Geen idee. mijn Saoedisch is wat roestig. Van mijn lijstje vreselijke verwensingen weet ik niet eens meer welke ik ooit van mijn Saoedische vriendinnetje leerde.quote:Op zondag 30 september 2007 21:36 schreef Gabry het volgende:
[..]
Laat ik jouw vraag met een wedervraag beantwoorden. Hebben ze een Delft op het Saoedische schaakforum?
Words have the power to both destroy and heal. When words are both true and kind, they can change our worldquote:Op zondag 30 september 2007 21:50 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Ja,... als je niks zeggen mag, moet je je bek houden.
Nimmer. Nog zoiets trouwens...quote:
I have gained this by philosophy: that I do without being commanded what others do only from fear of the law.quote:Op zondag 30 september 2007 22:05 schreef gronk het volgende:
Ah, een typisch filosofenstuk. 't begint ergens, en 't houdt ergens op, en daar heb je 't wel mee gezegd
Dat zal dan Libië zijn, waarbij Ghaddafi's dochter werd gedood, of Libanon, als vergelding op een zelfmoordaanslag waarbij bijna driehonderd Amerikanen omkwamen.quote:Op zondag 30 september 2007 21:11 schreef sigme het volgende:
Vroeger, toen de wereld nog verging.
Ik heb nog ergens een dagboekaantekening waarin de wereld eerdaags zou vergaan omdat Reagan Iran (toch? Niet Irak dacht ik) gebombardeerd had.
Ach, dat waren nog eens tijden.
Nee nee, de keuze was Iran of Irak, en moet dus Iran geweest zijn.quote:Op zondag 30 september 2007 22:07 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat zal dan Libië zijn, waarbij Ghaddafi's dochter werd gedood, of Libanon, als vergelding op een zelfmoordaanslag waarbij bijna driehonderd Amerikanen omkwamen.
Ik ben al een aantal keer jarig geweest, en Civ is mijn geweten.quote:Op zondag 30 september 2007 22:09 schreef sigme het volgende:
Sidekick jongen, zeg het eens in je eigen woorden. Je bent jarig geweest en hebt het gewenste Grote Boek Der Engelse Tegeltjeswijsheden gekregen?
In dat geval: gefeliciteerd met je verjaardag.
Wel, niet in het echte leven althans...quote:Op zondag 30 september 2007 22:10 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee nee, de keuze was Iran of Irak, en moet dus Iran geweest zijn.
Begin with a function of arbitrary complexity. Feed it values, "sense data". Then, take your result, square it, and feed it back into your original function, adding a new set of sense data. Continue to feed your results back into the original function ad infinitum. What do you have? The fundamental principle of human consciousness.quote:Op zondag 30 september 2007 22:12 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ik ben al een aantal keer jarig geweest, en Civ is mijn geweten.
Nou, ik denk dat het achteraf wat anders bleek te zitten dan de krantekoppen zeiden.quote:Op zondag 30 september 2007 22:16 schreef Monidique het volgende:
[..]
Wel, niet in het echte leven althans...
Vind je? Juist door die razendsnelle informatievoorziening en de razendsnelle berichtgeving zie je hierin tegenwoordig razendveel fouten heb ik het idee.quote:Op zondag 30 september 2007 22:18 schreef sigme het volgende:
Dat is in deze tijden van razendsnelle informatievoorziening een stuk beter..
If in other sciences we should arrive at certainty without doubt and truth without error, it behooves us to place the foundations of knowledge in mathematicsquote:Op zondag 30 september 2007 22:18 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Begin with a function of arbitrary complexity. Feed it values, "sense data". Then, take your result, square it, and feed it back into your original function, adding a new set of sense data. Continue to feed your results back into the original function ad infinitum. What do you have? The fundamental principle of human consciousness.
Geen idee, maar het komt me heel bekend voor.quote:Op zondag 30 september 2007 22:09 schreef kLowJow het volgende:
Bestaat er eigenlijk een woord voor het soort analfabetisme waarbij men, zelfs al is men zeer spreekvaardig, het niet voor elkaar lijkt te kunnen krijgen dezelfde woorden die men tijdens het spreken zo uit de mouw weet te schudden, in dezelfde volgorde op papier te zetten?
Het tweetal punten aan het eind van de zin verraadt haar intentie, dyslectist.quote:Op zondag 30 september 2007 22:21 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Vind je? Juist door die razendsnelle informatievoorziening en de razendsnelle berichtgeving zie je hierin tegenwoordig razendveel fouten heb ik het idee.
In een tweetal punten zie ik geen verraad, Fries.quote:Op zondag 30 september 2007 22:24 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Het tweetal punten aan het eind van de zin verraadt haar intentie, dyslectist.
Het is overigens wel zo dat veel personen die met bijzonder veel gemak voor een groot publiek spreken en dan inderdaad de ene volzin na de andere uit de mouw schudden, tête-à-tête vrij verlegen zijn. Die hebben blijkbaar een podium nodig om te schitteren.quote:Op zondag 30 september 2007 22:09 schreef kLowJow het volgende:
Bestaat er eigenlijk een woord voor het soort analfabetisme waarbij men, zelfs al is men zeer spreekvaardig, het niet voor elkaar lijkt te kunnen krijgen dezelfde woorden die men tijdens het spreken zo uit de mouw weet te schudden, in dezelfde volgorde op papier te zetten?
Wil jij minister voor kamervragen worden?quote:Op zondag 30 september 2007 22:27 schreef Sidekick het volgende:
Nee, op basis van peilingen worden er geen regeringen gevormd.
Ik heb sterk het idee dat je niet begrijpt wat KlowJow wilde weten. Of ik heb 'm verkeerd begrepen, dat kan ook nog.quote:Op zondag 30 september 2007 22:28 schreef Zwaardvisch het volgende:
Het is overigens wel zo dat veel personen die met bijzonder veel gemak voor een groot publiek spreken en dan inderdaad de ene volzin na de andere uit de mouw schudden, tête-à-tête vrij verlegen zijn. Die hebben blijkbaar een podium nodig om te schitteren.
Ach, het zat in de buurt.quote:Op zondag 30 september 2007 22:32 schreef gronk het volgende:
[..]
Ik heb sterk het idee dat je niet begrijpt wat KlowJow wilde weten. Of ik heb 'm verkeerd begrepen, dat kan ook nog.
Erm. nee.quote:Op zondag 30 september 2007 22:34 schreef Zwaardvisch het volgende:
Ach, het zat in de buurt.
Let ook op het woordje 'overigens'.
There are two kinds of scientific progress: the methodical experimentation and categorization which gradually extend the boundaries of knowledge, and the revolutionary leap of genius which redefines and transcends those boundaries. Acknowledging our debt to the former, we yearn nonetheless for the latter.quote:Op zondag 30 september 2007 22:22 schreef Sidekick het volgende:
[..]
If in other sciences we should arrive at certainty without doubt and truth without error, it behooves us to place the foundations of knowledge in mathematics
Ik heb wel eens een scriptie besproken, en de AiO met wie ik dat besprak had een aantal referenties gelezen. En ging daar vragen over stellen, in de context van m'n scriptie. Be prepared.quote:Op maandag 1 oktober 2007 00:34 schreef Gabry het volgende:
Kan een verslag daarop afgekeurt worden, iemand?![]()
edit: ah - ik zie een reactie.
Nou ja, ik kan behoorlijk exact zijn. Ik heb het proberen te lezen, maar dat bleek onmogelijk voor mij. Het gaat om literatuur in buitenlandse talen (er zijn overigens Nederlandse vertalingen, maar dat is niet 'cool').quote:Op maandag 1 oktober 2007 00:34 schreef gronk het volgende:
't mag natuurlijk altijd. Maar in wetenschappelijke literatuur zie ik nog wel eens het soort ellende van het type 'prutlelpofje is een belangrijk onderdeel van zusmewat. cite(1-8).'
En dan ga je 1-8 nazoeken, en dan hebben ze het in de helft van de referenties helemaal niet over prutlepofje. Of zusmewat. Alleen als je heeeeel goed kijkt kun je dan begrijpen hoe ze dat bedoelen ('ow, prutlepofje is een subset van prutteldingen, en in het gerefereerde artikel wordt een ander pruttelding aangehaalt. Helaas wel een pruttelding met *totaal andere eigenschappen*.')
Het risico van ongelezen referenties invoegen is dan ook dat je referenties als kut op dirk slaan. Enzo.
Als het fout is dan verbeter ik het door de verwijzing te schrappen.quote:Op maandag 1 oktober 2007 00:36 schreef gronk het volgende:
[..]
Ik heb wel eens een scriptie besproken, en de AiO met wie ik dat besprak had een aantal referenties gelezen. En ging daar vragen over stellen, in de context van m'n scriptie. Be prepared.
"Seul sur le monde"quote:Op maandag 1 oktober 2007 00:40 schreef gronk het volgende:
Favoriete hobby van middelbare-school-leraren: vertaalfouten opsporen in populaire engelse boeken. En daar dan vragen over stellen.![]()
Over voetnoten?quote:Op maandag 1 oktober 2007 01:00 schreef Gabry het volgende:
Floripas, geef je mening.
Hier bijna ook, nog ff snel 'n Senseootje wegslubberenquote:
die heb ik nog nooit gezien.quote:Op maandag 1 oktober 2007 09:27 schreef Boze_Appel het volgende:
Goedemorgen.
Waar de neuk is de preview knop gebleven op de quick-reply.![]()
Kan je handmatig toevoegen in je instellingen.quote:Op maandag 1 oktober 2007 09:27 schreef Boze_Appel het volgende:
Goedemorgen.
Waar de neuk is de preview knop gebleven op de quick-reply.![]()
Die had je nog vóórdat je mod was.quote:Op maandag 1 oktober 2007 09:28 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
die heb ik nog nooit gezien.
Opzetquote:Op maandag 1 oktober 2007 09:29 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Wat is er nou zo moeilijk aan het maken van een layout die wel op z'n plaats blijft wanneer iemand de ads blockt? De header blijft qua tekst toch staan, dus waarom dan de inhoud niet de juiste gegevens meegeven zodat 'ie onafhankelijk van de ads op de goede plaats staat?
Hide ads en niet block ads kiezen voor *.fok.nl/*quote:Op maandag 1 oktober 2007 09:29 schreef Elseetje het volgende:
Kan je handmatig toevoegen in je instellingen.
Wat is er nou zo moeilijk aan het maken van een layout die wel op z'n plaats blijft wanneer iemand de ads blockt? De header blijft qua tekst toch staan, dus waarom dan de inhoud niet de juiste gegevens meegeven zodat 'ie onafhankelijk van de ads op de goede plaats staat?
Geen flauw idee wat onze firewall doet, maar ik heb thuis in ieder geval een ruklayout nu.quote:Op maandag 1 oktober 2007 09:35 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Hide ads en niet block ads kiezen voor *.fok.nl/*![]()
Oh, jeej, allemaal opties.![]()
Firewall.quote:Op maandag 1 oktober 2007 09:51 schreef Elseetje het volgende:
Geen flauw idee wat onze firewall doet, maar ik heb thuis in ieder geval een ruklayout nu.
Hallo foksilver.
Die discussie hebben we al 'ns gehad, en ga ik niet opnieuw voeren.quote:Op maandag 1 oktober 2007 09:54 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Firewall.![]()
Je adblocker blockt ads, je firewall heeft daar geen ruk mee te maken.
Dan zou je beter moeten weten.quote:Op maandag 1 oktober 2007 09:59 schreef Elseetje het volgende:
Die discussie hebben we al 'ns gehad
De hoger opgeleide heeft bij de commerciëlen al helemaal niets te zoeken. En uiteraard is de PO voor een breder publiek geprogrammeerd.quote:Op zondag 30 september 2007 19:54 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
![]()
Dus .... als je niet naar de PO kijkt, maar iets anders dan ben je niet hogeropgeleid? Films bv. gemaakt door die verderfelijke commercie zijn per definitie slecht, tenzij het een film is die subsidie heeft gekregen zoals een Shouf Shouf Habibi, of beter gezegd ELKE Nederlandse film?
Is Lingo ook voor hogeropgeleiden? GROEEEEEEEEEEN GROEEEEEEEEEEEEEEN GROEEEEEEEEEEEEEEEEN!
En dan zeggen dat je gespeend bent van vooroordelen.quote:Op maandag 1 oktober 2007 10:24 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
De hoger opgeleide heeft bij de commerciëlen al helemaal niets te zoeken. En uiteraard is de PO voor een breder publiek geprogrammeerd.
Ik herinner mij dat ik slechts ooit 1 interessante doc bij RTL heb gezien. Uiteraard een Amerikaans inkoopproduct. Ze zullen zelf de moeite niet eens nemen om er zelf eentje te maken. Want stel je voor dat het geld kost en het van de winst af moet.![]()
wel ff wennen met die layout.
Wat is er niet waar aan wat ik zei?quote:Op maandag 1 oktober 2007 10:28 schreef Elseetje het volgende:
[..]
En dan zeggen dat je gespeend bent van vooroordelen.Je bent geen haar beter dan de mensen waar je mee 'discussieert'.
Stelling voor EchtGaaf: Hogeropgeleiden hebben 'betere' vooroordelen.quote:Op maandag 1 oktober 2007 10:28 schreef Elseetje het volgende:
[..]
En dan zeggen dat je gespeend bent van vooroordelen.Je bent geen haar beter dan de mensen waar je mee 'discussieert'.
quote:Op maandag 1 oktober 2007 10:32 schreef gronk het volgende:
[..]
Stelling voor EchtGaaf: Hogeropgeleiden hebben genuanceerdere 'betere' vooroordelen.
Dat klopt. Generaliseren is tof!quote:Op maandag 1 oktober 2007 10:32 schreef EchtGaaf het volgende:
Iedereen heeft oordelen. Of ze "voor" zijn of niet. Zonder oordelen is geen discussie mogelijk.
quote:Op maandag 1 oktober 2007 10:36 schreef gronk het volgende:
Als bonen, en nu moet je op zoek naar een koffiemaalmachine?
Inderdaad,quote:Op maandag 1 oktober 2007 10:32 schreef gronk het volgende:
[..]
Stelling voor EchtGaaf: Hogeropgeleiden hebben 'betere' vooroordelen.
Zo'n zinquote:Op maandag 1 oktober 2007 10:32 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Wat is er niet waar aan wat ik zei?
Iedereen heeft oordelen. Of ze "voor" zijn of niet. Zonder oordelen is geen discussie mogelijk.
maakt eigenlijk dat iedereen je in zo'n discussie verder moet negeren.quote:De hoger opgeleide heeft bij de commerciëlen al helemaal niets te zoeken.
Klasse. Komt vast van een lager opgeleide.quote:Op maandag 1 oktober 2007 10:32 schreef gronk het volgende:
[..]
Stelling voor EchtGaaf: Hogeropgeleiden hebben 'betere' vooroordelen.
Die heb ik. En zo'n Italiaanse gietijzeren geval voor op je gasfornhuis.quote:Op maandag 1 oktober 2007 10:36 schreef gronk het volgende:
Als bonen, en nu moet je op zoek naar een koffiemaalmachine?
Zo'n espresso dingetje?quote:Op maandag 1 oktober 2007 10:40 schreef Floripas het volgende:
[..]
Die heb ik. En zo'n Italiaanse gietijzeren geval voor op je gasfornhuis.
Dood aan senseo.
Ah, werkverschaffingquote:Op maandag 1 oktober 2007 10:40 schreef Floripas het volgende:
[..]
Die heb ik. En zo'n Italiaanse gietijzeren geval voor op je gasfornhuis.
Dood aan senseo.
Ik ben het Italiaanse woord ervoor vergeten.quote:Op maandag 1 oktober 2007 10:44 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
hoe heet dat ding? Ik zoek ook nog steeds iets fatsoenlijks.
Waar te koop?
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80080535quote:Op maandag 1 oktober 2007 10:49 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik ben het Italiaanse woord ervoor vergeten.![]()
Je koopt 'm in Italie, ik toen voor iets meer dan een euro.
Ik heb er eentje uit Spanje gekregen!quote:
quote:Op maandag 1 oktober 2007 10:52 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80080535
Teveel werk. Duurt te lang.quote:Op maandag 1 oktober 2007 10:52 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80080535
Lonsdale ook.quote:Op maandag 1 oktober 2007 10:59 schreef Mutant01 het volgende:
Ik ben kleurenblind!
Zo eentje heb ik ook.quote:Op maandag 1 oktober 2007 10:59 schreef Floripas het volgende:
Ja, Elseetje, die bovenste! Daar hoef je niet meer dan drie euro voor neer te leggen.
die bovenste zocht ik...quote:Op maandag 1 oktober 2007 10:55 schreef Elseetje het volgende:
Meer zoiets:
[afbeelding]
Of eventueel zoiets:
[afbeelding]
Nog supergoedkoop ook!
Het wilde niet echt lukken?quote:Op maandag 1 oktober 2007 11:05 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
die bovenste zocht ik...
Alleen heb je er meer van nodig. Eentje voor één kopje, eentje voor twee kopjes, ... Verder kookt de koffie en is de druk te laag.quote:Op maandag 1 oktober 2007 10:59 schreef Floripas het volgende:
Ja, Elseetje, die bovenste! Daar hoef je niet meer dan drie euro voor neer te leggen.
Boter moet biologisch zijn, bloemkool liefst rauw.quote:Op maandag 1 oktober 2007 11:01 schreef Autodidact het volgende:
Hebben we ook nog tips voor botermerken, en hoe we bloemkool bereiden, dames?
Koffiequote:
Ik ben een tijdje 'cold turkey' gegaan, omdat ik iets teveel fysieke bijverschijnselen kreeg. Dat was nog best moeilijk, trouwens. Wat me vooral verbaasde was dat ik na een paar weken nog steeds ontzettend veel trek had in koffie, ook al 'deed' 't weinig meer met me.quote:
werk, druk, uitleg, oefeningen, college.quote:
quote:Op maandag 1 oktober 2007 11:14 schreef gronk het volgende:
[..]
Ik ben een tijdje 'cold turkey' gegaan, omdat ik iets teveel fysieke bijverschijnselen kreeg. Dat was nog best moeilijk, trouwens. Wat me vooral verbaasde was dat ik na een paar weken nog steeds ontzettend veel trek had in koffie, ook al 'deed' 't weinig meer met me.
Jaja, smoesjes. Maar wel de verkeerde bij IKEA kunnen vinden.quote:Op maandag 1 oktober 2007 11:15 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
werk, druk, uitleg, oefeningen, college.
Je komt uit een winterslaap?quote:Op maandag 1 oktober 2007 11:31 schreef Mutant01 het volgende:
Een kloontje?
Ik ben er ook niet blij mee.quote:Op maandag 1 oktober 2007 11:39 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Pijn aan mijn ogen!
Ctrl+F5quote:Op maandag 1 oktober 2007 10:59 schreef Mutant01 het volgende:
Ik ben kleurenblind!
Jij bent crew, dus jij mag er op worden aangesproken.quote:Op maandag 1 oktober 2007 11:41 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ik ben er ook niet blij mee.
Ik houd hem verantwoordelijk voor dit beleid. Maar je kunt het terugzetten.quote:Op maandag 1 oktober 2007 11:44 schreef Reya het volgende:
[..]
Jij bent crew, dus jij mag er op worden aangesproken.
T is de schuld van Danny. Hij krijgt hier een harde plasser van.quote:Op maandag 1 oktober 2007 11:44 schreef Reya het volgende:
[..]
Jij bent crew, dus jij mag er op worden aangesproken.
Ik ook. Bevalt veel beter.quote:Op maandag 1 oktober 2007 11:57 schreef Mutant01 het volgende:
Ik heb hem weer op silver staan nu.
Zo ook ik, maar ik ben bang dat ik modknopjes mis.quote:Op maandag 1 oktober 2007 11:51 schreef Sidekick het volgende:
Ik blijf gewoon bij fokforum_light, oftewel de oude nieuwe.
Hij noemt het zelf een bagger layout.quote:Op maandag 1 oktober 2007 11:48 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
T is de schuld van Danny. Hij krijgt hier een harde plasser van.
Ik al sinds een halve minuut na inloggen vanmorgen.quote:Op maandag 1 oktober 2007 11:57 schreef Mutant01 het volgende:
Ik heb hem weer op silver staan nu.
Damn, ik ben langer geregistreerd dan jij.quote:Op maandag 1 oktober 2007 12:10 schreef Boze_Appel het volgende:
Hiep hiep hoera, ik ben precies 1 jaar op Fok!![]()
Of je daar nu zo blij mee moet zijnquote:Op maandag 1 oktober 2007 12:10 schreef Boze_Appel het volgende:
4 dagen.quote:Op maandag 1 oktober 2007 12:12 schreef Elseetje het volgende:
Damn, ik ben langer geregistreerd dan jij.
Gefeliciteerd. Voor mij gevoel zat je hier langer.quote:Op maandag 1 oktober 2007 12:10 schreef Boze_Appel het volgende:
Vrijdag de 13e geboren?quote:Op maandag 1 oktober 2007 12:19 schreef Fastmatti het volgende:
Over 12 dagen ben ik trouwens een jaar oudWeer een jaar verspild
![]()
Tijd om er een eind aan te maken.quote:Op maandag 1 oktober 2007 12:26 schreef Sidekick het volgende:
Pff, ik ben langer geregistreerd dan jullie vier tezamen.
Zou ik niet doen als ik jou was.quote:
Genoeg voorspel, neuken?quote:Op maandag 1 oktober 2007 13:17 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Zou ik ook niet doen als jij mij was.
quote:Elts woartel har eigen parasol
Ofstân dwaan fan de Nederlânske Nasjonaliteit. Dat docht men net samar. Guon sille grif tinke: wêr bisto yn ’e goedichheid mei dwaande.
Eefkes in stapke tebek. Ik bin fan betinken dat de wrâld boeiend, fassinearjend en gelokkich faak ek moai is. En dat ‘aardige’ fan dy wrâld hat yn foarste plak te krijen mei it feit dat der safolle fariaasje is en dat der in soad kultueren en ‘identiteiten’ binne. Yn Europa en sels allinnich al yn de Benelux binne der ferskate kultueren. En soe it net in ramp wêze as al dy identiteiten ferdwine moasten en wy allegearre kloanen wêze soene yn in globalisearre ienheidskultuer?
Ien fan dy fassinearjende kultueren is fansels ús eigen Fryske kultuer mei syn romroft ferline. Ik soe net graach wolle dat dy wei waard. Der moat net ien grutte ienheidswoarst ûntstean. Ik hâld fan kulturele fariaasje. Sadwaande heart by dat ferskaat ús eigen kultuer mei syn tradysje, taal, skiednis, folksaard, dus ús eigen folksidentiteit. Koartsein, de Fryske eigenheid.
It soe dochs mooglik wêze moatte om anno 2007 troch dialooch en oerlis al dy ferskillende identiteiten yn Nederlân, de Benelux en Europa in goed en eigen plak te jaan. Ik stribje nei harmony, ek yn Europa: der is ommers ek noch genôch ellinde yn de wrâld.
Wêrom in Fryske Nasjonaliteit.
De earste dy’t in formele erkenning krige foar syn Fryskwêzen, wie Doekele Brouwer, yn 1951. Hy joech by it ynskriuwen fan in firma yn it Hannelsregister (Keamer fan Keaphannel) op dat er de Fryske Nasjonaliteit hie en Nederlânsk Steatsboarger wie. De kantonrjochter te Ljouwert koe it dêrmei lykfine.
Mear as in heale ieu letter, op 1 juny 2005, wurdt it Ramtferdrach foar de beskerming fan nasjonale minderheden yn Europa troch Nederlân ratifisearre, wêrby’t de Friezen yn Nederlân as nasjonale minderheid (en dus yn harren folksnasjonaliteit) erkend wurde.
Tsja, as de Nederlânske Steat A seit, dan soed er fansels ek B sizze moatte.
Yn maart 2006 waard ik by de gemeenteferkiezings yn Achtkarspelen keazen as folksfertsjintwurdiger foar de FNP. Ik moast om in ûnkostefergoeding krije te kinnen, myn hantekening sette op in formulier foar de Gemeentlike Basisadministraasje (GBA) dêr’t op stie dat ik de Nederlânske Nasjonaliteit hie. Dat woe ik allinnich dwaan as der stean soe dat ik Nederlânsk Steatsboarger wie mei de Fryske Nasjonaliteit. Mei seis arguminten haw ik dat ferdigene. Us gemeente hat it foarlein oan de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG). Dy woe dêr net oan meiwurkje.
Op 23 april 2007 haw ik dêrom as Fries by boargemaster Lyklema fan de gemeente Achtkarspelen ferklearre dat ik offisjeel ôfstân die fan myn Nederlânske Nasjonaliteit. As reden haw ik opjûn dat ik inkeld de Fryske Nasjonaliteit hawwe woe en wol as Nederlânsk Steatsboarger. Sa hâldt men it kulturele en it politike útinoar.
Yn syn oarsprong komt it wurd ‘naasje’ fan it Latynske ´natio´ en betsjut ´berte´ (´nascor´ = berne wurde, ôfstamje, ûntstean, groeie) en betsjut sokssawat as ‘memmelân’. In ‘naasje’ is djip woartele yn de kultuer en skiednis fan in folk en befettet de wêzentlike eleminten fan de identiteit dêrfan. Nederlân keppelet it begryp ‘nasjonaliteit’ neffens my ûnrjochtlik allinnich oan de steat (steatsnasjonaliteit) en net oan in folk (folksnasjonaliteit). Soks tsjûget nèt fan respekt foar it bestean fan in folk mei in eigen taal, kultuer en folksidentiteit, dus foar de Friezen en it Frysk. Ik beskôgje de Fryske kultuermienskip en Fryslân as myn naasje.
De folsleine ferklearring mei de seis arguminten, myn beswierskrift foar De Haach en noch folle mear kinne jo hjir op dit webstek fine. Ik woe jo omtinken ek freegje foar in petysje dy’t jo ûndertekenje kinne. As jo dat dogge, dan helpe jo mei oan de erkenning fan de Fryske Nasjonaliteit.
Lit my einigje mei de wiere wurden fan de dichter en skriuwer Obe Postma:
Ik bin fan it Fryske lân in bern, gjin lid, dat ek betankje kin. Dat is net oars.
Mei rju achtinge,
Sjoerd Groenhof
Hoezo, ben je zo lelijk?quote:Op maandag 1 oktober 2007 13:40 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Geil.
Neem je wel een vriendje mee voor het echte werk?
Maar je verwacht wel dat ik geweldige vrienden heb?quote:Op maandag 1 oktober 2007 13:47 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Nee, niet overtuigd van je capaciteiten.
Een mens kan hopen.quote:Op maandag 1 oktober 2007 13:49 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Maar je verwacht wel dat ik geweldige vrienden heb?
nu.nlquote:HARKEMA - Sjoerd Groenhof uit Harkema gaat via de rechter in Den Haag proberen zijn Nederlandse nationaliteit in te ruilen voor de Friese. Groenhof zegt dat het volgens Europese regels mogelijk moet zijn Nederlands staatsburger te zijn en tegelijk de Friese nationaliteit te hebben.
Dat meldde Groenhof op zijn website, zo bleek maandag.
Groenhof verwijst onder meer naar de inschrijving van Doekele Brouwer bij het handelsregister van de Kamer van Koophandel in 1951. Brouwer liet zich als Nederlands staatsburger met de Friese nationaliteit inschrijven. Na een rechtszaak kreeg Brouwer volgens Groenhof van de kantonrechter in Leeuwarden gelijk.
quote:Op maandag 1 oktober 2007 13:24 schreef NJ het volgende:
Banners zijn de inkomstenbron die FOK! draaiende houdt. Buschetta blockt ze, dus blocken wij hem.
Zo had Bilderdijk moeten dichten.quote:Op zondag 30 september 2007 22:26 schreef kLowJow het volgende:
[..]
In een tweetal punten zie ik geen verraad, Fries.
En niet zo:quote:
Volgens mij leveren die banners ook alleen maar wat op als je erop klikt. Als je er nooit op klikt (of er door jarenlang internetmisbruik immuun voor geworden bent en ze dus niet eens meer ziet, zoals ik) dan kun je ze dus net zo goed blocken. Of niet, want in dat geval maakt het ook eigenlijk niet meer uit.quote:
Het werkt ook zo toppie, als Peugeot weer 's met een banner langs komt rijden...quote:Op maandag 1 oktober 2007 15:10 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Volgens mij leveren die banners ook alleen maar wat op als je erop klikt. Als je er nooit op klikt (of er door jarenlang internetmisbruik immuun voor geworden bent en ze dus niet eens meer ziet, zoals ik) dan kun je ze dus net zo goed blocken. Of niet, want in dat geval maakt het ook eigenlijk niet meer uit.
De beste remedie tegen banners is dus véél méér en lànger internetten, net zolang tot je immuun geworden bent voor reclameuitingen op internet.
Du hast recht.quote:Op maandag 1 oktober 2007 15:13 schreef Sidekick het volgende:
ü?
Gij kunt weerquote:Op maandag 1 oktober 2007 15:19 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Du hast recht.
"Bij meer dan twee klinkerletters wordt geen trema gezet direct na de i en krijgt alleen de e of de i een trema"
Die Peugeotbanner was inderdaad een enorme draak, die dit forum alleen maar geld gekost heeft.quote:Op maandag 1 oktober 2007 15:19 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Het werkt ook zo toppie, als Peugeot weer 's met een banner langs komt rijden...
Zei ik tochquote:Op maandag 1 oktober 2007 15:21 schreef Floripas het volgende:
Dan solliciteer je zo (en dat mag dan nu ook per mail) en dan zit je ieder half uur in je mail te kijken of je al antwoord hebt.
"Ik heb verdomme gisteren alles al opgestuurd, waarom hebben ze me nu nog geen vast contract aangeboden?"
Nou ja, ik vermoedde een typo, ik typ zelf vrijwel nooit een trema omdat het bij mijn toetsenbordinstelling lastig is en soms toont het forum die tekens vreemd, dus het was geen oordeel.quote:Op maandag 1 oktober 2007 15:19 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Du hast recht.
"Bij meer dan twee klinkerletters wordt geen trema gezet direct na de i en krijgt alleen de e of de i een trema"
Dat wist jij natuurlijk allang!
Dat krijg je, als je zo'n stukje site vrijgeeft aan commerciële aanbieders...quote:Op maandag 1 oktober 2007 15:21 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Die Peugeotbanner was inderdaad een enorme draak, die dit forum alleen maar geld gekost heeft.
Jahaaaaa. Ik weet het wel.quote:
Ik gebruik ze wel waar nodig, heb toch iets van taalpurisme in me, ook al stoor ik me totaal niet aan andermans taalfouten. Maar blijkbaar soms iets te vaak.quote:Op maandag 1 oktober 2007 15:24 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Nou ja, ik vermoedde een typo, ik typ zelf vrijwel nooit een trema omdat het bij mijn toetsenbordinstelling lastig is en soms toont het forum die tekens vreemd, dus het was geen oordeel.
True. Maar die Peugeotbanner was naast een enorme draak ook een enorme uitzondering. Het is nou niet dat dit forum maandenlang aan één stuk geplaagd wordt door banners van dat twijfelachtige kaliber.quote:Op maandag 1 oktober 2007 15:30 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Dat krijg je, als je zo'n stukje site vrijgeeft aan commerciële aanbieders...Daar heb je dan weinig greep meer op.
De site van Peugeot is ook genoeg om menig (oude) pc over de hik te laten gaan.quote:Op maandag 1 oktober 2007 15:41 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
True. Maar die Peugeotbanner was naast een enorme draak ook een enorme uitzondering. Het is nou niet dat dit forum maandenlang aan één stuk geplaagd wordt door banners van dat twijfelachtige kaliber.
Door de topictekst heenquote:Op maandag 1 oktober 2007 15:42 schreef TomTancr3do het volgende:
Hmmmm, die nieuwe banners, door de topictekst heen, zijn inderdaad vet irritant. Is eigenlijk voor het eerst in jaren dat reclame op internet me daadwerkelijk opvalt.
Zo te zien alleen bovenaan elke pagina, onder de eerste post van die pagina. Valt dus nog mee, maar het is wel weer een flinke stap opdringeriger geworden.quote:
Oh die, die kan je uitzetten.quote:Op maandag 1 oktober 2007 15:51 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Zo te zien alleen bovenaan elke pagina, onder de eerste post van die pagina. Valt dus nog mee, maar het is wel weer een flinke stap opdringeriger geworden.
txquote:
Graag gedaan.quote:Op maandag 1 oktober 2007 15:59 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
tx
(belachelijke optie overigens, zet het dan meteen uit)
Het idee is dat mensen die FOK! willen helpen die optie aan kunnen zetten. Niet dat ik dat, overigens, ik heb na twee minuten de hele lay-out weer teruggezet naar het oude.quote:Op maandag 1 oktober 2007 15:59 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
tx
(belachelijke optie overigens, zet het dan meteen uit)
Oh, daar ga ik wel van uit.quote:Op maandag 1 oktober 2007 15:33 schreef Floripas het volgende:
Ik open drie arbeidsopties per dag. Dat zou toch uiteindelijk iets bevredigends op moeten leveren.![]()
Als danny kan tellen hoeveel mensen de oude layout gebruiken, dan denk ik dat-ie zich nou zit te verbijten over twee maanden werk wat door niemand wordt bekeken...quote:Op maandag 1 oktober 2007 16:01 schreef Reya het volgende:
[..]
Het idee is dat mensen die FOK! willen helpen die optie aan kunnen zetten. Niet dat ik dat, overigens, ik heb na twee minuten de hele lay-out weer teruggezet naar het oude.
Nou ja, bezoekers zien natuurlijk nu wel de nieuwe nieuwe layout, en nieuwe users blijven die waarschijnlijk ook gebruiken. Bij de herinvoering van de oude oude en oude nieuwe layout schakelden ook veel users daarop terug, maar foksilver wordt volgensmij ook nog best veel gebruikt.quote:Op maandag 1 oktober 2007 16:02 schreef gronk het volgende:
[..]
Als danny kan tellen hoeveel mensen de oude layout gebruiken, dan denk ik dat-ie zich nou zit te verbijten over twee maanden werk wat door niemand wordt bekeken...
Als ze nou bij Ehsan Jami intrekt scheelt dat weer beveiligingskosten.quote:Op maandag 1 oktober 2007 15:17 schreef Boze_Appel het volgende:
Wat moet die muts van een Hirsi Ali weer in .nl ?
FokSilver is relaxt, maar deze is bijna gelijk.quote:Op maandag 1 oktober 2007 16:05 schreef Reya het volgende:
[..]
Nou ja, bezoekers zien natuurlijk nu wel de nieuwe nieuwe layout, en nieuwe users blijven die waarschijnlijk ook gebruiken. Bij de herinvoering van de oude oude en oude nieuwe layout schakelden ook veel users daarop terug, maar foksilver wordt volgensmij ook nog best veel gebruikt.
2 op 1 cel.quote:Op maandag 1 oktober 2007 16:07 schreef Reya het volgende:
[..]
Als ze nou bij Ehsan Jami intrekt scheelt dat weer beveiligingskosten.
Dat hangt er natuurlijk maar net vanaf hoe hoog je bent opgeleid en in welke richting. Er zijn zat universitair geschoolden en zelfs gepromoveerden die met bijzonder veel gemak en binnen een week tijd aan een baan op niveau komen, bijvoorbeeld in de technische hoek. Dat is gewoon een kwestie van iets kiezen dat goed in de markt ligt, bij bedrijven met een snelle, no-nonsense instelling.quote:Op maandag 1 oktober 2007 16:01 schreef gronk het volgende:
[..]
Oh, daar ga ik wel van uit.
Overigens, jouw ervaring bevestigt weer een klein irritatiepuntje van mij jegens domme rechtse rukkertjes: voor hogeropgeleiden beweegt de arbeidsmarkt *veel* trager
Ik gebruik altijd de nieuwste layout, ga graag met m'n tijd mee. Maar ik kan me de vorige-vorige-vorige layout nog herinneren, die was eigenlijk helemaal zo slecht nog niet.quote:Op maandag 1 oktober 2007 16:01 schreef Reya het volgende:
[..]
Het idee is dat mensen die FOK! willen helpen die optie aan kunnen zetten. Niet dat ik dat, overigens, ik heb na twee minuten de hele lay-out weer teruggezet naar het oude.
Welkom.quote:Op maandag 1 oktober 2007 16:15 schreef Mutant01 het volgende:
De nationale knuffelallochtoon is weer terug.
Ik denk dat best veel mensen braafjes meegaan met de nieuwe layout.quote:Op maandag 1 oktober 2007 16:05 schreef Reya het volgende:
[..]
Nou ja, bezoekers zien natuurlijk nu wel de nieuwe nieuwe layout, en nieuwe users blijven die waarschijnlijk ook gebruiken. Bij de herinvoering van de oude oude en oude nieuwe layout schakelden ook veel users daarop terug, maar foksilver wordt volgensmij ook nog best veel gebruikt.
Beter goed gekopieerd dan goed bedacht.quote:
Werkt toch best?quote:Op maandag 1 oktober 2007 16:20 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Ik denk dat best veel mensen braafjes meegaan met de nieuwe layout.
Voor mij is het voorlopig even foksilver, totdat Danny leert hoe hij moet schrijven; dan kan ik misschien thuis op fatsoenlijke wijze het forum zien.
Voor hoelang?quote:Op maandag 1 oktober 2007 16:15 schreef Mutant01 het volgende:
* Knuffel geeft.quote:Op maandag 1 oktober 2007 16:15 schreef Mutant01 het volgende:
Ies graties heh.quote:Op maandag 1 oktober 2007 16:50 schreef PJORourke het volgende:
Wat is dit voor ranzige nieuwe layout?
Bull-shit.quote:Op maandag 1 oktober 2007 16:14 schreef TomTancr3do het volgende:
Dat hangt er natuurlijk maar net vanaf hoe hoog je bent opgeleid en in welke richting. Er zijn zat universitair geschoolden en zelfs gepromoveerden die met bijzonder veel gemak en binnen een week tijd aan een baan op niveau komen, bijvoorbeeld in de technische hoek. Dat is gewoon een kwestie van iets kiezen dat goed in de markt ligt, bij bedrijven met een snelle, no-nonsense instelling.
Ach wat maakt het uit. De Nederlandse staat is toch klauwen geld kwijt aan dat gedrocht. Of ze in het buitenland zit of niet.quote:Op maandag 1 oktober 2007 15:17 schreef Boze_Appel het volgende:
Wat moet die muts van een Hirsi Ali weer in .nl ?
yup, immers iezlaam iez lifdequote:Op maandag 1 oktober 2007 17:17 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ach wat maakt het uit. De Nederlandse staat is toch klauwen geld kwijt aan dat gedrocht. Of ze in het buitenland zit of niet.
quote:Op maandag 1 oktober 2007 16:50 schreef PJORourke het volgende:
Ben jij een techneut?quote:Op maandag 1 oktober 2007 16:50 schreef PJORourke het volgende:
zal ik ff moeten sjekken of jij je zakken ook aan het vullen bentquote:
Met snot.quote:Op maandag 1 oktober 2007 17:48 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
zal ik ff moeten sjekken of jij je zakken ook aan het vullen bent![]()
Dat klopt, maar ik ben niet gepromoveerd en haal m'n neus ook niet op voor (tijdelijk) werk dat ietwat onder m'n niveau is of ver buiten mijn opleidingsstraatje ligt. Ik ben erg flexibel wat dat betreft, vind het juist wel leuk om eens wat anders te doen.quote:Op maandag 1 oktober 2007 17:09 schreef gronk het volgende:
Maar jij zult ongetwijfeld binnen een week aan de bak zijn
Dan ben je gewoon niet goed genoeg. De meeste worden gewoon gevraagd.quote:Op maandag 1 oktober 2007 18:07 schreef TomTancr3do het volgende:
Maar je hebt wel gelijk: voor promovendi die per se werk willen hebben dat aansluit bij hun eigen vakgebied
De betere boter is in NL slecht verkrijgbaar.quote:Op maandag 1 oktober 2007 11:01 schreef Autodidact het volgende:
Hebben we ook nog tips voor botermerken, en hoe we bloemkool bereiden, dames?
quote:Tegenlicht: Terug naar Turkije
maandag 1 oktober 2007 20:55 Ned 2
dinsdag 2 oktober 2007 23:30 Ned 2 (Herhaling)
Steeds meer succesvolle, goed geïntegreerde Turkse Nederlanders verlaten ons land. Onder de middenstand wint de gedachte terrein dat Turkije sociaal en economisch een betere toekomst biedt. Maar vooral academisch hoog opgeleide jongeren overwegen een vertrek naar Turkije. Waarom zouden wij het pensioengeld betalen voor de babyboomers die ons discrimineren en buitensluiten, zo vragen zij zich af.
Ruwweg zijn er twee stromingen binnen de goed opgeleide en goed geïntegreerde Turkse gemeenschap. De ene groep ziet vertrekken als een kans, een uitdaging, als een verbetering van de kwaliteit van het bestaan. De tweede stroming vindt het jammer en bedreigend voor de achterblijvers dat juist de intelligentsia en maatschappelijk geslaagde landgenoten wegtrekken.
Maar de trend is onmiskenbaar. En de oorzaken zijn duidelijk: de polarisatie en stigmatisering van allochtonen groeien in Nederland net zo hard als de economie en toekomstmogelijkheden in Turkije.
Ahmet Alinpinar is een succesvolle student vliegtuigtechniek die droomt van een land waar hij zich thuis voelt, waar hij zich niet constant hoeft te verantwoorden. Hanim Dõgan, econome met een goede baan in de mode-industrie, is het allochtonengedoe meer dan zat. En Mustafa Özcan, raadslid voor Groen Links in de gemeente Amersfoort, is moe. Hij weet niet meer wat hij nog meer kan doen om geaccepteerd te worden.
Tegenlicht volgt het drietal bij hun afweging tussen blijven of vertrekken, de verkenningen in Turkije en het afscheid van vrienden, collega's en familie in Nederland. De vastbeslotenheid en ondernemingslust van het gevarieerde gezelschap maken duidelijk hoe dynamisch het fenomeen migratie is. Het is een komen en gaan van land tot land, van mogelijkheid tot mogelijkheid. Maar vanuit Nederland vertrekken vooral de mensen met de meeste potentie. Voor hen heeft Nederland afgedaan als land van ongelimiteerde mogelijkheden. In Tegenlicht: de uittocht van de meest succesvolle nieuwe Nederlanders.
Te diep in de Here gezeten.quote:
Please. Fuck. Off.quote:Op maandag 1 oktober 2007 18:07 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Dat klopt, maar ik ben niet gepromoveerd en haal m'n neus ook niet op voor (tijdelijk) werk dat ietwat onder m'n niveau is of ver buiten mijn opleidingsstraatje ligt. Ik ben erg flexibel wat dat betreft, vind het juist wel leuk om eens wat anders te doen.
Nou nou, niet zo aangebrandquote:Op maandag 1 oktober 2007 19:59 schreef gronk het volgende:
[..]
Please. Fuck. Off.![]()
Ik zou je vriendelijk willen verzoeken om m'n standpunt niet te verdraaien naar iets wat beter in jouw straatje past. Voor je nog een keer reageert zou ik je, nogmaals, heel vriendelijk willen verzoeken om eerst eens eem aantal sollicitaties te doen, op echte banen. Geen bijbaantjes, of uitzendwerk.
Eikel.![]()
Lijkt er sterk op dat die vriend van je het inmiddels wel begrepen heeft, i.t.t. gronk de achterlijke holbewoner uit 1970 hierboven.quote:Op maandag 1 oktober 2007 20:02 schreef sigme het volgende:
Vriend van me is gepromoveerd natuurkundige. Kwam uiteraard nergens als natuurkundige aan de bak. Tijdje bij scheikunde aan de uni lesgegeven.
Hij doet nu iets met ingewikkelde verzekeringen. Oh ja - hij gaat nu zich scholen als Javadevelopper.
http://www.nd.nl/Document.aspx?document=nd_artikel&id=100743quote:Rita Verdonk zal voorlopig geen nieuwe partij uit de grond stampen, ook niet na een eventueel royement door de VVD. In een gesprek heeft ze het hoofdbestuur bevestigd noch haar Kamerzetel noch haar VVD-lidmaatschap op te willen geven. Tijdens haar eerste spreekbeurt sinds haar verwijdering uit de fractie vertelde Verdonk in Haarlem dat ze er ,,in de Kamer in haar eentje wat van wil maken''.
Verdonk verhuisde vrijdag van de fractiekamers van de VVD naar een plekje op zolder van het Tweede-Kamergebouw. Haar media-adviseur Kay van de Linde bevestigde dat het 'Lid Verdonk' daar eerst een fractieorganisatie gaat opzetten.
Als voorzitter van een nieuwe eenkoppige fractie heeft ze budget gekregen om drie medewerkers aan te stellen. Daar blijft het bij, volgens Verdonk: ,,Ik huur wat planten om het daar gezellig te maken.''
In Haarlem onthulde Verdonk zich in de Tweede Kamer als eenmansfractie op vier speerpunten te richten. Naast de van haar al bekende aandachtsgebieden als het oplossen van files, vreemdelingenbeleid en jeugdzorg noemde ze één nieuw thema: ouderenbeleid. Verdonk: ,,Het is namelijk ronduit afschuwelijk hoe wij ouderen in dit land behandelen.''
Volgens adviseur Van de Linde is een nieuwe partij na een eventueel royement door de VVD hoogstens een blok aan het been. In de eerste plaats zou het Verdonk verplichten tot fondsenwerving. Van de Linde: ,,In de tweede plaats blijft de vraag óf zo'n partij er komt zo boven de markt hangen. Valt het kabinet, dan is honderd dagen voldoende voorbereidingstijd.''
Joh, ik heb in 2000/2001 een half jaar zonder inkomen gezeten vanwege gedoe met m'n proefschrift. (lees: het UWV hanteerde de stelregel:'wie aan zijn proefschrift schrijft, is niet beschikbaar voor de arbeidsmarkt. En krijgt dus geen uitkering'.) Toen dat eenmaal achter de rug was, en ik serieus aan de bak kon komen, duurde het nog een half jaar voor ik daadwerkelijk ergens binnen was. Een groot gedeelte van m'n tijd was ik domweg bezig met wachten op de uitslag van sollicitaties -- je bent een halve week bezig met het opstellen van een goede brief, en daarna kun je twee weken wachten voor je wordt uitgenodigd voor een gesprek over twee weken, waarna een volgende ronde volgt, over drie weken, etc.quote:
Ghe. Dat sprong mij er ook uit.quote:Op maandag 1 oktober 2007 20:22 schreef Sidekick het volgende:
Planten huren?
Zie m'n vervolgpost. 't heeft mij een jaar van m'n leven gekost en een hoop $$, en ik wordt *ontzettend* pissig als mensen dat even makkelijk wegwuiven met 'wuhwuh, je bent zo aan de bak'. Want zo simpel *is* het namelijk niet.quote:
Oh, je kunt als (gepromoveerd) natuurkundige best wel op interessante plekken terechtkomen hoor. En ook op best goedbetalende banen. Maar nogmaals, voor je daar achter komt ben je zo 3 maanden verder.quote:Vriend van me is gepromoveerd natuurkundige. Kwam uiteraard nergens als natuurkundige aan de bak. Tijdje bij scheikunde aan de uni lesgegeven.
Hij doet nu iets met ingewikkelde verzekeringen. Oh ja - hij gaat nu zich scholen als Javadevelopper.
'jah, ik heb ook menselijke gevoelens voor planten'.quote:Op maandag 1 oktober 2007 20:22 schreef Sidekick het volgende:
Planten huren?
Och weet je, dat verschilt enorm. Zoals je ziet ken ik jouw gelijk, niettemin is het ook waar dat sommigen zonder problemen steeds zo aan de bak komenquote:Op maandag 1 oktober 2007 20:29 schreef gronk het volgende:
[..]
Zie m'n vervolgpost. 't heeft mij een jaar van m'n leven gekost en een hoop $$, en ik wordt *ontzettend* pissig als mensen dat even makkelijk wegwuiven met 'wuhwuh, je bent zo aan de bak'. Want zo simpel *is* het namelijk niet.
Misschien.. Maar niet in zijn specialisatie.quote:[..]
Oh, je kunt als (gepromoveerd) natuurkundige best wel op interessante plekken terechtkomen hoor. En ook op best goedbetalende banen. Maar nogmaals, voor je daar achter komt ben je zo 3 maanden verder.
Kan je mij eenvoudig uitleggen waarom hij ernaar zou moeten kijkenquote:BTW, laat 'm eens ruiken aan www.python.org, als-ie dat mag
Het heltp wel om te voorkomen dat je voor een tweede maal vermalen wordt.quote:Op maandag 1 oktober 2007 20:38 schreef sigme het volgende:
In de molens van de UVW terecht komen, dat moet je proberen te vermijden. Maar meestal kom je daar pas achter als je halfvermalen bent..
Ja. Ik ken alleen mensen die tien jaar of meer gemalen werden voordat een ontsnappingspoging slaagde.quote:Op maandag 1 oktober 2007 20:42 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Het heltp wel om te voorkomen dat je voor een tweede maal vermalen wordt.
Alle Turken terug naar Marokko!quote:Op maandag 1 oktober 2007 19:27 schreef Reya het volgende:
Wellicht in het bijzonder interessant voor Mutant:
[..]
En Duitse babies baren.quote:
Ja, je hebt mazzelaars die probleemloos van baan naar baan hoppen. 't kan, maarquote:Op maandag 1 oktober 2007 20:38 schreef sigme het volgende:
Och weet je, dat verschilt enorm. Zoals je ziet ken ik jouw gelijk, niettemin is het ook waar dat sommigen zonder problemen steeds zo aan de bak komen.
Oh, maar ik ging er sowieso niet vanuit dat-ie in zijn specialisatie zou kunnen blijven werken hoor. Dan moet je echt aan de universiteit blijven, of het geluk hebben dat je onderzoek doet wat ze ook bij IBM of een soortgelijk bedrijf doen.quote:Misschien.. Maar niet in zijn specialisatie.
Java is een object-georienteerde programmeertaal die vooral wordt ingezet als 'lijmlaag' tussen databases en webservers, en als taal verdient 't nou niet echt de schoonheidsprijs. Python is een soortgelijk soort taaltje, maar is esthetischer opgezet, en heeft veel meer structuren die aansluiten bij wat je als programmeur zou willen. Ik gebruik het zelf om dingen te prototypen, en daar is python echt ideaal voor. Zelfs middelgrote applicaties zou je d'r mee kunnen bouwen, als je hardware een beetje meewerkt.quote:Kan je mij eenvoudig uitleggen waarom hij ernaar zou moeten kijken?
Misschien moet je iets beter lezen wat er staat..quote:Op maandag 1 oktober 2007 20:50 schreef Fastmatti het volgende:
Misschien moet je je eens aanpassen op de rest van de wereld? Geen rijbewijs hebben en dan gek vinden dat headhunters niets met je kunnen.
HALLO!!!!! De headhunter nodigde *mij* uit. En ik zei meteen al dat ik geen rijbewijs had. Dat had ik nota bene ook in mijn CV staan. maar goed, ik heb van wel meer IT'ers gehoord dat headhunters alleen kunnen declareren, en niet kunnen lezenquote:Op maandag 1 oktober 2007 20:50 schreef Fastmatti het volgende:
Misschien moet je je eens aanpassen op de rest van de wereld? Geen rijbewijs hebben en dan gek vinden dat headhunters niets met je kunnen.
Y'know, toen ik die hele ervaring met het UWV achter de rug had, had ik wel een hele zure smaak in m'n mond. Een uitspraak van een van de 'intake-meneren' of hoe ze ook mogen heten was 'jah, de bijstand is er eigenlijk alleen voor echte zielepoten. Mensen zoals jij moeten maar naar de bank.'quote:Op maandag 1 oktober 2007 20:45 schreef sigme het volgende:
[UWV]
Ja. Ik ken alleen mensen die tien jaar of meer gemalen werden voordat een ontsnappingspoging slaagde.
En het maakt een beroep erop als dat toch nodig blijkt extra zuur - een daardoor soms te lang uitgesteld.
Wat een lul.quote:Op maandag 1 oktober 2007 20:58 schreef gronk het volgende:
En dan nog, als je iemand daarop afwijst, dan hoef je 'm niet vanuit nijmegen naar nieuwegein te laten komen.
Ik was op zich wel bereid om te verhuizen -- maar niet naar nieuwegein.quote:
Individualisme.quote:Op maandag 1 oktober 2007 21:28 schreef Apropos het volgende:
Op Ned. 2 stond een Turk te fulmineren dat ' ie hier nooit geaccepteerd zou worden. In het panel: Albayrak en Aboutaleb.
Luiheid stimuleert intelligentiequote:Op maandag 1 oktober 2007 18:19 schreef Fastmatti het volgende:
Docent vanmiddag tegen mij. "Ingenieurs die moeten helemaal niet rekenen. Die moeten anderen voor zich laten rekenen" Dit sprak me wel aan![]()
En daar zit het hele geneuk. Zonde dat zo'n iemand als javadeveloper wordt versleten.quote:Op maandag 1 oktober 2007 20:02 schreef sigme het volgende:
[..]
Nou nou, niet zo aangebrand.
Vriend van me is gepromoveerd natuurkundige. Kwam uiteraard nergens als natuurkundige aan de bak. Tijdje bij scheikunde aan de uni lesgegeven.
Kwats.quote:Op maandag 1 oktober 2007 20:50 schreef Fastmatti het volgende:
Jezelf moeten verkopenquote:Op maandag 1 oktober 2007 22:02 schreef Fastmatti het volgende:
Moet eerlijk zeggen dat solliciteren me een ramp lijkt. Eigenlijk wil ik niet eens een loonslaaf worden![]()
Nope. Je krijgt meteen het aura 'Oeh, jij wilt research doen, of andere moeilijke dingen, want anders ga je je vervelen ' omgehangen. Dat ook bij mij de pijp gewoon moet roken, en dat ik daarvoor best een tijdje wil java-developpen, dat dringt niet door.quote:Op maandag 1 oktober 2007 22:06 schreef EchtGaaf het volgende:
Een promotie is leuk, echter of je daarmee echt gewilder wordt in het bedrijfsleven....![]()
Nee, je verkleint je markt. Hoewel, ik heb het idee dat promovendi door banken al snel serieus worden genomen als ze een bedrijfsplan indienen. Terwijl promoveren de meest niet-zakelijke beslissing is die je kunt nemenquote:Ik zou een promotie er dus niet voor over hebben. Kansen zijn te klein.
Juist. En dat is een groot probleem idd. Je kan nog zo overtuigen dat je best java wilt ontwikkelen, ze geloven je gewoon niet dat het werk voor je genoeg uitdagend is...Ze nemen veel liever iemand aan die precies het "juiste" werk en denkniveau heeft. Bedrijven zijn net zo bang om een overgekwalificeerd iemand aan te nemen dan een ondergekwalificeerd persoon. En dat is lang niet altijd terecht.quote:Op maandag 1 oktober 2007 22:13 schreef gronk het volgende:
[..]
Nope. Je krijgt meteen het aura 'Oeh, jij wilt research doen, of andere moeilijke dingen, want anders ga je je vervelen ' omgehangen. Dat ook bij mij de pijp gewoon moet roken, en dat ik daarvoor best een tijdje wil java-developpen, dat dringt niet door.
Ja, ik verbaas mij elke dag nog over de tegenstrijdigheden die je tegenkomt. Over misvatting maar niet te spreken.quote:[..]
Nee, je verkleint je markt. Hoewel, ik heb het idee dat promovendi door banken al snel serieus worden genomen als ze een bedrijfsplan indienen. Terwijl promoveren de meest niet-zakelijke beslissing is die je kunt nemen
Wat is daar gek aan? Helemaal als je dit in het licht ziet van de debatten die er gevoerd zijn over Albayrak en Aboutaleb.quote:Op maandag 1 oktober 2007 21:28 schreef Apropos het volgende:
Op Ned. 2 stond een Turk te fulmineren dat ' ie hier nooit geaccepteerd zou worden. In het panel: Albayrak en Aboutaleb.
Maar die wel gewoon gekozen zijn.quote:Op maandag 1 oktober 2007 22:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat is daar gek aan? Helemaal als je dit in het licht ziet van de debatten die er gevoerd zijn over Albayrak en Aboutaleb.
Door wie zouden die voornamelijk gekozen zijn. Guttegut. Overigens zegt dat niets over mate van acceptatie, maar dat begrijp je zelf natuurlijk ook wel.quote:
Ik heb geen idee. Zijn daar cijfers van?quote:Op maandag 1 oktober 2007 22:45 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Door wie zouden die voornamelijk gekozen zijn. Guttegut.
Uiteraard. Het zegt kennelijk wel iets over de mogelijkheid om op een vertegenwoordiger van de eigen cultuur te stemmen, als ik het bovenstaande tenminste goed begrijp.quote:Overigens zegt dat niets over mate van acceptatie, maar dat begrijp je zelf natuurlijk ook wel.
Vast wel.quote:Op maandag 1 oktober 2007 22:47 schreef Apropos het volgende:
Ik heb geen idee. Zijn daar cijfers van?
Maar dat was niet het discussiepunt.quote:Uiteraard. Het zegt kennelijk wel iets over de mogelijkheid om op een vertegenwoordiger van de eigen cultuur te stemmen, als ik het bovenstaande tenminste goed begrijp.
Nee, maar wel interessant.quote:Op maandag 1 oktober 2007 22:48 schreef Mutant01 het volgende:
Maar dat was niet het discussiepunt.
Grieg.quote:Op maandag 1 oktober 2007 20:09 schreef Reya het volgende:
Wat blijft Peer Gynt toch een fenominabel muziekstuk
Volgens mij ook. Ik heb ook niets gezegd over de samenstelling van de groep die hen verkoos, ik neem aan dat ze op grond van bekwaamheid zijn opgeklommen.quote:Op maandag 1 oktober 2007 22:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Volgens mij is dat volkomen normaal in elk democratisch land.
http://thelede.blogs.nyti(...)-burma/index.html?hpquote:Now comes an unconfirmed report in The Daily Mail in Britain with a staggering claim of mass slaughter. The paper quotes Hla Win, described as a Burmese general who has deserted his post in protest of the regime’s harsh tactics.
“Many more people have been killed in recent days than you’ve heard about,” Hla Win said. “The bodies can be counted in several thousand.”
Here is some additional detail from General Win, referred to in this passage by his title:
The 42-year-old chief of military intelligence in Rangoon’s northern region added: “I decided to desert when I was ordered to raid two monasteries and force several hundred monks onto trucks.
“They were to be killed and their bodies dumped deep inside the jungle. I refused to participate in this.”
Dat maakt je eerste opmerking niet minder vreemd. Of althans de suggestie die je daarin wekte.quote:Op maandag 1 oktober 2007 22:55 schreef Apropos het volgende:
[..]
Volgens mij ook. Ik heb ook niets gezegd over de samenstelling van de groep die hen verkoos, ik neem aan dat ze op grond van bekwaamheid zijn opgeklommen.
Als jij het zegt.quote:Op maandag 1 oktober 2007 23:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat maakt je eerste opmerking niet minder vreemd. Of althans de suggestie die je daarin wekte.
Dat staat buiten kijf. Maar het is ondanks dat nog opvallend. Ik zag het namelijk ook bij buitenlandse media.quote:Op maandag 1 oktober 2007 23:10 schreef Mutant01 het volgende:
De Nederlandse media = dom.
Dat is geen berichtgeving, dat is politiek. De eerste zin legitimeert het regime, die die naam immers heeft veranderd, de tweede isoleert het regime, of trekt die legitimiteit althans in twijfel.quote:Op maandag 1 oktober 2007 23:08 schreef Elseetje het volgende:
Wat ik niet snap: wekenlang heeft iedereen het over 'de toestand in Myanmar, voorheen Birma', en sinds vandaag (of gisteravond) heeft iedereen het over 'Birma, door het militaire regime ook wel Myanmar genoemd'. Wat is dat voor rare manier van berichtgeving?
Dat was mij ook al opgevallen. Kennelijk kijken de media nu pas naar de achtergrond van die naam of durft de oppositie hier nu pas tegen in protest te komen.quote:Op maandag 1 oktober 2007 23:08 schreef Elseetje het volgende:
Wat ik niet snap: wekenlang heeft iedereen het over 'de toestand in Myanmar, voorheen Birma', en sinds vandaag (of gisteravond) heeft iedereen het over 'Birma, door het militaire regime ook wel Myanmar genoemd'. Wat is dat voor rare manier van berichtgeving?
Snap ik prima, wat het impliceert. Maar waarom nu opeens die omslag?quote:Op maandag 1 oktober 2007 23:18 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat is geen berichtgeving, dat is politiek. De eerste zin legitimeert het regime, die die naam immers heeft veranderd, de tweede isoleert het regime, of trekt die legitimiteit althans in twijfel.
Lekker wakker zijn ze dan weer.quote:Op maandag 1 oktober 2007 23:18 schreef ijsbrekertje het volgende:
[..]
Dat was mij ook al opgevallen. Kennelijk kijken de media nu pas naar de achtergrond van die naam of durft de oppositie hier nu pas tegen in protest te komen.
Omdat redacteuren er nu pas over na gaan denken, omdat het stoer is in kringen die begaan zijn met de arme, onderdrukte mensen, omdat het grote voorbeeld de BBC het ook doet, omdat God hun zo heeft opgedragen. En doeg, het is slaaptijd.quote:Op maandag 1 oktober 2007 23:21 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Snap ik prima, wat het impliceert. Maar waarom nu opeens die omslag?
Dit bericht werd mede mogelijk gemaakt door FA, de natuurlijke verfrisser.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 00:39 schreef Aoristus het volgende:
wat een prachtige update. Handig ook, ik mistte de reklame tussen de posts al
Mooi is dat he? Omdat we het waard zijn natuurlijkquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 00:47 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dit bericht werd mede mogelijk gemaakt door FA, de natuurlijke verfrisser.![]()
Je zal maar de laatste 'journalist' zijn die Myanmar zegt.quote:Op maandag 1 oktober 2007 23:23 schreef Monidique het volgende:
[..]
Omdat redacteuren er nu pas over na gaan denken, omdat het stoer is in kringen die begaan zijn met de arme, onderdrukte mensen, omdat het grote voorbeeld de BBC het ook doet, omdat God hun zo heeft opgedragen. En doeg, het is slaaptijd.
Zo raar is datniet hoor. In het westen van het land is een auto niet echt noodzakelijk in veel gevallen.quote:Op maandag 1 oktober 2007 20:50 schreef Fastmatti het volgende:
Sowieso: als een bedrijf je graag wil hebben, maar ze eisen dat je een rijbewijs moet hebben om voor ze te kunnen werken, dan mogen ze het ook betalen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 10:07 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zo raar is datniet hoor. In het westen van het land is een auto niet echt noodzakelijk in veel gevallen.
en terecht natuurlijk. Maar goed een jaar of 4-5 geleden was de arbeidsmarkt toch wat andersquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 10:08 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Sowieso: als een bedrijf je graag wil hebben, maar ze eisen dat je een rijbewijs moet hebben om voor ze te kunnen werken, dan mogen ze het ook betalen.Komt steeds meer voor.
Inderdaad. 4 jaar geleden kreeg mijn vriend een goede baan aangeboden met gratis rijbewijs en een zeer voordelige leaseauto.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 10:09 schreef du_ke het volgende:
[..]
en terecht natuurlijk. Maar goed een jaar of 4-5 geleden was de arbeidsmarkt toch wat anders
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |