Seneca riep het al, tweeduizend jaar geleden.quote:Op zondag 9 september 2007 14:27 schreef SpecialK het volgende:
Mensen roepen nu al zo ongeveer 300 jaar lang "waar gaat dit in hemelsnaam heen in nederland". Alleen toen was het zoiets als:
"Wear geat dit in heamelensneame hinne in den zeven provincien broeder?"
oh nou, laten we dat hopen dan maar... je kan het namelijk ook anders opvatten.quote:Op maandag 10 september 2007 09:25 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat hij inderdaad geen vaste woon of verblijfplaats heeft. Maar niet direct een zwerver is.
Precies, hoe triest ook, dit soort 'voorvallen' zijn helaas van alle tijden en er kan praktisch niets aan gedaan worden om het te voorkomen.quote:Op zondag 9 september 2007 23:25 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je zegt het zelf al zinloze willekeur. Dat bestaat nu dat bestond vroeger en dat zal blijven bestaan. Heeft niets met verandere samenleving te maken.
hoe danquote:Op maandag 10 september 2007 09:32 schreef milagro het volgende:
[..]
oh nou, laten we dat hopen dan maar... je kan het namelijk ook anders opvatten.
Enkelen hier willen deze moord graag de schuld van het tbs systeem laten zijn.quote:
Tjah wapens meenemen onderweg dat is de tendens dan maar tegenwoordig, had hij pepperspray oid gehad dan had die halve zool gedacht dat de duivel een draak was..quote:Op maandag 10 september 2007 09:50 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Precies, hoe triest ook, dit soort 'voorvallen' zijn helaas van alle tijden en er kan praktisch niets aan gedaan worden om het te voorkomen.
Ik begrijp dat de dader geen Moslim is?quote:Op maandag 10 september 2007 09:50 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Precies, hoe triest ook, dit soort 'voorvallen' zijn helaas van alle tijden en er kan praktisch niets aan gedaan worden om het te voorkomen.
Ook dat valt ontzettend mee, de kans dat dit je overkomt is vele malen kleiner dan de kans dat je bij een verkeersongeluk om het leven komt.quote:Op maandag 10 september 2007 14:29 schreef zhe-devilll het volgende:
maar goed tis al erg genoeg dat men niet veilig is in ons land.
Ik denk het niet. Balkenende is juist de man die normen en waarden weer op de kaart probeert te zetten.quote:Op maandag 10 september 2007 09:15 schreef Gijsbrecht2 het volgende:
[..]
Dat beweert Jan Peter in elk geval.
Ik heb de neiging om hetzelfde te denken.quote:Op maandag 10 september 2007 09:17 schreef milagro het volgende:
wat bedoelen ze zonder huis tuin en keuken adres?
dat hij wel degelijk een adres heeft, maar geen eigen (huur) huis.
het zal toch niet zo zijn, hè....
Nee, de statistieken zeggen ook dat er meer geweld plaatsvindt. Dus laat staan dat het minder is geworden.quote:Op maandag 10 september 2007 09:20 schreef du_ke het volgende:
[..]
Omdat de media er anders mee omgaat. Of het meer wordt moeten we niet beoordelen op basis van enkel jouw gevoel lijkt me.
Waar baseer je dat op en ten opzichte van welke periode zou het gewelddadiger worden?quote:Op maandag 10 september 2007 17:13 schreef EchtGaaf het volgende:
Du_Ke de samenleving wordt gewelddadiger.
Afgelopen 10 jaar.quote:Op maandag 10 september 2007 17:16 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Waar baseer je dat op en ten opzichte van welke periode zou het gewelddadiger worden?
Volgens mij is het aantal moorden juist afgenomen, maar ik kan er naast zitten.quote:
Ja, maar het aantal overvallen stijgt weer. Net als het aantal geweldsincidenten. De samenleving is danig aan het verruwen. We kunnen onze ogen daar niet voor sluiten.quote:Op maandag 10 september 2007 17:37 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Volgens mij is het aantal moorden juist afgenomen, maar ik kan er naast zitten.
Hoe dan ook, denk ik niet dat dit afschuwelijke voorval veel over het al dan niet onveiliger worden van Nederland zegt. Het heeft immers niets met 'gewone' criminaliteit te maken.
nu dat hij opgenomen was.quote:
omdat hij geen kant meer op kon?quote:Op maandag 10 september 2007 22:46 schreef RijstNatie het volgende:
Wat ik me dan afvraag, hoezo ren je niet weg nadat 1x geraakt bent door het wapen.. ik neem aan dat je niet in 1x dood bent na 1 slash van een bijl
quote:Op zondag 9 september 2007 14:27 schreef SpecialK het volgende:
Mensen roepen nu al zo ongeveer 300 jaar lang "waar gaat dit in hemelsnaam heen in nederland". Alleen toen was het zoiets als:
"Wear geat dit in heamelensneame hinne in den zeven provincien broeder?"
Lekker danquote:'Bijlmoord wraak voor Nederlandse oorlogsdeelname'
ROOSENDAAL (ANP) - De 41-jarige Amerikaanse verdachte die zaterdagavond op het station van Roosendaal een 22-jarige student met een bijl doodsloeg, wilde eigenlijk een Nederlandse commando van de lokale kazerne treffen. Hij wilde een daad stellen vanwege de Nederlandse steun voor de oorlog in Irak, zo heeft hij volgens BN/De Stem verklaard bij de politie.
Advocaat Peter Dirven van het advocatenkantoor dat de verdachte bijstaat, bevestigde dinsdagochtend de strekking van de eerste bekentenis en verklaring.
Volgens de krant heeft de verdachte bij de Amerikaanse luchtmacht gewerkt. Familie van hem zegt dat hij niet in Irak heeft gediend, geen trauma heeft en zelf ontslag heeft genomen.
Het Openbaar Ministerie (OM) in Breda gaat tot de voorgeleiding van de verdachte in de loop van dinsdag niet in op zijn verklaringen.
Welke statistieken? Laat ze eens zien.quote:Op maandag 10 september 2007 17:13 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee, de statistieken zeggen ook dat er meer geweld plaatsvindt. Dus laat staan dat het minder is geworden.
Du_Ke de samenleving wordt gewelddadiger. Dat zeg ik , niet omdat ik het zo leuk vind. Maar ik steek liever mijn hoofd niet in het zand.
Dat zeg ik, je zoekt een excuus om weer op dat systeem te kunnen kankeren. Zelfde soort onderbuikgevoelens als Echtgaaf hier tentoonspreid.quote:Op maandag 10 september 2007 17:59 schreef milagro het volgende:
[..]
nu dat hij opgenomen was.
dat is niet gedacht zoals du_ke zegt omdat 'enkelen' ik dus, dat graag zouden willen, maar het komt nogal eens voor, de laatste jaren, ontsnapte tbs-ers of tbs-ers op verlof die opnieuw de fout ingaan, en de omschrijving huistuinenkeukenadres is wat vreemd omslachtig, je kan toch ook gewoon zeggen "hij sliep meestal bij vrienden, of familie, maar dus niet op straat" ..... bijvoorbeeld.
In het Brabants Dagblad van vanmorgen staat het zelfs nog wat uitgebreider:quote:
Echt kansloos. Hoop dat ze die man terugsturen naar de VS!quote:De man had volgens zijn eigen verklaring de commando's willen treffen. Hij wilde, heeft hij tegenover de politie verklaard, een tegendaad stellen omdat Nederland helpt in de 'oorlog van Bush'. Hij is heel erg tegen de oorlog in Irak.
De nacht vóór de moord heeft de Amerikaan in de bosjes bij de commandokazerne geslapen. Toen zijn missie daar mislukte, heeft de man besloten iemand anders te slachtofferen.
Zijn alternatieve doel werd het treffen van een Nederlandse overheidsdienaar. Uiteindelijk werd, uit totale willekeur en mogelijk uit frustratie vanwege de twee mislukte missies, zaterdagavond op het station van Roosendaal Thijs Geers met een bijl vermoord.
dat maakt het nu zo misselijkmakend, nog meer dan het uiteraard al is.quote:Op dinsdag 11 september 2007 09:30 schreef speknek het volgende:
Die gast was waarschijnlijk zo stoned als een garnaal en zoekt gewoon een motief voor z'n eigen daad.
Mijn gok: die man krijgt TBS. Dit is niet een mohammed B. ofzo, he? Deze man is heel evident niet goed in zijn knikker. Schizofreen ofzo, mijn gok.quote:Op dinsdag 11 september 2007 09:09 schreef Pool het volgende:
Tuurlijk was de oorlog in Irak fout, maar hak dan het hoofd van Bush eraf, in plaats van een willekeurige student die zich van geen kwaad bewust was en gewoon een treinritje wil maken.![]()
Overigens kan dit als een terroristische moord worden aangemerkt, dus wat mij betreft krijgt deze kerel nu levenslang.
Mohammed B is toch ook niet goed in zijn knikker?quote:Op dinsdag 11 september 2007 09:48 schreef Floripas het volgende:
[..]
Mijn gok: die man krijgt TBS. Dit is niet een mohammed B. ofzo, he? Deze man is heel evident niet goed in zijn knikker. Schizofreen ofzo, mijn gok.
Mohammed B, was dat wel?quote:Op dinsdag 11 september 2007 09:48 schreef Floripas het volgende:
[..]
Mijn gok: die man krijgt TBS. Dit is niet een mohammed B. ofzo, he? Deze man is heel evident niet goed in zijn knikker. Schizofreen ofzo, mijn gok.
Mohammed B. is geen schizofreen, maar iemand die heel bewust voor zijn daad heeft gekozen.quote:Op dinsdag 11 september 2007 09:54 schreef SCH het volgende:
[..]
Mohammed B is toch ook niet goed in zijn knikker?
Wat bezielt een 41-jarige Amerikaan om met een bijl in te hakken op het hoofd van een weerloze student?quote:Op dinsdag 11 september 2007 09:30 schreef speknek het volgende:
Die gast was waarschijnlijk zo stoned als een garnaal en zoekt gewoon een motief voor z'n eigen daad.
Ja. Die heeft een koele, berekende daad gepleegd. Die had echt niet een ander omgelegd als-ie Van Gogh niet was tegengekomen.quote:
Nee. Mohammed B. vond helemaal niet dat Van Gogh hem niets had misdaan.quote:Ben je niet per definitie gestoord als je iemand de keel doorsnijdt op straat, of met een bijl te lijf gaat?
Iemand die jou niets misdaan heeft?
TBS voor een schizofreen is effectief levenslang, hoor.quote:Het evidente nietsporen als je zoiets doet, mag niet ten alle tijden je gevangenisstraf doen ontlopen.
Wie zegt dat hij weer vrij komt?quote:Alsof een behandeling in een kliniek een psychopaat minder gestoord maakt of iemand na zo'n daad een tweede kans verdient.
Als je dan toch nooit meer vrij komt, zit die tijd dan maar lekker uit in een ietwat minder comfortabele omgeving, zonder enige kans op compassie want gestoord.
we noemen het een godsdienstwaanzinnige psychopaat.quote:Op dinsdag 11 september 2007 09:55 schreef Floripas het volgende:
[..]
Mohammed B. is geen schizofreen, maar iemand die heel bewust voor zijn daad heeft gekozen.
Maar dat is hij niet.quote:Op dinsdag 11 september 2007 09:59 schreef milagro het volgende:
[..]
we noemen het een godsdienstwaanzinnige psychopaat.
Ik denk dat we moeten afwachten hoe en wat, maar zoiets kan ook door een psychose van schizofrenie komen. Waarom maak je anders een willekeurig iemand dood? Een echte koudbloedige terrorist had gewacht tot hij echt zijn slag kon slaan.quote:die man spoort toch net zo min?
nietsporen is geen bewijs van nietwetenwatjedoet persé
dat de man na zijn daad met deze motivatie komt , zijn (mislukte) acties voorafgaande, zijn voor mij genoeg bewijzen van helderheid, hoor, gestoorde helderheid, maar wel degelijk BEWUST en voorbereid, weliswaar knullig, maar voorbereid dus in staat 1 + 1 op te tellen.
levenslang dus, en geen TBS, dat verdient hij.
ja fijn , sleep die Beethoven er maar weer bij, djezus, wat heeft hij hier nu weer mee te maken zeg.quote:Op dinsdag 11 september 2007 10:01 schreef Toffe_Ellende het volgende:
...een Amerikaan, nu valt je toch niks meer in. Benieuwd hoe Wilders zal reageren. Hij zal toch wel reageren?
Hoezo weet jij dat dit geen moslim is of bedoel je een arabier/marrokaan/turk?quote:Op dinsdag 11 september 2007 09:09 schreef SCH het volgende:
Nou Geert: alle Amerikanen het land uit dan maar!
Stel je eens voor dat dit een daad van een moslim was geweest
Is dit overigens moord of doodslag?quote:Op dinsdag 11 september 2007 10:02 schreef Pool het volgende:
Hij zal niet alléén TBS krijgen, maar heus wel in combinatie met een fikse gevangenisstraf. Volledige ontoerekeningsvatbaarheid wordt niet zo snel aangenomen. Zeker nu niet, aangezien deze man duidelijke plannen had voorbereid om te moorden en er wel degelijk enig rationeel denken aanwezig was.
doodslag met voorbedachte radequote:Op dinsdag 11 september 2007 10:03 schreef Floripas het volgende:
[..]
Is dit overigens moord of doodslag?
Als je van plan bent íemand dood te maken, maar je slaat een ander dood?
Wellicht een combinatie van poging ot moord plus doodslag ofzo.
Jursiten?
Van Wikipedia:quote:Op dinsdag 11 september 2007 10:03 schreef Floripas het volgende:
[..]
Jursiten?
Hurr durr, ik vraag om een jurist, niet iemand die even op de Wiki kijkt.quote:Op dinsdag 11 september 2007 10:08 schreef Snoet123 het volgende:
[..]
Van Wikipedia:
Moord
Van Wikipedia
Ga naar: navigatie, zoeken
Moord is het op onwettige wijze opzettelijk en met voorbedachten rade een ander van het leven beroven. Alle gerechtssystemen, zowel vroeger als nu, beschouwen moord als een zeer ernstige zaak en leggen daarvoor een zware straf op.
Het begrip moord moet worden onderscheiden van:
doodslag : Het opzettelijk doden van iemand zonder voorbedachten rade, (art 287 Wetboek van Strafrecht);
Lijkt me met voorbedachten rade zoals ik al zei........(hij had nb behalve die bijl nog een volle tas met wapentuig bij zich)
Het lijkt een beetje op de Hoornse Taart, maar ook weer niet helemaal. Daar at de vrouw de giftige taart op die voor haar man bedoeld was. Dit werd gewoon als moord gekwalificeerd.quote:Op dinsdag 11 september 2007 10:03 schreef Floripas het volgende:
[..]
Jursiten?
Dat is maar de vraag maar dat geldt in ieder geval tot nu toe net zo goed voor deze Amerikaanse manier.quote:Op dinsdag 11 september 2007 09:55 schreef Floripas het volgende:
[..]
Mohammed B. is geen schizofreen, maar iemand die heel bewust voor zijn daad heeft gekozen.
ja, zeg jij, en zeggen ms psychs maar een psychopaat is ook niet gek, Floripas, heel bewust van zijn of haar daden, prima in staat goed en kwaad te onderscheiden, mega intelligent vaak, alleen het schuldgevoel ontbreekt.quote:Op dinsdag 11 september 2007 10:02 schreef Floripas het volgende:
[..]
Maar dat is hij niet.
We zeggen dat om ons bete te voelen. "Een mens doet zoiets een ander niet aan, tenzij hij gek is."
Maar Mohammed B. is niet gek.
[..]
jij gaat er net zo goed maar vanuit dat het een psychose moet zijn? om je veilig te voelen ook?quote:Ik denk dat we moeten afwachten hoe en wat, maar zoiets kan ook door een psychose van schizofrenie komen. Waarom maak je anders een willekeurig iemand dood? Een echte koudbloedige terrorist had gewacht tot hij echt zijn slag kon slaan.
En kun je iemand apart veroordelen voor poging tot moord (op een officier) en doodslag (op de student)? Dat je die straffen bij elkaar optelt?quote:Op dinsdag 11 september 2007 10:11 schreef Pool het volgende:
[..]
Het lijkt een beetje op de Hoornse Taart, maar ook weer niet helemaal. Daar at de vrouw de giftige taart op die voor haar man bedoeld was. Dit werd gewoon als moord gekwalificeerd.
Maar in dit geval ligt het lastiger. Bewezen moet worden dat hij het plan had om een willekeurig iemand te vermoorden. Als ze alleen maar kunnen bewijzen dat hij het plan had om een ambtenaar te vermoorden en dat de dader pas op het allerlaatste moment in een opwelling besloot willekeurig een ander te doden, dan is het doodslag.
Het gaat dus om de aard van de voorbedachte rade die ze moeten bewijzen, waarbij ze moeten aantonen dat die voorbedachte rade ook de moord op deze student omvat. Dat wordt wellicht lastig.
We weten er nog weinig van, he? Maar de signalen tot nu toe (extreme paranoia + dakloosheid + liegen over beroep + iemand in een opwelling doodmaken + daarna huilend naar de politie gaan) wijzen wel een bepaalde richting op.quote:Op dinsdag 11 september 2007 10:12 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat is maar de vraag maar dat geldt in ieder geval tot nu toe net zo goed voor deze Amerikaanse manier.
Interessante materie.quote:Op dinsdag 11 september 2007 10:13 schreef Pool het volgende:
Overigens zit poging tot moord jegens een commando er niet in. Daarvoor was hij te ver weg van de daadwerkelijke uitvoering. Maar aan strafbare voorbereiding is wellicht wel voldaan.
Of er sprake kan zijn van uitlevering weet ik niet, dat ligt aan eventueel gesloten verdragen met de VS en dat is niet echt mijn gebied. Overigens denk ik dat Nederland graag zelf veroordeelt in dit geval, want het gaat om een moord/doodslag op Nederlandse grond op een Nederlander. Verder zou zijn doodslag, gezien de eigen verklaring van de verdachte, kunnen worden aangeduid als gepleegd met terroristisch oogmerk, wat tot strafverzwaring kan leiden. Op doodslag met terroristisch oogmerk staat namelijk levenslang (art. 288a Wetboek van Strafrecht).quote:Op dinsdag 11 september 2007 10:19 schreef Floripas het volgende:
[..]
Interessante materie.
Telt het nog mee dat hij van plan was om een militair instituut te ontwrichten?
En moet hij uitgeleverd worden? Nee, toch?
Hmm nee lijkt me ook niet nee. Overigens ook geen schizofreen, want dan had ie niet een nachtlang buiten gewacht. Waarschijnlijker was hij het inderdaad echt van plan, maar emotioneel over de zeik gegaan toen z'n nacht lang wachten op het plegen van een moord niets opleverde.quote:Op dinsdag 11 september 2007 09:57 schreef Snoet123 het volgende:
Ik denk dat het wel meevalt met dat 'stoned' zijn van hem........komt bij mij eerder over als Moord met voorbedachten rade
Ook dat ligt weer aan de Verdragen die daarover tussen Nederland en de VS bestaan, maar ik denk dat vooral de landen daar iets over te zeggen hebben en de veroordeelde zelf zeer weinig.quote:Op dinsdag 11 september 2007 10:27 schreef Floripas het volgende:
Aha.
En heeft hij er zelf iets over te zeggen of hij zijn straf na veroordeling in Nederland of de VS uitzit?
Ja, maar was het ook met voorbedachten rade op dit specifieke slachtoffer? Dat lijkt me niet, maar hoe dat juridisch zit weet ik niet.quote:Op dinsdag 11 september 2007 10:08 schreef Snoet123 het volgende:
Lijkt me met voorbedachten rade zoals ik al zei........(hij had nb behalve die bijl nog een volle tas met wapentuig bij zich)
Ik denk dat je een iets te fijn onderscheid maakt hier. Een willekeurige militair is ook een willekeurig slachtoffer in algemene zin. Het is nooit zo geweest dat hij van plan was om één specifiek persoon te doden. Het feit dat hij er niet in is geslaagd een militair te doden verandert dan niets aan de feiten. Hij is erin geslaagd een willekeurig persoon te doden, precies zoals zijn opzet was. Voorzover het beroep van het slachtoffer al een rol kan spelen wijst dit alleen maar méér in de richting van moord. Immers, door zich er niet van te vergewissen dat zijn slachtoffer een militair was heeft hij weloverwogen het risico genomen een willkeurige burger te doden. Wat dus niet kan leiden tot schuldloosheid inzake moord.quote:Op dinsdag 11 september 2007 10:11 schreef Pool het volgende:
[..]
Het lijkt een beetje op de Hoornse Taart, maar ook weer niet helemaal. Daar at de vrouw de giftige taart op die voor haar man bedoeld was. Dit werd gewoon als moord gekwalificeerd.
Maar in dit geval ligt het lastiger. Bewezen moet worden dat hij het plan had om een willekeurig iemand te vermoorden. Als ze alleen maar kunnen bewijzen dat hij het plan had om een ambtenaar te vermoorden en dat de dader pas op het allerlaatste moment in een opwelling besloot willekeurig een ander te doden, dan is het doodslag.
Het gaat dus om de aard van de voorbedachte rade die ze moeten bewijzen, waarbij ze moeten aantonen dat die voorbedachte rade ook de moord op deze student omvat. Dat wordt wellicht lastig.
Juist wel. Is nachtenlang buiten wachten wat niks oplevert een doordacht plan? Ik dacht het niet.quote:Op dinsdag 11 september 2007 10:33 schreef speknek het volgende:
[..]
Hmm nee lijkt me ook niet nee. Overigens ook geen schizofreen, want dan had ie niet een nachtlang buiten gewacht. Waarschijnlijker was hij het inderdaad echt van plan, maar emotioneel over de zeik gegaan toen z'n nacht lang wachten op het plegen van een moord niets opleverde.
Waarschijnlijk heb je 'm al gevonden, maar zo niet, ik denk dat het om de foto bij het eerste artikel hierover op nu.nl gaat. Idd geen fijne foto.quote:Op zondag 9 september 2007 18:58 schreef StateOfMind het volgende:
Zet 'm anders achter een link, met waarschuwing erbij.
Hmmm, hacker?quote:Op dinsdag 11 september 2007 10:49 schreef Boosoog het volgende:
Overigens stond hij niet als hacker bekend.
Een plan hoeft niet goed te zijn om als voorbereiding te worden aangeduid. Alleen als het totaal hopeloos is dan kan er wel eens worden gezegd dat er geen sprake was van voorbereiding. Als hij de hele nacht met een vliegenmepper had rondgehangen had het echt anders gelegen, maar hij zat daar met een bijl. Kennelijk een geschikt moordwapen.quote:Op dinsdag 11 september 2007 10:50 schreef Floripas het volgende:
[..]
Juist wel. Is nachtenlang buiten wachten wat niks oplevert een doordacht plan? Ik dacht het niet.
Ja, en hopelijk dat dit behoorlijk straf verzwarend zal werken. Uitleveren aan US is trouwens geen optie. De daad heeft tenslotte hier plaatsgevonden.quote:Op dinsdag 11 september 2007 09:44 schreef SCH het volgende:
Een politieke moord dus!
http://www.bndestem.nl/binnenland/article1864408.ecequote:De ooggetuige: "Het slachtoffer lag op de grond toen ik aan kwam rennen. Ik zag dat de dader een bijl omhoog hief. Hij sloeg het slachtoffer in zijn achterhoofd. Toen ik weer durfde te kijken, stond de dader heel rustig in de wachtkamer met zijn handen tegen het raam. Hij maakte gebaren dat we '112' moesten bellen en deed geen moeite te ontsnappen. De politie was er snel. De agenten trokken hun pistool en zeiden dat hij op zijn knieën moest. Hij reageerde pas toen ze dat in het Engels herhaalden." Wat de ooggetuige het meest opviel: "Emotieloos. De dader leek totaal emotieloos."
Daar heb je het al! De bijl kwam weer van links! De Amerikaanse tegenhanger van Volkert is dit gewoon.quote:Op dinsdag 11 september 2007 09:57 schreef Snoet123 het volgende:
"Het was een hele gewone man", zegt eigenaar Jos Pernas van hotel Merks. "Hij kwam hier op een oude fiets met een kleine bruine rugzak. Dat is alles. En hij droeg sandalen met sokken."
http://www.bndestem.nl/binnenland/article1864408.ecequote:Amerikaanse familie van de verdachte, die gisteren nog niet door de autoriteiten was ingelicht, vertelt dat de verdachte 'een door innerlijke zorgen gekwelde man' is die al langere tijd in Nederland verblijft.
Hij heeft niet altijd een zwervend bestaan geleid maar woonde enige tijd in een Gronings appartement.
Zijn ouders hebben al enige tijd geen contact meer met hem. De verdachte heeft bij de Amerikaanse luchtmacht gewerkt. Zijn familielid zegt dat hij niet in Irak heeft gediend. "Hij had wel grote woede tegen alles wat met de overheid te maken heeft en hij was heel erg tegen de oorlog in Irak."
Eerst iemand met een bijl in zijn achterhoofd slaan en vervolgens gebaren dat 112 gebeld moet worden?quote:Op dinsdag 11 september 2007 11:05 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
http://www.bndestem.nl/binnenland/article1864408.ece
Net zoals SP-stemmers medeplichtig zijn aan de misdaden die in naam van Mao gepleegd zijn?quote:Op dinsdag 11 september 2007 11:07 schreef dhimmiboy het volgende:
als het slachtoffer politieke partijen heeft gestemd die voor deelname aan de oorlog in irak was issie wel medeplichting in indirecte zin
Ja, hoe wazig iemand kan worden in zijn hersens.quote:Op dinsdag 11 september 2007 11:09 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Eerst iemand met een bijl in zijn achterhoofd slaan en vervolgens gebaren dat 112 gebeld moet worden?![]()
Ja, zit er dik in volgens mij. Nu maar hopen dat ie wilt meewerken naar het onderzoek. Anders hebben we straks hetzelfde probleem als bij Johan-Frederik S. Geen rapport: dan meestal ook geen TBS.quote:Op dinsdag 11 september 2007 09:48 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik zou juist zeggen dat niet-patriottische mensen aan de schandpaal worden genageld.quote:Op dinsdag 11 september 2007 11:25 schreef Puckzzz het volgende:
zou uitleveren aan amerika niet juist een doofpot worden?
die amerikanen wringen zich in allerlei bochten om hun eigen rotte appels te verstoppen. helemaal wanneer het tegenstanders zijn van hun o zo geliefde oorlogsspelletje, en dat met zo'n daad duidelijk willen maken
en dat is waarom precies een probleem?quote:Op dinsdag 11 september 2007 11:17 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja, zit er dik in volgens mij. Nu maar hopen dat ie wilt meewerken naar het onderzoek. Anders hebben we straks hetzelfde probleem als bij Johan-Frederik S. Geen rapport: dan meestal ook geen TBS.
wmb ook prima, als ie dan maar levenslang de lik in gaat. Scheelt nog een hoop pieken voor die tbs-behandeling ook.quote:Op dinsdag 11 september 2007 11:17 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja, zit er dik in volgens mij. Nu maar hopen dat ie wilt meewerken naar het onderzoek. Anders hebben we straks hetzelfde probleem als bij Johan-Frederik S. Geen rapport: dan meestal ook geen TBS.
Als meneer geestesziek is, dan is ie gebaat bij een behandeling. Ook de maatschappij, als ie ooit weer vrijkomt.quote:Op dinsdag 11 september 2007 11:42 schreef milagro het volgende:
[..]
en dat is waarom precies een probleem?
Neuh, als de samenleving maar tegen hem wordt beschermd.quote:doet het er toe waar die meneer zijn (levens)lange straf uitzit?
Ik weet niet of hij wat heeft en zo ja of hij te genezen is. Er zijn zeker aandoeingen die niet te genezen zijn iig. In dat geval hoopt je dan maar dat zo'n iemand voorgoed in de longstay van de TBS verdwijnt.quote:of ben je in de veronderstelling alvast dat dit te genezen is ?
l
Waarom wil jij bij iemand anders doen wat hij bij die jongen deed?quote:Op dinsdag 11 september 2007 10:55 schreef EchtGaaf het volgende:
Werkelijk helemaal te gek voor woorden. Kan je niemand vinden in je doelgroep, dan pak je een willekeurige jongen van 22 jaar.
Wat mijn betreft voeren we doodstraf weer in. De langzame variant uiteraard.
Ik ga naar de hel, want ik lachte.quote:Op dinsdag 11 september 2007 11:07 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Daar heb je het al! De bijl kwam weer van links! De Amerikaanse tegenhanger van Volkert is dit gewoon.
Ik ben het niet met hem eens, maar dat is anders.quote:Op dinsdag 11 september 2007 11:10 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Net zoals SP-stemmers medeplichtig zijn aan de misdaden die in naam van Mao gepleegd zijn?
Nee, dat is niet te genezen, maar hij verdient wel behandeling als hij ziek is.quote:Op dinsdag 11 september 2007 11:42 schreef milagro het volgende:
[..]
en dat is waarom precies een probleem?
doet het er toe waar die meneer zijn (levens)lange straf uitzit?
of ben je in de veronderstelling alvast dat dit te genezen is ?
l
Vergelding. En de samenleving beschermen tegen tuig.quote:Op dinsdag 11 september 2007 11:49 schreef Floripas het volgende:
[..]
Waarom wil jij bij iemand anders doen wat hij bij die jongen deed?
Ziek.
De kans levenslang krijgt is idg bijzonder gering. Zoals ik dat nu inschat. Om te beginnen gaat het hier om een enkelvoudige moord als het al geen doodslag is.quote:Op dinsdag 11 september 2007 11:45 schreef Repeat het volgende:
[..]
wmb ook prima, als ie dan maar levenslang de lik in gaat. Scheelt nog een hoop pieken voor die tbs-behandeling ook.
hoe weet jij dat hij niet te genezen is?quote:Op dinsdag 11 september 2007 11:53 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nee, dat is niet te genezen, maar hij verdient wel behandeling als hij ziek is.
prima, maar niet linea recta naar de kliniek (als dat ueberhaupt kan met zoiets als dit)quote:Op dinsdag 11 september 2007 12:07 schreef Sidekick het volgende:
Ik gok 15 jaar en TBS.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |