Misschien moet je iets beter lezen wat er staat..quote:Op maandag 1 oktober 2007 20:50 schreef Fastmatti het volgende:
Misschien moet je je eens aanpassen op de rest van de wereld? Geen rijbewijs hebben en dan gek vinden dat headhunters niets met je kunnen.
HALLO!!!!! De headhunter nodigde *mij* uit. En ik zei meteen al dat ik geen rijbewijs had. Dat had ik nota bene ook in mijn CV staan. maar goed, ik heb van wel meer IT'ers gehoord dat headhunters alleen kunnen declareren, en niet kunnen lezenquote:Op maandag 1 oktober 2007 20:50 schreef Fastmatti het volgende:
Misschien moet je je eens aanpassen op de rest van de wereld? Geen rijbewijs hebben en dan gek vinden dat headhunters niets met je kunnen.
Y'know, toen ik die hele ervaring met het UWV achter de rug had, had ik wel een hele zure smaak in m'n mond. Een uitspraak van een van de 'intake-meneren' of hoe ze ook mogen heten was 'jah, de bijstand is er eigenlijk alleen voor echte zielepoten. Mensen zoals jij moeten maar naar de bank.'quote:Op maandag 1 oktober 2007 20:45 schreef sigme het volgende:
[UWV]
Ja. Ik ken alleen mensen die tien jaar of meer gemalen werden voordat een ontsnappingspoging slaagde.
En het maakt een beroep erop als dat toch nodig blijkt extra zuur - een daardoor soms te lang uitgesteld.
Wat een lul.quote:Op maandag 1 oktober 2007 20:58 schreef gronk het volgende:
En dan nog, als je iemand daarop afwijst, dan hoef je 'm niet vanuit nijmegen naar nieuwegein te laten komen.
Ik was op zich wel bereid om te verhuizen -- maar niet naar nieuwegein.quote:
Individualisme.quote:Op maandag 1 oktober 2007 21:28 schreef Apropos het volgende:
Op Ned. 2 stond een Turk te fulmineren dat ' ie hier nooit geaccepteerd zou worden. In het panel: Albayrak en Aboutaleb.
Luiheid stimuleert intelligentiequote:Op maandag 1 oktober 2007 18:19 schreef Fastmatti het volgende:
Docent vanmiddag tegen mij. "Ingenieurs die moeten helemaal niet rekenen. Die moeten anderen voor zich laten rekenen" Dit sprak me wel aan![]()
En daar zit het hele geneuk. Zonde dat zo'n iemand als javadeveloper wordt versleten.quote:Op maandag 1 oktober 2007 20:02 schreef sigme het volgende:
[..]
Nou nou, niet zo aangebrand.
Vriend van me is gepromoveerd natuurkundige. Kwam uiteraard nergens als natuurkundige aan de bak. Tijdje bij scheikunde aan de uni lesgegeven.
Hij doet nu iets met ingewikkelde verzekeringen. Oh ja - hij gaat nu zich scholen als Javadevelopper.
Kwats.quote:Op maandag 1 oktober 2007 20:50 schreef Fastmatti het volgende:
Jezelf moeten verkopenquote:Op maandag 1 oktober 2007 22:02 schreef Fastmatti het volgende:
Moet eerlijk zeggen dat solliciteren me een ramp lijkt. Eigenlijk wil ik niet eens een loonslaaf worden![]()
Nope. Je krijgt meteen het aura 'Oeh, jij wilt research doen, of andere moeilijke dingen, want anders ga je je vervelen ' omgehangen. Dat ook bij mij de pijp gewoon moet roken, en dat ik daarvoor best een tijdje wil java-developpen, dat dringt niet door.quote:Op maandag 1 oktober 2007 22:06 schreef EchtGaaf het volgende:
Een promotie is leuk, echter of je daarmee echt gewilder wordt in het bedrijfsleven....![]()
Nee, je verkleint je markt. Hoewel, ik heb het idee dat promovendi door banken al snel serieus worden genomen als ze een bedrijfsplan indienen. Terwijl promoveren de meest niet-zakelijke beslissing is die je kunt nemenquote:Ik zou een promotie er dus niet voor over hebben. Kansen zijn te klein.
Juist. En dat is een groot probleem idd. Je kan nog zo overtuigen dat je best java wilt ontwikkelen, ze geloven je gewoon niet dat het werk voor je genoeg uitdagend is...Ze nemen veel liever iemand aan die precies het "juiste" werk en denkniveau heeft. Bedrijven zijn net zo bang om een overgekwalificeerd iemand aan te nemen dan een ondergekwalificeerd persoon. En dat is lang niet altijd terecht.quote:Op maandag 1 oktober 2007 22:13 schreef gronk het volgende:
[..]
Nope. Je krijgt meteen het aura 'Oeh, jij wilt research doen, of andere moeilijke dingen, want anders ga je je vervelen ' omgehangen. Dat ook bij mij de pijp gewoon moet roken, en dat ik daarvoor best een tijdje wil java-developpen, dat dringt niet door.
Ja, ik verbaas mij elke dag nog over de tegenstrijdigheden die je tegenkomt. Over misvatting maar niet te spreken.quote:[..]
Nee, je verkleint je markt. Hoewel, ik heb het idee dat promovendi door banken al snel serieus worden genomen als ze een bedrijfsplan indienen. Terwijl promoveren de meest niet-zakelijke beslissing is die je kunt nemen
Wat is daar gek aan? Helemaal als je dit in het licht ziet van de debatten die er gevoerd zijn over Albayrak en Aboutaleb.quote:Op maandag 1 oktober 2007 21:28 schreef Apropos het volgende:
Op Ned. 2 stond een Turk te fulmineren dat ' ie hier nooit geaccepteerd zou worden. In het panel: Albayrak en Aboutaleb.
Maar die wel gewoon gekozen zijn.quote:Op maandag 1 oktober 2007 22:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat is daar gek aan? Helemaal als je dit in het licht ziet van de debatten die er gevoerd zijn over Albayrak en Aboutaleb.
Door wie zouden die voornamelijk gekozen zijn. Guttegut. Overigens zegt dat niets over mate van acceptatie, maar dat begrijp je zelf natuurlijk ook wel.quote:
Ik heb geen idee. Zijn daar cijfers van?quote:Op maandag 1 oktober 2007 22:45 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Door wie zouden die voornamelijk gekozen zijn. Guttegut.
Uiteraard. Het zegt kennelijk wel iets over de mogelijkheid om op een vertegenwoordiger van de eigen cultuur te stemmen, als ik het bovenstaande tenminste goed begrijp.quote:Overigens zegt dat niets over mate van acceptatie, maar dat begrijp je zelf natuurlijk ook wel.
Vast wel.quote:Op maandag 1 oktober 2007 22:47 schreef Apropos het volgende:
Ik heb geen idee. Zijn daar cijfers van?
Maar dat was niet het discussiepunt.quote:Uiteraard. Het zegt kennelijk wel iets over de mogelijkheid om op een vertegenwoordiger van de eigen cultuur te stemmen, als ik het bovenstaande tenminste goed begrijp.
Nee, maar wel interessant.quote:Op maandag 1 oktober 2007 22:48 schreef Mutant01 het volgende:
Maar dat was niet het discussiepunt.
Grieg.quote:Op maandag 1 oktober 2007 20:09 schreef Reya het volgende:
Wat blijft Peer Gynt toch een fenominabel muziekstuk
Volgens mij ook. Ik heb ook niets gezegd over de samenstelling van de groep die hen verkoos, ik neem aan dat ze op grond van bekwaamheid zijn opgeklommen.quote:Op maandag 1 oktober 2007 22:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Volgens mij is dat volkomen normaal in elk democratisch land.
http://thelede.blogs.nyti(...)-burma/index.html?hpquote:Now comes an unconfirmed report in The Daily Mail in Britain with a staggering claim of mass slaughter. The paper quotes Hla Win, described as a Burmese general who has deserted his post in protest of the regime’s harsh tactics.
“Many more people have been killed in recent days than you’ve heard about,” Hla Win said. “The bodies can be counted in several thousand.”
Here is some additional detail from General Win, referred to in this passage by his title:
The 42-year-old chief of military intelligence in Rangoon’s northern region added: “I decided to desert when I was ordered to raid two monasteries and force several hundred monks onto trucks.
“They were to be killed and their bodies dumped deep inside the jungle. I refused to participate in this.”
Dat maakt je eerste opmerking niet minder vreemd. Of althans de suggestie die je daarin wekte.quote:Op maandag 1 oktober 2007 22:55 schreef Apropos het volgende:
[..]
Volgens mij ook. Ik heb ook niets gezegd over de samenstelling van de groep die hen verkoos, ik neem aan dat ze op grond van bekwaamheid zijn opgeklommen.
Als jij het zegt.quote:Op maandag 1 oktober 2007 23:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat maakt je eerste opmerking niet minder vreemd. Of althans de suggestie die je daarin wekte.
Dat staat buiten kijf. Maar het is ondanks dat nog opvallend. Ik zag het namelijk ook bij buitenlandse media.quote:Op maandag 1 oktober 2007 23:10 schreef Mutant01 het volgende:
De Nederlandse media = dom.
Dat is geen berichtgeving, dat is politiek. De eerste zin legitimeert het regime, die die naam immers heeft veranderd, de tweede isoleert het regime, of trekt die legitimiteit althans in twijfel.quote:Op maandag 1 oktober 2007 23:08 schreef Elseetje het volgende:
Wat ik niet snap: wekenlang heeft iedereen het over 'de toestand in Myanmar, voorheen Birma', en sinds vandaag (of gisteravond) heeft iedereen het over 'Birma, door het militaire regime ook wel Myanmar genoemd'. Wat is dat voor rare manier van berichtgeving?
Dat was mij ook al opgevallen. Kennelijk kijken de media nu pas naar de achtergrond van die naam of durft de oppositie hier nu pas tegen in protest te komen.quote:Op maandag 1 oktober 2007 23:08 schreef Elseetje het volgende:
Wat ik niet snap: wekenlang heeft iedereen het over 'de toestand in Myanmar, voorheen Birma', en sinds vandaag (of gisteravond) heeft iedereen het over 'Birma, door het militaire regime ook wel Myanmar genoemd'. Wat is dat voor rare manier van berichtgeving?
Snap ik prima, wat het impliceert. Maar waarom nu opeens die omslag?quote:Op maandag 1 oktober 2007 23:18 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat is geen berichtgeving, dat is politiek. De eerste zin legitimeert het regime, die die naam immers heeft veranderd, de tweede isoleert het regime, of trekt die legitimiteit althans in twijfel.
Lekker wakker zijn ze dan weer.quote:Op maandag 1 oktober 2007 23:18 schreef ijsbrekertje het volgende:
[..]
Dat was mij ook al opgevallen. Kennelijk kijken de media nu pas naar de achtergrond van die naam of durft de oppositie hier nu pas tegen in protest te komen.
Omdat redacteuren er nu pas over na gaan denken, omdat het stoer is in kringen die begaan zijn met de arme, onderdrukte mensen, omdat het grote voorbeeld de BBC het ook doet, omdat God hun zo heeft opgedragen. En doeg, het is slaaptijd.quote:Op maandag 1 oktober 2007 23:21 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Snap ik prima, wat het impliceert. Maar waarom nu opeens die omslag?
Dit bericht werd mede mogelijk gemaakt door FA, de natuurlijke verfrisser.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 00:39 schreef Aoristus het volgende:
wat een prachtige update. Handig ook, ik mistte de reklame tussen de posts al
Mooi is dat he? Omdat we het waard zijn natuurlijkquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 00:47 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dit bericht werd mede mogelijk gemaakt door FA, de natuurlijke verfrisser.![]()
Je zal maar de laatste 'journalist' zijn die Myanmar zegt.quote:Op maandag 1 oktober 2007 23:23 schreef Monidique het volgende:
[..]
Omdat redacteuren er nu pas over na gaan denken, omdat het stoer is in kringen die begaan zijn met de arme, onderdrukte mensen, omdat het grote voorbeeld de BBC het ook doet, omdat God hun zo heeft opgedragen. En doeg, het is slaaptijd.
Zo raar is datniet hoor. In het westen van het land is een auto niet echt noodzakelijk in veel gevallen.quote:Op maandag 1 oktober 2007 20:50 schreef Fastmatti het volgende:
Sowieso: als een bedrijf je graag wil hebben, maar ze eisen dat je een rijbewijs moet hebben om voor ze te kunnen werken, dan mogen ze het ook betalen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 10:07 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zo raar is datniet hoor. In het westen van het land is een auto niet echt noodzakelijk in veel gevallen.
en terecht natuurlijk. Maar goed een jaar of 4-5 geleden was de arbeidsmarkt toch wat andersquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 10:08 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Sowieso: als een bedrijf je graag wil hebben, maar ze eisen dat je een rijbewijs moet hebben om voor ze te kunnen werken, dan mogen ze het ook betalen.Komt steeds meer voor.
Inderdaad. 4 jaar geleden kreeg mijn vriend een goede baan aangeboden met gratis rijbewijs en een zeer voordelige leaseauto.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 10:09 schreef du_ke het volgende:
[..]
en terecht natuurlijk. Maar goed een jaar of 4-5 geleden was de arbeidsmarkt toch wat anders
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |