Seneca riep het al, tweeduizend jaar geleden.quote:Op zondag 9 september 2007 14:27 schreef SpecialK het volgende:
Mensen roepen nu al zo ongeveer 300 jaar lang "waar gaat dit in hemelsnaam heen in nederland". Alleen toen was het zoiets als:
"Wear geat dit in heamelensneame hinne in den zeven provincien broeder?"
oh nou, laten we dat hopen dan maar... je kan het namelijk ook anders opvatten.quote:Op maandag 10 september 2007 09:25 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat hij inderdaad geen vaste woon of verblijfplaats heeft. Maar niet direct een zwerver is.
Precies, hoe triest ook, dit soort 'voorvallen' zijn helaas van alle tijden en er kan praktisch niets aan gedaan worden om het te voorkomen.quote:Op zondag 9 september 2007 23:25 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je zegt het zelf al zinloze willekeur. Dat bestaat nu dat bestond vroeger en dat zal blijven bestaan. Heeft niets met verandere samenleving te maken.
hoe danquote:Op maandag 10 september 2007 09:32 schreef milagro het volgende:
[..]
oh nou, laten we dat hopen dan maar... je kan het namelijk ook anders opvatten.
Enkelen hier willen deze moord graag de schuld van het tbs systeem laten zijn.quote:
Tjah wapens meenemen onderweg dat is de tendens dan maar tegenwoordig, had hij pepperspray oid gehad dan had die halve zool gedacht dat de duivel een draak was..quote:Op maandag 10 september 2007 09:50 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Precies, hoe triest ook, dit soort 'voorvallen' zijn helaas van alle tijden en er kan praktisch niets aan gedaan worden om het te voorkomen.
Ik begrijp dat de dader geen Moslim is?quote:Op maandag 10 september 2007 09:50 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Precies, hoe triest ook, dit soort 'voorvallen' zijn helaas van alle tijden en er kan praktisch niets aan gedaan worden om het te voorkomen.
Ook dat valt ontzettend mee, de kans dat dit je overkomt is vele malen kleiner dan de kans dat je bij een verkeersongeluk om het leven komt.quote:Op maandag 10 september 2007 14:29 schreef zhe-devilll het volgende:
maar goed tis al erg genoeg dat men niet veilig is in ons land.
Ik denk het niet. Balkenende is juist de man die normen en waarden weer op de kaart probeert te zetten.quote:Op maandag 10 september 2007 09:15 schreef Gijsbrecht2 het volgende:
[..]
Dat beweert Jan Peter in elk geval.
Ik heb de neiging om hetzelfde te denken.quote:Op maandag 10 september 2007 09:17 schreef milagro het volgende:
wat bedoelen ze zonder huis tuin en keuken adres?
dat hij wel degelijk een adres heeft, maar geen eigen (huur) huis.
het zal toch niet zo zijn, hè....
Nee, de statistieken zeggen ook dat er meer geweld plaatsvindt. Dus laat staan dat het minder is geworden.quote:Op maandag 10 september 2007 09:20 schreef du_ke het volgende:
[..]
Omdat de media er anders mee omgaat. Of het meer wordt moeten we niet beoordelen op basis van enkel jouw gevoel lijkt me.
Waar baseer je dat op en ten opzichte van welke periode zou het gewelddadiger worden?quote:Op maandag 10 september 2007 17:13 schreef EchtGaaf het volgende:
Du_Ke de samenleving wordt gewelddadiger.
Afgelopen 10 jaar.quote:Op maandag 10 september 2007 17:16 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Waar baseer je dat op en ten opzichte van welke periode zou het gewelddadiger worden?
Volgens mij is het aantal moorden juist afgenomen, maar ik kan er naast zitten.quote:
Ja, maar het aantal overvallen stijgt weer. Net als het aantal geweldsincidenten. De samenleving is danig aan het verruwen. We kunnen onze ogen daar niet voor sluiten.quote:Op maandag 10 september 2007 17:37 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Volgens mij is het aantal moorden juist afgenomen, maar ik kan er naast zitten.
Hoe dan ook, denk ik niet dat dit afschuwelijke voorval veel over het al dan niet onveiliger worden van Nederland zegt. Het heeft immers niets met 'gewone' criminaliteit te maken.
nu dat hij opgenomen was.quote:
omdat hij geen kant meer op kon?quote:Op maandag 10 september 2007 22:46 schreef RijstNatie het volgende:
Wat ik me dan afvraag, hoezo ren je niet weg nadat 1x geraakt bent door het wapen.. ik neem aan dat je niet in 1x dood bent na 1 slash van een bijl
quote:Op zondag 9 september 2007 14:27 schreef SpecialK het volgende:
Mensen roepen nu al zo ongeveer 300 jaar lang "waar gaat dit in hemelsnaam heen in nederland". Alleen toen was het zoiets als:
"Wear geat dit in heamelensneame hinne in den zeven provincien broeder?"
Lekker danquote:'Bijlmoord wraak voor Nederlandse oorlogsdeelname'
ROOSENDAAL (ANP) - De 41-jarige Amerikaanse verdachte die zaterdagavond op het station van Roosendaal een 22-jarige student met een bijl doodsloeg, wilde eigenlijk een Nederlandse commando van de lokale kazerne treffen. Hij wilde een daad stellen vanwege de Nederlandse steun voor de oorlog in Irak, zo heeft hij volgens BN/De Stem verklaard bij de politie.
Advocaat Peter Dirven van het advocatenkantoor dat de verdachte bijstaat, bevestigde dinsdagochtend de strekking van de eerste bekentenis en verklaring.
Volgens de krant heeft de verdachte bij de Amerikaanse luchtmacht gewerkt. Familie van hem zegt dat hij niet in Irak heeft gediend, geen trauma heeft en zelf ontslag heeft genomen.
Het Openbaar Ministerie (OM) in Breda gaat tot de voorgeleiding van de verdachte in de loop van dinsdag niet in op zijn verklaringen.
Welke statistieken? Laat ze eens zien.quote:Op maandag 10 september 2007 17:13 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee, de statistieken zeggen ook dat er meer geweld plaatsvindt. Dus laat staan dat het minder is geworden.
Du_Ke de samenleving wordt gewelddadiger. Dat zeg ik , niet omdat ik het zo leuk vind. Maar ik steek liever mijn hoofd niet in het zand.
Dat zeg ik, je zoekt een excuus om weer op dat systeem te kunnen kankeren. Zelfde soort onderbuikgevoelens als Echtgaaf hier tentoonspreid.quote:Op maandag 10 september 2007 17:59 schreef milagro het volgende:
[..]
nu dat hij opgenomen was.
dat is niet gedacht zoals du_ke zegt omdat 'enkelen' ik dus, dat graag zouden willen, maar het komt nogal eens voor, de laatste jaren, ontsnapte tbs-ers of tbs-ers op verlof die opnieuw de fout ingaan, en de omschrijving huistuinenkeukenadres is wat vreemd omslachtig, je kan toch ook gewoon zeggen "hij sliep meestal bij vrienden, of familie, maar dus niet op straat" ..... bijvoorbeeld.
In het Brabants Dagblad van vanmorgen staat het zelfs nog wat uitgebreider:quote:
Echt kansloos. Hoop dat ze die man terugsturen naar de VS!quote:De man had volgens zijn eigen verklaring de commando's willen treffen. Hij wilde, heeft hij tegenover de politie verklaard, een tegendaad stellen omdat Nederland helpt in de 'oorlog van Bush'. Hij is heel erg tegen de oorlog in Irak.
De nacht vóór de moord heeft de Amerikaan in de bosjes bij de commandokazerne geslapen. Toen zijn missie daar mislukte, heeft de man besloten iemand anders te slachtofferen.
Zijn alternatieve doel werd het treffen van een Nederlandse overheidsdienaar. Uiteindelijk werd, uit totale willekeur en mogelijk uit frustratie vanwege de twee mislukte missies, zaterdagavond op het station van Roosendaal Thijs Geers met een bijl vermoord.
dat maakt het nu zo misselijkmakend, nog meer dan het uiteraard al is.quote:Op dinsdag 11 september 2007 09:30 schreef speknek het volgende:
Die gast was waarschijnlijk zo stoned als een garnaal en zoekt gewoon een motief voor z'n eigen daad.
Mijn gok: die man krijgt TBS. Dit is niet een mohammed B. ofzo, he? Deze man is heel evident niet goed in zijn knikker. Schizofreen ofzo, mijn gok.quote:Op dinsdag 11 september 2007 09:09 schreef Pool het volgende:
Tuurlijk was de oorlog in Irak fout, maar hak dan het hoofd van Bush eraf, in plaats van een willekeurige student die zich van geen kwaad bewust was en gewoon een treinritje wil maken.![]()
Overigens kan dit als een terroristische moord worden aangemerkt, dus wat mij betreft krijgt deze kerel nu levenslang.
Mohammed B is toch ook niet goed in zijn knikker?quote:Op dinsdag 11 september 2007 09:48 schreef Floripas het volgende:
[..]
Mijn gok: die man krijgt TBS. Dit is niet een mohammed B. ofzo, he? Deze man is heel evident niet goed in zijn knikker. Schizofreen ofzo, mijn gok.
Mohammed B, was dat wel?quote:Op dinsdag 11 september 2007 09:48 schreef Floripas het volgende:
[..]
Mijn gok: die man krijgt TBS. Dit is niet een mohammed B. ofzo, he? Deze man is heel evident niet goed in zijn knikker. Schizofreen ofzo, mijn gok.
Mohammed B. is geen schizofreen, maar iemand die heel bewust voor zijn daad heeft gekozen.quote:Op dinsdag 11 september 2007 09:54 schreef SCH het volgende:
[..]
Mohammed B is toch ook niet goed in zijn knikker?
Wat bezielt een 41-jarige Amerikaan om met een bijl in te hakken op het hoofd van een weerloze student?quote:Op dinsdag 11 september 2007 09:30 schreef speknek het volgende:
Die gast was waarschijnlijk zo stoned als een garnaal en zoekt gewoon een motief voor z'n eigen daad.
Ja. Die heeft een koele, berekende daad gepleegd. Die had echt niet een ander omgelegd als-ie Van Gogh niet was tegengekomen.quote:
Nee. Mohammed B. vond helemaal niet dat Van Gogh hem niets had misdaan.quote:Ben je niet per definitie gestoord als je iemand de keel doorsnijdt op straat, of met een bijl te lijf gaat?
Iemand die jou niets misdaan heeft?
TBS voor een schizofreen is effectief levenslang, hoor.quote:Het evidente nietsporen als je zoiets doet, mag niet ten alle tijden je gevangenisstraf doen ontlopen.
Wie zegt dat hij weer vrij komt?quote:Alsof een behandeling in een kliniek een psychopaat minder gestoord maakt of iemand na zo'n daad een tweede kans verdient.
Als je dan toch nooit meer vrij komt, zit die tijd dan maar lekker uit in een ietwat minder comfortabele omgeving, zonder enige kans op compassie want gestoord.
we noemen het een godsdienstwaanzinnige psychopaat.quote:Op dinsdag 11 september 2007 09:55 schreef Floripas het volgende:
[..]
Mohammed B. is geen schizofreen, maar iemand die heel bewust voor zijn daad heeft gekozen.
Maar dat is hij niet.quote:Op dinsdag 11 september 2007 09:59 schreef milagro het volgende:
[..]
we noemen het een godsdienstwaanzinnige psychopaat.
Ik denk dat we moeten afwachten hoe en wat, maar zoiets kan ook door een psychose van schizofrenie komen. Waarom maak je anders een willekeurig iemand dood? Een echte koudbloedige terrorist had gewacht tot hij echt zijn slag kon slaan.quote:die man spoort toch net zo min?
nietsporen is geen bewijs van nietwetenwatjedoet persé
dat de man na zijn daad met deze motivatie komt , zijn (mislukte) acties voorafgaande, zijn voor mij genoeg bewijzen van helderheid, hoor, gestoorde helderheid, maar wel degelijk BEWUST en voorbereid, weliswaar knullig, maar voorbereid dus in staat 1 + 1 op te tellen.
levenslang dus, en geen TBS, dat verdient hij.
ja fijn , sleep die Beethoven er maar weer bij, djezus, wat heeft hij hier nu weer mee te maken zeg.quote:Op dinsdag 11 september 2007 10:01 schreef Toffe_Ellende het volgende:
...een Amerikaan, nu valt je toch niks meer in. Benieuwd hoe Wilders zal reageren. Hij zal toch wel reageren?
Hoezo weet jij dat dit geen moslim is of bedoel je een arabier/marrokaan/turk?quote:Op dinsdag 11 september 2007 09:09 schreef SCH het volgende:
Nou Geert: alle Amerikanen het land uit dan maar!
Stel je eens voor dat dit een daad van een moslim was geweest
Is dit overigens moord of doodslag?quote:Op dinsdag 11 september 2007 10:02 schreef Pool het volgende:
Hij zal niet alléén TBS krijgen, maar heus wel in combinatie met een fikse gevangenisstraf. Volledige ontoerekeningsvatbaarheid wordt niet zo snel aangenomen. Zeker nu niet, aangezien deze man duidelijke plannen had voorbereid om te moorden en er wel degelijk enig rationeel denken aanwezig was.
doodslag met voorbedachte radequote:Op dinsdag 11 september 2007 10:03 schreef Floripas het volgende:
[..]
Is dit overigens moord of doodslag?
Als je van plan bent íemand dood te maken, maar je slaat een ander dood?
Wellicht een combinatie van poging ot moord plus doodslag ofzo.
Jursiten?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |