Met een bijl iemand doodslaan. Waar gaat dit in hemelsnaam heen hier in Nederland??quote:Man dood na aanval met bijl op station
ROOSENDAAL - Een 22-jarige man uit Bergen op Zoom is zaterdagavond met een handbijl gedood op station Roosendaal. De politie heeft op het station een 41-jarige verdachte aangehouden.
+ afbeelding vergroten FOTO www.PIXELIO.DE
Rond 19.30 uur werd het slachtoffer in een wachtruimte op het treinstation aangevallen. ,,De verdachte kwam de ruimte binnenlopen en begon met de bijl op het slachtoffer in te slaan'', aldus een politiewoordvoerder. Personeel van de hulpdiensten had ruim een uur nodig om de toestand van de man te stabiliseren zodat hij per helikopter vervoerd kon worden. Later op de avond overleed hij in het ziekenhuis aan zijn verwondingen.
Om ruimte te geven aan hulpdiensten en politie werden enkele sporen op het station enige tijd afgesloten. Dat had geen grote gevolgen voor het treinverkeer, aldus spoorwegbeheerder ProRail.
http://www.ad.nl/binnenland/article1647418.ece
quote:Op zondag 9 september 2007 14:27 schreef SpecialK het volgende:
"Wear geat dit in heamelensneame hinne in den zeven provincien broeder?"
Mensen roepen nu al zo ongeveer 300 jaar lang "waar gaat dit in hemelsnaam heen in nederland". Alleen toen was het zoiets als:
Mensen roepen nu al zo ongeveer 300 jaar lang "waar gaat dit in hemelsnaam heen in nederland". Alleen toen was het zoiets als:
Ja, voor de nabestaanden....quote:
Omdat velen nooit op de FP komen.quote:Op zondag 9 september 2007 15:22 schreef MuRKie het volgende:
Waarom zijn er altijd mensen die nieuwsberichten die op de frontpage langsgekomen zijn nog eens in het forum plakken? Lees gewoon de FP en post berichten die niet op de FP zijn geweest als aanvulling ofzo
Er is geen bloedspettertje op te zien, jij bent ook niets gewendquote:Op zondag 9 september 2007 15:59 schreef dubidub het volgende:
[..]
Ik vind die onderste foto best luguber eigenlijk
Uhm.. een paar rake klappen op het hoofd kan al genoeg zijn neem ik aanquote:Op zondag 9 september 2007 16:23 schreef du_ke het volgende:
[..]
.
Maar wel een walgelijke moord. Je moet verdomde goed je best doen om iemand met een handbijl daadwerkelijk te doden volgens mij.
Inderdaad, zulke dingen zijn helaas van alle tijden en het is dan ook weinig zinvol om het bij praktisch iedere gebeurtenis op te rakelen.quote:Op zondag 9 september 2007 14:27 schreef SpecialK het volgende:
Wat een DOMME opmerkingquote:Op zondag 9 september 2007 15:57 schreef SpecialK het volgende:
Omdat een discussie op het forum er meestal een stuk intelligenter aan toe gaat... Meestal.
Niks aan de hand, gewoon een incidentjequote:Eerder die avond had in een wachtruimte van het perron 3/4 een incident plaatsgevonden waarbij een persoon een jongeman aangevallen had met een handbijl.
.......quote:'Bijl-slachtoffer was willekeurig'
De man die gisteravond op het treinstation in Roosendaal een 22-jarige man met een bijl zou hebben gedood, heeft zijn slachtoffer mogelijk willekeurig uitgekozen. De politie heeft vooralsnog geen relatie kunnen vinden tussen de twee, maakte zij vandaag bekend.
De 41-jarige verdachte heeft geen vaste woon- of verblijfplaats. Hij zou het slachtoffer uit Bergen op Zoom rond 19.30 uur in een wachtruimte op het station hebben aangevallen. Het slachtoffer overleed later in het ziekenhuis aan zijn verwondingen. De politie hield de verdachte op het station aan. Ze is nog op zoek naar getuigen
Het lijkt gezien de omstandigheden letterlijk een ziek figuur geweest te zijn.quote:Op zondag 9 september 2007 16:57 schreef StateOfMind het volgende:
Ziek, erg erg ziek zoiets.
Voor dit soort zieke figuren zou ik de doodstraf gerechtvaardigd vinden.
Ik heb elders nog eentje gezien die erger is. Die heb ik maar niet geplaatst.quote:Op zondag 9 september 2007 15:59 schreef dubidub het volgende:
[..]
Ik vind die onderste foto best luguber eigenlijk
Dat kan niet.quote:Op zondag 9 september 2007 16:57 schreef StateOfMind het volgende:
Ziek, erg erg ziek zoiets.
Voor dit soort zieke figuren zou ik de doodstraf gerechtvaardigd vinden.
Condoleancequote:Op zondag 9 september 2007 17:29 schreef EchtGaaf het volgende:
Is de identiteit van het slachtoffer al bekend?
PM es?quote:Op zondag 9 september 2007 17:27 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik heb elders nog eentje gezien die erger is. Die heb ik maar niet geplaatst.
Had ik ook, ik dacht "zal wel om een afrekening gaan" (niet dat dat per se minder erg is), maar hier word ik echt naar van en ik raak inmiddels niet meer zo snel onder de indrukquote:Op zondag 9 september 2007 17:57 schreef milagro het volgende:
sta je dan op de trein te wachten, komt er ineens zo'n gestoorde op je af.... mijn god.... ik krijg het er koud van.
eerst denk je , een vete die wordt uitgevochten of zo, ja, niet minder gruwelijk, maar toch, deze complete willekeur...
Haha! Ze zullen nog wel een tijdje doorgaan ook met het knuffelen van dit geestelijke misbaksel. Want zo iemand "moet geholpen worden". Jawel, naar het hiernamaals!quote:Op zondag 9 september 2007 17:42 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dat kan niet.
Als je zo'n daad pleegt ben je per definitie gestoord/ziek.
Wel benieuwd hoelang er tegen deze gestoorde is aangeknuffeld.
NB Bijlen liggen nog in de aanbieding bij de Aldi.![]()
Zet 'm anders achter een link, met waarschuwing erbij.quote:Op zondag 9 september 2007 17:27 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik heb elders nog eentje gezien die erger is. Die heb ik maar niet geplaatst.
Dus er moet bloed op om luguber te zijn? gewoon het feit dat die knakker onder dat laken ligt, terwijl 'ie een half uurtje ervoor nog op de trein stond te wachten. Die totale willekeur, best bizar.quote:Op zondag 9 september 2007 16:25 schreef TheSorrow het volgende:
[..]
Er is geen bloedspettertje op te zien, jij bent ook niets gewend
Die reacties in het condoleanceregister...quote:
quote:Naam: Dr.R. Clavan
21:30:36, 9th-Sep-07
Heel veel sterkte aan de nabestaanden. Ik hoop dat de allochtone moslim dader snel gepakt wordt.
nou Aventura er staan een heleboel reacties, beetje tendentieus om dan net die ene eruit te pikken.quote:Op zondag 9 september 2007 21:37 schreef Aventura het volgende:
[..]
Die reacties in het condoleanceregister...
[..]
quote:Op zondag 9 september 2007 21:37 schreef Aventura het volgende:
[..]
[..]
Sowieso een rare reactie. De dader is toch vrijwel meteen na het gebeurde gearresteerd?quote:Op zondag 9 september 2007 21:37 schreef Aventura het volgende:
[..]
[..]
Wat is dat nu weer een domme opmerking.quote:Op zondag 9 september 2007 21:50 schreef JohnDope het volgende:
Die jongen op die foto heeft inderdaad niet bepaald een smoelwerk waar je zomaar even voor de lol met een bijl in gaat hakken, er lopen veel grotere pauperts rond op het station....
hehe nee zo bedoelde ik het niet, maar als je zin hebt om te hakken, sla dan gewoon al dat tuig weg van het stationquote:Op zondag 9 september 2007 21:54 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Wat is dat nu weer een domme opmerking.
Dus als iemand een lelijk gezicht heeft kun je je voorstellen dat iemand er voor de lol met een hakbijl op inslaat.![]()
Extra schrikken als je het slachtoffer kentquote:Op zondag 9 september 2007 20:43 schreef David_Aames het volgende:
Nou das wel even schrikken, heb nog met thijs in het tennisteam gezeten. Je kunt je dit amper voorstellen dat het je zomaar kan overkomen.
omgquote:Naam: herman
22:59:30, 9th-Sep-07
lol owned
quote:
Goede opmerking, ik erger me daar dus ook aan!quote:Op zondag 9 september 2007 18:41 schreef symphrock001 het volgende:
En dat wordt door mafkezen hier nog op komische wijze ("Wear geat dit in heamelensneame hinne in den zeven provincien broeder") goedgepraet....praat????
Net een vriendin gesproken die hem kende, kwam daar ongeveer dagelijks over de vloer, helemaal kapot van, zit nu alleen maar ' :| ' voor zich uit te kijken en dr broer helemaal over de rooiequote:Op zondag 9 september 2007 22:32 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Extra schrikken als je het slachtoffer kent![]()
Ja, je schrik gewoon hoe deze samenleving verhardt, ja...quote:Op zondag 9 september 2007 23:14 schreef nijnja het volgende:
[..]
Net een vriendin gesproken die hem kende, kwam daar ongeveer dagelijks over de vloer, helemaal kapot van, zit nu alleen maar ' :| ' voor zich uit te kijken en dr broer helemaal over de rooie
ikzelf kende het niet, maar zoiets als dit had gewoon niet moeten gebeuren.... ik weet dat het steeds vaker gebeurt maar het gaat gewoon nergens over...
dat hele stuk is kansloos geschreven : de man die dat deed...quote:Op zondag 9 september 2007 23:05 schreef Foeske het volgende:
Btw, wat een enorm kansloze titel op de FP![]()
'ik heb niets te doen... laat ik maar eens een leven totaal verwoesten, en meerdere een lekkere breuk/trauma geven'quote:Op zondag 9 september 2007 23:19 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja, je schrik gewoon hoe deze samenleving verhardt, ja...
Volstrekt zinloos dit. Waar gaat dit heen vraag ik mij af. Dader lijkt slachtoffer volstrekt willekeurig te hebben gekozen..
Je zegt het zelf al zinloze willekeur. Dat bestaat nu dat bestond vroeger en dat zal blijven bestaan. Heeft niets met verandere samenleving te maken.quote:Op zondag 9 september 2007 23:19 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja, je schrik gewoon hoe deze samenleving verhardt, ja...
Volstrekt zinloos dit. Waar gaat dit heen vraag ik mij af. Dader lijkt slachtoffer volstrekt willekeurig te hebben gekozen..
Oh nee?quote:Op zondag 9 september 2007 23:25 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je zegt het zelf al zinloze willekeur. Dat bestaat nu dat bestond vroeger en dat zal blijven bestaan. Heeft niets met verandere samenleving te maken.
idd, veel daklozen schijnen schizo's te zijn, dat is ook de reden dat ze zijn gaan zwerven in the first place ws.quote:Op zondag 9 september 2007 23:25 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je zegt het zelf al zinloze willekeur. Dat bestaat nu dat bestond vroeger en dat zal blijven bestaan. Heeft niets met verandere samenleving te maken.
Die dader is iig niet goed bij zijn hoofd. Zal wel weer een gevalletje psycho zijn.....quote:Op zondag 9 september 2007 23:21 schreef nijnja het volgende:
[..]
'ik heb niets te doen... laat ik maar eens een leven totaal verwoesten, en meerdere een lekkere breuk/trauma geven'
![]()
Dit soort mensen moeten ze ver van de bewoonde wereld houden
![]()
Ik kan dr niet inkomen, als er nou een strijd tussen de 2 was, zou ik geweld kunnen plaatsen, maar sowieso iemand vermoorden![]()
Of een moeilijke jeugd, dat is altijd te proberen, trappen ze hier nogal vaak in...quote:Op zondag 9 september 2007 23:33 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Die dader is iig niet goed bij zijn hoofd. Zal wel weer een gevalletje psycho zijn.....
Mwoa, word wel uitgezocht.quote:Op zondag 9 september 2007 23:34 schreef nijnja het volgende:
[..]
Of een moeilijke jeugd, dat is altijd te proberen, trappen ze hier nogal vaak in...
mag toch hopen dat hij niet al opgenomen was, maar niet teruggekomen van verlof... en dat we dat dan weer een week of wat later horen dankzij wat speurwerk van deze of gene journalist.quote:Op zondag 9 september 2007 23:33 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Die dader is iig niet goed bij zijn hoofd. Zal wel weer een gevalletje psycho zijn.....
gevalletje TBS wrs.
quote:Op zondag 9 september 2007 23:32 schreef milagro het volgende:
[..]
idd, veel daklozen schijnen schizo's te zijn, dat is ook de reden dat ze zijn gaan zwerven in the first place ws.
volkomen willekeur van een volkomen gestoorde.
onverteerbaar moet dit zijn voor de ouders
en Jerruh
Ik las ergens dat het vermoedelijk om dak/thuisloze gaat. Maar dat ben je als gevluchte al gauw natuurlijk.quote:Op zondag 9 september 2007 23:38 schreef milagro het volgende:
[..]
mag toch hopen dat hij niet al opgenomen was, maar niet teruggekomen van verlof... en dat we dat dan weer een week of wat later horen dankzij wat speurwerk van deze of gene journalist.
Ja maar voor wie, en hoe...quote:Op zondag 9 september 2007 23:41 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik las ergens dat het vermoedelijk om dak/thuisloze gaat. Maar dat ben je als gevluchte al gauw natuurlijk.
Inderdaad maar niet te hopen dat dit het zoveelste gevalletje gevluchte TBS-er is.mocht dat het geval zijn, dan zijn de rapen echt gaar.
dat weet ik, dat je het zo bedoelt, maar ik denk wel zo, het had mijn kind kunnen zijn, op weg naar school, het had Jerruh kunnen zijn blijkbaar... ja, het had iedereen kunnen zijn, maar net die knul was daar toen net die gek het perron opliep en duivels dacht te zien... en dan kun je niet eens denken, ik ben zo blij dat het niet ik was, want daarmee zeg je gevoelsmatig dat je blij was dat hij het was, wat je natuurlijk niet bedoelt, maar de ouders wiens zoon wel terug kwam van dat perron, schiet toch door je hoofd even, en de woede en onmacht van de ouders van dat joch, waarom hij nu net... blegh..quote:Op zondag 9 september 2007 23:38 schreef Jerruh het volgende:
[..].
weet je, het gaat me niet om het tijdstip of het feit dat ik er vlak ervoor was, meer om het feit dat het willekeur was... dat als je morgen op straat loopt er een gek kan zijn... niet dat ik parabrain ga doen of iets dergelijks, maar het is dit keer niet iets wat uit een bepaald milieu of omstandigheid komt, gewoon wrong time wrong place...
Als dit het zoveelste gevalletje "gevluchtige TBS-er "is dan komt TBS als maatregel wel erg zwaar onder druk te staan. De rapen zijn dan gaan voor de verantwoordelijke politici. Verder komt "verlof"als behandelingsonderdeel ook onder verder druk te staan. Bij een verregaande marginalisering van het verlof komt de behandeling weer in gevaar. Ooit kom je namelijk in ene fase dat cliënt weer met de buitenwereld in aanraking komt. als je dat niet meer kunt oefenen, dan wordt de behandeling vrijwel onmogelijk. En daarmee TBS als maatregel. Het gevolg is dat criminelen dan niet meer worden behandeld doch slechts worden opgesloten en onbehandeld worden vrijgelaten.quote:
Idd, ik wil mn naam wel normaal uit kunnen sprekenquote:Op zondag 9 september 2007 23:48 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Als dit het zoveelste gevalletje "gevluchtige TBS-er "is dan komt TBS als maatregel wel erg zwaar onder druk te staan. De rapen zijn dan gaan voor de verantwoordelijke politici. Verder komt "verlof"als behandelingsonderdeel ook onder verder druk te staan. Bij een verregaande marginalisering van het verlof komt de behandeling weer in gevaar. Ooit kom je namelijk in ene fase dat cliënt weer met de buitenwereld in aanraking komt. als je dat niet meer kunt oefenen, dan wordt de behandeling vrijwel onmogelijk. En daarmee TBS als maatregel. Het gevolg is dat criminelen dan niet meer worden behandeld doch slechts worden opgesloten en onbehandeld worden vrijgelaten.
Ik ben blij dat ik geen Nebahat Albayrak heet.![]()
Och in verre oosterse landen hebben ze geen enkele moeite met dat soort 'mensen'..quote:Op zondag 9 september 2007 23:48 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Als dit het zoveelste gevalletje "gevluchtige TBS-er "is dan komt TBS als maatregel wel erg zwaar onder druk te staan. De rapen zijn dan gaan voor de verantwoordelijke politici. Verder komt "verlof"als behandelingsonderdeel ook onder verder druk te staan. Bij een verregaande marginalisering van het verlof komt de behandeling weer in gevaar. Ooit kom je namelijk in ene fase dat cliënt weer met de buitenwereld in aanraking komt. als je dat niet meer kunt oefenen, dan wordt de behandeling vrijwel onmogelijk. En daarmee TBS als maatregel. Het gevolg is dat criminelen dan niet meer worden behandeld doch slechts worden opgesloten en onbehandeld worden vrijgelaten.
Ik ben blij dat ik geen Nebahat Albayrak heet.![]()
Ik weet alleen niet of ik het goed gespeld hebquote:Op zondag 9 september 2007 23:50 schreef nijnja het volgende:
[..]
Idd, ik wil mn naam wel normaal uit kunnen spreken
Vaak is dat zo idd. Het hangt ook wel van de persoonlijkheidsstoornis of psychiatrische ziekte af. De ene aandoening is nu eenmaal beter te behandelen dan de andere.quote:Nee maar idd je hebt wel gelijk, maargoed vaak zie je toch wel dat het niets helpt, ik zeg niet dat het slecht is ofzo, maar in de meeste gevallen zijn die personen al zover 'heen' dat het toch geen zin meer heeft
Nou ja, het voordeel van TBS is dat het een verkapte levenslange vrijheidsbeneming kan zijn.quote:Op zondag 9 september 2007 23:52 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Och in verre oosterse landen hebben ze geen enkele moeite met dat soort 'mensen'..
En hier moet alles maar kunnen en mogen alsof het een eer is tav diegene die een tbs'er behandelen mag dat zo een weer ''normaal'' is geworden na een lange intensieve dure behandeling.
Pffff, die arme ouders
oh my god!![]()
Dat is ook wel zo. Het is ook wel te proberen uiteraard, maar op een gegeven moment houdt zoiets op (vind ik...)quote:Op zondag 9 september 2007 23:54 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik weet alleen niet of ik het goed gespeld heb![]()
[..]
Vaak is dat zo idd. Het hangt ook wel van de persoonlijkheidsstoornis of psychiatrische ziekte af. De ene aandoening is nu eenmaal beter te behandelen dan de andere.
Feit is wel dat grosso modo de recidivekans na een TBS behandeling wel belangrijk afneemt in vergelijking met alleen met gevangenisstraf veroordeelden.
ik denk dat sommige mensen eens af moeten van het idee dat alles te genezen is, dat iedereen een tweede kans verdient, of een derde of meer.quote:Op maandag 10 september 2007 00:01 schreef nijnja het volgende:
[..]
Dat is ook wel zo. Het is ook wel te proberen uiteraard, maar op een gegeven moment houdt zoiets op (vind ik...)
Ligt hij onder dat laken? Op teletekst staat dat hij is overleden in het ziekenhuis namelijk.quote:Op zondag 9 september 2007 20:49 schreef dubidub het volgende:
[..]
Dus er moet bloed op om luguber te zijn? gewoon het feit dat die knakker onder dat laken ligt, terwijl 'ie een half uurtje ervoor nog op de trein stond te wachten. Die totale willekeur, best bizar.
Inderdaad, vaak is dat verschil dan ook alwel weer te zien, spijt of niet... maar tochquote:Op maandag 10 september 2007 00:18 schreef milagro het volgende:
[..]
ik denk dat sommige mensen eens af moeten van het idee dat alles te genezen is, dat iedereen een tweede kans verdient, of een derde of meer.
sommige aandoeningen zijn niet te genezen en in die zin is tbs dan dus volkomen zinloos, maar ja wat moet je er anders mee, in het gevang?
ja eigenlijk wel, denk ik dan.
een psychopaat is dat voor het leven en zo iemand is wel gek, maar niet gek, weet vaak prima wat hij doet, alleen het schuldgevoel ontbreekt.
waarom moet zo iemand in jezusnaam tbs krijgen dan? onbehandelbaar.
Doodstraf lijkt mij persoonlijk beter maargoed.quote:Op maandag 10 september 2007 03:14 schreef Bommenlegger het volgende:
Misschien een optie om dit soort klanten een enkele reis te geven naar de mijnen in Sibirie?
Dat beweert Jan Peter in elk geval.quote:Op zondag 9 september 2007 23:30 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Oh nee?
Waarom is de laatste jaren het zinloze geweld meer en meer onder de aandacht? Omdat het minder wordt?
Omdat de media er anders mee omgaat. Of het meer wordt moeten we niet beoordelen op basis van enkel jouw gevoel lijkt me.quote:Op zondag 9 september 2007 23:30 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Oh nee?
Waarom is de laatste jaren het zinloze geweld meer en meer onder de aandacht? Omdat het minder wordt?
Zo'n moord als dit lijkt me voor iedereen onverteerbaarquote:Op zondag 9 september 2007 23:32 schreef milagro het volgende:
[..]
idd, veel daklozen schijnen schizo's te zijn, dat is ook de reden dat ze zijn gaan zwerven in the first place ws.
volkomen willekeur van een volkomen gestoorde.
onverteerbaar moet dit zijn voor de ouders
en Jerruh
Dat hij inderdaad geen vaste woon of verblijfplaats heeft. Maar niet direct een zwerver is.quote:Op maandag 10 september 2007 09:17 schreef milagro het volgende:
wat bedoelen ze zonder huis tuin en keuken adres?
dat hij wel degelijk een adres heeft, maar geen eigen (huur) huis.
het zal toch niet zo zijn, hè....
tuurlijk, maar ik heb wel goed geslapen vannacht, ik, wij kunnen het zo weer wegzetten en over een week denken we er niet meer aan.quote:Op maandag 10 september 2007 09:21 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zo'n moord als dit lijkt me voor iedereen onverteerbaar. Trek dit ook erg matig.
Ja ik snap wat je bedoelt.quote:Op maandag 10 september 2007 09:26 schreef milagro het volgende:
[..]
tuurlijk, maar ik heb wel goed geslapen vannacht, ik, wij kunnen het zo weer wegzetten en over een week denken we er niet meer aan.
een kind verliezen is an sich al onverteerbaar, maar op zo'n manier, ja meer dan dat dus.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |