abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 september 2007 @ 11:10:43 #181
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_53092075
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 11:07 schreef dhimmiboy het volgende:
als het slachtoffer politieke partijen heeft gestemd die voor deelname aan de oorlog in irak was issie wel medeplichting in indirecte zin
Net zoals SP-stemmers medeplichtig zijn aan de misdaden die in naam van Mao gepleegd zijn?
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_53092130
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 11:09 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Eerst iemand met een bijl in zijn achterhoofd slaan en vervolgens gebaren dat 112 gebeld moet worden?
Ja, hoe wazig iemand kan worden in zijn hersens.
pi_53092238
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 09:48 schreef Floripas het volgende:

[..]

Mijn gok: die man krijgt TBS. Dit is niet een mohammed B. ofzo, he? Deze man is heel evident niet goed in zijn knikker. Schizofreen ofzo, mijn gok.
Ja, zit er dik in volgens mij. Nu maar hopen dat ie wilt meewerken naar het onderzoek. Anders hebben we straks hetzelfde probleem als bij Johan-Frederik S. Geen rapport: dan meestal ook geen TBS.
pi_53092320

Wat een tuinkabouter zeg.
  dinsdag 11 september 2007 @ 11:25:15 #186
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_53092401
zou uitleveren aan amerika niet juist een doofpot worden?

die amerikanen wringen zich in allerlei bochten om hun eigen rotte appels te verstoppen. helemaal wanneer het tegenstanders zijn van hun o zo geliefde oorlogsspelletje, en dat met zo'n daad duidelijk willen maken
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  dinsdag 11 september 2007 @ 11:39:51 #187
8369 speknek
Another day another slay
pi_53092684
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 11:25 schreef Puckzzz het volgende:
zou uitleveren aan amerika niet juist een doofpot worden?

die amerikanen wringen zich in allerlei bochten om hun eigen rotte appels te verstoppen. helemaal wanneer het tegenstanders zijn van hun o zo geliefde oorlogsspelletje, en dat met zo'n daad duidelijk willen maken
Ik zou juist zeggen dat niet-patriottische mensen aan de schandpaal worden genageld.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_53092724
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 11:17 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ja, zit er dik in volgens mij. Nu maar hopen dat ie wilt meewerken naar het onderzoek. Anders hebben we straks hetzelfde probleem als bij Johan-Frederik S. Geen rapport: dan meestal ook geen TBS.
en dat is waarom precies een probleem?

doet het er toe waar die meneer zijn (levens)lange straf uitzit?

of ben je in de veronderstelling alvast dat dit te genezen is ?
l
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_53092804
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 11:17 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

wmb ook prima, als ie dan maar levenslang de lik in gaat. Scheelt nog een hoop pieken voor die tbs-behandeling ook.
pi_53092867
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 11:42 schreef milagro het volgende:

[..]

Als meneer geestesziek is, dan is ie gebaat bij een behandeling. Ook de maatschappij, als ie ooit weer vrijkomt.
quote:
Neuh, als de samenleving maar tegen hem wordt beschermd.
quote:
l
Ik weet niet of hij wat heeft en zo ja of hij te genezen is. Er zijn zeker aandoeingen die niet te genezen zijn iig. In dat geval hoopt je dan maar dat zo'n iemand voorgoed in de longstay van de TBS verdwijnt.

Maar toch lukt het sommigen, zie Johan S., om onder TBS uit te komen. Dat vind ik een eng idee.
  dinsdag 11 september 2007 @ 11:49:28 #191
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53092894
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 10:55 schreef EchtGaaf het volgende:
Werkelijk helemaal te gek voor woorden. Kan je niemand vinden in je doelgroep, dan pak je een willekeurige jongen van 22 jaar.

Wat mijn betreft voeren we doodstraf weer in. De langzame variant uiteraard.
Waarom wil jij bij iemand anders doen wat hij bij die jongen deed?
Ziek.
  dinsdag 11 september 2007 @ 11:50:33 #192
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53092923
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 11:07 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Daar heb je het al! De bijl kwam weer van links! De Amerikaanse tegenhanger van Volkert is dit gewoon.
Ik ga naar de hel, want ik lachte.
  dinsdag 11 september 2007 @ 11:51:29 #193
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53092948
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 11:10 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Net zoals SP-stemmers medeplichtig zijn aan de misdaden die in naam van Mao gepleegd zijn?
Ik ben het niet met hem eens, maar dat is anders.
  dinsdag 11 september 2007 @ 11:53:31 #194
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53092980
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 11:42 schreef milagro het volgende:

[..]

l
Nee, dat is niet te genezen, maar hij verdient wel behandeling als hij ziek is.
pi_53093034
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 11:49 schreef Floripas het volgende:

[..]

Waarom wil jij bij iemand anders doen wat hij bij die jongen deed?
Ziek.
Vergelding. En de samenleving beschermen tegen tuig.

Hoe zou jij het vinden als het niet Thijs maar jou vriend het slachtoffer was geweest?
pi_53093144
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 11:45 schreef Repeat het volgende:

[..]

wmb ook prima, als ie dan maar levenslang de lik in gaat. Scheelt nog een hoop pieken voor die tbs-behandeling ook.
De kans levenslang krijgt is idg bijzonder gering. Zoals ik dat nu inschat. Om te beginnen gaat het hier om een enkelvoudige moord als het al geen doodslag is.

Het lijkt een beetje op de casus Julien C. die lafhartig Jesse Dingemans (8) heeft vermoord. Moord kon niet worden bewezen. Meneer ging echter wel met een mes van huis ( ) Het slachtoffer Jesse leek totaal willekeurig te zijn uitgezocht. Julien C. werd voor doodslag ipv moord veroordeeld en kreeg 12 jaar en TBS opgelegd.

Net als Julien C. lijkt deze Carlos H. ook niet goed bij zijn hoofd...,de volle mep zal ie dan ook niet krijgen.

Ik schat zo in dat deze verdachte een vergelijkbaar vonnis (dus doodslag, verminderd toerekeningsvatbaar) krijgt en schat dus 12 jaar en TBS.

[ Bericht 4% gewijzigd door EchtGaaf op 11-09-2007 12:09:22 ]
  dinsdag 11 september 2007 @ 12:07:03 #197
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_53093269
Was het een Amerikaan? Wellicht een legitieme reden om Amerika binnen te vallen, bij voorkeur onder het mom van "massa vernietigingswapens".

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_53093280
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 11:53 schreef Floripas het volgende:

[..]

Nee, dat is niet te genezen, maar hij verdient wel behandeling als hij ziek is.
hoe weet jij dat hij niet te genezen is?
  dinsdag 11 september 2007 @ 12:07:43 #199
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_53093283
Ik gok 15 jaar en TBS.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_53093317
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 12:07 schreef Sidekick het volgende:
Ik gok 15 jaar en TBS.
prima, maar niet linea recta naar de kliniek (als dat ueberhaupt kan met zoiets als dit)
pi_53093380
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 12:09 schreef milagro het volgende:

[..]

prima, maar niet linea recta naar de kliniek (als dat ueberhaupt kan met zoiets als dit)
Vaak naar 1/3 deel van de straf wordt met behandeling gestart. Rechter kan echter daar vanaf wijken en opleggen dat behandeling bijvoorbeeld na pas na 2/3 deel van de straf begint.

Dat laatste zou bij Julien C. het geval zijn.
pi_53093966
viel de dader van achteren aan?
een 22 jarige sportief persoon moet zich toch nog redelijk kunnen verdedigen of weg kunnen rennen als er iemand met een bijl op je af komt?
pi_53094062
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 12:39 schreef Bresser het volgende:
een 22 jarige sportief persoon moet zich toch nog redelijk kunnen verdedigen of weg kunnen rennen als er iemand met een bijl op je af komt?

nog maar eens dan

ms kon hij geen kant op, letterlijk, rug tegen de muur, in een hoek zittend/staand.
ms realiseerde hij zich niet 1,2,3 wat er gebeurde, zoiets bizars en compleet onverwachts, en reageerde daarom niet alert, letterlijk aan de grond genageld
ms was de eerste klap meteen raak en was hij daarna kansloos

het was een afgesloten (niet op slot ) ruimte, volgens mij, dus waar moet je heen, als er iemand pal voor je staat , op je in te hakken, wederom letterlijk.

sorry, hoor, maar ik erger me echt rot aan zo'n opmerking, had hij zich niet kunnen verdedigen of zo.... djezus.
pi_53094246
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 12:39 schreef Bresser het volgende:
pi_53094247
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 12:43 schreef milagro het volgende:

[..]

nog maar eens dan

ms kon hij geen kant op, letterlijk, rug tegen de muur, in een hoek zittend/staand.
ms realiseerde hij zich niet 1,2,3 wat er gebeurde, zoiets bizars en compleet onverwachts, en reageerde daarom niet alert, letterlijk aan de grond genageld
ms was de eerste klap meteen raak en was hij daarna kansloos

het was een afgesloten (niet op slot ) ruimte, volgens mij, dus waar moet je heen, als er iemand pal voor je staat , op je in te hakken, wederom letterlijk.

sorry, hoor, maar ik erger me echt rot aan zo'n opmerking, had hij zich niet kunnen verdedigen of zo.... djezus.
is toch een normale vraag?
een handbij is een hakwapen en om daarmee schade aan te richten muit je uithalen.
wanneer iemand voor je staat en uithaalt zit tussen opheffen arm en het treffen een aanzienlijke tijd wil je iemand verwonden.

vroeg het me gewoon af aangezien ik me niet kan voorstellen dat iemand die sportief is het aflegt tegen een kabouter met een bijltje met een frontale aanval.

blijf me verbazen dat mensen zo ff iemand zo gruwelijk kunnen toetakelen met zulke prehistorische wapens.
als je iemand neerschiet oke, een gaatje, beetje bloed.
maar iemand tot moes slaan met een bijl
  dinsdag 11 september 2007 @ 13:01:26 #206
8369 speknek
Another day another slay
pi_53094420
Met een bijl hoef je iemand maar half te raken en hij heeft niets meer aan z'n sportieve voorsprong. Dus ookal zou hij wegduiken (en waarom zou hij dat doen, waarschijnlijk veel te beduusd dat een wildvreemde hem aan zou vallen met een bijl) en de aanvaller raakt hem in z'n rug of been, dan lig je nog steeds op de grond. En de volgende gaat in je hoofd.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_53094462
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 12:53 schreef Bresser het volgende:

[..]

een handbij is een hakwapen en om daarmee schade aan te richten muit je uithalen.
wanneer iemand voor je staat en uithaalt zit tussen opheffen arm en het treffen een aanzienlijke tijd wil je iemand verwonden.

vroeg het me gewoon af aangezien ik me niet kan voorstellen dat iemand die sportief is het aflegt tegen een kabouter met een bijltje met een frontale aanval.

blijf me verbazen dat mensen zo ff iemand zo gruwelijk kunnen toetakelen met zulke prehistorische wapens.
Is het kwestie van geen ogen in je achterhoofd hebben? Zeker als je van achteren wordt aangevallen ?
pi_53094629
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 12:53 schreef Bresser het volgende:

[..]

ik vind het geen normale vraag, sorry.
als je gewoon in gedachten staat te wachten op de trein en er komt iemand op je af, heel rustig lopend maar met een bijl langs het lichaam gehouden, dan kun je dat zien, constateren "he, die man heeft een bijl bij zich" maar toch NOOIT bedenken dat hij jou daar mee de kop in wil slaan?

op het moment dat je je dat wel realiseert, is het al te laat, en dat is ms maar een fractie van een seconde, bij wijze van maar genoeg voor die ander om voorsprong zat te hebben op jou.

niet iedereen reageert in bizarre situaties alert, sommigen verstijven, sommige dringt het gewoon niet meteen door wat er gebeurt, ze zien het wel, maar het is zo bizar en onwerkelijk en dat hoeft zoals ik al zei maar 5 seconden te duren, die stilstaande realisatie en he tis gedaan met je.

en dan heb ik het in dit geval nog niet over het feit dat de knul vanachter aangevallen werd, maar al was dat niet het geval, dan nog is het volkomen voorstelbaar dat je compleet kansloos bent, ofwel door waar je staat, ofwel door je eigen aan de grond genageld staan.
pi_53094920
kan ik me ook wel voorstellen dat je perplex staat.
maar goed, ik zou me ook niet op mijn gemak voelen als iemand met een bijl rond zou lopen omdat je weet dat er gekken zijn.
zo kijk ik al gigantisch uit als ik mensen op een viaduct zie staan en verwacht ik eigenlijk al een voorwerp gegooit worden.

wat ik me bij dit soort dingen en andere ellende als overvallen en dergelijke begin af te vragen is waarom pepperspray en dergelijke niet legaal worden.
slachtoffers en eventueel omstanders zouden dmv dit soort zelfverdedigingswapens veel leed kunnen voorkomen.
het spul is in duitsland gewoon legaal te krijgen (tegen honden/dieren) is effectief en je leest nooit dat er in duitsland geintjes worden uitgehaald met pepperspray.
  dinsdag 11 september 2007 @ 13:27:15 #210
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_53094935
Wat een rare typisch "Nederlandse" discussie. Waar gaat het nou over?

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')