dat vooral idd. ik heb hier zelf nog met een maglite langs alle ramen staan schijnen om eventuele krassen te zienquote:
Voel ook met je handen goed je keukenblad na , ga alle tegeltje tikken of je hol geluid hoort, iedere traptrede goed opstappen of ze goed vastzitten , inderdaad al het glas controleren, test alle stroompuntenquote:Op vrijdag 5 september 2008 21:40 schreef Againzender het volgende:
[..]
dat vooral idd. ik heb hier zelf nog met een maglite langs alle ramen staan schijnen om eventuele krassen te zien
244quote:Op vrijdag 5 september 2008 21:38 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
De taxateur die bij ons langs kwam had 244 punten bij oplevering , dus maak je borst maar nat en wees superkritisch
Voor de vakantie waren er ook al wat huizen opgeleverd... en daar waren ook gebreken... toen zei de uitvoerder, wat wil je dat ik daar aan doe...quote:Op vrijdag 5 september 2008 21:17 schreef Againzender het volgende:
[..]
Dat is niet fijn sientje! Is alles zo kletsnat geworden ofzo?
Maar even zakelijk bekeken: dat moet gewoon allemaal hersteld worden. punt.
En die vergeten aansluitingen, tja, dat gebeurt zo vaak, daar zou ik mij geen zorgen over maken.
56 punten in de badkamer, ik hou mijn hart vast volgend jaar aprilquote:Op vrijdag 5 september 2008 22:21 schreef appelsientje het volgende:
[..]
244damm dan hebben we nog ff te gaan.. we hebben er nu 40
Probeer desnoods iemand te vinden die in de bouw werkt die mee kan/wilquote:Op vrijdag 5 september 2008 22:24 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Voor de vakantie waren er ook al wat huizen opgeleverd... en daar waren ook gebreken... toen zei de uitvoerder, wat wil je dat ik daar aan doe...![]()
Alsof wij moeten vertellen hoe hij een muur moet herstellen...
Maar goed... vrijdag gaat gezellig wordenik ga echt overal een korel zout op leggen.. veel geld betaald voor een huis... dan mag het ook goed zijn!!
Ik had mijn vader meegenomen. Niet echt een bouw achtergrond, maar eigen ondernemer, daar ook wel wat nieuwebouw meegemaakt, en enorm kritisch, en erg scherpe ogen. En gewoon altijd je bek opentrekken als het je niet aanstaat natuurlijkquote:Op vrijdag 5 september 2008 22:34 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
Probeer desnoods iemand te vinden die in de bouw werkt die mee kan/wil
hm, een uitvoerder heeft wel redelijk kennis van opleverpunten lijkt mijquote:Op vrijdag 5 september 2008 22:51 schreef appelsientje het volgende:
Ik probeer nog een vriend mee te vragen, die is zelf ook uitvoerder(maar dan bij een andere bouw maatschappij
)
Maar hij wist niet of hij vrij kon krijgen, en we hebben natuurlijk VEH gevraagd..
Ja idd.. daarom heb ik hem ook gevraagdquote:Op vrijdag 5 september 2008 22:53 schreef Againzender het volgende:
[..]
hm, een uitvoerder heeft wel redelijk kennis van opleverpunten lijkt mij
Gewoon niet zeggen dat hij uitvoerder isquote:Op vrijdag 5 september 2008 22:56 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Ja idd.. daarom heb ik hem ook gevraagd
als hij nu maar niet 'te lief' is tegen z'n 'collega'
Z'n vloer is nu nog heel, alsjeblieft zeg.quote:Op zaterdag 6 september 2008 15:20 schreef SCH het volgende:
Zal ik meegaan Sientje, dan schrikken ze zich een hoedje
quote:Op zaterdag 6 september 2008 15:31 schreef popolon het volgende:
[..]
Z'n vloer is nu nog heel, alsjeblieft zeg.
quote:Op zaterdag 6 september 2008 15:20 schreef SCH het volgende:
Zal ik meegaan Sientje, dan schrikken ze zich een hoedje
Ach waarschijnlijk moet hij toch opnieuw worden gelegd.. dus dan maakt het niet zoveel uitquote:Op zaterdag 6 september 2008 15:31 schreef popolon het volgende:
[..]
Z'n vloer is nu nog heel, alsjeblieft zeg.
En wie niet springt ........quote:Op zaterdag 6 september 2008 16:51 schreef appelsientje het volgende:
[..]gezellig...
[..]
Ach waarschijnlijk moet hij toch opnieuw worden gelegd.. dus dan maakt het niet zoveel uit
Nope dat horen we vrijdag allemaal denk ik.quote:Op maandag 8 september 2008 23:43 schreef rubbereend het volgende:nou dat was dus ff een tegenvaller........ nog nieuws?
Goede tipquote:Op dinsdag 9 september 2008 09:06 schreef Gurb het volgende:
Schimmel en klemmende ramen hebben denk ik juist te maken met het feit dat ze 9 maanden vertraging hadden. Daarom is alles veel langer blootgesteld aan regen, kou, en wind dan normaal is.
De schimmelplekken zullen waarschijnlijk met goed schoonmaken en ventileren verdwijnen, en niet meer terugkomen.
De kozijnen zijn zorgelijker, wees hier heel kritisch op en wees niet tevreden met één of andere halfbakken oplossing. Laat ze desnoods nieuwe kozijnen monteren, want over 2 jaar je kozijnen vervangen (al of niet onder garantie) is wel het laatste waar je op zit te wachten.
Sowieso zou ik erg goed ventileren en ontvochtigen in je woning, er zit in een nieuwbouwhuis altijd al veel vocht, maar als ze er 9 maanden langer over hebben gedaan, zal er veel vocht in de woning zitten, wat er uit moet om een beetje gezond leefklimaat te krijgen in huis.
Ventileren doe je door je mechanische ventilatie in de hoogste stand te laten afzuigen, je ventilatieroosters open te zetten en de thermostaat op 20 graden te houden als je niet thuis bent.
Als je wel in huis bent probeer dan zo veel mogelijk de ramen en deuren open te zetten als het droog weer buiten is.
vochtvreters werkt ook idd, maar wel alleen in een afgesloten ruimte. En voordat je 4000 liter water (zoveel water zit er in een gemiddelde nieuwbouwwoning) hebt afgevoerd met vochtvreters, ben je wel even bezigquote:Op dinsdag 9 september 2008 09:52 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Goede tip![]()
en een paar vochtvreters neerzetten, zou dat ook helpen denk je?
Als ik jou was zou ik even met Vereniging Eigen Huis bellen en vragen wat je mogelijkheden zijn, maar ik denk dat de aannemer niet harder of minder hard zal lopen als je wel of niet je handtekening zet.quote:Op dinsdag 9 september 2008 18:01 schreef appelsientje het volgende:
Vandaag een goed gesprek gehad met een collega (ff voor het ironische deel, ik werk voor het kenniscentrum voor de bouw, wij maken lesmateriaal enz enz..)
Die vertelde dat het misschien verstandiger is om de handtekening gewoon niet te zetten... zo dwing je de uitvoerder om op te schieten met de verbeteringen.. iemand hier toevallig ervaring mee?
Yupquote:Op woensdag 10 september 2008 09:05 schreef Gurb het volgende:
En wat betreft dat ironische deel, je werkt bij Fundeon?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |