We hebben een zolder (een aardig hoge zolder).. maar nog niet ingericht... komt tegen die tijd wel...quote:Op woensdag 17 oktober 2007 13:20 schreef Nanook24 het volgende:
Het lijkt de huizenbouwers op Fok! allemaal niet echt mee te zitten maar wel een leuk huis hoor!!
Hebben jullie er ook nog een zolder op of is het gewoon 2 verdiepingen?
(Staat onder de schets) floorplanner is gebruiktquote:Op woensdag 17 oktober 2007 13:28 schreef Bellerophon het volgende:
Een aparte vraag misschien, maar die schetsen, gebruik je er een bepaald programma voor?
Ahem ik let weer niet opquote:Op woensdag 17 oktober 2007 13:40 schreef Batsies het volgende:
[..]
(Staat onder de schets) floorplanner is gebruikt
Ermelo is gewoon Harderwijk-Zuid.quote:
Hehe enkel in de planning, een kale kamer stond zo raar in de schetsquote:Op woensdag 17 oktober 2007 13:26 schreef Grulez het volgende:
Is de kleine er al of zit ie enkel in de planning
Nee de trap begint in de hal ( maar door floorplanner lijkt het andersom)quote:Op woensdag 17 oktober 2007 15:31 schreef PeuRac het volgende:
lekker ruim huis zo, zo'n inloop kast is echt geweldigwel balen dat de oplevering zo lang is uitgelopen, zit er een boeteclausule in het koopcontract, of kan de aannemer rustig de opleverdatum opschuiven?
Trouwens, start de trap (beneden) in de woonkamer of de hal? Als ik zo kijk, lijkt het vanuit de woonkamer, lijkt je dat niet vervelend? (zeker als je kinderen hebt later) dat je altijd door de woonkamer moet?)
quote:Op woensdag 17 oktober 2007 17:58 schreef Bluezz het volgende:
Jaaaaaaa jullie eigen Klus & Wachttopic
Leuke schets, babykamer, rode bank, kleur van de meubels zijn nu ook beter te zien.
Gaat apfeldinnetje nu ook hier posten om het leuk bij te houden
Het is de deur van de kastquote:Op woensdag 17 oktober 2007 19:11 schreef Renesite het volgende:
Is het niet mogelijk om de deur van de trap in de hal te brengen? Scheelt wel weer het een en ander met dat geklap met de deuren. Of het open laten. Op die manier heb je dus die deurzwaai niet midden in de woonkamer/eetkamer
Dat zou wel leuk zijnquote:Op woensdag 17 oktober 2007 20:05 schreef leonieke het volgende:
Als medebouwer wil ik dit topic toch heel graag volgen. En als het voor ons beiden heel even meezit, kunnen we misschien tegelijkertijd in ons huis(ik wil wel verhuizen eind juni 2008, maar jij waarschijnlijk ook
)
Ja volgens mij wel (ze hebben een bepaalde style met de ramenquote:Op woensdag 17 oktober 2007 22:34 schreef TheFrankey het volgende:
is de architect van dit plan toevallig Albers en van huut?
Tja de meeste mensen zeggen dat als de fundering er ligt, het allemaal zo klein lijkt... Maar goed deze maand komen de muren (zeggen ze) dus zullen we het wel zienquote:Op maandag 5 november 2007 12:26 schreef Bluezz het volgende:
Dat ziet er klein uit, maar het is vast gezichtsbedrog
dat is standaard bij nieuwbouw, als de muren staan valt het weer meequote:Op maandag 5 november 2007 12:26 schreef Bluezz het volgende:
Dat ziet er klein uit, maar het is vast gezichtsbedrog
Zekerquote:Op maandag 5 november 2007 14:22 schreef Da_Sandman het volgende:
Ook gevonden.
Doet me denken aan toen Sandje nog een jong Sandje was, wij verhuisden toen ik zeven was naar een soortgelijke buurt. Voor een eventueel klein appelsientje is zo een wijk heerlijk
.
Thnxquote:Op maandag 5 november 2007 20:26 schreef Candaasje het volgende:
Waar is dit Appelsientje?
Trouwens erg mooi meubels!
Pardon, wij hebben het weer ook niet echt mee op de bouw hoorquote:Op maandag 5 november 2007 15:29 schreef -Vaduz- het volgende:
Kijk, dat begint ergens op te lijken. Hup bouwen, werktuig!
Yupquote:Op dinsdag 6 november 2007 18:25 schreef rubbereend het volgende:
heb je de buren al ontmoet Sientje?
Het zijn dus toch seniorenwoningen?quote:Op dinsdag 6 november 2007 19:54 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Yup
Gezellige mensenbeetje van onze leeftijd
quote:Op woensdag 7 november 2007 11:12 schreef sjimz het volgende:
[..]
Het zijn dus toch seniorenwoningen?
De ruimte anders indelen is geen optie... omdat daar de deuren staan.quote:Op dinsdag 27 november 2007 07:57 schreef DIGGER het volgende:
Ziet er netjes uit, alleen als je van een beetje grote TV houdt, zou ik de woonkamer andersom indelen.
Waar blijven de kinderkamer meubeltjes? Nog geen foto's van gezien.....
En de zolder, gewoon wasruimte en openruimte? Op de tekening zie ik geen enkel raam maar er zal toch minimaal wel iets van een ventilatieraampje inzitten?
Pas trouwens op dat je de ruimte rond de wastafel niet te klein maakt.
Is vrij standaard, een netto binnenmaat in de breedte van ca. 5.40.quote:Op maandag 5 november 2007 17:49 schreef pascalheister het volgende:
5,5 meter is toch ook niet zo breed
Er is idd een berging (schuur) in de tuin en de zolder is erg ruim opgezet.. Ik weet ff de maten niet uit mijn hoofd.. maar er kan makkelijk nog 1 kamer bij... zelfs 2 kleine kamers (als het moet)quote:Op dinsdag 27 november 2007 12:24 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Is vrij standaard, een netto binnenmaat in de breedte van ca. 5.40.
Ziet er prima uit zo voor 2, en evt. 3 of 4 man toch?
Heb je een beetje fatsoenlijke sta-hoogtes op zolder (is wel kut te zien vanop louter een tekening) en nog een beetje fatsoenlijke berging in de tuin?
Ja iddquote:Op dinsdag 27 november 2007 15:48 schreef rubbereend het volgende:je kan nu droog zitten, inrichten maar!
Neequote:Op dinsdag 27 november 2007 16:11 schreef Messenga het volgende:
Ziet er netjes uit Appelsientje!
De oplevering is niet meer verandert?
Paaldanseressen?quote:Op dinsdag 27 november 2007 15:50 schreef appelsientje het volgende:
Alleen die palen zijn een beetje lastig
Poeh voor de bouwvak pas; dat is nog maanden van hierquote:Op dinsdag 27 november 2007 16:21 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Neehelaas niet...
Ik blijf echt hopen dat het voor de bouwvak klaar is....
beton lijkt me handigerquote:Op dinsdag 27 november 2007 15:43 schreef appelsientje het volgende:
Oja er zijn weer nieuwe foto's![]()
de muren staan er ... en vandaag waren ze cement aan het storten voor de 1e verdieping
quote:
Vandaag werd het hoogste punt bereikt van de bouw.... stelde opzich niet zoveel voor... maar het was wel gezellig wat onze buren waren er ookquote:Op woensdag 28 november 2007 20:17 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik hoor mijn naam
Gaat gestaag, sientje, hou moed
Zin in de buurvrouw?quote:Op woensdag 28 november 2007 20:19 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Vandaag werd het hoogste punt bereikt van de bouw.... stelde opzich niet zoveel voor... maar het was wel gezellig wat onze buren waren er ookbeetje rond onze leeftijd..... ik krijg er nu weer veel zin in!!
Ik heb meteen een vraag... wat is het voordeel/nadeel van beton storten tegenover die Gasblokken ?quote:Op maandag 3 december 2007 17:50 schreef Vonkenboer het volgende:
[ afbeelding ]
Ah, beton muren die op lokatie gestort worden
Hmm, opzich kan het dan best heel snel gaan; ik denk dat je eind januari toch wel onder de kap zitl; of zoals wij op de bouw zeggen wind en waterdicht is
seriematig, weinig opslag op de bouw, hoge productiesnelheid?quote:Op maandag 3 december 2007 18:05 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Ik heb meteen een vraag... wat is het voordeel/nadeel van beton storten tegenover die Gasblokken ?
ligt er vooral aan waar ze gaan stakenquote:Op dinsdag 4 december 2007 12:41 schreef jstylo het volgende:
Khoop niet dat je last krijgt van al die middelbareschool scholieren van Groevenbeek vlak achter je huis
vast nietquote:Op dinsdag 4 december 2007 12:41 schreef jstylo het volgende:
Khoop niet dat je last krijgt van al die middelbareschool scholieren van Groevenbeek vlak achter je huis
Geel... met Groen.. maar voornamelijk geel de 2e van rechtsquote:Op zondag 23 december 2007 23:31 schreef Bluezz het volgende:
Jaaa, het wordt al wat.
Hebben jullie geel of groen?
Ja het lijkt idd klein.. geen idee waar de bank moetquote:Op zondag 23 december 2007 23:32 schreef Bjoro het volgende:
leuk om zo de vorderingen te zien he ?
Was bij ons ook zo...alleen het lijkt altijd kleiner dan dat het in werkelijk is hoor !
gewoon een mooi dakterras zoquote:
ja kozijnen zonder glas niet dan?quote:Op maandag 24 december 2007 00:38 schreef Bluezz het volgende:
Zal wel tochten zo zonder dak
ach zo blijft 't huis lekker frisquote:
Ventilatie nieuwe stijlquote:
Dat zou zo maar kunnenquote:Op maandag 24 december 2007 10:33 schreef pascalheister het volgende:
die gevelelementen zijn van Westerveld en Nederlof of niet sien?
Zekerquote:
Ja heb wel grote foto's, maar het is niet echt te zienquote:Op maandag 24 december 2007 18:35 schreef pascalheister het volgende:
[..]
jij hebt grote foto's waar je dat op kunt zien denk ik?
Mei zal de oplevering wel zijn; dan mag je er gerust een maand / 1,5 maand bij optellen voordat de keuken en de badkamer geinstalleerd is en alle opleverpunten opgelost zijnquote:Op maandag 24 december 2007 23:53 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Zeker
Ik hoorde dat het nu misschien mei gaat worden dat ons huisje klaar is...
dat zou natuurijk wel mooi zijn
Als het maar voor de bouwvak is dat we er in kunnen... dan vind ik het goedquote:Op dinsdag 25 december 2007 10:27 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Mei zal de oplevering wel zijn; dan mag je er gerust een maand / 1,5 maand bij optellen voordat de keuken en de badkamer geinstalleerd is en alle opleverpunten opgelost zijn
quote:
Ja idd...quote:Op donderdag 14 februari 2008 14:33 schreef rubbereend het volgende:
als ze maar binnen de bouwdagen blijven die in het contract staan kan alles
zeker met nederlandse handleiding en polen die het opbouwen?quote:Op donderdag 14 februari 2008 09:33 schreef appelsientje het volgende:
Nee geen nieuwe foto's
De klootzakken hebben geen zak uitgevoerd.. ligt al weer anderhalve maand stil... ze zijn al 1 maand bezig om een steiger op te bouwen... bah![]()
quote:Op donderdag 14 februari 2008 17:58 schreef pascalheister het volgende:
[..]
zeker met nederlandse handleiding en polen die het opbouwen?
Heb je het huis bij de IKEA gekocht dan??quote:
Had ik dat maar.. dan had ik het zelf in elkaar kunnen zettenquote:Op vrijdag 15 februari 2008 08:42 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Heb je het huis bij de IKEA gekocht dan??
Dan houden ze straks ook nog onderdelen over....
Als dat al in het contract staat, maar goed, anders wordt alles opgevoerd als buitengewone omstandigheden (te nat, te koud, de vochtig, te veel wind etc.).quote:Op donderdag 14 februari 2008 14:33 schreef rubbereend het volgende:
als ze maar binnen de bouwdagen blijven die in het contract staan kan alles
............. ja graag... ik ben zelf ook wel benieuwd...quote:Op dinsdag 25 maart 2008 00:23 schreef rubbereend het volgende:
tijd voor een update
Kijk dat is nog eens goed nieuws... ik vroeg me al af wat dat ding daar deedquote:Op zondag 30 maart 2008 17:49 schreef Vonkenboer het volgende:
[ afbeelding ]
Schiet redelijk op; het ziet er naar uit dat er deze week de smeervloer in komt.
Ik zie namelijk de pomp (dat rare ding met drie poten met een slang eraan) van de vloerensmeerder al in de badkamer staan
Dat denk ik ook, terwijl ik me wel afvraag of ze de badkamervloer mee zullen smeren, want meestal leggen ze de badkamervloertegels in de specie rechtstreeks op de ruwe betonvloer.quote:Op zondag 30 maart 2008 17:49 schreef Vonkenboer het volgende:
[ afbeelding ]
Schiet redelijk op; het ziet er naar uit dat er deze week de smeervloer in komt.
Ik zie namelijk de pomp (dat rare ding met drie poten met een slang eraan) van de vloerensmeerder al in de badkamer staan
Dat mag je vragenquote:Op maandag 31 maart 2008 11:22 schreef Blik het volgende:
Leuk huisje
Mag ik een brutale vraag stellen? Hoe duur was jouw huis en hoe duur is zo'n hoekhuis?
thanksquote:Op maandag 31 maart 2008 11:24 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Dat mag je vragen
Het huis was 235.000
En een hoekhuis was 270.000
(dat was anderhalf jaar geleden.. zal nu wel weer anders zijn)
quote:Op maandag 31 maart 2008 11:29 schreef Blik het volgende:
[..]
thanks
mijn vriendin gaan over een jaartje weer verhuizen, dus zijn we ons nu al een beetje aan het orienteren
Hier zit 5 jaar garantie op (met monteur aan huis)quote:Op zaterdag 5 april 2008 14:12 schreef DIGGER het volgende:
Inductie?
En op zich staat het wel mooi, zo'n koffiezetapparaat geintegreerd, aleen gaan die trends daarin zo snel, ben altijd bang wat de mogelijkheden / kosten zijn als daar na x jaar wat aan stuk gaat.
Deze welquote:(En bovendien vind ik ze doorgaans niet de beste koffie produceren in vergelijk met even dure of zelfs goedkopere losse apparaten).
Nee de vriezer is kleiner... want idd.. zo ding op maat is echt een te duur geintjequote:Je hebt iig wel nog redelijk wat kastruimte, practische diepe panneladen en ook wat open vakken om het geheel wat kleur te geven.
Btw is de vriezer net zo groot als de koelkast, of heb je een kleiner maatje vriezer met daaronder nog een plank aan kastruimte (je betaalt je namelijk scheel voor vriezers op die maat).
Wij zijn dol op diner-invitationsquote:Op zondag 6 april 2008 13:16 schreef appelsientje het volgende:
En jij we hebben een 5 pits inductie (groot genoeg om ook meerdere grote pannen erop te zetten!
Eerst moet ik een bakkie komen doen op dat groen-gele huis natuurlijkquote:
Weer uitgesteldquote:Op zondag 25 mei 2008 08:37 schreef appelsientje het volgende:
Goed een kleine update (de foto's komen deze week)
Maar het huis zou voor de bouw worden opgeleverd.... maar deze datum is wederom uitgesteld!!!
Het wordt nu pas na de bouwvak.... KUT!!!! Net alles zitten regelen (badkamer, keuken) dat het in de vakantie kon.... maar goed dat kan ik nu ook afzeggen.... Fuck baal er flink van
Maar goed ze hebben de afgelopen tijd wel wat gedaan... maar die foto's komen deze week
Hmm ik zou ff niet weten wie de kasten maakt, maar ik kan dat wel ff opzoeken voor jequote:Op maandag 26 mei 2008 14:56 schreef Dipkip het volgende:
Misschien is het al eens gevraagd (dan heb ik er overheen gelezen) maar waar komen je kast en dergelijke vandaan? Echt mooi vind ik die!
Ermelo is toch mooierquote:Op maandag 2 juni 2008 10:22 schreef NoelGallagher het volgende:
Ik woon in Putten, is dat niet even gezellig![]()
.
Klopt, Putten suckt aars.quote:Op maandag 2 juni 2008 11:28 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Ermelo is toch mooier
maar wel gezellig'buurman'
Mooie keuken, maar wat kost zoiets nou ongeveer?quote:Op vrijdag 4 april 2008 14:18 schreef appelsientje het volgende:
Volgens mij had ik de foto's van de keuken nog niet geplaatst....tenminste zo moet het er uit gaan zien
Oja let maar niet op de achtergrond.. die klopt helaas niet
[ afbeelding ]
Hier komen de koelkast en diepvries + Oven en koffiezetautomaat
[ afbeelding ]
Hmm ff denken, dat is dus incl. montage is iets van...¤ 12.000,-quote:Op maandag 30 juni 2008 19:52 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Mooie keuken, maar wat kost zoiets nou ongeveer?
Bijna, het is aan de smutslaan, op het 'oude' terrein van Sonneheerdt.quote:Op woensdag 2 juli 2008 00:16 schreef Intrepidity het volgende:
Mede-Ermelo'er TVP't
Gefeliciteerd alvast
DIt ligt toch zegmaar in de hoek tussen de Hamburgerweg en Putterweg, of zit ik helemaal verkeerd?
quote:Op woensdag 2 juli 2008 11:42 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Bijna, het is aan de smutslaan, op het 'oude' terrein van Sonneheerdt.
Ja redelijk goed, de eerste 8 huizen zijn opgeleverd, nu de rest nog.quote:
Wat nou helaas?quote:Op woensdag 30 juli 2008 15:19 schreef appelsientje het volgende:
(helaas)
of vol met pakken appelsientjequote:Op woensdag 30 juli 2008 21:17 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Wat nou helaas?![]()
Mooie grote trapkast krijg je, die zal tzt wel volstaan met kinderspeelgoed
quote:Op woensdag 30 juli 2008 21:17 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Wat nou helaas?![]()
Mooie grote trapkast krijg je, die zal tzt wel volstaan met kinderspeelgoed
De binnen foto's zijn van een paar weken terugquote:Op donderdag 31 juli 2008 09:58 schreef Vonkenboer het volgende:
Langzaam maar zeker word er een woning zichtbaar![]()
Dat je zo makkelijk de bouw op kon komen joh !, meestal als het bouwvak is ruimen ze alles op het terrein op en zitten overal al cylindersloten in de deuren v.d. woningen en ziten de bouwhekken degelijk aan elkaar..
Binnen zit er installatietechnisch nog een hoop werk in, zie al dat het elektra nog aangehaald moet worden, de loodgieter zal nog wel de nodige radiatoren op moeten hangen. Het gaat in ieder geval de goede kant op !
Wanneer moet de woning eigenlijk opgeleverd worden ? Als ik het zo bekijk zou ik zeggen ergens in septemer / november of in het slechtste geval begin 2009
Geen idee... nog niet echt gelopen...quote:Op donderdag 31 juli 2008 20:08 schreef morpheus_at_work het volgende:
hoeveel meter uit de kant kun je staan op jullie zolder , het lijkt als of het op 20 cm al schuin begint te lopen.
Yup... heel erg onpraktisch, Beneden bevestigen we de vouwgordijnen tegen 't plafond (en de rails ook)quote:Op zondag 17 augustus 2008 10:13 schreef Vonkenboer het volgende:
Zijn die kozijnen niet heel erg onpraktisch als het gaat om het op maat maken van gordijnen; bevestigen van gordijnrails e.d. ?
Yupquote:Op zondag 17 augustus 2008 22:47 schreef dennisdotcom het volgende:
Is het huis van de architect Ton Alberts? Dat is diezelfde architect als het Gasunie-gebouw.
Helaas pas na de sleutel overdracht, we zijn nu dus druk bezig om alles in te plannen.quote:Op zondag 17 augustus 2008 20:34 schreef morpheus_at_work het volgende:
wel lekker nu er een defintieve datum aanhangt, keuken/badkamer mogen nog binnen project geplaatst worden of moeten deze na sleuteloverdracht plaatsvinden.
quote:Op maandag 18 augustus 2008 12:09 schreef dndiek het volgende:
Tof dat er eindelijk een datum bekend is
Ik heb serieus geen idee wat het idee er achter is...quote:Op maandag 18 augustus 2008 12:22 schreef Grulez het volgende:
Wat is eigenlijk het idee achter die kozijnen?
5 extra groepen? Alleen voor de keuken of ook voor andere dingen,,,,quote:Op maandag 18 augustus 2008 07:28 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Helaas pas na de sleutel overdracht, we zijn nu dus druk bezig om alles in te plannen.
Want voordat de keuken geplaatst wordt, moeten alle leidingen goed zitten (en 5 extra groepen)
1 groep voor de vaatwasserquote:Op maandag 18 augustus 2008 13:31 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
5 extra groepen? Alleen voor de keuken of ook voor andere dingen,,,,
Daar hebben we over nagedachtquote:Op maandag 18 augustus 2008 17:12 schreef Vonkenboer het volgende:
Is zo'n douche naast het bad niet erg onpraktisch ? Met zo'n glazen wand er tussen enzo
Als je geen douchebak neemt , let er dan op dat de meeste tegellegers kleine vloertegels willen zodat ze iets aflopend gelegd kunnen worden. wij hebben dit te horen gekregen bij tegels uitzoeken, tot dat we hoorden dat als we een verzonken douchebak namen dit geen enkel probleem meer was.quote:Op maandag 18 augustus 2008 12:41 schreef appelsientje het volgende:
Hierbij 2 plaatjes hoe de badkamer er ongeveer uit komt te zien.
De layout, we willen dus een inloop douche. Ik vind zo'n douchebak dus echt 1000x niks.
[ afbeelding ]
Badkamer meubel
Het is van sanijura en het model is eolia
[ afbeelding ]
Dat valt gelukkig wel meequote:Op maandag 18 augustus 2008 18:10 schreef Vonkenboer het volgende:
Dus je kunt dan alleen in de eerste meter van je bad aan in stappen ? Aan de zijkant als het ware ?
Is dat niet lastig ivm bv. de ronding van het bad ?
Yupquote:Op woensdag 20 augustus 2008 15:08 schreef rubbereend het volgende:
heeeeeeeee dat begint erop te lijken
Je hebt werkpaarden en luxe paarden, jullie zijn luxe paarden.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 15:48 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Yup
Gisteren trouwens de offerte binnengekregen voor de vouw gordijnen, laminaat, tapijt, enz enz en die viel echt reuze meer (dikke korting ook nog gekregen) en dan leggen en hangen ze het op.. dus dat scheelt ook weer veel werk
quote:Op woensdag 20 augustus 2008 21:14 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
Je hebt werkpaarden en luxe paarden, jullie zijn luxe paarden.
Kun je het voor de "luisteraars" is opnoemen wat de kosten waren, misschien indicatief voor andere gesprekken.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 21:45 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Nee maar serieus ik vond het bedrag dat we extra moesten betalen om het te laten doen zo mee vallen, dat we dachten: "Daar gaan we zelf geen moeite voor doen" tenslotte is er nog genoeg te doen in het huis
De kosten zijn 7000,-quote:Op woensdag 20 augustus 2008 21:47 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
Kun je het voor de "luisteraars" is opnoemen wat de kosten waren, misschien indicatief voor andere gesprekken.
Op die fiets...dat wordt een luxe keuken dus...quote:Op maandag 18 augustus 2008 13:35 schreef appelsientje het volgende:
[..]
1 groep voor de vaatwasser
1 groep voor de koffiezet apparaat
1 groep voor de combi
2 groepen (perilex) voor de inductie (5 pitter)
Dus tja dat zijn er 5
is tegenwoordig binnen nieuwe bouw heel erg gebruikelijk veel groepen voor allesquote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:05 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Op die fiets...dat wordt een luxe keuken dus...
Heb je voor de wasmachine en de wasdroger ook aparte groepen?
dat lijkt me vrij logischquote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:05 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Wat al gezegd is, het is volgens mij vrij standaard tegenwoordig.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:05 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
zal wel in je contract staat 14 dagen voor oplevering of nietquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 08:41 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Wat al gezegd is, het is volgens mij vrij standaard tegenwoordig.
Ik ga trouwens vandaag toch maar eens bellen of het nu echt 9 sept wordt, ik had eigenlijk al een brief verwacht met de opleverdatum..
Ja ik heb net ff gebeld en volgende week zaterdag krijgen we de brief binnen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 08:50 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
zal wel in je contract staat 14 dagen voor oplevering of niet
wat er dus in feite op neer komt dat je aan de gang kan toch?quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 10:37 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Ja ik heb net ff gebeld en volgende week zaterdag krijgen we de brief binnen.
Wel kunnen we er al eerder in als er gewerkt moet worden, dus dat is wel relax
Ik denk dat we voor de zekerheid een expert meenemen...misschien dat hij andere dingen ziet...quote:Op maandag 1 september 2008 17:11 schreef Vonkenboer het volgende:
Appelsientje, gefeliciteerd met de definitieve datum
Eindelijk, eindelijk![]()
![]()
Gaan jullie de oplevering alleen doen of nemen jullie nog een expert mee (behalve van de bouw zelf) ?
Dat zou wel grappig zijn geweestquote:Op maandag 1 september 2008 19:39 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Wat leuk zeg!
Mijn vriendin en ik hebben hetzelfde project ook nog even bestudeerd maar uiteindelijk niet voor gekozen.
Gefeliciteerd met je nieuwe huis! Ben zeer benieuwd naar het eindresultaat!
quote:Op maandag 1 september 2008 18:31 schreef pascalheister het volgende:
Vereniging Eigen Huis is er ook bij toch?
succes en sterkte met nuonquote:Op dinsdag 2 september 2008 13:41 schreef appelsientje het volgende:
Dat is meteen een geregel
Nuon bellen voor gas en elektra
Water moeten we natuurlijk hebben
meteen het laatste beetje geld uit m'n bouwdepot gehaald en via de bank overgemaakt (dan is het er tenminste op tijd)
Appelsientje: "Ik heb u de afgelopen 2 weken al dagelijks gebeld voor de stroom"quote:Op dinsdag 2 september 2008 19:46 schreef pascalheister het volgende:
[..]
succes en sterkte met nuon
quote:Op woensdag 3 september 2008 21:27 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Appelsientje: "Ik heb u de afgelopen 2 weken al dagelijks gebeld voor de stroom"
Nuon meneer: "Dat klopt"
Appelsientje: "Wanneer krijg ik nu stroom dan?"
Nuon meneer: "We sturen zo snel mogelijk een monteur om u aan te sluiten"
Appelsientje: "Wat is zo snel mogelijk?"
Nuon maneer: "goede vraag, tot ziens meneer Appelsientje, u hoort nog van ons"
tuuuut tuuuut tuuuuut
quote:Op woensdag 3 september 2008 22:29 schreef popolon het volgende:
Is er nog wel geld over voor wat meubels? En een kratje bier per week?
Ja.. het is echt ergquote:
Ja dat dan weer welquote:Op vrijdag 5 september 2008 17:08 schreef SCH het volgende:
Jemig zeg, wat een prutsers.
Al zijn groene muren best hip
Dat aansluitingen qua elektra / loze leidingen enzo vergeten worden is bijna standaardquote:Op vrijdag 5 september 2008 15:48 schreef appelsientje het volgende:
Nou ben weer terug... en ben totaal niet blij...
De muur is aan de voorkant groen uitgeslagen (lijkt wel of het huis er al 30 jaar staat)
Het weer zit in 2 slaapkamers... Ze zijn aansluitingen vergeten,
alle!!! ramen klemmen, 1 uitslaande raam is nu al helemaal verrot... enz enz enz...
daar heb je dan zoveel geld voor betaald... gaat nog leuk worden volgende week vrijdag met de echte oplevering
Het is voor mij een reden om sowieso geen huis te kopen.quote:Op vrijdag 5 september 2008 17:54 schreef TheFrankey het volgende:
Dat laatste is voor mij een rede geweest om een huis van zon 5 jaar oud te kopen ipv een nieuwbouwproject.
kleurt iig goed bij de kozijnenquote:Op vrijdag 5 september 2008 17:08 schreef SCH het volgende:
Jemig zeg, wat een prutsers.
Al zijn groene muren best hip
Als je het afwisselt met gele deuren zeker.quote:
Dat is niet fijn sientje! Is alles zo kletsnat geworden ofzo?quote:Op vrijdag 5 september 2008 15:48 schreef appelsientje het volgende:
De muur is aan de voorkant groen uitgeslagen (lijkt wel of het huis er al 30 jaar staat)
alle!!! ramen klemmen, 1 uitslaande raam is nu al helemaal verrot... enz enz enz...
daar heb je dan zoveel geld voor betaald... gaat nog leuk worden volgende week vrijdag met de echte oplevering
De taxateur die bij ons langs kwam had 244 punten bij oplevering , dus maak je borst maar nat en wees superkritischquote:Op vrijdag 5 september 2008 15:48 schreef appelsientje het volgende:
dat vooral idd. ik heb hier zelf nog met een maglite langs alle ramen staan schijnen om eventuele krassen te zienquote:
Voel ook met je handen goed je keukenblad na , ga alle tegeltje tikken of je hol geluid hoort, iedere traptrede goed opstappen of ze goed vastzitten , inderdaad al het glas controleren, test alle stroompuntenquote:Op vrijdag 5 september 2008 21:40 schreef Againzender het volgende:
[..]
dat vooral idd. ik heb hier zelf nog met een maglite langs alle ramen staan schijnen om eventuele krassen te zien
244quote:Op vrijdag 5 september 2008 21:38 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
De taxateur die bij ons langs kwam had 244 punten bij oplevering , dus maak je borst maar nat en wees superkritisch
Voor de vakantie waren er ook al wat huizen opgeleverd... en daar waren ook gebreken... toen zei de uitvoerder, wat wil je dat ik daar aan doe...quote:Op vrijdag 5 september 2008 21:17 schreef Againzender het volgende:
[..]
Dat is niet fijn sientje! Is alles zo kletsnat geworden ofzo?
Maar even zakelijk bekeken: dat moet gewoon allemaal hersteld worden. punt.
En die vergeten aansluitingen, tja, dat gebeurt zo vaak, daar zou ik mij geen zorgen over maken.
56 punten in de badkamer, ik hou mijn hart vast volgend jaar aprilquote:Op vrijdag 5 september 2008 22:21 schreef appelsientje het volgende:
[..]
244damm dan hebben we nog ff te gaan.. we hebben er nu 40
Probeer desnoods iemand te vinden die in de bouw werkt die mee kan/wilquote:Op vrijdag 5 september 2008 22:24 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Voor de vakantie waren er ook al wat huizen opgeleverd... en daar waren ook gebreken... toen zei de uitvoerder, wat wil je dat ik daar aan doe...![]()
Alsof wij moeten vertellen hoe hij een muur moet herstellen...
Maar goed... vrijdag gaat gezellig wordenik ga echt overal een korel zout op leggen.. veel geld betaald voor een huis... dan mag het ook goed zijn!!
Ik had mijn vader meegenomen. Niet echt een bouw achtergrond, maar eigen ondernemer, daar ook wel wat nieuwebouw meegemaakt, en enorm kritisch, en erg scherpe ogen. En gewoon altijd je bek opentrekken als het je niet aanstaat natuurlijkquote:Op vrijdag 5 september 2008 22:34 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
Probeer desnoods iemand te vinden die in de bouw werkt die mee kan/wil
hm, een uitvoerder heeft wel redelijk kennis van opleverpunten lijkt mijquote:Op vrijdag 5 september 2008 22:51 schreef appelsientje het volgende:
Ik probeer nog een vriend mee te vragen, die is zelf ook uitvoerder(maar dan bij een andere bouw maatschappij
)
Maar hij wist niet of hij vrij kon krijgen, en we hebben natuurlijk VEH gevraagd..
Ja idd.. daarom heb ik hem ook gevraagdquote:Op vrijdag 5 september 2008 22:53 schreef Againzender het volgende:
[..]
hm, een uitvoerder heeft wel redelijk kennis van opleverpunten lijkt mij
Gewoon niet zeggen dat hij uitvoerder isquote:Op vrijdag 5 september 2008 22:56 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Ja idd.. daarom heb ik hem ook gevraagd
als hij nu maar niet 'te lief' is tegen z'n 'collega'
Z'n vloer is nu nog heel, alsjeblieft zeg.quote:Op zaterdag 6 september 2008 15:20 schreef SCH het volgende:
Zal ik meegaan Sientje, dan schrikken ze zich een hoedje
quote:Op zaterdag 6 september 2008 15:31 schreef popolon het volgende:
[..]
Z'n vloer is nu nog heel, alsjeblieft zeg.
quote:Op zaterdag 6 september 2008 15:20 schreef SCH het volgende:
Zal ik meegaan Sientje, dan schrikken ze zich een hoedje
Ach waarschijnlijk moet hij toch opnieuw worden gelegd.. dus dan maakt het niet zoveel uitquote:Op zaterdag 6 september 2008 15:31 schreef popolon het volgende:
[..]
Z'n vloer is nu nog heel, alsjeblieft zeg.
En wie niet springt ........quote:Op zaterdag 6 september 2008 16:51 schreef appelsientje het volgende:
[..]gezellig...
[..]
Ach waarschijnlijk moet hij toch opnieuw worden gelegd.. dus dan maakt het niet zoveel uit
Nope dat horen we vrijdag allemaal denk ik.quote:Op maandag 8 september 2008 23:43 schreef rubbereend het volgende:nou dat was dus ff een tegenvaller........ nog nieuws?
Goede tipquote:Op dinsdag 9 september 2008 09:06 schreef Gurb het volgende:
Schimmel en klemmende ramen hebben denk ik juist te maken met het feit dat ze 9 maanden vertraging hadden. Daarom is alles veel langer blootgesteld aan regen, kou, en wind dan normaal is.
De schimmelplekken zullen waarschijnlijk met goed schoonmaken en ventileren verdwijnen, en niet meer terugkomen.
De kozijnen zijn zorgelijker, wees hier heel kritisch op en wees niet tevreden met één of andere halfbakken oplossing. Laat ze desnoods nieuwe kozijnen monteren, want over 2 jaar je kozijnen vervangen (al of niet onder garantie) is wel het laatste waar je op zit te wachten.
Sowieso zou ik erg goed ventileren en ontvochtigen in je woning, er zit in een nieuwbouwhuis altijd al veel vocht, maar als ze er 9 maanden langer over hebben gedaan, zal er veel vocht in de woning zitten, wat er uit moet om een beetje gezond leefklimaat te krijgen in huis.
Ventileren doe je door je mechanische ventilatie in de hoogste stand te laten afzuigen, je ventilatieroosters open te zetten en de thermostaat op 20 graden te houden als je niet thuis bent.
Als je wel in huis bent probeer dan zo veel mogelijk de ramen en deuren open te zetten als het droog weer buiten is.
vochtvreters werkt ook idd, maar wel alleen in een afgesloten ruimte. En voordat je 4000 liter water (zoveel water zit er in een gemiddelde nieuwbouwwoning) hebt afgevoerd met vochtvreters, ben je wel even bezigquote:Op dinsdag 9 september 2008 09:52 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Goede tip![]()
en een paar vochtvreters neerzetten, zou dat ook helpen denk je?
Als ik jou was zou ik even met Vereniging Eigen Huis bellen en vragen wat je mogelijkheden zijn, maar ik denk dat de aannemer niet harder of minder hard zal lopen als je wel of niet je handtekening zet.quote:Op dinsdag 9 september 2008 18:01 schreef appelsientje het volgende:
Vandaag een goed gesprek gehad met een collega (ff voor het ironische deel, ik werk voor het kenniscentrum voor de bouw, wij maken lesmateriaal enz enz..)
Die vertelde dat het misschien verstandiger is om de handtekening gewoon niet te zetten... zo dwing je de uitvoerder om op te schieten met de verbeteringen.. iemand hier toevallig ervaring mee?
Yupquote:Op woensdag 10 september 2008 09:05 schreef Gurb het volgende:
En wat betreft dat ironische deel, je werkt bij Fundeon?
Neem met de oplevering dan iig een lange waterpas en een knikker mee (knikker rolt automatisch naar het laagste punt toe)quote:Op woensdag 10 september 2008 09:13 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Yup
Ik denk dat ik idd ff bel met VEH.
Waar ik gewoon het meest mee zit is dat de vloer er volgens mij gewoon niet goed ligt, in de kleine slaapkamers loopt hij bijna 5 cm. omhoog (dus niet waterpas) en de vloer beneden, de deur gaat nu al niet goed open (komt tegen de vloer aan) dus als daar tapijt opkomt gaat de voordeur helemaal niet meer open.
quote:Op woensdag 10 september 2008 09:35 schreef Gurb het volgende:
[..]
Neem met de oplevering dan iig een lange waterpas en een knikker mee (knikker rolt automatisch naar het laagste punt toe)
Dat is wel een ernstig gebrekquote:Op woensdag 10 september 2008 09:13 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Yup
Ik denk dat ik idd ff bel met VEH.
Waar ik gewoon het meest mee zit is dat de vloer er volgens mij gewoon niet goed ligt, in de kleine slaapkamers loopt hij bijna 5 cm. omhoog (dus niet waterpas) en de vloer beneden, de deur gaat nu al niet goed open (komt tegen de vloer aan) dus als daar tapijt opkomt gaat de voordeur helemaal niet meer open.
Nee joh, die architect houdt gewoon van scheve vloeren, dat zit in het ontwerpquote:Op woensdag 10 september 2008 09:40 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
Dat is wel een ernstig gebrek
quote:Op vrijdag 12 september 2008 17:08 schreef SCH het volgende:
Housewarming
Feli Sien, nu kleine sientjes maken.
quote:Op vrijdag 12 september 2008 22:04 schreef Bluezz het volgende:
Ja ik zag het, zo leuk, de vlag hangt uit
Die is echt eng.quote:
jullie hebben toch al wel een internetverbinding daar neem ik aan?quote:Op zaterdag 13 september 2008 08:18 schreef appelsientje het volgende:
Zo de eerste dag dat we officeel het huis hebben
Zometeen eerst naar Dooijwaard, de offerte bespreken die ze hebben gemaakt voor de vloeren en gordijnen.
Ik heb er zin in
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |