quote:
Op dinsdag 13 november 2007 07:21 schreef YPPY het volgende:Anna zegt Die! Die! Die! En dalgierupaeitgndklfserijsj

Van alles, maar er is niks van te maken.
Tinka spreekt ook al hele volzinnen... wij moeten de taal alleen nog leren!
Die taal gaat heel erg vlug, maar op een gegeven moment ging het ons opvallen dat er soms dezelfde klanken in terug kwamen. Toen ik wat beter op ging letten, bleken er echt woorden tussen te zitten! Zo betekent "Tikla" (zo snel uitspreken als maar mogelijk is!) Tinka! Verder zegt ze nu: bah, auw, bebe (baby), daa(r), klaa(r), toetuuu (toetje met armpjes in de lucht!

), hallooooo (alleen als ik het liedje zing van Big en Betsy!

). En verder zegt ze soms
eenmalig (!!!) dingen na, maar dan echt dingen waarvan je denkt "Pardon?!"

Om 2 voorbeelden te noemen: fabelekaaant (fabeltjeskrant) en aadappel (aardappel)! Ik merk ook dat ze ontzettend aan het oefenen is met taal, mag ook wel eens, ze ligt aardig achter op haar broer!
Vandaag naar het CB geweest. Ze is weer APK-goedgekeurd met een kanttekening van haar gewicht, die nu de onderlijn uit dreigt te gaan. Ze weegt nu 9460 gram met 19 maanden, met 81 cm lang. Tja, wat doe je er aan?! Of ik me zorgen maakte, vroeg de wijkverpleegkundige... Nee, niet meer, helpt toch niet en ze doet het verder lekker. Ben allang blij dat ik nu zuivelproducten gevonden heb die ze lust, ze eet fruit alsof het snoep is, warm eten gaat de ene dag niet en de andere dag beter. Alleen brood krijg ik er amper in, probeer ik op te lossen met bammetjes, krentebroodjes, volkorenkoekjes en dat soort dingen. Soms helpt bordjes van Tinka en Randy ruilen halverwege het eten. Vond ze de juiste instelling: doen wat je kan en je er verder niet druk over maken. Heb ook echt fijne mensen bij het CB... kan niet anders zeggen, lees hier ook wel eens anders.
Tinka's haar heb ik nog nooit geknipt.

Zal wel moeten binnenkort, want ik begin dooie puntjes te zien, maar kan het nog niet over mijn hart verkrijgen!

Knip mijn mannen altijd zelf, maar weet bij Tinka niet zo goed waar ik beginnen moet. Wil het niet op 1 lengte knippen omdat er dan teveel vanaf moet en ben zo blij dat ze 2 staartjes in kan (op een matje in haar nek na dan!). Moet ook wel, want haar haar groeit bovenop naar voren en dus over haar gezicht. Bovendien heeft ze bovenop nog geboortehaar (ze heeft maanden een hanekam gehad!) en dat is veel donkerder waardoor het lijkt dat ze highlights heeft, zo grappig!