abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53626424
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 20:50 schreef Fastmatti het volgende:
Misschien moet je je eens aanpassen op de rest van de wereld? Geen rijbewijs hebben en dan gek vinden dat headhunters niets met je kunnen.
Misschien moet je iets beter lezen wat er staat..
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 1 oktober 2007 @ 20:58:47 #252
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53626530
quote:
Misschien moet je je eens aanpassen op de rest van de wereld? Geen rijbewijs hebben en dan gek vinden dat headhunters niets met je kunnen.
HALLO!!!!! De headhunter nodigde *mij* uit. En ik zei meteen al dat ik geen rijbewijs had. Dat had ik nota bene ook in mijn CV staan. maar goed, ik heb van wel meer IT'ers gehoord dat headhunters alleen kunnen declareren, en niet kunnen lezen

En dan nog, als je iemand daarop afwijst, dan hoef je 'm niet vanuit nijmegen naar nieuwegein te laten komen . Wat overigens ook met de auto een pokkeeind is.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  maandag 1 oktober 2007 @ 21:05:07 #253
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53626647
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 20:45 schreef sigme het volgende:

[UWV]

Ja. Ik ken alleen mensen die tien jaar of meer gemalen werden voordat een ontsnappingspoging slaagde.

En het maakt een beroep erop als dat toch nodig blijkt extra zuur - een daardoor soms te lang uitgesteld.
Y'know, toen ik die hele ervaring met het UWV achter de rug had, had ik wel een hele zure smaak in m'n mond. Een uitspraak van een van de 'intake-meneren' of hoe ze ook mogen heten was 'jah, de bijstand is er eigenlijk alleen voor echte zielepoten. Mensen zoals jij moeten maar naar de bank.'

En nou vind ik een hoop OK, maar ik zou het wel tof vinden als sociale zekerheid er voor *iedereen* was. Niet alleen voor zielepoten. Wat natuurlijk niet wegneemt dat je als hogeropgeleide niet alleen maar een beetje op de bank moet gaan zitten ruften.

Maar goed, dit is akelig non-sc voor de sc
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_53626721
Fok heeft het er maar moeilijk mee.

Hopende dat dit bericht u nog bereikt, verblijf ik, slapende, te neste. Gegroet.
Morgen cursus ISQTB.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_53626815
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 20:58 schreef gronk het volgende:

En dan nog, als je iemand daarop afwijst, dan hoef je 'm niet vanuit nijmegen naar nieuwegein te laten komen .
Wat een lul.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
  maandag 1 oktober 2007 @ 21:17:06 #256
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53626921
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 21:13 schreef Apropos het volgende:

Wat een lul.
Ik was op zich wel bereid om te verhuizen -- maar niet naar nieuwegein.
  † In Memoriam † maandag 1 oktober 2007 @ 21:20:24 #257
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_53627019
Knaaaaaeuzen!
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_53627246
Op Ned. 2 stond een Turk te fulmineren dat ' ie hier nooit geaccepteerd zou worden. In het panel: Albayrak en Aboutaleb .
  maandag 1 oktober 2007 @ 21:42:30 #259
80268 kLowJow
That's Gay
pi_53627591
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 21:28 schreef Apropos het volgende:
Op Ned. 2 stond een Turk te fulmineren dat ' ie hier nooit geaccepteerd zou worden. In het panel: Albayrak en Aboutaleb .
Individualisme.
pi_53627786
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 18:19 schreef Fastmatti het volgende:
Docent vanmiddag tegen mij. "Ingenieurs die moeten helemaal niet rekenen. Die moeten anderen voor zich laten rekenen" Dit sprak me wel aan
Luiheid stimuleert intelligentie
pi_53627859
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 20:02 schreef sigme het volgende:

[..]

Nou nou, niet zo aangebrand .

Vriend van me is gepromoveerd natuurkundige. Kwam uiteraard nergens als natuurkundige aan de bak. Tijdje bij scheikunde aan de uni lesgegeven.

Hij doet nu iets met ingewikkelde verzekeringen. Oh ja - hij gaat nu zich scholen als Javadevelopper.
En daar zit het hele geneuk. Zonde dat zo'n iemand als javadeveloper wordt versleten.

Zonde dat vele briljante afgestudeerden niet op hun beste plek komen.
pi_53628109
Moet eerlijk zeggen dat solliciteren me een ramp lijkt. Eigenlijk wil ik niet eens een loonslaaf worden
pi_53628233
quote:
Kwats.

Als meneer werkelijk wat in huis heeft, een promotie is alles behalve een garantie, kan dat rijbewijs hooguit een handicap zijn. Echter eerder een probleem hoe meneer op zijn werk verschijnt. Oplosbaar dus.

Een promotie is leuk, echter of je daarmee echt gewilder wordt in het bedrijfsleven....

Maar een must als je de research in wilt. Een must als je het heilige der heilige wilt betreden, zoals het Philips natlab. Ook veel geluk hebben als je in zo'n dergelijk setting terecht komt.

Ik zou een promotie er dus niet voor over hebben. Kansen zijn te klein.
pi_53628283
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 22:02 schreef Fastmatti het volgende:
Moet eerlijk zeggen dat solliciteren me een ramp lijkt. Eigenlijk wil ik niet eens een loonslaaf worden
Jezelf moeten verkopen Een beetje opscheppen over jezelf. Goed lulverhalen kunnen houden (maar uiteraard waar kunnen maken) . In apenpak uiteraard. Want bedrijfsleven is een poppenkast.

Geniet maar van de uni, daarna is het echt afgelopen.
  maandag 1 oktober 2007 @ 22:13:40 #265
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53628484
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 22:06 schreef EchtGaaf het volgende:

Een promotie is leuk, echter of je daarmee echt gewilder wordt in het bedrijfsleven....
Nope. Je krijgt meteen het aura 'Oeh, jij wilt research doen, of andere moeilijke dingen, want anders ga je je vervelen ' omgehangen. Dat ook bij mij de pijp gewoon moet roken, en dat ik daarvoor best een tijdje wil java-developpen, dat dringt niet door.
quote:
Ik zou een promotie er dus niet voor over hebben. Kansen zijn te klein.
Nee, je verkleint je markt. Hoewel, ik heb het idee dat promovendi door banken al snel serieus worden genomen als ze een bedrijfsplan indienen. Terwijl promoveren de meest niet-zakelijke beslissing is die je kunt nemen
pi_53628926
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 22:13 schreef gronk het volgende:

[..]

Nope. Je krijgt meteen het aura 'Oeh, jij wilt research doen, of andere moeilijke dingen, want anders ga je je vervelen ' omgehangen. Dat ook bij mij de pijp gewoon moet roken, en dat ik daarvoor best een tijdje wil java-developpen, dat dringt niet door.
Juist. En dat is een groot probleem idd. Je kan nog zo overtuigen dat je best java wilt ontwikkelen, ze geloven je gewoon niet dat het werk voor je genoeg uitdagend is...Ze nemen veel liever iemand aan die precies het "juiste" werk en denkniveau heeft. Bedrijven zijn net zo bang om een overgekwalificeerd iemand aan te nemen dan een ondergekwalificeerd persoon. En dat is lang niet altijd terecht.

Maar ja, er is ook veel aanbod aan mensen met het juiste niveau. Juist ook in de techniek.
quote:
[..]

Nee, je verkleint je markt. Hoewel, ik heb het idee dat promovendi door banken al snel serieus worden genomen als ze een bedrijfsplan indienen. Terwijl promoveren de meest niet-zakelijke beslissing is die je kunt nemen
Ja, ik verbaas mij elke dag nog over de tegenstrijdigheden die je tegenkomt. Over misvatting maar niet te spreken.

Wat ik mij wel kan voorstellen is dat banken wellicht beseffen dat promovendi doorgaans echte doorzetters zijn . En dat is een erg belangrijke eigenschap als je ondernemer wilt worden.
pi_53629496
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 21:28 schreef Apropos het volgende:
Wat is daar gek aan? Helemaal als je dit in het licht ziet van de debatten die er gevoerd zijn over Albayrak en Aboutaleb.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 01-10-2007 22:39:50 ]
pi_53629564
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 22:39 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wat is daar gek aan? Helemaal als je dit in het licht ziet van de debatten die er gevoerd zijn over Albayrak en Aboutaleb.
Maar die wel gewoon gekozen zijn.
pi_53629697
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 22:41 schreef Apropos het volgende:

[..]

Maar die wel gewoon gekozen zijn.
Door wie zouden die voornamelijk gekozen zijn. Guttegut. Overigens zegt dat niets over mate van acceptatie, maar dat begrijp je zelf natuurlijk ook wel.
pi_53629783
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 22:45 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Door wie zouden die voornamelijk gekozen zijn. Guttegut.
Ik heb geen idee. Zijn daar cijfers van?
quote:
Overigens zegt dat niets over mate van acceptatie, maar dat begrijp je zelf natuurlijk ook wel.
Uiteraard. Het zegt kennelijk wel iets over de mogelijkheid om op een vertegenwoordiger van de eigen cultuur te stemmen, als ik het bovenstaande tenminste goed begrijp.
pi_53629825
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 22:47 schreef Apropos het volgende:
Ik heb geen idee. Zijn daar cijfers van?
Vast wel.
quote:
Uiteraard. Het zegt kennelijk wel iets over de mogelijkheid om op een vertegenwoordiger van de eigen cultuur te stemmen, als ik het bovenstaande tenminste goed begrijp.
Maar dat was niet het discussiepunt.
pi_53629877
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 22:48 schreef Mutant01 het volgende:
Maar dat was niet het discussiepunt.
Nee, maar wel interessant.
pi_53629981
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 22:50 schreef Apropos het volgende:

[..]

Nee, maar wel interessant.
Volgens mij is dat volkomen normaal in elk democratisch land.
pi_53630089
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 20:09 schreef Reya het volgende:
Wat blijft Peer Gynt toch een fenominabel muziekstuk
Grieg.

Overigens is het Per Gynt.
pi_53630105
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 22:52 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Volgens mij is dat volkomen normaal in elk democratisch land.
Volgens mij ook. Ik heb ook niets gezegd over de samenstelling van de groep die hen verkoos, ik neem aan dat ze op grond van bekwaamheid zijn opgeklommen.
pi_53630280
edit
pi_53630458
quote:
Now comes an unconfirmed report in The Daily Mail in Britain with a staggering claim of mass slaughter. The paper quotes Hla Win, described as a Burmese general who has deserted his post in protest of the regime’s harsh tactics.

“Many more people have been killed in recent days than you’ve heard about,” Hla Win said. “The bodies can be counted in several thousand.”

Here is some additional detail from General Win, referred to in this passage by his title:

The 42-year-old chief of military intelligence in Rangoon’s northern region added: “I decided to desert when I was ordered to raid two monasteries and force several hundred monks onto trucks.

“They were to be killed and their bodies dumped deep inside the jungle. I refused to participate in this.”
http://thelede.blogs.nyti(...)-burma/index.html?hp

Maar, via een van mijn vele communistische blogs, vrees niet, het Witte Huis is zeer bezorgd over de mensenrechten en zo in Birma: "And reports about very innocent people being thrown into detention, where they could be held for years without any representation or charges, is distressing". Inderdaad... distressing.
pi_53630500
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 22:55 schreef Apropos het volgende:

[..]

Volgens mij ook. Ik heb ook niets gezegd over de samenstelling van de groep die hen verkoos, ik neem aan dat ze op grond van bekwaamheid zijn opgeklommen.
Dat maakt je eerste opmerking niet minder vreemd. Of althans de suggestie die je daarin wekte.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 01-10-2007 23:07:40 ]
pi_53630553
Wat ik niet snap: wekenlang heeft iedereen het over 'de toestand in Myanmar, voorheen Birma', en sinds vandaag (of gisteravond) heeft iedereen het over 'Birma, door het militaire regime ook wel Myanmar genoemd'. Wat is dat voor rare manier van berichtgeving?
pi_53630627
De Nederlandse media = dom.
pi_53630631
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 23:05 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat maakt je eerste opmerking niet minder vreemd. Of althans de suggestie die je daarin wekte.
Als jij het zegt.
pi_53630646
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 23:10 schreef Apropos het volgende:

[..]

Als jij het zegt.
Nee, ik zeg het niet, ik post het.
pi_53630700
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 23:10 schreef Mutant01 het volgende:
De Nederlandse media = dom.
Dat staat buiten kijf. Maar het is ondanks dat nog opvallend. Ik zag het namelijk ook bij buitenlandse media.
pi_53630807
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 23:08 schreef Elseetje het volgende:
Wat ik niet snap: wekenlang heeft iedereen het over 'de toestand in Myanmar, voorheen Birma', en sinds vandaag (of gisteravond) heeft iedereen het over 'Birma, door het militaire regime ook wel Myanmar genoemd'. Wat is dat voor rare manier van berichtgeving?
Dat is geen berichtgeving, dat is politiek. De eerste zin legitimeert het regime, die die naam immers heeft veranderd, de tweede isoleert het regime, of trekt die legitimiteit althans in twijfel.
pi_53630809
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 23:08 schreef Elseetje het volgende:
Dat was mij ook al opgevallen. Kennelijk kijken de media nu pas naar de achtergrond van die naam of durft de oppositie hier nu pas tegen in protest te komen.
Soms blijk je de waarheid alleen te kunnen overbrengen door deze geweld aan te doen.
pi_53630880
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 23:18 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat is geen berichtgeving, dat is politiek. De eerste zin legitimeert het regime, die die naam immers heeft veranderd, de tweede isoleert het regime, of trekt die legitimiteit althans in twijfel.
Snap ik prima, wat het impliceert. Maar waarom nu opeens die omslag?
pi_53630887
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 23:18 schreef ijsbrekertje het volgende:

[..]

Dat was mij ook al opgevallen. Kennelijk kijken de media nu pas naar de achtergrond van die naam of durft de oppositie hier nu pas tegen in protest te komen.
Lekker wakker zijn ze dan weer.

Over wakker gesproken: ik ga slapen.
pi_53630907
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 23:21 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Snap ik prima, wat het impliceert. Maar waarom nu opeens die omslag?
Omdat redacteuren er nu pas over na gaan denken, omdat het stoer is in kringen die begaan zijn met de arme, onderdrukte mensen, omdat het grote voorbeeld de BBC het ook doet, omdat God hun zo heeft opgedragen. En doeg, het is slaaptijd.
  † In Memoriam † dinsdag 2 oktober 2007 @ 00:30:59 #289
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_53631892
Slapen.
Carpe Libertatem
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 00:39:29 #290
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_53631972
wat een prachtige update. Handig ook, ik mistte de reklame tussen de posts al
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  † In Memoriam † dinsdag 2 oktober 2007 @ 00:47:50 #291
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_53632063
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 00:39 schreef Aoristus het volgende:
wat een prachtige update. Handig ook, ik mistte de reklame tussen de posts al
Dit bericht werd mede mogelijk gemaakt door FA, de natuurlijke verfrisser.
Carpe Libertatem
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 00:50:32 #292
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_53632087
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 00:47 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Dit bericht werd mede mogelijk gemaakt door FA, de natuurlijke verfrisser.
Mooi is dat he? Omdat we het waard zijn natuurlijk
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_53633077
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 23:23 schreef Monidique het volgende:

[..]

Omdat redacteuren er nu pas over na gaan denken, omdat het stoer is in kringen die begaan zijn met de arme, onderdrukte mensen, omdat het grote voorbeeld de BBC het ook doet, omdat God hun zo heeft opgedragen. En doeg, het is slaaptijd.
Je zal maar de laatste 'journalist' zijn die Myanmar zegt.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 08:19:50 #294
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_53633301
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 08:24:11 #295
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_53633346
Pas wanneer het ontploft in Pakistan zal ook daar worden gekeken naar de manier waarop de huidige machtshebbers het land hebben overgenomen, nu zijn ze nog een bondgenoot in de strijd tegen het terrorisme.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_53633592
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 08:19 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
pi_53634781
quote:
Zo raar is datniet hoor. In het westen van het land is een auto niet echt noodzakelijk in veel gevallen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_53634822
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 10:07 schreef du_ke het volgende:

[..]

Zo raar is datniet hoor. In het westen van het land is een auto niet echt noodzakelijk in veel gevallen.
Sowieso: als een bedrijf je graag wil hebben, maar ze eisen dat je een rijbewijs moet hebben om voor ze te kunnen werken, dan mogen ze het ook betalen. Komt steeds meer voor.
pi_53634840
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 10:08 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Sowieso: als een bedrijf je graag wil hebben, maar ze eisen dat je een rijbewijs moet hebben om voor ze te kunnen werken, dan mogen ze het ook betalen. Komt steeds meer voor.
en terecht natuurlijk. Maar goed een jaar of 4-5 geleden was de arbeidsmarkt toch wat anders
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_53634879
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 10:09 schreef du_ke het volgende:

[..]

en terecht natuurlijk. Maar goed een jaar of 4-5 geleden was de arbeidsmarkt toch wat anders
Inderdaad. 4 jaar geleden kreeg mijn vriend een goede baan aangeboden met gratis rijbewijs en een zeer voordelige leaseauto.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')