Met een bijl iemand doodslaan. Waar gaat dit in hemelsnaam heen hier in Nederland??quote:Man dood na aanval met bijl op station
ROOSENDAAL - Een 22-jarige man uit Bergen op Zoom is zaterdagavond met een handbijl gedood op station Roosendaal. De politie heeft op het station een 41-jarige verdachte aangehouden.
+ afbeelding vergroten FOTO www.PIXELIO.DE
Rond 19.30 uur werd het slachtoffer in een wachtruimte op het treinstation aangevallen. ,,De verdachte kwam de ruimte binnenlopen en begon met de bijl op het slachtoffer in te slaan'', aldus een politiewoordvoerder. Personeel van de hulpdiensten had ruim een uur nodig om de toestand van de man te stabiliseren zodat hij per helikopter vervoerd kon worden. Later op de avond overleed hij in het ziekenhuis aan zijn verwondingen.
Om ruimte te geven aan hulpdiensten en politie werden enkele sporen op het station enige tijd afgesloten. Dat had geen grote gevolgen voor het treinverkeer, aldus spoorwegbeheerder ProRail.
http://www.ad.nl/binnenland/article1647418.ece
quote:Op zondag 9 september 2007 14:27 schreef SpecialK het volgende:
"Wear geat dit in heamelensneame hinne in den zeven provincien broeder?"
Mensen roepen nu al zo ongeveer 300 jaar lang "waar gaat dit in hemelsnaam heen in nederland". Alleen toen was het zoiets als:
Mensen roepen nu al zo ongeveer 300 jaar lang "waar gaat dit in hemelsnaam heen in nederland". Alleen toen was het zoiets als:
Ja, voor de nabestaanden....quote:
Omdat velen nooit op de FP komen.quote:Op zondag 9 september 2007 15:22 schreef MuRKie het volgende:
Waarom zijn er altijd mensen die nieuwsberichten die op de frontpage langsgekomen zijn nog eens in het forum plakken? Lees gewoon de FP en post berichten die niet op de FP zijn geweest als aanvulling ofzo
Er is geen bloedspettertje op te zien, jij bent ook niets gewendquote:Op zondag 9 september 2007 15:59 schreef dubidub het volgende:
[..]
Ik vind die onderste foto best luguber eigenlijk
Uhm.. een paar rake klappen op het hoofd kan al genoeg zijn neem ik aanquote:Op zondag 9 september 2007 16:23 schreef du_ke het volgende:
[..]
.
Maar wel een walgelijke moord. Je moet verdomde goed je best doen om iemand met een handbijl daadwerkelijk te doden volgens mij.
Inderdaad, zulke dingen zijn helaas van alle tijden en het is dan ook weinig zinvol om het bij praktisch iedere gebeurtenis op te rakelen.quote:Op zondag 9 september 2007 14:27 schreef SpecialK het volgende:
Wat een DOMME opmerkingquote:Op zondag 9 september 2007 15:57 schreef SpecialK het volgende:
Omdat een discussie op het forum er meestal een stuk intelligenter aan toe gaat... Meestal.
Niks aan de hand, gewoon een incidentjequote:Eerder die avond had in een wachtruimte van het perron 3/4 een incident plaatsgevonden waarbij een persoon een jongeman aangevallen had met een handbijl.
.......quote:'Bijl-slachtoffer was willekeurig'
De man die gisteravond op het treinstation in Roosendaal een 22-jarige man met een bijl zou hebben gedood, heeft zijn slachtoffer mogelijk willekeurig uitgekozen. De politie heeft vooralsnog geen relatie kunnen vinden tussen de twee, maakte zij vandaag bekend.
De 41-jarige verdachte heeft geen vaste woon- of verblijfplaats. Hij zou het slachtoffer uit Bergen op Zoom rond 19.30 uur in een wachtruimte op het station hebben aangevallen. Het slachtoffer overleed later in het ziekenhuis aan zijn verwondingen. De politie hield de verdachte op het station aan. Ze is nog op zoek naar getuigen
Het lijkt gezien de omstandigheden letterlijk een ziek figuur geweest te zijn.quote:Op zondag 9 september 2007 16:57 schreef StateOfMind het volgende:
Ziek, erg erg ziek zoiets.
Voor dit soort zieke figuren zou ik de doodstraf gerechtvaardigd vinden.
Ik heb elders nog eentje gezien die erger is. Die heb ik maar niet geplaatst.quote:Op zondag 9 september 2007 15:59 schreef dubidub het volgende:
[..]
Ik vind die onderste foto best luguber eigenlijk
Dat kan niet.quote:Op zondag 9 september 2007 16:57 schreef StateOfMind het volgende:
Ziek, erg erg ziek zoiets.
Voor dit soort zieke figuren zou ik de doodstraf gerechtvaardigd vinden.
Condoleancequote:Op zondag 9 september 2007 17:29 schreef EchtGaaf het volgende:
Is de identiteit van het slachtoffer al bekend?
PM es?quote:Op zondag 9 september 2007 17:27 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik heb elders nog eentje gezien die erger is. Die heb ik maar niet geplaatst.
Had ik ook, ik dacht "zal wel om een afrekening gaan" (niet dat dat per se minder erg is), maar hier word ik echt naar van en ik raak inmiddels niet meer zo snel onder de indrukquote:Op zondag 9 september 2007 17:57 schreef milagro het volgende:
sta je dan op de trein te wachten, komt er ineens zo'n gestoorde op je af.... mijn god.... ik krijg het er koud van.
eerst denk je , een vete die wordt uitgevochten of zo, ja, niet minder gruwelijk, maar toch, deze complete willekeur...
Haha! Ze zullen nog wel een tijdje doorgaan ook met het knuffelen van dit geestelijke misbaksel. Want zo iemand "moet geholpen worden". Jawel, naar het hiernamaals!quote:Op zondag 9 september 2007 17:42 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dat kan niet.
Als je zo'n daad pleegt ben je per definitie gestoord/ziek.
Wel benieuwd hoelang er tegen deze gestoorde is aangeknuffeld.
NB Bijlen liggen nog in de aanbieding bij de Aldi.![]()
Zet 'm anders achter een link, met waarschuwing erbij.quote:Op zondag 9 september 2007 17:27 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik heb elders nog eentje gezien die erger is. Die heb ik maar niet geplaatst.
Dus er moet bloed op om luguber te zijn? gewoon het feit dat die knakker onder dat laken ligt, terwijl 'ie een half uurtje ervoor nog op de trein stond te wachten. Die totale willekeur, best bizar.quote:Op zondag 9 september 2007 16:25 schreef TheSorrow het volgende:
[..]
Er is geen bloedspettertje op te zien, jij bent ook niets gewend
Die reacties in het condoleanceregister...quote:
quote:Naam: Dr.R. Clavan
21:30:36, 9th-Sep-07
Heel veel sterkte aan de nabestaanden. Ik hoop dat de allochtone moslim dader snel gepakt wordt.
nou Aventura er staan een heleboel reacties, beetje tendentieus om dan net die ene eruit te pikken.quote:Op zondag 9 september 2007 21:37 schreef Aventura het volgende:
[..]
Die reacties in het condoleanceregister...
[..]
quote:Op zondag 9 september 2007 21:37 schreef Aventura het volgende:
[..]
[..]
Sowieso een rare reactie. De dader is toch vrijwel meteen na het gebeurde gearresteerd?quote:Op zondag 9 september 2007 21:37 schreef Aventura het volgende:
[..]
[..]
Wat is dat nu weer een domme opmerking.quote:Op zondag 9 september 2007 21:50 schreef JohnDope het volgende:
Die jongen op die foto heeft inderdaad niet bepaald een smoelwerk waar je zomaar even voor de lol met een bijl in gaat hakken, er lopen veel grotere pauperts rond op het station....
hehe nee zo bedoelde ik het niet, maar als je zin hebt om te hakken, sla dan gewoon al dat tuig weg van het stationquote:Op zondag 9 september 2007 21:54 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Wat is dat nu weer een domme opmerking.
Dus als iemand een lelijk gezicht heeft kun je je voorstellen dat iemand er voor de lol met een hakbijl op inslaat.![]()
Extra schrikken als je het slachtoffer kentquote:Op zondag 9 september 2007 20:43 schreef David_Aames het volgende:
Nou das wel even schrikken, heb nog met thijs in het tennisteam gezeten. Je kunt je dit amper voorstellen dat het je zomaar kan overkomen.
omgquote:Naam: herman
22:59:30, 9th-Sep-07
lol owned
quote:
Goede opmerking, ik erger me daar dus ook aan!quote:Op zondag 9 september 2007 18:41 schreef symphrock001 het volgende:
En dat wordt door mafkezen hier nog op komische wijze ("Wear geat dit in heamelensneame hinne in den zeven provincien broeder") goedgepraet....praat????
Net een vriendin gesproken die hem kende, kwam daar ongeveer dagelijks over de vloer, helemaal kapot van, zit nu alleen maar ' :| ' voor zich uit te kijken en dr broer helemaal over de rooiequote:Op zondag 9 september 2007 22:32 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Extra schrikken als je het slachtoffer kent![]()
Ja, je schrik gewoon hoe deze samenleving verhardt, ja...quote:Op zondag 9 september 2007 23:14 schreef nijnja het volgende:
[..]
Net een vriendin gesproken die hem kende, kwam daar ongeveer dagelijks over de vloer, helemaal kapot van, zit nu alleen maar ' :| ' voor zich uit te kijken en dr broer helemaal over de rooie
ikzelf kende het niet, maar zoiets als dit had gewoon niet moeten gebeuren.... ik weet dat het steeds vaker gebeurt maar het gaat gewoon nergens over...
dat hele stuk is kansloos geschreven : de man die dat deed...quote:Op zondag 9 september 2007 23:05 schreef Foeske het volgende:
Btw, wat een enorm kansloze titel op de FP![]()
'ik heb niets te doen... laat ik maar eens een leven totaal verwoesten, en meerdere een lekkere breuk/trauma geven'quote:Op zondag 9 september 2007 23:19 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja, je schrik gewoon hoe deze samenleving verhardt, ja...
Volstrekt zinloos dit. Waar gaat dit heen vraag ik mij af. Dader lijkt slachtoffer volstrekt willekeurig te hebben gekozen..
Je zegt het zelf al zinloze willekeur. Dat bestaat nu dat bestond vroeger en dat zal blijven bestaan. Heeft niets met verandere samenleving te maken.quote:Op zondag 9 september 2007 23:19 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja, je schrik gewoon hoe deze samenleving verhardt, ja...
Volstrekt zinloos dit. Waar gaat dit heen vraag ik mij af. Dader lijkt slachtoffer volstrekt willekeurig te hebben gekozen..
Oh nee?quote:Op zondag 9 september 2007 23:25 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je zegt het zelf al zinloze willekeur. Dat bestaat nu dat bestond vroeger en dat zal blijven bestaan. Heeft niets met verandere samenleving te maken.
idd, veel daklozen schijnen schizo's te zijn, dat is ook de reden dat ze zijn gaan zwerven in the first place ws.quote:Op zondag 9 september 2007 23:25 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je zegt het zelf al zinloze willekeur. Dat bestaat nu dat bestond vroeger en dat zal blijven bestaan. Heeft niets met verandere samenleving te maken.
Die dader is iig niet goed bij zijn hoofd. Zal wel weer een gevalletje psycho zijn.....quote:Op zondag 9 september 2007 23:21 schreef nijnja het volgende:
[..]
'ik heb niets te doen... laat ik maar eens een leven totaal verwoesten, en meerdere een lekkere breuk/trauma geven'
![]()
Dit soort mensen moeten ze ver van de bewoonde wereld houden
![]()
Ik kan dr niet inkomen, als er nou een strijd tussen de 2 was, zou ik geweld kunnen plaatsen, maar sowieso iemand vermoorden![]()
Of een moeilijke jeugd, dat is altijd te proberen, trappen ze hier nogal vaak in...quote:Op zondag 9 september 2007 23:33 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Die dader is iig niet goed bij zijn hoofd. Zal wel weer een gevalletje psycho zijn.....
Mwoa, word wel uitgezocht.quote:Op zondag 9 september 2007 23:34 schreef nijnja het volgende:
[..]
Of een moeilijke jeugd, dat is altijd te proberen, trappen ze hier nogal vaak in...
mag toch hopen dat hij niet al opgenomen was, maar niet teruggekomen van verlof... en dat we dat dan weer een week of wat later horen dankzij wat speurwerk van deze of gene journalist.quote:Op zondag 9 september 2007 23:33 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Die dader is iig niet goed bij zijn hoofd. Zal wel weer een gevalletje psycho zijn.....
gevalletje TBS wrs.
quote:Op zondag 9 september 2007 23:32 schreef milagro het volgende:
[..]
idd, veel daklozen schijnen schizo's te zijn, dat is ook de reden dat ze zijn gaan zwerven in the first place ws.
volkomen willekeur van een volkomen gestoorde.
onverteerbaar moet dit zijn voor de ouders
en Jerruh
Ik las ergens dat het vermoedelijk om dak/thuisloze gaat. Maar dat ben je als gevluchte al gauw natuurlijk.quote:Op zondag 9 september 2007 23:38 schreef milagro het volgende:
[..]
mag toch hopen dat hij niet al opgenomen was, maar niet teruggekomen van verlof... en dat we dat dan weer een week of wat later horen dankzij wat speurwerk van deze of gene journalist.
Ja maar voor wie, en hoe...quote:Op zondag 9 september 2007 23:41 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik las ergens dat het vermoedelijk om dak/thuisloze gaat. Maar dat ben je als gevluchte al gauw natuurlijk.
Inderdaad maar niet te hopen dat dit het zoveelste gevalletje gevluchte TBS-er is.mocht dat het geval zijn, dan zijn de rapen echt gaar.
dat weet ik, dat je het zo bedoelt, maar ik denk wel zo, het had mijn kind kunnen zijn, op weg naar school, het had Jerruh kunnen zijn blijkbaar... ja, het had iedereen kunnen zijn, maar net die knul was daar toen net die gek het perron opliep en duivels dacht te zien... en dan kun je niet eens denken, ik ben zo blij dat het niet ik was, want daarmee zeg je gevoelsmatig dat je blij was dat hij het was, wat je natuurlijk niet bedoelt, maar de ouders wiens zoon wel terug kwam van dat perron, schiet toch door je hoofd even, en de woede en onmacht van de ouders van dat joch, waarom hij nu net... blegh..quote:Op zondag 9 september 2007 23:38 schreef Jerruh het volgende:
[..].
weet je, het gaat me niet om het tijdstip of het feit dat ik er vlak ervoor was, meer om het feit dat het willekeur was... dat als je morgen op straat loopt er een gek kan zijn... niet dat ik parabrain ga doen of iets dergelijks, maar het is dit keer niet iets wat uit een bepaald milieu of omstandigheid komt, gewoon wrong time wrong place...
Als dit het zoveelste gevalletje "gevluchtige TBS-er "is dan komt TBS als maatregel wel erg zwaar onder druk te staan. De rapen zijn dan gaan voor de verantwoordelijke politici. Verder komt "verlof"als behandelingsonderdeel ook onder verder druk te staan. Bij een verregaande marginalisering van het verlof komt de behandeling weer in gevaar. Ooit kom je namelijk in ene fase dat cliënt weer met de buitenwereld in aanraking komt. als je dat niet meer kunt oefenen, dan wordt de behandeling vrijwel onmogelijk. En daarmee TBS als maatregel. Het gevolg is dat criminelen dan niet meer worden behandeld doch slechts worden opgesloten en onbehandeld worden vrijgelaten.quote:
Idd, ik wil mn naam wel normaal uit kunnen sprekenquote:Op zondag 9 september 2007 23:48 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Als dit het zoveelste gevalletje "gevluchtige TBS-er "is dan komt TBS als maatregel wel erg zwaar onder druk te staan. De rapen zijn dan gaan voor de verantwoordelijke politici. Verder komt "verlof"als behandelingsonderdeel ook onder verder druk te staan. Bij een verregaande marginalisering van het verlof komt de behandeling weer in gevaar. Ooit kom je namelijk in ene fase dat cliënt weer met de buitenwereld in aanraking komt. als je dat niet meer kunt oefenen, dan wordt de behandeling vrijwel onmogelijk. En daarmee TBS als maatregel. Het gevolg is dat criminelen dan niet meer worden behandeld doch slechts worden opgesloten en onbehandeld worden vrijgelaten.
Ik ben blij dat ik geen Nebahat Albayrak heet.![]()
Och in verre oosterse landen hebben ze geen enkele moeite met dat soort 'mensen'..quote:Op zondag 9 september 2007 23:48 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Als dit het zoveelste gevalletje "gevluchtige TBS-er "is dan komt TBS als maatregel wel erg zwaar onder druk te staan. De rapen zijn dan gaan voor de verantwoordelijke politici. Verder komt "verlof"als behandelingsonderdeel ook onder verder druk te staan. Bij een verregaande marginalisering van het verlof komt de behandeling weer in gevaar. Ooit kom je namelijk in ene fase dat cliënt weer met de buitenwereld in aanraking komt. als je dat niet meer kunt oefenen, dan wordt de behandeling vrijwel onmogelijk. En daarmee TBS als maatregel. Het gevolg is dat criminelen dan niet meer worden behandeld doch slechts worden opgesloten en onbehandeld worden vrijgelaten.
Ik ben blij dat ik geen Nebahat Albayrak heet.![]()
Ik weet alleen niet of ik het goed gespeld hebquote:Op zondag 9 september 2007 23:50 schreef nijnja het volgende:
[..]
Idd, ik wil mn naam wel normaal uit kunnen spreken
Vaak is dat zo idd. Het hangt ook wel van de persoonlijkheidsstoornis of psychiatrische ziekte af. De ene aandoening is nu eenmaal beter te behandelen dan de andere.quote:Nee maar idd je hebt wel gelijk, maargoed vaak zie je toch wel dat het niets helpt, ik zeg niet dat het slecht is ofzo, maar in de meeste gevallen zijn die personen al zover 'heen' dat het toch geen zin meer heeft
Nou ja, het voordeel van TBS is dat het een verkapte levenslange vrijheidsbeneming kan zijn.quote:Op zondag 9 september 2007 23:52 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Och in verre oosterse landen hebben ze geen enkele moeite met dat soort 'mensen'..
En hier moet alles maar kunnen en mogen alsof het een eer is tav diegene die een tbs'er behandelen mag dat zo een weer ''normaal'' is geworden na een lange intensieve dure behandeling.
Pffff, die arme ouders
oh my god!![]()
Dat is ook wel zo. Het is ook wel te proberen uiteraard, maar op een gegeven moment houdt zoiets op (vind ik...)quote:Op zondag 9 september 2007 23:54 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik weet alleen niet of ik het goed gespeld heb![]()
[..]
Vaak is dat zo idd. Het hangt ook wel van de persoonlijkheidsstoornis of psychiatrische ziekte af. De ene aandoening is nu eenmaal beter te behandelen dan de andere.
Feit is wel dat grosso modo de recidivekans na een TBS behandeling wel belangrijk afneemt in vergelijking met alleen met gevangenisstraf veroordeelden.
ik denk dat sommige mensen eens af moeten van het idee dat alles te genezen is, dat iedereen een tweede kans verdient, of een derde of meer.quote:Op maandag 10 september 2007 00:01 schreef nijnja het volgende:
[..]
Dat is ook wel zo. Het is ook wel te proberen uiteraard, maar op een gegeven moment houdt zoiets op (vind ik...)
Ligt hij onder dat laken? Op teletekst staat dat hij is overleden in het ziekenhuis namelijk.quote:Op zondag 9 september 2007 20:49 schreef dubidub het volgende:
[..]
Dus er moet bloed op om luguber te zijn? gewoon het feit dat die knakker onder dat laken ligt, terwijl 'ie een half uurtje ervoor nog op de trein stond te wachten. Die totale willekeur, best bizar.
Inderdaad, vaak is dat verschil dan ook alwel weer te zien, spijt of niet... maar tochquote:Op maandag 10 september 2007 00:18 schreef milagro het volgende:
[..]
ik denk dat sommige mensen eens af moeten van het idee dat alles te genezen is, dat iedereen een tweede kans verdient, of een derde of meer.
sommige aandoeningen zijn niet te genezen en in die zin is tbs dan dus volkomen zinloos, maar ja wat moet je er anders mee, in het gevang?
ja eigenlijk wel, denk ik dan.
een psychopaat is dat voor het leven en zo iemand is wel gek, maar niet gek, weet vaak prima wat hij doet, alleen het schuldgevoel ontbreekt.
waarom moet zo iemand in jezusnaam tbs krijgen dan? onbehandelbaar.
Doodstraf lijkt mij persoonlijk beter maargoed.quote:Op maandag 10 september 2007 03:14 schreef Bommenlegger het volgende:
Misschien een optie om dit soort klanten een enkele reis te geven naar de mijnen in Sibirie?
Dat beweert Jan Peter in elk geval.quote:Op zondag 9 september 2007 23:30 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Oh nee?
Waarom is de laatste jaren het zinloze geweld meer en meer onder de aandacht? Omdat het minder wordt?
Omdat de media er anders mee omgaat. Of het meer wordt moeten we niet beoordelen op basis van enkel jouw gevoel lijkt me.quote:Op zondag 9 september 2007 23:30 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Oh nee?
Waarom is de laatste jaren het zinloze geweld meer en meer onder de aandacht? Omdat het minder wordt?
Zo'n moord als dit lijkt me voor iedereen onverteerbaarquote:Op zondag 9 september 2007 23:32 schreef milagro het volgende:
[..]
idd, veel daklozen schijnen schizo's te zijn, dat is ook de reden dat ze zijn gaan zwerven in the first place ws.
volkomen willekeur van een volkomen gestoorde.
onverteerbaar moet dit zijn voor de ouders
en Jerruh
Dat hij inderdaad geen vaste woon of verblijfplaats heeft. Maar niet direct een zwerver is.quote:Op maandag 10 september 2007 09:17 schreef milagro het volgende:
wat bedoelen ze zonder huis tuin en keuken adres?
dat hij wel degelijk een adres heeft, maar geen eigen (huur) huis.
het zal toch niet zo zijn, hè....
tuurlijk, maar ik heb wel goed geslapen vannacht, ik, wij kunnen het zo weer wegzetten en over een week denken we er niet meer aan.quote:Op maandag 10 september 2007 09:21 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zo'n moord als dit lijkt me voor iedereen onverteerbaar. Trek dit ook erg matig.
Ja ik snap wat je bedoelt.quote:Op maandag 10 september 2007 09:26 schreef milagro het volgende:
[..]
tuurlijk, maar ik heb wel goed geslapen vannacht, ik, wij kunnen het zo weer wegzetten en over een week denken we er niet meer aan.
een kind verliezen is an sich al onverteerbaar, maar op zo'n manier, ja meer dan dat dus.
Seneca riep het al, tweeduizend jaar geleden.quote:Op zondag 9 september 2007 14:27 schreef SpecialK het volgende:
oh nou, laten we dat hopen dan maar... je kan het namelijk ook anders opvatten.quote:Op maandag 10 september 2007 09:25 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat hij inderdaad geen vaste woon of verblijfplaats heeft. Maar niet direct een zwerver is.
Precies, hoe triest ook, dit soort 'voorvallen' zijn helaas van alle tijden en er kan praktisch niets aan gedaan worden om het te voorkomen.quote:Op zondag 9 september 2007 23:25 schreef du_ke het volgende:
[..]
hoe danquote:Op maandag 10 september 2007 09:32 schreef milagro het volgende:
[..]
oh nou, laten we dat hopen dan maar... je kan het namelijk ook anders opvatten.
Enkelen hier willen deze moord graag de schuld van het tbs systeem laten zijn.quote:
Tjah wapens meenemen onderweg dat is de tendens dan maar tegenwoordig, had hij pepperspray oid gehad dan had die halve zool gedacht dat de duivel een draak was..quote:Op maandag 10 september 2007 09:50 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Precies, hoe triest ook, dit soort 'voorvallen' zijn helaas van alle tijden en er kan praktisch niets aan gedaan worden om het te voorkomen.
Ik begrijp dat de dader geen Moslim is?quote:Op maandag 10 september 2007 09:50 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Precies, hoe triest ook, dit soort 'voorvallen' zijn helaas van alle tijden en er kan praktisch niets aan gedaan worden om het te voorkomen.
Ook dat valt ontzettend mee, de kans dat dit je overkomt is vele malen kleiner dan de kans dat je bij een verkeersongeluk om het leven komt.quote:Op maandag 10 september 2007 14:29 schreef zhe-devilll het volgende:
maar goed tis al erg genoeg dat men niet veilig is in ons land.
Ik denk het niet. Balkenende is juist de man die normen en waarden weer op de kaart probeert te zetten.quote:Op maandag 10 september 2007 09:15 schreef Gijsbrecht2 het volgende:
[..]
Dat beweert Jan Peter in elk geval.
Ik heb de neiging om hetzelfde te denken.quote:Op maandag 10 september 2007 09:17 schreef milagro het volgende:
wat bedoelen ze zonder huis tuin en keuken adres?
dat hij wel degelijk een adres heeft, maar geen eigen (huur) huis.
het zal toch niet zo zijn, hè....
Nee, de statistieken zeggen ook dat er meer geweld plaatsvindt. Dus laat staan dat het minder is geworden.quote:Op maandag 10 september 2007 09:20 schreef du_ke het volgende:
[..]
Omdat de media er anders mee omgaat. Of het meer wordt moeten we niet beoordelen op basis van enkel jouw gevoel lijkt me.
Waar baseer je dat op en ten opzichte van welke periode zou het gewelddadiger worden?quote:Op maandag 10 september 2007 17:13 schreef EchtGaaf het volgende:
Du_Ke de samenleving wordt gewelddadiger.
Afgelopen 10 jaar.quote:Op maandag 10 september 2007 17:16 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Waar baseer je dat op en ten opzichte van welke periode zou het gewelddadiger worden?
Volgens mij is het aantal moorden juist afgenomen, maar ik kan er naast zitten.quote:
Ja, maar het aantal overvallen stijgt weer. Net als het aantal geweldsincidenten. De samenleving is danig aan het verruwen. We kunnen onze ogen daar niet voor sluiten.quote:Op maandag 10 september 2007 17:37 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Volgens mij is het aantal moorden juist afgenomen, maar ik kan er naast zitten.
Hoe dan ook, denk ik niet dat dit afschuwelijke voorval veel over het al dan niet onveiliger worden van Nederland zegt. Het heeft immers niets met 'gewone' criminaliteit te maken.
nu dat hij opgenomen was.quote:
omdat hij geen kant meer op kon?quote:Op maandag 10 september 2007 22:46 schreef RijstNatie het volgende:
Wat ik me dan afvraag, hoezo ren je niet weg nadat 1x geraakt bent door het wapen.. ik neem aan dat je niet in 1x dood bent na 1 slash van een bijl
Lekker danquote:'Bijlmoord wraak voor Nederlandse oorlogsdeelname'
ROOSENDAAL (ANP) - De 41-jarige Amerikaanse verdachte die zaterdagavond op het station van Roosendaal een 22-jarige student met een bijl doodsloeg, wilde eigenlijk een Nederlandse commando van de lokale kazerne treffen. Hij wilde een daad stellen vanwege de Nederlandse steun voor de oorlog in Irak, zo heeft hij volgens BN/De Stem verklaard bij de politie.
Advocaat Peter Dirven van het advocatenkantoor dat de verdachte bijstaat, bevestigde dinsdagochtend de strekking van de eerste bekentenis en verklaring.
Volgens de krant heeft de verdachte bij de Amerikaanse luchtmacht gewerkt. Familie van hem zegt dat hij niet in Irak heeft gediend, geen trauma heeft en zelf ontslag heeft genomen.
Het Openbaar Ministerie (OM) in Breda gaat tot de voorgeleiding van de verdachte in de loop van dinsdag niet in op zijn verklaringen.
Welke statistieken? Laat ze eens zien.quote:Op maandag 10 september 2007 17:13 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee, de statistieken zeggen ook dat er meer geweld plaatsvindt. Dus laat staan dat het minder is geworden.
Du_Ke de samenleving wordt gewelddadiger. Dat zeg ik , niet omdat ik het zo leuk vind. Maar ik steek liever mijn hoofd niet in het zand.
Dat zeg ik, je zoekt een excuus om weer op dat systeem te kunnen kankeren. Zelfde soort onderbuikgevoelens als Echtgaaf hier tentoonspreid.quote:Op maandag 10 september 2007 17:59 schreef milagro het volgende:
[..]
nu dat hij opgenomen was.
dat is niet gedacht zoals du_ke zegt omdat 'enkelen' ik dus, dat graag zouden willen, maar het komt nogal eens voor, de laatste jaren, ontsnapte tbs-ers of tbs-ers op verlof die opnieuw de fout ingaan, en de omschrijving huistuinenkeukenadres is wat vreemd omslachtig, je kan toch ook gewoon zeggen "hij sliep meestal bij vrienden, of familie, maar dus niet op straat" ..... bijvoorbeeld.
In het Brabants Dagblad van vanmorgen staat het zelfs nog wat uitgebreider:quote:
Echt kansloos. Hoop dat ze die man terugsturen naar de VS!quote:De man had volgens zijn eigen verklaring de commando's willen treffen. Hij wilde, heeft hij tegenover de politie verklaard, een tegendaad stellen omdat Nederland helpt in de 'oorlog van Bush'. Hij is heel erg tegen de oorlog in Irak.
De nacht vóór de moord heeft de Amerikaan in de bosjes bij de commandokazerne geslapen. Toen zijn missie daar mislukte, heeft de man besloten iemand anders te slachtofferen.
Zijn alternatieve doel werd het treffen van een Nederlandse overheidsdienaar. Uiteindelijk werd, uit totale willekeur en mogelijk uit frustratie vanwege de twee mislukte missies, zaterdagavond op het station van Roosendaal Thijs Geers met een bijl vermoord.
dat maakt het nu zo misselijkmakend, nog meer dan het uiteraard al is.quote:Op dinsdag 11 september 2007 09:30 schreef speknek het volgende:
Die gast was waarschijnlijk zo stoned als een garnaal en zoekt gewoon een motief voor z'n eigen daad.
Mijn gok: die man krijgt TBS. Dit is niet een mohammed B. ofzo, he? Deze man is heel evident niet goed in zijn knikker. Schizofreen ofzo, mijn gok.quote:Op dinsdag 11 september 2007 09:09 schreef Pool het volgende:
Tuurlijk was de oorlog in Irak fout, maar hak dan het hoofd van Bush eraf, in plaats van een willekeurige student die zich van geen kwaad bewust was en gewoon een treinritje wil maken.![]()
Overigens kan dit als een terroristische moord worden aangemerkt, dus wat mij betreft krijgt deze kerel nu levenslang.
Mohammed B is toch ook niet goed in zijn knikker?quote:Op dinsdag 11 september 2007 09:48 schreef Floripas het volgende:
[..]
Mijn gok: die man krijgt TBS. Dit is niet een mohammed B. ofzo, he? Deze man is heel evident niet goed in zijn knikker. Schizofreen ofzo, mijn gok.
Mohammed B, was dat wel?quote:Op dinsdag 11 september 2007 09:48 schreef Floripas het volgende:
[..]
Mijn gok: die man krijgt TBS. Dit is niet een mohammed B. ofzo, he? Deze man is heel evident niet goed in zijn knikker. Schizofreen ofzo, mijn gok.
Mohammed B. is geen schizofreen, maar iemand die heel bewust voor zijn daad heeft gekozen.quote:Op dinsdag 11 september 2007 09:54 schreef SCH het volgende:
[..]
Mohammed B is toch ook niet goed in zijn knikker?
Wat bezielt een 41-jarige Amerikaan om met een bijl in te hakken op het hoofd van een weerloze student?quote:Op dinsdag 11 september 2007 09:30 schreef speknek het volgende:
Die gast was waarschijnlijk zo stoned als een garnaal en zoekt gewoon een motief voor z'n eigen daad.
Ja. Die heeft een koele, berekende daad gepleegd. Die had echt niet een ander omgelegd als-ie Van Gogh niet was tegengekomen.quote:
Nee. Mohammed B. vond helemaal niet dat Van Gogh hem niets had misdaan.quote:Ben je niet per definitie gestoord als je iemand de keel doorsnijdt op straat, of met een bijl te lijf gaat?
Iemand die jou niets misdaan heeft?
TBS voor een schizofreen is effectief levenslang, hoor.quote:Het evidente nietsporen als je zoiets doet, mag niet ten alle tijden je gevangenisstraf doen ontlopen.
Wie zegt dat hij weer vrij komt?quote:Alsof een behandeling in een kliniek een psychopaat minder gestoord maakt of iemand na zo'n daad een tweede kans verdient.
Als je dan toch nooit meer vrij komt, zit die tijd dan maar lekker uit in een ietwat minder comfortabele omgeving, zonder enige kans op compassie want gestoord.
we noemen het een godsdienstwaanzinnige psychopaat.quote:Op dinsdag 11 september 2007 09:55 schreef Floripas het volgende:
[..]
Mohammed B. is geen schizofreen, maar iemand die heel bewust voor zijn daad heeft gekozen.
Maar dat is hij niet.quote:Op dinsdag 11 september 2007 09:59 schreef milagro het volgende:
[..]
we noemen het een godsdienstwaanzinnige psychopaat.
Ik denk dat we moeten afwachten hoe en wat, maar zoiets kan ook door een psychose van schizofrenie komen. Waarom maak je anders een willekeurig iemand dood? Een echte koudbloedige terrorist had gewacht tot hij echt zijn slag kon slaan.quote:die man spoort toch net zo min?
nietsporen is geen bewijs van nietwetenwatjedoet persé
dat de man na zijn daad met deze motivatie komt , zijn (mislukte) acties voorafgaande, zijn voor mij genoeg bewijzen van helderheid, hoor, gestoorde helderheid, maar wel degelijk BEWUST en voorbereid, weliswaar knullig, maar voorbereid dus in staat 1 + 1 op te tellen.
levenslang dus, en geen TBS, dat verdient hij.
ja fijn , sleep die Beethoven er maar weer bij, djezus, wat heeft hij hier nu weer mee te maken zeg.quote:Op dinsdag 11 september 2007 10:01 schreef Toffe_Ellende het volgende:
...een Amerikaan, nu valt je toch niks meer in. Benieuwd hoe Wilders zal reageren. Hij zal toch wel reageren?
Hoezo weet jij dat dit geen moslim is of bedoel je een arabier/marrokaan/turk?quote:Op dinsdag 11 september 2007 09:09 schreef SCH het volgende:
Nou Geert: alle Amerikanen het land uit dan maar!
Stel je eens voor dat dit een daad van een moslim was geweest
Is dit overigens moord of doodslag?quote:Op dinsdag 11 september 2007 10:02 schreef Pool het volgende:
Hij zal niet alléén TBS krijgen, maar heus wel in combinatie met een fikse gevangenisstraf. Volledige ontoerekeningsvatbaarheid wordt niet zo snel aangenomen. Zeker nu niet, aangezien deze man duidelijke plannen had voorbereid om te moorden en er wel degelijk enig rationeel denken aanwezig was.
doodslag met voorbedachte radequote:Op dinsdag 11 september 2007 10:03 schreef Floripas het volgende:
[..]
Is dit overigens moord of doodslag?
Als je van plan bent íemand dood te maken, maar je slaat een ander dood?
Wellicht een combinatie van poging ot moord plus doodslag ofzo.
Jursiten?
Van Wikipedia:quote:Op dinsdag 11 september 2007 10:03 schreef Floripas het volgende:
[..]
Jursiten?
Hurr durr, ik vraag om een jurist, niet iemand die even op de Wiki kijkt.quote:Op dinsdag 11 september 2007 10:08 schreef Snoet123 het volgende:
[..]
Van Wikipedia:
Moord
Van Wikipedia
Ga naar: navigatie, zoeken
Moord is het op onwettige wijze opzettelijk en met voorbedachten rade een ander van het leven beroven. Alle gerechtssystemen, zowel vroeger als nu, beschouwen moord als een zeer ernstige zaak en leggen daarvoor een zware straf op.
Het begrip moord moet worden onderscheiden van:
doodslag : Het opzettelijk doden van iemand zonder voorbedachten rade, (art 287 Wetboek van Strafrecht);
Lijkt me met voorbedachten rade zoals ik al zei........(hij had nb behalve die bijl nog een volle tas met wapentuig bij zich)
Het lijkt een beetje op de Hoornse Taart, maar ook weer niet helemaal. Daar at de vrouw de giftige taart op die voor haar man bedoeld was. Dit werd gewoon als moord gekwalificeerd.quote:Op dinsdag 11 september 2007 10:03 schreef Floripas het volgende:
[..]
Jursiten?
Dat is maar de vraag maar dat geldt in ieder geval tot nu toe net zo goed voor deze Amerikaanse manier.quote:Op dinsdag 11 september 2007 09:55 schreef Floripas het volgende:
[..]
Mohammed B. is geen schizofreen, maar iemand die heel bewust voor zijn daad heeft gekozen.
ja, zeg jij, en zeggen ms psychs maar een psychopaat is ook niet gek, Floripas, heel bewust van zijn of haar daden, prima in staat goed en kwaad te onderscheiden, mega intelligent vaak, alleen het schuldgevoel ontbreekt.quote:Op dinsdag 11 september 2007 10:02 schreef Floripas het volgende:
[..]
Maar dat is hij niet.
We zeggen dat om ons bete te voelen. "Een mens doet zoiets een ander niet aan, tenzij hij gek is."
Maar Mohammed B. is niet gek.
[..]
jij gaat er net zo goed maar vanuit dat het een psychose moet zijn? om je veilig te voelen ook?quote:Ik denk dat we moeten afwachten hoe en wat, maar zoiets kan ook door een psychose van schizofrenie komen. Waarom maak je anders een willekeurig iemand dood? Een echte koudbloedige terrorist had gewacht tot hij echt zijn slag kon slaan.
En kun je iemand apart veroordelen voor poging tot moord (op een officier) en doodslag (op de student)? Dat je die straffen bij elkaar optelt?quote:Op dinsdag 11 september 2007 10:11 schreef Pool het volgende:
[..]
Het lijkt een beetje op de Hoornse Taart, maar ook weer niet helemaal. Daar at de vrouw de giftige taart op die voor haar man bedoeld was. Dit werd gewoon als moord gekwalificeerd.
Maar in dit geval ligt het lastiger. Bewezen moet worden dat hij het plan had om een willekeurig iemand te vermoorden. Als ze alleen maar kunnen bewijzen dat hij het plan had om een ambtenaar te vermoorden en dat de dader pas op het allerlaatste moment in een opwelling besloot willekeurig een ander te doden, dan is het doodslag.
Het gaat dus om de aard van de voorbedachte rade die ze moeten bewijzen, waarbij ze moeten aantonen dat die voorbedachte rade ook de moord op deze student omvat. Dat wordt wellicht lastig.
We weten er nog weinig van, he? Maar de signalen tot nu toe (extreme paranoia + dakloosheid + liegen over beroep + iemand in een opwelling doodmaken + daarna huilend naar de politie gaan) wijzen wel een bepaalde richting op.quote:Op dinsdag 11 september 2007 10:12 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat is maar de vraag maar dat geldt in ieder geval tot nu toe net zo goed voor deze Amerikaanse manier.
Interessante materie.quote:Op dinsdag 11 september 2007 10:13 schreef Pool het volgende:
Overigens zit poging tot moord jegens een commando er niet in. Daarvoor was hij te ver weg van de daadwerkelijke uitvoering. Maar aan strafbare voorbereiding is wellicht wel voldaan.
Of er sprake kan zijn van uitlevering weet ik niet, dat ligt aan eventueel gesloten verdragen met de VS en dat is niet echt mijn gebied. Overigens denk ik dat Nederland graag zelf veroordeelt in dit geval, want het gaat om een moord/doodslag op Nederlandse grond op een Nederlander. Verder zou zijn doodslag, gezien de eigen verklaring van de verdachte, kunnen worden aangeduid als gepleegd met terroristisch oogmerk, wat tot strafverzwaring kan leiden. Op doodslag met terroristisch oogmerk staat namelijk levenslang (art. 288a Wetboek van Strafrecht).quote:Op dinsdag 11 september 2007 10:19 schreef Floripas het volgende:
[..]
Interessante materie.
Telt het nog mee dat hij van plan was om een militair instituut te ontwrichten?
En moet hij uitgeleverd worden? Nee, toch?
Hmm nee lijkt me ook niet nee. Overigens ook geen schizofreen, want dan had ie niet een nachtlang buiten gewacht. Waarschijnlijker was hij het inderdaad echt van plan, maar emotioneel over de zeik gegaan toen z'n nacht lang wachten op het plegen van een moord niets opleverde.quote:Op dinsdag 11 september 2007 09:57 schreef Snoet123 het volgende:
Ik denk dat het wel meevalt met dat 'stoned' zijn van hem........komt bij mij eerder over als Moord met voorbedachten rade
Ook dat ligt weer aan de Verdragen die daarover tussen Nederland en de VS bestaan, maar ik denk dat vooral de landen daar iets over te zeggen hebben en de veroordeelde zelf zeer weinig.quote:Op dinsdag 11 september 2007 10:27 schreef Floripas het volgende:
Aha.
En heeft hij er zelf iets over te zeggen of hij zijn straf na veroordeling in Nederland of de VS uitzit?
Ja, maar was het ook met voorbedachten rade op dit specifieke slachtoffer? Dat lijkt me niet, maar hoe dat juridisch zit weet ik niet.quote:Op dinsdag 11 september 2007 10:08 schreef Snoet123 het volgende:
Lijkt me met voorbedachten rade zoals ik al zei........(hij had nb behalve die bijl nog een volle tas met wapentuig bij zich)
Ik denk dat je een iets te fijn onderscheid maakt hier. Een willekeurige militair is ook een willekeurig slachtoffer in algemene zin. Het is nooit zo geweest dat hij van plan was om één specifiek persoon te doden. Het feit dat hij er niet in is geslaagd een militair te doden verandert dan niets aan de feiten. Hij is erin geslaagd een willekeurig persoon te doden, precies zoals zijn opzet was. Voorzover het beroep van het slachtoffer al een rol kan spelen wijst dit alleen maar méér in de richting van moord. Immers, door zich er niet van te vergewissen dat zijn slachtoffer een militair was heeft hij weloverwogen het risico genomen een willkeurige burger te doden. Wat dus niet kan leiden tot schuldloosheid inzake moord.quote:Op dinsdag 11 september 2007 10:11 schreef Pool het volgende:
[..]
Het lijkt een beetje op de Hoornse Taart, maar ook weer niet helemaal. Daar at de vrouw de giftige taart op die voor haar man bedoeld was. Dit werd gewoon als moord gekwalificeerd.
Maar in dit geval ligt het lastiger. Bewezen moet worden dat hij het plan had om een willekeurig iemand te vermoorden. Als ze alleen maar kunnen bewijzen dat hij het plan had om een ambtenaar te vermoorden en dat de dader pas op het allerlaatste moment in een opwelling besloot willekeurig een ander te doden, dan is het doodslag.
Het gaat dus om de aard van de voorbedachte rade die ze moeten bewijzen, waarbij ze moeten aantonen dat die voorbedachte rade ook de moord op deze student omvat. Dat wordt wellicht lastig.
Juist wel. Is nachtenlang buiten wachten wat niks oplevert een doordacht plan? Ik dacht het niet.quote:Op dinsdag 11 september 2007 10:33 schreef speknek het volgende:
[..]
Hmm nee lijkt me ook niet nee. Overigens ook geen schizofreen, want dan had ie niet een nachtlang buiten gewacht. Waarschijnlijker was hij het inderdaad echt van plan, maar emotioneel over de zeik gegaan toen z'n nacht lang wachten op het plegen van een moord niets opleverde.
Waarschijnlijk heb je 'm al gevonden, maar zo niet, ik denk dat het om de foto bij het eerste artikel hierover op nu.nl gaat. Idd geen fijne foto.quote:Op zondag 9 september 2007 18:58 schreef StateOfMind het volgende:
Zet 'm anders achter een link, met waarschuwing erbij.
Hmmm, hacker?quote:Op dinsdag 11 september 2007 10:49 schreef Boosoog het volgende:
Overigens stond hij niet als hacker bekend.
Een plan hoeft niet goed te zijn om als voorbereiding te worden aangeduid. Alleen als het totaal hopeloos is dan kan er wel eens worden gezegd dat er geen sprake was van voorbereiding. Als hij de hele nacht met een vliegenmepper had rondgehangen had het echt anders gelegen, maar hij zat daar met een bijl. Kennelijk een geschikt moordwapen.quote:Op dinsdag 11 september 2007 10:50 schreef Floripas het volgende:
[..]
Juist wel. Is nachtenlang buiten wachten wat niks oplevert een doordacht plan? Ik dacht het niet.
Ja, en hopelijk dat dit behoorlijk straf verzwarend zal werken. Uitleveren aan US is trouwens geen optie. De daad heeft tenslotte hier plaatsgevonden.quote:Op dinsdag 11 september 2007 09:44 schreef SCH het volgende:
Een politieke moord dus!
http://www.bndestem.nl/binnenland/article1864408.ecequote:De ooggetuige: "Het slachtoffer lag op de grond toen ik aan kwam rennen. Ik zag dat de dader een bijl omhoog hief. Hij sloeg het slachtoffer in zijn achterhoofd. Toen ik weer durfde te kijken, stond de dader heel rustig in de wachtkamer met zijn handen tegen het raam. Hij maakte gebaren dat we '112' moesten bellen en deed geen moeite te ontsnappen. De politie was er snel. De agenten trokken hun pistool en zeiden dat hij op zijn knieën moest. Hij reageerde pas toen ze dat in het Engels herhaalden." Wat de ooggetuige het meest opviel: "Emotieloos. De dader leek totaal emotieloos."
Daar heb je het al! De bijl kwam weer van links! De Amerikaanse tegenhanger van Volkert is dit gewoon.quote:Op dinsdag 11 september 2007 09:57 schreef Snoet123 het volgende:
"Het was een hele gewone man", zegt eigenaar Jos Pernas van hotel Merks. "Hij kwam hier op een oude fiets met een kleine bruine rugzak. Dat is alles. En hij droeg sandalen met sokken."
http://www.bndestem.nl/binnenland/article1864408.ecequote:Amerikaanse familie van de verdachte, die gisteren nog niet door de autoriteiten was ingelicht, vertelt dat de verdachte 'een door innerlijke zorgen gekwelde man' is die al langere tijd in Nederland verblijft.
Hij heeft niet altijd een zwervend bestaan geleid maar woonde enige tijd in een Gronings appartement.
Zijn ouders hebben al enige tijd geen contact meer met hem. De verdachte heeft bij de Amerikaanse luchtmacht gewerkt. Zijn familielid zegt dat hij niet in Irak heeft gediend. "Hij had wel grote woede tegen alles wat met de overheid te maken heeft en hij was heel erg tegen de oorlog in Irak."
Eerst iemand met een bijl in zijn achterhoofd slaan en vervolgens gebaren dat 112 gebeld moet worden?quote:Op dinsdag 11 september 2007 11:05 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
http://www.bndestem.nl/binnenland/article1864408.ece
Net zoals SP-stemmers medeplichtig zijn aan de misdaden die in naam van Mao gepleegd zijn?quote:Op dinsdag 11 september 2007 11:07 schreef dhimmiboy het volgende:
als het slachtoffer politieke partijen heeft gestemd die voor deelname aan de oorlog in irak was issie wel medeplichting in indirecte zin
Ja, hoe wazig iemand kan worden in zijn hersens.quote:Op dinsdag 11 september 2007 11:09 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Eerst iemand met een bijl in zijn achterhoofd slaan en vervolgens gebaren dat 112 gebeld moet worden?![]()
Ja, zit er dik in volgens mij. Nu maar hopen dat ie wilt meewerken naar het onderzoek. Anders hebben we straks hetzelfde probleem als bij Johan-Frederik S. Geen rapport: dan meestal ook geen TBS.quote:Op dinsdag 11 september 2007 09:48 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik zou juist zeggen dat niet-patriottische mensen aan de schandpaal worden genageld.quote:Op dinsdag 11 september 2007 11:25 schreef Puckzzz het volgende:
zou uitleveren aan amerika niet juist een doofpot worden?
die amerikanen wringen zich in allerlei bochten om hun eigen rotte appels te verstoppen. helemaal wanneer het tegenstanders zijn van hun o zo geliefde oorlogsspelletje, en dat met zo'n daad duidelijk willen maken
en dat is waarom precies een probleem?quote:Op dinsdag 11 september 2007 11:17 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja, zit er dik in volgens mij. Nu maar hopen dat ie wilt meewerken naar het onderzoek. Anders hebben we straks hetzelfde probleem als bij Johan-Frederik S. Geen rapport: dan meestal ook geen TBS.
wmb ook prima, als ie dan maar levenslang de lik in gaat. Scheelt nog een hoop pieken voor die tbs-behandeling ook.quote:Op dinsdag 11 september 2007 11:17 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja, zit er dik in volgens mij. Nu maar hopen dat ie wilt meewerken naar het onderzoek. Anders hebben we straks hetzelfde probleem als bij Johan-Frederik S. Geen rapport: dan meestal ook geen TBS.
Als meneer geestesziek is, dan is ie gebaat bij een behandeling. Ook de maatschappij, als ie ooit weer vrijkomt.quote:Op dinsdag 11 september 2007 11:42 schreef milagro het volgende:
[..]
en dat is waarom precies een probleem?
Neuh, als de samenleving maar tegen hem wordt beschermd.quote:doet het er toe waar die meneer zijn (levens)lange straf uitzit?
Ik weet niet of hij wat heeft en zo ja of hij te genezen is. Er zijn zeker aandoeingen die niet te genezen zijn iig. In dat geval hoopt je dan maar dat zo'n iemand voorgoed in de longstay van de TBS verdwijnt.quote:of ben je in de veronderstelling alvast dat dit te genezen is ?
l
Waarom wil jij bij iemand anders doen wat hij bij die jongen deed?quote:Op dinsdag 11 september 2007 10:55 schreef EchtGaaf het volgende:
Werkelijk helemaal te gek voor woorden. Kan je niemand vinden in je doelgroep, dan pak je een willekeurige jongen van 22 jaar.
Wat mijn betreft voeren we doodstraf weer in. De langzame variant uiteraard.
Ik ga naar de hel, want ik lachte.quote:Op dinsdag 11 september 2007 11:07 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Daar heb je het al! De bijl kwam weer van links! De Amerikaanse tegenhanger van Volkert is dit gewoon.
Ik ben het niet met hem eens, maar dat is anders.quote:Op dinsdag 11 september 2007 11:10 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Net zoals SP-stemmers medeplichtig zijn aan de misdaden die in naam van Mao gepleegd zijn?
Nee, dat is niet te genezen, maar hij verdient wel behandeling als hij ziek is.quote:Op dinsdag 11 september 2007 11:42 schreef milagro het volgende:
[..]
en dat is waarom precies een probleem?
doet het er toe waar die meneer zijn (levens)lange straf uitzit?
of ben je in de veronderstelling alvast dat dit te genezen is ?
l
Vergelding. En de samenleving beschermen tegen tuig.quote:Op dinsdag 11 september 2007 11:49 schreef Floripas het volgende:
[..]
Waarom wil jij bij iemand anders doen wat hij bij die jongen deed?
Ziek.
De kans levenslang krijgt is idg bijzonder gering. Zoals ik dat nu inschat. Om te beginnen gaat het hier om een enkelvoudige moord als het al geen doodslag is.quote:Op dinsdag 11 september 2007 11:45 schreef Repeat het volgende:
[..]
wmb ook prima, als ie dan maar levenslang de lik in gaat. Scheelt nog een hoop pieken voor die tbs-behandeling ook.
hoe weet jij dat hij niet te genezen is?quote:Op dinsdag 11 september 2007 11:53 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nee, dat is niet te genezen, maar hij verdient wel behandeling als hij ziek is.
prima, maar niet linea recta naar de kliniek (als dat ueberhaupt kan met zoiets als dit)quote:Op dinsdag 11 september 2007 12:07 schreef Sidekick het volgende:
Ik gok 15 jaar en TBS.
Vaak naar 1/3 deel van de straf wordt met behandeling gestart. Rechter kan echter daar vanaf wijken en opleggen dat behandeling bijvoorbeeld na pas na 2/3 deel van de straf begint.quote:Op dinsdag 11 september 2007 12:09 schreef milagro het volgende:
[..]
prima, maar niet linea recta naar de kliniek (als dat ueberhaupt kan met zoiets als dit)
quote:Op dinsdag 11 september 2007 12:39 schreef Bresser het volgende:
viel de dader van achteren aan?
een 22 jarige sportief persoon moet zich toch nog redelijk kunnen verdedigen of weg kunnen rennen als er iemand met een bijl op je af komt?
quote:Op dinsdag 11 september 2007 12:39 schreef Bresser het volgende:
viel de dader van achteren aan?
een 22 jarige sportief persoon moet zich toch nog redelijk kunnen verdedigen of weg kunnen rennen als er iemand met een bijl op je af komt?
is toch een normale vraag?quote:Op dinsdag 11 september 2007 12:43 schreef milagro het volgende:
[..]
nog maar eens dan
ms kon hij geen kant op, letterlijk, rug tegen de muur, in een hoek zittend/staand.
ms realiseerde hij zich niet 1,2,3 wat er gebeurde, zoiets bizars en compleet onverwachts, en reageerde daarom niet alert, letterlijk aan de grond genageld
ms was de eerste klap meteen raak en was hij daarna kansloos
het was een afgesloten (niet op slot) ruimte, volgens mij, dus waar moet je heen, als er iemand pal voor je staat , op je in te hakken, wederom letterlijk.
sorry, hoor, maar ik erger me echt rot aan zo'n opmerking, had hij zich niet kunnen verdedigen of zo.... djezus.
Is het kwestie van geen ogen in je achterhoofd hebben? Zeker als je van achteren wordt aangevallen ?quote:Op dinsdag 11 september 2007 12:53 schreef Bresser het volgende:
[..]
is toch een normale vraag?
een handbij is een hakwapen en om daarmee schade aan te richten muit je uithalen.
wanneer iemand voor je staat en uithaalt zit tussen opheffen arm en het treffen een aanzienlijke tijd wil je iemand verwonden.
vroeg het me gewoon af aangezien ik me niet kan voorstellen dat iemand die sportief is het aflegt tegen een kabouter met een bijltje met een frontale aanval.
blijf me verbazen dat mensen zo ff iemand zo gruwelijk kunnen toetakelen met zulke prehistorische wapens.
als je iemand neerschiet oke, een gaatje, beetje bloed.
maar iemand tot moes slaan met een bijl![]()
ik vind het geen normale vraag, sorry.quote:Op dinsdag 11 september 2007 12:53 schreef Bresser het volgende:
[..]
is toch een normale vraag?
een handbij is een hakwapen en om daarmee schade aan te richten muit je uithalen.
wanneer iemand voor je staat en uithaalt zit tussen opheffen arm en het treffen een aanzienlijke tijd wil je iemand verwonden.
vroeg het me gewoon af aangezien ik me niet kan voorstellen dat iemand die sportief is het aflegt tegen een kabouter met een bijltje met een frontale aanval.
blijf me verbazen dat mensen zo ff iemand zo gruwelijk kunnen toetakelen met zulke prehistorische wapens.
als je iemand neerschiet oke, een gaatje, beetje bloed.
maar iemand tot moes slaan met een bijl![]()
quote:Op dinsdag 11 september 2007 13:27 schreef BansheeBoy het volgende:
Wat een rare typisch "Nederlandse" discussie. Waar gaat het nou over?²
Not at all, I just saved youquote:Op dinsdag 11 september 2007 11:50 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik ga naar de hel, want ik lachte.
quote:Op dinsdag 11 september 2007 13:27 schreef BansheeBoy het volgende:
Wat een rare typisch "Nederlandse" discussie. Waar gaat het nou over?²
Dat lijkt mij onwaarschijnlijk gezien de willekeur van de daad.quote:Op dinsdag 11 september 2007 12:07 schreef Sidekick het volgende:
Ik gok 15 jaar en TBS.
Dat had in dit geval natuurlijk niets geholpen. Dan had hij de spuitbus met pepperspray al in zijn hand moeten hebben op het moment toen die man aanviel. Dat is uiterst onwaarschijnlijk en op het moment dat hij zich gerealiseerd had wat er gebeurde had hij de eerste klap vermoedelijk al te pakken en was het te laat.quote:Op dinsdag 11 september 2007 13:26 schreef Bresser het volgende:
wat ik me bij dit soort dingen en andere ellende als overvallen en dergelijke begin af te vragen is waarom pepperspray en dergelijke niet legaal worden.
slachtoffers en eventueel omstanders zouden dmv dit soort zelfverdedigingswapens veel leed kunnen voorkomen.
Dat valt wel mee hoor. Met een handbijl kun je niet in een paar houwen iemand zijn armen eraf hakken. Botten zijn taaier dan veel mensen denken.quote:Op dinsdag 11 september 2007 15:45 schreef Floripas het volgende:
Serieus: je probeert je reflexmatig waarschijnlijk af te weren met je armen, en dat heeft niet veel zin.
Oh, daarom dacht je: ik kom me er even mee bemoeien?quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:08 schreef JohnDope het volgende:
Ik hoorde dat die hakker een links figuur was.
Ja, en hij kwam uit Amerika.quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:08 schreef JohnDope het volgende:
Ik hoorde dat die hakker een links figuur was. Was in principe ook wel te verwachten...
Aha, dus voor het slachtoffer kwam de bijl van rechts?quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:08 schreef JohnDope het volgende:
Ik hoorde dat die hakker een links figuur was. Was in principe ook wel te verwachten...
Nee maar op pagina 1 vroeg ik mij al af waarom deze jongen zo maar met een bijl werd neergehakt, terwijl er genoeg junken en ander gespuis op het station rond lopen die het dan veel meer verdienen.quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:09 schreef Floripas het volgende:
[..]
Oh, daarom dacht je: ik kom me er even mee bemoeien?
Verdienen? Pardon?quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:12 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Nee maar op pagina 1 vroeg ik mij al af waarom deze jongen zo maar met een bijl werd neergehakt, terwijl er genoeg junken en ander gespuis op het station rond lopen die het dan veel meer verdienen.
Hoe kan het ook andersquote:Op dinsdag 11 september 2007 17:10 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ja, en hij kwam uit Amerika.![]()
Niemand verdient het natuurlijk om gespleten te worden door een bijl.quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:14 schreef Floripas het volgende:
[..]
Verdienen? Pardon?
Het is maar goed dat ik daar niet bij was, want ik had je door de spreekwoordelijke hakmolen gehaald.
quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:15 schreef emmy het volgende:
De student kreeg een bijl in zijn achterhoofd, daar doe je helemaal niets tegen:
Lees het ooggetuigeverslag op http://www.bndestem.nl/binnenland/article1864408.ece
De ooggetuige: "Het slachtoffer lag op de grond toen ik aan kwam rennen. Ik zag dat de dader een bijl omhoog hief. Hij sloeg het slachtoffer in zijn achterhoofd. Toen ik weer durfde te kijken, stond de dader heel rustig in de wachtkamer met zijn handen tegen het raam. Hij maakte gebaren dat we '112' moesten bellen en deed geen moeite te ontsnappen. De politie was er snel. De agenten trokken hun pistool en zeiden dat hij op zijn knieën moest. Hij reageerde pas toen ze dat in het Engels herhaalden." Wat de ooggetuige het meest opviel: "Emotieloos. De dader leek totaal emotieloos."
Die gast was met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid een gek. Die denkt dan echt niet meer aan het gelijkheidsadagium van Schopenhauer, hoor.quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:15 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Niemand verdient het natuurlijk om gespleten te worden door een bijl. Maar die linkse dwaas wilde sowieso iemand neer slaan. Dan had ik liever gezien dat hij een overlastveroorzaker ging hakken....
Dat weet je helemaal niet.quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:18 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Die extreem-linkse knakker had vast al meer met dat bijltje gehakt.
Ik kan beide zinnen volgen, maar de logica tussen die 2?quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:18 schreef Floripas het volgende:
[..]
Die gast was met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid een gek. Die denkt dan echt niet meer aan het gelijkheidsadagium van Schopenhauer, hoor.
Een gek is natuurlijk ook maar erg relatief.quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:18 schreef Floripas het volgende:
Die gast was met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid een gek. Die denkt dan echt niet meer aan het gelijkheidsadagium van Schopenhauer, hoor.
Is iemand met verwrongen cognities gek?quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:22 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Een gek is natuurlijk ook maar erg relatief.
Jesus christ, kom je alleen daarvoor?quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:18 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Die extreem-linkse knakker had vast al meer met dat bijltje gehakt.
Het lag wel erg voor de hand met dat bijltjequote:Op dinsdag 11 september 2007 17:27 schreef Floripas het volgende:
[..]
Jesus christ, kom je alleen daarvoor?
quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:28 schreef nummer_zoveel het volgende:
Nou ja, de eerste 'aanslag' tegen de Nederlanders in Nederland omdat ze in Irak zitten komt van een Amerikaan.![]()
Ach, de Amerikanen hebben een moordende dwerg naar hier gestuurd, wij hebben StefanP naar de VS gestuurd. Staan we weer quitte qua ellende.quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:28 schreef nummer_zoveel het volgende:
Nou ja, de eerste 'aanslag' tegen de Nederlanders in Nederland omdat ze in Irak zitten komt van een Amerikaan.![]()
Niemand had hem nog gemaakt......quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:27 schreef Floripas het volgende:
[..]
Als je iemand aan ziet komen met een bijl dan kan je je inderdaad behoorlijk verweren met je armen. Maar van achter, daar doe je verdomde weinig aanquote:Op dinsdag 11 september 2007 15:59 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat valt wel mee hoor. Met een handbijl kun je niet in een paar houwen iemand zijn armen eraf hakken. Botten zijn taaier dan veel mensen denken.Het slachtoffer zal wel in zijn nek of buik geraakt zijn, dat zijn erg kwetsbare gebieden.
Wat doet het er toe. Het was een aanval van een idioot waarvan iedereen het slachtoffer had kunnen worden.quote:Op dinsdag 11 september 2007 22:30 schreef Isegrim het volgende:
Misschien was die jongen wel hartstikke tegen onze aanwezigheid in Irak.
Nou, je hoeft niet gelijk de botte bijl te hanteren...quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:27 schreef Floripas het volgende:
[..]
Volgens jou is Volkert ook niet extreem links maar gewoon links?quote:Op dinsdag 11 september 2007 19:10 schreef SCH het volgende:
Moet je extreem links zijn om tegen de oorlog in Irak te zijn dan?
Onzin redenatie natuurlijk. Als je voor een flat-tax bent en je doodt iemand, ben je dan extreem-rechts?quote:Op woensdag 12 september 2007 10:53 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Je bent extreem links als je aan je linkse ideeen geweld verbint, dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen.
Als je die moord vanwege je politieke overtuiging doet wel natuurlijk. Een hypothetisch voorbeeld: een libertijn die Ma(o)rijnissen afmaakt omdat de SP 75% belasting wil heffen, is een extreem-rechtse idioot.quote:Op woensdag 12 september 2007 11:04 schreef Fides het volgende:
[..]
Onzin redenatie natuurlijk. Als je voor een flat-tax bent en je doodt iemand, ben je dan extreem-rechts?
Ze gaan er kennelijk al voorzichtig uit dat hij niet helemaal fris in z'n bol was....quote:Bijlmoordenaar naar Pieter Baan
De 41-jarige Amerikaan die zaterdag de 22-jarige student Thijs Geers met een bijl vermoordde, wordt voor onderzoek opgenomen in het Pieter Baan Centrum. Gisteren is hij door de rechtercommissaris in bewaring gesteld.
Carlos H. heeft zijn bekentenis tegenover de rechtercommissaris bevestigd: hij was van plan om Nederlandse commando's te doden uit protest tegen de oorlog in Irak. "Hij is tegen het Amerikaanse leger en alle legers in Europa die doden. Hij vindt het daarom legitiem een militair te doden", aldus zijn advocaat.
Volgens de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding is de moord, ondanks het Irak-motief, geen terroristische aanslag.
http://www.nieuwnieuws.nl(...)naar_pieter_baa.html
Dat valt wel mee, want ze noemen het wel een moord.quote:Op woensdag 12 september 2007 11:25 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ze gaan er kennelijk al voorzichtig uit dat hij niet helemaal fris in z'n bol was....
Ben je dan niet een rechts extremist, ipv extreem-rechts?quote:Op woensdag 12 september 2007 11:18 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Als je die moord vanwege je politieke overtuiging doet wel natuurlijk. Een hypothetisch voorbeeld: een libertijn die Ma(o)rijnissen afmaakt omdat de SP 75% belasting wil heffen, is een extreem-rechtse idioot.
Ja, een omgekeerde Volkert, die doodde wegens de diertjes. Wat is het verschil?quote:Op woensdag 12 september 2007 11:18 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Als je die moord vanwege je politieke overtuiging doet wel natuurlijk. Een hypothetisch voorbeeld: een libertijn die Ma(o)rijnissen afmaakt omdat de SP 75% belasting wil heffen, is een extreem-rechtse idioot.
wat is het verschil?quote:Op woensdag 12 september 2007 14:20 schreef speknek het volgende:
[..]
Ben je dan niet een rechts extremist, ipv extreem-rechts?
Hoeft niet. Als men kan aantonen dat ie op het moment van de daad maar ontoerekeningsvatbaar was.quote:Op woensdag 12 september 2007 14:18 schreef milagro het volgende:
Carlos Hartmann heeft ondertussen ook hele erge spijt, lees ik, ook niet handig, als je gek in de bol wil claimen , lijkt me.
Linkse en rechtse extremisten, 1 pot nat.quote:Op woensdag 12 september 2007 14:20 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ja, een omgekeerde Volkert, die doodde wegens de diertjes. Wat is het verschil?
Of juist wel, want als hij 'normaal' geweest was en het weloverwogen gedaan had dan zou hij er geen spijt van hebben.quote:Op woensdag 12 september 2007 14:18 schreef milagro het volgende:
Carlos Hartmann heeft ondertussen ook hele erge spijt, lees ik, ook niet handig, als je gek in de bol wil claimen , lijkt me.
true, maar iemand weloverwogen doden in volle overtuiging dat het de duivel zelf was of ET of de wederopstanding van Hilter en daar een dag later nog achterstaan , getuigt niet van 'normaal' zeg maar.quote:Op woensdag 12 september 2007 16:15 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Of juist wel, want als hij 'normaal' geweest was en het weloverwogen gedaan had dan zou hij er geen spijt van hebben.
daarvoor was de zgn waan iets te lang volgens mij en te goed herinnerd , want precies naverteld.quote:Op woensdag 12 september 2007 14:51 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Hoeft niet. Als men kan aantonen dat ie op het moment van de daad maar ontoerekeningsvatbaar was.
Dat is dan weer niet zo slim nee. Want een waan herinner je volgen mij niet. Nou ja, het Pieter Baan Centrum heeft genoeg ervaring met dat soort jongens. Ze weten wel raad met simulantenquote:Op woensdag 12 september 2007 17:25 schreef milagro het volgende:
[..]
daarvoor was de zgn waan iets te lang volgens mij en te goed herinnerd , want precies naverteld.
quote:Slachtoffer 'bijlmoord' donderdag begraven
* 0
13-09-2007 | Door: ANP
BERGEN OP ZOOM (ANP) - In Bergen op Zoom is om 11.00 uur de begrafenisdienst begonnen voor de 22-jarige student die zaterdag met een bijl werd gedood op het treinstation van Roosendaal.
De rouwdienst vindt plaats in de Kerk van de Goddelijke Voorzienigheid. Omdat deze kerk te klein is voor het aantal belangstellenden is in een nabijgelegen sporthal een groot scherm neergezet. In totaal is plaats voor meer dan 1100 mensen.
In de kerk is onder meer een kleine afvaardiging van het Korps Commandotroepen (KCT) uit Roosendaal aanwezig. Een woordvoerder van Defensie laat desgevraagd weten dat het korps uit het oogpunt van de verklaring van de verdachte zijn medeleven aan de nabestaanden wil overbrengen.
Onvrede Irak
De 41-jarige Amerikaan die werd aangehouden heeft gezegd dat hij eigenlijk een commando van de Engelbrecht van Nassaukazerne in Roosendaal wilde treffen. De verdachte zegt te hebben gehandeld uit onvrede met het politieke en militaire optreden van de VS in Irak en de medewerking van Nederland daaraan. Het slachtoffer lijkt uiteindelijk willekeurig gekozen.
Na afloop gaat de rouwstoet naar de sporthal, waar bezoekers een erehaag zullen vormen voor de overledene. De student wordt daarna in besloten kring begraven.
http://www.dag.nl/Nieuws/(...)onderdagBegraven.htm
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |