abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 november 2007 @ 14:27:43 #1
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_54405068
Het vorige deel staat hier: Het dreumestopic [1-2 jaar] deel 16

De lijdende voorwerpen:

***18 november 2005 Lucas, zoontje van FoN en Bierie ***
19 november 2005: Jasmijn, dochter van Bastard (papa)
6 december 2005: Kim Jessie, dochter van Ingrid19 en Djeez
27 december 2005: Merlijn, zoon van Randa_v en Magneet
*** 30 december 2005: Arwen, dochter van _evenstar_ en DarkManta ****
12 januari 2006: Aron Marick, zoon van Renegate
20 januari 2006: Randall, zoon van ladylike
17 februari 2006: Max, zoon van pinquit
10 maart 2006: Joey Luciano Miquel, zoon van Girly
18 april 2006: Tinka, dochter van Mammietje
8 mei 2006: Nienke, dochter van kwipsel
9 mei 2006: Merlijn Jean Joseph, zoon van Icicle
20 mei 2006: Mahre Junah, dochter van Leentje2907 en Tazz
31 mei 2006: Romijn, zoon van Martineke
3 juni 2006: Finn, zoon van JoJogirl( Tamea)
20 juni 2006: Sarah, dochter van CrazyMoon
20 juni 2006: Cas Anthony, zoon van Dutchie
22 juni 2006: Damiën, zoon van Vamperotica
23 juni 2006: Iris, dochter van LadyS
30 juni 2006: Dirk Daniel Fransiscus, zoon van nanalune en jojoja
30 juni 2006: Lucie Catharina Elisabeth, dochter van Macka66
5 juli 2006: Ive Lucas Tone, zoon van cattie
8 juli 2006: Kendahl Ro, zoon van Paradijsvogeltje
13 juli 2006: Ezra Sebastian, zoon van Belana en Kbot2000
***18 juli 2006: Jetske Julia, dochter van Sjak en Schanulleke ***
04 augustus 2006: Mikael, zoon van MeNicole en ke2v2in
09 augustus 2006: Ronja Megan Camille, dochter van owlet
14 augustus 2006: Romme Harmjan, zoon van kozakken
*** 19 augustus 2006: Anna, dochter van Yppy en Jarno ***
02 september 2006: Storm, zoon van Sugar
21 september 2006: Tristan, zoon van mjammetje
26 september 2006: Eva, dochter van linda856763
01 oktober 2006: Lis Mae, dochter van snoopy
02 oktober 2006: Simon, zoon van PM-girl
10 oktober 2006: Thies, zoon van Moonah
15 oktober 2006, Fons, zoon van Bass-Miss
01 november 2006: Kyllian Robin Jayden, zoon van Meimeltje en morpheus_at_work
02 november 2006: Brent, zoon van RockabeIIa
07 november 2006: Kaithlynn, dochter van Mibos
07 november 2006: Lotte, dochter van ik80
16 november 2006: Maud Janne Jacqueline, dochter van chacama

[ Bericht 1% gewijzigd door Lois op 16-11-2007 20:23:15 ]
I'm so glamourous I piss glitter!
  dinsdag 6 november 2007 @ 14:31:55 #2
190853 RockabeIIa
pi_54405161
Met de laatste posts van vandaag uit het vorige topic:
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 08:30 schreef Belana het volgende:
ach die dreumesen toch hier nog zo 1 hoor. over het algemeen weet ezra zich wel uit te drukken op zijn manier, maar als ie moe is dan moet je oppassen gillen en krijsen
ach ja, het hoort erbij.
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 13:01 schreef RockabeIIa het volgende:
Hier is het de halve nacht feest geweest... not... Urenlang gekrijs in het holst van de nacht waar echt niets mee te beginnen viel. Op schoot wilde hij ook niet slapen maar was hij wel rustiger. Compleet uitgeteld en snikkend viel hij dan toch om kwart over 5 ergens in slaap. Nasleep van zijn verjaardagsfeestje hopelijk. Bah, 1x en nooit weer! Ik kende mijn kind nog niet op deze manier

Iemand een tip tegen exceemachtige uitslag? Al weken loopt hij met rode en droge korstjes en pukkeltjes rond zijn neus. Uierzalf helpt tot nu toe niet echt.
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 13:06 schreef Mibos het volgende:
Hier vast voorzichtig om het hoekje komt gluren...
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 13:10 schreef ik80 het volgende:
Lotte komt meegluren, ze mist Kaith nu al
En PV met de sluitende post :
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 13:11 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Kendahl is nu qua ontwikkeling heel lichamelijk bezig. Communiceren met woorden staat nu dus op een lager pitje. Een hoop gegil en gebrul dus. Ach ja... we blijven gewoon rustig en leggen zijn gedrag uit in woorden. Babygebaren ...nooit echt gelukt hier. 't Kwam niet aan. Uiteindelijk heb ik gewoon weer aandacht besteed aan zijn andere wensen.
  dinsdag 6 november 2007 @ 14:43:46 #3
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_54405456
Lijdende voorwerpen!

Doen jullie dreumessen ook van die leuke dingen? Zoals roeren met een vliegenmepper in de waterbak van de hond, of een steen in jekopje koffie droppen?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_54405932
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 14:43 schreef PM-girl het volgende:
Lijdende voorwerpen!

Doen jullie dreumessen ook van die leuke dingen? Zoals roeren met een vliegenmepper in de waterbak van de hond, of een steen in jekopje koffie droppen?
Ja of als je ff de was op hangt je hele huiskamer vol zand gooien en dan heel onschuldig kijken en naar de hond wijzen
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_54406802
quote:
Lijdende voorwerpen!

Nee hoor, mijn kind doet tenminste normaal.

Rocka, sluit uierzalf de huid niet te veel af?
Ik hoorde van een collega dat een dermatoloog haar had gezegd dat ze het beste ouderwetse Niveacreme (uit dat blauwe blikje) kon smeren op de eczeemplekjes van haar zoontje.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_54406897
Ik heb hele goede ervaring met Rosatum zalf van Wala. Zowel voor mij als voor Ronja.
pi_54407170
PM! waarom hebben jullie stenen in huis dan is het natuurlijk wachten op het moment dat ze in je koffie terechtkomen

max heeft ook van die gekke dingen. dat ik denk hoe kom je erop als hij op bed ligt moet ik bij het opruimen eerst in alle keukenkastjes, lades in de kamer, vensterbanken, boekekasten enz kijken, daar liggen altijd leuke verassingen tegenwoordig verstopt ie de pannen en dan de deksels op een ander plek..
of als ik nog een beetje slaap, en max ligt bij mij, dan gaat ie heel dicht met zn ogen bij mijn ogen en dan wachten tot ik ze open doe en dan als dat gebeurt HEEL hard lachen

oh we zijn trouwens vorige week naar de dermatoloog geweest voor de moedervlek.
die man (type 'oude professor') heeft 1 sec gekeken en zei dat er geen reden was om hem weg te halen. over 4 maandjes mag ik weer terugkomen dat voelt wel goed, wordt er in iedergeval steeds naar gekeken en als er tussendoor iets is waardoor ik het niet vertrouw mag ik gewoon gelijk naar het ZH bellen om een afspraak te maken
ik vroeg nog aan die man of hij nog suggesties had voor zn eczeem (had op een gegeven moment hydrocortison gekregen van de HA en dat hielp wel, maar zodra ik ermee stopte kwam het 2 keer zo erg terug) en hij gaf me n recept voor druppeltjes, fenistil heet het. de eczeem op zn polsen en knieholtes word er heel mooi zacht van en minder rood, maar hij krijgt wel nieuwe plekken op zn gezicht dus ik kijk t nog even aan maar dan stop ik dr maar weer mee... want heb het liever in zn knieholtes dan op zn gezicht
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_54409316
Oh, pardon! Ik gooide hem weer eens ongemerkt dicht...
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_54417583
quote:
Lijdende voorwerpen!

Ja hoor. Spenen in een pan verstoppen. Snijplanken onder de bank leggen. Met een vergiet op je hoofd rondlopen. Tikkertje spelen met de poppen. Dus van de ene pop naar de andere rennen en aantikken.
Via je activitytafel en de verwarming op de vensterbank klimmen en dan keihard gillen en op het raam kloppen. En nog veel meer, waar ik zo niet op kan komen.

Hopelijk wordt ze vannacht niet weer 5x wakker. Voor haar en ons. Enne, ze knuffelt en kust haar popje, lala en grote spongebob heel veel. Zo lief! En ik krijg veel luchtkusjes.
pi_54418141
Tinka is een innemend schatje. Die pakt je zo in met het ondeugende koppie van d'r, en niet alleen ons als ouders, maar echt iedereen! We moeten echt opletten dat als ze bestraffend toegesproken wordt dat we ons gezicht dan in de plooi weten te houden!
Ze is op het moment weer wat mama-gek. Veel opgetild willen worden, veel op schoot zitten en ze eist (eigenlijk eindelijk) de aandacht op die haar toekomt, ondanks broerlief! Ze heeft ook de poppen ontdekt, die moeten in de poppenbuggy, onder een dekentje en natuurlijk kusjes en knuffeltjes!
Vanmorgen was ze vroeg (voor haar doen, 7.15, sorry dames) wakker en gaf ze overduidelijk aan dat ze nog even naast me wilde liggen. Ze heeft nog heerlijk 3 kwartier in mijn armen liggen doezelen, en ik ook dus, echt heeeeeerlijk! Dat ga ik wel missen als ze straks op haar eigen kamertje slaapt!
Verder praat ze steeds meer, maar helaas kennen wij de taal niet! Nee, zonder dollen, ze begint wel steeds meer woordjes te gebruiken maar spreekt ze zo supersnel uit dat je wel heel erg goed op moet letten, wil je het ontcijferen. Vreemden lukt dat niet. Maar goed... het begin is er. En over gebarentaal... dat heeft mevrouw zelf uitgevonden! Als ze iets niet weet, doet ze haar schoudertjes omhoog en handjes met handpalmpjes omhoog. Als ze wil dat je meeloopt trekt ze even aan je hand of broekspijp. Als ze iets lekkers wil, tikt ze op de kast waar of wijst ze op de pot waar het in zit. Als ze ergens op wil zitten, slaat ze er met haar handjes op. Als ze toetje wil, gooit ze haar handjes in de lucht en roept "toeju". En als ze genoeg gehad heeft van haar eten, drinken, toetje, weet ik wat, schuift ze gewoon haar bord van tafel...
pi_54422468
Voordat de visite komt komen Kaith en haar mama alvast hier even goedemorgen zeggen.
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
  woensdag 7 november 2007 @ 13:59:33 #12
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_54428562
Lotte komt goedenmiddag zeggen! Echte visite komt pas zaterdag, onze cadeaus krijgt ze wel vandaag. En de slingers en balonnen zijn geweldig!
pi_54429707
Hallo Kaith en Lotte. Welkom hier, er is plek voor jullie vrijgehouden.

Waren het nu deze koekjes evenstar? Dan kijk ik vanmiddag in de stad even.

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_54434748
Kaith en Lotte, van harte welkom met jullie mama's!
  woensdag 7 november 2007 @ 19:06:49 #15
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_54436136
Uh Yppy ja die ja!! sorry ben veul te laat

Kaith en Lotte welkom hier

Oh en even tussendoor.. na uitgebreid en langer getest

Bloemkool

het is voor der darmpjes en gevolg de billetjes niet meest brilliante.. maar ze eet het zonder problemen en geen merkbare zichtbare echte klachten..

Eindelijk eens afwisseling tussen al die bonen nu ook bloemkool !

whoei enzo

Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_54436184
Kijk eens wat er op de krant staat. Hoeveel pakken heb je nodig?

datum is weggevallen, is dus de krant van vandaag
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  woensdag 7 november 2007 @ 19:31:35 #17
108648 cattie
lieve moeder
pi_54436799
Welkom Kaith en Lotte! Hopelijk hebben jullie en jullie ouders een leuke dag gehad.

Fijn Evenstar!

Ive is van de leg. Dit weekend was hij wat ziekjes en sindsdien is zijn ritme helemaal verstoord. 's nachts is het nu telkens bal en hij eet 's avonds niet goed meer. (Waardoor hij 's nachts honger heeft en wil eten.) En overdag is hij moe maar wil niet of nauwelijks slapen. Niet fijn voor hem en ook niet voor ons. Hopelijk vindt hij snel zijn ritme weer. Met wat extra knuffels moet het toch wel lukken.
Vrijdag trouwt de broer van mijn man en ik ben stiekem wel blij dat Ive bij mijn ouders logeert. Want ik ben bang dat het een drama zou worden gezien Ive's staat nu.
  woensdag 7 november 2007 @ 20:13:16 #18
94046 PM-girl
pi_54438003
Cattie, wat lastig! Ik merk dat Simon ook erg weinig tot niets eet momenteel. Ik weet dat het wel weer goed komt en ik maak er ook geen punt van, zolang hij maar drinkt.
Maar het slapen is lastiger zeg! Ik hoop dat hij vlug weer lekker in zijn velletje zit!

Evenstar, fijn hoor!
*
pi_54438190
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 15:44 schreef Moonah het volgende:

[..]

Nee hoor, mijn kind doet tenminste normaal.

Ik dacht laatst ook al.. Mén die Simon, dat is me een vage!

Hier wordt de krant altijd als een soort boa om het nekje geslagen, en leuk dat hij dat vindt!
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  woensdag 7 november 2007 @ 20:24:37 #20
94046 PM-girl
pi_54438322
quote:
Op woensdag 7 november 2007 20:19 schreef lcicle het volgende:

[..]

Ik dacht laatst ook al.. Mén die Simon, dat is me een vage!
Maarja, het is je niet gelukt dát vast te leggen op camera he!
*
pi_54438625

oh! Dat doet pijn!

donderdag 8 november 2007 @ 08:17:25 #22
108648 cattie
lieve moeder
pi_54448563
Ive gooit van alles door het kattenluik naar buiten!

Gisteravond at Ive weer niet goed. We hebben hem toen maar vlak voor het slapen gaan een flesje pap gegeven (het enige (kunst)melkproduct dat hij nog wil en uit een flesje drinkt). En hij heeft tot 7 uur geslapen! Het is niet de bedoeling dat hij elke avond nu zo'n kant en klaar papje krijgt, maar het was wel even heel fijn dat hij een goede nacht had. Hopelijk heeft het de negatieve spiraal bij ive doorbroken.
  donderdag 8 november 2007 @ 10:42:24 #23
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_54450644
quote:
Op woensdag 7 november 2007 19:08 schreef YPPY het volgende:
Kijk eens wat er op de krant staat. Hoeveel pakken heb je nodig?

datum is weggevallen, is dus de krant van vandaag
Ik ben echt even heel druk druk druk.. stuur van het weekend als ik meer tijd heb even een Pm ok wil alleen ff laten weten da ik het supervind ( vriendinnetje smste me over topic dus snel pc ff aangedraaid )

echt
pi_54450746
Ze liggen hier bij de supermarkt, dus tijd genoeg.

Wat een lekker nachtje van Ive. Anna slaapt ook weer zoveel beter. Als ze nu 's avonds wakker wordt, gaat J. er naartoe met wat water. Ze gaat dan zelf weer slapen. Nu hoef ik er dus niet meer 4 of 5 keer uit per nacht. Stuk fijner.
*OUD heilige*
pi_54451634
Nou hier gaat het gewone leven ook weer verder na de eerste verjaardag. Vanmiddag de elf maanden prikken halen en meten en wegen ik ben benieuwd.
  donderdag 8 november 2007 @ 12:00:50 #26
190853 RockabeIIa
pi_54452272
Ik heb het idee dat Brent heel goed weet wat ik vraag en waarop hij antwoord geeft (bij eenvoudige vragen natuurlijk ). Verbazingwekkend vind ik het. Als ik bijv. vraag 'Brent wil je wat drinken?' antwoord hij 'Da' en verwacht ook echt wat te drinken. Of als ik vraag 'ga je mee?' dan staat hij op en loopt naar me toe en zegt 'Da'. Ik vind het zo knap wat ze in 1 jaar tijd leren! Ik zou er zo wel 10 willen om dat mee te maken
  donderdag 8 november 2007 @ 12:04:33 #27
190853 RockabeIIa
pi_54452357
ik80 en Mibos van harte met de eerste verjaardagen van jullie dochters <3
pi_54452784
Alle nieuwe kindjes, WELKOM!!
Sorry.. ik houd het niet meer bij..

Ik verbaas me daar ook zo over Rockabella! 1 jaartje.. wat is dat nou? Van zo'n hulpeloos wezentje naar een echt minimensje.
Eergisteren liep ik met de wandelwagen naar het consultatiebureau. Omdat het wat frisjes begint te worden en Merlijn toch gewoon maar stil moet zitten, had ik de voetenzak weer van zolder gehaald. Op de terug weg zei ik gewoon even: doe je handjes maar in de zak, dan worden ze niet koud. Waarop ik al stopte om zijn handjes in de zak te steken. Deed meneertje het prompt zelf haha! Echt, het gaat zo snel.. beetje eng zelfs
pi_54452850
Ben blij te lezen dat ik niet de enige ben die daar last van heeft hoor moet ik eerlijk zeggen. Als hier haar jasje aankomt dan begint ze al te roepen da-da (dag dag). Papa is echt papa want als je vraagt waar is papa en hij is in de keuken gaat ze echt naar de keuken. Die ontwikkeling in een jaar is echt zo snel voorbij gegaan. Dacht dat het aan mij lag maar gelukkig niet.
pi_54452920
Ja makkelijk is dat he als ze al zoveel snappen. Mikael vind het ook heel leuk om mij te helpen. Deuren dicht doen, troep in de prulebak, riem van de hond pakken, zijn speelgoed opruimen, bekers op aanrecht zetten, was in de wasmachine. Of jee het lijkt haast wel kinderarbeid
Liefde
  donderdag 8 november 2007 @ 13:32:25 #31
108648 cattie
lieve moeder
pi_54454269
Het gaat dan opeens snel he! Ive helpt ook graag. En als je vraagt waar zijn schoenen zijn, dan gaat hij die pakken. En hij kan zijn oren, neus en mond aanwijzen enz. Hij probeert ons nu ook na te praten. Zo'n slim ventje, hij snapt echt al veel.
pi_54454345
Anna doet vooral graag poetsen. Schone was van de verwarming halen en daar de vloer mee schoonmaken. Ze snapt ook wat water is. Gooit keurig haar flesje in het waterbakje van de poezen. En ze wijst aan wat we moeten doen. "Die!" slabbertje "Die!" drinken "Die!" bordje "Die!" boterham. Grappig is dat. Gehaaid is ze ook. Net doen of ze moet huilen als we niet snel genoeg zijn. En wijzen en roepen als wij iets eten dat zij (nog) niet krijgt.
*OUD heilige*
  donderdag 8 november 2007 @ 13:46:20 #33
190853 RockabeIIa
pi_54454579
quote:
Op donderdag 8 november 2007 13:35 schreef YPPY het volgende:
Anna doet vooral graag poetsen. Schone was van de verwarming halen en daar de vloer mee schoonmaken. Ze snapt ook wat water is. Gooit keurig haar flesje in het waterbakje van de poezen. En ze wijst aan wat we moeten doen. "Die!" slabbertje "Die!" drinken "Die!" bordje "Die!" boterham. Grappig is dat. Gehaaid is ze ook. Net doen of ze moet huilen als we niet snel genoeg zijn. En wijzen en roepen als wij iets eten dat zij (nog) niet krijgt.
Kijk aan, dat is het betere werk!!!

Brent snapt de waterbak ook. Je kunt er mooi in zitten

Mibos, we hebben allemaal wonderkinderen. Net als Keetje.
pi_54454619
Kendahl wijst ook van alles aan en dan moeten wij zeggen wat het is of erover vertellen. Hij doet soms ook pogingen tot nazeggen. Lamp >> pppp! Gitaar >> i...daa! Uit >> ett!
Maar op het moment is hij vooral bezig met zich lichamelijk ontwikkelen.
pi_54454680
He mijn dochter is geen bouwKEETJE hoor hahahaha...

Nou wonderkindjes niet maar ik verbaas me wel regelmatig over hoe slim ze zijn zo klein...
pi_54456755
kaithje tippel. gefeliciteerd nog mibos! (nu ben ik weer een dag te laat... )!
  donderdag 8 november 2007 @ 17:25:19 #37
190853 RockabeIIa
pi_54459740
Brent drukt/slaat me de hele tijd weg. Hij is vandaag heel boos ofzo. En dan roept ie om papa en zwaait ie als een malloot rond met zijn armen. En als ik dan weg loop gaat hij heel hard schreeuwen.
pi_54463208
Bix hahaha... Bedankt nog hoor!

Fijn zo'n papa-hangdagje he Rock?

Hier vanmiddag de elf maanden prikjes gehaald en was 79 cm en woog 9660 gram met 1 jaar en 1 dag. Conclusie te licht maar goed dat was niks nieuws.
pi_54463251
haha, dat van anna doet max ook, de theedoek van de verwarming aftrkken en dan de grond dweilen of zn neus eraan afvegen
  donderdag 8 november 2007 @ 22:06:56 #40
190853 RockabeIIa
pi_54467272
quote:
Op donderdag 8 november 2007 19:35 schreef Mibos het volgende:
Hij had hem al 3 dagen niet gezien! Ik denk dat het daardoor kwam. Mooie is toen hij eindelijk bij hemop schoot zat konden er weer heel veel kusjes af!
  donderdag 8 november 2007 @ 22:08:59 #41
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_54467349
quote:
Bix hahaha... Bedankt nog hoor!

Hier vanmiddag de elf maanden prikjes gehaald en was 79 cm en woog 9660 gram met 1 jaar en 1 dag. Conclusie te licht maar goed dat was niks nieuws.
Arwen is ietskes zwaarder en 1 cm groter en is bijna 2 en dies middelmaat qua gewicht
pi_54470031
quote:
Te licht... ja, daahaag! Je bedoelt zeker dat ie NET ff onder de gemiddelde lijn ligt?!
Mijn dochter woog met 14 maanden 8835 gram en zelfs die viel nog binnen de marge! Betwijfel of ze nu met 19 maanden al 9660 gram weegt! Maar dan is ze nog steeds niet TE licht.
pi_54473728
quote:
Op donderdag 8 november 2007 23:31 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Te licht... ja, daahaag! Je bedoelt zeker dat ie NET ff onder de gemiddelde lijn ligt?!
Mijn dochter woog met 14 maanden 8835 gram en zelfs die viel nog binnen de marge! Betwijfel of ze nu met 19 maanden al 9660 gram weegt! Maar dan is ze nog steeds niet TE licht.
Kendahl zit ook onder de gemiddelde lijn, maar hij is prima in evenwicht. Niet te dun voor zijn lengte. Hij ziet er prima uit, ik trek me weinig aan van die grafiekjes. Alleen vraag ik me wel eens af of Ken uiteindelijk net zo lang zal worden als wij zijn. Misschien later...

Kendahl wordt de laatste tijd regelmatig een paar keer wakker 's nachts. Als wij naar bed gaan, en om 04:00 uur en vanochtend heel vroeg rond een uur of 06:00. Hij lijkt dan ook hongerig. We hebben hem een paar keer melk gegeven, maar dat lijkt me niet de oplossing. Voor je het weet went hij daar aan, dat moeten we niet hebben. Is dit een fase? Hij is natuurlijk wel ontzettend aan het uitproberen, misschien hoort dit er ook bij. Soms komen we zijn kamer 's nachts binnen en dan zit hij rechtovereind met een blijde glimlach en een blik van: 'jaaaa! de dag begint!'
  vrijdag 9 november 2007 @ 09:31:34 #44
190853 RockabeIIa
pi_54475003
Jullie proberen te zeggen dat Brent een dikko is he? Met zijn 12 a 12,5 kg en 79cm is hij ook aan de stevige kant! Logisch dat ie zo stevig kan staan met die stevige palen van hem! Dus ook bij ons was het niet goed op het CB. Lekker boeiend. Ik vind em wel goed! En lief en mijn kleine zeurtje (tandje door het lipje vanochtend vroeg al )
pi_54475540
Ai Brent toch, kusje op je lipje

Lis heeft vannacht 3 x overgegeven in ons bed Wel heel zielig. Ik denk een virusje ofzo en nu schijnt het weer ok te zijn en eet ze en is vrolijk.
En ik doe moeite om niet in slaap te vallen op mijn werk
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_54475929
Wat zijn al jullie dreumessen groot! Anna was met 14 maanden 72 cm en 7,5 kg. En zelfs Anna zat nog net in de grafiek. Helemaal onderaan, maar dat is al heel wat voor haar.

Arme Lis. Zijn de waterpokken al over nu?
*OUD heilige*
  vrijdag 9 november 2007 @ 10:35:25 #47
190853 RockabeIIa
pi_54476262
Lief (en verstandig) dat je het groot noemt Yp Ach, je krijgt het kind wat bij je past. Wij zijn nou eenmaal geen kleine ouders. Ik neem voor het gemak aan dat jullie niet al te groot zijn. Klopt dat ook?

Kindjes uit het oosten zijn bewezen groter dan kindjes uit het westen des lands... Dat is trouwens bij geboorte al.
pi_54476445
Mijn kinderen zijn ook niet klein en we wonen toch echt in het westen

De waterpokken zijn zo goed als over, alleen nog wat korstjes. Dus het was gewoonweg tijd voor het volgende virusje
pi_54476454
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 10:35 schreef RockabeIIa het volgende:

Kindjes uit het oosten zijn bewezen groter dan kindjes uit het westen des lands... Dat is trouwens bij geboorte al.
Komt Mikael aan met zijn 86/87 cm met 14 maand Maar hij is wel licht want hij is net 11 kilo.
Liefde
pi_54477353
Wij zijn niet heel klein Rockabelle. Zelf ben ik 1m72 en mijn man is nog wat groter. Ze is gewoon een kleintje.
*OUD heilige*
pi_54477693
Mijn kleine meid, die toch al bijna 2 is, weegt 10 kilo en is 80 cm. Die is ook niet zo van de grote en de zware. Maar geeft niks hoor. Ze groeit in elk geval
Variety is the spice of life
pi_54477879
Jaaaa, als Anna over een jaar ook 80 cm is, mag ik zomerkleertjes kopen in maat 80!

J, lees je dit????
*OUD heilige*
pi_54477911
Hahaha
  vrijdag 9 november 2007 @ 12:15:21 #54
190853 RockabeIIa
pi_54478589
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 11:33 schreef nebelung het volgende:
Mijn kleine meid, die toch al bijna 2 is, weegt 10 kilo en is 80 cm. Die is ook niet zo van de grote en de zware. Maar geeft niks hoor. Ze groeit in elk geval
Precies, ik ben er heilig van overtuigd dat elk kind zijn of haar eigen groeiritme heeft.

Men verwacht trouwens dat Brent ongeveer 2 meter gaat worden dus hij moet misschien in percentages hetzelfde als jullie kindjes nog gaan groeien? Ik maak me er niet druk over in elk geval. Kan me trouwens ook niet voorstellen dat ik over een jaar of 15 tegen hem op moet kijken

Yppy, het heeft absoluut zijn voordelen met die kleine schattige meiskes. Ik wil geloof ik ook helemaal niet weten wat ik tot nu toe aan geld heb uitgegeven voor kleding voor Brent
  vrijdag 9 november 2007 @ 13:13:53 #55
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_54480107
Storm zegt "Hajjo".
Heel erg lief is dat.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  vrijdag 9 november 2007 @ 13:40:42 #56
593 sjak
Juffie Bloem
pi_54480788
Jaaa, dat doet Jet ook. Sowieso heel veel kletsen en ze loopt ook! Kleine meisjes worden groot

Cattie, dat doe ik ook regelmatig hoor, als Jetske niet goed eet. Ik heb liever dat ze dan nog wat naar binnen krijgt. We hebben laatst ook zo'n periode gehad, nadat ze een nacht heel erg gespuugd had leek het wel of ze niets durfde te eten behalve pap. Nou, dan maar pap Na een tijdje is het hier altijd weer over en doet ze weer gewoon met de pot mee. Wij maken nooit zo veel drukte om het eten.
Lekker douchen!
  vrijdag 9 november 2007 @ 14:10:40 #57
94046 PM-girl
pi_54481510
Hajjoo, wat lief!

Mijn mannetje is echt nog klein volgens mij, hij zit in de maxi-cosi ook nog steeds met zijn hoofd helemaal onder de rand
Eten gaat erg slecht hier momenteel, niet eigenlijk. Hij is ook erg hangerig, maar dat zal allemaal wel door de tandjes komen, ze schieten er als paddenstoelen uit
*
pi_54481747
Hajjo Storm

PM, wil hij ook geen yoghurt of kwark? Meestal vinden ze dat wel lekker als tandjes doorkomen. Lekker koel denk ik.
  vrijdag 9 november 2007 @ 14:25:44 #59
94046 PM-girl
pi_54481924
Snoopy, dankjewel! Yoghurt gaat inderdaad wel, net als borstvoeding. Maar ook de koeken, kaas en banaan laat hij links liggen. Zolang hij maar drinkt vind ik het nog niet zo erg. Ik hoop maar dat zijn laatste 2 tandjes ook vlug komen, dan zijn we er klaar mee (dan alleen nog die achterste 4 kiezen).
*
  vrijdag 9 november 2007 @ 16:18:20 #60
190853 RockabeIIa
pi_54484524
Hajjoooo

Brent heeft het alleen maar over Tettie, de hele dag door, hele verhalen met en over tettie. Het is ook het eerste woordje 's ochtends als ik hem op de commode zet en als hij de woonkamer binnenkomt wijst ie er naar. Onze teckel, Peggy.

Het enige eetprobleem wat hij nu heeft is dat hij na een paar happen zijn groente weigert. Blokjes in zijn eten spuugt hij nog steeds uit. Alles in zijn warme avondmaal moet papperig zijn terwijl hij wel hele boterhammen wegkauwt.
  vrijdag 9 november 2007 @ 16:23:17 #61
190853 RockabeIIa
pi_54484630
..en waarom trekt hij toch de hele dag zijn sokken uit?
pi_54489336
Kim zegt nu daghallooooo.
En trekt ook telkens haar sokkken uit. Maar haar voetjes voelen wel altijd lekker warm aan.
En zoals het ook in het speeltuinbankje staat, hebben we een eet en drink probleem hier.

Kim eet heel erg weinig op het moment. En drinken gaat ook niet best.
Ik denk dat het wel de leeftijd moet zijn. Maar ik vind het wel moeilijk. Ben wel bang dat ze af gaat vallen.
Djeez is juist bang dat haar lichamelijk iets mankeert.
Ze wil momenteel alleen maar koekjes en toetjes. Dat krijgt ze van mij echt niet elke dag alleen maar!

"Normale" dag is:
's Morgens krijgt ze een fles melk. Later een boterham zonder iets erop. Dan is het de meeste kans dat ze het op eet. Verder staat er een rietjesbeker diksap, zodat ze dat kan pakken als ze zin heeft. En mijn bidonflesje water, die pakt ze ook nog weleens.
Crackers willen ook nog weleens lukken en anders 's middags weer een droge boterham. Tussendoor rozijnen, biscuit, mini ontbijtkoek, soepstengel, fruit ed.
En dan 's avonds met de pot mee of een potje. En dan een toetje.

Maar de laatste dagen is niks goed. Gelukkig heeft ze wel wat uit mijn fles gedronken en toetje gehad en een cracker. Maar wat zouden jullie doen?
  vrijdag 9 november 2007 @ 19:45:00 #63
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_54489493
Wat ik bij mijn kinderen altijd deed, na een langere periode van slecht eten/drinken (dwz, nog slechter dan normaal ), was even langs de HA gaan of ze geen oorontsteking hadden. Dan doet slikken nl zeer.

Hadden ze geen oorontsteking dan hadden ze vette pech, hadden ze wel oorontsteking dan was ik wat coulanter .

Ik zou zeggen, ze heeft geen koorts, ze maakt geen zieke indruk als ik het zo lees. Dus eten aanbieden, en wil ze niet, dan wil ze niet. Zet een bordje fruit/crackers neer, met wat te drinken. Haal dat na een halfuurtje weer weg, bij het volgende eetmoment is ze weer aan de beurt. Geen woorden aan vuil maken, niet aandringen, maar gewoon op vaste tijden aanbieden.
Dreumesen kunnen heel lang van de lucht leven hoor .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_54489621
Bedankt voor de tips. Ze zit niet aan haar oortje. Maar we houden het in de gaten. Goed idee om het na een half uur weg te halen. En nu eens kijken of kim gaat slapen. Fijn weekend allemaal!
pi_54489696
Ingrid, je zou de diksap kunnen vervangen door water, in diksap zit dan wel geen geraffineerde suiker maar wel fruitsuikers, daardoor kan het zijn dat ze minder trek heeft. (is ook nog slecht voor haar tanden steeds weer een stoot suikers)
En idd Wat Leah zegt, vaste momenten om te eten. Ennuh van een fles melk zitze waarschijnlijk zo vol dat zeecht geen trek heeft in die boterham. Misschien eet ze meer als je eerst de boterham geeft en dan halverwege de melk.
Kijk het nog even aan,bied haar favoriete fruit en groente aan.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  vrijdag 9 november 2007 @ 19:53:26 #66
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_54489700
Zoals het CB hier zegt: "ze leven op lucht en liefde"

zoals ik op het bankje ook al zei: gewoon aanbieden, eet ze niet, dan niet.. volgende maaltijd weer een kans. Geen vervangende lekkernijen iig
En zo lang ze drinkt valt 't allemaal wel mee.

Ze is bijna twee en duidelijk d'r grenzen aan het verkennen.... en he, wat is er mooier dan mijn lippen op elkaar houden bij dingen die ik moet eten.. ik krijg toch wel lekkers daarna
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 9 november 2007 @ 19:57:13 #67
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_54489802
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 19:53 schreef E.T. het volgende:

Ze is bijna twee en duidelijk d'r grenzen aan het verkennen.... en he, wat is er mooier dan mijn lippen op elkaar houden bij dingen die ik moet eten.. ik krijg toch wel lekkers daarna
En niet te vergeten, de onverdeelde aandacht van papa en mama
pi_54490743
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 16:23 schreef RockabeIIa het volgende:
..en waarom trekt hij toch de hele dag zijn sokken uit?
omdat jij ze steeds weer bij m aantrekt
  vrijdag 9 november 2007 @ 21:04:48 #69
190853 RockabeIIa
pi_54491403
Zonder sokken loopt hij wel makkelijker

Hij is echt heel lang te schijterig geweest zonder houvast te lopen maar sinds een paar dagen durft hij steeds meer (en vandaag ging het helemaal toppie!)
pi_54491990
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 20:34 schreef pinquit het volgende:

[..]

omdat jij ze steeds weer bij m aantrekt

Ik heb echt een meisje Ze wil heel graag kettingen en armbandjes om klein liefie.
pi_54492159
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 21:27 schreef snoopy het volgende:

[..]

Ik heb echt een meisje Ze wil heel graag kettingen en armbandjes om klein liefie.
Oh mijn god Ik heb ook een meisje
Liefde
pi_54492248
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 21:34 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Oh mijn god Ik heb ook een meisje
  vrijdag 9 november 2007 @ 21:39:12 #73
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_54492270
Wat goed van Brent!!!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_54492304
Brent al aan de wandel? Cool
pi_54492450
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 21:38 schreef snoopy het volgende:

[..]

Mikael loopt de hele dag met mijn haarband in. Oh mama mooi
Liefde
pi_54492551
jeej brent, wat goed!!! loop maar lekker door hoor kerel!
pi_54494332
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 21:27 schreef snoopy het volgende:

[..]

Jaaaaa, en voor de spiegel staan, naar haar haartjes kijken en 'hoosje' om (horloge van mama) en knipjes en staartjes en armbandjes en 'kedding' om
  vrijdag 9 november 2007 @ 23:09:44 #78
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_54494424
Wandelende brent

hajjo storm

en Nebelung wat grappig dat Arwen en jou meisje zo gelijkig op gaan

Ingrid met eten kan ik je helaas geen ervaringstip geven , maar hebt al goede adviezen hier gehad denk ik.

Hoe is het eigenlijk met kleine merlijn, en cas en jetske en alle andere dreumesjes ?
pi_54496853
Kendahl zei vandaag: 'Aapp!' ahummm...gisteren... ik kan niet slapen, maar ik moet gewoon in mijn bed gaan liggen denk ik...
pi_54499898
Hajjo Storm! Wat leuk.

Brent al lopen, die vluggert!

En Mika die een meisje is.

Bedoelde hij ook echt een aap PV?

Wat een positiviteit echt leuk!

Anna vanochtend wijzen naar mijn borst (ze was al klaar met drinken), ik me weer uitkleden, gooit ze haar knuffelschaap bovenop me! Ben ik toch aan het tandemvoeden.
*OUD heilige*
pi_54500089
Als je het over bv hebt

Mikael zal gister gefasineerd te kijken naar een moeder die bv gaf. Na dikke 10 minuten loopt ie erna toen en gaat er lekkerlijk met zijn neus boven op zitten. Dus ik haal hem daar weg omdat kleintje beetje nieuwsgeirig werd. Mikael tijdens het weglopen. Mama das bah he Dus ik zei: Nee das niet vies, kindje gaat melk drinken. Mikael: Koe Boe
Liefde
  zaterdag 10 november 2007 @ 10:23:06 #82
94046 PM-girl
pi_54500392
Go Brent, Go Brent!
Maakt hij ook van die zombie-achtige armbewegingen erbij?
*
  zaterdag 10 november 2007 @ 11:08:40 #83
190853 RockabeIIa
pi_54500901
Het zou wel passen in ene enge film als het op film in slow motion afgespeeld zou worden. Vooralsnog doet hij het weloverwogen en is ie supertrots als de bestemming bereikt is.
pi_54502640
@YPPY: ja, ik geloof dat hij ook 'aap' bedoelde. Ik heb zo'n armpopaap gekocht bij Blijdorp en hij is er helemaal gek mee. De aap hoort ook bij het bed-ritueel. Hij wijst al naar de aap als we de kamer binnenkomen. Hij wijst en benoemt het. Vanochtend was hij steeds 'aap aap aap' aan het roepen, dus ik haal die aap en hij keek helemaal vergenoegd. Toeval?
pi_54521369
Zal weer eens een update over Merlijn plaatsen.

Merlijn is niet een vlotte prater, heeft "lijkt" het nog weinig woordjes. Maar het worden er in een erg rap tempo steeds meer want ineens zijn er steeds meer twee woordjes zinnen. Hij verbaasd ons steeds maar weer wat hij kent bv liedjes en versjes al uit zijn hoofd die we op Muziek op Schoot hebben geleerd. Zo leuk. Het versje van een boterham met kaas (klap op de hand), een boterham met jam (strijken over de hand) en een boterham met hagelslag (kriebelen met de vingers op de hand) is helemaal favoriet.

Ook lijkt hij het verband tussen de baby in mijn buik en een baby in de buggy te kunnen leggen. Van de week bij zwemmen zat er een babytje in de buggy en die kreeg zijn volle aandacht en daarna mamma's buik knuffelen want dat was ook baby. En steeds die handjes op mijn buik vind ik ook prachtig als hij even wil voelen. Dan roept hij "kaar" en moet mamma der buik weer in pakken. . Verder is hij een super helpertje en helpt met boodschappen opruimen etc.

Wel is zijn gedrag steeds anders aan het worden en is hij veel aan het uitproberen. Hij schreeuwt gelukkig niet maar kan lang huilen als hij zijn zin niet krijgt. Met eten gaat het op moment even iets minder aangezien hij een voorkeur voor boterhammen lijkt te hebben. Eet hij liever dan warm eten op het moment. Maar daar maken we geen probleem van, het is natuurlijk wel zo dat het niet vanzelfsprekend is dat hij een boterham krijgt als hij dat wil terwijl hij warm moet eten. Ach manderijntjes zijn nu ook zo favoriet dat hij daar ontzettend veel van kan eten en hij krijgt toch wel het nodige binnen, dus druk maken we er ons niet om.

In vergelijking met andere kindjes blijft Merlijn wel maar een klein mannetje, op muziek op schoot is hij bijna het oudste en de kindjes van 15 maanden schieten hem voorbij. Ben benieuwd wanneer hij iets meer de lengte in gaat. Alhoewel maat 86 broeken hem wel steeds beter gaan zitten en de pijpen niet meer omgeslagen hoeven worden. Poeh lang verhaal zo.

Leuk om de ontwikkelingen te lezen van de kindje hier, maar ik merk wel dat ik me er niet zo thuis meer voel. Nog iets minder dan twee maanden en hij wordt al twee. De tijd gaat snel.
  zondag 11 november 2007 @ 12:45:47 #86
108648 cattie
lieve moeder
pi_54523331
Met Ive gaat het weer helemaal oke. Het papflesje woensdagavond heeft het ritme doorbroken en Ive eet en slaapt nu gelukkig weer goed.

Hopelijk gaan alle andere slechter etende kindjes ook weer lekker eten!

En Brent al aan de wandel, super!
pi_54526214
Zo, Brent al lopen....

Leuk om weer iets van Merlijn te lezen. Klinkt als een lief ventje. Sommige dingen komen me bekend voor. Dat eten en het opruimen

Fijn dat Ive weer lekker slaapt.
  zondag 11 november 2007 @ 15:14:46 #88
593 sjak
Juffie Bloem
pi_54527090
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 23:09 schreef _evenstar_ het volgende:
Hoe is het eigenlijk met kleine merlijn, en cas en jetske en alle andere dreumesjes ?
Lief dat je er naar vraagt. Met Jetske gaat het enorm goed. Ze is een tijdje terug wat weken ziek geweest maar daarna echt heel erg vrolijk weer er bovenop gekomen. Ze loopt sinds twee weken (en doet ook niets anders meer) en kletst de oren van onze hoofden af. Ze kent al zoveel woorden ik ben echt onder de indruk: trein, nijn, bal, papa, mama, blauw, hajjo, dag, en uiteraard de dieren, bij, sssss (=slang) boeeee, meeee, kukelekukele, het varken probeert ze ook maar ze heeft nog niet door hoe ze moet knorren, ze maakt nu een geluidje tussen haar tanden. En het zingen en dansen is ook altijd dikke pret.

Ik ben hier nu wat minder omdat ze nu ook echt haar aandacht nodig heeft en als Jet ligt te slapen dan ben ik aan mijn rust toe. Zo'n tweede zwangerschap is echt heel veel vermoeiender vind ik.
Ik lees nog wel erg graag mee hier dus probeer op die manier lekker op de hoogte te blijven. Ik hoop eigenlijk in februari nog fit genoeg te zijn om jullie te meeten in Zeist.

Gaan jullie vanavond met de dreumessen St. Maarten lopen? Wij blijven binnen en gaan kijken of ze binnen met een lampion de kindjes wil opvangen.

Fijn cattie dat het met Ive weer beter gaat.
Lekker douchen!
  zondag 11 november 2007 @ 15:22:39 #89
108648 cattie
lieve moeder
pi_54527289
Sjak, wat leuk om weer wat over Jetske te horen! Fijn dat het zo goed gaat, wat zegt ze al veel.
Ik vind Ive nog wat te klein om langs de deuren te gaan. Hij loopt goed, maar wil geen handje vasthouden en wil zelf bepalen waar hij naar toe gaat, dus echt langs de deuren gaan wordt lastig.
  zondag 11 november 2007 @ 15:43:10 #90
593 sjak
Juffie Bloem
pi_54527775
Wij hadden bedacht dat een rondje door de buurt best zou kunnen maar toen bedachten we dat ze waarschijnlijk alleen maar snoepjes krijgt die ze toch niet mag. Volgend jaar wel, als ze wat liedjes kan zingen tegen die tijd.
Lekker douchen!
pi_54529578
Kendahl loopt ook eigenlijk de hele tijd door. Alleen als hij moe wordt, kruipt hij eventjes. Maar hij heeft wel door dat je met lopen een stuk sneller vooruit komt. En je kunt natuurlijk overal beter bij....
pi_54535130
Snapt Jetske al dat je zwanger bent? Een vriendin van me is nu bijna 20 weken en haar dochter is van april 2006. Het lijkt alsof ze het al snapt.

Anna gaat nu voorzichtig los staan. Ben benieuwd wanneer ze echt loopt.
*OUD heilige*
pi_54535241
Anna knap hoor. Voor je het weet rent ze alle kanten op YPPY

Kennelijk zeg ik heel vaak tegen Lis: kom maar. Zij zegt het nu ook
  zondag 11 november 2007 @ 20:42:20 #94
593 sjak
Juffie Bloem
pi_54535300
Nee ik geloof niet dat het het echt snapt. Ik heb het er wel veel met haar over, als ik vraag waar de baby is dan trekt ze mijn kleren omhoog en duwt een vinger in mijn navel onderwijl beeebiiiieeeee zeggend. Maar echt snappen, nee hoor, ik kan me dat niet voorstellen. Ik snap het al niet

Tussen los staan en lopen heeft hier wel een tijdje tussen gezeten, Yppy. Geniet dus nog maar even van de rust. Wat ik zo mooi vond toen ze echt ging staan was de verandering die er kwam in haar. Veel meer bewust van haar omgeving enzo. Het werd daardoor steeds meer een dreumes ipv een baby.
Lekker douchen!
  † In Memoriam † zondag 11 november 2007 @ 22:25:21 #95
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_54538098
Ajjo allemaal Wat leuk en herkenbaar, die verhalen over gaan lopen en woordjes zeggen.
Lucie heeft gisteren en vandaag op het potje geplast. Ze zei er zelf "pssjt pssjt" bij.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  maandag 12 november 2007 @ 00:07:03 #96
197123 Onslaught
The One and Only [|v|]-Unit
pi_54540694
quote:
Op zondag 11 november 2007 22:25 schreef Macka66 het volgende:
Ajjo allemaal Wat leuk en herkenbaar, die verhalen over gaan lopen en woordjes zeggen.
Lucie heeft gisteren en vandaag op het potje geplast. Ze zei er zelf "pssjt pssjt" bij.

Cool!
Onslaught, No One Is SAFE!
pi_54544147
Wat gaat Lucie snel zeg! Potje, geen middagslaapje meer....
En Brent al lopen! Wow!
Thies staat net als Anna af en toe los. Al is het bij hem nog steeds per ongeluk. Ook nog geen aanstalten tot loslopen of woorden zeggen (nou ja, Mammmaaaamamaammaaammmaaaa ).

Gisteren hadden we couscous gegeten. Hebben jullie dat al eens met je dreumes gedaan?

En wat ik erg leuk vind, Thies begrijpt echt al dingen die ik hem zeg.
Gisteren had hij zijn sok uitgetrokken ( ), dus ik vroeg hem: "Waar is je sok?" Hij kijkt naar zijn sok.
"Geef je sok maar aan mama." Ik moest het wel drie keer langzaam zeggen, maar ja hoor.... tadaaaa!
  maandag 12 november 2007 @ 11:07:00 #98
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_54546026
Leuk is dat he dat ze steeds zoveel meer kunnen.

Vind arwen zo slim ze weet goed wat ze wil, weet alles aan te wijzen, soms ook bets veel te benoemen, praten gaat beter en beter , vrijdag in de winkel, liep ze stukje vooruit met oma.. en ineens met der lieve stemmetje.. mama waar beejjenouuuuu
ze maakt nog best veel andere verbasteringen ervan, op dingen zoals, kom je zitten is ooke sit. telefoon is foes en dat soort dingen, erg lief

Ze is echt een peutertje aan het worden, wel een ziek peutertje.. voor het eerst is ze echt echt ziek, blaft als een otter en de snot komt er met bakken uit :-9 , eten doet ze ook slecht maar daar vinden we wel een oplossing voor.. de kinderarts belt strakjes toch dus kan ik dat mooi vragen
pi_54554459
Hier blijft het lopen nog steeds beperkt tot kleine stukjes, net zoals twee maanden geleden... En hij heeft ontdekt dat kruipen veel makkelijker op je handen en knieen gaat dan op je buik. Favoriet momenteel is razendsnel de trap opkruipen en alle speelgoed kan dienen als drumstel.
Woordjes zijn er ook nog helemaal niet en de derde tand is er nu pas aan het doorkomen.
En kopjes geven is veel leuker dan kusjes geven ( geleerd van de poezen).
pi_54554514
Hier nog even reactie beetje laat maar ik was niet eerder op internet.

Ik bedoelde wel dat wij de hele tijd op het bureau horen dat Kaith te licht is. Ze moeten in het eerste jaar 3 x het geboortegewicht hebben volgens een oude cb-arts.

Wij maken er geen punt van hoor en ze doet gewoon haar eigen lijntje volgen.

Lief hoor al die lopende kindjes en kletsende idndjes!!!
pi_54556727
quote:
Op maandag 12 november 2007 16:49 schreef Mibos het volgende:

Ik bedoelde wel dat wij de hele tijd op het bureau horen dat Kaith te licht is. Ze moeten in het eerste jaar 3 x het geboortegewicht hebben volgens een oude cb-arts.
Pff, dan zou Fons al 13,5 kilo moeten wegen, en hij haalde de tien nog niet.
  maandag 12 november 2007 @ 19:52:14 #102
593 sjak
Juffie Bloem
pi_54556898
Wat wij in het ziekenhuis gebruiken is leeftijd x 2+8=gemiddeld gewicht. Inmiddels is dat ivm kinderen met overgewicht wat bijgesteld naar leeftijd x 2,5 +8. Wij gebruiken het voornamelijk als schatting.
Lekker douchen!
pi_54558331
Wowie Lucie, knappe meid!

Anna heeft al heel vaak couscous op, is lekker makkelijk.

Die drie keer halen wij ook bij lange na niet Mibos. Twee keer halen we ook niet.
*OUD heilige*
  maandag 12 november 2007 @ 21:23:49 #104
94046 PM-girl
pi_54559477
Wat leuk om alle verschillen en overeenkomsten te lezen hier! Was het eerste jaar vaak nog terug te lezen in een uniform postgedrag van ons moeders, nu is het zo verschillend en al zo vol van karakter en eigen persoontjes

Simon zegt niets, behalve ja en die! Hij loopt als een tierelier, dans door het huis met klappende handjes en begint echt verstopspelletjes te ontdekken!

Moonah, nee couscous is al even geleden. Zelf yoghurt met een lepel laten eten doet ook veel voor mooie foto's!
*
pi_54567281
Anna slaapt nog. Voor het eerst in weken gedouched voor de wakker is. Om 4 uur wat gedronken, en verder goed geslapen. Doet een mens goed.

Anna zegt Die! Die! Die! En dalgierupaeitgndklfserijsj Van alles, maar er is niks van te maken. Wel erg schattig als ze tegen haar knuffel zit te praten, of tegen een poes.
*OUD heilige*
  dinsdag 13 november 2007 @ 07:22:30 #106
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_54567283
Vind ik ook heel grappig, die verschillen.

Ik ben benieuwd hoeveel Storm weegt, vandaag moeten we naar het cb voor prikken enzo. En hij is al helemaal niet lekker, hoest veel en is snipverkouden. Slapen en eten gaat ook niet zo best.
Maar ben wel benieuwd hoe groot hij is en hoe zwaar en hoe trots ik weer zal mogen zijn op hem.

Storm zegt nu: hajlo, disjt (dicht, want hij doet deuren graag open en dicht), mama, papa, ia (Maria!), hai, die.
En hij kan heel goed ja knikken en nee schudden, echt bedoeld als antwoord ook.

Nu nog leren dat het echt onzin is om elke dag (!!!!) om 5 uur wakker te worden en te blijven.
  dinsdag 13 november 2007 @ 08:03:46 #107
11682 Moonah
Jolie femme
pi_54567552
Wordt Storm nog altijd zo vroeg wakker? Vreselijk....
En als hij zo snip is mag hij dan wel zijn prikken?
pi_54567856
Elke dag? Dan hebben wij echt geluk met Anna. Echt vroeg is dat. Bij Anna vragen ze altijd of ze ziek is geweest. Als dat kort geleden is, stellen ze de prikjes uit. Degene die hij nu krijgt zijn echt 'heftig', dus dan zullen ze daar wel extra opletten. Laat ze daar maar zien hoe trots je bent!
*OUD heilige*
  dinsdag 13 november 2007 @ 08:35:14 #109
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_54567892
Ja, nu al een week of 3 elke dag en daarvoor was het steeds ongeveer 5.45 u.
  dinsdag 13 november 2007 @ 11:16:47 #110
108648 cattie
lieve moeder
pi_54570940
Ooh, Sugar, wat zwaar... Slaapt Storm overdag nog veel? Dat je zelf ook een beetje kunt bijkomen?

Ive heeft gisteren zijn eigen boterham gesmeerd! Hij was druk aan het wijzen en geluidjes aan het maken dat hij iets wilde. Omdat ik hem niet begreep, heb ik vervolgens precies gedaan wat hij aanwees, om te kijken waar het heen ging. Eerst wilde hij een boterham, daarna een mes (wij hebben gelukkig hele botte messen), de boter, mes in de boter en op de boterham, smeren, boterkuipje dichtdoen en terug geven aan mij, pindakaas aanwijzen, mes in de pindakaas en op de boterham, smeren, boterham dubbelklappen en opeten! Ik zat met open mond van verbazing! Het ging erg goed, hij deed het echt zelf.

En later kwam hij bij mij met zijn sjaaltje al om en zijn jas in zijn handjes. Meneer wilde buiten spelen.

Hij wordt al zo groot!
  dinsdag 13 november 2007 @ 12:53:16 #111
94046 PM-girl
pi_54573191
Ive, wat goed!!

Simon komt niet verder dan heel gedecideerd wijzen naar zijn beker wanneer hij wil drinken. Het liefst moeten wij dan de beker nog voor hem vasthouden he
*
  dinsdag 13 november 2007 @ 14:31:09 #112
141023 ik80
pi_54575479
Wanneer en hoe hebben jullie voor de eerste keer het haar geknipt?
Lotte heeft echt van die pieken over haar voorhoofd hangen. Heb echt zin om die kort te wieken. Maar dan ziet de rest er ook niet uit?
Help hoe en wat misschien de tondeuse erover heen? (heb er dus echt geen ervaring mee)
  dinsdag 13 november 2007 @ 14:46:14 #113
144006 chacama
Ondernemend!
pi_54575875
*leest zich al stiekum even in*

- lopen
- praten
- klimmen
- zingen
- dansen
- ...... de wereld ontdekken

al die dreumes-dingen. Ja, ook Maud komt er aan

Ik80. Maud knip ik zelf de haren. Gewoon nog kleine stukjes eraf en proberen een lengte te krijgen. Echt verknippen lukt toch nog niet bij die kleintjes. Beetje gel en het staat al gauw goed.
pi_54576058
Mijn dochter was een maand of 14 toen ik haar voor de eerste keer naar de kapper bracht. Daarvoor had ik het zelf wel wat geknipt, maar het leek nergens meer op. Ik kon dat dus wel heel goed verknippen
pi_54576095
ik80 ik zou ook 'gewoon' heel voorzichtig hier en daar een paar piekjes wat korter knippen, en er verder nog niet teveel aan doen. je kunt 't natuurlijk ook best aan een kapper overlaten, dan is de kans kleiner dat je er echt iets aan 'verknalt'. maar bij die kleintjes vind ik een echt precieze coupe nog niet zo belangrijk (en wat wisselende piekjes juist ook wel schattig).

chacama is maud ook alweer bijna 1?
  dinsdag 13 november 2007 @ 15:14:07 #116
108648 cattie
lieve moeder
pi_54576530
Ik heb Ive nu twee keer geknipt. Alleen de lange plukken eruit, zodat het meer op 1 lengte is. Hij heeft nu nog steeds een heerlijke "coupe dreumes", alles alle kanten dus op.
  dinsdag 13 november 2007 @ 15:27:18 #117
94046 PM-girl
pi_54576901
Simon is al twee keer naar de echte kapper geweest, zoals sommigen hier wel weten, heeft hij ook echt gigantisch veel haar voor zijn leeftijd.
*
pi_54576909
Ik ben 2 weken geleden met Lis naar de kinderkapper geweest. Die heeft al het babypluishaar eruit geknipt zodat het straks gewoon in een keer langer kan groeien. Mijn nieuwe mantra is: het groeit wel weer aan, het groeit wel weer aan
  dinsdag 13 november 2007 @ 15:28:54 #119
94046 PM-girl
pi_54576940
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 15:27 schreef snoopy het volgende:
Ik ben 2 weken geleden met Lis naar de kinderkapper geweest. Die heeft al het babypluishaar eruit geknipt zodat het straks gewoon in een keer langer kan groeien. Mijn nieuwe mantra is: het groeit wel weer aan, het groeit wel weer aan
Heeft morris zelf de schaar gehanteerd, dat jij dit mantra gebruikt
*
pi_54576984
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 15:28 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Heeft morris zelf de schaar gehanteerd, dat jij dit mantra gebruikt
Nee, zijn vader heeft al zijn krullen er eens uit laten knippen vlak na de ziekenhuisperiode van Lis. Toen kon ik steeds alleen maar huilen als ik hem zag
  dinsdag 13 november 2007 @ 15:33:03 #121
94046 PM-girl
pi_54577053
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 15:30 schreef snoopy het volgende:

[..]

Nee, zijn vader heeft al zijn krullen er eens uit laten knippen vlak na de ziekenhuisperiode van Lis. Toen kon ik steeds alleen maar huilen als ik hem zag
Ah, vandaar (ben benieuwd of Simon op mij gaat lijken: eens zien of je een uitgekauwde kauwgom in je haar kunt plakken, zo dicht mogelijk op de hoofdhuid... tsja, mini_PM in de vriezer lukte niet )
*
  dinsdag 13 november 2007 @ 17:23:15 #122
190853 RockabeIIa
pi_54579766
Sugar, hoe was't nou met Storm vandaag op het CB?

Ive <3 Die wordt later topkok zo te horen! Hoe staat het met zijn lengte en gewicht cattie? Hij leek me zo lang. Of niet?

Brent is al meerdere keren geknipt. Eerst hebben we het babydons weggeknipt met een maand of 6 en toen was zijn 'Paterlook' in elk geval weg. Met een maand of 9 de lange rooie plokken ('t is moeilijk dat plukken te noemen, zulk zacht haar. Ik heb wel een plok bewaard want het is zo mooi van kleur). En toen had ik opeens een blond kind! En nu is het erg dik aan het worden en moet het eigenlijk weer met zijn mini-matje.
Tijd voor een echt kapsel dus we laten het maar gewoon groeien.
pi_54580002
Gek he, dat die kleur zo kan veranderen. Fons is ook echt blond nu. Wij zijn beiden donker, dat vinden de mensen meestal zo gek.
  dinsdag 13 november 2007 @ 17:43:02 #124
190853 RockabeIIa
pi_54580277
Dit staat hem goed Maar ik moet zeggen dat hij wel duidelijk een rossige glans heeft. Zou me niets verbazen als het weer wat rooier wordt op den duur (of 's winters)

Wij hebben echt gedacht dat het een rossig of roodharig jongetje zou worden aangezien zijn papa zo vuurrood was vroeger. Dat heeft hij nog wel maar nu dan donkerrood. Ikzelf heb goudblond haar dus dat rossige zit er aan beide kanten in. Daarom heet hij ook Brent (wat o.a. vurig betekent). Het paste voor ons gevoel zo enorm destijds. En nu zou ik geen andere naam meer voor hem kunnen verzinnen. Hij is echt Brent geworden
  dinsdag 13 november 2007 @ 20:10:55 #125
11682 Moonah
Jolie femme
pi_54584082
Gut, dat babypluis dat jullie er allemaal zo voortvarend af (laten) knippen, daar zijn wij nou juist zo blij mee!
pi_54584140
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 20:10 schreef Moonah het volgende:
Gut, dat babypluis dat jullie er allemaal zo voortvarend af (laten) knippen, daar zijn wij nou juist zo blij mee!
Ik had wel wat voor Thies kunnen bewaren idd
  dinsdag 13 november 2007 @ 20:16:26 #127
108648 cattie
lieve moeder
pi_54584226
Rockabella, Ive is nu ruim 12 kg en ongeveer 85 cm (dat schat ik, hij is net te groot voor maat 80, maar nog net iets te klein voor 86). Volgens de boekjes is hij net wat boven gemiddeld. Niet heel groot, maar zeker ook niet klein.

Wat leuk, die verwisselende haarkleuren! Ive is altijd blond geweest en zal het ook wel blijven.
Hoedjes staan hem trouwens ook goed!
--en weg!--
(de foto haal ik vanavond weer weg)

[ Bericht 11% gewijzigd door cattie op 13-11-2007 21:40:43 ]
  dinsdag 13 november 2007 @ 20:22:57 #128
11682 Moonah
Jolie femme
pi_54584391
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 20:16 schreef cattie het volgende:
(de foto haal ik vanavond weer weg)
Ah, was ik mooi op tijd om die knappe boterhammensmeerder nog even te bewonderen!
  dinsdag 13 november 2007 @ 20:27:10 #129
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_54584503
En ik ook! Heerlijk ventje.

Oh en Rockabella, ik bleek me vergist te hebben in de afspraak en was er dus voor niks (zie moederstopic ). Donderdag nieuwe poging.
pi_54584546
Wat een lekker koppie
  dinsdag 13 november 2007 @ 20:58:23 #131
190853 RockabeIIa
pi_54585339
Cattie, ik vind hem erg veranderd, zeg! Wat een binkie al Lijkt me een echte charmeur, die Ive. Erg mooie foto ook. Heerlijk ventje <3

Brent draagt eigenlijk alleen maar maat 86, zowel qua broeken als shirts, en ik schat hem zo rond de 80 cm. Hij weegt net als Ive 12 kg.

Oops Sugar... Ik had daar niet gelezen. Nouja, a.s. donderdag is ook een mooie dag om een vrolijke dag van te maken
  dinsdag 13 november 2007 @ 21:36:00 #132
94046 PM-girl
pi_54586307
Wat leuk om Ive weer even te zien hier! Mooi mannetje is het Cattie!
*
  dinsdag 13 november 2007 @ 21:40:21 #133
108648 cattie
lieve moeder
pi_54586448
Dank jullie wel voor de complimentjes! Ive is een ontzettende charmeur.

Rockabella, wat grappig dat Brent al alleen maar maat 86 draagt, maar toch kleiner is dan Ive. Al wisselen de maten natuurlijk ook per merk.
pi_54588221
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 07:21 schreef YPPY het volgende:
Anna zegt Die! Die! Die! En dalgierupaeitgndklfserijsj Van alles, maar er is niks van te maken.
Tinka spreekt ook al hele volzinnen... wij moeten de taal alleen nog leren!
Die taal gaat heel erg vlug, maar op een gegeven moment ging het ons opvallen dat er soms dezelfde klanken in terug kwamen. Toen ik wat beter op ging letten, bleken er echt woorden tussen te zitten! Zo betekent "Tikla" (zo snel uitspreken als maar mogelijk is!) Tinka! Verder zegt ze nu: bah, auw, bebe (baby), daa(r), klaa(r), toetuuu (toetje met armpjes in de lucht! ), hallooooo (alleen als ik het liedje zing van Big en Betsy! ). En verder zegt ze soms eenmalig (!!!) dingen na, maar dan echt dingen waarvan je denkt "Pardon?!" Om 2 voorbeelden te noemen: fabelekaaant (fabeltjeskrant) en aadappel (aardappel)! Ik merk ook dat ze ontzettend aan het oefenen is met taal, mag ook wel eens, ze ligt aardig achter op haar broer!

Vandaag naar het CB geweest. Ze is weer APK-goedgekeurd met een kanttekening van haar gewicht, die nu de onderlijn uit dreigt te gaan. Ze weegt nu 9460 gram met 19 maanden, met 81 cm lang. Tja, wat doe je er aan?! Of ik me zorgen maakte, vroeg de wijkverpleegkundige... Nee, niet meer, helpt toch niet en ze doet het verder lekker. Ben allang blij dat ik nu zuivelproducten gevonden heb die ze lust, ze eet fruit alsof het snoep is, warm eten gaat de ene dag niet en de andere dag beter. Alleen brood krijg ik er amper in, probeer ik op te lossen met bammetjes, krentebroodjes, volkorenkoekjes en dat soort dingen. Soms helpt bordjes van Tinka en Randy ruilen halverwege het eten. Vond ze de juiste instelling: doen wat je kan en je er verder niet druk over maken. Heb ook echt fijne mensen bij het CB... kan niet anders zeggen, lees hier ook wel eens anders.

Tinka's haar heb ik nog nooit geknipt. Zal wel moeten binnenkort, want ik begin dooie puntjes te zien, maar kan het nog niet over mijn hart verkrijgen! Knip mijn mannen altijd zelf, maar weet bij Tinka niet zo goed waar ik beginnen moet. Wil het niet op 1 lengte knippen omdat er dan teveel vanaf moet en ben zo blij dat ze 2 staartjes in kan (op een matje in haar nek na dan!). Moet ook wel, want haar haar groeit bovenop naar voren en dus over haar gezicht. Bovendien heeft ze bovenop nog geboortehaar (ze heeft maanden een hanekam gehad!) en dat is veel donkerder waardoor het lijkt dat ze highlights heeft, zo grappig!
  dinsdag 13 november 2007 @ 22:51:08 #135
190853 RockabeIIa
pi_54588576
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 21:40 schreef cattie het volgende:
Dank jullie wel voor de complimentjes! Ive is een ontzettende charmeur.

Rockabella, wat grappig dat Brent al alleen maar maat 86 draagt, maar toch kleiner is dan Ive. Al wisselen de maten natuurlijk ook per merk.
Hah! Dacht ik het niet! Charmeurtje!
Ik vind het niet zo raar. Brent zal meer cm's in omvang hebben en dan klopt het wel denk ik.
pi_54593111
Heb ik toch de foto van Ive gemist.

Anna is bij de kapper geweest, vond ze leuk. Ze ging steeds rondkijken en totaal niet stilzitten natuurlijk. Het moest ook wel, want d'r haar ging voor haar gezicht hangen en het zag er heel vreemd uit in haar nek. Nu kan haar voorste haar met speldjes opzij. Staartjes vind ik dan weer zo babyachtig, terwijl het wel superschattig staat bij haar vriendinnetje van het kdv.
*OUD heilige*
pi_54593858
Oh ik ben blij dat ik dus niet de enige ben die vind dat ze gewoon haar eigen groeilijntje aangaat. Hier gaat Kaith al naar de kapper vanaf 4 maanden ongeveer om bij te knippen. Als we dat niet doen dan hangt het bij haar neus ongeveer.

Hier belde het cb gisteren dat ze een combi/hepatitis prik vergeten zijn en ze die nu met de 1 1/2 jaar controle krijgt. Kan gebeuren zullen we maar zeggen.

Ive is echt een mooi manneke Cattie.
pi_54596460
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 17:31 schreef Bass-Miss het volgende:
Gek he, dat die kleur zo kan veranderen. Fons is ook echt blond nu. Wij zijn beiden donker, dat vinden de mensen meestal zo gek.
Kendahl had bij de geboorte donkerbruin stijl haar. Dat ging binnen zes maanden allemaal weg en toen was hij een tijdje wat kalig. Nu heeft hij een beetje rossig haar, met soms een slagje erin.
Dat vinden de meeste mensen nog niet zo gek... Nee, hij heeft blauwe ogen en wij beiden bruin
Dat heeft hij dan waarschijnlijk meegekregen van de opa's.
Ik kijk nu naar een foto.... Oh wat issie MOOI!
pi_54605349
Anna heeft al een vriendje, op het kdv. Hoef ik niet meer te bedenken of ik haar aan Simon, Storm of Thies ga koppelen.
*OUD heilige*
  woensdag 14 november 2007 @ 20:39:01 #140
190853 RockabeIIa
pi_54610315
Gelukkig wordt Brent homo
  woensdag 14 november 2007 @ 21:01:11 #141
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_54610987
Het lijkt me best gezellig om een homo als zoon te hebben
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  woensdag 14 november 2007 @ 21:06:13 #142
11682 Moonah
Jolie femme
pi_54611093
Vief! En alle dikke mensen zijn ook gezellig...

Thies wordt trouwens lesbo.
  woensdag 14 november 2007 @ 21:07:46 #143
11682 Moonah
Jolie femme
pi_54611132
Hm, beetje rare post van mij.
Ik bedoel dus dat ook niet alle dikke mensen per definitie gezellig zijn, zoals de zegswijze doet geloven.
En die laatste opmerking was gewoon flauw.
Tijd om maar eens offline te gaan.
pi_54627029
hahaha gekke moon
  donderdag 15 november 2007 @ 21:18:14 #145
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_54635394
Storm mocht vandaag wél verder dan het aankleedkussen op het cb!
Hij weegt 9600 gram, is 76 cm. lang en kan al heel erg veel. Ze gaf hem blokjes om te zorgen dat hij iets had om mee te spelen. Bouwt ie een torentje van 4 blokjes. "Dat hoef je pas te kunnen als je 2 bent, Storm", zei de arts. Glim glim.
"En hij loopt al zie ik!"
"En hij zegt al Bob de Bouwer?" Ik ---> Jaaaaaa!

Maar wel een kleintje is ie, he?
pi_54635480
Storm, kleine patser
pi_54635488
Klein? Laat ik maar niks zeggen.
*OUD heilige*
pi_54636833
Steken jullie kindjes ook alleen maar de ronde vormpjes in de vormenstoof?
Fons haalt die eruit en dan is hij klaar. En dat telkens opnieuw.
pi_54636868
De ronde vormen zijn natuurlijk het makkelijkst he. Maar zelfs dát doet Thies nog niet.
pi_54636894
En Sugar, ik geloof er niets van dat Storm als "Bob de Bouwer" kan zeggen.
pi_54636929
er is een filmpje van hoor moonah!
pi_54636954
Anna probeert alles in hetzelfde gat te stoppen en na 2 pogingen gooit ze het blokje weg en is haar geduld op.
*OUD heilige*
pi_54637102
quote:
Op donderdag 15 november 2007 22:14 schreef bixister het volgende:
er is een filmpje van hoor moonah!
Niet!
Écht?
*kijken gaat

Edit: Ja hoor!!
pi_54637269
Fons kan het goed zeg!
Begeleid door dhr. Van het Groenewoud.

Wij hebben precies dezelfde vormenstoof. Vooralsnog vindt Thies het vooral leuk om achter die blauwe rondjes aan te kruipen...
pi_54637292
bass-miss, nah, hij doet alleen de blauwe!
pi_54637392
quote:
Op donderdag 15 november 2007 22:27 schreef bixister het volgende:
bass-miss, nah, hij doet alleen de blauwe!
Neenee, er zit ene rode bij en die doet hij ook.
Maar die ligt op het filmpje eerst achter hem, en bij de tweede keer toen ik het erbij nam was het geheugen vol.
pi_54637418
Fons zijn geheugen?
pi_54637546
quote:
Op donderdag 15 november 2007 22:31 schreef Moonah het volgende:
Fons zijn geheugen?
  vrijdag 16 november 2007 @ 00:26:53 #160
56471 pinquit
oh my lama!
pi_54640134
max doet de deksel van de vormenstoof open en doet dan alle blokjes erin
pi_54643876
Dat is gewoon slim pinquit.
*OUD heilige*
pi_54644198
Welkom Maud veel plezier vandaag op je feestje en hier het komende jaar met al je online vriendjes en vriendinnetjes.
*OUD heilige*
pi_54646475
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 00:26 schreef pinquit het volgende:
max doet de deksel van de vormenstoof open en doet dan alle blokjes erin
Ja, dat doet Fons ook wel eens, eerst de ronde door het gaatje, dan deksel open en de rest erin, en dan deksel weer dicht. Klaar!
  vrijdag 16 november 2007 @ 11:49:59 #164
144006 chacama
Ondernemend!
pi_54646924

(mocht de foto echt onhandig zijn dan vraag ik hulp bij het verkleinen)
Dankjewel Yppy.

We zijn vanochtend wakker gezongen door mijn grote zus Fleur en daarna ben ik verwend. Heb een heel mooi Bumba-boekje gekregen en van papa en mama een helikopter van Vtech. Hier kan ik lekker meespelen en achter de ballen aankruipen/lopen.
  vrijdag 16 november 2007 @ 12:42:24 #165
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_54648079
maud
welkom hier nog eventjes hihi

ik wil ook nog even Emma gedag zwaaien
pi_54648778
Hoi Maud, gefeliciteerd mooi meid
  vrijdag 16 november 2007 @ 14:11:26 #167
94046 PM-girl
pi_54650252
Maud

Storm neemt zijn naam gewoon letterlijk

Moonah, Simon doet niks met een vormenstoof, behalve de vormpjes doorduwen als ik ze al voor het gat houd...
*
  vrijdag 16 november 2007 @ 17:43:41 #168
141023 ik80
pi_54655465
Hee MAud, fijn je weer te zien!

Lotte is een beetje uit haar doen, verkouden hoesten, vieze poep ahhhhh Gisteravond heeft ze ons aardig wakker gehouden.
pi_54656821
Maud gefeliciteerd!

Lotte beterschap.

Kim krijgt nu iets meer geduld voor de vormenstoof. En sinds een week gaat ze torentje bouwen van megabloks. Daar had ze eerder ook nog geen geduld voor.
En ze geeft nu behalve luchtkusjes ook echte kusjes.
Ze probeert met muziek mee te zingen en danst graag. En kletst je de oren van je kop.
Ze zegt veel woordjes na. Als ik bv. met Djeez klets, dan hoor je ineens een woord weat je zojuist hebt gezegd. Leuk! Minder leuk is dat ze op de vensterbank klimt. Bij het raam stond eerst een activity tafel, daar kan ze ineens opklimmen en dan via de verwarming op de vensterbank. Ik heb hem ergens anders neergezet. Maar ze schuift hem er gewoon weer naartoe. Ik haal hem eerst wel ut de kamer denk ik. Vind gevaarlijk! Ze kan ook ineens zelf de gewone stoel bij de eetkamertafel aan de kant schuiven en klimt er dan op. Dan zit ze mooi aan tafel, trots te kjken. Op tafel kan er dus niet veel liggen.
Ik vind dit wel een leuke leeftijd! Aan de ene kant kan ze al veel, maar aan de andere kant ook weer niet. Wat soms natuurlijk frustrerend is.
1 ding wil ze niet. Handje geven.

Morgen sinterklaasintocht. Ben benieuwd wat ze ervan vind. Ik ga met mijn ouders en Kim en mijn tante gaat ook mee.
  vrijdag 16 november 2007 @ 18:53:51 #170
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_54656855
Maud, welkom

PM, sommige kinderen vinden het gewoon niet zo interessant... Ken zijn vormenstoof is tegelijk een auto en op die manier speelt hij er wel mee. Hij heeft het wel eens leuk gevonden, maar lijkt nu zoiets te hebben van: 'been there, done that'.
pi_54657691
Kim is nu blokjes aan het tellen. 1, 1, 1!!! Zo schattig!
  vrijdag 16 november 2007 @ 20:19:30 #172
94046 PM-girl
pi_54658921
PV, dankjewel voor je reactie! Ik vind het ook niet erg hoor, Simon is gewoon met andere dingen druk bezig! Zo leuk om te zien dat het lopen steeds beter gaat! Aan je handje mee door de winkel!
*
  vrijdag 16 november 2007 @ 20:27:25 #173
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_54659107
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 20:19 schreef PM-girl het volgende:
PV, dankjewel voor je reactie! Ik vind het ook niet erg hoor, Simon is gewoon met andere dingen druk bezig! Zo leuk om te zien dat het lopen steeds beter gaat! Aan je handje mee door de winkel!
Loopt hij aan je hand! Hoe doe je dat?
edit: daarmee bedoel ik dus, dat Kendahl alle kanten opvliegt
  vrijdag 16 november 2007 @ 20:30:22 #174
94046 PM-girl
pi_54659193
Ik smeer zijn schoentjes in met olie aan de onderkant, zo schuift hij over de vloer mee!

Nee, we komen niet vlug ergens ofzo, als hij weigert, dan staan we dus stil Hij loopt nog niet superstabiel, dus hij kan mijn steun nog goed gebruiken, dat is mijn winst momenteel.
*
  vrijdag 16 november 2007 @ 20:52:24 #175
11682 Moonah
Jolie femme
pi_54659763
Oh PM, wat cuuuute dat hij aan je hand door de winkel loopt!

Ha Maud! Het clubje is weer zo'n beetje compleet nu.
  vrijdag 16 november 2007 @ 20:54:11 #176
11682 Moonah
Jolie femme
pi_54659807
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 17:43 schreef ik80 het volgende:
vieze poep
Jóh! Flauw, sorry. Beterschap hoor!
  vrijdag 16 november 2007 @ 21:37:32 #177
144006 chacama
Ondernemend!
pi_54660908
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 20:52 schreef Moonah het volgende:
Oh PM, wat cuuuute dat hij aan je hand door de winkel loopt!

Ha Maud! Het clubje is weer zo'n beetje compleet nu.
we zijn weer bij elkaar

Maud heeft na een kwartiertje inhuilen eindelijk de rust gevonden. Eens kijken of ze nu al toe is aan een nacht doorslapen. Zou ik wel op prijsstellen.
  zaterdag 17 november 2007 @ 07:49:18 #178
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_54668639
Ja, Moonah, sta je van te kijken, he? Dat mijn zoon al Bob de Bouwer zegt?

Chacama en Maud, welkom!
Gefeliciteerd nog, sorry, gisteren vergeten!
  zaterdag 17 november 2007 @ 08:05:33 #179
11682 Moonah
Jolie femme
pi_54668662
Och, eigenlijk had ik het ook wel kunnen weten he?!
Bij Storm kijken we inmiddels nergens meer van op!
Wanneer doet hij ook alweer mee aan het Groot Nationaal Dictee?
  zaterdag 17 november 2007 @ 08:14:00 #180
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_54668681
Je bedoelt de Nederlandse versie neem ik aan? Die is pas ergens in het najaar volgend jaar. In april is eerst de Russische versie aan de beurt.
  zaterdag 17 november 2007 @ 08:27:45 #181
11682 Moonah
Jolie femme
pi_54668733
pi_54669512
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 08:14 schreef Sugar het volgende:
Je bedoelt de Nederlandse versie neem ik aan? Die is pas ergens in het najaar volgend jaar. In april is eerst de Russische versie aan de beurt.

Kim zegt nu telkens gommmmaaaaaagggg meeeeeeeejjjjj.
pi_54670297
Hij speelt zo lief met zijn loopauto Hij gaat de hele kamer rond, terwijl hij erachter loopt. Hele verhalen, geen woord van te verstaan 'mmmm haaa Ieee hewedsje dzja dzedze dzedaaa! boebuu aadzi' En dan af en toe een verbaasde uitroep en een boze gil er tussendoor.

edit: okee, hij heeft nu mijn tas opengeritst en mijn sleutels gepikt. Hij staat nu bij de achterdeur en wil de deur van het slot halen. Ohw, ik houd van kleine schattige dreumesacties!
edit2: nu probeert hij de gitaar open te maken, en zijn speelgoed en de dvdspelerkast.

[ Bericht 19% gewijzigd door Paradijsvogeltje op 17-11-2007 11:52:03 ]
pi_54672316
...ik ben mijn sleutels kwijt...
  zaterdag 17 november 2007 @ 14:26:35 #185
144006 chacama
Ondernemend!
pi_54673136
Kijk eens in de gitaar PV

En Storm wat ga je lekker ventje. Beter laat dan nooit toch Sugar...lief dat je er aan denkt.

Wel raar om hier te komen posten, maar wel super leuk. Mijn dreumes heeft na nog een late fles de nacht doorgeslapen tot 6 uur vanochtend. Ik was er blij mee. Daarna wel erg pieperig. Beetje last van d'r buik denk ik zo, want ze lag flink te kronkelen.

Vanochtend op weg naar de oppas zat ze in de draagdoek hele verhalen te kletsen...Ada, dadadada en toen ging ze verder met papapapapapapa en mij aankijken met zo'n blik van ja, waar is ie nou?
pi_54676413
Ik heb ze uiteindelijk gevonden, ze zaten in een handpopje Ken heeft namelijk de neiging om overal dingen in te stoppen.
  zaterdag 17 november 2007 @ 20:28:39 #187
144006 chacama
Ondernemend!
pi_54680417
Zat ik er in elk geval niet ver naast met die gitaar
  zaterdag 17 november 2007 @ 21:56:21 #188
24188 Belana
kloon van belana
pi_54683021
even onbijgelezen vertellen dat Ezra nu toch ook de waterpokken heeft. gistermiddag kwamen ze ineens opzetten. dat gaat in 3 fases heb ik begrepen, vanavond zag ik de 2e strom vlekjes opkomen.
Vanmiddag had ie hoge koorts, echt een vaatdoekje het arme kereltje.

Hij heeft wel weer voor het eerst in 5 dagen gegeten vanavond, met smaak zat ie aardappelen te eten dus dat vind ik wel een goed teken
Vanavond in een havermoutbadje geweest en dat gaan we de komende dagen dus maar doen, drogen de pokkies snel in. Vanavond is ie wel al 2 keer wakker geweest het arme kind.
Hopenlijk morgen weer wat beter.
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 17 november 2007 @ 22:58:20 #189
108648 cattie
lieve moeder
pi_54684553
Agossie, wat hangt Ezra er sneu bij!
Heel veel beterschap voor hem!
  zaterdag 17 november 2007 @ 23:08:45 #190
144006 chacama
Ondernemend!
pi_54684762
Dat ziet er erg zielig uit. Beterschap hoor Ezra. Dat ze snel weg mogen zijn
pi_54684930
beterschap hoor kleine grote man...
  Redactie Frontpage zondag 18 november 2007 @ 00:16:21 #192
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_54686199
Even een vraagje van ons:

Ingrids ouders hebben zojuist Kim teruggebracht. Kim zou er eigenlijk blijven slapen, zodat ik een beetje kan rusten ivm mijn recente operatie. Helaas, Kim heeft constant bij hen zitten brullen en weigerde te gaan slapen. Omdat ze de vorige twee logeerpartijtjes mijn schoonouders 's nachts heeft wakker gehouden, werden zij er flauw van en hebben haar hier weer gedumpt. Nu ze nog geen kwartier bij ons is, is ze de rust zelve.

Nu hebben mijn schoonouders sinds enkele weken een hond, een zeer langharig beest. Zou het kunnen dat Kim er allergisch voor is, dat ze benauwd wordt en dus niet kan slapen en wil eten? Ikzelf ben namelijk zwaar astmatisch, en ook allergisch voor honden. Als ik benauwd ben, kan ik ook niet slapen en heb dan ook geen honger.

Of zou het kunnen dat Kim eenkennig wordt nu? De laatste tijd klampt ze zich heel stevig aan ons vast. Alleen kent ze Ingrids ouders door en door, ze blijft er geregeld slapen en ze ziet hen sowieso elke week wel een keer. Ik denk nu zelf dat het met een allergie te maken heeft, omdat ze voorheen gewoon goed sliep, maar sinds de komst van het langharige mormel zijn de problemen begonnen. Kan Kim, die bij na twee is, al een allergietest ondergaan? Vroeger kon dat iig niet, ik kon pas op mijn tiende worden onderworpen aan zo'n test.
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  zondag 18 november 2007 @ 01:04:50 #193
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_54686886
quote:
Op zondag 18 november 2007 00:16 schreef Djeez het volgende:

Ingrids ouders hebben zojuist Kim teruggebracht. Kim zou er eigenlijk blijven slapen, zodat ik een beetje kan rusten ivm mijn recente operatie. Helaas, Kim heeft constant bij hen zitten brullen en weigerde te gaan slapen. Omdat ze de vorige twee logeerpartijtjes mijn schoonouders 's nachts heeft wakker gehouden, werden zij er flauw van en hebben haar hier weer gedumpt. Nu ze nog geen kwartier bij ons is, is ze de rust zelve.

Nu hebben mijn schoonouders sinds enkele weken een hond, een zeer langharig beest. Zou het kunnen dat Kim er allergisch voor is, dat ze benauwd wordt en dus niet kan slapen en wil eten? Ikzelf ben namelijk zwaar astmatisch, en ook allergisch voor honden. Als ik benauwd ben, kan ik ook niet slapen en heb dan ook geen honger.

Of zou het kunnen dat Kim eenkennig wordt nu? De laatste tijd klampt ze zich heel stevig aan ons vast. Alleen kent ze Ingrids ouders door en door, ze blijft er geregeld slapen en ze ziet hen sowieso elke week wel een keer. Ik denk nu zelf dat het met een allergie te maken heeft, omdat ze voorheen gewoon goed sliep, maar sinds de komst van het langharige mormel zijn de problemen begonnen. Kan Kim, die bij na twee is, al een allergietest ondergaan? Vroeger kon dat iig niet, ik kon pas op mijn tiende worden onderworpen aan zo'n test.
Misschien is ze gewoon bang? als ze buiten het huilen niks heeft denk ik niet aan een allergie hoor.
Het feit dat ze bij jullie weer de rust zelve is zegt eigenlijk al genoeg , want een reactie die duurt even voordat dat weg trekt, dat is neit pats boem ineens weg.
Een allergie test kan, maar doen ze niet zomaar. Zou van dit uitgaande ook zeker niet haar plagen daarmee.
  zondag 18 november 2007 @ 01:05:16 #194
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_54686893
en lieve ezra mooi binkie beterschap
  zondag 18 november 2007 @ 08:08:26 #195
3011 E.T.
pi_54688736
quote:
Op zondag 18 november 2007 00:16 schreef Djeez het volgende:

Ik denk dat je schoonouders je dochter beter begrijpen dan jij

Ze 'dumpen' haar nl. bij haar eigen ouders als ze daar overduidelijk behoefte aan heeft.. Papa moet zijn eigen behoeftes maar gewoon even aan de kant schuiven.

Niet zo raar toch dat Kim bij d'r ouders wil zijn? En nee, alleen maar huilen is geen symptoom van allergie, al snap ik jouw redenatie wel heel goed dat het je goed uit zou komen als er een lichamelijke oorzaak zou kunnen zijn..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 18 november 2007 @ 09:31:41 #196
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_54689039
Ik vind het sowieso een beetje typisch dat je spreekt over "dumpen" icm je eigen kind, maar goed.

Ezra, beterschap schaapje En jeetje Belana, wat is ie al weer ontzettend groot!!!!
  zondag 18 november 2007 @ 09:54:03 #197
24188 Belana
kloon van belana
pi_54689154
Ik zeg maar eens gewoon niks

dankjulliewel voor de beterschap wensen! lief
het gaat wel ietsje beter geloof ik. ff kijken of ie zo iets wil eten.
stormy waters...
sailin'
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 18 november 2007 @ 09:56:01 #198
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_54689166
quote:
Op zondag 18 november 2007 09:54 schreef Belana het volgende:
Ik zeg maar eens gewoon niks
quote:
dankjulliewel voor de beterschap wensen! lief
het gaat wel ietsje beter geloof ik. ff kijken of ie zo iets wil eten.
Beterschap
en wat is hij al groot was toevallig gister nog eens de meetfoto's aan het kijken echt een enorm verschil
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_54689172
Ik vind Ezra op die foto juist weer zo lekker klein. Maar wel zielig
Liefde
  zondag 18 november 2007 @ 10:08:36 #200
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_54689271
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 21:56 schreef Belana het volgende:
even onbijgelezen vertellen dat Ezra nu toch ook de waterpokken heeft. gistermiddag kwamen ze ineens opzetten. dat gaat in 3 fases heb ik begrepen, vanavond zag ik de 2e strom vlekjes opkomen.
Vanmiddag had ie hoge koorts, echt een vaatdoekje het arme kereltje.

[ afbeelding ]

Hij heeft wel weer voor het eerst in 5 dagen gegeten vanavond, met smaak zat ie aardappelen te eten dus dat vind ik wel een goed teken
Vanavond in een havermoutbadje geweest en dat gaan we de komende dagen dus maar doen, drogen de pokkies snel in. Vanavond is ie wel al 2 keer wakker geweest het arme kind.
Hopenlijk morgen weer wat beter.
Achossie menneke! Havermoutbadje? Oh, dat ga ik onthouden (proberen althans) voor in de toekomst! Gewoon water met havermout, hoeveel?

@Djeez: Ik denk aan je tweede redenatie. En die hond zou er in dat geval mee te maken kunnen hebben. Dus niet in de zin van allergie, want zo snel trekt dat niet weg zoals evenstar al opmerkte.
Zou het niet kunnen dat Kim gevoelig is voor de verandering? Eerst ging ze altijd bij je schoonouders en dan was alle aandacht voor haar en nu is daar ineens een hond. Ik heb weinig ervaring met die leeftijd, maar wel dat peuters nogal gehecht kunnen zijn aan regelmaat. Misschien helpt het om de hond aan haar te "introduceren"? Leuke dingen doen met de hond, die hoort er nu immers ook bij
Gewenning.

[ Bericht 15% gewijzigd door Paradijsvogeltje op 18-11-2007 10:09:48 (verkeerde quote.) ]
  zondag 18 november 2007 @ 11:58:00 #201
24188 Belana
kloon van belana
pi_54690580
je doet havermout in een washandje, die knoop je goed dicht (wij gebruiken tyrips ) en dat leg je in een beetje badwater (beste kan je een babybad gebruiken, niet te veel water, maar wij hebben die niet meer en doen gewoon een klein laagje water in het gewone bad) als het even geweekt heeft, knijp je het washandje lekker uit over je kind Uit bad halen en op laten drogen, niet afgrogen met handdoek. (wij gebruiken de fohn om het proces een beetje te versnellen )
door de havermout drogen de blaasjes sneller op en geneest alles dus ook sneller. 2 keer per dag doen, ook het hoofd en de haren.

edit: ik bedenk me ineens dat er een heel waterpokkentopic is, daar staat dit vast ook in. sorry modjes

Ynske, ik vind ook dat hij in vergelijking met de meeting toen nu echt een jongetje is
stormy waters...
sailin'
pi_54690728
Liefde
pi_54691167
quote:
Op zondag 18 november 2007 10:08 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Achossie menneke! Havermoutbadje? Oh, dat ga ik onthouden (proberen althans) voor in de toekomst! Gewoon water met havermout, hoeveel?

@Djeez: Ik denk aan je tweede redenatie. En die hond zou er in dat geval mee te maken kunnen hebben. Dus niet in de zin van allergie, want zo snel trekt dat niet weg zoals evenstar al opmerkte.
Zou het niet kunnen dat Kim gevoelig is voor de verandering? Eerst ging ze altijd bij je schoonouders en dan was alle aandacht voor haar en nu is daar ineens een hond. Ik heb weinig ervaring met die leeftijd, maar wel dat peuters nogal gehecht kunnen zijn aan regelmaat. Misschien helpt het om de hond aan haar te "introduceren"? Leuke dingen doen met de hond, die hoort er nu immers ook bij
Gewenning.
De hond (mickey) is er nu zo'n 2 maanden. Ze is er gek op, het was natuurlijk eerst wel wennen.
Ik denk dat ze misschien eenkennig is. Dat is ze nooit geweest, misschien inhaalslag. Al kent ze mijn ouders supergoed en is ze stapelgek op ze.
pi_54693379
Echt leuk dat Storm zo goed kan praten. Knapperd is hij toch.

Arme Ezra. Ziet er niet uit als zichzelf. Beterschap!

Djeez, wat ben je weer verschrikkelijk. Ik zou blij zal als mijn huilende dochter thuis werd gebracht. Als ze verdriet heeft kan ze toch het beste thuis zijn? En 'dumpen'. Ik vind het echt erg.
*OUD heilige*
  zondag 18 november 2007 @ 14:31:35 #205
94046 PM-girl
pi_54693382
Ah, ik wilde net gaan vragen naar de details van zo'n havermout badje!

Beterschap Belana! En wat ziet Ezra er toch al groot uit!
*
pi_54693400
Ingrid, hoe reageert ze als ze overdag bij de hond is? Daar kun je ook wat uit opmaken natuurlijk. Ze kan makkelijk eenkennig zijn. Veel kinderen maken zo'n periode door.
*OUD heilige*
pi_54693563
quote:
Op zondag 18 november 2007 14:32 schreef YPPY het volgende:
Ingrid, hoe reageert ze als ze overdag bij de hond is? Daar kun je ook wat uit opmaken natuurlijk. Ze kan makkelijk eenkennig zijn. Veel kinderen maken zo'n periode door.
Ze reageert er goed op. Lekker knuffelen en aaien en ze probeert ermee te spelen. Ze moet wel vaak niezen, verder niks.

Ik weet dat eenkennig erbij hoort. Kim heeft het nog nooit gehad, dus ik weet niet goed hoe ik ermee om moet gaan. Ze moet lijkt me niet teveel van mij en Djeez afhankelijk zijn. Ik hoop dat het goed overkomt zo, weet niet goed hoe ik het uit moet leggen.
  Redactie Frontpage zondag 18 november 2007 @ 14:39:31 #208
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_54693574
quote:
Op zondag 18 november 2007 14:31 schreef YPPY het volgende:

Djeez, wat ben je weer verschrikkelijk. Ik zou blij zal als mijn huilende dochter thuis werd gebracht. Als ze verdriet heeft kan ze toch het beste thuis zijn? En 'dumpen'. Ik vind het echt erg.
Boehoe huilie! Ik ben net vier dagen geleden geopereerd aan een gezwel in mijn reet. Ik heb nu 24/7 last van helse pijnen. Ik kan net fatsoenlijk zitten, lopen, staan, stoelgang etc. Ik slik zware tabletten tegen de pijn, al helpen die bijna geen flikker. De zwaarste pillen die ze mogen voorschrijven slikte ik eerst, maar daar kreeg ik het juist heel benauwd van dus die mag ik niet meer slikken. Dus nu slik ik 'gewone' Naproxen, om de pijn nog enigszins te onderdrukken. Dusse..
Laat ik duidelijk zijn. Ondanks dat ik in mijn posts vaak overkom als een slechte vader, houd ik juist zielsveel van mijn kind en ben ik stapelgek met haar. Maar als je al zolang last hebt van pijn (al maanden voor de operatie) dan word je vanzelf strontflauw van elk huiltje, en ben je blij dat ze af en toe even weg is. Dus mag ik verdomme eens egoïstisch zijn?
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_54693755
Arme jij, laat verder maar zitten.
*OUD heilige*
  zondag 18 november 2007 @ 14:55:37 #210
3011 E.T.
pi_54693921
laat ook maar...
pi_54694078
* MeNicole mompelt iets over helze pijnen tijdens de bevalling en ook huilende baby's daarna en blablabla
Liefde
  zondag 18 november 2007 @ 15:19:24 #212
56471 pinquit
oh my lama!
pi_54694421
Omg menicole! mika kan wel een acteur worden als ik dat zo zie (dat filmpje bedoel ik he)

En eigenlijk wil ik er niet op reageren, maar Djeez, je kan toch van te voren aan zien komen dat als je dit soort berichten post in een topic vol vrouwen die ook nog eens mama zijn, dat dat in het verkeerde keelgat schiet?

Max was gisterenavond heel HEEL zielig. hij werd wakker en begon me toch te krijsen!! en niet gillen ofzo, maar echt krijsen. met druk erachter. zo hard mogelijk. ik mocht niet met hem naar beneden, het licht van de badkamer deed zeer aan zijn ogen, ik mocht hem liever ook niet aanraken. hij lag op het grote bed met zijn benen te schoppen en alles weg te slaan wat ik hem aanbood. hij leek wel bezeten op een gegeven moment
het was echt heel eng! mijn broer kwam even kijken, nou dat was ook al niet goed, dus die is snel weer weggegaan. uiteindelijk na een uur krijsen is hij met alle lichten uit rustig geworden. ik denk dat hij last van zijn darmen had, want vanochtend had hij een luier VOL. en daarna nog een natte wind gelaten.
Ik heb hem nog nooit zo hard horen huilen.
pi_54694583
Arme Max, wat zielig. En hij kan natuurlijk niet vertellen wat er is, en je kunt niet echt helpen. Hoe is het nu met hem?
*OUD heilige*
  zondag 18 november 2007 @ 15:36:15 #214
56471 pinquit
oh my lama!
pi_54694809
Toen hij wakker werd was ie vrolijk zal je altijd zien he gelukkig maar, natuurlijk!!
Alleen tegen mn broer was ie nog wel boos vanochtend en tegen oma ook hij kan nog niet echt veel hebben geloof ik.
Maar hij ligt nu alweer dik 2 uur te slapen, dus we zien wel hoe hij zo wakker wordt
  zondag 18 november 2007 @ 16:07:07 #215
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_54695477
quote:
Op zondag 18 november 2007 14:39 schreef Djeez het volgende:

[..]

Boehoe huilie! Ik ben net vier dagen geleden geopereerd aan een gezwel in mijn reet. Ik heb nu 24/7 last van helse pijnen. Ik kan net fatsoenlijk zitten, lopen, staan, stoelgang etc. Ik slik zware tabletten tegen de pijn, al helpen die bijna geen flikker. De zwaarste pillen die ze mogen voorschrijven slikte ik eerst, maar daar kreeg ik het juist heel benauwd van dus die mag ik niet meer slikken. Dus nu slik ik 'gewone' Naproxen, om de pijn nog enigszins te onderdrukken. Dusse..
Laat ik duidelijk zijn. Ondanks dat ik in mijn posts vaak overkom als een slechte vader, houd ik juist zielsveel van mijn kind en ben ik stapelgek met haar. Maar als je al zolang last hebt van pijn (al maanden voor de operatie) dan word je vanzelf strontflauw van elk huiltje, en ben je blij dat ze af en toe even weg is. Dus mag ik verdomme eens egoïstisch zijn?
Misschien moet je haar een flesje whiskey geven!
pi_54695492
quote:
Op zondag 18 november 2007 16:07 schreef Vivi het volgende:

[..]

Proest
Liefde
pi_54697505
quote:
Op zondag 18 november 2007 16:07 schreef Vivi het volgende:

[..]

Op die opmerking zat ik al te wachten.

[ Bericht 4% gewijzigd door _Ingrid_ op 18-11-2007 17:36:04 ]
  zondag 18 november 2007 @ 17:55:12 #218
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_54698348
Eh..GMTA?
  † In Memoriam † zondag 18 november 2007 @ 17:56:42 #219
43556 miss_dynastie
pi_54698384
quote:
Dus mag ik verdomme eens egoïstisch zijn?
Ik denk dat het probleem er vooral inzit dat de mensen hier je niet anders dan egoïstisch kennen.
  zondag 18 november 2007 @ 18:29:23 #220
108648 cattie
lieve moeder
pi_54699051
Hoe is het nu met Ezra? Heeft hij nog gegeten?

Wij zijn vandaag met Ive naar Diergaarde Blijdorp geweest. We vonden het alle 3 erg leuk! Ive zei heel enthousiast Poes! tegen alle dieren.
pi_54699288
Mikael was aan het spelen terwijl ik eten aan het maken ben. Ik hoor dat ie met de afstandsbedienig speelt want hoor verschillende zenders voorbij komen. DAn gaat het geluid uit en zie ik dat Mikael met de autos speelt. Dus ik dacht dat ie de tv perongeluk uit had gedrukt. Hoor ik ineens: Mama p-p-p-piemel. Kijk ik, sexzender Leuk joh tv home

Oh even bij vermelden dat dat zijn eerste keer was dat ie piemel zei
Liefde
  zondag 18 november 2007 @ 18:42:19 #222
11682 Moonah
Jolie femme
pi_54699366
Mika!

Cattie, wat leeeeuuuk! Wij vinden de kinderboerderij al zo super!

Ezra, veel beterschap menneke.
  zondag 18 november 2007 @ 18:52:11 #223
11682 Moonah
Jolie femme
pi_54699614
Na jullie gepimp laatst over kapsels pimp ik nu even met wat bij Thies snel gaat:
Zojuist zijn eerste hoektand ontdekt.
Stand tot nu toe: 8 voortanden, 1 hoektand, 3 kiezen.
Nu snap ik weer de kapotte billen van afgelopen week.
  zondag 18 november 2007 @ 19:14:37 #224
108648 cattie
lieve moeder
pi_54700088
Mika
Moonah, wat heeft Thies al een lekker bekje vol tanden!
Ive heeft nu 8 voortanden, 2 hoektanden en 4 kiezen!
  zondag 18 november 2007 @ 19:25:58 #225
11682 Moonah
Jolie femme
pi_54700410
Tja, er is natuurlijk altijd baas boven baas.
  † In Memoriam † zondag 18 november 2007 @ 19:30:14 #226
7074 moussy
kuttekop
pi_54700527
quote:

[..]

. Ondanks dat ik in mijn posts vaak overkom als een slechte vader, houd ik juist zielsveel van mijn kind en ben ik stapelgek met haar. Maar als je al zolang last hebt van pijn (al maanden voor de operatie) dan word je vanzelf strontflauw van elk huiltje, en ben je blij dat ze af en toe even weg is. Dus mag ik verdomme eens egoïstisch zijn?
daar had je aan moeten denken voor je je leuter gebruikte.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  Jubileum moderator zondag 18 november 2007 @ 19:43:06 #227
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_54700883
Genoeg jongens met de steken onder water oke?

Ingrid, Djeez hebben julie uberhaupt wel boeken gelezen over de ontwikkeling van kinderen? Dit zijn wel aanraders denk ik:
de ontwikkeling van je kind en omgaan met je kind.
Misschien dat jullie dan beter doorkrijgen hoe het werkt, dat opgroeien.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 18 november 2007 @ 20:21:17 #228
24188 Belana
kloon van belana
pi_54701947
Moonah en cattie! al hoektanden bij die ukkies! woei!

arme Max pinquit, wat vreselijk zielig zeg!

Ezra eet en drinkt vandaag bijna helemaal niet, hij heeft denk ik ook pokkies in zijn mond en ik denk dat ie daar erg last van heeft
niet eten vind ik niet zo erg, maar niet drinken vind ik altijd wat minder... nou ja, hij heeft wat fruithap op en wat yoghurt en her en der wat melk en slokjes drinken en hij was verder eigenlijk wel vrolijk, dus het is geen ramp ofzo, maar god wat zal ik blij zijn als ie er vanaf is het erme mannetje.
stormy waters...
sailin'
  zondag 18 november 2007 @ 20:28:48 #229
144006 chacama
Ondernemend!
pi_54702148
quote:
Op zondag 18 november 2007 15:19 schreef pinquit het volgende:
Omg menicole! mika kan wel een acteur worden als ik dat zo zie (dat filmpje bedoel ik he)

En eigenlijk wil ik er niet op reageren, maar Djeez, je kan toch van te voren aan zien komen dat als je dit soort berichten post in een topic vol vrouwen die ook nog eens mama zijn, dat dat in het verkeerde keelgat schiet?

Max was gisterenavond heel HEEL zielig. hij werd wakker en begon me toch te krijsen!! en niet gillen ofzo, maar echt krijsen. met druk erachter. zo hard mogelijk. ik mocht niet met hem naar beneden, het licht van de badkamer deed zeer aan zijn ogen, ik mocht hem liever ook niet aanraken. hij lag op het grote bed met zijn benen te schoppen en alles weg te slaan wat ik hem aanbood. hij leek wel bezeten op een gegeven moment
het was echt heel eng! mijn broer kwam even kijken, nou dat was ook al niet goed, dus die is snel weer weggegaan. uiteindelijk na een uur krijsen is hij met alle lichten uit rustig geworden. ik denk dat hij last van zijn darmen had, want vanochtend had hij een luier VOL. en daarna nog een natte wind gelaten.
Ik heb hem nog nooit zo hard horen huilen.
Ik durf het eigenlijk niet te suggereren, maar wat je nu omschrijft, klinkt mij als een migraine aanval in de oren. De oorzaak er van kan heel divers zijn. Het krijsen van pijn, geen aanraking of licht kunnen verdragen. Ik weet dat toen ik klein was ik letterlijk met mijn hoofd tegen de muur aan het bonken was. Reden: alle andere pijn is beter dan de pijn in mijn hoofd. Maar goed hopelijk is het wat je als laatste zegt. Ik weet wel dat ik met zware aanvallen ook moest spugen, maar of mijn darmen reageerde weet ik niet.

Maud is verschrikkelijk verkouden, maar heeft wel een geweldige verwen verjaardag gehad met een eigen taartje (melk-vrij).
  zondag 18 november 2007 @ 20:44:30 #230
11682 Moonah
Jolie femme
pi_54702612
Oeh, Pinq, ik heb helemaal over je bericht heengelezen. Sorry.
Wat klinkt dat zielig zeg, die lieve Max. Moest je zelf niet meehuilen?
En ik hoop van harte dat Chaca ongelijk heeft.
pi_54703152
quote:
Op zondag 18 november 2007 19:30 schreef moussy het volgende:

[..]

daar had je aan moeten denken voor je je leuter gebruikte.
Wat heeft dat hier nou weer mee te maken?
  zondag 18 november 2007 @ 21:07:30 #232
56471 pinquit
oh my lama!
pi_54703194
jaa ik moest zelf ook huilen
ik zat ook al aan hoofdpijn te denken, maar kan migraine al bij die kleintjes?? ik hoop iig echt dat dat het niet is, is dat erfelijk eigenlijk?

max heeft qua tanden: 8 voortanden, 4 kiezen en 1 hoektand.
pi_54703252
Merlijn zit nu sinds september op 8 voortanden, 4 kiezen en 4 hoektanden. Nu alleen die 4 kiezen nog.
  zondag 18 november 2007 @ 21:11:44 #234
11682 Moonah
Jolie femme
pi_54703290
Ja hallo.
Ik wilde even pimpen met Thies zijn gebit ja. Ik wilde niet aan alle kanten overtroffen worden.
  zondag 18 november 2007 @ 21:12:49 #235
11682 Moonah
Jolie femme
pi_54703309
quote:
Op zondag 18 november 2007 21:07 schreef pinquit het volgende:
ik zat ook al aan hoofdpijn te denken, maar kan migraine al bij die kleintjes?? ik hoop iig echt dat dat het niet is, is dat erfelijk eigenlijk?
Ik zou het even bij de HA navragen hoor.
Bah, wat moet je je machteloos hebben gevoeld zeg.
pi_54703324
quote:
Op zondag 18 november 2007 19:43 schreef Lois het volgende:
Genoeg jongens met de steken onder water oke?

Ingrid, Djeez hebben julie uberhaupt wel boeken gelezen over de ontwikkeling van kinderen? Dit zijn wel aanraders denk ik:
de ontwikkeling van je kind en omgaan met je kind.
Misschien dat jullie dan beter doorkrijgen hoe het werkt, dat opgroeien.
Ik zal eens in de bieb kijken. We hebben wel boeken gelezen, maar dat was tijdens de zwangerschap. En online genoeg.
pi_54703411
quote:
Op zondag 18 november 2007 18:29 schreef cattie het volgende:
Ive zei heel enthousiast Poes! tegen alle dieren.
Dat doet Anna ook!

Mika met z'n tv. Echt een bijdehand ventje.

Thies al veel tandan, kan hij goed bijten. Anna staat nog op 8, maar wel rode wangetjes. Het zou me niks verbazen als er binnenkort iets bij komt.
*OUD heilige*
  zondag 18 november 2007 @ 21:17:23 #238
3011 E.T.
pi_54703423
quote:
Op zondag 18 november 2007 21:07 schreef pinquit het volgende:

max heeft qua tanden: 8 voortanden, 4 kiezen en 1 hoektand.
yep, migraine kan al bij babietjes

Swets lag als baby ook wel eens groen van migraine in de wieg te huilen. Toen ie het later kon benoemen was zijn gezicht nog hetzelfde als als baby in de wieg, dus zijn moeder gaat er van uit dat het toen hetzelfde was.
Een baby met migraine dus
  zondag 18 november 2007 @ 21:26:08 #239
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_54703642
Pinq en max wat naar zeg

Mika

en Monaah, je ent is veul jonger maar heetf evenveel tandjes als arwen.. voelt dat beter
pi_54703712
Ik vind Thies ook snel met zijn tanden hoor. Merlijn zijn hoektanden kwamen pas rond de 20 maanden door.
  zondag 18 november 2007 @ 21:35:15 #241
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_54703862
Arwen heetf geen eens hoektanden
pi_54704190
Juliette mag hier over een maandje ook meeschrijven en heeft nog helemaal geen tanden, dus ik vind 't goed van Thies hoor
  zondag 18 november 2007 @ 21:50:43 #243
103793 kozakken
Living the life
pi_54704238
Thies, wat stoer!! En Ive ook al!

Ach.. Romme loopt nog niet, is niet zo'n praatscheet maar heeft al wel veel tanden. Hij laat ze alleen wat moeilijk tellen
Hij heeft nu in ieder geval ook vier kiezen, maar volgens de cb-arts al wel meer. (toen die een blik in zijn mond kon werpen)
En een heleboel tanden voor in dat mondje. En hard bijten dat hij kan (ach.. meteen een leuke gelegenheid om Romme nog eens te laten zien Ik heb nog nauwelijks over 't lieve menneke hier gepost )

[ Bericht 22% gewijzigd door kozakken op 18-11-2007 21:59:16 ]
  zondag 18 november 2007 @ 21:51:20 #244
24188 Belana
kloon van belana
pi_54704253
hoektanden komen volgens het standaard schema geloof ik pas met 2 , dus de heertje Thies en Ive zijn echt snel
stormy waters...
sailin'
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 18 november 2007 @ 23:22:52 #245
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_54706927
quote:
Dus mag ik verdomme eens egoïstisch zijn?

Ja, want dat ben je tenslotte verder nooit
pi_54709927
quote:
Op zondag 18 november 2007 21:11 schreef Moonah het volgende:
Ja hallo.
Ik wilde even pimpen met Thies zijn gebit ja. Ik wilde niet aan alle kanten overtroffen worden.
Fons heeft twee ondertanden en de bovenaan komt er net eentje door...
pi_54710265
Maar hij kan wel al met een lepeltje eten.
pi_54711101
quote:
Op zondag 18 november 2007 23:22 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja, want dat ben je tenslotte verder nooit
He's back
Liefde
  maandag 19 november 2007 @ 10:50:11 #249
144006 chacama
Ondernemend!
pi_54711983
Maud heeft er vier boven en 2,5 beneden....

Verder heeft ze d'r verjaardag goed doorstaan. De buit in binnen:
bromtol, nijntjekapstok, xylofoon, loopkar met blokken, helicopter van Vtech, Bumbaboek van Vtech, kralending, badspeeltjes, grote speelauto, loopfiets, ketting met zachte kralen, bumba-waspuff, kroelpopje. Oftewel weer genoeg om even mee vooruit te komen. En allemaal dingen waar ze heel lang plezier van zal hebben. Heerlijk van die ooms en tantes die gewoon bellen en vragen wat ze leuk vind om te krijgen...
  maandag 19 november 2007 @ 10:52:31 #250
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_54712026
quote:
Op zondag 18 november 2007 21:35 schreef _evenstar_ het volgende:
Arwen heetf geen eens hoektanden
Kendahl kreeg in de bovenkaak eerst hoektanden en toen voortanden: Graaf Dracula

Ingrid en Djeez: ik heb thuis heel veel aan: Je Peuter. Weinig geitenwollengezever en vooral feiten en tips. Duidelijk, kort en bondig. Het is een serie. Even de link opzoeken...
je Peuter
  maandag 19 november 2007 @ 19:57:02 #251
94046 PM-girl
pi_54723173
Romme

Tandenstand hier: 4 boven en 4 ondertanden, 2 bovenhoektanden en 4 kiezen

Pinquit, rottig hoor zo! Hoop dat het eenmalig was!
*
  maandag 19 november 2007 @ 20:03:34 #252
24188 Belana
kloon van belana
pi_54723294
Romme wat is het toch een prachtih knulletje koz!

Ezra is vandaag met papa thuis gebleven. gisteren had ie amper gedronken en dus vandaag toch maar even naar de huisarts. die vond hem nog helder genoeg. ff in de gaten houden gewoon, maar gelukkig heeft ie vandaag weer redelijk gedronken, pak van mijn hart. de pokkies vallen ook mee, het zijn vooral veel kleintjes en die drogen snel weer op. hij schijnt wel de hele dag om zijn mama gevraagd te hebben
dat doet ie momenteel veelvuldig, ook als ik er wel ben. het is toch echt zijn eerste echte woordje
stormy waters...
sailin'
  maandag 19 november 2007 @ 20:50:51 #253
144006 chacama
Ondernemend!
pi_54724423
Fijn dat het al weer wat beter gaat met Ezra.
pi_54724615
Pinquit ik vond het ook heel erg overkomen als migraine moet ik eerlijk zeggen maar ik hoop zo van niet voor max...

8 tanden en 2 kiezen is hier de tussenstand.

Ezra wat fijn dat het weer beter gaat en nu nog maar lekker gaan eten.

Djeez ik heb mijn mond gehouden maar ik kan het ook ergens niet. Hoe kan je nu praten over dumpen en over egoistisch zijn terwijl je kind je zo hard nodig heeft. Als ik pijn in mijn kont zou hebben en weet ik veel wat nog meer dan nog zou ik mezelf optrekken en mijn dochter gaan troosten of wat er dan ook nodig is en mijn eigen pijnlijke kont naar het tweede plekje verhuizen. Ik snap niet hoe jullie zo kunnen denken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mibos op 19-11-2007 21:30:19 ]
pi_54725125
quote:
Op maandag 19 november 2007 20:58 schreef Mibos het volgende:
Ingrid en Djeez ik heb mijn mond gehouden maar ik kan het ook ergens niet. Hoe kan je nu praten over dumpen en over egoistisch zijn terwijl je kind je zo hard nodig heeft. Als ik pijn in mijn kont zou hebben en weet ik veel wat nog meer dan nog zou ik mezelf optrekken en mijn dochter gaan troosten of wat er dan ook nodig is en mijn eigen pijnlijke kont naar het tweede plekje verhuizen. Ik snap niet hoe jullie zo kunnen denken.
Ik heb dat niet gezegd hoor.
pi_54725167
Je snapt heus wel wat ik bedoel toch en volgens mij woont je lieftallige man in hetzelfde huis of niet soms?
pi_54725263
quote:
Op maandag 19 november 2007 21:21 schreef Mibos het volgende:
Je snapt heus wel wat ik bedoel toch en volgens mij woont je lieftallige man in hetzelfde huis of niet soms?
Ik snap het wel. Maar ik voel(de) het niet zo.
Ik ken het toch niet helpen dat hij dat denkt, of zegt. (schrijft)
pi_54725336
Nee dat is duidelijk...

Ik vind het gewoon sneu voor Kim dat hij zo egoistisch in het leven staat. ZIjn/jullie dochter moet op nr. 1 staan en niet zijn ego en zere achterste wat heus wel pijn zal doen hoor daar twijfel ik niet aan maar de manier waarop hij over Kim praat dat is echt niet normaal.
pi_54725352
quote:
Op maandag 19 november 2007 21:21 schreef Mibos het volgende:
Daar moet je wel mee oppassen hoor. Ik wil ook niet aangesproken worden op wat J. zegt.
*OUD heilige*
pi_54725450
Ja daar heb je ook gelijk in hoor! Ik snap ook wel dat het vervelend is maar ik kan of wil gewoon niet begrijpen hoe je zo over je dochter kan spreken. Hij spreekt net alsof ze in de weg zit. Hij was er toch zelf ook bij neem ik aan en nu zit ze een soort van in de weg?

Excuses en heb het even aangepast.
pi_54725519
Dat snap ik ook niet, maar ik verbaas me daar al jaren over.

Ontopic is Anna ontzettend hangerig de laatste dagen, echt een sprongetje. Ze wil voortdurend knuffelen en hangen. En ging me vanochtend brood voeren.
*OUD heilige*
pi_54725612
Dat is toch lief Yp. Hier krijgt ik heel de tijd natte likkusjes op mijn wang/kin/hand en verder is ze nu in de BamBamfase beland. Alles leert vliegen of moet minimaal twee keer op de grond gestuiterd hebben hihihi... Maar ze blijven toch zo lief ook!
pi_54725806
Arme Mikael had vanmorgen een nachtmerrie. Toen ik om 4 uur naar de wc ging hoorde ik al dat ie onrustig was. Steeds mopperen enzo. Om half 5 werd ie wakker. En hoe.. Schreeuwen, dikke paniek. Toen ik hem oppakte helemaal nat van het zweet en hij hield me heel goed vast en zei steeds neej mama neej. Dus lekker bij mij in bed maar steeds als ie iets in slaap viel werd ie weer paniekerig wakker en jammerde steeds mama neej, mij mama Het was zoooo zielig. Tegen 8 uur viel ie weer in slaap en hebben we tot half 10 geslapen.
Liefde
pi_54725926
Hoe vaak zeg jij nee tegen dat manneke MeNicole? Plaag je hoor!!!
pi_54725985
quote:
Op maandag 19 november 2007 21:43 schreef Mibos het volgende:
Hoe vaak zeg jij nee tegen dat manneke MeNicole? Plaag je hoor!!!
Ik zeg de hele dag nee tegen de hond
Liefde
pi_54726289
Wat sneu voor Mikael!

Kim heeft nu 4 dagen niet gepoept. Alleen net een klein beetje. Arme ziel. Lactulose helpt amper wat.
Ze had vanmiddag niet geslapen. Maar vanavond viel ze tegen me aan in slaap. Wel lief zo'n hummeltje tegen je aan.
  maandag 19 november 2007 @ 21:57:02 #267
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_54726361
Ik denk dat het voor Ingrid ook niet altijd even makkelijk is jongens.
pi_54726537
Ingrid 1 ml olijfolie door haar laatste papfles (krijgt ze die nog?) of anders met een pipetje net als een medicijn. Hier werkt dat als een trein. Ouderwets middeltje maar er komen geen medicijnen meer aan te pas na vier klysma's.

Nee ik weet dat het niet makkelijk is voor Ingrid Viev en daar heb ik laatst ook met Ingrid over gesproken.
  maandag 19 november 2007 @ 22:36:20 #269
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_54727337
MeNicole, wat zielig zeg, voor Mika, misschien heeft ie toch een beetje verlatingsangst vanwege de scheiding?
pi_54728769
Dames, dames... halve rel hier. Vallen jullie nou over het woord 'dumpen' of het feit dat Djeez dat zegt??? Het is maar een woord hoor, bepaalde manier van praten. Ik zeg ook altijd dat ik de kinderen in bed 'gegooid' heb , terwijl dat in werkelijkheid toch gewoon op liefdevol instoppen neerkomt. En wat egoistisch betreft; als ik me niet lekker voel, ben ik ook blij als de kinders op bed liggen of als mijn man thuiskomt zodat hij ze even over kan nemen. Dus kan me voorstellen dat als je echt pijn hebt, dat je er even geen zin in hebt. Hebben jullie wel 24/7 aandacht en geduld voor jullie kroost?
Zo... ikkies in het hol van de leeuw. Zal schelen dat ik geen idee heb wie Djeez is, daar ga ik maar van uit.

Ik ben het 'Oei, ik groei'boek kwijt... Is 19 maanden ook zo'n groeisprong??? Tinka slaapt de afgelopen week ongelooflijk onrustig en is om de haverklap wakker. Overdag is ze moe. Niet ziek ofzo, ze wordt juist reuze ondeugend tegenwoordig, maar hangt toch graag aan mijn broek (letterlijk!) of ligt met haar koppie op de grond of op schoot en gaapt wat af.
Moet trouwens morgen even een afspraak maken met de dokter want ze heeft een zeer vreemd plekje even boven haar enkel. Houdt een beetje het midden tussen een wrat, een blaasje en eczeem. Wil toch even weten wat het is, het zit er al een week en wordt bepaald niet kleiner.
  maandag 19 november 2007 @ 23:57:28 #271
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_54729520
quote:
Op maandag 19 november 2007 23:27 schreef Mammietje het volgende:

Zo... ikkies in het hol van de leeuw. Zal schelen dat ik geen idee heb wie Djeez is, daar ga ik maar van uit.
Neem van mij aan dat dat de helft scheelt

En nee, ik zou ook niet graag in Ingrid d'r schoenen staan.
pi_54731942
Mammietje als je kinderen op de een of andere manier het niet uithouden bij opa en oma en die brengen haar helemaal overstuur thuis dan ben jij er toch ook voor je kinderen (zere kont of niet?).

Tuurlijk als er iemand hier niet lekker is dan ben je ook blij dat papa of mama het overneemt maar het is dan ook net zo fijn dat je dan van die kleffe kusjes krijgt hoe gaar je ook bent. Misschien zie ik het dan wel verkeerd ofzo...
pi_54732907
quote:
Op maandag 19 november 2007 22:36 schreef Vivi het volgende:
MeNicole, wat zielig zeg, voor Mika, misschien heeft ie toch een beetje verlatingsangst vanwege de scheiding?
Nee hij had echt gwoon naar gedroomd. Want normaal slaapt ie wel gewoon de hele nacht door. Maar ook omdt ie de hele tijd zei: Neej MIJN mama Dus ik denk dat ie gedroomd had dat er iets met mij gebeurde ofzo.
Liefde
  dinsdag 20 november 2007 @ 10:08:53 #274
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_54733097
Dat bedoel ik, misschien is ie bang dat ie jou ook kwijtraakt?
pi_54733348
Dat kan best. Hij woont natuurlijk 'ineens' zonder papa. Dan is hij bij papa, maar zonder mama. Hij is vast bang dat er weer zoiets gebeurd.
*OUD heilige*
pi_54733597
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 10:21 schreef YPPY het volgende:
Dat kan best. Hij woont natuurlijk 'ineens' zonder papa. Dan is hij bij papa, maar zonder mama. Hij is vast bang dat er weer zoiets gebeurd.
Maar wet je zomaar ineens zonder papa is het niet eens. Kevin was de hele dag na school en als ie 's avonds thuis kwam gingen we eten, dook Kevin achter de computer en deed ik Mikael in bad en in bed. Sinds we uit elkaar zijn heeft Kevin Mikael vaker gezien en meer met hem gedaan dan dat jaar dat we wel bij elkaar woonden.
Maar ja je weet natuurlijk nooit wat er in zo'n koppie omgaat.
Liefde
pi_54733717
Voor Mika is het misschien wel ineens? Hij merkt vast het verschil, hij is zo snugger.
*OUD heilige*
pi_54733809
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 10:36 schreef YPPY het volgende:
Voor Mika is het misschien wel ineens? Hij merkt vast het verschil, hij is zo snugger.
Ja ik weet het niet. Tis wel een slim ventje en hij weet ok wel heel goed waar Kevin nou woont. Als we er langs fietsen gaat ie helemaal zwaaien, DAAAAG PAPA Behalve als Kevin op het balkon staat om nar hem te zwaaien, dan kijkt ie niet

Mikael heeft ook een leuke manier om aan te geven of iets stinkt. Ze zijn een eindje verder op grond aan het afgraven en met die regen erbij stinkt dat behoorlijk. Fietsen we erlangs en ik vraag aan Mikael: Heb jij gepoept (want zo rook het), als ie dan gepoept heeft wijst ie naar zichzelf en zegt dan bah. Nu wees ie naar zijn neus: Mama dah bah Haha en als ie nu steeds iets ruikt wat stinkt doet ie dat. Gek kind
Liefde
  dinsdag 20 november 2007 @ 13:17:44 #279
94046 PM-girl
pi_54736945
Zo'n slimmerik die Mika!

YPPY wat schattig van Anna!
*
pi_54747759
Kunstje van Mikael deel 30

Mama bah (wijzend naar zichzelf). Oh heb je gepoept. Jaha bah. Loopt ie naar de slaapkamer dus ik erachter aan om hem te verschonen. UItgekleed, geen poep. Nee kerel je hebt niet gepoept. Jaha mama bah (weer wijzend op zichzelf). Nee schat is geen poep. Kleren weer aan naar de woonkamer. Ruik ik toch. Poep. heeft ie dus terwijl ik hem aan het aankleden ben gepoept Volgende keer hang ik hem boven de wc
Liefde
  dinsdag 20 november 2007 @ 21:40:48 #281
144006 chacama
Ondernemend!
pi_54747841
Slimme Mika !!!
pi_54748388
Ik hbe toch even een vraagje. Mikael word 's ochtends steeds vroeger wakker. Was het eerder 8 uur nu kruipen we langzaam richting 4 uur half 5 Hij wil dan wel slapen maar alleen bij mij in bed. Nu vind ik dat op zich nog niet zo heel erg want hij heeft ook wel gewoon dagen dat ie wel gewoon tot 8 uur slaapt. En als ie bij mijn ouders of Kevin slaapt slaapt ie ook gewoon tot 8 uur. Maar ik wil hem eigenlijk ook niet tevaak in bed nemen. Ik wil niet dat hij denkt dat dat zijn plek is (klinkt beetje raar maar als iemand bv op de plek gaat zitten waar hij altijd op de bank zit word ie boos). Hem weer in eigen bed leggen is geen optie. Heb ik geprobeert maar hij hield het vol om gewoon 3 uur lang te huilen en te mopperen. Niet echt schreeuwen want dat laat ik hem zowiezo niet doen. Is het nu verstandig om bv het campingbedje naast mijn bed neer te zetten en hem daar in te leggen als ie wakker word?
Ik vind dat zo moeilijk omdat ik niet goed weet waarom ie wakker word. Of ie echt behoefte heeft om bij mij te zijn of omdat ie tja gewoon wakker is.
Liefde
pi_54752175
Mibos, tuurlijk ben ik er voor mijn kind. Stuur ze niet eens uit logeren omdat ik ze geen nacht wil missen!
Maar helaas geven die van mij niet alleen kusjes hoor, vooral die ADHDerige peuterpuber van mij is soms echt om achter het behang te plakken en daar wordt ik niet vrolijk van als ik echt ziek ben. (Ook niet als ik niet ziek ben trouwens!)

MeNicole, ik heb Tinka tot een maand terug (18 maanden) borstvoeding gegeven en kwam tot op het laatste moment ook nog steeds zo'n 4 keer per nacht. Soms leek het niet om de bv te gaan maar puur om het bij me liggen. Om de rest van het gezin, mezelf en haar lekker door te laten slapen, liet ik dat gewoon toe. Ze slaapt nog steeds bij ons op de kamer, het is de bedoeling dat ze komend weekend op haar eigen kamer gaat slapen. Als ze nu snachts wel eens wakker wordt, drinkt ze wat water uit haar flesje en slaapt weer door zonder mij te storen. Heel zelden is ze overstuur (gedroomd?) en wil ze naast me liggen. Wel hou ik consequent de regel aan: stil liggen en zodra ze gaat draaien moet ze in haar eigen bed. Het grappige is dat ze nu zodra ze weer rustig is geworden, op haar eigen bedje wijst waarna ik haar weer terug leg.
Wat moet je met dit verhaal... Misschien wil ik er mee zeggen dat ik geloof dat alles zijn eigen fase heeft en weer voorbij gaat. Ik denk dat ik om die reden het campingbedje zou proberen, kijken hoe het bevalt. Want pfff... 4 uur/ half 5...
  woensdag 21 november 2007 @ 05:48:23 #284
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_54753034
Bah, menicole, ook al zo vroeg. Ik zou hem gewoon bij me nemen en blij zijn dat jullie dan allebei nog slapen. Campingbedje is slim, denk ik.

Oh, en ik vind je sig briljant.

Storm vond het om 4.45 ook weer genoeg geweest voor vannacht. Nog geprobeerd hem even te laten huilen en weer in slaap te laten vallen, maar hij werd na een paar minuten echt hysteriscch. S wilde hem troosten, maar de driftbui en het huilen bleef echt. Ik neem hem over en mijn lieve schattige zoontje nestelt zich in mijn nekholletje en zucht eens diep.
Even later wil ik hem in bed leggen en vertel hem dat. Hij richt zich (nog steeds in mijn armen) een beetje op, kijkt naar zijn bedje en propt zijn armpjes dan lekker veilig tussen tussen zijn lijfje en mijn borst. Ik wil bij je blijven, mama.

Oh ja, en mocht ik die boodschap níet begrepen hebben, dan zet hij gewoon een enorme keel op bij het weer in bed leggen. Mee naar beneden dus weer. Om 5 uur. En weet je? Eigenlijk kan ik er alleen maar liefdevol om lachen. Mijn zoon pakt me in, driedubbel.
  woensdag 21 november 2007 @ 06:34:25 #285
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_54753068
Zijn jullie dreumesen btw ook zo driftig?
Storm is ongelofelijk echt.

Als er iets niet mag, loopt ie boos rondjes om zijn as te brullen. Liefst gooit ie dan ook nog met iets en soms moet dat dan maar zijn geliefde speen zijn. Plukt ie dus in al zijn drift zijn speen uit zijn mondje, om het vervolgens met een ferme worp richting de grond te smashen. Héél grappig.
  woensdag 21 november 2007 @ 06:45:04 #286
24188 Belana
kloon van belana
pi_54753082
oe ja driftige dreumesen
meldt!!!
ik moet er vreselijk om lachen, maar ow! wat is die Ezra stout op het moment en driftig als ik er iets van zeg
stormy waters...
sailin'
pi_54753301
quote:
Op woensdag 21 november 2007 05:48 schreef Sugar het volgende:

Storm vond het om 4.45 ook weer genoeg geweest voor vannacht.
Ah, het zit in de lucht denk ik. Anna had er rond 4 uur ook genoeg van.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_54753456
quote:
Op woensdag 21 november 2007 06:34 schreef Sugar het volgende:
Jep, we hebben hier ook een kleine nijdigaard.
Als hij iets niet wil begint hij kort met zijn hoofd en bovenlijf te schokken, gooit hij hard met wat hij vast heeft en als het dan nog niet gaat zoals hij wil verandert hij in een kruisende banaan....
Een week na zijn eerste verjaardag was dat zo ongeveer om het half uur, nu nog maar een keer of twee per dag, dus er zit beterschap in...
Tegenwoordig is vooral de autostoel een groot drama. Het is iedere keer een gevecht om hem daarin te krijgen.
En die gordeltjes toekrijgen met een kind in banaanstand dat je moet in de juiste richting moet plooien is niet gemakkelijk...
  woensdag 21 november 2007 @ 09:20:52 #289
94046 PM-girl
pi_54754169
Nachtbrakend kind: meldt!
Driftkop: meldt Er zijn twee soorten grommen, 1 van blijdschap/lekkerigheid en 1 van boosheid, vaak in combinatie met een hap in de hand/arm/been van de toevallig passerende of verbiedende persoon.
*
  woensdag 21 november 2007 @ 09:26:56 #290
94046 PM-girl
pi_54754276
O Sugar, wat lief trouwens van Storm, hoe hij bij jou kruipt! Zo blijven liggen is geen optie?
*
pi_54754841
Misschien moeten we een dreumesdriftbuienclub starten?

oja, ik hoorde laatst ergens iets, misschien wel hier, over dat je je kindje het beste nog een paar keer neer kunt leggen in bed. En dan vooral niet aankijken, geen oogcontact maken. Laten merken dat het nog niet tijd is om wakker te zijn, maar tijd om te slapen. Misschien dat eens proberen, MeNicole?
pi_54754886
quote:
Op woensdag 21 november 2007 09:59 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

oja, ik hoorde laatst ergens iets, misschien wel hier, over dat je je kindje het beste nog een paar keer neer kunt leggen in bed. En dan vooral niet aankijken, geen oogcontact maken. Laten merken dat het nog niet tijd is om wakker te zijn, maar tijd om te slapen. Misschien dat eens proberen, MeNicole?
Ha, dit was vannacht ook mijn (jammerlijk mislukte) taktiek.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_54754918
Driftkopje meldt zich ook hier:

Als iets niet lukt dan wordt het door betreffende ding door de box heen gesmeten of als ze iets wil doen wat ze eigenlijk nog niet kan dan balt ze haar handjes en dan gaat ze superboos kijken en ahhhh erbij en u heeft een klein driftkopje.
pi_54755098
quote:
Op woensdag 21 november 2007 06:34 schreef Sugar het volgende:

Als er iets niet mag, loopt ie boos rondjes om zijn as te brullen. Liefst gooit ie dan ook nog met iets en soms moet dat dan maar zijn geliefde speen zijn. Plukt ie dus in al zijn drift zijn speen uit zijn mondje, om het vervolgens met een ferme worp richting de grond te smashen. Héél grappig.
Zooow herkenbaar... En daarna nog kwader zijn omdat dat ding kwijt is!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_54755434
quote:
Op woensdag 21 november 2007 09:20 schreef PM-girl het volgende:
Er zijn twee soorten grommen, 1 van blijdschap/lekkerigheid en 1 van boosheid
Hier is het teken van blijheid een ventje dat door zijn knietjes staat te buigen.
  woensdag 21 november 2007 @ 12:09:53 #296
94046 PM-girl
pi_54757488
Wat lief BassMiss!
Simon kan ook zo schattig op zijn hurken zitten!
*
pi_54757987
quote:
Op woensdag 21 november 2007 09:59 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Misschien moeten we een dreumesdriftbuienclub starten?

Dat heb ik allemaal allang geprobeert. Hij vind het wel tijd om wakker te worden en dat laat ie dan wel blijken ook. Maar ach, ik neem hem als het niet te vroeg ik gewoon lekker bij me in bed. Op cb zeiden ze dat het vanzelf wel weer overgaat.
Liefde
pi_54761114
Hier zijn zijn kniebuigingskes te zien.
pi_54761949
hier ook een driftkop!! vreselijk soms en die mensen op straat maar beschuldigend naar mij kijken

morgen ga ik voor 4 daagjes naar barcelona met mijn papa's werk maar dat betekent ook dat ik max 4 dagen en 3 nachten bij oma thuis moet laten en dat breekt mijn harttt!!!
pi_54762006
fonske zo schattig wat ziet hij er dan toch wel weer klein uit op t filmpje zeg
  woensdag 21 november 2007 @ 15:25:06 #301
11682 Moonah
Jolie femme
pi_54762018
Thies heeft af en toe ook dat hij zo onnoemelijk vroeg wakker wordt. Of ineens midden in de nacht, om 2 uur ofzo. Inmiddels weet ik dat het maar af en toe is, en ik weet ook dat hij dan de eerstkomende drie uur niet gaat slapen. Wij hebben nog een bedje naast ons bed staan waar ik hem dan in leg. Ik zet de Teletubbies aan zodat we zelf nog een beetje kunnen doezelen.
Bij me in bed nemen is geen optie, want dan is het feest! Klimmen, haren trekken, ogen pulken etc.
Sterkte ermee hoor meNicole...
En die Storm, mama een beetje inpakken... Kan hij toch eigenlijk beter op een schappelijk tijdsttip doen he?

Driftbuien vallen vooralsnog erg mee. *klopt snel af!!!
Toevallig vroeg mijn zus er gisteren nog naar. Maar Thies is best relaxed. Hij kan wel eens boos zijn, maar zoals jullie omschrijven ken ik het niet hoor! Alleen zijn luier verschonen heeft nogal eens wat voeten in de poep aarde.... Maar dat doe ik dan meestal in fases. Eerst zijn broek uit, kruipen, luier uit en poetsen, kruipen in zijn blote billen, kind zien te vangen en dan begint het luiergevecht...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')