abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54146346
Ik snap het Nicole. Je doet vast nieuwe ideeën op bij de speel o theek.
Eva en Maria
pi_54146477
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 22:32 schreef Linda__ het volgende:
Ik snap het Nicole. Je doet vast nieuwe ideeën op bij de speel o theek.
Hmm ja die was dicht Dacht dat het vandaag donderdag was
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_54147823
Voor de leergierige kinderen die gauw op dingen uitgekeken zijn:
Denken jullie behalve de speel-o-theek ook aan de bi-bli-o-theek? Ik weet niet hoe het bij jullie geregeld is, maar hier kunnen kinderen gratis lid worden en ze hebben behalve boeken ook hele leuke -stiekem educatieve- speelmaterialen en puzzels. Bij die 2 van mij altijd weer een groot succes en zo kan je ook een beetje uitproberen waar de interesse ligt en waar ze aan toe zijn. Van veel speelmaterialen kan je de 'spelregels' zelf aanpassen op ontwikkelingsniveau.
Randy en Tinka worden overigens al gek als ze horen dat ze er weer naar toe mogen. Wij hebben sinds kort een hele luxe bieb met 4 verdiepingen, waarvan 2 speciaal ingericht voor kinderen met een autobed, een speelhuisje, wisselende kunstprojecten waar je gewoon aan mag komen / mee mag spelen en een grote loungeruimte. Ze balen als ik weer 6 materialen (meestal 4 boeken en 2 speeldingen) bij elkaar heb! Papa niet overigens, want die mag achter het grut aanrennen terwijl ik uitzoek!
pi_54152464
Pfff, wat een verschrikkelijk onrustige nacht hier. Merlijn leek zich niet zo heel goed te voelen en sliep zo onrustig. Worden we wakker en kijken we hem aan. Hé je hebt vlekjes, helemaal onder zit hij. Raar hoor.

Achter het grut aan rennen in de bieb is zeer herkenbaar. Merlijn gaat rondjes rennen om een rek en trekt tegelijk ook wat boeken mee die dan weer op de plaats terug mogen worden gezet.

[ Bericht 1% gewijzigd door Randa_v op 25-10-2007 15:43:06 ]
  donderdag 25 oktober 2007 @ 07:54:43 #205
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_54152660
Wij hebben een heel saaie bieb.. Een boekenkast is dan nog in leuke kleurtjes geverfd en voor sommige thema's hebben ze de prentenboeken in gekleurde bakken bij elkaar, maar verder is er weinig te beleven voor de kids.
Hoewel Saskia net zo'n boekensnuffelaar is als papa en mama, dus we zijn evengoed wel uren zoet
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 25 oktober 2007 @ 09:05:41 #206
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_54153268
Ja, de bieb is echt een leuk uitstapje altijd. Ik vind het ook leuk dat ze echt leuke dvd's hebben van de musicals van Theater Terra bijvoorbeeld. Wij gaan er vaak heen, lekker veel puzzels en boekjes halen.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_54153373
Amber is ook lid, ik vergeet alleen de boeken altijd terug te brengen Laatst kostte me dat 8 euro boete
Ik heb toen maar niet meer meegenomen, we lezen ook niet zo vaak in die boekjes.

Hier ook een speelhuisje en een grote bak met uit de kluiten gewassen legostenen. Amber vind het wel leuk om erheen te gaan.
pi_54154056
En zo'n puzzel met blokjes, is dat niet iets voor Mika? Dan heeft hij zes puzzels tegelijk.

Anna is ook gek op boeken, steeds twee bladzijdes en dan het volgende boek. Alleen boekjes met flapjes die ze open kan maken lezen we helemaal uit. Hopelijk blijft het zo, kunnen we later samen naar boekenmarkten.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_54154129
Oe! Boeken met flapjes! Eva begint vaak hard te gillen of te lachen als ze wat achter de flapjes ontdekt.
We zijn lid van de bieb, alleen voor onszelf, maar Eva heeft nog geen eigen abonnement. Misschien moet ik dat maar wel doen, dan mogen we 16 items mee naar huis nemen
Eva en Maria
pi_54155870
Kim trekt de flapjes juist kapot.
Hier is de bieb klein, maar fijn.
pi_54157004
Merlijn onder de vlekjes? Wat heeft hij dan?

Kendahl zit trouwens onder de kwijl en de nies.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_54161118
Waterpokken heerst op het moment schijnbaar. Maar ik kan dat er nog niet uit opmaken, zijn nog geen blaasjes, maar is wel het meest ws. Alleen mag hij dan een tijd niet naar het KDV. Totdat het besmettelijke weg is. Vanavond even kijken hoe het gaat. Hij is er verder niet ziek of hangerig van maar zit wel helemaal onder.
  donderdag 25 oktober 2007 @ 17:44:23 #213
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_54163432
is juist als de vlekjes er al zijn het besmettelijke al over evengoed gewoon sneu hoor
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_54164405
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 15:47 schreef Randa_v het volgende:
Waterpokken heerst op het moment schijnbaar. Maar ik kan dat er nog niet uit opmaken, zijn nog geen blaasjes, maar is wel het meest ws. Alleen mag hij dan een tijd niet naar het KDV. Totdat het besmettelijke weg is. Vanavond even kijken hoe het gaat. Hij is er verder niet ziek of hangerig van maar zit wel helemaal onder.
En jij hebt het, neem ik aan, al gehad?
pi_54165116
Ja hoor ik heb het al gehad, verloskundige maakte er ook geen probleem van. Het is besmettelijk vanaf een aantal dagen voor de vlekjes komen tot er korstjes op zitten en zolang, dus dat kan een week zijn, mag hij niet naar het KDV en moeten we iets anders verzinnen met de opvang. Vind het wel zielig dat Merlijn nu niet naar het KDV mag want hij voelt zich vooralsnog prima. Hij was wel pas de eerste op het KDV die het heeft, maar volgens mij had vorige week een kindje bij hem op muziek op schoot vlekjes in haar gezicht, dus dan heeft hij het daarvan. Morgen maar een andere oppas geregeld.
pi_54170488
Dan zal het wel lekker rustig op het KDV zijn komende week Randa! Het is inderdaad superbesmettelijk. Wij hadden een klein jaartje terug een familiefeestje met een stuk of 15 kids erbij. Niets aan iemand te zien. Week of 2 later hadden ALLE kinderen in de familie de waterpokken!
Zo ook dus die 2 van mij. Vooral voor Randy vond ik het nogal zielig want hij had het op zijn 2e verjaardag, waardoor niet alle vriendjes kwamen. Een vriendin wilde geen risico nemen omdat ze een pasgeboren kindje had (naast een broertje van ruim 2 dus) en vrienden van ons gingen vliegen een week of 2 later. En dan is het zo dat je een brief van de huisarts bij je moet hebben dat het laatste korstje al minimaal 8 dagen ingedroogd is! Anders mag je het vliegtuig niet in. Dat risico hebben ze dus maar niet genomen, hoewel ze het jammer vonden; ze hadden zoiets van: "hij kan het alvast maar gehad hebben"! 2 andere vriendjes kwamen wel.
Tinka was toen 8 maanden en kreeg het dus tegelijkertijd. Vond het wel lekker, was ik er meteen vanaf. Ik vond dit ook de minst enge kinderziekte tot nu toe, ten eerste omdat het zo duidelijk herkenbaar was en ten tweede omdat ze er -behalve vlekken- geen last van hebben gehad. Geen jeuk, niets. Alleen Tinka is een paar dagen hangerig geweest en 1 dag koorts geloof ik.
pi_54176085
Met 8 maanden kunnen ze het nog eens krijgen? Anna kreeg de waterpokken en zowel de huisarts, assistente daar en de leidsters op het kdv riepen al dat ze het dan vast nog een keertje krijgt.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 09:46:17 #218
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_54176641
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 09:06 schreef YPPY het volgende:
Met 8 maanden kunnen ze het nog eens krijgen? Anna kreeg de waterpokken en zowel de huisarts, assistente daar en de leidsters op het kdv riepen al dat ze het dan vast nog een keertje krijgt.
Dat heb ik ook wel eens gehoord, ja. Maar het hoeft niet zo te zijn. Misschien krijgt ze het de tweede keer maar een klein beetje of gewoon gordelroos.
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 13:28:22 #219
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_54181055
Ik hoorde pas ergens dat een kdv je niet kan verplichten je kind thuis te houden bij ziekte, vanwege besmettelijkheid. Wel omdat je kind evt. extra zorg nodig heeft waar ze niet op toegerust zijn.

Ik denk overigens wel dat ik mijn kind thuis zou houden bij waterpokken.

Simon stapt nu echt goed rond! Niet zo mooi als Storm, maar wel met zwierende armen! O, en trapklimmen kan hij ook meteen
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_54187915
Het thuis moeten houden van een kind met waterpokken is niet een regel van het KDV maar door de GGD opgelegd vanwege de besmettelijkheid. Omdat Merlijn in een baby/dreumesgroep 0-2 jaar zit is het gevaarlijk voor vooral de jonge babytjes. Echt ziek is hij er nog niet van alleen 's avonds heeft hij er wat last van. Het zijn ook nog geen blaasjes, afwachten maar. Voor vollgende week hebben evt. al een oppas, maar ik merk wel dat hij moeite heeft dat hij het ritme van het KDV kwijt is en zijn vriendjes natuurlijk.
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 11:36:22 #221
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_54198604
we hebben hier een heus babbelmonstertje, ze gaat echt meer en meer praten.

Bij het naar bed brengen is het dag mama/papa ot mojgen
Als je vraagt kom eens bij mama zitten dan zegt ze vaak awwie ooke sitten
ze zingt mee met het liedje van het visje, kan al zoveel woorden zeggen, maakt vaker piepkleine zinnetjes. echt knap van haar.
Bij stoep oversteken zegt ze handjie fast houd

Enige is dat ze soms woorden omdraait/letter(grepen) verwisselt zo hebben we nijnok ( maar dat kan ook zijn van ook een nijn hihi) en vakren
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 12:04:46 #222
108648 cattie
lieve moeder
pi_54198969
Wat schattig van Arwen! Wat goed ook.

Gisteren hadden we het tien-minutengesprek op het kdv. Zoals we al wel wisten doet Ive het prima. Hij ontwikkelt zich prima, niet (te) snel maar zeker ook niet (te) langzaam. Het enige is dat hij ontdekt heeft dat hij andere kindjes kan slaan. Maar daar zijn ze nu hard tegen aan het optreden en wij thuis accepteren ook absoluut geen sla-gedrag en het gaat nu alweer wat beter. Hij is ook lekker knuffelig naar de leidsters en gewoon een lekker ding! Ik ben trots op hem.
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 12:30:10 #223
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_54199310
Heerlijk Cattie, dat Ive het zo goed doet! (gaat het met jou ook goed?)
(Simon bijt andere kindjes, tenminste, afgelopen week )

Wat leuk evenstar, dat ze kletst!

Randa, inderdaad, de GGD. Ik zou zelf ook ervoor kiezen om mijn kind thuis te houden, zeker op de babygroep waar hij nu zit.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 13:12:26 #224
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_54200069
Cattie ik heb opzich weinig ervaring met slaan, Arwen heeft me laatst wel uit frustratie geslagen, heb haar bij me op schoot genomen en haar geaaid en haar mij laten aaien.
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 13:15:53 #225
108648 cattie
lieve moeder
pi_54200123
Stoute Simon!
Met mij is alles prima! En met jou? Misschien even naar het moeders topic verhuizen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')