Zal weer eens een update over Merlijn plaatsen.
Merlijn is niet een vlotte prater, heeft "lijkt" het nog weinig woordjes. Maar het worden er in een erg rap tempo steeds meer want ineens zijn er steeds meer twee woordjes zinnen. Hij verbaasd ons steeds maar weer wat hij kent bv liedjes en versjes al uit zijn hoofd die we op Muziek op Schoot hebben geleerd. Zo leuk. Het versje van een boterham met kaas (klap op de hand), een boterham met jam (strijken over de hand) en een boterham met hagelslag (kriebelen met de vingers op de hand) is helemaal favoriet.

Ook lijkt hij het verband tussen de baby in mijn buik en een baby in de buggy te kunnen leggen. Van de week bij zwemmen zat er een babytje in de buggy en die kreeg zijn volle aandacht en daarna mamma's buik knuffelen want dat was ook baby. En steeds die handjes op mijn buik vind ik ook prachtig als hij even wil voelen. Dan roept hij "kaar" en moet mamma der buik weer in pakken.

. Verder is hij een super helpertje en helpt met boodschappen opruimen etc.
Wel is zijn gedrag steeds anders aan het worden en is hij veel aan het uitproberen. Hij schreeuwt gelukkig niet maar kan lang huilen als hij zijn zin niet krijgt. Met eten gaat het op moment even iets minder aangezien hij een voorkeur voor boterhammen lijkt te hebben. Eet hij liever dan warm eten op het moment. Maar daar maken we geen probleem van, het is natuurlijk wel zo dat het niet vanzelfsprekend is dat hij een boterham krijgt als hij dat wil terwijl hij warm moet eten. Ach manderijntjes zijn nu ook zo favoriet dat hij daar ontzettend veel van kan eten en hij krijgt toch wel het nodige binnen, dus druk maken we er ons niet om.
In vergelijking met andere kindjes blijft Merlijn wel maar een klein mannetje, op muziek op schoot is hij bijna het oudste en de kindjes van 15 maanden schieten hem voorbij.

Ben benieuwd wanneer hij iets meer de lengte in gaat. Alhoewel maat 86 broeken hem wel steeds beter gaan zitten en de pijpen niet meer omgeslagen hoeven worden.

Poeh lang verhaal zo.
Leuk om de ontwikkelingen te lezen van de kindje hier, maar ik merk wel dat ik me er niet zo thuis meer voel. Nog iets minder dan twee maanden en hij wordt al twee.

De tijd gaat snel.