abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54556727
quote:
Op maandag 12 november 2007 16:49 schreef Mibos het volgende:

Ik bedoelde wel dat wij de hele tijd op het bureau horen dat Kaith te licht is. Ze moeten in het eerste jaar 3 x het geboortegewicht hebben volgens een oude cb-arts.
Pff, dan zou Fons al 13,5 kilo moeten wegen, en hij haalde de tien nog niet.
  maandag 12 november 2007 @ 19:52:14 #102
593 sjak
Juffie Bloem
pi_54556898
Wat wij in het ziekenhuis gebruiken is leeftijd x 2+8=gemiddeld gewicht. Inmiddels is dat ivm kinderen met overgewicht wat bijgesteld naar leeftijd x 2,5 +8. Wij gebruiken het voornamelijk als schatting.
Lekker douchen!
pi_54558331
Wowie Lucie, knappe meid!

Anna heeft al heel vaak couscous op, is lekker makkelijk.

Die drie keer halen wij ook bij lange na niet Mibos. Twee keer halen we ook niet.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 12 november 2007 @ 21:23:49 #104
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_54559477
Wat leuk om alle verschillen en overeenkomsten te lezen hier! Was het eerste jaar vaak nog terug te lezen in een uniform postgedrag van ons moeders, nu is het zo verschillend en al zo vol van karakter en eigen persoontjes

Simon zegt niets, behalve ja en die! Hij loopt als een tierelier, dans door het huis met klappende handjes en begint echt verstopspelletjes te ontdekken!

Moonah, nee couscous is al even geleden. Zelf yoghurt met een lepel laten eten doet ook veel voor mooie foto's!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_54567281
Anna slaapt nog. Voor het eerst in weken gedouched voor de wakker is. Om 4 uur wat gedronken, en verder goed geslapen. Doet een mens goed.

Anna zegt Die! Die! Die! En dalgierupaeitgndklfserijsj Van alles, maar er is niks van te maken. Wel erg schattig als ze tegen haar knuffel zit te praten, of tegen een poes.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  dinsdag 13 november 2007 @ 07:22:30 #106
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_54567283
Vind ik ook heel grappig, die verschillen.

Ik ben benieuwd hoeveel Storm weegt, vandaag moeten we naar het cb voor prikken enzo. En hij is al helemaal niet lekker, hoest veel en is snipverkouden. Slapen en eten gaat ook niet zo best.
Maar ben wel benieuwd hoe groot hij is en hoe zwaar en hoe trots ik weer zal mogen zijn op hem.

Storm zegt nu: hajlo, disjt (dicht, want hij doet deuren graag open en dicht), mama, papa, ia (Maria!), hai, die.
En hij kan heel goed ja knikken en nee schudden, echt bedoeld als antwoord ook.

Nu nog leren dat het echt onzin is om elke dag (!!!!) om 5 uur wakker te worden en te blijven.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 13 november 2007 @ 08:03:46 #107
11682 Moonah
Jolie femme
pi_54567552
Wordt Storm nog altijd zo vroeg wakker? Vreselijk....
En als hij zo snip is mag hij dan wel zijn prikken?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_54567856
Elke dag? Dan hebben wij echt geluk met Anna. Echt vroeg is dat. Bij Anna vragen ze altijd of ze ziek is geweest. Als dat kort geleden is, stellen ze de prikjes uit. Degene die hij nu krijgt zijn echt 'heftig', dus dan zullen ze daar wel extra opletten. Laat ze daar maar zien hoe trots je bent!
*OUD heilige*
  dinsdag 13 november 2007 @ 08:35:14 #109
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_54567892
Ja, nu al een week of 3 elke dag en daarvoor was het steeds ongeveer 5.45 u.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 13 november 2007 @ 11:16:47 #110
108648 cattie
lieve moeder
pi_54570940
Ooh, Sugar, wat zwaar... Slaapt Storm overdag nog veel? Dat je zelf ook een beetje kunt bijkomen?

Ive heeft gisteren zijn eigen boterham gesmeerd! Hij was druk aan het wijzen en geluidjes aan het maken dat hij iets wilde. Omdat ik hem niet begreep, heb ik vervolgens precies gedaan wat hij aanwees, om te kijken waar het heen ging. Eerst wilde hij een boterham, daarna een mes (wij hebben gelukkig hele botte messen), de boter, mes in de boter en op de boterham, smeren, boterkuipje dichtdoen en terug geven aan mij, pindakaas aanwijzen, mes in de pindakaas en op de boterham, smeren, boterham dubbelklappen en opeten! Ik zat met open mond van verbazing! Het ging erg goed, hij deed het echt zelf.

En later kwam hij bij mij met zijn sjaaltje al om en zijn jas in zijn handjes. Meneer wilde buiten spelen.

Hij wordt al zo groot!
  dinsdag 13 november 2007 @ 12:53:16 #111
94046 PM-girl
pi_54573191
Ive, wat goed!!

Simon komt niet verder dan heel gedecideerd wijzen naar zijn beker wanneer hij wil drinken. Het liefst moeten wij dan de beker nog voor hem vasthouden he
*
  dinsdag 13 november 2007 @ 14:31:09 #112
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_54575479
Wanneer en hoe hebben jullie voor de eerste keer het haar geknipt?
Lotte heeft echt van die pieken over haar voorhoofd hangen. Heb echt zin om die kort te wieken. Maar dan ziet de rest er ook niet uit?
Help hoe en wat misschien de tondeuse erover heen? (heb er dus echt geen ervaring mee)
  dinsdag 13 november 2007 @ 14:46:14 #113
144006 chacama
Ondernemend!
pi_54575875
*leest zich al stiekum even in*

- lopen
- praten
- klimmen
- zingen
- dansen
- ...... de wereld ontdekken

al die dreumes-dingen. Ja, ook Maud komt er aan

Ik80. Maud knip ik zelf de haren. Gewoon nog kleine stukjes eraf en proberen een lengte te krijgen. Echt verknippen lukt toch nog niet bij die kleintjes. Beetje gel en het staat al gauw goed.
pi_54576058
Mijn dochter was een maand of 14 toen ik haar voor de eerste keer naar de kapper bracht. Daarvoor had ik het zelf wel wat geknipt, maar het leek nergens meer op. Ik kon dat dus wel heel goed verknippen
Variety is the spice of life
pi_54576095
ik80 ik zou ook 'gewoon' heel voorzichtig hier en daar een paar piekjes wat korter knippen, en er verder nog niet teveel aan doen. je kunt 't natuurlijk ook best aan een kapper overlaten, dan is de kans kleiner dat je er echt iets aan 'verknalt'. maar bij die kleintjes vind ik een echt precieze coupe nog niet zo belangrijk (en wat wisselende piekjes juist ook wel schattig).

chacama is maud ook alweer bijna 1?
  dinsdag 13 november 2007 @ 15:14:07 #116
108648 cattie
lieve moeder
pi_54576530
Ik heb Ive nu twee keer geknipt. Alleen de lange plukken eruit, zodat het meer op 1 lengte is. Hij heeft nu nog steeds een heerlijke "coupe dreumes", alles alle kanten dus op.
  dinsdag 13 november 2007 @ 15:27:18 #117
94046 PM-girl
pi_54576901
Simon is al twee keer naar de echte kapper geweest, zoals sommigen hier wel weten, heeft hij ook echt gigantisch veel haar voor zijn leeftijd.
*
pi_54576909
Ik ben 2 weken geleden met Lis naar de kinderkapper geweest. Die heeft al het babypluishaar eruit geknipt zodat het straks gewoon in een keer langer kan groeien. Mijn nieuwe mantra is: het groeit wel weer aan, het groeit wel weer aan
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 13 november 2007 @ 15:28:54 #119
94046 PM-girl
pi_54576940
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 15:27 schreef snoopy het volgende:
Ik ben 2 weken geleden met Lis naar de kinderkapper geweest. Die heeft al het babypluishaar eruit geknipt zodat het straks gewoon in een keer langer kan groeien. Mijn nieuwe mantra is: het groeit wel weer aan, het groeit wel weer aan
Heeft morris zelf de schaar gehanteerd, dat jij dit mantra gebruikt
*
pi_54576984
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 15:28 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Heeft morris zelf de schaar gehanteerd, dat jij dit mantra gebruikt
Nee, zijn vader heeft al zijn krullen er eens uit laten knippen vlak na de ziekenhuisperiode van Lis. Toen kon ik steeds alleen maar huilen als ik hem zag
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 13 november 2007 @ 15:33:03 #121
94046 PM-girl
pi_54577053
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 15:30 schreef snoopy het volgende:

[..]

Nee, zijn vader heeft al zijn krullen er eens uit laten knippen vlak na de ziekenhuisperiode van Lis. Toen kon ik steeds alleen maar huilen als ik hem zag
Ah, vandaar (ben benieuwd of Simon op mij gaat lijken: eens zien of je een uitgekauwde kauwgom in je haar kunt plakken, zo dicht mogelijk op de hoofdhuid... tsja, mini_PM in de vriezer lukte niet )
*
  dinsdag 13 november 2007 @ 17:23:15 #122
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_54579766
Sugar, hoe was't nou met Storm vandaag op het CB?

Ive <3 Die wordt later topkok zo te horen! Hoe staat het met zijn lengte en gewicht cattie? Hij leek me zo lang. Of niet?

Brent is al meerdere keren geknipt. Eerst hebben we het babydons weggeknipt met een maand of 6 en toen was zijn 'Paterlook' in elk geval weg. Met een maand of 9 de lange rooie plokken ('t is moeilijk dat plukken te noemen, zulk zacht haar. Ik heb wel een plok bewaard want het is zo mooi van kleur). En toen had ik opeens een blond kind! En nu is het erg dik aan het worden en moet het eigenlijk weer met zijn mini-matje.
Tijd voor een echt kapsel dus we laten het maar gewoon groeien.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_54580002
Gek he, dat die kleur zo kan veranderen. Fons is ook echt blond nu. Wij zijn beiden donker, dat vinden de mensen meestal zo gek.
  dinsdag 13 november 2007 @ 17:43:02 #124
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_54580277
Dit staat hem goed Maar ik moet zeggen dat hij wel duidelijk een rossige glans heeft. Zou me niets verbazen als het weer wat rooier wordt op den duur (of 's winters)

Wij hebben echt gedacht dat het een rossig of roodharig jongetje zou worden aangezien zijn papa zo vuurrood was vroeger. Dat heeft hij nog wel maar nu dan donkerrood. Ikzelf heb goudblond haar dus dat rossige zit er aan beide kanten in. Daarom heet hij ook Brent (wat o.a. vurig betekent). Het paste voor ons gevoel zo enorm destijds. En nu zou ik geen andere naam meer voor hem kunnen verzinnen. Hij is echt Brent geworden
I'm so glamourous I piss glitter!
  dinsdag 13 november 2007 @ 20:10:55 #125
11682 Moonah
Jolie femme
pi_54584082
Gut, dat babypluis dat jullie er allemaal zo voortvarend af (laten) knippen, daar zijn wij nou juist zo blij mee!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')