Lonsdale ook.quote:Op maandag 1 oktober 2007 10:59 schreef Mutant01 het volgende:
Ik ben kleurenblind!
Zo eentje heb ik ook.quote:Op maandag 1 oktober 2007 10:59 schreef Floripas het volgende:
Ja, Elseetje, die bovenste! Daar hoef je niet meer dan drie euro voor neer te leggen.
die bovenste zocht ik...quote:Op maandag 1 oktober 2007 10:55 schreef Elseetje het volgende:
Meer zoiets:
[afbeelding]
Of eventueel zoiets:
[afbeelding]
Nog supergoedkoop ook!
Het wilde niet echt lukken?quote:Op maandag 1 oktober 2007 11:05 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
die bovenste zocht ik...
Alleen heb je er meer van nodig. Eentje voor één kopje, eentje voor twee kopjes, ... Verder kookt de koffie en is de druk te laag.quote:Op maandag 1 oktober 2007 10:59 schreef Floripas het volgende:
Ja, Elseetje, die bovenste! Daar hoef je niet meer dan drie euro voor neer te leggen.
Boter moet biologisch zijn, bloemkool liefst rauw.quote:Op maandag 1 oktober 2007 11:01 schreef Autodidact het volgende:
Hebben we ook nog tips voor botermerken, en hoe we bloemkool bereiden, dames?
Koffiequote:
Ik ben een tijdje 'cold turkey' gegaan, omdat ik iets teveel fysieke bijverschijnselen kreeg. Dat was nog best moeilijk, trouwens. Wat me vooral verbaasde was dat ik na een paar weken nog steeds ontzettend veel trek had in koffie, ook al 'deed' 't weinig meer met me.quote:
werk, druk, uitleg, oefeningen, college.quote:
quote:Op maandag 1 oktober 2007 11:14 schreef gronk het volgende:
[..]
Ik ben een tijdje 'cold turkey' gegaan, omdat ik iets teveel fysieke bijverschijnselen kreeg. Dat was nog best moeilijk, trouwens. Wat me vooral verbaasde was dat ik na een paar weken nog steeds ontzettend veel trek had in koffie, ook al 'deed' 't weinig meer met me.
Jaja, smoesjes. Maar wel de verkeerde bij IKEA kunnen vinden.quote:Op maandag 1 oktober 2007 11:15 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
werk, druk, uitleg, oefeningen, college.
Je komt uit een winterslaap?quote:Op maandag 1 oktober 2007 11:31 schreef Mutant01 het volgende:
Een kloontje?
Ik ben er ook niet blij mee.quote:Op maandag 1 oktober 2007 11:39 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Pijn aan mijn ogen!
Ctrl+F5quote:Op maandag 1 oktober 2007 10:59 schreef Mutant01 het volgende:
Ik ben kleurenblind!
Jij bent crew, dus jij mag er op worden aangesproken.quote:Op maandag 1 oktober 2007 11:41 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ik ben er ook niet blij mee.
Ik houd hem verantwoordelijk voor dit beleid. Maar je kunt het terugzetten.quote:Op maandag 1 oktober 2007 11:44 schreef Reya het volgende:
[..]
Jij bent crew, dus jij mag er op worden aangesproken.
T is de schuld van Danny. Hij krijgt hier een harde plasser van.quote:Op maandag 1 oktober 2007 11:44 schreef Reya het volgende:
[..]
Jij bent crew, dus jij mag er op worden aangesproken.
Ik ook. Bevalt veel beter.quote:Op maandag 1 oktober 2007 11:57 schreef Mutant01 het volgende:
Ik heb hem weer op silver staan nu.
Zo ook ik, maar ik ben bang dat ik modknopjes mis.quote:Op maandag 1 oktober 2007 11:51 schreef Sidekick het volgende:
Ik blijf gewoon bij fokforum_light, oftewel de oude nieuwe.
Hij noemt het zelf een bagger layout.quote:Op maandag 1 oktober 2007 11:48 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
T is de schuld van Danny. Hij krijgt hier een harde plasser van.
Ik al sinds een halve minuut na inloggen vanmorgen.quote:Op maandag 1 oktober 2007 11:57 schreef Mutant01 het volgende:
Ik heb hem weer op silver staan nu.
Damn, ik ben langer geregistreerd dan jij.quote:Op maandag 1 oktober 2007 12:10 schreef Boze_Appel het volgende:
Hiep hiep hoera, ik ben precies 1 jaar op Fok!![]()
Of je daar nu zo blij mee moet zijnquote:Op maandag 1 oktober 2007 12:10 schreef Boze_Appel het volgende:
4 dagen.quote:Op maandag 1 oktober 2007 12:12 schreef Elseetje het volgende:
Damn, ik ben langer geregistreerd dan jij.
Gefeliciteerd. Voor mij gevoel zat je hier langer.quote:Op maandag 1 oktober 2007 12:10 schreef Boze_Appel het volgende:
Vrijdag de 13e geboren?quote:Op maandag 1 oktober 2007 12:19 schreef Fastmatti het volgende:
Over 12 dagen ben ik trouwens een jaar oudWeer een jaar verspild
![]()
Tijd om er een eind aan te maken.quote:Op maandag 1 oktober 2007 12:26 schreef Sidekick het volgende:
Pff, ik ben langer geregistreerd dan jullie vier tezamen.
Zou ik niet doen als ik jou was.quote:
Genoeg voorspel, neuken?quote:Op maandag 1 oktober 2007 13:17 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Zou ik ook niet doen als jij mij was.
quote:Elts woartel har eigen parasol
Ofstân dwaan fan de Nederlânske Nasjonaliteit. Dat docht men net samar. Guon sille grif tinke: wêr bisto yn ’e goedichheid mei dwaande.
Eefkes in stapke tebek. Ik bin fan betinken dat de wrâld boeiend, fassinearjend en gelokkich faak ek moai is. En dat ‘aardige’ fan dy wrâld hat yn foarste plak te krijen mei it feit dat der safolle fariaasje is en dat der in soad kultueren en ‘identiteiten’ binne. Yn Europa en sels allinnich al yn de Benelux binne der ferskate kultueren. En soe it net in ramp wêze as al dy identiteiten ferdwine moasten en wy allegearre kloanen wêze soene yn in globalisearre ienheidskultuer?
Ien fan dy fassinearjende kultueren is fansels ús eigen Fryske kultuer mei syn romroft ferline. Ik soe net graach wolle dat dy wei waard. Der moat net ien grutte ienheidswoarst ûntstean. Ik hâld fan kulturele fariaasje. Sadwaande heart by dat ferskaat ús eigen kultuer mei syn tradysje, taal, skiednis, folksaard, dus ús eigen folksidentiteit. Koartsein, de Fryske eigenheid.
It soe dochs mooglik wêze moatte om anno 2007 troch dialooch en oerlis al dy ferskillende identiteiten yn Nederlân, de Benelux en Europa in goed en eigen plak te jaan. Ik stribje nei harmony, ek yn Europa: der is ommers ek noch genôch ellinde yn de wrâld.
Wêrom in Fryske Nasjonaliteit.
De earste dy’t in formele erkenning krige foar syn Fryskwêzen, wie Doekele Brouwer, yn 1951. Hy joech by it ynskriuwen fan in firma yn it Hannelsregister (Keamer fan Keaphannel) op dat er de Fryske Nasjonaliteit hie en Nederlânsk Steatsboarger wie. De kantonrjochter te Ljouwert koe it dêrmei lykfine.
Mear as in heale ieu letter, op 1 juny 2005, wurdt it Ramtferdrach foar de beskerming fan nasjonale minderheden yn Europa troch Nederlân ratifisearre, wêrby’t de Friezen yn Nederlân as nasjonale minderheid (en dus yn harren folksnasjonaliteit) erkend wurde.
Tsja, as de Nederlânske Steat A seit, dan soed er fansels ek B sizze moatte.
Yn maart 2006 waard ik by de gemeenteferkiezings yn Achtkarspelen keazen as folksfertsjintwurdiger foar de FNP. Ik moast om in ûnkostefergoeding krije te kinnen, myn hantekening sette op in formulier foar de Gemeentlike Basisadministraasje (GBA) dêr’t op stie dat ik de Nederlânske Nasjonaliteit hie. Dat woe ik allinnich dwaan as der stean soe dat ik Nederlânsk Steatsboarger wie mei de Fryske Nasjonaliteit. Mei seis arguminten haw ik dat ferdigene. Us gemeente hat it foarlein oan de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG). Dy woe dêr net oan meiwurkje.
Op 23 april 2007 haw ik dêrom as Fries by boargemaster Lyklema fan de gemeente Achtkarspelen ferklearre dat ik offisjeel ôfstân die fan myn Nederlânske Nasjonaliteit. As reden haw ik opjûn dat ik inkeld de Fryske Nasjonaliteit hawwe woe en wol as Nederlânsk Steatsboarger. Sa hâldt men it kulturele en it politike útinoar.
Yn syn oarsprong komt it wurd ‘naasje’ fan it Latynske ´natio´ en betsjut ´berte´ (´nascor´ = berne wurde, ôfstamje, ûntstean, groeie) en betsjut sokssawat as ‘memmelân’. In ‘naasje’ is djip woartele yn de kultuer en skiednis fan in folk en befettet de wêzentlike eleminten fan de identiteit dêrfan. Nederlân keppelet it begryp ‘nasjonaliteit’ neffens my ûnrjochtlik allinnich oan de steat (steatsnasjonaliteit) en net oan in folk (folksnasjonaliteit). Soks tsjûget nèt fan respekt foar it bestean fan in folk mei in eigen taal, kultuer en folksidentiteit, dus foar de Friezen en it Frysk. Ik beskôgje de Fryske kultuermienskip en Fryslân as myn naasje.
De folsleine ferklearring mei de seis arguminten, myn beswierskrift foar De Haach en noch folle mear kinne jo hjir op dit webstek fine. Ik woe jo omtinken ek freegje foar in petysje dy’t jo ûndertekenje kinne. As jo dat dogge, dan helpe jo mei oan de erkenning fan de Fryske Nasjonaliteit.
Lit my einigje mei de wiere wurden fan de dichter en skriuwer Obe Postma:
Ik bin fan it Fryske lân in bern, gjin lid, dat ek betankje kin. Dat is net oars.
Mei rju achtinge,
Sjoerd Groenhof
Hoezo, ben je zo lelijk?quote:Op maandag 1 oktober 2007 13:40 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Geil.
Neem je wel een vriendje mee voor het echte werk?
Maar je verwacht wel dat ik geweldige vrienden heb?quote:Op maandag 1 oktober 2007 13:47 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Nee, niet overtuigd van je capaciteiten.
Een mens kan hopen.quote:Op maandag 1 oktober 2007 13:49 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Maar je verwacht wel dat ik geweldige vrienden heb?
nu.nlquote:HARKEMA - Sjoerd Groenhof uit Harkema gaat via de rechter in Den Haag proberen zijn Nederlandse nationaliteit in te ruilen voor de Friese. Groenhof zegt dat het volgens Europese regels mogelijk moet zijn Nederlands staatsburger te zijn en tegelijk de Friese nationaliteit te hebben.
Dat meldde Groenhof op zijn website, zo bleek maandag.
Groenhof verwijst onder meer naar de inschrijving van Doekele Brouwer bij het handelsregister van de Kamer van Koophandel in 1951. Brouwer liet zich als Nederlands staatsburger met de Friese nationaliteit inschrijven. Na een rechtszaak kreeg Brouwer volgens Groenhof van de kantonrechter in Leeuwarden gelijk.
quote:Op maandag 1 oktober 2007 13:24 schreef NJ het volgende:
Banners zijn de inkomstenbron die FOK! draaiende houdt. Buschetta blockt ze, dus blocken wij hem.
Zo had Bilderdijk moeten dichten.quote:Op zondag 30 september 2007 22:26 schreef kLowJow het volgende:
[..]
In een tweetal punten zie ik geen verraad, Fries.
En niet zo:quote:
Volgens mij leveren die banners ook alleen maar wat op als je erop klikt. Als je er nooit op klikt (of er door jarenlang internetmisbruik immuun voor geworden bent en ze dus niet eens meer ziet, zoals ik) dan kun je ze dus net zo goed blocken. Of niet, want in dat geval maakt het ook eigenlijk niet meer uit.quote:
Het werkt ook zo toppie, als Peugeot weer 's met een banner langs komt rijden...quote:Op maandag 1 oktober 2007 15:10 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Volgens mij leveren die banners ook alleen maar wat op als je erop klikt. Als je er nooit op klikt (of er door jarenlang internetmisbruik immuun voor geworden bent en ze dus niet eens meer ziet, zoals ik) dan kun je ze dus net zo goed blocken. Of niet, want in dat geval maakt het ook eigenlijk niet meer uit.
De beste remedie tegen banners is dus véél méér en lànger internetten, net zolang tot je immuun geworden bent voor reclameuitingen op internet.
Du hast recht.quote:Op maandag 1 oktober 2007 15:13 schreef Sidekick het volgende:
ü?
Gij kunt weerquote:Op maandag 1 oktober 2007 15:19 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Du hast recht.
"Bij meer dan twee klinkerletters wordt geen trema gezet direct na de i en krijgt alleen de e of de i een trema"
Die Peugeotbanner was inderdaad een enorme draak, die dit forum alleen maar geld gekost heeft.quote:Op maandag 1 oktober 2007 15:19 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Het werkt ook zo toppie, als Peugeot weer 's met een banner langs komt rijden...
Zei ik tochquote:Op maandag 1 oktober 2007 15:21 schreef Floripas het volgende:
Dan solliciteer je zo (en dat mag dan nu ook per mail) en dan zit je ieder half uur in je mail te kijken of je al antwoord hebt.
"Ik heb verdomme gisteren alles al opgestuurd, waarom hebben ze me nu nog geen vast contract aangeboden?"
Nou ja, ik vermoedde een typo, ik typ zelf vrijwel nooit een trema omdat het bij mijn toetsenbordinstelling lastig is en soms toont het forum die tekens vreemd, dus het was geen oordeel.quote:Op maandag 1 oktober 2007 15:19 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Du hast recht.
"Bij meer dan twee klinkerletters wordt geen trema gezet direct na de i en krijgt alleen de e of de i een trema"
Dat wist jij natuurlijk allang!
Dat krijg je, als je zo'n stukje site vrijgeeft aan commerciële aanbieders...quote:Op maandag 1 oktober 2007 15:21 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Die Peugeotbanner was inderdaad een enorme draak, die dit forum alleen maar geld gekost heeft.
Jahaaaaa. Ik weet het wel.quote:
Ik gebruik ze wel waar nodig, heb toch iets van taalpurisme in me, ook al stoor ik me totaal niet aan andermans taalfouten. Maar blijkbaar soms iets te vaak.quote:Op maandag 1 oktober 2007 15:24 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Nou ja, ik vermoedde een typo, ik typ zelf vrijwel nooit een trema omdat het bij mijn toetsenbordinstelling lastig is en soms toont het forum die tekens vreemd, dus het was geen oordeel.
True. Maar die Peugeotbanner was naast een enorme draak ook een enorme uitzondering. Het is nou niet dat dit forum maandenlang aan één stuk geplaagd wordt door banners van dat twijfelachtige kaliber.quote:Op maandag 1 oktober 2007 15:30 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Dat krijg je, als je zo'n stukje site vrijgeeft aan commerciële aanbieders...Daar heb je dan weinig greep meer op.
De site van Peugeot is ook genoeg om menig (oude) pc over de hik te laten gaan.quote:Op maandag 1 oktober 2007 15:41 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
True. Maar die Peugeotbanner was naast een enorme draak ook een enorme uitzondering. Het is nou niet dat dit forum maandenlang aan één stuk geplaagd wordt door banners van dat twijfelachtige kaliber.
Door de topictekst heenquote:Op maandag 1 oktober 2007 15:42 schreef TomTancr3do het volgende:
Hmmmm, die nieuwe banners, door de topictekst heen, zijn inderdaad vet irritant. Is eigenlijk voor het eerst in jaren dat reclame op internet me daadwerkelijk opvalt.
Zo te zien alleen bovenaan elke pagina, onder de eerste post van die pagina. Valt dus nog mee, maar het is wel weer een flinke stap opdringeriger geworden.quote:
Oh die, die kan je uitzetten.quote:Op maandag 1 oktober 2007 15:51 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Zo te zien alleen bovenaan elke pagina, onder de eerste post van die pagina. Valt dus nog mee, maar het is wel weer een flinke stap opdringeriger geworden.
txquote:
Graag gedaan.quote:Op maandag 1 oktober 2007 15:59 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
tx
(belachelijke optie overigens, zet het dan meteen uit)
Het idee is dat mensen die FOK! willen helpen die optie aan kunnen zetten. Niet dat ik dat, overigens, ik heb na twee minuten de hele lay-out weer teruggezet naar het oude.quote:Op maandag 1 oktober 2007 15:59 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
tx
(belachelijke optie overigens, zet het dan meteen uit)
Oh, daar ga ik wel van uit.quote:Op maandag 1 oktober 2007 15:33 schreef Floripas het volgende:
Ik open drie arbeidsopties per dag. Dat zou toch uiteindelijk iets bevredigends op moeten leveren.![]()
Als danny kan tellen hoeveel mensen de oude layout gebruiken, dan denk ik dat-ie zich nou zit te verbijten over twee maanden werk wat door niemand wordt bekeken...quote:Op maandag 1 oktober 2007 16:01 schreef Reya het volgende:
[..]
Het idee is dat mensen die FOK! willen helpen die optie aan kunnen zetten. Niet dat ik dat, overigens, ik heb na twee minuten de hele lay-out weer teruggezet naar het oude.
Nou ja, bezoekers zien natuurlijk nu wel de nieuwe nieuwe layout, en nieuwe users blijven die waarschijnlijk ook gebruiken. Bij de herinvoering van de oude oude en oude nieuwe layout schakelden ook veel users daarop terug, maar foksilver wordt volgensmij ook nog best veel gebruikt.quote:Op maandag 1 oktober 2007 16:02 schreef gronk het volgende:
[..]
Als danny kan tellen hoeveel mensen de oude layout gebruiken, dan denk ik dat-ie zich nou zit te verbijten over twee maanden werk wat door niemand wordt bekeken...
Als ze nou bij Ehsan Jami intrekt scheelt dat weer beveiligingskosten.quote:Op maandag 1 oktober 2007 15:17 schreef Boze_Appel het volgende:
Wat moet die muts van een Hirsi Ali weer in .nl ?
FokSilver is relaxt, maar deze is bijna gelijk.quote:Op maandag 1 oktober 2007 16:05 schreef Reya het volgende:
[..]
Nou ja, bezoekers zien natuurlijk nu wel de nieuwe nieuwe layout, en nieuwe users blijven die waarschijnlijk ook gebruiken. Bij de herinvoering van de oude oude en oude nieuwe layout schakelden ook veel users daarop terug, maar foksilver wordt volgensmij ook nog best veel gebruikt.
2 op 1 cel.quote:Op maandag 1 oktober 2007 16:07 schreef Reya het volgende:
[..]
Als ze nou bij Ehsan Jami intrekt scheelt dat weer beveiligingskosten.
Dat hangt er natuurlijk maar net vanaf hoe hoog je bent opgeleid en in welke richting. Er zijn zat universitair geschoolden en zelfs gepromoveerden die met bijzonder veel gemak en binnen een week tijd aan een baan op niveau komen, bijvoorbeeld in de technische hoek. Dat is gewoon een kwestie van iets kiezen dat goed in de markt ligt, bij bedrijven met een snelle, no-nonsense instelling.quote:Op maandag 1 oktober 2007 16:01 schreef gronk het volgende:
[..]
Oh, daar ga ik wel van uit.
Overigens, jouw ervaring bevestigt weer een klein irritatiepuntje van mij jegens domme rechtse rukkertjes: voor hogeropgeleiden beweegt de arbeidsmarkt *veel* trager
Ik gebruik altijd de nieuwste layout, ga graag met m'n tijd mee. Maar ik kan me de vorige-vorige-vorige layout nog herinneren, die was eigenlijk helemaal zo slecht nog niet.quote:Op maandag 1 oktober 2007 16:01 schreef Reya het volgende:
[..]
Het idee is dat mensen die FOK! willen helpen die optie aan kunnen zetten. Niet dat ik dat, overigens, ik heb na twee minuten de hele lay-out weer teruggezet naar het oude.
Welkom.quote:Op maandag 1 oktober 2007 16:15 schreef Mutant01 het volgende:
De nationale knuffelallochtoon is weer terug.
Ik denk dat best veel mensen braafjes meegaan met de nieuwe layout.quote:Op maandag 1 oktober 2007 16:05 schreef Reya het volgende:
[..]
Nou ja, bezoekers zien natuurlijk nu wel de nieuwe nieuwe layout, en nieuwe users blijven die waarschijnlijk ook gebruiken. Bij de herinvoering van de oude oude en oude nieuwe layout schakelden ook veel users daarop terug, maar foksilver wordt volgensmij ook nog best veel gebruikt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |