Allerlei vervelende opmerkingen, gewoon echt vanalles. Niemand dekt me ook in. Maar sowieso vinden de meeste andere mensen mij niet interessant genoeg om eens iets tegen me te zeggen.quote:Op maandag 3 september 2007 13:24 schreef Flashwin het volgende:
Wat zeggen ze dan precies tegen je?
17.quote:Op maandag 3 september 2007 13:24 schreef Scorpie het volgende:
Hoe oud ben je TS? Misschien is het de leeftijd waarin je zit waardoor je in de knel zit. Kan je niet met de vertrouwenspersoon op school praten?
Nee hoor, je vertrouwenspersoon heeft zwijgplicht en zal het niet tegen je ouders mogen vertellen als jij zegt dat je dat niet wilt.quote:Op maandag 3 september 2007 13:31 schreef benzin het volgende:
[..]
17.
Kijk, dat zou wellicht wel kunnen, maar dan worden gegarandeerd mijn ouders er ook bijgehaald, en dat wil ik niet.
ik weet niet hoe je eruit ziet, maar misschien moet je wat meer aan je uiterlijk gaan doen, nieuwe kleren kopen, haar anders doen. Het kan zijn dat je dit niet wilt of dat je dan niet jezelf bent maargoed het kan wel een oplossing zijn.quote:Op maandag 3 september 2007 13:30 schreef benzin het volgende:
[..]
Allerlei vervelende opmerkingen, gewoon echt vanalles. Niemand dekt me ook in. Maar sowieso vinden de meeste andere mensen mij niet interessant genoeg om eens iets tegen me te zeggen.
Maar, zoals ook in mijn vorige topic stond, school brengt zo enorm veel problemen met zich mee. Een van mijn keuzevakken zit ik in een compleet andere klas, en als er eens iets gedaan moet worden, moet ik dat altijd alleen doen. Alles en iedereen negeert me, en iedereen die dat niet doet, maakt rotopmerkingen. Waar vervolgens anderen ook nog om gaan lachen.
Waarom zien mensen niet in dat ze me pijn doen?
Dat is niet waar, ze hebben geheimhoudplicht. Zolang jij aangeeft dat je niet wil dat je ouders het weten gebeurt dat niet, tenzij je op het punt staat om zelfmoord te plegen, maar op dat moment zijn je ouders wel de minste van je zorgenquote:Op maandag 3 september 2007 13:31 schreef benzin het volgende:
[..]
17.
Kijk, dat zou wellicht wel kunnen, maar dan worden gegarandeerd mijn ouders er ook bijgehaald, en dat wil ik niet.
Het probleem is dat ik altijd alleen ben, er zijn zelfs serieus mensen uit hetzelfde leerjaar (sterker nog, meer dan de helt, sowieso bijna alle meiden) met wie ik nog nooit heb gepraat in de 5 jaar dat ik nu op school zit.quote:Op maandag 3 september 2007 13:28 schreef Sensation89 het volgende:
Geef eens een duidelijkere omschrijving van je probleem. Misschien moet je eens met hele andere mensen gaan optrekken. Er zijn altijd wel figuren die je aardig vinden.
Luister absoluut naar de onmetelijke wijsheid van die onhandige clown!quote:Op maandag 3 september 2007 13:33 schreef clumsy_clown het volgende:
Als dit je eerste schooldag was heb je vast een mooie nieuwe schoolgids gekregen. Daar staat het nummer in van een schoolmaatschappelijk medewerker. Die moet je *nu* bellen om een afspraak te maken. Wij kunnen je vanaf hier honderden adviezen geven en praten over wat er mis is, maar hij/zij is de enige die er samen met jou wat aan kan gaan doen. Je zegt dat je vroeger foute keuzes hebt gemaakt, doe nu dan het juiste en geef jezelf een schop onder je kont. Ik weet niet of het terecht is dat je je zo depressief voelt, maar er is maar één manier om daarachter te komen.
...
Voor alle dingen die me pijnlijk duidelijk maken dat er iets mis is.quote:Op maandag 3 september 2007 13:33 schreef clumsy_clown het volgende:
Weglopen heeft geen zin. Waar loop je dan precies voor weg, als het probleem in jou zit?
Met mijn uiterlijk is volgens mij weini mis, gewoon vrij gemiddeld. Ik zou het nierg vinden om dat te veranderen hoor, maar ik zou niet eens weten hoe?quote:Op maandag 3 september 2007 13:34 schreef Sensation89 het volgende:
ik weet niet hoe je eruit ziet, maar misschien moet je wat meer aan je uiterlijk gaan doen, nieuwe kleren kopen, haar anders doen.
Ja.. Ik kon het gewoon niet. Ik voel me daar niet thuis. Ik heb gewoon mensen nodig die om me geven, ik wil niet met iemand praten die alleen met me praat omdat hij/zij ervoor betaald krijgt.quote:Op maandag 3 september 2007 13:36 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik zie in een ouder topic van je dat je bij de psycholoog bent geweest en dat na het intakegesprek alweer wilde opgeven. Heb je dat gedaan?
Dat is het al. Ik heb geen idee meer hoe ik dit nog op tijd kan fixen, ik weet niet eens of ik dit überhaupt wel in orde zal gaan krijgen ooit.quote:Op maandag 3 september 2007 13:37 schreef Flashwin het volgende:
Daarom moet je nu beginnen met aan jezelf werken voordat het te laat is.
En je kan het dus niet bij je ouders kwijt?quote:Op maandag 3 september 2007 13:46 schreef benzin het volgende:
[..]
Ja.. Ik kon het gewoon niet. Ik voel me daar niet thuis. Ik heb gewoon mensen nodig die om me geven, ik wil niet met iemand praten die alleen met me praat omdat hij/zij ervoor betaald krijgt.
Ja, dan blijf je hier de rest van je leven in hangen.quote:Op maandag 3 september 2007 13:46 schreef benzin het volgende:
[..]
Ja.. Ik kon het gewoon niet. Ik voel me daar niet thuis. Ik heb gewoon mensen nodig die om me geven, ik wil niet met iemand praten die alleen met me praat omdat hij/zij ervoor betaald krijgt.
Och man, sorry, maar hier moet je jezelf echt een trap onder de reet geven, een andere therapeut zoeken als het niet werkt met de ene.quote:Op maandag 3 september 2007 13:46 schreef benzin het volgende:
[..]
Als je in jezelf gekeerd blijft en geen hulp zoekt zal het niet snel beter worden denk ik. Soms moet je eerst problemen oplossen voordat je mensen vindt die om je geven (ik neem aan dat je hiermee vrienden bedoeld).quote:Op maandag 3 september 2007 13:46 schreef benzin het volgende:
[..]
Dat is je grootste probleem en deels ook de reden dat je nu in zulke shit zit. Je kan niet constant blijven denken...op een gegeven moment moet je gewoon doen. Daarom, begin er gewoon mee, het heeft weinig zin om aan het verleden meer te denken!quote:Op maandag 3 september 2007 13:48 schreef benzin het volgende:
[..]
Dat is het al. Ik heb geen idee meer hoe ik dit nog op tijd kan fixen, ik weet niet eens of ik dit überhaupt wel in orde zal gaan krijgen ooit.
Op de basisschool was het vanaf ongeveer groep 4 al zo. Toen ik naar de brugklas ging, leek het even iets beter te gaan, alhoewel ik nooit super open en supersociaal ben geweest. (Ik praatte toen bijvoorbeeld eigenlijk al nooit met meiden, en ging ook nooit ergens heen na school, maar toen had ik er nog een soort van vrede mee, en nu zit het me echt dwars) In de derde werd ik verliefd en heb ik alles compleet gesloopt.quote:Op maandag 3 september 2007 13:45 schreef Biancavia het volgende:
Is het altijd al zo geweest? Hoe was het op de basisschool? Hoe was het in de brugklas?
Ik probeer ze te negeren, maar na een tijdje ga ik toch terug reageren, waarna ze mij eigenlijk op mijn reactie pakken. Vorig jaar maakte iemand me zo kwaad dat ik hem een klap verkocht heb, en ondanks dat hij toen een paar dagen niets heeft gezegd was, begon hij daarna weer harder dan ooit. En hij kan nu ook steeds zeggen, 'oh, sla me dan' en dergelijke.quote:Hoe reageer je daarop? Zeg je wat terug of niet?
Omdat je alle op jezelf betrekt. Vrijwel niemand is er zonder meer op uit om JOU pijn te doen. Daarachter zit altijd een onderliggende reden, en dat is meestal onzekerheid, of vooruit willen komen ten koste van anderen. Het heeft vrijwel nooit betrekking op dat ze jou als persoon niet mogen.quote:Op maandag 3 september 2007 13:22 schreef benzin het volgende:
De eerste dag weer naar school, en alle positiviteit is weg. Ik heb gedurende de vakantie zo veel moeite geprobeerd te doen om alles weer in orde te krijgen.
Waarom lijkt het net alsof iedereen je pijn probeert te doen?
Omdat normaal niet bestaat. Iedereen is anders, ook al probeert iedereen krampachtig binnen de groep te passen. Ook die mensen die in jouw ogen zo populair zijn hebben een masker op. Wanneer je zulke mensen leert kennen zul je zien dat er vaak veel meer achter zo iemand schuil gaat dan alleen het populaire masker wat ze opzetten.quote:Waarom kan ik niet gewoon normaal net als iedereen zijn?
quote:Waarom voel ik me toch steeds zo ongelukkig?
Omdat het leven nu eenmaal zo is. Het gaat er dan ook niet om hoeveel je verliest, maar hoe je omgaat met dat verlies. De meest succesvolle mensen die je kent zijn eerst 100en keren op hun bek gegaan voordat ze succes kregen. Wat hun succesvol maakt is niet geluk, maar doorzettingsvermogen.quote:Waarom wordt elke keer als ik iets bereikt lijk te hebben dat weer van me afgepakt te worden?
Waarom zou het leven nut moeten hebben? Geef er zelf je eigen zin aan!quote:Wat is het nut van mijn bestaan als ik me voortdurend zo voel?
Omdat je geen geestelijke discipline hebt? Is meditatie niets voor je?quote:Waarom denk ik teveel?
Je trekt aan wat je uitstraalt. Als je negativeit uitstraalt, trek je ook negativeit aan.quote:Waarom heb ik zo weinig vrienden?
Niet nadenken, gewoon doen.quote:Hoe moet ik dit allemaal gaan oplossen?
Omdat je niet echt dood wilt. Je wil je alleen maar niet kut voelen.quote:Waarom durf ik geen zelfmoord te plegen? Dat zo zo makkelijk zijn...
quote:Waarom kan er nou nooit eens iets goed gaan?
Negen van de tien keer? Nee, dat hebben ze inderdaad niet. Andere mensen zijn vaak net zo onbeholpen op emotioneel gebied als je zelf bent.quote:Hebben andere mensen nou niet door hoeveel pijn ze me doen?
Shut up, stop whining, and get a lifequote:Hoe kan het dat ik me zo eenzaam voel met zoveel mensen op de wereld?
Waarom voel ik me eenzaam?
Waarom ben ik voor alles zo bang?
Wat moet ik nou toch nog doen?
Waarom wordt mij nou geen rustig en gelukkig leven gegund?
Waarom maak ik alles zo ingewikkeld?
Waarom heb ik in het verleden alles verziekt door enkel slechte beslissingen te nemen?
Waarom blijf ik slechte beslissingen nemen?
Ik wil mijn ouders allereerst niet teleurstellen. Tegen mijn ouders doe ik net of alles goedga. Ik rijd bijvoorbeeld met een omweg naar huis, en ik zeg dat ik bij een vriend ben geweest e.d.quote:Op maandag 3 september 2007 13:49 schreef Scorpie het volgende:
En je kan het dus niet bij je ouders kwijt?
Maar dat is makkelijker, ik drink en blow mezelf de laatste tijd ook kapot, maar dat is gewoon zoveel makkelijker dan iets gaan doen.quote:Op maandag 3 september 2007 13:54 schreef Roquefort het volgende:
Mijn beste vriend komt ook altijd met dit soort kutexcuses, die is twintig jaar ouder dan jij met een versleten lever en aangevreten hersencellen van alle drank waarme hij zijn problemen compenseert.
Misschien moet je je eerst eens afvragen WAAR je dan precies bang voor bent. Je hebt geen vrienden volgens eigen zeggen, dus die kan je niet kwijtraken oid.quote:Op maandag 3 september 2007 14:04 schreef benzin het volgende:
[..]
Maar dat is makkelijker, ik drink en blow mezelf de laatste tijd ook kapot, maar dat is gewoon zoveel makkelijker dan iets gaan doen.
Kijk, al kom ik bij een psycholoog of iemand anders die me zou moeten helpen, dan wordt me verteld dat ik eens moet proberen met mensen te praten en ze moet leren kennen.
Jaa, dat weet ik ook wel, maar ik durf echt niet. Ik moet gewoon van die angst af. Die angst moet weg..
Da's niet goed natuurlijk, hè! Als je ouders niet weten wat er met je is kunnen ze je ook niet helpen.quote:Op maandag 3 september 2007 14:01 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik wil mijn ouders allereerst niet teleurstellen. Tegen mijn ouders doe ik net of alles goedga. Ik rijd bijvoorbeeld met een omweg naar huis, en ik zeg dat ik bij een vriend ben geweest e.d.![]()
Ze zullen je heus niet zomaar naar buiten sturen alsof dat de oplossing is voor alle problemen!quote:Daarnaast, als ik mijn ouders erbij betrek, dan zullen ze mij waarschijnlijk dwingen naar buiten te gaan (en wat moet ik zonder vrienden buiten?), ze zullen steeds zich met de situatie gaan bemoeien. Thuis is de enige plek waar ik soms nog een beetje rust krijg. Dat wil ik niet kwijt.
Ik ben eigenlijk bang voor wat andere mensen van me (zullen) vinden.quote:Op maandag 3 september 2007 14:05 schreef Seneca het volgende:
Misschien moet je je eerst eens afvragen WAAR je dan precies bang voor bent. Je hebt geen vrienden volgens eigen zeggen, dus die kan je niet kwijtraken oid.
Je moet je gewoon niet zo aanstellen en eens een echte vent worden ... negatieve gedoe ! komop man ... gewoon vol goede moed er weer tegenaan .. en als iemand een keer een kut opmerking maakt .. fuck hem gewoon lekker niks van aantrekken !quote:Op maandag 3 september 2007 13:46 schreef benzin het volgende:
[..]
Ze zien wel degelijk dat ze je pijn doen en dat jij ineen krimpt op het moment dat ze een opmerking maken. Sterker nog, ze vinden het prachtig. Leer nou eens dat je er boven moet staan. Als het toch mensen zijn waar je niks mee hebt, waarom zul je je er dan wat van aantrekken? Maak het anders: het is in principe toch gewoon zielig voor die lui dat ze jou nodig hebben om nog een beetje lol te hebben, om zich een beetje goed en zeker te voelen. Want dat is het vaak: meestal zijn de pesters heel onzeker. Maar goed, zolang jij hapt , gaan zij er mee door.quote:Op maandag 3 september 2007 13:30 schreef benzin het volgende:
[..]
Allerlei vervelende opmerkingen, gewoon echt vanalles. Niemand dekt me ook in. Maar sowieso vinden de meeste andere mensen mij niet interessant genoeg om eens iets tegen me te zeggen.
Maar, zoals ook in mijn vorige topic stond, school brengt zo enorm veel problemen met zich mee. Een van mijn keuzevakken zit ik in een compleet andere klas, en als er eens iets gedaan moet worden, moet ik dat altijd alleen doen. Alles en iedereen negeert me, en iedereen die dat niet doet, maakt rotopmerkingen. Waar vervolgens anderen ook nog om gaan lachen.
Waarom zien mensen niet in dat ze me pijn doen?
Tsja, ze komen niet vanzelf op je af, zeker als je "niet veel te bieden hebt" of je "niet laat zien". Je probleem is niet uniek, daar kampen al eeuwenlang mensen mee. Hoe je er mee omgaat of het veranderd is voor iedereen verschillend.quote:Op maandag 3 september 2007 14:12 schreef benzin het volgende:
Bij voorbaat als ik er al aan denk met iemand te gaan praten, ga ik er vanuit dat ze dat niet willen, omdat ik niet goed genoeg ben. En ik denk ook dat dat echt zo is, anders zouden mensen wel wat meer moeite doen mij te leren kennen.
Hoe interessant vind jij andere mensen? Interessant genoeg om je best te doen hen te leren kennen?quote:Op maandag 3 september 2007 14:12 schreef benzin het volgende:
[..]
En ik denk ook dat dat echt zo is, anders zouden mensen wel wat meer moeite doen mij te leren kennen.
Ik weet het niet. Ik weet alleen dat ik wat ik nu heb niet meer wil, en dat ik op zijn minst een paar vrienden wil.quote:Op maandag 3 september 2007 16:35 schreef Freuder het volgende:
Vraag als toevoeving: Benzin, hoe zou je willen (concreet en gedetaillieerd) dat je leven eruit zag?
En hoe wil je die vrienden krijgen?quote:Op maandag 3 september 2007 17:11 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Ik weet alleen dat ik wat ik nu heb niet meer wil, en dat ik op zijn minst een paar vrienden wil.
Verder heb ik eigenlijk geen idee van wat ik precies wil.
Maar draai het nou eens om. Er zijn dus ook heel veel mensen met wie jij niet praat...de reden daarvoor is niet dat je ze niet mag of niet moet, waarom zou dat bij de mensen die niet met jou praten dan wel zo zijn?quote:Op maandag 3 september 2007 14:12 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk bang voor wat andere mensen van me (zullen) vinden.
Bij voorbaat als ik er al aan denk met iemand te gaan praten, ga ik er vanuit dat ze dat niet willen, omdat ik niet goed genoeg ben. En ik denk ook dat dat echt zo is, anders zouden mensen wel wat meer moeite doen mij te leren kennen.
Naar het hoger onderwijs gaan kan ook iets zijn om naar uit te kijken! Ga studeren in een andere stad, en vind jezelf opnieuw uit. Wordt daar lid, van een sport-, studie- of studentenvereniging en leer nieuwe mensen kennen! Niemand die je daar kent, van wat jij voor slechte beslissingen hebt genomen in het verleden, of wat dan ook.quote:Op maandag 3 september 2007 13:37 schreef Flashwin het volgende:
Je zit op de middelbare school en binnen korte tijd ga je naar het hoger onderwijs. Daar is het ieder voor zich. Hoewel het negatief is, praten er nu nog mensen tegen je. Op het hoger onderwijs zul je gewoon genegeerd worden. Dat is op den lange duur nog pijnlijker, zeker in een zaal met 500 studenten.
Daarom moet je nu beginnen met aan jezelf werken voordat het te laat is.
Ik heb niet alles gelezen maar hier moet ik op reageren. Mijn moeder is er vorig jaar achter gekomen hoe kut ik het heb gehad tijdens mijn lagere en middelbare schooltijd. Ik deed ook altijd of alles goed ging, wilde ze niet teleurstellen of lastigvallen. Het heeft haar heel veel pijn gedaan dat ik het blijkbaar nooit heb kunnen vertellen.quote:Op maandag 3 september 2007 14:01 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik wil mijn ouders allereerst niet teleurstellen. Tegen mijn ouders doe ik net of alles goedga. Ik rijd bijvoorbeeld met een omweg naar huis, en ik zeg dat ik bij een vriend ben geweest e.d.![]()
Daarnaast, als ik mijn ouders erbij betrek, dan zullen ze mij waarschijnlijk dwingen naar buiten te gaan (en wat moet ik zonder vrienden buiten?), ze zullen steeds zich met de situatie gaan bemoeien. Thuis is de enige plek waar ik soms nog een beetje rust krijg. Dat wil ik niet kwijt.
Soms is het makkelijker om tegen een vreemde te praten dan tegen mensen die je misschien teleur kan stellen of pijn kan doen.quote:Op dinsdag 4 september 2007 00:46 schreef Spacemonkeh het volgende:
Mm, weet niet waarom.. ik ben ook eens een tijdje naar een psycholoog gegaan maar kon op de 1 of andere manier beter me hart luchten bij m'n ouders... snap niet waarom mensen gelijk naar een psycholoog stappen.. zo'n slechte band met je ouders kun je toch niet hebben? Oh wacht, ouders zijn stom natuurlijk![]()
Mm, denk ik een keuze die je zelf moet maken... sommige mensen voelen zich indd misschien benauwd bij bekende om daar hun gekras uit te huilenquote:Op dinsdag 4 september 2007 00:51 schreef Queen_Minny het volgende:
[..]
Soms is het makkelijker om tegen een vreemde te praten dan tegen mensen die je misschien teleur kan stellen of pijn kan doen.
Als ik mn kleine teen stoot ren ik ook naar mammie om maar te jengelen hoe veel pijn het doet.
Maar een vriendin van me praat makkelijker tegen een buitenstaander. Die holt niet naar een bekende om te jengelen dat dr kleine tein zo een pijn doet, maar die jengelt een paar dagen later bij dr psych.![]()
Het veilige van een psych is ook het beroepsgeheim.quote:Op dinsdag 4 september 2007 00:53 schreef Spacemonkeh het volgende:
[..]
Mm, denk ik een keuze die je zelf moet maken... sommige mensen voelen zich indd misschien benauwd bij bekende om daar hun gekras uit te huilen![]()
Neuh, mensen die het woord "stom" in de mond durven te nemen zijn stom..mer...zijn gewoon de dood nabij.quote:Op dinsdag 4 september 2007 00:46 schreef Spacemonkeh het volgende:
Mm, weet niet waarom.. ik ben ook eens een tijdje naar een psycholoog gegaan maar kon op de 1 of andere manier beter me hart luchten bij m'n ouders... snap niet waarom mensen gelijk naar een psycholoog stappen.. zo'n slechte band met je ouders kun je toch niet hebben? Oh wacht, ouders zijn stom natuurlijk![]()
Een gedachte is maar een gedachte, geen feit.....quote:Op maandag 3 september 2007 14:12 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk bang voor wat andere mensen van me (zullen) vinden.
Ochnee, dan krijgen veel mensen hun vooroordeel bevestigdquote:Op dinsdag 4 september 2007 16:03 schreef Huppelei het volgende:
Even tussendoor. Zou je een foto van jezelf durven te posten? Of wil je dat liever niet? Eentje waar je het liefst helemaal op staat.
Goede vraag ja. Als je alle adviezen doodleuk blijft negeren kunnen wij je niet verder helpen. Misschien hè, misschien zie jij het gewoon iéts te somber in en hebben de vele, vele mensen die zeggen dat je professionele hulp nodig hebt gelijk.quote:Op woensdag 5 september 2007 15:39 schreef RealZeus het volgende:
Benzin, lees je eigenlijk wel wat iedereen post?![]()
Mja, Benzin je reageert niet op de posts, maar komt weer met een opsomming van je problemen. Beetje jammer.quote:Op woensdag 5 september 2007 15:39 schreef RealZeus het volgende:
Benzin, lees je eigenlijk wel wat iedereen post?![]()
Dat is onzin, en dat weet je zelf ook, nietwaar. Na een gesprek weet je echt niet of de psycholoog goed voor je is of niet.quote:Op woensdag 5 september 2007 16:54 schreef benzin het volgende:
Ik lees wel degelijk wat iedereen post en iedereen me adviseert, maar de meesten zeggen dat ik naar een psycholoog moet, en dat is gewoon geen optie.
Het is gek joh, maar daar bij helpen is een van de dingen die een psycholoog voor jou kan doen, tis hun vak eikel.quote:En de andere adviezen zijn in de trant van; heb gewoon schijt, ga gewoon iets doen. Hoe dan??Dat is juist het probleem.
Het is van twee dingen een benzin. Óf je hebt een groot probleem, en dat is een stuk groter dan wij hier denken en waar wij al helemaal de oplossing niet voor hebben. Óf je zeurt.quote:Ik weet zelf ergens wel dat ik schijt moet hebben wat anderen van me vinden, ik weet zelf wel dat in een hoekje zitten kniezen geen oplossing is. Maar dat gedrag veranderen is niet zo simpel. Het is echt moeilijk.
Man man..je maakt het jezelf wel moeilijk he. Eerst moet je onderkennen waarom zoveel mensen de pik op je hebben/ je negeren.quote:Op woensdag 5 september 2007 16:54 schreef benzin het volgende:
Ik lees wel degelijk wat iedereen post en iedereen me adviseert, maar de meesten zeggen dat ik naar een psycholoog moet, en dat is gewoon geen optie.
En de andere adviezen zijn in de trant van; heb gewoon schijt, ga gewoon iets doen. Hoe dan??Dat is juist het probleem.
Weet ik wel, maar het is gewoon ook zo, ik zit gewoon in een rot-situatie, maar ik ben niet gek.. Gewoon het idee van naar een psycholoog gaan staat me al niet echt aan, iedereen kan zien dat je erheen gaat. "Goh, die is ook gek".quote:Op woensdag 5 september 2007 18:13 schreef Inekris het volgende:
Dat is onzin, en dat weet je zelf ook, nietwaar. Na een gesprek weet je echt niet of de psycholoog goed voor je is of niet.
Ook. Ik ben bang dat ze me dan de opdracht geven om eens te proberen met iemand te praten/iets anders wat ik niet durf. Terwijl dat eigenlijk het probleem is.quote:Je bent bang voor hulp, logisch, het brengt je naar een nieuwe plek, een ander denkraam, weg van het vertrouwde, weg van de o zo nare maar vertrouwde ellende. Je wijst hulp zelfs af nietwaar.
Wil ik op deze manier nog wel mijn 18e verjaardag meemaken?quote:En dan zijn ze teleurgesteld, het geeft ze wel een grotere kans om jou 18e verjaardag mee te maken, en jou ook. De stap van nietdurven zelfmoord te plegen, naar wel durven wordt steeds kleiner zoals jij nu bezig bent. En eerlijk gezegd, ik heb mn quota zelfmoorden wel gehad in mn omgeving. Daarbij, ik weet letterlijk hoe klein de stap kan zijn.
Daarom juist, ik ken niemand hier, niemand kent mij, ik hoef niemand in de ogen te kijken. Ik kan hier gewoon anoniem mijn problemen kwijt, en misschien dat er iemand is die het leest, en die voor mij een gouden tip/gouden oplossing heeft voor mijn problemen.quote:Je kan het niet allebei hebben, hier een probleem neerleggen, waar mensen zich serieus in verdiepen, en dat kost iets bij hen, en dan niet de uitgereikte hand aannemen. Waarom kan jij hier wel je probleem neerleggen, wij zijn geen vrienden, en niet bij een hulpverlener?
Ik zal erover nadenkenquote:
Jij moet doen van clumsy schreef, schoolmaatschappelijk werk. Morgen meteen, ben je helemaal besodemieterd. (En aan de reacties te zien, zijn er mensen die jou niet kennen die duidelijk wel jou het waard vinden om te helpen, dat moet je toch aan het denken zetten).
Het is niet mijn uiterlijk, het is meer hoe ik me gedraag denk ik.quote:Op woensdag 5 september 2007 18:48 schreef Flashwin het volgende:
Man man..je maakt het jezelf wel moeilijk he. Eerst moet je onderkennen waarom zoveel mensen de pik op je hebben/ je negeren.
Zeg eens eerlijk.
Is het je uiterlijk? Je lichaam of gezicht?
Is het je persoonlijkheid? Straal je angst of negativiteit uit?
Of gewoon een combinatie van dit alles? Vertel het ons eens en we zullen je advies geven hoe elk punt te verbeteren.
Tuurlijk wel. Je probleem (qua je opponenten op school dan) is slechts tijdelijk; wanneer je het HBO betreedt, maak je minder kans om geestelijk onderontwikkelden tegen het lijf te lopen. Nu gaan werken om je tegenstanders te ontlopen lijkt me iig geen tactische zet.quote:Op woensdag 5 september 2007 19:42 schreef benzin het volgende:
Wil ik op deze manier nog wel mijn 18e verjaardag meemaken?
Waarom denk je dat je rekening moet houden met alles en iedereen? als je denkt, weet ik niet dan heb je het begrepen. Want dat slaat namelijk nergens op. Maar toch ben jij bezig met dat irrationele gedrag.quote:Op woensdag 5 september 2007 16:54 schreef benzin het volgende:
En de andere adviezen zijn in de trant van; heb gewoon schijt, ga gewoon iets doen. Hoe dan??Dat is juist het probleem.
Ik weet zelf ergens wel dat ik schijt moet hebben wat anderen van me vinden, ik weet zelf wel dat in een hoekje zitten kniezen geen oplossing is. Maar dat gedrag veranderen is niet zo simpel. Het is echt moeilijk.
Normale mensen bestaan niet. Lijkt een cliche, maar zij bestaan echt niet. Niet omdat er geen definitie is van normale mensen, maar ondat het een gekunsteld begrip is. Een op de tien leerlingen op jouw school heeft op de een of andere wijze met problemen te maken. Zijn die normaal? Herken jij die? Nou dan.quote:Ik wil gewoon niet anders zijn. Ik bedoel, er zijn zoveel 'normale' mensen, die nooit zulk soort rotzooi hebben als waar ik nu in zit. Waarom kon ik niet gewoon normaal zijn?
quote:Daarom juist, ik ken niemand hier, niemand kent mij, ik hoef niemand in de ogen te kijken. Ik kan hier gewoon anoniem mijn problemen kwijt, en misschien dat er iemand is die het leest, en die voor mij een gouden tip/gouden oplossing heeft voor mijn problemen.
Nee, dat wil jij niet. Wel wil jij jouw 18e verjaardag op een leuke manier meemaken.quote:Wil ik op deze manier nog wel mijn 18e verjaardag meemaken?
Fijn dat je mijn posts ook lees, ik hou er mee op.quote:Op woensdag 5 september 2007 19:42 schreef benzin het volgende:
[..]
Weet ik wel, maar het is gewoon ook zo, ik zit gewoon in een rot-situatie, maar ik ben niet gek.. Gewoon het idee van naar een psycholoog gaan staat me al niet echt aan, iedereen kan zien dat je erheen gaat. "Goh, die is ook gek".
Nog niet zo lang geleden ben ik bij een psycholoog geweest, dus volgens jouw uitermate bekrompen theorie ben ik dus gek. Echt , in welke grot heb jij gezeten?quote:Op woensdag 5 september 2007 19:42 schreef benzin het volgende:
[..]
Weet ik wel, maar het is gewoon ook zo, ik zit gewoon in een rot-situatie, maar ik ben niet gek.. Gewoon het idee van naar een psycholoog gaan staat me al niet echt aan, iedereen kan zien dat je erheen gaat. "Goh, die is ook gek".
Rustig blijven ademhalen RZ....quote:Op donderdag 6 september 2007 14:42 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Nog niet zo lang geleden ben ik bij een psycholoog geweest, dus volgens jouw uitermate bekrompen theorie ben ik dus gek. Echt , in welke grot heb jij gezeten?
En hoezo kan iedereen zien dat je er heen gaat? Staat het halve dorp daar de godganse dag voor de deur?
Zal ik je vertellen hoe het zit? Je geilt gewoon op die zelfkastijding. Je vindt het heerlijk om te klagen en om je kut te voelen en de hele dag te roepen dat je zo zielig bent. En het dan nog raar vinden dat je geen vrienden hebt.Jij wilt helemaal niet dat er iets verandert.
Wilde je dat wel dan was je allang naar een psycholoog gegaan en niet na één gesprek al afgehaakt.
Nou, dan wens ik je veel succes met je kutleven en dan kan dit topic dus wel op slot. Het boeit je toch geen flikker wat wij zeggen.
Pas als wij zeggen hoe zielig we het voor je vinden ga je het interessant vinden.
En ik moet nu even denken aan een regel uit een numer van Talk Talk:"Life's what you make it."
Dat belerende toontje (no pun intended) staat je slecht. Aangezien je zelf al dubbel en dwars bewezen hebt niet vies te zijn van een flink robbertje zelfkastijding. Wat deze jongen typt verbleekt nog bij de shitload aan zelfmedelijden die jij al met al op dit forum hebt uitgekotst. Als je zelf niet in een grot zou zitten zou je moeten weten dat jij niet degene bent die op deze manier met zn vingertje zou moeten wijzen naar !nota bene! een onzekere puber.quote:Op donderdag 6 september 2007 14:42 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Nog niet zo lang geleden ben ik bij een psycholoog geweest, dus volgens jouw uitermate bekrompen theorie ben ik dus gek. Echt , in welke grot heb jij gezeten?
En hoezo kan iedereen zien dat je er heen gaat? Staat het halve dorp daar de godganse dag voor de deur?
Zal ik je vertellen hoe het zit? Je geilt gewoon op die zelfkastijding. Je vindt het heerlijk om te klagen en om je kut te voelen en de hele dag te roepen dat je zo zielig bent. En het dan nog raar vinden dat je geen vrienden hebt.Jij wilt helemaal niet dat er iets verandert.
Wilde je dat wel dan was je allang naar een psycholoog gegaan en niet na één gesprek al afgehaakt.
Nou, dan wens ik je veel succes met je kutleven en dan kan dit topic dus wel op slot. Het boeit je toch geen flikker wat wij zeggen.
Pas als wij zeggen hoe zielig we het voor je vinden ga je het interessant vinden.
En ik moet nu even denken aan een regel uit een numer van Talk Talk:"Life's what you make it."
D. Het was voor zover het kan best een aardige dag op school eigenlijk.quote:Op donderdag 6 september 2007 17:27 schreef Demarest het volgende:
Meerkeuzevraag aan TS:
Hoe is de schooldag vandaag verlopen?
A: beroerd
B: belabberd
C: afgrijselijk
Uitstekende conclusie, TS; geen woorden maar daden. Het doen van constructieve en/of plezante activiteiten geeft de algehele levenskwaliteit een merkbare impuls. Zit je levenskwaliteit in de lift, dan straal je meer zelfverzekerheid uit, en grosso modo zal je omgeving daarop positief reageren. Jaja, TS, je krijgt het eindelijk door!quote:Op donderdag 6 september 2007 18:18 schreef benzin het volgende:
[..]
D. Het was voor zover het kan best een aardige dag op school eigenlijk.
Ik heb er nog eens over nagedacht, en ik denk nog steeds niet dat ik echt hulpverlening nodig heb, en dat hulpverlening misschien mijn situatie erger zou maken.
Gewoon eens vaker dagen die wel te doen zijn en het leven zou in ieder geval draagbaar zijn.
Ik moet gewoon echt invulling aan mijn leven geven. Toch iets nuttigs met mijn leven zien te doen. En dat zou niet heel moeilijk moeten zijn aangezien alleen maar piekeren over problemen, fantaseren hoe fantastich zou zijn om een vriendin te hebben e.d. nou niet echt heel veel nuttigs toevoegen aan mijn leven behalve ellende.
Ik moet echt iets doen.
gaat jouw probleem eigenlijk over meisjes of over mensen ?quote:Op woensdag 5 september 2007 20:01 schreef benzin het volgende:
Het is niet mijn uiterlijk, het is meer hoe ik me gedraag denk ik.
Ik gedraag me doordat ik weinig ervaring heb met mensen vaak sociaal niet handig denk ik. Ik weet van mezelf dat ik de neiging heb om te hard op dingen te reageren.
En ik heb soms achteraf zelfs al heel snel door dat mensen vinden dat ik vreemd op dingen reageer.
Daarnaast heb ik in het verleden ook heel stom gedaan toen ik verliefd was op een meisje. Zo'n heel populair meisje. Oftewel, iedereen vond me gelijk compleet maf.
Daarnaast zal ik vast wel angst of negativiteit uitstralen ja, weetje, elke keer bijvoorbeeld dat ik door een meisje wordt aangesproken (vaak met hele simpele dingen) reageer ik gelijk nerveus, geschrokken en vreemd. en dan kun je ook weer zien aan hun reactie dat ze dat vreemd vinden.
Nou komt dat niet vaak voor dat een meisje vanzelf iets tegen me zegt, de meesten zeggen nooit wat, maar dat is dus dan misschien inderdaad iets van negatieve uitstraling ofzo.
Je hebt van die mensen die het zien hoe onhandig ik met mensen omgaan, en die dan misbruik van me maken (het zal niet eerste keer zijn dat ik huiswerk van een ander maak), of vervelende opmerkingen gaan maken, waar andere mensen dan weer om lachen e.d. Ik denk dat ik dus makkelijk doel ben gewoon. Ook omdat ik als ze dat doen gelijk heel erg overdreven reageer. Ik trek dingen me veel te veel aan.
Er was zo inderdaad ook ooit eens een meisje dat aardig tegen me deed, toen hebben we samen PO voor een vak gedaan, 9.5 gehaald, en vanaf dat moment werd ik genegeerd door haar. Ze heeft me toen op een gegeven moment zelfs gewoon recht in mijn gezicht gezegd dat ze alleen aardig tegen me deed vanwege haar cijfer.
En dat is 1 van de duizenden voorbeelden hoe mensen met mij omgaan (als ze dat überhaupt doen) of ze negeren me compleet. (Veel meiden negeren me altijd compleet)
Weetje, ik denk dat meiden van te voren zien dat ik onzeker ben. We hadden zo'n uitwisselingsproject waardoor er hier groep leerlingen kwam uit het buitenland. Al die jongens mochten mij gelijk (wat ik heel maf vond overigens), terwijl al die meiden mij compleet negeerden. Gewoon vanaf begin af aan deden ze geen moeite.
Precies, sowieso moet je minder denken. Dan komt het doen vanzelf wel.quote:Op donderdag 6 september 2007 18:18 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik heb er nog eens over nagedacht, en ik denk nog steeds niet dat ik echt hulpverlening nodig heb, en dat hulpverlening misschien mijn situatie erger zou maken.
Gewoon eens vaker dagen die wel te doen zijn en het leven zou in ieder geval draagbaar zijn.
Ik moet gewoon echt invulling aan mijn leven geven. Toch iets nuttigs met mijn leven zien te doen. En dat zou niet heel moeilijk moeten zijn aangezien alleen maar piekeren over problemen, fantaseren hoe fantastich zou zijn om een vriendin te hebben e.d. nou niet echt heel veel nuttigs toevoegen aan mijn leven behalve ellende.
Ik moet echt iets doen.
Ben bang dat pasen en pinsteren eerder op een dag vallen, dan dat benzin hulp gaat vragen. De kringetjes worden steeds smaller, loopt ie tegen zichzelf op.quote:Op donderdag 6 september 2007 23:36 schreef MNR het volgende:
Benzin, neem contact op met je huisarts voor passende hulpverlening. Wacht, of bllijf in kringetjes ronddwalen totdat je de stap toch gaat nemen.
Wat TS het liefste wil is een gewoon een vriendinnetje. Wat TS daarbij vergeet is dat het niet een kwestie is van een vriendinnetje krijgen, maar er eentje verdienen door je persoonlijkheid.quote:Op donderdag 6 september 2007 22:15 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
gaat jouw probleem eigenlijk over meisjes of over mensen ?
Alleen doe ik er wel wat aan, ik haak niet gelijk af en ik merk dus ook verbetering en dat doet hij niet. Ik reageer op anderen. En verder ben ik heel benieuwd naar wie jij bent. Met een kloon posten is wel heel makkelijk.quote:Op donderdag 6 september 2007 16:33 schreef k.daver het volgende:
[..]
Dat belerende toontje (no pun intended) staat je slecht. Aangezien je zelf al dubbel en dwars bewezen hebt niet vies te zijn van een flink robbertje zelfkastijding. Wat deze jongen typt verbleekt nog bij de shitload aan zelfmedelijden die jij al met al op dit forum hebt uitgekotst. Als je zelf niet in een grot zou zitten zou je moeten weten dat jij niet degene bent die op deze manier met zn vingertje zou moeten wijzen naar !nota bene! een onzekere puber.
Verder heb ik genoeg nuttige tips en reacties gelezen van overige users, niks aan toe te voegen
Beiden, niet dat ik vind dat meiden geen mensen zijn hoor, maar voor mij is praten met meiden gewoon nog 3X moeilijker dan met jongens (en dat is al moeilijk)quote:Op donderdag 6 september 2007 22:15 schreef petitlapin2 het volgende:
gaat jouw probleem eigenlijk over meisjes of over mensen ?
Je moet dingen natuurlijk wel in perspectief blijven zien: niet alleen voor jou is praten met meiden moeilijk(er dan met jongens), dat is het voor bijna iedere puber.quote:Op vrijdag 7 september 2007 08:36 schreef benzin het volgende:
[..]
Beiden, niet dat ik vind dat meiden geen mensen zijn hoor, maar voor mij is praten met meiden gewoon nog 3X moeilijker dan met jongens (en dat is al moeilijk)
Tja, om eerlijk te zijn vond ik je reactie ook nogal goedkoop.quote:Op vrijdag 7 september 2007 03:04 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Alleen doe ik er wel wat aan, ik haak niet gelijk af en ik merk dus ook verbetering en dat doet hij niet. Ik reageer op anderen. En verder ben ik heel benieuwd naar wie jij bent. Met een kloon posten is wel heel makkelijk.
zo'n persoon heeft beroepsgeheim.quote:Op maandag 3 september 2007 13:31 schreef benzin het volgende:
[..]
17.
Man man man, je legt jezelf toch niet met een 17-jarige langs dezelfde meetlat?quote:Op vrijdag 7 september 2007 03:04 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Alleen doe ik er wel wat aan, ik haak niet gelijk af en ik merk dus ook verbetering en dat doet hij niet. Ik reageer op anderen. En verder ben ik heel benieuwd naar wie jij bent. Met een kloon posten is wel heel makkelijk.
Juistquote:Op vrijdag 7 september 2007 12:19 schreef Starfighter_Pilot het volgende:
[..]
Tja, om eerlijk te zijn vond ik je reactie ook nogal goedkoop.
Je bent bijna twee keer zo oud als TS. Tegen de tijd dat ie jouw leeftijd bereikt heeft kun je er vanuit gaan dat hij zijn problemen onderhand echt wel een keertje opgelost heeft hoor.
Zo verschrikkelijk heftig en onoverkomelijk zijn zijn problemen nou ook weer niet.
Menig puber zit in hetzelfde schuitje en verreweg de meeste komen er (met of zonder hulp van buitenaf) wel weer uit.
Het heeft echter tijd nodig.
Hem pushen en onder druk zetten werkt alleen maar averechts zoals je ziet.
Eigenlijk maf, want dat betekent dat de mensen die een vriendin harder nodig hebben dan anderen, dat juist niet kunnen krijgen.quote:Op vrijdag 7 september 2007 00:22 schreef Grumpey het volgende:
Wat TS het liefste wil is een gewoon een vriendinnetje. Wat TS daarbij vergeet is dat het niet een kwestie is van een vriendinnetje krijgen, maar er eentje verdienen door je persoonlijkheid.
Een van de dingen die ik absoluut niet kan, zelfs als ik grappen van anderen kopieer, maar volgens mij ligt dat enigzins aan het feit dat mijn timing meestal screwed is. Net als op die momenten dat ik ineens een meisje wel durf aan te spreken, terwijl ze net heel erg druk bezig zijn en in zichzelf gekeerd zitten e.d.quote:Werk aan je humor, kan je grappen maken?
Top!quote:Op vrijdag 7 september 2007 20:06 schreef benzin het volgende:
Ok, ik heb een afspraak gemaakt met iemand op school volgende week, en ik hoop dat dat eventueel iets zal oplossen voor me.
Niet helemaal waar want een vriendin kan niet jouw hulp worden wat dit betreft, ze kan je er misschien wel doorheen helpen maar uiteindelijk zal je het zelf moeten doen. Het is ontzettend goed dat je deze stap hebt gezet.quote:Op vrijdag 7 september 2007 20:12 schreef benzin het volgende:
[..]
Eigenlijk maf, want dat betekent dat de mensen die een vriendin harder nodig hebben dan anderen, dat juist niet kunnen krijgen.![]()
Het was wel redelijk, ondanks at ik veel alleen heb gezeten en 1 van de pauzes alleen heb moeten doorbrengen ben ik er ok vanaf gekomen, en ik ben nu dus niet eens in zo'n slechte bui.quote:Op vrijdag 7 september 2007 21:39 schreef Flashwin het volgende:
Hoe was het vandaag op school Benzin?
Het ergste wat kan gebeuren is dat het niet helpt, verder wegzakken zit er niet inquote:Op vrijdag 7 september 2007 22:05 schreef benzin het volgende:
[..]
Het was wel redelijk, ondanks at ik veel alleen heb gezeten en 1 van de pauzes alleen heb moeten doorbrengen ben ik er ok vanaf gekomen, en ik ben nu dus niet eens in zo'n slechte bui.
Ik hoop echt dat die gesprekken op school iets opleveren trouwens (Ik nbegin nu alweer te twijfelen of het wel de juiste beslissing was, maar ik heb nu een afspraak dus tja.. )
Er is niks nuttigs in het leven als je het existentialistisch bekijkt. Niemand heeft een concreet levensdoel. Dat is 1 van de redenen waarom religie scoort.quote:Op donderdag 6 september 2007 18:18 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik moet echt iets doen.
Je hebt weinig goede ervaringen en je vertrouwen in de mensheid is geschonden. Laat het op je afkomen. Als iemand oprecht het beste met je voorheeft, merk je dat vanzelf.. om de simpele reden dat je je op je gemak voelt.quote:Op vrijdag 7 september 2007 22:05 schreef benzin het volgende:
Ik hoop echt dat die gesprekken op school iets opleveren trouwens (Ik nbegin nu alweer te twijfelen of het wel de juiste beslissing was, maar ik heb nu een afspraak dus tja.. )
Hier nog 1 van Golden Earring.quote:Op donderdag 6 september 2007 14:42 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Goed van je. Misschien is het een idee om dit hele topic uit te printen en aan haar/hem te laten lezen. Volgens mij geeft dat wel een goed beeld.quote:Op vrijdag 7 september 2007 20:06 schreef benzin het volgende:
Ik moet nog wel even nadenken over hoe ik het probleem ga omschrijven e.d., en ik vind dit niet leuk om te doen. Maar er moet een oplossing komen.
Je vind me blijkbaar een klootzak. Opzich begrijbelijk denk ik.quote:Op maandag 3 september 2007 13:22 schreef benzin het volgende:
Ik ben nooit opzettelijk slecht geweest tegen iemand, sterker nog, ik sta altijd klaar voor mensen, ik ben altijd bereid te helpen.
Alle klootzakken die voortdurend mij op de hak nemen, voortdurend mij proberen kapot te maken met hun opmerkingen, die zijn wel gelukkig, die hebben wel vrienden, die krijgen wel aandacht van meiden?
quote:Op maandag 3 september 2007 13:55 schreef benzin het volgende:
Ik probeer ze te negeren, maar na een tijdje ga ik toch terug reageren, waarna ze mij eigenlijk op mijn reactie pakken. Vorig jaar maakte iemand me zo kwaad dat ik hem een klap verkocht heb, en ondanks dat hij toen een paar dagen niets heeft gezegd was, begon hij daarna weer harder dan ooit. En hij kan nu ook steeds zeggen, 'oh, sla me dan' en dergelijke.
Vasili ben jij echt zo ongelooflijk dom, hij schrijft zelf al dat hij door een keer uit zijn schulp te schieten zich alleen maar meer gezeik op de hals heeft gehaald. Dan adviseer jij hem een beetje met wapens aan te komen zettenquote:Op vrijdag 7 september 2007 22:00 schreef Vassili_Z het volgende:
Voelt TS geen haat? Doe dan wat met die haat.
Gebeurt er niets, molesteer dan zo'n opmerking-maker met een voorwerp.
Het zal je een gevoel van rechtvaardigheid en zelfvertrouwen geven.
Zij zitten je dwars. Nu wordt het tijd om je omgeving die je tegenwerkt dwars te zitten. Wat boeit het jou als je daardoor van school getrapt wordt. Je hebt genoeg betere omgevingen waar jejezelf (je persoonlijkheid dus) WEL kunt ontplooien.
Het is een combinatie van uiterlijk en gedragen, waarbij het overgrote deel afhangt van je uitstraling en gedrag. Op het moment dat de italianen kwamen en jij met ons mee uitging leek je veel meer lol in het leven te hebben. en zie gelijk vinden ze je een aardige kerel. Dus nog niet alles is verloren zoals je ziet.quote:Op woensdag 5 september 2007 20:01 schreef benzin het volgende:
[..]
Het is niet mijn uiterlijk, het is meer hoe ik me gedraag denk ik.
Daarnaast heb ik in het verleden ook heel stom gedaan toen ik verliefd was op een meisje. Zo'n heel populair meisje. Oftewel, iedereen vond me gelijk compleet maf.
Daarnaast zal ik vast wel angst of negativiteit uitstralen
Weetje, ik denk dat meiden van te voren zien dat ik onzeker ben. We hadden zo'n uitwisselingsproject waardoor er hier groep leerlingen kwam uit het buitenland. Al die jongens mochten mij gelijk (wat ik heel maf vond overigens), terwijl al die meiden mij compleet negeerden. Gewoon vanaf begin af aan deden ze geen moeite.
Dat gaat in dit geval niet op gezien de opmerkingen in een groep vrienden worden gemaakt en er echt geen voldoening te halen is uit het neerhalen van een onzekere niet lekker in zijn vel zittende jongen.quote:Op maandag 3 september 2007 17:40 schreef Stefanovich het volgende:
Over die kut opmerkingen op school, het zijn vooral de onzekere mensen die dat soort opmerkingen maken, om zichzelf beter te voelen
Ik hoop dat niet iedereen zich er nu mee gaat bemoeien en dat jullie communicatie niet alleen blijft via posten via dit forum (if you both know what I mean).quote:Op zaterdag 8 september 2007 18:26 schreef MannGegenMann het volgende:
Ik denk trouwens dat het soapgehalte van dit topic wel weer wat hoger is geworden![]()
Dit is dan ook weer érg ok.quote:Op zaterdag 8 september 2007 18:26 schreef MannGegenMann het volgende:
*lap tekst.
Als je naar zijn posthistory kijkt zie je wel dingen die echt niet elke willekeurige puber heeft, zie bijvoorbeeld dat topicquote:Op zaterdag 8 september 2007 18:45 schreef Grumpey het volgende:
vraag me aleen al hoef je erachter komt dat het een bekend persoon van je is, aangezien benzin alleen maar details heeft weggegeven waarmee hij elke inwisselbare puber met problemen had kunnen zijn. Maar inderdaad, wat MNR zegt, doe wat goeds met de info.
Ik snap wat je bedoelt, maar ik denk niet dat ik van heel grote hulp kan zijn behalve mijn inzichten geven die misschien van iets dichterbij komen. Ik als 17 jarige kan niet iemand op sleeptouw nemen om een heel andere mindset te krijgen. Net alsof ik perfect ben. Ik kan alleen aandringen bij mijn vrienden om wat normaler te doen tegen benzin omdat hij het gewoon moeilijk heeft. Jullie zien hier ook dat benzin altijd wel goede plannen maakt maar ze niet vaak uitvoerd. (heb ik ook nog wel eens last vanquote:Op zaterdag 8 september 2007 18:34 schreef MNR het volgende:
[..]
Ik hoop dat niet iedereen zich er nu mee gaat bemoeien en dat jullie communicatie niet alleen blijft via posten via dit forum (if you both know what I mean).
Kijk kijk, dát zijn nog eens wijze woorden. Het beste is dat TS zich zo onopvallend mogelijk gedraagt op school. Onopvallend gedrag heeft ook voor mij positief uitgepakt, nadat ik in het voorjaar van 2003 het presteerde om me de woede van 45 man op de hals te halen op school.quote:Op zaterdag 8 september 2007 18:26 schreef MannGegenMann het volgende:
Vasili ben jij echt zo ongelooflijk dom, hij schrijft zelf al dat hij door een keer uit zijn schulp te schieten zich alleen maar meer gezeik op de hals heeft gehaald. Dan adviseer jij hem een beetje met wapens aan te komen zettenIk denk niet dat benzin ook nog gezeik met justitie erbij wilt plus het feit dat je dan helemaal een outcast bent. Ik weet niet of jij meer hebt dan een basisschool diploma maar ik neem aan dat iedereen wel begrijpt dat het dom is om in je eindexamenjaar van school getrapt te worden voor iets waar je niks verder mee komt.
Waarvoor dank.quote:Ik denk trouwens dat het soapgehalte van dit topic wel weer wat hoger is geworden![]()
Precies, alle details, behalve mijn locatie (ZH) waren allemaal zelfs enigszins verdraaid. Hoe het mogelijk is dat iemand van school dit heeft gevonden en dan dus zelfs doorgestuurd is mij niet duidelijk, maar uit de post van MannGegenMann kan ik wel degelijk afleiden dat die persoon mij kent, ik weet alleen niet precies wie hij is. (ook al heb ik een idee)quote:Op zaterdag 8 september 2007 18:45 schreef Grumpey het volgende:
vraag me aleen al hoef je erachter komt dat het een bekend persoon van je is, aangezien benzin alleen maar details heeft weggegeven waarmee hij elke inwisselbare puber met problemen had kunnen zijn.
In dat topic over problemen met een meisje blijkt dat er meer mensen iets dergelijks hebben gedaan, daarnaast had ik ook daar details verdraaid.quote:Op zaterdag 8 september 2007 19:25 schreef MannGegenMann het volgende:
Als je naar zijn posthistory kijkt zie je wel dingen die echt niet elke willekeurige puber heeft, zie bijvoorbeeld dat topic
Probleem met een meisje. en dan was er nog een ander vrij recent topic over een feestje toevalligerwijs precies op dezelfde datum dat ik er een had.
Gelukkig. Ik schrok alleen door de eerste paar regels al gigantisch van de post. Mijn hartslag is nog steeds van slag.quote:Op zaterdag 8 september 2007 19:25 schreef MannGegenMann het volgende:
Het is trouwens niet zo alsof er in een groepsgesprek rond is gegaan van kijk wat die gast nou weer post!!!!!!!!![]()
![]()
en dat nu het hele jaar hier zit, denk niet dat meer dan een paar mensen het weten.
Waarom moet er iets mis zijn met jou?quote:Op maandag 3 september 2007 13:44 schreef benzin het volgende:
[..]
Voor alle dingen die me pijnlijk duidelijk maken dat er iets mis is.
tot hoever heb je het topic gelezen?quote:Op zaterdag 8 september 2007 20:39 schreef zhe-devilll het volgende:
verhaal
hoezo...deel 2 denk ik...quote:Op zaterdag 8 september 2007 20:42 schreef Grumpey het volgende:
[..]
tot hoever heb je het topic gelezen?
Ik bedoelde niet dat je hem op sleeptouw moest nemen en zijn probleem op moet gaan lossen. Inzichten geef je elkaar het beste als je elkaar face-to-face spreekt, dan ben je meer in staat om beter op elkaar te reageren.quote:Op zaterdag 8 september 2007 19:25 schreef MannGegenMann het volgende:
Ik snap wat je bedoelt, maar ik denk niet dat ik van heel grote hulp kan zijn behalve mijn inzichten geven die misschien van iets dichterbij komen. Ik als 17 jarige kan niet iemand op sleeptouw nemen om een heel andere mindset te krijgen. Net alsof ik perfect ben. Ik kan alleen aandringen bij mijn vrienden om wat normaler te doen tegen benzin omdat hij het gewoon moeilijk heeft. Jullie zien hier ook dat benzin altijd wel goede plannen maakt maar ze niet vaak uitvoerd. (heb ik ook nog wel eens last van) Dat maakt het er allemaal niet echt makkelijker op.
Ik schrok behoorlijk. Maar dat schreef ik net ook al. Het leek me niet handig als mensen van school erachter zouden komen, maar dat is nu dus toch gebeurd. Hoe begrijp ik nog niet, maar goed, ik kan daar zoveel woorden over vuil maken, maar toch niets meer aan veranderen.quote:Op zaterdag 8 september 2007 18:26 schreef MannGegenMann het volgende:
Verder hoop ik dat het niet een te grote schok voor benzin is dat mensen uit zijn omgeving opeens achter zijn forumaccount zijn gekomen.
Het zijn ook niet alleen jullie die vervelend doen. (Wel voornamelijk, vooral L.)quote:Je vind me blijkbaar een klootzak. Opzich begrijbelijk denk ik.
Als ik voor onze groep spreek kan ik zeggen dat we je echt niet kapot willen maken.
De vervelende opmerkingen bleven ook doorgaan sinds ik mijn pauze voornamelijk op een andere plek doorbracht.quote:maar het punt is gewoon dat jij elke pause bij ons probeert te staan. Waarna je vervolgens nooit iets inbrengt en als je het dan doet is het meestal over computers, geklaag, een slechte grap of een botte opmerking.
Dat heb ik wel. Kijk, de mensen met wie ik nu mijn pauze doorbreng, dat zijn ook geen echte vrienden, maar ze accepteren het in ieder geval wel dat ik erbij zit.quote:wij zitten namelijk niet te wachten op deze toevoeging en zelf heeft hij niks aan nep-vrienden.
Wat moest ik dan? Kijk, dat is dat hele vorige punt, ik had gewoon geen andere keuze dan net doen of ik mezelf er niets van aantrok, immers, ik kon mijn pauzes niet alleen doorbrengen.quote:Na een tijdje zeiden we dat gewoon recht voor de raap: 'benzin zou je niet beter ergens anders gaan staan wij worden niet blijer van je opmerkingen.' Maar daar trek jij je helemaal niks van aan je reageert er niet eens op.
Ik wil mensen liever niet helpen, maar als iemand om mijn hulp vraagt, kan ik gewoon geen nee zeggen.quote:Ik vrees ook dat ookal zou je graag mensen willen helpen je eerst je eigen leven op de rails zal moeten krijgen.
Weer hetzelfde verhaal, ik kon weinig anders op dat moment, ik moest volgens advies wat vaker eruit, nou, daar was een mogelijkheid. En eigenlijk wilde/durfde ik niet eens. Toen ik mijn fiets neerzette, heb ik eerst nog wel een kwartier tot half uur rondgelopen, en erover gedacht om weer naar huis te gaan.quote:Wat ik verder ook niet snap is dat je ons 'vijanden' noemt en dan vervolgens wel opkomt dagen op een feestje van een van je 'vijanden'. We hadden je dan ook uitgenodigd met het idee we hebben iedereen uitgenodigd dus laten we niet kinderachtig doen benzin mag ook komen. Ik denk niet dat iemand had verwacht dat je zou komen. Maar dat deed je wel en ik kan je vertellen dat vrijwel iedereen vond dat dat van ballen getuigde. Volgens mij had je wel lol daar ook nog. Dus dan zie je dat niet alle beslissingen die je neemt slecht zijn.
Ik had op dat moment ook veel meer lol in het leven. Bijna elke avond was ik gewoon met andere mensen. Ik denk dat dat de mooiste tijd van mijn leven is geweest. En ik ben bang, dat dat de mooiste tijd in mijn leven zal blijven. Dat mijn leven nooit leuker zal worden dan het die korte periode was.quote:Het is een combinatie van uiterlijk en gedragen, waarbij het overgrote deel afhangt van je uitstraling en gedrag. Op het moment dat de italianen kwamen en jij met ons mee uitging leek je veel meer lol in het leven te hebben. en zie gelijk vinden ze je een aardige kerel. Dus nog niet alles is verloren zoals je ziet.
Dat zeggen meerdere mensen. Maar exact datzelfde hoopte ik ook toen ik naar de middelbare school ging. Het was op de basisschool zo, het is op deze school zo, en wie zegt dat het niet weer zo zal worden?quote:Hang on dude, als je je school afmaakt kan je als student een heel nieuw leven beginnen.
Hoe moet ik er wat aan doen, en wat moet ik eraan doen?quote:Als je dan dit jaar wat aan je uitstraling en gedrag doet kan je in no-time een vriendengroep opbouwen
Kijk, dat is dus gewoon eigenlijk het probleem.quote:Sowieso kan ik je met zekerheid vertellen dat als je wat meer gaat doen en wat socialer word en dan uitgaat je gewoon vrienden opdoet. Dus zet hem op!
Oi, wat een gezanik, zeg! Hoor eens, als er mensen zijn die niet willen dat jij bij ze staat in de pauzes, dan ga je je toch niet verontschuldigen? Zeg ze gedag en sluit je ergens anders bij aan. Je zegt dat je geen vrienden hebt. Wel, ga vrienden maken. Er wonen ruim 17 miljoen mensen in Nederland en dat clubje zal niet de enige in je nabije omgeving zijn.quote:Op zaterdag 8 september 2007 21:19 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik schrok behoorlijk. Maar dat schreef ik net ook al. Het leek me niet handig als mensen van school erachter zouden komen, maar dat is nu dus toch gebeurd. Hoe begrijp ik nog niet, maar goed, ik kan daar zoveel woorden over vuil maken, maar toch niets meer aan veranderen.
[..]
Het zijn ook niet alleen jullie die vervelend doen. (Wel voornamelijk, vooral L.)
[..]
De vervelende opmerkingen bleven ook doorgaan sinds ik mijn pauze voornamelijk op een andere plek doorbracht.
Daarnaast, of ik bracht niets in, en elke keer als ik wel mijn best deed iets te zeggen was het niet goed. En het enige wat dat heeft gedaan is mij nog stiller gemaakt binnen de groep dan ik al was.
[..]
Dat heb ik wel. Kijk, de mensen met wie ik nu mijn pauze doorbreng, dat zijn ook geen echte vrienden, maar ze accepteren het in ieder geval wel dat ik erbij zit.
Kijk, het probleem is, als iemand op een middelbare school is het gewoon 'social suicide' om je pauzes alleen door te brengen, daarnaast zie je elke keer dat je dat probeert rare blikken, en zijn er zelfs af en toe wat mensen die er echt vervelende opmerkingen over maken. Dat is geen optie.
[..]
Wat moest ik dan? Kijk, dat is dat hele vorige punt, ik had gewoon geen andere keuze dan net doen of ik mezelf er niets van aantrok, immers, ik kon mijn pauzes niet alleen doorbrengen.
Op sommige momenten dat de mensen met wie ik nu de pauzes doorbreng er niet zijn heb ik dan ook nog wel eens de neiging naar jullie toe te gaan, niet omdat ik het zo leuk meer vind, maar omdat ik geen andere optie heb.
En als er echt niemand is, dan meestal probeer ik zo onopvallend mogelijk rond te lopen, ga ik in een pauze 3 keer naar de wc, omdat alleen rondlopen maf is, ga ik net doen of ik bij het kopieerapparaat iets nuttigs moet kopiëren (meestal gewoon random papiertje of iets)
Gewoon net zolang tot de pauze voorbij is.
[..]
Ik wil mensen liever niet helpen, maar als iemand om mijn hulp vraagt, kan ik gewoon geen nee zeggen.
[..]
Weer hetzelfde verhaal, ik kon weinig anders op dat moment, ik moest volgens advies wat vaker eruit, nou, daar was een mogelijkheid. En eigenlijk wilde/durfde ik niet eens. Toen ik mijn fiets neerzette, heb ik eerst nog wel een kwartier tot half uur rondgelopen, en erover gedacht om weer naar huis te gaan.
[..]
Ik had op dat moment ook veel meer lol in het leven. Bijna elke avond was ik gewoon met andere mensen. Ik denk dat dat de mooiste tijd van mijn leven is geweest. En ik ben bang, dat dat de mooiste tijd in mijn leven zal blijven. Dat mijn leven nooit leuker zal worden dan het die korte periode was.
[..]
Dat zeggen meerdere mensen. Maar exact datzelfde hoopte ik ook toen ik naar de middelbare school ging. Het was op de basisschool zo, het is op deze school zo, en wie zegt dat het niet weer zo zal worden?
[..]
Hoe moet ik er wat aan doen, en wat moet ik eraan doen?
[..]
Kijk, dat is dus gewoon eigenlijk het probleem.
Wat was er eerder, de kip of het ei?
Kijk, ik ga niet uit omdat ik geen vrienden heb, en volgens jou heb ik geen vrienden omdat ik niet uitga.
Wat komt er eerder, de vrienden of het uitgaan?![]()
dit is wel heel makkelijk gezegd.quote:Op zaterdag 8 september 2007 21:26 schreef Naehin het volgende:
[..]
Oi, wat een gezanik, zeg! Hoor eens, als er mensen zijn die niet willen dat jij bij ze staat in de pauzes, dan ga je je toch niet verontschuldigen? Zeg ze gedag en sluit je ergens anders bij aan. Je zegt dat je geen vrienden hebt. Wel, ga vrienden maken. Er wonen ruim 17 miljoen mensen in Nederland en dat clubje zal niet de enige in je nabije omgeving zijn.
Ben je van de pot gelazerd? Je gaat je toch niet verontschuldigen omdat je je probeert aan te sluiten bij een groepje, of omdat je op komt dagen op een feest waarop je uitgenodigd bent? Zoals ik het lees, ga jij ook niet lekkerder in je vel zitten van de opmerkingen die je van die mensen naar je hoofd krijgt, dus laat ze voor wat ze zijn en move on.
nee, hij heeft al hulp gevraagd op school. En alles wat je zei is ook al langs gekomen, daarom vroeg ik het me afquote:
Bullshit! Het was gewoon superdapper om te komen, je had gewoon naar huis kunnen gaan. Het was gewoon echt dapper om naar dat feest te gaan. Wat maakt het uit of je erover gedacht hebt om terug te gaan, je bent geweest en had een leuke avond. Dat is nog eens je angsten overwinnen.quote:Op zaterdag 8 september 2007 21:19 schreef benzin het volgende:
Weer hetzelfde verhaal, ik kon weinig anders op dat moment, ik moest volgens advies wat vaker eruit, nou, daar was een mogelijkheid. En eigenlijk wilde/durfde ik niet eens. Toen ik mijn fiets neerzette, heb ik eerst nog wel een kwartier tot half uur rondgelopen, en erover gedacht om weer naar huis te gaan.
[..]
Tja, ik weet zelf ook wel dat ik niet altijd aardig ben dus je hoeft echt geen enkele excuses aan te bieden. Maar wees toch niet bang voor laurie die kerel doet altijd idiote dingen waarmee hij zichzelf voor schut zet dat weet jij ook. Dat komt echt niet voort uit puur zelfvertrouwen.quote:Op zaterdag 8 september 2007 21:19 schreef benzin het volgende:
[quote]Op zaterdag 8 september 2007 21:19 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik schrok behoorlijk. Maar dat schreef ik net ook al. Het leek me niet handig als mensen van school erachter zouden komen, maar dat is nu dus toch gebeurd. Hoe begrijp ik nog niet, maar goed, ik kan daar zoveel woorden over vuil maken, maar toch niets meer aan veranderen.
[..]
Het zijn ook niet alleen jullie die vervelend doen. (Wel voornamelijk, vooral L.)
Ik denk zelf dat het bij vrienden ligt. Uitgaan is eigenlijk helemaal niet zo boeiend. Het enige is dat mensen die uitgaan vaak meer zin hebben om nieuwe contacten op te doen dan mensen die gewoon in hun oude omgeving zitten te chillen.quote:Op zaterdag 8 september 2007 21:19 schreef benzin het volgende:
Wat komt er eerder, de vrienden of het uitgaan?![]()
Ik geloof niet dat het social suicide is om pauzes allleen door te brengen ik ben nu een keer of 4 op scholen terecht gekomen waar ik niemand kende, denk je dat ik dan elke pauze op een nieuwe school vrienden had om bij te staan? Ik dacht het iig niet. Daarbij is het stukken erger jezelf en je principes te verlaten dan dat het erg is om niet bij een bepaald groepje te horen. Je kan nog beter een pauze huiswerk maken dan een pauze afgezeken worden. Dat is beter voor je school, zelfvertrouwen en het belangrijkst eigenwaarde!quote:Op zaterdag 8 september 2007 21:19 schreef benzin het volgende:
[..]
Kijk, het probleem is, als iemand op een middelbare school is het gewoon 'social suicide' om je pauzes alleen door te brengen, daarnaast zie je elke keer dat je dat probeert rare blikken, en zijn er zelfs af en toe wat mensen die er echt vervelende opmerkingen over maken. Dat is geen optie.
[..]
Wat moest ik dan? Kijk, dat is dat hele vorige punt, ik had gewoon geen andere keuze dan net doen of ik mezelf er niets van aantrok, immers, ik kon mijn pauzes niet alleen doorbrengen.
Op sommige momenten dat de mensen met wie ik nu de pauzes doorbreng er niet zijn heb ik dan ook nog wel eens de neiging naar jullie toe te gaan, niet omdat ik het zo leuk meer vind, maar omdat ik geen andere optie heb.
Maar hij trekt zichzelf er niets van aan dat hij zichzelf voor schut zet. Dat maakt hem echt totaal niets uit.quote:Op zondag 9 september 2007 04:37 schreef MannGegenMann het volgende:
Tja, ik weet zelf ook wel dat ik niet altijd aardig ben dus je hoeft echt geen enkele excuses aan te bieden. Maar wees toch niet bang voor laurie die kerel doet altijd idiote dingen waarmee hij zichzelf voor schut zet dat weet jij ook. Dat komt echt niet voort uit puur zelfvertrouwen.
Tja, maar dan alsnog moet je die vrienden ergens vandaan zien te halen, daarnaast, ik heb geen mooie/fatsoenlijke oude omgeving.quote:Ik denk zelf dat het bij vrienden ligt. Uitgaan is eigenlijk helemaal niet zo boeiend. Het enige is dat mensen die uitgaan vaak meer zin hebben om nieuwe contacten op te doen dan mensen die gewoon in hun oude omgeving zitten te chillen.
Ik weet dat nog zo net niet. Daarnaast hebben mezelf en mijn principes mij nog nooit iets goeds gebracht.quote:Daarbij is het stukken erger jezelf en je principes te verlaten dan dat het erg is om niet bij een bepaald groepje te horen. Je kan nog beter een pauze huiswerk maken dan een pauze afgezeken worden. Dat is beter voor je school, zelfvertrouwen en het belangrijkst eigenwaarde!
Er is vast nog wel iets wat gedaan moet worden, maar ik weet niet waar ik moet beginnen en wat ik moet doen.quote:Dit neemt trouwens niet weg dat er nog werk te doen is![]()
Het is heel makkelijk gezegd en, weet je, makkelijk gedaan, ook. Ik ben zelf ook adolescent geweest, ik begrijp wel wat het is. Maar in een donker hoekje kruipen, sorry lopen roepen en zelfmedelijden hebben, werkt natuurlijk ook niet.quote:Op zaterdag 8 september 2007 21:47 schreef roburt het volgende:
[..]
dit is wel heel makkelijk gezegd.
het waren zijn vrienden, en die is hij nu kwijt.
en even een nieuwe vrienden groep op school heb je echt niet hoor.
zoals je gelezen hebt waren dat de enige mensen waar hij mee omging.
ik denk dat iedereen wel snapt dat je dan niet 1 2 3 naar een ander groepje loopt die je niet kent. dat doet vrijwel niemand. vrienden ontmoet je, je gaat niet bij ze aankloppen om bij ze te zitten.
Eigenlijk zie ik er meer tegenop. Ik wilde eigenlijk liever niet dat andere mensen, en zeker niet van school dit te weten zouden komen. Ik was bang nog meer afgebrand te worden, en nog meer het buitenbeentje te worden.quote:Op zondag 9 september 2007 14:47 schreef Flashwin het volgende:
Met wat voor een gevoel ga je morgen naar shcool Benzin, nu klasgenoten van je erachter zijn gekomen? Zie er (nog meer) tegenop of ben je opgelucht..?
Tot nu toe wel..quote:Op maandag 10 september 2007 19:36 schreef Demarest het volgende:
Is er sprake van een wapenstilstand?
Begrijpelijk dat je hier niet meer schrijft wat er in je omgaat. Zorg wel dat je iets/iemand in je omgeving vindt tegen wie je kan praten, want krijg de indruk dat dat belangrijk is voor jou.quote:Op maandag 10 september 2007 21:35 schreef benzin het volgende:
Anyway, ik wil hierbij iedereen bedanken voor alle adviezen aan mij.
Ik kan niet leven met de gedachte dat er mensen zijn die hier van mijn account afweten en mee zouden gaan zitten lezen.
Ik ga een andere plek zoeken om mijn verhaal kwijt te kunnen.
P.s. Als over een paar jaar al mijn problemen opgelost zijn en mijn leven op orde is kom ik dat hier nog wel vertellen.
quote:Op maandag 10 september 2007 21:35 schreef benzin het volgende:
[..]
Tot nu toe wel..
Ik kan niet leven met de gedachte dat er mensen zijn die hier van mijn account afweten en mee zouden gaan zitten lezen.
P.s. Als over een paar jaar al mijn problemen opgelost zijn en mijn leven op orde is kom ik dat hier nog wel vertellen.
Think againquote:Op donderdag 6 september 2007 18:18 schreef benzin het volgende:
Yeps, inderdaad. Je zou eens kunnen beginnen met jezelf bij kop en kont pakkenquote:Ik moet echt iets doen.
....quote:Op maandag 10 september 2007 21:35 schreef benzin het volgende:
[..]
Tot nu toe wel..
Ik schaam me voor het feit dat ik deze problemen heb. Ik voel me er echt 'afwijkend' door.quote:Op dinsdag 11 september 2007 19:09 schreef Swarmapapa het volgende:
Waarom zou jij belachelijk gevonden worden omdat je hier je verhaal post?
Zo voelt het niet, ik maak me gewoon zo druk over wat anderen van me denken, en echt, soms maakt me dat gewoon gek, de hele dag door denk ik nou wel wat anderen van me vinden, en meestal blijkt dat uiteindelijk zelfs gewoon hartstikke mee te vallen.quote:Tip, maak je nou eens niet druk om wat anderen van je denken. Kijken ze je raar aan, maken ze opmerkingen als je alleen door de gangen loopt? Laat ze lekker zeg... Dit is echt zo 1e klas middelbare scholierengedrag. Daar hoef jij je niet mee bezig te houden, jij staat al een stuk verderop in je leven, mentaal.
Dat is inderdaad wel zo, ik vind gewoon hier schrijven al een behoorlijke verlichting, maar ik had veel eerder ook bij een echt iemand moeten aankloppen om me te helpen mijn problemen oplossen, want ik kan dit gewoon niet zonder steun van een 'echte' persoon, iemand tegen wie ik echt kan praten.quote:ennuh, post gewoon hier op fok!, zo kan je je gedachten iig goed kwijt.
EINDELIJK! Go Benzin...nu ga je de goede kant op.quote:Op dinsdag 11 september 2007 21:28 schreef benzin het volgende:
Ik heb nu jaren verzuimd iets aan mijn gevoelens en problemen te doen, en het stelt me teleur dat ik het zover heb laten komen, maar anderzijds ben ik trots dat ik nu toch wat aan het doen ben, dat ik weer mensen vertrouw, en inmiddels hebben verschillende mensen steun toegezegd.
En voor het eerst sinds tijden voel ik me echt stukken beter en opgelucht.
Ik ga dit oplossen, hoe dan ook.
Grappig... eerst beweer je dat jezelf blootstellen aan je angsten het enige is dat echt helpt.quote:Op woensdag 12 september 2007 10:30 schreef Xtreem het volgende:
Oh, en wanneer je gaat studeren en op kamers gaat, zeker wanneer je een stad kiest waar neit te veel klas/schoolgenoten heen gaan, kun je echt opnieuw beginnen.
Ik zie het verband niet zo? Wanneer hij naar een andere stad gaat, zit hij alsnog alleen, tenzij hij contacten gaat leggen. De sociale angst is er nog steeds, alleen de voorgeschiedenis is er dan niet.quote:Op woensdag 12 september 2007 10:56 schreef Starfighter_Pilot het volgende:
[..]
Grappig... eerst beweer je dat jezelf blootstellen aan je angsten het enige is dat echt helpt.
Om vervolgens te adviseren het tegenovergestelde te doen door bij de keuze van een studie rekening te gaan houden met waar je oud klasgenoten heengaan en ze zo veel mogelijk te ontwijken....
Anyway,
goed bezig Benzin!![]()
Om een nieuwe start te kunnen maken is het nu juist cruciaal dat je die voorgeschiedenis accepteert en er vrede mee hebt, i.p.v. dat je er voor wegvlucht.quote:Op woensdag 12 september 2007 11:08 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Ik zie het verband niet zo? Wanneer hij naar een andere stad gaat, zit hij alsnog alleen, tenzij hij contacten gaat leggen. De sociale angst is er nog steeds, alleen de voorgeschiedenis is er dan niet.
Fijne toevoeging zeg moet dat nou?quote:Op donderdag 13 september 2007 12:50 schreef Inekris het volgende:
Dan maar zo.
Niet zo toevallig, maar ik ben psycholoog, dat helpt nietwaar. Desentivisatie, de techniek waar eerder op gedoeld werd, werkt lang niet altijd, en in lang niet alle gevallen. Sterker, bij een negatieve ervaring kan de angst oplopen tot paniek, en in extreme gevallen tot psychoses. benzin is, mag ook wel gezegd worden, op e goede weg. Zijn probleem is hier vooral, het vasathouden en blijven volgen van de ingeslagen weg. Afwijken van het pad, is verleidelijk, maar onverstandig.
Jij hebt gelijk dat geintjes mensen helemaal kapot kunnen maken. Kennis waar benzin ook al niets aan heeft, dat weet hij al. Als je alle bijdragen van benzin leest, dus niet alleen in dit topic, dan is er reden voor grote zorg. Persoonlijk zeg ik liever iets negatiefs, wat wel belangrijk is, zelfs als het alleen in mijn ogen belangrijk is, dan iets positiefs wat iemand op een verkeerd spoor zet. Dat heet eerlijkheid. Net zoals ik van mening ben dat benzin er niet in zijn eentje uitkomt; daar is teveel voor gepasseerd. Ook negatief nietwaar? benzin is op de goede weg ja, maar hij heeft er wel hulp bij nodig, en als hij de nu gezochte hulp vasthoudt, en de relativiteit van een forum als FOK in kan zien, komt hij er wel.quote:Op donderdag 13 september 2007 13:02 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Fijne toevoeging zeg moet dat nou?
Wat koopt die knul nu voor die kennis? Helemaal niets nml.
Lekker nega zeg...![]()
Zo erg is het vast niet, veel mensen zeggen dat ze er ook mee zitten of ooit mee gezeten hebben. Ben ik dan zo'n ernstig geval?quote:Op donderdag 13 september 2007 15:20 schreef Inekris het volgende:
Als je alle bijdragen van benzin leest, dus niet alleen in dit topic, dan is er reden voor grote zorg.
Ik ga zeker de hulp die ik tot nu toe heb vast houden en gebruiken, ik ben sowieso blij dat ik het iig op school heb verteld, en dat ik er nu gewoon echt met iemand over kan praten hoe ik me voel, en alleen dat maakt dat ik me flink wat beter voelquote:en als hij de nu gezochte hulp vasthoudt, en de relativiteit van een forum als FOK in kan zien, komt hij er wel.
Tja. Ik heb nu echt al last van het idee, dan kijkt iemand naar me en dan heb ik nu gelijk het gevoel dat het vanwege hetgeen ik hier geschreven heb is.quote:Verder ben ik het wel met je eens, zeker waar het benzin's openheid hier aangaat. Ik zou het ook jammer vinden als hij hier -als in op FOK- niets meer zou schrijven vanwege de opgeheven anonimiteit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |