Het is logisch dat ze erg emotioneel is en dan wil je wel eens vloeken.
Dat is een wurgkoordjequote:Ik heb haar 3 jaar niet gezien neemt ze een cadeau mee, nml het volgende: een dun metalen draad met gare dunne plastic rondjes, zogenaamde ketting, in en boterhamzakje!!
quote:Op vrijdag 30 november 2007 12:25 schreef American_Nightmare het volgende:
Hahaha wat een tokkie die TS. Sorry hoor maar je bent net zo erg als die ouders. Je kan nog geen zin typen zonder de woorden 'kut', 'kutwijf', of 'mongolen'. Dus wat dat betreft lijk je er goed bij te passen.
Verder is het natuurlijk gewoon je eigen schuld. Ten eerst begin je al een relatie met een buitenlander. Ten tweede laat je vervolgens over je heen lopen. Je laat mensen in je huis wonen en jezelf verjagen, je laat kinderen in je huis, die vervolgens je koelkast leegroven en spullen kapot maken. Wie is er nou dom bezig?
quote:Op woensdag 28 november 2007 23:41 schreef lancome het volgende:
[..]
gewoon nederlands.Helaas zit ik niet de hele dag achter mijn pc om alle vragen te kunnen beantwoorden.
Dit is gewoon een anonieme forum wat TS gebruikt als uitlaatklep. Volgens mij had ze helemaal niet verwacht dat er zoveel mensen op zouden reageren.quote:Op vrijdag 30 november 2007 12:37 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Nee zelfs als je kwaad bent dien je je nog beschaafd te gedragen. Iemand consequent 'kutwijf' noemen is niet bepaald respectvol of beschaafd. Ik kan me zelfs niet eens voorstellen dat mijn vriendin een dergelijke post zou plaatsen, gelukkig nietMaar wij zijn dan gelukkig ook een totaal ander slag mensen.
Het is anders niet of ze al pratend over haar woorden struikelt. Toegegeven, als je praat floept er weleens wat uit. Als je schrijft floept er niks uit, zo snel schrijft een mens niet dat dat door emoties gestuurd is. TS schrijft als een universitaire Tokkie.quote:Op vrijdag 30 november 2007 12:29 schreef Houtspeer het volgende:
[..]
Kan je daar niet even door heen kijken? Het is logisch dat ze erg emotioneel is en dan wil je wel eens vloeken.
Daarom zeg ik ook.. het is waarschijnlijk allemaal kampvolkquote:Op vrijdag 30 november 2007 12:40 schreef Houtspeer het volgende:
[..]
Dit is gewoon een anonieme forum wat TS gebruikt als uitlaatklep. Volgens mij had ze helemaal niet verwacht dat er zoveel mensen op zouden reageren.
Iemand kutwijf noemen is niet beschaafd nee, maar dat is de kutwijf in kwestie blijkbaar ook niet.
Een anoniem forum. Het kutwijf.quote:Op vrijdag 30 november 2007 12:40 schreef Houtspeer het volgende:
[..]
Dit is gewoon een anonieme forum wat TS gebruikt als uitlaatklep. Volgens mij had ze helemaal niet verwacht dat er zoveel mensen op zouden reageren.
Iemand kutwijf noemen is niet beschaafd nee, maar dat is de kutwijf in kwestie blijkbaar ook niet.
Hij luistert niet naar jouw gevoelens. Dat vind even erg als die familieproblemen.quote:Op woensdag 28 november 2007 09:35 schreef lancome het volgende:
[..]
Ik heb het hem al vaak genoeg gezegd, maar het zijn volges hem zijn ouders en hij houdt van ze. Ik zal me er overheen moeten zetten. Maar dat lukt me echt niet.
Geloof me ik heb er vaak genoeg met hem ruzie over gemaakt, maa hij luistert niet. Dit is gewoon mijn dilemma...
Ik baal heel erg van deze situatie, omdat ik er ook niets aan kan doen. Ik hou eenmaal heel veel van hem.
Ow ik had toch de laaste post ff moeten lezen zo te zienquote:Op vrijdag 30 november 2007 14:17 schreef roburt het volgende:
is het echt zo'n tokkie familie?
Dus ALLES wat fout gaat, inclusief ALLES wat JIJ fout doet (ruzie maken, schelden), is via een klein omweggetje HAAR schuld.quote:Op donderdag 29 november 2007 00:16 schreef lancome het volgende:
[..]
Ik haat haar omdat door haar ik ruzie maak met mijn vriend. Ik haat ze omdat ze elke keer mij geld, tranen en moeite kosten.
[...]
Academisch denk niveau'tje he, gaat mijn pet ook te boven hoor!quote:Op vrijdag 30 november 2007 14:54 schreef mgerben het volgende:
Leuke insteek om problemen op te lossen.
the plot thickensquote:Op vrijdag 30 november 2007 21:11 schreef lancome het volgende:
we zouden gaan trouwen. Mijn jurk ligt hier
Ik vind het niet netjes van je. Voor mij is het een uiterst gevoelige kwestie en jij zit er zulke grappen over te maken.quote:
Welkom op fokquote:Op vrijdag 30 november 2007 21:24 schreef lancome het volgende:
[..]
Ik vind het niet netjes van je. Voor mij is het een uiterst gevoelige kwestie en jij zit er zulke grappen over te maken.
Ik denk niet dat TS veel kan zeggen over "normaal" dat is zij imo absoluut niet...quote:Op woensdag 28 november 2007 00:59 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
uitmaken en een vriend met normale familie zoeken, je vriend is nu nog normaal maar wacht maar tot die het zelfde word als zijn ouders
Als jij zoiets zou meemaken zou je nog ergere dingen zeggen dan ik dat heb gedaan. Ik kan t aan niemand vertellen en het gevoel blijft zich opborrelen. Ik moest t er even uitgooien. Verder ben ik het niet eens met je dat ik me achter alles en iedereen verschuil. Er zijn bepaalde omstandigheden waar ik niets aan kan doenquote:Op vrijdag 30 november 2007 21:26 schreef liefie_ het volgende:
[..]
Welkom op fok![]()
Maar nu we het toch over niet netjes hebben: Ik vind de taal die jij uitslaat niet netjes en ik vind het niet netjes dat jij je achter zo ongeveer alles en iedereen verschuilt
en jij kan dat weten...quote:Op vrijdag 30 november 2007 21:29 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Ik denk niet dat TS veel kan zeggen over "normaal" dat is zij imo absoluut niet...
Als je niets anders kan zeggen dan kuttekop en kutwijf, kom je niet over als een normaal denkend mens waarmee te praten valt.quote:
Nee hoor want ik ben geen tokkiequote:Op vrijdag 30 november 2007 21:30 schreef lancome het volgende:
[..]
Als jij zoiets zou meemaken zou je nog ergere dingen zeggen dan ik dat heb gedaan. Ik kan t aan niemand vertellen en het gevoel blijft zich opborrelen. Ik moest t er even uitgooien. Verder ben ik het niet eens met je dat ik me achter alles en iedereen verschuil. Er zijn bepaalde omstandigheden waar ik niets aan kan doen
quote:Op woensdag 28 november 2007 23:33 schreef lancome het volgende:
[..]
Ik heb mijn vriend vaak genoeg duidelijk gemaakt dat ik die mongolen niet wil zien. Ze komen nu langs als ik niet thuis ben en als er nu iets kapot zou gaan krijgt hij de wind van voren. Ik begrijp wel dat hij het contact met die broertjes wil behouden en omdat die kinderen niets krijgen van de moeder geeft hij ze stiekem aan ze. Ik heb het heus wel door. Maar het is toch niet fijn om te weten dat je partner bang is voor je en verbergt dat ie zijn broertjes eten geeft. Ik voel me nu echt een gemene heks. Die kinderen kunnen er niets aan doen. Die ouders van hem zijn mongolen. Ik haat ze maar het zijn zijn ouders weet je. Het moet toch moeilijk zijn voor iemand dat je genaaid wordt door je eigen ouders. Ik zou het fijn vinden als hij geen contact meer opneemt met zijn ouders, maar dat kan ik hem niet vragen en eerlijk gezegd weet ik al wat hij gaat zeggen. Mijn relatie is gewoon heel goed, we hebben het goed en gaan een goede toekomst tegemoet maar voor mij zonder die mongolen. Ik wil ze nooit in mijn leven zien. Dan maar geen bruiloft. Ik schaam me diep om zijn ouders aan mijn ouders voor te stellen. Mijn ouders zouden me verrot uitschelden.
Het is trouwens ons huis, maar ik heb het meeste geld uitgegeven aan alle meubilair en spullen.
Huilen helpt niet bij deze gozer. Ik ben ook een grote jankerd hoor, hij is t al gewend.
Ik heb hem al vaak genoeg gezegd dat die kut is gekomen om ons leven te verpesten, dan zeg ik het ook zo grof. Normaal scheld ik niet maar ze maakt me gewoon woest!
Wel super bedankt voor je advies. Ik zal proberen met hem hierover te praten.
Ehm, jawel?quote:Op vrijdag 30 november 2007 12:05 schreef Houtspeer het volgende:
[..]
Gezien haar situatie is het niet zo raar dat ze zich zo uit.
blijkbaar wel interessant genoeg...quote:Op vrijdag 30 november 2007 21:30 schreef JamesBrownie het volgende:
Hmm. denk niet dat ik hier verder nog ga lezen...
Heel veel mensen keken ook naar de tokkies jaquote:Op vrijdag 30 november 2007 21:46 schreef lancome het volgende:
[..]
blijkbaar wel interessant genoeg...
Ja, ik heb iets met leedvermaak.(heb die post trouwens net ge-edit)quote:Op vrijdag 30 november 2007 21:46 schreef lancome het volgende:
[..]
blijkbaar wel interessant genoeg...
herman brood, hilton, meer zeg ik nietquote:Op vrijdag 30 november 2007 22:02 schreef lancome het volgende:
We maken ook steeds meer ruzie over die ouders en broertjes van hem. Ons relatie is niet meer wat t was. Maar ik kan hem niet uit mijn hoofd zetten. Ik denk erover na om ermee te stoppen maar ik kan het niet. Ik kan volgens mij niet eens leven zonder hem. Maak ajb geen grappen hierover. Het is echt een zeer gevoelige kwestie.
Ik eis niet van hem dat hij zijn ouders niet meer moet zien. Ik wil zijn ouders nooit meer zien.quote:Op vrijdag 30 november 2007 21:50 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Ja, ik heb iets met leedvermaak.(heb die post trouwens net ge-edit)
Maar jeetje TS, je zult afspraken moeten maken en je kunt idd niet van je vriend eisen dat ie zijn ouders niet meer ziet, dat gaat jullie relatie ook niet ten goede komen vrees ik.
Als je hem dwingt te kiezen, zal ie je dat ook kwalijk nemen en dat blijft wringen.
Tijden, dagen, afspraken, ze niet binnenlaten als ze niet op de kalender sstaan.
En ik hoop echt dat je normaal niet zo bent, anders verdien je niet beter dan die schoonouders van je.
Briljantquote:Op vrijdag 30 november 2007 22:06 schreef PeZu het volgende:
[..]
herman brood, hilton, meer zeg ik niet
Is er echt geen compromis te vinden?quote:Op vrijdag 30 november 2007 22:06 schreef lancome het volgende:
[..]
Ik eis niet van hem dat hij zijn ouders niet meer moet zien. Ik wil zijn ouders nooit meer zien.
Ik vind nog steeds dat je je verschuilt - vooral achter je vriend en zijn moeder.quote:Op vrijdag 30 november 2007 22:06 schreef lancome het volgende:
[..]
Ik eis niet van hem dat hij zijn ouders niet meer moet zien. Ik wil zijn ouders nooit meer zien.
Ik vond mijn regel ook goed, heb het hem ook voorgesteld, hij zegt dat het niet kan. Zij komt nog steeds binnen als ik er niet ben. Ik ben weinig thuis omdat ik naar de unie moet, werken enz. Ze heeft geen koelkast ik haar huis, dus gebruikt ze mijn koelkast en hij laat het natuurlijk toe. Hij zegt het ook niet zelf, als ik iets opmerk wat niet van mij is en vragen stel dan vertelt hij met irritatie in zijn gezicht dat zij is langs geweest. Dan is hij geïrriteerd van mijn reactie. Het lijkt wel een omgekeerde wereld. Ze heeft geen stofzuiger daarom leent ze die van mij zonder mijn toestemming en zoals altijd achteraf doet de stofzuiger het niet meer. Dan komt hij met argumenten van dat het een 1 jaar oude stofzuiger is en dat ie het daarom niet meer zo goed doet. Als t aan mij ligt komt ze er helemaal niet in. Hij zegt, dat ik zijn ouders nooit wil zien, niet kan en dat het onmogelijk is. Ik verstop me nergens achter. Ik zoek juist oplossingen en probeer van alles te verzinnen, maar hij wil het niet. Ik wil hem niet kwijt, maar ik wil ook niet dat ze zo over me heen lopen. Ik kan er ook voor kiezen zelf te vertrekken zodat ik ze allemaal niet hoef te zien, maar dan heb ik hem niet meer en zonder hem wil ik niet.quote:Op vrijdag 30 november 2007 23:52 schreef mgerben het volgende:
[..]
Ik vind nog steeds dat je je verschuilt - vooral achter je vriend en zijn moeder.
Jij wilt wel maaaaarrrrrr ... en dan komt het hele riedeltje weer. Maar zij doet dit maar hij doet dat.
Dit regeltje dat je hier schreef is toch een prima, prima uitgangspunt? Het grenst zelfs aan perfectie.
Jij wilt hen niet meer zien. Is de oplossing van alle problemen, en is je goed recht.
Dus zorg dat ze niet meer door de deur komen. Reageer je niet af op Fok, maar gooi moederlief hardhandig de deur uit.
Jouw lieve vriend moet duidelijk gemaakt worden dat de grens bij de voordeur ligt. Want hij loopt natuurlijk gewoon over je heen.
Jij huilt en jammert en klaagt, maar het haalt totaal niets uit. Dat komt natuurlijk vooral omdat jij met gejammer komt en niet met oplossingen.
Dus stop met klagen en doe iets. Iets redelijks. Stel de grens bij de voordeur en zorg dat zowel je vriend als zijn moeder weten dat als zij een stap over de drempel zet, zijn vriendin verandert in een feeks.
Verder, buiten de deur, is alles prima.
Wil hij mama zien - prima, mama woont vlakbij. Ze hoeft niet in jouw huis te komen. Is geen enkele noodzaak voor.
Maar ja, je zult het wel 'aan je vriend voorstellen' en hij zal wel iets brommen en je verder negeren.
Kan hij rustig doen - omdat je toch de daad niet bij het woord voegt.
ja gewoon optiefen, op kamers , leven opnieuw beginnen, pm maarquote:Op zaterdag 1 december 2007 00:43 schreef lancome het volgende:
[..]
Ik vond mijn regel ook goed, heb het hem ook voorgesteld, hij zegt dat het niet kan. Zij komt nog steeds binnen als ik er niet ben. Ik ben weinig thuis omdat ik naar de unie moet, werken enz. Ze heeft geen koelkast ik haar huis, dus gebruikt ze mijn koelkast en hij laat het natuurlijk toe. Hij zegt het ook niet zelf, als ik iets opmerk wat niet van mij is en vragen stel dan vertelt hij met irritatie in zijn gezicht dat zij is langs geweest. Dan is hij geïrriteerd van mijn reactie. Het lijkt wel een omgekeerde wereld. Ze heeft geen stofzuiger daarom leent ze die van mij zonder mijn toestemming en zoals altijd achteraf doet de stofzuiger het niet meer. Dan komt hij met argumenten van dat het een 1 jaar oude stofzuiger is en dat ie het daarom niet meer zo goed doet. Als t aan mij ligt komt ze er helemaal niet in. Hij zegt, dat ik zijn ouders nooit wil zien, niet kan en dat het onmogelijk is. Ik verstop me nergens achter. Ik zoek juist oplossingen en probeer van alles te verzinnen, maar hij wil het niet. Ik wil hem niet kwijt, maar ik wil ook niet dat ze zo over me heen lopen. Ik kan er ook voor kiezen zelf te vertrekken zodat ik ze allemaal niet hoef te zien, maar dan heb ik hem niet meer en zonder hem wil ik niet.
Ik wil ook dat de grens tot de voordeur is, dat heb ik al zovaak tegen hem gezegd. Hij zegt dat het niet kan. Als ze langskomt dan moet ze over de drempel van hem. Ik verander zovaak in een feeks. Niets helpt echt niet. Geloof me ik heb echt van alles geprobeerd. Zelfs dat hij moet kiezen tussen hen en mij, ja zo zielig was ik, maar hij wil niet kiezen en wil het allebei. Alles wat je schrijft daar ben ik het mee eens maar ik kan hem niet overtuigen.
Misschien kan ik vertrekken en dan?? Moet ik een prachtige relatie van 6 jaren weggooien vanwege zijn familie? Ik kan niet zonder hem, maar zijn familie wil ik nooit zien. Ik zit er tussen in en kan er niets mee. Er zijn geen daden die ik kan verrichten om mezelf te redden en alles te behouden wat ik wil.
pm?quote:Op zaterdag 1 december 2007 00:47 schreef henkway het volgende:
[..]
ja gewoon optiefen, op kamers , leven opnieuw beginnen, pm maar
Persoonlijk Mericht.quote:
Je hebt alles hier zelf aan de hand.quote:Op vrijdag 30 november 2007 21:30 schreef lancome het volgende:
[..]
Als jij zoiets zou meemaken zou je nog ergere dingen zeggen dan ik dat heb gedaan. Ik kan t aan niemand vertellen en het gevoel blijft zich opborrelen. Ik moest t er even uitgooien. Verder ben ik het niet eens met je dat ik me achter alles en iedereen verschuil. Er zijn bepaalde omstandigheden waar ik niets aan kan doen
Personal Message.quote:
Ms niet niet van haar houden, maar iig niet genoeg.quote:Op zaterdag 1 december 2007 09:25 schreef JamesBrownie het volgende:
Mag ik even zeggen dat ik het raar vind dat mensen zeggen dat haar vriend niet van haar houdt?
Als mijn vriend nu ineens zou zeggen dat ie mijn moeder nooit meer wilde zien en dat ze niet hier in huis mocht komen, zou ik ook denken: Doe normaal eikel, het is mijn moeder, ik woon hier net zo goed als jij en ze komt dus gewoon langs. Desnoods als jij er niet bent, maar ik ga haar niet zeggen dat ze niet meer binnen mag.
Aan de andere kant, als het echt heel erg was en mijn moeder dingen kapot zou maken, zou ik er zelf ws ook genoeg van krijgen na een tijdje.
Hebben jullie een gezamenlijke rekening, anders kun je hem misschien alles laten betalen?
Ik bekijk het puur vanuit mezelf gezien, als mijn vriend nu ineens zou zeggen dat hij mijn moeder nooit meer wilde zien en dat ze niet meer in ONS huis mocht komen... Als hij ruzie met haar krijgt, is dat zijn probleem en niet het mijne, nou zal dat niet gauw gebeuren, volgens mij heeft hij de beste schoonmoeder ter wereld, maar toch.quote:Op zaterdag 1 december 2007 09:41 schreef Little_Angel het volgende:
[..]
Ms niet niet van haar houden, maar iig niet genoeg.
Als je weet dat iemand zo gefrustreerd daardoor is geraakt, dan is het niet moeilijk om iets te PROBEREN... Een oplossing wil niet zeggen dat heel het contact verbroken moet worden, maar het zou denk ik al helpen als zij niet meer daar kwam. Hij kan zelf toch naar zijn moeder, die woont tegenover ze? Maar dat wilt ie niet.
En daarmee wilt ie imho ook het probleem niet oplossen dus tot zover het hele houden van en de perfecte relatie van die twee.
Ja je hebt wel gelijk vind ik hoorquote:Op zaterdag 1 december 2007 09:54 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Ik bekijk het puur vanuit mezelf gezien, als mijn vriend nu ineens zou zeggen dat hij mijn moeder nooit meer wilde zien en dat ze niet meer in ONS huis mocht komen... Als hij ruzie met haar krijgt, is dat zijn probleem en niet het mijne, nou zal dat niet gauw gebeuren, volgens mij heeft hij de beste schoonmoeder ter wereld, maar toch.
Het is anders als hij zelf al een slechte band met haar heeft en als ze dingen kapot maakt in huis, dan zal hij idd mee moeten denken over een oplossing, maar ik moet zeggen dat ik het al heel wat zou vinden als hij zou zeggen: nou, dan hoef je haar nooit meer te zien, dan komt ze gewoon niet meer als jij er bent.
Ik zei al, als ze een gescheiden rekening hebben, moet hij maar gewoon alles betalen, laat hem een koelkast voor zijn moeder kopen, een stofzuiger,(de nieuwe zelf houden dan he) dan hoeft ze niet meer langs te komen en kan hij op bezoek bij haar.
Maar ik kan niet anders dan me storen aan TS dr praat, als je zo praat, ben je zelf ook niet echt constructief bezig(en ze zegt dat ze zo ook praat tegen haar vriend over zijn moeder, mijn vriend zou mijn moeder maar 1 keer kutwijf hoeven noemen geloof ik.)
Tsja, wat moet je hiermee... Je vriend is een slappe lamlul en jij ... eigenlijk ookquote:Op zaterdag 1 december 2007 00:43 schreef lancome het volgende:
[..]
Ik vond mijn regel ook goed, heb het hem ook voorgesteld, hij zegt dat het niet kan. Zij komt nog steeds binnen als ik er niet ben.
... van de koelkast ... hop in de vuilbak.quote:Ze heeft geen koelkast ik haar huis, dus gebruikt ze mijn koelkast en hij laat het natuurlijk toe.
Dat zou ik ook worden.quote:Hij zegt het ook niet zelf, als ik iets opmerk wat niet van mij is en vragen stel dan vertelt hij met irritatie in zijn gezicht dat zij is langs geweest. Dan is hij geïrriteerd van mijn reactie.
Ik zou de stofzuiger meteen weggooien als hij zegt dat-ie niet goed meer is. Kom op, is niet goed zeg jij, we gaan een nieuwe kopen.quote:Dan komt hij met argumenten van dat het een 1 jaar oude stofzuiger is en dat ie het daarom niet meer zo goed doet.
Jouw oplossingen liggen bij iets dat hij en zijn moeder moeten doen. Jouw oplossingen bestaan eruit dat andere mensen zich aanpassen aan jou. Je problemen liggen ook allemaal bij andere mensen. Dat bedoel ik met verschuilen.quote:Als t aan mij ligt komt ze er helemaal niet in. Hij zegt, dat ik zijn ouders nooit wil zien, niet kan en dat het onmogelijk is. Ik verstop me nergens achter. Ik zoek juist oplossingen en probeer van alles te verzinnen, maar hij wil het niet.
Nogal wiedes. Alleen maar woorden. Hij moet kiezen? Hij hoeft helemaal niet te kiezen want jij loopt toch niet weg.quote:Geloof me ik heb echt van alles geprobeerd. Zelfs dat hij moet kiezen tussen hen en mij, ja zo zielig was ik, maar hij wil niet kiezen en wil het allebei. Alles wat je schrijft daar ben ik het mee eens maar ik kan hem niet overtuigen.
Dat is de sleutel. Je hoeft je relatie niet op te geven. Dat is iets wat je vriend besluit.quote:Misschien kan ik vertrekken en dan?? Moet ik een prachtige relatie van 6 jaren weggooien vanwege zijn familie? Ik kan niet zonder hem, maar zijn familie wil ik nooit zien. Ik zit er tussen in en kan er niets mee.
Ik wil ook niets opgeven. Maar hoe regel ik dat zijn ma mijn huis niet inkomt? Ik ben al weg om tot rust te kunnen komen. Hij wil ook tot rust komen. Het was zelfs zijn voorstel dat ik maar niet terug moet komen omdat ie even wil gaan ademen.quote:Op zaterdag 1 december 2007 11:50 schreef mgerben het volgende:
[..]
Tsja, wat moet je hiermee... Je vriend is een slappe lamlul en jij ... eigenlijk ook
'kan niet' is natuurlijk de grootst mogelijke onzin. Kijk maar om je heen: Is je schoonmoeder in huis? Nee? Goh, het kan dus blijkbaar wel.
En van jou uit zou het ook niet een 'voorstel' moeten zijn maar meer een ultimatum ofzo.
Ik denk niet dat het helpt, want jij houdt op waar woorden ophouden en daden beginnen, en je vriend weet dat.
Je zit in een moeilijke situatie, maar je wordt hier geflamed omdat je niet bereid bent echt harde keuzes te maken. En een echt harde keuze is dus niet 'een voorstel doen aan je vriend dat hij iets in zijn leven gaat veranderen'.
Wat voor daad kan ik dan verrichten om dit voorstel werkelijkheid te kunnen maken? We wonen samen. Ik kan hem er ook niet uitgooien, het huis staat op ons naam. Ik kan haar er niet persoonlijk uitgooien omdat ik weinig thuis ben. Ik heb haar al een paar weken niet gezien maar zij mijn huis zovaak ze maar wil.
Tel alles eens bij elkaar op.
Je hebt een vriend waar je moeilijk mee communiceert, een schoonfamilie die tussen jullie in komt en je vriend laat dat toe en er gebeurt niets.
Oplossing: Zoek een andere kamer. Ga niet uit elkaar, maar los het probleem op dat er is: Schoonma komt bij jou over de vloer. Pak precies dat probleem aan. Ga naar een andere kamer of een ander huis.
Weet vriendlief ook meteen dat hij moet kiezen.
En jij bent van schoonma af en ze zal je een stuk minder irriteren.
[..]
... van de koelkast ... hop in de vuilbak.
[..]
Ik heb mijn vriend al 4 dagen niet gezien, omdat ik bij mijn ouders ben. We bellen al veel minder met elkaar. Ik wil helemaal niet uit elkaar gaan, maar wil die mensen niet zien. Volgens mij zitten ze nu wel lekker aan mijn tafel te eten nu.
Dat zou ik ook worden.
Hij moet maar veranderen en jij loopt maar te zeuren.
Jij bent ongelukkig (terecht) maar je wilt dat andere mensen iets doen/laten om jou gelukkig te maken - dat is onterecht. Jij moet je eigen keuzes maken en niet andere mensen dwingen zich aan te passen zodat jouw leventje loopt zoals jij plant.
Je moet je eigen plan trekken, en als je vriend bij je wil blijven trekt hij zijn eigen plan.
[..]
Wat voor keuze kan ik dan maken? Elke keer als ik zeg dat ik niet verantwoordelijk voor hun ben gaat hij flippen en schreeuwen tegen mij. Hij zegt ook dat ik niets voor ze hoef te betalen maar dan zit ie als een gek te schreeuwen. Ik hoef niets voor ze te betalen, maar ze gebruiken mijn spullen waar ik hard voor gewerkt heb. Ik wil geen boodschappen meer doen. Dan begint hij weer te zeuren dat ik zielig zit te doen voor eten, wat volgens hem niets zou voorstellen.
Ik zou de stofzuiger meteen weggooien als hij zegt dat-ie niet goed meer is. Kom op, is niet goed zeg jij, we gaan een nieuwe kopen.
[..]
Ik wil ook een nieuwe kopen. Hij heeft bijna nooit geld, dus kan ik weer vrolijk gaan betalen. Dar heb ik ook geen zin meer in. Zijn mammie mag het gaan betalen, maar dat wil ze natuurlijk niet. Ze wil haar eigen kinderen niet eens eten geven en waar komen die aankloppen?
Jouw oplossingen liggen bij iets dat hij en zijn moeder moeten doen. Jouw oplossingen bestaan eruit dat andere mensen zich aanpassen aan jou. Je problemen liggen ook allemaal bij andere mensen. Dat bedoel ik met verschuilen.
Als het er op aan komt kun je alleen je eigen keuzes maken. Je kunt iemand hooguit voor een keus stellen; je kunt hem niet dwingen te kiezen wat jij wilt. Die stap mis jij totaal.
[..]
Ik hem hem vaak voor keuzes gesteld, maar hij wil er niet op ingaan. Alle mogelijke oplossingen die jij hebt genoemd dat heb ik allemaal geprobeerd. Conclusie: ik ben geen stap verder
Nogal wiedes. Alleen maar woorden. Hij moet kiezen? Hij hoeft helemaal niet te kiezen want jij loopt toch niet weg.
[..]
Ik ben al weg. Sinds zijn ouders zijn gekomen ben ik direct vertrokken. Is dat geen keuze van mij? Ik kwam mijn huis bezoeken toen ze er nog in woonden en voelde me niet thuis in mijn eigen huis. Al meer dan 3 maanden zit ik hiermee. Eindelijk zijn ze uit mijn huis, hebben ze een woning en blijven ze komen om spullen te lenen en te eten want dat is allemaal gratis voor ze. Ik kom er maar niet vanaf. Wat ik ook doe het lukt me niet. Hij wordt ook steeds bozer op mij en zegt dat ie er spijt van heeft dat ie geld en spullen van mij heeft aangenomen. Toen zijn ouders vertrokken uit Nederland heb ik hem geholpen. Hij zat zonder huis, zijn ouders hebben hem op straat gezet. Ik heb hem geholpen met het vinden van een huis waar we in gingen samen wonen. Ik heb gewerkt en ben soms gestopt met school om geld voor hem te verdienen. Hij werkte zelf ook maar kon niet rondkomen. Ik ben al 3 jaar niet op vakantie geweest, omdat ik elke vakantie heb gewerkt en geld aan hem heb gegeven. Hij daarentegen is elk jaar op vakantie geweest om zijn ouders te zien. Hij vroeg of ik mee wilde, maar ik wilde hen niet zien omdat ik niet kan vergeven wat ze hem hebben aangedaan. Alles in dat huis heb ik betaald omdat hij niet kon rondkomen. Soms stond ie zo rood dat ie niets kon doen dus heb ik hem geld gegeven. Hij belde en smeekte zijn ouders en kreeg niets! Zijn auto waar die in rijdt is ook voor een groot deel door mij betaald. Ik hoefde dit alles niet te doen maar heb het allemaal voor hem gedaan omdat ik zoveel van hem hield. Dan vergelijk ik in discussies wat zijn ouders hebben gedaan en wat ik heb gedaan en hij heeft er nu spijt van dat ik hem heb geholpen. Ik heb me zitten uitsloven voor niets en ben mijn geld kwijt. Hij wordt nu zo boos dat ie me dreigt om alle spullen kapot te maken.
Dat is de sleutel. Je hoeft je relatie niet op te geven. Dat is iets wat je vriend besluit.
Maar jij kunt wel weggaan uit de huidige situatie. Een relatie bestaat zolang beide partijen er mee instemmen. Wat je nu doet is niet goed voor je relatie; probeer iets anders.
Jij wilt een huis waar schoonma niet over de vloer komt.
Regel dat.
'kan niet' = 'wil niet' en dat geldt voor zowel je vriend als voor jou.
quote:Op zaterdag 1 december 2007 09:54 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Ik bekijk het puur vanuit mezelf gezien, als mijn vriend nu ineens zou zeggen dat hij mijn moeder nooit meer wilde zien en dat ze niet meer in ONS huis mocht komen... Als hij ruzie met haar krijgt, is dat zijn probleem en niet het mijne, nou zal dat niet gauw gebeuren, volgens mij heeft hij de beste schoonmoeder ter wereld, maar toch.
Het is anders als hij zelf al een slechte band met haar heeft en als ze dingen kapot maakt in huis, dan zal hij idd mee moeten denken over een oplossing, maar ik moet zeggen dat ik het al heel wat zou vinden als hij zou zeggen: nou, dan hoef je haar nooit meer te zien, dan komt ze gewoon niet meer als jij er bent.
Ik zei al, als ze een gescheiden rekening hebben, moet hij maar gewoon alles betalen, laat hem een koelkast voor zijn moeder kopen, een stofzuiger,(de nieuwe zelf houden dan he) dan hoeft ze niet meer langs te komen en kan hij op bezoek bij haar.
Maar ik kan niet anders dan me storen aan TS dr praat, als je zo praat, ben je zelf ook niet echt constructief bezig(en ze zegt dat ze zo ook praat tegen haar vriend over zijn moeder, mijn vriend zou mijn moeder maar 1 keer kutwijf hoeven noemen geloof ik.)
weg wezen en denk om jezelfquote:Op zaterdag 1 december 2007 13:23 schreef lancome het volgende:
Hij heeft zeker geen goede band met zijn ouders. Elke keer belazeren ze hem. Hij heeft 1 jaar fulltime gewerkt en alle geld op zijn moeders rekening gezet omdat hij geen rekeningnummer had. Zijn ouders hebben dat geld van hem gestolen en hij bleef achter met niets. Zijn ouders zijn zomaar naar het buitenland vertrokken en hij stond op straat ze hadden hem niets gegeven. Ik heb hem toen geholpen. Elke keer had ie geld problemen zijn ouders gaven hem geen cent. Ik kwam hem weer helpen. Nu hebben zijn ouders problemen en komen in ons huis zonder ons een cent te geven gaan ze ervan uit dat wij alles betalen. Hij wilde niet dat ze kwamen en probeerde ze telefonisch tegen te houden ze negeerden hem, hingen de telefoon telkens op en zijn toch gekomen. Hij moest ze komen afhalen op het vliegveld. Nu hebben ze onze relatie, huis zoveel schade aangericht. Het kan ze gewoon niets schelen. Ik heb zijn moeder geconfronteerd dat haar zoon het heel moeilijk heeft gehad, ze lacht er gewoon om. Na dit alles doet hij nog steeds van alles voor ze en dat kan ik gewoon echt niet begrijpen. Na alles wat ik voor hem gedaan heb kan ik het echt niet geloven.
Ga dan weg, blijf niet zo klef plakkenquote:Op zaterdag 1 december 2007 12:57 schreef lancome het volgende:
[..]Hij wil ook tot rust komen. Het was zelfs zijn voorstel dat ik maar niet terug moet komen omdat ie even wil gaan ademen.
Zo van: my way or the highway?quote:Op zaterdag 1 december 2007 12:57 schreef lancome het volgende:
Het was zelfs zijn voorstel dat ik maar niet terug moet komen omdat ie even wil gaan ademen.
Simpel, hij heeft er minimaal 15 jaar indoctrinatie op zitten. (Zo te zien gaat dat proces nog steeds door.) Hij is in een kritieke fase van zijn ontwikkeling gewend geraakt aan kleinering door zijn ouders, en kan zich er nu niet van losmaken. Niet al te boos erop zijn, maar het wel zien als een realiteit. (Vergelijk het maar met kinderverkrachters die als klein kind ook door hun ouders zijn gemolesteerd: ze hebben zichzelf niet zo gemaakt, ze weten op een basaal emotioneel niveau niet beter dan dat het zo 'hoort'.)quote:Op zaterdag 1 december 2007 13:14 schreef lancome het volgende:
[..]
Ik heb me dom gedragen door zo grof te zijn, dat kan ik niet meer terugnemen. Maar na alles wat ik heb gedaan moet dat me toch wel vergeven kunnen worden?
Als ouders die afschuwelijke daden wordt vergeven waarom kan mijn groffe mond dan niet vergeven worden?
Kortom hij heeft gekozen, niet voor jou. En jij legt je erbij neer.quote:Op zaterdag 1 december 2007 00:43 schreef lancome het volgende:
Zelfs dat hij moet kiezen tussen hen en mij, ja zo zielig was ik, maar hij wil niet kiezen en wil het allebei.
quote:Op zondag 2 december 2007 19:31 schreef Knipoogje het volgende:
Als ik het zo lees is vriend + familie behoorlijk afhankelijk van jou.
Maar ondanks je academisch niveau hebben ze het gepresteerd om de rollen om te draaien. Jij kan niets doen, behalve zwaar gestresst in je besluiteloze cirkeltje rondwentelen in zelfmedelijden.
"Ik kan niet zonder mijn vriend leven" . Zo erg is het al met je. Dat je als WO student dit soort bullshit uitspraken kan doen. Deze gedachte is de enige reden waarom je je zo laat behandelen. Na 4 pagina's is het overigens wel duidelijk dat alle adviezen door jou in de wind geslagen gaan worden, want ' je wilt 6 jaar relatie niet weggooien'. So what? Het is jouw leven, jouw geluk. Ga je met die vriend verder, die ondanks een slechte relatie met zijn ouders toch loyaal aan ze is, dan ZIT JE VOOR DE REST VAN JE POST-ACADEMISCHE LEVEN aan ze vast tot ze doodgaan.
Kies je echter voor jezelf, dan maak je het uit, ga je na een aantal maanden verdriet weer aan het daten en heb je na een jaartje een nieuwe vriend en is je leventje weer gelukkig.
Nogmaals: ZIJ zijn afhankelijk van jou. Keiharde afspraken maken. Je koopt een koelkast voor die moeder en een stofzuiger en laat contractueel een lening opstellen dat ze het terug moeten betalen. Zullen ze uiteraard niet gaan doen, maar daar gaat het niet om, ze komen niet meer bij je thuis behalve dan op verjaardagen e.d.
Het spijt me echt, maar veel topic lezers twijfelen toch echt aan je verstandelijke vermogens. Je zegt ergens 'wacht maar tot je zelf in zo'n situatie komt'. Sorry hoor, maar mensen met gezond verstand laten het nooit zo ver komen.
Vrouw van mijn broer heeft het dus gewoon keihard gezegd: jouw moeder komt er bij ons niet meer in en mag ons kind ook niet zien. En mijn broer (heeft zijn hele leven een prima relatie met zijn moeder gehad) houdt zo ontzettend veel van haar, dat hij het gewoon toestaat en nu ook gebroken heeft met zijn moeder.
True.quote:Op zondag 2 december 2007 21:45 schreef Yel het volgende:
Jezus man.. Wat laat jij met jezelf spelen!!!!!
Die sukkels die denken dat dit buitenlanders zijn, dit zouden wij nooit doen.. Zoals ik het lees zou ik het niet eens geloven, dat er ook maar iets van waar is. Hoe kunnen mensen zo vies zijn? Dump je vriend niet.. Stuur hem es door naar n psycho. En die kids snap ik wel, maar jij moet es leren hun problemen die van hen te laten blijven.
Weet niet eens wat ik moet adviseren :S Wat n vies zooitje zeg.. Bah!
Het spijt me wel, maar zo prachtig vind ik die relatie niet. Je moet je blijkbaar alles laten welgevallen wat hij wil.quote:Op zaterdag 1 december 2007 00:43 schreef lancome het volgende:
[..]
Misschien kan ik vertrekken en dan?? Moet ik een prachtige relatie van 6 jaren weggooien vanwege zijn familie? Ik kan niet zonder hem, maar zijn familie wil ik nooit zien. Ik zit er tussen in en kan er niets mee. Er zijn geen daden die ik kan verrichten om mezelf te redden en alles te behouden wat ik wil.
Maak er een poll overquote:Op maandag 3 december 2007 02:12 schreef Filay het volgende:
En? Is het al uit?
Nee, DAT is een goede situatiequote:Op zondag 2 december 2007 19:31 schreef Knipoogje het volgende:
Vrouw van mijn broer heeft het dus gewoon keihard gezegd: jouw moeder komt er bij ons niet meer in en mag ons kind ook niet zien. En mijn broer (heeft zijn hele leven een prima relatie met zijn moeder gehad) houdt zo ontzettend veel van haar, dat hij het gewoon toestaat en nu ook gebroken heeft met zijn moeder.
Is wel te hopen.quote:Op maandag 3 december 2007 02:12 schreef Filay het volgende:
En? Is het al uit?
Jadat zou ik maar doen, je hebt een behoorlijke tikquote:Op maandag 3 december 2007 22:52 schreef lancome het volgende: Deze jongen is mijn leven. Het is wel verstandig als we allebij naar een psycholoog gaan zsm.
Ja het zal inderdaad voorál niet de schuld van TS zelf zijn.quote:Op maandag 3 december 2007 23:12 schreef Juup© het volgende:
[afbeelding]
Doet mij een beetje aan een loverboy verhaal denken, die meisjes zijn vaak ook zo afhankelijk van die loverboys dat ze zulk gedrag gaan vertonen.
quote:Op maandag 3 december 2007 23:41 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Ja het zal inderdaad voorál niet de schuld van TS zelf zijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |