abonnement Unibet Coolblue
pi_54630832


Vorige delen:
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |

Alle Openingspost van de Grand Prix van 2007 tot nu toe

[F1]2007 ING Australian Grand Prix
[F1] 2007 Petronas Malaysian Grand Prix
[F1] Grand Prix of Bahrein 2007
[F1] Gran Premio de España Telefónica 2007
[F1] 2007 Grand Prix de Monaco
Formula 1 Grand Prix du Canada 2007
[F1] 2007 FORMULA 1 United States Grand Prix
[F1] Formula 1 Grand Prix de France
[F1]2007 Grand Prix of Europe
[F1]FORMULA 1 Magyar Nagydij 2007
2007 FORMULA 1 Petrol Ofisi Turkish Grand Prix
[F1] Grand Prix van Japan

F1 nieuws portal:
- NewsNow
- NewsNow NL
- Formule 1 Race Report
- F1 Racing
- F1 Today
- Race Freaks
- F1 Freaks (under construction)

Onze boyz:
- Albers
- Doornbos
- Van der Garde

Official F1 Sites:
- Formula1
- FIA
- Live Timing

Teams:
- McLaren
- Renault
- Ferrari
- Honda
- BMW Sauber
- Toyota
- RedBull Racing
- Williams
- Scuderia Toro Rosso
- Spyker
- Super Aguri F1

Sporting Regulations

[PDF] 2007 sporting regulations - F1
[PDF] 2008 sporting regulations - F1

Testschema




Wie staan er dit seizoen aan de start

Mclaren

01. Fernando Alonso
02. Lewis Hamilton

Renault

03. Giancarlo Fisichella
04. Heikki Kovalainen

Ferrari

05. Fellipe Massa
06. Kimi R�ikk�nen

Honda

07. Jenson Button
08. Rubens Barrichello

BMW

09. Nick Heidfeld
10. Robert Kubica

Toyota

11. Ralf Schumacher
12. Jarno Truli

Red Bull Racing

14. David Coulthard
15. Mark Webber

Williams

16. Nico Rosberg
17. Alexander Wurz

Scuderia Toro Rosso

18. Vitantonio Liuzzi
19. Sebastian Vettel

Spyker

20. Adrian Sutil
21. Sakon Yamamoto*

Super Aguri

22. Takuma Sato
23. Antony Davidson

NB. Sebastian Vettel verving Robert Kubica in de GP VS
* Vervanger van Christijan Albers. Op de N�rburgring was Markus Winkelhock de vervanger van Albers.

Standen na de GP van Italie:





De voorlopige kalender met 18 races.
quote:
16 March Australia
23 March Malaysia
6 April Bahrain
27 April Spain
11 May Turkey
25 May Monaco
8 June Canada *
22 June France
6 July Great Britain
20 July Germany
3 August Hungary
24 August** Europe ***
7 September Belgium
14 September Italy
28 September** Singapore
12 October Japan
19 October China
2 November Brazil

* Provisional.
** Subject to circuit approval.
*** The 2008 European Grand Prix will take place in Valencia.
*wijzigingen onder voorbehoud
Fok!Sport F1manager

De OP is hier te vinden

Zin om over F1 te chatten? kom dan gewoon naar het irc-kanaal #f1

Zie de IRC FAQ voor meer informatie.

deze preview wordt u mede mogelijk gemaakt door Sanger & WEST
DeOP is hier te vinden!

Opmerkingen en aanvullingen uiteraard welkom.

[ Bericht 19% gewijzigd door buitenbeentje op 15-11-2007 18:07:05 ]
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_54631840

Schumi aant testen

Michael Schumacher


tvp'tje
pi_54631910

Flashback naar '99 (Honda project met JV en Harvey Postlewaith)...
pi_54632863
RIP JV
pi_54632870
Ow wacht, die leeft nog, RIP Postlewaith
  donderdag 15 november 2007 @ 19:59:49 #6
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_54633397
Goed topic!
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
pi_54635413
Test Volg Post
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 15 november 2007 @ 22:09:09 #8
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_54636779
SHUMI
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 15 november 2007 @ 23:48:24 #9
179034 Bernard0s
Nulla Tenaci Invia Est Via
pi_54639344
Ik hoop zo dat Schumi terugkomt in de F1 ook al is het zeer onwaarschijnlijk. De meester zien vechten tegen het supertalent Hamilton, de kampioen Raikkonen en de arrogante bal Alonso.. Dat zou toch wel fantastisch wezen. Helaas, zal niet gebeuren. Schumi heeft in ieder geval wel zijn visitekaartje afgegeven.
Nulla Tenaci Invia Est Via
  vrijdag 16 november 2007 @ 00:02:34 #10
131800 Tarado
capô de fusca
pi_54639718
Schumi komt niet terug helaas en Alonso vind ik niet arrogant.
Hamilton wordt ook geen wereldkampioen volgend jaar maar hij is wel een super talent
pi_54640708
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 00:02 schreef Tarado het volgende:
Schumi komt niet terug helaas en Alonso vind ik niet arrogant.
Hamilton wordt ook geen wereldkampioen volgend jaar maar hij is wel een super talent
Alonso niet arrogant?! WTF?! !!!!
pi_54643886
quote:
Op donderdag 15 november 2007 16:14 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Njah, ik mag aannemen dat de jury zich eerst gaat buigen over de vraag of de benzine uberhaupt wel te koud was.

Als dat al niet met vaste criteria kon worden vastgesteld, kan ik me moeilijk voorstelllen dat de drie bolides ook maar gediskwalificeerd gaan worden.
De benzine was te koud volgens de regels. De teams zijn alleen niet bestraft omdat er geen sanctie voor staat. Uit het AD:
quote:
Na de Grand Prix van Brazilië, waarin Raïkkönen op één punt verschil met Hamilton wereldkampioen werd, werd bij de Williams van Nico Rosberg (vierde) en de BMW’s van Robert Kubica (vijfde) en Nick Heidfeld (zesde) te koude benzine aangetroffen. Dat mag niet, omdat het voordeel zou geven. Het probleem was alleen dat er in het reglement niet staat beschreven welke straf er in dat geval dient te worden opgelegd. Dus besloten de stewards geen straf op te leggen.
En dat is precies datgene waar McLaren tegen protesteert: Wel illegaal, maar niet bestraft. Het gaat hier om een principekwestie. Ongeacht of het een andere wereldkampioen oplevert of niet.

En voordat de mensen weer beginnen over de spionagezaak: De McLaren was niet illegaal (althans niet bewezen), alleen hebben sommige teamleden data van Ferrari gebruikt voor testen. Daarvoor zijn ze bestraft. Ze hoefden ook niet met een andere auto op de baan te verschijnen (in tegenstelling tot Arrows in het verleden, die een regelrechte kopie bleek te zijn van een Shadow).

BTW: Ik zou er vrede mee hebben als alleen de teams bestraft werden en de coureurs hun punten mogen houden (zoals in 1995).
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 16 november 2007 @ 10:42:53 #13
798 voyeur
bemoeit zich
pi_54645394
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 09:33 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

De benzine was te koud volgens de regels. De teams zijn alleen niet bestraft omdat er geen sanctie voor staat. Uit het AD:
[..]

En dat is precies datgene waar McLaren tegen protesteert: Wel illegaal, maar niet bestraft. Het gaat hier om een principekwestie. Ongeacht of het een andere wereldkampioen oplevert of niet.

En voordat de mensen weer beginnen over de spionagezaak: De McLaren was niet illegaal (althans niet bewezen), alleen hebben sommige teamleden data van Ferrari gebruikt voor testen. Daarvoor zijn ze bestraft. Ze hoefden ook niet met een andere auto op de baan te verschijnen (in tegenstelling tot Arrows in het verleden, die een regelrechte kopie bleek te zijn van een Shadow).

BTW: Ik zou er vrede mee hebben als alleen de teams bestraft werden en de coureurs hun punten mogen houden (zoals in 1995).
Bijna helemaal met je post eens, maar McLaren claimt wel degelijk het wereldkampioenschap op grond van deze zaak. Dus geen principezaak want dan claim je diskwalifactie van de twee teams die de regels overtreden hebben ZONDER wijzigingen in de einduitslag van Hamilton. Het tegendeel is het geval.
Here we are now, entertain us.
  vrijdag 16 november 2007 @ 13:13:58 #14
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_54648749
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 09:33 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

De benzine was te koud volgens de regels. De teams zijn alleen niet bestraft omdat er geen sanctie voor staat. Uit het AD:
De benzine was te koud volgens de meting van de FIA. Maar in de reglementen staat nergens dat de teams moeten uitgaan van die meteing, de reden dat ze eigen metingen uitvoeren. Als er dan meetverschillen ontstaan kan je daar niet voor straffen imo. Straf je wel dan alleen de teams, coureurs kun je hiervoor niet verantwoordelijk hoduen. Net als dat de McLaren coureurs schijnbaar niet aansprakelijk zijn in de spionagezaak (ondanks keiharde bewijzen).
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 16 november 2007 @ 13:42:52 #15
798 voyeur
bemoeit zich
pi_54649524
Kijk hier voor een mooi staaltje pure hypocrisie van McLaren.
Here we are now, entertain us.
pi_54654154
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 13:13 schreef sanger het volgende:

[..]

De benzine was te koud volgens de meting van de FIA. Maar in de reglementen staat nergens dat de teams moeten uitgaan van die meteing, de reden dat ze eigen metingen uitvoeren. Als er dan meetverschillen ontstaan kan je daar niet voor straffen imo. Straf je wel dan alleen de teams, coureurs kun je hiervoor niet verantwoordelijk hoduen. Net als dat de McLaren coureurs schijnbaar niet aansprakelijk zijn in de spionagezaak (ondanks keiharde bewijzen).
Het gaat niet of dat de coureurs verantwoordelijk zijn, maar of ze er voordeel van hadden. En in dit geval hadden ze dat! Daarom moeten ze uit de uitslag geschrapt worden.

En de McLaren rijders was immuniteit belooft, waardoor Alonso (en De La Rosa) niet bestraft is. Tegen Hamilton waren geen bewijzen.
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 13:42 schreef voyeur het volgende:
Kijk hier voor een mooi staaltje pure hypocrisie van McLaren.
Lees boven de quote waarom het niet hypocriet is. Het zou juist hypocriet zijn om te concluderen dat de wagens illegaal zijn, de coureurs er voordeel van hebben en er verder niets aan te doen.

[ Bericht 21% gewijzigd door sasquatsch op 16-11-2007 16:47:09 ]
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 16 november 2007 @ 16:53:25 #17
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_54654471
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 16:40 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Het gaat niet of dat de coureurs verantwoordelijk zijn, maar of ze er voordeel van hadden. En in dit geval hadden ze dat! Daarom moeten ze uit de uitslag geschrapt worden.
Dat gaat dus niet altijd op. Dat heeft het verleden uitgewezen.
quote:
En de McLaren rijders was immuniteit belooft, waardoor Alonso (en De La Rosa) niet bestraft is. Tegen Hamilton waren geen bewijzen.
Immuniteit waarvoor? En waarom zouden McLaren rijders wel immuniteit moeten krijgen en een BMW of Williams coureur niet? De McLaren coureurs hebben ook voordeel gehaald uit de Ferrari info. Of ze daarvan bewust waren of niet.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_54655028
quote:
Glock mag volgend jaar voor Toyota rijden

Timo Glock mag volgend jaar voor Toyota rijden. Zo heeft het Contract Recognition Board, een commissie die de contracten in de Formule 1 in de gaten houdt, besloten. Begin november werd bekend dat Toyota een overeenkomst met de regerend GP2-kampioen bij het CRB had ingediend. BMW-Sauber, waarvoor Glock dit jaar reserve- en testcoureur was, wilde de Duitser echter graag behouden en protesteerde.

Het Britse Autosport weet nu te melden dat het CRB heeft geoordeeld dat er voor Glock geen contractuele belemmeringen zijn om volgend jaar voor Toyota uit te komen. Voor BMW-Sauber zou dit betekenen dat zij opnieuw op zoek moet naar een nieuwe derde coureur, nu een bevestiging van Glock door Toyota niet ver weg lijkt en na het eerdere vertrek van Sebastian Vettel naar Scuderia Toro Rosso.

Glock zelf liet eerder al weten graag naar Toyota te willen gaan: "Ik ben BMW zeer dankbaar. Het team heeft me geholpen en ik heb het team geholpen. Ik heb me er altijd thuis gevoeld, maar nu is het tijd voor de volgende stap. Ik heb de kans om bij een ander groot team te kunnen racen. Dat is iets wat BMW me niet kan bieden."

In 2004 heeft Glock vier Formule 1-races gereden, in een Jordan-Ford.
Bron
pi_54655463
Is er al een uitspraak?
pi_54656415
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 17:43 schreef Leatherface het volgende:
Is er al een uitspraak?
Volgens pitpass.com verworpen en Kimi blijft kampioen.
Nog geen officiele bevestiging, maar die zal wel niet al te lang op zich laten wachten
pi_54656423
Duurt wel erg lang inderdaad
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_54656465
quote:
ING tevreden over eerste jaar in Formule 1
16 november 2007

ING is tevreden over haar eerste jaar als hoofdsponsor van Renault. Zo heeft Isabelle Conner, hoofd Formule 1 bij ING, laten weten. Naast sponsor van een team is de Nederlandse bankverzekeraar ook titelsponspor van de Grand Prix van België en de Grand Prix van Australië en doet zij veel aan baansponsoring bij de overige races.

"Onze eerste seizoen in de Formule 1 heeft onze verwachtingen overtroffen", zei Conner in een interview met de officiële Formule 1-website. "ING heeft er bewust voor gekozen om meteen op grote schaal in de Formule 1 te gaan sponsoren, om zo effectief mogelijk de wereldwijde bekendheid van ING te vergroten. Volgens eigen onderzoek hadden we de doelen die we onszelf hadden gesteld, al binnen een paar maanden bereikt, veel eerder dan we hadden verwacht."
Dat, en dan het vervolg:
quote:
Tijdens het tweede Formule 1-jaar hoopt ING niet alleen haar bekendheid verder te kunnen vergroten, maar ook meer klanten te kunnen verwelkomen. Conner: "Volgend jaar zullen we doorgaan met de sponsoring. We willen dan kijken of met de sponsoring ook meer klanten naar onze organisatie kunnen halen. Ik wil op dit moment nog niets verklappen over onze plannen voor volgend jaar, dat zal ik volgend jaar pas doen. ING zul je echter ook in 2008 erg vaak voorbij zien komen!"

bron: www.f1.gpupdate.net
Dan vraag ik mij serieus af wat de doelen zijn die ze dit jaar gesteld hebben en hoe ze gemeten hebben of ze die bereikt hebben.
pi_54656507
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 18:34 schreef NED het volgende:

[..]

Volgens pitpass.com verworpen en Kimi blijft kampioen.
Dat zal Kimi, Finland en Ferrari een pak van het hart zijn.

Njah, wel gemengde gevoelens in Finland dan vandaag.

Kimi behoudt dan naar alle waarschijnlijkheid zijn titel, maar Grönholm lijkt met zijn crash de wereldtitel rally te verspelen.
pi_54657011
Pitpass.com spreekt inderdaad over protest afgewezen. Het zou niet officieel zijn bevestigd. Maar volgens die site komt het van een goede bron.

Meer nieuws volgt ongetwijfeld snel.
  vrijdag 16 november 2007 @ 20:48:25 #25
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_54659661
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 19:02 schreef Leatherface het volgende:
Pitpass.com spreekt inderdaad over protest afgewezen. Het zou niet officieel zijn bevestigd. Maar volgens die site komt het van een goede bron.

Meer nieuws volgt ongetwijfeld snel.
BBC bevestigd het nu ook
  vrijdag 16 november 2007 @ 21:10:08 #26
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_54660189
http://www.autosport.com/news/report.php/id/63994
http://www.itv-f1.com/News_Article.aspx?PO_ID=41307

etc etc

Kimi blijft dus gewoon kampioen en McLaren verliest wederom..
  vrijdag 16 november 2007 @ 21:12:21 #27
798 voyeur
bemoeit zich
pi_54660245
Zo net nadat we de uitslag van de Tour de France 2006 kregen hebben we nu al de uitslag in de F1. Bevestigt maar wat een snelle sport het is
Here we are now, entertain us.
pi_54660904
Räikkönen behoudt dus zijn titel, maar door die nasleep en al die controverses is het helaas wel een titel met smetten. Buiten zijn schuld om, natuurlijk.

Hij zal er wel op gebrand zijn om een titel te winnen zonder ' voetnoten', om het zo maar eens uit te drukken.
  zaterdag 17 november 2007 @ 04:12:32 #29
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_54668347
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 21:10 schreef -Hans- het volgende:
Kimi blijft dus gewoon kampioen en McLaren verliest wederom..
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_54676892
quote:
BMW plan shoot-out for test role

BMW Sauber are considering holding a 'shoot-out' evaluation of test driver candidates at next month's Jerez test as they bid to find a replacement for Timo Glock, autosport.com has learned.

As we revealed yesterday, Glock is set to be confirmed as a Toyota race driver imminently, after Formula One's Contract Recognition Board ruled earlier this week that his ties to BMW Sauber were no longer valid.

Glock's move means that BMW Sauber now need to find a new test and reserve driver for next season, and BMW motorsport director Mario Theissen has hinted at the possibility that up to three candidates for the job could drive for them at Jerez so their potential can be evaluated.

"We might have one, two or maximum three guys in the car at the December test in Jerez, and then we should come to a decision before the end of the year," he said when asked by autosport.com about how soon he expected to make a decision about a new tester.

Theissen has been paying close attention to the Formula Three field at Macau this weekend, having famously signed Robert Kubica after seeing him finish runner-up in the 2005 event.

Speculation in the paddock has strongly linked British F3 champion Marko Asmer with the BMW Sauber test deal, and Theissen admitted the Estonian was a strong contender.

"He (Marko) would be a potential candidate for a future test drive, one of several I have to say," he said.

"Obviously I will have a closer look at who emerged from Formula BMW, because I know them from the past years and I want to see how they develop. And then there are a few others."

Champ Car racer and former Red Bull F1 driver Robert Doornbos has also been linked with the BMW role.
Bron
pi_54715346
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 18:36 schreef NED het volgende:

[..]

Dat, en dan het vervolg:
[..]

Dan vraag ik mij serieus af wat de doelen zijn die ze dit jaar gesteld hebben en hoe ze gemeten hebben of ze die bereikt hebben.
NED, het gaat vooral om naamsbekendheid, en klanten winnen. Onderzoeken geven ook de mogelijkheid aan te geven hoe men ING kent, en wat het überhaupt is. Er is gebleken dat dit sterk gestegen is in landen waar de naamsbekendheid niet erg hoog lag. Ook heeft men verschillende acties gekoppeld aan de sponsoring, en daar is erg goed mee gescored. En dat is terug te leiden naar cijfers, percentages en geld uiteraard.
pi_54719351
quote:
Briatore: 60 percent chance of Alonso deal

Double Formula One world champion Fernando Alonso is 60 per cent certain to rejoin Renault next season, team boss Flavio Briatore said on Monday.

Spaniard Alonso split with McLaren this month after a bitter and controversial season where he finished third in the drivers' championship.

"Renault will definitely have different drivers next year. There is a 60 per cent chance Alonso will be with us," Briatore was quoted as saying on radio show GrParlamento by Italian news service ANSA.

Briatore's words appear to spell the end at Renault for drivers Giancarlo Fisichella and Heikki Kovalainen

"We have an advantage (in taking Alonso) because we know him. Between today and the day after tomorrow it will be decided," Italian Briatore added.

Toyota announced earlier on Monday that Germany's Timo Glock will race for them next season, replacing compatriot Ralf Schumacher and further narrowing Alonso's options.

Alonso left Renault for McLaren last year after winning back-to-back drivers' titles with the French team.

"When you marry, split up and get back together it is not easy," Briatore said.

He also commented on Formula One's new spy probe in which Renault have been charged with unauthorised possession of confidential McLaren information. The team have suspended an employee who had data on "old-style floppy discs".

"When we discovered everything, we informed McLaren and (world governing body) the FIA. We found out who had brought these disks. When you have a thousand employees it is difficult to notice what is happening," he said.
Bron
pi_54745597
De datum van eerste presentatie is al bekend.
quote:
Toyota presenteert op 10 januari

Toyota presenteert op 10 januari de nieuwe auto, zo is dinsdagmiddag bekendgemaakt. De TF108 wordt op het hoofdkwartier van het team aan den volke getoond.

Evenals in voorgaande jaren houdt Toyota de presentatie van het nieuwe model op de fabriek in het Duitse Keulen. Wanneer de auto, waarmee Timo Glock en Jarno Trulli komend jaar aan de start komen, zijn eerste meters maakt is vooralsnog onduidelijk.

Toyota is het eerste team dat bekend heeft gemaakt wanneer het de nieuwe auto presenteert.
Bron

Zijn ze bij Toyota tenminste nog ergens snel mee.
quote:
Ralf Schumacher haalt uit naar Toyota

Ex-Toyota-coureur Ralf Schumacher heeft in een interview met een Duitse krant felle kritiek geleverd op zijn oude team. De 32-jarige Duitser, die wordt vervangen door landgenoot Timo Glock, gaf aan het einde van het seizoen aan niet langer voor Toyota te willen rijden, omdat hij toe was aan een nieuwe uitdaging in de Formule 1. Naar nu blijkt had de zesvoudig racewinnaar meer redenen om zijn biezen te pakken.

Ralf snapt niet dat Toyota niet geprobeerd heeft om Ross Brawn aan te trekken. "Toyota is bij mijn weten het enige team dat niet eens met Ross wilde praten", zei Ralf tegen Express. "Ik bood het team aan om hen met Brawn in contact te brengen, maar ik kreeg daar geen reactie op. Er vond geen enkele ontmoeting plaats."

Schumacher vervolgde: "De structuur binnen het team van Toyota is heilig en daar kan niets aan veranderd worden. Op die manier kun je iemand als Ross Brawn natuurlijk nooit binnenhalen. Brawn had bij het team gewoon kandidaat moeten zijn, hij kon het team verder helpen, maar bij Toyota duldt men geen one-man-show."

Het is nog niet bekend wat Ralf Schumacher volgend jaar gaat doen.
Bron
pi_54745821
Ik denk dat Ralf een goed punt heeft.
Zolang Toyota niks fundamenteels veranderd in de organisatie zullen ze nooit mee gaan doen met de top. Ze heben nu al jaren de tijd gehad om daarmee iets te bereiken en dat mislukt elke keer opnieuw.

Ik denk ook dat Brawn inderdaad de juiste persoon zou zijn geweest om Toyota verder te helpen.
pi_54749214
quote:
Op donderdag 15 november 2007 17:58 schreef buitenbeentje het volgende:
[ afbeelding ]

Vorige delen:
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |

Alle Openingspost van de Grand Prix van 2007 tot nu toe

[F1]2007 ING Australian Grand Prix
[F1] 2007 Petronas Malaysian Grand Prix
[F1] Grand Prix of Bahrein 2007
[F1] Gran Premio de España Telefónica 2007
[F1] 2007 Grand Prix de Monaco
Formula 1 Grand Prix du Canada 2007
[F1] 2007 FORMULA 1 United States Grand Prix
[F1] Formula 1 Grand Prix de France
[F1]2007 Grand Prix of Europe
[F1]FORMULA 1 Magyar Nagydij 2007
2007 FORMULA 1 Petrol Ofisi Turkish Grand Prix
[F1] Grand Prix van Japan
>>>> moeten er hier niet nog wat bij?????


F1 nieuws portal:
- NewsNow
- NewsNow NL
- Formule 1 Race Report
- F1 Racing
- F1 Today
- Race Freaks
- F1 Freaks (under construction)

Onze boyz:
- Albers
- Doornbos
- Van der Garde

Official F1 Sites:
- Formula1
- FIA
- Live Timing

Teams:
- McLaren
- Renault
- Ferrari
- Honda
- BMW Sauber
- Toyota
- RedBull Racing
- Williams
- Scuderia Toro Rosso
- Spyker
- Super Aguri F1

Sporting Regulations

[PDF] 2007 sporting regulations - F1
[PDF] 2008 sporting regulations - F1

Testschema

[ afbeelding ]


Wie staan er dit seizoen aan de start

Mclaren

01. Fernando Alonso
02. Lewis Hamilton

Renault

03. Giancarlo Fisichella
04. Heikki Kovalainen

Ferrari

05. Fellipe Massa
06. Kimi R�ikk�nen

Honda

07. Jenson Button
08. Rubens Barrichello

BMW

09. Nick Heidfeld
10. Robert Kubica

Toyota

11. Ralf Schumacher
12. Jarno Truli

Red Bull Racing

14. David Coulthard
15. Mark Webber

Williams

16. Nico Rosberg
17. Alexander Wurz

Scuderia Toro Rosso

18. Vitantonio Liuzzi
19. Sebastian Vettel

Spyker

20. Adrian Sutil
21. Sakon Yamamoto*

Super Aguri

22. Takuma Sato
23. Antony Davidson

NB. Sebastian Vettel verving Robert Kubica in de GP VS
* Vervanger van Christijan Albers. Op de N�rburgring was Markus Winkelhock de vervanger van Albers.

Standen na de GP van Italie:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

De voorlopige kalender met 18 races.
[..]

[ afbeelding ]*wijzigingen onder voorbehoud
Fok!Sport F1manager

De OP is hier te vinden

Zin om over F1 te chatten? kom dan gewoon naar het irc-kanaal #f1

Zie de IRC FAQ voor meer informatie.

deze preview wordt u mede mogelijk gemaakt door Sanger & WEST
DeOP is hier te vinden!

Opmerkingen en aanvullingen uiteraard welkom.
Zo hé... Daar zitten wat verouderde dingetjes tussen zeg!
En is het niet onderhand mogelijk om de coureurs per team voor 2008 in te vullen?

Ordinaire TVP trouwens.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_54751997
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 20:17 schreef _Administr8or_ het volgende:
Ik denk dat Ralf een goed punt heeft.
Zolang Toyota niks fundamenteels veranderd in de organisatie zullen ze nooit mee gaan doen met de top. Ze heben nu al jaren de tijd gehad om daarmee iets te bereiken en dat mislukt elke keer opnieuw.
idd, wat zeiden ze ook alweer toen ze instapte in de F1? Binnen 3 jaar willen we mee doen voor podiumplaatsen en binnen 4 tot 5 jaar willen we mee doen voor de wereldtitel.
Als ik me niet vrgis, ik kan er een jaartje naast zitten hoor, maar dergelijke uitspraken hebben ze destijds zeker gemaakt!
quote:
Ik denk ook dat Brawn inderdaad de juiste persoon zou zijn geweest om Toyota verder te helpen.
Dat denk ik ook. Ik ben benieuwd wat Honda in 2009 gaat doen.
Héél benieuwd. Wie weet gaat Jens tóch nog een keer wereldkampioen worden!
Dát zou een bak zijn zeg (en dan al helemaal als Lewis hem in 2008 ook net niet binnen haalt
pi_54752014
ps: Sally, het staat je vrij om de wiki aan te passen hoor
pi_54752229
quote:
Op woensdag 21 november 2007 00:28 schreef NED het volgende:
ps: Sally, het staat je vrij om de wiki aan te passen hoor
Not now....

Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  woensdag 21 november 2007 @ 08:01:25 #39
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_54753360
quote:
Op woensdag 21 november 2007 00:44 schreef Sally het volgende:

[..]

Not now....

Vandaag dan
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_54759954
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 20:17 schreef _Administr8or_ het volgende:
Ik denk dat Ralf een goed punt heeft.
Zolang Toyota niks fundamenteels veranderd in de organisatie zullen ze nooit mee gaan doen met de top. Ze heben nu al jaren de tijd gehad om daarmee iets te bereiken en dat mislukt elke keer opnieuw.

Ik denk ook dat Brawn inderdaad de juiste persoon zou zijn geweest om Toyota verder te helpen.
Zelfs Brawn zou niets kunnen uitrichten als Toyota niks fundamenteels verandert in de organisatie. Kijk maar naar Gascoyne. Die kreeg bij Toyota ook niet voor elkaar dat hij de organisatie naar zijn hand kon zetten.

Het grote verschil tussen Honda en Toyota is de cultuur. Daar waar Honda vooral een Europees team is, dat voortborduurt op de mensen van voorheen Tyrrell en Bar en nu een Japanse eigenaar heeft, is Toyota een echt Japans team met een heel andere cultuur, ook al lopen er enkele Europeanen rond. En dat verander je niet zo maar, ook al vragen de resultaten daarom.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_54763114
quote:
Op woensdag 21 november 2007 00:28 schreef NED het volgende:

[..]

idd, wat zeiden ze ook alweer toen ze instapte in de F1? Binnen 3 jaar willen we mee doen voor podiumplaatsen en binnen 4 tot 5 jaar willen we mee doen voor de wereldtitel.
Als ik me niet vrgis, ik kan er een jaartje naast zitten hoor, maar dergelijke uitspraken hebben ze destijds zeker gemaakt!
Hebben ze volgens mij ook gezegd. Al is het op dit moment reëler om daar nog 2 nullen achter te zetten.
quote:
Teams to test slick tyres at Jerez

Bridgestone will supply Formula One teams with slick tyres during the upcoming test at the Jerez circuit in Spain, the Japanese manufacturer has confirmed.

It will be the first time all teams run with slicks following the introduction of grooved tyres at the start of the 1998 season.

Bridgestone, Formula One's sole tyre supplier, will supply each team with three sets of Potenza slick tyres to be used during the test at Jerez on 4-7 December.

The teams have agreed that any mileage completed during the test on slicks will be outside the scope of the testing committee agreement.

The test is aimed at looking at gathering data for the 2009 season, where slicks could return to the sport.

Bridgestone said, however, that it is too early to talk about its plans for 2009.

"Bridgestone are supplying these tyres as a response to a request from the teams and the testing committee, as the teams want to gain data as they look to the 2009 season," a Bridgestone spokesman told autosport.com.

"It is too early for Bridgestone to comment on our tyre range for the 2009 season, however we are always available to discuss ideas with the teams and the FIA."

The FIA, the sport's governing body, had plans to get slick tyres back into Formula One in 2008, but those plans were ditched to continue with the current grooved tyres.
Bron
quote:
BMW to launch new car in Munich

The BMW Sauber team will unveil their car for the 2008 season in Munich on January 14th, the German squad have confirmed.

The event will take place at the new BMW vehicle delivery centre in the immediate vicinity of the BMW Tower and Olympiapark in the German city.

BMW's new car, the F1.08, will then complete a roll-out at the Valencia circuit on January 15th.
Bron
pi_54779208
quote:
Richards ::"ProDrive staat niet aan de start in 2008" Wat velen al lang aan zagen komen is zojuist officieel bevestigd, ProDrive zal in 2008 niet aan de start verschijnen voor het wereldkampioenschap Formule 1. Daarmee staan er komend seizoen nog steeds elf teams op de startgrid in Melbourne.

Eigenaar van ProDrive en voormalig BAR Honda teambaas Dave Richards gaf tekst en uitleg, “Er is een rechtsstrijd gaande over onze entree in de Formule 1 en daarnaast loopt de nieuwe Concorde Agreement steeds vertraging op. We hebben de FIA verzocht om halverwege het seizoen in te stappen, maar dat is afgewezen. Daarom is er geen realistische kans dat ProdriveF1 in 2008 in de Formule 1 debuteert.”

Richards gaf wel te kennen te droom nog niet te hebben losgelaten en wil zich nu focussen op het seizoen 2009, “Eerst moeten we de status van onze inschrijving aanpassen en duidelijk maken bij de FIA. Daarna moeten we wachten op de nieuwe Concorde Agreement. Pas dan kunnen we onze opties bestuderen.”

“We hebben nog steeds de ambitie om aan de Formule 1 deel te nemen. Wij wilden echter met een klantenauto aan de start verschijnen en sindsdien zijn er veel rechtzaken tegen het gebruik van klantenauto’s. Ons hele plan werd aangevallen. Om het lot van mijn personeel niet in de handen te laten komen van een rechter hebben wij besloten om ons te herpakken in plaats van blind tegengas geven.”
Bron: http://www.racestart.nl

Jammer maar helaas, zat er wel aan te komen natuurlijk
pi_54784743
quote:
Op woensdag 21 november 2007 14:02 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Zelfs Brawn zou niets kunnen uitrichten als Toyota niks fundamenteels verandert in de organisatie. Kijk maar naar Gascoyne. Die kreeg bij Toyota ook niet voor elkaar dat hij de organisatie naar zijn hand kon zetten.

Het grote verschil tussen Honda en Toyota is de cultuur. Daar waar Honda vooral een Europees team is, dat voortborduurt op de mensen van voorheen Tyrrell en Bar en nu een Japanse eigenaar heeft, is Toyota een echt Japans team met een heel andere cultuur, ook al lopen er enkele Europeanen rond. En dat verander je niet zo maar, ook al vragen de resultaten daarom.
Goed punt Dat Kaizen wat Toyota doet, en ook in het bedrijfsleven een trend aan het worden is, is geloof ik deels gebaseerd op de Japanse cultuur, waar er een groot verschil is tussen verschillende sociale "rangen", dus medewerker tegenover manager, tegenover directie bijvoorbeeld. Dit is waarschijnlijk ook gelijk het grootste struikelblok, uitgelegd als arrogantie van het management. Ik denk dat dat Gascoyne (als Jack Russell tussen Duitse Herders ) fataal is geworden.
Go Brawn, we kunnen naast BMW een vierde constructeur gebruiken die het vuur aan de schenen legt bij de topteams
pi_54787720
quote:
Schumacher test tóch in Jerez
Afgelopen maand keerde Michael Schumacher na een jaar afwezigheid terug in de Formule 1. Voor eventjes dan. De Duitser testte twee dagen voor Ferrari,foto en reed twee keer de snelste tijd. Hij erkende al dat het heerlijk was om weer een F1-wagen te rijden, en dat is nu nog maar eens bevestigd. Ook de komende testweek, in Jerez, is Schumacher namelijk van de partij.

Dit maakte Ferrari vandaag bekend. Op welke dagen hij zal rijden is nog niet bekend, maar het zullen er waarschijnlijk opnieuw twee zijn. “We hebben nog geen programma opgesteld maar hij zal inderdaad een paar dagen in actie komen”, vertelde een woordvoerder over de zevenvoudig wereldkampioen.

Ferrari wil dus dankbaar gebruik maken voor de expertise van de Duitser. Het komende seizoen worden namelijk de nodige veranderingen doorgevoerd. De belangrijkste is wellicht die van de standaard-ecu. Daarbij komt ook de afschaffing van tractiecontrole en andere elektronische hulpmiddelen. Dit was tot de Grand Prix van Spanje in 2001 ook verboden en toen had Schumacher al bijna tien jaar Formule 1-ervaring.
Bron


En nog meer Ferrari nieuws:
quote:
Nieuwe Ferrari gereed in januari
De nieuwe Formule 1-wagen van Ferrari zal in januari klaar voor gebruik zijn. De nieuwe bolide, die een doorontwikkeling zal zijn van de F2007, zal zifotojn vuurdoop op 14 januari maken op het circuit van Jerez de la Fronteira. Het is daarmee niet het enige team dat dan met een nieuwe wagen komt: BMW Sauber zal in diezelfde week ook voor het eerst met zijn nieuwe wagen in actie komen.

Volgens Luca Baldisserri, de head of track activities van Ferrari, is er echter wel wat speciaal aan het debuut van de nieuwe bolide. “Het zal de eerste keer zijn dat er twee bolides klaar voor gebruik zijn”, liet hij optekenen in het Italiaanse La Stampa. Verder benadrukte hij dat, nu Kimi Raïkkönen titelverdediger is, geen voorkeursbehandeling zal krijgen.

“De hiërarchie zal op het circuit bepaald worden”, aldus Baldisserri. “Dat deden we ook toen Michael Schumacher voor ons reed. Rubens Barrichello eindigde 2003 bijvoorbeeld heel sterk en had goede papieren voor 2004. Michael won toen echter de eerste vijf races.

Baldisserri maakte tevens bekend dat Jean Todt, ondanks dat hij geen teambaas meer is, nog wel grands prix van de Scuderia zal bezoeken.
Bron
  donderdag 22 november 2007 @ 20:33:08 #45
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_54788510
quote:
Op donderdag 22 november 2007 17:16 schreef LeXX het volgende:

[..]

Goed punt Dat Kaizen wat Toyota doet, en ook in het bedrijfsleven een trend aan het worden is, is geloof ik deels gebaseerd op de Japanse cultuur, waar er een groot verschil is tussen verschillende sociale "rangen", dus medewerker tegenover manager, tegenover directie bijvoorbeeld. Dit is waarschijnlijk ook gelijk het grootste struikelblok, uitgelegd als arrogantie van het management. Ik denk dat dat Gascoyne (als Jack Russell tussen Duitse Herders ) fataal is geworden.
Go Brawn, we kunnen naast BMW een vierde constructeur gebruiken die het vuur aan de schenen legt bij de topteams
Ik ken het fenomeen uit de tijd dat ik bij Mitsubishi Motors Europe werkte. Daar was het zo erg dat de ondergeschikte Jap nooit eerder dan de baas naar huis ging, na het kofie halen eerst werd afgemeten welke het volste was om deze vervolgens aan de baas te geven en de baas altijd gelijk heeft.

Bij Toyota lijkt dat indd aan de hand te zijn. Gasgoyne heeft meerdere malen aangegeven dat dat zijn struikelblok was aldaar.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_54842561
Renault nu de pineut?
quote:
'Renault had wel degelijk voordeel van spionage'
23 november 2007

Volgens een advocaat van McLaren heeft het team van Renault wel degelijk voordeel gehad van de onrechtmatig verkregen informatie die het team ontving via een oud-medewerker van het team uit Woking. Renault hield in een eerdere verklaring vol de informatie niet gebruikt te hebben.

"Het is duidelijk dat de informatie uitgebreid besproken is binnen Renault", zou de advocaat volgens persbureau Reuters hebben gezegd. "Daarvan hebben ze veel voordeel gehad en hiermee hebben ze op een oneerlijke manier een voorsprong verkregen."

De van McLaren overgekomen Phil Mackereth heeft in totaal meer dan 780 tekeningen van McLaren in de computers van Renault geladen. Mackereth is ontslagen toen zijn acties aan het licht kwamen. Renault moet zich op 6 december verantwoorden tegenover de World Motor Sport Council in Parijs.
In een ander bericht staat dat Renault zich uit de F1 zal terugtrekken bij sancties, en ze hebben al een deal met Mecachrome gemaakt voor zgn motorenlevering. Dat voorspelt niet veel goeds!
pi_54843093
Voorsprong? Voorsprong? Wélke voorsprong?

Renault was niets meer dan een derderangs team afgelopen jaar; watnou voorsprong !!!
  maandag 26 november 2007 @ 10:50:02 #49
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_54843171
Mecachrome leverde al eerder motoren aan (destijds) Bennetton dacht ik? Is een bedrijfje van Briatore toch?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_54843668
Ja leverde Benneton en Williams (98) en is van Flavio!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')