abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54146346
Ik snap het Nicole. Je doet vast nieuwe ideeën op bij de speel o theek.
Eva en Maria
pi_54146477
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 22:32 schreef Linda__ het volgende:
Ik snap het Nicole. Je doet vast nieuwe ideeën op bij de speel o theek.
Hmm ja die was dicht Dacht dat het vandaag donderdag was
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_54147823
Voor de leergierige kinderen die gauw op dingen uitgekeken zijn:
Denken jullie behalve de speel-o-theek ook aan de bi-bli-o-theek? Ik weet niet hoe het bij jullie geregeld is, maar hier kunnen kinderen gratis lid worden en ze hebben behalve boeken ook hele leuke -stiekem educatieve- speelmaterialen en puzzels. Bij die 2 van mij altijd weer een groot succes en zo kan je ook een beetje uitproberen waar de interesse ligt en waar ze aan toe zijn. Van veel speelmaterialen kan je de 'spelregels' zelf aanpassen op ontwikkelingsniveau.
Randy en Tinka worden overigens al gek als ze horen dat ze er weer naar toe mogen. Wij hebben sinds kort een hele luxe bieb met 4 verdiepingen, waarvan 2 speciaal ingericht voor kinderen met een autobed, een speelhuisje, wisselende kunstprojecten waar je gewoon aan mag komen / mee mag spelen en een grote loungeruimte. Ze balen als ik weer 6 materialen (meestal 4 boeken en 2 speeldingen) bij elkaar heb! Papa niet overigens, want die mag achter het grut aanrennen terwijl ik uitzoek!
pi_54152464
Pfff, wat een verschrikkelijk onrustige nacht hier. Merlijn leek zich niet zo heel goed te voelen en sliep zo onrustig. Worden we wakker en kijken we hem aan. Hé je hebt vlekjes, helemaal onder zit hij. Raar hoor.

Achter het grut aan rennen in de bieb is zeer herkenbaar. Merlijn gaat rondjes rennen om een rek en trekt tegelijk ook wat boeken mee die dan weer op de plaats terug mogen worden gezet.

[ Bericht 1% gewijzigd door Randa_v op 25-10-2007 15:43:06 ]
  donderdag 25 oktober 2007 @ 07:54:43 #205
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_54152660
Wij hebben een heel saaie bieb.. Een boekenkast is dan nog in leuke kleurtjes geverfd en voor sommige thema's hebben ze de prentenboeken in gekleurde bakken bij elkaar, maar verder is er weinig te beleven voor de kids.
Hoewel Saskia net zo'n boekensnuffelaar is als papa en mama, dus we zijn evengoed wel uren zoet
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 25 oktober 2007 @ 09:05:41 #206
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_54153268
Ja, de bieb is echt een leuk uitstapje altijd. Ik vind het ook leuk dat ze echt leuke dvd's hebben van de musicals van Theater Terra bijvoorbeeld. Wij gaan er vaak heen, lekker veel puzzels en boekjes halen.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  donderdag 25 oktober 2007 @ 09:13:04 #207
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_54153373
Amber is ook lid, ik vergeet alleen de boeken altijd terug te brengen Laatst kostte me dat 8 euro boete
Ik heb toen maar niet meer meegenomen, we lezen ook niet zo vaak in die boekjes.

Hier ook een speelhuisje en een grote bak met uit de kluiten gewassen legostenen. Amber vind het wel leuk om erheen te gaan.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_54154056
En zo'n puzzel met blokjes, is dat niet iets voor Mika? Dan heeft hij zes puzzels tegelijk.

Anna is ook gek op boeken, steeds twee bladzijdes en dan het volgende boek. Alleen boekjes met flapjes die ze open kan maken lezen we helemaal uit. Hopelijk blijft het zo, kunnen we later samen naar boekenmarkten.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_54154129
Oe! Boeken met flapjes! Eva begint vaak hard te gillen of te lachen als ze wat achter de flapjes ontdekt.
We zijn lid van de bieb, alleen voor onszelf, maar Eva heeft nog geen eigen abonnement. Misschien moet ik dat maar wel doen, dan mogen we 16 items mee naar huis nemen
Eva en Maria
pi_54155870
Kim trekt de flapjes juist kapot.
Hier is de bieb klein, maar fijn.
pi_54157004
Merlijn onder de vlekjes? Wat heeft hij dan?

Kendahl zit trouwens onder de kwijl en de nies.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_54161118
Waterpokken heerst op het moment schijnbaar. Maar ik kan dat er nog niet uit opmaken, zijn nog geen blaasjes, maar is wel het meest ws. Alleen mag hij dan een tijd niet naar het KDV. Totdat het besmettelijke weg is. Vanavond even kijken hoe het gaat. Hij is er verder niet ziek of hangerig van maar zit wel helemaal onder.
  donderdag 25 oktober 2007 @ 17:44:23 #213
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_54163432
is juist als de vlekjes er al zijn het besmettelijke al over evengoed gewoon sneu hoor
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_54164405
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 15:47 schreef Randa_v het volgende:
Waterpokken heerst op het moment schijnbaar. Maar ik kan dat er nog niet uit opmaken, zijn nog geen blaasjes, maar is wel het meest ws. Alleen mag hij dan een tijd niet naar het KDV. Totdat het besmettelijke weg is. Vanavond even kijken hoe het gaat. Hij is er verder niet ziek of hangerig van maar zit wel helemaal onder.
En jij hebt het, neem ik aan, al gehad?
pi_54165116
Ja hoor ik heb het al gehad, verloskundige maakte er ook geen probleem van. Het is besmettelijk vanaf een aantal dagen voor de vlekjes komen tot er korstjes op zitten en zolang, dus dat kan een week zijn, mag hij niet naar het KDV en moeten we iets anders verzinnen met de opvang. Vind het wel zielig dat Merlijn nu niet naar het KDV mag want hij voelt zich vooralsnog prima. Hij was wel pas de eerste op het KDV die het heeft, maar volgens mij had vorige week een kindje bij hem op muziek op schoot vlekjes in haar gezicht, dus dan heeft hij het daarvan. Morgen maar een andere oppas geregeld.
pi_54170488
Dan zal het wel lekker rustig op het KDV zijn komende week Randa! Het is inderdaad superbesmettelijk. Wij hadden een klein jaartje terug een familiefeestje met een stuk of 15 kids erbij. Niets aan iemand te zien. Week of 2 later hadden ALLE kinderen in de familie de waterpokken!
Zo ook dus die 2 van mij. Vooral voor Randy vond ik het nogal zielig want hij had het op zijn 2e verjaardag, waardoor niet alle vriendjes kwamen. Een vriendin wilde geen risico nemen omdat ze een pasgeboren kindje had (naast een broertje van ruim 2 dus) en vrienden van ons gingen vliegen een week of 2 later. En dan is het zo dat je een brief van de huisarts bij je moet hebben dat het laatste korstje al minimaal 8 dagen ingedroogd is! Anders mag je het vliegtuig niet in. Dat risico hebben ze dus maar niet genomen, hoewel ze het jammer vonden; ze hadden zoiets van: "hij kan het alvast maar gehad hebben"! 2 andere vriendjes kwamen wel.
Tinka was toen 8 maanden en kreeg het dus tegelijkertijd. Vond het wel lekker, was ik er meteen vanaf. Ik vond dit ook de minst enge kinderziekte tot nu toe, ten eerste omdat het zo duidelijk herkenbaar was en ten tweede omdat ze er -behalve vlekken- geen last van hebben gehad. Geen jeuk, niets. Alleen Tinka is een paar dagen hangerig geweest en 1 dag koorts geloof ik.
pi_54176085
Met 8 maanden kunnen ze het nog eens krijgen? Anna kreeg de waterpokken en zowel de huisarts, assistente daar en de leidsters op het kdv riepen al dat ze het dan vast nog een keertje krijgt.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 09:46:17 #218
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_54176641
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 09:06 schreef YPPY het volgende:
Met 8 maanden kunnen ze het nog eens krijgen? Anna kreeg de waterpokken en zowel de huisarts, assistente daar en de leidsters op het kdv riepen al dat ze het dan vast nog een keertje krijgt.
Dat heb ik ook wel eens gehoord, ja. Maar het hoeft niet zo te zijn. Misschien krijgt ze het de tweede keer maar een klein beetje of gewoon gordelroos.
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 13:28:22 #219
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_54181055
Ik hoorde pas ergens dat een kdv je niet kan verplichten je kind thuis te houden bij ziekte, vanwege besmettelijkheid. Wel omdat je kind evt. extra zorg nodig heeft waar ze niet op toegerust zijn.

Ik denk overigens wel dat ik mijn kind thuis zou houden bij waterpokken.

Simon stapt nu echt goed rond! Niet zo mooi als Storm, maar wel met zwierende armen! O, en trapklimmen kan hij ook meteen
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_54187915
Het thuis moeten houden van een kind met waterpokken is niet een regel van het KDV maar door de GGD opgelegd vanwege de besmettelijkheid. Omdat Merlijn in een baby/dreumesgroep 0-2 jaar zit is het gevaarlijk voor vooral de jonge babytjes. Echt ziek is hij er nog niet van alleen 's avonds heeft hij er wat last van. Het zijn ook nog geen blaasjes, afwachten maar. Voor vollgende week hebben evt. al een oppas, maar ik merk wel dat hij moeite heeft dat hij het ritme van het KDV kwijt is en zijn vriendjes natuurlijk.
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 11:36:22 #221
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_54198604
we hebben hier een heus babbelmonstertje, ze gaat echt meer en meer praten.

Bij het naar bed brengen is het dag mama/papa ot mojgen
Als je vraagt kom eens bij mama zitten dan zegt ze vaak awwie ooke sitten
ze zingt mee met het liedje van het visje, kan al zoveel woorden zeggen, maakt vaker piepkleine zinnetjes. echt knap van haar.
Bij stoep oversteken zegt ze handjie fast houd

Enige is dat ze soms woorden omdraait/letter(grepen) verwisselt zo hebben we nijnok ( maar dat kan ook zijn van ook een nijn hihi) en vakren
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 12:04:46 #222
108648 cattie
lieve moeder
pi_54198969
Wat schattig van Arwen! Wat goed ook.

Gisteren hadden we het tien-minutengesprek op het kdv. Zoals we al wel wisten doet Ive het prima. Hij ontwikkelt zich prima, niet (te) snel maar zeker ook niet (te) langzaam. Het enige is dat hij ontdekt heeft dat hij andere kindjes kan slaan. Maar daar zijn ze nu hard tegen aan het optreden en wij thuis accepteren ook absoluut geen sla-gedrag en het gaat nu alweer wat beter. Hij is ook lekker knuffelig naar de leidsters en gewoon een lekker ding! Ik ben trots op hem.
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 12:30:10 #223
94046 PM-girl
pi_54199310
Heerlijk Cattie, dat Ive het zo goed doet! (gaat het met jou ook goed?)
(Simon bijt andere kindjes, tenminste, afgelopen week )

Wat leuk evenstar, dat ze kletst!

Randa, inderdaad, de GGD. Ik zou zelf ook ervoor kiezen om mijn kind thuis te houden, zeker op de babygroep waar hij nu zit.
*
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 13:12:26 #224
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_54200069
Cattie ik heb opzich weinig ervaring met slaan, Arwen heeft me laatst wel uit frustratie geslagen, heb haar bij me op schoot genomen en haar geaaid en haar mij laten aaien.
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 13:15:53 #225
108648 cattie
lieve moeder
pi_54200123
Stoute Simon!
Met mij is alles prima! En met jou? Misschien even naar het moeders topic verhuizen?
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 13:17:19 #226
108648 cattie
lieve moeder
pi_54200144
Ive slaat trouwens vooral uit onhandigheid. Wij zeggen dan ook dat hij moet aaien en dat doet hij vervolgens ook wel. Ik maak me er ook niet druk om, het is even streng optreden als hij het wel doet zodat hij leert dat dat niet mag.
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 14:02:47 #227
94046 PM-girl
pi_54200944
dubbel
*
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 14:03:11 #228
94046 PM-girl
pi_54200954
Ik vind dat bijten ook nog niet verontrustend, het hoort er een beetje bij (last van de kiezen ook). Maar leuk is anders, zeker voor de lijdende voorwerpen.

Fijn dat het goed gaat Cattie, hier ook!
*
pi_54212737
Emma slaat ook wel eens. Vooral uit onmacht volgens mij, als ze niet kan verwoorden wat ze wil. We zijn daar heel streng mee. Slaan mag niet, praten wel.

Wij zijn klaar voor morgen, de kamer is versierd en de cadeautjes ingepakt.
Dahag!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_54217340
Mikael heeft het uurtje terug zetten gewoon weg geslapen. Had hem gister een uurtje later na bed gedaan met de mededeling dat ie dan ook een uurtje langer moest gaan slapen. En hij werd netjes om 8 uur nieuwe tijd wakker
Liefde
pi_54217378
Merlijn was gisteren zo moe dat hij vroeg naar bed is gegaan. Het was hier dus 6.15 oude tijd , 5.15 nieuwe tijd. Gelukkig kunnen rekken door gewoon de tv aan te zetten en nog lekker door te soezen. Volgend ekeer toch rekening meehouden met naar bed brengen.
pi_54217731
Ja hier is het ook gelukt met een uurtje later dan anders naar bed .
Variety is the spice of life
  zondag 28 oktober 2007 @ 09:40:08 #233
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_54217742
Hier geen probleem, Iris werd om 09.00 uur (nieuwe tijd) wakker
Gisteren om 20.15 uur naar bed.

Nu heeft het wurm een beetje verhoging volgens mij Nou ja, ze is gewoon haarzelf, dus niks aan de hand.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_54218160
Kim was om 3.00 al wakker. Na een half uur bij ons in bed verder geslapen. En toen om 7.00 wakker. (nieuwe tijd)
  zondag 28 oktober 2007 @ 11:20:55 #235
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_54218871
Ik zou het eigenlijk niet weten, kleine is bij opa logeren handig aangepakt he

Emma en jelief dag geniet vandaag en to heel snel
  zondag 28 oktober 2007 @ 13:27:00 #236
94046 PM-girl
pi_54221344
Evenstar Slimmerik!

Hier tot nog toe ook geen veranderingen, meneer kan klokkijken denk ik! En lopen, hárd lopen!

Dag Robin en Emma
*
  zondag 28 oktober 2007 @ 15:46:12 #237
1762 YPPY
Yppiaans
pi_54224595
Anna slaat nog niet, ze gaat wel gillen en dreinen als ze boos is of haar zin niet krijgt. Dat is zo grappig, moeilijk om niet te lachen dan. We konden haar gisteren niet langer ophouden, maar het was keurig half 8, heeft ze goed gedaan dus.

Tot over een klein jaartje Emma! Veel plezier.
*OUD heilige*
  zondag 28 oktober 2007 @ 18:54:22 #238
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_54228573
Ik kom ook even afscheid nemen, gister hebben we groot feest gehad en Tobias is schandalig verwend ! Afgelopen week moest ik extra werken en kon dus niet op internet, alle verjaardagsvoorbereidingen gingen natuurlijk voor
Tot ziens allemaal
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  zondag 28 oktober 2007 @ 19:10:34 #239
1762 YPPY
Yppiaans
pi_54228887
Tobias ook al weg. Ik vind dat zo raar, al die kindjes die altijd zo verschrikkelijk groot leken en dan nu in hetzelfde topic als Anna zaten of zitten.
*OUD heilige*
  zondag 28 oktober 2007 @ 19:21:58 #240
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_54229107
Kendahl slaat ook wel eens uit frustratie.
Maar ook uit opwinding, uit blijheid ( maaien met zijn armen ).
En dat gillen idd als iets niet lukt, niet past, niet gaat zoals hij het wil. Ik moet daar stiekem wel eens om lachen. Vanmiddag ook met zijn auto met laadklep. Hij probeerde de laadklep open te houden om mijn sleutelbos erin te stoppen, maar de auto reed steeds weg
  maandag 29 oktober 2007 @ 10:04:38 #241
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_54239215
Robin is gister schandalig verwend en vond alle versieringen "mooi"
Ik had hem een nieuw shirt aangetrokken wat wat te groot was, dus ik wilde een andere aantrekken, maar hij wilde de grote aan, want die vond hij mooi en de andere niet
En hiermee nemen wij afscheid!
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
  maandag 29 oktober 2007 @ 10:38:16 #242
108648 cattie
lieve moeder
pi_54239845
Dag Emma, Robin en Tobias!

Ive heeft de overgang naar wintertijd ook grotendeels weggeslapen, gelukkig.

Vorige week is onze tuin afgesloten met een hek, zodat Ive veilig kan buitenspelen. Dat vindt hij echt geweldig! Net ook weer. Heerlijk met zijn handjes in plasjes water slaan, blaadjes "opruimen" (in bloembakken doen). Je ziet hem echt genieten, zo leuk!
  maandag 29 oktober 2007 @ 10:42:18 #243
108648 cattie
lieve moeder
pi_54239925
LadyS, hoe is het verder met Iris? En haar heupjes?
  maandag 29 oktober 2007 @ 20:09:27 #244
94046 PM-girl
pi_54250584
Dag Tobias

Leuk he Cattie, die spelende mannekes in de tuin! Ze kunnen zo leuk dingen ontdekken dan! "Die!" "Die!"
*
pi_54316131
Brent Waar blijf je nouhou?
*OUD heilige*
  vrijdag 2 november 2007 @ 14:14:04 #246
11682 Moonah
Jolie femme
pi_54316210
Goh, ben je een weekje offline, lopen al die peuters naar het andere topic!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  vrijdag 2 november 2007 @ 14:36:31 #247
94046 PM-girl
pi_54316844
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 14:11 schreef YPPY het volgende:
Brent Waar blijf je nouhou?
En Kyllian!
*
pi_54316980
Kyllian is ons vergeten denk ik. Die hoort al nog langer hier.
*OUD heilige*
  zaterdag 3 november 2007 @ 00:01:41 #249
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_54329855
Daar issie dan!

Yppy dank voor het warme welkomstbadje

[ Bericht 10% gewijzigd door RockabeIIa op 03-11-2007 00:07:00 ]
I'm so glamourous I piss glitter!
  zaterdag 3 november 2007 @ 13:50:51 #250
94046 PM-girl
pi_54336789
Haaaai Brent! Wat een leuke uitnodiging!
*
pi_54336803
Als je zou zeggen dat Brent 2 is geworden zou ik het aan de hand van die foto ook zo geloven
Liefde
pi_54336819
Wat issie al groot!
*OUD heilige*
  zaterdag 3 november 2007 @ 14:03:23 #253
56471 pinquit
oh my lama!
pi_54337021
welkom Brent!! whahah die oortjes
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_54338434
Mikael is echt zo'n schatje he
Als ie iets doet wat niet mag zegt ie: Neeej mama Met zo'n te lief stemmetje. Ik ben zo verliefd
Liefde
  zaterdag 3 november 2007 @ 16:19:18 #255
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_54339304
Brent gefeliciteerd

Met vreugde kan ik jullie mededelen dat het zover is: Kendahl ging vandaag op zaterdag 3 november lopen!
  † In Memoriam † zaterdag 3 november 2007 @ 17:04:39 #256
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_54339983
Kendahl, goedzo jochie

Lucie is gestopt met middagslaapjes. In plaats daarvan hebben we nu maar een nieuw ritueel ingevoerd: met een bekertje diksap en een crackertje bij mama op schoot kijken en meeswingen met Youtube clipjes. (Lucie kijkt verder geen tv of dvd's)
Favorieten:
- Teletubbies dansen op de Holly Dolly song
- Een nijlpaard en hond zingen The Lion sleeps tonight
- ManahManah (uit de Muppetshow)
- Le Papa Pingouin (zoontje en pappa pinguin)
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  zaterdag 3 november 2007 @ 19:18:13 #257
108648 cattie
lieve moeder
pi_54342650
Welkom Brent! Grote knul!

Goed zo Kendahl!

Leuke filmpjes Macka! Wat snel dat Lucie nu al geen middagslaapjes meer doet.
  zaterdag 3 november 2007 @ 19:29:50 #258
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_54342956
Welkom dreumessen..

Aaaaaa, dat nummer van HollyDolly is aanstekelijk gezellig!
Die clip daarvan alleen al.. Nijlpaard!
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  zaterdag 3 november 2007 @ 19:41:56 #259
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54343292
Dat heb ik dus ook. Zo heerlijk vrolijk!
Kan me voorstellen dat Lucie dat ook helemaal leuk vind!

Die van die Nijlpaard en die Hond is ook leuk!
  zaterdag 3 november 2007 @ 20:53:42 #260
190853 RockabeIIa
pi_54345308
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 13:50 schreef PM-girl het volgende:
Haaaai Brent! Wat een leuke uitnodiging!
Nee nee, het is de plaat die op de Hema-taart staat! Ik heb em vandaag afgehaald, heerlijk vers en zo mooi!!! Morgenmiddag is het kinderfeestje en daar hoort slagroomtaart bij

Brent schreeuwt trouwens moord en brand als iets hem niet aan staat. Echt op alles. Nu snap ik wel dat ie zich nog niet veel beter uit kan drukken als dit maar de hele dag dat enorme gebrul is echt niet leuk. Wat kan ik nou het beste doen? Negeren? Of lief vragen of ie zijn smoeltje eens kan houden?
  zaterdag 3 november 2007 @ 20:57:47 #261
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_54345421
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 20:53 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

Nee nee, het is de plaat die op de Hema-taart staat! Ik heb em vandaag afgehaald, heerlijk vers en zo mooi!!! Morgenmiddag is het kinderfeestje en daar hoort slagroomtaart bij

Brent schreeuwt trouwens moord en brand als iets hem niet aan staat. Echt op alles. Nu snap ik wel dat ie zich nog niet veel beter uit kan drukken als dit maar de hele dag dat enorme gebrul is echt niet leuk. Wat kan ik nou het beste doen? Negeren? Of lief vragen of ie zijn smoeltje eens kan houden?
HerKendahlbaar.... Wij schudden consequent van 'nee'. We leggen ook zijn gedrag voor hem uit. 'Lukt het niet?' 'ben je boos?' Aandachtsgillen proberen we zoveel mogelijk te negeren. Tja, frustraties horen bij deze leeftijd. Ze willen alles, maar kunnen nog niet alles.
Houd vol
pi_54350725
Ik zeg ook altijd tegen Mikael: Niet zo miepen, als het niet lukt moet je het gewoon zeggen dan kan mama je helpen. En dan zegt ie op zijn manier wat ie wil en help ik hem. Dan is het ook goed.

Ik moest gister zo lachen om Mikael. Hij zat in bad en wees zijn piemel aan. Dat? Dus ik zeg piemel. Hij: P P P P euh papa

[ Bericht 36% gewijzigd door MeNicole op 04-11-2007 09:28:34 ]
Liefde
pi_54351677
Hoi allemaal! Kyllian is jullie heus niet vergeten hoor Yppy Zijn mama post alleen veeeeel te weinig. Jullie hebben al zoveel met elkaar gedeeld, denk niet dat het me lukt om daarin mee te gaan. Daarom misschien beter om hm hier uit het lijstje te laten, dus misschien wil een modje dat ff doen Brent heel veel plezier hier als grote kleine dreumes!!
  zondag 4 november 2007 @ 11:06:21 #264
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_54351708
Ik post ook minder dan eerst. Eerder wanneer ik er zelf behoefte aan heb en als ik een vraag heb.
  zondag 4 november 2007 @ 11:11:35 #265
11682 Moonah
Jolie femme
pi_54351773
Joh, je bent ook welkom als je minder vaak post hoor.
Gaat het goed met Kyllian?

Rockabella, onze mennekes zijn nu dreumesen en daar hoort dus blijkbaar gillen bij.
Thies is sinds het terugzetten van de klok nogal uit zijn ritme. Gisteren en vannacht was hij om 5.15 uur klaarwakker (Help, Sugar!!).Geprobeerd hem te laten spelen in bedje, Teletubbies kijken bij papa en mama in bed, nee hoor, niets hielp. Hij bleef maar zeuren en krijsen. Soms tot kokhalzen toe. Vanochtend hebben we hem uiteindelijk maar wat in zijn sop gaar laten koken (in een bedje op onze kamer) en genegeerd en warempel, om 6.30 was hij weer in slaap gevallen.
Bah, dat gedram, ik vrees dat we eraan zullen moeten wennen tot hij kan praten....
pi_54351938
Ook hier herkenbaar, bij alles wat niet naar Fonske zijn zin is, krijgen we het 'banaaneffect'. Rug in de kromming, hoofd achteruit smijten en schreeuwen maar.
Gisteren hadden we afgesproken om te gaan fonduen met wat mensen en twijfelen we zelfs om het af te zeggen...
O ja, en als je je hoofd achterover gooit doe je dat best ergens heel hard tegen, zodat je echt een reden hebt om te krijsen...
  zondag 4 november 2007 @ 11:29:23 #267
190853 RockabeIIa
pi_54352023
Oh.. het kan dus veel erger Hier wordt hij al enorm driftig en schreeuwt hij als een mager speenvarken als hij zijn sok al niet uit krijgt. En een seconde later zit ie 'tutuuu mamama buhubbbb'
pi_54352069
Haha hier ook een driftkikkertje als ie zn zin niet krijgt!! Gelukkig issie al snel af te leiden
Moonah: ja met Kyllian gaat alles verder prima! Het is een heerlijk vrolijk jochie (meestal dan ).
...en zn verjaardagstaart vond ie ook erg lekker
pi_54352088
Het word nog veeeeeel erger. Boodschappen doen word ook heel leuk.
Mikael wil wel in de winkelwagen zitten maar moet niet te lang duren. Hij mag van mij dan best lopen. Maar als er iets gebeurd wat hem niet aanstaat krijg je net als in de reclame. Heel dramatisch op de grond gaan liggen brullen alsof de hele wereld vergaat om een seconde later gewoon weer op te staan omdat ik door loop en dan weer voor mijn voeten opnieuw te beginnen. En die blikken van mensen als ik zeg dat ie iets harder moet gillen omdat niet iedereen hem hoort
Liefde
pi_54352133
quote:
Op zondag 4 november 2007 11:29 schreef RockabeIIa het volgende:
Oh.. het kan dus veel erger Hier wordt hij al enorm driftig en schreeuwt hij als een mager speenvarken als hij zijn sok al niet uit krijgt. En een seconde later zit ie 'tutuuu mamama buhubbbb'
Hehe, idd grappig hoe dat enorme drama op 1 seconde compleet over kan zijn.
  zondag 4 november 2007 @ 11:45:38 #271
11682 Moonah
Jolie femme
pi_54352278
Wow! Eet Kyllian al met een vork?

Weet je, toch vind ik het erg fijn te weten (en hier de bevestiging te lezen) dat peuters zo gillen en drammen. Mijn lief vroeg al of het normaal is dat Thies dat doet. Hij wil nl niet dat het zo'n verwend joch wordt. Dat wil ik dus ook niet.
Ik zal hem hier eens even laten bijlezen!
  zondag 4 november 2007 @ 11:47:21 #272
11682 Moonah
Jolie femme
pi_54352300
En wat een leuke Bumbabrent zag ik nog voorbij komen!
  zondag 4 november 2007 @ 12:03:55 #273
3011 E.T.
pi_54352559
quote:
Op zondag 4 november 2007 11:11 schreef Moonah het volgende:
Bah, dat gedram, ik vrees dat we eraan zullen moeten wennen tot hij kan praten.... de pubertijd

Saskia kan toch al heel goed praten en zeggen wat ze wil, maar nog steeds regelmatig zulke taferelen hoor :[
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 4 november 2007 @ 12:07:55 #274
190853 RockabeIIa
pi_54352639
Eeeeeeeeen bedankt he, ET!

(dat heeft vast meer te maken met Saskia dan met onze kids )
  zondag 4 november 2007 @ 12:17:05 #275
3011 E.T.
pi_54352815
quote:
Op zondag 4 november 2007 12:07 schreef RockabeIIa het volgende:
Eeeeeeeeen bedankt he, ET!

(dat heeft vast meer te maken met Saskia dan met onze kids )
Het helpt zeker niet dat ze volgens het kdv volkomen normaal is, he?
  zondag 4 november 2007 @ 12:21:17 #276
190853 RockabeIIa
pi_54352896
Ik kan er gewoon nog niet bij dat ik een brulaap gebaard heb.

Zij zijn zonder enige twijfel de luidruchtigste bewoners van het Costaricaanse woud. Iedere ochtend bij het aanbreken van de dag slaken de mannetjes hun oorverdovende kreten. Hun keelgeluiden worden versterkt door een speciaal tongbeen dat functioneert als klankkast.
  zondag 4 november 2007 @ 12:52:18 #277
1762 YPPY
Yppiaans
pi_54353414

Je moet zeker blijven Meimeltje, je bent altijd welkom. Wat knap dat Kyllian al met een vork kan eten!

Anna kan ook zo nijdig doen. Gillen doet ze gelukkig niet. Jengelen, dat wel, om ons uit te dagen. We proberen nu dat af te leren en de woordjes en gebaren te gebruiken die ze kan. Ze stopt er wel steeds sneller mee, dus het heeft effect. Ze weet zo goed wat ze wil. Echt mooi. In de supermarkt zit ze altijd in de doek, gaat nog steeds goed. Fjew.
*OUD heilige*
  zondag 4 november 2007 @ 13:28:44 #278
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_54354225
Hier wordt ook wel gezeurd, niet zo heftig als bij jullie hihiihi
en die winkel taferelen nicole, een keer meegemaakt ze ging niet liggen, maar wel mekkeren nephuilen en pruillip. Ben gewoon doorgelopen en arwen kwam er achteraan gesjokt

Oh trouwens hoe doen jullie dat als jullie naar de wc gaan en er is niemand anders thuis, laten jullie kindje bij je of wat.
Arwen wil eigenlijk altijd mee, maar goed ze loopt nu dus telkens oh mama poek poek ook al moets ik geowon plassen
  zondag 4 november 2007 @ 13:29:55 #279
1762 YPPY
Yppiaans
pi_54354261
Ik laat de deur open, anders ben ik bang dat ze iets uithaalt.
*OUD heilige*
pi_54354440
quote:
Op zondag 4 november 2007 11:33 schreef MeNicole het volgende:
Het word nog veeeeeel erger. Boodschappen doen word ook heel leuk.
Mikael wil wel in de winkelwagen zitten maar moet niet te lang duren. Hij mag van mij dan best lopen. Maar als er iets gebeurd wat hem niet aanstaat krijg je net als in de reclame. Heel dramatisch op de grond gaan liggen brullen alsof de hele wereld vergaat om een seconde later gewoon weer op te staan omdat ik door loop en dan weer voor mijn voeten opnieuw te beginnen. En die blikken van mensen als ik zeg dat ie iets harder moet gillen omdat niet iedereen hem hoort
Herkenbaar! ik ben 1x lopend naar de winkels gegaan met Kim, omdat ik naar het postkantoor moest. Nou, dat doe ik nooit weer! Ik doe meestal met Kim in de buggy de (week) boodschappen. Soms wil ze er dan ook uit, om alles uit de schappen te trekken. Kim gaat alleen lopend mee als er iemand bij is. De ene let op Kim, terwijl de andere de boodschappen in laadt.

Gillen en krijsen kan ze ook goed. Een echte meid.
pi_54354459
Evenstar, ook hier de deur open. Of ze loopt mee en gaat dan op de onderste trede zitten.
pi_54354623
Ik heb altijd de wc deur dicht. Mikael wil namelijk steeds vanalles in de wc gooien. Dus die zit met zijn handen te wurmen en te doen. Maar vaak heeft ie ook niet eens door dat ik na de wc ga. Hij is dan veel te druk aan het spelen.
Liefde
  zondag 4 november 2007 @ 14:12:50 #283
56471 pinquit
oh my lama!
pi_54355098
quote:
Op zondag 4 november 2007 11:23 schreef Bass-Miss het volgende:
Ook hier herkenbaar, bij alles wat niet naar Fonske zijn zin is, krijgen we het 'banaaneffect'. Rug in de kromming, hoofd achteruit smijten en schreeuwen maar.
Gisteren hadden we afgesproken om te gaan fonduen met wat mensen en twijfelen we zelfs om het af te zeggen...
O ja, en als je je hoofd achterover gooit doe je dat best ergens heel hard tegen, zodat je echt een reden hebt om te krijsen...
dat is zooo vervelend he dan zit je eerst zo van; jah komop zeg het valt allemaal best wel mee!
en dan ineens * bonk* kop tegen de rand van de tafel o.i.d dan valt het toch niet meer zo mee
gelukkig verslappen dan ook alle rugspieren weer en is hij weer gewoon in zn normale vorm en kan k m gewoon normaal troosten

winkels al een paar keer meegemaakt dat ik een verstijfde banaan in het fietsstoeltje moest proppen
en tegenwoordig loopt ie als we gaan wandelen rechtdoor naar de stad, meteen naar de Hema, om met de schuifdeuren te spelen 'open!' 'open!' gdvrrrrrrdmmm dan krijg k m daar dus echt niet meer weg. het enige dat dan nog werkt is m gewoon oppakken en lekker laten krijsen. en ik allemaal heel hard denken 'ik ben sterker! ik ben sterker!' maar max is ECHT HEEL STERK!
  zondag 4 november 2007 @ 14:13:48 #284
56471 pinquit
oh my lama!
pi_54355122
ik laat meestal de deuren open, maar dan rent max ook de wc in en gaat ie 20× doortrekken
  zondag 4 november 2007 @ 19:42:54 #285
108648 cattie
lieve moeder
pi_54363082
De banaanpose is hier ook een tijdje in geweest, maar dat doet Ive niet zo vaak meer. Dreinen des te meer... In winkels is hij meestal wel erg lief.
Meestal, om even rustig naar de wc te kunnen, zet ik Ive in zijn kinderstoel of in de badkamer in bad.
  zondag 4 november 2007 @ 20:18:02 #286
190853 RockabeIIa
pi_54363976
Drama vandaag... na 1 uur visite (zelfs na zijn middagdutje!) had Brent het al helemaal gehad en is ie het bed in gegaan. Na een uurtje pitten ging het enigszins weer. Verder weigerde hij zijn eten en melkfles maar hij heeft wel nog dixap gehad. En toen opeens, een uur nadat de visite weg was en hij heel lief had gespeeld, raakte hij helemaal overstuur. Met moeite heb ik hem op de arm in slaap gekregen maar hij slaapt nu wel heel onrustig... En dat alles voor een feestje speciaal voor hem. Zielig...
  zondag 4 november 2007 @ 20:21:33 #287
593 sjak
Juffie Bloem
pi_54364070
Wat jammer zeg! Hopen dat hij morgen alle indrukken weer een beetje verwerkt heeft.
Lekker douchen!
pi_54364474
Brent

Kim in de stad na een wat gegeten te hebben bij de frietboer. Kim kreeg een paar patatjes van ons, weer in de buggy krijgen, is topsport.
Ze is dan ook zo sterk.Na veel geploeter toch maar met een minikoekje omgekocht. Pfff.
  zondag 4 november 2007 @ 22:10:22 #289
190853 RockabeIIa
pi_54367182
Misschien wordt hij wel ziek, het arme schaapje. Ik hoorde dat er weer iets buikgrieperigs heerst. Zijn buik rommelt en hij poept zure plasjes.
pi_54367440
Oh arme Brent, een virusje te pakken? Beterschap
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zondag 4 november 2007 @ 22:22:41 #291
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_54367569
Brent beterschap
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  maandag 5 november 2007 @ 11:23:21 #292
190853 RockabeIIa
pi_54375872
Ziet er naar uit dat het toch allemaal een beetje teveel was gister want vandaag is ie weer lekker als vanouds aan het brullen
We hebben het gelukkig achter de rug nu!
  maandag 5 november 2007 @ 11:27:19 #293
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_54375981
Fijn dat die beter is en nog welkom hier enzo
  maandag 5 november 2007 @ 14:52:47 #294
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_54380811
quote:
Op zondag 4 november 2007 11:45 schreef Moonah het volgende:
Wow! Eet Kyllian al met een vork?

Weet je, toch vind ik het erg fijn te weten (en hier de bevestiging te lezen) dat peuters zo gillen en drammen. Mijn lief vroeg al of het normaal is dat Thies dat doet. Hij wil nl niet dat het zo'n verwend joch wordt. Dat wil ik dus ook niet.
Ik zal hem hier eens even laten bijlezen!
Door babygebaren te gebruiken schijnt dat een stuk minder te worden Moonah, omdat ze zich dan beter kunnen verduidelijken en dus minder gefrustreerd zijn .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  maandag 5 november 2007 @ 19:27:36 #295
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_54386973
Nou, niet om jullie te ontmoedigen ofzo , maar dat gillen blijft nog wel een tijdje hoor .
Zelfs Freek kan er af toe nog wat van.

Het goede nieuws, als ze wat ouder worden kun je ze zonder al te veel gevaar op hun kamer parkeren, dan hoor je het wat minder .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_54387185
quote:
Op maandag 5 november 2007 14:52 schreef Vivi het volgende:

[..]

Door babygebaren te gebruiken schijnt dat een stuk minder te worden Moonah, omdat ze zich dan beter kunnen verduidelijken en dus minder gefrustreerd zijn .
En dat is echt zo!! Soms begrijp ik Mikael niet. Als ik dan het gebaar doe voor wat is er, dan geeft ie aan wat ie wil of wat ie heeft. En meestal zijn dat simpele dingen als dorst, honger (zin in een koekje ), of dat ie gepoept heeft en ik niks ruik. Maar soms is het ook gewoon gillen om het gillen. Want dan maakt hij ook het gebaar van wat is er!!
Liefde
  dinsdag 6 november 2007 @ 08:30:28 #297
24188 Belana
kloon van belana
pi_54397737
ach die dreumesen toch hier nog zo 1 hoor. over het algemeen weet ezra zich wel uit te drukken op zijn manier, maar als ie moe is dan moet je oppassen gillen en krijsen
ach ja, het hoort erbij.
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 6 november 2007 @ 13:01:30 #298
190853 RockabeIIa
pi_54403095
Hier is het de halve nacht feest geweest... not... Urenlang gekrijs in het holst van de nacht waar echt niets mee te beginnen viel. Op schoot wilde hij ook niet slapen maar was hij wel rustiger. Compleet uitgeteld en snikkend viel hij dan toch om kwart over 5 ergens in slaap. Nasleep van zijn verjaardagsfeestje hopelijk. Bah, 1x en nooit weer! Ik kende mijn kind nog niet op deze manier

Iemand een tip tegen exceemachtige uitslag? Al weken loopt hij met rode en droge korstjes en pukkeltjes rond zijn neus. Uierzalf helpt tot nu toe niet echt.
pi_54403203
Hier vast voorzichtig om het hoekje komt gluren...
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
  dinsdag 6 november 2007 @ 13:10:01 #300
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_54403289
Lotte komt meegluren, ze mist Kaith nu al
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')