Vaak naar 1/3 deel van de straf wordt met behandeling gestart. Rechter kan echter daar vanaf wijken en opleggen dat behandeling bijvoorbeeld na pas na 2/3 deel van de straf begint.quote:Op dinsdag 11 september 2007 12:09 schreef milagro het volgende:
[..]
prima, maar niet linea recta naar de kliniek (als dat ueberhaupt kan met zoiets als dit)
quote:Op dinsdag 11 september 2007 12:39 schreef Bresser het volgende:
viel de dader van achteren aan?
een 22 jarige sportief persoon moet zich toch nog redelijk kunnen verdedigen of weg kunnen rennen als er iemand met een bijl op je af komt?
quote:Op dinsdag 11 september 2007 12:39 schreef Bresser het volgende:
viel de dader van achteren aan?
een 22 jarige sportief persoon moet zich toch nog redelijk kunnen verdedigen of weg kunnen rennen als er iemand met een bijl op je af komt?
is toch een normale vraag?quote:Op dinsdag 11 september 2007 12:43 schreef milagro het volgende:
[..]
nog maar eens dan
ms kon hij geen kant op, letterlijk, rug tegen de muur, in een hoek zittend/staand.
ms realiseerde hij zich niet 1,2,3 wat er gebeurde, zoiets bizars en compleet onverwachts, en reageerde daarom niet alert, letterlijk aan de grond genageld
ms was de eerste klap meteen raak en was hij daarna kansloos
het was een afgesloten (niet op slot) ruimte, volgens mij, dus waar moet je heen, als er iemand pal voor je staat , op je in te hakken, wederom letterlijk.
sorry, hoor, maar ik erger me echt rot aan zo'n opmerking, had hij zich niet kunnen verdedigen of zo.... djezus.
Is het kwestie van geen ogen in je achterhoofd hebben? Zeker als je van achteren wordt aangevallen ?quote:Op dinsdag 11 september 2007 12:53 schreef Bresser het volgende:
[..]
is toch een normale vraag?
een handbij is een hakwapen en om daarmee schade aan te richten muit je uithalen.
wanneer iemand voor je staat en uithaalt zit tussen opheffen arm en het treffen een aanzienlijke tijd wil je iemand verwonden.
vroeg het me gewoon af aangezien ik me niet kan voorstellen dat iemand die sportief is het aflegt tegen een kabouter met een bijltje met een frontale aanval.
blijf me verbazen dat mensen zo ff iemand zo gruwelijk kunnen toetakelen met zulke prehistorische wapens.
als je iemand neerschiet oke, een gaatje, beetje bloed.
maar iemand tot moes slaan met een bijl![]()
ik vind het geen normale vraag, sorry.quote:Op dinsdag 11 september 2007 12:53 schreef Bresser het volgende:
[..]
is toch een normale vraag?
een handbij is een hakwapen en om daarmee schade aan te richten muit je uithalen.
wanneer iemand voor je staat en uithaalt zit tussen opheffen arm en het treffen een aanzienlijke tijd wil je iemand verwonden.
vroeg het me gewoon af aangezien ik me niet kan voorstellen dat iemand die sportief is het aflegt tegen een kabouter met een bijltje met een frontale aanval.
blijf me verbazen dat mensen zo ff iemand zo gruwelijk kunnen toetakelen met zulke prehistorische wapens.
als je iemand neerschiet oke, een gaatje, beetje bloed.
maar iemand tot moes slaan met een bijl![]()
quote:Op dinsdag 11 september 2007 13:27 schreef BansheeBoy het volgende:
Wat een rare typisch "Nederlandse" discussie. Waar gaat het nou over?²
Not at all, I just saved youquote:Op dinsdag 11 september 2007 11:50 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik ga naar de hel, want ik lachte.
quote:Op dinsdag 11 september 2007 13:27 schreef BansheeBoy het volgende:
Wat een rare typisch "Nederlandse" discussie. Waar gaat het nou over?²
Dat lijkt mij onwaarschijnlijk gezien de willekeur van de daad.quote:Op dinsdag 11 september 2007 12:07 schreef Sidekick het volgende:
Ik gok 15 jaar en TBS.
Dat had in dit geval natuurlijk niets geholpen. Dan had hij de spuitbus met pepperspray al in zijn hand moeten hebben op het moment toen die man aanviel. Dat is uiterst onwaarschijnlijk en op het moment dat hij zich gerealiseerd had wat er gebeurde had hij de eerste klap vermoedelijk al te pakken en was het te laat.quote:Op dinsdag 11 september 2007 13:26 schreef Bresser het volgende:
wat ik me bij dit soort dingen en andere ellende als overvallen en dergelijke begin af te vragen is waarom pepperspray en dergelijke niet legaal worden.
slachtoffers en eventueel omstanders zouden dmv dit soort zelfverdedigingswapens veel leed kunnen voorkomen.
Dat valt wel mee hoor. Met een handbijl kun je niet in een paar houwen iemand zijn armen eraf hakken. Botten zijn taaier dan veel mensen denken.quote:Op dinsdag 11 september 2007 15:45 schreef Floripas het volgende:
Serieus: je probeert je reflexmatig waarschijnlijk af te weren met je armen, en dat heeft niet veel zin.
Oh, daarom dacht je: ik kom me er even mee bemoeien?quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:08 schreef JohnDope het volgende:
Ik hoorde dat die hakker een links figuur was.
Ja, en hij kwam uit Amerika.quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:08 schreef JohnDope het volgende:
Ik hoorde dat die hakker een links figuur was. Was in principe ook wel te verwachten...
Aha, dus voor het slachtoffer kwam de bijl van rechts?quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:08 schreef JohnDope het volgende:
Ik hoorde dat die hakker een links figuur was. Was in principe ook wel te verwachten...
Nee maar op pagina 1 vroeg ik mij al af waarom deze jongen zo maar met een bijl werd neergehakt, terwijl er genoeg junken en ander gespuis op het station rond lopen die het dan veel meer verdienen.quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:09 schreef Floripas het volgende:
[..]
Oh, daarom dacht je: ik kom me er even mee bemoeien?
Verdienen? Pardon?quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:12 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Nee maar op pagina 1 vroeg ik mij al af waarom deze jongen zo maar met een bijl werd neergehakt, terwijl er genoeg junken en ander gespuis op het station rond lopen die het dan veel meer verdienen.
Hoe kan het ook andersquote:Op dinsdag 11 september 2007 17:10 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ja, en hij kwam uit Amerika.![]()
Niemand verdient het natuurlijk om gespleten te worden door een bijl.quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:14 schreef Floripas het volgende:
[..]
Verdienen? Pardon?
Het is maar goed dat ik daar niet bij was, want ik had je door de spreekwoordelijke hakmolen gehaald.
quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:15 schreef emmy het volgende:
De student kreeg een bijl in zijn achterhoofd, daar doe je helemaal niets tegen:
Lees het ooggetuigeverslag op http://www.bndestem.nl/binnenland/article1864408.ece
De ooggetuige: "Het slachtoffer lag op de grond toen ik aan kwam rennen. Ik zag dat de dader een bijl omhoog hief. Hij sloeg het slachtoffer in zijn achterhoofd. Toen ik weer durfde te kijken, stond de dader heel rustig in de wachtkamer met zijn handen tegen het raam. Hij maakte gebaren dat we '112' moesten bellen en deed geen moeite te ontsnappen. De politie was er snel. De agenten trokken hun pistool en zeiden dat hij op zijn knieën moest. Hij reageerde pas toen ze dat in het Engels herhaalden." Wat de ooggetuige het meest opviel: "Emotieloos. De dader leek totaal emotieloos."
Die gast was met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid een gek. Die denkt dan echt niet meer aan het gelijkheidsadagium van Schopenhauer, hoor.quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:15 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Niemand verdient het natuurlijk om gespleten te worden door een bijl. Maar die linkse dwaas wilde sowieso iemand neer slaan. Dan had ik liever gezien dat hij een overlastveroorzaker ging hakken....
Dat weet je helemaal niet.quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:18 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Die extreem-linkse knakker had vast al meer met dat bijltje gehakt.
Ik kan beide zinnen volgen, maar de logica tussen die 2?quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:18 schreef Floripas het volgende:
[..]
Die gast was met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid een gek. Die denkt dan echt niet meer aan het gelijkheidsadagium van Schopenhauer, hoor.
Een gek is natuurlijk ook maar erg relatief.quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:18 schreef Floripas het volgende:
Die gast was met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid een gek. Die denkt dan echt niet meer aan het gelijkheidsadagium van Schopenhauer, hoor.
Is iemand met verwrongen cognities gek?quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:22 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Een gek is natuurlijk ook maar erg relatief.
Jesus christ, kom je alleen daarvoor?quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:18 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Die extreem-linkse knakker had vast al meer met dat bijltje gehakt.
Het lag wel erg voor de hand met dat bijltjequote:Op dinsdag 11 september 2007 17:27 schreef Floripas het volgende:
[..]
Jesus christ, kom je alleen daarvoor?
quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:28 schreef nummer_zoveel het volgende:
Nou ja, de eerste 'aanslag' tegen de Nederlanders in Nederland omdat ze in Irak zitten komt van een Amerikaan.![]()
Ach, de Amerikanen hebben een moordende dwerg naar hier gestuurd, wij hebben StefanP naar de VS gestuurd. Staan we weer quitte qua ellende.quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:28 schreef nummer_zoveel het volgende:
Nou ja, de eerste 'aanslag' tegen de Nederlanders in Nederland omdat ze in Irak zitten komt van een Amerikaan.![]()
Niemand had hem nog gemaakt......quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:27 schreef Floripas het volgende:
[..]
Als je iemand aan ziet komen met een bijl dan kan je je inderdaad behoorlijk verweren met je armen. Maar van achter, daar doe je verdomde weinig aanquote:Op dinsdag 11 september 2007 15:59 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat valt wel mee hoor. Met een handbijl kun je niet in een paar houwen iemand zijn armen eraf hakken. Botten zijn taaier dan veel mensen denken.Het slachtoffer zal wel in zijn nek of buik geraakt zijn, dat zijn erg kwetsbare gebieden.
Wat doet het er toe. Het was een aanval van een idioot waarvan iedereen het slachtoffer had kunnen worden.quote:Op dinsdag 11 september 2007 22:30 schreef Isegrim het volgende:
Misschien was die jongen wel hartstikke tegen onze aanwezigheid in Irak.
Nou, je hoeft niet gelijk de botte bijl te hanteren...quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:27 schreef Floripas het volgende:
[..]
Volgens jou is Volkert ook niet extreem links maar gewoon links?quote:Op dinsdag 11 september 2007 19:10 schreef SCH het volgende:
Moet je extreem links zijn om tegen de oorlog in Irak te zijn dan?
Onzin redenatie natuurlijk. Als je voor een flat-tax bent en je doodt iemand, ben je dan extreem-rechts?quote:Op woensdag 12 september 2007 10:53 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Je bent extreem links als je aan je linkse ideeen geweld verbint, dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen.
Als je die moord vanwege je politieke overtuiging doet wel natuurlijk. Een hypothetisch voorbeeld: een libertijn die Ma(o)rijnissen afmaakt omdat de SP 75% belasting wil heffen, is een extreem-rechtse idioot.quote:Op woensdag 12 september 2007 11:04 schreef Fides het volgende:
[..]
Onzin redenatie natuurlijk. Als je voor een flat-tax bent en je doodt iemand, ben je dan extreem-rechts?
Ze gaan er kennelijk al voorzichtig uit dat hij niet helemaal fris in z'n bol was....quote:Bijlmoordenaar naar Pieter Baan
De 41-jarige Amerikaan die zaterdag de 22-jarige student Thijs Geers met een bijl vermoordde, wordt voor onderzoek opgenomen in het Pieter Baan Centrum. Gisteren is hij door de rechtercommissaris in bewaring gesteld.
Carlos H. heeft zijn bekentenis tegenover de rechtercommissaris bevestigd: hij was van plan om Nederlandse commando's te doden uit protest tegen de oorlog in Irak. "Hij is tegen het Amerikaanse leger en alle legers in Europa die doden. Hij vindt het daarom legitiem een militair te doden", aldus zijn advocaat.
Volgens de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding is de moord, ondanks het Irak-motief, geen terroristische aanslag.
http://www.nieuwnieuws.nl(...)naar_pieter_baa.html
Dat valt wel mee, want ze noemen het wel een moord.quote:Op woensdag 12 september 2007 11:25 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ze gaan er kennelijk al voorzichtig uit dat hij niet helemaal fris in z'n bol was....
Ben je dan niet een rechts extremist, ipv extreem-rechts?quote:Op woensdag 12 september 2007 11:18 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Als je die moord vanwege je politieke overtuiging doet wel natuurlijk. Een hypothetisch voorbeeld: een libertijn die Ma(o)rijnissen afmaakt omdat de SP 75% belasting wil heffen, is een extreem-rechtse idioot.
Ja, een omgekeerde Volkert, die doodde wegens de diertjes. Wat is het verschil?quote:Op woensdag 12 september 2007 11:18 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Als je die moord vanwege je politieke overtuiging doet wel natuurlijk. Een hypothetisch voorbeeld: een libertijn die Ma(o)rijnissen afmaakt omdat de SP 75% belasting wil heffen, is een extreem-rechtse idioot.
wat is het verschil?quote:Op woensdag 12 september 2007 14:20 schreef speknek het volgende:
[..]
Ben je dan niet een rechts extremist, ipv extreem-rechts?
Hoeft niet. Als men kan aantonen dat ie op het moment van de daad maar ontoerekeningsvatbaar was.quote:Op woensdag 12 september 2007 14:18 schreef milagro het volgende:
Carlos Hartmann heeft ondertussen ook hele erge spijt, lees ik, ook niet handig, als je gek in de bol wil claimen , lijkt me.
Linkse en rechtse extremisten, 1 pot nat.quote:Op woensdag 12 september 2007 14:20 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ja, een omgekeerde Volkert, die doodde wegens de diertjes. Wat is het verschil?
Of juist wel, want als hij 'normaal' geweest was en het weloverwogen gedaan had dan zou hij er geen spijt van hebben.quote:Op woensdag 12 september 2007 14:18 schreef milagro het volgende:
Carlos Hartmann heeft ondertussen ook hele erge spijt, lees ik, ook niet handig, als je gek in de bol wil claimen , lijkt me.
true, maar iemand weloverwogen doden in volle overtuiging dat het de duivel zelf was of ET of de wederopstanding van Hilter en daar een dag later nog achterstaan , getuigt niet van 'normaal' zeg maar.quote:Op woensdag 12 september 2007 16:15 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Of juist wel, want als hij 'normaal' geweest was en het weloverwogen gedaan had dan zou hij er geen spijt van hebben.
daarvoor was de zgn waan iets te lang volgens mij en te goed herinnerd , want precies naverteld.quote:Op woensdag 12 september 2007 14:51 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Hoeft niet. Als men kan aantonen dat ie op het moment van de daad maar ontoerekeningsvatbaar was.
Dat is dan weer niet zo slim nee. Want een waan herinner je volgen mij niet. Nou ja, het Pieter Baan Centrum heeft genoeg ervaring met dat soort jongens. Ze weten wel raad met simulantenquote:Op woensdag 12 september 2007 17:25 schreef milagro het volgende:
[..]
daarvoor was de zgn waan iets te lang volgens mij en te goed herinnerd , want precies naverteld.
quote:Slachtoffer 'bijlmoord' donderdag begraven
* 0
13-09-2007 | Door: ANP
BERGEN OP ZOOM (ANP) - In Bergen op Zoom is om 11.00 uur de begrafenisdienst begonnen voor de 22-jarige student die zaterdag met een bijl werd gedood op het treinstation van Roosendaal.
De rouwdienst vindt plaats in de Kerk van de Goddelijke Voorzienigheid. Omdat deze kerk te klein is voor het aantal belangstellenden is in een nabijgelegen sporthal een groot scherm neergezet. In totaal is plaats voor meer dan 1100 mensen.
In de kerk is onder meer een kleine afvaardiging van het Korps Commandotroepen (KCT) uit Roosendaal aanwezig. Een woordvoerder van Defensie laat desgevraagd weten dat het korps uit het oogpunt van de verklaring van de verdachte zijn medeleven aan de nabestaanden wil overbrengen.
Onvrede Irak
De 41-jarige Amerikaan die werd aangehouden heeft gezegd dat hij eigenlijk een commando van de Engelbrecht van Nassaukazerne in Roosendaal wilde treffen. De verdachte zegt te hebben gehandeld uit onvrede met het politieke en militaire optreden van de VS in Irak en de medewerking van Nederland daaraan. Het slachtoffer lijkt uiteindelijk willekeurig gekozen.
Na afloop gaat de rouwstoet naar de sporthal, waar bezoekers een erehaag zullen vormen voor de overledene. De student wordt daarna in besloten kring begraven.
http://www.dag.nl/Nieuws/(...)onderdagBegraven.htm
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |