abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53067127
quote:
Op zondag 9 september 2007 14:27 schreef SpecialK het volgende:
Mensen roepen nu al zo ongeveer 300 jaar lang "waar gaat dit in hemelsnaam heen in nederland". Alleen toen was het zoiets als:

"Wear geat dit in heamelensneame hinne in den zeven provincien broeder?"
Seneca riep het al, tweeduizend jaar geleden.
pi_53067133
quote:
Op maandag 10 september 2007 09:25 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat hij inderdaad geen vaste woon of verblijfplaats heeft. Maar niet direct een zwerver is.
oh nou, laten we dat hopen dan maar... je kan het namelijk ook anders opvatten.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  maandag 10 september 2007 @ 09:50:24 #103
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_53067478
quote:
Op zondag 9 september 2007 23:25 schreef du_ke het volgende:

[..]

Je zegt het zelf al zinloze willekeur. Dat bestaat nu dat bestond vroeger en dat zal blijven bestaan. Heeft niets met verandere samenleving te maken.
Precies, hoe triest ook, dit soort 'voorvallen' zijn helaas van alle tijden en er kan praktisch niets aan gedaan worden om het te voorkomen.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_53072866
quote:
Op maandag 10 september 2007 09:32 schreef milagro het volgende:

[..]

oh nou, laten we dat hopen dan maar... je kan het namelijk ook anders opvatten.
hoe dan
pi_53073172
quote:
Op maandag 10 september 2007 14:14 schreef Repeat het volgende:

[..]

hoe dan
Enkelen hier willen deze moord graag de schuld van het tbs systeem laten zijn.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_53073190
quote:
Op maandag 10 september 2007 09:50 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Precies, hoe triest ook, dit soort 'voorvallen' zijn helaas van alle tijden en er kan praktisch niets aan gedaan worden om het te voorkomen.
Tjah wapens meenemen onderweg dat is de tendens dan maar tegenwoordig, had hij pepperspray oid gehad dan had die halve zool gedacht dat de duivel een draak was..
pffffff
maar goed tis al erg genoeg dat men niet veilig is in ons land.
Ik hoop verdomme niet dat hier zo'n halve zool van een hulpverlener achter zit!!!!!!!!!!!
Die mot dan ook ff met den bijl op zijn knar!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  maandag 10 september 2007 @ 16:39:41 #107
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53075387
quote:
Op maandag 10 september 2007 09:50 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Ik begrijp dat de dader geen Moslim is?
  maandag 10 september 2007 @ 17:07:02 #108
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_53075711
quote:
Op maandag 10 september 2007 14:29 schreef zhe-devilll het volgende:

maar goed tis al erg genoeg dat men niet veilig is in ons land.
Ook dat valt ontzettend mee, de kans dat dit je overkomt is vele malen kleiner dan de kans dat je bij een verkeersongeluk om het leven komt.
pi_53075810
quote:
Op maandag 10 september 2007 09:15 schreef Gijsbrecht2 het volgende:

[..]

Dat beweert Jan Peter in elk geval.
Ik denk het niet. Balkenende is juist de man die normen en waarden weer op de kaart probeert te zetten.
pi_53075829
quote:
Op maandag 10 september 2007 09:17 schreef milagro het volgende:
wat bedoelen ze zonder huis tuin en keuken adres?
dat hij wel degelijk een adres heeft, maar geen eigen (huur) huis.

het zal toch niet zo zijn, hè....
Ik heb de neiging om hetzelfde te denken.
pi_53075845
quote:
Op maandag 10 september 2007 09:20 schreef du_ke het volgende:

[..]

Omdat de media er anders mee omgaat. Of het meer wordt moeten we niet beoordelen op basis van enkel jouw gevoel lijkt me.
Nee, de statistieken zeggen ook dat er meer geweld plaatsvindt. Dus laat staan dat het minder is geworden.

Du_Ke de samenleving wordt gewelddadiger. Dat zeg ik , niet omdat ik het zo leuk vind. Maar ik steek liever mijn hoofd niet in het zand.
  maandag 10 september 2007 @ 17:16:01 #112
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_53075887
quote:
Op maandag 10 september 2007 17:13 schreef EchtGaaf het volgende:

Du_Ke de samenleving wordt gewelddadiger.
Waar baseer je dat op en ten opzichte van welke periode zou het gewelddadiger worden?
pi_53075935
quote:
Op maandag 10 september 2007 17:16 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Waar baseer je dat op en ten opzichte van welke periode zou het gewelddadiger worden?
Afgelopen 10 jaar.
  maandag 10 september 2007 @ 17:37:32 #114
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_53076401
quote:
Op maandag 10 september 2007 17:17 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Afgelopen 10 jaar.
Volgens mij is het aantal moorden juist afgenomen, maar ik kan er naast zitten.

Hoe dan ook, denk ik niet dat dit afschuwelijke voorval veel over het al dan niet onveiliger worden van Nederland zegt. Het heeft immers niets met 'gewone' criminaliteit te maken.
pi_53076556
quote:
Op maandag 10 september 2007 17:37 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Volgens mij is het aantal moorden juist afgenomen, maar ik kan er naast zitten.

Hoe dan ook, denk ik niet dat dit afschuwelijke voorval veel over het al dan niet onveiliger worden van Nederland zegt. Het heeft immers niets met 'gewone' criminaliteit te maken.
Ja, maar het aantal overvallen stijgt weer. Net als het aantal geweldsincidenten. De samenleving is danig aan het verruwen. We kunnen onze ogen daar niet voor sluiten.
pi_53076859
quote:
Op maandag 10 september 2007 14:14 schreef Repeat het volgende:

[..]

hoe dan
nu dat hij opgenomen was.

dat is niet gedacht zoals du_ke zegt omdat 'enkelen' ik dus, dat graag zouden willen, maar het komt nogal eens voor, de laatste jaren, ontsnapte tbs-ers of tbs-ers op verlof die opnieuw de fout ingaan, en de omschrijving huistuinenkeukenadres is wat vreemd omslachtig, je kan toch ook gewoon zeggen "hij sliep meestal bij vrienden, of familie, maar dus niet op straat" ..... bijvoorbeeld.
pi_53077761
R.I.P
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_53078843
Geen woorden voor..
sig verwijderd door FA
  maandag 10 september 2007 @ 19:34:56 #119
134240 Cryonic
ijskoud het lekkerste
pi_53079022
Pfft die jongen woonde bij mij in de straat (kende hem verder niet heel goed) maar je gaat er toch wel even van denken. Vooral omdat ik zelf elke week op t station van Roosendaal moet wachten op de trein; had niet verwacht dat zoiets op het normaal gesproken zo rustige station zou kunnen gebeuren...

RIP
pi_53083849
Wat ik me dan afvraag, hoezo ren je niet weg nadat 1x geraakt bent door het wapen.. ik neem aan dat je niet in 1x dood bent na 1 slash van een bijl
Nothing to see here, carry on
pi_53083927
quote:
Op maandag 10 september 2007 22:46 schreef RijstNatie het volgende:
Wat ik me dan afvraag, hoezo ren je niet weg nadat 1x geraakt bent door het wapen.. ik neem aan dat je niet in 1x dood bent na 1 slash van een bijl
omdat hij geen kant meer op kon?
omdat mensen soms compleet niet kunnen bevatten wat er gebeurt en dan dus niet alert reageren?
omdat ms de eerste klap dusdanig raak was, dat hij meteen neerging?
  Trouwste user 2022 maandag 10 september 2007 @ 23:33:10 #122
7889 tong80
Spleenheup
pi_53085196
Aangrijpend allemaal om te lezen

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 11 september 2007 @ 04:42:50 #123
148736 brooklynzoo
Never fall victim to no bitch.
pi_53088318
quote:
Op zondag 9 september 2007 14:27 schreef SpecialK het volgende:
Mensen roepen nu al zo ongeveer 300 jaar lang "waar gaat dit in hemelsnaam heen in nederland". Alleen toen was het zoiets als:

"Wear geat dit in heamelensneame hinne in den zeven provincien broeder?"
pi_53089045
quote:
'Bijlmoord wraak voor Nederlandse oorlogsdeelname'

ROOSENDAAL (ANP) - De 41-jarige Amerikaanse verdachte die zaterdagavond op het station van Roosendaal een 22-jarige student met een bijl doodsloeg, wilde eigenlijk een Nederlandse commando van de lokale kazerne treffen. Hij wilde een daad stellen vanwege de Nederlandse steun voor de oorlog in Irak, zo heeft hij volgens BN/De Stem verklaard bij de politie.

Advocaat Peter Dirven van het advocatenkantoor dat de verdachte bijstaat, bevestigde dinsdagochtend de strekking van de eerste bekentenis en verklaring.

Volgens de krant heeft de verdachte bij de Amerikaanse luchtmacht gewerkt. Familie van hem zegt dat hij niet in Irak heeft gediend, geen trauma heeft en zelf ontslag heeft genomen.

Het Openbaar Ministerie (OM) in Breda gaat tot de voorgeleiding van de verdachte in de loop van dinsdag niet in op zijn verklaringen.
Lekker dan
pi_53089121
mijn god...
een daad stellen.... laffe gestoorde raaskallende fucked up asshole
pi_53089412
Nou Geert: alle Amerikanen het land uit dan maar!

Stel je eens voor dat dit een daad van een moslim was geweest
  dinsdag 11 september 2007 @ 09:09:44 #127
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_53089421
Tuurlijk was de oorlog in Irak fout, maar hak dan het hoofd van Bush eraf, in plaats van een willekeurige student die zich van geen kwaad bewust was en gewoon een treinritje wil maken.

Overigens kan dit als een terroristische moord worden aangemerkt, dus wat mij betreft krijgt deze kerel nu levenslang.
pi_53089543
lever hem maar uit dan, als dat zou kunnen, laat hem dan maar in het land dat hij zo veracht zijn straf uitzitten, smerige hond dat hij is, ja ook als hij ziek in zijn kop is.

wat denkt hij nu, dat het nu ineens een nobele daad wordt, of zo.
mijn maag keert om gewoon.
pi_53089675
quote:
Op maandag 10 september 2007 17:13 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Nee, de statistieken zeggen ook dat er meer geweld plaatsvindt. Dus laat staan dat het minder is geworden.

Du_Ke de samenleving wordt gewelddadiger. Dat zeg ik , niet omdat ik het zo leuk vind. Maar ik steek liever mijn hoofd niet in het zand.
Welke statistieken? Laat ze eens zien.
pi_53089715
quote:
Op maandag 10 september 2007 17:59 schreef milagro het volgende:

[..]

nu dat hij opgenomen was.

dat is niet gedacht zoals du_ke zegt omdat 'enkelen' ik dus, dat graag zouden willen, maar het komt nogal eens voor, de laatste jaren, ontsnapte tbs-ers of tbs-ers op verlof die opnieuw de fout ingaan, en de omschrijving huistuinenkeukenadres is wat vreemd omslachtig, je kan toch ook gewoon zeggen "hij sliep meestal bij vrienden, of familie, maar dus niet op straat" ..... bijvoorbeeld.
Dat zeg ik, je zoekt een excuus om weer op dat systeem te kunnen kankeren. Zelfde soort onderbuikgevoelens als Echtgaaf hier tentoonspreid.
  dinsdag 11 september 2007 @ 09:30:01 #131
8369 speknek
Another day another slay
pi_53089770
Die gast was waarschijnlijk zo stoned als een garnaal en zoekt gewoon een motief voor z'n eigen daad.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 11 september 2007 @ 09:31:07 #132
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_53089792
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 08:41 schreef SCH het volgende:

[..]

Lekker dan
In het Brabants Dagblad van vanmorgen staat het zelfs nog wat uitgebreider:
quote:
De man had volgens zijn eigen verklaring de commando's willen treffen. Hij wilde, heeft hij tegenover de politie verklaard, een tegendaad stellen omdat Nederland helpt in de 'oorlog van Bush'. Hij is heel erg tegen de oorlog in Irak.
De nacht vóór de moord heeft de Amerikaan in de bosjes bij de commandokazerne geslapen. Toen zijn missie daar mislukte, heeft de man besloten iemand anders te slachtofferen.
Zijn alternatieve doel werd het treffen van een Nederlandse overheidsdienaar. Uiteindelijk werd, uit totale willekeur en mogelijk uit frustratie vanwege de twee mislukte missies, zaterdagavond op het station van Roosendaal Thijs Geers met een bijl vermoord.
Echt kansloos. Hoop dat ze die man terugsturen naar de VS!
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
pi_53089835
Ik zou zeggen dat we de VS preventief moeten aanvallen, een mega terreurdaad door een amerikaan op europeesch vaste land.
pi_53089842
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 09:30 schreef speknek het volgende:
Die gast was waarschijnlijk zo stoned als een garnaal en zoekt gewoon een motief voor z'n eigen daad.
dat maakt het nu zo misselijkmakend, nog meer dan het uiteraard al is.

gewoon een schop na is dit, een of ander zogenaamd nobele motivatie aandragen, gadverdamme....

die zet , dat gore lef maakt de man helder genoeg wmb om hem toerekeningsvatbaar te achten.
pi_53090058
Een politieke moord dus!
pi_53090115
een wat uitgebreider artikel over deze Carlos H.

http://www.bndestem.nl/binnenland/article1864417.ece
  dinsdag 11 september 2007 @ 09:48:51 #137
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53090154
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 09:09 schreef Pool het volgende:
Tuurlijk was de oorlog in Irak fout, maar hak dan het hoofd van Bush eraf, in plaats van een willekeurige student die zich van geen kwaad bewust was en gewoon een treinritje wil maken.

Overigens kan dit als een terroristische moord worden aangemerkt, dus wat mij betreft krijgt deze kerel nu levenslang.
Mijn gok: die man krijgt TBS. Dit is niet een mohammed B. ofzo, he? Deze man is heel evident niet goed in zijn knikker. Schizofreen ofzo, mijn gok.
pi_53090274
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 09:48 schreef Floripas het volgende:

[..]

Mijn gok: die man krijgt TBS. Dit is niet een mohammed B. ofzo, he? Deze man is heel evident niet goed in zijn knikker. Schizofreen ofzo, mijn gok.
Mohammed B is toch ook niet goed in zijn knikker?
pi_53090292
quote:

[..]

Mohammed B, was dat wel?

Ben je niet per definitie gestoord als je iemand de keel doorsnijdt op straat, of met een bijl te lijf gaat?
Iemand die jou niets misdaan heeft?

Het evidente nietsporen als je zoiets doet, mag niet ten alle tijden je gevangenisstraf doen ontlopen.
Alsof een behandeling in een kliniek een psychopaat minder gestoord maakt of iemand na zo'n daad een tweede kans verdient.
Als je dan toch nooit meer vrij komt, zit die tijd dan maar lekker uit in een ietwat minder comfortabele omgeving, zonder enige kans op compassie want gestoord.
  dinsdag 11 september 2007 @ 09:55:16 #140
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53090297
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 09:54 schreef SCH het volgende:

[..]

Mohammed B is toch ook niet goed in zijn knikker?
Mohammed B. is geen schizofreen, maar iemand die heel bewust voor zijn daad heeft gekozen.
pi_53090355
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 09:30 schreef speknek het volgende:
Wat bezielt een 41-jarige Amerikaan om met een bijl in te hakken op het hoofd van een weerloze student?

Zelf verklaarde H. bij de politie dat hij Nederland wilde straffen omdat ons land Bush helpt bij de oorlog in Irak.

H's familie uit Amerika zegt dat hij géén oorlogstrauma heeft: hij heeft volgens de familie niet gediend in Irak. Een Amerikaans familielid: "Hij heeft wel bij de luchtmacht gewerkt, maar daar heeft hij ontslag genomen."

Er bestaan al langere tijd zorgen over Carlos H., bij de familie. Die omschrijft hem als een 'very troubled man'. De problemen begonnen in zijn studententijd in de USA.

"Hij kwam in aanraking met verkeerde mensen." De problemen werden erger toen de jongere broer van Carlos overleed. Om onduidelijke redenen, koestert Carlos H. sindsdien een wrok tegen alles wat met de Amerikaanse overheid te maken heeft, vertelt het familielid.

Ook werd hij een steeds fellere tegenstander van de Amerikaanse inmenging in Irak. H. vertrok uit Amerika. Hij belandde in 2002 in Nederland.

De kleine Amerikaan (volgens getuigen hooguit 1.62 meter lang) leidde niet altijd een zwervend bestaan in ons land.

Hij bewoonde een tijdlang een appartement in Groningen, waar zijn moeder hem in de zomer van 2006 voor de laatste maal heeft opgezocht. Carlos H. zei toen als vertaler voor Japanse firma's te werken. Hij sprak overigens geen Japans. Het zou gaan om het checken van medische terminologie.

Na dit bezoek van zijn moeder in 2006 verbrak Carlos H. alle contact met zijn ouders. Die wisten tot gisteravond niet waar hun zoon verbleef of hoe het met hem ging.

Voor zover nu valt na te gaan, heeft de Amerikaan vorige week in ieder geval overnacht in Amsterdam.

Afgelopen donderdag vertrok hij naar Roosendaal, volgens eigen zeggen met een uitgewerkt plan om de commando's te treffen. Er moest een tegendaad worden gesteld.

H. checkte donderdagavond in bij Hotel Merks in Roosendaal. Hij nam kamer 20 op de tweede verdieping, de goedkoopste kamer. De politie heeft deze kamer doorzocht en boeken meegenomen, die H. er mogelijk achterliet. Wat voor boeken dat zijn, wil politiewoordvoerder Willem van Hooijdonk niet zeggen.

"Het was een hele gewone man", zegt eigenaar Jos Pernas van hotel Merks. "Hij kwam hier op een oude fiets met een kleine bruine rugzak. Dat is alles. En hij droeg sandalen met sokken."

Carlos H. vroeg de receptioniste hem vrijdagochtend om 6.00 uur telefonisch te wekken. "Dat hebben we gedaan maar hij kwam pas om 8.00 uur beneden. Hij ontbeet niet. Hij dronk alleen koffie aan de bar. Hij heeft met niemand gesproken."

Vrijdagochtend liep Carlos H. vanuit het hotel Roosendaal in. Vrijdagmiddag rond 12.00 uur checkte hij uit, met zijn fiets en zijn bruine rugzak om daarna een nacht in de bosjes rond de commandokazerne te slapen.

Zaterdagavond, na de moord, werd hij ingerekend op het Roosendaalse station.

Een gast zoals vele andere, dacht eigenaar Pernas van hotel Merks. Pernas: "Ik ben geschrokken. Je weet nooit wat mensen zijn of doen. Hij gedroeg zich hier heel netjes. Wat mij het meest is bijgebleven, is dat hij zo klein is. Hij kwam nauwelijks boven de bar uit."

Advocaat Peter Gremmen sprak gistermiddag een uur met zijn cliënt. "Ik heb hem uitgelegd hoe het systeem hier in Nederland werkt en wat zijn rechten zijn." Of zijn cliënt een verblijfsvergunning heeft, was Gremmen gisteren niet bekend.

Over het waarom (waarom juist de 22-jarige Thijs Geers) heeft Gremmen nog niet met H. gesproken. Carlos H. heeft wel tegenover Gremmen en de politie bekend en hij weet volgens zijn advocaat wat hij gedaan heeft.

Gremmen: "Maar of hij de betekenis ervan overziet, is mij niet duidelijk. Toen hij zei dat hij het gedaan had, was hij behoorlijk emotioneel."

Carlos H. wordt vandaag voorgeleid aan de rechter-commissaris, die dan beslist of hij langer wordt vastgehouden. Er werken zestien rechercheurs van de politie aan het onderzoek plus twee mensen van de spoorwegpolitie.

De verdachte zou noch in Amerika, noch in Nederland een strafblad hebben. Gisteren hadden zich bij de politie in totaal tien getuigen gemeld. Politiewoordvoerder Van Hooijdonk vraagt iedereen die de verdachte gezien heeft om zich bij de politie te melden , ook als het gaat om een tijdstip of dag vóór de moord. "We willen een zo goed mogelijk beeld krijgen."

BRON

Ik denk dat het wel meevalt met dat 'stoned' zijn van hem........komt bij mij eerder over als Moord met voorbedachten rade

Zieke Geest.....
Als terrorist uitleveren aan Amerika, daar krijgt hij tenminste een serieuze straf !
Hoe is het in hemelsnaam mogelijk dat een figuur als hij zomaar in Nederland rond kan 'hangen' ???? Visum, verblijfsvergunning....
  dinsdag 11 september 2007 @ 09:57:40 #142
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53090362
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 09:54 schreef milagro het volgende:

[..]

Mohammed B, was dat wel?
Ja. Die heeft een koele, berekende daad gepleegd. Die had echt niet een ander omgelegd als-ie Van Gogh niet was tegengekomen.
quote:
Ben je niet per definitie gestoord als je iemand de keel doorsnijdt op straat, of met een bijl te lijf gaat?
Iemand die jou niets misdaan heeft?
Nee. Mohammed B. vond helemaal niet dat Van Gogh hem niets had misdaan.
quote:
Het evidente nietsporen als je zoiets doet, mag niet ten alle tijden je gevangenisstraf doen ontlopen.
TBS voor een schizofreen is effectief levenslang, hoor.
quote:
Alsof een behandeling in een kliniek een psychopaat minder gestoord maakt of iemand na zo'n daad een tweede kans verdient.
Als je dan toch nooit meer vrij komt, zit die tijd dan maar lekker uit in een ietwat minder comfortabele omgeving, zonder enige kans op compassie want gestoord.
Wie zegt dat hij weer vrij komt?
En wat is een "iets minder comfortabele omgeving"?
pi_53090401
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 09:55 schreef Floripas het volgende:

[..]

Mohammed B. is geen schizofreen, maar iemand die heel bewust voor zijn daad heeft gekozen.
we noemen het een godsdienstwaanzinnige psychopaat.

die man spoort toch net zo min?
nietsporen is geen bewijs van nietwetenwatjedoet persé

dat de man na zijn daad met deze motivatie komt , zijn (mislukte) acties voorafgaande, zijn voor mij genoeg bewijzen van helderheid, hoor, gestoorde helderheid, maar wel degelijk BEWUST en voorbereid, weliswaar knullig, maar voorbereid dus in staat 1 + 1 op te tellen.

levenslang dus, en geen TBS, dat verdient hij.
pi_53090438
...een Amerikaan, nu valt je toch niks meer in. Benieuwd hoe Wilders zal reageren. Hij zal toch wel reageren?
  dinsdag 11 september 2007 @ 10:02:10 #145
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53090451
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 09:59 schreef milagro het volgende:

[..]

we noemen het een godsdienstwaanzinnige psychopaat.
Maar dat is hij niet.
We zeggen dat om ons bete te voelen. "Een mens doet zoiets een ander niet aan, tenzij hij gek is."
Maar Mohammed B. is niet gek.
quote:
die man spoort toch net zo min?
nietsporen is geen bewijs van nietwetenwatjedoet persé

dat de man na zijn daad met deze motivatie komt , zijn (mislukte) acties voorafgaande, zijn voor mij genoeg bewijzen van helderheid, hoor, gestoorde helderheid, maar wel degelijk BEWUST en voorbereid, weliswaar knullig, maar voorbereid dus in staat 1 + 1 op te tellen.

levenslang dus, en geen TBS, dat verdient hij.
Ik denk dat we moeten afwachten hoe en wat, maar zoiets kan ook door een psychose van schizofrenie komen. Waarom maak je anders een willekeurig iemand dood? Een echte koudbloedige terrorist had gewacht tot hij echt zijn slag kon slaan.
  dinsdag 11 september 2007 @ 10:02:27 #146
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_53090455
Hij zal niet alléén TBS krijgen, maar heus wel in combinatie met een fikse gevangenisstraf. Volledige ontoerekeningsvatbaarheid wordt niet zo snel aangenomen. Zeker nu niet, aangezien deze man duidelijke plannen had voorbereid om te moorden en er wel degelijk enig rationeel denken aanwezig was.
pi_53090473
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 10:01 schreef Toffe_Ellende het volgende:
...een Amerikaan, nu valt je toch niks meer in. Benieuwd hoe Wilders zal reageren. Hij zal toch wel reageren?
ja fijn , sleep die Beethoven er maar weer bij, djezus, wat heeft hij hier nu weer mee te maken zeg.
pi_53090476
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 09:09 schreef SCH het volgende:
Nou Geert: alle Amerikanen het land uit dan maar!

Stel je eens voor dat dit een daad van een moslim was geweest
Hoezo weet jij dat dit geen moslim is of bedoel je een arabier/marrokaan/turk?
  dinsdag 11 september 2007 @ 10:03:29 #149
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53090483
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 10:02 schreef Pool het volgende:
Hij zal niet alléén TBS krijgen, maar heus wel in combinatie met een fikse gevangenisstraf. Volledige ontoerekeningsvatbaarheid wordt niet zo snel aangenomen. Zeker nu niet, aangezien deze man duidelijke plannen had voorbereid om te moorden en er wel degelijk enig rationeel denken aanwezig was.
Is dit overigens moord of doodslag?
Als je van plan bent íemand dood te maken, maar je slaat een ander dood?
Wellicht een combinatie van poging ot moord plus doodslag ofzo.
Jursiten?
  dinsdag 11 september 2007 @ 10:04:33 #150
3185 Adelante
To let it go now
pi_53090502
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 10:03 schreef Floripas het volgende:

[..]

Jursiten?
doodslag met voorbedachte rade
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_53090574
quote:

[..]

Jursiten?
Van Wikipedia:

Moord
Van Wikipedia
Ga naar: navigatie, zoeken
Moord is het op onwettige wijze opzettelijk en met voorbedachten rade een ander van het leven beroven. Alle gerechtssystemen, zowel vroeger als nu, beschouwen moord als een zeer ernstige zaak en leggen daarvoor een zware straf op.

Het begrip moord moet worden onderscheiden van:

doodslag : Het opzettelijk doden van iemand zonder voorbedachten rade, (art 287 Wetboek van Strafrecht);

Lijkt me met voorbedachten rade zoals ik al zei........(hij had nb behalve die bijl nog een volle tas met wapentuig bij zich)
pi_53090590
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 08:41 schreef SCH het volgende:

[..]

Lekker dan
Zieke vrucht.
  dinsdag 11 september 2007 @ 10:09:14 #153
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53090601
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 10:04 schreef Adelante het volgende:

[..]

doodslag met voorbedachte rade
...is moord.
  dinsdag 11 september 2007 @ 10:09:54 #154
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53090621
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 10:08 schreef Snoet123 het volgende:

[..]

Van Wikipedia:

Moord
Van Wikipedia
Ga naar: navigatie, zoeken
Moord is het op onwettige wijze opzettelijk en met voorbedachten rade een ander van het leven beroven. Alle gerechtssystemen, zowel vroeger als nu, beschouwen moord als een zeer ernstige zaak en leggen daarvoor een zware straf op.

Het begrip moord moet worden onderscheiden van:

doodslag : Het opzettelijk doden van iemand zonder voorbedachten rade, (art 287 Wetboek van Strafrecht);

Lijkt me met voorbedachten rade zoals ik al zei........(hij had nb behalve die bijl nog een volle tas met wapentuig bij zich)
Hurr durr, ik vraag om een jurist, niet iemand die even op de Wiki kijkt.
  dinsdag 11 september 2007 @ 10:11:09 #155
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_53090641
quote:

[..]

Jursiten?
Het lijkt een beetje op de Hoornse Taart, maar ook weer niet helemaal. Daar at de vrouw de giftige taart op die voor haar man bedoeld was. Dit werd gewoon als moord gekwalificeerd.

Maar in dit geval ligt het lastiger. Bewezen moet worden dat hij het plan had om een willekeurig iemand te vermoorden. Als ze alleen maar kunnen bewijzen dat hij het plan had om een ambtenaar te vermoorden en dat de dader pas op het allerlaatste moment in een opwelling besloot willekeurig een ander te doden, dan is het doodslag.

Het gaat dus om de aard van de voorbedachte rade die ze moeten bewijzen, waarbij ze moeten aantonen dat die voorbedachte rade ook de moord op deze student omvat. Dat wordt wellicht lastig.
pi_53090668
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 09:55 schreef Floripas het volgende:

[..]

Dat is maar de vraag maar dat geldt in ieder geval tot nu toe net zo goed voor deze Amerikaanse manier.
pi_53090681
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 10:02 schreef Floripas het volgende:

[..]

Maar dat is hij niet.
We zeggen dat om ons bete te voelen. "Een mens doet zoiets een ander niet aan, tenzij hij gek is."
Maar Mohammed B. is niet gek.
[..]
ja, zeg jij, en zeggen ms psychs maar een psychopaat is ook niet gek, Floripas, heel bewust van zijn of haar daden, prima in staat goed en kwaad te onderscheiden, mega intelligent vaak, alleen het schuldgevoel ontbreekt.
je kunt gek zijn dus en toch verantwoordelijk voor je daden.
dat stellen heeft niets te maken met je veilig willen voelen, gewoon een rationele constatering, hoor.
quote:
Ik denk dat we moeten afwachten hoe en wat, maar zoiets kan ook door een psychose van schizofrenie komen. Waarom maak je anders een willekeurig iemand dood? Een echte koudbloedige terrorist had gewacht tot hij echt zijn slag kon slaan.
jij gaat er net zo goed maar vanuit dat het een psychose moet zijn? om je veilig te voelen ook?
mijn opmerking is niet meer voorbarig dan de jouwe, we kennen allebei deze man niet.

wat ik wel weet is dat het achteraf aandragen van een motivatie, en niet een of andere warrige motivatie over aliens en duivels of zo, genoeg reden is om de man niet compleet gestoord en ontoerekeningsvatbaar te achten
en dat geldt tevens voor die acties, mislukt en knullig of niet, voorafgaande aan deze afslachting, gestoorde acties, maar weloverwogen voorbereid.

je kan heel goed weten wat je doet, ondanks je idiote motief immers.
  dinsdag 11 september 2007 @ 10:13:15 #158
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_53090687
Overigens zit poging tot moord jegens een commando er niet in. Daarvoor was hij te ver weg van de daadwerkelijke uitvoering. Maar aan strafbare voorbereiding is wellicht wel voldaan.
  dinsdag 11 september 2007 @ 10:16:14 #159
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53090749
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 10:11 schreef Pool het volgende:

[..]

Het lijkt een beetje op de Hoornse Taart, maar ook weer niet helemaal. Daar at de vrouw de giftige taart op die voor haar man bedoeld was. Dit werd gewoon als moord gekwalificeerd.

Maar in dit geval ligt het lastiger. Bewezen moet worden dat hij het plan had om een willekeurig iemand te vermoorden. Als ze alleen maar kunnen bewijzen dat hij het plan had om een ambtenaar te vermoorden en dat de dader pas op het allerlaatste moment in een opwelling besloot willekeurig een ander te doden, dan is het doodslag.

Het gaat dus om de aard van de voorbedachte rade die ze moeten bewijzen, waarbij ze moeten aantonen dat die voorbedachte rade ook de moord op deze student omvat. Dat wordt wellicht lastig.
En kun je iemand apart veroordelen voor poging tot moord (op een officier) en doodslag (op de student)? Dat je die straffen bij elkaar optelt?
  dinsdag 11 september 2007 @ 10:17:42 #160
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53090775
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 10:12 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat is maar de vraag maar dat geldt in ieder geval tot nu toe net zo goed voor deze Amerikaanse manier.
We weten er nog weinig van, he? Maar de signalen tot nu toe (extreme paranoia + dakloosheid + liegen over beroep + iemand in een opwelling doodmaken + daarna huilend naar de politie gaan) wijzen wel een bepaalde richting op.
  dinsdag 11 september 2007 @ 10:19:12 #161
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53090800
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 10:13 schreef Pool het volgende:
Overigens zit poging tot moord jegens een commando er niet in. Daarvoor was hij te ver weg van de daadwerkelijke uitvoering. Maar aan strafbare voorbereiding is wellicht wel voldaan.
Interessante materie.
Telt het nog mee dat hij van plan was om een militair instituut te ontwrichten?
En moet hij uitgeleverd worden? Nee, toch?
pi_53090931
Waarom niet uitleveren?
  dinsdag 11 september 2007 @ 10:25:33 #163
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_53090954
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 10:19 schreef Floripas het volgende:

[..]

Interessante materie.
Telt het nog mee dat hij van plan was om een militair instituut te ontwrichten?
En moet hij uitgeleverd worden? Nee, toch?
Of er sprake kan zijn van uitlevering weet ik niet, dat ligt aan eventueel gesloten verdragen met de VS en dat is niet echt mijn gebied. Overigens denk ik dat Nederland graag zelf veroordeelt in dit geval, want het gaat om een moord/doodslag op Nederlandse grond op een Nederlander. Verder zou zijn doodslag, gezien de eigen verklaring van de verdachte, kunnen worden aangeduid als gepleegd met terroristisch oogmerk, wat tot strafverzwaring kan leiden. Op doodslag met terroristisch oogmerk staat namelijk levenslang (art. 288a Wetboek van Strafrecht).

Dan nog over het optellen van de straffen: het betreft hier een meerdaadse samenloop. De strafbare voorbereiding voor moord op een officier kan maar beperkt worden opgeteld bij de moord/doodslag op de student. Dit staat in art. 57-58 Wetboek van Strafrecht. Hij kan maximaal de hoogste straf krijgen, met daarbij nog eenderde opgeteld. Maar op zich is dat hier niet zo relevant, want er zijn al heel hoge straffen mogelijk.
  dinsdag 11 september 2007 @ 10:27:54 #164
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53091006
Aha.
En heeft hij er zelf iets over te zeggen of hij zijn straf na veroordeling in Nederland of de VS uitzit?
pi_53091055
BIzar verhaal zeg, maar wmb had hij beter die commando kunnen tegenkomen, die had zich misschien nog op een of andere manier kunnen verdedigen, al blijft dat erg lastig natuurlijk...
  dinsdag 11 september 2007 @ 10:33:59 #166
8369 speknek
Another day another slay
pi_53091160
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 09:57 schreef Snoet123 het volgende:
Ik denk dat het wel meevalt met dat 'stoned' zijn van hem........komt bij mij eerder over als Moord met voorbedachten rade
Hmm nee lijkt me ook niet nee. Overigens ook geen schizofreen, want dan had ie niet een nachtlang buiten gewacht. Waarschijnlijker was hij het inderdaad echt van plan, maar emotioneel over de zeik gegaan toen z'n nacht lang wachten op het plegen van een moord niets opleverde.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 11 september 2007 @ 10:37:24 #167
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_53091256
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 10:27 schreef Floripas het volgende:
Aha.
En heeft hij er zelf iets over te zeggen of hij zijn straf na veroordeling in Nederland of de VS uitzit?
Ook dat ligt weer aan de Verdragen die daarover tussen Nederland en de VS bestaan, maar ik denk dat vooral de landen daar iets over te zeggen hebben en de veroordeelde zelf zeer weinig.
  dinsdag 11 september 2007 @ 10:39:39 #168
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_53091312
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 10:08 schreef Snoet123 het volgende:
Ja, maar was het ook met voorbedachten rade op dit specifieke slachtoffer? Dat lijkt me niet, maar hoe dat juridisch zit weet ik niet.
pi_53091400
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 10:11 schreef Pool het volgende:

[..]

Ik denk dat je een iets te fijn onderscheid maakt hier. Een willekeurige militair is ook een willekeurig slachtoffer in algemene zin. Het is nooit zo geweest dat hij van plan was om één specifiek persoon te doden. Het feit dat hij er niet in is geslaagd een militair te doden verandert dan niets aan de feiten. Hij is erin geslaagd een willekeurig persoon te doden, precies zoals zijn opzet was. Voorzover het beroep van het slachtoffer al een rol kan spelen wijst dit alleen maar méér in de richting van moord. Immers, door zich er niet van te vergewissen dat zijn slachtoffer een militair was heeft hij weloverwogen het risico genomen een willkeurige burger te doden. Wat dus niet kan leiden tot schuldloosheid inzake moord.

Als deze man toerekeningsvatbaar wordt geacht, dan denk ik dat we een veroordeling wegens moord tegemoet kunnen zien. Op zijn minst.
pi_53091534
Zijn motief was wraak voor de deelname van Nederland aan de Irak oorlog.
Overigens stond hij niet als hacker bekend.
  dinsdag 11 september 2007 @ 10:50:56 #171
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53091579
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 10:33 schreef speknek het volgende:

[..]

Hmm nee lijkt me ook niet nee. Overigens ook geen schizofreen, want dan had ie niet een nachtlang buiten gewacht. Waarschijnlijker was hij het inderdaad echt van plan, maar emotioneel over de zeik gegaan toen z'n nacht lang wachten op het plegen van een moord niets opleverde.
Juist wel. Is nachtenlang buiten wachten wat niks oplevert een doordacht plan? Ik dacht het niet.
pi_53091609
quote:
Op zondag 9 september 2007 18:58 schreef StateOfMind het volgende:
Zet 'm anders achter een link, met waarschuwing erbij.
Waarschijnlijk heb je 'm al gevonden, maar zo niet, ik denk dat het om de foto bij het eerste artikel hierover op nu.nl gaat. Idd geen fijne foto.

Wat een verhaal zeg, dit...
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 10:49 schreef Boosoog het volgende:
Overigens stond hij niet als hacker bekend.
Hmmm, hacker?
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_53091680
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 10:50 schreef Floripas het volgende:

[..]

Juist wel. Is nachtenlang buiten wachten wat niks oplevert een doordacht plan? Ik dacht het niet.
Een plan hoeft niet goed te zijn om als voorbereiding te worden aangeduid. Alleen als het totaal hopeloos is dan kan er wel eens worden gezegd dat er geen sprake was van voorbereiding. Als hij de hele nacht met een vliegenmepper had rondgehangen had het echt anders gelegen, maar hij zat daar met een bijl. Kennelijk een geschikt moordwapen.
pi_53091706
Werkelijk helemaal te gek voor woorden. Kan je niemand vinden in je doelgroep, dan pak je een willekeurige jongen van 22 jaar.

Wat mijn betreft voeren we doodstraf weer in. De langzame variant uiteraard.
pi_53091832
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 09:44 schreef SCH het volgende:
Een politieke moord dus!
Ja, en hopelijk dat dit behoorlijk straf verzwarend zal werken. Uitleveren aan US is trouwens geen optie. De daad heeft tenslotte hier plaatsgevonden.
pi_53091936
quote:
De ooggetuige: "Het slachtoffer lag op de grond toen ik aan kwam rennen. Ik zag dat de dader een bijl omhoog hief. Hij sloeg het slachtoffer in zijn achterhoofd. Toen ik weer durfde te kijken, stond de dader heel rustig in de wachtkamer met zijn handen tegen het raam. Hij maakte gebaren dat we '112' moesten bellen en deed geen moeite te ontsnappen. De politie was er snel. De agenten trokken hun pistool en zeiden dat hij op zijn knieën moest. Hij reageerde pas toen ze dat in het Engels herhaalden." Wat de ooggetuige het meest opviel: "Emotieloos. De dader leek totaal emotieloos."
http://www.bndestem.nl/binnenland/article1864408.ece
  dinsdag 11 september 2007 @ 11:07:39 #177
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_53092003
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 09:57 schreef Snoet123 het volgende:

"Het was een hele gewone man", zegt eigenaar Jos Pernas van hotel Merks. "Hij kwam hier op een oude fiets met een kleine bruine rugzak. Dat is alles. En hij droeg sandalen met sokken."
Daar heb je het al! De bijl kwam weer van links! De Amerikaanse tegenhanger van Volkert is dit gewoon.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_53092006
als het slachtoffer politieke partijen heeft gestemd die voor deelname aan de oorlog in irak was issie wel medeplichting in indirecte zin
pi_53092031
quote:
Amerikaanse familie van de verdachte, die gisteren nog niet door de autoriteiten was ingelicht, vertelt dat de verdachte 'een door innerlijke zorgen gekwelde man' is die al langere tijd in Nederland verblijft.

Hij heeft niet altijd een zwervend bestaan geleid maar woonde enige tijd in een Gronings appartement.

Zijn ouders hebben al enige tijd geen contact meer met hem. De verdachte heeft bij de Amerikaanse luchtmacht gewerkt. Zijn familielid zegt dat hij niet in Irak heeft gediend. "Hij had wel grote woede tegen alles wat met de overheid te maken heeft en hij was heel erg tegen de oorlog in Irak."
http://www.bndestem.nl/binnenland/article1864408.ece

Dat wordt vast tbs.
  dinsdag 11 september 2007 @ 11:09:33 #180
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_53092045
quote:
Eerst iemand met een bijl in zijn achterhoofd slaan en vervolgens gebaren dat 112 gebeld moet worden?
  dinsdag 11 september 2007 @ 11:10:43 #181
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_53092075
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 11:07 schreef dhimmiboy het volgende:
als het slachtoffer politieke partijen heeft gestemd die voor deelname aan de oorlog in irak was issie wel medeplichting in indirecte zin
Net zoals SP-stemmers medeplichtig zijn aan de misdaden die in naam van Mao gepleegd zijn?
pi_53092130
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 11:09 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Eerst iemand met een bijl in zijn achterhoofd slaan en vervolgens gebaren dat 112 gebeld moet worden?
Ja, hoe wazig iemand kan worden in zijn hersens.
pi_53092238
quote:

[..]

Ja, zit er dik in volgens mij. Nu maar hopen dat ie wilt meewerken naar het onderzoek. Anders hebben we straks hetzelfde probleem als bij Johan-Frederik S. Geen rapport: dan meestal ook geen TBS.
pi_53092320

Wat een tuinkabouter zeg.
  dinsdag 11 september 2007 @ 11:25:15 #186
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_53092401
zou uitleveren aan amerika niet juist een doofpot worden?

die amerikanen wringen zich in allerlei bochten om hun eigen rotte appels te verstoppen. helemaal wanneer het tegenstanders zijn van hun o zo geliefde oorlogsspelletje, en dat met zo'n daad duidelijk willen maken
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  dinsdag 11 september 2007 @ 11:39:51 #187
8369 speknek
Another day another slay
pi_53092684
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 11:25 schreef Puckzzz het volgende:
zou uitleveren aan amerika niet juist een doofpot worden?

die amerikanen wringen zich in allerlei bochten om hun eigen rotte appels te verstoppen. helemaal wanneer het tegenstanders zijn van hun o zo geliefde oorlogsspelletje, en dat met zo'n daad duidelijk willen maken
Ik zou juist zeggen dat niet-patriottische mensen aan de schandpaal worden genageld.
pi_53092724
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 11:17 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ja, zit er dik in volgens mij. Nu maar hopen dat ie wilt meewerken naar het onderzoek. Anders hebben we straks hetzelfde probleem als bij Johan-Frederik S. Geen rapport: dan meestal ook geen TBS.
en dat is waarom precies een probleem?

doet het er toe waar die meneer zijn (levens)lange straf uitzit?

of ben je in de veronderstelling alvast dat dit te genezen is ?
l
pi_53092804
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 11:17 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

wmb ook prima, als ie dan maar levenslang de lik in gaat. Scheelt nog een hoop pieken voor die tbs-behandeling ook.
pi_53092867
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 11:42 schreef milagro het volgende:

[..]

Als meneer geestesziek is, dan is ie gebaat bij een behandeling. Ook de maatschappij, als ie ooit weer vrijkomt.
quote:
Neuh, als de samenleving maar tegen hem wordt beschermd.
quote:
l
Ik weet niet of hij wat heeft en zo ja of hij te genezen is. Er zijn zeker aandoeingen die niet te genezen zijn iig. In dat geval hoopt je dan maar dat zo'n iemand voorgoed in de longstay van de TBS verdwijnt.

Maar toch lukt het sommigen, zie Johan S., om onder TBS uit te komen. Dat vind ik een eng idee.
  dinsdag 11 september 2007 @ 11:49:28 #191
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53092894
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 10:55 schreef EchtGaaf het volgende:
Werkelijk helemaal te gek voor woorden. Kan je niemand vinden in je doelgroep, dan pak je een willekeurige jongen van 22 jaar.

Wat mijn betreft voeren we doodstraf weer in. De langzame variant uiteraard.
Waarom wil jij bij iemand anders doen wat hij bij die jongen deed?
Ziek.
  dinsdag 11 september 2007 @ 11:50:33 #192
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53092923
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 11:07 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Daar heb je het al! De bijl kwam weer van links! De Amerikaanse tegenhanger van Volkert is dit gewoon.
Ik ga naar de hel, want ik lachte.
  dinsdag 11 september 2007 @ 11:51:29 #193
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53092948
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 11:10 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Net zoals SP-stemmers medeplichtig zijn aan de misdaden die in naam van Mao gepleegd zijn?
Ik ben het niet met hem eens, maar dat is anders.
  dinsdag 11 september 2007 @ 11:53:31 #194
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53092980
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 11:42 schreef milagro het volgende:

[..]

l
Nee, dat is niet te genezen, maar hij verdient wel behandeling als hij ziek is.
pi_53093034
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 11:49 schreef Floripas het volgende:

[..]

Waarom wil jij bij iemand anders doen wat hij bij die jongen deed?
Ziek.
Vergelding. En de samenleving beschermen tegen tuig.

Hoe zou jij het vinden als het niet Thijs maar jou vriend het slachtoffer was geweest?
pi_53093144
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 11:45 schreef Repeat het volgende:

[..]

wmb ook prima, als ie dan maar levenslang de lik in gaat. Scheelt nog een hoop pieken voor die tbs-behandeling ook.
De kans levenslang krijgt is idg bijzonder gering. Zoals ik dat nu inschat. Om te beginnen gaat het hier om een enkelvoudige moord als het al geen doodslag is.

Het lijkt een beetje op de casus Julien C. die lafhartig Jesse Dingemans (8) heeft vermoord. Moord kon niet worden bewezen. Meneer ging echter wel met een mes van huis ( ) Het slachtoffer Jesse leek totaal willekeurig te zijn uitgezocht. Julien C. werd voor doodslag ipv moord veroordeeld en kreeg 12 jaar en TBS opgelegd.

Net als Julien C. lijkt deze Carlos H. ook niet goed bij zijn hoofd...,de volle mep zal ie dan ook niet krijgen.

Ik schat zo in dat deze verdachte een vergelijkbaar vonnis (dus doodslag, verminderd toerekeningsvatbaar) krijgt en schat dus 12 jaar en TBS.

[ Bericht 4% gewijzigd door EchtGaaf op 11-09-2007 12:09:22 ]
  dinsdag 11 september 2007 @ 12:07:03 #197
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_53093269
Was het een Amerikaan? Wellicht een legitieme reden om Amerika binnen te vallen, bij voorkeur onder het mom van "massa vernietigingswapens".

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_53093280
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 11:53 schreef Floripas het volgende:

[..]

Nee, dat is niet te genezen, maar hij verdient wel behandeling als hij ziek is.
hoe weet jij dat hij niet te genezen is?
  dinsdag 11 september 2007 @ 12:07:43 #199
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_53093283
Ik gok 15 jaar en TBS.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_53093317
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 12:07 schreef Sidekick het volgende:
Ik gok 15 jaar en TBS.
prima, maar niet linea recta naar de kliniek (als dat ueberhaupt kan met zoiets als dit)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')